(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 اردیبهشت 1390- شماره 19910

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آخرين خبرها درباره كشف پيكر شهيد برونسي در شرق دجله
رهبر معظم انقلاب در ديدار وزير كشور و جمعي از فرماندهان و مسئولان نيروي انتظامي:
حفظ آرامش و امنيت رواني مردم ضروري است
حمايت كامل جامعه مدرسين حوزه علميه قم از اظهارات اخير رهبر انقلاب
لاريجاني در ديدار فراكسيون روحانيون مجلس: نقش علما در مجلس كليدي است
فرمانده كل سپاه پاسداران : دشمن از جنگ نظامي- اطلاعاتي عليه ايران نااميد شده است
تجديد ميثاق كاركنان «ايرنا» با رهبر معظم انقلاب
جليلي از رفتار دوگانه غرب در قبال نقض فاحش حقوق بشر در بحرين انتقادكرد
بوشهر قهرمان مسابقات سراسري سازه هاي ماكاروني شد
رئيس سازمان جنگل ها و مراتع كشور: بودجه اطفاي حريق كشور 6/2برابر افزايش يافت
توليد نخستين تختال آزمايشي در شركت فولاد هرمزگان
400 هزار واحد مسكوني روستايي امسال در كشور احداث مي شود
سرپرست كميته امداد امام خميني: طرح هاي 200 ميليون ريالي روستائيان تسهيلات مي گيرند
عرفي خبر داد رقابت 13 هزار فرهنگي داوطلب اعزام به خارج در 23 ارديبهشت
اخبار ادبي و هنري



گفت وگوي كيهان با سردار باقرزاده و خانواده شهيد
آخرين خبرها درباره كشف پيكر شهيد برونسي در شرق دجله

سرويس سياسي-
در حالي كه رئيس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس روز گذشته از پيدا شدن پيكر شهيد عبدالحسين برونسي خبر داد، خانواده اين شهيد اين موضوع را مورد ترديد قرار داد.
سردار سيدمحمد باقرزاده روز گذشته طي يك نشست خبري در مشهد مقدس از پيدا شدن پيكر پاك 31 شهيد دوران دفاع مقدس خبر داد.
باقرزاده يكي از پيكرهاي تفحص شده را متعلق به شهيد عبدالحسين برونسي- فرمانده دلاور تيپ جوادالائمه(ع) لشكر 5 نصر- عنوان كرد و افزود: پيكر اين شهيد به همراه 12شهيد ديگر در آستانه سال نو در شرق دجله پيدا شده است.
رئيس بنياد حفظ آثار در ادامه نشست خبري خود گفت: پيكر شهيد برونسي سر در بدن ندارد و همراه وي علاوه بر پلاك هويت شهيد، قرآن و جانماز و مهر نماز و سربند لبيك يا خميني وي كشف شده است.
در همين حال پيگيري هاي خبرنگار كيهان از خانواده اين شهيد حاكي از ترديد اين خانواده معظم نسبت به خبر فوق است.
خانم معصومه سبك خيز همسر شهيد برونسي در گفت وگوي تلفني با كيهان، خبر منتشر شده را غيرموثق خواند و اعلام كرد نشانه هاي داده شده درباره اين شهيد با واقعيت ها و شواهد همرزمان ايشان انطباق چنداني ندارد.
همسر اين شهيد بزرگوار گفت: آثار يافته شده از شهيد با آنچه وي در هنگامه شهادت به تن داشته و همراه وي بوده است، تطابق ندارد.
همسر شهيد در ادامه به ذكر خاطره اي از شهيد پرداخت و گفت: آخرين باري كه ايشان عازم جبهه بود، شب همه بچه ها را به حرم آقا امام رضا(ع) برد و بعد از خوابيدن آنها مفصل با من صحبت كرده و گفت؛ اين آخرين باري است كه من عازم جبهه مي شوم و اين بار ديگر ان شاءالله برگشتي در كار نيست. پيكر من نيز مفقود خواهد شد. ممكن است بعضي ها خبر از اسارت و يا آثار و نشانه هايي از من براي شما بياورند كه اينها صحيح نيست. شما بدانيد كه من شهيد شده ام و چيزي از من باز نخواهد گشت.
همسر شهيد عبدالحسين برونسي در پايان با اشاره به دوستي شهيد و رهبر معظم انقلاب بر لزوم تبعيت از ولايت فقيه در تمام امور تاكيد كرد.
شامگاه ديروز سردار باقرزاده، رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس طي گفت وگوي تلفني با خبرنگار كيهان درباره اين موضوع توضيحاتي را ارائه كرد.
باقرزاده درباره طريقه شناسايي پيكر شهدا گفت: در اين مورد دو راه وجود دارد، اول تعيين و بعد بينه، يعني شهادت دو نفر عادل كه اغلب در زمان جنگ از آن استفاده مي شد.
رئيس كميته جستجوي مفقودين آثار و مدارك همراه يك پيكر را، راه رسيدن به تعيين و احراز هويت فرد مورد نظر عنوان كرد و افزود: در مورد شهيد برونسي چند نشانه وجود دارد.
اول پلاك هويت وي كه در قفسه سينه ايشان فرو رفته بوده و نشان مي دهد اين شهيد برونسي است و دوم لباس هاي همراه ايشان از جمله لباس سپاه و يك بادگير كرمي رنگ به همراه بقايايي از يك قرآن با جلد قهوه اي. سردار باقرزاده شواهد موجود درباره پيكر شهيد برونسي را مطابق با شنيده هاي همرزمان ايشان دانست و گفت: بر اين اساس هويت شهيد برونسي براي كميته مفقودين محرز شده است.
وي با اشاره به وجود پلاك گفت: چون پلاك همراه پيكر بوده، نياز به آزمايش«دي.ان.اي» نيست و اظهارات مطرح شده در اين زمينه غيرمسئولانه است.
رئيس بنياد حفظ آثار در پايان گفت: براي اطمينان بيشتر از خانواده اين شهيد بزرگوار و دو تن از همرزماني كه در آخرين لحظات همراه وي بوده اند، دعوت بعمل آمده است تا با حضور در معراج شهدا بقاياي پيكر اين شهيد و وسايل باقي مانده از ايشان را رويت كنند.
شهيد برونسي در سال 1321 در روستاي «گلبوي كدكن»، از توابع تربت حيدريه، قدم به عرصه هستي نهاد. با شروع جنگ تحميلي، در اولين روزهاي جنگ، به جبهه روي مي آورد كه اين دوران، برگ زرين ديگري مي شود در تاريخ زندگي او. به خاطر لياقت و رشادتي كه از خود نشان مي دهد، مسئوليت هاي مختلفي را برعهده او مي گذارند كه آخرين مسئوليت او، فرماندهي تيپ 18 جوادالائمه (سلام الله عليه) است، كه قبل از عمليات خيبر، عهده دار آن مي شود. با همين عنوان، در عمليات بدر، در حالي كه شكوه ايثار و فداكاري را به سر حد خود مي رساند، مرثيه سرخ شهادت را نجوا مي كند.
تاريخ شهادت اين سردار افتخارآفرين، 23 اسفندماه 1363 است كه جنازه مطهرش، مفقودالاثر مي شود.

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار وزير كشور و جمعي از فرماندهان و مسئولان نيروي انتظامي:
حفظ آرامش و امنيت رواني مردم ضروري است

رهبر معظم انقلاب اسلامي بر مسئوليت سنگين رسانه ها در حفظ امنيت اخلاقي مردم تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي بعد ازظهر ديروز در ديدار وزير كشور و جمعي از فرماندهان و مسئولان نيروي انتظامي، تأمين امنيت بويژه امنيت اخلاقي و رواني جامعه را يكي از مهمترين وظايف نيروي انتظامي دانستند و با اشاره به مسئوليت سنگين رسانه ها، مطبوعات، گروهها و افراد تأثيرگذار براي حفظ آرامش رواني مردم، تاكيد كردند شرايط كنوني كشور بسيار آرام و مناسب و روحيه مردم هم مستحكم است بنابراين مسئولان، نخبگان سياسي و فرهنگي و فعالان مطبوعات و رسانه هاي مجازي نبايد به گونه اي سخن بگويند و يا مطلبي منتشر كنند كه القاي نبود آرامش و دو دستگي در كشور شود زيرا اين موضوع، خلاف واقع است.
ايشان با اشاره به سخنان روزگذشته خود درخصوص برخي مسائل روز، افزودند: متأسفانه برخوردي كه برخي روزنامه ها با اين سخنان كردند، به جاي القاي آرامش در كشور، القاي دوگانگي و دعوا را مي كرد.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به صاحبان قلم و تريبون خاطرنشان كردند: نبايد به گونه اي صحبت و يا مطلبي نوشته شود كه القاي تنش و درگيري در جامعه باشد زيرا اين موضوع، خلاف شرايط كنوني كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري برخي اختلاف نظرها ميان مسئولان و فعالان سياسي در دوران امام (ره) افزودند: امام بزرگوار در آن دوران بارها خطاب به مسئولان مي فرمودند «در جلسات هرچه مي خواهيد بگوييد اما آن را به جامعه نكشانيد زيرا مردم گناهي ندارند.»
ايشان با اشاره به تلاش رسانه هاي بيگانه براي بزرگنمايي برخي اختلاف نظرها، تأكيد كردند: نبايد از گفته ها و يا نوشته هاي ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف نظري است نبايد جلوي مردم اخم كرد و بهانه به دست رسانه هاي بيگانه داد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به روحيه بسيار خوب و مستحكم مردم افزودند: آرامش موجود در جامعه و حركت محكم و آگاهانه مردم به سمت آرمانها چيزي جز لطف و عنايت و قدرت خداوند متعال نيست و بايد اين نعمت را قدر دانست.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از زحمات و تلاشهاي فرماندهان و كاركنان نيروي انتظامي در تعطيلات سال نو و همچنين در طول سال گذشته خاطرنشان كردند: مردم اين تلاشها و خدمات را مي بينند و قدردان آن نيز هستند.
ايشان يكي از مهمترين وظايف نيروي انتظامي را ايجاد امنيت در جامعه بويژه امنيت اخلاقي و رواني برشمردند و افزودند: امنيت اخلاقي در جامعه به معناي آن است كه مردم دغدغه اي درخصوص احتمال انحراف اخلاقي فرزندان خود در جامعه نداشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از ضروريات برقراري امنيت اخلاقي در جامعه را ايجاد مصونيت در درون نيروي انتظامي دانستند و تأكيد كردند: اين مصونيت دروني جز با چنگ زدن به ريسمان توفيق و فضل الهي به دست نمي آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي وضعيت نيروي انتظامي را نسبت به گذشته بسيار رو به جلو ارزيابي كردند و افزودند: فرماندهان و مسئولان نيرو نبايد به حد كنوني قانع باشند بلكه بايد براي رسيدن به قله، همت كنند.
ايشان همچنين از هماهنگي موجود ميان وزارت كشور و نيروي انتظامي اظهار رضايت كردند و خواستار تقويت بيش از پيش اين هماهنگي و ارتباط شدند.
در اين ديدار سردار سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در گزارشي گفت: تحقق پليس شايسته و بايسته نظام اسلامي و دستيابي به قدرت نرم و فراگير و پايدار با استفاده از علم، عقل و تدبير از جمله اهداف مورد نظر در نيروي انتظامي است.
وي همچنين با اشاره به پيچيدگي مسائل و روابط اجتماعي و تحول در حوزه ارتباطات خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي با دستاوردهاي خوب خود در حوزه فناوريهاي نوين و با تغيير در ساختارها، ابزارها، رويكردها و كاركردها، به دنبال تحقق امنيت فراگير و پايدار در همه حوزه ها است.
در ابتداي اين ديدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

 



حمايت كامل جامعه مدرسين حوزه علميه قم از اظهارات اخير رهبر انقلاب

سرويس شهرستانها -
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي حمايت كامل خود را از اظهارات اخير رهبر فرزانه انقلاب اعلام كرد.
در اين بيانيه كه به امضاي آيت الله محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم رسيده است، همه مسئولان به پرهيز از هرگونه تفرقه دعوت شده اند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: ملت عزيز ايران! اين روزها بار ديگر شاهد درخشش تدابير كم نظير رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي «دام ظله الوارف» هستيم؛ شخصيتي كه صلابت صخره گون انقلاب و عقلانيت در راهبري امت و جامعه اسلامي به سوي قله هاي كمال و آرمان ها را به رخ جهانيان مي كشد. آنچه شاهد هستيم يادآوري دوباره مسير پرافتخار و داراي سابقه ديرين در افق بلند مدت پيش رو و بيان دوباره ملاك هاي ارزش و فضيلت امت و بويژه ملت مسلمان ايران است. در اين تابلوي زيبا افراد و چهره ها ملاك قرار نمي گيرند: «ما راجع به شخص قضاوت نمي كنيم ما كار را، خط را و جهت گيري را ملاك و معيار قرار مي دهيم».
در ادامه اين بيانيه آمده است: به مصداق «و ذكر فأن الذكري تنفع المؤمنين» شاهد تبلور يكي ديگر از وظايف خطير و ابعاد مهم ولايت امر يعني راهبري كلان امت و جامعه اسلامي به سوي اهداف، آرمان ها و ايستادگي در زدودن هرگونه انحراف مي باشيم. رهبر معظم انقلاب ضمن تقدير و تشكر از زحمات شبانه روزي مسئولين و انتقاد از برداشت حاكميت دوگانه به طور كلي يادآور شدند «نخواهم گذاشت تا من زنده هستم اين حركت به سوي آرمان ها ذره اي منحرف بشود.» تعابير ناصحانه و در عين حال دلسوزانه و از سر آگاهي عميق رهبر معظم انقلاب نسبت به سران سه قوه و مديران و دولتمردان و مردم شريف كشور راه را روشن و حجت را بر همه تمام كرده است.
اين بيانيه در پايان مي افزايد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن تقدير از تلاش هاي انجام گرفته مسئولان و دولتمردان در خدمتگزاري به مردم، حمايت كامل و همه جانبه خود را از مواضع حكيمانه و با صلابت رهبر معظم انقلاب «دام ظله العالي» اعلام مي كند و از مردم و مسئولين مي خواهد در شرايط حساس كنوني با توجه به هشدارهاي ولي امر مسلمين، وحدت خود را در ادامه حركت رو به رشد و پيشرفت، حفظ و با پرهيز از هرگونه تفرقه و انحراف، دشمنان مترصد فرصت را ناكام كنند.

 



لاريجاني در ديدار فراكسيون روحانيون مجلس: نقش علما در مجلس كليدي است

رئيس قوه مقننه ضمن تشكر از نمايندگان روحاني مجلس گفت: نقش نمايندگان روحاني يك نقش كليدي است كه در هدايت و جهت دهي بهتر و دقيق تر در وضع قوانين اسلامي تاثير بسزايي دارد.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي فراكسيون روحانيون مجلس با اشاره به مسائل منطقه اي تاكيد كرد: حوادثي كه اين روزها در منطقه حساس خاورميانه شاهد آن هستيم بسيار بزرگ است، و نهضت هاي منطقه خيلي عمق دارند و البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه پيرامون اين گونه حوادث بزرگ و با اهميت، دسايس و توطئه هاي دشمن هم در موردش بسيار زياد است.
وي گفت: روز گذشته اوباما بيانيه اي در مورد سوريه صادر كرده است و در آن آورده است كه ايراني ها نبايد در مسايل آن كشور دخالت كنند، اما اين تصور آنهاست كه در بحرين و در مورد كشورهاي ديگر هم گفته بودند، ما دخالتي در منطقه به آن معنا كه آنها در همه جا در موردش سخن مي گويند، نداريم.
لاريجاني اظهار داشت: ايران تا كنون نه به كشوري لشكركشي كرده و نه نيرويي اعزام كرده ايم، فقط خواهان اين هستيم كه مردم منطقه به همان حقوقي كه ديگر كشورها در سه قرن قبل به آن دست يافتند، برسند و مردم منطقه هم چيزي نمي خواهند جز آن كه خودشان در سرنوشت شان دخالت داشته باشند و با راي خودشان كشور را اداره كنند و دعوا هم در همين جاست كه قدرتمندان نمي خواهند اين اتفاق بيافتد.
رييس قوه مقننه در ادامه ضمن تشكر از نمايندگان روحاني مجلس گفت: نقش نمايندگان روحاني يك نقش كليدي است كه در هدايت و جهت دهي بهتر و دقيق تر در وضع قوانين اسلامي تاثير بسزايي دارد.
لاريجاني اظهار داشت: اكنون 42 نماينده روحاني در مجلس حضور دارد و اين روحانيون بايد وظيفه خود بدانند كه هرجا اگر در وضع قوانين و مسائل مختلف دقت لازم انجام نشد، تذكر دهند.
وي گفت: همان گونه كه در جامعه، روحانيت مرجع و محل رجوع مردم است در مجلس هم شما در جهت دهي به افكار نمايندگان مي توانيد نقش بسزايي داشته باشيد و تا كنون هم انصافا خيلي وزين عمل كرده ايد و من احساس مي كنم كه جنس اين فراكسيون از جنس ساير فراكسيون هاي مجلس نيست، حتي در هيات داوري هم من پيشنهاد كردم كه حتما از علما حضور داشته باشند و شما هم خيلي نقش پدرانه و دلسوزانه اي را مانند هميشه درآنجا ايفا كرديد.

 



فرمانده كل سپاه پاسداران : دشمن از جنگ نظامي- اطلاعاتي عليه ايران نااميد شده است

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دشمن از جنگ نظامي، حتي اطلاعاتي و ضد امنيتي عليه نظام اسلامي نااميد شده و رو به تهديدات سياسي، فرهنگي و اقتصادي آورده كه از نظر ما بسيار جدي است.
سردار سرلشكر محمد علي جعفري در مراسم افتتاح محل جديد سپاه سيد الشهداء در استان تهران و همزمان با دوم ارديبهشت، سالروز تاسيس قانوني اساسنامه سپاه ، موضوع ماموريت و فلسفه وجودي تشكيل سپاه را مهم ارزيابي كرد و افزود: بايد خطرات و مشكلات را همزمان و با هم شناخت تا بتوان با اقدامات دشمن كه عليه دستاوردهاي انقلاب فعاليت مي كنند، مبارزه كرد.
سرلشكر جعفري با اشاره به اينكه تهديدات سياسي، فرهنگي و اقتصادي تا زماني كه انقلاب به سرعت در مسير خود حركت مي كند وجود خواهد داشت، گفت: در زمينه اين تهديدات، بنابر فرمايش رهبر معظم انقلاب ما امروز وارد جنگ نرمي تمام عيار با دشمن شده ايم.
وي هدايت تهديدات فرهنگي عليه نظام اسلامي را از خارج دانست اما در عين حال با تاكيد بر داخلي بودن مبناي آن، گفت: نگراني امام (ره) نيز هميشه از نفوذ برخي عوامل وابسته در داخل بود، اما مردم ما الان درك مي كنند كه ضربه ها و تهديدات اصلي در حوزه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي چگونه از داخل بر نظام ما وارد مي شود.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه، سپاه هرچه دارد از انقلاب اسلامي است، نه ايران و مكتب ايراني، خاطر نشان كرد: خيلي ها تلاش مي كنند تا اين داشته هاي سپاه را گرفته و نقاط قوت و قدرت نظام را به سمت چيزهاي ديگر منحرف كنند.
سرلشكر جعفري تصريح كرد: سپاه هاي استاني به عنوان سپاه هاي كوچكتر ماموريت هاي امنيتي، اطلاعاتي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و هرآنچه غير از دفاع سخت باشد را بر عهده دارند.
سردار جعفري با تاكيد بر اينكه اصلاحات ساختاري در سپاه ضرورتي اجتناب ناپذير است، اظهارداشت: با توجه به ماموريت اصلي سپاه در شناخت ماهيت تهديدات عليه انقلاب، ماهيت اين گونه تهديدات و اهميت برخورد با هر نوع فعاليت عليه نظام بايد در نوع سياست هاي سپاه اثرگذار باشد.
وي شناخت تهديداتي كه اولويت دارند را در زمان هاي مختلف، اثر گذار بر مجموعه سپاه دانست و تاكيد كرد: اگر اين تهديدات شناخته نشوند، سپاه به عنوان سازماني خشك و غيرپويا خواهد بود.
عضو شوراي عالي امنيت ملي، وظيفه سپاه را دفاع بدون محدوديت از دستاوردهاي انقلاب عنوان و خاطرنشان كرد: توجه به فهم و پيش بيني تهديدات در آينده، نكته اي حائز اهميت براي اين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
فرمانده كل سپاه افزود: افرادي هستند كه مي خواهند حاصل خون شهيدان را به وسيله انحرافاتي كه دارند از ما بگيرند، كه اين نگاه، نگاهي كاملا خطرناك است.
فرمانده كل سپاه در عين حال با اشاره به اينكه بايد نقش افراد را در راه خدمت به كشور بطور دقيق در نظر گرفت، افزود: بسياري از مسئولين در نظام جمهوري اسلامي كارها و پروژه هايي را انجام داده اند كه در پيشرفت اهداف نظام بسيار موثر بوده است.
وي ادامه داد: آقاي احمدي نژاد در دو دوره نهم و دهم رياست جمهوري بسيار خوب كاركرده است و بايد گفت كه شتاب انقلاب مديون همين حركت هاي شتاب دهنده رياست جمهوري است و مردم محروم و مستضعفين خوب مي فهمند چه كسي براي آنها تلاش مي كند.
سرلشكر جعفري خاطر نشان كرد: ولي هركس در نظام جمهوري اسلامي كار بيشتر و موثرتري انجام دهد، بايد بيشتر منتظر توطئه عليه خود باشد و دشمنان هميشه به دنبال اين بوده اند كه خط غفلت بعضي از مسئولين بگيرند و آن را بزرگ كنند تا جلوي پيشرفت انقلاب را سد كنند. وي با تاكيد بر اين نكته كه فهم عميق و با بصيرت دشمني ها عليه كساني كه نقش موثرتري در انقلاب دارند از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح كرد: مقام معظم رهبري بارها از خدمات دولت تمجيد كرده اند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر ولايتمداري و تبعيت رئيس جمهور از منويات رهبر معظم انقلاب افزود: ولايت پذيري آقاي احمدي نژاد خيلي بيشتر از مسئولان جديدي است كه تازه زبان بازكرده اند و اميدواريم خداوند انقلاب را از تهديدات داخلي دور نگه دارد.

 



تجديد ميثاق كاركنان «ايرنا» با رهبر معظم انقلاب

مديران و كاركنان سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي- ايرنا- با صدور بيانيه اي بر ميثاق دائمي خود با حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند.
به گزارش ايرنا در بخشي از بيانيه مذكور آمده است؛ «مديرعامل، مديران و كاركنان ولايتمدار خبرگزاري جمهوري اسلامي ضمن تجديد ميثاق با رهبر فرزانه انقلاب با كمال افتخار اعلام مي دارند، در مسير دفاع از ارزشهاي نظام و تبعيت از منويات رهبر معظم انقلاب پايدار و ثابت قدم بوده و خواهند ماند و در دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي، راه امام (ره) و شهدا و قانون اساسي ذره اي كوتاه نخواهند آمد.»

 



جليلي از رفتار دوگانه غرب در قبال نقض فاحش حقوق بشر در بحرين انتقادكرد

دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ادعاي دروغين غربي ها در حمايت از حقوق بشر، از رفتار دوگانه و متناقض اين كشورها در قبال نقض حقوق بشر در بحرين انتقاد كرد.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كه روز يكشنبه در سمينار منطقه اي رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج سخن مي گفت؛ ضمن بيان اين مطلب بر لزوم افشاي اين رفتار دوگانه غربي ها تأكيد كرد.
به گزارش ايرنا، وي با بيان اين نكته كه كشورهاي غربي به واسطه بيداري و نقش آفريني مردم در تحولات اخير متضرر شده اند، لزوم هوشياري مردم منطقه را دراين مسير مورد توجه قرارداد و نسبت به انحراف و مصادره اين حركت توسط غربي ها هشدار داد.

 



بوشهر قهرمان مسابقات سراسري سازه هاي ماكاروني شد

بابل- خبرنگار كيهان:
بوشهري ها موفق به كسب مقام نخست مسابقات سراسري ماكاروني در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل شدند.
تيم اس سي دانشگاه بوشهر در مسابقات دانشجويي سازه هاي ماكاروني كه در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شده بود در بين 105 تيم رتبه اول را به دست آورد.
همچنين تيم ايمن سازان از دانشگاه علامه محدث نوري و تيم اورين از دانشگاه آزاد اسلامي خوي به ترتيب دوم و سوم شدند. گفتني است اين مسابقات با حضور 105 تيم و با حضور 350 نفر از مناطق مختلف كشور در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل شركت كرده بودند و براي اولين بار در كشور از سيستم جك هيدروليكي و در يك گرايش سازه سنگين در مسابقات ماكاروني استفاده شده است.

 



رئيس سازمان جنگل ها و مراتع كشور: بودجه اطفاي حريق كشور 6/2برابر افزايش يافت

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جنگلها و مراتع كشور از افزايش 6/2 برابري بودجه اطفاي حريق كشور خبر داد.
علي سلاجقه اظهار داشت: تجهيز يگان حفاظت و تدوين طرح جامع پيشگيري و اطفاي حريق در عرصه هاي منابع طبيعي از طرح هاي جامعي است كه پايش هاي ماهواره اي، هشدار، پيشگيري و اطفاي حريق را بر عهده دارد.
وي اظهار داشت: هواپيماهاي مجهز به حمل 32تن آب و رساندن آب به محل حريق در عرض 3 ثانيه، استفاده از توان دانشگاهيان و تعبيه سيستم هاي هشدار با كمك سازمان هوا و فضاي كشور، استفاده از ماده ضدحريق به صورت اسپري و تراشه هاي هشدار الكترونيكي از دستاوردهاي ديگر براي پيشگير، اطفا و احياي عرصه هاي منابع طبيعي مي باشد.
سلاجقه با بيان اينكه براي حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي لازم است پيشگيري از حوادث مدنظر قرار گيرد، ادامه داد: سال قبل براي منابع طبيعي كشور و مردم سالي بود كه عليرغم از دست دادن منابع زيستي همه در تكاپوي احيا و حفاظت از آن بودند.
معاون وزير و رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري افزود: سالانه 600 هزار هكتار جنگل در كشور ايجاد مي شود كه سهم هر استان 20 هزار هكتار است.
وي تأكيد كرد: به ازاي هر هكتار منابع طبيعي يك نيروي انساني محافظتي وجود دارد و در كل عرصه هاي منابع طبيعي 2200 نفر مشغول به كارند كه جوابگوي نياز اين عرصه ها نمي باشد.
سلاجقه اظهار داشت: واگذاري راهبردي 71 كشور كم جنگل دنيا به ايران حكايت از توانمنديها و پتانسيل ها دارد و بايد وقوع حوادث و بحران، ما را نسبت به داشته هاي خود حساس كند.

 



توليد نخستين تختال آزمايشي در شركت فولاد هرمزگان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با تلاش كاركنان فولاد هرمزگان و مباركه اصفهان، نخستين تختال آزمايشي در شركت فولاد هرمزگان توليد شد.
محمد مسعود سميعي نژاد مديرعامل فولاد مباركه اصفهان، پشتيباني فني و مهندسي شركت فولاد مباركه از فولاد هرمزگان و همكاري و همدلي موجود بين اين دو را در اين راستا بسيار مثبت ارزيابي كرد و گفت: براي سال جاري ميزان توليد مجتمع فولاد هرمزگان 800 هزار تن برنامه ريزي شده است.
وي افزود: عمليات احداث اين طرح ملي كه در خردادماه سال 1385 شروع شده بود با تلاش تكنسين ها، كارشناسان و كارگران شركت هاي پيمانكار و مشاور كارفرما در مدت بيش از 4 سال به اتمام رسيد و بهره برداري آزمايشي خود را با توليد اولين شمش فولادي پشت سرگذراند.
سرپرست سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در خصوص ويژگي هاي محصول توليدي در فولاد هرمزگان اظهار داشت: شمش هاي اين مجتمع به طول 6 تا 12 متر و عرض 90 سانتي متر تا 2 متر و ضخامت 20 تا 25 سانتي متر است كه از نظر ابعاد ساخت در خاورميانه بي نظير به شمار مي آيند.
وي اضافه كرد: با بهره برداري كامل از اين مجتمع بزرگ فولادسازي، استان هرمزگان بعد از استان هاي اصفهان و خوزستان به قطب سوم فولاد كشور تبديل مي شود.

 



400 هزار واحد مسكوني روستايي امسال در كشور احداث مي شود

قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: امسال 400 هزار واحد مسكوني روستايي در سطح كشور احداث مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، حجت الاسلام محمد علي رضايي در حاشيه معارفه نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي لرستان درجمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 85 تاكنون سالانه 200 هزار واحد مسكوني روستايي در كشور مقاوم سازي شده است.
وي كه عضو كميسيون مجلس شوراي اسلامي نيز است، با اشاره به اينكه در سال جاري به دستور رئيس جمهور بنا شده كه سالانه 400 هزار واحد روستايي در سطح كشور ساخته شود افزود: اگر اين امر محقق شود تا قبل از برنامه پنجم توسعه تمام واحدهاي روستايي كشور مقاوم سازي مي شوند.
رضايي در ادامه به بافت هاي فرسوده در كشور اشاره كرد و گفت: تأمين مسكن جوانان با اكتفا به ايجاد شهرك ها براي دولت هزينه بر است، در اين صورت بنا بر پيشنهاد كميسيون عمراني مجلس، بافت هاي فرسوده براي تأمين مسكن جوانان مورد استفاده قرار مي گيرند.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه هم اكنون 2 ميليون مسكن روستايي كم دوام در كشور وجود دارد گفت: در بافت هاي فرسوده زيرساخت هاي لازم نظير آب، برق، گاز و... وجود دارد، از اين رو مي توان با اعطاي تسهيلات به افراد علاوه بر نوسازي اين بافت ها نسبت به تأمين مسكن جوانان در قالب ساخت ساختمان هاي چند طبقه اقدام كرد.
عضو كميسيون مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح كرد: در كميسيون عمران مجلس پيش بيني شده كه براي افرادي كه در نوسازي بافت هاي فرسوده فعال تر عمل كنند، تسهيلات بيشتري ارائه شود و شهرداري اعلام آمادگي كرده است كه عوارض و حق تراكم را تا 50 درصد اخذ كند.
در اين مراسم حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به عنوان نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي لرستان منصوب شد.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني: طرح هاي 200 ميليون ريالي روستائيان تسهيلات مي گيرند

سرپرست كميته امداد امام خميني از ايجاد 300 هزار تسهيلات شغلي براي روستائيان در سال جاري خبر داد و گفت: تمام روستائياني كه ارزش طرح هاي آنان زير 200 ميليون ريال است مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، حسين انواري شنبه شب در حاشيه نخستين اجلاس منطقه اي كميته امداد كه با حضور مسئولان ادارات استان هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان و امداد بشاگرد برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تبديل درآمد خانوارها از مستمري و يارانه گيري به درآمدزايي از سياست هاي كميته امداد است.
اين مقام مسئول 6 پايه براي چشم انداز امداد ذكر كرد و در همين راستا گفت: ايجاد شبكه مردمي، صيانت از نهاد خانواده، مشاركت هاي مردمي، ترويج سنت حسنه نيكوكاري و تنظيم الگوي امداد پايه هاي چشم انداز امداد است.
وي همچنين در مورد ايجاد ظرفيت شغلي اظهار داشت: ايجاد 200 هزار ظرفيت شغلي براي خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد كشور در سال جاري در نظر گرفته شده است.
انواري در ادامه افزود: با رايزني هايي كه با بانك ها شده قرار است مددجويان با معرفي كميته امداد به يكي از شعب بدون ضامن اقدام به اخذ تسهيلات كنند.
وي ابراز داشت: در اين طرح كميته امداد با ضامن شدن سبب زمينه فراهم شدن واگذاري تسهيلات به مددجو را فراهم مي كند.
انواري گفت: ميزان اين تسهيلات تا سقف 150 ميليون ريال است و چنانچه اقساط وام از طريق مددجو پرداخت نشود كميته امداد نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد كرد.
وي با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز بيان داشت: هدفمند كردن يارانه ها دهك ها را تغيير داده يعني كساني كه درآمد سرانه خانوارشان 3 ميليون ريال بوده است حالا با رقم 8 و 9 ميليون ريالي روبرو هستند كه اين سبب بروز مشكلاتي خواهد شد.
انواري همچنين افزود: بسياري از خانوارها اين مبلغ را به صورت نادرست هزينه كرده و حاشيه نشيني بيشتر شهرها و مهاجرت روستائيان را در پي داشته است.

 



عرفي خبر داد رقابت 13 هزار فرهنگي داوطلب اعزام به خارج در 23 ارديبهشت

آزمون اعزام به مدارس خارج از كشور فرهنگيان در 23 ارديبهشت ماه جاري برگزار مي شود.
عبدالامير عرفي رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش در گفت وگو با ايسنا گفت: در اين آزمون كه همزمان در مراكز استان ها برگزار مي شود بالغ بر 13 هزار فرهنگي شركت خواهند داشت.
به گفته وي، پس از اعلام نتايج از سوي مركز سنجش آموزش و پرورش، مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور مصاحبه تخصصي اين داوطلبان را برگزار مي كند.
عرفي تصريح كرد: توان علمي، تجارب موفق آموزشي و تربيتي، تسلط بر زبان متناسب با كشور اعزامي و شايستگي هاي لازم تدريس در اين مدارس، از مهمترين موارد مورد توجه به اعزام فرهنگيان به مدارس خارج از كشور است.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش در پايان گفت: تعداد پذيرفته شدگان و ظرفيت هاي اعزام توسط دفتر امور بين المللي و مدارس خارج از كشور وزارتخانه مشخص و اعلام مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد رفتار غيرفرهنگي لندن را محكوم كرد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن محكوم كردن اقدام انگليس در خصوص اجازه ندادن به برخي ناشران ايراني براي حضور در نمايشگاه كتاب لندن، اقدام متقابل از سوي مسئولان نمايشگاه كتاب تهران را منتفي دانست.
به گزارش مهر، سيدمحمد حسيني در حاشيه جلسه شوراي سياستگذاري همايش «سپيده كاشاني» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره واكنش ايران به اقدام انگليس در عدم صدور مجوز حضور در نمايشگاه كتاب لندن به برخي ناشران ايراني گفت: ما با قاطعيت اين رفتار دولت انگليس را محكوم مي كنيم. وي افزود: اينهايي كه دم از آزادي و دموكراسي مي زنند و خودشان را مهد آرا و انديشه هاي مختلف مي دانند تحمل نمي كنند كه يك يا تعدادي از ناشران ايراني در كشورشان حضور پيدا كنند. اين نشان دهنده ناسازگاري ميان حرف و عمل آنهاست و مثل همان ادعاي فرانسوي هاست كه خبرنگار ما را اخراج كردند.
وزير ارشاد گفت: آنها نمي خواهند آثار و افكار و انديشه هاي ايراني در كشورشان مطرح شود و اميدواريم اين كارها ديگر تكرار نشود.
حسيني درباره احتمال مقابله به مثل ايران در نمايشگاه كتاب تهران تاكيد كرد: ما مثل آنها برخورد نمي كنيم و از اول انقلاب هم چنين بنايي نداشته ايم. الان خبرنگاران از همه جاي دنيا مي آيند و به راحتي با مسئولان ما مصاحبه مي كنند و از جاهاي حساس كشور بازديد مي كنند ولي آنها به هيچ وجه اجازه چنين كاري به ما نمي دهند و اين نشان مي دهد كه آنها خيلي طرفدار جريان آزاد اطلاعات در دنيا نيستند.
اعتراض 190 اديب و فعال فرهنگي به فجايع بحرين
190 نفر از اديبان و فعالان فرهنگي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در بيانيه اي با ابراز نگراني از شكنجه مردم بحرين، خواستار توقف اقدامات غيرقابل قبول در اين كشور شدند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري محيط، امضاكنندگان اين بيانيه با اشاره به ضرورت حكومت كردن بر مبناي عدالت و تاييد حقوق مدني، سياسي و اقتصادي از سوي حكومتها تاكيد كرده اند: مشاركت سياسي براي تصميم سازي در كشورهاي منطقه ضروري است و اتكا به استفاده از زور و بستن دهانها و شكست اراده ملتها هرگز امنيت و ثبات را محقق نخواهد كرد.
اين ادبا و اهالي فرهنگ كه از كشورهاي كويت، امارات و قطر هستند در بيانيه خود همچنين نسبت به حال و آينده كشورشان در مقابل آنچه كه عربستان و بحرين انجام داده اند، ابراز نگراني كرده و آورده اند: دامنه كشتار، ربودن، زنداني كردن و شكنجه مردم بحرين و اخراج آنها از كار به صاحبان راي و انديشه و اهالي فرهنگ نيز رسيده كه موجب نگراني است.
اين ادبا و اهالي فرهنگ با تاكيد بر ضرورت آغاز اصلاحات واقعي در كشورهاي منطقه خواستار آزادي زندانيان انقلابهاي اخير منطقه شده و ليستي از 744 زنداني بحريني، 51 زنداني عماني، 138 زنداني عربستاني و چهار زنداني اماراتي را به بيانيه خود اضافه كردند.
مجمع ناشران انقلاب در نمايشگاه حضور مي يابد
مديرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامي از حضور اين تشكل فرهنگي در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خبر داد.
محمد حمزه زاده مديرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامي در گفتگو با مهر، گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامي امسال درنمايشگاه كتاب تهران غرفه خواهد داشت و غرفه اش در كنار غرفه كتابخانه ملي خواهد بود.
وي افزود: برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع مسائل نشر، توزيع اقلام اطلاع رساني و بولتن هاي معرفي مجمع، پذيرش تقاضاي عضويت و دعوت از كارشناسان، نويسندگان، محققان و ناشران براي حضور در غرفه مجمع از برنامه هايي است كه در نمايشگاه قصد داريم انجام دهيم.
دعوت از هنرمندان براي شركت در نمايشگاه ضد تروريسم
همزمان با برگزاري «كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه»؛ نمايشگاه پوستر و كاريكاتور با موضوع همايش برگزار خواهد شد. در همين راستا دبيرخانه «كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» طي فراخواني از همه طراحان، كاريكاتوريست ها و هنرمندان سراسر دنيا درخواست كرده با ارسال آثار خود با موضوع صلح عادلانه و مقابله با تروريسم در اين نمايشگاه حضور يابند.
آثار ارسال شده به دبيرخانه كنفرانس پس از نمايش در ايران و در حاشيه «كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» در سه كشور ديگر نيز به نمايش درمي آيد و سپس آثار برگزيده در كتاب ويژه اي منتشر خواهند شد. موضوعات آثار دريافتي بايد در يكي از زمينه هاي بخش اول: تروريسم، بخش دوم: فرهنگ و تروريسم، بخش سوم: قربانيان ترور، بخش چهارم: عدالت و صلح، ارائه شود.
هنرمندان مي توانند آثار خود را تا تاريخ 10 ارديبهشت 90 به دبيرخانه كنفرانس به نشاني خيابان سهروردي شمالي، خيابان شهيد محبي، پلاك 22 يا به پست الكترونيكي posterpeacetribunecom ارسال نمايند.
زمان برگزاري اين نمايشگاه 32 الي 82 ارديبهشت خواهد بود. حمزه زاده گفت: انتشار نشريه روزانه «منا» نيز از مهمترين برنامه هاي ما در نمايشگاه است. غرفه مجمع ناشران در نمايشگاه كتابي عرضه نخواهد كرد و بيشتر به بهره برداري نرم افزاري، فعاليت هاي كارشناسي و عضوگيري خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14