(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 فروردین 1390- شماره 19894

معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان خبر داد هلاكت 2تروريست در سنندج
فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد رشد منفي جرايم در 2 ماه آخر سال 89
فروش 2 ميليارد توماني صنايع دستي در سال 89
عفو 750 محكوم مالي تعزيرات در سال 89
راه اندازي بزرگترين تصفيه خانه شيرابه خاورميانه در كهريزك
قطع صدها درخت توت در اتوبان شهيد بابايي
بانك ملي بروجرد لباس و كفش نگهبانان خود را پس از 23 سال تحويل داد
معاون عمراني استاندار تهران: فرمانداري تهران افزايش بيش از 15درصدي نرخ بليت ها را تاييد نمي كند
در شهرستان نور 670 رأس دام طعمه حريق شد
وزارت بهداشت: فعاليت شيادان طب سنتي متوقف مي شود
از ابتداي تير ماه فرهنگيان بازنشسته بيمه طلايي مي شوند
رويدادهاي خارجي
تخليه 11 ميليون تن آب آلوده در اقيانوس آرام
گرد و غبار مدارس استان هاي ايلام و كرمانشاه را تعطيل كرد
وحشت مردم از حضور پرندگان شكاري در حياط يك منزل
هزينه كفن و دفن افزايش نمي يابد
151 اصله درخت در بندر امام حسن(ع) بوشهر در آتش سوخت



معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان خبر داد هلاكت 2تروريست در سنندج

معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان جزئيات بيشتري از هلاكت دو تروريست و عاملان حوادث اخير در سنندج را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر از سنندج، ابراهيم حسيني شامگاه دوشنبه در جلسه شوراي اداري كردستان اظهار داشت: با توجه به اقدامات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته توسط نيروهاي سپاه بيت المقدس كردستان و در يك اقدام هماهنگ دو تروريست كه از عاملين اصلي حوادث اخير سنندج بودند به هلاكت رسيدند.
وي عنوان كرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده صبح روز دوشنبه خط حركت افراد وابسته به جريانهاي تندرو در استان كردستان دنبال شد و در روستاي تخليه شده تجره در نزديكي شهر سنندج دو نفر از عوامل اصلي حوادث تروريستي اخير شهر سنندج به هلاكت رسيدند.
معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان خاطرنشان كرد: در اين درگيري دو تروريست به هلاكت رسيدند و اسناد مختلفي نيز كشف شد و خوشبختانه هيچگونه آسيبي به نيروهاي نظامي استان وارد نشد چرا كه اين افراد به هيچ عنوان توانايي و حتي آمادگيهاي اوليه براي دفاع از خود را نداشتند.
وي گفت: براساس مستنداتي كه به دست آمده اين دو فرد در حوادث تروريستي چند روز اخير سنندج كه منجر به شهادت و زخمي شدن هفت نفر از نيروهاي انتظامي و پليس راهنمايي و رانندگي استان كردستان شد دست داشتند.
حسيني با اشاره به دسيسه هاي دشمن براي مقابله با نظام اسلامي طي 32 سال گذشته بيان داشت: دشمنان اين نظام اسلامي در ابتدا با حمايت از گروهكهاي تروريستي همچون كومله و دمكرات در پي اقدامات خرابكاري در استان كردستان بودند كه با تلاشهاي صورت گرفته، اين گروهكها در همان سالهاي اوليه پيروزي انقلاب از خاك كشور رانده شدند.
وي افزود: آمريكا در ادامه آرام ننشست و اين بار با حمايت از گروهك تروريستي پژاك در پي ايجاد ناامني در استان كردستان بود كه خوشبختانه با هوشياري و حضور به موقع نيروهاي نظامي و انتظامي با افراد وابسته به اين گروهك تروريستي نيز به شدت برخورد شد و آنها نيز جرات انجام هيچگونه عملياتي در كردستان را ندارند.
معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان يادآور شد: اين بار دشمنان نظام اسلامي به ويژه آمريكا رويكرد مذهبي را براي پرورش افراد وابسته به خود برگزيد و اين جريان را بنيان نهاد تا به اقدامات و حركتهاي تروريستي در استان كردستان دست زده و اين منطقه از كشور را ناامن جلوه دهند.
حسيني اظهار داشت: بدون شك اين افراد و عوامل جريانهاي تروريستي اخير در استان كردستان در حدي نيستند كه دستگاهها و نهادهاي نظامي بخواهند براي مقابله با آنها برنامه ريزي كنند، بلكه بايد با كارهاي فرهنگي به مقابله با ظهور پديده هاي اين چنين در جامعه جلوگيري كرد.
وي در پايان گفت: در حالي اين افراد ادعاي مذهبي بودن و دفاع از اسلام را مطرح مي كنند كه هيچكدام از آنها توانايي خواندن آيه هاي قرآن كريم را ندارند و با مطرح كردن اين موارد مي خواهند در بين مردم جايگاهي براي خود دست و پا كنند كه تمامي اين دسيسه ها نقش برآب شده و اين افراد تروريست داراي هيچ جايگاهي در بين مردم نيستند.
دو تروريست به هلاك رسيده در اقدام روز گذشته نيروهاي سپاه بيت المقدس كردستان سيروان مومني و آرمان زندكريمي نام داشتند كه در ابتداي هفته گذشته و در بيانيه شوراي اطلاع رساني استان كردستان به نام يكي از اين افراد نيز اشاره شده بود.

 



فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد رشد منفي جرايم در 2 ماه آخر سال 89

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در دو ماه آخر سال 89 با رشد منفي جرايم مواجه شديم گفت: طرح هدفمندي يارانه ها دستاورد بزرگي بود كه بدون كمترين عوارض و بايد بگوييم بدون هيچ عارضه امنيتي در كشور به اجرا درآمد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم درباره عملكرد نيروي انتظامي در سال گذشته اظهار كرد: سال 89 ويژگي هاي خاصي داشت، شايد يكي از دلايل نامگذاري اين سال به عنوان همت مضاعف- كار مضاعف شرايطي بود كه در سال ماقبل آن پيش آمد، البته اطلاع دقيقي درباره اين انتخاب از سوي رهبر معظم انقلاب نداريم، اما مي شود حدس زد شرايطي كه سال 88 در كشور پيش آمد و فتنه بعد از انتخابات، هم كشور را در عرصه خارجي بسيار دچار چالش كرد و هم در صحنه داخلي فضا بيش از حد سياسي شد و عرصه خدمت رساني، كار و تلاش اقتصادي به عنوان موضوعات بعدي پس از موضوعات سياسي در سال 88 قرار گرفت و توجه لازم به آنها نشد.
وي ادامه داد: در سال 88 متاسفانه بخشي از فرصت ها، منابع و امكانات كشور از دست رفت و حوادث سال 88 نيروي بسياري از ما را صرف خودش كرد و به مرور ديديم كه از اواخر سال 88 تا اواسط سال 89 متاسفانه حدود 9 ماهي با رشد سريع جرايم روبرو شديم، در واقع درگير شدن نيروي انتظامي در صحنه هاي آشوب فرصتي را براي مجرمان ايجاد كرده بود كه از اين فرصت حداكثر استفاده را بردند.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: در اين بازه زماني، آمار جرايمي مثل سرقت، قتل، آدم ربايي و حتي برخي جرايم خشن نظير كيف قاپي، سرقت به عنف و تجاوز به عنف در برخي از شهرها افزايش معناداري پيدا كرد كه تا پيش از اين حوادث براي مدت چهار پنج سالي بود كه با كاهش پيوسته رشد جرايم روبرو بوديم.
وي با بيان اينكه نامگذاري سال 89 به عنوان سال همت مضاعف و كار مضاعف در نيروي انتظامي هم بسيار حائز اهميت بود، چرا كه ما بايد به سرعت سطح امنيت اجتماعي را به قبل از انتخابات برمي گردانديم و شايد كمبود حضور نيروي انتظامي، در عرصه مبارزه با مجرمان و اين كه منابع آن متوجه ديگر اولويت هاي غيرضروري شده بود، بايد جبران مي شد.
احمدي مقدم افزود: خوشبختانه عنوان همت مضاعف، كار مضاعف براي ما بسيار حائز اهميت بود، هرچند سال 88 نيز واقعا سال تلاش مضاعفي بود، اما شايد اگر در يك جايي اين اتفاقات نمي افتاد، در حال حاضر كشور در شرايط سياسي، اقتصادي و امنيتي بهتري قرار داشت.
وي ادامه داد: از طرفي چون منابع صرف امور ديگري شده بود در يك سري طرح ها و در عرصه خدمت مثل گذرنامه الكترونيك و گواهينامه با تاخير روبرو شديم با اين حال در سال 89 تلاش كرديم، همت مضاعف- كار مضاعف را از دو طريق در نيروي انتظامي محقق كنيم كه يكي به لحاظ كمي، كار بيشتري انجام دهيم و دوم به لحاظ كيفي تلاش كنيم، بهره وري در نيروي انتظامي را افزايش دهيم.
احمدي مقدم يكي ديگر از ويژگي هاي سال 89 را اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها به عنوان يك طرح ملي و بسيار سرنوشت ساز عنوان كرد و گفت: مطالعات رفتارشناسي و اصلاحات اقتصادي در ساير كشورها نشان مي داد آنها همواره با بحران و تكانه هاي شديدي به ويژه در عرصه امنيت اجتماعي در زمان اجراي اين طرح ها روبرو شده اند.
وي گفت: اين دستاورد بزرگي بود كه بدون هيچ عارضه امنيتي در كشور به اجرا درآمد و اين موضوع بسيار حائز اهميت است.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: از نيمه دوم سال 89 روند جرايم را كنترل كرديم به طوري كه سه يا چهار ماه توقف رشد جرايم را داشتيم و در يكي، دو ماه آخر سال نيز با رشد منفي جرايم مواجه شديم.
وي با بيان اينكه فكر مي كنم روند كاهش و كنترل جرايم در سال 90 هم ادامه خواهد داشت، افزود: نيروي انتظامي در سال 89 در عرصه ماموريت، سال موفقي را پشت سر گذاشت و توانست شرايط سال 88 را تا حد زيادي به لحاظ سرمايه هاي اجتماعي ترميم كند.
احمدي مقدم با بيان اينكه يك سوي درگيري هاي اجتماعي پليس است و هرچقدر برخوردها كم باشد، ممكن است باز هم بخشي از جامعه را منتقد خودش كند افزود: در چنين شرايطي نارسايي هايي بروز مي كند و در ميدان بحران ناهماهنگي ها بيشتر خودش را نشان مي دهد و كاستي هايي وجود دارد و در كنار اين شايعه سازي، جوسازي و عمليات رواني دشمن فعال است كه اين موضوعات تا حدي تاثيرگذار است.
وي با بيان اينكه با توجه به مجموع تماس هاي مردمي با مركز نظارت همگاني (197) بخش تقدير از پليس در نيمه دوم سال رو به افزايش بوده است افزود: بخش انتقاد و شكايت از پليس همواره رو به كاهش بوده است اين در حالي است كه پليس در بهمن ماه سال 89 كمترين انتقاد و بيشترين تقدير را داشت كه اين موضوع به استثناي ايام نوروز است چون در اين ايام ميزان رضايت از عملكرد پليس خيلي بالا مي رود.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه گفت وگو با امين جامعه افزود: در ماههاي پاياني سال 89 شاهد كاهش جرايم، كاهش تصادفات، افزايش خدمات و افتتاح طرح هاي جديد خدمت براي مردم كه به لحاظ سرمايه علمي و فن آوري در سطح بالا در كشورهاي دنيا محسوب مي شود و براي آغاز يك حركت جديد در نيروي انتظامي و زيرساخت هاي يك امنيت مدرن در كشور بسيار مهم است، بوديم.
احمدي مقدم به شبكه هاي اجتماعي همچون فيس بوك و توئيتر اشاره كرد و افزود: شبكه هاي اجتماعي مثل فيس بوك و توئيتر امروز قدرت ايجاد كرده و ناراضيان پراكنده، مجرمان و سرويس هاي خارجي را جمع و سازماندهي مي كنند؛ لذا داشتن اطلاعات صحيح و به موقع اهميت بسيار زيادي دارد كه در هر شرايطي شما بتوانيد پيش بيني كنيد حريف مي خواهد چه اقدامي كند و بايد در فضاي مدرن، قدرت رصد اطلاعاتي داشته باشيد.

 



فروش 2 ميليارد توماني صنايع دستي در سال 89

برپايي 19 نمايشگاه صنايع دستي در استان هاي مختلف كشور در سال گذشته با فروش دو ميليارد توماني اين آثار همراه بود.
به گزارش واحد مركزي خبر، معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اعلام اين خبر گفت: از مهم ترين مشكلات اين بخش، نبود بازار فروش مناسب است كه در سال 89 با برپايي نمايشگاه ها اين معضل كمرنگ شد.
تهمينه دانيالي افزود: با برپايي اين نمايشگاه ها در بيش از 2 هزار و 300 غرفه، آثار دستي هنرمندان استان هاي مختلف كشور به نحو مطلوب عرضه شد.
وي استقبال از اين نمايشگاه ها را قابل توجه دانست و گفت: ايجاد فضاي مناسب براي عرضه ابداعات و تبادل آخرين دستاوردها و تجربيات علمي و عملي در گروه هاي مختلف صنايع دستي از اهداف اين نمايشگاه ها بوده است.

 



عفو 750 محكوم مالي تعزيرات در سال 89

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي از عفو 750 نفر از محكومان مالي سازمان تعزيرات حكومتي در سال 89 خبر داد.
علي مژده اي پور با بيان اين مطلب، اظهار كرد: در سال گذشته حدود 750 نفر از محكومان مالي كه به دليل عدم توانايي در پرداخت محكوميت در زندان بسر مي بردند درخواست عفو كردند كه درخواست آنها در ابتدا در كميسيون عفو تعزيرات حكومتي بررسي و به كميسيون عفو قوه قضائيه ارسال شد و در نهايت با عفو آنها موافقت شد.
وي به ايسنا گفت: از اين تعداد 299 نفر در روز 22بهمن مورد عفو مقام معظم رهبري قرار گرفتند.

 



راه اندازي بزرگترين تصفيه خانه شيرابه خاورميانه در كهريزك

مدير پروژه تصفيه خانه شيرابه كهريزك گفت: بزرگترين تصفيه خانه شيرابه خاورميانه براي نخستين بار در كهريزك (آرادكوه) نصب و راه اندازي مي شود.
عبدالرضا كرباسي با اعلام اين خبر افزود: با توجه به مشكلات ايجاد شده در منطقه كهريزك، بزرگترين تصفيه خانه شيرابه خاورميانه تا اواسط تير سال جاري در كهريزك راه اندازي مي شود.
وي در ادامه به مشكلات زيست محيطي ناشي از درياچه شيرابه در كهريزك اشاره كرد و گفت: با اين اقدام شهرداري مشكلات زيست محيطي از بين مي رود.
مدير پروژه تصفيه خانه شيرابه كهريزك اظهار داشت: اين تصفيه خانه با ظرفيت 1400 متر مكعب در روز قرار است از اواسط تير در محل دفن زباله ها در كهريزك اجرايي شود.
كرباسي با اشاره به پيگيري هاي سازمان محيط زيست در ادامه به فارس گفت: قرار است ظرف يك سال درياچه معروف شيرابه كهريزك خشك شود.
وي بيان كرد: هر مقدار شيرابه از محل دفن بيرون بيايد تحويل تصفيه خانه داده مي شود و از سال آينده نصف ظرفيت تصفيه خانه آزاد مي شود بنابراين مي توان براي تصفيه فاضلاب هاي خانگي تهران با همكاري وزارت نيرو از اين ظرفيت استفاده كرد.
كرباسي تصريح كرد: BOD شيرابه كهريزك حدود 40 هزار ميلي گرم بر ليتر است در صورتي كه BOD فاضلاب شهري در حدود 250 ميلي گرم بر ليتر است و مي توان 30 هزار متر مكعب از فاضلاب تهران را تصفيه كند.

 



قطع صدها درخت توت در اتوبان شهيد بابايي

سرويس اجتماعي-
در آستانه نوروز از سوي شهرداري تهران صدها درخت توت در اتوبان شهيد بابايي قطع و از بين رفته است.
به گزارش كيهان در پي قطع بيش از صد اصله درخت توت در اتوبان شهيد بابايي تعدادي از مردم با كيهان تماس گرفته و اعتراض خود را نسبت به اين اقدام اعلام كردند.
مردم در مصاحبه با خبرنگار كيهان از بي توجهي شهرداري به اعتراضات خبر دادند.
گفتني است اسفندماه سال گذشته كانون عالي گسترش فضاي سبز و حفظ محيط زيست ايران با ارسال نامه اي به رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، اعتراض شديد خود را به بي توجهي سازمانهاي تابعه شهرداري تهران به ملاحظات زيست محيطي و صيانت از فضاي سبز موجود اعلام كرد.
در بخشي از اين نامه آمده بود: بيش از هزار اصله درخت در جريان تعريض اتوبان آزادگان، بيش از هزار اصله درخت در جريان تخريب پارك توسكا و احداث اتوبان دولت آباد، تخريب بدون مجوز يك هكتاري در تقاطع اتوبان شهيد بابايي و تخريب گسترده فضاي سبز در تمامي مناطق شهرداري در حين عمليات احداث رمپ و لوپ و اصلاح نقاط هندسي، اجراي پلهاي هوايي و يا احداث باندهاي كندرو همچنين تخريب گسترده فضاي سبز حاشيه اتوبان همت به بهانه جدول گذاري و يا تعويض جداول از جمله مواردي است كه علي رغم هشدار صدباره و تاكيدات سازمانهاي مردم نهاد، شوراي شهر تهران و حتي مديرعامل سازمان پاركها، گوش شنوايي در بدنه اجرايي شهرداري تهران نداشته و نيازمند تصميم گيري جدي و قاطع جهت توقف اين روند است.
گفتني است شهرداري و شركتهاي تابعه تاكنون به اعتراضات مردمي توجهي نكرده و همچنان با توجيه هاي مختلف به تخريب محيط زيست ادامه مي دهند.

 



براي هر سال دو دست
 بانك ملي بروجرد لباس و كفش نگهبانان خود را پس از 23 سال تحويل داد

4 نگهبان يكي از شعب بانك ملي بروجرد بعد از 23 سال حق لباس خود را به صورت يكجا دريافت كردند.
به گزارش ايرنا، اين افراد هر كدام 46 جفت كفش، 46 دست كت و شلوار و 46 عدد پيراهن را از بانك ملي مركزي بروجرد تحويل گرفتند.رئيس بانك ملي مركزي بروجرد در اين باره گفت: در پي شكايت اين افراد به اداره كار مبني بر عدم دريافت مزاياي حق لباس و صدور حكم دادگاه در اين باره، بانك اقدام به خريد لباس و تحويل به نگهبانان بانك كرد.«محمد عزيزي» افزود: در حكم دادگاه ذكر شده كه حق لباس حتما به صورت كفش، كت و شلوار و پيراهن باشد كه به ازاي هر سال دو دست تهيه و به اين افراد تحويل شده است.

 



معاون عمراني استاندار تهران: فرمانداري تهران افزايش بيش از 15درصدي نرخ بليت ها را تاييد نمي كند

معاون عمراني استاندار تهران گفت: در صورتي كه افزايش نرخ بليت اتوبوس و مترو بيش از 15درصد در شوراي شهر مصوب شود در فرمانداري تهران اين مصوبه تاييد نخواهد شد.
محمدرضا محمودي در خصوص افزايش نرخ كرايه حمل و نقل عمومي در سال جاري، اظهار داشت: وسايل نقليه عمومي كه با هدفمندسازي يارانه ها مشمول افزايش قيمت شدند در سال جاري افزايش قيمتي نخواهند داشت.
وي در ادامه افزود: به عنوان مثال كرايه آژانس ها كه در سال گذشته با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها 15درصد افزايش يافته است در سال آينده افزايش قيمت ندارند.
به گزارش فارس معاون عمراني استاندار تهران در ادامه خاطرنشان كرد: خطوط حمل و نقل عمومي كه در سال گذشته با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها افزايش قيمت نداشتند و مابه التفاوت قيمت توسط دولت به آنها پرداخت شده است مي توانند با تصويب شوراي شهر تا 15درصد در سال جاري افزايش قيمت داشته باشند.

 



در شهرستان نور 670 رأس دام طعمه حريق شد

در اثر آتش سوزي بيش از 670 رأس گوسفند و گاو دچار حريق شدند.
در آتش سوزي يك واحد دامداري در شهرستان «نور» مازندران بيش از 670 رأس گوسفند و گاو دچار حريق شدند.
براثر اين حريق 675 رأس گوسفند به همراه دو رأس گوساله و حدود 80 خروار علوفه دچار آتش سوزي شدند.
گفتني است با همكاري اهالي محل و مأموران، آتش مهار شد. همچنين در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد علت حادثه نقص سيستم گرمايشي در محل سكونت كارگران بوده است. اين حادثه 15 فروردين سال جاري روي داده است.

 



وزارت بهداشت: فعاليت شيادان طب سنتي متوقف مي شود

مشاور وزير بهداشت در حوزه گياهان دارويي و طب ايراني گفت: از برنامه هاي پيشنهادي در سال 90 ساماندهي، افزايش نظارت پايش، استانداردسازي طب سنتي و جلوگيري از فعاليت شيادان در طب سنتي است.
عباس حاجي آخوندي افزود: تدوين و تهيه آئين نامه هاي مرتبط با تاسيس و اخذ پروانه مطب و خدمات درماني و طب سنتي نقش جدي در شفاف سازي و استانداردسازي فعاليت ها در حوزه سلامت مي تواند داشته باشد.
وي افزود: نابساماني موجود و سوءاستفاده شيادان از مداخلات غيرمنطقي بايد كاسته شود و بايد مداخلات طب سنتي علمي باشد.
حاجي آخوندي اضافه كرد: شفاف سازي، استانداردسازي پايش خدمات و فعاليت هاي طب سنتي از برنامه هاي پيشنهادي د رسال 90 است و نظارت وزارت بهداشت بر ارائه دهندگان خدمات طب سنتي و ايراني امسال افزايش مي يابد.
وي به ايسنا گفت: وزارت بهداشت نقش مهمي در جلوگيري از اين نابساماني ها و فعاليت شيادان در زمينه طب سنتي به عهده دارد و مي تواند در ارائه خدمات قابل پايش، استاندارد و جلوگيري از فعاليت هاي شيادان نقش قابل توجهي داشته باشد.

 



از ابتداي تير ماه فرهنگيان بازنشسته بيمه طلايي مي شوند

وزير آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن بيمه طلايي بيش از 650 هزار نفر از فرهنگيان بازنشسته و خانواده آنها از ابتداي تير ماه 90 خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي روز سه شنبه در مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري با بيمه ايران در راستاي تمديد قرارداد بيمه طلايي فرهنگيان در سال 90 با اعلام اين خبر افزود: فرهنگيان بازنشسته از يكم تير ماه امسال به مدت يك سال به همراه خانواده هايشان تحت پوشش بيمه طلايي قرار مي گيرند و علت آغاز پوشش بيمه اي اين افراد از اول تيرماه، هماهنگي با وزارت رفاه و فراهم آوردن تمهيدات لازم در اين زمينه است.
وي با بيان اينكه مدت زمان قرارداد وزارت آموزش و پرورش با بيمه ايران تا ارديبهشت سال 91 تمديد شد، گفت: تمام فرهنگيان آموزش و پرورش نيز به مدت يك سال ديگر تحت پوشش بيمه طلايي قرار مي گيرند.
وزير آموزش و پرورش درباره افزايش حق بيمه فرهنگيان با عنوان اين مطلب كه امسال نسبت به سال گذشته اين رقم تغييري پيدا نكرده است، افزود: البته مديرعامل بيمه ايران عنوان داشته كه اين مبلغ بين 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
به گفته حاجي بابايي در خدمات بهداشتي و درماني ارائه شده توسط بيمه طلايي ايران نسبت به سال گذشته تغييري ايجاد نشده است.به گزارش مهر وي افزود: سقف ارائه خدمانت فرهنگيان شاغل با بازنشسته ها هيچ تفاوتي نخواهد داشت.

 



رويدادهاي خارجي
تخليه 11 ميليون تن آب آلوده در اقيانوس آرام

مسئولان شركت «تپكو» كه مسئوليت نيروگاه هسته اي فوكوشيما را برعهده دارند، گفتند مجبورند بيش از 11 ميليون تن پسماند هسته اي را در اقيانوس آرام تخليه كنند.
رسانه هاي محلي ژاپن در گزارشي اعلام كردند همزمان با تزريق پودر جاذب به لوله هاي متصل به هسته نيروگاه اتمي «فوكوشيما» مواد راديواكتيو به داخل آب اقيانوس آرام نشت كرده است و آنان مجبورند پسماندهاي هسته اي را به داخل اقيانوس آرام تخليه كنند.
براساس اين گزارش پودر جاذب كه بر پايه «پليمر» است، براي جذب مواد راديواكتيو به داخل لوله هاي متصل به هسته نيروگاه در رآكتور شماره دو تزريق شده بود، اما اين عمليات هم نتوانست از ميزان نشت مواد راديواكتيو به داخل آب اقيانوس آرام جلوگيري كند، به طوري كه كارشناسان آژانس امنيت اتمي ژاپن اعلام كردند كه مواد راديو اكتيو از يك شكاف 20 سانتيمتري به داخل آب نشت مي كند.
همچنين در گزارش كارشناسان آژانس امنيت اتمي اين كشور به اين موضوع اشاره شده است كه تلاش كارگران براي مسدود كردن محل نشت توسط بتن هم ناكام ماند و آب همچنان با مواد راديواكتيو آلوده مي شود. علاوه بر اين، نيروگاه توليد برق «فوكوشيما» هم در بيانيه اي اعلام كرد كه ميزان مواد راديواكتيو در آب 10 هزار برابر بيشتر از حد مجاز است.
خبرگزاري كيودو نيز به نقل از مقامات نيروگاه «فوكوشيما» از كشف جسد دو كارگر در زير زمين رآكتور شماره دو اين نيروگاه خبر دادند. علاوه بر اين، دو كارگر 20 ساله نيز هم به دليل خونريزي شديد در وضعيت نامساعدي قرار دارند.
راديو اكتيو به چين رسيد
دولت چين اعلام كرد: يد 131 راديو اكتيو فضاي همه شهرها و استانهاي اين كشور را فرا گرفته است.
به گزارش روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چين؛ اين ماده در همه 31 استان و شهرهاي مستقل و مناطق خودمختار پراكنده شده است.
اين در شرايطي است كه هواي شهرهاي ديگر از جمله پكن و تيانجين و چند استان به ايزوتوپ هاي 137 و 134 آلوده شده است.
بررسي ها نشان مي دهد به رغم تاكيد بر بي خطر بودن ميزان مواد آلوده، بسياري از مردم در روزهاي اخير به بدن درد و بخصوص گردن دردهاي شديدي در شهر پكن و برخي از شهرهاي ديگر مبتلا شده اند.
كميته بررسي وضعيت فوق العاده هسته اي چين در بيانيه اي اعلام كرد: اين حد از آلودگي براي سلامت مردم و محيط زيست خطرناك نيست.
اين بيانيه افزود: مواد خوراكي و آبهاي آشاميدني كماكان مورد آزمايش قرار مي گيرند تا سلامت آنها تاييد شود.
قربانيان اتمي غرامت مي گيرند
نيروگاه توليد برق اتمي «فوكوشيما» در بيانيه اي اعلام كرد كه به قربانيان تشعشعات هسته اي غرامت پرداخت مي كند.
«بانري كيدا» وزير اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در مصاحبه اي مطبوعاتي با رسانه هاي رسمي اين كشور خاطرنشان كرد: تعدادي از سكنه به تشعشعات هسته اي آلوده شدند كه دولت تصميم گرفته با همكاري اين نيروگاه به آنان غرامت پرداخت كند.
براساس اعلام رسانه هاي رسمي اين كشور نزديك به 80 هزار تن از سكنه نزديك به اين نيروگاه اتمي منازل خود را تخليه كردند، در حالي كه همچنان تعدادي در اين محدوده به سر مي برند؛ چرا كه امكان انتقال آنان به مناطق امن وجود ندارد. علاوه بر اين، وضعيت امدادرساني و ارسال آب سالم و غذا به سكنه تا حدودي با مشكل مواجه شده است.همچنين دولت 20 ميليون ين تا 31 مارس سال جاري براي كمك به سكنه زلزله زده اختصاص داده است، اما به دليل بروز بحران اتمي اين مبلغ قابل افزايش نيست.
شمار مفقودان از15 هزار نفر گذشت
دولت ژاپن در بيانيه اي اعلام كرد كه شمار مفقودان زمين لرزه و سونامي در اين كشور به 15 هزار و350 تن افزايش يافته است، در حالي كه شمار قربانيان هم اكنون 12 هزار و300 تن است.
براساس گزارش خبرگزاري كيودو و دپارتمان مديريت بحران اين كشور دست كم 310 ميليارد دلار در پي وقوع اين دو بلاي طبيعي به اين كشور خسارت وارد شده است.
همچنين بيش از 165 هزار تن از سكنه نواحي شمال و شرق ژاپن به دليل منهدم شدن منازلشان مجبور به تخليه شده و هم اكنون در پناهگاههاي موقت اسكان داده شدند.
بنابر اين گزارش هنوز دهها هزار تن از سكنه مناطق بحران زده و پايتخت بدون برق و آب هستند.

 



گرد و غبار مدارس استان هاي ايلام و كرمانشاه را تعطيل كرد

گرد و غبار شديد مدارس استان ايلام و برخي شهرهاي استان كرمانشاه را تعطيل كرد.
به گزارش ايرنا، رئيس روابط عمومي آموزش و پرورش استان ايلام با اشاره به ورود يك توده غليظ گرد و غبار به هواي اين استان گفت: براساس تصميم شوراي آموزش و پرورش ايلام و به منظور جلوگيري از بروز مشكلات بهداشتي براي دانش آموزان، مدارس ابتدايي نوبت صبح سه شنبه مناطق 14گانه آموزشي اين استان تعطيل شد.
براساس همين گزارش، گرد و غبار شديد مدارس مقاطع مختلف تحصيلي در نوبت هاي صبح و عصر در شهرهاي قصر شيرين، سرپل ذهاب را ديروز به تعطيلي كشاند. براساس گزارش ايستگاه هواشناسي شهرهاي قصر شيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب افق ديد در اين شهرها به 50 متر رسيد.
بنابراين گزارش شبكه بهداشت و درمان شهرستان هاي غربي استان كرمانشاه طي اطلاعيه اي از شهروندان خواسته اند از منازل خود خارج نشده و در منزل نيز از ماسك و يا دستمال مرطوب استفاده كنند.
اين اطلاعيه مي افزايد: ذرات گرد و غبار موجود در هوا براي بيماران قلبي، ريوي و آسمي و افراد سالخورده و كودكان بيش از سايرين خطر دارد.

 



وحشت مردم از حضور پرندگان شكاري در حياط يك منزل

حضور دو قطعه پرنده شكاري در حياط منزل مسكوني موجب ترس و نگراني ساكنان منزل و اهالي محل شد.
ساكنان منزل مسكوني در فردوسي خيابان نوفل لوشاتو ساعت 28:11 سه شنبه 16 فروردين ماه با ديدن همزمان دو پرنده شكاري در تماس با سامانه 125 از آتش نشاني كمك خواستند.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران در پي اين درخواست شهروندان، آتش نشانان ايستگاه 46 را به اين محل اعزام كرد.
به گفته رحيم سليمي فرد، فرمانده آتش نشانان در اين عمليات، اين دو پرنده باعث نگراني و ترس ساكنان منزل مسكوني و شهروندان ديگر شده بودند كه آتش نشانان هر دو پرنده را بدون هرگونه آسيبي گرفتند و به محل نگهداري اين گونه پرندگان منتقل كردند.

 



هزينه كفن و دفن افزايش نمي يابد

مدير امور فرهنگي سازمان بهشت زهرا گفت: هزينه كفن و دفن اموات تهراني ها امسال افزايش نمي يابد.
اسماعيل دانش پژوه افزود: هزينه كف و دفن اموات 150 هزار تومان است و اگر بستگان قطعه عمومي را انتخاب كنند كمتر هم مي شود.
وي ادامه داد: هزينه كفن و دفن شامل حمل، شست وشو، غسل و... است.

 



151 اصله درخت در بندر امام حسن(ع) بوشهر در آتش سوخت

151 اصله نخل و درخت كنار در بندر امام حسن(ع) بوشهر در آتش سوخت.
به گزارش ايرنا، سرپرست بخشداري بندر امام حسن(ع) شهرستان ديلم با بيان اين مطلب افزود: اين آتش سوزي با همكاري شركت نفت فلات قاره و شهرداري امام حسن(ع) مهار و از سرايت آتش به ديگر باغ ها و نخلستان هاي مجاور پيشگيري شد.
سرپرست بخشداري امام حسن با بيان اينكه علت وقوع حادثه هنوز مشخص نشده گفت: پرونده اين حادثه توسط مقام هاي قضايي در دست بررسي است.
گفتني است در اين آتش سوزي 106 اصله نخل و 44 اصله درخت كنار طعمه حريق شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14