(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 اردیبهشت 1390- شماره 19915

ادامه تحصيل مشمولان در خارج از كشور تنها در مقاطع بالاتر از ليسانس
چمران خبرداد حل مشكل محلات فرسوده با اصلاح ساختار سازمان نوسازي
تردد وسايل نقليه در محور چالوس به كرج نوبتي شد
سركرده عوامل ناامني در تفرش و آشتيان اعدام شد
واكنش مدير اسبق مجموعه تاريخي سعدآباد به اظهارات سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي
نادري خبر داد ارتقاء 13 مؤسسه غيرانتفاعي به دانشكده و دانشگاه
استدلال متهم: علت رهاسازي بيمار آلزايمري در خيابان نداشتن آدرس بود !
آغاز توزيع كارت آزمون هاي فراگير از 27 ارديبهشت
كشف و ضبط 20 ميليارد ارز قاچاق در قزوين
راه اندازي تلفن گوياي گزارشات مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر
حوادث كوتاه از كشور
وزارت بهداشت: عملكرد اورژانس بيمارستان هاي كشور ارزيابي مي شود
در پي افشاگري عليه زمين خواري استاندار فارس فرماندار شيراز را بركنار كرد
تهران امروز سرد و باراني است
معاينه رايگان بيماران نيازمند در هفته هلال احمر



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد
ادامه تحصيل مشمولان در خارج از كشور تنها در مقاطع بالاتر از ليسانس

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: ادامه تحصيل مشمولان در خارج از كشور تنها در مقاطع بالاتر از ليسانس ميسر است.
به گزارش مهر، سردار سيدحميد صدرالسادات گفت: سال گذشته، يك ميليون و 500 هزار ثبت درخواست در سامانه سازمان از سوي مشمولان براي ما ارسال شد كه از بين آنان افرادي كه از شرايط اعزام برخوردارند معرفي و اعزام مي شوند و تعدادي نيز درخواست معافيت دارند كه وظيفه اين سازمان رسيدگي به تمامي اين درخواست ها است.
وي با تاكيد بر تامين نيروهاي مورد نياز نيروهاي مسلح از بين افرادي كه شرايط لازم را دارند به عنوان يكي از وظايف اصلي سازمان، افزود: يكي ديگر از وظايف سازمان وظيفه عمومي، افزايش سرعت و كيفيت خدمات رساني و كاهش زمان رسيدگي به مراجعان است كه خوشبختانه با تلاش كاركنان اين مهم تحقق يافته است به طوري كه ميانگين زمان رسيدگي به درخواست مشمولان از 4ماه در سال 88 به 3 ماه در سال 89، كاهش يافت.
صدرالسادات در مورد صدور معافيت تحصيلي براي دانشجويان ايراني خارج از كشور از طريق سيستم جامع مكانيزه گفت: براساس قانون تنها مشمولان در مقطع كارشناسي ارشد به بالا مي توانند براي ادامه تحصيل به خارج از كشور عزيمت كنند و اين افراد بايد حتما در داخل كشور، مقطع ليسانس را گذرانده باشند اما افرادي كه به دليل شغل پدرشان، در خارج از كشور هستند مي توانند در مقطع ديپلم براساس ضوابط در خارج از كشور ادامه تحصيل دهند.
وي افزود: افراد دسته اول براي ادامه تحصيل در مقاطع عالي، در صورتي كه مشمول باشند، بايد ابتدا درخواست پذيرش از دانشگاه را اخذ كرده و به وزارت علوم اعلام كنند تا اين وزارت خانه پس از بررسي هاي لازم و تاييد دانشگاه مورد نظر، درخواست مشمول را پذيرفته و او را به سازمان وظيفه عمومي معرفي مي كند كه اين سازمان نيز در صورتي كه مشمول غايب نباشد، معافيت تحصيلي را براي مدت زمان مقرر صادر مي كند.

 



چمران خبرداد حل مشكل محلات فرسوده با اصلاح ساختار سازمان نوسازي

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مشكل محلات فرسوده، با اصلاح ساختار سازمان نوسازي حل مي شود.
به گزارش مهر مهدي چمران با بيان اينكه نوسازي بافتهاي فرسوده مسكوني در اولويت است، خاطرنشان كرد: در اين مرحله سازمان نوسازي هر خانه اي كه صاحب آن قصد فروش دارد خريداري و تخريب كرده است و براي آنكه با مشكل گرد و غبار مواجه نشوند زمين را آسفالت و در برخي زمين ها حصار نيز كشيده است.
وي با اشاره به اين كه خريد خانه ها بايد به صورت تجميعي انجام مي شد، گفت: به دليل كم بودن مساحت خانه ها امكان ساخت وجود ندارد اما با برنامه ريزي هايي كه انجام شده است به مرور مشكل اين محله و برخي از محلات كه مشكل مشابه دارند، رفع مي شود.
چمران به نقش شهرداران مناطق در نوسازي بافتهاي فرسوده اشاره كرد و گفت: با اصلاح ساختار سازمان نوسازي و حضور شهرداري هاي مناطق با سرعت اين مشكلات پيگيري مي شود.
حل مشكل
شوراهاي شيراز و اهواز
همچنين به گزارش ايسنا رئيس شوراي عالي استان ها از حل مشكل شوراي شهر شيراز و اهواز خبر داد و گفت: شوراهاي شهر اين شهرها با تعامل مسئولان استاني برطرف شده است.
وي همچنين در مورد اختلاف نظر اعضاي شوراي شهر اهواز براي انتخاب شهردار نيز توضيح داد: در مورد اين شورا نيز چند جلسه مشترك برگزار و در نتيجه تلاش و همكاري استاندار و رئيس دادگستري استان خوزستان، مشكل اين شورا نيز برطرف شده است.
چمران اظهار كرد: اعضاي اين شورا پس از تصويب بودجه سال 90 مي توانند براي انتخاب شهردار نيز اقدام كنند.
وي اضافه كرد: اختلاف در بين شوراها وجود دارد و گاهي به نقاط حساس مي رسد، اما اين مسئله حاد نيست و مي توان آن را با مذاكره برطرف كرد.

 



تردد وسايل نقليه در محور چالوس به كرج نوبتي شد

مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا آخرين وضعيت تردد وسايل نقليه در محور چالوس به كرج در استان مازندران و تونل منج واقع در محور شهركرد- ايذه در استان چهارمحال و بختياري را اعلام كرد.
طبق اعلام مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا، تردد وسايل نقليه در محور چالوس- كرج در استان مازندران حد فاصل كيلومتر 50 الي 70 از روز يكشنبه مورخه11/2/90 به مدت دو ماه هر هفته از روز يكشنبه تا چهارشنبه به جز روزهاي تعطيل (يكشنبه تا سه شنبه بين ساعت 8 صبح الي 17 و روزهاي چهارشنبه بين ساعت 8 صبح الي 13) به علت انجام عمليات روكش آسفالت همزمان با عبور ترافيك به صورت نوبتي انجام خواهد گرفت.
براساس اعلام مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا، تونل منج واقع در محور شهركرد- ايذه در استان چهارمحال و بختياري از ساعت 7 الي 18 از روز دوشنبه مورخه 21/2/90 به مدت ده روز به علت انجام عمليات اصلاح سيستم روشنايي تونل منج مسدود مي شود و در زمان انسداد تردد وسايل نقليه از كنار گذر تونل انجام خواهد گرفت.

 



سركرده عوامل ناامني در تفرش و آشتيان اعدام شد

اراك- خبرنگار كيهان:
سركرده عوامل ناامني در روستاهاي تفرش و آشتيان صبح ديروز در ملأ عام به دار مجازات آويخته شد.
رئيس كل دادگستري استان مركزي در اين باره گفت: براساس حكم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي استان سركرده اين باند به اتهام محاربه از طريق سرقت هاي مسلحانه متعدد، مقاومت مسلحانه در برابر نيروي انتظامي ايجاد رعب و وحشت و بر هم زدن امنيت مردم و خريد، تهيه و حمل سلاح جنگي به اعدام در ملأعام محكوم شد.
حكمت علي مظفري افزود: با تأييد ديوان عالي كشور سركرده اين باند سحرگاه شنبه در روستاي موسي آباد از توابع شهرستان آشتيان به دار مجازات آويخته شد.
وي با اشاره به اين كه، احكام صادره درباره ديگر اعضاي اين شبكه در دست اجرا است از كشف يك قبضه سلاح جنگي، يك قبضه كلت كمري، دو عدد خشاب تعداد 47 عدد فشنگ كلت كمري، 47 عدد فشنگ جنگي و يك عدد تبر از اين شبكه خبر داد.

 



واكنش مدير اسبق مجموعه تاريخي سعدآباد به اظهارات سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي

مدير اسبق مجموعه تاريخي، فرهنگي سعدآباد در واكنش به گفتگوي سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مبني بر شكايت از وي گفت: محضر دادگاه محلي براي بيان وقايع تلخ و دردناك مربوط به اين افراد خواهد بود.
عشرت شايق، مدير اسبق مجموعه تاريخي، فرهنگي سعدآباد در گفتگو با خبرگزاري فارس افزود: تاكنون نه از سوي محكمه اي احضار شده ام و نه محكوميتي به اينجانب ابلاغ و اعلام شده است كه آقاي محسني به استناد آن بخواهد بنده را متهم به يك سري اعمال مجرمانه كند. اما در هر حال در صورت احضار، محضر دادگاه محلي براي بيان وقايع تلخ و دردناكي مربوط به اين افراد خواهد بود.
وي در پاسخ به اظهارات حسن محسني سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي در رابطه با مسائل مالي مجموعه سعدآباد و قاليچه صلح ودوستي گفت: تمامي مسائل و مشكلات از زماني آغاز شد كه مسئولان سازمان ميراث فرهنگي طي قراردادي، بهره برداري از واحدهاي مختلف اين مجموعه را با قيمتي نازل به كانون اتومبيلراني و ايرانگردي واگذار كرده و از بنده خواستند به عنوان نماينده ناظر سازمان بر اجراي اين قرارداد نظارت كنم كه به دليل شبهه غيرقانوني بودن اين قرارداد و ابهامات متعدد آن، از پذيرش آن ممانعت كردم.
وي افزود: بدليل عدم تمكين مسئولان سازمان براي لغو قرارداد واگذاري بهره برداري از مجموعه سعد آباد علاوه بر داشتن ابهامات متعدد و اشكالات حقوقي و قانوني، خسارت هاي زيادي نيز متوجه بيت المال مي كرد ناچارا مدارك و مستندات خود را همزمان به سازمان بازرسي كشور و ديوان محاسبات و كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي تقديم كرده كه پرونده در هر سه مرجع تحت بررسي است و اميدوارم با رسيدگي عامل به موضوع خيانتكاران به بيت المال به سزاي خود برسند.
شايق گفت: مسئولان اين سازمان بدليل موضع گيري هاي اينجانب در مسائل سياسي از جمله جريان انحرافي چنين موضعي را اتخاذ كرده اند كه در هر صورت بنده از شفاف سازي در اين مورد استقبال كرده و اگر تاكنون بدليل رعايت موازين قانوني و اخلاقي مايل به رسانه اي شدن مسائل نبودم ولي از اين پس در قبال هرگونه حرمت شكني مسئولان سازمان فوق ناچار به بيان حقايقي تلخ و گزنده از رفتارها و افكار برخي مسئولان سازمان فوق خواهم بود.
وي درباره قاليچه صلح و دوستي جهاني گفت: اين طرح يك ايده مردمي بود كه با هزينه شخصي چند تن از علاقمندان تبريزي به مرحله اجرا درآمد. برخي مسئولان بعد از توجه افكار عمومي اين پروژه فرهنگي عظيم و فاخر اصرار داشتند اين قاليچه قبل از تكميل در اختيارشان قرار گيرد تا به عنوان عملكرد خود روي اين اثر مانور سياسي و تبليغاتي انجام دهند كه اجازه داده نشد.

 



نادري خبر داد ارتقاء 13 مؤسسه غيرانتفاعي به دانشكده و دانشگاه

13 مؤسسه آموزشي غيرانتفاعي كشور به دانشكده و دانشگاه تبديل شدند.
دكتر نادري مدير كل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از ارتقاء و تبديل 13 مؤسسه غيرانتفاعي از ميان 295 مؤسسه به دانشكده و دانشگاه خبر داد.
نادري تصريح كرد: از جمله مؤسساتي كه به دانشگاه ارتقاء يافته اند شامل دانشگاه شيخ بهايي در اصفهان، علوم فنون مازندران، مفيد قم، باقرالعلوم قم، علوم اسلامي رضوي، دانشگاه علم و فرهنگ در تهران، امام رضا(ع) در مشهد، امام صادق (غير وابسته تهران) و دانشگاه بين المللي در تهران است.
وي افزود: همچنين مؤسسات ارتقاء يافته به دانشكده نيز دانشكده معارف قرآني در اصفهان، دانشكده علوم حديث در تهران، دانشكده الهيات و معارف اسلامي در قم و دانشكده اصول الدين در قم است.
مدير كل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم در پايان با تأكيد بر اينكه هيچ استاني نيست كه مؤسسه غير انتفاعي نداشته باشد، تصريح كرد: تنها برخي از آنها داراي مجوز قطعي و برخي ديگر نيز در حال گرفتن مجوز قطعي مي باشند.

 



استدلال متهم: علت رهاسازي بيمار آلزايمري در خيابان نداشتن آدرس بود !

فرد متهم به رها كردن پيرزن مبتلا به آلزايمر علت اين اقدام خود را نداشتن آدرسي از وي دانست!
دكتر عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران با اعلام دستگيري متهم اصلي رها كردن سومين بيمار در تهران گفت: براي تكميل تحقيقات بازجويي از آسايشگاه كهريزك به دليل نپذيرفتن بيمار آغاز مي شود.
وي در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: متهم ياد شده علت اصلي اين اقدام خود را در دسترس نبودن آدرسي از بيمار دانسته است.
به گفته متهم قرار بوده بيمار را به آسايشگاه كهريزك منتقل كنيم كه آن ها از پذيرفتن اين پيرزن خودداري كردند.
جعفري دولت آبادي اعلام كرد: براي تكميل تحقيقات بازجويي از آسايشگاه كهريزك به دليل نپذيرفتن بيمار آغاز مي شود.
دادستان تهران همچنين گفت: تحقيقات از 6 متهم پرونده رها كردن دو بيمار در كشتزارهاي اطراف تهران همچنان ادامه دارد.
وي تأكيد كرد: 6 متهم اصلي اين پرونده با همكاري وزارت بهداشت شناسايي و بازداشت شده اند گفت: سه متهم از خدمه و راننده و سه متهم ديگر از مديران اورژانس بودند.
دولت آبادي افزود: در بازجويي ها تمام 6 متهم اقرار كرده و از كرده خود پشيمان شدند و گفتند به دليل نداشتن جا و امكانات مجبور به اين كار شديم ولي هنوز بازجوئي ها براي پيدا كردن نقاط كور و مبهم پرونده ادامه دارد.
دولت آبادي در مورد تصاوير منتشر شده از دو بيمار رها شده در رسانه ها گفت: در مورد اين تصاوير چند ابهام وجود دارد. نخست اينكه آيا مي شود اين افراد از تخلفشان تصوير گرفته باشند؟ آيا افراد و شهرونداني كه اين دو بيمار را ديده اند براي اثبات گفته هايشان عكس گرفته اند؟ آيا اين تصاوير با وجود بيسكويت و ليوان آبي كه در كنار بيماران است برنامه ريزي شده بوده است كه دادستاني همچنان در حال پيگيري و تحقيقات بر روي تصاوير است.

 



آغاز توزيع كارت آزمون هاي فراگير از 27 ارديبهشت

توزيع كارت آزمون هاي فراگير از 27 ارديبهشت ماه آغاز مي شود.
كارت ورود به جلسه سه آزمون كارشناسي، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از سه شنبه 27 ارديبهشت آغاز و تا 29 همين ماه ادامه خواهد داشت.
بنابراين گزارش هر سه آزمون روز جمعه 30 ارديبهشت برگزار خواهد شد.

 



كشف و ضبط 20 ميليارد ارز قاچاق در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين گفت: بيش از 20 ميليارد ريال ارز قاچاق توسط ماموران پليس در محورهاي مواصلاتي استان كشف و ضبط شد.
سرهنگ قاسم غياثوند اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر استان در يك اقدام اطلاعاتي توانستند اين مقدار ارز قاچاق را كشف و ضبط كنند.
غياثوند افزود: در پي انجام كار اطلاعاتي اقدام اين افراد براي خروج ارز قاچاق از كشور قطعي و مسجل شد و ماموران پليس با شناسايي دو متهم و دريافت دستور قضايي، خودروي متهمان را در آزادراه قزوين، كرج شناسايي كردند و پس از انجام اقدامات انتظامي خودرو پژوي متهمان در عوارضي قزوين- زنجان توقيف شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين يادآور شد: پس از دستگيري متهمان و بازرسي از خودرو، مقاديري اسكناس هاي 100 دلاري كشف و ضبط شد كه اين ارزها معادل 20 ميليارد ريال ارزش دارد.
وي افزود: متهمان دستگير شده جهت رهايي از مجازات قانوني اقدام به تطميع ماموران كرده و مقدار يك ميليارد ريال به آنان پيشنهاد رشوه كردند كه وظيفه شناسي ماموران پليس مانع از دريافت رشوه شد.
سرهنگ غياثوند خاطرنشان كرد: دستگيرشدگان در اعترافات خود اعلام كرده اند كه ارز را از بازار تهران به صورت عمده تهيه، و به ازاي هر دلار يك هزار ريال زير قيمت رايج خريداري مي كردند و در خارج از مرزهاي كشور به فروش مي رساندند.
وي گفت: ارز توقيف شده به بانك ملي تحويل و براي متهمان قرار وثيقه 40 ميليارد ريالي صادر شده است.

 



راه اندازي تلفن گوياي گزارشات مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر

تلفن گوياي گزارشات مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازي شد.
تلفن گوياي گزارشات مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر به شماره 22901266 در راستاي همكاري مردم در ارتباط با دستگيري معتادان و قاچاقچيان مواد مخدر راه اندازي شد.اين سيستم همه روزه به صورت 24 ساعته حتي در ايام تعطيل گزارشات مردم از سراسر كشور را دريافت مي كند.همچنين هموطنان مي توانند گزارشات كتبي خود را در اين خصوص به صندوق پستي گزارشات مردمي ستاد با شماره 7341-19395 ارسال نمايند.

 



حوادث كوتاه از كشور

تصادف مرگبار اتوبوس و پژو
برازجان - خبرنگار كيهان: شاخ به شاخ شدن اتوبوس و خودروي پژو 405 در محور آب پخش به برازجان 8 كشته و مجروح برجاي گذاشت.در اين حادثه كه سرعت زياد و سبقت غيرمجاز پژو عامل آن اعلام شده يك مادر و دو ختر سرنشين پژو جان باخته و پدر خانواده نيز به شدت مجروح شد.
همچنين 4 نفر از مسافران اتوبوس از جمله راننده آن مجروح شدند.
دستگيري سارق بانك
اهواز - خبرنگار كيهان: ماموران پليس آگاهي خوزستان در پي دريافت خبر سرقت از بانك ملي گتوند، سر كرده باند مربوطه به نام محمود را پس از شناسايي و اخذ نيابت از مرجع قضايي در شهرستان بوكان آذربايجان غربي دستگير كردند.
متهم در بازجويي ها به همدستان ديگرش اشاره كرده و اعتراف كرد كه در سرقت از بانك ملي گتوند 420 ميليون سهم برد و در سرقت از يكي از بانك هاي شهرستان مرند آذربايجان شرقي نيز دست داشته است.
2 كشته حاصل سرعت بالاي پژو
بندرعباس - خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودروي پژو در محور بندرعباس حاجي آباد به دليل سرعت بالا با يك حلقه لاستيك تريلي كه در وسط جاده بود برخورد كرده و راننده توانايي كنترل خودرو را از دست داده و پس از برخورد با دهانه پل واژگون شد كه در اين حادثه دو نفر از سرنشينان فوت و دو نفر ديگر مجروح شدند.
كشف 8 تن روغن مسروقه
اصفهان - خبرنگار كيهان: در پي شكايت فردي به كلانتري 11 زرين شهر فرماندهي اصفهان مبني بر اينكه راننده وي كه ساكن اين شهر مي باشد مقدار 8 تن از بار 20 تني روغن هاي مايع وي را در بين راه به سرقت برده است، موضوع در دستور كار قرار گرفت.در اين خصوص تحقيقات انجام و راننده كاميون شناسايي و در بازرسي از كارگاه متهم 8 تن روغن مايع يك ليتري كشف و ضبط شد.
سرقت از خانه هاي خالي
اراك-خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران كلانتري 11 محلات باند سرقت از خانه ها شناسايي و متلاشي شد.اين سارقان با شناسايي خانه هاي خالي از سكنه در يك موقعيت مناسب دست به سرقت مي زدند.در اين ارتباط 4 نفر دستگير شدند و تاكنون به 4 فقره سرقت از خانه اعتراف كردند.
دستگيري سارقان سابقه دار
گرگان-خبرنگار كيهان: در پي دهها فقره شكايت مردمي در ارتباط با سرقت از منازل و مغازه هاي سطح شهر موضوع در اختيار ماموران پليس اين شهر قرار گرفت. با شروع تحقيقات و بررسي شيوه هاي سرقت و با بررسي سوابق متهم مشخص شد او از سارقان سابقه داري است كه اعتياد به موادمخدر داشته و چندين بار دستگير شده است.متهم به همدستان ديگري اعتراف كرده و 20 فقره سرقت را قبول كرده است.
طرح برخورد با سوداگران
زنجان-خبرنگاركيهان: طرح ضربتي برخورد با سوداگران مرگ در 29 نقطه استان زنجان اجرا شد كه با اجراي اين طرح 67 خرده فروش، نگهدارنده و معتاد به موادمخدر دستگير و مقداري موادمخدر كشف شد.اين طرح در سطح شهرستان هاي استان زنجان به مدت يك هفته به اجرا درآمد.

 



وزارت بهداشت: عملكرد اورژانس بيمارستان هاي كشور ارزيابي مي شود

رئيس اداره اورژانس بيمارستاني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: عملكرد اورژانس بيمارستان هاي كشور در سال جاري، نظارت، بررسي و ارزيابي مي شود.
نادر توكلي افزود: گروه هاي كارشناس وزارت بهداشت در سال جاري به صورت فعال، عملكرد اورژانس بيمارستان ها را براساس معيارهاي موجود بررسي خواهند كرد.
رئيس اداره اورژانس بيمارستاني وزارت بهداشت اظهار داشت: مديريت تخت هاي اورژانس و تشكيل كميته تعيين تكليف بيماران بستري، بخشي از وظايف محوله به اورژانس هاي بيمارستاني است كه مورد نظارت گروه هاي كارشناسي، قرار خواهد گرفت.وي، نظارت بر استانداردسازي دارو و تجهيزات درماني را از ديگر موارد نظارتي گروه هاي كارشناسي وزارت بهداشت، برشمرد. توكلي تاكيد كرد، دير بستري شدن برخي بيماران موجب ازدحام بيماران و تاخير در درمان آن ها مي شود بنابراين بايد فردي در بيمارستان به عنوان مسئول نظارت بخش بستري، تعيين شود.

 



در پي افشاگري عليه زمين خواري استاندار فارس فرماندار شيراز را بركنار كرد

حسين قاسمي فرماندار شيراز توسط روح الله احمدزاده استاندار فارس از كار خود بركنار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس حسين قاسمي چندي پيش درباره زمين خواري هاي فردي به نام الخوري در شيراز افشاگري كرده بود.
وي همچنين در هفته هاي گذشته طي سخناني به شدت از طرح مباحثي همچون مكتب ايراني انتقاد كرده و خاطرنشان كرده بود: ما فرزندان خميني كبير هستيم همان كه معتقد بود ملي گرايي، خلاف دستور اسلام است و ملي گرايي براي اين مملكت هيچ كاري نكرده است و مي فرمودند: كساني كه مي خواهند ملي گرايي را احيا كنند مقابل اسلام ايستاده اند. ما با ملي گرايي مخالفيم زيرا ملي گرايان در مبناي فكري خود اصالت را به ايران و ايرانيت مي دهند و به گفته شهيد آويني «ملي گرايي به مفهوم ناسيوناليسم با اسلام جمع نمي شود. »
در حالي كه الخوري اخيراً در برخي محافل اعلام كرده بود كه من قاسمي را بركنار خواهم كرد پرونده اين فرد در كميسيون اصل 90 مجلس در حال بررسي است.
خاطر نشان مي شود چندي پيش كه خبر بركناري احتمالي فرماندار شيراز منتشر شد، جمعي از دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز در نامه اي به رئيس جمهور از وي خواسته بودند زمينه ادامه خدمت فرماندار شيراز را فراهم كند.

 



تهران امروز سرد و باراني است

مديركل پيش بيني آب و هواي كشور گفت: دماي هوا در استان تهران كاهش مي يابد.
پرويز رضازاده با بيان اين كه با ورود سامانه جديد بارشي از نوار غربي كشور استان هاي منطقه تحت تأثير بارندگي قرار خواهند گرفت، افزود: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده، در نوارغربي و سواحل درياي خزر شمال شرق استان هاي اصفهان و كرمان به ويژه در خراسان شمالي و رضوي و استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان و يزد شاهد بارش پراكنده باران خواهيم بود.مديركل پيش بيني آب و هواي كشور ادامه داد: بارش قابل ملاحظه در تهران با ورود سامانه جديد بارشي از امروز اين استان را تحت تأثير قرار خواهد داد.رضازاده در خاتمه اظهار داشت: طي امروز و فردا دماي هوا در استان تهران 3 درجه كاهش مي يابد.

 



معاينه رايگان بيماران نيازمند در هفته هلال احمر

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر درباره برنامه هاي اين سازمان به مناسبت هفته هلال احمر گفت: در اين هفته در قالب اجراي پروژه هاي داوطلبانه، بيماران نيازمند توسط داوطلبان جمعيت رايگان معاينه مي شوند.
وي افزود: اين كاروان ها با استفاده از تخصص پزشكان خود، خدمات حمايتي، بهداشتي، درماني و اجتماعي به مردم مناطق محروم كشور ارايه خواهند كرد.
پورطلوعي همچنين از راه اندازي 300 پايگاه داوطلبي در ادارات و كارخانجات در هفته هلال احمر خبر داد و افزود: اين پايگاه ها با هدف گسترش فعاليت هاي داوطلبانه در كوچكترين اجزاي جامعه و محلات و ارتباط هرچه بيشتر با آنها ايجاد مي شود.رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر يادآور شد: تاكنون در فاز نخست ايجاد پايگاه هاي داوطلبي، 730 پايگاه در مساجد سراسر كشور راه اندازي شده است.
گفتني است هفته هلال احمر از 18 تا 24 ارديبهشت ماه است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14