(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 اسفند 1389- شماره 19885

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش خبري دو نماينده مجلس: اهانت و هتاكي به افراد امري مذموم و غيرقانوني است
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
فقهاي خبرگان تلاش دشمنان براي اختلاف افكني را خنثي كردند
دكتر ولايتي: موج جديد بيداري اسلامي برخاسته از جمهوري اسلامي است
نجار: ايران از فعاليت شوراي عالي صلح افغانستان حمايت مي كند
امام جمعه قم: جزيره امن استكبار با اقيانوس خشم مسلمانان روبه رو شده است
آيت الله علم الهدي: تاكيد بر مكتب ايراني و باستان گرايي مغاير با فرهنگ ديني و ارزشي است
سلطانيه در نامه اي به آمانو: عدم پيروي آمريكا و اروپا از وظايفشان را به شوراي حكام گزارش دهيد
البرادعي : اگر رئيس جمهور شوم روابط مصر با ايران را احيا مي كنم
سرلشگر صفوي: ايران خارج از مرزهاي خود دشمن مهاجم را تعقيب و منهدم مي كند
فدايي: مدعيان پيروي از ولايت فقيه در حال انجام اشتباهات فاحشي هستند



گزارش خبري دو نماينده مجلس: اهانت و هتاكي به افراد امري مذموم و غيرقانوني است

تاكيد رهبرمعظم انقلاب بر رعايت اخلاق و عدم اهانت و هتاكي به ديگران در جمع اعضاي مجلس خبرگان، هشداري بود كه معظم له آحاد ملت و به ويژه سياسيون را از آن بر حذر داشتند.
اين مطالبه مقام معظم رهبري البته با استقبال و لبيك بسياري از صاحب نظران روبرو شد و جمعي از فعالين سياسي ضمن پذيرش آن به تبيين اين موضوع پرداختند.
در همين راستا نماينده مردم تهران در مجلس، ضمن محكوم كردن اقدام هاي اهانت آميز به شخصيت ها و مسئولان نظام اسلامي، تاكيد كرد: كساني كه اين اهانت ها را تاييد كنند دچار منكر شده و طراحان اصلي اين اهانت ها همان هايي هستند كه از اين رفتار زشت غيرقانوني سود مي برند.
مهدي كوچك زاده در گفت وگو با فارس با محكوم كردن روش هاي غيرمعمول انتقاد و اعتراض به شخصيت هاي دولتي و سياسي كشور، اظهار داشت: بايد توجه كرد اقدام هاي اخير به نفع چه كساني تمام مي شود، عقل سالم حكم مي كند تا وقتي كه اين گروه ها ناشناخته هستند اين تحريك ها از سوي كساني طراحي مي شود كه به نفعشان تمام مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه وظيفه دستگاه قضائي در مقابل اين رفتارهاي زشت و اهانت آميز مشخص و تعريف شده است، ابراز داشت: همچنان كه مسئولان قضائي قول رسيدگي به اين پرونده ها را داده اند، اميدواريم با قاطعيت به آنها رسيدگي كنند و اين وعده ها از سوي آنان به منصه ظهور و عمل برسد و ابتر نماند.
نماينده مردم تهران در مجلس روش انتقاد و برخورد با هر منكر و عمل غيرقانوني را بسيار مشخص و شفاف خواند و افزود: اين روش ها در قانون اساسي و نيز در احكام اسلامي به طور كامل بيان شده و همه مردم موظفند كه منكر را نهي كنند گرچه اين منكر فحاشي و بدزباني، برهم زدن امنيت و آرامش جامعه، دست اندازي به بيت المال يا ارزش هاي اسلامي و انقلابي باشد.
وي مطلعين از موارد منكر را به اجراي چارچوب قوانين فراخواند و بيان كرد: براي جلوگيري از منكر بايد طبق قوانين و ضوابط اسلامي رفتار شود و الا خود به منكري ديگر تبديل خواهد شد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم درباره سخنان مقام معظم رهبري مبني بر جلوگيري از رواج بداخلاقي در جامعه گفت: گاهي اوقات به دليل بي توجهي، بداخلاقي هايي چه از سوي بزرگان و چه از سوي جوانان اتفاق مي افتد و توصيه اخير ايشان هم براي جلوگيري از بداخلاقي هاي موردي بوده است.
اسماعيل كوثري در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: انقلاب و نظام جمهوري اسلامي براساس يك فرهنگ اخلاقي و برخاسته از دين مبين اسلام است. لذا همواره رهبري نظام، چه امام خميني(ره) و چه مقام معظم رهبري بر رعايت اخلاق در جامعه تاكيد داشته اند.
وي افزود: ايشان پيش از اين هم چندين بار پرهيز از بداخلاقي در جامعه را مورد توجه قرار داده اند كه به هر حال يكي از ويژگي هاي ولي امر مسلمين همين است كه اين نكات را به مردم يادآوري كنند.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مقام معظم رهبري در بخشي از صحبت هايشان هم گفتند كه بزرگان مراقب باشند مطالب را به طور ناصحيح بيان نكنند و جوان ها هم اگر خبري شنيدند آن را به روش ناصواب مطرح نكنند؛ چرا كه اين موضوع باعث اختلاف مي شود. پس همه ما بايد اين موضوع را رعايت كنيم و حتي اگر اختلاف نظري وجود دارد آن را به صورت ناشايست و با كمال نامطلوب بيان نكنيم.
كوثري با اشاره به بخش ديگري از سخنان روز پنج شنبه مقام معظم رهبري گفت: ما مي توانيم با كلمات خوب و شايسته اي انتقاد كنيم تا اخلاق در كشور ما، كه امروزه به عنوان نمونه و الگو در جهان مطرح است، به خوبي رعايت شود و جوانان ما هم همين روال را دنبال كنند.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
فقهاي خبرگان تلاش دشمنان براي اختلاف افكني را خنثي كردند

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان و تكاپوي دشمنان براي اختلاف افكني گفت: فقهاي خبرگان تلاش دشمن را خنثي كردند.
به گزارش فارس آيت الله محمد امامي كاشاني، خطيب اين هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي مجلس خبرگان آن را سازنده و آموزنده توصيف كرد و گفت: همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند، انقلاب و جمهوري اسلامي يك الگو در جهان است و بايد الگو بماند.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي موجب پيشرفتهاي علمي بسيار زيادي در عرصه هاي مختلف از جمله تكنولوژي شده است، اين سؤال را مطرح كرد كه آيا اخلاق به اندازه سياست و تكنولوژي پيشرفت داشته است يا نه؟
امامي كاشاني گفت: بايد بررسي كنيم و ببينيم كه آيا صداقت، صفا، امانت و عدالت به اندازه ديگر پيشرفتهاي انقلاب اسلامي بوده است يا نه. ما بايد اخلاق را تقويت كنيم.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران بايد از نظر اخلاق الگو باشد و خلق انساني خود را به عنوان يك كشور الگو به جهانيان معرفي مي كند، افزود: اخلاق حسنه نقش بسيار مهمي در موفقيت پيامبر مكرم اسلام براي دعوت به اسلام داشته است و ما اگر مي خواهيم الگو باشيم بايد اخلاق و خلق پيامبر(ص) را الگو قرار بدهيم.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه الگو بودن انقلاب اسلامي مشروط به حركت در اخلاق تعيين شده در اسلام است، به انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري و تكاپوي دشمنان براي اختلاف افكني بين علما اشاره كرد و گفت: مجلس خبرگان رهبري متشكل از مجموعه علماي ديني كشور و شخصيت هاي برجسته فقهي و مفسران بزرگ قرآن است و به همين دليل بود كه تلاش دشمن براي رقابتي جلوه دادن انتخابات مجلس خبرگان خنثي شد.
وي با بيان اينكه دشمنان انقلاب اسلامي تلاش مي كردند تا وجهه رقابتي به انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري قائل شوند، گفت: در اين انتخابات مشخص شد كه علما و بزرگان مسئوليت را براي اداي تكليف مي خواهند و دنيا بايد در نحوه مسئوليت گرفتن از انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان الگو بگيرد.
وي افزود: در انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري رياست به آيت الله مهدوي كني تفويض شد و سياهي به ذغال كه همان دشمنان انقلاب اسلامي بودند ماند.
امامي كاشاني به بخش ديگري از بيانات ولي امر مسلمين جهان اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري بر الگو بودن اخلاقي تاكيد و فرمودند، پيام من اين است كه «اهانت، خلاف شرع، عقل سياسي و براي انقلاب مضر است.»
خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: توصيه من به جوانان اين است كه اگر براي نماز آمده ايد، كاري نكنيد كه روز قيامت اين نماز و سجده گاه شما به آتش تبديل شود. چرا كه بايد اخلاق را محور كارهاي خود قرار دهيد؛ امروز كه دنيا شعار انقلاب اسلامي را سر مي دهد ما بايد با اخلاق خود الگوي مناسبي براي آنها باشيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حديثي از امام جعفر صادق(ع) كه مي فرمايد، وقتي شما با اخلاق باشيد مي گويند منتسب به امام جعفر است و من خوشحال مي شوم، اما اگر دروغ بگوييد و اخلاق نداشته باشيد مي گويند منتسب به امام جعفر است و من عارم مي آيد، گفت: آن دسته از جواناني كه از روي خامي بداخلاقي مي كنند، بدانند كه كارهايشان موجب عار انقلاب و جمهوري اسلامي است.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران همچنين در خطبه اول با اشاره به قيام ها و حوادث منطقه اظهار داشت: بحثي كه امروز در خصوص آن صحبت مي كنم بررسي مبدأ، انتها و هدف اين قيامها در كلام اميرالمؤمنين(ع) است.
وي ادامه داد: حركتي كه در كشورهاي مختلف منطقه مشاهده مي كنيم حركتي است كه مبدا، انتها و هدف مشخصي دارد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به خطبه 138 نهج البلاغه و قرائت آن ادامه داد: اميرالمؤمنين(ع) در اين خطبه به علائم و حوادث قبل از ظهور اشاره مي فرمايند كه يكي از آنها «بيدار شدن جهان عرب است.»
آيت الله امامي كاشاني افزود: تعبير اميرالمؤمنين(ع) در اوايل خطبه شام و عراق است اما بعد كه وارد بحث مي شوند، كاملا درباره ملت عرب صحبت مي كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مبدا، انتها و هدف حوادث منطقه كاملا در كلام حضرت علي(ع) مشهود است، تصريح كرد: اميرالمؤمنين(ع) در اين خطبه در ذكر حوادث آينده عباراتي خطاب به مردم عراق دارد.
وي ادامه داد: براساس اين خطبه آنچنان جنگي در كشورهاي اسلامي برپا مي شود كه اين شير درنده تمام دندانهايش، حتي دندانهاي آخرش نيز از خشم و عداوت پيدا مي شود.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه تشريح خطبه 138نهج البلاغه تاكيد كرد: اين چنين پيش خواهد آمد كه عمال و حاكمان شما، قدرت را به «سفياني» برمي گردانند.
وي با بيان اينكه حكومت سفياني يعني حكومت ظلم و ستم افزود: اين حكومت در شام، كوفه و در اطراف آن برپا و پرچم هايشان به اهتزاز درمي آيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: دليل حضرت علي(ع) بر تكيه بر كوفه و شام در اين خطبه اين بوده كه آن روز اين 2 كشور اساس كشورهاي اسلامي بوده اند و مدينه و مكه و حجاز تابع شام بوده اند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه حضرت علي(ع) در اين خطبه به اين مطلب اشاره مي كند كه قسم به خدا اين سفياني آن چنان شما را اذيت و به شما ظلم كرده و شما را مي كشند و از وطن خود بيرون مي كنند كه آدم هايي كه سالم مانده و در شهر به مبارزه ادامه مي دهند بسيار اندك خواهند بود، اضافه كرد: براساس اين خطبه وضع اين چنين خواهد شد و خون جوانان را خواهند ريخت و فضيلت، عدالت، شرافت و آزادگي از دست مي رود.
وي با بيان اينكه جهان عرب اينها را از دست داده و برمي گردد، افزود: پس از اين اتفاقات همه به عمق عقل ها، ارزش ها و فضيلت ها برمي گردند و كاملا از خواب بيدار شده و مي فهمند كه چه شده است.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه اين حركت در دنياي عرب با توجه به بيانات حضرت علي(ع) اگر دنبال شود به حكومت والي عدل منجر مي شود، تاكيد كرد: خطاب به تمام كشورهاي اسلامي مي گويم كه با توجه به اين خطبه نهج البلاغه حركت كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: خطاب اين خطبه به من و شماست؛ كشور ما دهه هاي قبل اين حركت را آغاز كرده و هزينه هايي را با رهبري امام خميني(ره) در اين راه داده است.
آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: وقتي كه چنين شد و من و شما به «عقل ها» و «شرافت هاي» انساني برگشتيم ماهيت و هويت اين حركت نمايان مي شود.
وي با بيان اينكه هويت اين حركت، هويتي است بر اساس «فطرت» و «احياي ارزش ها»، گفت: آن چيزي كه ملتهاي مسلمان را به راه انداخته اگرچه برخي حاشيه ها دارد، همين احياي ارزش ها و براساس فطرت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان با بيان اينكه اگر جهان اسلام مي خواهد اين حركت ها به نتيجه برسد بايد تفكر انتظار زنده بشود، گفت: در كشور ما هم انتظار كار خودش را كرد؛ اگرچه امام مي نوشتند و جوانان نيز در اين راه به شهادت مي رسيدند اما اساس انتظار بود.

 



دكتر ولايتي: موج جديد بيداري اسلامي برخاسته از جمهوري اسلامي است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در آيين افتتاحيه همايش ميثاق سفيران فرهنگي در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تاكيد كرد كه موج جديد بيداري اسلامي به اقرار دوست و دشمن برخاسته از ايران است.
دكتر «علي اكبر ولايتي»، در اين آيين كه با حضور 200 تن از رايزنان سابق فرهنگي كشورمان برگزار شد، خيزش هايي كه امروزه در كشورهاي اسلامي ديده مي شود را مصداق بيداري اسلامي يعني دعوت مجدد به اسلام و احياي ارزش هاي اسلامي ياد كرد.
وي با بيان اينكه اين خيزش ها عرصه جديدي در برابر ما گشوده است، افزود: ما شاهد چنين تحولي به اين گستردگي و عمق در تاريخ معاصر نبوديم.
وي با بيان اينكه تاريخ بيداري اسلام در جهان اسلام به حدود 200 سال مي رسد گفت: اين بيداري با آغاز موج استعمار كهن كه با انقلاب مردمي فرانسه و انقلاب صنعتي هم زمان بود، آغاز شد كه براي ملت هاي اسلامي حاصلي جز اشغال و كشتار نداشت.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در ادامه با بيان اينكه بيداري اسلامي همزمان با استعمار كشورهاي اسلامي آغاز شد، توجه مردم به اسلام به عنوان حافظ هويت ملي و ديني را از نتايج اين موج بيداري اسلامي ذكر كرد.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون شاهد موج جديد بيداري اسلامي هستيم كه به اقرار دوست و دشمن، برخاسته از ايران است.
وي يادآور شد: در تاريخ ايران شاهد مقاومت مرحوم حاج «ملاعلي كني» در مقابل قرارداد رويتر و فتواي تنباكوي «ميرزاي شيرازي» هستيم و سيد «جمال الدين اسدآبادي» پيام بيداري اسلامي را از ايران به مصر برد و امروز خيزش مصر دنباله همان تفكر اسلامي است كه سيد جمال الدين پرچم دار آن بوده است.
ولايتي افزود: اين وزش نسيم تازه بيداري از ايران كه به ابتكار امام(ره) به بيداري اسلامي دست يافت در جهان اسلام وزيدن گرفته است.
وي با يادآوري اينكه ما نيز متقابلا از حركت هاي اسلامي ديگر كشورها مانند «اخوان المسلمين» بهره مند بوده ايم، افزود: اما بيش تر اين حركت ها از ايران آغاز شده است.

 



نجار: ايران از فعاليت شوراي عالي صلح افغانستان حمايت مي كند

وزير كشور اعلام كرد كه ايران از فعاليت شوراي عالي صلح افغانستان در تحقق صلح فراگير حمايت مي كند.
مصطفي محمدنجار، چهارشنبه شب در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در محل سفارت ايران در كابل گفت: از اقدام هاي «برهان الدين رباني» رئيس شوراي عالي صلح افغانستان استقبال مي كنيم و اميدواريم كه فراگيري صلح در اين كشور بتواند مشكلات پيش روي اين كشور را حل كند.
وي همچنين با تشريح دستاوردهاي سفر دو روزه اش به افغانستان افزود: بررسي مسائل امنيتي و تبيين راهكارهاي توسعه همكاري ها براي ارتقاي شاخص هاي امنيتي، مبارزه با جرايم سازمان يافته، تروريسم و نيز مراقبت از مرزهاي دو كشور از جمله محورهاي مذاكرات اين سفر با مقام هاي افغان بود.
محمدنجار گفت: همچنين راه هاي مبارزه با مواد مخدر، افزايش عمليات هاي مشترك دو كشور براي مقابله با سوداگران مرگ و تبادل تجربيات ايران در حوزه پيشگيري، درمان معتادان و مبارزه با مواد مخدر از ديگر محورهاي مذاكره اين سفر بود.
وي گفت: مذاكره درباره وضعيت مهاجران از جمله ديگر محورهاي مذاكره با مقام هاي افغان بود كه مقرر كرديم از اين پس مدت زمان تمديد كارت اقامت اتباع افغانستان در ايران كه شش ماه بود به يكسال افزايش يابد. محمدنجار همچنين ارتقاي سطح روابط بازرگاني را از ديگر موارد مورد تاكيد دو كشور برشمرد و گفت: توجه به زيرساخت هاي توسعه تجارت مانند راه آهن از جمله همكاري هاي دوجانبه است.

 



امام جمعه قم: جزيره امن استكبار با اقيانوس خشم مسلمانان روبه رو شده است

امام جمعه قم گفت: انقلاب كشورهاي اسلامي دنياي استكبار را به وحشت انداخته و آنها مي خواستند جزيره امن داشته باشند، اما با اقيانوس خروش ملت مسلمان مواجه شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ديروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، تأكيد كرد: حضرت معصومه(س) الگويي براي همه به ويژه دختران است و دختران جامعه ما بايد از ايشان درس بگيرند.
سعيدي گفت: از اين پس امكاني فراهم شده كه زائران از راه دور تماس گرفته و با تلفن با روضه مقدسه ارتباط گرفته و با ايشان راز و نياز كنند.
وي در ادامه به نهمين اجلاسيه خبرگان رهبري اشاره كرد و بيان داشت: اين اجلاسيه در اين چند روز اخير مورد توجه رسانه هاي بيگانه قرار گرفته و آنها كوشيدند تا با تبليغات خود فضايي را ايجاد كنند اما اين اجلاسيه بهترين فضا را داشت و مي تواند الگويي براي همه انتخابات ها باشد.
امام جمعه قم اظهار داشت: در اين اجلاسيه آيت الله مهدوي كني به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد و ايشان همواره مدافع انقلاب و نظام اسلامي بوده است.
سعيدي به ديدار نمايندگان خبرگان رهبري با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: ايشان در اين ديدار مطالب بسيار مهمي را ايراد فرمودند كه بايد مورد توجه قرار گيرد. وي ادامه داد: ايشان در اين ديدار فرمودند كه تندروي محكوم است و فرمودند ميان روشنگري مستند، نقد و هتاكي تفاوت وجود دارد و فرمايشات ايشان ريشه در قرآن دارد.
سعيدي ابراز داشت: در پاسخ به اين پيام رهبري، از سنگر نماز جمعه شهر جهاد قم، خدمت ايشان عرض مي كنيم كه «ما همه سرباز توايم خامنه اي، گوش به فرمان توايم خامنه اي».
وي افزود: تذكرات رهبر معظم انقلاب مخصوص همه اقشار است و همه بايد در رفتار و گفتارشان مسائلي كه رهبري تذكر دادند رارعايت كنند و اين نصيحت ها مخصوص يك قشر خاص نيست.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود به حوادث منطقه اشاره كرد و گفت: واقعاً جز اعجاز الهي تحليلي نداشته و قطعاً دست بشر توان اين اقدامات را ندارد و مردم كشورهاي منطقه اين حركت هاي گسترده را با معنويت و شعار و اقامه نماز برپا داشتند.
سعيدي اضافه كرد: آنچه سنت الهي است اين است كه مردم مقاومت كنند و در گرو مقاومت آنها پيروزي قطعي است.

 



آيت الله علم الهدي: تاكيد بر مكتب ايراني و باستان گرايي مغاير با فرهنگ ديني و ارزشي است

آيت الله علم الهدي تاكيد بر مكتب ايراني و باستان گرايي را مغاير فرهنگ ديني و ارزش هاي ديني عنوان كرد.
آيت الله سيداحمد علم الهدي، نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در حاشيه اجلاسيه نهم دوره چهارم اين مجلس به فارس، گفت كه وضعيت فرهنگي كشور نسبت به گذشته بهتر شده اما اگر بخواهيم تحولات اين حوزه در دولت هاي خاتمي و احمدي نژاد را بررسي كنيم، هيچ پيشرفتي نكرده ايم.
وي افزود: در دولت خاتمي با سركوب فرهنگ ديني مواجه بوديم كه اين روند در دولت احمدي نژاد متوقف شد اما آن گونه كه انتظار داشتيم اين دولت واقعا خسارات دولت گذشته به فرهنگ ديني را جبران كند، اين كار صورت نگرفت و دولت در اين حوزه موفق نبوده است.
امام جمعه مشهد گفت: رويكرد فرهنگي دولت احمدي نژاد خيلي ديني نيست و او به دنبال آن است كه فرهنگ جامع و فراگير نسبت به همه انديشه ها، بينش ها و اقشار به نام فرهنگ ايراني در كشور توليد كرده وآن را توسعه دهد كه اين موضوع با مباني ديني و ارزشي ما سازگار نيست.
آيت الله علم الهدي تاكيد برخي دولتمردان بر مكتب ايراني و اصرار بر باستان گرايي و توجه بيش از حد به جشن نوروز را اقدامي نادرست توصيف كرد و متذكر شد اين خط فكري مغاير ارزش هاست.
وي با بيان اينكه رئيس جمهور بايد نسبت به تمام برنامه هاي فرهنگي دولت و همكاري با كساني كه بر فرهنگ ايراني تاكيد دارند، تجديدنظر كند، گفت كه خبرگان ملت بارها نسبت به اين موضوع تذكر داده و با احمدي نژاد مذاكره كردند كه انتظار مي رود وي به اين توصيه ها توجه داشته باشد.
وي تصريح كرد: اگر رئيس جمهور با اين ضريب هوشي و قاطعيت دنبال رو دو يا سه نفر برخوردار از افكار نادرست باشد، تاسف برانگيز است اما به نظر مي رسد كه اين گونه نيست و برنامه هاي فرهنگي موجود ناشي از نوعي غفلت و كم توجهي است.
نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري درخصوص برگزاري جشن نوروز توسط دولت كه قرار بود با حضور سران برخي كشورها در تخت جمشيد برگزار شود، اما به توصيه بزرگان برنامه مذكور تغيير كرده و قرار است اين مراسم در تهران برگزار شود، گفت: آنچه در حوزه فرهنگي توسط دولت در حال انجام است در مجموع برنامه ريزي منسجم ديني و ارزشي نيست اما اظهارنظر درباره هر طرح و برنامه اي منوط به اجراي آن است.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در همين زمينه خاطرنشان كرد: مطرح كردن ملي گرايي و نمادهاي آن و اشاعه آثار شاهنشاهي و ستم شاهي كه اكنون رگه هايي از آن را در جامعه مي بينيم، يكي از موارد تعارض با اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان، پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت: حتي در يك وصيت نامه شهيد هم دفاع از تخت جمشيد و ايران منهاي اسلام، انگيزه اصلي از رفتن به جبهه مطرح نشده و همه چيز متمركز بر روي اسلام بوده است.
وي با تاكيد بر اينكه دشمن از ابزارهاي متعددي براي هدف گرفتن پايگاه هاي اصلي انقلاب اسلامي استفاده مي كند، گفت: مطرح كردن ملي گرايي و نمادهاي آن و اشاعه آثار شاهنشاهي و ستم شاهي كه اكنون رگه هاي آن را در جامعه مي بينيم، يكي از موارد تعارض با اسلام است.
رحيميان تاكيد كرد: در حال حاضر مشاهده مي كنيم در ميادين و با هزينه هاي بيت المال ستون هاي تخت جمشيد و وصيت نامه هاي آن دوران برپا مي شود كه اين تحركات خاستگاه هاي اصلي انقلاب اسلامي ايران را هدف قرار داده است.
وي با اشاره به اينكه امام خميني(ره) آثار شاهنشاهي را نفي كردند و نسبت به آن احساس نفرت مي كردند، تصريح كرد: امام(ره) اسلام را جايگزين آثار شاهنشاهي كردند پس مطمئنا احياي اين نمادها در تعارض با اسلام است.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران تاكيد كرد: به صراحت اعلام مي كنم كه در بحث هنر و سينما اكنون سازمان يافته و حساب شده عمل مي شود. فيلم هايي اكنون ساخته مي شود كه بيننده و فروش آن چناني ندارد اما تعمدا اين فيلم ها ساخته و اكران مي شود تا فحشا و منكرات را در جامعه اشاعه دهد.
وي افزود: اكنون فيلم هايي ساخته مي شود كه به صراحت با دفاع مقدس در تعارض است و اين دوران را زير سوال مي برد و همچنين فرهنگ شهدا را تضعيف مي كند در حالي كه در هيچ جاي دنيا اين تحركات انجام نمي شود.

 



سلطانيه در نامه اي به آمانو: عدم پيروي آمريكا و اروپا از وظايفشان را به شوراي حكام گزارش دهيد

نماينده دائم كشورمان در آژانس انرژي اتمي در نامه اي به آمانو، خواستار گزارش تخلفات آمريكا و كشورهاي اروپايي از وظايفشان تحت ان پي تي به شوراي حكام شد.
در نامه علي اصغر سلطانيه به يوكيا آمانو آمده است:
طبق دستور دولتم مايلم توجه آژانس را به موارد زير جلب كنم:
1- دولت آمريكا مدت زماني طولاني است كه به وظايفش تحت معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) عمل نكرده است. طبق نقض ماده 1 اين معاهده، صدها سلاح هسته اي به كشورهايي كه داراي تسليحات هسته اي نبوده اند از جمله تحت چتر سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) منتقل شده است. بر همين اساس اين طور ارزيابي شده است كه حدود 240 كلاهك هسته اي در چندين كشور اروپايي از جمله بلژيك، هلند، آلمان، و ايتاليا تحت سيستم چتر هسته اي ناتو قرار داده شده است. مداركي حاكي از نقض قوانين مشابهي در كنفرانس بازنگري ان پي تي ارايه شده است.
2- نصب صدها سلاح هسته اي در كشورهاي غير هسته اي و آموزش خلبان هاي (هواپيماهاي) جنگنده/بمب افكن كشورهاي ميزبان براي آماده شدن جهت مقابله و پرتاب موشك هاي هسته اي آمريكا عليه كشورهاي داراي سلاح هسته اي و نيز كشورهاي غير هسته اي با معاهده ان پي تي و به ويژه با مواد 1 و 2 و توافقنامه پادمان هاي جامع آژانس بين المللي انرژي اتمي
(153/INFCIRC) تضاد دارد.
3- اساسنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد دارد كه آژانس بايد فعاليت هاي خود را براي «ارتقاي برقرار كردن خلع سلاح جهاني تحت پادمان ها» انجام دهد. كنفرانس بازنگري ان پي تي در سال 2010 برخي اقدامات خاص را كه البته كافي نبودند در اين راستا اتخاذ كرد. براي مثال اين كنفرانس در بخش پنجم بيانيه اش تصميم گرفت كه: كشورهاي غير هسته اي به تسريع پيشرفت ملموس در زمينه گام هايي كه به خلع سلاح هسته اي مي انجامد متعهد شوند و در اين راستا از آنها خواسته مي شود كه بلافاصله به مساله همه تسليحات هسته اي صرف نظر از نوع يا جاي آنها به عنوان بخشي از روند كلي خلع سلاح هسته اي بپردازند.
4- علاوه بر آن كشورهاي داراي سلاح هسته اي متعهد شدند كه همه مواد شكاف پذيري را كه به نظر آنها ديگر براي مقاصد نظامي به آن نيازي ندارند اعلام كرده و هرچه زودتر چنين موادي را تحت راستي آزمايي و ديگر تمهيدات لازم براي استفاده از اين مواد براي مقاصد صلح آميز تحت آژانس يا ساير سازمان هاي بين المللي مربوطه قرار دهند تا اطمينان حاصل كنند كه چنين موادي براي هميشه خارج از برنامه هاي نظامي باقي مي ماند. اين كنفرانس علاوه بر آن خواستار اعمال گسترده تر پادمان ها در تاسيسات هسته اي صلح آميز در كشورهاي داراي سلاح هسته اي شد.
5- اين مسئله باعث نگراني جدي است و امنيت جهاني و رژيم منع اشاعه از جمله ان پي تي را تهديد مي كند. جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور فاقد سلاح هسته اي و عضو ان پي تي و آژانس بين المللي انرژي اتمي نمي تواند وضعيت فعلي را در زمينه نصب تسليحات هسته اي در اروپا كه نه تنها نقض آشكار معاهده ان پي تي توسط آمريكا و كشورهاي اروپايي ميزبان تسليحات هسته اي است بلكه تهديدي جدي براي امنيت جهاني محسوب مي شود، بپذيرد.
6- در اين جا بايد تاكيد كنم كه تجهيز كشورهاي فاقد سلاح هسته اي در اروپا با تسليحات هسته اي و سيستم هاي پرتاب مربوط به زرادخانه هاي هسته اي نصب شده آمريكا نقض كامل وظايف اين كشور در زمينه منع اشاعه را به دنبال دارد.
7- با توجه به آن چه در بالا گفته شد، از جناب رئيس مي خواهم به همه كشورهاي عضو آژانس اطلاع دهد كه آيا آژانس بيانيه مربوط به مكان و مقدار دقيق مواد هسته اي تسليحاتي را در آن كشورهاي فاقد سلاح هسته اي دريافت كرده است و اين كه آيا آژانس چنين بيانيه هايي را راستي آزمايي كرده است يا خير؟
8- بر همين اساس از جناب رئيس انتظار مي رود درباره ويژگي هاي فني و مكان تسليحات هسته اي در اروپا به ويژه در قلمرو كشورهاي فاقد سلاح هسته اي اروپا كه طبق وظايف بين المللي شان نبايد چنين كاري كنند، تحقيق كند.
9- در پايان از جناب رئيس مي خواهم كه عدم پيروي آمريكا و كشورهاي اروپايي ميزبان تسليحات هسته اي از وظايفشان تحت معاهده ان پي تي را كه بدون شك تهديدي جدي براي صلح و امنيت بين المللي است به شوراي حكام آژانس و نيز به پنجاه و پنجمين كنفرانس عمومي گزارش دهند.
چنين تمردي نيازمند اقدام فوري شوراي امنيت سازمان ملل است.

 



البرادعي : اگر رئيس جمهور شوم روابط مصر با ايران را احيا مي كنم

البرادعي احياي روابط مصر با ايران را يكي از اهداف خود در صورت كسب پست رياست جمهوري اعلام كرد.
محمد البرادعي با بيان اين كه تصميم گرفته است در انتخابات رياست جمهوري مصر شركت كند گفت: در صورتي كه رئيس جمهور شود روابط مصر با ايران را كه از سال 1979 قطع شده، احيا خواهد كرد.
مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي علاوه بر آن يك سيستم دموكراتيك جديد را به جاي اصلاحاتي كه سران نظامي مصر پيشنهاد آن را داده اند، خواستار شد و تاكيد كرد كه به اين اصلاحات راي مثبت نخواهد داد.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، البرادعي در گفت وگو با يكي از شبكه هاي تلويزيوني خصوصي مصر گفت: ما در مرحله بسيار حساسي در تاريخ مصر قرار داريم و نبايد عجولانه عمل كنيم. هر چيزي بايد بر مبناي ثابت و محكمي انجام گيرد.
به نظر مي رسد اقبال به جمهوري اسلامي ايران و بيان نظراتي در حمايت و همراهي با كشورمان، تاكتيك تازه اي است كه در وضعيت فعلي مصر براي جلب آراء عمومي مردم، در دستور كار برخي سياستمداران اين كشور قرار گرفته است.

 



سرلشگر صفوي: ايران خارج از مرزهاي خود دشمن مهاجم را تعقيب و منهدم مي كند

دستيار و مشاور عالي رهبر انقلاب تأكيد كرد، در دوران دفاع مقدس درسي به متجاوزان آينده داديم كه اگر به ايران حمله كرديد ما در محدوده سرزمين خودمان دفاع نمي كنيم بلكه شما را تعقيب، تنبيه و در آن سوي مرزها منهدم مي كنيم.
سرلشكر يحيي رحيم صفوي طي سخناني در جمع مدال آوران بازي هاي آسيايي كه در قالب كاروان هاي راهيان نور وارد خوزستان شده بودند در منطقه مرزي شلمچه به تشريح عمليات كربلاي 5 پرداخت و خاطرنشان كرد: عمليات كربلاي 5 سخت ترين، پيچيده ترين و پرتلفات ترين عمليات دفاع مقدس بود و من در طول 8 سال دفاع مقدس هيچ جنگ، عمليات و هيچ زميني را سخت تر از كربلاي 5 نديدم.
وي ادامه داد: شهر بصره پس از بغداد بزرگترين و مهمترين شهر عراق بود. مستحكم ترين خطي كه عراقي ها در طول دفاع مقدس با همراهي مشاوران خارجي خود خصوصاً روس ها ايجاد كرده بودند منطقه شلمچه بود.
وي با اشاره به تغيير شرايط سياسي پس از اين عمليات گفت: پس از اين عمليات آمريكايي ها و شوروي ها و حاميان عراق به اين نتيجه رسيدند كه ديگر هيچ خطوط مستحكمي نيست كه در برابر قواي سپاه و ارتش ايران دوام بياورد و نگران بودند كه صدام ساقط بشود و پس از اين عمليات بود كه قطعنامه 598 را كه بندهايش به نفع جمهوري اسلامي بود، صادر كردند.
وي در ادامه تصريح كرد: اين عمليات يك عمليات سرنوشت ساز بود معادله جنگ را موازنه جنگ را كاملاً به نفع ايران رقم زد. اين عمليات سرنوشت جنگ را تقريباً تعيين كرد و در اين عمليات فرماندهان و رزمندگان زيادي شهيد شدند.
صفوي در ادامه به عبرت آموزي از حوادث پس از جنگ تحميلي عراق عليه ايران اشاره كرد و اظهار داشت: سرنوشت نكبت بار صدام و سرنگوني رژيم بعثي عراق به دست ظالم بزرگتري مثل آمريكائي ها و فرو رفتن كشتي سياسي نظامي آنها در باتلاق هاي عراق و تجزيه اتحاد جماهير شوروي به پانزده جمهوري مستقل و اشغال كويت را بايستي مايه عبرت ملت ها و دولت هاي منطقه و جهان دانست. يعني آنهايي كه در مقابل امام حق و ملت بزرگ ايران ايستادند و دويست هزار نفر را شهيد و بيش از سيصد هزار نفر را جانباز كردند، هم اكنون دچار اين صدمات شده اند.
وي افزود: در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن حتي يك وجب از خاكمان از دست نرفت و سرزمين مان را حفظ كرديم و با فرمان امام براي تنبيه متجاوز و براي رسيدن به يك حقوق عادلانه وارد خاك عراق شديم و يك درسي را هم به عراقي ها و هم به متجاوزين آينده داديم كه اگر به ايران حمله كرديد ما در محدوده سرزمين خودمان دفاع نمي كنيم بلكه شما را تعقيب مي كنيم شما را تنبيه مي كنيم و شما را تا آن سوي مرزها منهدم مي كنيم، اين يك تجربه بزرگي شد براي دشمنان بعدي.
به گزارش دفتر دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا، صفوي با تحليل موضوعات جهاني اتفاق افتاده در سال جاري، گفت: هم اكنون كه 30 سال از انقلاب مي گذرد، آن چيزي كه در شمال آفريقا در مصر، ليبي، يمن اتفاق مي افتد، برگرفته از انقلاب اسلامي مردم ايران است و انقلاب اسلامي ايران بيداري اسلامي را به ديگر كشورهاي جهان صادر كرده است.

 



فدايي: مدعيان پيروي از ولايت فقيه در حال انجام اشتباهات فاحشي هستند

دبير كل جمعيت ايثارگران با تأكيد بر اينكه تعامل خواص بايد هماهنگ با رهبري باشد گفت متأسفانه برخي مدعيان پيروي از ولايت فقيه در حال اشتباهات فاحشي هستند.
حسين فدايي در گفت وگو با مهر در خصوص برخي مسائل داخلي كشور عنوان كرد: گاهي افراد بزرگي اشتباه مي كنند. مسئولان بزرگي اشتباه مي كنند، كساني كه مدعي پيروي خط ولايت هستند، دارند اشتباه مي كنند و به مطالبي كه شأن و وجاهت حقوقي و قانوني ورود به آن راندارند ورود پيدا مي كنند. مطالبي را كه در خور رهبري است و براي حل مسئله ورود پيدا كند، در آن دخالت مي كنند و اين منجر به دامن زدن به فضاي شبهه و ابهام مي شود و اگر فضاي شبهه و ابهام زياد شود صحنه غبارآلود مي شود و امكان تشخيص راه درست از غلط و حق از باطل سخت مي شود، يعني بستر فتنه فراهم مي شود.
وي افزود: نكته مهم تر فضاي عمومي جامعه است، مهمترين و گسترده ترين و ضروري ترين پروژه پس از انقلاب اسلامي را كه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها است را طي مي كنيم طرحي كه دوست و دشمن بر ضرورتش اذعان كرده اند. كساني كه سلايق مختلف سياسي داشتند ضرورت اين تحول را قبول داشتند از طرفي آنها كه مي خواستند حساب خود را با انقلاب و خط نوراني امام در كف خيابان ها حل كنند و نتوانستند، طراحي كردند از مجاري خاص مثل مجلس وارد شوند و اين مسئله را حل كنند و انتقام بگيرند و بهترين وقت براي انتقام گيري را اجراي اين تحول عظيم اقتصادي قرار دادند، چون فكر كردند در صورت اجراي اين طرح نارضايتي در جامعه به اوج مي رسد و اين بهترين بستر براي فعاليت آنها است.
فدايي اضافه كرد: دشمنان خارجي نيز هم داستان با جريان فتنه شدند و گفتند شما از داخل فشار آورديد و امتياز بگيريد، ما هم از بيرون فشار مي آوريم يعني دو نقطه فشار طراحي شده توسط نظام سلطه و عقبه هاي داخلي آنها طراحي شد و گفتند تحريم را در دستور مي گذاريم فشار اقتصادي از بيرون وارد مي كنيم و از طرفي فشار اقتصادي از داخل رخ مي دهد و نارضايتي رقم مي خورد سپس مي توانيم انتقام بگيريم.
اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: بعضي ها تحليل شان اين است كه در فضاي درگيري و تضاد مي توانند كارشان را پيش ببرند. اين بينش در گذشته هم بوده است، در حالي كه اين بينش غلطي است. تكيه بر منطق تضادگرايي در پيشبرد اهداف و برنامه ها به نظرم حرف درستي نيست. حل هر موضوعي در حكومت جايگاهي دارد و تعريف شده است، ما براي حل مشكلات و ابهامات و تلقي هاي مختلف از قانون اساسي راهكار داريم. اينگونه نيست كه براي هر كاري جو سياسي درست كنيم. قانون راه را پيش بيني كرده است. اگر كسي برداشتي از قانون اساسي دارد آيا آن برداشت حجيت بوجود مي آورد كه آن را اجرا كند؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14