(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 اردیبهشت 1390- شماره 19915

سال جهاد اقتصادي در لرستان مشكلات و موانع راه
نماينده مردم قم در خانه ملت تسريع در عمليات آب شيرين قم از بركات سفر رهبر انقلاب است
ايران در كيهان
آب سد سفيدرود درشاليزارهاي گيلان رها شد
تجليل از پهلوانان و قهرمانان ورزشي فيروزآباد
درخواست تشكل هاي دانشجويي شيراز براي ابقاي فرماندار اين شهر
استقبال از فرزندان شهداي لبنان در شيراز
فرزند پارس آماده نمايش در روز خليج فارس شد
بهره برداري از 12 مجموعه ورزشي محله اي تا شهريور امسال در اهواز
جمع آوري لاشه حيوانات از جاده ها به عهده كيست؟
تشرف حدود 4 ميليون زائر به حرم امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) در طبس
واكنش نيروي انتظامي لرستان به يك خبر



سال جهاد اقتصادي در لرستان مشكلات و موانع راه

كمبود سرمايه در مباحث اقتصادي به عنوان يكي از مهم ترين عوامل توسعه نيافتگي مطرح شده است. به عبارت ديگر، رشد و توسعه اقتصادي بدون انباشت سرمايه امكان پذير نخواهد بود؛ به گونه اي كه بسياري از متفكران دليل توسعه نيافتگي بسياري از كشورها را كمبود درآمد و پس انداز و در نتيجه سرمايه گذاري ناكافي مي دانند.
سرمايه مي تواند بخش توليد را تحرك ببخشد و با افزايش توليد، موجب رشد تجارت، بهبود سطح زندگي مردم و رشد و توسعه اقتصادي شود. در اين ميان به عنوان نمونه فقدان سرمايه يكي از علل اصلي گرفتار آمدن لرستان در فقر و توسعه نيافتگي به شمار مي رود، طوري كه رتبه اول بيكاري در كشور و نبود منابع درآمدي، موجب عقب ماندگي سطح زندگي مردم اين ديار شده است.
لذا با وجود سرمايه هاي خدادادي نظير معادن غني، زمينه هاي جذب گردشگر و آب فراوان براي اشتغال توليد مي بينيم؛ نه تنها هيچ برنامه اي براي ايجاد كارخانه ها و يا سرمايه گذاري در اين بخش ها نشده است بلكه با واگذاري غيركارشناسي كارخانه هاي دولتي اين استان در چند سال گذشته پس از مدت كوتاهي با بحران سرمايه مواجه و برخي نيز تعطيل شده اند.
در مباحث مربوط به توسعه اقتصادي، راه حل اصلي فائق آمدن بر مشكل كمبود سرمايه و خروج از فقر و توسعه نيافتگي، استفاده از سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي توسعه و پيشرفت است.
به عبارت ديگر، متقاعد كردن سرمايه گذار براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف استان جزئي از وظايف مديران است، البته نبايد همكاري مردم را در اين زمينه ناديده گرفت.
براساس فهرست وسيعي از انواع شاخص هاي اقتصادي، استان لرستان از نظر اقتصادي در بين استان هاي كشور در رتبه هاي آخر قرار گرفته است. با وجود منابع غني طبيعي، تنوع آب و هوايي، آب فراوان، دشت هاي وسيع، معادن متنوع، نيروي كار جوان و فراوان و سرشار از قابليت هاي گردشگري و...، اين استان نتوانسته است به تناسب توانمندي ها و فرصت هاي خود از اقتصاد ملي سهم مناسبي كسب كند طوري كه نوسانات در نرخ رشد بخش هاي مختلف اقتصاد استان، وضعيت توسعه يافتگي اين استان را بسيار نامناسب تر جلوه گر مي كند. لذا مي بينيم استاني مانند لرستان كه به عنوان پل ارتباطي جنوب با مركز كشور و يكي از مناطق مهم جغرافيايي و اقتصادي، داراي ظرفيت هاي بالقوه و بالا در بخش هاي معدني، صنعتي، كشاورزي و گردشگري در عرصه ملي، به بيكارترين استان كشور (مركز آمار ايران) تبديل و با مسائل و چالش هاي بسيار بيشتري روبه رو است.
توجه به مسائلي نظير بروز فراگير فقر و بيكاري، وضع نامناسب توزيع درآمد، عدم امكان به كارگيري قابليت هاي اقليمي و طبيعي در فرآيندهاي صنعتي و كشاورزي، سهم نامتناسب از توليد ناخالص ملي، نوسانات پرشدت روند سرمايه گذاري توليدي، عدم بهره مندي از شرايط زيرساختي و اعتبارات عمراني مناسب، تعطيلي وسيع كارخانجات صنعتي، عدم دانش فني متناسب با سطح فناوري هاي موجود، محدوديت هاي منابع مالي و اعتباري، سطح محدود و بعضا روند كاهنده بهره وري، ميزان بالاي بار تكفل خانوار همگي از محدويت ها و نقاط ضعفي به شمار مي آيند كه در شرايط خطير و حساس امسال كه بنا به فرمايشات رهبر معظم انقلاب سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است، شرايط را براي رسيدن به اين خواسته مهم سخت تر كرده است.
براساس آمارهاي رسمي منتشر شده، استان لرستان با وجود 37/2 درصد از كل جمعيت كشور، تنها 2/1 درصد از توليد ناخالص داخلي كشور را به خود اختصاص داده است و به تناسب جمعيت خود نتوانسته است سهمي مناسب و عادلانه از اقتصاد ملي كسب كند. در اين ميان شاخص نسبت توليد سرانه ملي به توليد سرانه 8/1برابر است كه نشانگر عمق عقب افتادگي اين استان از حركت اقتصاد ملي است.
به گزارش معاونت برنامه ريزي وزارت صنايع و معادن در موضوع «رتبه بندي استان هاي كشور به لحاظ توسعه يافتگي صنعتي» كه در آن شش شاخص ارزش افزوده، فعاليت صنعتي و معدني، ميزان سرمايه گذاري واحدهاي فعال صنعتي و معدني، ميزان سرمايه ثابت طرح هاي داراي حداقل 60درصد پيشرفت، ميزان اشتغال واحدهاي فعال صنعتي و معدني، ميزان اشتغال طرح هاي داراي حداقل 60 درصد پيشرفت فيزيكي و مساحت فاز عملياتي در شهرك هاي صنعتي مورد استفاده قرار گرفته است، استان لرستان دراين رده بندي، طي سال هاي 79، 80، 81، 82، 83، 84، 85 و 86 به ترتيب حائز رتبه هاي 20، 21، 21، 23، 24، 24، 24 و 24 شده است.
فرآيند اشتغال زايي در اين استان با مشكلات اساسي روبرو بوده است چرا كه «ميزان سرمايه گذاري در استان 5/0 درصد و ميزان اشتغال صنعتي 9/0 درصد بوده كه اين رقم نشان مي دهد لرستان در بين استان هاي كشور از لحاظ توسعه يافتگي بسيار عقب است و اين استان در رتبه 24 صنعتي كشور قراردارد.»
عمده صادرات استان شامل سنگ هاي معدني و محصولات دامي و كشاورزي، اغلب به صورت خام و فرآوري نشده اند كه نشانگر ساختار غيرصنعتي استان است.
گريز از مسئوليت و موجه نشان دادن عملكرد مديران در استان، هرچند بايد تلاش ها و زحمات برخي مديران و كارمندان و كارشناسان نهاد دولت را در رفع برخي مشكلات اين استان ارج نهاد، اما رويه هاي اساسي حركت توسعه در اين استان، عمدتا بر مدار معيوب مديريت جامع و نقش ضعيف نمايندگان مجلس و نوع روندها و گرايش هاي سياستي و مديريتي اما ضعيف مي چرخد. درحالي كه بيكاري فراگير خصوصا در جمعيت جوان استان، شرايط ويژه و خطيري را به وجود آورده است. اما استفاده و مشاركت نمايندگان حقيقي يا حقوقي غيردولتي، پژوهشگران، دانشگاهيان و كارشناسان غيردولتي در فرآيند اصلي برنامه ريزي توسعه و رفع عقب ماندگي ها، مي تواند گامي بلند در راستاي تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب در استان لرستان و سال 90 باشد.
عباس جودكي
خبرنگار كيهان در پلدختر


 



نماينده مردم قم در خانه ملت تسريع در عمليات آب شيرين قم از بركات سفر رهبر انقلاب است

قم - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم در خانه ملت گفت: رسيدن آب شيرين به قم از بركات سفر رهبر معظم انقلاب است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب به اجراي هرچه سريع تر پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم گفت: رسيدن آب شيرين به قم از بركات سفر سال قبل معظم له به اين استان است.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان قم، حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي در ديدار با مديران عامل شركت هاي آب و فاضلاب و آب منطقه اي استان، رسيدن آب شيرين و گواراي سرشاخه هاي دز به قم را عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره پيگير رفع مشكل آب شهر قم بوده اند و بر روي اين مسئله حساسيت ويژه اي داشتند.
وي خاطرنشان كرد: ايشان در سفر تاريخي سال گذشته خود به قم نيز بار ديگر بر رفع مشكل آب قم تاكيد كردند و هم اكنون با رسيدن آب سرشاخه هاي دز يكي از ثمرات سفر پر خير و بركت رهبري معظم به قم به دست مردم رسيده است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با قدرداني از تلاش هاي پيگير دولت، وزارت نيرو و مسئولان آب و آبفاي استان براي رسيدن آب شيرين به قم گفت: بحمدالله اين اقدام تاريخي صورت گرفت و آب شيرين به استان قم وارد شد كه اين امر موجبات رضايت و خوشحالي مردم را فراهم كرده است.
وي افزود: امروز مردم وعده هاي مسئولان را در رساندن آب شيرين به قم تحقق يافته مي بينند كه اين مهم، اميدواري هر چه بيشتر مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي به دنبال دارد.
بنايي در بخش ديگري از سخنان خود بر فرهنگ سازي مصرف بهينه آب تاكيد كرد و ابراز داشت: بايد آموزش هاي استفاده صحيح از آب به مردم ارائه شود تا اين آب با كيفيت كه با دشواريهاي زياد و صرف هزينه هاي سنگين به قم رسيده است اسراف نشود.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: مردم و دستگاه هاي استان به ويژه شهرداري نيز بايد از مصارف غير ضروري آب پرهيز كنند و با اصلاح الگوي مصرف، استفاده بهينه از اين مايع حياتي را سر لوحه فعاليت هاي خويش قرار دهند.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از ساختمان هلال احمر
سلماس- خبرنگار كيهان: ساختمان جديد اداري و امدادي- درماني جمعيت هلال احمر شهرستان سلماس، با حضور دبيركل جمعيت هلال احمر كشور به بهره برداري رسيد. به منظور احداث اين ساختمان 6ميليارد و 800ميليون ريال اعتبار صرف شده است.
انتخاب اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: در انتخابات شوراي اسلامي تبريز، «شهرام دبيري اسكويي» براي دو سال ديگر، به عنوان رئيس شوراي شهر انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار ما، جواد ششگلاني نايب رئيس شد و «احمد عابدزاده»، «حبيب شيري آذر» و «محمدحسن اسوتچي» به عنوان دبير، سخنگو و امور مالي شورا، انتخاب شدند.
كسب رتبه برتر در افزايش سلامت
كرج- خبرنگار كيهان: معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج رتبه نخست در ارتقاي سلامت را در سراسر كشور كسب كرد.
افشين سخائي مدير روابط عمومي حوزه معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب افزود: اين معاونت در راستاي افزايش سطح سلامت و راه اندازي 22خانه سلامت در برگزاري همايش هاي متعدد در حوزه بهداشت و سلامت فردي و اجتماعي شهروندان طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رياست دانشگاه علوم پزشكي استان البرز به صورت ويژه مورد تجليل قرار گرفت.
اجراي طرح فلاح
¤ سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز با اشاره به عملياتي شدن طرح نظام جامع كميته امداد اظهار داشت: در اجراي گام چهارم طرح نظام آموزش، تعداد 25 مشاور و مبلغ ديني در طرح فلاح همكاري مي كنند.
علي سالاركيا افزايش عزت نفس خانواده ها و هدايت آنان براي برپايي مجالس اعياد و سوگواري ائمه اطهار را از مهمترين اهداف طرح فلاح عنوان كرد و گفت: طرح فلاح در طول سال در ايام و مناسبت هاي ويژه اسلامي در بين مددجويان تحت حمايت اجرا مي شود.
افتتاح سامانه مبادله نهاده محصولات و خدمات كشاورزي
اراك- خبرنگار كيهان: سامانه مبادله نهاده محصولات و خدمات كشاورزي صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان مركزي افتتاح شد.
رضوي مديرعامل صندوق حمايت و توسعه بخش كشاورزي كشور در اين مراسم بر كمك بيشتر مسئولان ارشد استان مركزي، براي رشد و توسعه فعاليت هاي اين صندوق تاكيد كرد.
كاهش 50درصدي مصرف آرد
خور و بيابانك- خبرنگار كيهان: سرپرست نمايندگي بازرگاني شهرستان خور و بيابانك گفت: با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، مصرف ماهانه آرد در اين شهرستان به 50درصد كاهش رسيد.«اسدالله فيروزي» با اعلام اينكه قبل از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها سهميه آرد خبازي و پخت خانگي شهرستان 180 تن بوده است، افزود: اين رقم در بهمن ماه سال گذشته به 98 تن و در اسفندماه به 88تن كاهش يافت.
كلنگ زني احداث تقاطع غيرمسطح
گرگان- خبرنگار كيهان: كلنگ احداث نخستين تقاطع غيرهمسطح سواره گرگان به زمين زده شد.
شهردار گرگان در مراسم كلنگ زني اين پروژه گفت: اين پروژه طبق نقشه هاي ارائه شده تقاطع، عرض مقطع روگذر با در نظر گرفتن قرنيزهاي كناري 80/27متر است كه شامل 2مسير جداگانه رفت و برگشت به عرض هر كدام 55/13متر و فاصله دوپل مياني به اندازه 75 سانتي متر است.
وي در خصوص اعتبارات اين پروژه گفت: برآورد هزينه اجرايي پروژه طبق فهرست بهاي راه و باند سال 1388 و با در نظر گرفتن تقريبي ضريب پيشنهادي پيمانكار و هزينه هاي تعديل 90 تا 100 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
برگزاري نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
¤ نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال استان گلستان باحضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار و مسئولين استاني افتتاح شد.اين نمايشگاه بيش از 120 غرفه از استانها مختلف و در 6هزار متر فضاي نمايشگاهي برپا شده است كه 40 غرفه مربوط به استان گلستان و بقيه متعلق به ساير استانها است.
اين نمايشگاه شامل بخش هايي چون نشست ها و كارگاه هاي علمي و آموزشي، جنگ نرم و رسانه هاي ديجيتال، رباتيك، غرفه مسابقه وبلاگ نويسي، كتابخانه ديجيتال، غرفه پويانمايي و انيميشن، مسابقه و سرگرمي است.

 



آب سد سفيدرود درشاليزارهاي گيلان رها شد

رشت - خبرنگار كيهان:
آب سد سفيدرود از نيمه شب يك شنبه شب گذشته بروي شاليزارهاي استان گيلان رها شد.
استاندار گيلان در نشست كميته تخصيص آب استان گفت: به دنبال بارندگيهاي فصل كشاورزي سال جاري در حال حاضر افزون بر يك ميليارد و 40 ميليون متر مكعب آب پشت سد سفيدرود ذخيره سازي شد كه آب اين سد از نيمه شب يكشنبه شب گذشته بروي شاليزارهاي استان رها شد.
بنابر اظهار مهدي سعادتي در حال حاضر دبي ورودي آب به سد مذكور 191 متر مكعب در ثانيه است.
وي در ادامه با اشاره به ذخيره مطمئن آب سد سفيدرود تاكيد كرد: كشاورزان گيلاني امسال از لحاظ تامين آب زراعي نگراني نخواهند داشت.

 



تجليل از پهلوانان و قهرمانان ورزشي فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
در آستانه برگزاري اجلاسيه بزرگ سرداران و 14600و شهيد ولايتمدار استان فارس، پهلوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش فيروزآباد مورد تجليل و سپاس قرار گرفتند.
دراين آيين كه مديران اجرايي، اعضاي شوراي اسلامي، پيشكسوتان، موسيقيدان و خاك خورده هاي ميادين ورزش حضور داشتند، عباس توانايي رئيس تربيت بدني فيروزآباد با گراميداشت ياد و خاطره سرداران و 14600 شهيد سرفراز استان فارس، درخشش و افتخارآفريني قهرمانان ارزنده ورزش شهرستان در كسب عناوين بين المللي، كشوري و استاني را تاج افتخار ورزش شهرستان دانست.
دانش كشاورز، رئيس شوراي اسلامي فيروزآباد نيز با تشكر و قدرداني از افتخار آفريني سفيران سلامت و پهلواني، ورزشكاران رشته هاي مختلف ورزشي گفت: ديروز در عرصه 8 سال دفاع مقدس به شهدا كه افتخارآفرينان جامعه بودند و عاشقانه و عارفانه در جبهه ها حضور پيدا مي كردند افتخار مي كرديم و امروز به شما پهلوانان و قهرمانان و سفيران سلامت جامعه درود مي فرستيم. در ادامه مراسم از 375 نفر از ورزشكاران كه در رشته هاي مختلف در مسابقات بين المللي، كشوري و استاني به مقام قهرماني رسيده بودند با اهداي لوح تقدير و هداياي ورزشي تقدير به عمل آمد.

 



در پي شايعه بركناري فرماندار صورت گرفت
درخواست تشكل هاي دانشجويي شيراز براي ابقاي فرماندار اين شهر

شيراز-خبرنگار كيهان:
جمعي از تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز در نامه اي به رئيس جمهور از وي خواستند زمينه ادامه خدمت فرماندار شيراز را فراهم كند.
در پي افشاگري هاي فرماندار شيراز در مورد زمين خواريهاي گسترده در اين شهر و شايعه بركناري فرماندار به علت پي گيري پرونده هاي مفاسد اقتصادي، جمعي از دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز در نامه اي به رئيس جمهور از وي خواستند زمينه ادامه خدمت فرماندار شيراز را فراهم كند.
در قسمتي از اين نامه آمده است: زمين خواري پديده شومي است كه متولي آن در شيراز سرمايه داران زالو صفت و خاندان هاي مدعي هستند كه زمين هاي بكر شيراز را با زورگويي و گردن كشي و اتكا به اسم و رسم و اعتبار خاندان تصرف كرده و اراضي ملي حاشيه شيراز را چون ملك پدري ا ز آن خود كرده اند و اين همه جز بوجود آمدن مافياي عظيم فساد اداري و حكومتي از يكسو و بدبين شدن مردم به نظام از سوي ديگر چيزي نصيب اين استان فساد زده نكرده است.
ظهور و بروز آفت زمين خواري را در داستان پرغصه باغ شهر و ويلا سازي حومه شيراز مي توان ديد.
طرحي كه منجر به تصرف عدواني مراتع عشاير و اراضي ملي و فروش غيرقانوني آن گرديد و در فارس امروز موجب بروز مشكلات و آسيب هاي بي شمار گشته كه در نهايت موجب موضع گيري صريح رهبري انقلاب و مخالفت با ادامه آن گرديد.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: احزاب سياسي موسوم به چپ و راست هم نشان داده اند وقتي پاي منافع كلان اقتصادي و سياسي به ميان آمد با هم به وحدت مي رسند و با پرده برداري از تزوير خيالي جنگ احزاب عيان است كه در مسايل اقتصادي آنان دوقلوهاي به هم چسبيده اي هستند و دعواهاي صوري شان چيزي جز فريب مردم نبوده است.
در قسمت پاياني نامه آمده است: امروز كه احزاب سياسي و خاندان هاي وابسته به آن و آقازاده ها و مفسدين در يك جبهه عليه فرماندار شيراز به دنبال بركناري وي هستند ما دانشجويان به عنوان تشكل هاي مستقل كه هميشه جز استقرار عدالت و ادامه راه انقلاب و اجراي منويات رهبري دغدغه اي نداشته ايم ضمن حمايت خود از فرماندار شيراز از جنابعالي درخواست مي كنيم كه موجبات ابقاي هرچه بيشتر ايشان در اين مسند را فراهم آورده تا ان شاءالله شاهد خدمات و اقدامات موثر جناب آقاي قاسمي در اين شهر باشيم.

 



استقبال از فرزندان شهداي لبنان در شيراز

شيراز - خبرنگار كيهان:
حزب الله لبنان و ملت ايران يك روح در دو كالبد هستند و به همين دليل بايد بيش از پيش با يكديگر نزديك شوند.
معاون سياسي امنيتي استانداري فارس با بيان اين مطلب در مراسم استقبال از فرزندان شهداي لبنان گفت: در آستانه برگزاري كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس پيشنهادي از سوي استاندار فارس مبني بر حضور خانواده ها و فرزندان شهيد حزب الله لبنان در فارس مطرح شد كه مورد تاييد قرار گرفت.
حامد دهقانان اظهار داشت: اين سفر كه براي نخستين بار در كشور انجام شد، حاكي از پيام همراهي و همدلي ملت بزرگ لبنان و حزب الله قهرمان است و اينكه آنان همراه ملت ايران براي مبارزه با استكبار جهاني ايستاده اند.
وي افزود: تعامل ايران و لبنان براي حركت در مسير آرمان هاي بلند انقلاب و برداشتن گام هاي بلند براي تحقق حكومت عدل جهاني است.
دهقانان گفت: دو ملت ايران و لبنان يك آرمان و گفتمان را دارند و يك هدف را در عرصه بين المللي دنبال مي كنند و از اين جهت بايد بيش از گذشته با هم در تعامل باشند.
دهقانان افزود: بر اين باوريم كه حزب الله لبنان به عنوان يك تفكر ناب جهادي و برآمده از گفتمان اصيل امام(ره) بيش از هر ملت ديگري با ملت ايران وجه اشتراك دارد.

 



فرزند پارس آماده نمايش در روز خليج فارس شد

كيش- خبرنگار كيهان:
با پايان گرفتن تصويربرداري تله فيلم «فرزند پارس» به كارگرداني رضا ايرانمنش از جانبازان دفاع مقدس در جزيره كيش اين فيلم آماده نمايش در روز خيلج فارس شد.
10 درصد از لوكيشن هاي تله فيلم فرزند پارس كه به سفارش صدا و سيماي مركز كيش ساخته شد در تهران و 90 درصد باقيمانده آن در جزيره كيش است. اين فيلم پس از مراحل تدوين، صداگذاري و موسيقي در مدت 45 روز به پايان رسيد.گفتني است اين تله فيلم با حضور هنرمنداني همچون جمشيد مشايخي، پرستو صالحي، كيانوش گرامي، جواد عابدي، مانا بهرامي و جمشيد جهانزاده و تعداد ديگري از هنرمندان صدا و سيما ساخته شده است.داستان اين فيلم: نسل جوان، قبل از اين كه چهره آراد الوندي را ببينند شيفته صداي خوب او مي شود اما پس از لو رفتن آلبومش دچار مشكل مي شود.

 



بهره برداري از 12 مجموعه ورزشي محله اي تا شهريور امسال در اهواز

اهواز-خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري اهواز از افتتاح 12 مجموعه ورزشي محله اي روباز تا پايان نيمه نخست سال جاري در اين شهر خبر داد.
موسي شاعري د رگفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اكنون كار ساخت اين واحدها با پيشرفت فيزيكي بالاي 90درصد در دست انجام است.
وي گفت: دو مجموعه ورزشي محله اي روباز به نام هاي شهيد نريمي و شهيد طالقاني تاكنون به بهره برداري رسيده است كه با بهره برداري از 12مجموعه ديگر تحولي در زمينه ورزش محلات به وجود خواهد آمد.
معاون شهردار اهواز از احداث يك نگارخانه در اين شهر خبر داد و با اشاره به راه اندازي كتابخانه مولوي نيز گفت: اين كتابخانه نخستين كتابخانه مشاركتي شهرداري اهواز و نهاد كتابخانه ها با 7 هزار عنوان كتاب است كه به زودي به بهره برداري مي رسد.
شاعري با اشاره به بازسازي تالار شهر اهواز تصريح كرد: طراحي و بازسازي تالار شهر آغاز شده و اين تالار، مدرن ترين ، به روز ترين و زيباترين تالار در استان خواهد بود.
وي افزود:مطالعات فاز اول آمفي تئاتر 1500 نفري اهواز در حال انجام است كه اعتبار مطالعه، طراحي و تهيه نقشه فاز 1 و 2 آن در بودجه امسال در نظر گرفته شده است.
وي اظهار داشت: مطالعات فاز اول احداث مجتمع بزرگ ورزشي شهرداري اهواز انجام و مشاور اين پروژه تعيين شده است كه در سال 91 به بهره برداري مي رسد.
وي از جمع آوري 703 متكدي از سطح شهر اهواز خبر داد و افزود: به متكديان مهارت هاي فني آموزش مي دهيم. وي گفت: جشنواره عكس شهر و شهروند با 225 شركت كننده و بيش از 4 هزار عنوان عكس 8 ارديبهشت ماه به پايان رسيد.

 



جمع آوري لاشه حيوانات از جاده ها به عهده كيست؟

يكي از مشكلاتي كه همواره مردم بويژه مسافران و رانندگان از آن گله مي كنند وجود لاشه حيوانات، سنگ و نخاله در جاده ها مي باشد. به طوري كه لاشه حيوانات پس از برخورد با وسايل نقليه چندين ساعت و بعضاً مدت هاي طولاني در جاده ها باقي مي مانند تا به مرور و بر اثر رفت و آمد خودروهاي سنگين پودر شده و از بين برود كه همين امر علاوه بر اينكه باعث ايجاد بوي تعفن مي شود موجب آلودگي محيط زيست نيز شده و احتمال ابتلا به بيماري را نيز افزايش مي دهد.
همچنين بعضاً مشاهده شده كه وجود لاشه حيواناتي نظير سگ، الاغ و... در جاده ها باعث واژگوني خودروهاي سبك و در نتيجه تلفات جاني و خسارات مالي شده است. اين در حالي است كه وجود سنگ و نخاله در جاده ها نيز باعث بروز حوادث ناگوار مي شود.
به راستي مسئوليت جمع آوري لاشه حيوانات و ديگر اشياء از جاده ها به عهده كدام وزارت خانه و يا سازمان مسئول است؟! آيا وزارت راه و ترابري واحدي در خصوص اين مهم در بدنه اجرايي خود دارد؟!
به هر صورت انتظار مي رود مسئولان حوزه هاي ذي ربط با توجه به آثار زيست محيطي و همچنين خطرات مالي و تلفات جاني حاصل از لاشه هاي حيوانات و با عنايت به اينكه فصل گرما آغاز شده است و احتمال شيوع انواع بيماري هاي عفوني به ويژه در مناطق مسكوني حاشيه جاده ها نيز افزايش مي يابد. لذا نسبت به جمع آوري به هنگام اين لاشه ها تمهيداتي را فراهم كنند.
اليگودرز- خبرنگار كيهان

 



در طول سال گذشته صورت گرفت
تشرف حدود 4 ميليون زائر به حرم امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) در طبس

طبس- خبرنگاركيهان
: يكي از مسئولان آستان مطهر امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) در طبس از تشرف حدود 4 ميليون زائر به اين مكان مقدس در طول سال خبر داد.
حسن فروزان درمراسم غبارروبي مرقد مطهر امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) كه با حضور مسئولان شهرستان هاي طبس و بشرويه صورت گرفت، افزود: در 16روز تعطيلات نوروز امسال حدود 600 هزار نفر زائر به زيارت آقا آمدند كه حدود 40 هزارنفر از اين افراد اسكان داده شدند.
وي با بيان اينكه حدود 4 ميليون زائر در طول سال از استان ها و شهرهاي همجوار كه قصد سفر به شهر مقدس را دارند براي زيارت امامزاده مشرف مي شوند، گفت: اين آستان مبارك به طور ميانگين 8 نوبت در مناسبت هاي مختلف غبارروبي مي شود.
وي بيان داشت كه امكانات موجود در امامزاده براي زائرين در كشور بي نظير است به طوري كه در بعضي از قسمت ها زوار مي توانند به طور رايگان از تسهيلات ايجادشده بهره مند شوند.
مسئول فرهنگي آستان مبارك يادآورشد: آستان مطهر حسين بن موسي الكاظم(ع) در زميني به مساحت 170 هزار مترمربع و با زيربناي حدود 20 هزار مترمربع در بخش هاي مختلف به زوار خدمت رساني مي كند.
وي افزود: هتل ميقات الرضاي آستانه در جوار بارگاه امامزاده با 30درصد پيشرفت درحال ساخت است كه تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.فروزان ادامه داد: اين هتل از محل درآمدهاي آستان مبارك و آستان قدس رضوي درحال ساخت است كه با 32 سوئيت دوخوابه و با امكانات روز براي اقامت زوار و پذيرايي از آنها ساخته مي شود.

 



واكنش نيروي انتظامي لرستان به يك خبر

در پي چاپ خبري تحت عنوان «خاموشي هاي پي درپي خرم آباد به دنبال سرقت گسترده سيم برق» در مورخه 31 فروردين ماه سال جاري نيروي انتظامي لرستان توضيحاتي به كيهان ارسال كرده است كه به همراه توضيحات خبرنگار ما از خرم آباد در پي مي آيد.
گزارش فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد حاكي است كه در ايام ذكر شده تعداد 27فقره سرقت سيم برق از طريق اداره برق گزارش شده است كه با بسيج كليه امكانات توسط عوامل كلانتري هاي سطح شهر مقدار 6هزار متر سيم برق فشار ضعيف و قوي كشف و ضبط و تعداد 37نفر سارق سيم برق نيز دستگير و تحويل مقامات قضايي شده اند، كه اين امر حاكي از عملكرد و تلاش مجموعه انتظامي در سطح شهرستان است و درج سرقت سيم برق به تعداد 100فقره صحت ندارد. همچنين برخورد با كيف قاپي نيز به طور ويژه در دستور كار قرار گرفته كه برابر آمارهاي موجود كيف قاپي نيز در اين مدت كاهش داشته است.
توضيح خبرنگار: بر فرض مثال چنانچه سرقت تعداد 27فقره سيم برق به مقدار 6كيلومتر از تير برق خيابانها و در مدت زماني اندك در مركز استان را بپذيريم چيزي از ضعف شديد در پيشگيري از بروز جرائم كه از عوامل تشديدكننده بالا بودن احساس ناامني در اين خطه بشمار مي رود، نخواهد كاست. اما واقعيت امر اين است كه خبر اوليه مندرج در كيهان براساس اعلام منابع موثق صورت گرفته است براساس آماري كه توسط متوليان شركت محترم برق به مراجع ذي صلاح داده شده و مستندات آن نيز در دفتر روزنامه موجود مي باشد فقط در منطقه يك شركت تهيه و توزيع برق خرم آباد حدود 80فقره سرقت و در منطقه دو اين شركت قريب به 40فقره سرقت سيم هاي برق رخ داده كه مجموع آنها به حدود 120فقره سرقت مي رسد. در حالي كه آمار ارائه شده در جوابيه معاونت محترم اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان 27فقره يعني كمتر از يك چهارم اين آمار است .
در مورد كاهش ميزان كيف قاپي نيز اميدواريم همان گونه باشد كه جوابيه مدعي شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14