(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 فروردین 1390- شماره 19894

كويت و ناتو رزمايش مشترك برگزار مي كنند
وزيرخارجه تركيه امروز به دمشق مي رود
تصرف كاخ رياست جمهوري در ساحل عاج رئيس جمهور حاكم فرار كرد
حمام خون در شهرهاي يمن مردم : علي عبدالله صالح بايد برود
اعلام آمادگي قذافي براي مذاكره با مخالفان ادامه سناريوي غرب
بازداشت مردم و تخريب خانه ها سياست جديد دولت بحرين
تجمع ضد آمريكايي مقابل دانشگاه كابل
اين سند جنايت آمريكاست اشغالگران براي تفريح آدم مي كشند
تظاهرات مردمي عليه الهام علي اف پس فردا در خيابان هاي باكو
ژنرال پترائوس رئيس «سيا» مي شود
تيراندازي نظاميان صهيونيست به روي ساكنان شمال غزه
نمايندگان مجلس عراق خواستار اخراج سفير آمريكا شدند



كويت و ناتو رزمايش مشترك برگزار مي كنند

منابع خبري از پهلو گرفتن پنج فروند ناو جنگي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در سواحل كويت خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، به گفته منابع آگاه ورود كشتي هاي ناتو به كويت در راستاي سفر آنها به كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس كه از بحرين آغاز شده است، صورت مي گيرد.
براساس اين گزارش، ناوهاي جنگي ناتو، تا ششم ماه جاري ميلادي در كويت باقي خواهند ماند و پس از آن به امارات متحده عربي عزيمت خواهند كرد.
وي انجام تمرين هاي مشترك دريايي و ملاقات با مقامات نظامي كويت و ساير كشورها را از جمله برنامه هاي مربوط به سفر كشتي هاي ناتو به منطقه دانست.

 



وزيرخارجه تركيه امروز به دمشق مي رود

وزير خارجه تركيه براي ديدار و گفت وگو با مقامات سوريه امروز راهي دمشق خواهد شد.
رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه روز گذشته در جمع نمايندگان حزب حاكم عدالت و توسعه با اعلام مطلب فوق افزود، سفر احمد داود اوغلو با هدف بررسي تحولات اخير سوريه و رايزني صورت مي گيرد اين در حالي است كه وزير خارجه تركيه روز گذشته به بحرين سفر كرد و با مقامات اين كشور نيز درباره قيام هاي اخير در كشورهاي عربي بحث و گفت وگو كرد.سفر مقامات مختلف كشورهاي منطقه به سوريه در شرايطي صورت مي گيرد كه رسانه هاي سوري از برخورد نامناسب برخي از كشورها درباره مسائل و رويدادهاي جاري سوريه انتقاد كرده اند.

 



تصرف كاخ رياست جمهوري در ساحل عاج رئيس جمهور حاكم فرار كرد

نيروهاي طرفدار رئيس جمهور منتخب ساحل عاج از تصرف كاخ رياست جمهوري در پايتخت اين كشور خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، «صديقي كانوت» سخنگوي نيروهاي طرفدار «حسن واتارا» به خبرنگاران گفت: نيروهاي مردمي كاخ رياست جمهوري ساحل عاج در منطقه «كوكودي» در شمال ابيجان را به تصرف خود درآوردند.
وي در مورد سرنوشت رئيس جمهور غيرقانوني ساحل عاج اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: هنوز از سرنوشت «لوران گباگبو» به طور دقيق اطلاعي در دست نيست.
اين در حالي است كه روز دوشنبه ده ها خودروي نظامي حامل طرفداران حسن واتارا كه به سلاح هاي خودكار و سنگيني مجهز بودند، با هدف تصرف پايتخت و يكسره كردن كار گباگبو وارد ابيجان شدند.
از سوي ديگر، با ورود نيروهاي فرانسوي و سازمان ملل به صحنه درگيري با لوران گباگبو، بحران اين كشور وارد مرحله جديدي شده است.
به گفته شاهدان عيني، هلي كوپترهاي متعلق به سازمان ملل روز سه شنبه مقر رياست جمهوري و مراكز نظامي طرفدار لوران گباگبو رئيس جمهور خود خوانده ساحل عاج در ابيجان را با راكت مورد حمله قرار دادند.
سازمان ملل روز دوشنبه اعلام كرد كه نيروهاي حافظ صلح به همراه نيروهاي فرانسوي جنگ در ساحل عاج را با طرفداران گباگبو آغاز كرده است.
«تييري بوركار» سخنگوي نيروهاي فرانسوي مستقر در ساحل عاج نيز گفت: هلي كوپترهاي فرانسوي روز دوشنبه و سه شنبه به دو مركز نظامي طرفداران گباگبو حمله كردند.
«بان كي مون» دبيركل سازمان ملل در واكنش به بالا گرفتن بحران در ساحل عاج گفت: حملات هلي كوپترهاي نظامي سازمان ملل به طرفداران گباگبو به معناي دخالت در امور داخلي اين كشور نيست، بلكه براي حمايت از غيرنظاميان صورت مي گيرد.
در همين حال درگيري نيروهاي طرفدار رئيس جمهور سابق با رئيس جمهور منتخب ساحل عاج در ابيجان در روز سه شنبه همچنان ادامه داشت و طرفين از سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين در اين درگيري استفاده كردند.
بحران سياسي در ساحل عاج كه پس از اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري در روز 27 نوامبر (6 آذر) آغاز و پس از كناره گيري نكردن لوران گباگبو رئيس جمهور خود خوانده وارد مرحله جديدي شد.
از سوي ديگر قائم مقام دبيركل سازمان ملل اعلام كرد: يك گور دستجمعي حاوي 200 جسد در روستاي «دويكوي» در غرب ساحل عاج كشف شده است.

 



حمام خون در شهرهاي يمن مردم : علي عبدالله صالح بايد برود

سرويس خارجي-
در سركوب خونين معترضان يمني توسط نيروهاي امنيتي در شهرهاي مختلف اين كشور بيش از 1000 نفر كشته و زخمي شدند.
در تظاهرات سراسري در شهرهاي مختلف يمن به ويژه دو شهر تعز در جنوب و الحديده در غرب يمن بيش از 1000 نفر كشته و زخمي شدند.
بر اثر حمله نيروهاي امنيتي به تظاهركنندگان مخالف نظام اين كشور تنها در دو شهر تعز و الحديده 19 نفر كشته و بيش از 800 تن ديگر زخمي شدند.
معترضان با سردادن شعارهايي خواستار كناره گيري فوري علي عبدالله صالح از قدرت شدند.
در بيضا و صنعا نيز تظاهرات مشابهي صورت گرفت و تظاهركنندگان با اعلام اينكه تا سرنگوني نظام دست از تظاهرات برنمي دارند با نيروهاي امنيتي درگير شدند.
خودروهاي زرهي در استان الحديده به سوي تظاهركنندگان در ميدان التغيير تيراندازي كردند كه باعث زخمي شدن ده ها تن شد.
منابع پزشكي اعلام كردند كه بر اثر استنشاق گازهاي اشك آور و خفه كننده و همچنين اصابت باتوم و گلوله جنگي صدها نفر زخمي شده و به بيمارستان ها انتقال پيدا كردند كه حال برخي از آنها وخيم است.
اين در حالي است كه با شنيدن خبر حمله شديد نيروهاي امنيتي به تظاهركنندگان مردم در ديگر شهرهاي يمن نيز تظاهرات گسترده خود را آغاز كردند و به محكوميت كشتار مردم يمن توسط نيروهاي امنيتي پرداختند.
تظاهركنندگان سكوت جامعه جهاني در قبال اين جنايات را محكوم كردند.
اين در حالي است كه شاهدان عيني اعلام كردند با مشاهده خشونت شديد نيروهاي پليس و نيروهاي امنيتي نسبت به تظاهركنندگان يمني نيروهاي ارتش يمن به فرماندهي سرلشگر «علي محمد الاحمر» به جمع مخالفان پيوستند و مانع حمله نيروهاي پليس به معترضان شدند.
اين شاهدان همچنين اظهار داشتند كه نيروهاي امنيتي مسلح به باتوم و گاز اشك آور بوده و قصد داشتند به سوي ميدان التغيير بروند و با تظاهركنندگان برخورد كنند كه با مشاهده مقاومت نيروهاي ارتش مجبور به عقب نشيني شدند.
شاهدان عيني افزودند، بسياري از مزدوران علي عبدالله صالح در حالي كه لباس هاي شخصي بر تن داشتند به سوي معترضان شليك مي كردند.
خشونت نيروهاي امنيتي و سركوب شديد معترضان در حالي صورت مي گيرد كه علي عبدالله صالح از حمايت آمريكا هم نااميد شده و سخنگوي كاخ سفيد از وي خواسته تا موجبات كناره گيري از قدرت و انتقال آن را فراهم آورد.
«جان كارني» اظهار داشت، ما از علي عبدالله صالح مي خواهيم آنچه را كه قبلا گفته اجرا كند و مذاكرات سياسي را براي انتقال قدرت براساس جدول زماني آغاز كند.
از سوي ديگر، به دنبال اقدامات خشونت آميز رژيم حاكم يمن عليه تظاهركنندگان، «سيف علي الوشلي»، دبير كل حزب دموكراتيك يمن همه كارمندان دولتي را به اعتصاب، تحصن و پيوستن به تظاهرات ميليوني صنعا و ديگر مناطق يمن تا سرنگوني رژيم حاكم فرا خواند و گفت: مردم و انقلابيون يمن گزينه اي جز ادامه تظاهرات در پيش ندارند.
وي از احزاب سياسي مخالف خواست به مذاكرات خود با رژيم حاكم پايان دهند و هرگونه فرصتي را از اين رژيم براي ماندن در مسند قدرت بگيرند.
وي همچنين به عربستان درباره پيامدهاي حمايت از عبدالله صالح هشدار داد و افزود: عربستان با اينگونه اقدامات در واقع به حمايت از قاتلان مردم يمن مبادرت مي كند.
جوانان انقلابي يمن نيز با برگزاري سميناري در قاهره ضمن تاكيد بر ضرورت كناره گيري علي عبدالله صالح از قدرت، خواستار محاكمه وي به دليل ارتكاب جنايت عليه ملت يمن، اشاعه فساد و تلاش براي موروثي كردن حكومت شدند.
ناظران سياسي مي گويند كه به دليل شكاف در ارتش يمن و پيوستن تعداد زيادي از نظاميان به صف مخالفان، زمان سقوط علي عبدالله صالح نزديك شده است.

 



اعلام آمادگي قذافي براي مذاكره با مخالفان ادامه سناريوي غرب

اعلام آمادگي سرهنگ قذافي رهبر ليبي براي مذاكره با مخالفان ادامه سناريوي غرب در اين كشور شمال آفريقاست.
به گزارش خبرگزاري ها قذافي اعلام كرده حاضر است با مخالفان با هدف پيدا كردن راه حلي سياسي براي بحران موجود مذاكره كند.
تحليلگران سياسي منطقه معتقدند كه محور سناريوي غرب در ليبي اين است كه بحران به سمتي پيش برود كه منافع آمريكا و غرب در اين كشور تامين شود و در عين حال آمريكا خود را ناجي ملت ليبي قلمداد كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، رژيم «معمر قذافي» پس از دو ماه كشتار مردم بي گناه ليبي، از مواضع خود عقب نشست. «موسي ابراهيم» سخنگوي دولت ليبي اين عقب نشيني مشروط را اعلام كرد و خبر داد كه قذافي آماده اصلاح نظام سياسي ليبي و برگزاري انتخابات است.
ابراهيم گفت: دولت ليبي آمادگي برگزاري انتخابات و اصلاح نظام سياسي خود را دارد. وي افزود: فقط مردم اين كشور هستند كه شايستگي دارند در مورد بودن و يا نبودن قذافي در مسند قدرت تصميم بگيرند.
سخنگوي قذافي در حالي از كناره گيري و يا ماندن وي در قدرت سخن مي گويد كه مردم اين كشور طي دو ماه گذشته با برگزاري تظاهرات و سپس درگيري مسلحانه با رژيم قذافي، خواستار كناره گيري و حتي محاكمه او هستند.
ابراهيم خطاب به غربي ها نيز گفت: شما كي هستيد كه به ما ليبيايي ها بگوييد كه چه بكنيم؟ ما مي خواهيم كه مردم ليبي خود تصميم بگيرند كه رهبر ليبي برود و يا بماند و نظام سياسي متفاوتي را برپا كند.
سخنگوي دولت ليبي در مورد شرط هاي قذافي براي مذاكره با مخالفان، حرفي نزد.
ابراهيم كشتار شهروندان توسط نيروهاي قذافي را نيز تكذيب كرد. اين اظهارات با مشاهدات خبرنگاران و شاهدان در شهرهاي «مصراته»، «بريقه»، «رأس لانوف»، «الزيتان» و مغايرت دارد.
در همين حال، سفير تركيه در طرابلس اعلام كرد، دولت وي هم اكنون در حال مذاكره با دو جناح درگير در ليبي است.
به گفته اين ديپلمات ترك، نمايندگاني از دولت ليبي و مخالفان دوشنبه وارد تركيه شدند و قرار است كه در شهر آنكارا با يكديگر ديدار و مذاكره كنند. زمان دقيق اين ديدار اعلام نشد.
مقامات ترك با حمله ناتو به ليبي مخالفت كردند. اين در حالي است كه تركيه خود عضو ناتو است. اكنون دولت آنكارا با استفاده از نفوذ سياسي خود در ليبي، سعي مي كند دو جناح درگير در اين كشور را به پذيرش آتش بس متقاعد كند.

 



بازداشت مردم و تخريب خانه ها سياست جديد دولت بحرين

سرويس خارجي -
در پي افزايش سركوب تظاهرات مردمي در بحرين، نيروهاي امنيتي اين كشور با يورش به محله هاي منامه اقدام به تخريب اموال عمومي كردند.
نيروهاي امنيتي بحرين از بامداد روز گذشته با يورش به محله هاي منامه، اماكن، اموال و وسايل نقليه مردم را تخريب كردند.
تخريب چايخانه هاي مقابل حسينيه ها و مساجد، حمله به مساجد و حسينيه ها و تخريب و سوزاندن وسايل داخل آن، تخريب خودروهاي شخصي و شليك تير هوايي و ترساندن ساكنان محله ها از ديگر اقدامات نيروهاي امنيتي رژيم بحرين بوده است.
شاهدان عيني اعلام كردند كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با پرتاب بمب هاي آتش زا به داخل خانه هاي شيعيان، ايجاد رعب و وحشت كرده و با شناسايي فعالان سياسي وارد خانه هاي آنها شده و زنان و مردان را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند و حتي برخي از زنان و دختران را ربوده اند. «جعفر موسي» فعال سياسي بحرين نيز در اين باره گفت، نخست وزير بحرين صراحتاً اعلام كرده است كه از سياست گرسنگي دادن و به زانو درآوردن عليه شيعيان اين كشور استفاده خواهد كرد.
وي تأكيد كرد، حملات نيروهاي امنيتي عليه مردم شديدتر از گذشته شده است و همچنان نقض حقوق بشر و رفتارهاي غير انساني ادامه دارد.
اين فعال بحريني با هشدار نسبت به بروز فاجعه انساني در بحرين گفت، وضعيت انساني در بحرين به قدري بغرنج است كه بهبود شرايط نيازمند كمك و همبستگي جهاني است.
اكثر جمعيت مسلمان بحريني را شيعيان تشكيل مي دهند. از سوي ديگر، پايگاه عربي «نهرين نت» با اشاره به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس، آن را نشانه ضعف در برابر موج بيداري مردم بحرين و مردم ساير كشورهاي عربي دانست.
اين پايگاه خبري اظهار داشت، دخالت كشورهاي خارجي در امور داخلي بحرين نشان مي دهد كه اين كشورها هم معترفند كه نظام بحرين شكست خورده است.
«ابراهيم فواد» كارشناس مسايل سياسي مقيم لندن نيز بيانيه شوراي همكاري خليج فارس را براي توجيه لشكركشي رياض به بحرين دانست و افزود، شوراي همكاري خليج فارس مي كوشد بر ظلم و استبدادي كه در حق ملت بحرين شده سرپوش بگذارد و به جاي متهم كردن كشورهاي اصلي كه در امور بحرين دخالت كرده اند و نيروهاي خود را به اين كشور اعزام داشته اند به متهم كردن ديگر كشورها مي پردازد.
اين كارشناس دخالت نظامي عربستان در مسايل داخلي بحرين را نوعي جرم دانست و اظهار داشت، اين دخالت نظامي بايد از سوي سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب و ساير نهادهاي بين المللي محكوم شود.
گفتني است مردم بحرين در تظاهرات خود بارها دخالت كشورهاي عربي در بحرين به ويژه عربستان و امارات را محكوم كرده و خواستار خروج بيگانگان از كشورشان شده اند.
معترضان با سردادن شعارهايي عليه خاندان عبدالعزيز در عربستان و آل نهيان در امارات از مردم اين كشورها خواستند عليه حكومت هايشان به پا خيزند.

 



در اعتراض به قرآن سوزي در فلوريدا صورت گرفت
تجمع ضد آمريكايي مقابل دانشگاه كابل

صدها دانشجوي افغان، با تجمع مقابل دانشگاه كابل، هتك حرمت كشيش آمريكايي نسبت به مقدسات اسلامي را با سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا»، محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز صدها دانشجوي افغان مقابل دانشگاه كابل اجتماع كردند و شعار «مرگ بر آمريكا» سر دادند. اين دانشجويان نفرت و انزجار خود را نسبت به اقدام يك كشيش فلوريدايي اعلام كردند. كشيش مذكور اخيرا يك جلد كلام الله مجيد را آتش زده بود. «حامد كرزاي»، رئيس جمهور افغانستان نيز طي روزهاي اخير از كنگره آمريكا خواسته بود اقدام كشيش مذكور را محكوم كند.
تاكنون شهرهاي مختلف افغانستان شاهد تظاهرات اعتراض آميز عليه كشيش فوق بود. اين اعتراضات در قندهار بيش از هشت كشته و ده ها مجروح بر جاي گذاشته است.
در مزار شريف تظاهرات مشابهي جمعه گذشته برگزار شده بود و طي آن، شماري از معترضان به دفتر سازمان ملل حمله كردند و شماري از خارجيان فعال در اين سازمان را كشتند.

 



پرده ديگري از جنايت حاميان دروغين حقوق بشر
اين سند جنايت آمريكاست اشغالگران براي تفريح آدم مي كشند

يك مجله آمريكايي از تشكيل جوخه هاي مرگ متشكل از جنايتكاران اين كشور در افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مجله معروف آمريكايي «رولينگ استون» با انتشار تصاويري مستند از جنايات آمريكايي ها در افغانستان، فاش كرد، ارتش ايالات متحده با تشكيل جوخه هاي مرگ در افغانستان، غيرنظاميان بي گناه و حتي كودكان را توسط اين جوخه ها مي كشد.
براساس اين گزارش، اعضاي جوخه هاي مرگ را معمولا جانيان باسابقه و افراد رواني تشكيل مي دهند. اين افراد با قربانيان خود عكس يادگاري مي گيرند و كودكان را نيز پس از پرتاب شكلات به سوي آنها، به رگبار مي بندند. بيشتر اقدامات جنايتكارانه اين جوخه ها، براي خوشگذراني و تفريح انجام مي شود. مجله مذكور به تشريح كشتار عمدي غيرنظاميان در قندهار و مثله كردن اجساد توسط آمريكايي ها پرداخت. اين گزارش به چگونگي كشته شدن نوجوان 15 ساله اي به نام «گلمدين» اشاره كرد و نوشت، اين فرد توسط گروه مرگ آمريكايي متوقف شده و بدون هيچ دليل موجهي، هدف پرتاب نارنجك دستي و شليك بي وقفه مسلسل دستي آنان قرار مي گيرد.
اعضاي اين جوخه بعدا در توجيه علت حمله به اين پسر بچه، به دروغ مدعي شدند كه وي از افراد طالبان بوده و قصد حمله به آنها را داشته است. به گزارش رولينگ استون، حداقل چهار غيرنظامي قرباني شليك رگبار اين افراد شده اند.
اين افراد همچنين اجساد متعددي را نيز به طرزي فجيع صرفا براي تفريح و شادماني مثله كرده اند.
بر اساس گزارش اين مجله، اين افراد در بازجوئي هاي انجام شده، به جنايات خود اعتراف كرده اند. مجله رولينگ استون همچنين، مجموعه عكس هاي گرفته شده توسط اعضاي اين جوخه طي پنج ماه اول سال گذشته ميلادي را در پايگاه اينترنتي خود منتشر كرده است، اين مجموعه حاوي بيش از 150 عكس است. رولينگ استون در صفحه اي كه به اين موضوع اختصاص داده است، به صراحت اعلام مي كند كه پنتاگون با اتخاذ اقداماتي فوق العاده درصدد معدوم كردن اين عكس ها برآمد و كوشش گسترده اي را براي يافتن هر فايل در اين زمينه و جلوگيري از دست به دست شدن اين تصاوير، قبل از بروز افتضاحي همانند قضيه ابوغريب معمول داشته است. مجله رولينگ استون مي افزايد كه اين عكس ها؛ نمايانگر فرهنگي بارز در ميان نيروهاي نظامي آمريكايي است كه در اين فرهنگ كشتار غيرنظاميان بي گناه بهانه اي براي جشن گرفتن است. وزارت دفاع آمريكا ظاهرا پس از نااميد شدن در مورد جلوگيري از افشاي موضوع اين جنايات و به دنبال انتشار مقاله مجله رولينگ استون، طي بيانيه اي كوتاه با تصريح بر مغايرت قطعي تصاوير منتشر شده توسط مجله با معيارها و ارزش هاي ارتش آمريكا، رسما پوزش خواسته است.
به عقيده ناظران منطقه، اكثر اعضاي جوخه هاي مرگ از محكومان زندان هاي طويل المدت هستند كه براي ارتكاب اين نوع جنايت ها استخدام شده اند.
سربازان آمريكايي در افغانستان با سنگدلي تمام با قربانيان خود عكس مي گيرند و از اين عمل ضدانساني خود لذت مي برند.
آيا با ديدن اين تصاوير هولناك، آمريكا باز هم مي تواند ادعا كند كه حامي حقوق بشر است؟
آيا آزاديخواهان جهان نبايد در قبال اين جنايات مكرر آمريكا موضعگيري كنند؟ به عقيده تحليلگران سياسي منطقه، جنايات آمريكا در عراق، افغانستان و ساير كشورها شباهت زيادي به جنايات هيتلر دارد.

 



تظاهرات مردمي عليه الهام علي اف پس فردا در خيابان هاي باكو

حزب اسلامي جمهوري آذربايجان از مردم و ديگر احزاب اين كشور دعوت كرد براي تظاهرات گسترده در تاريخ هشتم آوريل (19 فروردين) آماده شوند.
مسئولان حزب اسلامي جمهوري آذربايجان درخواست صدور مجوز براي برگزاري تجمع در روز هشتم آوريل (پس فردا) را به شهرداري باكو ارائه داده اند، با اين حال رئيس موقت حزب اسلامي جمهوري آذربايجان تاكيد كرد در صورتي كه شهرداري مجوز برگزاري تظاهرات را ندهد اين تجمع در يكي از ميادين بزرگ باكو برگزار خواهد شد.
مقامات جمهوري آذربايجان تاكنون درباره برگزاري تظاهرات در روز جمعه اظهارنظري نكرده اند ليكن وزارت كشور جمهوري آذربايجان بارها اعلام كرده است كه پليس با برگزاري تظاهرات غيرقانوني در اين كشور با قاطعيت برخورد خواهد كرد.
پليس جمهوري آذربايجان در تظاهرات روز دوم آوريل نيز 150 نفر از معترضان را دستگير كرد و براي برخي از آنان پرونده كيفري تشكيل شد.
حزب اسلامي جمهوري آذربايجان هدف از برگزاري اين تظاهرات ضد دولتي را حل و فصل مناقشه قره باغ، لغو فوري ممنوعيت حجاب، آزادي مذهب و راه اندازي شبكه تلويزيوني اسلامي اعلام كرده است.
ديگر احزاب مخالف دولت از جمله جبهه خلق آزادي و مساوات هم با پذيرش دعوت حزب اسلامي جمهوري آذربايجان از مردم خواستند براي اعتراض عليه سياست هاي دولت روز جمعه به تظاهركنندگان بپيوندند و دولت را براي تحقق خواسته هاي مردمي تحت فشار بگذارند. در تظاهرات دوم آوريل مردم عليه رئيس جمهور شعار دادند و خواستار بركناري الهام علي الف از قدرت شدند.

 



ژنرال پترائوس رئيس «سيا» مي شود

يك شبكه تلويزيوني آمريكا اعلام كرد، «ديويد پترائوس» رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، شبكه «سي.بي .اس» خبر داد ژنرال «ديويد پترائوس» كه هم اكنون فرماندهي نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان را عهده دار است، در آينده نزديك رئيس سازمان سيا مي شود. براساس اين گزارش پترائوس از جانب رهبران دو حزب «دموكرات» و «جمهوريخواه» آمريكا، فردي با صلاحيت محسوب مي شود.
رسانه هاي غربي اخيرا خبر كنار رفتن احتمالي پترائوس از فرماندهي در افغانستان منتشر كرده بودند. علاوه بر آن، از وي به عنوان نامزد احتمالي رياست جمهوري آتي آمريكا نيز نام برده مي شود. «باراك اوباما»، رئيس جمهوري آمريكا، چند ماه پس از به قدرت رسيدن در سال 2009، ژنرال «استنلي مك كريستال» را از فرماندهي نيروهاي اين كشور در افغانستان بر كنار و پترائوس را جانشين وي كرد. مك كريستال از رئيس جمهور در مورد نحوه مديريت جنگ در افغانستان انتقاد كرده بود.

 



تيراندازي نظاميان صهيونيست به روي ساكنان شمال غزه

سرويس خارجي-
در تازه ترين حملات رژيم صهيونيستي عليه ساكنان غزه نظاميان اين رژيم يك فلسطيني را به شهادت رسانده و دو تن ديگر را زخمي كردند.
بر اثر تيراندازي نظاميان رژيم صهيونيستي به سوي فلسطينيان ساكن گذرگاه «ايرز» واقع در شمال نوار غزه يك فلسطيني به شهادت رسيد و دو تن ديگر زخمي شدند. تانك هاي رژيم صهيونيستي با گشودن آتش به سوي فلسطينيان آنان را به شهادت رسانده يا زخمي كردند.
تلويزيون رژيم صهيونيستي مدعي شد كه اين جوان فلسطيني قصد عمليات انتحاري داشت در حالي كه شاهدان عيني اظهار داشتند «محمد زياد خميس شلحه» فقط قصد تردد از اين منطقه را داشت كه مورد اصابت گلوله تانك هاي رژيم صهيونيستي قرار گرفت.
دو كارگر فلسطيني نيز بر اثر تركش دو گلوله تانك اسرائيلي به شدت مجروح شدند.
منابع پزشكي اظهار داشتند جسد اين جوان فلسطيني تا مدت ها در كنار مرز باقي ماند و صهيونيست ها اجازه انتقال آن را نمي دادند.
اين در حالي است كه سخنگوي كميته عالي امدادرساني و فوريت هاي پزشكي غزه اعلام كرد كه طي سه ماه نخست سال جاري صهيونيست ها 32 نفر را شهيد و 118 تن ديگر را مجروح كرده اند.
رژيم صهيونيستي با سوءاستفاده از فضاي حاكم بر كشورهاي عرب و توجه افكار عمومي به انقلاب هاي منطقه اي فشارهاي خود بر مردم فلسطين و به ويژه تجاوزات خود عليه غزه را افزايش داده است.

 



در واكنش به اقدام موهن كشيش آمريكايي
 نمايندگان مجلس عراق خواستار اخراج سفير آمريكا شدند

نمايندگان مجلس عراق در واكنش به اهانت يك كشيش آمريكايي نسبت به قرآن كريم، از دولت بغداد خواستند سفير آمريكا را از عراق اخراج كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي ايلاف، نمايندگان پارلمان عراق ديروز آتش زدن يك جلد قرآن كريم به دست يك كشيش تندروي آمريكايي در ايالت فلوريداي اين كشور را «تروريسم كورفكري» خواندند و سكوت دنياي عرب و اسلام را در اين مورد محكوم كردند. نمايندگان عراقي همچنين، دولت ايالات متحده را در اين مورد مسئول دانستند و از دولت بغداد خواستند، در واكنش به اقدام كشيش مذكور، سفير آمريكا را از عراق اخراج كند. نمايندگان پارلمان عراق از سازمان ملل نيز خواستند قطعنامه اي را در محكوميت اين عمل صادر كند. سازمان كنفرانس اسلامي نيز از ديگر نهادهايي بود كه نمايندگان مذكور از رئيس آن خواستند جلسه فوق العاده اي را براي بررسي موضوع فوق برگزار كند.
خبر ديگر اينكه، جريان «صدر» و رهبران عشاير عراق با ناميدن شنبه آينده به عنوان «روز رهايي» از مردم اين كشور خواستند در اعتراض به اشغال عراق توسط آمريكا، تظاهرات ميليوني برگزار كنند. نظاميان آمريكايي در سال 2003 و در چنين روزي، بغداد را اشغال كرده بودند.
تظاهرات شنبه آينده قرار است كه مقابل پايگاه هاي آمريكايي مستقر در عراق برگزار شود. ايالات متحده هم اكنون 75 پايگاه نظامي در مناطق مختلف عراق دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14