(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 اسفند 1389- شماره 19885

مهدي چمران: نارضايتي مردم از حمل و نقل عمومي در نهايت به دولت بازمي گردد
رئيس اورژانس كشور اعلام كرد مرگ 2100 نفر در تصادفات جاده اي فروردين89
رويدادهاي خارجي
فرمانده نيروي انتظامي استان: 23 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان به آتش كشيده شد
عامري:تحصيل 85درصد دانشجويان تنها در 25 رشته فاجعه آميز است
پس از 6 ساعت توقف مترو تهران- كرج به حركت درآمد
حوادث كوتاه از كشور
همزمان باهفته احسان و نيكوكاري نخستين جشنواره سايه مهر برگزار شد
جزئيات تيراندازي مقابل بانك مركزي
ساختمان هاي پايتخت رتبه بندي مي شود
خانه استاد كمال الملك در شهرستان فيروزه تخريب شد
باران در پاوه؛ ديوار 15 متري فرو ريخت
ولخرجي هاي برلوسكني
تلاش براي سرقت جنين
شكايت نوجوان بي سواد از دولت استراليا
نجات 110گربه



مهدي چمران: نارضايتي مردم از حمل و نقل عمومي در نهايت به دولت بازمي گردد

رئيس شوراي عالي استان ها با بيان اينكه شهرداري ها به چاه نفت متصل نيستند، گفت: تنها منبع درآمد شهرداري ها اخذ عوارض از شهروندان است كه هيچ گونه ضمانت اجرايي هم ندارد.
به گزارش خبرگزاري ها مهدي چمران در چهل و دومين جلسه علني شوراي عالي استان ها كه در سالن پيامبر اعظم وزارت كشور برگزار شد، اظهار داشت:
ساخت و ساز در وضعيت كنوني در حال ركود است و در كلانشهرها براساس سياست هاي تشويقي براي نوسازي بافت هاي فرسوده هيچ عوارضي دريافت نمي شود. در چنين حالتي شهرداري ها براي پرداخت حقوق پرسنل خود حتي در تهران با مشكل روبرو هستند.
رئيس شوراي عالي استانها با بيان اينكه نارضايتي مردم از حمل و نقل عمومي و تاثير نامطلوب آن در نهايت به دولت باز خواهد گشت، تصريح كرد: شهرداري ها بازوان مردمي دولت هستند و دولت بايد از آنها حمايت كند.
وي افزود: بنده به خوبي آگاه هستم كه تمام تلاش دولتمردان ما اين است كه به شهرداري ها و ساير نهادهاي خدمات رساني كمك كنند اما حرف ما اين است كه وقتي مي خواهيم اين كمك ها را بپردازيم هرچه زودتر و به موقع پرداخت شود تا مشكلي براي مردم ايجاد نشود.
به گفته چمران اگر زماني كه ما بنزين را گران مي كنيم وسيله نقليه عمومي خوبي داشته باشيم مردم به جاي استفاده از خودروي شخصي از حمل و نقل عمومي استفاده مي كنند.
چمران تصريح كرد: وقتي مردم را در اتوبوس و مترو فشرده ايم و كرامت انساني آنهارا لگدمال كنيم آنها بنزين ليتري 700 تومان را مي خرند و با خودروي شخصي به خيابان مي آيند بنابراين ترافيك همچون گذشته وجود خواهد داشت.
رئيس شوراي عالي استانها در ادامه، گفت: صحبت سوخت و حامل هاي انرژي مهمترين مساله اي بود كه در سالهاي اخير به وقوع پيوست و در اجراي هدفمندسازي يارانه ها حمله ها و حركت هايي صورت گرفت اما بالاخره در دولت دهم اين تصميم گرفته شد و با همكاري مجلس و مردم به مرحله اجرا درآمد و اميدواريم منابع به دست آمده به دست نيازمندان برسد.
رئيس شوراي عالي استانها با اشاره به اينكه دغدغه شهرداري ها افزايش بهاي سوخت بود، گفت: شوراي عالي استانها و شوراي سراسر كشور و شهرداري براي اجراي اين قانون آمادگي كامل داشته اند اما اكنون از محل مابه التفاوت بهاي سوخت ميلياردها تومان بدهي دارند. چرا كه گازوئيل ليتري 5/17 تومان به 350 تومان رسيده است.
وي با بيان اينكه در بسياري از شهرهايي كه اتوبوس هاي بخش خصوصي فعال هستند مشكلات بيشتر است، افزود: هدفمندسازي يارانه ها درآمدي را براي دولت ايجاد مي كند كه بايد از اين محل به موسسات و شركت هايي كه از اجراي اين قانون متضرر مي شوند كمك كرد كه شهرداري ها نيز يكي از آنها هستند.

 



رئيس اورژانس كشور اعلام كرد مرگ 2100 نفر در تصادفات جاده اي فروردين89

رئيس اورژانس كل كشور اعلام كرد: بيش از 1830 پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني در ايام نوروز در سراسر كشور در آماده باش به سر مي برند.
دكتر غلامرضا معصومي، درباره برنامه هاي امداد نوروزي اورژانس در استان تهران، اظهار كرد: 135 پايگاه اورژانس در تهران و اسلامشهر در ايام نوروز فعال هستند و در برنامه امدادي ما كه از 26 اسفند آغاز و تا 14 فروردين ماه ادامه دارد، همه نيروهاي اورژانس در حالت آماده باش هستند. 17 اكيپ امدادي در تهران مستقر خواهيم كرد كه در چهار اكيپ با حضور پزشك، پايگاه هاي كامل سلامت را شاهد هستيم.
رئيس اورژانس كل كشور در خصوص بسيج نيروهاي امداد هوايي در كشور و بيمارستان ها نيز بيان كرد: امداد هوايي تهران همانند سال هاي گذشته به فعاليت ادامه مي دهد، اورژانس تمام بيمارستان هاي دولتي سطح شهر و بعضا بيمارستان هاي خصوصي ما نيز آماده خدمت رساني به هموطنان خواهند بود.
دكتر معصومي در ادامه به ارائه برنامه هاي امدادي اورژانس در سراسر كشور پرداخت و بيان كرد: در حال حاضر بيش از يك هزار و 830 پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني در تعطيلات نوروز آماده خدمت رساني هستند.
وي اضافه كرد: در فروردين سال گذشته، بيش از دو هزار و 100 نفر از هموطنان ما به خانه باز نگشتند. سرعت بالا و انحراف به چپ بيشترين دليل تصادفات و ضربه سر و قفسه سينه از جمله بيشترين آسيب ها بوده اند.

 



رويدادهاي خارجي

زلزله 9/8 ريشتري ژاپن 700 كشته و مفقود بر جاي گذاشت

شديدترين زلزله در 140 سال اخير ژاپن تاكنون حداقل 700 كشته و مفقود بر جا گذاشته كه تعداد مفقودين رو به افزايش است.
به گزارش خبرگزاري مهر، شبكه خبري الجزيره در خبري به نقل از منابع آگاه در ژاپن آخرين آمار قربانيان زلزله 9 / 8 ريشتري در اين كشور را 700 نفر اعلام كرد.
اين در حالي است كه ساعتي پيش 200 جسد در سواحل شمالي ژاپن كشف شد كه مشخص نيست اين تعداد به آمار اضافه شده باشد.
اين شبكه خبري با اشاره به اينكه زلزله امروز در ژاپن طي 140 سال اخير بي سابقه بوده است، تاكيد كرد: هم اكنون فعاليت در بنادر، پالايشگاههاي نفتي، كارخانجات مختلف و نيروگاههاي ژاپن كاملا تعليق شده است.
همچنين مقامات ژاپن فعاليت تمامي نيروگاههاي هسته اي در اين كشور را به علت نگراني از انتشار تشعشعات راديو اكتيو متوقف كرده اند. اين در حالي است كه آتش سوزي در نيروگاه هسته اي اوناگاوا در شمال شرقي ژاپن احتمال وقوع نشت مواد هسته اي را ايجاد كرده است.
بنابر اعلام منابع آگاه زلزله شديد 9 / 8 ريشتري امروز در ژاپن به مدت دو دقيقه ادامه داشته است كه موجبات ويراني بسياري از تاسيسات زيربنايي و آتش سوزي در مناطق مختلف را ايجاد كرده است.
از سوي ديگر، امواج سونامي پس از درنورديدن ژاپن به سوي سواحل روسيه، تايوان، فيليپين، اندونزي، هاوايي و سواحل غربي آمريكا حركت كرده است. اما به نظر مي رسد با توجه به كاهش شدت آن تلفات چنداني در پي نداشته باشد.
خاطر نشان مي شود كشورهاي ژاپن، اندونزي و تايوان همگي در كرانه هاي اقيانوس آرام قرار دارند كه مركز زمين لرزه و شكل گيري امواج سونامي بوده است.
مقامات ژاپني اعلام كردند كه پس لرزه شديدي نيز پس از زمين لرزه اول در سواحل شمال شرقي ژاپن روي داده است.
بنابراين گزارش، سونامي بزرگي در سواحل اقيانوس آرام روي داده و كشتي ها و خودروها بر اثر سونامي در آب شناور شدند. گزارش ها حاكي است ده ها دستگاه خودرو پس از زلزله و سونامي هم اكنون در آب هاي اسكله جزيره «ايواته» در ميان آب شناور شده اند.
براساس گزارش هاي منتشر شده، اين سونامي باعث شد تا منازل واقع در شهر «اوناهاما» در استان «فوكوشيما» به طور كامل با برخورد امواج منهدم شوند.
همچنين مركز سونامي اقيانوس آرام دراين باره اعلام كرد كه اين سونامي اثراتي شديد بر كشورهايي چون روسيه، جزاير ماركوس و منطقه مارياناس شمالي بر جاي مي گذارد.
علاوه بر اين، احتمال اين مسئله هم وجود دارد كه اين سونامي در گوآم، تايوان، فيليپين، اندونزي و هاوايي هم به وقوع بپيوندد.
در همين حال، كشورهاي روسيه، فيليپين و جزاير ماريان هشدار وقوع سونامي داده شده است.
«نائوتو كان»، نخست وزير ژاپن با شركت در كنفرانسي خبري در توكيو اعلام كرد كه دولت نهايت تلاش خود را براي جبران پيامدهاي ناشي از زمين لرزه مهيب در اين كشور به كار خواهد گرفت.
وي پس از تشكيل نيروي ضربت ويژه پس از زلزله گفت: بر اثر زمين لرزه خسارات گسترده اي به نواحي زلزله زده وارد شده و دولت مي كوشد پيامدهاي ناشي از اين خسارات را به حداقل كاهش دهد.
«يوكيو ايدانو»، سخنگوي كابينه ژاپن نيز از اعزام نيروهاي ژاپني به مناطق زلزله زده براي كمك به زلزله زدگان خبر داد و اعلام كرد كه در مورد نيروگاه هاي هسته اي نگراني وجود ندارد و برخي از اين نيروگاه ها پس از زلزله به طور خودكار خاموش شده اند.
سازمان زمين شناسي آمريكا در برآوردهاي اوليه خود، محل دقيق وقوع اين زلزله را عمق 10 كيلومتري سواحل شرقي ژاپن در نزديكي منطقه اي به نام «هونشو» در 150 كيلومتري توكيو اعلام كرده است.
هنوز گزارشي از ميزان خسارات هاي احتمالي اين زلزله منتشر نشده است.
براساس تصاويري كه تلويزيون دولتي ژاپن از توكيو نشان مي دهد حداقل آثاري از بروز 6 آتش سوزي و دود ناشي از آن مشاهده شده است.
همچنين حركت تمامي قطارها در ژاپن متوقف شده و مناطق زيادي در خاموشي فرو رفته اند.
بنابه گزارشهاي رسيده، 7 زمين لرزه نيز در اندونزي احساس شده است، نخست وزير اندونزي در برخي مناطق اين كشور كه در كرانه هاي اقيانوس آرام قرار دارد، حالت فوق العاده اعلام كرده است.
خبرهاي رسيده از تايوان نيز حاكيست ساكنان مناطق ساحلي منازل خود را از ترس سونامي ترك كرده اند.

 



فرمانده نيروي انتظامي استان: 23 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان به آتش كشيده شد

فرمانده نيروي ا نتظامي استان سيستان و بلوچستان از انهدام بيش از 23 تن مواد مخدر در اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرتيپ غلامعلي نكويي اظهار داشت: با حضور جمعي از مسئولان استاني بيش از 23 تن مواد مخدر كه فاقد استفاده دارويي بوده از قبيل روان گردان ها، مواد صنعتي و يا موادي كه در درگيري ها و عمليات ها به نوعي به صورت سوخته درآمده، ظهر پنج شنبه در زاهدان به آتش كشيده شد.
وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون قريب 85 تن مواد مخدر در استان كشف شد كه چند نفر از قاچاقچيان نيز در اين ارتباط دستگير و مقادير زيادي از اموال و دارايي هاي اين سوداگران مرگ توقيف و ضبط شده است.
دبير و معاون شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سيستان و بلوچستان تصريح كرد: با توجه به اينكه در سال هاي اخير، اقدامات انسدادي بسيار خوبي در مرزهاي شمالي اين استان انجام شد تا حدودي شاهد كاهش ورود مواد مخدر در سطح استان هستيم به طوري كه در حال حاضر هيچ گونه موادي از آن سوي مرز از طريق شمال استان وارد كشور نمي شود.

 



عامري:تحصيل 85درصد دانشجويان تنها در 25 رشته فاجعه آميز است

مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم با اشاره به توزيع غيرمنطقي 85درصد دانشجويان فقط در 25 رشته تحصيلي گفت: تحصيلات دانشگاهي در كشور به اين روش فاجعه آميز است.
رضا عامري در سومين نشست رئيسان دانشگاه هاي منتخب آمايش سرزمين با اشاره به افزايش جمعيت دانشجويي در مقطع كارداني به 50درصد در سالهاي آتي عنوان كرد: در حال حاضر رشته هايي در كشور در حال تدريس هستند كه از نظر تعداد دانشجو اشباع شده اند. به گونه اي كه الان حدود 85درصد دانشجويان ما تنها در 25 رشته تحصيل مي كنند كه اين مسئله فاجعه است.
عامري با بيان اينكه از سوي ديگر رشته هايي در حال تدريس هستند كه 30 هزار فارغ التحصيل بيكار دارند افزود: اما از طرف ديگر به عنوان مثال در رشته مكانيك با گرايش ساخت توليد كه مورد نياز كشور است به علت عدم وجود امكانات و زيرساخت هاي لازم مورد توجه كمتري قرار مي گيرند.
وي با اشاره به آغاز فعاليت كارگروه محتوا و برنامه ريزي، عنوان كرد: در اين كارگروه دانشگاه هاي محور كه در يك گروه يا رشته اي توانمندي هاي خاصي دارند با مشاركت ساير دانشگاه ها تشكيل خوشه مي دهند.
وي در ادامه با بيان اينكه ماهيت دروس بايد به شكل مهارتي باشد و تا 70درصد جنبه عملي پيدا كند، اظهار كرد: در حال حاضر 80درصد سرفصل هاي مهارتي توسط دانشگاه جامع علمي كاربردي تدوين شده و اين دانشگاه ماموريت دارد كه بحث بازنگري دوره هاي كارداني با شيوه مهارتي را انجام دهند.
عامري در خاتمه با بيان اينكه سندي كه از بالا به پايين تدوين شود را ه به جايي نمي برد، افزود: بايد در اين زمينه جهت گيري ها آغاز شود تا در پايان سال 94 در بهترين حالت همين ميزان دانشجو را داشته باشيم.

 



پس از 6 ساعت توقف مترو تهران- كرج به حركت درآمد

مترو تهران- كرج كه از ساعت 6 صبح جمعه به دليل مشكلات فني در سيستم برق متوقف شده بود، پس از 6 ساعت تلاش به حركت درآمد.
مدير مترو تهران- كرج طي تماسي با دفتر خبرگزاري فارس در استان البرز با اعلام اين خبر اظهار داشت: با تلاش ماموران مترو و رفع نقص به وجود آمده، نقل و انتقال مسافران در خط پنج قطار شهري به حال عادي درآمد.
جعفر ربيعي در تشريح علت حادثه گفت: به دليل بارش باران شديد صبح جمعه به مسئولان مترو اعلام شد كه يكي از دكل هاي برق در خط پنج سرنگون و سبب قطع سيستم برق مترو شده است.
وي تصريح كرد: بلافاصله ماموران مترو به حالت آماده باش درآمده و اقدامات فني جهت رفع نقص را آغاز كردند.
اين مسئول افزود: پس از گذشت 6 ساعت، نقص فوق برطرف شد و مسافران از ساعت 12 ظهر جمعه از خدمات قطار شهري استفاده كردند.
ربيعي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه چرا رفع نقص 6 ساعت به طول انجاميده است گفت: ما معيارها و استانداردهايي براي رفع نواقص به وجود آمده در مترو داريم و با توجه به خسارات وارده، ماموران مترو در كمترين زمان ممكن وظايف خود را انجام دادند.
وي در پايان تاكيد كرد: در حال حاضر هيچ مشكلي در تردد و حمل و نقل مسافران در خط پنج مترو وجود ندارد و مردم مي توانند با آرامش كامل از اين وسيله استفاده كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت مسلحانه از بانك
تبريز-خبرنگار كيهان: شعبه بانك صادرات منطقه وليعصر تبريز مور دحمله مسلحانه قرار گرفت.
در حالي كه جزئيات بيشتري از اين سرقت مسلحانه منتشر نشده و براساس شايعات پخش شده در سطح شهر بيش از 3 ميليارد ريال توسط سارقان در روز روشن به سرقت برده شد، تلاش براي دستگيري عوامل و سارقين اين حمله مسلحانه ادامه دارد.
كشف 330 هزار ليتر سوخت قاچاق
بندرعباس-ايرنا: ماموران درياباني هرمزگان از طريق گزارش هاي منابع اطلاعاتي باخبر شدند كه يك فروند كشتي حامل سوخت قاچاق در منطقه جاسك در حال تردد است كه با اعلام اين خبر به دريابانان جاسك، شناور مورد نظر در 13 مايلي سيريك توقيف شد.
با توقيف شناور و دستگيري خدمه آن (50 هندي و ايراني) و بازرسي از كشتي، 330 هزار ليتر قاچاق كشف و ضبط شد.
كشف 5/4 ميليون مواد محترقه
تبريز-خبرنگار كيهان: در آستانه چهارشنبه آخر سال بيش از 4 ميليون و 550 هزار مواد محترقه در استان آذربايجان شرقي توسط ماموران انتظامي اين استان كشف و ضبط شد.
بيش از 5/1 ميليون از مواد محترقه كشف شده در تبريز به دست آمده است.
كشف 4 هزار ليتر سوخت قاچاق
قزوين-فارس: ماموران پليس آگاهي شهرستان بوئين زهرا حين كنترل خودروهاي عبوري در مقابل پليس راه اين شهرستان به يك دستگاه كاميون تانكر مشكوك شده و خودرو را متوقف كردند.
در بررسي ماموران مشخص شد كه خودرو حامل 4 هزار ليتر نفت كوره قاچاق است كه در اين اقدام كاميون توقيف و راننده آن دستگير شد.
دستگيري حين سرقت مسلحانه
برازجان-خبرنگار كيهان: 3 سارق اهل روستاي دهرود عليا كه در حين سرقت مسلحانه از يك منزل در مركز بخش ارم پشتكوه برازجان بودند دستگير شدند.
سارقان تاكنون به 20 مورد سرقت سيم هاي برق، احشام به صورت مسلحانه و ورود به عنف به منازل مردم روستاهاي اطراف برازجان اعتراف كردند.

 



همزمان باهفته احسان و نيكوكاري نخستين جشنواره سايه مهر برگزار شد

نخستين جشنواره سايه مهر ويژه تجليل از خيرين و موسسات خيريه محلات منطقه 14 شهرداري تهران در مجموعه ورزشي نواب صفوي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جشنوار كه عصر پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان شهري وموسسات خيريه برگزار شد، از 114 خير وموسسه خيريه تجليل به عمل آمد.
علي محمد نژاد شهردار منطقه 14، ترويج فرهنگ نيكوكاري و كمك به نيازمندان را از اهداف اين جشنواره برشمرد و گفت: تيمهايي به سرپرستي روساي مراكز شهرداري ومراكز فرهنگي هنري منطقه 14 با مساعدت شوراياريها، ائمه جماعات، كسبه، حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت نسبت به شناسايي و جلب مشاركت خيرين اقدام كردند كه تاكنون بيش از 250 شخص حقيقي و حقوقي فعال در امور عام المنفعه شناسايي شدند.
محمد نژاد از شناسايي بيش از يكهزارخانواده بي سرپرست و نيازمند در منطقه خبر داد و گفت: اين افراد تحت پوشش هيچ نهادي قرار ندارند.
وي تهيه جهيزيه، كمكهاي درماني، توزيع سبد ارزاق، آزادي زندانيان ديه و مهريه را از دستاوردهاي برگزاري اين جشنواره برشمرد و گفت: از اهداف ديگر شهرداري تهران اين است كه بتواند در قالب كارآفريني زنان سرپرست خانوار را توانمند سازد.
وي از توانمندسازي 20 هزار زن سرپرست خانوار در منطقه خبر داد و گفت: توانمند سازي افراد از اهداف عاليه شهرداري تهران است.
بنا براين گزارش، بيش از 300ميليون تومان در مراسم گلريزان اين جشنواره جمع آوري شد، كه شهردار منطقه 14 اعلام كرد: هيئتي متشكل از نهادهاي مختلف منطقه مانند سر كلانتريها، امور مساجد و شهرداريها كمكها را توزيع خواهند كرد تا به دست نيازمندان واقعي برسد.

 



جزئيات تيراندازي مقابل بانك مركزي

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: انگيزه متهمان دستگير شده در تيراندازي چهارشنبه شب شخصي بوده و ارتباطي به سرقت از بانك مركزي نداشته است.
سرهنگ عباسعلي محمديان درباره خبر تيراندازي در مقابل بانك مركزي كه چهارشنبه شب رخ داد، افزود: دو تن بر سر موضوعي درگير شده و اقدام به تيراندازي در اين محل كرده بودند كه بلافاصله دستگير شدند.
وي با بيان اين كه يكي از افراد دستگير شده مسلح به كلت كمري بوده است، اظهار كرد: در بررسي ها مشخص شد كه موضوع هيچ ربطي به سرقت از بانك مركزي نداشته است و در حال حاضر اين افراد با قرار وثيقه آزاد شده اند.
محمديان درباره سرقت از بانك در خيابان حافظ تهران هم گفت: حدود يك هفته پيش چند تن از سارقان زورگير به وسيله قمه و قداره اقدام به سرقت از بانك كرده بودند كه اين افراد از سوي ماموران پليس آگاهي دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ارزش ريالي اين سرقت را 90 ميليون تومان تراول چك عنوان كرد و افزود: در حال حاضر دو سوم از اين مبلغ توسط ماموران پليس كشف و بازگردانده شده و جزئيات بيشتر در رابطه با اين پرونده اطلاع رساني خواهد شد.
پيش از اين سرهنگ محسن خانچرلي رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ، از وقوع سرقت مسلحانه حدود ساعت 21 شب چهارشنبه خبر داد و گفت: ماموران پليس با اطلاع از وقوع يك تيراندازي روبروي ساختمان بانك مركزي دو تن را كه قصد سرقت از اين بانك را داشتند، دستگير كردند كه يكي از افراد دستگير شده مسلح بوده است.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ همچنين اعلام كرده بود كه هيچ سرقتي از بانك مركزي صورت نگرفته است.

 



ساختمان هاي پايتخت رتبه بندي مي شود

كيفيت ساختمان هاي تهران به 3 گروه يك، 2 و 3 درجه بندي مي شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با تاكيد بر اهميت ارتقاي ساخت و سازها در شهر تهران گفت: درجه بندي كيفيت ساختمان ها از سال آينده در پايان كار ساختمان ها ثبت خواهد شد و خريداران مي توانند براساس كيفيت ساختمان اقدام به خريداري آن كنند.
هيربد معصومي با تاكيد بر اهميت كيفيت ساخت و ساز اظهار كرد: براين اساس از ساختمان هاي شهر چك ليستي تهيه مي شود و براساس معيارهايي مشخص به لحاظ استانداردهاي مصالح، كيفيت سازه، تاسيسات و معماري، همچنين نكات فني و مقاوم سازي و مقررات ملي ساختمان، اين ساختمان ها به 3 گروه درجه بندي خواهند شد. معصومي تصريح كرد: اين درجه بندي در پايان كار ساختمان نيز قيد مي شود تا شهروندان خريدار، در جريان درجه كيفيت ساختمان موردنظرشان قرار گيرند.
معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: اقدامات مختلفي درباره كيفيت سازه و ساختمان در حال انجام است و به زودي نتايج جمع بندي اين كار مشخص مي شود و از سال آينده درجه بندي كيفيت ساختمان ها در پايان كار ساختماني ثبت مي شود. به گفته معصومي، اين اقدام از جمله اقداماتي است كه سازندگان را تشويق به ساخت ساختمان هايي با كيفيت خوب و درجه يك مي كند و موجب ارتقاي ساخت و ساز در شهر تهران خواهد شد.

 



خانه استاد كمال الملك در شهرستان فيروزه تخريب شد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
بر اثر بارشهاي اخير و بي توجهي در بازسازي و مرمت بناي تاريخي خانه استاد كمال الملك سقف همه اتاق هاي آن و بخشي از ديوارهاي آن از جمله اتاق كار و اتاق نقاشي استاد تخريب شده است.
خانه استاد كمال الملك نقاش بزرگ ايران در روستاي حسين آباد از توابع قديم نيشابور و از توابع كنوني شهرستان فيروزه قرار دارد كه اين اثر تاريخي با شماره 8958 در شمار آثار ملي به ثبت رسيده است و استاد كمال الملك در زمان اقامتش در نيشابور در اين بنا سكونت داشته است.
استاد محمد غفاري مشهور به كمال الملك در فاصله سالهاي 1307 تا 1319 در اين خانه ساكن بود.ساخت اين بنا مربوط به سال 1307 و طراحي نقشه اين بنا نيز منسوب به خود استاد كمال الملك مي باشد به گونه اي كه اتاق كار استاد به طور كامل نورگير است.اين بناي تاريخي داراي يك حياط مركزي و 2 ساختمان است كه در يك سمت يك اتاق مربوط به خدمتكاران و يك تنورخانه و در سمت ديگر 2 اتاق قرار دارد كه محل اقامت استاد بود.

 



باران در پاوه؛ ديوار 15 متري فرو ريخت

بارش شديد و مداوم باران در شهر نودشه از توابع شهرستان پاوه در استان كرمانشاه منجر به تخريب يك ديوار سنگي به ارتفاع 15 و عرض 6 متر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از پاوه، بارش شديد باران كه از روز چهارشنبه در كرمانشاه آغاز شده بود منجر به فرو ريختن بخشي از ديوار خيابان اصلي شهر نودشه و فرو ريختن آن بر روي يك منزل مسكوني شهروندان و ساختمان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين شهر شد.
براساس همين گزارش در اين حادثه خوشبختانه به كسي آسيبي نرسيد اما بخش هاي مهمي از اين خانه ويران شد و به امكانات و لوازم خانگي آن خسارت جدي وارد شد.
فرامرز رشيدي شهردار نودشه، در خصوص علت اين حادثه گفت: احداث اين ديوار در ابتداي دهه 60 بدون رعايت اصول اوليه مهندسي انجام گرفته و در حال حاضر نيز حدود 100 متر ديگر از اين ديوار كه ارتفاع آن در برخي از نقاط از 20 متر هم تجاوز مي كند، در معرض تخريب قرار دارد.

 



ولخرجي هاي برلوسكني

سيلويو برلوسكني سال گذشته 34ميليون يورو را صرف تفريحات شخصي و خريد هديه براي دوستان و زنان شركت كننده در ميهماني هاي خود كرده است.
روزنامه ديلي تلگراف نوشت: سيلويو برلوسكني نخست وزير ميلياردر ايتاليا كه ثروت چهار و نيم ميليارد پوندي اش او را به سومين فرد ثروتمند ايتاليا تبديل كرده است، سال گذشته مبلغ كلاني را صرف خريد هديه براي دوستان و هواداران خود كرده است كه از آن جمله صرف 120هزار يورو براي خريد كراوات و شال گردن است. يكي از بيشترين مبالغ صرف شده در ليست خريد او صرف 675 هزار يورو براي اجاره كاخي مشرف به دريا در يكي از مناطق ايتاليا بوده است.او حدود 650 هزار يورو را نيز در گالري هاي هنري و عتيقه فروشي ها صرف خريد از اين فروشگاهها كرده است.براساس بررسي گردش مالي برلوسكني كه در روزنامه كوريه دلاسرا چاپ شده است و به دنبال اتهام ارتباط نامشروع او با يك دختر نوجوان مغربي صورت گرفته است، وي 562 هزار يورو را سال گذشته به 14زن داده است و تقريبا نيم ميليون يورو را نيز صرف گردش هاي هوايي كرده است.

 



تلاش براي سرقت جنين

پليس ايالت آريزونا در آمريكا دختر 18ساله اي را به اتهام تلاش براي قتل دوستش و سرقت جنين 9 ماهه وي دستگير كرد.
«كاساندرا توروگا» 18ساله كه اهل منطقه «ماريكوپا» در ايالت آريزونا آمريكا است توسط پليس ايالتي به اتهام تلاش براي قتل دوست باردارش و سرقت جنين وي به طريق سزارين دستگير شد.
براساس گزارش پليس ايالتي، اين دختر 18ساله در حالي كه دو چاقوي قصابي بزرگ، قيچي، پارچه و لباس نوزاد در دست داشت در آپارتمان دوستش توسط پليس دستگير شد. علاوه بر اين، اين دختر جوان قصد داشت تمامي آپارتمان را به آتش بكشد تا ردي از خود برجاي نگذارد كه با حضور به موقع ماموران آتش نشاني اين حريق به طور كامل اطفا شد.براساس گزارش كارشناسان پليس ايالتي كه در روزنامه ديلي ميل هم منتشر شده، اين دختر جوان به نوعي بيماري روحي رواني مبتلاست و همواره به اطرافيانش مي گفت كه باردار است.
به گزارش ايسنا، اين دختر جوان به اتهام تلاش براي قتل، به آتش كشيدن منزل دوستش و سرقت با قرار وثيقه 500 هزار دلاري روانه زندان شد.

 



شكايت نوجوان بي سواد از دولت استراليا

يك پسر 15 ساله به دليل بي سوادي از دولت استراليا شكايت كرد.
دپارتمان آموزش ايالت «ويكتوريا» در استراليا در اين باره اعلام كرد: اين پسر 15ساله كه اهل ملبورن است به دليل بي سوادي از دولت و دپارتمان آموزش اين كشور شكايت كرده است.
براساس اعلام اين دپارتمان كه در شبكه خبري اي بي سي نيوز منتشر شد، اين پسر 15ساله با حضور در دادگاه ملبورن از دولت و دپارتمان آموزش و پرورش استراليا به دليل بي سوادي شكايت و درخواست غرامت كرد. همچنين در دادخواست اين نوجوان آمده است كه وي در 7 سالگي براي حضور در مدرسه اقدام به نام نويسي كرده، اما مسئولان از حضورش در كلاس به دلايلي كه مشخص نيست جلوگيري كردند.براساس اين گزارش، اين نوجوان 15ساله همچنين به ناتواني در گفتار، بيش فعالي و تشويش ذهني مبتلا است.
سخنگوي دپارتمان آموزش ايالت «ويكتوريا» تصريح كرد: مسئولان مربوط به طور حتم به شكايت اين نوجوان رسيدگي خواهند كرد.

 



نجات 110گربه

پليس ايالت كاليفرنيا از نجات 110گربه از يك منزل مسكوني خبر داد.
«سوندرا برگ» پليس حيوانات ايالت كاليفرنيا در اين باره به رسانه هاي رسمي آمريكا خاطرنشان كرد: همسايه ها از بوي بد و نامطبوعي كه از اين منزل دو اتاق خوابه متصاعد مي شد به پليس شكايت كرده بودند.اين مقام مسئول در ادامه به روزنامه ديلي ميل افزود: هنگامي كه ماموران به محل اعزام شدند، با 110 گربه، دو كودك و 5 بزرگسال مواجه شدند و تمامي آنان را در حالي كه در ميان كثافات غوطه ور بودند، نجات دادند.
براساس گزارش پليس كاليفرنيا تمامي ديوارها و كف اتاقها پر از ادرار گربه ها بود و اين دو كودك هم در دو اتاق خواب به شكل وحشتناكي زندگي مي كردند. با اين حال، گربه ها توسط ماموران به مراكز نگهداري از حيوانات منتقل شده و ساكنان ديگر اين منزل هم به مركز درماني در «سانتا آنا» انتقال يافتند.
همچنين دو كودك 7 ساله و 12ساله با پدرومادر بزرگ، عمه شان و والدين خود در اين منزل 80 متري زندگي مي كردند. البته تاكنون مشخص نشده كه چرا اين خانواده از اين تعداد گربه در منزل خود نگهداري مي كردند.براساس گزارش رسانه هاي رسمي آمريكا، اين زوج به دليل اعمال خشونت عليه حيوانات و والدين اين دو كودك هم به دليل بي توجهي به آنان به احتمال زياد محكوم مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14