(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 اسفند 1389- شماره 19890

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عبور از 89 (يادداشت روز)
دفاع صريح نماينده اسرائيل در نشست حقوق بشر از موسوي و كروبي
حيوونكي ! (گفت و شنود)
شماره بعدي روزنامه كيهان
رهبر معظم انقلاب: ايرج افشار، ايران شناسي برجسته و پركار بود
معاون رئيس جمهور: خيزش اسلامي مردم بحرين قدرت هاي مادي را به چالش كشيده است
با آن سه شنبه هاي افتضاح آب گرفتيد به چهارشنبه سوري ما! (خبر ويژه)
انقلاب هاي خاورميانه آخرين رمق را از تحريم هاي ضد ايراني گرفت (خبر ويژه)
جمهوري اسلامي براي مديريت اپوزيسيون كمترين زحمتي نمي كشد (خبر ويژه)
پشت پرده حزب باد خارج نشين (خبر ويژه)
پذيرش ايران هسته اي مطلوب ترين گزينه سياستمداران در اروپا و آمريكا (خبر ويژه)
اسرائيل: ايران بيشترين بهره را از انقلاب هاي خاورميانه مي برد (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



عبور از 89 (يادداشت روز)

سال 1389 از آن سال هايي بود كه زود شروع شد. بسياري عقيده دارند سال 89 در واقع از 9 دي 88 آغاز شد؛ روزي كه سيل خروشان مردم غبار چشم آزار فتنه را پاك شست و زدود. آن روز را عاشقان خميني و خامنه اي در ايران عيد گرفتند و نوروز 90 هم تداوم همان سرور در دل ها بود. كيهان در تمام روزهاي سال 1388 تلاش كرد تا هيچ ماموريت و وظيفه اي را بالاتر از حضور در خط مقدم نبرد با فتنه گران نداند و انرژي خود را، هر چه بود، تمام و كمال در اين راه مصرف كند. روز 9 دي 88 و بعد از آن 22بهمن، آغاز راهي بود كه تمام سال 89 هم به پيمودن همان راه صرف شد. راهي كه راهبرش ضوابط و معيارهاي آن را چنين تبيين كرده است: مهم ترين ويژگي اهل ايمان در ايام فتنه، بصيرت است و بصيرت يعني مرزبندي شفاف و صريح با دشمن، و در مرحله بعد، دقت در تمييز دوست و دشمن و اشتباه نگرفتن جبهه هاي حق و باطل با يكديگر كه اگر اين اشتباه رخ بدهد آتش فتنه دوباره شعله ور خواهد شد و دشمن مجال بازيابي نيرو و توان خويش را به دست خواهد آورد.
كيهان در حالي قدم به سال 1389 گذاشت كه عقيده داشت ماموريت سال 88 اگرچه با كمال قوت انجام شده اما هنوز پايان نيافته است. كارهاي ناتمام فراواني مانده بود كه بايد انجام مي شد. قبل از هر چيز به محاكمه كشيدن فتنه گران در دادگاه افكارعمومي و صدور كيفرخواست مردمي براي آنها دغدغه اصلي و كليدي كيهان بود چرا كه كيهان عقيده داشت فتنه به معناي واقعي كلمه زماني پايان خواهد يافت كه ماهيت واقعي سران آن تمام و كمال آشكار شده باشد.
از نخستين روزي كه فتنه 88 كليد خورد عقيده كيهان اين بود و هر روز هم مستندات و دلايلي نو براي آن يافت كه اين فتنه يك «پروژه بيروني» است و آنها كه در داخل دانسته يا نادانسته با آن همراه شده اند چيزي جز بازيچه هاي خود فروخته نيستند. اين عقيده در سال 89 به يك باور همگاني تبديل شد و به تدريج انبوهي از مستندات بويژه از ناحيه آمريكا، اسرائيل و انگليس دراين باره منتشر گشت كه به خوبي نشان مي داد آنچه اهل فتنه در ايران كردند فقط اجراي يك برنامه از پيش طراحي شده بر مبناي فرمولي بوده است كه كيهان پيشتر با جزئيات به تشريح آن پرداخته بود. كيهان در سال 89 بخش مهمي از توان خود را متمركز بر مستندسازي اين وابستگي و توضيح و تشريح جزئيات آن كرد، كاري كه بسياري از اهل فن مكرراً توفيق كيهان در آن را ستوده اند و البته كيهاني ها آن را چيزي جز لطف مخصوص پروردگار و عنايت اهل بيت(ع) نمي دانند. 25 بهمن 1389 روزي بود كه به خوبي نشان داد تلاش كيهان براي معرفي هويت واقعي سران فتنه در مسيري كاملا صحيح پيش رفته است. در آن روز بود كه همگان حتي آنها كه از كاروان ملت جامانده و در تمام اين مدت حاضر به مرزبندي صريح با اهل فتنه نشده بودند دريافتند كه ديگر داستان انتخابات و اعتراض در كار نيست، بلكه هر چه هست مواجهه انقلاب و ضدانقلاب است؛ ضد انقلابي كه بعد از شكست قطعي فتنه، اجراي بخش بعدي نسخه ديكته شده مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل را كليد زد و تلاش كرد با حفظ تابلوي قبلي دست به عقب نشيني زده و بارديگر مانند روزها و ماههاي آغازين فتنه اهداف پليد خود را در پوشش شعارهاي به ظاهر قانون گرايانه و مردم دوستانه مخفي كند اما به محض آنكه اربابان بيروني اش عرصه را بر خود تنگ ديدند و به آن فرمان انتحار دادند تمامي آن پوشش ها را به يكباره كنار گذاشت و بار ديگر تمام قد در دفاع از آمريكا و اسرائيل وارد صحنه شد. و اين پايان كار بود. 25 بهمن به روشني ثابت كرد كه همه آنچه كيهان به طور مستند درباره ماهيت سران فتنه به آن پرداخته كاملا منطبق با واقعيت بوده است به گونه اي كه ديگر همگان بدون هيچ مانع و پوششي مي توانستند آن را ببينند و درباره ماهيتش قضاوت كنند. پس از پشت سر گذاشته شدن اين مقطع كليدي بود كه موج بازگشت خواص به جانب نظام به راه افتاد و گام اول در برخورد با سران فتنه كه همان قطع ارتباط آنان با بيگانگان بود با موفقيت و بدون كمترين هزينه برداشته شد.
از موضوع فتنه كه بگذريم بي گمان اصلي ترين مسئله در سال 1389 كه كيهان انرژي فراواني صرف آن كرد و البته هنوز در آغاز راه قرار دارد، موضوع خيزش عظيم اسلامي مردم منطقه است. روزي كه نخستين جرقه اين تحولات در تونس زده شد و مردم غيور اين كشور عليه ديكتاتور آمريكايي آن به پا خاستند شايد بسياري تصور نمي كردند كه دامنه اين حوادث تا اين حد فراگير شود. بويژه آمريكا و اسرائيل كه منطقه خاورميانه را به عنوان منطقه ميزبان حياتي ترين منافع خود تعريف كرده اند از روز نخست در تلاش بودند تا شعله هاي اين خشم مقدس را فرو بنشانند.
كيهان به محض اينكه اعتراضات در تونس به نتيجه رسيد و ناآرامي ها كم كم در مصر و يكي دو كشور ديگر آغاز شد، به اين تحليل قطعي رسيد كه دوراني بس مهم در خاورميانه فرا رسيده است و آينده اين منطقه ديگر هرگز مانند گذشته نخواهد بود. نخستين موضوعي كه به ذهن مي رسيد اين بود كه به ياد بياوريم چگونه امام بزرگوارمان سال ها قبل، همه اين حوادث را با تيزبيني و ظرافتي بي مانند پيش بيني كرده بود و پس از آن هم رهبر بزرگوار و حكيم انقلاب اسلامي در شرايطي كه كشورهاي غربي تصور مي كردند ايران را تحت شديدترين فشارها قرار داده اند فرموده بودند كه به زودي ملت هاي منطقه دوراني را خواهند ديد كه در آن نشاني از سلطه آمريكا و وجود منحوس اسرائيل نباشد. احساس ما در كيهان اين بود كه نشانه هاي آن بشارت بزرگ هويدا شده است و به همين دليل از روز نخست تصميم گرفته شد كه جز در موارد بسيار استثنايي تيتر اول به موضوعي جز تحولات منطقه اختصاص پيدا نكند. اين همان تصميمي است كه در ايام جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه نيز گرفته شد و كيهان به اين وسيله تلاش كرد سهم خود را در اين نبردهاي قهرمانانه ايفا كند. تيترهاي كيهان بلافاصله در ميان انقلابيون خاورميانه باز نشر مي شد و در رسانه هاي منطقه بازتاب گسترده اي پيدا مي كرد و البته لازم است از برادران انقلابي خود در برخي از كشورهاي منطقه كه با ارسال شماري از گزارش هاي منحصر به فرد ما را ياري كرده و مي كنند قدرداني كنيم.
با اين همه، نكته مهم در اينجا اين است كه تصميم به تمركز كامل روي تحولات منطقه مبتني بر يك تحليل بود و آن اين كه اين تحولات عميق و ريشه دار است و از ژرف ترين لايه هاي وجودي مردم منطقه كه همان روح اسلام خواهي و عزت طلبي آنهاست برمي خيزد و لذا نه تنها به سرعت متوقف نخواهد شد بلكه روز به روز گستره و دامنه بسيار بيشتري پيدا خواهد كرد. در روزهاي آغازين تحولات منطقه، برخي از دوستان دلسوز، كيهان را به ملايمت بيشتر فرا مي خواندند و حرفشان هم اين بود كه بعيد است آمريكايي ها بگذارند اين جرقه هاي اميد بخش به آتشي فروزان بدل شود اما باور ما اين بود كه نيروي ايمان وقتي با اراده ميليون ها مرد و زن گره بخورد آن وقت ديگر نه طراحي هاي آمريكا و نه مانع تراشي هاي هيچ شيطان ديگري قادر به مقابله با آن نخواهد بود. نامبارك مصر كه از قاهره گريخت ديگر از دوستان ملايم طبع هم صدايي برنخاست و همگان به اين نتيجه رسيده بودند كه پايان بازي استكبار در منطقه فرا رسيده است.
كيهان البته اين راه را تازه آغاز شده مي داند و با لطف خداي سبحان براي سال آينده تلاش خواهد كرد همت و توان بسيار بيشتري را صرف آن كند. علائم و نشانه حاكي از آن است كه بيداري پديد آمده در ذهن و دل ملت هاي منطقه آنچنان عميق است كه همه آنچه را كه تاكنون رخ داده فقط بايد آغاز ماجرا دانست. اگر اين تحليل درست باشد- كه همه شواهد نشان مي دهد هست- آن وقت راهي كه باقي مانده بسيار طولاني تر و البته پربركت تر از راهي است كه طي شده و به همين دليل همت ها و كارها را همچنان بايد مضاعف نگه داشت و كيهان بر آن است كه اين فريضه را ادا كند، ان شاءالله.
در سال 89 البته اتفاقات مهم ديگري هم رخ داده كه كيهان تلاش كرده است تا با دقت و وسواس و آنگونه كه اقتضاي فرمانبرداري از رهبري و دفاع از منافع ملي نظام جمهوري اسلامي است به پيگيري و تحليل آنها بپردازد. در آغاز سال 89 بيانيه تهران ميان 3 كشور برزيل، ايران و تركيه امضا شد كه به اعتراف بسياري از تحليلگران گامي بلند درعرصه روابط خارجي ايران بوده است. آمريكايي ها البته تلاش فراواني كردند تا با استفاده از ابزارهايي مانند قطعنامه هاي تحريم در شوراي امنيت روي مواضع راهبردي ايران تاثير بگذارند اما مجموعه تحولات سال 89 به آنها نشان داد كه اولاً قادر به توليد هيچ فشار مؤثري بر ايران نبوده اند و ثانياً فشاري هم اگر دركار باشد اراده ايران محكم تر از آن است كه با اين فشارها تغيير كند. محصول همين مقاومت ها بود كه خود را در جمله بسيار مهم و معنادار جيمز كلاپر مدير اطلاعات ملي آمريكا نشان داد آنجا كه گفت تحريم ها بر ايران تأثيري نداشته و تنها راه اين است كه روابط اقتصادي با ايران حفظ شود. در دو دور مذاكره برگزار شده در سال 89 يعني مذاكرات ژنو 3 و مذاكرات اسلامبول تيم مذاكره كننده ايراني نمونه اي بسيار نيرومند از قدرت منطقه به همراه اقتدار اصولي را از خود نشان داد و كيهان در تمام اين مراحل تلاش كرد با ارائه اخبار و تحليل هاي دقيق كمك كار مجاهدان خط مقدم ديپلماسي هسته اي كشورمان باشد.
گام مهم ديگري كه در سال 89 برداشته شد اجراي موفق هدفمندي يارانه ها از جانب دولت بود. اگرچه دشمنان اميد فراواني به اين بسته بودند كه بتوانند از دل اين گام بلند فتنه اي ديگر بيرون بياورند اما همت بلند دولت، هوشمندي مسئولان و همراهي مردم همه اين توهمات را در همان گام اول خنثي كرد. كيهان از نخستين روزهاي آغاز اجراي اين طرح تلاش كرد به تقويت موضع دولت و آگاه سازي مردم بپردازد و اكنون خرسند است كه مشاركتي مؤثر در اين امر داشته است.
و نهايتاً، سال 89 در حالي به پايان مي رسد كه حفاظت از كيان اصولگرايي به عنوان يگانه پرچمي كه اهل ولايت بايد گرد آن جمع شوند، يكي از مهم ترين دغدغه هاي كيهان است و خواهد بود. از جمله نگراني هايي كه اكنون دل ها و جان هاي پاسدار اصول انقلاب را مي آزارد اين است كه برخي منحرفان بخواهند با منتسب كردن خود به دولت عزيز و خدمتگزار و با كيسه دوختن از توفيقات آن ويژگي هاي اصلي اين دولت را كه همانا اسلامي، مردمي، كاري و انقلابي بودن است، در معرض خطر قرار بدهند. كيهان در سال 89 تلاش كرد با حفظ حريم دولت و پيشگيري از دست اندازي دشمنان به اين عرصه، هر جا كه لازم بود، از هويت واقعي اين جريان انحرافي و حاشيه ساز، پرده بردارد و البته در حاشيه نگه دارد و متن تلاش هاي خود را به مبارزه با مسئله سازان اصلي اختصاص بدهد. انبوهي از آنچه در اين باره گفتني بود را ناگفته گذارده است. اميد كيهان اين است كه با علاج اين انحراف هيچ وقت حاجت به پرده برداشتن از آن رازهاي مهيب و مگو نيفتد اما بي گمان همانطور كه سابقه كيهان هم نشان داده اگر زماني ضرورت ايجاب كند، ذره اي در اداي تكليف خود كوتاهي نخواهد كرد.
و در خاتمه، فرا رسيدن عيد نوروز را به همه مردم خوب و دوست داشتني كشورمان تبريك مي گوئيم و اميد آن كه در سال پيش روي، انتظارها به سرآيد و مراد غايبمان -ارواحناله الفداء- چهره گشايد.
مهدي محمدي

 



دفاع صريح نماينده اسرائيل در نشست حقوق بشر از موسوي و كروبي

سرويس سياسي-
همزمان با برگزاري نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، نماينده رژيم صهيونيستي به دفاع صريح از اقدامات ضد انقلابي سران فتنه پرداخت.
در نشست روز سه شنبه اين شورا ابتدا نماينده كشورمان طي سخناني نقض فاحش حقوق بشر در آمريكا، كانادا، سوئد، سوئيس و فرانسه را زير سؤال برد و موارد ضد حقوق بشري اين كشورها را براي حاضران قرائت كرد.
سپس نماينده سوريه با قرائت بيانيه اي به تمجيد از وضعيت حقوق بشر در ايران پرداخت و شديداً مخالفت كشورش را با تصويب هرگونه قطعنامه اي در اين باره اعلام كرد.
در ادامه اين نشست نوبت به نماينده رژيم صهيونيستي رسيد كه وي به حبس موسوي و كروبي اشاره كرد و خواستار مجازات ايران شد.
پس از اتمام قرائت بيانيه كشورها نوبت به سازمان هاي مردم نهاد رسيد كه با تلاش ان جي اوها، سه بيانيه توسط ان جي اوهاي ايراني قرائت شد كه موضوعات آن عبارت بودند از نقض حقوق بشر در كانادا، محكوميت جنايات آمريكا در ليبي و بيانيه سوم به مسئله تحريم و نقض حقوق بشر كه غير مستقيم آمريكا را هدف قرار داده بود.
از نكات قابل توجه ديگر اين نشست ناكامي حاميان غرب و رژيم صهيونيستي در زير سؤال بردن وضعيت حقوق بشر در ايران بود. در اين رابطه انجمن بهائيان و انجمني اتريشي بر عليه ايران صحبت كردند. انجمن بهائيان به تكرار ادعاهاي گذشته مبني بر زنداني بودن سران بهائيان، تخريب قبرها و عدم حق تحصيلات عالي اشاره كردند كه با توجه به ازدحام سالن در آن ساعت و اينكه در انتهاي ليست بودند تقريباً توجهي به آنها نشد. انجمن اتريشي نيز تقريباً همان بيانيه رژيم صهيونيستي را قرائت كرد.
برآورد كارشناسان در ژنو اين است كه منافقين نيز در اين نشست هيچ چهره جديدي را عليه ايران نتوانسته اند جذب كنند و تمامي عناصر قديمي و شناخته شده اند.
همچنين نمايشگاه عكسي درميدان سازمان ملل برگزار گرديد كه موضوع آن كودكان قرباني جنگ در افغانستان است. با توجه به استمرار اين نمايشگاه تا روز جمعه قطعاً فرصت براي تجمع ضد انقلاب در اين ميدان بسيار محدودتر خواهد شد.

 



حيوونكي ! (گفت و شنود)

گفت: برخي از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا و اروپا گريخته و پناهنده شده اند از شرايط حقارت آميز خود به شدت گلايه دارند و ابراز نگراني مي كنند.
گفتم: از قديم و نديم گفته اند كه «لايق ديگ چغندر است» و اين كه؛ «خلايق، هرچه لايق».
گفت: يكي از آنها كه به آمريكا پناهنده شده است چندين فحش آبدار نثار سران فتنه كرده و نوشته است «تصور نمي كردم در آمريكا به جاي تقدير، اينهمه تحقير شوم.»
گفتم: در زمان طاغوت، شخصي كه خيلي به آمريكا علاقه داشت با يكي از مستشاران آمريكايي طرح دوستي ريخت و بالاخره يك روز مهمان او شد و براي اين كه دقيقا آداب آمريكايي ها را تقليد كند سر ميز غذا، كارهاي مستشار آمريكايي را تكرار مي كرد. مستشار آمريكايي ابتدا يك كاسه برداشت و مقداري شير در آن ريخت و يارو هم همان كار را كرد. بعد آمريكايي چندتا بيسكويت درون كاسه شير انداخت و او هم چنين كرد، بعد مستشار آمريكايي كاسه را روي زمين گذاشت و سگش را براي خوردن آن صدا زد! و يارو... حيوونكي بدجوري به جدول زده بود!

 



شماره بعدي روزنامه كيهان

يكشنبه 14 فروردين ماه منتشر مي شود
 



رهبر معظم انقلاب: ايرج افشار، ايران شناسي برجسته و پركار بود

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي پس از دريافت خبر درگذشت ايرج افشار فرمودند؛ ايرج افشار، ايران شناسي برجسته و پركار بود .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، اين جمله را حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب درباره محقق، مورخ و كتاب شناس معروف مرحوم آقاي ايرج افشار، پس از دريافت خبر درگذشت وي فرمودند .
مرحوم افشار چند ماه پيش، در ديداري گرم و صميمي با رهبر انقلاب، حضور يافته بود .
ايرج افشار، از شخصيت هاي بزرگ ادبي و ايران شناسي كشور در هفته گذشته ديده از جهان فروبست. رهبر انقلاب با شنيدن خبر درگذشت وي گفتند: «ايرج افشار ايران شناسي برجسته و پركار بود.» متن زير گفتاري است از دكتر حدادعادل، مشاور عالي رهبر انقلاب در عرصه فرهنگ و رئيس فرهنگستان زبان فارسي كه درباره خصوصيات مرحوم ايرج افشار بيان شده است.
گفتاري از دكتر حدادعادل درباره مرحوم ايرج افشار
شادروان ايرج افشار بيش از شش دهه در عرصه ايران شناسي فعاليت بي وقفه داشت. او به هرآنچه به ايران و فرهنگ ايراني مربوط مي شد، دلبستگي داشت و اين دلبستگي با دانشي عميق و دقيق همراه بود. ايرج افشار در عين حال كه از غيرت ايراني سرشار بود از تعصب هاي غير منطقي به دور بود. او يك كتاب شناس و نسخه شناس درجه اول بود و ساليان طولاني با مرحوم محمدتقي دانش پژوه، آثار بسياري از گذشتگان را تصحيح كرده و به چاپ رساند.
مرحوم افشار سرزمين ايران را به خوبي مي شناخت و بسياري از مناطق دوردست و روستايي و كوهستاني ايران را با پاي پياده طي كرد. او ساليان دراز، مجله راهنماي كتاب را در نقد و معرفي كتاب در ايران منتشر كرد. اين مجله در دوره طولاني انتشار خود، مرجع و مأخذ بي بديلي در كتاب شناسي ايران بود. همچنين با همكاري دوستان دانشمند خود توانست مجله فرهنگ «ايران زمين» را طي ساليان طولاني منتشر كند. اين ايران شناس، به اسناد تاريخي علاقه فراوان داشت و هر چيز كه نام و نشان و رنگ و بويي از ايران و فرهنگ ايراني داشت، نزد او عزيز و قابل مطالعه بود.
هيچ كس به اندازه مرحوم افشار، ايران شناسان غير ايراني را نمي شناخت و در دهه هاي اخير، كسي - چه در داخل و چه خارج از ايران- به اندازه او در ايران شناسي شناخته شده نبود.
آثار منتشرشده توسط او به سيصد جلد مي رسد و شمار مقالات و يادداشت هاي آن مرحوم از چندهزار افزون است. علاقمندان به فرهنگ ايران، سال و ماهي نبود كه از او كتاب يا مقاله اي نخوانند و از نوشته هاي او بهره اي نبرند. مرحوم افشار قلمي روان و نثري دلپذير داشت. كتابخانه مركزي دانشگاه تهران يكي از خدمات ماندگار اوست كه در احداث آن نقش مؤثري داشت و اداره آن طي ساليان طولاني زير نظر او بود.
وي با نظارت بر موقوفات پدرش دكتر محمود افشار، عوايد آن موقوفه را صرف انتشار كتاب هايي مربوط به فرهنگ ايران كرد و سالانه مبلغ قابل توجهي به عنوان جايزه به ايران شناسان برگزيده ايراني و غير ايراني اعطا مي كرد.
درگذشت او براي همه دوستداران ايران اندوه زا است. از خداوند بزرگ، طلب رحمت و مغفرت، براي اين استاد و ايران شناس برجسته مسئلت مي كنيم و فقدان او را به بازماندگان، دوستان، همكاران و شاگردانش تسليت مي گوييم.

 



معاون رئيس جمهور: خيزش اسلامي مردم بحرين قدرت هاي مادي را به چالش كشيده است

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه درك بالاي ملت هاي منطقه تلاش استكبار براي محو اسلام گرايي تحولات منطقه را خنثي كرده است، گفت: خيزش اسلامي مردم منطقه همچون بحرين قدرت هاي مادي را به چالش كشيده است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني طي سخناني در نشست تخصصي «تاثير انقلاب اسلامي در جنبش هاي بيداري اسلامي جهان عرب» كه به همت دفتر تبليغات در فيضيه قم برگزار شد، گفت: در كنار عناصر فرهنگي همچون قدرت تبليغاتي يك كشور، قدرت همراه كردن مردم جهان با خويش، قدرت ساختن و پرداختن افكار جهاني، از يك قدرت معنوي و مردمي به نام قدرت نرم هم مي توان نام برد كه توان مقابله با قدرت سخت را دارد.
وي قدرت فرهنگي را داراي مولفه هايي همچون؛ بيداري اسلامي، داشتن الگوهاي پايداري، ايثار، وحدت و همبستگي، ولايت و رهبري ديني، عزت خواهي و استقلال طلبي، استبداد ستيزي و استكبار ستيزي، عدالت خواهي، اسلام خواهي و جهاد دانست كه قدرت معنوي را شكل مي دهد.
معاون پارلماني رئيس جمهور تاكيد كرد: قدرت هاي مادي در مصاف با اقتدار معنوي قدرت نرم انقلاب اسلامي شكست فاحشي خورد و اين سلسله انقلاب ها و خيزش هايي كه در كشورهايي مانند تونس، مصر، بحرين، يمن شكل گرفته نشان مي دهد كه قدرت هاي مادي در مقابل ايمان و اسلامي گرايي مردم نتوانستند مقابله كنند.
حجت الاسلام ميرتاج الديني با بيان اينكه قدرت جمهوري اسلامي ايران به تدريج به يك قدرت منطقه اي مقاوم، در مقابل ابرقدرت آمريكا قرار گرفته است كه سياسيون و تحليل گران به اين موضوع اذعان دارند، اظهار داشت: با شكل گيري قدرت نرم انقلاب اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا كه به تدريج شكل گرفت، نه آمريكا، نه ناتو و نه اسرائيل نتوانستند مانع نفوذ اين تفكر بشوند.
و ي افزود: جنبشي كه در منطقه آغاز شده است با ويژگي هاي مردمي و اسلامي، الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران است؛ به طوري كه جوهره اين حركت ها، اسلامي بودن آن است، گرچه تلاش هايي را استكبار انجام داد تا اسلامي بودن حركت مردم را محو كند ولي با درك بالاي ملت ها، اين حركت خنثي شد.
معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه انقلاب اسلامي در تفكر و انديشه ملت ها تاثير گذاشته است، ياد آور شد: خيلي ها تصور مي كنند كه بايد انقلاب اسلامي، در ميان ملت ها حضور فيزيكي داشته باشد تا تاثير بگذارد، ولي اين طور نيست، انقلاب اسلامي با صدور تفكر و انديشه اسلامي، مردم جهان را به خودباوري و ظلم ستيزي تشويق مي كند.

 



با آن سه شنبه هاي افتضاح آب گرفتيد به چهارشنبه سوري ما! (خبر ويژه)

«دم شوراي هماهنگي راه سبز اميد گرم! كاري كرد كه چهارشنبه سوري امسال از هر سالي بي سروصداتر بود».
اين مطلب طعنه آميز را سايت ضدانقلابي «بالاترين» در حالي منتشر كرد كه خود از ترويج كنندگان شوراي مذكور بود و سناريوهاي اين شورا را طي يك ماه گذشته تبليغ كرد. طعنه اخير بالاترين از آن جهت است كه عناصر ضدانقلاب مقيم خارج مي گويند هر سال هفته ها قبل از شب چهارشنبه سوري هيچ حاشيه و حادثه اي در كار نبود و تركاندن ترقه را مي شد حمل بر مخالف خواني (!؟) كار كرد اما امسال به همت سه شنبه هاي افتضاح كه شوراي ياد شده پيش كشيده اقدام به عادي سازي و كمرنگ كردن و سوزاندن يك فرصت مهم! كرد.
بالاترين در مطلب انتقادي خود مي نويسد: شايد براي بعضي ها اين مطلب شادكننده نباشد و به قبايشان بر بخورد اما مشاهدات من اين بود كه چهارشنبه سوري امسال از هر سالي بي سروصداتر بود، يادش بخير 4-3 سال پيش بود كه در ساختمانمان، جشن چهار شنبه سوري گرفته بوديم، نيروهاي گارد داخل ساختمان ريختند و ما جواني رو كه از توي كوچه به ساختمان ما پناه برده بود فراري داديم، تازه آن زمان خبري از جنبش سبز نبود، اما امسال چه؟ ماشين پليس وقتي ديد خبري نيست رفت، بله همين الان كه مي نويسم صداي ترقه مي آيد اما آيا اين بود چهارشنبه سوري بزرگمان؟!
نويسنده بالاترين مي افزايد: حقيقت اين است كه اين آقايان اصلاح طلب و جنبش سبز راه اميد و اين مسخره بازي ها همه را سرد كردند، چگونه است كه بعد از 25 بهمن، چهارشنبه سوري آرام برگزار شد؟ مخالفان خسته شده اند از اين شل كن و سفت كن آقايون. من هم خسته شدم از الكي هزينه دادن، از سياهي لشكر شدن آقايون كه هر زمان حال كردند ما را به صحنه دعوت كنند.
پايگاه گويانيوز هم از قول يكي از عناصر خارج نشين تصريح كرد كه: اپوزيسيون در دور باطل افتاده است. براساس تجارب 19 ماه گذشته بايد به ديده شك به برخي حاميان جنبش سبز نگاه كرد. البته دور از ذهن نيست اگر برخي دوستان، خصوصاً دور از فضاي اجتماعي ايران، با رصد اخبار خاص در فضاي مجازي و نه جريان زندگي جامعه، درك غير واقعي از اين فضا داشته باشند. براي نمونه شعارهاي احساسي «اندكي صبر سحر نزديك است» (بابك داد)، مانند تيغ دو لبه اي كار مي كند كه پس از انتظاري طولاني، در سرخوردگي افراد همراه جنبش و تمايل برخي به مهاجرت يا انفعال سياسي مؤثر واقع مي گردد. و يا تحليل هايي چون «حكومت ديگر توان بسيج 50 هزار نفر نيروي سركوبگر در سطح كشور را ندارد» (محسن سازگارا)، گرچه ابتدا روحيه بخش مي نمايد، اما پس از مواجهه با نيروهاي متنوع رژيم كه حتي فرصت تجمع نمي دهد، نوميدي مي آفريند.
سايت خودنويس هم كه مدتي است در محافل ضد انقلاب متهم به همكاري با محافل اطلاعاتي جمهوري اسلامي شده با ابراز ناراحتي از تحليل رفتن اپوزيسيون نوشت: سه شنبه هاي اعتراضي، حركت به سمت جلو نبود، چرخش در مدار بسته و دور باطل بود. حكومت كاملاً آمادگي دارد و توان حركت را از اپوزيسيون مي گيرد. از آن طرف هم اصلاح طلبان دنبال مهار حركت و جلوگيري از راديكال شدن آن هستند. خوب وقتي اين دو پارامتر را كنار هم بگذاريم، مي توانيم از خودمان بپرسيم كه اين روند به كجا مي رود؟ اين روند به سمت فرسايشي شدن براي اپوزيسيون پيش مي رود.




 



انقلاب هاي خاورميانه آخرين رمق را از تحريم هاي ضد ايراني گرفت (خبر ويژه)

بسيار بعيد است كه با فضاي به هم ريخته خاورميانه و افزايش سرسام آور قيمت نفت، دولت هاي غربي حتي به فكر تصويب قطعنامه عليه ايران باشند.
يك پايگاه اينترنتي آمريكايي كه همواره رويكردي تند عليه برنامه هسته اي ايران داشته، ضمن درج تحليل فوق خاطر نشان كرد «افزايش هفته هاي اخير قيمت نفت مقارن با انجام هدفمندي يارانه ها، كمك جدي به دولت ايران است. نفت ايران حتي در بازارهاي مستقل آسيايي هم مشتري پيدا كرده است هرج و مرج فعلي در بازارهاي نفت به دليل ناآرامي هاي ليبي صداي تحريم نفتي ايران را ساكت كرد.» سايت «ديپلمات» با اشاره به سردرگمي نهادهاي اطلاعاتي آمريكا در ارزيابي ميزان پيشرفت برنامه هسته اي ايران، تحريم هاي اعمال شده را ناكارآمد مي خواند و مي افزايد: برخلاف اين ادعا در آمريكا كه ايران به خاطر تاثير فشارها پاي ميز مذاكره در استانبول نشست، حقيقت اين است كه مقامات ايراني اعتماد به نفس مضاعف پيدا كرده اند.
اين پايگاه آمريكايي خاطر نشان مي كند: ايران اكنون با توجه به سقوط متحدان و دوستان آمريكا در منطقه از جمله حسني مبارك شاه مصر، خود را قدرتمند تر از گذشته مي يابد. با توجه به تشديد ناآرامي ها در بحرين، ليبي، عربستان و ديگر متحدان غرب در منطقه بايد اعتراف كرد كه آمريكا مقابل ايران در موضع ضعف قرار گرفته است. ايران به هيچ وجه در موضع امتياز و باج دادن نيست. براي آمريكا بازي به عقب برگشته است.

 



جمهوري اسلامي براي مديريت اپوزيسيون كمترين زحمتي نمي كشد (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن اعلام كرد برخي محافل مخالف جمهوري اسلامي، اسير بازي اطلاعاتي حاكميت در ايران شده و جمهوري اسلامي، هوشيارترين بخش هاي جنبش را به دام انداخته است.
سايت جرس تا همين اواخرمشتركا از سوي كديور و مهاجراني مديريت مي شد و به خاطر برخي دروغ هاي كاملاً رو كه منتشر كرده و باعث بي اعتباري اپوزيسيون شده، متهم است كه در خدمت نهادهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي كار مي كند. محسن كديور چند ماه پيش مدعي شده بود شعار مخالفان در روز قدس سال 88، «هم غزه و هم لبنان» بوده و نه شعار «نه غزه، نه لبنان». در اين ميان اظهارات اخير مهاجراني در اذعان به استقلال نظام جمهوري اسلامي و سلامت اقتصادي آيت الله خامنه اي و خانواده ايشان، باعث بدگماني هاي بيشتر نسبت به اين تيم شده است، به نحوي كه برخي گردانندگان جرس مجبور شدند براي رفع اتهام، عليه مهاجراني موضع بگيرند و مدعي شوند «او لحن ايلياتي دارد و مجبور نبوده چون نمي تواند دروغ بگويد اين سخنان را ادا كند».
جرس ضمن فرار به جلو و براي رفع اتهام از خود، تأكيد كرد سيستم اطلاعاتي ايران در ميان اپوزيسيون سبز نفوذ كرده است. اين پايگاه اينترنتي با اشاره به زير سؤال رفتن سايت «كلمه» از سوي مخالفان جمهوري اسلامي، متهم كردن گردانندگان اين سايت به ارتباط با وزارت اطلاعات را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: «مخالفان با اين سخنان، در ستون هاي جنبش تشكيك مي كنند». دفاع «جرس» از «كلمه» در حالي است كه 70 درصد مطالب اين دو سايت دقيقاً يكي است و در واقع توسط يك تيم رسانه اي مشترك توليد مي شود. به عبارت ديگر، جرس با زبان بي زباني خواسته بگويد مارا به عنوان ستون جنبش متهم نكنيد.
اين سايت اينترنتي در تحليل خود مي نويسد: حاكميت اكنون حتي احتياج ندارد براي تشكيك و افتراق ميان مخالفان پاچه هاي شلوار خود را براي خيس نشدن بالا بكشد، كه مجريان آن بازيگران حكومت نيستند و اتفاقاً كساني هستند كه يا مستقيم در بدنه مخالفين حضور دارند، يا بي جيره و مواجب حاضرند براي حاكميت اجراي چنين كاري را بر عهده بگيرند. بحثي در مورد گروه دوم نيست كه شرح وظايف مشخصي براي خود قائلند و نتايج مشخصي براي كارشان متصورند، همسنگري خود را با حاكميت در پوششي زيبا از استدلالات مي پيچند كه البته مورد مصرفش فقط براي راضي نگاه داشتن خودشان است. ولي دسته اول، گروهي كه واقعاً در بدنه مخالفين حضور دارند، ولي مقطعي اسير بازي اطلاعاتي حاكميت يا تجميع ادله نادرست مي شوند، كساني هستند كه مي توانند نقش تخريب كننده بزرگي بازي كنند. چه مي توان كرد؟ مي توان بسيار ساده توصيه كرد كه عجول نباشند و هوشيار، ولي كيست كه معترف باشد كه چنين نيست؟ اصلاً موفقيت حداكثري چنين بازي از طرف حاكميت در اين است كه با طراحي مكانيسمي پيچيده، هوشيارترين بخش هاي جنبش را به دام بيندازند و حداكثر ضربه را بزنند.
در حالي كه محسن كديور مخفيانه به گروه موسوم به «شوراي هماهنگي سبز» پيوسته، سايت منسوب به وي خواستار به رسميت شناختن اين شورا و سايت هايي نظير كلمه شده است.
جرس با دفاع از ناشناخته ماندن هويت اين شورا در توجيه اين امر نوشت: بايد توجه داشت كه متأسفانه كاركرد چنين شورايي در شرايط فعلي در گرو مخفي ماندن اعضاي آن است، مسئله اي كه اگر چه به حق به مذاق بسياري خوش نيايد، ولي اجبار شرايط دليل برگزيدن آن است.
گفته مي شود ترديدهاي گروه هاي اپوزيسيون نسبت به هويت برخي اعضاي «شورا»، باعث پنهان كردن نام آنان شده و اين در حالي است كه افراد ياد شده واقعاً ضد انقلاب هستند نه نفوذي هاي جمهوري اسلامي.

 



پشت پرده حزب باد خارج نشين (خبر ويژه)

ابعاد پشت پرده فعاليت شبكه مشترك وابسته به حزب مشاركت و كارگزاران در خارج كشور فاش شد.
«محمدرضا- ش» از مخالفان مقيم پاريس كه با رسانه هايي نظير گويانيوز و خودنويس همكاري دارد با بيان اينكه شبكه مافيايي ياد شده حتي با ميرحسين موسوي هم صداقت نداشتند، نوشت: من از دل همين تيره ها برخاستم، همدلشان بودم و با آنها بزرگ شدم و از خانواده شان بودم. اين چيزها كه مي گويم بگذاريد به حساب دردمندي ام. به قول معلم شهيد دكتر شريعتي حرف را بزن و نگذار زمانش بگذرد، بگذرد مي پوسد و تو هم مي پوسي.
وي در وبلاگ خود خاطرنشان مي كند: اين شبكه يك ساختار مافيايي ناسالم دارد و مهدي[هـ] مسئول آن است. همين شبكه به هزار و يك نقطه وصل است و دامنه اش از دوبي تا تاشكند و باكو و از باكو تا كوالالامپور و از آنجا تا بيروت و سپس تا بروكسل، پاريس و لندن گسترده است برخي از مديران رسانه اي خاص هم اعضاي ثابتش هستند، اقطابش هم به صورت مشخص خود مهدي، مهاجراني و رجبعلي مزروعي هستند. تامين كنندگان مالي اش نيز شخص مهدي، فرخ نگهدار، دو تن از مديران سابق شركت بهينه سازي مصرف سوخت زير نظر مهدي [هـ]، احمد سلامتيان و يك نفر ديگر كه متاسفانه نامش بر اين حقير مجهول است. نيروهاي رده دو هم عبارتند از يك تيم 9 نفره كه تنها نام اين چند تن يعني حنيف مزروعي و حمزه غالبي مكشوف يقين است، نيروهاي رده پايين و عملياتي كه در بعد تبليغاتي فعال هستند نيز نياز به معرفي ندارند و طبعاً از نظر رسانه اي خيلي متشكل و هماهنگ عمل مي كنند. يك سري افرادي مثل محمدجواد اكبرين و ابراهيم نبوي هم البته انتحاري هاشان هستند، كه از نظر مالي شديداً به اين شبكه وابسته اند، يعني اين شبكه قدرت تامين يا تتميم انرژي ماليشان را دارد و اينها اگر خط و ربط و ارتزاق مالي شان ايجاب كرد، ماست را سياه نشان خواهند داد و در ابداع و خلق هر فعل رذيلانه اي گوي سبقت از هر كس خواهند ربود، مضاف بر آنكه به هر حال انحرافات اساسي ديگري وجود دارد كه به موقع سخن از آن نيز خواهد رفت. ابراهيم نبوي كه تكليفش روشن است، آنها كه بايد، مي دانند ايشان يكي از معدود افرادي است كه بي واسطه مستقيماً سال 81 پول از مهدي [هـ] دريافت كرد براي تحرير آن بيوگرافي. در مورد اكبرين نيز بزودي مطالب جالبي را ذكر خواهم كرد.
اين مخالف پاريس نشين با بيان اينكه افراد ياد شده حتي دشمن موسوي هستند و «من اين اشارات را باقي مي گذارم تا چند روز ديگر كه قرار است از منبعي موثق روابط مالي و تشكيلاتي آلوده اينها دقيقاً برايم باز شود. به موضوع خروج نفيسه اشراقي هم خواهم پرداخت. شركت آلومينا و مسائلي از اين دست. اينها بايد با جزئيات باز شود»، مي نويسد: تا وقتي واقعيت و المان هاي آن را نبينيم ولو با صرف ميليون ها تن انرژي، جنبش ما راه جز به تركستان نخواهد برد.
اكنون اطلاق عنوان جنبش بي معناست. جامعه از خيابان ولي عصر به بالاي پايتخت تعريف مي شود، نه از فلان شعاع جغرافيايي كلان شهرها و نه با معيارهاي انفكاك طبقه اي مي توان حركت اصيل جنبشي را درك كرد. تعارف نداريم، در عرصه انگيزشي به جاي اين كه تكثير شويم، شعاع دوايرمان تعميم پيدا كند، به جاي اين كه وسيع و تقويت شويم، كم شديم، كوچك شديم، محدود شديم در اتاق هاي مجازي مان، در تعاريف و مفاهيم تحميلي بر ذهنمان، در ذهنيت مغلوطمان. اقشار و طبقات فرودست به شكل ملموس كجاي برنامه هاي ما قرار داشته اند؟
وي در پايان درباره حلقه خارج نشين مورد بحث نوشت: اين نيروها در دوران اصلاحات يا در صدر ليبرال ها بودند يا تربيت يافته و باد شده آنها و از دل باندها و كانون ها و مافياهاي تشكيلاتي در كارگزاران و مشاركت و غيره بيرون آمدند. آنها تا پيش از انتخابات جز هجمه به موسوي كاري نداشتند.

 



پذيرش ايران هسته اي مطلوب ترين گزينه سياستمداران در اروپا و آمريكا (خبر ويژه)

نظرسنجي از ميان 519 مقام ارشد آمريكايي و اروپايي نشان مي دهد اكثريت آنها آماده كنار آمدن و پذيرش ايران هسته اي به خاطر ناكارآمدي تحريم هاي اقتصادي هستند.
اين نظرسنجي مشترك از سوي موسسه آمريكايي «صندوق مارشال» و موسسه ايتاليايي «كامپينا دي سن پائولو» در فاصله 4 ماه (ژوئن تا اكتبر 2010) انجام شده و در آن 286 مقام آمريكايي و 233 مقام اروپايي شركت كرده اند. نتايج اين نظرسنجي حاكي از آن است كه اگر تحريم هاي اقتصادي مانع دستيابي ايران به سلاح اتمي[!؟] نشود، بيشتر مقامات اروپايي و آمريكايي مخالف حمله نظامي براي مهار برنامه اتمي ايران هستند.
51 درصد مقامات اروپايي و 50 درصد آمريكايي ها اعلام كرده اند كه در صورت ناكارآمدي تحريم ها، با پذيرش ايران اتمي مشكلي نخواهند داشت. در اين ميان تنها 32 درصد مقامات اروپايي و 42 درصد مقامات آمريكايي ايده حمله نظامي را مورد تأييد قرار داده اند.
يادآور مي شود اين نظرسنجي مربوط به سال گذشته ميلادي -5ماه پيش- و زماني است كه هنوز طوفان انتفاضه اسلامي، رژيم هاي وابسته به غرب را در خاورميانه و شمال آفريقا دچار تلاطم نكرده بود و به يقين اگر نظرسنجي مشابهي صورت بگيرد، ميزان مخالفت ها با ايجاد دردسر تازه براي آمريكا و غرب بسيار بيشتر از رقم اعلام شده خواهد بود.

 



اسرائيل: ايران بيشترين بهره را از انقلاب هاي خاورميانه مي برد (خبر ويژه)

وزير خارجه رژيم صهيونيستي گفت: ايران بيشترين سود را از ناآرامي ها [انقلاب ها]ي منطقه مي برد.
آويگدور ليبرمن در گزارشي به كميسيون امنيت و امور خارجي كنست (پارلمان اسرائيل) گفت: آنچه اكنون در بحرين مي گذرد و ناآرامي ها و تظاهرات، نتيجه توطئه يا دخالت جمهوري اسلامي ايران نبوده است، ولي اكنون تهران مي كوشد«بر اين شترسوار شود» و رويدادهاي بحرين را به سود خويش جهت بدهد.
«ايران بزرگترين سود را از رويدادهاي منطقه مي برد و از اين رو مي كوشد اوضاع را هر چه بيشتر آشفته كند تا بتواند جاي پاي خود را در خاورميانه مستحكم تر سازد».
به گزارش ارگان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي وي همچنين اظهار داشت:حماس ممكن است در اولين فرصت ممكن بر كرانه باختري مسلط شود. ولي در حال حاضر سران حماس چنين اقدامي را صلاح نمي دانند و در انتظار روزي هستند كه ابتدا محمود عباس و سلام فياض (رئيس و نخست وزير حكومت خودگردان) بيشترين امتيازات را از اسرائيل و جامعه جهاني بگيرند و سپس حماس با اجراي كودتا بر كرانه مسلط گردد.
او همچنين گفت: در حال حاضر، رهبران حكومت فلسطيني ترجيح مي دهند كه به جاي گفت وگو با اسرائيل، اين كشور را در صحنه بين المللي زيرفشار گذارند و بر اين باورند كه از اين طريق خواهند توانست امتيازات بيشتري به دست آورند.
وزير خارجه اسرائيل مي گويد: اگر حماس اراده كند، قادر است بر كرانه باختري نيز مسلط شود و دولت خودگردان را براندازد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان



وقتي كشورهاي عربي مثل عربستان براي سركوب مردم بپاخاسته بحرين نيروي نظامي اعزام مي كنند مسئولين وزارت خارجه كشورمان بايد با صراحت بيشتري از قيام و انقلاب ملت بحرين دفاع و سركوب آنان را محكوم بكنند.
شجاع
¤ جهان اسلام روي ايران حساب ويژه اي باز كرده است و لذا لغو سفر پسر دلال دوره گرد استكبار يعني ملك عبدالله اردني كه حامي رژيم غاصب كودك كش اسرائيل است كار بسيار درستي بود.
عليمرداني و تماس هاي متعدد مشابه
¤ وقتي دادگاه لاهه به پليس اينترپل دستور دستگيري معمر قذافي و فرزندانش را صادر كرد اين عمل به خاطر حمايت و پشتيباني از مردم ليبي نبود بلكه تلويحاً اين پيام را به سران ليبي دادند كه شما جايي در بيرون از ليبي نداريد و چراغ سبزي بود به قذافي و فرزندانش تا براي كشتار مردم شجاع و مظلوم ليبي با جديت و قاطعيت بيشتري اقدام كنند.
محمد حسين ورزيده
¤ قرار بود مطالبات بازنشستگان مربوط به سال هاي 86 و 87 را در اسفند ماه پرداخت كنند. چرا اين قدر بد قولي مي شود.
گرمسار- حسين زاده
¤ به عنوان اولين امام جمعه بخش پره سرگيلان از طرف خود و مردم اصولگرا و ولايتمدار از موضع گيري هاي انقلابي و به موقع كيهان و آقاي شريعتمداري عليه فتنه نهايت تقدير و تشكر را مي نمايم.
مهدي نژاد
¤ ضمن تبريك به مناسبت ورود به سال جديد مي خواستم از تمام مسئولين دو مورد تقاضا بكنم اول اينكه همه براي وحدت تلاش بكنند ودوم مبارزه با بي كاري را جدي بگيرند.
رنجبر
¤ ما طرفداران و علاقه مندان به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري بخاطر اسلام و شهداء به ايشان رأي داده ايم و ايران وطن خود را به خاطر اسلام مي خواهيم. بنابراين به اطرافيان خود تذكر بدهند كه در كنار اسلام و قرآن به مسائل حاشيه اي مثل كوروش و... دامن نزنند چرا كه راه به جايي نمي برند.
2454---0913
¤ ستاد هدفمندي يارانه ها اعلام كرده آن هايي كه تا به حال ثبت نام نكرده اند به سايت مراجعه كنند ولي متاسفانه سايت باز نمي شود.
افسانه برات
¤ مي خواستم ازيادداشت «اعتراف بزرگ آقاي اطلاعات» كه يك تحليل عالمانه و دقيق و روشنگرانه است تشكر كنم.
حيدري- دزفول
¤ روي قبض برق و آب و گاز ماليات بر ارزش افزوده هم مي آيد در صورتي كه براي خانوارها كه بخش خدماتي و توليدي نيستند نبايد بيايد. لطفاً مسئولان ذي ربط در اين خصوص توضيح دهند.
محمد واعظي
¤ تقاضا مي كنم كه نامه اميرالمؤمنين(ع) در برخورد با متخلفين به حقوق مردم در بازار و نظارت بر بازاريان كه در تاريخ 2/7/76 آن روزنامه به چاپ رسيده بود دوباره چاپ كنيد تا فروشندگان و بازارياني كه محب امام خود هستند تكليفشان را در برخورد با مشتري هايي كه در آستانه سال نو به آن ها مراجعه مي كنند بدانند.
ميراحمدي
¤ با توجه به نزديكي شهر ورامين به پايتخت متأسفانه مسير اين شهر تا تهران بسيار نامناسب است به طوري كه وقتي از تهران درخواست آژانس براي رفتن به اين شهر مي شود امتناع مي ورزند و علت آنرا وضعيت نامناسب جاده عنوان مي كنند. از مسئولين امر درخواست عاجزانه داريم كه به اين مشكل مردمي توجه ويژه اي نمايند.
جمعي از مردم شهرستان ورامين
¤ چند تعاوني اعتباري پول مردم را بالا كشيده اند و اظهار مي دارند پول نداريم. اين رسم روزگار است كه شب عيد، مردم سرگردان شوند؟
7405---0911
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به پرداخت بن عيد معلولين مساعدت نمايند.
يك معلول
¤ شركت هاي واسطه اي بيش از نيمي از حقوق كاركنان را براي خود برمي دارند. از دولت اصول گرا تقاضا داريم به فعاليت اين شركت ها كه نقش دلال را بازي مي كنند پايان بدهند.
7261---0911
¤ با 8 سال سابقه كار در شركت مخابرات دريافتي حقوقم 400 هزار تومان مي باشد درست نصف كاركنان رسمي چرا بايد به جرم نيروي شركتي بودن چنين تفاوت فاحشي وجود داشته باشد؟
7251---0912
¤ افزايش شديد قيمت سوخت بويژه گاز سي ان جي كسب و كار بسياري از رانندگان خودروهاي خدمات عمومي مثل آژانس هاي تاكسي سرويس تلفني در شهرهاي بزرگ از جمله اصفهان را مختل كرده است. بهتر است در اين مورد راهكار عملي ارائه گردد تا شاهد رونق كار مجدد اين قشر از هم وطنان خود باشيم.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ در روز سه شنبه 24 اسفندماه جاري مثل هر روز ماشينم را در خيابان سرهنگ سخايي پارك كرده و به محل كارم رفتم در بازگشت آن را نيافتم. تصور اين كه سارق در شب عيد آن را به سرقت برده است نگرانم كرد. اما نگهبان ساختمان خبر انتقال آن با جرثقيل پليس راهبر را به من داد. به اين دليل كه پليس خودرويي را كه در محلي دور از تابلوي «حمل با جرثقيل» برده است مرا مات و مبهوت ساخت. بالاخره فرداي آن روز با ارائه مدارك و پرداخت پول جرثقيل و پاركينگ توانستم خودروام را باز پس گيرم. اما اين سوال هنوز برايم لاينحل مانده است كه چرا كساني كه قانون را رعايت مي كنند بايد بي دليل متحمل خسارات مالي شده و با اعصاب و روان آنها به راحتي بازي شود. و ديگر اين كه خودرويي كه برده مي شود چرا به صاحبش اطلاع داده نمي شود زيرا ممكن است بر اثر شوكي دچار حمله قلبي و اتفاقات ناگوار ديگر شود.
تيموري
¤ صندوق قرض الحسنه كشاورزان بابل با تبليغات متعدد 12 هزار نفر عضو اين صندوق شده اند و فرزندم با دريافت پولهاي برادران و خواهرانش مبلغ 67 ميليون براي دريافت وام در اين صندوق سرمايه گذاري نموده است مدت 9-8 ماهي است كه رئيس صندوق به علت عدم توانايي در پرداخت پول مردم بازداشت و اين 12هزار عضو سرگردان هستند از مسئولين استان مازندران و شهرستان بابل درخواست مي شود در اين ايام پايان سال گره از مشكلات اعضاي اين صندوق بردارند و ما را از سرگرداني نجات دهند.
اسدي
¤ با سختي هاي زياد مبلغي را جمع آوري كرديم و با هزار اميد آن را در «تعاوني...» قائم شهر گذاشتيم تا در موقع لزوم برداشت نمائيم. الان مردم جلوي اين صندوق تجمع نموده و پول خودشان را مطالبه مي كنند و مسئولين صندوق اظهار مي دارند از پول خبري نيست؟!
يك شهروند از قائم شهر
¤ 50 ليتر بنزين با شروع طرح هدفمندي و 60 ليتر عيدي به افراد داراي خودرو با يك حساب سرانگشتي معلوم مي شود كه دولت محترم 48 هزار تومان به اين قشر بيشتر يارانه پرداخت كرده است و از طرفي به آن دسته از كساني كه تاكنون موفق به اصلاح و دادن شماره حساب نشده اند اعلام مي شود كه يارانه تعلق نمي گيرد؟ اين خسارت به عده اي و آن حاتم بخشي به عده ديگر چطور آنها را در كنار هم قرار دهيم؟ آيا اين عدالت است؟
4261---0915
¤ يكي از آسيب ديدگان دزدان دريايي سومالي هستم مدت 2 سال است كه شناور صيادي ما ربوده شده و نه بيمه و نه دولت محترم پاسخگوي خسارات وارده ما نيستند. درخواست عاجزانه از مسئولين را دارم كه احقاق حق نمايند و مشكل ما را مرتفع سازند.
7140---0915
¤ طبق قانون تامين اجتماعي افزايش ساليانه حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم خواهد بود كه متأسفانه در سال 89 شاهد عدم اجراي اين قانون بوديم.از مجلس و دولت محترم درخواست مي شود به اين موضوع عنايت بيشتري در برنامه سال 90 داشته باشند.
دلشاد
¤ بسياري اوقات ازحضور استاد در كلاس هاي درس دانشگاه آزاد قيامدشت متاسفانه خبري نيست. ما كه اين همه شهريه داده ايم به كجا بايد از وضع اين دانشگاه شكايت كرد؟
8214-0919
¤ حضرت امام خميني(ره) سالهاي قبل چنين روزهايي را كه امروز شاهد قيام مردم مسلمان كشورهاي خاورميانه عليه دولت هاي دست نشانده غرب و آمريكا هستيم مي ديدند فلذا فرمودند: ملت ايران در كنار ديگر ملت ها هيمنه پوشالي استكبار جهاني را شكسته و به چيزي كمتر از ظهور دولت حضرت صاحب الامر راضي نمي شود.
8323-0937
¤ روستاي ابيانه (از توابع نطنز) با اينكه روستاي گردشگري محسوب مي شود تنها نانوايي آن بيشتر روزهاي سال تعطيل است. در نتيجه هم مردم و هم گردشگراني كه براي گردش به اين روستا مي آيند با مشكل تهيه نان مواجه هستند از مسئولين محترم شهرستان نطنز تقاضا داريم نظارت و كنترل بيشتري به فعاليت هاي زيرمجموعه خود داشته باشند و اين مشكل را مرتفع نمايند.
محمدي
¤ جانباز 50 درصد شيميايي هستم. از آنجا كه در استفاده از بخاري مشكل تنفسي پيدا مي كنم مجبور شدم خانه ام را شوفاژ نصب كنم با حذف يارانه ها مبلغ 250 هزار تومان پول گاز براي بنده آمده مي خواهم از مسئولين بنياد جانبازان تقاضا بكنم طي مكاتبه با مسئولين وزارت نيرو براي پول گاز جانبازان شيميايي تخفيف قائل بشوند.
ع- الف
¤ با توجه به مطالعه دوم خط راه آهن درود- اصفهان كه هم به نفع مردم و هم به نفع دولت است كي اجرايي مي شود؟
5063-0913
¤ چرا بودجه مصوب مجلس براي مترو تهران يك ميليارد و براي هفت كلان شهر ديگر جمعا هفتصد ميليون دلار است؟ چرا تمام طرح ها متعلق به تهران است؟ اين مصداق بارز تبعيض است.
سليمي اصفهان
¤ براي سيما متاسفم كه بازي فوتبال را اين قدر جدي گرفته و ساعتها براي آن برنامه پخش مي كند ولي براي نشر افكار امام راحل(ره) و شناخت ابعاد فتنه و خواص بي بصيرت برنامه چنداني ندارد.
0113-0935
¤ از آقاي عزيز محمدي به خاطر برنامه ريزي مناسب مسابقات فوتبال كه تداخلي با ساعت اذان نداشته باشد بسيار متشكريم.
شكوري از تهران
¤ هيچ كس طرفدار هتاكي نيست و در شرع مقدس محكوم است ولي چند نكته لازم است مدنظر مسئولين قضايي قرار گيرد: 1-هتاكي هاي صورت گرفته ساختگي و براي مظلوم نمايي است. 2- با وجودي كه دولت و شخص دوم مملكت مورد آماج اهانت ها قرار گرفته و مي گيرد عكس العملي صورت نمي گيرد. ولي فردي كه به علت زاويه گرفتن از نظام و رهبري و مردم مورد اهانت قرار مي گيرد، جنجال به راه مي افتد. 3-آيا اهانت چندي پيش نماينده حامي فائزه هاشمي به ديگر نماينده مجلس جرم نبود و نمي بايست توسط مدعي العموم مورد توجه و رسيدگي قرار مي گرفت ؟
رضايي
¤ از سران فتنه مدعي خط امامي درخواست مي شود به بيان نوراني آن سفر كرده قدري در خلوت تأمل كرده و كلاه خود را قاضي قرار دهند: «خدا نكند انسان پيش از آنكه خود را بسازد، جامعه به او روي آورد و در ميان مردم نفوذ و شخصيتي پيدا كند كه خود را مي بازد، خود را گم مي كند...»
8202-0919
¤ پيشنهاد مي كنم كيهان به عنوان پيگيرترين روزنامه، موضوع نگهداري اصولي اسكناسها توسط مردم و بانكها را پيگيري و در راستاي تصويب قوانين لازم در اين زمينه تلاش نمايد.
مداين از تبريز
¤ نمايش همايشهاي پياده روي در روزهاي تعطيل به نظر مي رسد كار صحيحي نباشد چرا كه انتقال نوعي بي فرهنگي از قبيل ظاهرشدن برخي خانمها با لباس ورزشي، اختلاط زن و مرد و دختر و پسر و... به ديگر شهرهاست. شايسته است حداقل تدابيري اتخاذ شود كه عوامل منفي آن كاسته شود.
8094-0918
¤ به اين وطن فروشهاي خارج نشين و داخلي كه الگوي خود را انگليس قرار داده اند مي گويم كمي در عملكرد اين دولت خبيث تأمل كنيد و بعد او را الگوي خود قرار دهيد. به هر كجا كه وارد شده جز بدبختي براي آن ملت و غارت و چپاول سرمايه هاي آن كشور عايدي نداشته است.
بيات جانباز و برادر دو شهيد
¤ در مهدكودكي واقع در نارمك خيابان گلستان منطقه 8 به علت عدم رعايت مسائل بهداشتي (استفاده از نمد به جاي صندلي) سربچه ها به شپش آلوده شده است كه پزشكان نيز مسائل بهداشتي را علت اين امر عنوان مي كنند. از مسئولين شهرداري درخواست مي شود با هزينه هاي سنگيني كه از اولياء مي گيرند به حداقل ها نيز توجه كنند و مسائل ضروري بهداشت را رعايت كنند.
جمعي از اولياء مهدكودك
¤ از متوليان برگزاري فيلم، تئاتر و موسيقي فجر درخواست مي كنم با توجه به افتضاحات به عمل آمده طي چند سال اخير و انتخاب افراد ضددين و ميهن مثل مسعود كيميايي و دست دادن و ديده بوسي كردن دختر و پسر نسبت به تعطيلي آن اقدام كنيد و كلمه مقدس فجر كه برگرفته از آيه اول سوره فجر است را به تمسخر نگيريد.
تجارتچي
¤ براي دريافت وام ازدواج در سايت مهر رضا ثبت نام كردم. پس از حدود سه ماه معطلي به بانك كشاورزي براي دريافت پنج ميليون تومان معرفي شدم. پس از سير مراحل در بانك نيز مبلغ چهارميليون به زوجين پرداخت شد. وقتي علت را جويا شدم گفتند پنج ميليون براي سال 90 است؟ گفتم دستور رئيس جمهور است. با بي خيالي و بي ادبي نسبت به رئيس جمهور برخورد نمودند. چرا اين قدر آزادي كه كارمند يك بانك به راحتي به شخص دوم مملكت اهانت كند و بيان نمايد كه برو از آني كه دستور داده بگير؟! مسئولين (بانك) صندوق مهررضا نيز يا اعلام نكنند و يا اگر اعلام مي كنند تا آخر روي نامه معرفي خود بايستند.
مرتضي مطهري
¤ مؤسسه رسانه هاي تصويري آهنگهاي سنتي را خيلي با قيمت بالا عرضه مي كند و اين كار باعث تكثير غيرمجاز مي شود. يك عدد سي دي را 4000 تومان خريدم.
9912-0919
¤ مدت دو سال است كه به علت عدم آگاهي از دادن اظهارنامه مالياتي خودرو وانت پيكان امور مالياتي دارايي جريمه يك ميليون و سيصدهزارتوماني برايم در نظر گرفته است و بعد سيصد هزار تومان تخفيف داده و برايم فيش يك ميليون توماني صادر كرده است. اين در حالي است كه ماليات يكساله حدود سي هزار تومان است. از مسئولين وزارت اقتصاد و دارايي درخواست مي شود، به طور مستدل و منطقي صدور قبض يك ميليون توماني را تشريح نمايند.
9016-0912
¤ آموزش و پرورش استان گلستان براي دانش آموزان اول دبيرستان در 15 اسفند امتحان هماهنگ استاني برگزار نمود و نمونه سؤالاتي را براي تمرين به دانش آموزان از قبل داده است تا در منزل كار كنند ولي نمونه سؤالات داراي غلط هاي زيادي است؟ چه كسي پاسخگوست؟
4625-0911
¤ از مسئولين بويژه ستاد نخبگان كشور درخواست مي شود به داد مخترعان و مبتكران بي پول و ملك برسند.
3361-0936
¤ با توجه به هزينه هاي بالا و وقت صرف شده براي رنگ آميزي درب منازل عده اي از طرف شركتها و مؤسسات دولتي اقدام به نوشتن شماره تلفن و... با ماژيك بر درب منازل مي نمايند كه اين كار صحيحي نيست و بايد با آن برخورد شود.
يك شهروند اصفهاني
¤ اگر چنانچه پولي كه به فوتباليست هاي نورچشمي داده مي شود براي ساخت فضا و امكانات ورزشي هزينه شود ورزش در كل كشور ارزان و عمومي مي شود. اگر همه ملت ورزشكار بشوند استعدادهاي ورزشي بيشتري شكوفا مي شوند و بدين ترتيب ورزش قهرماني هم رشد پيدا مي كند.
4041-0936
¤ چرا بايد عقل و فهم و بصيرت و دانش نمايندگان مجلس با مدرك فوق ليسانس شناخته شود اين شرط گذاري نوعي زيرسؤال بردن شعور و قدرت انتخاب مردم است. بسياري از افراد عادي جامعه در حوادث ثابت كرده اند كه از خواص داراي مراتب علمي بالا بيشتر مي فهمند.
8495- 0911
¤ جانباز داراي 45ماه سابقه حضور در جبهه هستم كه بخاطر نداشتن شغل بيماري افسردگي گرفته ام. از مسئولين امر تقاضاي مساعدت و گره گشايي دارم.
3790-0936
¤ اگر به فلسفه و علل غيبت امام زمان(عج) توجه كنيم متوجه مي شويم كه يكي از موانع ظهور وجود زبيرهاي زمانه است و...
0713-0918
¤ جريان معيوب فتنه بداند ما نيروهاي ارزشي تا پاي جان پاي هزينه اصول گرايي انقلاب ايستاده ايم و ذره اي انحراف از آرمان هاي امام خميني(ره) را برنمي تابيم فلذا تهمت هاي نارواي آنان را نيز به جان خريداريم.
9179-0912
¤ مسئولين اداره برق منطقه 20 واقع در خيابان فداييان اسلام پاسخ بدهند اگر طبق گفته خودشان كنتور براي تحويل به مراجعين ندارند پس چگونه است كه با دريافت مقداري وجه اضافي اين مشكل حل مي شود.
احمدي
¤ دولت مشخص كند مبلغ 500 هزار توماني كه شهروندان چندسال پيش براي خريد تلفن همراه پرداخت كرده اند چه مي شود و اين پول به چه كسي تعلق دارد. حرف هاي تضادگونه زيادي در اين رابطه شنيده مي شود تقاضا داريم تكليف مردم را روشن كنند.
رمضاني
¤ باند كندرو پل بزرگراه شهيد محلاتي مقابل ورزشگاه شهيد سعيدي پايه برق روشنايي ندارد. به رغم پيگيري موضوع متأسفانه مسئولين اداره برق منطقه 17 شهريور ترتيب اثر نمي دهند اميدواريم از اين طريق نتيجه بدهد.
محمدي
¤ از نيروي انتظامي به خاطر جمع آوري ديش هاي ماهواره در روستاي شيخ شبان در استان چهارمحال بختياري تشكر ويژه مي كنم.
5081-0919
¤ اگر با چند مفسد و گران فروش برخورد قاطع شود بقيه حساب به دستشان مي آيد. اين وضع عدم توجه به اخطارها تا كي مي خواهد تداوم يابد؟ چرا نسبت به برخورد قاطع و مصادره اموال مفسدين اقدامي نمي شود؟
3419-0935
¤ آيا تفكر مجري برنامه هفت سيماي جمهوري اسلامي كه به دنبال جوايز اسكار بيگانگان براي فيلم سازان كشورمان است با تفكر رسانه ملي ما همخواني دارد؟
خانم مهين رهنواز- تهران
¤ از اقدام انقلابي و انتخاب شايسته آيه الله مهدوي كني به رياست مجلس خبرگان رهبري كمال تقدير و تشكر را دارم.
معلم بازنشسته گلشني از شاهرود و چندين تماس مشابه
¤ يكي از خوانندگان ادعا نموده كه 07% كيهان و خوانندگان سياسي و 03% اجتماعي است خواستم به اين خواننده گرامي بفرماييد كه اتفاقاً همين امروز بنده شمردم ديدم از 12 مورد مطلب خوانندگان 51 مورد به مسائل اجتماعي و 6 مورد به مسائل سياسي پرداخته شده است.
يك خانم خواننده كيهان
¤ از نيروي انتظامي و شهرداري درخواست مي شود نسبت به پاكسازي پارك نور در بزرگراه نواب كه به جولانگاه سوداگران موادمخدر تبديل شده است اقدام نمايند.
8200:0912
¤ از يادداشت روز كيهان با عنوان «آن بلا نازل شده» تشكر مي كنم. فكر مي كنم برخي از خواص پس از 81ماه هنوز گويا در خوابند.
8452:0918
¤ امام (ره) در يكي از پيام هاي واپسين سال عمر پر بركت شان از جوانان خواستند خود را به سلاح علم و ايمان مجهز نمايند و آماده جهاد همه جانبه و بلندمدت با دشمنان كنند.
رايه الهدي
¤ دوست و دشمن بدانند اگر از سرهايمان كوه ها بسازند هرگز نخواهيم گذاشت فرزندانمان در تاريخ بخوانند: امام خامنه اي تنها ماند...
مداين از تبريز
¤ نمايشگاه بهاره در ساري با 003 غرفه افتتاح شده ولي متأسفانه مكاني براي اقامه نماز در نظر گرفته نشده است.
مير نبي زاده
¤ تنها جايگاه سي ان جي شهر خوراسگان اصفهان بدون برخورداري از آب و تلفن و گاز مصرفي و يا جاده اي خاكي روزها را مي گذراند و شهرداري نيز تقاضاي 082 ميليون تومان پول كرده است تا آن را آسفالت كند. زباله ها را نيز خودمان حمل مي كنيم. البته اين مطالب من فقط براي خواندن ارزش دارد چرا كه هيچ مقامي تا به حال نتوانسته كاري از پيش ببرد.
5850:0913
¤ واحد دانشگاه آزاد سبزوار از فارغ التحصيلان سالهاي قبل در قبال ارايه اصل مدرك دانشنامه مبالغ هنگفتي از 003 تا هفتصد هزار تومان مطالبه مي كند. اين كار به چه مجوزي انجام مي شود؟
4381:0939
¤ تعدادي از چراغ هاي برق فضاي سبز تقاطع خيابان شريعتي- طالقاني خاموش هستند و حباب ديگر چراغ ها نيز جرم گرفته است از شهرداري منطقه7 درخواست رسيدگي داريم.
از ساكنين محل
¤ مأمورين نيروي انتظامي در شهرك اكباتان بيشتر ديش هاي ماهواره اي ساختمان ها را جمع كردند. بنده يك پيرزن تحصيل كرده و تنها هستم. در ضمن مخالف سرسخت انگليسي ها و آمريكايي ها هستم و به كشورم ايران عشق مي ورزم و دوست دارم در خاك وطن دفن بشوم خواسته ام اين است كه خود دولت چند كانال ماهواره اي مفيد را براي امثال ما راه اندازي كند .
صفاري
¤ اگر موضوع فحاشي به خانم فائزه هاشمي در مورد فرد عادي جامعه صورت گرفته بود آيا رئيس محترم قوه قضائيه از پشت تلويزيون موضع گيري مي كرد و واكنش نشان مي داد. پس قبول كنيم كه قانون به صورت يكسان در مورد افراد جامعه اجرا نمي شود و آقازاده ها هنوز از امتياز ويژه برخوردار هستند.
2816:0918
¤ هر كس از فتنه گران وطن فروش حمايت كرده باشد بايد هزينه اين عمل ضدانقلابي را بپردازد. براي مردم نيز فرقي نمي كند كه حامي فتنه گران در چه جايگاهي بوده است.
3419:0935
¤ 6 ماه است كه ايستگاه مترو محمدشهر كرج راه اندازي شده و تعداد مسافرين اين ايستگاه نيز هر روز بيشتر مي شود اما مسئولين پايانه اتوبوسراني كرج تاكنون هيچ خدماتي به مسافرين ارائه نداده اند. تقاضاي رسيدگي داريم.
3989:0919
¤ هر چند كار مرمت و بهسازي كاري است كه بايد مورد تحسين قرار گيرد. ولي در برخي مواقع گويا كاري عبث و بيهوده است و آن جايي است كه هيچ عقل سليمي نمي پسندد كه به مرمت يك جاي سالم دست زد. اگر به شهرك الهيه ميدان شاهد كرمانشاه سري بزنيد چنين قضاوتي خواهيد كرد و خواهيد گفت كه گويا بودجه اضافي دارند.
فريبرز منصوري
¤ باتوجه به ايراد هفتادمين خطبه نمازجمعه تهران توسط خطيب ولايي، فرهيخته و غيور آيت الله سيد احمد خاتمي از زحمات و ژرف انديشي ايشان در حمايت از نظام اسلامي، امام راحل(ره)، قانون اساسي و امام خامنه اي كمال امتنان و سپاس را داريم.
جمعي از طلاب و دانشجويان نمازگزار
¤ چند سالي است كه برخي از فرهنگيان معلم در برخي از مدارس در روزهاي پاياني سال به نحوي دانش آموزان را با اين عبارت كه اگر شما مدرسه نياييد ما هم نخواهيم آمد، آن ها را تشويق مي كنند كه روزهاي آخر سال مدارس را به تعطيلي سوق دهند. از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا مي كنم كه به اين عارضه مبتلا به مدارس كشور رسيدگي كنند.
يكي از اولياء دانش آموزان
¤ از كارگزاران برق شهر محمودآباد به خاطر رسيدگي مطلوب به مشكلات مردم اين منطقه تشكر مي كنم.
محمداسماعيل اسماعيلي ملك شاه- محمودآباد
¤ بازنشسته تأمين اجتماعي هستم و از مسئولان سازمان تأمين اجتماعي وزارت رفاه تقاضا مي كنم كه مطالبات بازنشسته هاي قبل از 97 را پرداخت كنند.
فرهومند
¤ به شكرانه خدا بركات نعمت بي نظير ولايت فقيه در پرتو رهنمودهاي هدايت ساز و حكيمانه مقام معظم رهبري و ولي امر مسلمين جهان نصيب امت اسلامي ايران شده است بلكه شامل جهان اسلام نيز شده است.
سليمان بلغار
¤ روز جمعه 13/12/98 اهواز را گردوغبار غليظي با حدود 1500 ميكروگرم بر مترمكعب يعني 03برابر حد استاندارد فراگرفت به طوري كه باعث پايين آمدن شديد ديد و احساس خطر جدي براي بيماران تنفسي شد. از مسئولان كشور براي حل اين مشكل تقاضاي رسيدگي داريم.
حسن يوسفي- اهواز

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14