(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 فروردین 1390- شماره 19894

مردم اينترنت مي خواهند مخابرات وعده مي دهد
در آستانه آغاز سال نو صورت گرفت؛ آذين بندي شهر اهواز باتصاوير شهداي دوران دفاع مقدس
نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين: امروز ميدان جهاد با دشمن، اقتصادي است
ايران در كيهان
رونمايي از بزرگ ترين تابلو موزائيك سنگ دنيا در تبريز
دادستان عمومي و انقلاب اهواز: سارقان صدمات جبران ناپذيري به اقتصاد و روان جامعه وارد مي كنند
فرمانده لشكر خبر داد نمايش توانمندي هاي لشكر 21 حمزه آذربايجان در روز ارتش
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران:نقدسازي ثروت از توليد علم عزت جهاد اقتصادي راتضمين مي كند
3 ميليون و 400 هزار مسافر در ايام عيد به گلستان رفتند
افزايش 33 درصدي مسافران نوروزي در استان آذربايجان غربي
محفل انس با قرآن در دزفول برگزار شد
نصب دستگاه اكسيژن ساز در پايگاه امدادي گدوك
بهره برداري از بخش زايمان فيزيولوژيك بيمارستان الغدير
لزوم تسريع بهره برداري از بيمارستان 96 تخت خوابي گنبد كاووس
معرفي برگزيدگان اولين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني
وجود 42 دانشجوي نخبه تحت حمايت در گلستان



مردم اينترنت مي خواهند مخابرات وعده مي دهد

امكان ارائه ده ها خدمات متنوع توسط مراكز، سازمان ها، ادارات، شركت ها و... اعم از خصوصي و يا دولتي با استفاده از اينترنت، حقيقتي است كه امروزه در اكثر كشورهاي جهان با هدف افزايش بهره وري، كاهش هزينه، كاهش ترافيك و افزايش سرعت مورد توجه جدي قرارگرفته است. طوري كه ارائه خدمات به شهروندان و جلب رضايت آنان در قالب دولت الكترونيك و گسترش خطوط اينترنتي در بخش هاي مختلف امروزه جزو شاخص هاي برتر توسعه و پيشرفت در هر كشوري محسوب مي شود.
در همين راستا چند سالي است كه فراهم كردن زير ساخت هاي اينترنتي با هدف گسترش دولت الكترونيك در كشور مورد توجه قرارگرفته است، طوري كه در راستاي كاهش معضلات ترافيكي در كلان شهرهايي همچون تهران، مسئولان توصيه به دور كاري مي كنند و نسبت به انجام امور اداري در منزل تأكيد مي كنند، اين در حالي است كه متأسفانه علي رغم اين توصيه ها و تأكيدات هنوز در برخي مناطق، زير ساخت هاي مورد نظر براي اين امر آماده نشده است.
در همين رابطه مي توان به مشكلات شهروندان «وردآورد» اشاره كرد، كه قبلا نيز در همين روزنامه مورد توجه قرارگرفته است.
مركزي كه از ميان صدها مشترك و شهروند متقاضي اينترنت پر سرعت براي انجام ده ها كار مختلف و آماده الكترونيكي شدن، گفته مي شود تنها توانسته به سي درخواست پاسخ مثبت و اينترنت 128 كيلو بيت واگذار كند و همه اينها در حالي است كه از وزير گرفته تا ساير مسئولان مربوطه، در زمانها و مناسبتهاي مختلف از افزايش آيتم هاي متعدد خدمات مخابراتي و اينترنتي و عدم محدوديت در واگذاري اينترنت پر سرعت خانگي و غيره سخن مي رانند اما مركز مخابرات وردآورد فقط وعده سرخرمن مي دهد، حال چه كسي بايد فاصله بين سخنان وزير محترم تا توان مركزي همچون وردآورد را اندازه بگيرد و يا بررسي كند كه فقط دانش آموزان و دانشجويان وردآوري براي ثبت نامه اينترنتي و انتخاب واحد چقدر دردسر مي كشند و در برخي موارد به نتيجه هم نمي رسند!
و در پايان؛ مخابرات يكي از مواردي بوده كه مردم بنا داشتند در صورت دسترسي به رئيس محترم جمهور در سه دوره سفر استاني تهران به آن بپردازند.
علي دانه كار
خبرنگار كيهان در وردآورد

 



در آستانه آغاز سال نو صورت گرفت؛ آذين بندي شهر اهواز باتصاوير شهداي دوران دفاع مقدس

اهواز- خبرنگار كيهان:
در آستانه آغاز سال نو، شهر اهواز با تصاوير شهداي هشت سال دفاع مقدس آذين بندي شد.
اين اقدام در جهت پاسداشت ياد و خاطره شهدا صورت گرفته است.
در آستانه آغاز سال نو و سفرهاي كاروان هاي راهيان نور 30 تابلو شامل 28 تابلو از تصاوير شهدا و دو تابلوي متني مرتبط با شهدا در دو سوي شهر اهواز نصب شد.
تابلوهاي ياد شده در مسيرهاي ورودي اهواز از سمت انديمشك تا اتوبان كيانشهر و ورودي اهواز از سمت ماهشهر از سه راه تپه تا ميدان شهيد بندر نصب شد.

 



نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين: امروز ميدان جهاد با دشمن، اقتصادي است

قزوين- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين با اشاره به سال 90به نام سال جهاد اقتصادي گفت: امروز ميدان جهاد با دشمن بر محور اقتصاد شكل گرفته است.
آيت الله هادي باريك بين در نخستين جلسه شوراي اداري استان در سال 90 كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، اظهار داشت: امسال را رهبر معظم انقلاب «سال جهاد اقتصادي» نام نهاده اند و با توجه به احاطه و اشرافي كه ايشان به همه مسائل كشور دارند انتخاب اين عنوان نشان از هوشمندي معظم له مي باشد.
وي ادامه داد: دشمنان ما در قسمت هاي مختلف عليه نظام تلاش مي كنند و امروز رهبري تشخيص دادند كه بيشتر نقشه ها، توطئه ها و سرمايه گذاري دشمن در حوزه هاي اقتصادي است.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين اضافه كرد: با توجه به جهاد اقتصادي نام انتخابي از سوي رهبري براي سال 90، از كلمه جهاد مي توانيم اين معنا را استفاده كنيم كه هنوز در مسير مبارزه هستيم.
وي عنوان داشت: همان طور كه رهبري نيز فرمودند محتواي كلمه جهاد گسترده و جامع است، يك معناي جهاد، تلاش فوق العاده است و يك معناي ديگر از نظر سياسي و ديني، مبارزه است، مانند جهاد با نفس كه مبارزه اي است كه انسان هميشه بايد با نفس خود داشته باشد چرا كه در روايات نيز آمده كه نفس دشمن ماست.
باريك بين اعلام كرد: بنابراين رهبر ما از جهاد، اين معنا را در نظر گرفتند كه هم تلاش بايد فوق العاده باشد و هم بدانيم كه دشمن نقشه هايي را براي مقابله با انقلاب طراحي مي كند كه مقابله با آنها مستلزم بصيرت و بيداري مردم و مسئولان است.
باريك بين در ادامه با اشاره به حمايت دولت از سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال، افزود: نقش نخبگان اقتصادي در عرصه جهاد اقتصادي قابل توجه است.

 



ايران در كيهان

كاهش 12 درصدي تصادفات جاده اي كاشان
كاشان - خبرنگاركيهان: مدير و كارشناس هماهنگي امور اورژانس كاشان گفت: در تعطيلات نوروز امسال از 26 اسفند تا 9 فروردين سال جاري 12درصد تصادفات جاده اي شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.
عليرضا راحتي، همچنين ازكاهش 33 درصدي تصادفات فوتي جاده اي درحوزه استحفاظي كاشان رخ داده است خبر داد وافزود: دراين تصادفات درمجموع 2نفر قبل از رسيدن آمبولانس به محل حادثه فوت شده اند، 75 نفر زخمي به بيمارستان ها منتقل شده و 17نفر هم درمحل حادثه درمان شده اند.
اجراي 11طرح عمراني ويژه زكات درچالدران
اروميه - خبرنگاركيهان: ازمحل زكات جمع آوري شده درچالدران، 11 طرح عمراني در اين شهرستان اجرا مي شود.
رئيس كميته امداد امام خميني چالدران گفت: اين طرح ها با 330ميليون ريال از محل زكات جمع آوري شده و به همين ميزان اعتبار دولتي در حال اجرا هستند.
پيري با بيان اينكه ساخت مكان مذهبي در روستاهاي اين شهرستان از جمله طرح هاي ويژه زكات درچالدران هستند افزود: پيشرفت اين طرح ها بالغ بر 70درصد است كه تا پايان خرداد ماه به بهره برداري خواهند رسيد.
توليد سالانه 497 هزارتن شير
¤497 هزار تن شيرسالانه درآذربايجان غربي توليد مي شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي با بيان اين مطلب افزود: افق ميزان توليد شير استان در برنامه پنجم توسعه 684هزار تن است.
اصغري برلزوم تبديل روش هاي سنتي توليد شير به روش هاي نيمه صنعتي و صنعتي تأكيد كرد و گفت: دراين راستا 300مجوز ايجاد واحد صنعتي با توليد سالانه 25هزار تن شير در استان صادر شده است.
گردهمايي بسيجيان در زرين شهر
زرين شهر- خبرنگاركيهان: گردهمايي رزمندگان فرهنگي هشت سال دفاع مقدس در زرين شهر برگزار شد.
دراين آيين از 200 رزمنده اهل شهرهاي زرين شهر، باغ بهادران، مباركه، فلاورجان و پيربكران تجليل شد.

 



رونمايي از بزرگ ترين تابلو موزائيك سنگ دنيا در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي و در اول اسفند امسال، از بزرگترين تابلو موزائيك سنگ جهان در تبريز، رونمايي شد.
حسين نجفي مديرعامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز در اين باره گفت: «تابلو موزائيك سنگ» مزبور تلفيقي از عمارت قديمي شهرداري، ارك تبريز، عمارت ائل گلي، مسجد كبود و مقبره الشعرا است و در حاشيه همايش نيز تجليل از «زنده نامان تبريز»، رونمايي شد.
ابعاد تابلوي فوق 130*180 سانتي متر است و توسط 31هنرمند ساخته شده است.

 



دادستان عمومي و انقلاب اهواز: سارقان صدمات جبران ناپذيري به اقتصاد و روان جامعه وارد مي كنند

اهواز- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اهواز گفت: سارقان تنها به مالباخته صدمه نمي زنند بلكه با وارد كردن صدمات جبران ناپذيري به اقتصاد و روان جامعه، موجب اتلاف بيت المال نيز مي شوند.
فرهاد افشارنيا در نخستين همايش مشترك قضايي- انتظامي بررسي راهكارهاي مبارزه با سرقت، اظهار داشت: سرقت پديده جديدي نيست و متأسفانه سارقان همواره جلوتر از ما عمل مي كنند. در حال حاضر سرقت در اغلب نقاط كشور در رتبه نخست جرايم قرار دارد.
وي ادامه داد: با وجود دولت هاي متعدد كه هركدام خدمت هاي متعددي را به كشور ارائه كردند، همچنان شاهد وجود بي عدالتي هاي اجتماعي در سطح كشور هستيم كه هركدام مي تواند علت وقوع جرايمي مانند سرقت باشد.
افشارنيا گفت: نحوه عملكرد ما در اجراي عدالت، توزيع ثروت در جامعه و ايجاد امكانات برابر شغلي، در وقوع جرايم بسيار مؤثر است. چنان كه ناهماهنگي هاي ساختار اقتصادي، فقر، رشد باورهاي غيراسلامي، رايج شدن خودخواهي و خودپسندي، رقابت هاي ناسالم اقتصادي و استفاده از رانت هاي دولتي زمينه را براي رشد نرخ سرقت فراهم مي كند.
وي تصريح كرد: امروز مسئله اي كه ذهن مردم استان را خدشه دار و از دستگاه هاي امنيتي و انتظامي نااميد كرده است، وقوع سرقت است كه اغلب آن ها سرقت هاي خرد هستند.
افشارنيا با اشاره به برخي برنامه هاي پيشنهادي دادسراي اهواز در برابر سارقان، اظهار داشت: استفاده از قرارهاي تأمين سنگين تر و مجازات هاي حد به جاي تعزير و لغو مزايايي مانند مرخصي، رأي باز و آزادي مشروط براي زندانيان مرتبط با جرايم سرقت، از برنامه هاي آينده اين دادسراست.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اهواز از نيروي انتظامي خواست تا نسبت به توقيف ماشين هاي شيشه دودي و موتورسيكلت هاي فاقد پلاك اقدام كنند.
افشارنيا همچنين نسبت به تردد اتباع غيرمجاز در سطح شهر هشدار داد و گفت: افرادي كه فاقد كارت شناسايي معتبر مربوط به جمهوري اسلامي ايران هستند بايد از سطح شهر جمع آوري شوند و با اعزام به كلانتري ها، براي آنان تعيين تكليف شود. وي از اجراي بيش از 40 مورد حكم اعدام در هفت ماه اخير خبر داد و افزود: اجراي احكام كماكان ادامه دارد و در صورت موافقت رئيس قوه قضاييه، اين احكام به صورت علني برگزار مي شوند.

 



فرمانده لشكر خبر داد نمايش توانمندي هاي لشكر 21 حمزه آذربايجان در روز ارتش

تبريز- خبرنگار كيهان:
توانمنديها و اقتدار لشكر 21 حمزه سيدالشهدا آذربايجان در جنگ نامتقارن، در روز ارتش به نمايش گذاشته مي شود.
فرمانده لشكر 21 حمزه سيدالشهدا آذربايجان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان با اعلام خبر فوق گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران، در سال هاي اخير از نظر تكنولوژي نوين، تجهيزات و آموزش نيروهاي انساني از رشد و پيشرفت بسيار خوبي برخوردار بوده و نمونه بارز آن ساخت ناو جماران و سيستم هاي موشكي و راداري فوق پيشرفته و نيز ساخت انواع تانك هاي مدرن است.
سرتيپ «ميرحبيب ميربيرنگ» ادامه داد: لشكر 21 حمزه سيدالشهدا آذربايجان نيز در راستاي اين پيشرفت ها، داراي پژوهش هاي علمي- نظامي خوب و ارزشمندي است. به طوري كه اولويت و راهبرد اقدامات اين لشكر در مقابله با جنگ نرم و تهديدات رواني است و بسياري از كاركنان و به ويژه سربازان در زمينه پژوهش ها و ثبت اختراعات در سيستم هاي دفاعي و نظامي فعال مي باشند و ضمن ثبت در بنياد نخبگان، موارد، حتي به توليد انبوه رسيده است كه به دلايل امنيتي، نام سيستم ها ذكر نمي شود. ولي گوشه اي از توانمنديها در زمينه جنگ هاي نامتقارن در روز ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال آينده، به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي با تشريح تفاوت هاي موجود بين ارتش جمهوري اسلامي ايران و ارتش هاي ديگر كشورها با تاكيد بر اين كه ارتش هاي بيگانه داراي وابستگي هايي هستند گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها به اسلام وابسته است و يكي از افتخارات بزرگ آن وجود فرمانده كل قوا به عنوان فقيه جامع الشرايط مي باشد و اطاعت از فرامين ايشان، جزو وظايف افتخارآميز ارتش است.
اين فرمانده ارشد ارتش در منطقه، درخصوص حضور پايگاههاي آمريكايي در منطقه مانند «اينجرليك» گفت: فعاليت ها، رصد مي شوند و به تناسب آن تهديدات، اقدامات بازدارنده صورت مي گيرد. ارتش داراي اشراف و كنترل كامل و بازدارنده است و يكي از افتخارات كشور اين بوده كه هيچ وقت در شرايط آفندي قرار نداشته و همواره در موقعيت پدافندي از خود دفاع كرده و در دفاع مقدس نيز، نيروهاي مسلح نشان دادند كه هر متجاوزي را پشيمان مي كنند. در حوزه مرزها و مقابله با گروهك ها نيز، مشاركت و همكاريهاي خوب و باارزش بين ارتش و سپاه و نيروهاي عمل كننده وجود دارد و امنيت خوبي برقرار مي باشد و پايگاه هاي مراقبت مرزي فعال هستند.
وي در رابطه با جرائم نيروهاي مسلح تصريح كرد كه نيروهاي مسلح از نفرات متدين و متعهد سود مي برد و اگر كوچك ترين موارد خلاف مقرراتي ديده شود. طبق قانون، برخورد خواهد شد و اين حوزه از سوي ارگان هاي ذي ربط در ارتش، دقيقا كنترل و اعمال قانون و مقررات صورت مي گيرد.

 



مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران: نقدسازي ثروت از توليد علم عزت جهاد اقتصادي را تضمين مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران گفت: مهم ترين جهاد اقتصادي، حركت بر مدار توليد علم و دانش و نقدسازي ثروت علمي به اقتصاد مولد است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي مازندران «محمداسماعيل امامزاده» افزود: در شرايطي كه نرخ رشد اقتصاد جهاني منفي است، جمهوري اسلامي ايران با اتخاذ تدابير هوشمندانه رهبري و دولت با رشد مثبت اقتصادي خود، بطلان و شكست قطعنامه هاي تحريم سازمان ملل را به اثبات عملي رساند.
وي تداوم و تعميق اقتدار فرهنگي و سياسي نظام اسلامي ايران را در گرو نمونه سازي اقتصاد پويا و خلاق توصيف كرد و گفت: اقتصاد پرطراوت بومي با روحيه جهادي و بسيجي بوجود مي آيد و جهان اسلام امروز براي رهايي از وابستگي هاي خود به نظام سلطه، نيازمند الگوگيري اقتصادي از ايران اسلامي است.
امامزاده با اشاره به افق 1404 و نيل جمهوري اسلامي ايران به قدرت اول منطقه، نامگذاري امسال را گام بلند عملياتي در توانمندسازي كشور براي اجراي برنامه هاي جهشي ذكر كرد و افزود: جهاد اقتصادي يك راهبرد حساس براي جمهوري اسلامي و تاريخ ساز براي ايران اسلامي است و مردم و مسئولان بايد با نگاه وجوب ديني و تكليف الهي در جهت تحقق اهداف آن بكوشند.
وي وظيفه كتابخانه هاي عمومي را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: توليد علم و دانش و افزايش آگاهي هاي تخصصي به منظور ثروت افزايي در راستاي ايجاد اقتصادي عدالت آفرين از كاركردهاي همكاران كتابدار در كتابخانه هاي عمومي است.

 



3 ميليون و 400 هزار مسافر در ايام عيد به گلستان رفتند

گرگان- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد دائمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان گفت: تعداد 3 ميليون و 411 هزار و 833نفر مسافر به استان گلستان وارد شده اند.
فريدون فعالي اضافه كرد: از اين تعداد مسافر 161 هزار و 881 نفر در هتلها، مهمانپذيرها، منازل استيجاري، مدارس و كمپهاي استان اقامت كرده اند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان ادامه داد: تعداد يك ميليون و 633 هزار و 572 نفر از ورودي غربي، يك ميليون و 308 هزار و 994 نفر از ورودي شرقي و 456 هزار و 600 نفر از مسير خوش ييلاق وارد استان شده اند.
وي يادآور شد: تعداد 484 تصادف جرحي در استان رخ داده كه از اين تعداد 38 مجروح به صورت سرپايي درمان و 408 نفر به مراكز درماني اعزام شدند.

 



افزايش 33 درصدي مسافران نوروزي در استان آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگاركيهان:
گردشگران نوروزي آذربايجان غربي امسال 33 درصد افزايش يافته بود.
معاون گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي آذربايجان غربي با اعلام خبر فوق گفت: از 25اسفند لغايت 13فروردين ماه تعداد گردشگران نوروزي استان به 2ميليون و 33هزار و 549 نفر رسيد كه درمقايسه با سال قبل 4/33 درصد افزايش نشان مي دهد.
حبيب متذكر اضافه كرد: از اين تعداد مسافر بيش از 90 هزار نفر در هتل ها، واحدهاي مهمانپذير و مجتمع هاي تفريحي استان اقامت كرده اند.
وي گفت: براساس آمار ثبت شده بيش از يك ميليون و 530 نفر نيز از موزه ها، كاخ موزه ها و بناهاي تاريخي و افزون بر يك ميليون نفر نيز از جاذبه هاي گردشگري و تفريحي استان بازديد كرده اند.

 



محفل انس با قرآن در دزفول برگزار شد

دزفول- خبرنگاركيهان:
محفل انس با قرآن كريم با همت بنياد خيريه و صدقات جاريه امام خميني(ره) در دزفول در مسجد حجت ابن الحسن اين شهرستان برگزارشد.
اين مراسم با حضور قاري برجسته بين المللي كشورمان، مسئولان محلي دزفول و قاريان ممتاز اين شهرستان برگزارشد.
در اين مراسم، آيات نوراني كلام وحي با صداي قاري برجسته بين المللي حاج حامد شاكرنژاد اهل مشهد مقدس به روش ترتيل و صوت و لحن به استماع حاضران رسيد.
دراين مراسم، امام جمعه سردشت دزفول در سخناني به خبرنگار كيهان اظهارداشت: قرآن شفادهنده دل هاي بيمار و تضمين كننده سعادت دنيا و آخرت است و كساني كه با نماز و قرآن مأنوس باشند از خطرها و هجمه هاي فرهنگي دشمن در امان خواهندبود.
حجت الاسلام «مصطفي نصيري» هدف از برگزاري اين گونه مراسم نشر و ترويج هرچه بيشتر فرهنگ غني قرآني افزود: قرآن كتاب انقلاب اسلامي و سند حقانيت و مشروعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي ادامه داد: حركت در اين مسير، جامعه را بيمه قرآن كريم و مكتب اهل بيت(ع) خواهدكرد.
او برگزاري كلاس هاي متعدد آموزش هاي قرآني از جمله كلاس هاي مفهومي، درمان جويانه و كاركردهاي متعدد قرآن را درعرصه هاي مختلف براي نسل جوان مورد تأكيد قرار داد.
وي افزود: ما بايد برنامه ريزي هايي كه انجام مي دهيم، برنامه هاي مفاهيم و آموزش قرآن را در طول سال نيز برگزار كنيم تا هم بتوانيم مانع جداشدن جوانان از قرآن شويم و هم با اين كار، قشر جوان جامعه را براي مقابله با تهديد نرم آماده كنيم.

 



نصب دستگاه اكسيژن ساز در پايگاه امدادي گدوك

سوادكوه- خبرنگار كيهان:
با هدف تجهيز پايگاه هاي امدادي اولين دستگاه اكسيژن ساز استان مازندران در پايگاه امدادي گدوك واقع در محور سوادكوه نصب شد.
اولين دستگاه اكسيژن ساز جمعيت هلال احمر استان مازندران به پايگاه امداد جاده اي گدوك در محور سوادكوه اختصاص يافت تا با تجهيز آمبولانس پايگاه امداد و نجات جاده اي گدوك مورد استفاده بيماران قرار گيرد.
گفتني است محور سوادكوه در جاده تهران شمال داراي سه پايگاه امداد جاده اي در؛ گدوك، ارفعده و جوارم مي باشد كه به مسافران و در راه ماندگان خدمات مي دهد.

 



با حضور معاون وزير بهداشت در دزفول صورت گرفت
بهره برداري از بخش زايمان فيزيولوژيك بيمارستان الغدير

دزفول- خبرنگاركيهان:
با حضور معاون وزير بهداشت بخش زايمان فيزيولوژيك و سالن جديد بخش دياليز بيمارستان الغدير دزفول به بهره برداري رسيدند.
بخش زايمان فيزيولوژيك و سالن جديد بخش دياليز بيمارستان الغدير دزفول با حضور دكتر محمدتقي محققي، معاون آموزشي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي طي آييني به بهره برداري رسيدند.
رئيس دانشكده علوم پزشكي دزفول دراين آيين گفت: بخش زايمان فيزيولوژيك با اعتباري افزون بر يك ميليارد ريال از محل اعتبارات دانشكده احداث و راه اندازي شده است.
دكتر عبدالرحيم صائمي، هدف از راه اندازي اين بخش را گسترش استقبال از زايمان طبيعي عنوان كرد و افزود: اين پروژه با انجام پاره اي تغييرات داخلي در بيمارستان صورت گرفته است.
وي گفت: بخش زايمان فيزيولوژيك متشكل از بخش هاي زايمان در آب، زايمان بدون درد و ساير روشها براي كاهش درد زايمان است كه با راه اندازي آن استقبال از روش زايمان طبيعي را افزايش خواهد داد.
دكتر صائمي در مورد سالن جديد بخش دياليز بيمارستان الغدير دزفول نيز گفت: اين بخش در زميني به مساحت 300 مترمربع با دو ميليارد ريال اعتبار از منابع داخلي راه اندازي شده و داراي 12 تخت ويژه بيماران دياليزي است كه با اين تعداد شمار تختهاي اين بخش به 26 تخت افزايش يافت.
معاون وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در سفر به دزفول مسائل و نيازهاي درماني و آموزشي و پزشكي اين شهرستان را در ديدار و گفت وگو با مسئولان محلي مورد بررسي قرار داد.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي دستور داد
لزوم تسريع بهره برداري از بيمارستان 96 تخت خوابي گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
معاون وزير مسكن و شهرسازي بهره گيري از ظرفيت و امكانات موجود براي ساخت بيمارستان 96 تختخوابي شهرستان گنبدكاووس تاكيد كرد.
محمدجعفر عليزاده معاون وزير مسكن و شهرسازي طي سفر يك روزه خود به گنبدكاووس، به بازديد و ارزيابي روند كارهاي مربوط به احداث بيمارستان 96 تختخوابي آق قيه شهرستان گنبدكاووس پرداخت و اظهار داشت: بايد اقدامات لازم در راستاي تسريع بهره برداري از اين پروژه صورت بگيرد.
عليزاده طي اين ديدار كه با همراهي غلامعلي سوسرايي فرماندار گنبدكاووس و مديركل دفتر فني استانداري گلستان و رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان صورت گرفت ضمن بررسي مسائل پروژه، دستورات لازم را صادر و خواستار تعامل سازنده هرچه بيشتر بين تمامي بخش هاي مرتبط با اين طرح مهم و بهره گيري از ظرفيت و امكانات موجود براي تسريع در امر بهره برداري بيمارستان شد.
غلامعلي سوسرايي فرماندار گنبدكاووس در خصوص روند احداث اين طرح كه يكي از مهمترين پروژه هاي ره آورد سفر نخست رئيس جمهوري و هيئت دولت است، گفت: بعد از اتمام ساختمان، بيمارستان براي تجهيز، تحويل دانشگاه علوم پزشكي خواهد شد.
وي افزود: اين بيمارستان كه در طول 10 سال رها شده بود از پروژه هاي نيمه تمام شهرستان محسوب مي شد كه با اهتمام دولت نهم احداث آن سال 1386 با اعتبار مصوب اوليه به مبلغ 50 ميليارد ريال آغاز شد.
سوسرايي پيشرفت مالي اين پروژه را 45 ميليارد ريال شامل بيش از 90 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: عمليات اجرايي اين بيمارستان در مرحله نازك كاري و انجام كارهاي روكار تاسيساتي است.
وي زيربناي ساختمان اصلي اين بيمارستان را 43 هزار و 269 متر مربع اعلام كرد و افزود: در اين بيمارستان بيش از 35 هزار و 580 مترمربع هم محوطه سازي خواهد شد.
وي تعداد تخت در بخش هاي بستري اين بيمارستان را 95 تخت و در همه بيمارستان 136 تخت اعلام كرد كه در بخش هاي جراحي، زنان و داخلي مردان و كودكان و بخش هاي ويژه آي سي يو و سي سي يو خواهد بود.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس همچنين خاطرنشان كرد: بيمارستان 96 تختخوابي گنبدكاووس خدماتي از قبيل اورژانس، درمانگاه، آزمايشگاه و خدمات اداري و پشتيباني ارائه خواهد داد.

 



معرفي برگزيدگان اولين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني

يزد - خبرنگار كيهان:
برگزيدگان اولين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني از سوي هيئت داوران معرفي شدند.
بنابر اين گزارش، در بخش مشبك فلز، بابك خويي، سيد محراب دامادي و روح الله جولايي به ترتيب رتبه اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش قلمزني روي فلز، حسين جعفري، زهرا رحيمي و محمد كرمي رتبه اول تا سوم را در اين بخش بدست آوردند. در بخش هنرهاي مرتبط با چوب رتبه اول را عباس جلالي كيا بدست آورد و زهرا مظفري و حامد طاهري به ترتيب دوم تا سوم شدند.
در رشته مشبك - منبت، نيز سمانه شمس، سعيد نجم آرا و مريم امين الرعايا رتبه اول تا سوم و همچنين در رشته معرق - منبت - نازك كاري - تقدير ويژه هيئت داوران از زهرا شاه طوسي شايسته رتبه اول اعلام شد.
در رشته معرق چوب، نفر اول به صورت مشترك به جواد عبادي و ام النبين احمديان تعلق گرفت و مسلم زارع و كبري مهدوي به ترتيب دوم و سوم شدند.
همچنين به پيشنهاد هيئت داوران سهيلا سلامي، عليرضا تاريخي، طاهره عسگري و طوبي قاسمي شايسته تقدير اعلام شدند.
در بخش فرش حميده مهرافزا و علي پورطالبي بعنوان تقدير اين بخش معرفي شدند.
و بالاخره در بخش سفال، فرشته غنوي سيد محمد ميرشفيعي و حجت الله احمدي شايسته تقدير شدند.
داوران اولين دوره جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني را هوشنگ جزيزاده، اميدقجريان، محمدمهدي بابا خاني، محمدرضا گرامي، سعيد ميرشمسي برعهده داشتند.

 



وجود 42 دانشجوي نخبه تحت حمايت در گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني«ره» استان گلستان گفت: در اين استان 42دانشجوي نخبه تحت حمايت وجود دارد كه ما به داشتن اين دانشجويان افتخار مي كنيم.
حاجي اكبري افزود: از اين تعداد 27 دانشجوي مخترع، 10 دانشجو در زمينه ورزشي، 3 نفر در زمينه قرآني و 2 نفر در زمينه هنر و ادبي درخشيدند كه باعث سرافرازي مي باشند. وي تصريح كرد: 2062 دانشجو تحت حمايت كميته امداد امام خميني است كه 67 درصد آن را دانشجويان دختر و 32درصد آن را دانشجويان پسر تشكيل مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14