(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 اردیبهشت 1390- شماره 19910

تعلل در استقرار پليس راه قائم شهر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: دانشكده هنر در كردستان به زودي تأسيس مي شود
ايران در كيهان
طرح توسعه كمي و كيفي زيارت امام رضا(ع) آغاز شد
ضرورت ايجاد مركز منطقه اي مديريت آلودگي هوا در تبريز
معاون استاندار مازندران: ارائه خدمات به مسافران در خارج از مناطق ساحلي تعيين شده ممنوع شد
استاندار آذربايجان غربي: سال جهاد اقتصادي هديه رهبر انقلاب به دولت خدمتگزار بود
معاون عمراني استاندار گلستان: براي توسعه مراوه تپه اولويت هاي ويژه اي درنظر گرفته شده است
تبديل پارك گلستان مهريز به بزرگ ترين پارك كوهستاني
طرح شناسنامه اجتماعي هرمزگان به تصويب رسيد
تعميركار دوچرخه از نوع خانم
مديركل آموزش و پرورش همدان: فرهنگيان مجرد سرپرست خانوار مي توانند درمسكن مهر ثبت نام كنند
هشدار نسبت به «بيماري سل مقاوم به درمان»
معاون آموزش حوزه هاي علميه: ميزان پذيرش طلبه در حوزه هاي علميه افزايش مي يابد
4هزار دقيقه برنامه با موضوع كاروان هاي راهيان نور



تعلل در استقرار پليس راه قائم شهر

با گذشت حدود يك سال از موافقت رئيس پليس راهنمايي و رانندگي (راهور) كشور براي تاسيس و راه اندازي مركز پليس راه در قائم شهر تاكنون براي استقرار اين مركز هيچ اقدامي انجام نگرفته است!
امروزه مقوله ترافيك و امنيت و انضباط جاده اي يكي از دغدغه هاي دولت است طوري كه اصلاح و بهبود وضعيت ترافيكي، ايمن سازي و سهولت در خدمات رساني به موقع به مردم و رانندگان در محورهاي ارتباطي از مأموريت هاي جدي پليس راهور به شمار مي آيد كه در سالهاي اخير نيز مورد اهتمام جدي قرار گرفته است.
به عنوان نمونه بر سر راه محورهاي ارتباطي به شمال كشور يكي از نقاط محوري مهم در تلاقي راهها و جاده هاي ارتباطي به شمال، شهرستان قائم شهر است كه به دليل واقع شدن در مسير ارتباطي مركز به شمال و غرب و شرق به يكديگر از اهميت راهبردي بسيار بالايي برخوردار است.
در اين ميان وجود آمار بالاي ترافيكي، حجم سنگين تردد خودروها در اين محور و بروز حوادث و تصادفات جاده اي لزوماً تاسيس و استقرار پليس راه مستقل در قائم شهر را به يك نياز ضروري و اساسي تبديل كرده طوري كه به لحاظ اهميت اين موضوع سردار مؤمني رئيس پـليس راهنمايي و رانندگي (راهور) كشور حدود يك سال قبل درجلسه شوراي ترافيك مورخه 21/2/89 در قائم شهر نسبت به تأسيس و استقرار مركز پليس راه مستقل در قائم شهر موافقت كرده است.
نكته حائز اهميت اينكه به رغم تصميم مقام اول پليس راهور كشور در جلسه شوراي ترافيك كه با حضور فرماندهي انتظامي مازندران، رئيس راهنمايي و رانندگي اين استان و فرماندار وقت قائم شهر در محل فرمانداري اين شهرستان اتخاذ شد چرا بايستي اين تصميم مهم تاكنون بر زمين بماند و اجرايي نشود!؟
اين در حالي است كه فرماندهان انتظامي استان و شهرستان و پليس راهور بخوبي واقفند كه قائم شهر به دليل موقعيت خاص جغرافيايي در محورهاي ارتباطي مازندران وشمال و نيز در مواقع بروز حوادث و تصادفات جاده اي با چه مشكلات عديده اي روبرو است.
جمشيد گرائيلي - خبرنگار كيهان در قائم شهر

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: دانشكده هنر در كردستان به زودي تأسيس مي شود

سنندج- خبرنگاركيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از راه اندازي دانشكده هنر در كردستان در آينده اي نزديك خبر داد.
سيدمحمد حسيني كه در جمع هنرمندان، نويسندگان، روزنامه نگاران و فعالان عرصه هاي قرآني و فعالان مساجد كردستان در مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج سخن مي گفت، كردستان را مهد فرهنگ خواند و گفت: باتوجه به اين ويژگي استان و ظرفيت هاي موجود، مقدمات تأسيس دانشكده هنر فراهم شده و بزودي اين دانشكده فعاليت رسمي خود را در سنندج آغاز خواهدكرد.
وي افزود: رايزني هايي با دانشگاه كردستان در زمينه ايجاد دانشكده هنر در آن دانشگاه صورت گرفته و مقدمات كار فراهم شده و اين دانشكده با فعاليت خود جوابگوي دوستداران هنر در سطح اين استان خواهد بود.
حسيني به فعاليت گروه هاي فرهنگي هنري فراوان در كردستان اشاره كرد و گفت: باتوجه به تعامل دولت با كشورهاي همسايه در زمينه هاي مختلف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز تعاملات فرهنگي با برخي از كشورها از جمله عراق را در دستور كار خود قرار داده است و از رفت و آمد هنرمندان ايراني به عراق و بالعكس استقبال مي كند.
وي به اختصاص 150ميليارد تومان اعتبار براي هزينه طي پنج سال در بخش فرهنگ و هنر در استان كردستان اشاره كرد و گفت: هر سال 30ميليارد تومان به اين بخش اختصاص داده مي شود كه مي تواند جهشي در فعاليت هاي فرهنگي هنري ايجاد كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: امسال كتابخانه نويسندگان كرد در شهر سنندج راه اندازي مي شود.
وي به فراهم بودن بسترهاي لازم براي حضور هنرمندان كردستاني در جشنواره هاي داخلي و خارجي اشاره كرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از حضور هنرمندان كردستاني در جشنواره ها استقبال مي كند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به حمايت گسترده از رسانه ها نيز اشاره كرد و گفت: از برگزاري جشنواره هاي مطبوعات در كردستان حمايت مي كنيم.
حسيني از هنرمندان استان خواست با نگاه ظريف و دقيق خود همه قابليت هاي استان را به تصوير بكشند و آن را به مردم كشور و جهان نشان دهند.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از طرح هاي صدا و سيما
رشت- خبرنگاركيهان: با حضور استاندار گيلان سه طرح فني صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران مركز استان گيلان مورد بهره برداري قرارگرفت.
اين طرح ها شامل تجهيز و توسعه استوديوي يك راديو، سامانه نمايش ديواري استوديوي بخش خبر و مونيتورينگ امنيتي صداوسيماي مركز گيلان بود. براي ايجاد و راه اندازي اين طرح ها درمجموع اعتباري بالغ بر 9 ميليارد ريال هزينه شده است.
نشست اهالي مطبوعات با فرماندار
دهلران- خبرنگاركيهان: خبرنگاران مطبوعات شهرستان دهلران با فرماندار اين شهرستان ديدار كردند.
دراين نشست بهزاد عليزاده فرماندار دهلران طي سخناني به جايگاه خبرنگاران در جامعه اشاره كرد و گفت: خبرنگاران بايد در راستاي انعكاس خبرها صداقت و انصاف را سرلوحه كار خود قراردهند و با منعكس نمودن خدمات و نارسايي ها دوشادوش مسئولين در راستاي عمران و آباداني گام بردارند.
در ادامه اين نشست رحمان جابري نماينده و خبرنگار روزنامه كيهان طي سخناني از تعامل فرماندار با اهالي مطبوعات تقدير كرد و گفت: انصافا در دولت نهم و دهم توجه ويژه اي در راستاي معيشت خبرنگاران شده است.
اختصاص اعتبار به جنگل باغ شادي
يزد- خبرنگاركيهان: معاون سازمان محيط زيست كشور از اختصاص نيرو و اعتبار كافي به جنگل باغ شادي شهرستان خاتم در استان يزد خبر داد.
«محمدباقر صدوق» در بازديد از جنگل باغ شادي شهرستان خاتم اظهارداشت: جنگل باغ شادي خاتم به لحاظ ظرفيت هاي زيست محيطي در كشور جايگاه ويژه اي دارد و يكي از منحصر به فردترين جنگل هاي جنوب شرق كشور به شمار مي رود.
وي با قدرداني از تلاش ها و توجه ويژه فرماندار خاتم نسبت به حفظ منابع طبيعي اين شهرستان گفت: اعتبار و نيرو مهمترين نيازهاي جنگل شادي به شمار مي رود و اين سازمان در راستاي تحقق درخواست هاي مطرح شده دراين زمينه همكاري هاي لازم را انجام مي دهد.
احداث باغ گياه شناسي
آبادان- خبرنگاركيهان: معاون خدمات شهري شهرداري آبادان گفت: نخستين باغ گياه شناسي خوزستان در زميني به مساحت 12هكتار در كنار رودخانه اروند احداث مي شود. محمدحسين عبيات از استفاده دانش پژوهان رشته كشاورزي در جهت فراگيري آموزه هاي لازم درخصوص مبحث گياه شناسي و بهره مندي شهروندان از فضاي مفرح و جذاب اين باغ به عنوان اهداف ايجاد اين باغ برشمرد.
ساماندهي آرامستان
¤ رئيس آرامستان آبادان از برداشته شدن گام نخست ساماندهي قبرستان ارامنه آبادان خبر داد.
جليل رهبان در گفت وگويي اختصاصي با خبرنگار ما در آبادان افزود: اكنون كار پاكسازي كامل اين قبرستان از وجود نيزارها و علف هاي هرز در دست انجام است.وي با بيان اينكه ايجاد فضاي سبز در اين قبرستان از ديگر اقدامات شهرداري آبادان خواهدبود، تصريح كرد: شهرداري آبادان امور يادشده را به صورت مقطعي آغاز كرده است كه در صورت توافق نماينده ارامنه در جهت همكاري با شهرداري اين اقدامات پايدار خواهدبود.
صدور شناسنامه ساختمان هاي روستايي
دزفول- خبرنگار كيهان: بخشدار مركزي دزفول گفت: براي اماكن روستايي بالاي 15 سال ساخت در روستاهاي اين بخش شناسنامه ساختمان تهيه مي شود.
غلامعلي سعادتي پور افزود: براي هر واحد روستايي با همكاري دفاتر فني توسط دهياري هاي روستاهاي منطقه شناسنامه ساختمان همراه كه حاوي پايان كار نيز خواهد بود صادر خواهد شد.
وي گفت: در زمان حاضر شمار زيادي واحد مسكوني روستايي در منطقه وجود دارد كه فاقد پروانه ساختمان يا پايان كار هستند و صاحبان آنها در انجام امور اداري مربوط با مشكلات زيادي روبه رو مي شوند.

 



طرح توسعه كمي و كيفي زيارت امام رضا(ع) آغاز شد

مشهد- خبرنگاركيهان:
مديرعامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي گفت: اين مركز با همكاري پارك علم و فناوري خراسان رضوي اجراي طرح توسعه كمي و كيفي زيارت امام رضا«ع» را آغاز كرد.
حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر الهي خراساني با بيان اين مطلب افزود: برگزاري نشست هاي علمي، تحقيق و چاپ و نشر كتاب، درچارچوب تفاهم نامه اي به عنوان محور همكاري هاي اين دو مركز تعيين شد.
وي رويكرد نشست هاي تخصصي و كارشناسي را بررسي مسائل مختلف مرتبط با زيارت امام رضا(ع) بيان كرد و افزود: درهر نشست، يكي از موضوعات مهم روز، با دعوت از برجسته ترين چهره هاي علمي فعال در آن حوزه، به بحث گذاشته مي شود.
الهي خراساني تصريح كرد: نخستين نشست اين مجموعه با عنوان «فلسفه زيارت» و با حضور آيت الله صادقي رشاد، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و حجت الاسلام والمسلمين رباني، استاد حوزه علميه مشهد در تالار شيخ طبرسي بنياد پژوهش هاي اسلامي، 24 اسفند 89 برگزار شد.
وي تصريح كرد: دومين نشست اين مجموعه «تاثير متقابل هويت شهري و زيارت» خواهدبود كه آيت الله محمدي ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني در آن سخنراني خواهدكرد.
لازم به ذكر است، اجراي «طرح توسعه كمي و كيفي زيارت امام رضا(ع)» ازسوي استانداري خراسان رضوي به پارك علم و فناوري واگذار شده است.

 



ضرورت ايجاد مركز منطقه اي مديريت آلودگي هوا در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
به دليل كم سابقه بودن ميزان آلودگي هواي تبريز و غلظت بسيار بالاي ذرات «ايجاد مركز منطقه اي مديريت كاهش خطرپذيري گرد و غبار در تبريز» حياتي است.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: غلظت بسيار بالاي ذرات، افزايش ذرات با اندازه كمتر از 5/2 ميكرون و تداوم دوره زماني تا 10 روز، از ويژگي هاي طوفان ذرات معلق در غرب كشور است. بيوك رئيسي در نشست كارگروه آلودگي هواي استان در تبريز افزود: تعداد دفعات وقوع آلودگي، در حالت متوسط بايستي كمتر از 20 روز باشد و اين پديده در سال هاي گذشته تا 100 روز در سال نيز اتفاق افتاده است. وي وسعت منطقه تحت تاثير پديده فوق را، فزاينده و رو به رشد عنوان كرد و يادآور شد: در سال هاي اخير، پديده گرد و غبار، بيشتر محدود به خوزستان و استان بوشهر بود كه متاسفانه در سال هاي گذشته علاوه بر غرب و شمال غرب كشور تا حوزه استان هاي تهران و اصفهان نيز، گسترش پيدا كرده است.
دبيركار گروه كاهش آلودگي هواي تبريز، ضمن اشاره به مختل شدن امور مردم و نيز بروز مزاحمت براي بسياري از مشاغل و فعاليت ها در اثر پديده طوفان ذرات گفت: بيماريهاي متعدد تنفسي، ريوي، چشمي و پوستي نيز در اثر اين نوع از آلودگي هوا، شدت مي يابد و تخريب اراضي و تغيير كاربري آن، از بين رفتن پوشش گياهي، كاهش آب هاي سطحي، انحراف در مسير رودخانه ها، برداشت بي رويه آب و ايجاد سدها و توسعه ناپايدار، از عوامل انساني اين پديده محسوب مي شوند.

 



معاون استاندار مازندران: ارائه خدمات به مسافران در خارج از مناطق ساحلي تعيين شده ممنوع شد

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: خارج از مناطق ساحلي تعيين شده هيچگونه خدمات رفاهي به مسافران ارائه نخواهد شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، هادي ابراهيمي، در جلسه شوراي اداري شهرستان گلوگاه با اعلام اين خبر افزود: طرح هاي دريا با رويكرد فرهنگي در 52 نقطه ساحلي مازندران عملياتي مي شود.
وي با تاكيد بر عزم قاطع مديريت ارشد اجرايي مازندران براي رفع مشكلات طرح هاي سالم سازي دريا گفت: امسال با تدابير اتخاذ شده مشكلات سال گذشته در طرح هاي دريا برطرف خواهد شد.
ابراهيمي از بسيج امكانات اجرايي وتداركاتي دستگاه هاي فعال در ستاد سالم سازي طرح هاي درياي مازندران خبر داد و اظهار داشت: امسال از اول خردادماه طرح هاي دريا در مناطق مختلف مازندران به روي مسافران گشوده خواهد شد.
معاون سياسي امنيتي استاندارمازندران افزود: سال جاري در خارج از مناطق ساحلي تعيين شده هيچگونه خدمات رفاهي به مسافران ارائه نخواهد شد.
وي فرمانداران رامسئول اجراي طرح هاي سالم سازي دريا در شهرستان ها دانست و بيان داشت: امسال فرمانداران موفق در اجراي طرح هاي سالم سازي دريا تشويق خواهند شد.
ابراهيمي در خاتمه با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري منطقه گلوگاه بويژه درياي آرام آن، خواستار بهره برداري بهينه از توانمندي هاي اين شهرستان در روند توسعه گردشگري شد.

 



استاندار آذربايجان غربي: سال جهاد اقتصادي هديه رهبر انقلاب به دولت خدمتگزار بود

اروميه- خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: نامگذاري امسال به نام «جهاد اقتصادي» هديه رهبر معظم انقلاب به دولت خدمتگزار بود.
جلال زاده افزود: رهبر انقلاب در چند سال گذشته به مباحث اقتصادي در كشور توجه ويژه اي داشتند و نامگذاري امسال به نام «جهاد اقتصادي» نشان از اهميت اين بخش براي ايشان دارد.
جلال زاده ادامه داد: دولت درسالي كه گذشت سه محور اصلي مسكن مهر، اشتغال، قانون هدفمند كردن يارانه ها را در حوزه اقتصادي در اولويت امور خود قرارداد كه اينها بيش از تكاليفي بود كه طبق قانون برعهده دولت نهاده شده بود.
استاندار آذربايجان غربي مسكن مهر را اولين محور كاري دولت براي خانه دار كردن افراد محروم و كم درآمد جامعه عنوان كرد و افزود: در آذربايجان غربي درسال 89 بيش از چهار هزار واحد مسكن مهر احداث و به متقاضيان واگذار شد كه درسال جاري قصد داريم 70 درصد واحدهاي مسكن مهر را در استان به پايان رسانيده و به مردم تحويل دهيم.
وي گفت: سه محور اساسي دولت در حوزه اقتصادي را به همراه سياست هاي مديريت عالي استان شامل جذب سرمايه گذاري خارجي، نهضت فرهنگي، توسعه صادرات غيرنفتي و كيفيت و سرعت در اجراي پروژه هاي عمراني را با جديت پيگيري و اجرا مي كنيم.

 



معاون عمراني استاندار گلستان: براي توسعه مراوه تپه اولويت هاي ويژه اي درنظر گرفته شده است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
درسال جاري براي توسعه مراوه تپه اولويت هاي ويژه اي درنظر گرفته شده كه بخشي از آن در حوزه اقتصادي ديده شده است.
معاون عمراني استاندار گلستان در نخستين جلسه شوراي اداري مراوه تپه با بيان اينكه مقام معظم رهبري سال جاري را جهاد اقتصادي نام گذاري فرموده اند، با اشاره به محروميت هاي اين شهرستان افزود: با توجه به قابليت هاي اقتصادي و گردشگري، مراوه تپه بايد از پشتيباني هاي استاني و ملي بهره مند گردد.
«عبدالرضا دادبود» با اشاره به نقش آرامگاه شاعر نامي مختومقلي فراغي در توسعه منطقه گفت: شهرستان مراوه تپه در بخش گردشگري از ظرفيت ها و جاذبه هاي بالقوه اي برخوردار است كه مي تواند در توسعه منطقه نقش اساسي ايفا كند. وي گفت: براي نخستين بار درسال جاري اعتبار ويژه اي براي توسعه حاشيه رودخانه مرزي اترك اختصاص يافته است.
معاون عمراني استاندار گلستان افزود: با توجه به وجود مصوبه قانوني در حوزه توسعه شهرستاني، دستگاه هاي اجرايي نسبت به راه اندازي ادارات نمايندگي ها و دفاتر خود در مراوه تپه به صورت ويژه اقدام كنند تا زمينه هاي رفع محروميت اين شهرستان فراهم شود.
دادبود همچنين ايجاد بازارچه مرزي در اين شهرستان را مورد تاكيد قرار داده و اظهار داشت: اجراي اين طرح نيز در توسعه اقتصادي شهرستان مراوه تپه تاثير بسزايي خواهد داشت.

 



تبديل پارك گلستان مهريز به بزرگ ترين پارك كوهستاني

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد از ساماندهي پارك گلستان مهريز و تبديل آن به بزرگ ترين پارك كوهستاني در سال 90 خبر داد.
محمدرضا عالم اظهار داشت: هدف از ساماندهي پارك گلستان شعبه دو مهريز و تبديل آن به بزرگ ترين پارك اين شهرستان، فراهم كردن زمينه رقابت با پارك كوهستان يزد مي باشد.
وي همچنين افزود: در راستاي اطلاع رساني از وضعيت انفال اراضي ملي و جلوگيري از تخريب و تصرف انفال، اين اداره كل اقدام به پياده سازي نقشه هاي اراضي ملي كرده است و با اجراي پروژه هايي مانند حفر كانال، نصب تابلو در مناطق بحراني و... اراضي ملي را از ساير اراضي جدا مي كند.
عالم خاطرنشان كرد: با نصب تابلو در مناطق بحراني و تفكيك منابع طبيعي از ساير اراضي، امكان شناسايي اراضي دولتي بسيار تسهيل مي شود، ضمن اينكه كنترل و مبارزه با پديده زمين خواري نيز به سادگي امكان پذير خواهد بود.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد همچنين عنوان كرد: بيش از 90 درصد از اراضي استان يزد را منابع طبيعي شامل بيابان، مرتع و جنگل تشكيل مي دهد.
عالم وسعت عرصه هاي منابع طبيعي استان يزد را 5/12 ميليون هكتار اعلام كرد و افزود: 9/5 ميليون هكتار از اين ميزان اراضي كويري و بياباني، 5/6 ميليون هكتار مراتع و 200 هزار هكتار نيز جنگل هاي طبيعي و دست كاشت هستند گفتني است در جلسه شوراي اداري منابع طبيعي استان يزد، برنامه هاي منابع طبيعي در سال 90، تبيين و مديران منابع طبيعي استان در اين زمينه توجيه شدند.

 



طرح شناسنامه اجتماعي هرمزگان به تصويب رسيد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان گفت: طرح تدوين شناسنامه اجتماعي هرمزگان با مسئوليت سازمان بهزيستي در نشست كار گروه امور اجتماعي به تصويب اعضا رسيد.
گل محمد بامري افزود: اين شناسنامه حاوي اطلاعات و مولفه هاي جمعيتي، آموزشي، شغلي، دين و مذهب، قضايي و آسيب هاي اجتماعي در سطح استان بوده كه براساس آمار و داده هاي سال هاي 87 و 88 ارگان هاي دولتي و غيردولتي تدوين شده است.
وي اظهار داشت: اين طرح نياز به اصلاحات دارد و براي اين منظور نياز به همكاري دستگاه ها و ارگان هاي مربوطه است كه داده هاي خود را به روز در اختيار اين شناسنامه قرار دهند.چرا كه اگر آمار و اطلاعات دقيق باشد، تصميم گيري و برنامه ريزي ها راحت تر صورت مي گيرد.
معاون استاندار هرمزگان در ادامه از اعضاي كار گروه امور اجتماعي استان خواست كه برنامه هاي خود را براساس اين سند تنظيم كنند تا از موازي كاري و دوگانه كاري جلوگيري شود.
بامري گفت: اين سند كه بسته به شرايط جغرافيايي منطقه و پيشگيري از آسيب ها تدوين شده، آمار پرونده هاي قضايي در دادگاه هاي مختلف، آسيب هاي اجتماعي مانند خودكشي، طلاق، ايدز، تحصيلات، اشتغال، جمعيت، مهاجرت طي 10 سال گذشته، تعداد سكونتگاه هاي غيررسمي و غيره را به تشريح آورده است.
گفتني است: برنامه كاري طرح تدوين شناسنامه اجتماعي از سال 87 به متولي سازمان بهزيستي كشور آغاز شده كه هر استاني بسته به شرايط جغرافيايي منطقه خود براي پيشگيري از آسيب ها طرح و برنامه داشته و به تدوين اين شناسنامه بپردازد.

 



از نگاه دوربين
تعميركار دوچرخه از نوع خانم

البته كاركردن براي خانم و آقا عيب و عار نيست و اين خانم هم در ميدان هفده شهريور بابل به همراه شوهرش در كنار خيابان تعميرات دوچرخه انجام مي دهد. خودش مي گويد كه كار منزل را شب ها انجام مي دهم و صبح ها دوچرخه مردم را تعمير مي كنم، من و شوهرم لقمه ناني را در مي آوريم و از اين بابت خدا را شكر مي كنيم.
دقت كنيد به ظرافت كار اين خانم تعميركار و مقواهايي كه زير دوچرخه ها گذاشته تا كوچه و خيابان روغني نشود!
عكس از علي كفايي مهر - خبرنگار كيهان در بابل

 



مديركل آموزش و پرورش همدان: فرهنگيان مجرد سرپرست خانوار مي توانند درمسكن مهر ثبت نام كنند

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: زنان فرهنگي مجرد با بيش از 35سال سن، به عنوان سرپرست خانوار، مشكلي براي ثبت نام و درخواست مسكن مهر ندارند.
عباس حسني محتشم در بازديد از پروژه هاي مسكن مهر فرهنگيان همدان افزود:همچنين مردان فرهنگي مجردي كه گواهي سرپرستي و كفالت قانوني پدر و مادر خود را ارائه دهند، از مزاياي مسكن مهر بهره مند مي شوند.
وي ادامه داد: براساس پالايش متقاضيان از سوي اداره كل مسكن و شهرسازي همدان، 114نفر فرهنگي مجرد و 108نفر با سابقه مالكيت، از رديف متقاضيان خارج شده اند كه در صورت اعتراض به اين امر، اين همكاران مي توانند با ارائه مدارك لازم، اقدام كنند.
وي با تاكيد بر اينكه، رفع مشكل مسكن فرهنگيان يكي از مهم ترين برنامه هاي آموزش و پرورش درسال جهاد اقتصادي است، اظهار داشت: پروژه مسكن مهر فرهنگيان همدان در مقايسه با ساير پروژه هاي اين طرح دراستان، از لحاظ امكانات و تجهيزات به كار رفته و نيز نوع بنا و فونداسيون، وضعيت بهتر و برتري دارد.
حسني محتشم اعلام كرد: درحال حاضر يك پروژه 144واحدي و يك پروژه 288 واحدي مسكن مهر فرهنگيان دردست ساخت داريم كه مجموعا 432 فرهنگي فاقد مسكن استان از آن بهره مند خواهند شد.

 



هشدار نسبت به «بيماري سل مقاوم به درمان»

اردبيل- خبرنگار كيهان:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اردبيل گفت: مردم بايد نسبت به بيماري سل مقاوم به درمان آگاهي كامل داشته باشند.
دكتر حسن قبادي افزود: سل مقاوم به درمان ساخته دست بشر بوده و با تجويز داروهاي متفاوت از سوي پزشكان مختلف در راستاي درمان بيماران مبتلا به سل ايجاد مي شود. بيماري خطرناك سل مقاوم به درمان در برخي از كشورها از جمله كشور آذربايجان مشاهده مي شود و اين روزها كه بسياري از مردم اين كشور براي مراجعه به پزشك روي به استان آورده اند نگراني انتقال اين بيماري در بين مردم منطقه وجود دارد. هر چند كه براساس گفته متخصصين، مبتلايان به اين بيماري انگشت شمار بودند ولي به دليل نداشتن درمان در هر عطسه و سرفه از يك تا 4 هزار عامل ناقل اين بيماري در هوا پراكنده مي شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اردبيل ايجاد درمانگاه در مرز مشترك استان با كشور آذربايجان و شناسايي افراد مشكوك به اين بيماري و جلوگيري از ورود آنها به استان را يكي از راههاي پيشگيري اين بيماري در منطقه دانست.
همچنين رئيس دانشگاه علوم پزشكي اردبيل نيز از راه اندازي درمانگاه اتباع خارجي در استان خبر داد و گفت: طبقه پنجم بيمارستان امام تبديل به بيمارستان خصوصي شده و از نظر امكانات تجهيز شده است كه با تعرفه مناسب نسبت به ارائه خدمات به بيماران اقدام خواهد شد.

 



معاون آموزش حوزه هاي علميه: ميزان پذيرش طلبه در حوزه هاي علميه افزايش مي يابد

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون آموزش حوزه هاي علميه با اشاره به پذيرش حدود 30 هزار متقاضي ورود به حوزه هاي سراسر كشور در سال گذشته، گفت: امسال اين ميزان بيش از 20درصد افزايش مي يابد.
حجت الاسلام والمسلمين علي عباسي در حاشيه نخستين همايش جذب و تبليغ نيروهاي دانش آموزي به حوزه هاي علميه در حوزه علميه امام خميني(ره) كاشان اظهار داشت: ثبت نام پذيرش براي حضور در آزمون سراسري ارديبهشت حوزه هاي علميه از اول اسفند سال گذشته آغاز شده است.
به گفته وي علاقه مندان براي ثبت نام مي توانند براي دريافت دفترچه به مراكز پستي در شهرستان ها و يا به سايت معاونت آموزش حوزه هاي علميه مراجعه كنند.
وي آشنايي با مباحث حوزه و تحولات حوزه را از مهم ترين اهداف اين همايش ذكر و ابراز اميدواري كرد با برگزاري اين همايش ها، زمينه جذب طلاب با استعداد و با انگيزه و متعهد براي حوزه هاي علميه فراهم شود.
وي، داشتن حداقل مدرك سوم راهنمايي و يا تحصيلات دبيرستان، همچنين تحصيلات دانشگاهي را از جمله شرايط پذيرش در حوزه هاي علميه اعلام كرد و با اشاره به اينكه نظام پذيرشي تحصيلات دانشگاهي متفاوت از سايرين است، اظهار داشت: به لحاظ سني نيز همانگونه كه در دفترچه قيد شده حداكثر سن 17سال براي سوم راهنمايي، 22 سال براي ديپلم و تحصيلات دانشگاهي بالاتر از 22سال است.

 



4هزار دقيقه برنامه با موضوع كاروان هاي راهيان نور

اهواز- خبرنگار كيهان:
مركز خوزستان 4427 دقيقه برنامه با موضوع كاروان هاي راهيان نور پخش نموده است.
صداوسيماي مركز خوزستان به منظور آشنا كردن جوانان ميهن اسلامي با فرهنگ جهاد و شهادت و آگاهي از سيره عملي فرماندهان و رزمندگان اسلام و برجسته كردن نقش و جايگاه مردم در حفظ نظام تلاش كرده تا در حد توان خود به انعكاس و اطلاع رساني گسترده كاروان راهيان نور و سيل دلباختگان جهاد و شهادت بپردازد.
به گزارش خبرنگار كيهان به نقل از روابط عمومي صداوسيماي مركز خوزستان، گفتني است در اين مدت حوزه سيما با 5 عنوان برنامه و 25 ارتباط با شبكه هاي سراسري سيما به مدت 1850 دقيقه برنامه توليد كرده است.همچنين حوزه صدا با 10 عنوان برنامه و 10 ارتباط با شبكه هاي سراسري راديو به مدت 2231 دقيقه برنامه تهيه كرده است.
علاوه بر آن حوزه اطلاعات و اخبار با تهيه 98 خبر مكتوب، 3 ارتباط با شبكه هاي سراسري، 73 خبر راديويي و 136 خبر تلويزيوني به مدت 346 دقيقه به اطلاع رساني و انعكاس اخبار و گزارش هاي راهيان نور پرداخته است.در مجموع و با بهره گيري از كليه ظرفيت هاي رسانه در سه حوزه صدا، سيما و خبر و به دو زبان فارسي و عربي 88 برنامه، 145 ارتباط با شبكه هاي سراسري به مدت 4427 دقيقه برنامه با موضوع كاروان هاي راهيان نور تهيه و پخش كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14