(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 فروردین 1390- شماره 19906

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقال به فاز مذاكره پروژه جديد آمريكا در منطقه (يادداشت روز)
رايزني ايران و عراق براي كمك به مردم مظلوم بحرين
بليط (گفت و شنود)
وزارت خارجه مصر: دشمني با ايران به نفع اعراب نيست
معاون وزير كشور: هماهنگي هاي اجرايي انتخابات مجلس نهم نهايي شد
آكسيون پيشكش! چرا چمن سبز را شخم زديد؟ (خبر ويژه)
رژيم سعودي در توفان انقلاب هاي منطقه محاصره شده است (خبر ويژه)
دولت عراق:اوباما چرا منافقين را در آمريكا جاي نمي دهد؟! (خبر ويژه)
نتانياهو: ديگر به چه زباني بگوئيم كه داريم سقوط مي كنيم! (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



انتقال به فاز مذاكره پروژه جديد آمريكا در منطقه (يادداشت روز)

اگرچه ممكن است ظاهرا اينطور به نظر برسد كه سرعت تحولات منطقه كاهش پيدا كرده يا به اصطلاح اين تحولات كنترل شده، ولي تعبير دقيق تر اين است كه گفته شود كل منطقه خاورميانه وارد يك دوران گذار بسيار مهم و حساس شده كه در آن تحولات در زماني بلند تر و در سطحي عميق تر رخ مي دهد و اثراتي ديرپاتر و ماندگارتر هم خواهد داشت. سرعت بالاي تحولات در حدود 3 ماه گذشته كه به سرنگوني حداقل دو دولت و بي ثبات شدن موقعيت تقريبا تمامي متحدان آمريكا انجاميد، نشان دهنده آن است كه منطقه در حال وارد شدن به دوران جديدي از تاريخ خود است. كسي نمي داند اين دوران جديد چقدر طول خواهد كشيد. اين هم روشن نيست كه سير تحولات و توالي آنها چگونه خواهد بود. احتمال رخ دادن پديده هاي غير منتظره و سر بازكردن زخم هاي كهنه اي كه همگان آنها را فراموش شده مي دانند هم دور از انتظار نيست. واقعا چه كسي تصور مي كرد خودسوزي يك جوان در تونس به چنين زلزله مهيبي منجر شود؟ اما دو چيز روشن است: اول اينكه بسياري چيزها تغيير خواهد كرد و دوران گذاري كه آغاز شده آبستن تحولات بسياري است به گونه اي كه آينده منطقه تا حد بسيار اندكي شبيه گذشته آن خواهد بود و دوم، آنچه پس از اين در منطقه رخ خواهد داد تركيبي از پروژه ها و پروسه هاست. پروژه ها مجموعه طراحي ها و برنامه ريزي هايي است كه دولت هاي مختلف و قدرت هاي منطقه اي و فرامنطقه اي براي اثرگذاري بر روند تحولات انجام مي دهند و آنها را تا آنجا كه بتوانند پياده خواهند كرد و پروسه ها فرايندهايي طراحي نشده و عموما مردمي است كه از دل باور ها، ارزش ها و فرهنگ مردم منطقه خاورميانه كه اكنون به پاخاسته اند و به نيرو و توان خود واقف شده اند بيرون خواهد آمد. سوال هاي استراتژيك اينهاست: در تحولات آينده منطقه چه مقدار از آنچه رخ مي دهد پروژه است و چه مقدار پروسه؟ كدام تحولات برنامه ريزي خواهد بود و كدام ها بدون برنامه ريزي رخ خواهد داد؟ آن دسته از تحولاتي كه به نحو خودجوش از سوي جنبش هاي منطقه رخ مي دهد، سر جمع به نفع كداميك از بازيگران تمام خواهد شد؟ (شكل ديگر اين سوال اين است: اگر مردم منطقه اجازه پيدا كنند كه آزادانه تصميم گرفته و عمل كنند نتيجه به نفع ايران خواهد بود يا آمريكا؟) مهم تر از اين، توان برنامه ريزي و امكانات اجرايي در اختيار هر كدام از طرف هاي دخيل در اين كشمكش راهبردي چيست؟ كدام طرف توانمندتر است، شناخت بهتري از منطقه دارد و مي تواند برنامه هاي دقيق تر و موثرتري تدوين كند؟ و كدام طرف امكانات كارآمدتري براي اجراي برنامه هايي كه تدوين مي كند در اختيار دارد؟
اينها سوال هايي است كه آمريكايي ها را كلافه كرده است. پاسخ هايي كه تحليلگران اطلاعاتي و ديپلمات ها بويژه در آمريكا، اسراييل و انگلستان به اين سوال ها مي دهند به هيچ وجه اميدوار كننده نيست. از تبليغات كه بگذريم، روشن است كه آمريكا اكنون هيچ برنامه روشني براي تحولات منطقه ندارد. درست است كه آمريكايي ها سعي مي كنند روي تحولات اثر بگذارند ولي چيزي كه بتوان آن را يك برنامه جامع ناميد قطعا وجود ندارد و روزمرگي وجه مشخصه راهبرد آمريكا در قبال تحولات منطقه است. داشتن يك برنامه جامع مستلزم آن است كه آمريكايي ها ابتدا درك درستي از تحولات منطقه داشته باشند يعني بتوانند به اين سوال ها پاسخ هايي دقيق بدهند كه آنچه رخ داد چه بود و چرا رخ داد؟ پاسخ هاي آمريكا به اين سوال ها، پاسخ هاي عمدتا سكولار و تحت تاثير نوعي ادبيات چپ است كه تصور مي كند هيچ پديده اجتماعي رخ نمي دهد الا اينكه داراي علت هايي منحصرا مادي است و مردم به خاطر چيزي ناديدني و لمس نشدني به نام «ارزش ها» جان خود را كف دست نمي گيرند و به خيابان سرازير نمي شوند. اين نوع نگاه به تحولات است كه باعث شده آمريكايي ها تصور كنند في المثل جنس تحولات در منطقه همگي اقتصادي يا حداكثر اجتماعي است و لذا مي بينيم كه تلاش مي كنند پاسخ هاي اقتصادي براي اين تحولات فراهم كنند. درست است كه مثلا مردم مصر فقيرند و اين فقر بلاشك يكي از انگيزه هاي قيام آنها عليه ديكتاتوري مبارك بوده اما آنچه آمريكايي ها نمي فهمند اين است كه مردم منطقه اكنون به آن درجه از آگاهي رسيده اند كه دريابند ريشه فقر، تحقير يا هر رنج ديگري كه تا به حال كشيده اند اين است كه ديكتاتورهايي بالاي سر آنها بوده اند كه از ابتدايي ترين اصول انساني هيچ بويي نبرده بودند و با ملك و ملت چنان رفتار مي كردند كه گويي ارث پدري شان است. از اين مهم تر، اين آگاهي نزد مردم منطقه بوجود آمده است كه اين ديكتاتورها هر چه كرده اند با پشتيباني، حمايت، تاييد و بلكه اصرار آمريكا بوده و آمريكايي ها وقتي مطمئن شدند كه اين ديكتاتورها به منافع حياتي آنها در منطقه پاي بندند ديگر برايشان مهم نبود كه چه بلايي سر مردمشان مي آورند. مردم منطقه درك كرده اند كه رنج تاريخي آنها محصول حمايت تاريخي آمريكا از ديكتاتورهاست كه هيچ اصل يا ضابطه انساني آن را محدود و مقيد نمي كرد چرا كه به تعبير يكي از نمايندگان كنگره آمريكا كسي كه در كاخ سفيد نشسته رييس جمهور آمريكاست نه رييس سازمان حقوق بشر و كاري هم كه بايد بكند پاسداري از منافع آمريكاست نه اينكه غصه زجر كشيدن يا تحقير شدن مردم اين يا آن كشور را بخورد.
همين موضوع باعث شده است كه آمريكايي ها از حفظ شدن ماهيت مردمي تحركات منطقه بسيار نگران باشند. بستر اجتماعي منطقه براي آمريكا بسيار خطرناك است. نخستين نكته درباره اين بستر اين است كه همه برآوردها و پيمايش ها نشان مي دهد الگوي حاكم بر ذهن و رفتار مردم منطقه عميقا ديني است و اين مردم هنگامي كه با گزينه هاي مختلف سياسي يا اجتماعي مواجه مي شوند گزينه اي را انتخاب مي كنند كه به اين الگو نزديك تر است. آمريكايي ها مي دانند كه در دوران گذار منطقه بايد با دينداران تعامل كنند و از آنجا كه چيزي به نام ديندار آمريكايي در منطقه بسيار ناياب است و اگر هم باشد مقبوليتي ندارد (مانند جريان روشنفكري به اصطلاح ديني در ايران) ناچار بايد بپذيرند كه با گروه هايي مانند اخوان المسلمين كار كنند تا مثلا نوبت به القاعده نرسد؛ ايران و حزب الله كه جاي خود دارد.
نكته دوم اين است كه آمريكايي ها در دهه هاي گذشته انرژي بسيار اندكي براي ارتباط گيري با مردم منطقه، شناخت آنها و اثرگذاري روي افكار و رفتارشان صرف كرده اند و همان مقدار انرژي اندك هم هرگز به هيچ نتيجه اي نرسيده است. علت هم اين بوده كه همواره احساس مي كرده اند ارتباط با دولت هاي حرف گوش كن ومطيع منطقه تمام منافع آنها را تامين مي كند و اينكه مردم چه فكر مي كنند، چه مي گويند يا چقدر از اين اوضاع راضي هستند هم اهميتي نداشت (اين همان چيزي است كه آمريكايي ها همواره به عنوان «ثبات» از آن پاسداري كرده اند.) متقابلا ايران، ده ها برابر انرژي را كه براي ارتباطات ديپلماتيك با دولت هاي منطقه صرف مي كرد، در راه ارتباط گرفتن با ملت ها، شنيدن سخن آنها و تلاش براي نزديك تر كردن ديدگاه هاي آنها به خود و به يكديگر مصرف كرده است. بسياري در ايران مي گفتند اين نوع سياست خارجي واقع بينانه نيست مردم منطقه اساسا كاره اي نيستند كه ارتباط گرفتن با آنها ضرورت يا اهميتي داشته باشد. اكنون اما كه كار به دست مردم افتاده احساس آمريكايي ها اين است كه ده ها سال از ايران عقب ترند و ايران كانال هاي ارتباطي و پيوندهايي فكري با مردم منطقه برقرار كرده كه سال ها طول مي كشد تا آمريكا از آن سر در بياورد چه رسد كه بخواهد چيزي معادل آن ايجاد كند. ضمنا براي جامعه اطلاعاتي آمريكا واضح شده كه مردم منطقه بسيار به ايران علاقمند هستند و آن را به عنوان الگويي از مقاومت موفق و موثر در مقابل آمريكا -كاري كه حاكمان خودشان عرضه آن را نداشتند- ستايش مي كنند. همين دو ماه پيش بود كه يك نظرسنجي مشترك موسسه زاگبي و دانشگاه مريلند نشان دادند بالاي 90 درصد منطقه از ساخته شدن بمب هسته اي در ايران طرفداري مي كنند و اينها حقيقتي است كه اكنون خود كل فضاي منطقه را متحول كرده است.
دقيقا به همين دليل است كه آمريكايي ها اخيرا در پي آن هستند كه فرايندهاي منطقه را از حالت خياباني و مردمي خارج كرده و آن را وارد فاز مذاكره و گفت وگوي سياسي كنند. اگر اظهارنظرها و بيانيه هاي مقام هاي آمريكا و اروپا در هفته هاي گذشته را بخوانيد خواهيد ديد كه يك مضمون مشترك در همه آنها تكرار مي شود و آن هم اين است كه از طرفين مي خواهند برخوردهاي خشونت آميز را متوقف كنند و با هم به گفت وگو و مذاكره سياسي بپردازند. اين جمله كليدي هم بارها تكرار شده كه هر نوع انتقال قدرت در منطقه بايد «آرام» باشد. تحليل آمريكايي ها اين است كه مزيت نسبي آنها در سياسي و مذاكراتي كردن فرايندهاي منطقه و پايان حركت هاي خياباني است و تصور مي كنند تنها اگر مديريت تحولات منطقه از فاز اجتماعي به فاز سياسي منتقل شود، توان اثرگذاري روي آن را خواهند داشت.
از ديد آمريكا انتقال غير آرام و خياباني قدرت در منطقه چند خطر جدي دارد:
1- با توجه به اينكه مردم منطقه عموما اسلامگرا و دوستدار ايران هستند احتمال اينكه فرايندهاي مردمي به روي كار آمدن نيروهاي طرفدار ايران يا حداقل نيروهاي ضد آمريكايي (كه ممكن است با ايران هم نسبتي نداشته باشند) منجر شود بسيار زياد است.
2- آمريكايي ها عقيده دارند مردمي شدن حركت ها مجال نقش آفريني را براي گروه هايي فراهم مي كند كه داراي سازمان يافتگي چندين ساله هستند و اين گروه ها از شيعه و سني عموما طرفدار ايران يا با آن در ارتباطند.
3- از ديد آمريكا مردمي شدن فرايندها، ديكتاتورهاي دوست آنها را وادار به اعمال خشونت مي كند (بويژه سرنوشت رقت بار مبارك اين ديكتاتورها را هراسان تر هم كرده است) و هر چه درجه اين خشونت بالاتر برود آمريكا بيشتر در چشم مردم منطقه متهم خواهد بود.
4- آمريكايي ها معتقدند خياباني شدن حركت ها مزيت نسبي آنها را كه همان لابي سياسي، مذاكره و اقدام از طريق نهادها و سازمان ها و معاهدات بين المللي است از بين مي برد و سازوكارهايي را به آنها تحميل مي كند كه هيچ شناخت درست يا كنترل قابل قبولي بر آنها ندارند.
به همين دليل است كه مي بينيم آمريكا اكنون همه انرژي خود را صرف به خانه فرستادن مردم مي كند و تاكتيك هايي مانند چراغ سبز به عربستان براي جنايت در بحرين، در بوق كردن اصلاحات وعده داده شده از سوي ديكتاتورها يا اعلام اعطاي كمك مالي به منطقه همه دراين مسير قرار دارد. نكته كليدي براي انقلابيون منطقه اين است: «خيابان را نبايد خالي كرد»!
مهدي محمدي

 



با حضور مسئولان بلندپايه دولت بغداد در تهران آغاز شد
رايزني ايران و عراق براي كمك به مردم مظلوم بحرين

سرويس سياسي -
تهران طي چند روز گذشته شاهد رايزني هاي گسترده هيئت هاي عالي رتبه عراقي - به عنوان دومين قدرت بزرگ شيعي در منطقه - با مقامات كشورمان پيرامون نحوه كمك به مردم مظلوم بحرين براي رهايي از چنگال رژيم ديكتاتوري آل سعود و آل خليفه بود.
هيئت عالي رتبه عراقي متشكل از احمد چلبي، رئيس كنگره ملي عراق، عادل عبدالمهدي،معاون دبيركل مجلس اعلاي اسلامي عراق و معاون رئيس جمهور اين كشور و ابراهيم جعفري، نخست وزير سابق عراق در اين ديدارها راه هاي كمك به حل بحران بحرين را بررسي كردند.
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار عادل عبدالمهدي معاون رئيس جمهور عراق با ابراز خرسندي از روند رو به بهبود اوضاع امنيتي، سياسي و استقرار دولت و مجلس در عراق حركت هاي مردمي در كشورهاي منطقه را بسيار مثبت ارزيابي كرد كه مي تواند منجر به امنيت پايدار در منطقه شود.
وي خطاب به قدرت هاي بين المللي و برخي كشورهاي منطقه گفت: بازي كردن با احساسات شيعيان بحرين، پي آمدهاي زيانباري براي آنها خواهد داشت.
رئيس مجلس از ايفاي نقش موثر عراق در تحولات كنوني منطقه استقبال كرد و افزود: اين امر مي تواند جايگاه عراق را در منطقه و جهان ارتقا دهد.
در اين ديدار همچنين عادل عبد المهدي معاون رئيس جمهور عراق با قدرداني از حمايت ها و پشتيباني هاي كشورمان از دولت و ملت عراق در جهت استقرار امنيت و آرامش در عراق گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران موازنه قدرت را در منطقه عليه كشورهاي استعمارگر تغيير داد.
وي با بيان اينكه امروز شاهد جهش بزرگي در منطقه هستيم و ابعاد آن همه منطقه را فرا گرفته است، گفت: قدرت هاي بين المللي با سوءاستفاده از فرصت مي خواهند مسير حركت هاي مردمي را در منطقه عوض كنند.
معاون رئيس جمهور عراق تصريح كرد: آينده علي رغم تلاش هاي دشمنان اسلام متعلق به مسلمانان است.
لاريجاني همچنين در ديدار ابراهيم جعفري، با اشاره به تحولات منطقه، دفاع از انقلاب هاي مردمي در منطقه به ويژه ملت بحرين را يك وظيفه اسلامي خواندو افزود: بايد از تمام فرصت ها براي دفاع از حركت هاي مردمي در منطقه استفاده كرد. لاريجاني در همين زمينه نقش مجالس و همكاري هاي پارلماني را بسيار مهم برشمرد. وي موضع قدرت هاي بين المللي در قبال تحولات منطقه را مزورانه خواند.
ابراهيم جعفري، عضو پارلمان عراق و نخست وزير سابق اين كشور، نيز در اين ديدار بر اهميت توسعه و گسترش همكاري هاي برادرانه تاكيد كرد و افزود: دولت و ملت عراق خواستار توسعه مناسبات دوستانه دو طرف در همه زمينه هاست.
نخست وزير سابق عراق در ادامه به تحولات بحرين اشاره كرد و افزود: ملت مسلمان بحرين در مرحله جديدي از حيات سياسي-اجتماعي بسر مي برند و چشم انداز اوضاع در اين كشور بسيار مناسب و روشن است.
وي افزود: مسلمانان بايد به مصائب ملت بحرين توجه كنند و اجازه ندهند اين روند ادامه يابد.
نخست وزير سابق عراق تحولات بحرين را رسوايي بزرگي براي برخي حكومت هاي منطقه و قدرت هاي بين المللي دانست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار احمد چلبي، رئيس حزب كنگره ملي عراق با قدرداني از تحركات گروه هاي مسلمان و شيعه عراقي در حمايت از ملت هاي مسلمان گفت: بايد از تمام ظرفيت ها و فرصت ها براي جلوگيري از ادامه روند كنوني در بحرين استفاده كرد.
«احمد چلبي» رئيس حزب كنگره ملي عراق نيز در اين ديدار بر اهميت توسعه و گسترش همكاري هاي دوستانه في مابين تاكيد كرد.
وي در ادامه با اشاره به تحولات بحرين به اقدامات مردم عراق در دفاع از ملت بحرين اشاره كرد و تاكيد كرد: ملت عراق در مقابل كشتار و فشار بر ملت بحرين نمي توانند ساكت بمانند.
رئيس حزب كنگره ملي عراق با تشريح برخي اقدامات انجام شده در اين راستا گفت: برخي كشورهاي منطقه براي فرافكني مشكلات دروني خود و نگراني از قيام هاي مردمي در كشورشان به بحران در بحرين دامن زده و در آن مداخله مي كنند.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان نيز در ديدارهاي جداگانه با مقامات عراقي بر ضرورت هوشياري ملت هاي مسلمان در قبال جنايت هاي ضدبشري در كشورهاي اسلامي بخصوص بحرين تاكيد كرد.
صالحي همچنين با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در برخورد با تحولات جاري در كشورهاي عربي، بر ضرورت فعال شدن نهادهاي بين المللي از جمله سازمان ملل در جلوگيري از رفتارهاي خشونت آميز و كشتار مردم مسلمان در كشورهاي اسلامي، تاكيد كرد.
سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان هم روز دوشنبه در ديدار با مقامات عراقي با انتقاد از سياست هاي دوگانه و مزدورانه آمريكا، حمايت اين كشور از سركوب مردم بحرين را كه خواستار حقوق انساني و شهروندي خويش مي باشند، سند بزرگ دروغگويي و فريبكاري آمريكا در زمينه حقوق بشر دانست كه منجر به رسوايي آن در افكار عمومي جهان مي شود.
جليلي اظهار داشت: برخي حكومت ها بايد بدانند اگر به جاي شنيدن صداي مردم به آمريكا اتكا كنند سرنوشتي بهتر از حسني مبارك و بن علي نخواهند داشت.
سفر مقامات عراقي به كشورمان و نگراني آنها از تشديد جنايت ها در بحرين نويد ائتلافي قدرتمند با جمهوري اسلامي ايران براي كمك به مردم مظلوم بحرين مي دهد موضوعي كه غربي ها به شدت از تحقق آن نگرانند.
در همين رابطه «چارلز فريمن» سفير سابق آمريكا در يمن دو روز پيش در مصاحبه با روزنامه لس آنجلس تايمز مي گويد: «اگر بحرين به سركوب شيعيان ادامه بدهد احتمال دارد كه عراق چاره اي جز اين نداشته باشد كه براي دفاع از شيعه با ايران متحد شود و اين مسئله هدف راهبردي غرب را در تبديل كردن عراق به سدي در برابر ايران مخدوش مي كند.

 



بليط (گفت و شنود)

گفت: يكي از سايت هاي تحت امر مشايي تحليل بسيار بسيار بسيار عميقي از ماجراي اخير وزارت اطلاعات ارائه داده است!
گفتم: خب! چي نوشته؟
گفت: نوشته چرا مصلحي قبل از آن كه استعفا بدهد با آقا مشورت نكرده است!
گفتم: جوابش خيلي روشن و واضح است. چون مصلحي اصلا استعفا نداده بود.
گفت: اي بابا! باز هم كه اين جماعت به جدول زده اند.
گفتم: شاگرد راننده به يكي از مسافران كه بي بليط سوار شده بود گفت؛ آقا لطفاً بليط! و يارو كه مي خواست قالتاق بازي دربياره گفت؛ من ايستگاه قبلي سوار شدم و شاگرد راننده گفت؛ مرد حسابي! خجالت بكش! ما اصلا ايستگاه قبلي نگه نداشتيم و يارو با عصبانيت گفت؛ حالا ديدي تقصير خودته! چرا ايستگاه قبلي نگه نداشتي كه من سوار بشم!!

 



وزارت خارجه مصر: دشمني با ايران به نفع اعراب نيست

معاون وزير امور خارجه اسبق مصر اعلام كرد كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس هيچ منفعتي در دشمني با ايران ندارند و تنش پيش آمده بين طرفين مسأله اي موقتي است كه بايد از طريق گفت وگو حل شود.
»عبدالله الاشعل » در مصاحبه با شبكه خبري العالم اعلام كرد: غربي ها منافع زيادي در اين منطقه به خصوص پس از مداخله آمريكا در عراق و منازعه با ايران دارند.
وي تصريح كرد: پيچيدگي سياسي در اين منطقه، روابط كشورهاي عربي حاشيه خليج [فارس] با ايران را در وضعيتي از تنش و ناهمگوني قرار داده است اما هر يك از دو طرف مي دانند كه منفعتشان در دشمني نكردن با طرف ديگر است.
معاون وزير امور خارجه اسبق مصر افزود: كشورهاي عربي حاشيه خليج [فارس] نبايد ابزاري در دست ديگران عليه ايران باشند.
الاشعل افزود: تنش كنوني بين ايران و اين كشورها مسأله اي موقتي است و هر يك از دو طرف بايد به خواسته هاي طرف ديگر توجه كند چون اين نزديكتررين راه براي فرصت ندادن به كساني است كه در كمين نشسته اند.
وي تاكيد كرد: كشورهاي عربي حاشيه خليج [فارس] هيچ منفعتي در دشمني با ايران ندارند كما اين كه ايران نيز هيچ منفعتي در دشمني با اين كشورها ندارد.
الاشعل پيشنهاد كرد شورايي براي گفت وگو بين ايران و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي حل و فصل همه مشكلات تشكيل شود.
وي گفت: تنش پيش آمده بي معني است و دو طرف بايد به طور جدي به يكديگر گوش فرا دهند.
الاشعل ادامه داد: روابط بين ايران و كشورهاي عربي حاشيه خليج [فارس] روابطي تاريخي بر اساس جغرافيا و ميراث فرهنگي است و هيچ گريزي از سرنوشت مشترك اين منطقه نيست كه در همزيستي مسالمت آميز و احترام به حقوق و منافع طرف ديگر نهفته است.
 



معاون وزير كشور: هماهنگي هاي اجرايي انتخابات مجلس نهم نهايي شد

معاون سياسي وزير كشور از نهايي شدن تمام تمهيدات لازم جهت برگزاري باشكوه انتخابات مجلس نهم خبر داد.
«سيد صولت مرتضوي» معاون سياسي وزير كشور ديروز در جلسه شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي گفت: زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي 12 اسفند ماه خواهد بود و تمام تمهيدات لازم جهت برگزاري يك انتخابات باشكوه پيش بيني شده است.
وي با اشاره به تدابير مقام معظم رهبري و سفارشات و عنايات ايشان به مشاركت وحضور مردم در صحنه هاي مختلف انقلاب، انتخابات در جمهوري اسلامي ايران را نمونه بي نظير و الگوي مثال زدني منطبق بر آرا مردم عنوان كرد كه باعث تقويت نظام و ارتقاء سطح مقبوليت جمهوري اسلامي ايران در بين ديگر نظامهاي حاكم در جهان در اذهان عمومي و ملتها شده است.
مرتضوي ضمن هشدار نسبت به طمع ورزي بيگانگان به آرمانخواهي و عدالتخواهي دولت و مردم ايران و تلاش جهت خدشه آفريني در حماسه سازي ملت ايران، بهره گيري همه جانبه از امكانات ستادي و صف وزارت كشور و هماهنگي و انسجام كامل بين دستگاهها براي برگزاري انتخابات مجلس نهم را نويد داد.

 



آكسيون پيشكش! چرا چمن سبز را شخم زديد؟ (خبر ويژه)

عناصر ضدانقلاب خارج نشين كه پس از اضمحلال فتنه سبز، بهانه اخاذي از محافل اطلاعاتي و سياسي غربي را از دست داده اند، شوراي هماهنگي راه سبز اميد را متهم به بي عرضگي و وابستگي به جمهوري اسلامي مي كنند.
آنها معتقدند با توهين و تحقير و ايراد اتهام بايد شوراي ياد شده را وادار به تحركات جديد كنند. اين توقع در حالي است كه ظهور و سقوط شوراي نقابدار ياد شده در كمتر از 2 هفته (اسفندماه گذشته) رخ داد.
در واكنش به سردرگمي شوراي ياد شده، يكي از عناصر فراري كه تا ماه ها فرار خود را مخفي مي كرد و مدعي بود در ايران به سر مي برد، به شورا حمله كرد و آن را مخفي و منفعل خواند! بابك داد مي نويسد: آقايان مخفي شوراي هماهنگي راه سبز اميد! حالا ما منتقدان به قول شما [مزروعي] «نادان» و «بي سوات»! ولي شما با اين همه فضل و كمالات كه داريد، لااقل برنامه اي اكسيوني چيزي ارائه مي كرديد و دهان ما ناآگاهان را مي بستيد. آخه برادر مخفي عزيز! موسوي و كروبي اكنون تحت شكنجه [!؟] قرار دارند و در عوض شما آمديد مربيگري يك تيم را برعهده گرفتيد، تا بلافاصله تعطيلش كنيد و برويد در مخفيگاه؟ ديگر چرا منتقدان را نادان خطاب مي كنيد؟ آخر چرا زمين ورزشگاه را شخم زديد كه حتي نشود به «رنگ سبز» چمن آن هم دلخوش بمانيم؟ آكسيون تان پيشكش!
سايت اينترنتي خودنويس نيز با تمسخر شوراي ياد شده نوشت: شوراي هماهنگي راه زرد نااميدي مي گويند هنوز در تعطيلات هستند. از آنجا كه اعضاي رسمي و غيررسمي و شناسا و ناشناس و كادر وظيفه و پيماني و روزمزد و نيمه وقت شورا در تعطيلات به سر مي برند، هرگونه تحرك منتفي است. مخالفان درك كنند كه بعد از 25 بهمن كه سران جنبش به حبس درآمدند شورا در عرض يك ماه كار فوق شبانه روزي با روزي 25 ساعت كار مداوم در شبانه روز بساط اميدواري را به نااميدي تبديل كرد. كار مداوم شبانه روزي منجر به خستگي و فرتوت شدن اعضاي شوراي هماهنگي راه زرد نااميدي شد كه تصميم به مرخصي چند ماهي براي نوروز گرفتند و هنوز در تعطيلات هستند و تا رفع خستگي سه شنبه هاي اعتراض همچنان در استراحت به سر مي برند.
اين پايگاه اينترنتي وابسته به ضدانقلاب در مطلب ديگري، رجب مزروعي را به خاطر نادان معرفي كردن منتقدان شوراي هماهنگي مورد حمله قرار داد و نوشت: در گفتگو با دوستان اصلاح طلب، ذكر خيري از رجب علي مزروعي شد. رجب علي مزروعي از روزي كه گفتگويش با روزآنلاين منتشر شد، مورد انتقاد و حمله بسيار قرار گرفته و مطمئنا در جلسات دروني و اندروني شوراي هماهنگي به او گفته شده كه دردسر بيشتري با حرف هايش درست نكند. مزروعي نبايد موقعيت احزاب مشاركت و مجاهدين انقلاب در خارج از كشور را بدتر از چيزي كند كه الان هست. نگاه «تماميت خواه» اين عضو مشاركت كه گفته مي شود نويسنده بيانيه جبهه مشاركت در 25 بهمن بوده است گويا تغييري نكرده است.
نويسنده اضافه مي كند: آقاي مزروعي مي تواند برعكس بازي «شبه امنيتي» كه با دوستان حلقه هاي نزديك خود انجام مي دهد، شفاف باشد. به جاي گذاشتن جلساتي مخفيانه، خيلي باز «بازي» كند. مسابقه «پوكر» نيست آقاي مزروعي! عدم عقب نشيني آقاي مزروعي در طول يك هفته گذشته مي تواند نشانه بدي باشد. اينكه اصلاح طلب هاي احزاب مشاركت و مجاهدين انقلاب به جاي دموكراتيك تر شدن، «دگم»تر شده اند. آقاي مزروعي به هر شكل نماينده اين دو جريان است و هر قدمي كه بردارد، و هر رفتاري كه بكند، مسئول برداشت هاي گروه هاي مختلف در مورد اين دو حزب خواهد بود. البته اگر اين دو چنين انتخابي كرده اند و نماينده مناسب تري نداشته اند، بايد براي شان تاسف خورد. آقاي مزروعي اگر با نگاهي انتقادي به خودش بنگرد بهتر است. نگاه كند به اينكه چرا اينقدر محبوب بوده!؟ محبوبيتي كه هميشه جلسات مجمع عمومي انجمن صنفي روزنامه نگاران را با كمبود شركت كننده مواجه مي كرد.
يادآور مي شود شوراي مخفي ياد شده و منتقدان آن در محافل ضدانقلاب طي چند هفته گذشته يكديگر را متهم كرده اند كه نفوذي سازمان هاي امنيتي جمهوري اسلامي در ميان اپوزيسيون هستند.



 



رژيم سعودي در توفان انقلاب هاي منطقه محاصره شده است (خبر ويژه)

رژيم عربستان سعودي با كشورهاي دستخوش انقلاب محاصره شده است.
هفته نامه آلماني فرايتاگ در ارزيابي اين تحليل نوشت: در حالي كه سران حكومت سعودي با سرآسيمگي به تحولات منطقه نگاه مي كنند، در داخل نيز شكاف بين حاكميت محافظه كار و واقعيت هاي جامعه ملتهب عربستان شدت مي گيرد. به همين دليل هم حكومت سعودي، اوضاع را نامناسب تلقي مي كند.
اين نشريه در توضيح بيشتر مدعاي خود يادآور شد: عربستان اكنون محاصره شده است. دولت سعودي درغرب و در مصر يك متحد مهم به اسم حسني مبارك را از دست داد. در شمال اردن گرفتار موج اعتراض هاي شديد است كه نشانه اي از كاهش در آن ديده نمي شود. در مرز جنوبي، قيام در يمن و عمان در جريان است. بحرين نيز كه وضعيت ملتهبي دارد و عربستان حتي نيرو فرستاده تا نفوذ بر اميرنشين كوچك را از دست ندهد و مانع از سرايت بيشتر جرقه هاي انقلاب به استان هاي شرقي عربستان شود. زيرا در آنجا بزرگ ترين ذخاير نفت كشور قرار دارد و بيشتر شيعيان نيز آنجا زندگي مي كنند.
فرايتاگ ادامه مي دهد: نگراني از سرايت ناآرامي ها به عربستان سعودي ديگر چندان خالي از وجه نيست. كوتاه زماني بعد از سرنگوني ديكتاتور تونس، مرد 65 ساله ناشناسي در استان جيزان در مرز يمن بعد از اينكه خود را آتش زد جان باخت. درخواست اصلاحات سياسي و آزادي زندانيان سياسي و حقوق بيشتر براي زنان طرفدار بيشتري پيدا مي كند. وقتي 11 مارس به عنوان «روز خشم» اعلام شد ده ها هزار نفر به اين فراخوان پاسخ مثبت دادند.
هفته نامه آلماني با بيان اينكه جريان هاي اعتراضي عليه رژيم سعودي از سال 1992 آغاز شده، مي نويسد: انقلاب هاي تونس و مصر جرقه و نيرويي تازه به اين اعتراض ها داد. اكنون بحث به رسانه ها كشيده شده است. گرچه دولت سعودي مي كوشد مذهب ها (شيعه و سني) را به جان هم بيندازد و ايران را خطر اعلام كند تا اعتراض را زير سؤال ببرد، ناخشنودي و اعتراض در بين تمام قشرها در عربستان در حال گسترش است. در عربستان فقط، اقليت شيعه نيست كه مورد تبعيض قرار مي گيرد. همه اقشار و گرايش هاي مذهبي معترضند به ويژه اينكه ميلياردها دلار با سوءمديريت صرفاً خرج خريد اسلحه از كشورهاي غربي و آمريكا مي شود.
نشريه آلماني با اشاره به همكاري سران جريان وهابيت با رژيم سعودي نوشت: آنها فقط مستخدمان دولت سعودي و خاندان پادشاهي هستند به همين دليل هم در سال 1991 و 1990 وقتي نيروهاي آمريكايي از سوي دولت عربستان دعوت به حمله به عراق شدند، سران وهابيت حكم به مباح بودن درخواست كمك از كافران دادند. اكنون كه دولت سعودي خود را در معرض توفان انقلاب مي بيند، تمام امكانات مالي و سياسي و حتي وهابيت را بسيج كرده تا خود را حفظ كند.

 



دولت عراق:اوباما چرا منافقين را در آمريكا جاي نمي دهد؟! (خبر ويژه)

سفير سابق آمريكا در سازمان ملل گفت اين بسيار دردآور است كه ما آن همه هزينه در عراق داده باشيم و آن وقت ارتش عراق به يك گروه تحت حمايت ما حمله كند.
رابرت گيتس كه از حاميان جدي گروهك تروريستي منافقين به شمار مي رود در گفت وگو با فاكس نيوز، حمله ارتش عراق به پادگان اشرف را مورد سرزنش قرار داد. اين حمله مقارن حضور رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا در بغداد رخ داد. جان بولتون در واكنش به اين ماجرا اظهار داشت: اين ماجرا بسيار دردآور است. آيا آمريكا اين همه هزينه در عراق كرد كه چنين اتفاقي بيفتد؟ اين بسيار دردآور است نه تنها به اين خاطر كه ارتش عراق عليه گروهي بسيج شده كه تحت حمايت و حفاظت آمريكا قرار دارد بلكه همچنين از اين جهت كه دولت عراق بسيار به رژيم ايران نزديك شده و اين، دليل اصلي حمله اخير بوده است.
وي درباره اين پرسش كه آيا شما فكر مي كنيد دولت عراق و ساير مقامات عراقي با حاكمان ايران هماهنگ هستند، گفت: قطعا اين هماهنگي حاكم بر وضعيت فعلي است.
بولتون همچنين با ابراز ناخرسندي از ناتواني آمريكا در حمايت از گروهك تروريستي منافقين اظهار داشت: مقامات نظامي ما در صحنه حضور داشتند و ناراحت هم شده اند. فكر مي كنم بخشي از اين قضايا به خاطر سردرگمي هم هست كه در سياست دولت آمريكا وجود دارد. خانم كلينتون حكم دادگاه براي خارج كردن مجاهدين [منافقين] از ليست گروههاي تروريستي را براي مدتي طولاني به تاخير انداخته است.
سفير سابق آمريكا در سازمان ملل در عين حال از پاسخ صريح به اين پرسش كه آيا ما بايد به مجاهدين [منافقين] پناهندگي بدهيم، امتناع كرد و گفت: وقتي نيروهاي ما در عراق، از موقعيت بالاتري برخوردار بودند، حفاظت از آنها را قبول كرديم و دولت عراق بايد از آنها نگهداري كند چرا كه كشوري است كه مقصد اول آنها بوده است. اين در وهله اول مسئوليت آنهاست. اگر هم خواستند به كشور ثالثي بروند ما بايد كمك كنيم.
همزمان با اين سخنان، هوشيار زيباري وزير خارجه عراق با لحني طعنه آميز خطاب به حاميان منافقين گفت: دولت هايي كه نگران اين سازمان هستند مي توانند به آنها اقامت و آنها را جا بدهند. زيباري در گفت وگو با راديو آزادي تصريح كرد: بخشي از خاك عراق به وسعت 50 كيلومترمربع در كنترل سازمان مذكور بوده و بايد بازپس گرفته مي شد.
وي اضافه كرد: قانون اساسي ما اجازه نمي دهد كه اين سازمان يا هر گروه شبه نظامي ديگر در خاك ما پايگاه داشته باشند و از داخل عراق دست به عمليات نظامي عليه همسايه هاي اين كشور بزنند. هيچ كشوري در دنيا نمي پذيرد كه گروه و سازماني اقتدار حاكميت او را زير سؤال ببرد و كشوري در داخل كشور ايجاد كند.
هوشيار زيباري افزود: دولت عراق از همه كشورهاي اروپايي و غيراروپايي خواسته است تا به مجاهدين امكان دهند در آن كشورها به فعاليتهاي خود ادامه دهند و دولتهايي كه نگران سرنوشت مجاهدين خلق و حقوق بشر اين گروه هستند مي توانند آنها را در كشور خود اسكان دهند.»
يادآور مي شود در حالي كه دولت عراق قصد داشت پادگان اشرف را بازپس بگيرد، شماري از سران سازمان از فرصت استفاده كرده و تعدادي از اعضا را كه تا 34 نفر هم اعلام شده، به قتل رساندند.

 



نتانياهو: ديگر به چه زباني بگوئيم كه داريم سقوط مي كنيم! (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي براي چندمين بار هشدار داد كه انقلاب هاي منطقه ممكن است به روي كار آمدن اسلامگرايان منتهي و به نفع ايران تمام شود.
نتانياهو در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه تاكيد كرد: ايران از ناآرامي [انقلاب] هاي خاورميانه بهره برداري مي كند و اين احتمال وجود دارد كه يك حكومت مذهبي به سبك ايران در مصر و تونس سربرآورد.
وي با وجود ابراز اميدواري نسبت به اين كه تحولات منطقه شبيه حوادث اروپاي شرقي از سال 1989 به بعد باشد، هشدار داد: ايران مي كوشد مسير حوادث را به همان جهتي بكشاند كه انقلاب اسلامي در سال 1979 به آن رسيد.
وي اظهارات اخير نبيل العربي وزير خارجه مصر درباره استقبال از گسترش روابط با ايران را بسيار نگران كننده توصيف كرد و با اشاره به حضور جريان هاي طرفدار جمهوري اسلامي در گرداگرد فلسطين اشغالي گفت: نبايد گذاشت حكومت ايران مانند غزه، به كرانه باختري رود اردن نيز رخنه كند.
نخست وزير اسرائيل افزود: «حكومت ايران از طريق حماس به عنوان بازوي عملياتي خويش، توانسته است بر نيمي از جمعيت فلسطين از راه به دست گرفتن نوار غزه نزديك شود.
وي گفت: «هنگامي كه ما از غزه به طور كامل بيرون آمديم، قرار شد كه نيروهاي اروپايي در خط مرزي غزه با مصر مستقر گردند. ولي مدتي كوتاه پس از آن كه حماس بر غزه مسلط گرديد، اروپائيان نيز آنجا را ترك گفتند و در نتيجه حكومت ايران به آساني توانست در آنجا رخنه يابد و از طريق مرزهاي مصر، نوار غزه را به يك انبار بزرگ جنگ افزار تبديل كند.
اظهارات سراسيمه نخست وزير رژيم صهيونيستي در حالي است كه هفته گذشته وزير خارجه اسرائيل در گفت وگو با يك نشريه آلماني گفته بود: خيلي دلمان مي خواهد باور كنيم تظاهرات مردمي در كشورهاي عرب باعث دموكراسي غربي شود اما ترجيح مي دهيم واقعيت را ببينيم تا اين كه دچار پندار شويم. در گفت وگوهايم با همكاران اروپايي اغلب با تصورات خام و خيال پردازانه آنها روبرو هستم.
ليبرمن اين را هم به «دي ولت» گفته بود كه «اروپا به وقت لازم وارد نمي شود.
من موقعيت را در جنوب لبنان مي بينم كه 11 هزار سرباز سازمان ملل در آنجا مستقر هستند. اما اين ها نه جلوي ارسال اسلحه را از سوريه به لبنان مي گيرند و نه جلوي كارهاي حزب الله را. اگر قرار باشد روزي كرانه باختري رود اردن را خالي كنيم همان وضعيتي را خواهيم داشت كه در غزه و جنوب لبنان داريم. در اين صورت اسرائيل در محاصره اقمار حكومت ايران خواهد بود، حزب الله در مرز شمالي ما، حماس در غزه و كرانه باختري رود اردن، فقط ده دقيقه فاصله تا مقر رئيس دولت اسرائيل (در تل آويو).
وي درباره فاصله گرفتن متحد سابق (تركيه) از اسرائيل نيز معتقد است: ما سالها ارتباط خوب و نزديكي داشتيم اما از زماني كه حزب اسلامي محافظه كار قدرت را به دست گرفت جنبه هاي ملي مهم شده اند. من كتاب همكار تركم احمد داود اوغلو را خوانده ام. وي در اين كتاب به تشريح سياست تركيه در منطقه عثماني مي پردازد، تلاش براي به دست آوردن نقش مهم در جهان اسلام. كوتاه ترين راه، برخورد با اسرائيل است. حتي اينگونه است كه تركيه به ايران نزديك مي شود.
ليبرمن درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران به خاطر برنامه هسته اي نيز مي گويد: اين مسئوليت ما نيست بلكه مسئوليت جهاني است ما دولت كوچكي هستيم و درباره توانايي و امكانات خود دچار توهم نمي شويم. مسئله اتمي ايران به همه مربوط مي شود.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري را به مقدسات قسم مي دهيم كه دست از مشايي بكشد چه بسا آسيبي كه ايشان در سايه آقاي احمدي نژاد به دولت و نظام بزند به آساني قابل جبران نباشد.
9737---0919
¤ براي وجود نعمت ولايت فقيه در عصر حاضر كه رهبر معظم انقلاب باشند روزي هزار مرتبه بايد خدا را شكر كرد و براي بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز روزي هزار مرتبه از خداوند طلب رحمت مي كنيم. از اين دو مورد مهمتر بايد هر روز به دستورات و فرامين نايب امام زمان(عج) توجه بكنيم و نصب العين خود قرار بدهيم تا كشور امام زمان (عج) را به پيشرفت و عدالتي كه شايستگي آن را دارد برسانيم.
9005---0913
¤ براساس كلام خدا يكي از مواردي كه افراد در قيامت افسوس مي خورند اين است كه مي گويند اي كاش فلان كس را دوست خود نمي گرفتيم. مسئولين و بزرگان در انتخاب اطرافيان خود بيشتر دقت و وسواس داشته باشند. البته هنوز دير نشده ولي «خيلي زود دير مي شود.»
0654---0912
¤ هر دولتي كه روي كار مي آيد در ارتباط با وزارتخانه مهمي مثل وزارت اطلاعات مسائلي تنش زا حادث مي شود كه روي جامعه تاثير مستقيم مي گذارد آيا بهتر نيست براي ايجاد ثبات در اين وزارتخانه تصميم گرفته شود كه به صورت يك سازمان مستقل از دولت درآيد؟
معتقد
¤ نمي دانم به خاطر حضور آزادانه و با آرامش در ايام فاطميه و شركت در مراسم عزاي زهراي مرضيه بايد احساس رضايت بكنم يا بر شيعيان بحريني غبطه بخورم كه در برابر سيلي و گلوله و گاز سمي و با حالت مجروحيت به اقامه عزاي بي بي مي پردازند. اي كاش من هم در بحرين بودم تا با صورت سيلي خورده به اقامه عزا مي پرداختم تا بيشتر براي مادرمان اشك مي ريختم.
سيدمحمد موسوي
¤ حضرت آيت الله مصباح واقعا مطهري زمانه است چرا كه همواره با بصيرت و دورانديشي به موقع خطرهاي فكري سر راه انقلاب را متوجه شده و به جامعه هشدارهاي لازم را داده است.
8911---0915
¤ جنايات آل سعود و آل خليفه با پشتيباني آمريكا در بحرين براي من يادآور خاطرات دوران انقلاب اسلامي ايران است كه پايداري و استقامت و توكل به خدا موجب پيروزي خون بر شمشير گرديد و روسياهي به آمريكا و همدستانش ماند. از خداوند مي خواهيم كه مردم مظلوم بحرين را ياري نموده و هرچه سريع تر جنايتكاران عالم را به سزاي اعمالشان برساند.
محمودي
¤ خداوند عذاب پهلوي اول و دوم اين پدر و پسر ديكتاتور و نالايق را هر روز زيادتر بكند كه با دست خود بحرين را از ايران جدا كردند و امروز بايد شاهد قرباني شدن مردم مظلوم اين پيكر جدا شده از كشورمان بدست وهابي ها و آل خليفه باشيم. بنده علي رغم جانبازي بالايي كه دارم ولي غيرتم قبول نمي كند كه فقط نظاره گر اين جنايت باشم و آماده اعزام براي كمك به بحريني ها مي باشم.
فخرالساعه
¤ اگر مقامات انگليسي ماجراي تلخ ضرب وجرح دختر محجبه ايراني را رسيدگي و عذرخواهي نكنند لكه ديگري در پرونده سراسر خصومتشان عليه كشورمان ثبت خواهند كرد.
سليمان بلغار
¤ پيشنهاد مي كنم كه در يكي از خيابان هاي نزديك به سفارت عربستان يا بحرين در تهران نمادهايي از ميدان مرواريد (لولو) بحرين را كه نيروهاي آل سعود خرابش كرده اند نصب كنيد.
سيدحسن مهاجري - آلمان
¤ بخش خبري ساعت 22 شبكه سوم سيما يكشنبه 28 فروردين به بهانه گزارشي درباره انتشارات دانشگاه تهران به تجليل از برخي شركاي قتل شهداي مظلوم 15 خرداد و نهضت امام خميني پرداخت. چرا دقت نمي كنند؟
حسيني
¤ ظاهرا كركري آمريكا در مورد تحريم اقتصادي ايران با حضور شركت هاي آمريكايي در نمايشگاه صنعت نفت و گاز ايران تاريخ مصرفش تمام شده است و كسي حال و حوصله رعايت كردنش را ندارد و بيشتر به صورت خوراك تبليغات داخلي شان درآمده است.
آرمان خواه - كرج
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري كه مسئولي دلسوز، مردمي و ولايت مدار شناخته شده است نبايد اجازه بدهد كه به بهانه افزايش بي رويه قيمت گاز خانگي، مخالفين دولت و نظام، خدمتگزاران را زير سؤال ببرند.
عبدخدايي
¤در شهر اهواز پديده زشت استفاده شخصي از خودروهاي دولتي بويژه شركت هاي وابسته به وزارت نفت بسيار زياد مشاهده مي شود و اين امر بدبيني مردم به دولت و مسئولين را به دنبال دارد كه بايد به شدت از آن جلوگيري شود.
3819---0916
¤بنده ساكن بومي بندر عسلويه بوشهر هستم. مجتمع گاز پارس جنوبي براي جذب نيرو اقدام به انتشار آگهي استخدام كرده است، اميدواريم مسئولين اين شركت مصوبه دولت مبني بر بومي بودن نيروهاي اجرايي به ميزان 50درصد را در عمل اجرا بكنند.
1877---0917
¤ برخي از دختراني كه در مركز آموزش زبان انگليسي پارك نياوران وابسته به كانون پرورش فكري كودكان آموزش مي بينند با وضعيت بسيار زشتي در كلاس ها حضور پيدا مي كنند به طوري كه فرزند بنده كه محجبه است در اين كلاس ها مورد تحقير و اذيت قرار مي گيرد. «پرورش فكري» اقتضا مي كند كه اين كانون به رفتارهاي غيرقانوني و غيراخلاقي در مراكز وابسته به خود رسيدگي كند.
فرح پور
¤ تعدادي از پزشكان بيمارستان شهيد لواساني بيماران خود را به بهانه هاي مختلف بويژه ترساندن آنان از معطلي طولاني در بيمارستان به مطب هاي خصوصي خود در سطح شهر هدايت مي كنند و پول آزاد مي گيرند.
0485---0935
¤از مسئولين ناجا انتظار و درخواست مي شود با آلوده سازي صوتي خودروهاي سواري با شدت عمل بيشتري برخورد نمايند بويژه در شهرهاي مذهبي قم و مشهد.
2773---0913
¤با توجه به شروع فصل گرما متاسفانه عده اي از زنان به ترويج و گسترش بدحجابي (روسري بدون گره بر زير گلو و قرار گرفته در پشت سر) در جامعه مبادرت مي ورزند كه شايسته است قوه قضائيه و ناجا با تدبير و نيروهاي آموزش ديده، رسانه ملي با ساخت فيلم ها و گسترش گفتگوهاي سازنده حجاب و عفاف، آموزش و پرورش و آموزش عالي با روش هاي تعليم و تربيتي به مقابله با فرهنگ بد حجابي اقدام كنند.
7468---0911 و ع-طاهري
¤ در كنار پيشرفت هاي زيادي كه طي سالهاي بعداز انقلاب در رشته هاي گوناگون ورزش كشور بوجود آمده حاشيه ها و بداخلاقي هايي هم بعضاً داشته ايم. جا دارد در نامگذاري وزارت تازه تأسيس ورزش و جوانان از عنوان و واژه اخلاق نيز استفاده شود و وظيفه مهم اين وزارتخانه اين باشد كه اخلاق ورزشكاران را در كنار ورزش رشد بدهد.
گودرزي از اصفهان
¤ در سه راه تختي در بزرگراه بسيج به دليل وجود چند پادگان ارتش و سپاه و همچنين تعدادي شهرك هاي سازماني جمع زيادي از سرباز و ساكنين شهرك ها تردد دارند. از آنجا كه در اين محدوده ايستگاه اتوبوس در نظر گرفته نشده است براي رفع اين مشكل نياز به مساعدت مسئولين شركت واحد است كه اميدوارم دريغ نكنند.
5166---0919
¤ از بين تمام فارغ التحصيلان رشته بهداشت محيط يك نفر آن هم زن در آذربايجان غربي استخدام شده است. بقيه كارشناسان اين رشته با تحصيلات دانشگاهي كه هر سال بر تعدادشان افزوده مي شود چه كار بايد بكنند؟
1540---0914
¤ چرا اجازه داده مي شود كه بعضي از شركت ها با تبليغات دروغين كه از انجام آنها عاجزند در و ديوار شهر را پر كنند. به عنوان مثال شركتي مانند ...چگونه مي تواند هزار اتومبيل تيبا و ميلياردها جوايز ديگر مثل سكه جايزه به مشتريان خود بدهد.
نورايي
¤ دولت يك درصد بهره سپرده ثابت را كم كرد ولي چند روزي است قيمت سكه روزي 10 درصد افزايش مي يابد. آيا اين كار درست، منطقي و اقتصادي است و سوق دادن نقدينگي به سمت سوداگري طلا و... نيست؟
حسين
¤ در دانشگاه آزاد گيلان به ويژه واحد آستانه اشرفيه آيين مسيحيت بدون هيچ مانعي بين دانشجويان تبليغ مي شود و در اين مورد جزوه نيز توزيع مي كنند. چرا مسئولين دانشگاه احساس مسئوليت نمي كنند.
3788---0936
¤ هفته گذشته با اصرار خانواده به توچال رفتيم ولي وضع پوشش و رفتار بعضي از آقايان و خانم هايي كه به اين مكان آمده بودند حتي از عرف خارج بود چرا هيچ نهادي در اين مورد احساس مسئوليت نمي كند و جلوي عمل منكر را نمي گيرد؟
5706---0919
¤ با پرداخت 15 هزار تومان براي آزمون استخدامي آتش نشاني تهران ثبت نام كردم موقع برگزاري آزمون مبلغ هفت هزار تومان ديگر گرفتند. تو را به خدا بنويسيد به بهانه آزمون استخدام اين قدر پول از مردم نگيرند. چرا هيچ نظارت و كنترلي در كار نيست.
6369---0936
¤ چند سال پيش آقاي هاشمي در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ارتباط با واقعه 15 خرداد سخنراني مي كردند كه تلويزيون نيز آن را به صورت مستقيم پخش مي كرد در وسط سخنراني جمعي از مردم شديدا به ايشان اعتراض كرده بودند و سروصداي آنان بلند شده بود بنده كه از طريق تلويزيون برنامه را نگاه مي كردم به شدت متاثر شده بودم چون به آقاي هاشمي شديدا علاقه مند بودم به خودم گفتم كه چرا بايد با هاشمي چنين برخورد شود و آن موقع دلايل آن را نمي دانستم حالا پس از سال هاي سال متوجه شده ام كه مردم بيشتر از من مي دانند و درك مي كنند.
يك فرهنگي از قائمشهر
¤ آيا ما به اندازه مردم عراق همت نداريم كه محصولات عربستان را تحريم كردند؟ ما نيز عمره را تحريم كنيم كه اين قدر با پول ما بمب بر سر ملت مظلوم بحرين ريخته نشود.
2721---0914
¤ حوادث امروز جهان اسلام كه زمينه ساز ظهور است ريشه در انقلاب اسلامي دارد و انقلاب ما ريشه در كربلا پس با شعار هيهات منا الذله به استقبال شعار يا لثارات الحسين(ع) مي رويم كه اين شعار انقلاب مهدوي است.
كاظم شعباني
¤ برخي از برنامه هاي كودكان پر از موسيقي هاي غنا شده و مجريان و بازيگران اين برنامه ها از حربه هاي مختلف براي رقصيدن و رقصاندن بچه ها استفاده مي كنند اميدواريم با احساس مسئوليتي كه مي شود تجديدنظر صورت بگيرد.
5515---0935
¤ خداوند در قرآن مي فرمايد: ان تنصركم الله فلاغالب لكم. اگر خداوند را ياري كنيد محال است كسي بر شما غلبه كند؟ بنابراين به ملت هاي بپا خاسته بحرين، يمن، ليبي و... اعلام مي كنيم ضمن هوشياري و جلوگيري از نفوذ عوامل وابسته به غرب در نهضت خود تا پيروزي نهايي حاصل نشده دست از قيام اسلامي خود برندارند.
6399---0912
¤ از رياست محترم جمهور تقاضا مي كنم كه دستور دهند مطالبات معوقه نظام هماهنگ بازنشستگان كشوري به صورت نقدي پرداخت شود.
حسيني- رويان مازندران
¤ وقتي مصادره انقلاب هاي تونس و مصر توسط عوامل و وابستگان سران بركنار شده آن كشورها را مي بينيم به داشتن رهبري همچون امام(ره) افتخار مي كنيم و به روح آن سفر كرده درود مي فرستيم كه با رهبري الهي خود مانع از مصادره انقلاب اسلامي توسط دشمنان ملت ايران شد.
افشار از اروميه
¤ از مسئولين سازمان تامين اجتماعي بپرسيد هزينه هايي كه بابت بيمه از كارگران گرفته مي شود كجا صرف مي شود كه وقتي به پزشك مراجعه مي كنيم با بداخلاقي برخورد و پس از نوشتن نسخه اكثر داروها در درمانگاه خ شهيد رجايي يافت نمي شود و اين در حالي است كه بايد براي گرفتن نوبت 4 صبح در صف بايستيم و تا حوالي ساعت 11صبح معطلي، آنگاه داروخانه اعلام مي كند كه فقط يكي از داروهاي نوشته شده را داريم- البته برخي پزشكان از اخلاق حسنه برخوردارند ولي 90% بداخلاقي مي كنند. مثل دكتر... پزشك اطفال ولي همين پزشك در مطب خويش با اخلاق ديگري برخورد مي نمايد. از وزير محترم بهداشت و رئيس سازمان تامين اجتماعي درخواست رسيدگي داريم.
مهدي حسيني
¤ از آن روزنامه محترم تقاضا مي كنم كه بيانات رهبر معظم انقلاب و حضرت آيت الله مصباح يزدي درباره امام زمان(عج) را چاپ كنيد . ديگر اينكه وضع حجاب در اصفهان به شدت نگران كننده است. لطفا گزارشي دراين باره جهت اطلاع مسئولان چاپ كنيد.
قاسمي- اصفهان
¤ مي خواستم به آقاي علي لاريجاني رئيس مجلس عرض كنم اين چه سري است شما كه به توصيه مقام معظم رهبري در رابطه با نظارت مجلس بر نمايندگان نه حساسيت نشان مي دهيد و نه تاسف مي خوريد اما براي عدم تشكيل وزارت ورزش تا اين حد هم تاسف مي خوريد و هم ناراحت مي شويد كه چرا دولت عزم جدي براي آن كار ندارد.
رحمتي
¤ در دوره دوم رياست جمهوري آقاي خاتمي اسكناس دو هزار توماني در كشور چاپ شد كه توهين آشكار به امام راحل(ره) بود. با اعتراضاتي كه صورت گرفت چاپ بعدي آن در تصوير امام راحل(ره) اصلاحاتي صورت گرفت ولي اسكناس هاي قبلي جمع آوري نشد با توجه به گستردگي چاپ مرحله اول و توزيع آن در كشور و داد و ستد آن در خارج از كشور شايسته است دولت اصولگرا نسبت به جمع آوري و معدوم آنها اقدام نمايد.
هاشمي
¤ از مسئولين شهرداري منطقه 20 خواهش مي كنم فكري به حال روشنايي بلوار شهيد بروجردي دولت آباد بويژه حوالي گلخانه بكنند.
1520---0919
¤ با توجه به موارد منفي فيلم جدايي نادر از سيمين و تبليغ آن توسط گروه سبز اموي و حمايت مجدد كارگردان آن از فتنه گران متاسفانه در برنامه هفت شبكه3 جمعه شب 19/1/90 از ساعت 23 تا دو بامداد به تبليغ اين فيلم پرداخت و مجددا شبكه پنج نيز در تاريخ 21/1/90 حوالي ساعت 8 صبح كه مجري آن آقاي احمدزاده بود ظاهرا فردي كه عنوان صنف خانه سينما را داشت به تبليغ اين فيلم پرداخت. شايسته است مديران شبكه هاي سه و 5 توجه ويژه اي به فتنه گران نفوذ كرده در تلويزيون داشته باشند.
خانم دهقان
¤ خداوكيلي انتظار نمي رفت اوباما حرف درست حسابي بزند و بگويد مردم در ميدان تحرير مصر و ميدان آزادي تهران يك حرف مي زنند- هرچند مراد او القاي اين مطلب باطل است كه مردم ايران با نظام مشكل دارند ولي اطلاع ندارد يا خود را به نفهمي مي زند- هر دو جا شعارشان يكي است: مرگ بر آمريكا...
5013---0914
¤ در فرم اطلاعات خانوار كد ملي ام را اشتباه وارد كرده ام و به همين دليل شماره حسابم پذيرفته نمي شود. براي تصحيح اطلاعات به كجا مراجعه كنم؟
1397---0912
¤ مدتهاست در قطار رفت و برگشت مسير تهران- قم- مسجد مقدس جمكران و برعكس كه سه شنبه ها و پنج شنبه ها هر هفته مي باشد شاهد برخي رفتارهاي زننده دختران و پسران در داخل قطار و بين واگن ها هستيم. متاسفانه دختران بعضا حجابي هم ندارند گاهي نيز موسيقي مبتذل پخش مي كنند و اين زنگ خطري است كه بايد مسئولين تدبيري بينديشند. مسئولين قطار كه برخوردي نمي كنند.
5133---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا داريم تعطيلي روزهاي پنجشنبه دبستاني هارا لغو كند چرا كه در وضعيت تحصيل فرزندان ما اختلال بوجود مي آيد. در اين مورد بهترين كارشناس مردم هستند كه راضي به اين تصميم دولت نيستند.
7468---0911
¤ مگر آقاي هاشمي در 7 مرداد 89 نگفت كه ميرحسين موسوي در خدمت جنگ نبود پس چگونه در پيام تسليتي كه به مناسبت فوت پدر ميرحسين صادر كرده ايشان يعني ميرحسين را فردي خدوم خطاب كرده است.
8853---0912
¤ پيام تسليت آقاي هاشمي با طرح موضوع خدوم بودن آقاي موسوي ضمن آنكه بي ربط با موضع گيري هاي آقاي هاشمي با مسئله فتنه و سران آن نمي باشد ولي يك سؤال اساسي را به اذهان متبادر مي سازد و اينكه گروهك هاي مختلف ضدانقلاب از جمله منافقين و سلطنت طلبان، بهايي ها و همجنس بازان و ديگر از اين قماش كه همسو با جريانات برانداز به حمايت از موسوي و بنا به دستور از آن سوي مرزها به معركه پرداخته بودند نيز جزو خادمين نظام قرار مي گيرند؟ زيرا اين عناصر زنجيروار متصل به استكبار دستور را اجرا مي كردند و شرط انصاف نيست كه خدمت هاي اينان به اربابانشان جداي از يكديگر مطرح شود.
محمودي
¤ قيمت صادراتي پرايد دو هزار و دويست دلار است و با نصب ترمز (اي بي اس) مي شود حداكثر سه هزار دلار چطور در داخل به 9 ميليون تومان به فروش مي رسد؟
حسين عليزاده
¤ از شوراي شهر نشتارود استان گيلان به جهت مرمت و آسفالت و نصب پل در خيابان شهيد سيدحسن حسيني اشرف آباد تقدير و تشكر مي شود.
جمعي از اهالي محل
¤ در ايستگاه ورودي شهرري فضاي سبزي ايجاد شده و در كنار آن چند صندلي نيز قرارداده شده است كه فقط محل پاتوق دختر و پسرهاي هرزه شده است. از مسئولين امر در شهرداري درخواست مي شود نسبت به جمع آوري صندلي ها اقدام نمايند.
حسابي
¤ دولت در بودجه امسال افزايش 6 درصدي براي حقوق كارمندان در نظر گرفته و البته هنوز مجلس تصويب نكرده است. براساس ماده 25 قانون مديريت كشوري دولت موظف است براساس نرخ تورم نسبت به افزايش حقوق ها اقدام نمايد. نكته دوم اين كه 15 آذر هر سال (حداكثر) زمان تحويل بودجه به مجلس است. اما دو سال است به جاي آن اول اسفند تحويل مي شود كه دو ماه افزايش حقوق كارمندان به جاي ارديبهشت به خرداد موكول مي شود با وجود پيشرفت تكنولوژي.
حسين سلطان
¤ بنده با تمام وجود براي رضاي خدا به عنوان يك ايراني آمادگي خود را براي لحظه به لحظه جان فشاني در راه اسلام براي مردم ليبي اعلام مي دارم.
حسين زاده از برازجان
¤ امسال سيماي جمهوري اسلامي در خصوص برنامه هاي نوروزي نمره صفر گرفت بيچاره مخاطبان.
2470-0919
¤وقتي حاكمان ديكتاتور منطقه پشت يكديگر درآمده و از حكومت هاي ظالمانه يكديگر حمايت مي كنند ملت هاي منطقه هم بايد با اتحاد و وحدت عليه نظام هاي سلطه، قيام خود را ادامه بدهند و تا نتيجه نگرفته اند آرام ننشينند و ميدان را خالي نكنند.
8395---0911
¤حق اين است كه مسابقات فوتبال كشور انگليس به دليل خباثت هاي بي شمار دولت اين كشور از صدا و سيماي جمهوري اسلامي پخش نشود و تحريم بشوند.
يك بيننده سيما
¤ضمن تبريك سال نو آمادگي خود را براي دفاع از ملت بحرين و فلسطين تا پاي جان اعلام مي كنم.
حبيب زاده از قم
¤از مسئولان اجرايي كشور تقاضا مي كنم كه قانون بازنشستگي پيش از موعد كه از سال 90 قرار بود اجرايي شود به دستگاه هاي دولتي ابلاغ كنند.
رضائي
¤شهرداري زحمت كشيده و اتوبوس هاي تندرو راه اندازي كرده است ولي متاسفانه آلودگي صوتي داخل آن اذيت كننده است چون بلندگوهاي داخل مرتب با صداي بلند موزيك پخش مي كند.
4165---0912
¤دولت درخصوص افزايش بهاي گاز و ديگر كالاها در اعمال قانون هدفمند كردن يارانه ها بايد مصالح كشور را در نظر بگيرد چرا كه افزايش بي رويه و بدون تناسب قيمت كالاها موجب دلسردي مردم مي شود.
گرجي-تهران
¤واقعا جاي شگفتي است كه يك آدمي مثل سعد حريري اين قدر ساده لوح و منفعل باشد و با اينكه با چشم خود جنايت هاي آمريكا در منطقه را مي بيند ولي باز سنگ اين رژيم جنايتكار را به سينه مي زند. ان شاءالله خدا امثال سعد حريري را از خواب غفلت بيدار كند.
عليمرداني
¤ سريالهاي نوروزي بخصوص شبكه يك و سه از نظر موضوع خوب بودند ولي در هيچ يك از شبكه ها تبليغي از حجاب برتر كه چادر است را نديديم.
5486---0936
¤ عمره يك عمل مستحب است ولي مبارزه با آل سعود سفاك، دفاع از جان مسلمين مظلوم بحرين، واجب.
8313---0919
¤از رئيس بنياد شهيد و جانبازان درخواست مي شود با توجه به بيمه طلايي نيروهاي آموزش و پرورش، ايشان نيز جانبازان را پس از 25 سال بيمه طلايي نمايند تا بخشي از مشكلاتشان مرتفع شود.
3037---0937
¤با توجه به خبر جذب دانشجوي بدون كنكور، اينجانب فارغ التحصيل ممتاز رشته معماري از دانشگاه سوره تهران هستم ولي موفق به گرفتن قبولي در دوره بالاتر به دليل غيرانتفاعي بودن دانشگاه از هيچ يك از دانشگاه هاي سراسري نشدم با وجود اينكه از طريق كنكور سراسري وارد دانشگاه شده ام به نظر مي رسد كه اين قانون نوعي تبعيض د رحق دانشجويان غيرانتفاعي است.
3457---0912
¤از مقام محترم قوه قضائيه درخواست مي شود دستور فرماييد آماري از شكايت هاي مردم از قضات كه در دادسراي انتظامي قضات صورت مي پذيرد گرفته شود تا معلوم گردد روند قضاوت قضات چگونه است و اين روند برخي از قضاوت ها ضربه به ريشه هاي انقلاب اسلامي وارد مي كند؟
بيرامي
¤ فرمانده عزيزم حاج احمد متوسليان بزرگ قهرمان جبهه هاي نبرد، ناجي لحظه هاي دشوار فرمانده قهرمان، در بهار آزادي ما رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس يادت را گرامي مي داريم و آرزوي آزاديت را مي كنيم.
6332---0935
¤ به آل خليفه و آل سعود كه نوكران بي جيره و مواجب رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني مي گويم، پوزه شما را به خاك مذلت مي ماليم. پس بي جهت با دم شير بازي نكنيد چرا كه اربابانتان طي 32 سال هيچ غلطي نتوانستند بكنند چه رسد به مورچه اي چون شما.
يوسفي پيله سوار
¤ استاندار محترم بوشهر به تيم شاهين بوشهر 70 ميليون تومان كمك كرده است در حالي كه فقر و بيكاري در استان بيداد مي كند.
4061---0917
¤ كارت هديه نوروزي بازنشستگان كشوري چي شد؟ چرا قول مي دهيد و عمل نمي كنيد.
3589---0918
¤ مسئولين امر مي بايستي با كساني كه برخلاف قانون دست به تكثير و انتشار وسيع و گسترده فيلم اخراجي ها3 زدند برخورد جدي مي كردند ولي متاسفانه چنين چيزي ديده نشد. چرا؟
2878---0919
¤ همه بايد پول درآوردن را از ايرانسل ياد بگيرند! دو خط تلفن از اين شركت خريدم از هديه خبري نشد كه نشد. در ضمن جوابگو نيز نيستند.
3622---0938
¤ امام حسين(ع) پيشواي ما شيعيان مي فرمايند سعي كنيد اشتباه نكنيد كه مجبور به عذرخواهي شويد. اگر هم مرتكب اشتباه شديد فورا عذر بخواهيد. غرضم اشتباه بودن دعوت دولت از ديكتاتور اردن است. آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري بايد بابت اين اشتباه از مردم عذرخواهي مي كرد.
فخرالساعه
¤ چند ميليون نفري كه براي يارانه ها ثبت نام كرده ولي شماره حساب آنها در سامانه ثبت نشده چه گناهي كرده اند كه بايد دو مرحله از يارانه ها به آنان تعلق نگيرد. بدون اينكه كوچكترين تقصيري داشته باشند آيا خدا را خوش مي آيد؟
3269---0912
¤ از آموزشياران نهضت سوادآموزي با 80 ماه سابقه همكاري و داراي مدرك كارشناسي هستم و بلاتكليف مانده ام. از مقامات مسئول در رابطه با استخدام خويش درخواست مساعدت و رسيدگي دارم.
9475---0914
¤ از تهران كه وارد شهر ري مي شويم تابلوي زيبايي با عنوان شهر ري قبله تهران به چشم مي خورد ولي وقتي در پاساژهاي اين شهر مذهبي كه چهار امامزاده در خود جاي داده لباس هاي جلف و زننده به نمايش گذاشته مي شود واقعا تاسف مي خوريم.
8397---0912
¤ در مدخل شهرستان قم از سمت اراك در محل تپه سلام نياز است تابلوي بزرگي با مضمون سلام بر حضرت معصومه(س) كريمه اهل بيت با خط زيبا نصب شود. اين مسئوليت بيشتر متوجه شهردار قم و معاونت فرهنگي- تبليغي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است.
9923---0912
¤ مسئولين سازمان حج و زيارت در ديماه سال 89 صحبت از دو برابر شدن حق الزحمه مديران، روحانيون و مداحان كاروانهاي زيارتي به عتبات عاليات كردند ولي فقط اين وعده شامل حال روحانيون و مداحان شد و براي مديران كاري صورت نگرفت. چاره اي نيست وقتي پارتي نداشته باشيم اين سوخت و سوزها بايد شامل حال امثال ما بشود. اما بنويسيد به عشق امام حسين و اصحاب باوفايش اگر هم هيچ حقوقي ندهند دست از نوكري ائمه معصومين(ع) نمي كشيم.
عبدالله زاده- مدير كاروان

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14