(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 فروردین 1390- شماره 19906

واشنگتن براي تاسيس پايگاه در افغانستان به نمايندگان پارلمان پيشنهاد رشوه داد
پرويز مشرف براي تشكيل حزب جديد به پاكستان برمي گردد
فيدل كاسترو از رهبري حزب كمونيست كنار رفت
اعتصاب و درگيري در شهرهاي يمن مردم : تا سقوط ديكتاتور ايستاده ايم
مردم بحرين : هرگونه سازش با آل خليفه پايمال كردن خون شهداست
تظاهرات همبستگي با مردم بحرين در برلين
سفير اسرائيل در پي افزايش اعتراض ها خاك مصر را ترك كرد
ناآرامي هاي ضد دولتي در اوگاندا شدت گرفت
وزارت خارجه آمريكا كمك هاي مالي به مخالفان بشاراسد را تاييد كرد
آزمايش موشك هسته اي در پاكستان
هزاران يوناني عليه دولت به خيابان ها ريختند
شهرهاي ليبي زير آتش ناتو و قذافي ؛ صادرات نفت ليبي قطع شد
ائتلاف موسوم به جوانان آزاده در عربستان : جمعه آينده، انقلاب جهاني عليه آل سعود



واشنگتن براي تاسيس پايگاه در افغانستان به نمايندگان پارلمان پيشنهاد رشوه داد

آمريكا براي تاسيس پايگاه دائمي در افغانستان به نمايندگان پارلمان اين كشور پيشنهاد رشوه داده است.
يك منبع مطلع در مجلس افغانستان اعلام كرد كه آمريكا با ارسال پيام محرمانه اي به نمايندگان مجلس افغانستان از آنها خواسته است در صورت امضاي توافقنامه امنيتي درباره احداث پايگاه دائمي آمريكا در افغانستان به هر يك از نمايندگان يك ميليون دلار پرداخت كند.
اين در حالي است كه نه تنها اكثريت نمايندگان مجلس افغانستان بلكه اقشار مختلف مردم با احداث پايگاه دائمي آمريكا در كشورشان مخالف هستند.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز اعلام كرد، احداث هرگونه پايگاه نظامي دائمي در افغانستان از سوي آمريكا مشروط به توافق همسايگان است.

 



پرويز مشرف براي تشكيل حزب جديد به پاكستان برمي گردد

رئيس جمهور سابق پاكستان با اين ادعا كه مي تواند سرنوشت مردم كشورش را تغيير دهد، اعلام كرد كه به زودي به پاكستان باز مي گردد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «پرويز مشرف» گفت: هيچ كس نمي تواند مرا از بازگشت به كشورم براي خدمت كردن به مردم باز دارد.
وي افزود، زماني به پاكستان باز مي گردد كه سازماندهي مجدد حزبش را كامل كند و از مردم كشورش خواست خود را براي تغيير آماده كنند. مشرف اسم حزب خود را «مسلم ليگ تمامي پاكستاني ها» ناميد و گفت تغييرات در پاكستان تنها از طريق اين حزب ايجاد مي شود.
مشرف گزارش هاي مربوط به ديدارش با «نواز شريف»، رهبر حزب «مسلم ليگ» را تكذيب كرد و گفت: در شأن من نيست كه با رئيس حزب مسلم ليگ شاخه نواز ديدار كنم!

 



فيدل كاسترو از رهبري حزب كمونيست كنار رفت

فيدل كاسترو از رهبري كميته مركزي حزب حاكم كمونيست كناره گيري كرد.
به گزارش «اينترنشنال بيزينس تايمز»، فيدل كاسترو، رهبر انقلاب كوبا رسما از رياست كميته مركزي حزب كمونيست كوبا استعفا كرد.
براساس اين گزارش، «كاسترو» در عين حال از اعضاي اين حزب خواست به اصول انقلاب كوبا پايبند بمانند. بنا به اعلام روزنامه هاي اين كشور، رهبر 84 ساله انقلاب كوبا اعلام كرد كه برادرش «رائول كاسترو» از اين موضوع خبر داشته است.خبرگزاري «شين هوا» نيز با اعلام اين خبر نوشت، «فيدل كاسترو» از جوانان كشورش خواسته اصلاحات اقتصادي را كه چندي پيش برادرش نيز بر اجرا شدن آن تاكيد كرد، بپذيرند.
گفتني است دوشنبه گذشته در ششمين اجلاس كنگره كوبا «رائول كاسترو» كه در سال 2006 قدرت را از برادرش تحويل گرفت، پيشنهاد اجراي اصلاحات گسترده سياسي و اقتصادي را ارائه كرد كه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

 



اعتصاب و درگيري در شهرهاي يمن مردم : تا سقوط ديكتاتور ايستاده ايم

سرويس خارجي-
شهرهاي مختلف يمن روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردم عليه رژيم علي عبدالله صالح بود و در درگيري ميان مخالفان و نيروهاي حكومتي بيش از 500 نفر زخمي شدند.
نيروهاي امنيتي يمن در تظاهراتي كه در صنعا برگزار شد براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گلوله هاي واقعي و گاز اشك آور استفاده كردند كه طي آن 300 نفر مجروح شدند.
بسياري از تظاهركنندگان از ناحيه كمر، پا و سينه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و بيش از 250 نفر نيز به علت استنشاق گاز اشك آور دچار حالت خفگي شدند.
شاهدان عيني اظهار داشتند به جز نيروهاي امنيتي، اراذل و اوباش رژيم علي عبدالله صالح با تيراندازي مستقيم به سوي تظاهركنندگان و با پرتاب سنگ و چوب و چماق بسياري از مخالفان را مجروح كردند.
اين در حالي است كه دو جنگنده رژيم علي عبدالله صالح در استان مأرب به پرواز درآمد و مراكز ايست و بازرسي در مسير اصلي بين مأرب و صنعا ايجاد شد.
منابع آگاه اعلام كردند كه تجهيزات ضد هوايي كه قبايل در اختيار دارند مانع از پرواز جنگنده هاي ارتش بر فراز اين استان ها مي شود.
نيروهاي امنيتي رژيم يمن همچنين با حمله به مساجد و منازل مجروحاني كه در اين مكان ها پناه گرفته بودند مورد ضرب و شتم قرار مي دادند و بسياري از پزشكان و كادر پزشكي كه به مداواي بيماران مي پرداختند نيز مورد ضرب و شتم قرار مي گرفتند.
شهرهاي اب، ذمار، تعز، عدن، البيضا، الحديده و ديگر شهرهاي يمن نيز شاهد برگزاري تظاهرات گسترده و درگيري ميان مخالفان حكومت با نيروهاي امنيتي بود.
مخالفان شعار مي دادند علي عبدالله صالح بايد برود، رئيس جمهور و اطرافيانش بايد محاكمه و مجازات شوند، هرگز تسليم نمي شويم و هرگز سازش نمي كنيم.
اين در حالي است كه تاجران يمني نيز در بخش هاي مختلف خصوصي و دولتي اعتصاب خود را آغاز و اعلام كردند كه تا سرنگوني عبدالله صالح دست از كار و فعاليت خواهند كشيد.
از سوي ديگر، افرادي كه از حزب كنگره مردمي حاكم در يمن استعفا دادند فراكسيون مخالف جديدي را به نام «عدالت و سازندگي» تشكيل دادند.
شماري از اعضاي برجسته مستعفي دولت و حزب حاكم يمن همچون وزيران گردشگري، حمل و نقل و حقوق بشر و نيز شماري از نمايندگان پارلمان كه در اعتراض به كشتار وحشيانه معترضان توسط رژيم ديكتاتوري علي عبدالله صالح از سمت خود استعفا كرده بودند در اين حزب حضور دارند.
حزب جديد موسوم به «عدالت و سازندگي» حمايت خود را از انقلاب جوانان يمن اعلام كرده است. اين حزب خواستار كناره گيري رئيس جمهور ديكتاتور يمن است و با قلع و قمع معترضان مخالف است.
شوراي همكاري خليج فارس نشست چهارم خود را نيز روز گذشته براي بررسي اوضاع يمن برگزار كرد، اين در حالي است كه مخالفان اعلام كردند كه شورا درصدد است شرايط انتقال شرافتمندانه علي عبدالله صالح از قدرت را فراهم آورد و اين با خواست اصلي مخالفان در تضاد است. در همين رابطه شوراي امنيت سازمان ملل روز گذشته براي بررسي بحران يمن تشكيل جلسه داد.بررسي مسائل يمن، بحرين و ليبي از جمله مسائل مورد بحث اعضاي شوراي امنيت بود.
اكثر نقاط يمن
در دستان انقلابيون
عضو فرماندهي احزاب ديدار مشترك يمن نيز ديروز اعلام كرد بيشتر استان هاي اين كشور به دست انقلابيون افتاده و رژيم جز بخش هايي از صنعا و چند استان ديگر به هيچ جا سيطره ندارد. «محمد الساعدي» افزود: روز سه شنبه از 21 استان اين كشور 17 استان در سيطره كامل انقلابيون قرار داشت. وي در پايان بر كناره گيري «علي عبدالله صالح» از قدرت تاكيد كرد.

 



مردم بحرين : هرگونه سازش با آل خليفه پايمال كردن خون شهداست

سرويس خارجي-
مخالفان حكومت آل خليفه در بحرين اعلام كردند، هرگونه مذاكره و سازش با رژيم، پايمال كردن خون شهداي انقلاب است.
جنبش انقلاب 14 فوريه بحرين با انتشار بيانيه اي هرگونه مذاكره و سازش با رژيم آل خليفه را پايمال كردن خون شهدا دانست و افزود، همه جهانيان مي دانند كه اين رژيم هيچ گاه خواستار مذاكره و گفت وگو نبوده و تنها گزينه اي كه در پيش گرفته راه سركوب و كشتار مردم است.
در اين بيانيه آمده است، خاندان سركوبگر آل خليفه نه تنها به خواسته هاي معترضان توجه نمي كند بلكه با به كارگيري نيروهاي خارجي و توسل به آنها به سركوب هرچه بيشتر مردم مي پردازد.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است، حكومت آل خليفه همان طور كه در سه دهه گذشته نيز نشان داده فقط از منطق سركوب،قتل و كشتار مردم تبعيت مي كند.
گفتني است در پي سركوب ددمنشانه و وحشيانه مردم بحرين توسط خاندان آل خليفه سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا از نظام حاكم در بحرين درخواست كرده بودند كه با مخالفان گفت وگو كند.
اين در حالي است كه مخالفان حكومت هرگونه مذاكره را منتفي و آن را بي حرمتي به خون شهداي انقلاب عنوان كرده و اعلام كردند كه رژيم آل خليفه با كشتار مردم بي دفاع بحرين راهي براي مذاكره باقي نگذاشته است.
از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي آل خليفه با همدستي نيروهاي نظامي آل سعود هر روز بر اعمال فشارها و اقدامات سركوبگرانه خود عليه معترضان مي افزايند و در تازه ترين جنايت اين رژيم، به منازل و مدارس يورش برده و زنان و دختران را مورد آزار و اذيت قرار داده و آنها را به مكان هاي نامعلومي انتقال مي دهند.
اخراج كارمندان دولت، پزشكان، پرستاران، وكلاي حقوقي، استادان دانشگاه ها، دانشجويان و ابطال مجوز 100 راننده تاكسي به بهانه حضور در تظاهرات از ديگر اقدامات سركوبگرانه رژيم آل خليفه براي تحت فشار قرار دادن معترضان به ويژه شيعيان اين كشور است.
در همين رابطه حمله به مساجد، تكايا و حسينيه هاي عزاداري از ديگر اعمال وحشيانه نيروهاي امنيتي بحرين و عربستان سعودي است، اين نيروها با تانك ها و خودروهاي زرهي به تكايا و مساجد حمله و با پرتاب گازهاي خفه كننده مراسم عزاداري شيعيان را به خاك و خون مي كشند و تاكنون 10 مسجد بحرين به طور كامل تخريب شده است.اين در حالي است كه وزير خارجه بحرين طي اظهاراتي اعلام كرد، نيروهاي عربستان سعودي و اماراتي براي كمك به فرونشاندن قيا م هاي خياباني به بحرين فراخوانده شدند و همچنان در كشور باقي خواهند ماند.
از سوي ديگر، روزنامه واشنگتن پست طي گزارشي اعلام كرد كه سكوت آمريكا در قبال سركوب هاي گسترده در بحرين با وجود ادعاي طرفداري از دموكراسي در خاورميانه سؤال برانگيز است.

 



تظاهرات همبستگي با مردم بحرين در برلين

سرويس خارجي-
جمعي از شيعيان ساكن برلين در اعتراض به كشتار مردم بحرين تظاهرات به راه انداخته و خواستار پايان بخشيدن به دخالت نظامي عربستان در اين كشور شدند.
در اين تظاهرات كه در خيابان كورفوستن دام مقابل كليساي يادبود برلين برگزار شد تظاهركنندگان تصاويري از جنايات دولت بحرين در دست داشتند و خواستار پايان بخشيدن به كشتار مردم توسط حكومت بحرين شدند.شركت كنندگان در تظاهرات همچنين دخالت نظامي عربستان سعودي و امارات و همكاري آنان با دولت بحرين در كشتار مردم را محكوم كردند. همزمان با برگزاري اين تظاهرات و سخنراني برخي از فعالان سياسي، مردم و رهگذران آلماني به ديدن اين تصاوير و گوش فرادادن به اظهارات تظاهركنندگان برانگيخته شده و بتدريج بر جمعيت حاضرين اضافه مي شد.در اين تظاهرات مليت هاي مختلف حضور داشتند.
در همين رابطه همايش در شهر استكهلم پايتخت سوئد در همبستگي با مردم بحرين برگزار شد.
در اين همايش كه نمايندگان سازمان عفو بين الملل، صليب سرخ، نمايندگان سازمان هاي حقوق بشري و بسياري از نمايندگان احزاب و سازمان هاي سياسي و حقوقي اروپا حضور داشتند حاضرين حمايت خود را از قيام مردم بحرين اعلام و دخالت هاي عربستان در امور داخلي بحرين را محكوم كردند.شركت كنندگان در اين همايش خواستار توجه جهاني به جنايت هاي آل خليفه و پرده برداشتن از اين جنايات شدند.
قرار است هفته آينده نيز تظاهرات گسترده اي در مقابل سفارت عربستان سعودي در شهر استكهلم با هدف محكوم كردن سركوب ملت بحرين صورت بگيرد.
اين در حالي است كه در شهرهاي مختلف پاكستان نيز تظاهرات همبستگي با مردم بحرين و محكوم كردن دخالت هاي نظامي عربستان در اين كشور همچنان ادامه دارد و مردم خواستار خروج نيروهاي نظامي بيگانه از اين كشور و توقف كشتار شيعيان توسط خاندان آل خليفه هستند.

 



سفير اسرائيل در پي افزايش اعتراض ها خاك مصر را ترك كرد

در پي افزايش اعتراضات مردمي در مصر، سفير رژيم صهيونيستي مجبور به ترك خاك اين كشور و بازگشت به تل آويو شد.
به گزارش خبرگزاريها، در شرايطي كه رژيم صهيونيستي، تحركات ديپلماتيك مصر به ويژه احتمال سفر «نبيل العربي» وزير امور خارجه اين كشور به نوار غزه را زير نظر دارد، «اسحاق ليواتون» سفير اسرائيل، روز يكشنبه قاهره را به مقصد تل آويو ترك كرد.
روزنامه «شرق الاوسط» چاپ لندن روز سه شنبه نوشت: پيش از اين سفارتخانه اسرائيل در شهر «جيزه» و كنسولگري آن در اسكندريه شاهد برگزاري تظاهرات مردم مصر و درخواست براي خروج سفير اسرائيل و قطع روابط ديپلماتيك با اين رژيم به علت ادامه جنايتهاي آن در حق ملت فلسطين بود.
اين در حالي است كه «عبدالله الاشعل» معاون وزير سابق امور خارجه مصر و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري، سخنان العربي را نشانه استقلال مصر در سياست خارجي و پيام مهمي براي رژيم صهيونيستي دانست و افزود: اسرائيل بايد به فكر صلح واقعي باشد و منطق جنگ و نژادپرستي را كنار بگذارد.
در همين حال دولت مصر روز دوشنبه گذرگاه مرزي «العوجه» در صحراي سينا با رژيم صهيونيستي را بسته اعلام كرد.
از سوي ديگر، «ابوالعز الحريري» عضو جنبش ملي تغيير در گفت وگو با شبكه خبري «العالم»، از زمينه سازي مصر براي درخواست از سازمان ملل براي به جريان انداختن دوباره يكي از قطعنامه هاي لغو شده كه صهيونيسم را معادل نژادپرستي مي داند، خبر داد.
وي متذكر شد: ملت مصر وارد مرحله جديدي شده است و مقاومت در برابر دشمن صهيونيست را آغاز كرده و موفق شده كه عادي سازي روابط با دشمن را متوقف كند.
وي يادآور شد: ديوان عالي اداري مصر، دستور توقف صدور گاز به اسرائيل و خودداري از صادرات آن با قيمت پايين را صادر كرده است، چرا كه مجموع اختلاف قيمت آن با قيمت جهاني به10 ميليارد دلار در سال مي رسد و اين امتياز قبلا از سوي حسني مبارك به صهيونيست ها داده شده است.

 



ناآرامي هاي ضد دولتي در اوگاندا شدت گرفت

شورش هاي خياباني در اعتراض به افزايش قيمت سوخت و گراني مواد غذايي در اوگاندا وارد دومين هفته خود شد.
به گزارش خبرگزاريها، مردم اوگاندا براي سومين بار طي هفته جاري با سرازير شدن به خيابانها و درگيري با پليس و نيروهاي امنيتي، اعتراض خود را نسبت به گراني مواد غذايي و سوخت اعلام كردند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره «كامپالا» پايتخت اوگاندا از هفته پيش تاكنون دست كم سه بار شاهد شورش و تظاهرات خشونت بار مردم و برخورد پليس و نيروهاي ارتش با آنها بوده است.
به گفته شاهدان عيني، تظاهركنندگان اوگاندايي با بستن راههاي ارتباطي و آتش زدن لاستيك، كناره گيري دولت حاكم در اوگاندا را خواستار شدند.
براساس اين گزارش، دولت اوگاندا با وجود آزادي تظاهرات، با هرگونه تجمع و مخالفت مردم به شدت برخورد مي كند و بر اين اساس با يورش پليس به تظاهرات آرام مردم، اعتراضات رنگ خشونت به خود گرفت.
همچنين «كيزا بسي گيه» رهبر مخالفان نيز كه در تظاهرات روز دوشنبه حضور داشت از سوي پليس بازداشت و به نقطه نامعلومي انتقال داده شد.رهبر حزب دموكراتيك اوگاندا نيز كه از مخالفان سرشناس دولت حاكم به شمار مي رود هم در بين بازداشت شدگان قرار دارد.
اين در حالي است كه افزايش قيمت مواد غذايي و ساير مخارج زندگي، و نرخ بالاي بيكاري، ادامه حيات را براي مردم اوگاندا غيرممكن كرده است.
«يووري موسويني» رئيس جمهور اوگاندا در واكنش به تظاهرات مخالفان دولت، گفت كه هيچ گونه تظاهراتي را تحمل نخواهد كرد.
از سوي ديگر، پليس و نيروهاي امنيتي در كامپالا، حتي عابران پياده را مجبور به پاكسازي خيابانها و خرابي هاي ناشي از تظاهرات مي كنند.در همين حال، بسياري از تحليلگران، وجود فساد گسترده در دولتمردان اوگاندا را از علل فقر و شورش مردم عليه دولت حاكم مي دانند.كشور اوگاندا با 241 هزار و139 كيلومترمربع مساحت، جمعيتي حدود 35 ميليون نفر را در خود جاي داده است.
اين كشور آفريقايي كه اميد به زندگي در آن به 51 سال مي رسد با كشورهايي نظير سودان، كنيا، زئير، تانزانيا و رواندا همسايه است.

 



وزارت خارجه آمريكا كمك هاي مالي به مخالفان بشاراسد را تاييد كرد

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا خبر مربوط به كمك هاي مالي واشنگتن براي براندازي دولت بشاراسد را تاييد كرد.
«مارك تونر» ضمن اعتراف به اعطاي كمك هاي مالي به مخالفان دولت سوريه گفت، مسئولان سوري اين اقدام واشنگتن را به منزله تهديد براي ايجاد هرج ومرج در سوريه مي دانند.
وي تصريح كرد، آمريكا نگران تحولات سوريه است و از تظاهرات مخالفان حمايت مي كند.
روزنامه واشنگتن پست اخيرا در گزارشي افشا كرد كه وزارت خارجه آمريكا در سال 2006 بيش از شش ميليون دلار به مخالفان سوريه كمك مالي كرده است.
وليد معلم وزيرخارجه سوريه ضمن محكوم كردن فتنه انگيزيي هايي كه از سوي بيگانگان در كشور صورت مي گيرد اظهار داشت: بشار اسد رئيس جمهور سوريه مرد اصلاحات است و معتقد است اصلاحات ضرورتي ملي است.
وزيرخارجه سوريه گفت، هركس كه خواهان اصلاحات است نبايد از خشونت و سلاح استفاده كند و بايد خواسته هاي خود را به صورت مسالمت آميز بيان كند.
وي تصريح كرد، ملت و رهبران سوريه به يكديگر اعتماد دارند و خواسته اصلي شان ايجاد نظم و امنيت عمومي است.
در همين رابطه «جرج جبور» عضو پيشين پارلمان سوريه نيز گروه هاي غيرقانوني را عامل كشتار مردم دانست و گفت، اين گروه ها به مردم و نيروهاي امنيتي تيراندازي مي كنند تا اوضاع را به نفع خود بحراني كنند و كشور را به هرج ومرج بكشانند.
وزارت كشور سوريه نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه گروه هاي تروريستي در سوريه به اشد مجازات مي رسند.
در اين بيانيه آمده است، هرگز در مقابل فعاليت هاي تروريستي كوتاه نمي آييم چرا كه اين گروه ها اقدام به ناامني، گسترش تروريسم و ايجاد ارعاب ميان شهروندان مي كنند.
از سوي ديگر گروه هاي مختلف لبناني با برگزاري يك كنفرانس در بيروت از توطئه چيني هاي جريان المستقبل عليه سوريه انتقاد كردند.
حزب الله و ديگر احزاب و گروه هاي لبناني در اين كنفرانس اعلام كردند كه امنيت سوريه و لبنان به هم مرتبط است و كساني كه امنيت سوريه را نشانه گرفته اند در واقع درصدد ايجاد هرج ومرج و جنگ داخلي در لبنان هستند.
شيخ نبيل قاووق رئيس شوراي اجرايي حزب الله در اين نشست تاكيد كرد، گروه هاي مقاومت لبنان هرگونه دخالت در امور داخلي سوريه را محكوم مي كنند.
در همين رابطه ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان قصد دارد براي اعلام رسمي همبستگي كشورش با سران سوريه به دمشق سفر كند.

 



آزمايش موشك هسته اي در پاكستان

پاكستان يك موشك جديد بالستيك با برد كوتاه و قابليت حمل كلاهك هسته اي را با موفقيت آزمايش كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ستاد ارتش پاكستان طي بيانيه اي اعلام كرد اين كشور يك فروند موشك بالستيك پيشرفته موسوم به «هاتف 9» با برد كوتاه را به طور موفقيت آميز مورد آزمايش قرار داد.
بر پايه اين گزارش، طبق بيانيه ارتش پاكستان موشك «هاتف 9» با ويژگي هاي جديد و توسعه يافته قادر است كلاهك هسته اي با خود حمل كند.
اين موشك پيشرفته كه در مركز راهبردي نصر پاكستان طراحي و ساخته شده از قدرت بازدارندگي بالا و دقت زيادي برخوردار است.
گفته شده اين موشك كه در بخش دفاعي پاكستان به كار گرفته خواهد شد با سيستم جديدي كه دارد قادر خواهد بود تهديدات موشكي عليه اين كشور را خنثي سازد.

 



هزاران يوناني عليه دولت به خيابان ها ريختند

هزاران نفر از مردم يونان در اعتراض به برنامه هاي اقتصادي دولت تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر در آتن دوشنبه در اعتراض به طرح هاي رياضت اقتصادي دولت تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با تجمع در ميدان مركزي شهر به برنامه بانك مركزي اين كشور مبني بر سرعت بخشيدن به اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي اعتراض كرده و تاكيد كردند، اين اقدام به اقشار متوسط به پائين جامعه فشار مضاعفي وارد مي كند.
از سوي ديگر، اتحاديه بخش خصوصي يونان نيز با صدور بيانيه اي از برنامه اعتصاب 24 ساعته اتحاديه هاي كارگري اين كشور در 11 ماه مه خبر داد.
در بيانيه اين اتحاديه كه 800 هزار عضو دارد تاكيد شده در اجراي رياضت هاي اقتصادي دولت بيش از هر چيز به حقوق و مزاياي كارگران و كارمندان و بازنشستگان اجحاف مي شود.
دولت يونان قصد دارد براي جبران كسري بودجه خود طرح رياضت اقتصادي را به اجرا درآورد. اين طرح قرار است تا 5 1ماه مه به تصويب پارلمان برسد.

 



شهرهاي ليبي زير آتش ناتو و قذافي ؛ صادرات نفت ليبي قطع شد

جنگنده هاي ناتو و گردان هاي «معمر قذافي» به طور همزمان شهرهاي شمالي ليبي را هدف حملات سنگين قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، جنگنده هاي ناتو دوشنبه مركز مخابرات شهر «سرت» را هدف بمباران قرار دادند. در اين حمله، سه ايستگاه مخابرات منهدم شد. اين ايستگاه ها شبكه هاي ارتباطي آتش نشاني ها، امدادگران و بيمارستان ها را تامين مي كردند. در مورد شمار تلفات و زخمي هاي اين حمله گزارشي نرسيده است.
جنگنده هاي ناتو دوشنبه شهر «العزيزيه»، واقع در 50 كيلومتري جنوب غربي طرابلس را نيز هدف قرار دادند. از تلفات و زخمي هاي احتمالي اين حمله هم گزارشي مخابره نشده است.
اما، گردان هاي وابسته به قذافي دو شهر «يفرن» و «نالوت» كه در نزديكي مرز تونس واقع شده اند و تحت كنترل انقلابيون قرار دارند، را با موشك هاي «گراد» در هم كوبيدند. در اين حمله، مناطق مسكوني و بيمارستان ها هدف قرار گرفتند و دست كم 110 نفر غيرنظامي كشته شدند. يفرن در 130 كيلومتري جنوب غربي طرابلس قرار دارد و نالوت نيز در غرب پايتخت واقع است و 235 كيلومتر با طرابلس فاصله دارد.
در شهر مصراته نيز كشتار جمعي به معناي واقعي كلمه توسط نيروهاي قذافي ادامه دارد، ديكتاتور ليبي كه باور نمي كرد مردم اين شهر چند هفته در مقابل نيروهايش مقاومت كنند، اكنون مي خواهد انتقام سختي از آنها بگيرد. حتي طبق برخي گزارشات، قذافي دستور داده است شهر مصراته را به كلي از نقشه ليبي پاك كنند.
صليب سرخ بين المللي توانست 618 مهاجر خارجي را از مصراته خارج كند. تلويزيون «بي. بي.سي» اوضاع اين شهر را به شدت بحراني توصيف كرد.
در حالي كه مصراته به مدت دو ماه تحت محاصره نيروهاي قذافي قرار دارد، درگيري در حومه اين شهر ميان انقلابيون و نيروهاي ديكتاتور همچنان ادامه دارد. سازمان ملل از قذافي خواست به حملات خود در مصراته فورا خاتمه دهد. با اين حال، «فرحان حق»، معاون سخنگوي سازمان ملل گفت، اين سازمان با دولت ليبي درباره دسترسي نيروهاي امدادرسان به مصراته، به توافق رسيدند. در همين حال، خبر مي رسد كه 20 تن از افسران ارشد ارتش قذافي به تونس فرار كردند.
خبر ديگر از ليبي اينكه، صادرات نفت از اين كشور به خارج متوقف شد. انقلابيون اعلام كردند كه تنها بر يك سوم منابع نفتي تسلط دارند.
آخرين آمار تلفات
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي، به وزيرخارجه ايتاليا گفت كه ناآرامي هاي جاري ليبي تاكنون به مرگ 10 هزار نفر و جراحت 55 هزار تن ديگر انجاميده است دولت رم تاكنون تنها 25 مجروح ليبيايي را در بيمارستان هاي ايتاليا پذيرفته است.
ساير رويدادها
¤ كشورهاي غربي قصد دارند دارايي هاي شخصي «صفيه فركاش» همسر 40 ساله قذافي را توقيف كنند. دارايي اين فرد حدود 30 ميليارد دلار برآورد شده است.
¤ مخالفان قذافي خواستار اهتزاز پرچم انقلابيون در سفارت ليبي در سوئد شدند.
¤ ايتاليا از سازمان ملل خواست، مكاني را براي تبعيد قذافي مشخص كند.

 



ائتلاف موسوم به جوانان آزاده در عربستان : جمعه آينده، انقلاب جهاني عليه آل سعود

ائتلاف موسوم به جوانان آزاده در عربستان، در فراخواني جمعه آينده را به عنوان روز انقلاب و مقابله با حكومت آل سعود در رياض و ديگر مناطق دنيا عنوان كرد .
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم اعلام كرد، ائتلاف جوانان آزاده عربستان سعودي ديروز طي يك فراخوان جهاني جمعه آينده را به عنوان روز انقلاب عليه رژيم آل سعود اعلام كرد.اين ائتلاف در فراخوان خود كه از طريق شبكه هاي اجتماعي اينترنتي منتشر شد، از همه مسلمانان جهان دعوت كرد، با برگزاري تظاهرات مقابل سفارتخانه هاي عربستان سعودي در نقاط مختلف دنيا، آزادي بازداشت شدگان سياسي را خواستار شوند .
ادامه تظاهرات در نقاط مختلف عربستان بويژه مناطق شرقي اين كشور در اعتراض به بازداشت هاي سياسي و تبعيض و نقض حقوق شهروندان، موجب شد مسئولان سعودي سرانجام 10 تن از بازداشت شدگان را آزاد كنند .
پيش از اين «محمد المسعري » فعال سياسي عربستان و از مخالفان رژيم آل سعود در گفت وگو با خبرگزاري فارس درباره حجم واقعي اعتراضات و تظاهرات در عربستان سعودي گفته بود: به دليل آنكه در عربستان سعودي هيچ حزبي اجازه فعاليت ندارد و هيچ اتحاديه و صنفي نيز وجود ندارد و مطبوعات نيز از آزادي بيان محروم هستند و تاكنون نيز هيچ گونه نظرسنجي آزادي وجود نداشته است، نمي توان درباره حجم واقعي اعتراضات مردم عربستان به رژيم آل سعود دست يافت . گفتني است، از زمان آغاز خيزش هاي اسلامي در منطقه و شمال آفريقا، عربستان سعودي نيز چندين بار شاهد قيام هاي مردمي بود كه به شدت از سوي نظاميان اين كشور سركوب شد. اين كشور همچنين با چراغ سبز آمريكا، مدت زماني است در حال سركوب بيداري اسلامي بحرين است. اقدامي كه به اعتقاد تحليلگران، بيش از هر چيز نشان دهنده وحشت اين حكومت از بيداري هاي اسلامي منطقه است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14