(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 بهمن 1389- شماره 19868

حديث دشت عشق
شكست در كارنامه تيم هاي تبريزي و آباداني به ثبت رسيد هفته بيست و سوم به كام مدعيان
اخبار كوتاه از فوتبال
مربيان داخلي از مربيان متوسط خارجي بهتر هستند
كفاشيان: سرمربي ايراني تيم اميد امروز معرفي مي شود
رم در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا قرار گرفت تعويض هاي ونگر، شكست بارسلونا را رقم زد
دوچرخه سواري قهرماني آسيا عسگري دهمين مدال ايران را به گردن آويخت
هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال روز، روز پيروزي مدعيان بود



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمدباقر كاوياني»
بخوانيد اين حديث نينوائيست
شهيد «محمدباقر كاوياني» مهرماه سال 1338 در روستاي سرسبز و پر از محبت سوخته سرا متولد شد.
دوران ابتدايي را در روستاي سوخته سرا و دوران راهنمايي را در قائم شهر و دوران متوسطه را در هنرستان صنعتي نوشيرواني بابل در رشته اتومكانيك با معدل عالي به پايان رساند. در همان سال 1358 موفق به قبولي در كنكور سراسري بورس تحصيلي ورود به موسسات آموزشي عالي به خارج از كشور گرديد. ولي براي تامين خرج تحصيلي و امرار معاش خانواده خود تعطيلات تابستان را به طور موقت در معدن (امامزاده حسن) مشغول به كار بود و محروميت قشر مستضعف جامعه خود را لمس و سايه شوم ستم شاهي را بر سر مردم به خوبي درك نمود. بر خود تكليف دانست تا در كشور عزيزش بماند و به مردم خدمت كند. سال 1358 به خدمت مقدس سربازي رفته و دوران آموزشي را در پادگان آموزشي بهارستان تربت حيدريه سپري نمود و پس از اتمام دوره آموزشي به تهران آمد و به پادگان لويزان رفت ولي به علت جنگ داخلي به مدت 3 ماه به سر پل ذهاب رفت و در آنجا از ناحيه شنوايي آسيب ديد. با آغاز جنگ تحميلي رژيم عراق به ايران در سال 1359 به منطقه جنگي رفت و در آنجا شور حسيني و عطش شهادت چنان در سينه سوزانش پرورش يافته بود كه به خاطر عشق به شهادت و دفاع از ميهنش منطقه جنگي را ترك نكرد. بارها توسط دشمن مجروح و زخمي شد و سرانجام در 26 مهرماه 1359 خلعت پاك شهادت را بر تن پوشيد.

 



شكست در كارنامه تيم هاي تبريزي و آباداني به ثبت رسيد هفته بيست و سوم به كام مدعيان

هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر با برتري تيم هاي استقلال، ذوب آهن و سپاهان آغاز شد.
در چارچوب رقابت هاي هفته بيست و سوم ليگ برتر روز گذشته هشت ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه طي آن استقلال و دو تيم اصفهاني برابر حريفات خود به برتري رسيدند و تراكتورسازي در انزلي با دو گل مغلوب ملوان شد. در اصفهان تيم ذوب آهن پس از دو شكست خانگي برابر سايپا و سپاهان اين بار نفت را با شش گل شكست داد تا به ناكامي هاي خود پايان دهد. ذوبي ها در اين بازي يك پنالتي نيز توسط محمد حسيني از دست دادند. در همدان شاگردان امير قلعه نويي با گل برابر ميزبان خود به برتري رسيدند. اين پيروزي سبب شد سپاهان كماكان با سه امتياز اختلاف در تعقيب ذوب آهن باشد. از سوي ديگر پاس نيز با اين شكست يك گام ديگر به سقوط نزديك تر شد. در اهواز ديدار تيم هاي فولاد خوزستان و مس كرمان با پيروزي يك بر صفر فولاد خوزستان همراه بود. فولاد در اين ديدار در دقيقه 19 يك ضربه پنالتي را توسط سيامك سرلك از دست داد. از حواشي اين ديدار مي توان به درگيري لفظي مرفاوي با تماشاگران اهوازي اشاره داشت.
در تهران ديدار تيم هاي استيل آذين و پيكان با تساوي بدون گل به پايان رسيد.در اين ديدار دو تيم بازي سرد و كسل كننده اي را به نمايش گذاشتند و نتوانستند موقعيت هاي زيادي را بر روي دروازه يكديگر خلق كنند. در تبريز ديدار تيم هاي صبا و شهرداري تبريز با برتري قمي ها به پايان رسيد. در اين مسابقه كه در حضور حدود 2 هزار تماشاگر برگزار شد، صبا توانست با تك گل سيد مرتضي هاشمي زاده در دقيقه 90 ميزبان خود را شكست دهد و با كسب 3 امتياز تبريز را ترك كند. در اكباتان جدال تيم هاي راه آهن و سايپا با تساوي به پايان رسيد تا راه آهن دومين تساوي متوالي صفر - صفر را كسب كند. از سوي ديگر سايپا نيز با اين تساوي براي دومين هفته به تقسيم امتيازات با حريفان خود پرداخت.
درانزلي جدال دو تيم پرطرفدار ملوان و تراكتورسازي با برتري تيم ميزبان به پايان رسيد. ملوان با اين برد علاوه بر آنكه روند رو به رشد تراكتورسازي را متوقف كرد، به وضعيت خود در جدول رده بندي نيز سروساماني داد.
اما درآخرين بازي تيم فوتبال استقلال با نتيجه سه بر يك نفت تهران را شكست داد تا همچنان در رده دوم جدول باقي بماند. سيد مهدي سيد صالحي و آرش برهاني گل هاي استقلال را به ثمر رساند. تك گل نفت را فرر برزيلي به ثمر رساند تا بازي با نتيجه 3 بر يك به پايان برسد و استقلال با 43 امتياز و يك بازي بيشتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول بايستد.
نتايج ديدارهاي هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر به اين شرح است:
¤ راه آهن شهرري صفر - سايپاي البرز صفر
¤ فولاد خوزستان يك - مس كرمان صفر
گل: مهدي مومني (71)
¤ استيل آذين تهران صفر - پيكان قزوين صفر
¤ پاس همدان صفر - سپاهان اصفهان يك
گل: احسان حاج صفي ( 9)
¤ شهرداري تبريز صفر - صباي قم يك
گل: مرتضي هاشمي زاده (90)
¤ ذوب آهن اصفهان 6 - صنعت نفت آبادان صفر
گل : محمد قاضي (20)، سيدمحمد حسيني (26)، جلال رافخايي (62)، ايگور كاسترو (68)، مهدي رجب زاده (72) و فرشيد طالبي (90)
¤ ملوان بندرانزلي 2 - تراكتورسازي تبريز صفر
گل : محمد نزهتي (50 و 65)
¤ استقلال تهران 3- نفت تهران يك
گل : مهدي سيدصالحي ( 22و 74) و آرش برهاني (89) براي استقلال - فرر ( 38) براي نفت
اما در آخرين بازي اين هفته، امروز از ساعت 15 تيم هاي شاهين بوشهر و پيروزي تهران در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهربا يكديگر ديدار مي كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حاج صفي و انصاري فرد از تيم اميد خط خوردند
مربي تيم فوتبال اميد براي بازي با قرقيزستان اسامي اين تيم را اعلام كرد. تيم اميد ايران 4 اسفند در اولين بازي خود در راه مقدماتي المپيك لندن مقابل قرقيزستان قرار مي گيرد. اين تيم كه هنوز سرمربي ندارد از يكشنبه تمرينات خود را در كمپ تمرينات ملي آغاز مي كند. نكته قابل توجه در بين اسامي اعلام شده عدم حضور احسان حاج صفي و كريم انصاري فرد در اين بازي است.
مخالفت ايران با مبلغ پيشنهادي نيجريه براي پرداخت غرامت
فدراسيون فوتبال ايران مبلغ پيشنهادي نيجريه براي پرداخت غرامت را نپذيرفت. اسوشيتدپرس نوشته است: مقامات فدراسيون فوتبال ايران پس از لغو يك طرفه بازي دوستانه از سوي نيجريه، مبلغ 300 هزار دلار درخواست غرامت كردند كه پرداخت 200 هزار دلار از سوي مقامات نيجريه مورد قبول قرار گرفته است. نيجريه روز سه شنبه اعلام كرد 200 هزار دلار پرداخت مي كند اما مقامات فدراسيون فوتبال ايران تاكنون پاسخي به اين موضوع ندا ده اند و با اين شرايط به نظر مي رسد بر مبلغ قبلي پافشاري مي كنند.
مظلومي: تركيب استقلال را مدام تغيير مي دهم
پرويز مظلومي پس از تيمش برابر نفت تهران اظهار داشت: سيد صالحي به اعتماد ما جواب داد و مانند تمام بازيكنان استقلال با جان و دل بازي مي كند. به گلزني اش كاري ندارم او با تمام وجود بازي مي كند. مظلومي در مورد دليل نيمكت نشيني برهاني گفت: تركيب تيم را بخاطر فشردگي مسابقات مدام تغيير مي دهم. مهدي اميرآبادي نيز هفته پيش بازي خوبي انجام داد اما من تركيب را تغيير مي دهم.
ياوري: به تيمي باختيم كه 20 ميليارد هزينه كرده است
محمود ياوري پس از شكست يك بر صفر پاس همدان برابر سپاهان اظهار داشت: وضعيت تيم همين است كه مي بينيد. ما مقابل تيمي بازي كرديم و شكست خورديم كه 20 ميليارد هزينه كرده است.از سوي ديگر داور يك گل مسلم ما را قبول نكرد كه اگر اين اتفاق مي افتاد، مي توانستيم با تساوي زمين را ترك كنيم.
جلالي: به تيم اميد فكر نمي كنم
مجيد جلالي پس از برتري يك بر صفر برابر مس كرمان گفت: علي رغم اينكه 4 بازيكن اصلي خود را در اختيار نداشتيم و در ابتداي بازي هم يك پنالتي را از دست داديم، اما نااميد نشديم و حداكثر نتيجه كه پيروزي بود را كسب كرديم.وي در خصوص احتمال حضورش در تيم اميد نيز گفت: صحبت بسيار كوتاهي در اين زمينه با من شده، اما هرگز افكارم را مشغول اين مسائل نمي كنم، چون هدف من كسب سهميه آسيا با فولاد خوزستان است و از آن كوتاه نمي آيم.
قلعه نويي: بازهم قهرمان ليگ مي شويم
امير قلعه نويي پس از برتري يك بر صفر برابر پاس گفت: بازي خوبي بود و با وجود اينكه 3 بازيكن اصلي خود را در اختيار نداشتيم، اما نتيجه خوبي كسب كرديم. وي ادامه داد: چون در شرايط كنوني اسمم براي هدايت تيم ملي مطرح شده است برخي ها به من انتقاد مي كنند و مي گويند كه قلعه نويي با هر تيم تنها يك بار قهرمان مي شود؛ ابن در حالي است كه هم اكنون يك بازي عقب افتاده در ليگ داريم و مي توانيم با ادامه اين روند يك بار ديگر قهرمان ليگ شويم.
پورغلامي: بدون حرف و حديث برديم
پورغلامي سرمربي ملوان انزلي گفت: در ديدار مقابل تراكتورسازي بازي برتري به نمايش گذاشتيم و در پايان به استحقاق خود كه كسب هر سه امتياز بازي بود دست يافتيم . سرمربي ملوان انزلي در پاسخ به اظهارات فراز كمالوند مبني بر توهين تماشاگران ملوان نسبت به مردم آذربايجان يادآور شد: نبايد صورت مساله را پاك كنيم. بازيكنان ملوان نيز در تبريز از تراكتورسازي در ديدار رفت باختند، ولي به هر ترتيب تحمل باخت را داشتيم، ملوان امروز آنقدر خوب و حرفه اي بازي كرد كه جاي هيچ حرف و حديثي باقي نماند .
ابراهيم زاده: خلعتبري در اختيار كميته انضباطي است
ابراهيم زاده سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: بازيكن حق اعتراض به مربي را ندارد و خلعتبري را در اختيار كميته انضباطي باشگاه مي گذارم.اين مصاحبه ابراهيم زاده در واكنش به اعتراض خلعتبري نسبت به تعويض اش انجام شده است.
مايلي كهن: قرارداد كرش شبيه قرارداد تركمانچاي بود
مايلي كهن سرمربي تيم فوتبال سايپا در مورد اتفاقاتي كه در خصوص حضور كارلوس كرش در تيم ملي ايران رخ داد، اظهار داشت: مشكل فوتبال ما مربي نيست بلكه ساختار است. ما وقتي مربي ايراني در تيم ملي نتيجه نمي گيرد، مي رويم دنبال مربي خارجي و يا بالعكس اما هيچ وقت دنبال صلاح فوتبال نبوده ايم و اينكه ببينيم چه تصميمي در آن زمان به سود فوتبال است. من نمي گويم حضور كرش خوب يا بد است اما اينكه او بيايد علاوه بر تيم ملي هدايت تيم هاي پايه را برعهده بگيرد، بخواهد تدريس هم بكند و در مجموع همه كارها را برعهده بگيرد جالب نيست من به همين دليل گفته بودم قرارداد كرش به نوعي شبيه قرارداد تركمانچاي است.

 



مربيان داخلي از مربيان متوسط خارجي بهتر هستند كفاشيان: سرمربي ايراني تيم اميد امروز معرفي مي شود

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: اعضاي كميته فني در جلسه امروز موضع فدراسيون را نسبت به ايراني يا خارجي بودن سرمربي تيم ملي تعيين مي كنند هرچند سرمربي ايراني تيم اميد در اين جلسه تعيين خواهد شد.
علي كفاشيان در مصاحبه اي به بيان آخرين وضعيت كادرفني پرداخته كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ ما درصدد آن هستيم تا بهترين مربيان براي تيم هاي بزرگسالان و اميد ايران انتخاب شوند تا بتوانند كمك خوبي به پيشرفت فوتبال ملي ما داشته باشند. پس از ارزيابي شرايط فدراسيون به اين نتيجه رسيده بود كه يا از مربيان خارجي درجه يك دنيا استفاده كند يا اگر تنها مي تواند مربيان درجه متوسط خارجي را به كشور بياورد، در اين شرايط همان مربيان داخلي گزينه هاي بهتري هستند.
¤ با بوجود آمدن اين وضعيت يكمرتبه تصميم نگرفتيم قيد مذاكره با مربيان خارجي را زده و براي تيم ملي بزرگسالان سرمربي ايراني انتخاب كنيم؛ چرا كه تصميم نهايي براي بحث فوق را به جلسه كميته فني موكول كرديم.
¤ اكنون فرصت بيشتري براي صرف در انتخاب سرمربي تيم اميد نداريم و با توجه به فرا رسيدن بازي هاي اين تيم، بايد هر چه زودتر سرمربي آن را مشخص كنيم؛ لذا در جلسه كميته فني كه امروز برگزار مي شود، قطعا اين كار را خواهيم كرد.
¤ فدراسيون درصدد آن است تا هر مربي بزرگي كه مي خواهد با ايران همكاري كند، بايد تمام تمركزش را معطوف به اين فوتبال كرده و واقعا با حضور فيزيكي در ايران، براي تيم ملي ما وقت بگذارد.
¤ مربيان ايراني خوب و توانمند متعددي داريم كه در اين مقطع مي توانند هدايت تيم اميد را برعهده گيرند. ما سعي مي كنيم از مربياني براي تيم ملي استفاده كنيم كه ضمن مهارت و تجربه بالا براي كار در اين رده، در مسابقات ليگ هم كارنامه خوبي داشته باشند.

 



رم در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا قرار گرفت تعويض هاي ونگر، شكست بارسلونا را رقم زد

دور رفت از مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا با پيروزي آرسنال انگلستان برابر بارسلوناي اسپانيا و شكست خانگي رم ايتاليا مقابل شاختار دونتسك اوكراين پيگيري شد.
دور رفت از مرحله يك، هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا چهارشنبه شب هفته گذشته با برگزاري دو بازي پيگيري شد كه طي آن تيم آرسنال انگلستان در ورزشگاه امارات شهر لندن با نتيجه 2 بر يك از سد بارسلوناي اسپانيا گذشت و تيم رم ايتاليا نيز در ورزشگاه المپيك شهر رم با نتيجه 3 بر 2 مغلوب شاختار دونتسك اوكراين شد.
در يكي از حساس ترين ديدارهاي مرحله حذفي ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا تيم آرسنال در ورزشگاه امارات شهر لندن به ديدار بارسلونا رفت و در حالي كه با يك گل از اين تيم عقب افتاده بود، در نهايت پيروزي 2 بر يك را از آن خود كرد. در اين بازي كه در حضور بيش از 59 هزار تماشاگر برگزار شد، ابتدا تيم بارسلونا با گلزني داويد ويا از ميزبان خود پيش افتاد اما با گلهاي رابين فان پرسي و آندري آرشاوين كه در دقايق 78 و 83 به ثمر رسيد، برتري 2 بر يك از آن شاگردان آرسن ونگر شد. تعويض هاي به موقع ونگر در نيمه دوم و حضور آرشاوين در ميدان نقش مهمي در پيروزي تيم آرسنال داشتند.
رم ايتاليا نيز همچون ميلان دور رفت از مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا را با شكست پشت سر گذاشت. رمي ها كه در حضور نزديك به 40 هزار هوادار خود برابر شاختار دونتسك اوكراين صف آرايي كرده بودند، در اين بازي خانگي شكست 3 بر 2 را متحمل شدند و در آستانه حذف از اين رقابتها قرار گرفتند. سيمونه پروتا (28) و جرمي منز (61) براي رم و رودريگوئز (29)، داگلاس كاستا(36) و لوئيز آدريانو (42) براي تيم شاختار گلزني كردند.
ديدارهاي برگشت اين تيم ها روز سه شنبه 17اسفندماه در ورزشگاه نيوكمپ بارسلون و «دونباس آره نا» دونتسك برگزار خواهد شد.
دور رفت از مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا طبق برنامه زير پيگيري خواهد شد:
سه شنبه: 3/12/89
¤ كپنهاگن دانمارك- چلسي
¤ ليون فرانسه- رئال مادريد
چهارشنبه: 4/12/89
¤ المپيك مارسي- منچستريونايتد انگلستان
¤ اينترميلان ايتاليا- بايرن مونيخ

 



دوچرخه سواري قهرماني آسيا عسگري دهمين مدال ايران را به گردن آويخت

نهمين روز از رقابت هاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا در تايلند با كسب مدال برنز توسط حسين عسگري پيگيري شد.
رقابت هاي تايم تريل انفرادي سي ويكمين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني بزرگسالان آسيا در بخش جاده پيگيري شد كه حسين عسگري ركابزن پرافتخار كشورمان با قرار گرفتن در رده سوم موفق به كسب نشان برنز آسيا شد.
عسگري با كسب اين مدال همچنان عنوان پرافتخارترين ركابزن ايران در مسابقات قهرماني آسيا را براي خود حفظ كرد، وي در 10 سال گذشته بيش از 12 مدال انفرادي را براي ايران و در رده سني بزرگسالان آسيا به دست آورده است.
تيم ملي ايران تاكنون صاحب 10 مدال شامل؛ 2 طلا، 5 نقره، 3 برنز در رقابت هاي قهرماني آسيا شده است.

 



هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال روز، روز پيروزي مدعيان بود

هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال با شكست تيم هاي راه و ترابري و توزين الكتريك كاشان و پيروزي تيم هاي مدعي همراه شد.
سيزدهمين هفته از ليگ برتر بسكتبال در حالي به پايان رسيد كه تيم راه و ترابري قم، پديده اين فصل برابر ملي حفاري شكست خورد.
راه و ترابري در حالي در اين هفته برابر ميزبان اهوازي خود شكست خورد كه در بازي گذشته خود موفق شده بود پتروشيمي را مغلوب كند كه يكي از جدي ترين مدعيان كسب عنوان قهرماني محسوب مي شود.
ذوب آهن يكي از مدعيان كسب عنوان قهرماني در اصفهان كار سختي را برابر ميهمان خود هيات شهركرد نداشت و موفق شد در يك بازي برتر به پيروزي برسد. پتروشيمي بندرامام هم با شكستي كه هفته گذشته برابر راه و ترابري كسب كرده بود، اين هفته ميهمان خود شهرداري بحران زده را مغلوب كرد تا شاگردان مصطفي هاشمي ناكامي مقابل راه را فراموش كنند.
دانشگاه آزاد كه با آماده شدن كوين شپارد آمريكايي نتايج خوبي را در هفته هاي گذشته گرفته است، اين هفته توزين الكتريك كاشان را با 32 امتياز اختلاف شكست داد و به نوعي شاگردان ولاديوروويچ را تحقير كرد.
در آخرين ديدار هم دو تيم تهراني مهرام و بانك سامان به مصاف هم رفتند كه اين بازي با پيروزي قاطع شاگردان مهران شاهين طبع به پايان رسيد. نتايج كامل مسابقات هفته سيزدهم به اين شرح است:
¤ ملي حفاري اهواز 64- راه و ترابري قم 62
¤ ذوب آهن اصفهان 98- هيات بسكتبال شهركرد 65
¤ پتروشيمي بندرامام 81- شهرداري گرگان 54
¤ كاسپين قزوين 69- ب.آ شيراز 50
¤ دانشگاه آزاد 83- توزين الكتريك كاشان 51
¤ مهرام تهران 106- بانك سامان 70
جدول رده بندي:
1- ذوب آهن اصفهان 25 امتياز، 2- پتروشيمي بندرامام 24 امتياز، 3- راه و ترابري قم 23 امتياز، 4- توزين الكتريك كاشان 21 امتياز، 5- مهرام تهران 20 امتياز (2 بازي كمتر) و...

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14