(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 اردیبهشت 1390- شماره 19910

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حذف صفر با كدام منطق اقتصادي؟! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست فصلي فرماندهان پليس: ولايت فقيه ستون اقتداركشور است
قبرستون (گفت و شنود)
توهم قورباغه ها ! (نكته)
يك تيم تروريستي در كردستان به همت وزارت اطلاعات منهدم شد
هر چي بقيه اوپن هستند كيهان متصلب است! (خبر ويژه)
كاركرد معكوس نرم افزار آمريكايي و گرفتار شدن كاربران ضدانقلاب (خبر ويژه)
مهمان ناخوانده 8 ساله و صاحبخانه اي كه آب پاكي را ريخت (خبر ويژه)
سقوط آزاد يك عضو ديگر شبكه عنكبوت (خبر ويژه)



حذف صفر با كدام منطق اقتصادي؟! (يادداشت روز)

طي ماه هاي اخير، يك بار ديگر موضوع حذف چند صفر از واحد پول ملي به طور جدي در فضاي رسانه اي كشور مطرح شد كه پس از اظهارات چند مقام رسمي پولي و بانكي در اين خصوص، رصد اخبار پيراموني حكايت از آن دارد كه دولت تصميم گرفته است در آينده اي نه چندان دور، اين تصميم خود را اجرايي كند.
دلايلي چون «افزايش گاه هزار واحدي بسياري از متغيرهاي اسمي كشور طي سه دهه گذشته»، «افزايش سطح عمومي قيمت ها»، «نزول ارزش پول ملي»، «كاهش قدرت خريد» و «شرايط تورمي» در كنار مزيت هايي نظير «كاهش هزينه هاي چاپ اسكناس»، «فرسودگي كمتر اسكناس هاي در جريان» و «سهولت ثبت و نگهداري معاملات مالي و آمارها و اطلاعات» از جمله مسائلي است كه طي اين مدت، برخي از كارشناسان و مقامات اقتصادي كشور با استناد به آن ها از اين طرح حمايت مي كنند.
اما بايد گفت كه به پنج دليل عمده، حذف 3 يا 4 صفر از پول ملي در شرايط كنوني، علاوه بر آنكه مي تواند اقتصاد ايران را دستخوش پيامدهايي ناگوار سازد، به معناي پذيرش شكست كشور در زمينه اقتصادي است كه به هيچ عنوان با پيشرفت ها و واقعيت هاي موجود اقتصادي كشور همخواني ندارد.
1- يكي از دلايلي كه موافقان طرح مذكور بدان استناد مي كنند، تجربه موفق برخي از كشورهاست.اين در حالي است كه شرايط فعلي اقتصادي كشورمان، به هيچ عنوان با شرايط كشورهايي كه بدان اشاره خواهد شد، يكسان نيست. در طول يك قرن اخير بيش از 75 كشور جهان به دليل شرايط خاص اقتصادي موجود، نظير دوران پس از جنگ جهاني، بحران بدهي ها و يا دوران گذار اقتصادي- كه معمولاً با تورم هاي بسيار بالا همراه است- واحد پولي خود را تغيير داده اند كه برخي در اين راه موفق و برخي با پيامدهاي اقتصادي بسيار ناگواري مواجه شده اند. حذف 14 صفر از مارك آلمان پس از جنگ اول بين الملل و حذف 6 صفر از واحد پولي فرانسه از نمونه هاي موفق و حذف چندين باره شمارگان پول ملي در كشورهاي آرژانتين، يوگسلاوي سابق، برزيل و كره شمالي از نمونه هاي ناموفق و البته عبرت انگيز در اين زمينه است.
واقعيت آن است كه بسياري از كشورهاي جهان كه داراي اقتصاد واقعي نيستند، در مقاطع تاريخي مختلف به منظور بالا بردن صوري ارزش واحد پولي خود، اقدام به حذف چند صفر از پول ملي خود كرده اند و با دادن عنوان جديد، واحد پولي خود را پرقدرت نشان داده اند تا با ظاهري جذاب، قدرت اقتصادي خود را بالاتر از آنچه كه هست نشان دهند، در حالي كه واقعيت چيز ديگري است. اين در حالي است كه كشورهاي با اقتصادي واقعي همانند ژاپن، اگر چه داراي واحد پولي كوچك در مقابل واحدهايي چون دلار محسوب مي شود، اما هيچگاه اقدامي در خصوص بالا بردن صوري ارزش واحد پولي خود انجام نمي دهد.
بنابراين ،اين منطق كه برخي از نمايندگان مجلس با استناد به آنكه چون آلمان توانسته پس از جنگ جهاني 14صفر و فرانسه 6 صفر را از جلوي پول كشور خود بردارند، ما نيز مي توانيم اين كار را انجام دهيم، غيرعلمي و غيرعقلايي است.
2- مانع مهم ديگر در مسير حذف صفرهاي پول ملي، منفعل بودن بخش قابل ملاحظه اي از پول ملي است. انفعال پولي به وضعيتي گفته مي شود كه به دليل بي انضباطي برخي نهادهاي مالي دولتي و ضعف سيستم هاي نظارتي و مالياتي و همچنين وابستگي بودجه دولت به نفت، بدون آنكه مقام هاي پولي كشور به طور برنامه ريزي شده بتوانند در مورد افزايش يا كاهش حجم پول تصميم بگيرند، حجم پول در جريان افزايش يا كاهش يابد.
از جمله مجاري اين انفعال پولي در ايران، رشد روزافزون بدهي معوقه 50 هزار ميليارد توماني است كه عمدتاً توسط كمتر از 200 فرد حقيقي و حقوقي از نظام بانكي كشور خارج و سالهاست كه اين افراد از برگرداندن وام هاي دريافتي خود به بيت المال مسلمين خودداري مي كنند. به نظر مي رسد بهتر است دولت قبل از اقدام به عملياتي كردن طرح هايي نظير حذف چند صفر از پول ملي، نسبت به وصول اين بدهي هاي معوق اقدام كند. متأسفانه شاهد بوديم كه اسفند ماه سال گذشته يكي از اين بدهكاران كه در رديف سه بدهكار بزرگ به نظام بانكي كشور است و عليرغم اين موضوع، سهامدار عمده دو بانك خصوصي نيز شده است، با شركت در مزايده خريد اتومبيل شخصي رئيس جمهور به مبلغ 2ميليارد و 500 ميليون تومان آن هم به بهانه انجام كار خير!!! و تامين مسكن معلولان، با چراغ سبز برخي از عوامل اجرايي شناخته شده (كه هويت تمامي آنها براي كيهان محرز است) همچنان از بازپس دادن 1200 ميليارد تومان از بدهي هاي معوق خود به نظام بانكي خودداري مي ورزد.
حذف صفر از پول ملي در اين شرايط انفعال پولي و در حالي كه بيش از 50هزار ميليارد تومان از پول ملي در حالتي منفعل به سر مي برد، مانع جدي در مسير اثربخشي سياست حذف صفر از پول ملي است. همچنين بالا بودن قدرت قيمت گذاري عوامل اقتصادي در ايران نيز خود به اين موضوع دامن مي زند. در اقتصاد ايران به دليل ضعف در بازارهاي رقابتي و كارآمد و گاه وجود ساختاري انحصاري در برخي از بخش ها، قيمت گذاري عوامل اقتصادي به صورت صلاحديدي و شخصي و در بسياري از موارد به صورت دلخواه تعيين مي شود. از سوي ديگر، سرعت درآمدي گردش پول نيز در اقتصاد ايران همچنان بي ثبات است كه اين عوامل در مجموع به عنوان يك عامل تداوم دهنده وضعيت تورمي، ما را از اهداف حذف صفر از پول ملي دور مي سازد.
3- گرد كردن اعداد اسمي و قيمت كالا و خدمات نيز در جاي خود مشكل ساز خواهد شد. هنگامي كه تعدادي صفر از واحد پول ملي حذف مي شود، ديگر بسياري از قيمت ها، مضربي از اين تعداد صفر نيستند. به بياني ديگر با اين اقدام، ديگر عمده قيمت ها مضربي از هزار نيستند و مثلا كالاهاي 1500 و 2650 ريالي به صورت 5/1 و 65/2 ريال قيمت گذاري مي شوند كه عملا با مشكل گرد كردن اعداد مواجه مي شوند. از آنجايي كه همانطور كه پيشتر بدان اشاره شد عوامل اقتصادي در ايران نيز در كنار ديگر مراجع قانوني قدرت قيمت گذاري دارند، بدون شك اين اعداد به سمت بالا گرد مي شود.
از سوي ديگر، اين موضوع تنها در مساله گرد كردن اعداد اسمي ظاهر نمي شود، بلكه قبح رواني افزايش برخي از قيمت ها نيز شكسته مي شود. در واقع زماني كه اعداد قيمتي كوچكتر مي شوند، افراد قيمت هاي خود را بسيار كمتر از حد تناسب تغيير واحد پول ملي كاهش مي دهند كه اين امر خود به معناي افزايش سطح عمومي قيمت هاست. به عنوان مثال، اگر قيمت هر مترمربع زمين 2 ميليون تومان باشد، پس از حذف سه صفر، هر مترمربع زمين طبق اصل تناسب، 2 هزار تومان قيمت گذاري مي شود. چه بسا اينگونه توجيه شود كه قيمت دو ميليون توماني هر مترمربع زمين، اكنون دو هزار تومان شده و با توجه به بالا بودن قدرت قيمت گذاري عوامل اقتصادي، قبح رواني افزايش قيمت ها بيشتر شده و در نتيجه عوامل اقتصادي قيمت ها را افزايش دهند.
4-چهارمين عامل كه مانع جدي بر سر راه اثربخشي حذف شمارگان پول ملي به شمار مي رود، شرايط تورمي اقتصاد ايران و رشد حجم پول و نقدينگي است. اگرچه با تلاش تيم اقتصادي دولت نهم و دهم، تورم تا اندازه اي مهار شده است و هم اكنون با پديده اصطلاحاً «ابرتورم» مواجه نيستيم، اما طي ساليان اخير، تورم بين 15 تا 30 درصد در نوسان بوده كه بانك مركزي براي مقابله با اين موضوع و تسهيل در مبادلات پولي مردم، به چاپ گسترده اسكناس هاي درشت و چك پول ها اقدام كرده است.
آنچه در اين ميان مورد غفلت واقع شده، ماهيت اقتصادي چك پول هاست كه مي بايست به عنوان يك سپرده ديداري محسوب شده و بانك ها طبق قانون موظفند مابه ازاي پولي آن، چك پول ها را دست نخورده نگه دارند. اما متاسفانه بانك ها تعمداً برخلاف دستور قانون، در عين حال كه حساب دارندگان اين چك پول ها را صفر مي كردند، تا بازگشت چك پول ها به بانك نيز از وجود مابه ازاي آن استفاده كرده و عملا چك پول ها نقش اسكناس را يافتند كه اين موضوع علاوه بر برخي اثرات مخرب بر پايه پولي، افزايش نقدينگي در اقتصاد را به دنبال داشته است.
اصلاح رقوم پول ملي در اين شرايط و پيش از حل مشكل رشد حجم پول، نه تنها تاثيري در اقتصاد و كاهش نرخ تورم ندارد، بلكه با توجه به اين مهم كه هنوز چند ماهي از اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها نگذشته و نتايج تورمي اجراي اين قانون هنوز به درستي مورد واكاوي قرار نگرفته است، چندان عقلايي به حساب نمي آيد. چرا كه به اذعان بسياري از صاحبنظران اقتصادي، حذف صفرها بايد در مقطعي از زمان و هنگامي اعمال شود كه نرخ تورم تك رقمي و پايدار شود و ريشه هاي تورم نيز از بين رفته باشد. به بيان ديگر، كنترل نقدينگي و تورم زدايي، مقدم بر حذف صفر از پول ملي است.
5- در حالي كه به اذعان بسياري از كارشناسان وزارت امور اقتصادي و دارايي، در حال حاضر طرح حذف صفر از پول ملي، جزو ضرورت ها و موضوعات روز كشور نيست و موضوعاتي بسيار مهم تر از آن وجود دارد، مسئولين پولي و بانكي كشور بايد به اين پرسش پاسخ دهند كه براساس كدامين شرايط خاص اقتصادي، بحث حذف چندشمارگان از پول ملي را مطرح ساخته اند و در واقع با حذف 3 يا 4 صفر چه هدفي را دنبال مي كنند؟
حذف 3 يا 4 صفر از شمارگان پول ملي در شرايط كنوني همانند آن است كه فردي با يك وسيله نقليه در ساعت 50000متر را بپيمايد. پرواضح است كه مسافت 100000متر توسط اين وسيله نقليه در دو ساعت طي مي شود. حال اگر صفحه كيلومترشمار اين وسيله نقليه تعويض شود و نوشته كيلومترشمار را بر حسب واحد ديگري (مثلا كيلومتر) مقياس بندي كنيم، آيا با نشان دادن 50 كيلومتر به جاي 50000 متر بر روي صفحه كيلومترشمار، مدت زمان طي مسافت 100000متري به كمتر از 2 ساعت مي رسد؟
پاسخ روشن است. از مسئولان و برنامه ريزان اقتصادي انتظار اين است كه در بررسي مسائل اقتصادي از اين دست، ميان عوامل واقعي و صوري در اقتصاد تمييز قائل شوند و مسائل شكلي و عوامل واقعي را از هم تفكيك كنند. تعداد صفرهاي پول ملي، در حال حاضر تمام مساله واقعي اقتصاد ما نيست و حذف چند صفر از آن تنها كار حسابداران را ساده تر مي كند.
كوتاه سخن اينكه حذف 3 يا 4 صفر از واحد پولي كشور به دلايلي كه بدان اشاره شد، علاوه بر آنكه پاسخگوي نيازهاي اقتصادي جامعه نيست، به نوعي ظلم به پول ملي كشور است، چرا كه ارزش پول ملي ما هنوز آنقدر كم نشده است كه بخواهيم با تعدادي از صفرهاي آن وداع كنيم.
بابك اسماعيلي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آل سعود كه هر ساله در ايام حج ابراهيمي با تزوير به حجاج كشور قرآن كريم هديه مي كند چطور در تناقض آشكار در بحرين به آتش زدن قرآن مبادرت مي ورزد؟ اسم خود را خادم الحرمين مي گذارد و در بحرين به تخريب مساجد كه خانه خداست اقدام مي كند؟ مگر بر اساس آموزه هاي ديني ما مسلمانان ، ارزش و حرمت مومن از كعبه بالا تر نيست پس بر چه اساسي مومنين بحرين را به خاك و خون مي كشد؟ فأين تذهبون؟
احمدزاده
¤ اگر مردم همه كشورهاي اسلامي به مدت پنج سال هرگونه سفر عمره به عربستان را تحريم كنند و با پول آن به كمك مظلومين بشتابند، ريشه همه جنايت ها در منطقه قطع مي شود و ملت ها نجات پيدا مي كنند.
9005---0913
¤ با اينكه مي دانم از من دانش آموز در قبال مظلومان بحرين كاري بر نمي آيد اما از يك چيز وحشت دارم و آن اين است كه در آينده فرزندم يا دانش آموزم از من بپرسد: روزهايي كه در بحرين نسل كشي مي شد تو كجا بودي؛ خجالت مي كشم كه بگويم در آرامش؟!
م. تديني
¤ چرا ديپلماسي كشور در قبال نسل كشي در بحرين كه جزو سرزمين ما بوده و با دسيسه انگليس خبيث و آمريكا از كشورمان جدا شده فعال نيست؟
6219---0912
¤ روزنامه هاي زنجيره اي دوم خردادي تلاش مي كنند كه نشان دهند انتظار دفاع از نظام اسلامي و مردم تحت ستم در غزه و ديگر كشورهاي منطقه كه زير فشار آمريكا و رژيم اشغالگر قدس هستند انتظار بي جايي است. گويا ماموريت آنها اين است كه ملت ها را از ادامه راه عليه نظام سلطه مايوس و منصرف كنند.
8791---0911
¤ بدبختي و بيچار گي دبيركل سازمان ملل تا كجاست كه آمريكا با انداختن دو بمب اتم در ژاپن بالاي 200 هزار نفر از هم وطنان او را به كام مرگ مي فرستد با اين حال به مرتكبان به اين عمل وحشيانه اعتراض نمي كند ولي همين آقا اعلام موضع مي كند كه حزب الله لبنان بايد خلع سلاح شود بنا به بيانات گهربار حضرت امام(ره) بايد هر چه فرياد داريم بر سر آمريكا بكشيم.
عليمرداني
¤ دادستان تهران گفته است فرد اهانت كننده به فائزه هاشمي مجددا احضار و بازداشت شده است. اجراي مر قانون عين عدالت است. اما چرا در اهانت و تهمت تقلب به نظام و شركت در آشوبهاي ضدنظام خانم فائزه هاشمي، قانون دامنگير او نشد خصوصا كه خود او اخيرا مسئولان نظام را رجاله و اراذل و اوباش خوانده است صدها هزار شهيد فداي انقلاب اسلامي شده اند كه كسي فراتر از قانون نباشد. بنده به عنوان يك جانباز و برادر شهيد از رئيس محترم قوه قضائيه تقاضا دارم عدالت را در همه جا و در باره همه افراد اعمال كند.
گل محمد نورائي از مهديشهر و يك شهروند ديگر
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري تا حالا براي انقلاب و نظام كار كرده و سود رسانده است البته بعضي مواقع نيز موانعي مثل آقاي ... چهره او را خدشه دار كرده كه مقطعي و گذرا مي باشد و نبايد نگران بود.
قاسم صادقي
¤ در تمام انتخابات گذشته با عشق به نظام و اعتماد به ليست اصول گرايان راي داده ام ولي اكنون كه حاشيه اي در دولت خدمتگزار بوجود آمده بايد در انتخابات آتي بيشتر دقت بكنيم تا حاشيه سازان كنار گذاشته شوند.
2470---0919
¤ يل ياتار، طوفان ياتار، ياتماز امامت نهضتي
ياتميوب ياتماز او ياقدي كل ايران ملتي
هر نه قدر بحران ياراتسا فتنه گر ضدانقلاب
يرئوزنده قويماروخ ياتسون ولايت پرچمي
يوسف رحيمي از مشكين شهر
¤ در تاريخ 25/1/90 ساعت 3 عصر پنج شنبه از كرج عازم تهران با مترو بودم كه برخي حركات ناشايست و زننده از برخي دختران و پسران در داخل مترو مشاهده مي شد كه انسان از بيان آن شرم دارد لازم است ضمن نصب دوربين هاي مداربسته در داخل قطار مترو، شماره تماسهايي براي مشاهده چنين حركات وقيحانه در نظر گرفته شود تا با تماس در اسرع وقت اقدام مقتضي به عمل آيد.
صادقي
¤ از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي درخواست مي شود با باندهاي موادمخدر و فساد و فحشا و باندهاي اقتصادي كه سرنوشت كشور و جامعه را به انحطاط مي كشانند برخورد قاطع نمايند. متاسفانه برخي از شهرهاي جديدالتاسيس از جمله فرديس كرج نيز به چنين باندهايي مبتلاست.
يك خانم شهروند از تهران
¤ از بعضي همسايگان وقتي سؤال مي كنيم چرا از ماهواره استفاده مي كنند جواب مي دهند شبكه هاي استاني كشور از اين طريق به راحتي قابل دريافت است. صداوسيما ترتيبي دهد تا برنامه هاي شبكه هاي استاني از طريق آنتن هاي معمولي دريافت شود و نيازي به نصب آنتن ماهواره نباشد.
2171---0913
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تقاضا مي كنم كه ايثارگران جنگ تحميلي را فراموش نكرده و به مشكلات آنها توجه داشته باشند.
يك ايثارگر- نور رويان
¤ پخش برخي برنامه هاي صداوسيما بدون درنظر گرفتن مصالح نظام و خط مشي آن است. برنامه هايي از قبيل برنامه هفت و نود كه كاملا جنبه تخريبي دارند چرا بايد مجوز پخش بگيرند؟ از رئيس سازمان صداوسيما و ناظرين اين رسانه درخواست تجديدنظر فوري در اين قبيل برنامه ها را داريم.
5254---0914 و 5741---0912
¤ چرا صداوسيما در ايام شهادت حضرت زهرا(س) به طور ويژه برنامه هايي براي نوجوانان و جوانان تدارك نديده اند.
قاسمي- اصفهان
¤ از يادداشت روز آقاي شريعتمداري تقدير و تشكر مي شود متأسفانه جريان فراماسونري طي سالهاي اخير ضربات زيادي به ديپلماسي خارجي و وزارت اطلاعات ما وارد كرده و در چنين شرايط حساسي آن طور كه شايسته حضور در عرصه داخلي و بين الملل باشد نداشته ايم، شايسته است در اسرع وقت تدبيري انديشيده شود تا بيش از اين ضربه نخوريم.
شجاع از بوكان
¤ در ارتباط با طرح و قانون در حال تكوين حذف چند صفر از واحد پول ملي پيشنهاد مي شود پس از حذف دو صفر يكصد ريال ايران به عنوان پايه و مبناي نظام تقابل ارزي مورد ارزيابي محاسباتي واقع شده و در اين حالت يك ريال مجدداً جايگاه خود را در چرخه واحد پول ملي باز خواهد يافت.
گودرزي از اصفهان
¤ مدتي است كه اكثر بانكها از پذيرش قبوض آب و برق و گاز و تلفن خودداري مي نمايند از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود تدبيري بينديشند كه مثلا افراد بالاي 50سال را بانكها بپذيرند. افراد مسن توانايي پرداخت از طريق تلفن و عابربانك ها ندارند و شايسته نيست كه پس از عمري در اين وانفساي زندگي با توهين و جسارت برخي كارمندان بانكها مواجه شوند. متأسفانه سرپرستي بانك مركزي به شماره 29951 داخلي 4021 نيز پاسخگو نيست.
نظري
¤ وقتي با برخي فرقه هاي ضاله و نوظهور عرفانهاي كاذب صحبت مي شود بيان مي دارند كه برخي از اطرافيان دولت نهم و دهم اعمال و افكار ما را تأييد مي كنند. دست ما باز است و راه ما راه حقيقت. به عنوان يك خانواده قرباني و متلاشي شده زندگي ام از دستگاههاي امنيتي و قضايي درخواست مي كنم با شدت عمل بيشتري با اين فرقه هاي نوظهور بويژه با كساني كه در برخي دستگاه هاي نظام جمهوري اسلامي جا خوش كرده اند برخورد شود.
يك خانواده قرباني
¤ در آيه 28 و 29 سوره فرقان در مورد گروهي از مردم كه به گمراهي و سقوط كشيده شده اند بيان مي دارد كه: آنها افسوس مي خورند و مي گويند اي كاش فلاني را دوست خود انتخاب نمي كرديم راستي كه ما را به گمراهي كشاند در حالي كه مدام به ما تذكر داده مي شد.
خانم م. از قم و از حاميان رئيس جمهور
¤ حدود 6ماه است كه پياده رو خيابان شهيد مطهري هرسين را كنده اند و موزائيك نمي كنند و گردوغبار ناشي از كنده كاري پياده رو موجب آزار و اذيت همسايگان مجاور خيابان شده است. هرچه پيگيري مي شود نتيجه اي نداده است در صورتي كه اكثر پياده روهاي شهرستان موزائيك شده اند و تنها اين خيابان به اين وضع درآمده است. از مسئولين انتظار تسريع داريم.
0672:0918
¤ فاز دوم نصب روشنايي روي پايه هاي برق مخصوص اتوبوس هاي برقي خيابان 17شهريور از ميدان شهداء تا انتهاي 17شهريور جنوبي متوقف شده و كاري انجام نگرفته است. مي خواستم از طريق اين ستون مسئولين اداره برق اين منطقه را متوجه خلف وعده اي كه كرده اند بكنم.
از ساكنين محل
¤ در خيابان ناصرخسرو تهران شهرداري با نصب گلدان هاي بزرگ در يك طرف خيابان تغييرات خوبي ايجاد كرده است در حال حاضر بين گلدان ها فضاي خالي بزرگي وجود دارد كه پيشنهاد مي شود چند ميز پينگ پنگ براي استفاده جوانان نصب شود.
اسفندياري
¤ در شهرستان جيرفت خانواده هايي از ايثارگران را سراغ دارم كه بعد از 25 سال دوندگي، صاحب زمين و مسكن نشده اند. ولي افرادي هم هستند كه خيلي زود از طريق تسهيلات دولت خانه دار مي شوند. عدالت كي بايد پياده شود؟
5010:0913
¤ قلبم از اين همه ظلم و ستمي كه وهابيون خبيث و ملعون آل سعود و آل خليفه در بحرين مي كنند خون است خدايا پس يوسف فاطمه كي مي آيد تا ظالمان را از روي زمين بردارد.
1220:0939
¤ براي جلوگيري از انحراف و سوءاستفاده از احساسات و باورهاي ديني مسلمانان ضرورت دارد كه مراكز و نشريات معتبر نشانه هاي قطعي و حتمي زمان ظهور حضرت بقيه الله (امام زمان) عج را براي اطلاع مردم تشريح نمايند.
6029:0935
¤ يكي از دلايل زود خراب شدن اتومبيل هاي مردم و مراجعه آنان به تعميرگاه ها وضعيت اسف بار و غيرقابل تحمل خيابان هاي شهر است چرا شهرداري براي به سازي آنها اقدام جدي نمي كند.
2560:0912
¤ اميدواري به خداوند در كنار سعي و تلاش مخلصانه در انجام كارهاي نيك و با هدف عزت و اعتلاي هرچه بيشتر كشور، رمز سربلند شدن نزد مردم و خداوند و ناكام گذاشتن دشمنان در رسيدن به اهداف شومشان مي باشد.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ مصوبه جديد مجلس در خصوص شرط دارا بودن مدرك فوق ليسانس براي نامزدي مجلس شوراي اسلامي موجب خواهد شد كه بعضي از نيروهاي مخلص انقلاب به خاطر اين مانع نتوانند به خانه ملت راه پيدا كنند. چه بسا نمايندگاني هستند كه با داشتن مداركي بالاتر از فوق ليسانس هيچ گونه كارآيي براي مجلس ندارند و در مقابل ليسانسه هايي كه با تكيه بر تجربه و خوش فكري منشأ اثرات مثبتي در كار قانونگذاري و نظارت هستند.
8516:0919 و يك تماس مشابه
¤ مي خواستم به آن خانم به اصطلاح كارگرداني كه جمعه شب در برنامه هفت ادعا مي كند، اگر هركسي در ايران زندگي كند عقده اي مي شود بگوييد كه اتفاقاً ما نيز معتقديم كه شما و افرادي مثل شما كه همفكر شما هستند افرادي عقده اي و بي ادب هستيد كه از تريبون مفت مجاني عليه اين ملت مظلوم سخن مي رانيد . شما عقده اي هستيد يا اين ملت صبور؟
ناظري
¤ پس مسئولان فرهنگي ما چه مي كنند و چرا اجازه مي دهند فيلم هايي مثل «جدايي نادر از سيمين» كه سازنده اين فيلم در آن مردم ايران را يك مشت رواني نشان مي دهد روي پرده برود به نظر مي رسد وقت آن رسيده كه با توهين هاي جريان به اصطلاح روشنفكر نسبت به دين برخورد شود.
رحمتي- اسلامشهر
¤ در شهرستان نائين شير مصرفي مردم خيلي كم شده است و ما شاهد صف هاي طولاني براي خريد اين كالاي مصرفي هستيم.
نائيني- نائين
¤ چرا خراسان جنوبي از توليد خودرو و قطب صنعتي شدن بي بهره است؟
2773-0912
¤ما نيروهاي شركتي موسسه ايرانيان وابسته به ايران خودرو ماهيانه 450هزار تومان حقوق مي گيريم .درحالي كه حقوق بعضي از همكاران يك ميليون و500هزار تومان است. متأسفانه در اين شركت مسئولين امر به دستور رياست محترم جمهوري مبني بر لغو و حذف قرارداد با نيروهاي شركتي عمل نمي كنند و كاملاً بي اعتنا هستند.
7816-0936
¤ 05 روز تمام از تاريخ معرفي بنده توسط كميته امداد امام خميني به بانك سپه گرمسار جهت دريافت وام مي گذرد اما هيچ خبري نيست و از قرار معلوم تا آشنايي پيدا نكنم بايد منتظر بمانم.
6112-0988
¤ در ماهشهر خودروهاي متخلف و موتورسيكلت هاي فاقد پلاك خيابان هاي شهر را جولانگاه خود قرار داده اند. از همه بدتر اينكه با صداي بلند موسيقي قدرت نمايي مي كنند. از مسئولين نيروي انتظامي شهر تعجب مي كنيم كه چرا جلوگيري نمي كنند.
5862-0916
¤ جانبازان، معلولين و بيماراني كه از سمت شمال (خيابان خليج فارس) به بيمارستان دكتر فياض بخش مراجعه مي كنند بايد از داخل زيرگذر مخصوص خودرو عبور كنند كه بسيار خطرآفرين است. در ضمن عبور از اين زيرگذر در هنگام شب براي خانم ها كه عازم شهرك سينا هستند دلهره آور مي باشد بنويسيد مسئولين شهرداري منطقه 81 رسيدگي كنند.
3894-0912
¤ در حاشيه سفر زيارتي به مشهد مقدس فرصتي شد كه به طوس آرامگاه فردوسي شاعر بزرگ و معروف كشورمان بروم اما متأسفانه وضع رسيدگي به اين مكان را بسيار نامناسب ديدم. حداقل به ميزان 500تومان پولي كه از هر بازديدكننده دريافت مي كنند به فضاي سبز اطراف آرامگاه و بلوار منتهي به اين مكان رسيدگي بكنند و شأن زائرين امام رضا(ع) را پايين نياورند.
مهرباني
¤ محدوده ابتداي خيابان شهيد مدني از سمت ميدان امام حسين(ع) حدفاصل خيابان خواجه نصير تا خيابان گيتي رخ در هر دو طرف خيابان پايه برق روشنايي وجود ندارد. از مسئولين اداره برق منطقه بوعلي براي رفع اين مشكل درخواست مساعدت داريم. اميدواريم رسيدگي بكنند.
از ساكنين محل
¤ چند نفر از كاركنان دانشگاه تهران هستيم كه در روزهاي پاياني سال98 با مراجعه به يكي از شعبه هاي سازمان انتقال خون اقدام به دادن خون رايگان كرديم. اخيراً يكي از همكاران همسرش نياز به خون پيدا كرد و عجيب اينكه بابت يك كيسه خون كه به او تزريق كردند 220هزار تومان پول گرفتند آيا درست است كه از مردم خون رايگان بگيرند و به ديگر هم وطنان نيازمند بفروشند؟
احمدي
¤ در شروع بيداري اسلامي در منطقه در اخبار صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران از مردم بپاخاسته كشورهاي عربي منطقه با عنوان انقلابيون ياد مي شد ولي الان باعنوان مخالفان از آنان ذكر مي شود چرا؟
7245-0917
¤ از آنجا كه دستم به مسئولين بالاي كشور نمي رسد درخواستم اين است كه از آنان بخواهيد موضوع برگزاري رفراندوم در بحرين جهت بازگشت به دامن كشورمان ايران را در مجامع بين المللي مطرح بكنند و از اين طريق در جلوگيري از وقوع جنايت بيشتر عليه مسلمانان مظلوم اين منطقه تأثيرگذار باشند.
پوربهرامي
¤ اگر سود بانكي براي افراد پولدار به صورت تضمين شده دربيايد از آنجا كه منابع مالي محدود است اين امر باعث مي شود افراد پولدار پول دارتر و فقرا فقيرتر شوند. در اصلاح سيستم بانكي كشور بايد اقدامات اساسي در جهت منافع عموم افراد جامعه صورت بگيرد.
ايراني
¤ دي ماه سال گذشته به شركت هواپيمايي خدمات مسافري پارس پرواز شرق واقع در فلكه صادقيه براي سفر به كشور مالزي مراجعه و 5بليت خريداري كرديم. در روزهاي نزديك عيد كه موقع سفرمان شده بود براي تأييد بليت ها به اين شركت مراجعه كرديم كه با بسته بودن آن مواجه شديم. كاشف به عمل آمد كه دست اندركاران اين شركت كلاهبردار بودند و با بيش از 7ميلياردتومان فرار كرده اند. از مسئولان ذي ربط تقاضا مي كنم كه ضمن پي گيري اين موضوع و احقاق حقوق از دست رفته تدابيري براي جلوگيري از اينگونه كلاهبرداري ها بينديشند.
آيت الله گودرزي
¤ شرم آور است كه به اصطلاح اصلاح طلبان فراري، هلاكت چند تروريست آدمكش در لانه جاسوسي پادگان «اشرف» ملعون در عراق را كشتار هموطنان و جوانان ايراني نشان مي دهند تا اخبار جنايات سرسپردگان آمريكا در بحرين و حجاز تحت الشعاع قرار گيرد.
9857-0912
¤ وقتي مسئولين كشور تشخيص مي دهند كه با فرستادن مردم به عمره به جنايتكاران كمك مي شود و پول آن هزينه تيرهايي مي شود كه توسط نظاميان عربستان بر قلب مسلمانان بحرين مي نشيند چرا براي توقف اعزام مسافر به عربستان اقدام نمي كنند و ترديد دارند.
3533-0938
¤ كساني كه بعد از سقوط حسني نامبارك در مصر روي كار مي آيند با شكستن كامل محاصره غزه مظلوم بايد نشان بدهند كه متفاوت هستند و در خط آمريكا عمل نمي كنند.
8301-0912
¤ چرا نمايندگان محترم مجلس به گستاخي هاي استعمار پير (انگلستان) پاسخ دندان شكن نمي دهند. ما مردم در برخورد با اين دشمن قسم خورده و ديرينه به كمتر از قطع رابطه راضي نمي شويم.
1752-0911
¤ خيزش اسلامي نه تنها سران رژيم صهيونيستي را نامتعادل كرده است بلكه آنچنان زهر چشمي از سران مرتجع عرب گرفته كه مي گويند در خواب و بيداري كابوس ايران را مي بينيم.
سبزعلي- بندرعباس
¤ از سازمانهاي بين المللي و كنفرانس اسلامي اگر به مرگ مغزي دچار نشده اند انتظار مي رود در برابر نسل كشي در بحرين و ليبي و يمن و عربستان عكس العمل نشان دهند. متأسفانه از وزارت امور خارجه نيز تحركي كه قابل توجه باشد ملاحظه نمي شود.
عليمرداني
¤ باتوجه به اينكه دولت سعودي در كشتار شيعيان بحرين دست دارد چرا مراجع عظام سفر مستحبي حج عمره به عربستان را تحريم نمي كنند؟
الهي- رامسر چندين تلفن مشابه ديگر
¤ بايد به شيوخ مرتجع عرب و ديكتاتور ليبي گفت، روزي صدبار آرزوي مرگ كردن بهتر است يا روزي يك بار نسخه پيچي آمريكا و انگليس براي سركيسه كردن تان.
يك هم وطن
¤ سال پيش در امتحان كارشناسي حوزه علميه خواهران امتياز فرزندم 168 بوده و پذيرش نشده است و حال آنكه كساني بودند كه امتيازشان 144 يا كمتر از اين نمره را داشتند در كرج پذيرش شدند. يك سال است كه به اين مسئله اعتراض كرده ايم اما هنوز پاسخ منطقي دريافت نكرده ايم. چه كسي در اين رابطه جوابگوست.
علي ابراهيمي- كرج
¤ از بازنشستگان مهرماه سال98 آموزش وپرورش هستم و تاكنون پاداش آخر خدمت بنده را پرداخت نكرده اند.از وزير محترم آموزش وپرورش تقاضاي رسيدگي دارم.
محمد
¤ ضمن تشكر از شهرداري بابت نصب وسايل بازي فايبرگلاس در پاركها متأسفانه بعضي قطعات مخصوصاً در جدار ديواره به دليل باز شدن پيچها وضعيت خطرناكي بخصوص براي كودكان دارد. لطفاً شهرداري بازبيني دوباره اي انجام دهد تا حادثه اي رخ ندهد.
9391-0912
¤ در خيابان نصر كوچه 42و 52 ماهدشت كرج عده اي از اراذل و اوباش با خودروهاي سيستم دار خود شبها آسايش را از مردم سلب نموده اند از دستگاه قضايي و انتظامي درخواست مي شود برخورد لازم را بنمايند.
8532-0937
¤ گوينده راديو پيام در تاريخ 82/1/09 ساعت 55/7صبح اعلام نمود حضرت زهرا(س) بنا به روايتي در امروز درگذشت؟!ما فرض مي كنيم كه عمدي نبوده است اما چرا گويندگاني را كه روشن ترين مسائل مثل تعظيم شأن مقدس حضرت صديقه طاهره(س) را بلد نيستند به كار مي گيرند.
1395-0917
¤ براي دريافت وام در تاريخ 71/1/98 به بانك ملي شعبه اقدسيه مراجعه كردم در تاريخ 61/21/98 وقتي مدارك لازم بانك را ارايه كردم پرداخت وام را به فروردين موكول كردند در فروردين09 چندين بار مراجعه نمودم كه اعلام شد ابلاغيه و دستورالعمل پرداخت وام در سال جاري بايد بيايد و سخنان رئيس كل بانك مركزي شفاهي بوده و بايد كتباً ابلاغ شود و فقط وام ازدواج براي پرداخت مشكلي ندارد بقيه وامها بايد دستورالعمل جديد بيايد؟! يعني براي دريافت وام جزيي بايد چندين ماه در رفت و آمد بانك و منزل بود؟ ولي برخي به راحتي وامهاي ميلياردي و بدون بازپرداخت مي گيرند؟!
دسته باشي
¤ باتوجه به بحث تورم برخي از مردم به احتكار روي آورده و از پس انداز در بانكها طفره مي روند .شايسته است تدبيري شود.
5144-0918
¤ مسئولين بانك مركزي پاسخ دهند تا كي پول بي زبان مردم درتعاوني بهمن ايثار بايد بلوكه باشد. اين حق الناس را چه كسي پاسخگو است.
5796-0912
¤ از سازمان بنادر و كشتيراني درخواست مي شود وضعيت نيروهاي شركتي را سر و سامان دهند تا موجب اخراج كارگران نشود و به بهانه هاي مختلف نان زن و بچه كارگران مستضعف بريده نشود.
فرزند شهيد
¤ درمورد خودروهاي شخصي فرسوده زير مدل 45 و وضعيت تعيين تكليفشان از ستاد خودروهاي فرسوده گزارش تهيه كنيد. متأسفانه شماره هاي اعلام شده ستاد هم دائم اشغال است و پاسخ گو نمي باشد.
0774-0937
¤ از ستاد هدفمند كردن يارانه ها درخواست مي شود تدبيري بينديشند براي كساني كه تازه شماره حساب خود را تحويل داده اند از دريافت دو مرحله يارانه ها محروم نشوند.
5008-0936
¤ چطور مبلغ درآمد سه سال مربي پرتغالي تيم ملي ده هزار ميلياردتومان مي شود آن وقت قشر كارگر و بيكار كشور چقدر درآمد دارند؟!
8858-0919
¤ چند وقت پيش يك كتابي را مطالعه مي كردم تحت عنوان «دهه08، دهه ظهور» به نوشته سيدحسين سجادي انتشارات هاتف كه چاپ اول آن در سال1384 در چاپخانه شمشاد به چاپ رسيد. در اين كتاب از محمد خاتمي رئيس جمهور وقت به عنوان «سيد يمني» ياد شده بود.
سيداحسان مرجاني
¤ جمعه شب دو هفته قبل يك خانم كارگردان سينما در برنامه هفت سيما كه مجري آن آقاي جيراني است تا آنجايي كه توانستند به ايران و ايراني و دين اسلام توهين كردند. اين خانم در فيلم هايي كه توليد مي كنند اين شيوه را پي گيري مي كنند و متأسفانه صداوسيما تريبوني كه متعلق به همه ملت است را در اختيار چنين افرادي قرار مي دهد.
بافاني- ساري

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست فصلي فرماندهان پليس: ولايت فقيه ستون اقتداركشور است

نشست فصلي فرماندهان پليس بعد از ظهر شنبه با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در مركز فرماندهي نيروي انتظامي برگزار شد.
علي لاريجاني در شانزدهمين همايش سراسري فرماندهان نيروي انتظامي با اشاره به ترفندهاي دشمنان براي تضعيف ارزشهاي داخلي گفت: در زمان دوم خرداد براي تضعيف ولايت فقيه مقاله ها نوشتند علت هم آن بود كه ستون اصلي اقتدار كشور ولايت فقيه است. آنچه غربي ها دنبال تخريب آن بودند در داخل نيز توسط عده اي پيگيري مي شد. به عنوان مثال ماجراي مجاهدت و شهادت را با برخي ادبيات مسخره هم وزن خشونت و كارهاي تروريستي قرار دادند. اين كار را كردند اما نتيجه نگرفتند آنها كه اين حرفها را مي زدند به بي غيرتي سياسي مشهور شدند.
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه نيروهاي سياسي و فرهنگي بايد هوشيار باشند كه مبادا در قالب ديگر به دنبال اين حرفها بروند و برخي ارزشهاي اسلامي و انقلابي را توخالي كنند، افزود: البته آنها كه بدنبال اين شيوه ها هستند موفق نمي شوند تا وقتي روحانيت در كشور ما بين مردم است و مراجع تقليد حضور دارند اين حرفها اصالت ندارد.
وي تأكيد كرد: آمريكايي ها در شرايطي كه دچار رسوايي بين المللي شده اند دنبال اين هستند كه در داخل كشور تضعيف ايجاد كنند لذا همه نيروهاي خبير در كشور بايد سامان يافته بيانديشند و رفتار كنند و گزكي ندهند به ديگران كه سوء استفاده كنند.
لاريجاني با بيان اينكه در اين ميان راهنمايي هاي روحانيت و مراجع تقليد خصوصاً رهبر معظم انقلاب معيار و ميزان است گفت: چه نهادهاي كشور و چه اهل رسانه بايد ميزان خود را بسنجند. برخي حرفهايي كه در مسائل اسلامي در كشور زده مي شود گمراه كننده است. افراد بايد خود را بسنجند كه كدام عالم ديني اين حرف را تأييد مي كند.
وي گفت: كسي كه مي خواهد در مسائل اسلامي نظر دهد بايد اهل فن باشد چه در سطوح ايدئولوژي و چه سياسي بايد كارها با طمأنينه و روش صحيح و سنجيده صورت گيرد كه دشمنان نااميد شوند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حركات ايذايي آمريكا در ايران و خرابكاري ها گفت: آنها ظرفيت نيروي انتظامي را نمي شناسند و ترديدي نيست دستشان رو مي شود اما بدانند اين اقدامات براي آنها كم هزينه نخواهد بود و پاي حسابشان نوشته مي شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخشي از سخنان خود در شانزدهمين همايش سراسري فرماندهان نيروي انتظامي با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: هم اكنون منطقه در جنب و جوش خاصي است و وضعيت مستقري ندارد و شرايط متفاوتي خلق شده است.
به گزارش مهر، لاريجاني گفت: صاحب نظران و سياستمداران در ماهيت اين تحولات آراي مختلفي دارند و گاهي هم به عمد سرشان را زير برف كرده يا به غلط آدرس هاي نادرستي مي دهند اما هم اكنون كه چند ماه گذشته است تا حدي اين گسستگي در آراي آنها رأي مي بازد و متن ماجرا خود را نشان مي دهد.
لاريجاني خطاب به آمريكايي ها و غربي ها بيان داشت: ما نمي توانيم نسبت به مسلمانان در منطقه بي تفاوت باشيم زيرا ما هم سرنوشت هستيم. درست است كه جمهوري اسلامي نقش ناظر دارد اما نسبت به اين مسائل ناظر بي طرف نيست. غربي ها چه ما را متهم كنند و چه حرفهاي بي خاصيت و كودكانه بزنند نمي توانيم مسئوليت خود را ناديده بگيريم. ما از اين كه از مردم بحرين حمايت مي كنيم خجالت نمي كشيم ما اين را وظيفه خود مي دانيم اما شما بيجا مي كنيد به شيعيان بحرين ظلم مي كنيد. مسئله ايران، شيعه و سني نيست همانطور كه از مردم سني تونس و مصر حمايت كرديم بنابراين مسئله ايران فرقه گرايي نيست. اين شما هستيد كه در اين ماجراها فرقه گرايي مي كنيد.
رئيس مجلس تأكيد كرد: ما براساس وظيفه انساني و اسلامي اقدام مي كنيم آنها كه در اين ماجرا و ماجراهاي پيش از اين به جاي اينكه طرف ملتها را بگيرند طرف ظلم را گرفته اند بايد خجالت بكشند. هزار بار هم اگر ايران را به دخالت متهم كنند ما پنهان نمي كنيم كه از ملل مسلمان حمايت مي كنيم. ما دخالت به معناي متعارف در دنيا نداريم.
لاريجاني با اشاره به سرنوشت گذشته مردم منطقه گفت: اگر ايران از رفتار ناپسند ديكتاتوري مدرن بين المللي انتقاد دارد به معناي دخالت نيست به اين معناست كه مردم منطقه حرفهاي نو دارند و مجامع بين المللي بايد پنبه ها را از گوششان درآورند.
وي با بيان اينكه وضعيت فضاحت آور است افزود: آمريكايي ها پس از انقلابات منطقه كه شوكي به آنها وارد شد پس از مدتي حرفهاي آشفته زدن بدنبال طراحي جديد هستند. يك طرح نوين را دنبال مي كند تا با درگيري تصنعي شرايط را به سمت ديگري سوق دهند. به عنوان مثال بدنبال دعواي شيعه و سني و يا اعراب با ايران هستند اما حوادث منطقه آنقدر ريشه هاي عميق دارد كه با اين رفتارهاي تاكتيكي غلط، آمريكايي ها نمي توانند شرايط را تغيير دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكايي ها يك راه دارند بايد بپذيرند كه مسلمانان افراد درجه دو نيستند.
لاريجاني خطاب به آمريكايي ها گفت: با تحولات منطقه مانند پرونده اتمي ايران برخورد نكنيد مردم منطقه مي خواهند بر سرنوشت خود حاكم باشند اگر به اين خواست آنان تن دهيد به نفع خودتان است اما اگر جلوي اراده ملت ها بايستيد آنگاه اين انقلاب ها عميق تر مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه پليس يك معيار و شاخص دارد و آن اجراي قانون است گفت: پليس نمي تواند خارج از قانون كاري انجام دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: برخورد نيروي انتظامي با علت ها به صورت ريشه اي توفيقش بهتر از اين است كه با معلول رفتار كنيد. شما مي توانيد از بدنه فكري و ديني جامعه استفاده و سعي كنيد كه ريشه ها از بين برود. اين كمك مي كند كه تخلف از قانون در جامعه تمرين نشود.
لاريجاني در ادامه خاطرنشان كرد: براي از بين رفتن ريشه هاي تخلف سياستمداران نقش بيشتري دارند و بايد بيشتر پايبند باشند. اگر مي خواهيم قانون در جامعه ساري و جاري باشد تخلف از قانون بايد قباحت داشته باشد.
در اين نشست سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي نيز به ايراد گزارشي از عملكرد اين نيرو پرداخت و رئيس مجلس از خانواده شهداي ناجا در سال گذشته نيز تقدير كرد.

 



قبرستون (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت بالاترين خطاب به موسوي و كروبي نوشته است «وقتي شيمون پرز اعلام كرد اصلاح طلبان در ايران بزرگترين سرمايه اسرائيل هستند، چرا عليه او موضع نگرفتيد كه زبان كيهان كوتاه شود»؟!
گفت: اين گردانندگان سايت بالاترين عجب خل و چل هايي هستند. خوب وقتي هزاران سند وجود دارد كه نشان مي دهد سران فتنه از مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس دستور مي گرفتند چگونه مي توانند وابستگي خود را انكار كنند؟!
گفتم: همين سايت نوشته اگر موسوي و كروبي و خاتمي بي عرضه نبودند، هنوز هم مي توانستيم از پويايي جنبش سبز!! حرف بزنيم.
گفت: ولي خود آنها بارها به مرگ فتنه سبز اعتراف كرده اند و مردم هم جنازه آن را سوزانده و خاكسترش را بر باد داده اند.
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي بعد از مدت ها به دوستش رسيد و پرسيد؛ راستي حال مادرت چطوره؟ و دوستش گفت؛ مادرم كه چند سال پيش فوت كرد و خودت هم در مراسم ختم او شركت كرده بودي! و يارو كه ديد بدجوري خيط كاشته، گفت؛ آره! منظورم اينه كه هنوز توي همون قبرستونه!
 



توهم قورباغه ها ! (نكته)

آن شب، قورباغه ها ديرتر از شب هاي ديگر به آبگير محل سكونت خود بازگشته بودند. گشت و گذار آنها در اطراف آبگير به درازا كشيده بود و حالا خسته و كوفته، براي پريدن به درون بركه آماده مي شدند. رئيس قورباغه ها، اما با نگراني دستور توقف داد. او درون بركه دشمن خارجي ديده بود! قورباغه هاي ديگر هم با اشاره او متوجه حضور دشمن شدند. لشگريان دشمن در يك صف منظم كه متراكم و سفيد رنگ به نظر مي رسيد درون بركه موضع گرفته بودند. رئيس قورباغه ها، افراد تحت امر خود را به صف كرد، ميمنه و ميسره... و با دستور او حمله آغاز شد، قورباغه ها به درون بركه پريدند و صداي شالاپ و شلوپ آنها آرامش شبانه بركه را برهم زد. ساعتي بعد، فرمانده قورباغه ها دستور پايان عمليات را صادر كرد. دشمن به طور كامل از بين رفته و كمترين اثري از آن در بركه ديده نمي شد!.... قورباغه ها نمي دانستند و شايد هنوز هم نمي دانند كه آنچه آن شب در بركه ديده بودند، عكس كهكشان شيري بود، با ميلياردها ميليارد ستاره بزرگتر از خورشيد و ميلياردها منظومه عظيم تر از منظومه شمسي ما....
ماجراي بركناري وزير اطلاعات از سوي رئيس جمهور و ابقاي ايشان با حكم رهبر معظم انقلاب در طول عمر 32 ساله جمهوري اسلامي ايران نه اولين نمونه از اين دست، بوده است و نه احتمالا آخرين آنها خواهد بود. در فاصله سي و چند ساله اخير، بارها شاهد بوده ايم كه رؤساي قواي سه گانه و از جمله رؤساي وقت قوه مجريه دست به اقداماتي زده و تصميم هايي گرفته اند كه رهبري انقلاب چه امام راحل(ره) و چه خلف حاضر ايشان به علت ناهمخواني اينگونه تصميم ها با مصالح عاليه نظام از انجام آن جلوگيري كرده اند و اين چرخه بسيار طبيعي و تعريف شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اگرچه گاهي از اوقات با تفسير و تحليل هايي از سوي اين و آن روبرو بوده است ولي هيچ گاه كمترين خللي در حركت پرشتاب نظام ايجاد نكرده و مخالفت با تصميم فلان مسئول، مانع تقدير رهبري از خدمات برجسته آنان و يا ناديده گرفتن آن خدمات از سوي مردم نبوده است و اين روالي شناخته شده و خالي از ابهام در ميان مردم و مسئولان است. به قول رهبر معظم انقلاب در بيانات روز شنبه ايشان؛ «ما كه راجع به شخص قضاوت نمي كنيم؛ ما كار را، خط را، جهت گيري را ملاك و معيار قرار مي دهيم. آنجايي كه كار و خدمت و تلاش هست، حمايت ما هست، حمايت مردم هست. و بحمدالله امروز كار دارد انجام مي گيرد. مسئولين دولتي هم حقاً و انصافاً دارند تلاش مي كنند؛ هم اعضاي دولت، هم بخصوص خود رئيس جمهور. اينها شب و روز ندارند؛ من مي بينم، من از نزديك شاهدم. اينها دائم مشغول كارند، مشغول خدمت و تلاشند. خب، اينها براي كشور خيلي با ارزش است.»
و در ادامه تاكيد مي فرمايند كه ايشان بناي ورود به كارها و تصميم هاي دولت را ندارند- دقيقا مانند حضرت امام(ره)- و مي افزايند «مگر آنجايي كه احساس كنم يك مصلحتي دارد تفويت مي شود مثل اين كه در همين قضيه اخير- وزارت اطلاعات- اينجوري بود. انسان احساس مي كند يك مصلحت بزرگي دارد مورد غفلت قرار مي گيرد. خب، انسان وارد مي شود كه جلوي اين تفويت مصلحت را بگيرد. اين مسئله مهمي نيست. نظائرش هم اتفاق مي افتد. اما مخالفين، دشمنان بيروني، تريبون دارهاي بين المللي، بوق هاي تبليغاتي، از همين مسئله استفاده مي كنند براي اينكه فضاي تبليغاتي را شلوغ كنند».
ماجراي اخير به همين سادگي بود. اتخاذ يك تصميم نسنجيده از سوي رئيس جمهور و جلوگيري رهبري معظم انقلاب از انجام آن. اتفاقي كه به قول آقا «آنچنان هم از اهميت بالايي برخوردار نبود» و «نظائرش هم اتفاق مي افتد».
بديهي است جناب احمدي نژاد اگرچه رئيس جمهوري مكتبي، مردمي، پاكدست، ساده زيست، پركار، شجاع و برخوردار از برخي خصوصيات ارزشي منحصربه فرد نيز هست ولي به يقين خود را معصوم و مبراي از خطا نمي داند- و نبايد بداند- بنابراين، اگر اين خطا در حد و اندازه يك تصميم خلاف مصلحت نظام و خطرآفرين باشد - كه مورد اخير اينگونه بوده است- رئيس جمهور محترم به حكم عقل و شرع بايستي به خاطر پيشگيري و ممانعت از وقوع آن پيشاني شكر به آستان ربوبي سائيده و از ژرفاي دل اين موهبت الهي را پاس بدارد و اساساً، يكي از بركات حضور ولي فقيه بر بلنداي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، هدايت به صراط مستقيم و نشان دادن «بايد»ها و «نبايد»ها براي رسيدن به قله هاي بلند رستگاري است. و از ديگر سو، همانگونه كه رهبر معظم انقلاب تأكيد داشته و دارند، مردم نيز خدمات شبانه روزي و خستگي ناپذير رئيس جمهور منتخب خود را پاس مي دارند و با تمكين ايشان به نظر لازم الاتباع رهبر بزرگوار خويش، خطاي ياد شده را به حساب «خط» نمي گذارند، چرا كه ويژگي هاي برجسته و بعضاً منحصر به فرد دكتر احمدي نژاد را به چشم ديده و حلاوت آن را به وضوح چشيده اند و اگر نسبت به حضور يك جريان انحرافي در كنار رئيس جمهور منتخب خود گلايه دارند، اين گلايه در حمايت واقعي از رئيس جمهور ريشه دارد و برخاسته از نگراني براي دولت ايشان است و پر واضح است كه علي رغم اين نگراني و گلايه، از پشتيباني رئيس جمهور منتخب خويش پا پس نمي كشند و عرصه را براي تاخت و تاز دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها خالي نمي گذارند.
اين وجيزه اما، در پي واگويه نكته ديگري است و آن، اين كه طي چند روز گذشته، دشمنان بيروني، همه توان تبليغاتي و رسانه اي خود را به كار گرفته اند تا از «كاه» ماجراي ياد شده، «كوه» بسازند! و رخدادي بسيار معمولي را «چالشي بزرگ»! در نظام جمهوري اسلامي ايران قلمداد كنند! چرا...؟! آيا رخداداخير، نشانه اي از ايجاد اختلال در حركت پرشتاب ايران اسلامي در خود دارد؟! پاسخ منفي است، پس اينهمه جار و جنجال براي چيست؟ نگاهي به منطقه بيندازيد. ديكتاتورهاي دست نشانده آمريكا و اسرائيل در كشورهاي اسلامي، يكي پس از ديگري به زباله دان تاريخ فرستاده مي شوند، خيزش عظيم و برخاسته از باورهاي اسلامي ملت هاي مسلمان امان قدرت هاي استكباري و عوامل منطقه اي آنها را بريده است. بن علي فرار را بر قرار ترجيح مي دهد. مبارك به محاكمه كشيده مي شود. علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن در مقابل خروش بي وقفه مردم سر تسليم فرود مي آورد. نتانياهو با درماندگي اعلام مي كند كه حضور خميني[ره] را در تمامي خاورميانه و آفريقا احساس مي كند، پادشاه عربستان صداي شكستن استخوان هاي خود را به وضوح مي شنود، بحرين، اردن، ليبي و ... همه جا، انقلاب اسلامي برخاسته از ايران است كه حرف آخر را مي زند...
حالا خودتان قضاوت كنيد كه آيا جنجال تبليغاتي پر سر و صداي آمريكا و متحدانش به توهم قورباغه هايي كه در صدر اين مقال به آن اشاره شده بود شبيه نيست؟ مگر با شالاپ و شلوپ چند قورباغه مي توان به جنگ كهكشان شيري رفت؟! به سروده خواجه شيراز؛
«اي مگس، عرصه سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي بري» و به قول امام راحل(ره) «كذا و كذا...» يعني زحمت ما هم نمي داري!
حسين شريعتمداري

 



يك تيم تروريستي در كردستان به همت وزارت اطلاعات منهدم شد

يك تيم تروريستي در كردستان با تلاش قاطعانه سربازان امام زمان(عج) متلاشي و عناصر آن به هلاكت رسيدند.
وزارت اطلاعات در اطلاعيه اي با تشريح ترورهاي خونين اين تيم تكفيري اعلام كرد: شناسايي و متلاشي كردن اين تيم وابسته تروريستي به كمك اطلاعات مردمي و در پي سفر دولت خدمتگزار به استان كردستان صورت گرفت.
متن اطلاعيه به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
به اطلاع مردم شريف ايران مي رساند با عنايات الهي و به دنبال اقدامات گسترده اطلاعاتي مخفي گاه و خانه تيمي يك گروه مسلح تكفيري در كردستان شناسايي شد و در اقدام قاطع سربازان گمنام امام زمان(عج) و همكاري صميمانه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، چهار تروريست مسلح به هلاكت رسيدند و سه تروريست ديگر بازداشت شدند.
اين گروه شرور با كمك عقبه خارج از كشور در ماه هاي اخير در چندين عمليات تروريستي و سرقت مسلحانه چند شهروند بي گناه و تعدادي از نيروهاي امنيتي-انتظامي را به شهادت رسانده بود.
چندين مورد حمله به ماموران انتظامي در سنندج، سرقت مسلحانه از طلا فروشي ها در زنجان و همدان، به شهادت رساندن يكي از سربازان گمنام امام زمان(عج) در همدان، حمله به مردم و ماموران انتظامي در مهر پارسال، به شهادت رساندن چهار نفر از محيط بانان سازمان حفاظت محيط زيست در اسفند 89 و بمب گذاري در ميدان آزادي سنندج در فروردين امسال، تنها بخشي از اقدامات تروريستي اين گروه بود.
اعضاي اين تيم تروريستي كه آموزش هاي ويژه بمب گذاري و ترور را در برخي كشورهاي همجوار فرا گرفته بودند، در پي ماه ها تلاش گسترده و خستگي ناپذير نيروهاي وزارت اطلاعات، شناسايي و تصاوير آنان از سيماي مركز كردستان پخش شد.
همكاري اطلاعاتي شهروندان مومن و انقلابي، موجب شناسايي خانه تيمي و مكان اختفاي عناصر تروريست شد و سرانجام با هماهنگي هاي صورت گرفته و در پايان سفر دولت خدمتگزار به استان كردستان، عمليات انهدام اين تيم تروريستي روز پنج شنبه اول ارديبهشت اجرا و در اين عمليات، خانه تيمي و مركز سازماندهي نرم افزاري و سخت افزاري اين گروه منهدم شد و چهار عضو شرور آن از پاي درآمدند.
در اين عمليات همچنين سلاح هاي گوناگون، مهمات، مواد انفجاري ويژه بمب گذاري در اماكن عمومي و اسناد و مدارك درون گروهي كشف و ضبط شد.
كاركنان وزارت اطلاعات اين عمليات را به روح پرفتوح شهيدان والامقامي كه در عمليات تروريستي اين تيم وابسته به ديدار حق شتافتند هديه مي كنند و از خداوند منان سرافرازي و سعادت هر چه بيشتر ملت، رهبرمعظم انقلاب اسلامي و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را مسئلت مي كنند.

 



هر چي بقيه اوپن هستند كيهان متصلب است! (خبر ويژه)

اردوكشي همكاران روزنامه هاي زنجيره اي از روزنامه تهران امروز به روزنامه هفت صبح، به بحث هاي جالبي در فضاي رسانه دامن زد. روزنامه تهران امروز به قاليباف نزديك است و روزنامه هفت صبح به تازگي از سوي حلقه «جريان انحرافي» راه اندازي شده است.
روز گذشته در حالي كه صداي آمريكا و بي بي سي به استقبال انتشار روزنامه 7 صبح رفته بودند، مجادله ميان همكاران زنجيره اي حاضر در اين روزنامه با برخي عناصر ضد انقلاب فعال در فضاي مجازي(نظير بالاترين) در جريان بوده شماري از بالاتريني ها، طيف زنجيره اي ياد شده را متهم به نان به نرخ روز خوري مي كنند و تصريح مي كنند فاصله نشرياتي چون شرق و چلچراغ و اعتماد ملي و اعتماد تا ادعاي اصولگرايي نشرياتي چون ملت ما، تهران امروز و هفت صبح را نمي توان پر كرد. اما در مقابل اجاره اي هاي حاضر در «هفت صبح» گفته اند سر باورهاي خود هستند و از اين فرصت به عنوان «اسب تروا» استفاده مي كنند.
پايگاه اينترنتي «هفت صبح دات كام» در اين زمينه در بخش «درباره ما» نوشت: ما جمعي از روزنامه نگاران اصلاح طلب و روزنامه هفت صبح، با تكذيب ادعاهاي اخير برخي وب سايت ها در مورد قلم فروشي و... اعلام مي كنيم، همچنان بر همان عهد پيشين ايستاده ايم و تمام همت خود را معطوف رشد و بالندگي حركت اصلاح طلبانه ملت ايران، اگرچه در بستر متناقض نماي جديد، خواهيم كرد. اينجانبان ضمن تاكيد بر نگاه كاركردگرايانه و مداراجويانه به ساحت سياست، اجتماع و فرهنگ، اعلام مي كنيم، اگرچه مشي مدارامدارانه برخي چهره هاي سياسي دولتي را تحسين مي كنيم، اما حاضر نخواهيم شد آرمان هاي اصلاحات را در پاي آرزوهاي معطوف به قدرت برخي افراد، در هر دولتي، قرباني كنيم. از نگاه ما، تلاش براي تغيير جهان از بسترها و ابزارهاي مختلف، مهمتر از تقصيري است كه از افراد با توجه به گروه يا موقعيت سياسي آنها ارائه مي شود».
پيوندها و لينك هاي سايت ياد شده هم جالب توجه است. اين پايگاه اينترنتي به روزنامه هاي «تهران امروز، شرق، مردم سالاري، ابتكار، ابرار و آفرينش» لينك داده است. سايت مذكور استفاده از منابع دولتي و حمايت مالي هلال احمر از روزنامه هفت صبح را رد كرد و از قول يك منبع نزديك به شوراي سياستگذاري روزنامه نوشت: «برخي رسانه هاي اقتدارگرا شايع كرده اند كه با توجه به اينكه آقاي علي مزيناني، دبير شوراي سياستگذاري هفت صبح، مدير اداره كل روابط عمومي سازمان بهزيستي در زمان مسئوليت آقاي دكتر ابوالحسن فقيه و مشاور فعلي ايشان در جمعيت هلال احمر هستند، بنابراين دولت از طريق اين جمعيت منابع مالي روزنامه را تامين مي كند. دوستي يا ارتباط كاري دو نفر نمي تواند مبناي طرح چنين اتهاماتي باشد».
در همين حال سايت جهان نيوز گزارش داده كه «مديريت روزنامه هفت صبح، برخي افراد نزديك به آقاي(م) هستند. بسياري از خبرنگاراني كه در اين روزنامه مشغول به كار شده اند از اخراجي هاي رسانه هاي قاليباف هستند. مديران رسانه هاي قاليباف كه طي چند ماه اخير به دليل استخدام خبرنگاران سبز! و اصلاح طلب، با اعتراضات سياسي و رسانه اي مواجه شده بودند، تعدادي از اين خبرنگاران را اخراج كردند. گفته مي شود برخي از اين روزنامه نگاران به رسانه جريان انحرافي پيوستند. همچنين سردبير سابق تهران امروز نيز سردبير جديد نشريه است».
آرش خوشخو سردبير روزنامه هفت صبح تا اسفند ماه گذشته سردبير روزنامه تهران امروز بود. وي پيش از اين با روزنامه هاي نشريات زنجيره اي «اميد جوان، گزارش فيلم، زن، آزاد و نقد سينما» همكاري داشته و از سال 81 تا 88 نيز به عنوان دبير تحريريه چلچراغ، معاون سردبير اعتماد، سردبير تهران امروز و دبير سرويس سينمايي روزنامه ملت فعاليت كرده است.
وي در گفت وگو با سايت آينه نشريات، پدر خود جليل خوشخو را از مطبوعاتي هاي قبل از انقلاب و طرفدار حزب توده كه سال 58 از كيهان پاكسازي شد معرفي مي كند و مي گويد: طبيعي بود كه نيروهاي چپ و طرفدار حزب توده بعد از انقلاب نمي توانستند مهم ترين روزنامه كشور يعني كيهان را مديريت كنند.
وي با مرور سوابق فعاليت خود در نشريه زنجيره اي چلچراغ مي گويد: با اولين دادگاه ترمز چلچراغ كشيده شد و حيف كه بدسليقگي هاي مديريتي هم مزيد علت شد. بعد سال 88 كه در روزنامه اعتماد بودم ديدگاه خيلي تندي داشتند. احساس كردم نمي توانم با آنها كار كنم. مضاف بر اين كه حدس مي زدم ديگر توان از جا برخاستن براي روزنامه هاي اصلاح طلب در فضاي بسيار تند سياسي آن روزها وجود ندارد. بعد كه پيشنهاد تهران امروز مطرح شد فكر كردم ديگر وقتش رسيده كه سردبيري يك روزنامه را بر عهده بگيرم.»
خوشخو درباره جابجايي اش از روزنامه هاي اصلاح طلب به روزنامه هاي طيف اصولگرا و اين كه از وي و تيمش به عنوان اسب تروا ياد مي شود، اظهار داشت: خب من اين تعبير را قبول ندارم. من از همان اول هم ديدگاه هايم را پنهان نمي كردم. من همه اين روزنامه ها را مي خوانم و مي بينم و سپس كيهان را مي خوانم تا ببينم اصل ماجرا چيست. روزنامه هاي ديگر از آرزوهايشان مي نويسند و كيهان اصل ماجرا و واقعيت را.
وي در اين مصاحبه كه مربوط به روزهاي پاياني حضورش در تهران امروز است، درباره اين كه آيا روزنامه اعتماد يا تهران امروز برايش تفاوت ماهيتي ندارد؟ گفت: من همان كاري را كه در روزنامه اعتماد مي كردم در تهران امروز انجام مي دهم. خواسته كارفرما البته برايم مهم است. من يك آدم حرفه اي هستم و تيتر زدن مطابق ميل كارفرما در اعتماد را خيانت نمي دانم. تيتر زدن مطابق ميل كارفرما در تهران امروز را هم خيانت نمي دانم. من در انتخابات سال 84 به آقاي قاليباف راي دادم در حالي كه همان موقع سردبير روزنامه اي بودم كه كارش معرفي و حمايت از آقاي معين بود.من با كيهان هم مي توانم كار كنم البته اگر آنها بخواهند. با آن ديدگاه و خط كشي هاي آنها امكان ندارد كه سراغ من بيايند. من بدم نمي آيد در كيهان كار كنم. البته اگر فضاي كار بدهند. مشكل كيهان اين است كه فضايش متصلب است.
در همين حال سايت ضدانقلابي بالاترين درباره حضور عناصر زنجيره اي در روزنامه هفت صبح نوشت: «يك زماني سعيد حجاريان گفته بود اصلاحات خون مي خواهد. خوب دو سال تمام عده اي خون دادند و آب از آب تكان نخورد. آقاي حجاريان اصلاحات خون نمي خواهد، مرد مي خواهد. مردي كه به لقمه نان پرچرب، خودش را نفروشد و آخرش هم استدلال كند ما حرفه اي هستيم! مرد يعني آن بسيجي كه ما بهش مي گيم سانديس خور! اما تا آخر ايستاده، پاي حرفش هست، اهل معامله نيست. مرد همان كسي است كه ما بهش مي گيم چماقدار اما داف هاي(!) روزنامه فلان خرش نمي كنند ما نامرديم كه دختربازي تعطيلات نوروز درياكنار را به اعتراض عليه بازداشت موسوي و كروبي فروختيم! من يكي كه از اول پايه تظاهرات نبودم به دلايل شخصي خودم كه جايش اينجا نيست، اما آن هايي كه دهان آسمان را جر مي دادند و دائما از دوران پرافتخار حضورشان در سازمان هاي دانشجويي اصلاح طلب دوران خاتمي براي ديگري پز مي دادند، امروز همه زير سايه [...] هستند و لقمه هاي او را مي خورند. نيازي نيست اسم ببريم، لامصب ها پرده حيا را دريده اند و با اسم خودشان مي نويسند! خيالي نيست. «دم كيهان گرم كه دست كمش مي داني كيست. وقتي استدلال مي كنند ما در روزنامه مشايي هم حرف خودمان را مي زنيم شاخ درمي آورم»...


 



كاركرد معكوس نرم افزار آمريكايي و گرفتار شدن كاربران ضدانقلاب (خبر ويژه)

يك موسسه آمريكايي فعال در حوزه جنگ نرم و جاسوسي هشدار داد كه نرم افزارهاي مقابله با سانسور براي فعالان ضدانقلاب ايران ناامن است.
موسسه فريدام هاوس (خانه آزادي) در گزارشي تصريح كرد: ابزاري كه براي دور زدن سانسور اينترنتي مورد بهره برداري قرار مي گيرند، براي مقابله با سانسور موثر هستند اما چنين نرم افزارهايي فاقد توانايي مقابله با پيامدهاي امنيتي استفاده از آن ها هستند.
در اين گزارش كه با بودجه وزارت خارجه آمريكا تهيه شده، آمده است: دور زدن سانسور در اينترنت به معناي امنيت آن و ناشناس ماندن نيست.
گزارش ياد شده با تفكيك كاربران به افرادي كه دنبال «خواندن خبر و اطلاعات» هستند و افرادي كه اسناد و اطلاعات را مبادله مي كنند و فعال اپوزيسيون هستند، يادآور شده است: دسته دوم بايد بيشتر نگران امنيت خود باشند و نرم افزارهاي فيلترشكن و لوازم دور زدن اينترنت، براي فعالان سياسي كه اسناد و اطلاعات مبادله مي كنند، مناسب نيست.
كارن رايلي، مدير توسعه «پروژه تور» كه يك شركت طراحي نرم افزار دور زدن اينترنت است، مي گويد حتي اين شركت نيز نمي داند چه كساني از اين نرم افزارها استفاده مي كنند.
يادآور مي شود وزارت خارجه آمريكاسال گذشته نيز نرم افزاري موسوم به - هي استك(سوزن در انبار كاه) را براي ارتباط عناصر ضدانقلاب با محافل خارجي طراحي كرده بود كه چند ماه بعد اعلام شد اين نرم افزار بشدت ناامن و خطرناك است و برخي از كاربران به واسطه اعتماد به همين نرم افزار دستگير شده اند.

 



مهمان ناخوانده 8 ساله و صاحبخانه اي كه آب پاكي را ريخت (خبر ويژه)

مقامات آمريكايي مي گويند براي ماندن نيروهاي پنتاگون در عراق بايد دولت بغداد درخواست بدهد اما در مقابل دولت عراق با صراحت پاسخ مي دهد سربازان ما آماده اند مديريت امنيت كشور خود را به دست بگيرند.
روزنامه «وال استريت ژورنال» به نقل از مسئولان آمريكايي نوشت: فرماندهان نظامي آمريكا براي تضمين امنيت در عراق و جلوگيري از گسترش نفوذ جمهوري اسلامي ايران ادامه حضور اين نيروي 000/10نفري را توصيه مي كنند و هم اكنون مذاكراتي براي ادامه حضور يك نيروي آمريكايي 000/10نفري در عراق پس از سال 2011 در جريان است.
درياسالار مايك مولن، رئيس ستاد ارتش آمريكا كه براي گفتگو با رهبران عراق به بغداد رفته بود، ضمن تاكيد بر اين نكته كه واشنگتن خواهان خروج كامل 47000 نظامي آمريكايي از عراق است افزود هرگونه تغيير و دگرگوني در جدول زماني خروج اين نيروها و ادامه حضور نظامي آمريكا در عراق را بايد مسئولان عراق درخواست كنند.
مايك مولن گفت: اگر دولت و مردم عراق خواهان چنين تغييري باشند واشنگتن و بغداد بايد به مذاكراتي عميق در اين مورد اقدام كنند. اما ما درخواستي براي ادامه حضور نيروهاي آمريكايي پس از دسامبر امسال دريافت نكرده ايم.
برخلاف توقع آمريكايي ها، نوري مالكي نخست وزير عراق به مايك مولن گفته است نيروهاي ما توانايي تضمين امنيت عراق را دارند و مي توانند امنيت را حفظ كنند.نيروهاي آمريكايي بايد 8 ماه ديگر عراق را تخليه كنند. آمريكا در سال 2003 (8 سال پيش) اقدام به اشغال اين كشور كرد.

 



سقوط آزاد يك عضو ديگر شبكه عنكبوت (خبر ويژه)

يك همكار راديو زمانه اين رسانه ضدانقلابي و وابسته به دولت هلند را «ورشكسته» توصيف كرد.
عباس معروفي سالها با راديو زمانه همكاري كرده است اما اكنون در نامه اي به يكي ديگر از همكاران راديو- سايت مذكور مي نويسد: چه كسي زمانه را ورشكسته است؟ من جزو آن هشتاد نفري بودم كه از اولين روز «زمانه» با آن بودم و مهدي جامي به كار دعوتم كرد. اما سردبير جديد كه از كانادا آمده و عينك ري بن مي زند و همراه يكي از جريان هاي سياسي مدتي در روسيه بوده و مغازه موبايل فروشي داشته، همه چيز را به هم ريخت.
در حالي كه راديو زمانه به حالت نيمه تعطيل درآمده، معروفي ضمن اغراق و خالي بندي درباره تعداد مخاطبان اين رسانه مي نويسد: شنوندگان و خوانندگان زمانه از چند صد هزار [!!!] به يكي دو هزار رسيده اند؟ و حاصل دسترنج مردم هلند به نام توليد و خلاقيت، به كام يك آدم سرازير مي شود.
وي با بيان اينكه حاصل كار مجموعه همكاران زمانه را در سطل آشغال ريخته اند، نوشت: حيف نيست كه يكي از سه رسانه مهم خارج از كشور، تبديل به يك سايت سوخته شده و به اندازه يك وبلاگ هم كليك نمي خورد؟
معروفي البته به علت واقعي ركود رسانه هاي ضد انقلاب كه در واقع رو شدن دست اين محافل در مقابل مخاطبان است اشاره اي نكرده است.
يادآور مي شود سايت هلندي مورد بحث مروج انواع انحرافات فكري و اخلاقي و معرفتي بود و مسئولان هلندي آن به كارگران اين روزنامه لقب «برده» داده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14