(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 اسفند 1389- شماره 19885

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتراف بزرگ آقاي اطلاعات! (يادداشت روز)
احمدي نژاد در ديدار نخست وزير سوريه: ايران آماده است پيشرفت هاي خود را به سوريه منتقل كند
تيليت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
مدير اطلاعات ملي آمريكا : تحريم ايران هيچ فايده اي نداشت
عسگر اولادي: موسوي و كروبي در فتنه 25 بهمن مستقيماً از بيگانگان دستور گرفته بودند
با وجود نگراني اعضا آژانس بين المللي انرژي اتمي طرح تامين سوخت هسته اي را تصويب كرد
هرچه اعتماد به نفس ايران بالا مي رود اپوزيسيون بيشتر قافيه را مي بازد (خبر ويژه)
لوموند: خيزش هاي خاورميانه براي آمريكا بد و براي اسرائيل بدتر است (خبر ويژه)
بي بي سي: اميد بستن به هاشمي رفسنجاني گره زدن بر باد است (خبر ويژه)
اسرائيل: حماس به انواع تسليحات پيشرفته مجهز شده است (خبر ويژه)



اعتراف بزرگ آقاي اطلاعات! (يادداشت روز)

فقط كافي است كمي به گذشته برگرديم و به ياد بياوريم كه هدف راهبردي آمريكا در قبال ايران ظرف حدود يك سال گذشته چه بوده است؛ آن وقت روشن خواهد شد كه سخنان روز پنج شنبه جيمز كلاپر مدير اطلاعات ملي آمريكا در كميته نيروهاي مسلح سنا چه زلزله بزرگي است. كلاپر كه رييس جامعه اطلاعاتي آمريكاست، روز پنج شنبه در سنا گفت كه عقيده ندارد وارد كردن فشار اقتصادي به ايران از طريق تحريم، كمكي به تغيير رفتار هسته اي و منطقه اي آن خواهد كرد. وي كه سخنان او احتمالا گزارشي غير رسمي از برآورد اطلاعات ملي سال 2011 بوده -برآوردي كه مدت هاست آماده شده ولي مقام هاي آمريكايي از انتشار نسخه طبقه بندي شده آن جلوگيري مي كنند- در ادامه مي گويد كه به همين دليل توصيه مي كند هيچ تحريم جديدي عليه ايران اعمال نشود. اما اين هنوز پايان كار نيست. جمله شگفت انگيز كلاپر تازه بعد از اين سر مي رسد. او نه تنها مي گويد كه طرفدار اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران نيست بلكه تاكيد مي كند برعكس آنچه ممكن است موضع ايران را اندكي نرم تر كند اين است كه «روابط اقتصادي با آن حفظ شود». بيان اين جمله از زبان عالي رتبه ترين مقام اطلاعاتي آمريكا، نه به عنوان نظر شخصي بلكه به مثابه خلاصه اي از برآورد سالانه 16 سازمان عضو جامعه اطلاعاتي آمريكا كه مهم ترين سند اطلاعاتي آمريكا محسوب مي شود، داراي معاني بي پاياني است كه اعتراف رسمي و صريح به شكست پروژه تحريم تنها يكي از آنهاست.
اجازه بدهيد به عقب برگرديم. به اوايل سال 2010 ميلادي زماني كه آمريكايي ها تصميم گرفتند پس از حدود دو سال دوباره از گزينه تحريم عليه ايران استفاده كنند. قطعنامه 1929 كه بدون شك شديد ترين قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران است در بهار 89 فقط به اين دليل صادر شد كه آمريكايي ها احساس مي كردند پس از حوادث مابعد انتخابات رياست جمهوري در ايران استراتژي خود را به طور كامل بازنگري كرده اند و يك ديد روشن در اين باره در اختيار دارند كه «چه چيزي محاسبات ايران را تغيير خواهد داد». اين تصميم چند پيش فرض داشت:
پيش فرض اول اين بود كه آمريكايي ها دريافته بودند تمركز روي اينكه ايران امكانات يا دانش لازم براي هدفي كه پي گيري مي كند را به دست نياورد يك راهبرد اشتباه است چرا كه هر چقدر هم محدوديت ها شديد باشد باز ايران راهي براي به دست آوردن آنچه از آن دريغ مي شود به دست خواهد آورد. بنابراين آمريكايي ها فرض را بر اين گذاشتند كه ايران تحريم ها را دور خواهد زد و به همه اقلام تحريم شده دست خواهد يافت. سوالي كه از ديد استراتژيست هاي آمريكايي ارزش بحث داشت اين بود كه «با فرض اينكه ايران همه امكانات لازم را دارد، چه بايد كرد كه ايران تصميم خطرناكي عليه آمريكا نگيرد»؟ در واقع نقطه تمركز در اينجا تاثير گذاري بر «اهداف و انتخاب» هاي ايران بود نه «امكانات» آن. اين چيزي است كه آمريكايي ها به طور خلاصه آن را «تلاش براي تاثيرگذاري بر محاسبات ايران در حوزه اهداف» مي خوانند و عقيده دارند تنها راهي است كه باعث مي شود برنامه هسته اي ايران تبديل به يك تهديد براي آمريكا نشود.
پيش فرض دوم آمريكايي ها اين بود كه محاسبات ايران تغيير پذير است منتها به اين شرط كه ايراني ها احساس كنند اولا فشار سنگيني بر آنها وارد مي شود و ثانيا اين فشار تصميم انفرادي آمريكا يا چند كشور متحد آن نيست، بلكه تصميم دستجمعي همه جامعه جهاني است.
و پيش فرض سوم- كه از همه مهم تر است- اين بود كه آمريكايي ها احساس مي كردند حوادث بعد از انتخابات در ايران، توان نظام اسلامي را براي تصميم گيري درامور مهم امنيت ملي مختل كرده و قدرت آن براي مقاومت در مقابل فشارها را به طور اساسي كاهش داده است. در نتيجه آمريكايي ها به اين نتيجه رسيدند كه «بهترين زمان» براي اعمال تحريم عليه ايران را در اختيار دارند و لذا بهتر است ارزيابي خود در اوايل سال 2008 (پس از صدور قطعنامه 1835) را كه مي گفت تحريم قادر به تاثيرگذاري بر محاسبات ايران نيست ،كنار بگذارند و يك بار ديگر اين گزينه را امتحان كنند به اين اميد كه اين بار و در اثر شرايط جديد، اين گزينه قديمي به نتايجي متفاوت منجر شود.
اين البته تمام داستان نبود. آمريكايي ها براي اينكه به خيال خودشان بتوانند از فرصتي كه سران فتنه در داخل ايران براي آنها فراهم آورده بودند بيشترين استفاده را ببرند تصميم گرفتند اين بار به جاي استفاده از راهبردي كه تحريم را به عنوان تنها شيوه مفيد فشار بر ايران در نظر مي گرفت، از استراتژي استفاده كنند كه تلاش مي كرد تحريم را با ساير گزينه هاي اعمال فشار مانند ايجاد يك تهديد معتبر نظامي (كه با خود حمله نظامي متفاوت است)، عمليات اطلاعاتي (كه خود را به صورت تلاش براي خرابكاري هاي نيمه سخت مانند بمب گذاري، ترور دانشمندان هسته اي ايران و انتشار ويروس استاكس نت نشان داد)؛ و عمليات سنگين رسانه اي تلفيق كنند. قريب به اتفاق تحليلگران آمريكايي مرتبط با دولت، در آن مقطع باور داشتند كه اگر آمريكا بتواند گزينه هاي فشار بر ايران را به خوبي با هم تلفيق كند و بعد اين تلفيق را در زماني به مدت چند ماه و در حالي كه اجماع جهاني را پشت سر خود دارد اعمال نمايد، «حتما» محاسبات استراتژيك ايران تغيير خواهد كرد و برنامه هاي هسته اي، موشكي و منطقه اي ايران تحت تاثير قرار خواهد گرفت.
استراتژي تلفيق گزينه هاي فشار عليه ايران كه البته همچنان تحريم در مركزيت آن قرار داشت، بنا بود چند هدف كليدي را براي آمريكايي ها محقق كند كه هيچ كدام از آنها محقق نشد.
1- آمريكايي ها توقع داشتند اين احساس به ايران دست بدهد كه همه كشورها از جمله كشورهايي كه ايران آنها را دوست خود مي پنداشت به اردوگاه غرب پيوسته اند و ايران كاملا در جهان تنها مانده است. اين اتفاق كاملا برعكس شد چرا كه تنها اتفاقي كه با اعمال تحريم ها عليه ايران رخ داد اين بود كه چند شركت بزرگ اروپايي از ايران خارج شدند و در عوض ده ها شركت كوچكتر -اما با توانايي فني بالاتر- كه پيش از آن به دليل حضور شركت هاي بزرگ توان حضور در بازار ايران را نداشتند، وارد پروژه هاي ايران شده و جاي آنها را گرفتند. اين موضوع آنقدر واضح و براي آمريكايي ها غير قابل تحمل بود كه استورات لوي مسئول پروژه تحريم ايران پس از ماه ها دوره گردي و از اين كشور به آن كشور رفتن، از اينكه بتواند كشورها را به كاهش روابط تجاري با ايران متقاعد كند نااميد شد و استعفا داد.
2- اتفاق دومي كه آمريكايي ها انتظار داشتند رخ بدهد اين بود كه تحريم ها اگر برنامه هسته اي ايران را متوقف نمي كند لااقل سرعت آن را كاهش بدهد. گزارش اخير يوكيا آمانو مدير كل آژانس كه در 6 اسفند ماه منتشر شد به وضوح نشان داد كه اين هدف گذاري هم بر باد رفته است. همانطور كه كلاپر هم در نطق خود تاكيد كرده ايران اكنون چيزي بيش از 9000 ماشين سانتريفيوژ نوع اول دارد، حدود 3600 كيلو گرم اورانيوم كم غني شده (5/3 درصد) ذخيره كرده و حدود 40 كيلوگرم هم اورانيوم بسيار غني شده (20 درصد) در اختيار دارد. همين گزارش بدون نياز به هيچ عنصر كمكي ديگر نشان مي دهد كه پروژه بسيار گران قيمت و دهان پر كن استاكس نت، تاثيري بر توان غني سازي ايران نگذاشته است. البته ظاهرا آقاي مدير اطلاعات ملي درباره ماشين هاي نسل بعدي ايران كه مطابق اعلام آژانس به زودي در نطنز نصب خواهد چيزي نمي دانسته است والا بيشتر متعجب مي شد چرا كه توسعه نسل جديدماشين ها -كه آژانس آن را تاييد كرده- دقيقا مستلزم دست يابي به همان مواد و قطعاتي است كه 1929 مي خواست از رسيدن آنها به ايران جلوگيري كند.
3- و نهايتا تحريم از ديد آمريكايي ها بنا بود پس از تلفيق با مشكلات ناشي از هدفمندي يارانه ها كه آمريكايي ها آن را بسيار فاجعه بار تخمين زده بودند به بروز يك نابساماني وسيع اقتصادي در ايران منجر شود و اين نابساماني صداهاي اعتراض در ايران را بلند كند كه فناوري هسته اي ارزش اين همه هزينه كردن را ندارد. در واقع تحليل همكاران آقاي كلاپر اين بود كه اين بار فشار اقتصادي از درون، نخبگان و مردم را عليه نظام بسيج خواهد كرد و نظام ناچار خواهد شد كوتاه بيايد. پاسخ ايران به اين مورد آخر واقعا شوك آور بوده است. در حالي كه آمريكايي ها فكر مي كردند مهم ترين عامل كمك كننده به تحرم ها در ايران سوء مديريت دولتي خواهد بود، دولت در اجراي هدفمندي يارانه ها چنان دقيق و مدبرانه عمل كرد كه حتي برخي دوستان و دلسوزان در داخل هم تصورش را نمي كردند و به اين ترتيب فشار و محدوديت ناشي از تحريم با «حسن مديريت اقتصادي» جبران شد و هدفمندي يارانه ها به جاي اينكه مردم و دولت را رويارو قرار دهد به نمادي از همكاري و مشاركت ملي بدل گشت.
به نظر مي رسدحالا بتوان وضع و حال آقاي كلاپر را بهتر درك كرد و فهميد كه چرا او مي گويد از تحريم بيشتر كاري ساخته نيست و تازه تحريم هاي قبلي را هم بايد كنار گذاشت. تحريم ها و فشارها بنا بود محاسبات ايران را عوض كند اما ظاهرا آن چيزي كه عوض شده محاسبات آمريكاست!
مهدي محمدي

 



احمدي نژاد در ديدار نخست وزير سوريه: ايران آماده است پيشرفت هاي خود را به سوريه منتقل كند

رئيس جمهور كشورمان در ديدار نخست وزير سوريه از در دستور كار قرار گرفتن افزايش سطح همكاري هاي اقتصادي و سياسي ميان دو كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار نخست وزير سوريه نگاه راهبردي به روابط دو كشور را مورد تأكيد قرار داد و افزود: امروز بايد بيش از گذشته و به طور هوشمندانه در مسير تعميق و گسترش همكاري ها و مناسبات دو كشور بويژه در بخش اقتصادي و اجتماعي گام برداشته و روابط را به نفع پيشرفت اقتصادي و استحكام سياسي در منطقه و جهان هر چه بيشتر گسترش دهيم.
رئيس جمهور روابط ايران و سوريه را برادرانه و پايدار دانست و خاطرنشان كرد: برنامه ها و اقدامات گسترده اي براي افزايش سطح همكاري هاي اقتصادي و سياسي در دستور كار دو كشور قرار دارد كه بايد در اين زمينه همه ظرفيت ها را فعال كرد.
رئيس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران تجربيات و دستاوردهاي خود را متعلق به همه ملت ها مي داند و آمادگي دارد آن را در اختيار پيشرفت ملت سوريه قرار دهد چرا كه پيشرفت سوريه را پيشرفت خود مي داند.
ناجي عطري نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار چشم انداز همكاري هاي مشترك دو كشور را بسيار روشن و سازنده دانست و گفت: ايران و سوريه با همكاري يكديگر مي توانند نيازهاي دو ملت را تأمين كنند و تسريع در اجراي همه تفاهمات انجام شده بين دو كشور به نفع دو ملت است.
وي همچنين با اشاره به بازديد خود از پارك فناوري پرديس، دستاوردها و پيشرفت هاي عظيم جمهوري اسلامي ايران را افتخارآميز دانست و گفت: دو كشور با همكاري در زمينه فناوري و تكنولوژي نيز مي توانند به نيازهاي جامعه بشري پاسخ دهند.
گفتني است؛ روز پنج شنبه پنج سند همكاري و يادداشت تفاهم ميان ايران و سوريه در تهران امضاء شد.

 



تيليت (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: ضدانقلابيون فراري بدجوري به جان هم افتاده و همديگر را مسخره مي كنند.
گفت: خب! مبارك باشه! بالاخره خودكفا شدند و به جاي اينكه ديگران آنها را مسخره كنند، خودشان يكديگر را مسخره مي كنند.
گفتم: يكي از آنها در سايت گويانيوز نوشته؛ آخه اينهم شد كار؟ اينجا در شهرهاي آمريكايي و اروپايي پشت كامپيوتر نشسته ايم و دستور راهپيمايي صادر مي كنيم و بعد كه مي بينيم هيچكس نيومده، اعتراض مي كنيم كه چرا نيومديد؟!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: همين سايت در ادامه نوشته، مگه قرار بود كسي بياد؟ مگه غير از ما كه توي اروپا و آمريكا لم داده ايم كس ديگري هم گفته بود ميام كه اعتراض مي كنيم چرا نيومده؟!
گفت: حيوونكي راست ميگه! چند هفته ميگن بيا بيا بيا و چند هفته ديگه داد مي زنن چرا نيومدي؟ چرا نيومدي؟...
گفتم: از يارو پرسيدند صبحونه چي مي خوري؟ گفت؛ تيليت! پرسيدند ناهار چي؟ گفت تيليت! پرسيدند عصرونه چي؟ گفت تيليت! پرسيدند شام چي؟ گفت تيليت! گفتند بي خيال! اصلا از اين موضوع بگذريم، حالا بگو ببينيم اوقات فراغت رو چطوري مي گذروني؟ گفت؛ نون خرد مي كنم واسه تيليت!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ مي خواستم خطاب به يزيديان زمان خودمان بخشي از وصيت يكي از شهداي خطه مازندران را كه روي سنگ قبرش نيز حك شده است بخوانم:
«دنياي كفر بداند كه در فطرت توحيدي ما تنها يك ترس قرار دارد و آن ترس از خدا و گناه است و شما يزيديان زمان ديديد كه وقتي اسلام ناب محمدي (ص) توسط امام خميني به كشورمان و به كشور دل هايمان راه يافت چنان زنجير حقارت بر گردنتان آويختيم و اين از نخستين روزهاي رذالت شماست و ما به انتظار جشن نابودي شما ايستاده ايم.»
حافظ فرهادي راد- قائم شهر
¤ فتنه اخير در عين حال كه عامل خسارت بود عامل بركت هم بود و بركت آن را مي توان در غربال شدن خيلي از كساني از خواص دانست كه اگر همچنان ناشناخته مي ماندند در آينده خسارات چندين برابر امروز را بر نظام جمهوري اسلامي وارد مي كردند و انسان را ياد اين بيت از اشعار حافظ مي اندازد كه مي فرمايد: «بر در ميخانه رفتن كار يك رنگان بود، خودفروشان را به كوي مي فروشان راه نيست.»
يك هموطن
¤ با خامنه اي كسي نگردد گمراه، او در شب فتنه مي درخشد چون ماه، در هر نفسم براي او مي خوانم، لا حول ولا قوه الا بالله.
2516---0915
¤ همسر شهيد شهرياري دانشمند هسته اي كشورمان طي نامه اي از دبيركل سازمان انرژي اتمي درخواست محكوم كردن ترور دانشمندان هسته اي كشورمان را كرد. ولي آمانو دبيركل انرژي اتمي بدون توجه به اين درخواست انساني اخيرا خواستار ملاقات با دانشمندان هسته اي كشورمان شده است. براساس تجربه هاي گذشته اين كار مثل اين است كه براي ترور دانشمندان كشور از ما آدرس و مشخصات آنان را خواسته باشند. جواب اين نوع رفتارهاي خارج از قانون و عرف حقوق بين الملل را بايد مسئولين امر بدهند و جلوي زياده خواهي ها را سد كنند.
اصالت منش
¤ از آقاي شريعتمداري به خاطر يادداشت روز ايشان تحت عنوان «آن بلا نازل شده» تشكر مي كنم و معتقدم كه انصافا خيلي تحليل جالب و جامعي مي باشد.
جمشيدي- كرج و چندين تلفن مشابه
¤ بنده با كمك مالي دولت به بعضي روزنامه ها مخالف هستم. خيلي از اين نشريات برخلاف منافع ملي كشور كار مي كنند. حق اين است كه اين يارانه براي مردم فقير در نقاط دور هزينه شود.
1163---0912
¤ از مسئولان كشور بويژه قوه قضاييه تقاضا مي كنم كه به تلافي به اصطلاح بلوكه كردن دارايي هاي ايران و تحريم برخي از مسئولان كشورمان شما هم دارايي هاي ضدانقلابيون خارج نشين كه عليه نظام جمهوري اسلامي توطئه مي كنند و معاند و مخالف هستند سرمايه هايشان را در داخل كشور توقيف و بلوكه كنند.
بهمني- تهران
¤ عناد و دشمني استكبار و صهيونيسم بين المللي با ايران اسلامي نه فقط به خاطر داعيه هاي ظاهري بلكه به اين علت است كه در جهان كنوني مكتبي غير از اسلام حقيقي نيست كه براي آينده بشر برنامه و دكترين زندگي داشته باشد و غرب در موارد مختلف به انحطاط و خودستيزي دچار شده است.
زاهد از تهران
¤ تظاهرات مردم آمريكا در شهرهاي مختلف اين كشور در خبر ساعت 41 سيما پخش شد اما در ساعت 12 كه پربيننده ترين ساعت خبر مي باشد پخش نشد. صدا و سيما بايد انقلابي تر از اين عمل كند. لطفا پيگيري كنيد.
مهناز رفيعي- تهران
¤ خبرنگار جمهوري اسلامي در آمريكا با محدوديت و در منطقه خاص تعيين شده حق فعاليت دارد در حالي كه خبرنگاران آمريكايي در كشور ما مثل كريستين امان پور آزادانه با خيلي از مقامات ارشد كشور مصاحبه مي كنند با اين حال با پررويي تمام به دروغ اعلام مي كنند كه در ايران آزادي وجود ندارد.
0129---0916
¤ در تاريخ 03 بهمن ماه از عابربانك ... مي خواستم مبلغي پول بگيرم. اما متاسفانه نه تنها مبلغ ياد شده را به بنده نداد، بلكه به همان اندازه از پس اندازم كم كرده و اكنون كه 51 روز از آن زمان مي گذرد هنوز مبلغ ياد شده به حسابم برگردانده نشده است.
ارسلان مظاهري
¤ بنده از كشاورزان و دامداران خوانسار هستم. ضمن تشكر از اجراي قانون بسيار خوب و بجاي هدفمند كردن يارانه ها از دولت محترم تقاضا مي كنم كه به جاي وارد كردن گوشت قرمز به ساماندهي و حمايت كردن از دامداران داخلي توجه بيشتري داشته باشند.
خانم اورعي
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود در خصوص پرداخت مطالبات هم طرازي فرهنگيان كه در سال 68 به اجرا درآمده است و چندي پيش هم گفته شده بود كه تمامي بدهي هاي كارمندان دولت تا قبل از سال 09 پرداخت خواهد شد اقدامي صورت گيرد.
م ن- يكي از فرهنگيان بازنشسته
¤ تخلفات عديده برخي آژانس هاي مسافرتي توريستي بدون مجوز نه تنها باعث ضرر و زيان به برخي شهروندان شده بلكه عدم رسيدگي به شكايات مربوطه خدشه به وجهه و موقعيت گردشگري وارد نموده است. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان متولي نيز از سامان دهي و رسيدگي مسئولانه به موضوع و جلوگيري از فعاليت غيرمجاز آنها سرباز مي زند كه در اين بين حقوق آژانس هايي كه ثبت و مجوز مربوطه را دريافت كرده اند پايمال مي گردد. اميد است دلسوزانه رسيدگي شود.
محمودي
¤ از وزارت ارشاد انتظار مي رود با توجه به اينكه قرار است در سال 09 به مطبوعات و بودجه كمكي دولت به آنها توجه ويژه اي شود شايسته است با عنايت به عملكرد آنها در فتنه 88 و ما قبل آن و وضعيت فعلي آنها بودجه و كمك در نظر گرفته شود كه اين عين عدالت است نه به مطبوعاتي كه براي دشمن كار مي كردند و مي كنند و پايگاه دشمنند، از بيت المال بودجه براي تخريب باورهاي جوانان هزينه شود.
علي مرداني
¤ هر روز كه روزنامه را مي خرم ابتدا به صفحه اول و دوم آن سرك مي كشم. بويژه اگر يادداشت روز را مدير مسئول محترم كيهان نوشته باشند خيلي خوشحال مي شوم و دوبار آن را مطالعه مي كنم چرا كه مثال هاي زيبايي عنوان مي كنند. خداوند ان شاءالله همه زحمتكشان كيهان بويژه آقاي شريعتمداري را محفوظ بدارد.
ربيعي از شهرضا
¤ وزير محترم مسكن صحبت از ساخت مسكن مهر با قرارداد متري 300 هزار تومان كرده است در حالي كه هزينه ساخت يك باب واحد مسكوني 57 متري در مسكن مهر استان يزد مبلغ 73 ميليون تومان محاسبه و دريافت مي شود.
0939---0913
¤ آقاي هاشمي رفسنجاني در قسمتي از سخنراني خويش در اجلاس اخير خبرگان با متمركز شدن روي برخي از ناهنجاريهاي جامعه مثل دختران فراري نتيجه مي گيرد كشوري با داشتن اين مشكلات نمي تواند براي كشورهاي منطقه الگو بشود. عرض بنده اين است كه ايشان كدام كشوري را سراغ دارد كه مشكل نداشته باشد.
حبيبي و تعدادي از هم وطنان
¤ مهرماه 98 جهت دريافت يارانه خود در بانك ملت شعبه لاله زار جنوبي افتتاح حساب كردم ولي متأسفانه تاكنون يارانه اي به حسابم واريز نشده است كه ظاهراً بانك عامل در ثبت شماره حساب دچار خطا شده و با پيگيري هاي مكرر تاكنون نتيجه اي نگرفته ام لذا از مسئولين خواهشمندم پيگيري نمايند.
يعقوب عبدلي
¤ حساب كرده ام كه اگر هر خانواده ايراني براي شب عيد امسال مقدار يك كيلوگرم گندم سبز كند چيزي در حدود 71هزار تن گندم اين كالاي استراتژيك را دور ريخته ايم. آيا نمي شود در سفره شب عيد خود اين يك قلم كالا را نداشته باشيم.
8129---0914
¤ از مسئولان مترو تهران تقاضا و خواهش مي كنم كه فكري اساسي درباره انبوه جمعيت مختلط زن و مرد در واگن هاي مترو كه تبعات ضداخلاقي و رفتاري هم دارد كنند.
سيدحسين كلانتر- قم
¤ از مسئولين و فرماندهان ناجا درخواست مي شود از دادن شعار در برخورد با ماهواره بپرهيزند و در عمل ثابت كنند كه برخورد جدي مي شود.
0975---0911
 



مدير اطلاعات ملي آمريكا : تحريم ايران هيچ فايده اي نداشت

سرويس سياسي-
رئيس جامعه اطلاعاتي آمريكا با تاكيد بر اينكه عقيده دارد تحريم هاي فعلي تاثيري بر اراده ايران در پي گيري برنامه هسته اي اش نگذاشته، خواستار عدم تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران و حتي فراتر از آن گسترش دادن روابط تجاري با ايران شد.
جيمز كلاپر كه روز پنج شنبه در جلسه كميته خدمات نيروهاي مسلح در مجلس نمايندگان آمريكا سخن مي گفت، دراين باره اظهار داشت: «رهبران ايران به احتمال زياد همچنان به ادبيات شديد اللحن و چالشي عليه غرب ادامه مي دهند اما ما تصور مي كنيم كه حفظ روابط تجاري با ايران و خودداري از تشديد تحريم ها عليه تهران به احتمال زياد به نرم تر شدن رفتار نظام اين كشور منجر خواهد شد».
اين نخستين بار است كه يك مقام اطلاعاتي عالي رتبه آمريكايي استراتژي تحريم را ناكارآمد مي خواند و خواهان برقراري روابط تجاري با ايران مي شود.
به نوشته روزنامه اماراتي الخليج، وي تصريح كرد: «نظام ايران پس از انتخابات سال گذشته خود را تحكيم كرد بنابراين انتظار نمي رود كه با مخالفان خود آشتي كند».
كلاپر در عين حال ادامه داد: «غني سازي اورانيوم در ايران پيشرفت كرده است. تعداد سانتريفيوژهاي تاسيسات غني سازي اين كشور از 3 هزار دستگاه به 9 هزار دستگاه در سال 2010 افزايش يافت. آنها توانسته اند 40 كيلوگرم اورانيوم 20 درصد غني شده توليد كنند.»
اين اظهارات به معناي آن است كه هيچ يك از پروژه هاي غرب براي توقف يا دست كم كاهش سرعت برنامه غني سازي در ايران موثر واقع نشده است.
در اظهار نظر ديگري، ژنرال بورجيس رئيس آژانس اطلاعاتي وزارت دفاع آمريكا با انتشار بيانيه اي اذعان كرد: تحريم هاي شوراي امنيت و غرب نتوانسته اند از فعاليت راكتور آب سنگين ايران يا غني سازي در اين كشور را متوقف كنند همچنان كه در كاهش سرعت اين فعاليت ها نيز ناموفق بوده اند.
به گزارش بلومبرگ، وي گفته است: «تحريم ها نه تنها نتوانسته جلوي ساخت تاسيسات آب سنگين در ايران و نيز نصب سانتريفيوژهاي نسل جديد كه قدرت غني سازي در حد ساخت بمب اتمي دارند را بگيرد، كه حتي سرعت آن را هم كم نكرده است.»
وي مي افزايد: «ايران براي محافظت از هرگونه تخريب و حمله، تاسيسات غني سازي خود را تقويت كرده و فناوري دفاع هوايي از اين تاسيسات را هم به روز كرده است. ايران به ساخت تونل هاي زيرزميني روي آورده، شيوه اي كه كشورهاي متخاصم براي پنهان كردن مهمترين مسائل امنيت ملي خود روي آورده اند. گسترش فناوري و تجهيزات غربي در امر تونل سازي باعث شده كشورها و گروههايي كه پيشتر توان آن را نداشتند، به اين شيوه روي آورند.»
علاوه بر اين بورجيس كه رئيس DIA (همتاي نظامي سيا) محسوب مي شود در ادامه سخنان خود گفت كه پرتاب ماهواره بر سفير سيمرغ به فضا از سوي ايران نشان مي دهد ايران پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه فناوري موشك هاي بالستيك داشته است.
از سوي ديگر رابرت آينهورن مشاور وزير خارجه آمريكا هم روز چهارشنبه ضمن سخناني در سازمان منع گسترش سلاح هاي اتمي، گفت: مذاكرات استانبول نشان داد تحريم هاي موجود عليه ايران موثر واقع نشده است و آمريكا بايد خارج از شوراي امنيت به دنبال تحريم هاي ديگري باشد.

 



عسگر اولادي: موسوي و كروبي در فتنه 25 بهمن مستقيماً از بيگانگان دستور گرفته بودند

دبير كل جبهه خط امام و رهبري تأكيد كرد كه جرياناتي را كه موسوي و كروبي در فتنه 25 بهمن هدايت كردند مستقيماً از بيگانگان دستور گرفته بودند.
حبيب الله عسگراولادي دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري در اجلاس دبيران استاني حزب مؤتلفه اسلامي به تشريح موضوع نفاق و شرايط منافقين براساس آياتي از قرآن كريم پرداخت و گفت: بدترين روش عملي را منافقين انجام مي دهند، چرا كه با تزوير طوري عمل كرده و سخن مي گويند كه باعث مي شوند افراد را به گمراهي بياندازند.
وي با بيان اينكه منافق شناسي كاري بسيار سخت است، افزود: يكي از وظايف اهل ايمان دشمن شناسي است؛ دشمني كه در عمق جبهه حق نفوذ كرده و با پوشش ايمان از هر كاري براي فريب استفاده مي كند.
عسگراولادي، شهيد لاجوردي و شهيد مطهري را از منافق شناس ترين افراد زمانه خود توصيف كرد و افزود: بايد خط نفاق جديد را شناخت.
دبير كل جبهه خط امام و رهبري در ادامه در خصوص فتنه 88، خاطرنشان كرد: در فتنه 88 تلاش هاي زيادي براي بازگرداندن موسوي و كروبي از اشتباهاتشان انجام شد و در اين زمينه فرصت كافي به آنها داده شد تا سران فتنه و افراد غافل به دامان نظام و انقلاب برگردند؛ اما اينها با پررويي خودشان را حق مطلق معرفي كردند.
وي افزود: جرياني را كه موسوي و كروبي در فتنه 25 بهمن هدايت كردند، مستقيماً از بيگانگان دستور گرفته بودند. چرا كه اين جريان منحرف قصد داشت جريان اسلام خواهي و خيزش مردم مسلمان منطقه را كه از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته شده است را تحت تأثير قرار دهند.
وي همچنين با توضيح روند انتخابات اخير هيأت رئيسه مجلس خبرگان، ضمن بيان اينكه آقاي هاشمي رفسنجاني در اين دوره خبرگان سخنان خوبي را ايراد كردند، خاطرنشان كرد: دشمنان كه قصد داشتند از اين منفذ سوء استفاده كنند با ناكامي مواجه شدند.

 



با وجود نگراني اعضا آژانس بين المللي انرژي اتمي طرح تامين سوخت هسته اي را تصويب كرد

آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنج شنبه يك طرح جديد براي تامين سوخت هسته اي را كه هدف آن كمك به برخي كشورها براي دسترسي به انرژي هسته اي بدون ريسك اشاعه تسليحاتي است، تصويب كرد.
35 عضو شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي با 26 راي مثبت، 8 راي ممتنع، يك راي غايب و بدون راي مخالف، طرح تضمين سوخت هسته اي را كه به طور مشترك توسط برخي كشورهاي اتحاديه اروپا، روسيه و آمريكا پيشنهاد شد، تصويب كردند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا طبق اين طرح، دولت هايي كه انرژي هسته اي را فراهم مي كنند و كشورهاي مشتري، يك توافقنامه دوجانبه را با اجازه آژانس بين المللي انرژي اتمي امضا مي كنند تا تضمين كنند كه تامين سوخت هسته اي به دلايل غيراقتصادي متوقف نمي شود.
اين سومين اقدام آژانس براي برقراري يك مكانيزم چندجانبه در زمينه تضمين تامين سوخت هسته اي بود.
يك پيشنهاد آمريكا براي برقراري يك بانك اورانيوم با غناي پايين تحت رياست آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست شوراي حكام در ماه دسامبر تصويب شد و يك پروژه مشابه با حمايت آژانس در روسيه به راه افتاد. هوانگ وي، معاون نماينده چين در آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين نشست گفت كه چين با همه تلاش ها جهت ارتقاي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و تقويت رژيم منع اشاعه حمايت مي كند.
وي در عين حال به اين نكته اشاره كرد كه برخي كشورهاي مربوطه هنوز نگراني هايي درباره طرح تضمين سوخت هسته اي دارند.
هوانگ گفت: ما همه كشورها را تشويق مي كنيم كه به دنبال راه حل هايي باشند كه بتوانند پس از گفت وگوها و بحث و بررسي هاي دقيق، به طور گسترده پذيرفته شوند.
برخي كشورهاي در حال توسعه در سال هاي اخير ابراز نگراني كردند كه توافقنامه هاي سوخت هسته اي در تلاش هايشان جهت توسعه فناوري هسته اي براي مقاصد صلح آميز اختلال ايجاد كند.
در همين حال نماينده دايم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي از اتهامات بي اساس آمريكا و اروپا كه با هدف زير سوال بردن فعاليت هاي صلح آميز هسته اي تهران آن هم بدون ارائه مدارك مستند مطرح مي شوند، انتقاد كرد.
علي اصغر سلطانيه، نماينده دايم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين پايتخت اتريش در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه تهديدها و تحريم هاي اعمال شده عليه ايران نمي تواند مانعي بر سر راه دستيابي تهران به انرژي صلح آميز هسته اي به شمار آيد.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، نماينده ايران تصريح كرد: پيام ما بسيار آشكار است؛ ما مطابق با پادمان هاي جامع به همكاري خود با آژانس ادامه مي دهيم و همچنين فعاليت هاي غني سازي خود را بدون هيچ گونه وقفه اي تحت نظارت آژانس ادامه خواهيم داد و تحريم ها، قطعنامه ها و تهديدهاي مطرح شده در رابطه با حمله، نخواهند توانست فعاليت هاي غني سازي ايران را كه با اهداف مسالمت آميز دنبال مي شود، متوقف سازند.
سلطانيه اظهار كرد: آمريكا و اتحاديه اروپا بار ديگر ادعاهاي بي اساس خود را تكرار كرده و روح مسالمت آميز فعاليت هاي هسته اي ما را بدون ارائه مدارك و شواهد موثق زير سوال برده اند.
اظهارات اخير نماينده دايم ايران در آژانس بين ا لمللي انرژي اتمي در محكوميت اتهاماتي مطرح شد كه از جانب آژانس بين المللي انرژي اتمي و تحت تاثير القائات غرب مطرح شده است.
بر اساس اين گزارش، آژانس انرژي اتمي متاثر از ادعاهاي غرب، اتهاماتي را عليه ايران مطرح كرده است مبني بر اين كه برنامه غني سازي اورانيوم ايران به سوي ابعاد نظامي نزديك مي شود.
در همين حال گلين ديويس، نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي عنوان كرد كه گزارش اخير يوكيو آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي حاوي مطالبي است كه نگراني هاي جامعه بين ا لمللي را به همراه داشته است.
ديويس همچنين گفت: آمانو در اين گزارش بهترين ارزيابي خود را درباره اين مطلب كه آيا برنامه غني سازي اورانيوم و فعاليت هاي هسته اي ايران داراي ابعاد نظامي بوده، عنوان كرده است.
اين در حالي است كه مقامات ايران بر مسالمت آميز بودن برنامه هسته اي اين كشور تاكيد و اعلام كرده ا ند كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي و يكي از امضا كنندگان پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي (ان پي تي) از حق دستيابي به فن آوري هسته اي صلح آميز برخوردار است.

 



هرچه اعتماد به نفس ايران بالا مي رود اپوزيسيون بيشتر قافيه را مي بازد (خبر ويژه)

گزارشگر اعزامي يك روزنامه انگليسي در بازگشت از تهران اعلام كرد هيچ اثري از حركات اپوزيسيون ديده نمي شود.
گزارشگر اينديپندنت با اشاره به تبليغات اپوزيسيون مبني بر راه اندازي تظاهرات زنجيره اي پس از ماجراي 25 بهمن نوشت: تلاش هاي گروه هاي مخالف حتي نتوانست حكومت را در موضع ضعف قرار دهد چه رسد به براندازي. مركز شهر تهران آرام بود و هيچ اثري از تحركات اپوزيسيون ديده نمي شد. حكومت در مهار بدون تلفات اپوزيسيون تجربه بسياري اندوخته است. اكنون كمتر كسي در تجمع اعلام شده از سوي اپوزيسيون شركت مي كند.
خبرنگار اينديپندنت در عين حال با اشاره به سقوط رژيم هاي غربگرا بر اثر انقلاب ملت هاي منطقه نوشت: تشديد جنبش ها در كشورهاي عرب و سقوط رژيم مبارك و امثال آن باعث تقويت اعتماد به نفس حكومت ايران شده است. حكومت هاي عربي مثل عربستان يا مصر در سال هاي اخير موضع خصمانه اي عليه حكومت ايران داشتند. پيام هاي ديپلماتيك دولت آمريكا كه توسط وب سايت ويكي ليكس برملا شد نشان داد شدت اين خصومت تا حدي بود كه آنها سعي داشتند آمريكا را براي حمله نظامي به ايران قانع كنند.
روزنامه انگليسي تاكيد كرد: اگرچه آمريكا تلاش مي كند مدل انقلاب ايران را منسوخ معرفي كند اما واقعيت اين است كه جمهوري اسلامي يكي از برندگان اصلي تغييرات بنياديني است كه در عرصه سياست خاورميانه و تعادل قوا در منطقه پديد آمده است.
خاطرنشان مي شود حضور خبرنگار ياد شده در تهران مربوط به زماني است كه جريان هاي ضد انقلاب تاريخ هاي اول، دهم و هفدهم اسفندماه را به عنوان روزهاي راهپيمايي اعلام كرده بودند.



 



لوموند: خيزش هاي خاورميانه براي آمريكا بد و براي اسرائيل بدتر است (خبر ويژه)

آينده خاورميانه چه خواهد شد؟ طوفاني كه از 2 ماه پيش راه افتاده، وقتي فرو بنشيند، كدام چهره را به خاورميانه خواهد داد؟ در واشنگتن و اغلب در اورشليم به اين سوال ها چنين پاسخ مي دهند كه اين شرايط به نفع ايران است.
نشريه فرانسوي لوموند با انتشار اين مطلب نوشت: تحليل هايي از اين دست بدين معناست كه رويدادهاي منطقه براي آمريكا بد و براي اسرائيل بدتر است. استدلال ها روشن است. سقوط حسني مبارك باعث شده تا جبهه رژيم هاي محافظه كار كه نقطه مقابل نفوذ جمهوري اسلامي در منطقه بودند، متزلزل شود. آمريكا براي رويارويي با نفوذ ايران روي حكومت مصر حساب باز كرده بود اما به نظر مي رسد مصر جديد به چنين قصد استراتژيكي تن ندهد.
لوموند افزود: قاهره اخيراً مجوز عبور 2 ناو جنگي ايران از كانال سوئز را صادر كرد. مقصد اين دو ناو سواحل سوريه بود. حسني مبارك هرگز چنين چراغ سبزي را نشان نمي داد. در زمان مبارك، زيردريايي هاي اسرائيل با توافق ضمني قاهره از اين كانال براي رفتن به درياي سرخ استفاده مي كردند. دومين ستون عربي براي مهار جمهوري اسلامي نيز در شرايط خوبي قرار ندارد. عربستان سعودي نيز به دليل شورش هايي كه در اميرنشين كوچك بحرين روي داده، متزلزل شده است. بندر ارتباطي ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا در خليج فارس در اين كشور قرار دارد. اين در حالي است كه در بحرين، حمدبن عيسي آل خليفه، امير اين كشور، با شورش شهروندان مواجه شده است. ممكن است حتي شيعيان و شهروندان عربستان سعودي نيز كه در مناطق نفت خيز عربستان مستقرند از شورش هاي بحرين الهام بگيرند. ممكن است كاخ سعودي دشمن ديرينه آيت الله ها در تهران، به نوبه خود به بي ثباتي برسد و بدين ترتيب دومين نقطه اتكا در برابر تهديدهاي ايران نيز از دست برود. سومين نقطه تدافعي كشورهاي عربي پادشاهي اردن است. اين كشور نيز تا حدودي متزلزل به نظر مي رسد و موج طوفان هاي قاهره و تونس به آنجا نيز رسيده.
لوموند تصريح كرد: به طور خلاصه، آمريكا سه يا چهار دوست خود در منطقه را تضعيف شده و در خطر مي بيند. از ميان اين كشورها، مصر و اردن از امضاءكنندگان پيمان صلح با اسرائيل هستند، و همه آنها از دوستان نزديك واشنگتن محسوب مي شوند. اين كشورها در مقايسه با سوريه و ايران جبهه «ميانه رو» منطقه را تشكيل مي دهند. جهان عرب در هرج و مرج است، نفوذ ايران در حال پيشرفت و قدرت سعودي ها در حال افول به نظر مي رسد.

 



بي بي سي: اميد بستن به هاشمي رفسنجاني گره زدن بر باد است (خبر ويژه)

اقدام هوشمندانه آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس خبرگان با خشم و عقده گشايي رسانه هاي ضد انقلاب مواجه شد. اين در حالي است كه همين رسانه هاي زنجيره اي، در مقاطع حساس تحرك فتنه سبز مي كوشيدند آقاي هاشمي را خرج اين فتنه كنند.
در ميان صدها مقاله و تحليلي كه عليه هاشمي رفسنجاني در رسانه هاي ضد انقلاب منتشر شد، نوشته رسانه رسمي دولت انگليس قابل توجه است. بي بي سي با حمله شديد به وي به خاطر وارد نشدن در سناريوي مورد علاقه دشمنان انقلاب نوشت: سوابق اكبر هاشمي رفسنجاني نشان مي دهد كه اميد بستن به او به عنوان پل پيروزي جنبش سبز و يا نيروي مدافع اصلاح طلبان گره زدن بر باد است. وي در ساخت قدرت بازي خودش را مي كند و به نظر مي رسد تعلقي به جنبش دموكراسي خواهي ندارد هرچند كه موضع گيري هاي متفاوت وي مي تواند فضاي تنفس و تحرك براي مخالفان ايجاد كند و به لحاظ تاكتيكي به نفع جنبش باشد.
بي بي سي همچنين هاشمي را قدرت طلب، محافظه كار، بي اعتقاد به مردم سالاري معرفي كرد تا عصبانيت خود را عليه تدبير آقاي هاشمي رفسنجاني خالي كرده باشد.
از سوي ديگر و در حالي كه هاشمي رفسنجاني در جلسه رسمي خبرگان اعلام كرد شخصا از آيت الله مهدوي كني براي رياست خبرگان دعوت كرده، محسن كديور از مهره هاي سازمان سيا كه بارها به اسرائيل سفر كرده است، طي مقاله اي در «جرس» ادعا كرد هاشمي رفسنجاني از مجلس خبرگان حذف و پاكسازي شده است!

 



اسرائيل: حماس به انواع تسليحات پيشرفته مجهز شده است (خبر ويژه)

يك مقام عالي رتبه نظامي اسرائيل گفت: 2 سال پس از حمله ما به نوار غزه، حماس توانسته ارتش خود را با انواع سلاح ها بازسازي كند.
آسوشيتدپرس اين مقام بلندپايه را «يكي از افسران ارشد فرماندهي جنوبي اسرائيل» معرفي و از انتشار نام وي بنابر درخواست نامبرده خودداري كرد. اين مقام نظامي صهيونيست گفته است: حماس 2 سال پس از جنگ غزه، با كمك مستقيم حزب الله لبنان و ايران توانسته ارتش خود را بازسازي كند. آنها هم اكنون داراي انبارهاي سلاح انباشته از موشك هاي ضدهوايي و ضد تانك و راكت هايي است كه مي تواند عمق خاك اسرائيل را هدف قرار دهد. آنها همچنين از يك سيستم ارتباطي پيشرفته برخوردار شده اند. احتمال مي رود حماس از طريق تونل هايي در مرز مصر به اين سلاح ها دست پيدا كرده باشد.
وي اضافه كرد: حماس توانسته با استفاده از اين تونل ها، آموزش نظامي و تخصصي نيروهاي خود را نيز كامل كند.
اين مقام صهيونيست همچنين گفت كه حماس در ساخت بمب هاي كنار جاده اي و موشك هاي پيشرفته ضد تانك نيز مهارت پيدا كرده است.
يادآور مي شود كه حزب الله لبنان در جريان جنگ سال 2006 توانست با استفاده از فناوري هاي نظامي پيشرفته چند ناوچه نظامي، و دهها تانك مركاوا و بالگرد پيشرفته صهيونيست ها را در زمين و آسمان و دريا منهدم كند.
عقب نشيني رژيم صهيونيستي از نوار غزه به هنگام نخست وزيري آريل شارون صورت گرفت حال آن كه وي وعده كرده بود كار مقاومت را در اين منطقه يكسره كند.
سقوط رژيم حسني مبارك در مصر باعث تغيير اوضاع به نفع دولت مردمي حماس در غزه شده و برخي گذرگاهها گشوده شده است. رژيم مبارك در محاصره چند ساله نوار غزه به رژيم صهيونيستي ياري مي رساند. به نحوي كه حتي مانع ارسال مواد غذايي و دارويي براي 5/1 ميليون ساكن نوار غزه مي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14