(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 اردیبهشت 1390- شماره 19919

حديث دشت عشق
مرحله نيمه نهايي ليگ بسكتبال آغاز شد فينال زودهنگام در اصفهان
اخبار كوتاه از فوتبال
شاگردان گوارديولا يك پاي فينال شدند 2 برد براي بارسلونا در 5 ال كلاسيكو
مربي كروات تيم ملي هندبال يكشنبه در تهران
تكواندو قهرماني جهان- كره جنوبي باقري معتمد از رسيدن به مدال طلا بازماند
سعيدلو: ساخت و ساز اماكن ورزشي با سرعت ادامه مي يابد
كار استقلال به اما و اگر كشيده شد ذوب آهن مقتدرانه صعود كرد
پولادگر: به آنچه استحقاقش را داريم، مي رسيم
بازگشت قهرمان المپيك به دنياي كشتي در چهل سالگي!
خواندني از ورزش ايران
اخبار جهان فوتبال
پاره گزارشي از چگونگي شكست بخش خصوصي در ورزش ايران
راه هاي درآمدزايي گم شده است!
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «اصغر دادوئي ززولي»
هركس در مقابل اين انقلاب بايستد هلاك مي شود
با سلام و درود به مهدي موعود عدالت گستر جهان و به پا دارنده عدالت واقعي از بين برنده كاخ ظلم و ستم در جهان و سلام و درود بر نايب برحقش امام ملت، قلب تپنده امت مسلمان و سلام به حسين مظلوم كه درس شهادت از او گرفته مي شود و نمونه بارز انسانيت و بشريت مي باشد. درود و سلام بر تمامي شهداي جنگ تحميلي حق عليه باطل و سلام و درود بر شهداي انقلاب اسلامي. در رأس آنها شهيد مظلوم بهشتي و رجايي و باهنر كه باعث بارور شدن انقلاب شدند.انقلاب انقلاب محرومان مي باشد و هر كسي در مقابل اين انقلاب بايستد هلاك مي شود. به فرموده مرحوم طالقاني تمام اين بدبختيها ضربه هايي كه انقلاب ما دچار آن شد، از دست افراد نادان و جاهل و خودمحور بود كه در نقاب انقلابي بودن و حزب الله بودن جا زدند.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



مرحله نيمه نهايي ليگ بسكتبال آغاز شد فينال زودهنگام در اصفهان

مسابقات پنجگانه مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال از امروز آغاز مي شود.
مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال روز پنجشنبه با ميزباني دوتيم ذوب آهن و مهرام آغاز مي شود. در حساس ترين بازي اين مرحله دو تيم مدعي ذوب آهن و پتروشيمي ديدارهاي خود را در اصفهان آغاز مي كنند. اين دو تيم كه براي قهرماني در اين فصل از ليگ برتر گام به رقابتها گذاشته اند در اين مرحله به قرعه سختي برخورد كرده اند.
كوهيان درباره اين ديدار مي گويد: حساسيت اين بازي بسيار زياد است و ما بايد براي هر لحظه اين مسابقه برنامه خاصي داشته باشيم. اين فينال زودهنگام كه در پنج نوبت برگزار مي شود، مي تواند جذابيت بالايي داشته باشد كه البته از رسيدن يكي از اين دو تيم قدرتمند به فينال نيز جلوگيري مي كند.
هاشمي سرمربي پتروشيمي نيز با تاكيد بر دشواري اين بازي براي هر دو تيم گفت: ذوب آهن باشگاه با هويتي است. براي پيكار با چنين تيمي اگر دو چشم داريم بايد دو تاي ديگر نيز قرض كنيم تا از هيچ منطقه بازي غافل نشويم. دو ديدار نخست اين مرحله روزهاي پنجشنبه و جمعه در اصفهان برگزار مي شود.
در ديگر ديدار اين مرحله مهرام مدافع عنوان قهرماني بايد برابر تيم با انگيزه توزين الكتريك كاشان صف آرايي كند. تابش نيا مربي توزين الكتريك درباره اين بازي گفت: بازيكنان جوان كاشان براي اثبات شايستگي هايشان با تمام قدرت برابر مدافع عنوان قهرماني حاضر مي شوند و براي پيروزي مبارزه خواهند كرد.
مهرامي ها كه در اين مرحله به نسبت ديگر مدعيان قرعه آسانتري دارند با حساسيت بيشتري قدم در ميدان خواهند گذاشت. شاهين طبع با تاييد اين شرايط اظهار داشت: كاشاني ها بدون هيچ استرسي به تهران مي آيند اما با توجه به توقعي كه از مهرام مي رود كار ما بسيار دشوار خواهد بود.
دو ديدار نخست اين دو تيم نيز به ميزباني مهرام برگزار مي شود.
ديگر تيم ها نيز براي كسب جايگاه هاي پنجم تا هشتم نيز امروز به مصاف حريفان خود مي روند. در همين چهارچوب شهرداري گرگان ميزبان دانشگاه آزاد است و راه و ترابري قم نيز در قزوين به مصاف كاسپين مي رود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شريفي استعفايش را براي سعيدلو نوشت
رئيس مستعفي كميته انضباطي مدعي شد استعفايش را تقديم رئيس سازمان تربيت بدني و معاون وي كرده است. مجتبي شريفي گفت: بنده درخواست قطع همكاري ام را نزد آقاي دكتر سعيدلو و معاون ايشان دكتر سجادي فرستادم زيرا چنين به اينجانب منعكس شده بود كه ايشان خواستار عدم حضور اينجانب در كميته انضباطي بوده اند گرچه عدم رضايت ايشان با رضايت و تمايل بنده به قطع همكاري همسو و همراه بوده است.
تراكتورسازي تهديد به كناره گيري از ليگ برتر كرد
قائم مقام باشگاه تراكتورسازي تبريز، گفت: اگر بازي ما برابر صباي قم تكرار نشود از ادامه رقابت هاي ليگ برتر كناره گيري مي كنيم. در نامه اي رسمي به فدراسيون فوتبال، از مسئولان سازمان ليگ درخواست كرده ايم كه ديدار با صباي قم را تكرار كنند و چنانچه اين مساله عملي نشود از ادامه مسابقات ليگ انصراف مي دهيم. وي اضافه كرد: پخش تصاوير تلويزيوني مسابقه دو تيم تراكتورسازي و صباي قم در برنامه هاي مختلف ورزشي ثابت كرد كه حق تراكتورسازي در اين بازي ضايع شده و اين تيم به داوري باخته است.
مجيدي صدرنشين گلزنان ليگ قهرمانان آسيا
فرهاد مجيدي در ديدار استقلال مقابل السد قطر از هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا 2 گل به ثمر رساند و در مجموع با 4 گل زده به تنهايي در پايان روز اول هفته پنجم صدرنشين گلزنان ليگ قهرمانان آسيا شد. پس از مهاجم استقلال، 8 بازيكن 3 گله قرار دارند كه احمد جمشيديان از سپاهان دومين بازيكن ايراني حاضر در ليگ قهرمانان است .
بكهام علاقمند به مربيگري تيم بريتانيا در المپيك 2012 لندن
كاپيتان پيشين تيم فوتبال انگلستان علاقمند است در رقابت هاي المپيك 2012 لندن هدايت تيم فوتبال بريتانيا را بر عهده داشته باشد. علاقمندي ديويد بكهام براي مربيگري تيم فوتبال المپيك بريتانيا در حالي مطرح مي شود كه او پيش از اين گفته بود قصد دارد در اين تيم بازي كند و اين در حالي است كه وي در آن زمان 37 ساله خواهد بود. بكهام آخرين بار در اكتبر سال 2009 مقابل بلاروس با پيراهن تيم ملي انگلستان به ميدان رفت. اين بازيكن 115 بازي ملي در كارنامه دارد.
اعتراض مظلومي به داور بازي استقلال - السد
پس از توقف استقلال مقابل السد قطر پرويز مظلومي سرمربي اين تيم گفت: داور استراليايي بازي يك پنالتي مسلم را براي ما نگرفت. چه بسا اگر داور خطاي روي مجيدي را پنالتي اعلام مي كرد مي توانستيم با كسب سه امتياز قطر را ترك كنيم. وي افزود: استقلال لياقت پيروزي برابر السد قطر را داشت اما متاسفانه در نيمه دوم بي جهت عقب كشيديم و بازي برده را با تساوي عوض كرديم. عقب نشيني بازيكنان استقلال برخلاف نظر كادرفني بود تا جايي كه همه مشاهده كردند در نيمه دوم ما حتي يك مهاجم هم به تركيب اضافه كرديم.
مارسلو بيلسا در مسير جانشيني مورينيو
طبق گزارش منتشره در روزنامه ماركا، مارسلو بيلسا، سرمربي سابق تيم ملي شيلي يكي از نامزدهاي جانشيني مورينيو، مربي پرتغالي رئال مادريد است.گمانه زني هاي موجود حكايت از آن دارد كه سران باشگاه رئال به دنبال خاتمه دادن به همكاري شان با مورينيو هستند و بعد از حذف اين تيم از گردونه رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا و ناكامي در رسيدن به قهرماني لاليگا اين تصميم را گرفته اند.
ابراهيم زاده: ذوب آهن قهرماني آسيا را مي خواهد
منصور ابراهيم زاده پس از برتري يك بر صفر ذوب آهن مقابل الامارات و صعود به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: تيم ما سرگروه است و خيلي وقت ها براي رسيدن به هدف تاكتيك را انتخاب مي كنيم. در اين مسابقه نيازي نبود كه مثل هميشه بازي كنيم و تنها به دنبال مهار كردن برنامه تاكتيكي حريف بوديم.وي ادامه داد: هدف ما قهرماني است و براي رسيدن به آن از هيچ تلاشي دريغ نمي كنيم.
كارشكني در فرودگاه منچستر براي ممانعت از ورود كريمي
اعضاي تيم فوتبال شالكه كه شب گذشته بازي برگشت شان در ليگ قهرمانان را برابر منچستريونايتد برگزار كردند، روز سه شنبه و در زمان ورود به فرودگاه منچستر به دليل ممانعت و مشكل تراشي پليس فرودگاه اين شهر بر سر راه ورود علي كريمي ، ستاره ايراني تيم شان ، بيش از دو ساعت در فرودگاه سرگردان ماندند.البته غير از كريمي چند بازيكن ديگر شالكه نيز مشكل رواديد داشتند اما در نهايت اين مشكل حل شد.

 



شاگردان گوارديولا يك پاي فينال شدند 2 برد براي بارسلونا در 5 ال كلاسيكو

ديدار تيمهاي فوتبال بارسلونا و رئال مادريد در دور برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان با تساوي يك- يك به پايان رسيد.
در اين ديدار پدرو در دقيقه 54 روي پاس تماشايي اينيستا با كاسياس دروازه بان رئال تك به تك شد و توپ را به تور دروازه چسباند تا بارسا يك بر صفر از حريف خود پيش بيفتد اما اين برتري تنها 10 دقيقه به طول انجاميد و مارسلو مدافع برزيلي رئال بازي را به تساوي كشاند. تلاش دو تيم در ادامه بازي نتيجه اي نداشت و بازي با همين نتيجه به پايان رسيد.
به اين ترتيب بارسا با توجه به پيروزي دو بر صفر در بازي رفت در سانتياگو برنابئو در مجموع سه بر يك از سد رئال مادريد گذشت و جواز حضور در فينال رقابتها را پيدا كرد.
اين پنجمين و آخرين ال كلاسيكو اين فصل بود، در اين 5 ديدار سهم بارسا 2 پيروزي و رئال يك پيروزي بود، دو بازي ديگر هم به تساوي انجاميد.

 



مربي كروات تيم ملي هندبال يكشنبه در تهران

ايويچ ريمانچ براي مذاكره نهايي با مسئولان فدراسيون هندبال كشورمان و قبول هدايت تيم ملي بزرگسالان، يكشنبه هفته آينده به تهران سفر مي كند.
پروسه استخدام سرمربي خارجي براي تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان با ورود ايويچ ريمانچ مربي كرواسي الاصل ساكن نروژ به روزهاي آخر خود خواهد رسيد. اين مربي متولد نوامبر 1956 ميلادي كرواسي است. در سال هاي جواني با تيم هاي هندبال ملي و باشگاهي كشورش عناوين مختلفي را از آن خود كرد و از سال 1997 پا به عرصه مربيگري گذاشت. ريمانچ در سال 1997 در كنار سرمربي تيم ملي نروژ به عنوان مربي فعاليت كرد و همراه با اين تيم در مسابقات قهرماني اروپا و جهان شركت كرد.
ايويچ ريمانچ كرواسي الاصل در چند سال گذشته هدايت تيم هاي باشگاهي هندبال نروژ را برعهده داشته است. وي طبق برنامه روز يكشنبه 18 ارديبهشت ماه با ورود به تهران با مسئولان فدراسيون هندبال كشورمان وارد مذاكره نهايي مي شود. وي بلافاصله بعد از نهايي شدن قراردادش با فدراسيون هندبال ايران با بررسي مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور، شاگردان خود را گزينش و زمينه برپايي اولين اردوي تداركاتي تيم بزرگسالان در سال جاري را مهيا خواهد كرد. تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان در سال 90 دو رويداد مهم را پيش رو دارد. رقابت هاي انتخابي المپيك لندن و مسابقات جام ملت هاي آسيا و انتخابي جام جهاني سال 2012 دو رويداد مهمي هستند كه نايب قهرمان آسيا قصد شركت در آن را دارد.

 



تكواندو قهرماني جهان- كره جنوبي باقري معتمد از رسيدن به مدال طلا بازماند

محمد باقري معتمد با شكست برابر حريف تركيه اي خود در ديدار نهايي وزن چهارم مسابقات جهاني به عنوان نايب قهرماني و مدال نقره دست يافت.
محمدباقري معتمد بعد از قهرماني در مسابقات جهاني 2009 اميدوار بود بتواند با پيروزي در ديدار فينال مسابقات جهاني 2011 يك مدال طلاي ديگر براي كشورمان به ارمغان بياورد اما در ديدار فينال به تكواندوكاري ازتركيه باخت. باقري معتمد كه براي رسيدن به ديدار نهايي حريفاني از شيلي، ميانمار، كرواسي، روسيه و افغانستان را شكست داده بود و در ديدار فينال برابر ثروت تزگل از تركيه كه مدال برنز المپيك و دو مدال طلاي جهان را در كارنامه داشت 9 بر8 شكست خورد و از رسيدن به مدال طلا بازماند. پيش از معتمد، فرزاد عبداللهي در وزن ششم موفق به كسب مدال طلا شده بود. ياسين اكبر نتاج، سوسن حاجي پور، سمانه شش پري، پريسا فرشيدي و راحله آسماني نيز با شكست مقابل رقباي خود از گردونه مسابقات حذف شدند.

 



سعيدلو: ساخت و ساز اماكن ورزشي با سرعت ادامه مي يابد

رئيس سازمان تربيت بدني گفت: در تمام شهرستان ها و استان هاي كشور پروژه هاي ورزشي زيادي داريم و اين قول را مي دهيم كار ساخت وساز و آماده سازي اين پروژه ها مانند گذشته با سرعت ادامه يابد.
علي سعيدلو درخصوص چگونگي نظارت بر نحوه اجرايي شدن مصوبات سفرهاي استاني در حوزه ورزش گفت: در سفرهاي استاني كه با حضور رئيس جمهور انجام مي شود، چند اقدام در اولويت كاري قرار مي گيرد و اقدام اول مربوط به بررسي مصوبات سفرهاي گذشته است كه از نزديك اين پروژه ها مورد بازديد قرار مي گيرد و اگر پروژه اي هم آماده بهره برداري باشد، در آن سفر افتتاح مي شود.
سعيدلو تصريح كرد: در تمام شهرستان ها و استان هاي كشور پروژه هاي ورزشي زيادي داريم و اين قول را مي دهيم كار ساخت وساز و آماده سازي اين پروژه ها مانند گذشته با سرعت ادامه يابد.
وي ميزان اجرايي شدن مصوبات دور اول سفرهاي استاني دولت در حوزه ورزش را در مجموع بين 90 تا 96 درصد عنوان كرد و گفت: مصوبات دور دوم نيز درحال پيگيري است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در پايان با بيان اينكه اعتبارات مورد مصوب در مجلس براي بخش ورزش بسيار مثبت خواهد بود، گفت: اميدواريم با تصويب اختصاص يك درصد اعتبارات دستگاه ها به امر ورزش در مجلس، اين اعتبار براي ساخت وسازها صرف شود و هيچ گونه توقفي در كار ورزش خصوصا از لحاظ زيرساختي نداشته باشيم. صحبت هاي سعيدلو درحالي مطرح مي شود كه روز گذشته رئيس سازمان بازرسي كشور اعلام كرد تمام فعاليت هاي سازمان از 12 اسفند سال گذشته غيرقانوني بوده است.

 



كار استقلال به اما و اگر كشيده شد ذوب آهن مقتدرانه صعود كرد

روز نخست از هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا با توقف استقلال و پيروزي ذوب آهن به پايان رسيد.
پس از برتري پيروزي برابر الاتحاد عربستان، دومين ديدار نمايندگان در هفته پنجم رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه شب درشرايطي برگزارشد كه استقلال نيمه اول را از السد قطر برده بود و شانس زيادي براي صعود به مرحله يك هشتم نهايي داشت اما در نيمه دوم دو گل دريافت كرد تا درنهايت بازي با تساوي 2-2 به پايان برسد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه 31 هزارنفري السد قطر برگزارشد شاگردان پرويز مظلومي در نيمه اول توسط فرهاد مجيدي (6 و 39) به دو گل دست پيدا كردند اما در نيمه دوم اين تيم السد بود كه توسط خلفان ابراهيم (55) و حسين الهايدوس (75) به گل رسيد توانست با اين تساوي 9 امتيازي شود و همچنان درصدر جدول باقي بماند.
در گروه اول نهمين دوره رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا تيم السد با 9 امتياز درصدر جدول قرار دارد، النصر عربستان تا قبل از ديدار هفته پنجم كه روز چهارشنبه برابر پاختاكور ازبكستان برگزار مي شود با 5 امتياز دوم است و استقلال هم با 5 امتياز در رده سوم قرار دارد. با اين شرايط شانس صعود استقلال به مرحله بعد كم رنگ شده است.
اما در ديگر ديدار سه شنبه شب تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان كه عنوان نايب قهرماني فصل گذشته را يدك مي كشد با پيروزي برابر الامارات با اقتدار به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد تا بازهم يكي از شانس هاي صعود به فينال باشد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه اختصاصي الامارات برگزارشد دوتيم در نيمه اول فوتبال پاياپايي را به نمايش گذاشتند كه البته ذوب آهن شادابي هميشگي را نداشت و نتوانست فوتبال زيبايي را به نمايش بگذارد. اما در نيمه دوم با صحبت هايي كه منصور ابراهيم زاده براي بازيكنانش داشت شرايط نماينده كشورمان بهتر شد و موفق شد در دقيقه 80 روي پاس كاسترو و ضربه بغل پاي محمد قاضي به گل برتري دست پيدا كند.
تيم فوتبال ذوب آهن با اين پيروزي 13 امتيازي شد و با اقتدار به عنوان صدرنشين گروه چهار به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرد. تيم فوتبال الامارات نيز كه اين ديدار را واگذار كرد با 6 امتياز در رده دوم قرار دارد و الشباب عربستان قبل از برگزاري بازي هفته پنجم با 5 امتياز سوم است و الريان قطر نيز با يك امتياز در رده چهارم قرار دارد.

 



پولادگر: به آنچه استحقاقش را داريم، مي رسيم

رئيس فدراسيون تكواندو گفت: در بخش بانوان به دنبال كسب سهميه هستيم و عملكرد ملي پوشان ايران در اين بخش رضايت بخش بود.
سيدمحمد پولادگر در پايان سومين روز از رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان ضمن بيان مطلب فوق افزود: در اين دوره از مسابقات چهار تكواندوكار داشتيم كه عملكرد خوبي در رقابتهاي جهاني داشتند. واقعيت اين است كه اينجا رقابتهاي جهاني است و سطح فني مسابقات به خصوص در اين دوره كه نزديك به مسابقات انتخابي المپيك است خيلي بالاست.
وي در جواب اين سئوال كه چقدر به قهرماني تيم اميدوار هستيد؟ پاسخ داد: غير از روز اول، نتايج خوبي تاكنون كسب كرده ايم. هنوز چهار نفر ديگر را در جدول داريم، معتمد مي تواند طلا بگيرد. به اميد خدا كه بتوانيم به آنچه استحقاش را داريم دست پيدا كنيم. بيستمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان كه با حضور تكواندوكاران 149 كشور از روز 11ارديبهشت ماه در كره جنوبي آغاز شده جمعه به پايان مي رسد.

 



بازگشت قهرمان المپيك به دنياي كشتي در چهل سالگي!

رولان گاردنر آمريكايي قهرمان رقابتهاي كشتي فرنگي المپيك 2000 سيدني در سن چهل سالگي به دنياي كشتي بازگشت.
گاردنر كه در المپيك 2000 سيدني برابر الكساندر كارلين روسيه اي نابغه كشتي فرنگي جهان به برتري رسيد و مدال طلا گرفت در شرايطي كه به مرز چهل سالگي نزديك شده است قصد بازگشت به دنياي قهرماني دارد. گاردنر كه در پايان ديدار رده بندي وزن 120كيلوگرم كشتي فرنگي المپيك 2004 آتن كه موفق شد سجاد برزي از ايران را شكست داده و صاحب مدال برنز شود، از دنياي قهرماني كناره گيري كرد و به كارهاي مختلفي از جمله تجارت پرداخت و حالا پس از هفت سال قصد بازگشت به دنياي كشتي را دارد. وي پس از دوران قهرماني تقريبا وزنش تا مرز 170كيلوگرم بالا رفته بود و سلامتي اش كاملا در معرض خطر بود و همين امر نيز باعث تصميم جدي گاردنر براي بازگشت به دنياي كشتي شد. سايت فدراسيون كشتي آمريكا ضمن اعلام اين خبر نوشت: قهرمان المپيك در حال حاضر در اردوي تيم ملي كشتي فرنگي آمريكا تمرينات خود را دنبال مي كند تا بتواند در المپيك 2012 لندن سومين مدال خود را در اين رويداد كسب كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با حكم حميد سجادي، زين العابدين واردي كه مدت هشت سال نايب رئيس فدراسيون اسب سواري بود، به عنوان سرپرست جديد اين فدراسيون انتخاب و پس از هشت سال جانشين محمدرضا تابش شد.قرار است انتخابات فدراسيون اسب سواري به زودي برگزار شود و تا آن زمان واردي سرپرستي اين فدراسيون را عهده دار خواهد بود.
¤ جورج زالاي، سرمربي مجارستاني تيم وزنه برداري نوجوانان ايران، پس از ديدار با حسين رضازاده، از موافقت رئيس فدراسيون با اعزام 4 ملي پوش به رقابت هاي پرو خبر داد.

 



اخبار جهان فوتبال

چلسي ته وز را هم قيمت با تورس مي خواهد
براساس اعلام يك نشريه بريتانيايي قهرمان فصل گذشته ليگ برتر انگليس آماده جذب كاپيتان غيربومي منچسترسيتي است.
چلسي كه فصل قبل در سايه درخشش ستارگان ريز و درشت خود مقام قهرماني پيكارهاي ليگ برتر را از آن خود كرد، در زمستان گذشته در ازاي رقم اعجاب انگيز 40 ميليون پوند فرناندو تورس را از ليورپول به خدمت گرفت. با توجه به اين كه رومن آبراموويچ مالك روسي تيم مي كوشد خط حمله اين تيم را براي فصل بعد بازسازي كند، براي جذب كارلوس ته وز كه تا دو سال قبل عضو منچستر يونايتد بود، رقمي به همين اندازه كنار گذاشته است.
چراغ سبز هيوز به فولام
سرمربي تيم فوتبال فولام انگليس براي انجام مذاكره جهت تمديد قراردادش اعلام آمادگي كرد. مارك هيوز گفت: اميدوارم همچنان روي نيمكت تيم در آينده بنشينم. البته براي اين منظور آماده هستم با مقامات فولام مذاكره كنم. مربي اسبق منچسترسيتي افزود: پس از انجام يك دوره همكاري با فولام، ضروري است در مورد شرايط ادامه همكاري براي آينده گفت وگو كنيم. از جانب من براي اين مورد مشكلي نيست. زيرا فولام را دوست دارم و علاقمند به تمديد زمان حضورم هستم. اين مربي 47 ساله ولزي از 29 جولاي سال گذشته زمام امور تيم لندني را در اختيار دارد. او در آن هنگام با امضاي قراردادي دو ساله، جانشين روي هاجسون شد.
رانيري به ليگ برتر باز مي گردد
براساس اعلام يك روزنامه بريتانيايي سرمربي ايتاليايي اسبق چلسي در فصل بعد زمام تيمي از ليگ برتر را در اختيار خواهد گرفت.
شواهدي در دست است كه نشان مي دهد كلاديو رانيري بسيار علاقه مند است مربيگري در انگليس را يك بار ديگر تجربه كند. وي كه در سال هاي 2000 الي 2004 زمام امور استامفوردبريجي ها را در اختيار داشت، آنقدر تحت تاثير موضوع بازگشت به جزيره است كه حتي به پيشنهادات پراكنده اي كه دريافت كرده، پاسخ منفي داده است. به عنوان نمونه وي يك هفته قبل به تيم روسي اسپارتاك مسكو كه خواهانش بود، پاسخ منفي داد.
هدف بعدي توتي، آلتافيني و مه آتزا است
فرانچسكو توتي با زدن دو گل برابر باري به ركورد 206 گل در كالچو رسيد و روبرتو باجو را پشت سر گذاشت و هدف بعدي اورسيدن به مه آتزا آلتافيني است.
توتي در فهرست بهترين گلزنان سري A با 206 گل در رده پنجم قرار گرفته و قصد دارد به ركورد 216 گل جوزپه مه آتزا و خوزه آلتافيني برسد.سمبل باشگاه رم تنها چهار بازيكن رابالاتر از خود مي بيند ولي به نظر مي رسد وي نتواند خود را به عنوان بهترين گلزن اين رقابت ها معرفي كند زيرا در پايان دوران بازيكني خود قراردارد و رسيدن به ركورد 274 گل چيزي شبيه غيرممكن است.
بالاك به جام ملت هاي اروپا فكر مي كند
كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال آلمان گفت: حضور در رقابت هاي جام ملت هاي 2012 اروپا هدف من است.
ميشائيل بالاك اظهار داشت: يك سال است از تيم ملي كشورم به خاطر دو آسيب ديدگي جدي دور افتادم. فكر مي كنم اين دوره سخت و طاقت فرسا را بالاخره پشت سرگذاشته ام. هدفم بهبود اوضاع تا حدي است كه بتوانم به تيم ملي بازگردم.مي خواهم درمسابقات يورو 2012 حضور داشته باشم. ستاره 34 ساله سابق چلسي انگليس و بايرن مونيخ افزود: تلاش مي كنم در فصل بعد با لوركوزن اوج بگيرم و بتوانم به تيم ملي بازگردم. دوست دارم پس از دست دادن مسابقات جام جهاني آفريقاي جنوبي، حضور در جام ملت ها را تجربه كنم.
اميدواري آنچلوتي به شكست منچستر يونايتد
سرمربي تيم فوتبال چلسي گفت: باحفظ روحيه و شخصيت تيمي قادر به كسب برتري مقابل منچستر يونايتد خواهيم شد.
كارلو آنچلوتي اظهار داشت: در شرايط كنوني، به دو خصلت بيش از هر چيزي ديگر نياز داريم كه موفق شويم. اين دو يكي شخصيت و ديگري حفظ روحيه است. در صورتي كه اين ويژگي ها را كاملا نمايان كنيم، به آنچه مي خواهيم مي رسيم. اين اظهارات از جانب وي در شرايطي عنوان شد كه تيمش روز يكشنبه آينده بازي حائز اهميتي با منچستر يونايتد دارد. جدالي كه در صورت كسب برتري، باعث خواهد شد امتيازات تيمش همچون صدرنشين به 73 برسد و آن وقت در دو هفته پاياني بتوانند سرنوشت قهرماني را ميان خود رقم بزنند.
صعود نورويچ سيتي به ليگ برتر
تيم فوتبال نورويچ سيتي درهفته چهل و پنجم رقابت هاي قهرماني انگليس با پيروزي مقابل پورتسموث به ليگ برتر صعود كرد.
تيم فوتبال نورويچ سيتي كه آخرين بار در سال 2005 در ليگ برتر انگليس حضور داشت در فاصله يك هفته مانده به پايان رقابت هاي ليگ قهرماني انگليس،باپيروزي يك برصفر مقابل پورتسموث جواز حضور در ليگ برتر را براي فصل آينده كسب كرد.
نورويچ با اين پيروزي 83 امتيازي شد در رده دوم قرار گرفت و به صورت مستقيم به ليگ برتر صعود كرد.پيش از اين تيم فوتبال كوئينز پارك رنجرز كه عنوان قهرماني ليگ يك را به دست آورد به عنوان نخستين تيم به ليگ برتر انگليس صعود كرده بود.
بن همام : از بلاتر خيلي حمايت كردم، اما بايد برود
رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا مي گويد با وجود اين كه در گذشته حمايت هاي زيادي از بلاتر انجام داده اما اكنون زمان تغيير اوست .
محمد بن همام كه به عنوان تنها رقيب سپ بلاتر براي رياست فيفا در دوره ي آينده ثبت نام كرده، اميدوار است بتواند با برخورداري از حمايت كشورهاي دنيا، كرسي رياست را از آن خود كند .
بن همام عنوان كرد: من با بلاتر همكار بوده ام و افتخار مي كنم كه چندين سال به عنوان يكي از اعضاي كميته ي اجرايي فيفا با او كار كرده ام. در اين مدتي كه در كنار او بودم چندين باز از او حمايت كردم. درسال هاي 1998 و 2002 از حضور او حمايت كردم، اما فكر مي كنم اكنون زمان تغيير فرارسيده است .
بن همام ادامه داد: معتقدم كه تغييرات در فيفا الزامي است و همچنين معتقدم كه وجود اصل رقابت و دموكراسي مي تواند براي نهاد فيفا بسيار مفيد و سازنده باشد . با اين وجود بلاتر همچنان اصرار دارد يك دوره ي چهارساله ي ديگر رياست فيفا را بر عهده داشته باشد و پس از آن اين كرسي را به شخص ديگري واگذار كند. وي قول داده در صورتي كه بار ديگر به عنوان رئيس فيفا انتخاب شود در دوره ي بعدي حضور پيدا نكند .

 



پاره گزارشي از چگونگي شكست بخش خصوصي در ورزش ايران
راه هاي درآمدزايي گم شده است!

رسول عسكري- محمود محمدي
اغراق نيست اگر بگوييم حال و روز تيم هاي خصوصي اسفناك است. گويا شرايطي بر ورزش ما حاكم شده كه تيم هاي خصوصي چاره اي جز نابودي ندارند. در اين گزارش قصد داريم چرايي شكست باشگاه هاي خصوصي در ورزش ايران علي الخصوص فوتبال را مورد بررسي قرار دهيم.
تشكيل نخستين تيم خصوصي در دهه شصت
سابقه تشكيل نخستين باشگاه خصوصي پس از انقلاب به اواسط دهه شصت برمي گردد. در آخرين روزهاي سال66 بود كه باشگاه پورا تأسيس شد. مالك اين باشگاه با خريد ستاره هاي نامي فوتبال ايران سروصداي زيادي به پا كرد اما به واسطه مشكلات مالي اين باشگاه بدون آنكه توفيقي در راه تيمداري داشته باشد، انحلال خود را اعلام كرد.
هزينه هاي سرسام آور، كمر بهمن را شكست
پس از پورا نوبت به باشگاه بهمن رسيد تا نام خود را به عنوان يك باشگاه خصوصي مطرح كند. بهمن كه با سرمايه گذاري شخصي تشكيل شده بود با خريد امتياز باشگاه وحدت وارد عرصه فوتبال شد. اين تيم در كمتر از دو سال و با جذب ستارگان سرشناس خود را به سطح اول فوتبال ايران رساند و چنين تصور مي شد كه آنها پيشگامان خصوصي سازي در فوتبال ايران خواهند بود، اما عدم تحقق پيش بيني مديران اين تيم و هزينه هاي زياد تيمداري باعث شد تا بهمن امتياز تيم خود را به پيكان واگذار كند.
استيل آذين متولد شد
در دهه هفتاد ديگر خبري از حضور بخش خصوصي نبود تا اينكه استيل آذين از اواسط دهه هشتاد وارد عرصه تيمداري شد. استيل آذين دو فصل قبل گام به ليگ برتر گذاشت و در اوايل سال حضور خود به مقامي بهتر از پنجمي دست نيافت. در ليگ دهم، اين تيم با جذب بازيكنان سرشناس كسب عنوان قهرماني و كسب سهميه صعود به مسابقات آسيايي را جدي ترين هدف خود قرار داد اما كار اين تيم به جايي كشيده شد كه در فاصله 2 هفته تا پايان رقابت هاي ليگ نه تنها كانديداي نخست سقوط به ليگ دسته اول است بلكه از انحلال اين تيم نيز خبرهايي به گوش مي رسد.
انحلال آخرين نسل از تيم هاي بخش خصوصي
اما همزمان با انتشار خبر انحلال باشگاه استيل آذين، تيم فوتبال نساجي مازندران نيز كه در رقابتهاي ليگ دسته اول بازي مي كند و از شانس مناسبي براي حضور در پلي آف برخوردار است، قصد دارد در پايان فصل از حضور در رقابت ها كناره گيري كند. مالك اين باشگاه اعلام كرد باشگاه نساجي مازندارن طي سه سال سرمايه گذاري در ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور، مبلغي معادل 70ميليارد ريال هزينه كرده است اما به دنبال بي مهري به بخش خصوصي در پايان مسابقات ليگ آزادگان از فوتبال كناره گيري خواهد نمود.
اگر گفته هاي پرهام درست باشد بايد گفت فصل آينده ديگر خبري از دو باشگاه خصوصي ايران به نام هاي استيل آذين و نساجي مازندران نيست!
وقتي هزينه بيشتر از درآمد مي شود
چرا باشگاه هاي خصوصي در ورزش ما نمي توانند موفق باشند؟! دكتر حسين قريب مديرعامل اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به اين پرسش مي گويد: چون سهم درآمدزايي اين باشگاه ها از منابع اقتصادي ورزش تنها 30-20 درصد است و 80-70 درصد كسري بودجه باعث مي شود كه شرايط بحراني در آن باشگاه به وجود بيايد و اساساً از بين برود. كسري آنها را بايد دولت و منابع دولتي مرتفع نمايد كه امر درستي نيست.
قريب ادامه داد: حق پخش تلويزيوني يكي از مواردي است كه در حال حاضر و در همه جاي دنيا يك منبع درآمد براي باشگاه هامحسوب مي شود. باشگاه هاي بزرگ دنيا وقتي براي جذب ستاره ها زير بار هزينه هاي سنگين مي روند حق پخش تلويزيوني شان نيز به موازات اين هزينه ها گران تر مي شود. يعني ميان خريد ستاره هاي بزرگ و حق پخش تلويزيوني رابطه مستقيمي وجود دارد. به همين دليل است كه حق پخش بازي ها در كشورهاي مختلف تعرفه هاي متفاوتي دارد. حق پخش بازيهاي لاليگا گران تر از بوندسليگا است.
مديرعامل اسبق باشگاه استقلال در بخش ديگري از صحبت هاي خود يادآور شد: نكته ديگري كه به نظرم خيلي اهميت دارد موضوع مالكيت معنوي است كه در كشور ما ابداً تعريف نشده است. برند و محصولات باشگاه ها خيلي ساده مورد سوءاستفاده قرار مي گيرد. ما در باشگاه استقلال به دنبال اين مدل بوديم كه از طريق به فروش رسيدن پيراهن اورجينال تيم فوتبال درآمدزايي كنيم اما سرمايه گذارهاي مان به بن بست رسيد و برخي توليدي ها اين مشكل را به وجود آوردند چون پيراهن استقلال را با همان طرح با نصف قيمت به فروش مي رساندند.
وي در پايان تصريح كرد: دولت در ورزش مي بايست از نقش بازيكن بودن فاصله بگيرد و به سمت بازيگرداني و داوري حركت كند و البته نقش حمايتي و هدايتي داشته باشد. البته در بخش خصوصي هم امكان ايجاد جريان هاي مافيايي و فساد وجود دارد. اگر بخش خصوصي تحت نظارت قرار نگيرد. اين مشكل ايجاد خواهد شد، چون انسان ذاتاً قدرت طلب است و تمايل دارد اين قدرت را به راحتي به دست بياورد. ذكر اين نكته ضروري است كه بگويم خصوصي سازي در فوتبال ايران به معناي بهشت برين نخواهد بود؛ بلكه بايد به امر مهم ديگري نيز توجه شود و آن نظارت بر بخش خصوصي توسط دولت است تا به محض مشاهده فساد، برخوردهاي لازم به آن صورت بگيرد. پس دولت بايد از بحث تأمين بودجه جاري باشگاه ها فاصله بگيرد و توجه اصلي خود را معطوف به زير ساخت ها نمايد.
واگذاري تمام تيم هاي دولتي به بخش خصوصي
در شرايطي كه مديرعامل اسبق استقلال تهران فعاليت بخش خصوصي را در فوتبال ايران غيرممكن مي داند، رئيس سازمان تربيت بدني معتقد است كه بايد تمام باشگاه هاي دولتي تا پايان سال 1390 به بخش خصوصي واگذار شوند. علي سعيدلو در اين خصوص مي گويد: امسال تا جايي كه شرايط اقتصادي ايجاب كند و استقبال بخش خصوصي براي ورود به عرصه ورزش وجود داشته باشد، تمام باشگاه هاي دولتي را نه فقط در رشته فوتبال بلكه در ساير رشته ها مانند كشتي، واليبال، بسكتبال و ديگر ورزش ها به مردم واگذار كنيم.
بسترسازي صورت نگرفته است
در اينكه دولت علاقه مند است ورزش را به بخش خصوصي واگذار كند، شكي نيست اما پيش از آنكه اين مهم صورت گيرد بايد مقدمات كار فراهم شود. منابع درآمدي در ورزش ايران مشخص نيست. فرد سرمايه گذاري كه وارد ورزش مي شود نمي داند بايد هزينه هاي خود را از چه طريقي جبران كند زيرا اينجا نه خبري از حق پخش تلويزيوني است و نه به قانون كپي رايت توجه مي شود. فارغ از اين دو موضوع، در ايران سهم باشگاه ها از بليت فروشي ناچيز است و عملا ديگر منبع درآمدي پيش روي مالكان آنها نيست. آيا با اين شرايط بخش خصوصي عقل از سرش پريده كه وارد كارزار ورزش شود؟! البته در اين واقعيت شكي نيست كه حضور در عرصه ورزش و فوتبال برخي پولدارها را به نوك قله شهرت رسانده است!
بهتر است مسئولان ورزش به جاي وعده دادن درباره خصوصي سازي، بستر اين كار را فراهم كنند تا بخش خصوصي باميل و رغبت فراوان و در جهت كسب سود بيشتر وارد ورزش شود.

پس از نفت، وزارت صنايع هم كنار مي كشد؟
آينده باشگاه هاي دولتي در خطر

پس از اين كه وزارت نفت اعلام كرد از سال آينده در ورزش حرفه اي هزينه نخواهد كرد، باشگاه هاي صنعتي هم براي ادامه فعاليت با آينده اي مبهم روبه رو هستند.
پس از آنكه نمايندگان مجلس در اواخر پاييز سال گذشته در قانون پنجم توسعه تصميم به تصويب بندي گرفتند كه براساس آن سازمان هاي دولتي از هزينه كردن در ورزش حرفه اي منع شدند، اين قانون حساسيتي را ايجاد نكرد و واكنشي را به دنبال نداشت اما با آغاز اجراي اين قانون رفته رفته وزارت خانه ها قانون مجلس را عملي مي كنند.
ابتدا وزارت نفت اعلام كرد كه مي خواهد اين قانون را عملي كند و اين زنگ خطر را براي باشگاه هايي نظير صنعت نفت آبادان و نفت تهران به صدا درآورد. پس از آن به نظر مي رسد ديگر وزارت خانه ها هم چنين تصميمي دارند.
به لحاظ تعدد باشگاه هاي فعال در ورزش حرفه اي وزارت صنايع يكي از پركارترين بخش ها است. باشگاه هايي نظير فولادمباركه سپاهان، ذوب آهن، سايپا، پيكان و... باشگاه هايي هستند كه زيرنظر وزارت صنايع و با بودجه اين نهاد دولتي ارتزاق مي كنند.
در اين شرايط اگر وزارت صنايع تصميم بگيرد مانند وزارت نفت فعاليت هايش را در ورزش قهرماني محدود كند، اين زنگ خطري بزرگ براي باشگاه هاي قديمي ورزش كشور به حساب مي آيد. البته تصميمي كه وزارت نفت و پس از آن ديگر وزارتخانه ها خواهند گفت، تصميمي نيست كه آن ها به خودي خود گرفته باشند.براساس قانون پنجم توسعه وزارتخانه هايي نظير وزارت نفت و صنايع نمي توانند در ورزش قهرماني هزينه كنند.
اتفاقي كه اگر به همين منوال صورت بگيرد، شرايط را براي باشگاه هاي اقتصادي و صنعتي كه هنوز براساس اصل 44 قانون اساسي خصوصي نشده اند، دشوار مي كند.بعيد نيست پس از تصميم وزارت نفت، ديگر وزارتخانه ها نظير وزارت راه و ترابري و صنايع كه دستي بر آتش ورزش دارند همچنين تصميمي بگيرند. آن گاه بايد ديد تكليف باشگاه هاي تمام دولتي ورزش ايران چه مي شود؟

رئيس سازمان خصوصي سازي:
زيان ده بودن باشگاه ها بر اصل واگذاري تاثير نمي گذارد

رئيس سازمان خصوصي سازي اعتقاد دارد تمام باشگاه هاي ورزشي بايد تلاش كنند تا فرايند خصوصي سازي با سرعت بيشتري طي شود.
پيمان نوري با اعلام خبر تصويب واگذاري باشگاه راه آهن به
بخش خصوصي در هفته گذشته، درباره واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پيروزي اظهار كرد: واگذاري اين دو باشگاه در اولويت كاري سازمان خصوصي سازي قرار دارد، ولي با توجه به ساختار صورتهاي مالي و گزارش بازرس قانوني اين دو باشگاه بررسي و كارشناسي آن ها پيچيده تر از ساير مشمولان واگذاري است. وي ادامه داد: ظاهراً هيچ تفاوتي بين واگذاري يك باشگاه ورزشي و يك كارخانه نيست، چرا كه تصور بر اين است كه واگذاري هر دو اين سازمان ها نيازمند طي يك فرايند آماده سازي واحد و يكسان است، اما بايد گفت از آنجايي كه باشگاههاي ورزشي با روح جامعه، مردم و به ويژه عواطف و احساسات هواداران آنها گره خورده است، بايد اين موارد را نيز در هنگام واگذاري به جد ملحوظ نظر داشت. واگذاري سازمان ها و شركت ها بر اساس اسناد مالي آن ها كه در اختيار سازمان قرار مي گيرد، انجام مي پذيرد. كارشناسان بايد اسناد مالي شركتها را بررسي كنند تا واگذاري سهام شان انجام پذيرد.
رئيس سازمان خصوصي سازي در مقابل اين سئوال كه فدراسيون فوتبال و باشگاههاي ورزشي نگران پاسخگويي به كنفدراسيون فوتبال آسيا درباره خصوصي نبودن باشگاهها در ايران هستند، گفت: اگر فدراسيون فوتبال و باشگاه هاي ورزشي نگران پاسخگويي به كنفدراسيون فوتبال آسيا درباره خصوصي نبودن باشگاه ها هستند، بايد علاوه بر
تلاش هاي ارزنده اي كه در اين ارتباط تا به حال داشته اند، همكاري بيشتر، اقبال بيشتر و همت بيشتري براي واگذاري سهام شان انجام دهند. اين كار باعث مي شود فرايند خصوصي شدن شان سرعت بيشتري بگيرد.
نوري در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه زيان ده بودن باشگاه هاي ورزشي تا چه اندازه در خصوصي شدن شان موثر است، با بيان اين كه چون سازمان خصوصي سازي نمي تواند اين دو باشگاه را به دليل
زيان ده بودن وارد بورس كند، آن ها را در تابلوي سوم فرابورس عرضه مي كند، اظهار كرد: زيان ده بودن يك شركت در روش واگذاري اش به بخش خصوصي تاثير مي گذارد، نه بر اصل واگذاري. بسياري از
شركت هاي زيان ده وجود داشته اند كه تاكنون واگذار شده اند. بايد بگويم ص رف زيان ده بودن مانعي براي واگذاري يك شركت نيست، بلكه انتظار اصلي از نتايج خصوصي سازي شركت ها اين است كه شركت هاي زيان ده يا كم سود ده به سوددهي بيشتر برسند و
شركت هاي سودآور، رشد بيشتري كنند. در غير اين صورت اصل واگذاري غيرمنطقي است.

كنار كشيدن دولت از فوتبال اتفاق خوبي است
جلالي: بايد قوانين باشگاه داري را اجرا كنيم

عليرغم تمام دشواري هايي كه تيم خصوصي با آن روبرو هستند مجيد جلالي اعتقاد دارد كنار كشيدن دولت از فوتبال اتفاق خوبي است و بالاخره بايد يك روز اين راه را رفت.
سرمربي تيم فولاد خوزستان گفت: اگر راه هاي درآمدزايي را براي باشگاه هايمان ببنديم و بگوييم كه فوتبالمان موفق نيست، نابودي فوتبال را رقم زده ايم. راه هايي از جمله حق پخش تلويزيوني، بليت فروشي، تبليغات دور زمين و ديگر مواردي كه تيم هاي حرفه اي از طريق آن ها درآمدزايي مي كنند بايد براي باشگاه هاي ايران باز شوند، در حالي كه در حال حاضر اين راه ها بسته هستند. وي با اشاره به اين كه كنار كشيدن دولت از اداره باشگاه هاي فوتبال اتفاق خوبي است، گفت: اين كه دولت بخواهد از اداره باشگاه هاي فوتبال كنار بكشد، به خودي خود اتفاق خوبي است. اما در كنار آن بايد براي باشگاه هاي خصوصي مان قوانين حرفه اي داشته باشيم.سرمربي فولاد افزود: بايد قوانيني را براي باشگاه داري خصوصي در كشور اجرا كنيم و جزئيات كار آن ها را مشخص كنيم. اين كه تا چه حد مي خواهند تخصصي اداره شوند و چه كارهايي مي خواهند در كنار كار اصلي خود انجام دهند.

 



اخبار ورزش ايران

عالميان: حاضر نشدم مدالم را دريافت كنم
نوشاد عالميان در خصوص كسب عنوان قهرماني در رقابت هاي آزاد لوكزامبورگ عنوان كرد: هر چند كه تمام بازيكنان بزرگ دنيا در اين رقابت ها شركت نكرده بودند، اما مسابقات از سطح بالايي برخوردار بود. بازيكنان ايراني عملكرد خوبي در اين دوره داشتند و جواب زحمات مربيان و مسئولان را به خوبي دادند. كسب عنوان قهرماني در رقابت هاي بزرگسالان بسيار سخت است و بسيار خوشحالم كه توانستم پس از سه دهه براي ايران اين افتخار را كسب كنم. با اين مقام اعتماد به نفسم بيشتر شد و با روحيه بالاتري خود را براي مسابقات جهاني آماده مي كنم. وي در مورد اينكه مدال و جايزه قهرماني او اهدا نشد، تصريح كرد: به علت اينكه نماينده رژيم صهيونيستي روي سكو بود حاضر نشدم براي دريافت مدال به روي سكو بروم و مدال و جايزه خود را دريافت نكردم.
وزارت ورزش تشكيل نشود، نمي توانيم
در المپيك شركت كنيم
عضو هيأت رئيسه مجلس گفت كه در صورت عدم تشكيل وزارت ورزش براي شركت در المپيك با مشكل مواجه مي شويم.احمد ناطق نوري اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس دولت مكلف است كه هرچه زودتر اين وزارتخانه را تشكيل دهد و وزير آن را به مجلس معرفي كند. عدم تشكيل اين وزارتخانه و معرفي وزير مربوط به آن به مجلس بسيار خطرناك است و ضررهاي زيادي را متوجه ورزش كشور خواهد كرد. عضو هيأت رئيسه مجلس اظهار داشت: در حال حاضر حتي در بخش ورزش بسياري از جاهايي كه وجود دارد نمي توان هزينه كرد و اين مسئله بعد منفي دارد چرا كه اكثر تيم ها بايد تا شهريورماه سهميه المپيك بگيرند و اگر اين وزارتخانه تشكيل نشود ما نمي توانيم در المپيك شركت كنيم.
سومين بسكتباليست خارجي مهرام از ليتواني آمد
تيم بسكتبال مهرام سومين بازيكن خود را براي حضور در پلي آف ليگ برتر جذب كرد.كامبالا كاسپارس، بازيكن اهل كشور ليتواني است كه براي همراهي تيم مهرام در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال جذب اين تيم شد. كاسپارس كه تخصص بازي در پست 4 و 5 را دارد پيش از نيز در ليگ تركيه به ميدان مي رفت. شيخ سامب و كريس ويليامز ديگر بازيكنان خارجي مهرام محسوب مي شوند. مهرام در نخستين بازي مرحله نيمه نهايي
ليگ برتر ساعت 17 امروزميزبان توزين الكتريك كاشان است.
7 ماه گذشت و خبري از پاداش نشد!
با گذشت 7 ماه از بازي هاي آسيايي گوانگجو، هنوز شناگران،
شيرجه روها و دوچرخه سواران ملي پوش پاداش سعيدلو را نگرفته اند.ملي پوشان اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو پيش از اعزام، 5 ميليون تومان پاداش از سوي علي سعيدلو رياست سازمان تربيت بدني دريافت كردند. اين در حالي است كه تيم هاي ملي شنا، شيرجه و دوچرخه سواري به دليل عدم بازديد سعيدلو از اردوهاي تمريني آنها هنوز از اين پاداش محروم هستند. با وجود اين كه بارها فدراسيون هاي مربوطه اعلام كرده اند كه قرار است به زودي اين مبالغ از سوي سازمان تربيت بدني به ورزشكاران پرداخت شود، اما هنوز خبري نيست.
انتقاد عليرضايي از سعيدلو و آيت اللهي
دارنده عنوان چهارمي بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: اگر به اردوي تيم ملي دعوت مي شدم هم نمي رفتم چون هنوز فدراسيون بدهي هاي مرا نداده است.محمد عليرضايي در خصوص عدم حضور در اردوي شهركرد عنوان كرد: هنوز فاكتورهاي اردوي كرواسي را كه از سوي فدراسيون پرداخت نشده است را دارم. اين در حالي است كه رياست فدراسيون به هيچ كدام از وعده هاي خود كه در حضور خبرنگاران در گوانگجو اعلام كرد، عمل نكرده است. با اين رفتارها چطور راهي اردوهاي تيم ملي شوم! وي گفت: تعجب مي كنم كه چرا آيت اللهي مدام از رئيس سازمان تربيت بدني تشكر مي كند، در حالي وي حتي پيش از اعزام تيم ملي به بازي هاي آسيايي گوانگجو حتي به اردوي تيم ملي سري نزد و سراغي هم از ما نگرفت.
لغو اردوي تيم ملي واليبال در پرتغال
اردوي تداركاتي تيم ملي واليبال ايران كه قرار بود 20 ارديبهشت ماه در كشور پرتغال برگزار شود، به دليل عدم صدور رواديد از سوي سفارت اين كشور لغو شد. به گفته امير خوش خبر كادر فني در تلاش است تا تيم پرتغال را به ايران بياورد و اگر اين موضوع ممكن نشد با توجه به درخواستي كه مسئولان فدراسيون به تركيه داده اند، احتمال حضور تيم ملي ايران در تركيه وجود دارد. تيم ملي واليبال تمرينات خود را در سالن مجموعه ورزشي آزادي پيگيري مي كند تا براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا آماده شود، اين رقابت ها از 28 شهريورماه سال جاري در تهران آغاز مي شود.
تيم دوچرخه سواري دانشگاه آزاد خرداد ماه در اندونزي
تيم دوچرخه سواري دانشگاه آزاد براي حضور در تور بين المللي اندونزي خرداد ماه راهي جاكارتا خواهد شد.اين تيم كه روز گذشته عنوان نخست مرحله اول ليگ برتر كشور را از آن خود ساخت، براي شركت در دو تور بين المللي آذربايجان و رياست جمهوري آماده مي شود. تيم دانشگاه آزاد پس از تور رياست جمهوري ايران نيمه خرداد راهي اندونزي مي شود تا در تور بين المللي سينگارات اين كشور شركت كند. اين تيم تير و شهريور ماه سال جاري 3 تور بين المللي چين را نيز پيش رو دارد.
جودوكاران ايران در آذربايجان به روي تاتامي مي روند
دو جودوكار ايران شنبه هفته آينده در جريان مسابقات گرندپريكس آذربايجان به مصاف حريفان خود مي روند.تيم ملي ايران متشكل از
علي معلومات در وزن 73- كيلوگرم و امير قاسمي نژاد در وزن 81- كيلوگرم ايران را به مقصد باكو ترك كرده است. رقابت هاي آذربايجان از جمعه شروع شده و تا يكشنبه ادامه مي يابد. در روز اول اوزان 60- و 66- كيلوگرم، شنبه 73- و 81- كيلوگرم و يكشنبه 90-، 100- و 100+ كيلوگرم به مصاف هم مي روند كه هر دو نماينده ايران شنبه مبارزه دارند. تيم هاي حاضر بعد از اتمام مسابقات به مدت سه روز با يكديگر اردوي مشترك خواهند داشت.
تيم ملي وزنه برداري ايران 4 تير در مالزي
تيم ملي جوانان كشورمان به منظور حضور در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان 4 تيرماه سال جاري عازم مالزي مي شود تا رقابت خود را با حريفان مطرح جهاني آغاز كند. رقابت هاي امسال از تاريخ 9 تيرماه در شهر پنانگ مالزي آغاز مي شود و تركيب تيم ملي جوانان كه هدايت آن را كوروش باقري بر عهده دارد، دو هفته مانده به آغاز رقابت ها اعلام خواهد شد. كوروش باقري، سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري بزرگسالان و جوانان ايران با اعلام اين خبر در مورد تركيب تيم ملي براي حضور در رقابت هاي قهرماني جوانان جهان گفت: از ملي پوشاني مانند كيانوش رستمي، بهادر مولايي و مجيد عسگري انتظار زيادي مي رود و اگر آنها بتوانند تا هفته هاي آينده شرايط بدني خود را حفظ يا ارتقا دهند، قطعاً بين كانديداهاي اصلي حضور در تركيب اصلي تيم ملي هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14