(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 اردیبهشت 1390- شماره 19910

حديث دشت عشق
در فاصله 56 روز تا زمان برگزاري بازي ايران و عراق خبري از انتخاب سرمربي تيم فوتبال اميد نيست
اخبار كوتاه از فوتبال
تمرينات عصر بدون ولاسكو مربي وزنه برداري در اردوي تيم ملي واليبال!
ادعاي رئيس فدراسيون شنا پس از پيروزي تيم ملي واترپلو مربي ايران، بهترين مربي جهان است!
تورنمنت هاي بين المللي ، مسابقات انتخابي فرنگي كاران شد
واكنش ملي پوش دووميداني به دريافت نقره بازي هاي آسيايي صميمي: تغيير رنگ مدال خوشحالم نكرد
خواندني از ورزش ايران
صداي اعتراض سرمربي اسبق تيم ملي كشتي باز هم بلند شد
برزگر: تمام سرمايه ما صرف فوتبالي شده كه جايگاهي در جهان ندارد
مشخص شدن تركيب تيم ملي قايقراني روئينگ
قهرماني دوچرخه سوار پتروشيمي در تور كره جنوبي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حسين مهري»
شهيد فتح المبين
زندگيش همه با كار و زحمت و تلاش همراه بود. هم درس مي خواند و هم كار مي كرد. خيلي از اوقات چون مجبور بود بعد از كار صحرا و گله داري خود را به مدرسه برساند، دير مي رسيد. به همين خاطر يك بار هم او را از مدرسه اخراج كردند. با اين حال درسش خوب و از شاگردان ممتاز بود. در بحبوحه انقلاب اسلامي در تظاهرات و فعاليت هاي سياسي شركت مي نمود و در پخش اعلاميه هاي امام خميني(ره) بسيار فعال بود. او شب ها تا ديروقت بيدار مي ماند. چندين بار توسط مزدوران رژيم دستگير و آزاد شد.
در سال 1360 بعد از اخذ ديپلم در يكي از مدارس حوزه علميه قم ثبت نام كرد اما به خاطر ضرورت كمك به پدر منصرف شد و در شهر خويش وارد تحصيلات طلبگي گرديد. سوز و شور دفاع از اسلام و كشور چند بار او را راهي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل ساخت تا سرانجام در عمليات فتح المبين با فتحي آشكار به شهادت رسيد.طلبه بسيجي شهيد «حسين مهري»، سال 1341 در دهنو متولد شد و در 1/1/1361 در عمليات فتح المبين (شوش) به شهادت رسيد.

 



در فاصله 56 روز تا زمان برگزاري بازي ايران و عراق خبري از انتخاب سرمربي تيم فوتبال اميد نيست

در شرايطي كه كمتر از دو ماه به يكي از مهمترين بازي هاي تيم فوتبال اميد ايران در مرحله انتخابي المپيك 2012 لندن مقابل تيم عراق زمان باقيست، اين تيم هنوز سرمربي ندارد و اميدها براي موفقيتش روبه نااميدي گرويده است.
مدتهاست مردم و علاقه مندان فوتبال در كشورمان به دوره هاي مختلفي از بلاتكليفي تيم هاي ملي براي داشتن سرمربي عادت كرده اند، به خصوص اگر قرار باشد اين انتظار به يك سرمربي ايراني ختم شود!
با ناكامي سال گذشته تيم هاي جوانان، نوجوانان، اميد و بزرگسالان ايران در عرصه رقابت هاي آسيايي، سرمربيان تمام اين تيم ها كنار رفتند و جدا از تيم نوجوانان كه بار ديگر دوستي مهر را به خود ديد، انتخاب مربيان ساير رده ها منوط به انتخاب سرمربي تيم بزرگسالان شد. آنجا كه فدراسيون تصميم گرفت با آوردن يك مربي خارجي كه تجربه معماري در فوتبال را داشته باشد، او براي دو تيم ديگر اميد و جوانان هم تصميم بگيرد.
از آنجا كه پروسه انتخاب مربي در كشورمان سرعت لاك پشتي داشت، تكاپوي فدراسيون براي اين كار كه از يك ماه قبل از جام ملت ها آغاز شده بود فروردين ماه به سرانجام رسيد و كارلوس كي روش بالاخره پيشنهاد ايران را قبول كرد. در شرايطي كه مسئولان فدراسيون همواره به توافق با كي روش براي پذيرفتن مديريت تيم اميد اشاره داشتند و به تعبيرشان او بايد سرمربي تيم را انتخاب مي كرد، مرد با تجربه پرتغالي تن به اين مسئوليت خطير و حساس نداد! او از فدراسيون خواست تا خود سرمربي اميد را انتخاب كند و او تنها بر كارش نظارت داشته باشد.
از كي روش با سابقه پرنوساني كه در فوتبال داشته چنين تصميمي طبيعي بود چرا كه ناكامي تيم اميد مقابل عراق، تحت هر شرايطي اولين و جدي ترين انتقادها را متوجه او كرده و گران قيمت ترين مربي خارجي تاريخ فوتبال كشورمان را در اوايل كارش با چالشي جدي از سوي منتقدان مواجه مي كرد.
اين اتفاق باعث شد فدراسيون پروسه جديدي را براي انتخاب سرمربي ديگري آغاز كند و اين بار كارش سخت تر شد چرا كه هدفش انتخاب يك مربي ايراني بود. هر چند با گذشت چند روز نام مربياني چون فلمينگ (مربي مدرسه فوتبال باشگاه مس كرمان) و دن گاسپار (يكي از دستياران كي روش) به ميان آمد. مربياني كه در شرايط كنوني مدت ها طول مي كشد تا فوتباليست هاي جوان ايراني را بشناسند چه رسد به آماده كردن تيم تا 29 خرداد!
از طرفي مربيان ايراني كه بيش از سايرين به درد نيمكت اين تيم مي خوردند، يا پيشنهاد فدراسيون را نپذيرفتند يا با درك دشواري راه، شرايطي را وضع كردند كه فدراسيون خود را قادر به تأمين آن ها نمي بيند. منصور ابراهيم زاده و مجيد جلالي از جمله آنها بودند.
مواجه شدن فدراسيون با چالشي از اين دست اين انتخاب را روز به روز و به واقع هفته به هفته به تأخير انداخته و آن ها را مجبور كرده كه تا عجله نكردن، بررسي دقيق، انتخاب با وسواس زياد و... را دليل اين بلاتكليفي ها عنوان كنند.
با اين اوصاف مشخص نيست فدراسيون در نهايت چه انتخابي داشته باشد؟! آيا آن ها خود قيد موفقيت تيم اميد را زده اند؟ آيا حسرت رفتن به المپيك به همين راحتي 44 ساله مي شود؟!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سپاهان - صبا؛ آخرين بازي هفته سي و يكم
در آخرين ديدار هفته سي و يكم رقابت هاي ليگ برتر امروز تيم فوتبال سپاهان در اصفهان از صباي قم پذيرايي مي كند. شاگردان قلعه نويي در صورت برتري جمع امتيازات خود را به عدد 64 مي رسانند تا 6 امتياز بيشتر از استقلال تيم دوم جدول رده بندي داشته باشند. اين پيروزي كمك بزرگي به سپاهان براي كسب عنوان قهرماني مي كند.
ناظران آسيايي سه شنبه در تهران
ناظران AFC براي ارزيابي شرايط امكانات فوتبال ايران سه شنبه هفته جاري وارد ايران مي شوند.موعد مقرر براي ارزيابي امكانات فوتبالي ايران از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا نزديك شده است. سه شنبه ششم ارديبهشت ناظران AFC وارد تهران مي شوند و به مدت 14 روز در ايران حضور دارند. آنها از تمامي شهرهايي كه در ليگ برتر نماينده دارند بازديد مي كنند و سپس ارزيابي خود از شرايط را در جلسه اي به مسئولان فدراسيون فوتبال اعلام خواهند كرد.
مايلي كهن بركنار نشده است
باشگاه سايپا هرگونه تغيير در كادر فني تيم فوتبال اين باشگاه را تكذيب كرد. اين باشگاه اعلام كرده در فاصله سه هفته به پايان ليگ باشگاه تصميمي براي تغيير كادر فني ندارد و محمد مايلي كهن طبق روال گذشته كار خود را انجام مي دهد و بازيكنان تيم نيز تمريناتشان را زير نظر محمد مايلي كهن انجام مي دهند.
قلعه نويي: مي خواهم يك سال ديگر در سپاهان بمانم
سرمربي سپاهان با تاكيد بر اينكه فصل آينده هم در اين تيم مي ماند گفت: مظلومي براي به ثمر نشاندن برنامه هايش در استقلال2 تا 3 فصل ديگر احتياج دارد و من هم ترجيح مي دهم يك فصل ديگر در اصفهان بمانم.
رئال مادريد مي خواهد ونگر را جانشين مورينيو كند
باشگاه رئال مادريد اسپانيا در نظر دارد چنانچه با خوزه مورينيو قطع همكاري كند با آرسن ونگر وارد مذاكره شود. مورينيو چندين بار اعلام كرده علاقمند است تا دوباره در رقابت هاي ليگ برتر مربيگري كند و به همين منظور مقامات تيم اسپانيايي به اين فكر افتاده اند تا به فكر جايگزين آقاي خاص باشند.بر پايه گزارش ميرر فوتبال، ونگر در سال هاي اخير همواره مورد توجه باشگاه رئال مادريد بوده ، با اين حال حضور بلند مدت اين مربي فرانسوي در آرسنال، مانع از حضورش در سانتياگوبرنابئو شده است.
مسي ركورد پوشكاش را شكست
گل ليونل مسي در ديدار برابر اوساسونا پنجاهمين گل اين بازيكن در يك فصل فوتبال اسپانيا به حساب مي آيد. مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا نخستين بازيكني است كه در يك فصل فوتبال اسپانيا اعم از رقابت هاي لاليگا، حذفي و ليگ قهرمانان اروپا موفق مي شود 50 گل براي تيم خود به ثمر برساند.فرانس پوشكاش، بازيكن افسانه اي مجاري تيم فوتبال رئال مادريد، پيش از مسي با 49 گل ركورددار بود و اين ركورد اكنون در اختيار مهاجم بارسلونا قرار گرفته است.
تيم نوجوانان درعراق به ميدان مي رود
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، عراق را به عنوان ميزبان گروه A رقابتهاي مقدماتي نوجوانان آسيا 2012 اعلام كرد. رقابتهاي اين گروه در ورزشگاه هاي الحريري و بروساك در شهر اربيل عراق برگزار خواهد شد. لازم به ذكر است در گروه A اين رقابتها كشورهاي عراق ، ايران، بنگلادش، قطر، فلسطين و سريلانكا قرار دارند.
تصويب واگذاري100 درصد سهام باشگاه راه آهن
معاون سازمان خصوصي سازي از واگذاري 100 درصد سهام باشگاه راه آهن خبر داد. سيد مهدي عقلايي گفت: در جلسه روز شنبه 100 درصد سهام موسسه فرهنگي ورزشي راه آهن از شركت هاي زيرمجموعه شركت مادر تخصصي راه آهن از طريق فرابورس به صورت نقد و اقساط به تصويب رسيد.
اردوي تداركاتي تيم ملي فوتسال با حضور 20 بازيكن
اردوي تداركاتي تيم ملي فوتسال بزرگسالان با حضور 20 بازيكن از اواسط ارديبهشت ماه در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود. مصطفي نظري، مجتبي نصيرنيا، سيد جواد منتظر، امين شامل، محمد طاهري، مهدي جاويد، مسعود دانشور، محمدرضا زحمتكش، شهرام شريف زاده، علي اصغر حسن زاده، مصطفي طيبي، سيد علي كيائي، حميد احمدي، وحيد شمسايي، جواد اصغري مقدم، سعيد تقي زاده، محمد قاسمي، محمد كشاورز، افشين كاظمي و قدرت بهادري نفراتي هستند كه از 18 ارديبهشت ماه در كمپ تيم هاي ملي زير نظر حسين شمس تمرين هاي خود را براي حضور در تورنمنت چين پيگيري مي كنند.

 



تمرينات عصر بدون ولاسكو مربي وزنه برداري در اردوي تيم ملي واليبال!

مرحله نخست اردوي تيم ملي واليبال در حالي پيگيري مي شود كه يك مربي وزنه برداري در كنار خوليو ولاسكو تمرينات آماده سازي اردونشينان را زير نظر دارد.
ملكي مدرس جهاني فدراسيون وزنه برداري است كه به عنوان مشاور وزنه برداري در كادر فني تيم ملي واليبال كشورمان براي اين مرحله از اردوي آماده سازي قرار گرفته است. وي بنا به درخواست سرمربي تيم ملي واليبال و به عنوان مشاور و مربي وزنه برداري به كادر فني اين تيم اضافه شده است تا با آموزش كار تخصصي و اصولي وزنه زدن از آسيب ديدگي بازيكنان پيشگيري كند. حضور اين مربي وزنه بردار در كادر فني تيم ملي به صورت مقطعي است.
محمد تركاشوند، رضا ابراهيمي و پرويز كاظمي مربيان ليگ برتري كشورمان هستند كه در اين مرحله از اردوي تيم ملي واليبال خوليو ولاسكو را در امر هدايت بازيكنان همياري مي كنند. اين مربيان عصر ديروز در غياب ولاسكو به طور مستقيم تمرينات اردونشينان را زير نظر خواهند داشت. ولاسكو براي تماشاي ديدار تيم هاي كاله و سايپا به آمل سفر كرده بود. مرحله نخست اردوي تيم ملي واليبال با حضور 14 بازيكن از هشت تيم دوم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور از روز شنبه در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز شده است.

 



ادعاي رئيس فدراسيون شنا پس از پيروزي تيم ملي واترپلو مربي ايران، بهترين مربي جهان است!

رئيس فدراسيون شنا گفت: عملكرد تيم ملي ايران در ديدار با ترينيداد و توباگو نشان داد كه مالارا بهترين سرمربي واترپلوي جهان است.
اميرحسين آيت اللهي پس از اولين برد ملي پوشان واترپلو كشورمان در مسابقات كاپ فينا مقابل تيم ترينيداد وتوباگو اظهار داشت: خوشبختانه تيم ملي واترپلوي كشورمان با چهره اي بسيار جوان و معدل سني 19 سال وارد اين مسابقات شده است و تقريبا همه بازيكنان ما را جواناني تشكيل مي دهند كه آينده واترپلوي كشورمان را بسيار درخشان مي كنند.در بازي اول مقابل ترينيداد و توباگو كه بازيكنان بسيار سرعتي و قدرتي در تيم حريف بود با توجه به غيرت و تكنيك خوب ايراني موفق شديم گام اول را بسيار محكم برداريم تا خط و نشاني براي تيم هاي پيش روي خودمان بكشيم.
رئيس فدراسيون شنا تصريح كرد: در اين بازي متوجه شدم بي جهت نيست كه مالارا بهترين سرمربي واترپلوي جهان است چون افكار حرفه اي و تصميم گيري صحيح او بسيار به تيم ملي ايران كمك كرد تا موفق شود.
آيت اللهي همچنين درباره بازيهاي آتي تيم ملي واتر پلوي كشورمان نيز گفت: ما بايد در برابر تيم پرقدرت كويت كه مقام چهارم بازي هاي آسيايي گوانگجو را يدك مي كشد قرار بگيريم و كار سختي داريم اما بچه ها يكدل هستند تا با تمام توان خودشان به مصاف حريفان بروند.

 



تورنمنت هاي بين المللي ، مسابقات انتخابي فرنگي كاران شد

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي تورنمنت هاي بين المللي را مسابقات انتخابي فرنگي كاران براي شركت در رقابتهاي جهاني تركيه قرار داد.
تيم ملي كشتي آزاد فرنگي كشورمان پيش از حضور در رقابتهاي قهرماني جهان و گزينشي المپيك در رقابتهاي جايزه بزرگ گرجستان، باكو و پيت لاسينسكي لهستان شركت مي كند. فرنگي كاران كشورمان كه تمرينات خود را براي شركت در رقابتهاي آسيايي و جهاني در محل خانه كشتي تهران دنبال مي كنند پيش از حضور در رقابتهاي جهاني در سه تورنمنت بين المللي شركت مي كنند.
فرنگي كاران خرداد و تيرماه به ترتيب در رقابتهاي جايزه بزرگ گرجستان و باكو شركت مي كنند، شنيده مي شود حميد سوريان و امير علي اكبري در يكي از اين مسابقات به ميدان مي روند تا اولين مسابقه آنها پس از حضور ناموفق در بازيهاي آسيايي گوانگجو باشد. ملي پوشان پس از اين رقابتها در نهايت مردادماه در آخرين تورنمنت بين المللي خود در رقابتهاي جام پيت لاسينسكي لهستان شركت مي كنند.
با تصميم محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي احتمال دارد در هر كدام از اين مسابقات در هر وزن چند كشتي گير مدعي اعزام شوند و بطور كلي كادر فني با بررسي عملكرد كشتي گيران در اين مسابقات و در طول اردوها نفرات برتر را براي شركت در رقابتهاي جهاني تركيه گزينش مي كند. رقابتهاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك لندن روزهاي 22 تا 27 شهريور ماه در شهر استانبول تركيه برگزار خواهد شد.

 



واكنش ملي پوش دووميداني به دريافت نقره بازي هاي آسيايي صميمي: تغيير رنگ مدال خوشحالم نكرد

نايب قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا از تغيير رنگ مدالش در بازيهاي آسيايي گوانگجو ابراز خوشحالي نكرد و گفت: اميدوارم بتوانم در اولين مسابقه هاي فصل جاري سهميه المپيك لندن را بگيرم.
محمد صميمي بعد از تغيير رنگ مدالش در بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو گفت: صبح روز شنبه خبر تغيير رنگ مدالم از برنز به نقره را شنيدم. من از تغيير خوشحال نشدم چون اين مسئله به دنبال مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ يك ورزشكار آسيايي در چنين مسابقه مهمي بدست آمده است.وي افزود: با اين حال مطمئنا اين حق من بوده كه اين مدال را بگيرم. نمي دانم بايد چه كسي مدالم را به من بدهد.
منتظر هستم تا كميته المپيك با پس گرفتن مدالم، حكم و مدال جديدم را به من دهد.
نايب قهرمان پرتاب ديسك آسيا خاطرنشان كرد: اميدوارم بتوانم در اولين مسابقه هاي فصل، سهميه A المپيك لندن را بگيرم. در نخستين رويداد فصل، هفته آينده در مسابقه جايزه بزرگ پرتاب ديسك ايران در شهركرد شركت مي كنم و اميدوارم بتوانم از موقعيت برگزاري مسابقه در شهر خودم و با حضور تماشاگران زياد بهره ببرم و پرتاب خوبي انجام دهم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم كشتي آزاد جوانان ايران با 4 مدال طلا و يك برنز عنوان سومي جام فدراسيون آذربايجان را به خود اختصاص داد. در اين رقابت ها كه به مدت يك روز و با حضور كشتي گيراني از 12 كشور در باكو آذربايجان برگزار شد، آرش دنگسركي در 55 كيلو، نادر حامدي پور در 84 كيلو، حامد طالبي زرين كمر در 96 و جابر صادق زاده در 120 كيلوگرم به مدال طلا دست يافتند و امير محمدي در 84 كيلو صاحب مدال برنز شد.
¤ در حالي كه وزنه برداران نوجوان ايران 17 ارديبهشت براي شركت در رقابت هاي نوجوانان جهان عازم پرو خواهند شد، جرج زالاي، سرمربي تيم نوجوانان براي شناخت نفرات تيمش براي حضور در اين رقابت ها، چهارشنبه آينده ركوردگيري خواهد كرد و نفراتي كه نتايج بهتري كسب كنند راهي اين مسابقه ها خواهند شد. مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني نوجوانان جهان 18 تا 24 ارديبهشت ماه در ليماي پرو برگزار مي شود.
¤ عيدي عليجاني نايب رئيس كنفدراسيون دووميداني آسيا تغيير رنگ مدال صميمي از برنز به نقره را حق وي خواند و گفت: اين مدال تيرماه سال جاري در حاشيه مسابقات قهرماني آسيا در «اوزاكا» بدست محمد مي رسد.
¤ از سوي هيئت كشتي استان تهران هادي حبيبي به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد بزرگسالان استان تهران برگزيده شد.

 



صداي اعتراض سرمربي اسبق تيم ملي كشتي باز هم بلند شد
برزگر: تمام سرمايه ما صرف فوتبالي شده كه جايگاهي در جهان ندارد

منصور برزگر اين روزها سمتي در كشتي ندارد، اما كماكان نسبت به بي عدالتي ورزش در امر تخصيص بودجه به فدراسيون هاي ورزشي، انتقادي اساسي دارد.
پس از پايان بازي هاي آسيايي گوانگجو، وقتي كاروان كشتي موفق به كسب 7 مدال طلا شد، منصور برزگر سرمربي تيم سابق تيم هاي ملي كشتي آزاد به انتقاد از عملكرد فوتبال پرداخت و مدعي شد كه اگر قسمت كوچكي از بودجه فوتبال را در اختيار كشتي قرار دهند ورزش اول ايران قادر به تكرار موفقيت هاي چشمگيري در عرصه جهاني و المپيك خواهد بود.
در واقع اين نايب قهرمان المپيك مونترال بود كه بحث ياد شده را مطرح كرد و در ادامه سرمربيان هر دو تيم كشتي آزاد و فرنگي يعني محمد بنا و غلامرضا محمدي به تاسي از برزگر نسبت به بودجه چند صد ميليون دلاري فوتبال با لحني پرخاشگرانه معترض شدند. با اين سبقه، بار ديگر منصور برزگر گفت: هيچكس منكر جذابيت فوتبال و طرفداران بي شمارش نيست. در جمع فوتبال دوستان خود من هم قرار دارم و از تماشاي اين ورزش لذت مي برم.
وي در ادامه افزود: گله من اما از اين است كه اكثر قريب به اتفاق تيم هاي ليگ برتري به طور مستقيم توسط دولت پشتيباني مي شوند.
برزگر گفت: وقتي دولت تمام بودجه ورزش را تقديم مي كند، نبايد از شكوه و گله مندي مسئولان رشته هاي ديگر تعجب كنيم. چگونه است كه كشورهاي غيرفوتبالي با سرمايه گذاري كلان در ساير رشته ها مدال هاي المپيك را از آن خود مي كنند و ما تمام سرمايه و انرژي خود را صرف ورزشي مي كنيم كه هيچ جايگاهي در عرصه جهاني ندارد.

 



مشخص شدن تركيب تيم ملي قايقراني روئينگ

تركيب تيم ملي قايقراني روئينگ در قايق جفت پاروي مردان براي شركت در كاپ يك جهاني اعلام شد. تيم ملي قايقراني روئينگ ايران اواخر ارديبهشت ماه جاري راهي مسابقات كاپ يك جهان در شهر مونيخ آلمان خواهد شد. اين تيم در ادامه در مسابقات كاپ دو در هانبورگ و كاپ 3 در كشور سوئيس شركت مي كند. تركيب تيم جفت پارو در اين دوره از مسابقات متشكل از محسن شادي، عاقل حبيبيان و حسن جهانبانيان راهي آلمان خواهد شد.

 



قهرماني دوچرخه سوار پتروشيمي در تور كره جنوبي

مرحله هشتم تور بين المللي دوچرخه سواري كره جنوبي با كسب عنوان قهرماني توسط ركابزن تيم پتروشيمي تبريز پيگيري شد.
مرحله هشتم از تور بين المللي دوچرخه سواري كره جنوبي روز گذشته در مسير 9/145 كيلومتري يانگ يانگ-چونچئون برگزار شد كه در نهايت «توبياس ارلر» ركابزن خارجي تيم پتروشيمي تبريز در مكان اول قرار گرفت. «ماركوس ايبگر» ديگر ركابزن تيم پتروشيمي نيز در رده دوازدهم ايستاد. قادر ميزباني سي ام و بهنام خسروشاهي جوان پنجاه و نهم شدند. در مجموع انفرادي ركابزنان حاصر در تور «ماركوس ايبگر» تنها با 38 ثانيه اختلاف نسبت به دوچرخه سوار هنگ كنگي در رده دوم قرار دارد. در بخش كوهستان هم قادر ميزباني با كسب بيشترين امتياز پيراهن كوهستان را از آن خود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14