(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 اسفند 1389- شماره 19885

حديث دشت عشق
توقف استقلال ، ذوب آهن و پيروزي در هفته بيست و ششم ليگ برتر همه چيز به كام سپاهان شد
اخبار كوتاه از فوتبال
دور رفت يك هشتم نهايي ليگ اروپا شكست ليورپول و منچسترسيتي و پيروزي پرتغالي ها
اظهار نظر گستاخانه آقاي نخست وزير كميته ملي المپيك: انگليس حق اظهار نظر ندارد
پيروزي مدعيان در هفته بيستم ليگ بسكتبال
رقم قرارداد ولاسكو را اعلام نمي كنيم داورزني: سرمربي تيم ملي واليبال پروازي نيست
صندلي دبيركل وزنه برداري آسيا براي ايران ماند
مرادي: تلاش مي كنم رضازاده به فدراسيون جهاني راه يابد



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «محمود فاتح»
عمل به قرآن و نهج البلاغه و پيروي از ولايت فقيه
فوق ديپلم خود را در رشته علوم انساني گرفت. سال 1357 به استخدام آموزش و پرورش درآمد. بعد از چندين بار اعزام به جبهه پس از بازگشت در سمت مربي پرورشي مشغول انجام وظيفه گرديد.
قرآن و نهج البلاغه سرمشق زندگي اش بود. به مطالعه كتاب علاقه وافري داشت لذا كتابخانه اي را با همكاري امام جماعت مسجد محل تاسيس كرد. در منزل خويش جلسات متعدد قرآن تشكيل مي داد و سپس آگاهي هاي سياسي مي داد. با شروع جنگ تحميلي در جبهه و پشت جبهه و نظام جمهوري اسلامي دفاع نمود.
بخشي از وصيتنامه شهيد:
شما اي وارثان حسين(ع)؛ با قلم و انديشه پيام رسان آنها كه به قرآن و نهج البلاغه علي(ع) و پيروي از خط ولايت فقيه عمل كردند باشيد و با علم آميخته به ايمان شرايط رشد و پرواز خود را فراهم كنيد. معلم شهيد «محمود فاتح» در 28/7/1362 در محور بانه مريوان به شهادت رسيد.

 



توقف استقلال ، ذوب آهن و پيروزي در هفته بيست و ششم ليگ برتر همه چيز به كام سپاهان شد

سرويس ورزشي -
هفته بيست و ششم رقابت هاي ليگ برتر با توقف سرخابي هاي پايتخت و ذوب آهن و پيروزي سپاهان اصفهان آغاز شد.
روز نخست بازي هاي هفته بيست و ششم روز پنجشنبه با ديدار تيم هاي فوتبال راه آهن شهرري و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه اكباتان تهران آغاز شد كه تيم ذوب آهن همچون ديدار با صباي قم در دقايق پاياني از شكست فرار كرد.
در اين ديدار كه به قضاوت خداداد افشاريان و در حضور حدود 500 تماشاگر برگزار شد محمد قاضي در دقيقه 2 نخستين گل تيم ذوب آهن در نيمه اول را وارد دروازه شاگردان مهدي تارتار كرد تا نيمه اول به سود سبزپوشان اصفهاني به پايان برسد. در نيمه دوم اين راه آهن بود كه براي جبران گل خورده تلاش كرد و موفق شد در دقايق 67 و 82 توسط ايمان رزاقي راد و ميثم آقايي به دو گل دست پيدا كند .
در حالي كه شاگردان مهدي تارتار اميدوار بودند تا در روزهاي بحراني و بي پولي به سه امتياز با ارزش دست پيدا كنند، ذوب آهن در دقيقه 90 با ضربه سر سيدمحمدحسيني گل تساوي را وارد دروازه تيم ميزبان كرد تا دو تيم به يك امتياز بسنده كنند.
در ديگر ديدار پنجشنبه تيم فوتبال استقلال كه مي توانست با استفاده از توقف ذوب آهن برابر راه آهن خود را به صدر جدول رده بندي ليگ برتر نزديك كند، با تساوي برابر سايپا عملا اين فرصت را در اختيار سپاهان قرار داد تا در صورت پيروزي در ديدارمعوقه خود برابر صبا به تنهايي در صدر جدول قرار گيرد. در اين ديدار كه در حضور كمتر از 5 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي برگزار شد دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند تا دومين بالانشين جدول رده بندي هم دو امتياز از دست بدهد.
در ادامه هفته بيست و ششم عصر ديروز (جمعه) تيم هاي سپاهان اصفهان و نفت تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان اميرقلعه نويي با نتيجه 2 بر صفر حريف خود را شكست دادند.در اين ديدار دو تيم نيمه اول را با تساوي بدون گل به پايان رساندند اما در نيمه دوم اين سپاهان بود كه به گل رسيد. ابتدا ميلوراد يانوش در دقيقه 62 دروازه نفت تهران را باز كرد و سپس احسان حاج صفي در دقيقه 81 دومين گل شاگردان قلعه نويي را به ثمر رساند.تيم فوتبال سپاهان كه هنوز يك بازي عقب مانده اش را انجام نداده است با اين پيروزي 49 امتيازي شد تا از تساوي ذوب آهن برابر راه آهن بهترين بهره را ببرد و خود را به فاصله يك امتيازي صدرنشين برساند.
اما در ديگر ديدار ديروز تيم نفت آبادان در اولين تجربه سرمربيگري غلامحسين پيرواني روي نيمكت اين تيم مقابل استيل آذين به پيروزي رسيد. اين بازي در نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان رسيد اما در نيمه دوم فشار بازيكنان نفت تاثير خود را گذاشت و در دقيقه 69 عباس مرداسي براي نفت گلزني كرد. رسول نويد كيا در دقيقه 1+90 گل دوم را به ثمر رساند.نفت از دقيقه 50 به بعد با اخراج شريفي نسب 10 نفره بود.
اما در آخرين بازي جمعه تيم فوتبال پيروزي در ديداري خانگي مقابل شهرداري تبريز متوقف شد. در اين ديدار شاگردان علي دايي برتري نسبي نسبت به حريف داشتند اما شاگردان درخشان نيز روي ضد حملات در چند صحنه خطرناك ظاهر شدند. پيروزي با اين نتيجه 44 امتيازي شد و در همان مكان چهارم جدول باقي ماند. شهرداري تبريز نيز با اين تساوي 25 امتيازي شد. قضاوت اين ديدار بر عهده محسن قهرماني بود.
برنامه ساير ديدارهاي هفته بيست و ششم به شرح زير است :
شنبه : 21/12/89
¤ تراكتورسازي تبريز - مس كرمان( ساعت 16:15)
¤ صباي قم - پاس همدان( ساعت 15:16)
يكشنبه : 22/12/89
¤ پيكان قزوين - فولاد خوزستان( ساعت 15:16)
¤ شاهين بوشهر - ملوان بندرانزلي( ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي: هرگز جباري و كوشكي را نمي بخشم
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: هرگز براي رسيدن به پيروزي بازيكنان خاطي را نمي بخشم.پرويز مظلومي پس از تساوي بدون گل استقلال و سايپا در نشست خبري بعد از بازي اظهار داشت: از بازي تيمم در نيمه اول راضي نيستم. ما مشكلات زيادي از جمله حضور 7 بازيكن مصدوم در تركيب تيم را داشتيم و بازي خوبي انجام نداديم. وي ادامه داد: مجبور بودم به فرهاد مجيدي استراحت بدهم، اما با گره خوردن كار در نيمه دوم به صورت اجباري كاپيتان استقلال را وارد ميدان كردم تا به ما كمك كند. مظلومي درباره داوري گفت: موقعيت تك به تك ما را داور به جاي فرصت دادن به تيم ما، خطا اعلام كرد، اما با همه اين شرايط راجع به داوري حرفي نمي زنم و فقط اين جمله را مي گويم كه داوري برد را از ما گرفت. سرمربي استقلال در مورد اينكه آيا وقت آن نرسيده كه مجتبي جباري و بيژن كوشكي به تركيب تيم اضافه شوند، يادآور شد: باشگاه بايد در اين مورد جلسه بگذارد اما بايد بگويم كه نظم و انضباط در تيم حرف اول را مي زند، اگر قرار باشد براي رسيدن به پيروزي آنها را ببخشم هرگز اين كار را نمي كنم. چرا كه همه نكات در باشگاه استقلال بايد رعايت شود.
افتتاح فيلمبرداري با دوربين عنكبوتي در ورزشگاه آزادي
تكنولوژي فيلمبرداري با دوربين عنكبوتي (Spider cam) صبح ديروز با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در ورزشگاه آزادي مورد بهره برداري قرار گرفت.اين فناوري كه قابليت تصويربرداري متفاوتي نسبت به ساير دوربين هاي ورزشگاه آزادي را دارد و مي تواند از فضاي بالا، زمين چمن را مورد تصويربرداري قرار دهد صبح ديروز با حضور سعيدلو و مسئولان رسانه ملي مورد بهره برداري قرار گرفت. علي سعيدلو در حاشيه بهره برداري از اين سيستم پيشرفته از اختصاص بودجه 15 ميليارد توماني براي حل مشكلات مجموعه ورزشي آزادي خبر داد و گفت: خوشبختانه اين مبلغ در سيستم مالي سازمان تعريف شده و در حال هزينه شدن است.
كفاشيان: مربيان منشوري از فصل آينده آزاد هستند
مربياني كه تاكنون به دليل مسائلي نمي توانستند در ليگ برتر كار كنند (منشوري ها)، با برطرف شدن مشكلات شان از ليگ يازدهم مي توانند در اين رقابت ها فعاليت كنند. علي كفاشيان با اعلام اين خبر گفت: مربي هايي كه تاكنون به دليل مسائلي نمي توانستند در ليگ برتر كار كنند، با برطرف شدن مشكلات شان از ليگ يازدهم مي توانند در اين رقابت ها فعاليت كنند.
پيرواني: قولي مبني بر ماندن نفت نمي دهم
پيرواني سرمربي تيم فوتبال نفت آبادان پس از پيروزي مقابل استيل آذين گفت: من هيچ قولي براي ماندن اين تيم آباداني در ليگ برتر نمي دهم. 2 سال قبل هم يكي از اعضاي هيات مديره نفت آبادان با من تماس گرفت اما من به خاطر تعهد اخلاقي به مقاومت قبول نكردم. امسال هم قبل از تيم نفت از چند تيم ديگر پيشنهاد داشتم اما ترجيح دادم در آبادان كار كنم.
قلعه نويي: در 10 روز 9 پرواز داشتيم
امير قلعه نويي پس از پيروزي سپاهان برابر نفت تهران اظهار داشت: در 10 روز گذشته 9 پرواز داشته ايم و در اين مدت كوتاه سه بازي بسيار سنگين و حساسي را برابر حريفان خود انجام داده ايم. به همين دليل در نيمه نخست بازي برابر نفت بازيكنان مان با افت بدني مواجه شدند. اما در نيمه دوم با شناخت بهتري كه از حريف پيدا كرديم، كمي به بازي سرعت داديم و از فضاهاي كناري تيم حريف به نفع خود استفاده كرديم كه خوشبختانه توانستيم دو بار دروازه نفت را باز كنيم و هر سه امتياز مسابقه را از آن خود كنيم.
سرمربي تيم ملي سال آينده معرفي مي شود
فدراسيون فوتبال كشورمان اعلام كرد به احتمال زياد سرمربي بعدي تيم ملي سال آينده معرفي خواهد شد.سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال گفت: مشكل ما براي جذب مربي خارجي اين است كه مذاكرات به كندي پيش مي رود اما با حوصله رفتار مي كنيم تا يك مربي ايده آل براي نيمكت تيم ملي انتخاب كنيم.با اين حال سرمربي تيم ملي به احتمال زياد سال آينده معرفي خواهد شد.
اخراج جباري تبديل به جريمه 60 ميليوني مي شود!
مسئولان استقلال در بازگشت از عربستان، جباري را بين 50 تا 60 ميليون تومان جريمه نقدي خواهند كرد. اگرچه پرويز مظلومي مدعي شده كه با نتيجه نگرفتن استقلال براي بازگشت جباري و كوشكي تحت فشار قرار نمي گيرد، اما خبرهاي دريافتي از باشگاه استقلال حكايت از موضوعي ديگر دارد. با نتيجه نگرفتن استقلال در چند بازي اخير گويا مسئولان باشگاه از مواضع تند گذشته خود مبني بر اخراج جباري عقب نشيني كرده اند و قرار شده كه اين بازيكن با جريمه سنگين مالي روبرو شود. استقلالي ها در بازگشت تيم از عربستان مبلغ جريمه مالي هافبك خود را تعيين خواهند كرد كه گفته مي شود اين مبلغ بين 50 تا 60 ميليون تومان است.

 



دور رفت يك هشتم نهايي ليگ اروپا شكست ليورپول و منچسترسيتي و پيروزي پرتغالي ها

دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ اروپا با شكست ليورپول، منچسترسيتي و بايرلوركوزن همراه بود.
پنجشنبه شب با 8 ديدار دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ اروپا به پايان رسيد.در اين رقابتها ليورپول در خانه اسپورتينگ براگا از پرتغال با يك گل تن به شكست داد. الان در دقيقه 18 و از روي نقطه پنالتي زننده تك گل مسابقه بود.
باير لوركوزن در خانه برابر ويارئال با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد. بوندسليگايي ها در حالي بازنده اين مسابقه بودند كه گل نخست بازي را هم به ثمر رسانده بودند. گل دقيقه 90 نيلمار پيروزي اسپانيايي ها را رقم زد.
در اين مسابقه كادلچ و كاسترو براي لوركوزن گلزني كردند. روسي و نيلمار (2 بار) با گل هاي خود، پيام آور پيروزي براي قايق هاي زرد بودند.
بنفيكا هم در ليسبون با نتيجه 2 بر يك پاري سن ژرمن را از پيش رو برداشت. در حالي كه ليو ايدولا در دقيقه 14 براي فرانسوي ها گلزني كرده بود در ادامه پريرا و خارا براي ميزبان پرتغالي گلزني كردند تا اين تيم بازي رفت را با پيروزي پشت سر بگذارد. دينامو كيف در اوكراين پيروزي جالب توجهي را به دست آورد و با دو گل منچسترسيتي را از پيش رو برداشت. شوچنكو و هوسيف گلزنان تيم اوكرايني در اين مسابقه بودند.
توئنت انسخده از هلند هم 3 بر صفر زنيت سنت پترزبورگ از روسيه را شكست داد. ده يونگ (2 بار) و لاند زات گلزنان اين مسابقه بودند.
اسپارتاك مسوك هم در آمستردام توانست تيم اين شهر آژاكس را با گل دقيقه 57 آلكس شكست دهد و با پيروزي به روسيه بازگردد. زسكا ديگر تيم روس د رخانه با يك گل از پورتو شكست خورد. ژوآرين در دقيقه 70 تك گل مهمان را به ثمر رساند. ديدار آيندهوون و گلاسكو رنجرز هم گلي در بر نداشت.
ديدارهاي برگشت اين رقابت ها هفته آينده برگزار مي شود.

 



اظهار نظر گستاخانه آقاي نخست وزير كميته ملي المپيك: انگليس حق اظهار نظر ندارد

اظهار نظر گستاخانه نخست وزير انگليس با پاسخ قاطع كميته ملي المپيك كشورمان همراه بود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ديويد كامرون نخست وزير انگليس در پي اعتراض ايران به لوگوي بازي هاي المپيك 2012 لندن در سخناني اهانت آميز اين موضوع را آلوده به توهم عنوان كرد. كامرون كه با يك رسانه يهودي گفت وگو كرده در ادامه مي افزايد: اگر ايراني ها نمي خواهند به المپيك بيايند، خب نيايند؛ ما دل مان برايشان تنگ نمي شود. اين سخنان ديويد كامرون بر خلاف موازين و منشور كميته بين المللي المپيك است و اين رفتارها در قبال اعتراض هاي بجاي ايران نشان مي دهد اين كشور به عنوان ميزبان بازي هاي المپيك 2012 از هم اكنون در حال كارشكني براي حضور نمايندگان و قهرمانان ايراني در المپيك است.
كميته ملي المپيك پاسخ داد
اما افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك ايران در پي سخنان توهين آميز نخست وزير انگليس گفت: يك مسئول سياسي هيچ حقي در ابراز نظر درباره فعاليت هاي ورزشي ندارد. در رقابت هاي المپيك لندن اين كشور فقط ميزبان اين مسابقه ها است و هر كشوري كه در اين مسابقه ها شركت كند مي تواند تصميم هاي خود را بگيرد. نخست وزير انگليس حقي ندارد تا درباره مسائل ورزشي اظهار نظر كند. ما براي شركت در المپيك لندن كميته بين المللي را در پيش رو داريم و تمام فعاليت هاي خود را با مسئولان بين المللي المپيك هماهنگ خواهيم كرد و پررنگ تر از رقابت هاي چين براي افتخارآفريني وارد انگلستان خواهيم شد.

 



پيروزي مدعيان در هفته بيستم ليگ بسكتبال

هفته بيستم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي مدعيان و تداوم صدرنشيني پتروشيمي بندرامام به پايان رسيد.
هفته بيستم ليگ برتر بسكتبال عصر پنجشنبه با برگزاري 5 ديدار به پايان رسيد كه در حساس ترين ديدارهاي هفته تيم هاي مدعي ذوب آهن، پتروشيمي و راه و ترابري قم برابر حريفان خود به برتري رسيدند.
در اصفهان 2 تيم هم استاني ذوب آهن و توزين الكتريك برابر هم صف آرايي كردند كه در پايان ذوب آهن ميزبان تيم پيروز اين بازي لقب گرفت، تا توزيني ها همانند دور رفت شكست بخورند.
¤ نتايج كامل مسابقات هفته بيستم:
پتروشيمي بندرامام 79- دانشگاه آزاد تهران 63
ذوب آهن اصفهان 64- توزين الكتريك كاشان 58
شركت ملي حفاري 81- ب.آ شيراز 89
راه و ترابري قم 95- هيات بسكتبال شهركرد 67
بانك سامان 69- شهرداري گرگان 61
¤ جدول رده بندي: 1-پتروشيمي بندرامام 35 امتياز (يك بازي كمتر)، 2-راه و ترابري قم 33 امتياز (يك بازي كمتر)، 3-توزين الكتريك كاشان 32 امتياز (يك بازي كمتر) و...

 



رقم قرارداد ولاسكو را اعلام نمي كنيم داورزني: سرمربي تيم ملي واليبال پروازي نيست

رئيس فدراسيون واليبال گفت: ولاسكو كارنامه درخشاني دارد و مبلغ قراردادش بسيار معقول است.
محمدرضا داورزني در خصوص حضور خوليو ولاسكو در راس تيم ملي واليبال ايران به عنوان سرمربي اظهار داشت: حضور وي در ايران قطعي شده و تا پايان المپيك 2012 لندن با فدراسيون ايران قرارداد دارد. مهم ترين شرايط قرارداد او حضور تمام وقت در ايران است و نمي توان نام مربي پروازي را روي وي گذاشت. همچنين عدم قرارداد با ساير تيم ها يكي ديگر از بندهاي قرارداد اين مربي آرژانتيني است.
وي با بيان اينكه مبلغ قرارداد اين مربي مانند تمام مربيان حرفه اي اعلام عمومي نخواهد شد، ادامه داد: مبلغ توافقي وي با فدراسيون بسيار خوب و معقول است.رئيس فدراسيون در مورد اهداف واليبال ايران با ولاسكو گفت: جام ملت هاي آسيا، انتخابي المپيك، ليگ جهاني و مسابقات قهرماني جهان رقابت هايي هستندكه پيش رو داريم. عناويني كه در اين رقابت ها كسب خواهد شد در روند ادامه همكاري فدراسيون با ولاسكو تاثير دارد.
داورزني گفت: مي خواهيم قهرمان آسيا شويم، جواز حضور در جام جهاني را بگيريم و در انتخابي المپيك جواز حضور در بازي هاي 2012 لندن را به ارمغان بياوريم. وي با اشاره به تجربيان موفق ولاسكو خاطرنشان ساخت: وي به لحاظ شخصيتي يكي از مربيان بسيار خوب دنيا است و كارنامه درخشاني دارد و يكي از مربياني است كه از نظر رواني مي تواند به تيم ايران كمك كند.رئيس فدراسيون واليبال ايران افزود: اميدوارم با توجه به اينكه سال سختي در پيش داريم بتوانيم با حضور ولاسكو و طبق برنامه اي كه تنظيم كرده ايم پيش برويم.

 



صندلي دبيركل وزنه برداري آسيا براي ايران ماند
مرادي: تلاش مي كنم رضازاده به فدراسيون جهاني راه يابد

رئيس پيشين فدراسيون وزنه برداري ايران در انتخابات امروز كنفدراسيون وزنه برداري آسيا كه در ازبكستان برگزار شد با كسب اكثريت آرا به عنوان دبيركل چهار سال آينده اين كنفدراسيون انتخاب شد و حسين رضازاده از دور انتخابات نايب رئيسي كنار رفت.
مجمع انتخابات كنفدراسيون وزنه برداري آسيا ظهر پنجشنبه در هتل تاشكند ازبكستان برگزار شد كه علي مرادي رئيس پيشين فدراسيون وزنه برداري ايران كه سابقه دبيركلي وزنه برداري آسيا را نيز در كارنامه اش داشت با كسب 31 راي از 39 راي به عنوان دبيركل چهارسال آينده اين كنفدراسيون انتخاب شد. به اين ترتيب با انتخاب علي مرادي به عنوان دبيركل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا و از آنجا كه از هر كشور تنها يك نماينده مي تواند براي انتخابات هيئت رئيسه نامزد شود، حسين رضازاده از حضور در انتخابات نايب رئيسي كناره گيري كرد.
علي مرادي پس از انتخاب مجدد به عنوان دبيركل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا گفت: من تلاشم را كردم تا حسين رضازاده هم عضو هيئت رئيسه شود، اما كشورهاي آسيايي قبول نكردند.
وي در مورد اين كه چرا رضازاده نتوانست در انتخابات كنفدراسيون شركت كند، اظهار كرد: يكي از بحث هاي اين مجمع اين بود كه آيين نامه كنفدراسيون را عوض كنيم، من هم اين موضوع را كه از يك كشور بيشتر از يك نفر بتواند در انتخابات هيئت رئيسه شركت كند، را مطرح كردم تا شايد فرصتي باشد كه رضازاده هم در انتخابات شركت كند، اما متاسفانه اين مساله مورد قبول كشورهاي آسيايي قرار نگرفت و رضازاده نتوانست در انتخابات براي نايب رئيسي شركت كند. با اين حال به نظر من او سرمايه بزرگي براي ورزش وزنه برداري ايران است و بايد در عرصه هاي ديگر بين المللي براي حفظ نام ايران از او حمايت كنيم. من به شخصه تلاشم را خواهم كرد تا رضازاده بتواند در انتخابات فدراسيون جهاني وزنه برداري كه در سال 2013 برگزار مي شود، شانسي براي انتخاب شدن داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14