(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 فروردین 1390- شماره 19906

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهمانپرست: سازمان كنفرانس اسلامي سكوت خود را در قبال جنايات بحرين بشكند
رئيس جمهور در دانشگاه تهران: زودتر از موعد مقرر به اهداف چشم انداز مي رسيم
محمد نجار: استانداران زمينه را براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب فراهم كنند
دولت تمام اهرم هاي خود را براي دفاع از مردم مظلوم منطقه به كار بگيرد
تجمع اعتراض آميز دانشجويان دانشگاه هاي تبريز به كشتار مسلمانان در بحرين
آيت الله علم الهدي: مشايي بيّن الغي بوده و انحرافش علني است
رحيم صفوي: تضمين امنيت انتقال انرژي از خليج فارس در دست ايران است
آيت الله نوري همداني در همايش زن و بصيرت فاطمي:
غرب با نگاه ابزاري به زن جاهليت مدرن را به نمايش گذاشته است
فراخوان جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي اعلام شد
ناگفته هاي سربازان آمريكايي حاضر در پادگان اشرف ما از يك مشت تروريست غرغرو محافظت مي كرديم
مالكي: تمامي مهندسان ايراني ربوده شده در افغانستان در سلامت كامل هستند
اهداي رايگان كليه به بيمار نيازمند گيلاني
آغاز مسابقات سراسري دانشجويي سازه هاي ماكاروني
5/3 درصد انرژي برق كشور غيرمجاز استفاده مي شود
مديركل امور روستايي استانداري آذربايجان شرقي :
شركت هاي حمل و نقل روستايي از پرداخت حق گمرك معاف مي شوند
اعزام زائران عتبات عاليات 18 استان از مرز شلمچه
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در بزرگداشت ايرج افشار :
دانشجويان عشق به ايران اسلامي را از افشار بياموزند
18 هزار داوطلب در سامانه پذيرش حوزه هاي علميه نام نويسي كردند
اخبار ادبي و هنري



مهمانپرست: سازمان كنفرانس اسلامي سكوت خود را در قبال جنايات بحرين بشكند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه سازمان كنفرانس اسلامي بايد در قبال جنايتهاي ضد بشري در بحرين سكوت نكند و به صورت فعال وارد صحنه شود.
«رامين مهمانپرست» در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در خصوص عملكرد سازمان كنفرانس اسلامي در قبال تحولات منطقه نيز اظهار داشت: ما در تماس هاي ديپلماتيك با مقامات كشورهاي مختلف و مسئولان سازمانهاي منطقه اي و بين المللي، سعي كرديم بر مسئوليتي كه در قبال تحولات منطقه وجود دارد تاكيد و وظيفه آنها را در جلوگيري از تضييع حقوق مردم و سركوب و كشتاري كه صورت مي گيرد، يادآوري كنيم.
مهمانپرست اضافه كرد: حتما سازمان كنفرانس اسلامي مثل برخي از مجامع بين المللي ديگر مي تواند اقدامات مفيدي را انجام دهد و انتظار از اين سازمان اين است كه سكوت نكند و با تحرك قابل قبول خود، وارد صحنه شود و جلوي اين رفتارهاي غيرقابل توجيه را نسبت به تظاهرات مسالمت آميز مردم منطقه و خواسته هاي مشروع آنها بگيرد.
مهمانپرست همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره اقدامات مداخله جويانه سفارت انگلستان در تهران عليه كشورمان و انتشار تصاوير و مطالبي در وب سايت اين سفارتخانه و اقدامات دستگاه ديپلماسي در برخورد با اين اقدامات، اظهار داشت: در رابطه با فعاليتهاي سفارت انگليس در تهران، حساسيت هاي لازم وجود دارد و متناسب با اقداماتي كه اين سفارت انجام مي دهد، برخورد مناسبي صورت مي گيرد و تذكرات جدي به آنها داده مي شود.
به گفته وي نتيجه توجه نكردن به احساسات مردم ما و تداوم روش هاي مداخله آميز در مسائل داخلي كشور ما، حتما آنها را در روابط خود با ايران دچار مشكل خواهد كرد.
مهمانپرست راه حل توسعه روابط را دخالت در امور داخلي كشورها ندانست و تصريح كرد: بايد كشورهاي غربي اين را بدانند و مسير اشتباه خود را تكرار نكنند و سعي كنند به مسائل داخلي خود بپردازند.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: آن چيزي كه فراوان قابل يافت شدن است، نقض جدي حقوق بشر در همين كشورهاي غربي و به ويژه در انگلستان است كه در سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم خودش پرونده سياهي دارد.
وي خطاب به مقامات انگليسي گفت: بهتر است به مسائل داخلي خود توجه كنيد و ادعاي طرفداري از حقوق ملتها را در منطقه ما نداشته باشيد، چرا كه به هيچ وجه كسي از اين رفتارها استقبال نخواهد كرد.

 



رئيس جمهور در دانشگاه تهران: زودتر از موعد مقرر به اهداف چشم انداز مي رسيم

رئيس جمهور از رسيدن كشور به اهداف چشم انداز 20 ساله زودتر از موعد مقرر خبر داد و تاكيد كرد: بايد شكر خدا را بجا آوريم كه دشمنان ما را تحريم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز در مراسم افتتاح دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران در جمع فرهيختگان و نخبگان دانشگاهي با اشاره به صحبت هاي مطرح شده از سوي رئيس اين دانشكده و هم چنين رئيس دانشگاه تهران گفت: ما بايد الگو و الهام بخش براي ساير ملت ها باشيم و در واقع حس عمومي و بين ملت ما اين است كه ما بايد الگو و الهام بخش باشيم و اين به خاطر شايستگي ها و استعدادهاي بي نظير ملت ايران است.
احمدي نژاد با اشاره به اهداف ترسيم شده در چشم انداز 20 ساله در راستاي تحقق اين موضوع گفت: من باور دارم كه زودتر از اين مي توانيم به اين هدف برسيم.
وي با بيان اين كه براي الگو شدن نيازمند پيشرفت سريع در تمام ابعاد هستيم، ادامه داد: اگر يك ملت از نظر فرهنگي در اوج باشد و از نظر زندگي در صف عقب قرار بگيرد و بهترين انديشه ها را نيز عرضه كند در دنيا خريداري ندارد؛ چرا كه پيشرفت همه جانبه پشتوانه اثبات حقانيت يك ملت و شايستگي هاي يك ملت است.
رئيس جمهور با اشاره به نقش ايرانيان در توليد فرهنگ و علم در عرصه جهاني گفت: ما در واقع خميرمايه و مواد اوليه لازم را در اختيار داريم و بايد جهش كنيم.
وي اظهار كرد: ما در عرصه هاي علمي در حال جهش هستيم، جهشي كه هر بار بلندتر و نويدبخش تر است.
احمدي نژاد ادامه داد: باور دارم كه سطح علمي دنيا در هر رشته اي دور از دسترس استعدادهاي ايراني نيست و ما بايد حركت كنيم.
وي افزود: برخي فكر مي كنند كه ما بايد مسير ريل يكطرفه اي كه ديگران طي كرده اند را برويم و فقط اين ريل وجود دارد؛ در حالي كه اين كفران نعمت است؛ چون وقتي ما در آن ريل قرار بگيريم هميشه عقب هستيم؛ چون آنها هميشه براساس اين ريل از ما جلوتر حركت مي كنند. ما بايد مقصدي براي حركت علمي خود تعيين كنيم و در واقع بايد مقصد و ريل جديدي را براي پيشرفت خود تعريف كنيم. تا بتوانيم دنياي جديدي را بسازيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه ما 75 ميليون نفر جمعيت هستيم و اگر 75 ميليون استعداد انساني شكوفا شود اتفاق بزرگي در كشور رخ مي دهد، گفت: 75 ميليون استعداد در سايه عدالت مي تواند شكوفا شود.
وي با بيان اين كه ايران بايد الگو و الهام بخش باشد و اين امر مستلزم ساختن است و در اين راستا ما استعدادها و امكانات لازم را داريم، به تحريم هاي دشمنان عليه ايران اشاره كرد و گفت: خدا را شكر كه دشمنان ما را تحريم كردند. من يك روزي اين موضوع را گفتم، برخي گفتند كه اين سخن حرف سياسي است. درست است مقداري از آن حرف سياسي بود ولي از ته دلم گفتم.
رئيس جمهور با اشاره به تاثير تحريم ها در راستاي خودكفايي ملت ايران گفت: به محض اين كه به ما گفتند بنزين به شما نمي فروشيم، ما توليد بنزين در كشور را شروع كرديم و در واقع در راستاي خودكفايي هرچه بيشتر حركت كرديم.
وي با بيان اين كه ملت ايران در اوج خودباوري، اقتدار و اعتماد به نفس است، خطاب به حاضرين در اين جلسه گفت: شما مجاهدان خط نهايي نجات بشريت هستيد. كساني كه در راستاي شكوفايي علم در خط عدالت حركت مي كنند.
احمدي نژاد خطاب به آنها ادامه داد: ما در خدمت شما هستيم. شما در راستاي آفرينش هاي علمي و فناوري حركت و برنامه ريزي كنيد و بشتابيد كه آينده زيبا و درخشان در انتظار همت هاي بلند شماست.
در اين مراسم علاوه بر رئيس جمهور، رئيس دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران و هم چنين فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران به ايراد سخنراني پرداختند.
هم چنين در اين مراسم و در بازديد احمدي نژاد از نمايشگاهي كه در اين مكان برپا شده بود، نسرين سلطان خواه معاون علمي رئيس جمهور و كامران دانشجو وزير علوم حضور داشتند.
گفتني است تعدادي از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه و دانشجويان آن كه در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در اين دانشكده تحصيل مي كنند حضور داشتند.
بنابراين گزارش دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران صبح ديروز با حضور رئيس جمهور، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و وزير علوم افتتاح شد.
جذب نخبگان و پژوهش گران و انجام پژوهش هاي كاربردي به منظور خلق و ارايه دانش مورد نياز جامعه به مراكز صنعتي در راستاي افق چشم انداز ملي كشور از ديگر اهداف تاسيس اين دانشكده است.
رئيس جمهور همچنين ضمن پرده برداري از تنديس افتتاح اين دانشگاه از نمايشگاه جانبي و اولين اتوبوس هيبريدي ساخت دانشكده فني دانشگاه تهران بازديد كرد.
همزمان با افتتاح رسمي اين دانشكده رصدخانه ملي علم و فناوري ايران وابسته به پارك علم و فناوري دانشگاه تهران راه اندازي شد.
احمدي نژاد در بدو ورود به اين مراسم به يادمان 400 شهيد دانشگاه تهران اداي احترام كرد.
اين گزارش مي افزايد، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران هم در مراسم افتتاح اين دانشكده، با بيان اينكه تعداد توليدات علمي نمايه شده در ISI از سال 76 تا 83 حدود 14 هزار و 800 مقاله بود كه اين رقم از سال 84 تا 89 به 70 هزار عدد رسيده است كه نشاندهنده حركت و شتاب علمي در كشور است.
وي تاكيد كرد: تعداد اختراعات ثبت شده در كشور از سال 84 تا 89 نزديك 50 هزار اختراع است.

 



محمد نجار: استانداران زمينه را براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب فراهم كنند

وزير كشور بر ضرورت حمايت استانداران از برنامه هاي دولت در جهت ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاكيد كرد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور و رئيس ستاد مركزي صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان در سخناني در اولين جلسه ستاد صيانت در سال 1390 اظهار داشت: اقدامات بسيار خوبي در سال گذشته براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در عرصه هاي مختلف صورت گرفته است، هر چند به هر حال اقدامات فرهنگي ديربازده است.
وي صيانت از حقوق شهروندان و توجه سازمان ها و نهادها به حقوق مردم و وظايف خودشان را يكي ديگر از موضوعات مورد توجه ستادهاي صيانت دانست و افزود: در ابلاغ رياست محترم جمهوري، وزارت كشور موظف شده بر عملكرد دستگاه هاي اجرايي، سازمان ها و نهادها، از جهت رعايت حقوق مردم نظارت كند.
وزير كشور نظام بازرسي در سازمان ها را يك فرصت مطلوب براي ساماندهي امور و اجراي طرح تحول اداري و تكريم ارباب رجوع در ادارات دانست و برنامه آموزش عمومي مردم را براي آشنايي با قوانين و مقررات، كه پايه ارتقاء انضباط اجتماعي و قانونگرايي در جامعه است، مورد تاكيد قرار داد.

 



جامعه روحانيت مبارز طي بيانيه اي خواستار شد
دولت تمام اهرم هاي خود را براي دفاع از مردم مظلوم منطقه به كار بگيرد

جامعه روحانيت مبارز با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن حوادث بحرين، يمن و ليبي از دولت خواست با اتخاذ يك ديپلماسي فعال و استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري تمام اهرم هاي خود را براي دفاع از حقوق مردم مظلوم منطقه به كار بگيرد.
جامعه روحانيت مبارز در بيانيه خود با اشاره به حوادث خونين و تلخي كه در كشورهاي بحرين، يمن و ليبي مي گذرد نوشت: امروز آمريكا به عنوان دشمن شماره يك مسلمانان سعي در انحراف مسير اين نهضت هاي مردمي و مسالمت آميز و آزاديخواهانه ملت هاي مسلمان دارد و با تلاش زياد سعي در بند و بست سياسي و بده بستان با حكومت ها و قدرت ها و مصادره اين نهضت ها به نفع خود دارد.
جامعه روحانيت مبارز در اين بيانيه خواستار 4 اقدام شده است كه در پي مي آيد:
1. از دولت محترم جمهوري اسلامي ايران مي خواهد كه با اتخاذ يك ديپلماسي فعال و با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري مدظله العالي تمام تلاش خود را با تمام اهرم هايي كه در اختيار دارد، بكار برد تا از حقوق مردم مظلوم كشورهاي بحرين، يمن و ليبي دفاع نموده تا از كشتار و نابودي حرث و نسل جلوگيري نمايد.
2. از علماء و روحانيون و حوزويان سراسر جهان اسلام مي خواهد كه با توجه به اين دستور نوراني اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) كه مي فرمايد «ان الله تعالي اخذ علي العلماء ان لايقاروا علي كظه ظالم و لاشعب مظلوم»، با تمام توان از حقوق مردم مظلوم و مسلمان كشورهاي بحرين، يمن و ليبي دفاع نموده و فريب تبليغات دشمن در طائفي خواندن نهضت مردم مظلوم بحرين را نخورده و اجازه ندهند اين بحران سياسي و بحران طائفي قلمداد شده و با استفاده از ظرفيت نفوذ خود در بين اقشار مختلف مردم صداي مظلوميت اين مردم را به گوش جهانيان برسانند.
3. از تمام فرهيختگان، دانشجويان و دانشگاهيان و آزاديخواهان سراسر جهان مي خواهيم كه با تمام توان و امكان در دنياي واقعي و مجازي و با استفاده از ابزارهاي مختلف اطلاع رساني حقيقت را به گوش جهانيان برسانند، زيرا هنوز وجدان هاي بيدار در سراسر جهان هستند كه مي توان با استفاده از روشنگري و آگاه نمودن آنان با حقايق و واقعيت ها، صداي مردم مظلوم را در كشورهاي بحرين، يمن و ليبي به گوش همگان رساند تا وجدان عمومي جهاني بتواند در كنار اين آزاديخواهان باشد و حق آنان را از حكام مستبد و جابر و ستمگرشان بازگيرد و مردم از حداقل حقوق سياسي خود بهره مند گردند.
4. از همه مردم آزاديخواه جهان مي خواهد كه با برپايي تظاهرات و اعلام حضور در صحنه به هر شكل ممكن و با نوشتن و گفتن و روشنگري سعي در زنده نگه داشتن اين حركت هاي آزاديخواهانه در كشورهاي اسلامي بحرين، يمن و ليبي داشته و آنان را در جهت احقاق حقوق خود كمك نمايند. يقين داريم كه وعده الهي در سراسر جهان محقق خواهد شد زيرا كه او فرمود و لينصرن الله من ينصره.

 



تجمع اعتراض آميز دانشجويان دانشگاه هاي تبريز به كشتار مسلمانان در بحرين

تبريز- خبرنگار كيهان:
دانشجويان دانشگاه هاي تبريز در اعتراض به كشتار مسلمانان بحرين، يمن و ليبي در مقابل درب اصلي دانشگاه تبريز تجمع كردند.
در اين مراسم كه عصر روز دوشنبه برگزار شد آيت الله محسن مجتهدشبستري امام جمعه تبريز در سخناني ضرورت حمايت مسلمانان از يكديگر در برابر زورگويان را مورد اشاره و تأكيد قرار داد و تخريب مساجد، ممانعت از اعزام مجروحان به مراكز درماني و حمله به بيمارستانها و بازداشت پزشكان در بحرين توسط نيروهاي امنيتي بحرين و نظاميان سعودي را محكوم كرد.
وي حضور 8 هزار نظامي و نيروي عربستان سعودي در شيعه نشين بحرين را مصداق تجاوز و دخالت نظامي رياض در بحرين دانست.
در ادامه تجمع، دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه هاي تبريز، تربيت معلم آذربايجان، آزاد اسلامي تبريز، علوم پزشكي و پيام نور، به سر دادن شعارهايي بر عليه عربستان سعودي و آل خليفه پرداخته و از مسلمانان بحرين به عنوان «رهروان حسيني» نام برده و مصر را ميعادگاه «سيدجمال الدين» خواندند و بر استمرار حركت هاي مردمي در دنياي اسلام تاكيد كردند.

 



آيت الله علم الهدي: مشايي بيّن الغي بوده و انحرافش علني است

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد كه مشايي بيّن الغي و فردي است كه انحرافش علني شده از اين رو مي توان او را به عنوان يك فرد منحرف معرفي كرد.
آيت الله سيداحمد علم الهدي نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد در گفت وگو با «فارس» با تأكيد بر اينكه در همه مسائل بايد به «مرّ دستور مقام معظم رهبري دقيقاً عمل شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبري، رهبر رسمي جامعه است و ايشان هر دستوري كه مي دهند بايد به آن عمل شود هر چند با سليقه ما هماهنگ نباشد.
وي بر همين اساس به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه برخي مسائل نبايد رسانه اي شود، اشاره كرد كه هر نوع اظهاري غير از آن خلاف است و تصريح كرد: وقتي رهبري مي فرمايند اختلاف سليقه مسئولان نبايد رسانه اي شود هر كس غير از اين را انجام دهد تخلف كرده و اين با ولايت پذيري آن شخص مطابقت نمي كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه متأسفانه امروز جامعه فاقد «تقواي سياسي» است، يادآور شد: در اخلاق سياسي جامعه تقوا وجود ندارد؛ برخي به مجرد اينكه در يك جريان سياسي قرار مي گيرند اين تصور را دارند كه همه حرام هاي خدا بر آنها حلال مي شود و همه معاصي پروردگار در راستاي جريان سياسي كه در آن قرار دارند بر آنها طاعت است از اين رو تفاوت بين اخلاق سياسي يك مؤمن با يك كافر در اين زمينه مشخص مي شود.
وي با بيان اينكه قرار داشتن در يك جريان سياسي به معني اين نيست كه محرمات الهي بر افراد حلال شده است، گفت: دروغ گفتن، غيبت كردن و اتهام زدن به ديگران در هر جايگاهي حرام است.
آيت الله علم الهدي بر همين اساس به افرادي اشاره كرد كه بين الغي بوده و فسق و فجور آنها علني شده است و خاطرنشان كرد: مشايي بين الغي و فردي است كه انحرافش علني شده از اين رو مي توان وي را به عنوان يك فرد منحرف معرفي كرد؛ اما تهمت زدن به كسي كه بين الغي نيست و انحرافش مشكوك است، جايز نيست.

 



رحيم صفوي: تضمين امنيت انتقال انرژي از خليج فارس در دست ايران است

مشاور و دستيار عالي فرمانده كل قوا در امور نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه حضور مقتدرانه ايران در خليج فارس و آب هاي بين المللي امنيت انتقال انرژي از منطقه را تضمين كرده است.
سردار سرلشكر پاسدار «سيديحيي رحيم صفوي» در گفت وگو با مهر در بيان پيام رژه روز ارتش به كشورهاي دنيا گفت: پيام اين رژه اين بود كه نيروهاي مسلح ما اعم از ارتش و سپاه به عنوان يكي از منابع اقتدار جمهوري اسلامي ايران مي توانند حافظ تماميت ارضي و منافع ملي و همچنين حافظ دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشند.
وي تصريح كرد: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران از ابعاد مختلف نيروي انساني و تجهيزات قدرتمندترين ارتش خاورميانه به شمار مي آيد.
مشاور و دستيار عالي فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهاي مسلح همچنين در خصوص حضور مقتدرانه جمهوري اسلامي ايران در آب هاي بين المللي بيان داشت: حضور نيروي دريايي مقتدر ما در آب هاي بين المللي درياي عمان و حتي تنگه باب المندب و عبور شناورهاي ما از كانال سوئز به سمت درياي مديترانه نشان دهنده اين است كه جمهوري اسلامي ايران نه تنها قادر به دفاع از سرزمين و منافع ملي خود است بلكه تامين كننده صلح و امنيت منطقه خاورميانه است.
وي گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به ويژه نيروي دريايي ارتش تامين كننده و تضمين كننده امنيت انتقال انرژي از خليج فارس به كشورهاي ديگر هستند و همچنين توانايي تامين امنيت منطقه خاورميانه را دارند.

 



آيت الله نوري همداني در همايش زن و بصيرت فاطمي:
غرب با نگاه ابزاري به زن جاهليت مدرن را به نمايش گذاشته است

آيت الله نوري همداني در همايش زن و بصيرت فاطمي اظهار داشت: غرب با نگاه ابزاري به زن ، جاهليت مدرن را به نمايش گذاشت.
به گزارش رسا در بجنورد، حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد روز دوشنبه در آخرين روز از سفر خود به استان خراسان شمالي، در همايش زن و بصيرت فاطمي حضور يافت و در جمع بانوان اين استان به ايراد سخن پرداخت.
اين مرجع تقليد، نگاه ابزاري غرب به بانوان را سرزنش كرد و اظهار داشت: متاسفانه به تنها چيزي كه در غرب توجه نمي شود حقوق واقعي و كرامت و منزلت زنان است.
حضرت آيت الله نوري همداني افزود: دنياي غرب با عنوان آزادي مقام و منزلت زنان را پايين آورده اند و با استفاده ابزاري از زن، جاهليت مدرن را به نمايش گذاشته اند.
وي با اشاره به آيات و رواياتي، ملاك برتري و سنجش افراد را تقوا دانست و بيان داشت: ارزش انسان ها با تقوا و ايمان سنجيده مي شود و در اين بين تفاوتي بين زن و مرد نيز وجود ندارد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه دين مبين اسلام متعالي ترين ديدگاه ها را درباره زنان دارد، نقش بانوان را در انقلاب اسلامي برجسته توصيف كرد و گفت: زنان در دوران انقلاب در صف اول تظاهرات بودند و در هشت سال دفاع مقدس نيز براي پيروزي انقلاب خدمات موثري ارائه دادند.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه امروز زنان با حفظ كرامت و عزت در عرصه هاي مختلف حضور دارند و نقش آفرين هستند، اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي ميدان و عرصه براي ورود زنان به عرصه هاي مختلف باز شده است.
اين استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه مظلوميت زن به ازاي كل تاريخ بشر و به پهناي گيتي است، گفت: اتفاقات غمباري كه نسبت به بانوان در شرق و غرب و كل دنيا صورت گرفته اين است كه متاسفانه مقام و موقعيت زن مراعات نشده است.
وي بيان داشت: در دوران جاهليت هنگامي كه فردي صاحب دختري مي شد، چهره اش از غم سياه مي شد و آن فرد چهره خود را از مردم پنهان مي كرد و اين فرزند دختر را يا با خفت و خواري نگه داشته و يا زنده به گور مي كرد كه اين نوع منفي نگري نسبت به خانم ها بسيار نابه جا بود.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش انقلاب اسلامي در بيداري محرومان و مستضعفان جهان، تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران هيمنه پوشالي استكبار جهاني را درهم شكسته است.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به تحولات اخير در منطقه و موج خيزش اسلامي، اين تحولات را به بركت انقلاب اسلامي ايران دانست و از ملت هاي بپا خاسته خواست مراقب و هوشيار باشند كه انقلاب شان از سوي استكبار جهاني مصادره نشود.

 



فراخوان جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي اعلام شد

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كانون پرورش فكري مازندران جزئيات فراخوان جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي را اعلام كرد.
«قاسم عزيززاده گرجي» به كيهان گفت: جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي از سري برنامه هاي نهمين جشنواره بين المللي فرهنگي، هنري امام رضا(ع) است كه مهر ماه امسال همزمان با دهه كرامت در مازندران برگزار مي شود.
وي علت برگزاري اين جشنواره را اشاعه و ترويج فرهنگ نوراني امام رضا(ع) دانست و گفت: با بين المللي شدن جشنواره در دومين دور برگزاري آن، اين مسأله مي تواند تأثير بسزايي در جهت ترويج فرهنگ معنوي و اسلامي در ابعاد خارج از مرزهاي جغرافيايي كشور داشته باشد.
دبير جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي با تشريح شرايط سني شركت كنندگان در اين جشنواره گفت: حضور در اين جشنواره براي همه سنين آزاد است و قصه گويي ها بايد به صورت لوح فشرده سي دي و يا دي وي دي و با كيفيت بالا به همراه مشخصات دقيق قصه گو براي دبيرخانه جشنواره ارسال شود.
مدير كانون پرورش فكري مازندران با بيان مهلت ارسال آثار شركت در اين جشنواره خاطرنشان كرد: مهلت پاياني ارسال آثار شركت كننده در اين جشنواره تا 30 مرداد تعيين گرديد و آثار برگزيده توسط داوران تا 20 شهريور امسال اعلام مي شود.
وي ضمن بيان بخش هاي شركت در اين جشنواره افزود: شركت كنندگان در سه بخش كودك، نوجوان و بزرگسال پذيرش مي شوند.

 



ناگفته هاي سربازان آمريكايي حاضر در پادگان اشرف ما از يك مشت تروريست غرغرو محافظت مي كرديم

سربازان آمريكايي كه تا قبل از تحويل پادگان اشرف به پليس عراق، حفاظت از اين پادگان را برعهده داشتند مي گويند ساكنان پادگان منافقين در عراق يك مشت تروريست غرغرو هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان(خانواده شهداي ترور كشور)، در يك تالار گفت وگوي اينترنتي، افراد مختلفي كه اكثرا سربازان آمريكايي حفاظت كننده از پادگان اشرف بودند، به همراه خانواده هايشان به اظهارنظر درباره پادگان اشرف پرداختند.
برپايه اين خبر يك سرباز زرهي آمريكايي كه سابق بر اين در پادگان اشرف، مسئوليت محافظت ازمنافقين را برعهده داشت مي گويد: اگر قصد داريد در آينده به اشرف بياييد چند چيز هست كه بايد بدانيد؛ مجاهدين(منافقين) به دلايلي به عنوان تروريست طبقه بندي شده اند و يكي از جنايات انجام شده توسط آنها قتل سرگرد هاوكينز در دهه 70 (ميلادي) است.
او ادامه مي دهد: مجاهدين خلق(منافقين) تلاش مي كنند شرايط را در اينجا كنترل كنند، من با آنها غذا خورده ام و چاي نوشيده ام، اما حرف آخر من اين است كه آنها تروريست هستند.
اين سرباز آمريكايي ادامه مي دهد: آنها ديكته مي كنند و خوراك تبليغات مي دهند تا بخواني و خيلي احمقانه است (سبك مغزشويي آنها) اما واقعيت اين است كه مجاهدين خلق(منافقين) در عراق بازنده اند و نظام ايران برنده است.
او همچنين مي گويد: مجاهدين خلق معصوم نيستند و جداشده ها از اين فرقه به ايران برگشته اند و تا آنجا كه من متوجه شده ام از زندگي در ايران راضي هستند.
«مك» يكي ديگر از سربازان آمريكايي بود كه مدتي در پادگان اشرف بود، اينگونه عنوان مي كند: اين مطلب براي من مشخص نشده كه چرا سربازان آمريكايي بايد از تروريست ها محافظت مي كردند و با عزيزان خودشان در كشورشان نباشند؟ من در اشرف بوده ام و اصلا جاي خوبي نيست و خود مجاهدين(منافقين) هم اصلا نمي خواستند ما آنجا باشيم.
يك پليس نظامي آمريكايي هم كه مدتي در پادگان منافقين بوده مي گويد: مجاهدين(منافقين) تروريست هستند، آنها خودشان اعتراف كرده اند كه از انقلاب 1979 در ايران تاكنون هزاران نفر را در ايران كشته اند، افرادي كه معصوم باشند و تروريست نباشند هزاران انسان را به قتل نمي رسانند.
برپايه اين گزارش، زماني كه در اين تالار گفت وگو يكي از هواداران منافقين، خطاب به اين پليس نظامي، وي را مزدور و تروريست خطاب كرد، وي اينگونه پاسخ داد: بله من تروريست هستم كه ماه ها وقتم را صرف مراقبت از سازماني كردم كه صدها آمريكايي، ايراني، عراقي و حتي اعضاي خودش را شكنجه داده است، ما با جان و دل به آنها خدمت كرديم اما آنها غرغروترين گروهي هستند كه در عمرم ديده ام، آنها قدرناشناس ترين آدم هايي هستند كه در طول خدمتم ديده ام، ما با آنها بدرفتاري نكرديم، حتي وقتي مجبور بوديم آنها را براي نيازهاي پزشكي و دندانپزشكي به اردوگاه هاي ديگر ببريم در حفاظت از آنها كمك كرديم و تشكري كه به جاي اين خوبي ها دريافت كرديم ناله و شكوه بود، اكثر آنها مثل بچه هاي كوچك رفتار مي كردند.

 



مالكي: تمامي مهندسان ايراني ربوده شده در افغانستان در سلامت كامل هستند

سفير كشورمان در افغانستان پس از آزاد شدن يكي از گروگان ها اعلام كرد كه اتباع ايراني ربوده شده در سلامت كامل به سر مي برند و تلاش هاي مشترك دولت افغانستان و سفارت ايران در كابل براي آزادي آنان همچنان ادامه دارد.
«فداحسين مالكي» در اين باره گفت: در پي ربوده شدن 12 تن از مهندسان ايراني يك شركت راه سازي در ولايت فراه افغانستان، سفارت جمهوري اسلامي ايران در همان لحظات اوليه انتشار خبر براي تأمين سلامت و آزادي اين افراد اقدامات فشرده اي را از طريق تماس و ارتباط مستمر با عالي ترين مقامات ارشد سياسي و امنيتي افغانستان به عمل آورد.
سفير جمهوري اسلامي ايران همچنين گفت: آدم ربايان يك نفر از مهندسان ايراني را آزاد كرده و به بقيه اجازه داده اند با خانواده هايشان تماس بگيرند.
مالكي تصريح كرد: شواهد حاكي است كه اتباع ايراني ربوده شده در سلامت كامل به سر مي برند و تلاش هاي مشترك دولت افغانستان و سفارت ايران در افغانستان براي آزادي آنان همچنان ادامه دارد.
او گفت: به نظر مي آ يد عوامل خارجي در اين آدم ربايي دست داشته باشند.
افراد مسلح ناشناس عصر روز يكشنبه 12 نفر از مهندسان يك شركت راه سازي خصوصي ايراني كه مشغول احداث جاده ميل 78 به فراه بودند را ربوده و به محل نامعلومي منتقل كردند.

 



اهداي رايگان كليه به بيمار نيازمند گيلاني

رشت- خبرنگار كيهان:
نيكوكار گيلاني يك كليه خود را به طور رايگان به بيمار نيازمند اهدا كرد.
به گفته رئيس روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي گيلان، رحمان فريدي پشتمي 42 ساله از روستاي پشتم لولمان در يك اقدام خداپسندانه كليه خود را به بيمار نيازمند اهدا كرد.
براين اساس يكي از كليه هاي وي به طور رايگان به خانم صادقي كه هر دو كليه خود را از دست داده بود اهدا و پيوند زده شد.
بنابر اظهار پزشك معالج در حال حاضر حال عمومي اهدا كننده و گيرنده كليه مناسب است.

 



در دانشگاه صنعتي بابل روي داد
 آغاز مسابقات سراسري دانشجويي سازه هاي ماكاروني

بابل- خبرنگار كيهان
مسابقات سراسري دانشجويي سازه هاي ماكاروني در دانشگاه صنعتي بابل كليد خورد.
مسابقات سراسري دانشجويي سازه هاي ماكاروني باحضور دانشجوياني از مناطق مختلف كشور، اعم از يزد، مشهد، تبريز، تهران، زنجان، مازندران، شهركرد، گيلان، گلستان، بجنورد به مدت يك روز در دانشگاه صنعتي بابل آغاز بكار كرد.
براساس اين گزارش اين تيم ها در قالب 150 سازه و با حضور 250 نفر حضور دارند. گفتني است، در اين دوره از مسابقات براي اولين بار در كشور در بارگذاري سازه ها از سيستم جك هيدروليكي استفاده مي شود.

 



5/3 درصد انرژي برق كشور غيرمجاز استفاده مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت: حدود
5/3درصد انرژي برق در كشور به صورت غيرمجاز و پنهان استفاده مي شود.
به گزارش روابط عمومي توزيع برق مازندران، منوچهر جعفري در نشست با معاونين و مديران ستاد و امورهاي توزيع با بيان اينكه يكي از پديده هاي شوم در صنعت برق، سرقت انرژي است، گفت: اين اقدام غيرقانوني در سالهاي اخير گسترش زيادي پيدا كرده و خسارت هاي فراواني به صنعت برق كشور وارد ساخته است.
وي افزود: بنا به بررسي هاي به عمل آمده از سوي صاحبنظران، حدود 5/3 درصد انرژي برق در كشور به صورت غيرمجاز و پنهان استفاده مي شود.
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران انشعابات غيرمجاز و سرقت انرژي را مهمترين دليل هدر روي در شبكه دانست و گفت: 50درصد تلفات شبكه توزيع برق در بسياري از استانهاي كشور به علت انشعابات غيرمجاز است.
وي مقابله جدي با سوءاستفاده كنندگان را مورد تاكيد قرار داد و از معاونين و مديران ستاد و امورهاي توزيع خواست راهكارهايي كه در اين نشست مورد تصويب قرار مي گيرد را به خوبي اجرا كنند.
معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توزيع برق مازندران نيز در اين جلسه به راهكارهاي ارائه شده از سوي معاونين و مديران ستاد و امورهاي توزيع اشاره كرد و آشنايي پرسنل واحد بازرسي با آخرين فناوري كنتورها و روش هاي مرسوم دستكاري، آموزش و واگذاري مسئوليت به شماره برداران، تشكيل اداره بازرسي ستاد و امورهاي توزيع، تقويت كادر بازرسي امورها، داير شدن گشت بازرسي سيار، ايجاد وحدت رويه در نحوه محاسبه جريمه ها، تعيين معيارها، شرايط و سقف تعديل جريمه هاي تعيين شده بر پايه رويه موجود، اطلاع رساني عواقب سرقت انرژي از طريق رسانه ها، جلب مشاركت ارگانهاي انتظامي و قضايي، ايجاد انگيزه در همكاران و امكان پرداخت حق الكشف به صورت مستقيم به شماره برداران را از راهكارهاي كاهش سرقت انرژي برشمرد.

 



مديركل امور روستايي استانداري آذربايجان شرقي :
شركت هاي حمل و نقل روستايي از پرداخت حق گمرك معاف مي شوند

تبريز- خبرنگار كيهان:
شركت هاي حمل و نقل روستايي، در صورت وارد كردن خودرو مانند ميني بوس و وانت بار، از پرداخت حق گمرك معاف مي شوند.
مديركل امور روستايي استانداري آذربايجان شرقي در حاشيه نشست با دهياران ملكان با بيان اين مطلب افزود: جايگاه هاي «سي. ان. جي»، در روستاهاي بزرگ احداث خواهند شد.
«صفر اصغري» تصريح كرد: دولت، شركت نفت را موظف كرده است تا جايگاه هاي مزبور را در روستاهاي بزرگ، احداث كند.
به گفته وي، تاكنون 23 هزار و 500 دهياري در روستاهاي كشور تأسيس شده و هنوز 4000 روستا، فاقد دهياري است.
اين مقام مسئول تصريح كرد: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه كشور، بعد از اين، اجراي طرح هاي هادي روستايي با نظارت بخشداران و دهياران روستاها اجرا مي شود و دولت درنظر دارد براي روستاها، مدير تعيين كند.
وي با اشاره به دفاتر «آي .سي تي» روستاها گفت: دفاتر آي.سي.تي از 7 ميليون مراجعه غيرضروري روستائيان به شهرها كاسته است و دولت درصدد است تا در راستاي رفاه بيشتر ساكنان روستاها، خدمات دفاتر مزبور را، گسترش دهد.

 



اعزام زائران عتبات عاليات 18 استان از مرز شلمچه

مدير كل حج و زيارت استان خوزستان گفت: در شرايط فعلي بهترين راه براي اعزام زائران به عتبات عاليات مرز شلمچه است و هم اينك زائران 18 استان كشور از اين مرز به زيارت عتبات عاليات مشرف مي شوند.
محمد علي دل آرام در گفت وگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت: شرايط مناسبي براي اعزام زائران عتبات عاليات عراق از مرز شلمچه فراهم شده است.
وي افزود: با توسعه امكانات خدماتي و رفاهي در مرز شلمچه هم اكنون روزانه يك هزار و 400 تا يك هزار و 600 نفر از اين مرز به زيارت عتبات عاليات عراق شامل كربلاي معلا، نجف اشرف، سامرا و ساير اماكن زيارتي مشرف مي شوند.
دل آرام اضافه كرد: در مدت اخير همچنين با گسترش امكانات رفاهي و اقامتي مرز چذابه در دشت آزادگان شرايط به گونه اي فراهم شده كه روزانه نيز بين 300 تا 400 نفر از اين مرز زميني به عتبات عاليات اعزام مي شوند.
مدير كل حج و زيارت در خصوص اعزام خوزستانيها به كشور سوريه نيز عنوان كرد: در شرايط فعلي هفته اي يك پرواز از استان خوزستان به كشور سوريه براي زيارت اماكن مذهبي آنجا اعزام مي شوند.
دل آرام در بخش ديگري از اين گفت وگو اظهار داشت: امسال بالغ بر 6 هزار نفر از مردم استان خوزستان در قالب 37 كاروان به حج تمتع اعزام مي شوند.

 



رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در بزرگداشت ايرج افشار :
دانشجويان عشق به ايران اسلامي را از افشار بياموزند

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: دانشجويان جوان اين مرز و بوم بايد عشق به ايران اسلامي را از ايرج افشار بياموزند.
به گزارش فارس از يزد، دكتر غلامعلي حداد عادل در مراسم بزرگداشت ايرج افشار در دانشگاه يزد با گراميداشت ياد و خاطره اين فرهيخته ادبي اظهار داشت: فعاليت هاي افشار در سه حوزه كتابداري، مطبوعاتي و ايران شناسي قابل بررسي است.
وي با اشاره به اينكه ايرج افشار موسس و بنيانگذار كتابخانه مركزي دانشگاه تهران بود، افزود: افشار از ابتداي تاسيس اين كتابخانه تا انقلاب، رئيس اين كتابخانه بود و با همت و پشتكار و وجاهتي كه داشت توانست مجموعه هاي خطي و چاپي ارزشمندي را از انديشمندان براي كتابخانه خريداري كند يا هديه بگيرد و هسته اصلي كتابخانه دانشگاه تهران را به وجود آورد.
حداد عادل خاطرنشان كرد: ايرج افشار در واقع موسس رشته كتابداري در ايران بود و بسياري از كتابداران مشهور كشور از شاگردان افشار در كتابداري بودند و او در واقع نخستين كسي است كه سنت هاي قديم كتابداري را با روش هاي جديد تلفيق كرد.
وي با بيان اينكه ايران شناسي ايرج افشار در كتابخانه ها منحصر نشده بود، اظهار داشت: افشار كتاب شناس درجه اول و نسخه شناس بي بديلي بود و سال ها با استاد دانش پژوه در اين زمينه همكاري كرد و در ريزترين مباحث مربوط به نسخه هاي خطي از جمله قرن تاليف، رسم الخط و نقطه گذاري، كاغذ و را به خوبي مي شناخت.
حداد عادل يادآور شد: يكي از كارهاي ايرج افشار، تعيين قيمت براي خريداري نسخه هاي خطي بود. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه ايرج افشار فردي زيرك و دانا بود، افزود: اين ويژگي او كاملا يزدي بودن او را به نمايش مي گذاشت.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: افشار در طول عمر خود 300 كتاب منتشر كرد و بيشتر اين كتاب ها، نسخي است كه خود او تصحيح و چاپ كرد.
وي با بيان اينكه كمتر كسي است كه به تاريخ و ادبيات و فرهنگ و علاقه مند باشد اما سر و كار او به ايرج افشار يا يكي از كتاب هاي او نيفتاده باشد.
حدادعادل همچنين با اشاره به فعاليت هاي مطبوعاتي ايرج افشار خاطرنشان كرد: او در طول دوران عمر پربركتش يكهزار و 030 مجله منتشر و افكار جديد را به ايران منتقل كرد.
وي با بيان اينكه ايرج افشار، سردبير مجله دكتر محمود افشار، پدرش، شد و بعدها نيز با مجلات سخن، يغما و مهر همكاري داشته است، افزود: ايرج افشار در سال 4133 با دوستان خود از جمله دكتر مقربي مجله اي به نام فرهنگ ايران زمين را منتشر كرد كه انتشار اين مجله 03 سال ادامه داشت.
حداد عادل خاطرنشان كرد: افشار بسيار خوش قلم بود و قلمش ملاحتي خاص داشت و نثرش امروزي و بهره مند از پشتوانه 0250 ساله ادبيات فارسي بود.
وي همچنين با اشاره به فعاليت هاي ايران شناسي ايرج افشار خاطرنشان كرد: او تمام عمر به ايران انديشيد و دانشمنداني كه بيشتر به ايران و ايران شناسي پرداخته بودند، بيشتر مود نظر ايرج افشار بودند.
حداد عادل اظهار داشت: افشار از دوران جواني با ايران شناسي محشور بود و در سال هاي اخير كه ديگر مسئوليت مديريتي نداشت، در كار ايران شناسي بود و شهر به شهر، روستا به روستا و منطقه به منطقه ايران را از نزديك ديده بود.
وي با بيان اينكه ايرج افشار تقريبا در همه كنگره هاي بين المللي، داخلي و خارجي كه در مورد ايران شناسي برگزار شده بود، مقاله داده بود، اظهار داشت: سخنان افشار براي ايران شناسان خارجي حجت بود.
حداد عادل با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب نيز به نوشته هاي ايرج افشار علاقه مند بوده و هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب در ملاقاتي كه با ايرج افشار داشتند به او گفته بودند كه مقالات افشار را از زمان مجله سخن تاكنون دنبال كرده اند.
وي تاكيد كرد: افشار تنها يك ايران شناس كتابخانه اي نبود و تمام ايران را زير پا گذاشته بود و شايد بتوان گفت در اين زمينه دانشمندي همچون ايرج افشار نداشته ايم.
حداد عادل در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: ايرج افشار هم به لحاظ اخلاقي و هم به لحاظ سياسي انسان سالمي بود و اهل سياسي كاري نبود.
وي خاطرنشان كرد: افشار كتابخانه ارزشمند و عظيمي داشت كه اين كتابخانه و اسناد و مدارك و يادداشت هايش را به مركز دائره المعارف اسلامي بخشيد و درب اين كتابخانه اكنون به روي همه محققان باز است.
حداد عادل با تسليت درگذشت ايرج افشار به تمام مردم ايران به ويژه مردم استان يزد اظهار داشت: مردم يزد هنرمندي بزرگ را از دست دادند كه بسياري از رساله هاي او مربوط به يزد بود.
وي همچنين به يزد و يزدي ها تبريك گفت كه چنين افراد فرزانه و دانشمندي را پرورش داده اند.
حداد عادل به دانشجويان جوان توصيه كرد كه عشق به ايران اسلامي و اين سرزمين كهن و عشق به مطالعه و تحقيق را از ايرج افشار بياموزند تا سرزمين ما هرگز از وجود چنين انسان هايي خالي نباشد.
گفتني است، ايرج افشار يزدي محقق، ايران شناس و كتاب شناس برجسته و منتقد ادبي در عرصه نقد و تصحيح متون فارسي بود كه تاليف، تصحيح و ترجمه حدود 300 اثر ماندگار و نگارش 3 هزار مقاله و مطلب ارزشمند را در كارنامه كاري خود دارد.
همچنين بنيانگذاري و اداره چندين نشريه فرهنگي، تاسيس و اداره كتابخانه مركزي دانشگاه تهران، مديريت كتابخانه ملي ايران، تدريس و راهنمايي دانشگاهي از جمله فعاليت هاي وي محسوب مي شود.
استاد افشار چهارشنيه 18 اسفند ماه پس از طي يك دوره بيماري در سن 85 سالگي در تهران درگذشت.
مراسم بزرگداشت وي با حضور جمعي از مسئولان استان يزد و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در سالن همايش هاي شهيد منتظر قائم دانشگاه يزد برگزار شد.

 



18 هزار داوطلب در سامانه پذيرش حوزه هاي علميه نام نويسي كردند

مدير پذيرش مركز مديريت حوزه هاي علميه با اشاره به نام نويسي 18هزار داوطلب در سامانه پذيرش حوزه هاي علميه از تمديد زمان پذيرش حوزه هاي علميه تا 5 ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين غيبي، در گفت وگو با خبرگزاري رسا از تمديد زمان نام نويسي حوزه هاي علميه تا پنجم ارديبهشت ماه خبر داد.
وي افزود: علاقمندان به تحصيل در حوزه هاي علميه تا پنجم ارديبهشت ماه فرصت دارند از طريق پايگاه اينترنتي معاونت آموزش حوزه هاي علميه جهت نام نويسي اقدام كنند.
غيبي با ارزيابي مثبت از استقبال جوانان براي حضور در حوزه هاي علميه گفت: تاكنون بيش از هجده هزار نفر به صورت اينترنتي در سامانه اينترنتي معاونت آموزش حوزه نام نويسي كرده اند.
وي تصريح كرد: بيشترين آماري كه براي نام نويسي به ثبت رسيده مربوط به شهر مقدس قم و خوزستان است و ديگر شهرها در اولويت هاي بعدي قرار گرفته اند.
وي يادآور شد: همچنين امكان پاسخگويي به سؤالات به صورت اينترنتي فراهم شده و داوطلباني كه امكانات اينترنتي در اختيار دارند مي توانند سؤالات خود را از اين طريق ارسال كنند تا در كمترين زمان ممكن پاسخ داده شود.
حجت الاسلام غيبي، برخورداري از صلاحيت هاي اعتقادي، اخلاقي و اجتماعي، اعتقاد و التزام به ولايت فقيه و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، تابعيت جمهوري اسلامي ايران، برخورداري از سلامت جسمي و روحي، موفقيت در آزمون ورودي و مصاحبه و نداشتن منع قانوني از نظر نظام وظيفه را از شرايط عمومي پذيرش در حوزه هاي علميه برادران اعلام كرد.
وي قبولي حداقل سوم راهنمايي با حداكثر سن 18 سال (متولدين سال 1372) و تعهد تحصيل تمام وقت حداقل تا پايان سطح يك را از شرايط اختصاصي دوره هاي بلند برشمرد.
حجت الاسلام غيبي گفت: آزمون ورودي حوزه هاي علميه به صورت كتبي در دو مقطع سيكل و ديپلم با موضوعات قرآن، احكام، معارف اسلامي، ادبيات و زبان فارسي، عربي، رياضي، معلومات عمومي، هوش و استعداد، ساعت 9 صبح روز جمعه16ارديبهشت ماه در 39 حوزه امتحاني برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه ظرفيت پذيرش حوزه هاي علميه در سال جاري 12 هزار نفر اعلام شده است، افزود: آن دسته از طلاب كه در دو مرحله كتبي و حضوري آزمون پذيرفته شدند، پس از برگزاري يك دوره تمهيدي و موفقيت در آن به صورت طلبه رسمي پذيرش خواهند شد.

 



اخبار ادبي و هنري

تكذيب دروغ رسانه هاي ضدانقلاب درباره يك نمايش
اخبار رسانه هاي ضدانقلاب و وابسته به غرب درباره حمله به يكي از نمايش هاي در حال اجرا تكذيب شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، چندي است كه در برخي از رسانه هاي معاند نظام، اخباري درباره حمله به نمايش «درس» منعكس شده است، اما مدير تماشاخانه ايرانشهر با تكذيب اين خبرها تصريح كرد: گواه واقعيت، كارگردان و هنرمندان آن نمايش هستند. مي توان با آنها تماس گرفت تا درباره دروغ بودن اين اخبار اطمينان حاصل كرد.
مجيد جوزاني، در گفت وگو با كيهان گفت: طي روزهاي اخير تماس هاي بسياري با بنده گرفته مي شود و درباره حمله به تماشاخانه ايرانشهر سوال مي شود. پاسخ من به همه اين دوستان اين است كه اصلا چنين اتفاقي نيافتاده است.
وي افزود: متاسفانه در روزهاي اخير، برخي شبكه ها مانند صداي آمريكا و بي بي سي فارسي، اخباري را مبني بر حمله گروهي كه آنها لباس شخصي مي نامند به تماشاخانه ايرانشهر منتشر كردند. اين در حالي است كه اين اخبار جهت دار، كاملا دروغ و بي اساس است.
مديرخانه هنرمندان ايران با بيان اينكه «من خودم را يكي از سربازان ولايت مي دانم» تصريح كرد: اين گونه رسانه ها به شدت دچار جعل اخبار و دروغ گويي هستند. اما ما در جايي زندگي مي كنيم كه صداقت اساس همه چيز است. جوزاني تصريح كرد: به نظرم اين رسانه ها قصد دارند تا فتنه انگيزي جديدي را ساز كنند. اي كاش آنها به اين قضيه هم توجه مي كردند كه در كشور ايران آزادي چنان است كه يك نمايش به رغم انتقادات فراواني كه به دولت وارد مي كند، نه تنها با مشكلي مواجه نمي شود بلكه از سوي همين دولت اجرايش تمديد مي شود.
سهميه ويژه براي سفر حج چند بازيگر
تعدادي از بازيگران سينما صاحب سهميه ويژه سفر حج شدند. اين سهميه از سوي دفتر رياست جمهوري به افرادي چون محمدرضا شريفي نيا، الناز شاكردوست، مهناز افشار و امين حيايي اختصاص يافته است. آنها ارديبهشت عازم سرزمين وحي مي شوند.
اوباما براي جلب حمايت انتخاباتي به هاليوود مي رود
«باراك اوباما» در سخنراني اخير خود در شيكاگو در ميان طرفدارانش كه به منظور جمع آوري كمك هاي نقدي گرد هم آمده بودند اعلام كرد كه اين هفته به هاليوود خواهد رفت.
به گزارش فارس به نقل از ورايتي، اوباما كه اخيرا در حال جمع آوري كمك هاي نقدي براي انتخابات آتي رياست جمهوري است در نظر دارد اين هفته به هاليوود سفر كند تاشايد از اين طريق در اين اوضاع بد اقتصادي، بتواند كوله بار انتخاباتي خود را ببندد. اوباما به همراه چند تن از سرمايه داران صهيونيست هاليوود در چند مراسم حضور خواهد يافت. هاليوود در تسخير ثروتمندان صهيونيستي است.
نخستين جشنواره و نمايشگاه بازي هاي رايانه اي
نخستين جشنواره و نمايشگاه بين المللي بازي هاي رايانه اي هشت تا 12 ارديبهشت در تالار همايش هاي برج ميلاد و با حضور دست اندركاران توليد بازي در داخل و با حضور هفت كشور خارجي برگزار مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست رسانه اي اين جشنواره گفت: مقام معظم رهبري در سال 1384 خطاب به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر گسترش كمي و كيفي بازي هاي رايانه اي و استفاده از اين هنر صنعت تاكيد كردند.
وي افزود: به دنبال فرمايشات معظم له، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1385 مصوبه اي را ارايه و به دنبال آن بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در سال 1386 تاسيس شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه نفس استفاده از بازي هاي رايانه اي صرفا تفنن نيست، تاكيد كرد: بازي هاي رايانه اي در شكل گيري شخصيت كودكان تاثير بسياري دارد كه از اين رو نمي توان نسبت به اين هنر بي تفاوت بود.
حمله پليس استراليا به يك كتاب فروشي!
پليس استراليا در اقدامي غيرمنتظره به يك كتابفروشي در كانبرا هجوم برد تا كتابي هايي را كه ادعا مي شود حاوي اطلاعات طبقه بندي شده است، توقيف كند! به گزارش خبرگزاري كتاب به نقل از بوردر ميل، پليس استراليا پنجشنبه قبل به كتابفروشي «بي اندكيو» در شهر كانبرا هجوم برد تا چند كتاب حاوي اطلاعات طبقه بندي شده را توقيف كند ولي كتاب هاي به دست آمده، راهنماي آموزشي هستند كه محتواي آن به سادگي در اينترنت و همچنين كتابخانه يادمان جنگ استراليا در دسترس قرار دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14