(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 بهمن 1389- شماره 19868

مهدي چمران: وظايف و نظارت شورا به عنوان اصل فعاليت آنها در نظر گرفته نمي شود
احمدي مقدم: اگر قانون و ولايت نبود ، مردم حساب سران فتنه را كف دستشان مي گذاشتند
تخريب غيراصولي3 قرباني گرفت
متقاضيان جديد آرم طرح ترافيك 90 ثبت نام كنند
تجمع بزرگ خانواده شهدا و ايثارگران براي محكوميت سران فتنه
منصور قمشه: مددجويان كميته امداد از پرداخت هزينه دادرسي معاف مي شوند
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر داد انجام 2 ميليون عمليات پليسي طي 9 ماه
پليس آگاهي در تعقيب زوج كلاهبردار متواري از زندان
اعطاي جايزه دكتر هادوي به برگزيدگان فرهنگستان علوم پزشكي
در قائم شهر صورت گرفت كشف 124 سكه تقلبي با برند پارسيان
خدايي خبر داد اعلام نتايج اوليه رقابت 312هزار و 500 داوطلب كارشناسي ارشد در ارديبهشت ماه
مسلمي: اعزام دانشجويان بورسيه هدفمند مي شود
قاچاقچي عتيقه جات شمال تهران دستگير شد
خانه هاي 5 هزار ساله در چين
مرگ 12توريست خارجي در ويتنام
اتفاقي عجيب در پزشكي



مهدي چمران: وظايف و نظارت شورا به عنوان اصل فعاليت آنها در نظر گرفته نمي شود

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: وظايف و نظارت شورا به عنوان اصل فعاليت آنها هنوز آن طور كه بايد در نظر گرفته نمي شود و به شوراها به عنوان نيروهاي تشريفاتي نگاه مي كنند.
مهدي چمران كه رياست چهل و يكمين اجلاس شوراي عالي استان را برعهده داشت با بيان اينكه هنوز شوراها به جايگاه واقعي خود مطابق با قانون اساسي نرسيده اند، افزود: متاسفانه وظايف و نظارت شورا به عنوان اصل فعاليت آنها هنوز آن طور كه بايد در نظر گرفته نمي شود و به شوراها به عنوان نيروهاي تشريفاتي نگاه مي كنند، در حالي كه بار اصلي فعاليت شهرها بر دوش آنهاست.
رئيس شوراي عالي استان ها افزود: ما در مقابل درخواست هاي متعدد مردم از سوي شوراها و شهرداري ها توان كمي براي پاسخ گويي داريم و تاكنون امتيازات قانوني محول شده به ما اجرايي نشده است.
وي هم چنين با بيان اينكه شوراها و شهرداري ها در جريان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها بيشترين همكاري را با دولت داشته اند، اظهار كرد: در حالي كه گازوئيل از 5/1 تومان به 150 تومان رسيد، مسئوليت مابه التفاوت نرخ سوخت را تا پايان سال پذيرفتيم و اميدوار حمايت دولت نيز هستيم.
چمران تاكيد كرد: اتوبوسراني هاي سراسر كشور در حال حاضر با مشكلات و كمبودهاي بسياري مواجه هستند و تنها 60 درصد از درآمدهاي شهرداري ها در سال جاري تاكنون محقق شده است كه بخش عمده اين اعتبارات صرف پرداخت هزينه حقوق پرسنل مي شود و اعتباري براي پروژه هاي عمراني باقي نمي ماند.
وي گفت: در حال حاضر 70 درصد جمعيت كشور در شهرها حضور دارند و ما براي آنكه قدردان اين مردم انقلابي باشيم، نبايد آنها را تنها بگذاريم و در شرايط سخت رها كنيم.
سيدشهاب الدين صدر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي كه ميهمان چهل و يكمين اجلاس شوراي عالي استان ها بود مجلس و شوراها را به عنوان نمادهاي اراده نظام جمهوري اسلامي براي مردم سالاري عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي مترقي ترين قوانين را در خود دارد كه در آن بر نهاد شوراها تاكيد شده است و اين نهاد را به عنوان نماد مردم سالاري اسلامي مدنظر قرار داده كه نبايد آن را كمرنگ كرده و يا نسبت به آن بي توجه و بي تفاوت باشيم.
وي با تاكيد بر اين كه نهاد شوراها نبايد خطوط انحرافي داشته باشد، افزود: نمايندگان شوراها در واقع از بطن مردم بيرون آمده اند و همراه شدن آنها در صحنه هاي مختلف انقلاب نشان از همراهي مردم دارد.
وي با اشاره به گستردگي شوراها در همه شهرها و روستاهاي كشور گفت: هر چند كه اختلافاتي در جايگاه شوراها و فعاليت آنها وجود دارد، اما اين جايگاه نمي تواند اصل نهاد شوراها را زير سوال ببرد.

 



احمدي مقدم: اگر قانون و ولايت نبود ، مردم حساب سران فتنه را كف دستشان مي گذاشتند

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه، ملاك ما بايد حق باشد و حق از مسير ولايت عبور مي كند، تصريح كرد: توكل تنها به عقل، منجر مي شود تا به مسير اشتباه برويم.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم جشن دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي گفت: با مرور در تاريخ انقلاب اسلامي، در مي يابيم كسان و گروه هاي مختلفي از جمله منافقين در انقلاب بودند كه در ظاهر خود را اسلامي جا مي زدند، اما در ادامه راه از امام (ره) فاصله گرفتند.
وي ادامه داد: در اين نفاق جديد نيز شاهديم، كساني كه ساليان، در خدمت اسلام و امام بودند، اما نشان دادند كه طلحه و زبيرهايي بيش نيستند و در آخر پس از جدا شدن از انقلاب نوكر آمريكا و اسرائيل شدند.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: همين اصلاح طلبان ديروز و امروز كه در تلويزيون و راديو بي بي سي، مردم را دعوت به اغتشاش مي كنند، در گذشته ما را متهم مي كردند كه ما آمريكايي هستيم، حتي يكي دو دهه قبل ادعا مي كردند كه ما كوتاهي مي كنيم و بايد در كنار سربازان عراقي با آمريكا بجنگيم اما امروز در دامن دشمنان اسلام و مردم هستند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه، براي يافتن مسير، بايد شاخص هايي را در طول مسير مشخص كنيم تا راه به بيراهه نرويم، يادآور شد: همانگونه كه چراغ فانوس دريايي شاخصي است كه كمك مي كند تا كشتي ها، بندر را پيدا كنند، شاخص مسير زندگي در كوير بي آب و علف، ولايت است.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، اساس ولايت بر اين استوار است كه در امور به شاخص ترين و متخصص ترين افراد اعتماد و تكيه كنيم و قطعا تقليد از شايستگان، نخبگان و خبرگان در هر امري، كاري عقلاني است زيرا كه انسان فرصت ندارد هر امري را تجربه كند.
احمدي مقدم خطاب به دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي گفت: امروز شما براي خدمت به مردم لباس بر تن كرده ايد و مردم نيز براي امنيت بايد به شما پناه ببرند زيرا شما صلاحيت اين كار را داريد.
وي افزود: سران فتنه بدانند كه اگر قانون و ولايت نبود، مردم حسابشان را كف دستشان گذاشته بودند.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه، ملاك ما بايد حق باشد و حق از مسير ولايت عبور مي كند، تصريح كرد: توكل تنها به عقل، منجر مي شود تا به مسير اشتباه برويم.
وي، با اشاره به اينكه، فرماندهان در سلسله مراتب شايستگي قرار دارند، يادآور شد: فرمانده بايد شايسته تر از زيردستان خود در جامعه باشد تا بتواند افراد تحت امر خود را در مسير درست هدايت كند.
وي خصوصيات پليس را داشتن ويژگي هاي حرفه اي آمادگي رزمي، پاكدامني، بصيرت، دانش پليسي، شجاعت و امانت دار برشمرد و گفت: در اين صورت است كه مردم به او اتكا مي كنند.

 



تخريب غيراصولي3 قرباني گرفت

تخريب غيراصولي يك ساختمان 4 طبقه در شرق تهران باعث مرگ 3 كارگر مشغول كار در اين محل شد.
محمدرضا حاج بيگي، مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران در خصوص ريزش اين ساختمان گفت: اين حادثه ساعت 8 و 47 دقيقه صبح روز پنجشنبه در تكاوران شمالي، خيابان 14 شرقي رخ داد كه فرسودگي ساختمان و تخريب غيراصولي باعث مرگ يك كارگر 17 و دو كارگر 25 ساله شد.
وي هشدار داد: ساختمان هاي مجاور نيز فرسوده هستند و احتمال ريزش آنها بسيار زياد است.
حاج بيگي در ادامه به فارس گفت: قبل از ريزش ساختمان كارشناسان آتش نشاني تذكرات لازم را داده بودند ولي كسي به اين تذكرات توجهي نكرد.

 



متقاضيان جديد آرم طرح ترافيك 90 ثبت نام كنند

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از باز شدن مجدد سامانه دريافت آرم طرح ترافيك 90 و اعلام نتايج آن بر روي اين سايت خبر داد.
مهندس وحيد نوروزي افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده نتايج مرحله اول بررسي صلاحيت متقاضيان دريافت آرم طرح ترافيك سال 90 اعلام شده كه بر اين اساس اين دسته از متقاضيان از هم اكنون مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران به نشاني www tehranir از نتايج ثبت نام خود مطلع شوند.
وي افزود: افرادي كه صلاحيت آن ها مورد موافقت قرار گرفته است، از هفتم اسفند ماه مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران و ارائه كد برگه عدم خلافي خودرو- كه حداكثر يك هفته از تاريخ دريافت آن گذشته باشد- و اطلاعات سند خودرو خود نسبت به پرداخت وجه از طريق مستقيم يا اينترنتي اقدام كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: اين افراد پس از اين مرحله بايد به مراكز خدمات الكترونيك شهر با مدارك خود مراجعه كنند تا پس از تاييد مداركشان ظرف يك هفته آرم طرح ترافيك سال 09 را دريافت كنند.
وي با اشاره به اين كه امسال هيچ گونه مراجعه حضوري به مركز صدور آرم طرح ترافيك انجام نمي شود، تصريح كرد: افرادي كه نسبت به نتايج اعلامي اعتراض دارند نيز مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران، مراتب اعتراض خود را اعلام كنند تا اعتراض آن ها مجدداً مورد رسيدگي قرار گيرد.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در عين حال به ايسنا گفت: ثبت نام براي متقاضيان جديد نيز در سايت شهرداري تهران مجدداً امكان پذير شده است تا افرادي كه جديداً حائز شرايط دريافت آرم طرح ترافيك شده اند مانند بيماران خاص صعب العلاج و... بتوانند درخواست خود را به شهرداري تهران ارائه كنند.
وي خاطرنشان كرد: سايت شهرداري تهران براي دريافت آرم طرح ترافيك سال 09 تا پيش از آغاز ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك سال 19 باز است و لذا شهروندان مي توانند از اين طريق تقاضاهاي خود را مطرح كنند.

 



تجمع بزرگ خانواده شهدا و ايثارگران براي محكوميت سران فتنه

خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، بسيجيان و رزمندگان اسلام امروز با تجمع در مقابل دادسراي انقلاب خشم و خروش خود را از سران فتنه و حاميان آنها فرياد مي زنند.
به گزارش فارس، خانواده بزرگ ايثارگران با تجمع در برابر دادسراي انقلاب به نيابت از امت حزب الله و فرزندان شهيد حضرت روح الله خواستار محاكمه و مجازات موسوي و كروبي محارب و ديگر همدستان وي خواهند شد.
شوراي هماهنگي تشكل هاي شاهد و ايثارگر در اين زمينه با صدور بيانيه اي از عموم امت حزب الله به ويژه خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، بسيجيان، و رزمندگان اسلام دعوت كرد در تجمع اعتراض آميزي كه ساعت 14 امروز مقابل ساختمان دادسراي انقلاب واقع در ميدان ارك برگزار مي شود، حضور يابند و خشم و خروش انقلابي خود را عليه سران ضد انقلاب جديد فرياد كنند.

 



منصور قمشه: مددجويان كميته امداد از پرداخت هزينه دادرسي معاف مي شوند

معاون امور حقوقي و مجلس كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: در صورت تصويب لايحه حمايت خانواده در مجلس شوراي اسلامي، مددجويان اين نهاد از پرداخت هزينه دادرسي معاف مي شوند.
منصور قمشه در آيين افتتاح نخستين مجتمع شوراي حل اختلاف در تهران گفت: معافيت مددجويان كميته امداد از پرداخت هزينه دادرسي در لايحه حمايت از خانواده ديده شده كه با تصويب اين لايحه در مجلس شوراي اسلامي مددجويان اين نهاد از پرداخت هزينه دادرسي معاف مي شوند.قمشه اظهار داشت: اكنون 35 هزار خانوار زنداني با جمعيت بالغ بر 100 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد امام خميني هستند كه رسيدگي به نيازهاي قضايي آنان از جمله دغدغه هاي اين نهاد است.
وي درباره ايجاد دفاتر حقوقي توسط كانون وكلا در تمامي استان ها، گفت: مقرر شده كانون وكلا در ايجاد دفاتر حقوقي با مجتمع هاي شوراي حل اختلاف كميته امداد امام خميني تعامل داشته باشد و مددجويان اين نهاد را براي رفع مشكلاتشان ياري دهد.

 



معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر داد انجام 2 ميليون عمليات پليسي طي 9 ماه

معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: بيشترين درخواست مردم براي حضور ماموران پليس 110 در پايتخت در حوادث تصادفات و مفاسد اجتماعي است و سرقت، نزاع و درگيري در جايگاه بعدي قرار دارد.
سرهنگ كريمي ميزان تماس هاي مردمي در 9 ماه سال جاري را حدود سه ميليون و 900 هزار تماس عنوان كرد و گفت: حدود 630هزار تماس صورت گرفته با پليس 110 به منظور دريافت اطلاعات و راهنمايي و مشاوره از پليس بوده و حدود 680 هزار تماس نيز با پليس 110 غيرقابل رسيدگي گزارش شده است.
كريمي از افزايش هشت درصدي تماس هاي منجر به انجام عمليات پليسي در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: حدود 2 ميليون و 600 هزار تماس از سوي ماموران پليس 110 عملياتي شده است كه اين آمار در مدت مشابه سال گذشته دو ميليون و 400 هزار تماس بوده است.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ استفاده از موتورسيكلت به جاي خودرو در پليس 110 را به منظور كاهش زمان حضور مهم ارزيابي كرد و افزود: تماس كنترلي لحظه اي با شهروند و هدايت واحد گشتي به صحنه جرم در صورت نقص آدرس، استرس شهروند، اسامي مشترك خيابان ها از جمله اقدامات ديگري است كه مدنظر قرار گرفته است.
به گفته وي در طول روز به دليل ترافيك سنگين پايتخت، ماموران پليس 110 به وسيله موتورسيكلت و مجهز به تجهيزات انفرادي شامل سلاح، دستبند، باتوم، بي سيم و اسپري در مناطق عملياتي حاضر شده و در صورت نياز به نيرو و تجهيزات بيشتر، مراتب را گزارش مي كنند و متناسب با وضعيت اعلامي خودرو نفرات بيشتري اعزام مي شود.
كريمي درباره نحوه انجام عمليات هاي شبانه ماموران پليس 110 در تهران نيز اظهار كرد: در عمليات هاي شبانه ماموران پليس علاوه بر تجهيزات انفرادي به وسيله خودرو در اين مناطق حضور پيدا مي كنند.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، از بكارگيري 500 دستگاه موتورسيكلت در شيفت هاي مختلف كاري براي ماموريت هاي 110 خبر داد و به ايسنا گفت: تعداد 240 اپراتور با 60 خط تلفن در مركز 110 اخبار مردم را به واحدهاي عملياتي اعلام مي كنند.

 



پليس آگاهي در تعقيب زوج كلاهبردار متواري از زندان

پليس آگاهي تهران بزرگ در پي دستگيري زوج كلاهبرداري است كه چندي پيش با گرفتن مرخصي از زندان متواري شده و به عنوان مالك چند واحد مسكوني اقدام به كلاهبرداري 400 ميليون توماني از مردم كرده بودند.
مالباختگان در شكايات خود به كارآگاهان اظهار داشتند: از طريق انتشار آگهي مبني بر رهن كامل تعدادي واحد مسكوني با شرايط بسيار عالي در كوي فراز- شهرك بوعلي، با شخصي كه خود را «آستانه» معرفي كرده بود آشنا شديم و پس از حضور در يك بنگاه املاك در شهرك بوعلي، به همراه اين آقا به يك مجتمع مسكوني در همان شهرك رفته و در زمان بازديد از منازل، خانم نسبتا جواني از سوي وي به عنوان مالك واحدهاي مسكوني به ما معرفي شد.
شاكيان ادامه دادند: پس از بازديد واحدهاي مسكوني و توافق بر سر قيمت رهن كامل و تنظيم قرارداد، «آستانه» به بهانه اينكه مالك واحد مسكوني قصد بازسازي داخلي واحد مورد نظر را داشته و يا اينكه صاحبخانه براي پرداخت پول مستاجر قبلي احتياج شديدي به پول دارد، مبلغي از پول رهن منزل را به بهانه تحويل دادن به صاحبخانه مي گرفت و حتي در چندين نوبت نيز اين پول را در حضور خود ما به اين خانم تحويل داد. پس از قطعي شدن قرارداد و تعيين زمان تحويل آپارتمان، قرار شد كه واحد اجاره شده در نهايت در طول يك تا دوماه پس از تنظيم قرارداد به مستاجر جديد تحويل داده شود اما پس از رسيدن زمان تحويل آپارتمانها و مراجعه ما به بنگاه املاك متوجه متواري شدن آقاي آستانه شديم.
با مراجعه كارآگاهان پايگاه دوم به محل مورد نظر و انجام تحقيقات از اهالي مجتمع مسكوني مشخص شد فردي كه خود را «آستانه» معرفي كرده بود شخصي به هويت «هادي- م» 43 ساله است كه به همراه همسر خود به هويت «سميه- ت» 30ساله، مدتي در يكي از واحدهاي مجتمع زندگي كرده و از اوايل سال جاري نيز به عنوان مدير مجتمع انتخاب شده است.
در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه «هادي-م» با شناسايي واحدهاي مسكوني خالي از سكنه كه غالبا مالكانشان آنها را براي فروش خالي گذاشته و يا در مكان ديگري زندگي مي كردند را به متقاضيان رهن و كرايه منزل نشان داده و پس از اخذ مبالغي چند ميليوني از آنها و پس از فعاليتي چند ماه، از محل متواري شده بودند.
كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود و با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار پليس اطلاع پيدا كردند كه «هادي» و «سميه» از مجرمان متواري پليس هستند كه پيش از اين به اتهام كلاهبرداري دستگير شده بودند اما چندي پيش به بهانه مرخصي از زندان خارج شده و از آن زمان متواري هستند.
كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي پس از اطمينان از متواري بودن هر دو متهم، با اخذ دستور قضايي از اكبري، بازپرس شعبه 16 دادسراي ناحيه 2 تهران، در بازرسي از واحد 15 مقادير زيادي اسناد و مدارك و همچنين مبالغي وجه نقد به جاي مانده در داخل خانه را كشف كردند كه مجموعه شواهد نشان از آن داشت كه متهمان فرصت كافي براي خارج كردن اسناد، مدارك و وجوه نقد به جاي مانده در مخفيگاه خود نداشته و پس از اطلاع از شكايت مالباختگان و جستجوي پليس براي دستگيري آنها به سرعت از محل متواري شده بودند.
سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، جانشين پليس آگاهي تهران بزرگ از كليه شهرونداني كه موفق به شناسايي متهمان شده و از مخفيگاه و يا محل هاي تردد آنها اطلاعي در اختيار دارند، درخواست كرد تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماسهاي 63957760 و 66085646 در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
وي افزود: همچنين با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگان و شكاتي كه موفق به شناسايي متهمان شده اند از آنها دعوت مي شود تا جهت طرح و يا پيگيري شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي و يا شعبه 16 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران مراجعه كنند.

 



اعطاي جايزه دكتر هادوي به برگزيدگان فرهنگستان علوم پزشكي

جايزه «استاد نورالدين هادوي» به 3 پژوهشگر و يك مركز تحقيقاتي برگزيده از سوي فرهنگستان علوم پزشكي جمهوري اسلامي ايران اعطا شد.
مراسم معرفي پژوهش هاي برگزيده پزشكي سال 89 روز پنجشنبه در محل فرهنگستان با حضور رئيس فرهنگستان علوم پزشكي دكتر عليرضا مرندي، استاد نورالدين هادوي و پژوهشگران اين حوزه برگزار شد.
دكتر مهرداد حميدي به عنوان پژوهشگر برتر علوم پايه، دكتر رويا كليشادي به عنوان پژوهشگر برتر علوم باليني، دكتر داريوش نصرالله زاده نشلي به عنوان پژوهشگر جوان برتر و پژوهشكده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به رياست دكتر نضال صراف زادگان به عنوان مركز تحقيقاتي برتر در اين دوره برگزيده شدند.
به گزارش مهر، استاد دكتر نورالدين هادوي عضو افتخاري فرهنگستان علوم پزشكي كشور تمام اندوخته خود را كه معادل يك هزار سكه طلا بود را به منظور تجليل از علم و دانش به فرهنگستان اعطا كرد لذا جايزه پژوهشي فرهنگستان به نام دكتر هادوي نامگذاري شده است. انتخاب پژوهش برتر علوم پزشكي كشور براساس معيارهاي علم سنجي توسط فرهنگستان و براساس بند 5 ماده 2 اساسنامه انجام مي گيرد.

 



در قائم شهر صورت گرفت كشف 124 سكه تقلبي با برند پارسيان

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
ماموران آگاهي فرماندهي انتظامي قائم شهر موفق به كشف و ضبط 124سكه طلاي تقلبي در اين شهر شدند.
فرمانده انتظامي قائم شهر در اين باره اظهار داشت: سكه هاي تقلبي در وزن يك گرم و با برند پارسيان و دربسته هاي زيبا توسط يك سودجو به زرگري ها و طلافروشي هاي قائم شهر عرضه مي شد.
سرهنگ قنبر حبشي با بيان اينكه فروشنده اين سكه هاي تقلبي شناسايي و دستگير شده است، افزود: سكه هاي تقلبي كه تشخيص آن با سكه هاي اصلي حتي براي زرگرها نيز سخت و غيرممكن بود با قيمت 35 هزار تومان توسط فردسودجو فروخته مي شد و طلافروشي ها نيز آن را با قيمت 45 هزار تومان به مشتريان و مردم مي فروختند.
وي در ادامه گفت: با دستگيري اين متهم تعداد 54 سكه يك گرمي تقلبي از منزل نامبرده، 25 سكه در حين معامله و 45 سكه فروخته شده نيز از طلافروشي هاي قائم شهر جمع آوري شده است.
حبشي با اشاره به اينكه متهم جهت طي مراحل قضايي تحويل مراجع ذيصلاح شده است، افزود: ضرورت دارد متقاضيان و خريداران سكه هاي طلا به هنگام خريد از اصل بودن سكه هاي طلا اطمينان حاصل كنند.

 



خدايي خبر داد اعلام نتايج اوليه رقابت 312هزار و 500 داوطلب كارشناسي ارشد در ارديبهشت ماه

با پايان يافتن آزمون كارشناسي ارشد 90 در سراسر كشور 312هزار و 500 داوطلب شركت كننده در اين آزمون را منتظر دريافت نتايج اوليه اين رقابت در ارديبهشت ماه قرار داد.
بنابراين گزارش در اين آزمون سراسري كه از روز چهارشنبه آغاز شده بود عصر ديروز پايان يافت به خاطر شخصي سازي شدن دفترچه كليه رشته ها امكان تقلب بسيار كاهش يافته بود. دكتر ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور دراين باره تاكيد كرد: تنها 5 مورد تقلب گزارش شده است و آزمون هاي امسال به خاطر تدابيري كه انديشيده شده بود در صحت و امنيت كامل برگزار شده است.
وي افزود: با شخصي سازي دفترچه هاي سوالات آزمون در 4 نوع (D C B A) امكان تقلب را بسيار كاهش داده بود.
معاون سازمان سنجش در خصوص ظرفيت پذيرش در آزمون كارشناسي ارشد 09، گفت: در آزمون سال گذشته با احتساب پذيرفته شدگان استعداد درخشان ظرفيت پذيرش 55هزار نفر بوده است كه پيش بيني مي شود ظرفيت پذيرش آزمون امسال 01 درصد افزايش داشته باشد و به عبارتي بيش از 06 هزار نفر پذيرفته مي شوند.
وي با بيان اينكه براي 159 هزار و 318 داوطلب كارت آزمون صادر شده است، اظهار كرد: تعداد داوطلبان واقعي آزمون 178 هزار و 008 نفر است كه با توجه به اينكه تعدادي از داوطلبان رشته شناور را انتخاب كرده اند 159 هزار و 318 كارت صادر شده است.
معاون سازمان سنجش با اشاره به رقابت 178 هزار و 608 داوطلب در آزمون ارشد 09، تصريح كرد: از اين تعداد 244 هزار و 059داوطلب زن هستند.
خدايي با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون در اواخر ارديبهشت ماه، گفت: انتخاب رشته مجازي در آزمون اوايل خردادماه آغاز مي شود و نتايج نهايي نيمه اول شهريورماه اعلام خواهد شد.
مهلت مجدد ثبت نام كنكور 09 تا چهارشنبه
خدايي همچنين با اشاره به مهلت مجدد ثبت نام كنكور 09 كه از روز پنجشنبه 82 بهمن آغاز و تا روز چهارشنبه 4 اسفندماه ادامه دارد، گفت: تاكنون 53هزار داوطلب در مهلت مجدد در آزمون سراسري ثبت نام كرده اند.
وي با اشاره به مهلت باقي مانده پيش بيني كرد كه 002 هزار داوطلب ديگر نيز ثبت نام كنند.
وي درخصوص نحوه اصلاح اطلاعات ثبت نامي، گفت: داوطلباني كه مشمول تاثير سوابق تحصيلي در كنكور 09 مي شوند، مي توانند با مشاهده اطلاعات در صورت بروز مغايرت تا امروز 03 بهمن به وزارت آموزش و پرورش مراجعه و اين مغايرت را اصلاح كنند.
معاون سازمان سنجش افزود: آموزش و پرورش تا قبل از پايان فرصت ويرايش، ريزنمرات اصلاح شده را به سازمان سنجش اعلام مي كند تا اين دسته از داوطلبان بتوانند دوباره اطلاعات اصلاح شده را مشاهده كنند.
خدايي در خاتمه گفت: داوطلبان مي توانند در اين مهلت بندهايي چون گروه آزمايشي، زبان و مواردي ديگر را اصلاح كنند.
توزيع كارت آزمون پيام نور
از 72 ارديبهشت
در همين حال محمد اوركي معاون آموزشي دانشگاه پيام نور استان تهران در گفت وگو با فارس توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد فراگير دانشگاه پيام نور را 72 ارديبهشت اعلام كرد و افزود: توزيع كارت 3 روز يعني تا 92 ارديبهشت ماه 09 ادامه خواهد داشت.وي افزود: نتايج اين آزمون كه روز 03 ارديبهشت ماه برگزار مي شود در شهريورماه اعلام خواهد شد.
وي با بيان اينكه سال قبل در دوره فراگير كارشناسي دانشگاه پيام نور 34 رشته وجود داشت كه اين آمار امسال به 49 رشته افزايش يافته است، گفت: امسال رشته هاي مهندسي دانشگاه پيام نور استان تهران افزايش 004 درصدي نسبت به سال گذشته داشته و تعداد اين رشته ها از 8 رشته سال قبل به 23 رشته رسيده است.

 



مسلمي: اعزام دانشجويان بورسيه هدفمند مي شود

مديركل بورسيه و امور دانشجويان خارج از كشور از غني تر كردن هدفمندي اعزام دانشجويان بورسيه خبر داد.
حسن مسلمي نائيني با تاكيد بر اين مطلب افزود: اگرچه اعزام دانشجويان بورسيه از قبل هم هدفمند بود اما اين هدفمندي را با افزودن برنامه هاي جديدتري غني تر خواهيم كرد.
وي با اشاره به يكي از اين برنامه ها كه هم اكنون در دستور كار وزارت علوم قرار دارد پذيرش كارهاي تحقيقاتي دانشجويان منوط به لحاظ كردن مشكلات موجود در كشور در تحقيقات خود و ارائه راه حل هاي منطقي دانست و به فارس گفت: وزارت علوم درنظر دارد در اين رابطه قبل از اعزام ارتباطي بين دانشجويان بورسيه و مراكز اقتصادي و سياسي كشور برقرار كند.

 



قاچاقچي عتيقه جات شمال تهران دستگير شد

رئيس كلانتري 103 گاندي از دستگيري قاچاقچي عتيقه جات گرانقيمت خبر داد و گفت: از متهم 17 قطعه مجسمه فلزي كشف و ضبط شده است.
سرهنگ بهروز رحيمي افزود: ماموران اطلاعات چندي پيش از طريق گزارشات مردمي از فعاليت فردي در خصوص خريد و فروش مجسمه هاي طلا و عتيقه جات در خيابان ظفر قرار گرفتند.
وي ادامه داد: ماموران پس از انجام تحقيقات گسترده دريافتند فردي به هويت نقي مدتي است به صورت غيرقانوني در شمال پايتخت به خصوص در محدوده خيابان هاي ظفر و وليعصر در رابطه با قاچاق عتيقه جات گرانقيمت در سطح گسترده اي فعاليت دارد.
رئيس كلانتري 103 گاندي اظهار كرد: به دنبال به دست آمدن سرنخ هايي از محدوده فعاليت متهم، ماموران اطلاعات كلانتري با انجام تحقيقات گسترده موفق شدند مخفيگاه متهم را در يكي از محلات خيابان وليعصر شناسايي و او را دستگير كنند.
وي به مهر گفت: از متهم 17 قطعه مجسمه فلزي زرد رنگ كه به شكل سربازان دوران گذشته به ارتفاع 13 سانتيمتر كشف شد.

 



خانه هاي 5 هزار ساله در چين

باستان شناسان در شمال غرب چين موفق به كشف ويرانه هايي از دو خانه قديمي با قدمتي بيش از 5 هزار سال شدند.
به گزارش فارس، اين دو ساختمان، كه به ترتيب 263 و 365 متر مربع مساحت دارند، ظاهري پنج ضلعي داشته و داراي ديوارهاي دو لايه هستند.به گفته باستان شناسان اين دو خانه به اندازه اي بزرگ است كه به راحتي ظرفيت بيش از يكصد نفر را دارد.كف هر يك از خانه ها مخلوطي از كاه و گل است و علاوه بر آن ماده ديگري نيز در اين مصالح وجود دارد كه به عقيده كارشناسان نخستين آهكي بود كه در معماري چيني مورد استفاده قرار گرفته است.گفتني است، اين ويرانه ها در دهكده ليكان شناسايي شده اند.

 



مرگ 12توريست خارجي در ويتنام

رسانه هاي محلي ويتنام اعلام كردند كه حادثه غرق شدن قايق گردشگري در اين كشور جان 12 سرنشين خارجي آن را گرفت.
اين مسافران براي گذراندن تعطيلات از كشورهاي آمريكا، انگليس، استراليا، ژاپن، روسيه، فرانسه، سوئد و سوئيس سوار اين قايق تفريحي شده بودند.قايق زماني كه مسافران در خواب بودند دچار سانحه شد و جان تمام سرنشينان از جمله تورليدر ويتنامي را گرفت.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، 9 توريست خارجي و 6 مسافر محلي ديگر نيز كه سوار اين قايق بودند، توسط سرنشينان چند قايق توريستي ديگر نجات پيدا كردند.اين حادثه در منطقه خليجي «هالانگ» رخ داد كه يكي از جاذبه هاي توريستي مهم در اين كشور محسوب مي شود. اين منطقه سالانه بيش از پنج ميليون بازديد كننده از سراسر جهان دارد.براساس اين گزارش، بسياري از مسافران ترجيح مي دهند كه شب را در قايق هاي چوبي مجهز به كابين هاي استراحت و اغذيه در ميان جزاير كوچك اين منطقه زيبا بگذرانند.

 



اتفاقي عجيب در پزشكي

پزشكان از داخل جمجمه يك مرد چيني كه به مدت چهار سال از سردردهاي عجيبي رنج مي برد، يك تيغه چاقو كشف كردند.
به گزارش مهر، يك شهروند چيني به نام «ني» كه به مدت 4 سال از سردردهاي مزمن شديد رنج مي برد سرانجام به بيمارستان مراجعه كرد.پزشكان پس از تصويربرداري راديوگرافي در جمجمه اين مرد يك تيغه 10سانتيمتري چاقو كشف كردند. پس از اعلام نتايج آزمايشات، اين مرد چيني به ياد آورد كه دقيقا چهار سال قبل توسط سارقي با خنجر مورد حمله قرار گرفته اما بنا به دلايلي متوجه ورود خنجر چهاراينچي به داخل سرش نمي شود. بعدها وي از درد سر و گوش عاصي شده نمي تواند به طور معمولي غذا بخورد و به همين خاطر نزد پزشك مي رود اما كسي نمي تواند دليل بيرون آمدن خون از دهان وي را تشخيص دهد. از اينرو وي سعي مي كند با مسكن هاي قوي خود را درمان كند تا اينكه اخيرا پزشك متخصص گوش بعد از تصويربرداري از سر آقاي «تي» متوجه خنجر داخل سرش مي شود. همگان معتقدند خنجر رگهاي حياتي سر وي را تخريب نكرده و به همين دليل به طرز معجزه آسايي زنده مانده است و حالا پزشكان در شهر يوجي در استان يونان طي عمل جراحي موفق شدند جسم فلزي را بيرون بكشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14