(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 اردیبهشت 1390- شماره 19922

جاده كرج- چالوس مسدود شد
سردار مومني خبر داد : راه اندازي سامانه اينترنتي تخلفات و نمرات منفي
آغاز طرح تابستاني پليس امنيت اخلاقي در كشور
دستگيري 2 قاچاقچي لاشه حيوان عجيب الخلقه در مشكين شهر
نوزاد پسر از بيمارستاني در كرمانشاه ربوده شد
گودبرداري غير اصولي 3 كشته و 3مجروح برجاي گذاشت
خانواده سه نفره قرباني گاز پيك نيكي در چادر شدند
حوادث كوتاه از كشور
سوداگر مرگ در لباس قاچاقچي سوخت به دام پليس افتاد
استمداد مراكز درمان رايگان بيماران كليوي از رئيس جمهور
جاعل صدها سكه بهار آزادي دستگير شد
دستگيري 3 جاعل اسكناس در خوزستان
عاقبت قصاب صبرا و شتيلا
دختر افغاني بازهم خبرساز شد
مرگ بن لادن دانشجويي را ميليونر كرد
مزايده شلوارهاي پرنسس ديانا



جاده كرج- چالوس مسدود شد

روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان البرز اعلام كرد: جاده كرج- چالوس از دوشنبه به مدت دو روز از ساعت 8 تا 14 مسدود است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رجانيوز، اين روابط عمومي علت مسدود شدن جاده چالوس را اجراي عمليات كوه بري، تعريض و ايجاد باندهاي سبقت اعلام كرده است.
طرح ايجاد باندهاي سبقت و رفع نقاط حادثه خيز اكنون در 11 نقطه از اين محور ارتباطي اجرا شده و در 10 نقطه باقيمانده نيز در دست اجراست.
بنابراين گزارش، به منظور ادامه اجراي طرح ياد شده، اين جاده در روزهاي 26 و 27 ارديبهشت ماه جاري نيز از ساعت 8 تا 14 مسدود خواهد بود.


 



سردار مومني خبر داد : راه اندازي سامانه اينترنتي تخلفات و نمرات منفي

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با تشريح روند اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: رويكرد راهور نيروي انتظامي در هفته اول اجراي قانون، اطلاع رساني و توصيه بود.
به گزارش كيهان سردار اسكندر مومني صبح ديروز در نشست خبري با خبرنگاران افزود: در هفته اول اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات شاهد كاهش 14 درصدي تخلفات رانندگي، كاهش 9 كيلومتري سرعت متوسط در جاده ها، كاهش 12 درصدي استفاده از تلفن همراه در جاده ها و كاهش تخلفات حادثه ساز بوديم.
وي گفت: همچنين در اين هفته شاهد افزايش ايستادن رانندگان پشت خطوط عابر پياده واستفاده از كلاه ايمني و كمربند ايمني توسط رانندگان بوديم.
مومني افزود: در نظر داريم براي آگاهي رانندگان از وضعيت تخلفات و نمرات منفي سامانه اينترنتي راه اندازي كنيم ولي در حال حاضر نيز رانندگان مي توانند با ارسال شماره VIN خودرو به سامانه پيامكي 30005151 از ميزان تخلفات و نمرات منفي خود اطلاع پيدا كنند.
رئيس پليس راهور نيروي انتظامي از گواهينامه هوشمند و جريمه الكترونيكي به عنوان 2 زيرساخت اصلي اجراي قانون جديد ياد كرد و گفت: در حال حاضر تمامي گواهينامه هاي صادره هوشمند هستند.
مومني افزود: جريمه الكترونيك به صورت پايلوت سال گذشته در تهران اجرا و مشكلات آن شناسايي و برطرف شد.
وي گفت: تا نيمه اول امسال در تمامي مراكز استانها و تا پايان سال نيز در سراسر كشور جريمه هاي الكترونيك به كار گرفته مي شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: تا پايان امسال مسيرهاي هراز، فيروزكوه و كندوان با نصب دوربين هوشمند مي شوند و در حال حاضر جاده هاي تهران - مشهد و اصفهان - شيراز تحت پوشش دوربين ها قرار دارند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: در قانون جديد رانندگان براي رسيدگي به اعتراضاتشان در مرحله اول مي توانند به مراكز پليس راهور مراجعه و اعتراض كنند اگر اعتراضشان نتيجه اي نداد در مرحله دوم به شعبه قضايي كه متشكل از يك قاضي و كارشناس راهنمايي و رانندگي است مراجعه و اين شعبه راي نهايي را كه لازم الاجرا و قطعي است، صادر مي كند.
سردار مومني از افزايش مهلت پرداخت جريمه ها به 2 ماه خبر داد و افزود: خودروهاي صفر كيلومتر تا 5 سال نيازي به مجوز معاينه فني ندارند.
سردار مومني درباره نصب كيسه هوا بر روي خودروها گفت: از ابتداي برنامه پنجم نصب كيسه هوا بر روي خودروها اجباري است و پليس چيزي تحت عنوان مهلت براي خودروسازان در نظر نمي گيرد.
وي در ادامه گفت: خودروهاي پر خطر و داراي ضريب ريسك بالا كه امكان نصب كيسه هوا و ترمز ضد قفل ندارند از چرخه توليد خارج خواهند شد.
وي اظهار داشت: روآ، وانت پيكان و وانت نيسان از خودروهايي هستند كه به زودي از چرخه توليد خارج مي شوند.
سردار مومني گفت: انتقال جنازه ها و مجروحان حوادث رانندگي طبق قانون جديد برعهده پزشكي قانوني، اورژانس و سازمان هلال احمر است. متاسفانه بسياري از مجروحان توسط مردم و خودروهاي عبوري انتقال داده مي شوند كه در نتيجه آن 50 درصد كشته هاي رانندگي حين انتقال به بيمارستان اتفاق مي افتد.
اطلاعيه شماره 1 ناجا
پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص ماده 9 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي نخستين اطلاعيه خود را صادر كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، رانندگان موظفند هنگام رانندگي گواهينامه،كارت خودرو، بيمه نامه معتبر شخص ثالث و برگه معاينه فني (براي خودروهايي كه بيش از 5 سال از توليد آن مي گذرد) را به همراه داشته باشند تا در صورت مطالبه ماموران راهنمايي و رانندگي آن را ارائه كنند.
بر اين اساس از آنجائيكه برابر ماده 9 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مصوب 8/12/89 زمان دريافت برگ معاينه فني از 2 سال به 5 سال افزايش يافته، وسائط نقليه تا 5 سال پس از توليد نياز به برگ معاينه فني ندارند و عوامل راهنمايي و رانندگي صرفا با وسايل نقليه اي كه بيش از 5 سال از تاريخ توليد آنان گذشته و برگه معاينه فني ندارند برابر مقررات رفتار خواهند كرد.

 



آغاز طرح تابستاني پليس امنيت اخلاقي در كشور

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا از آغاز طرح تابستاني پليس امنيت اخلاقي در كشور خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار احمد روزبهاني گفت: با توجه به مطالبات مردمي و انتظار مسئولان موضوع بحث امنيت اخلاقي به صورت پررنگ تر از سوي پليس پيگيري مي شود.
وي با بيان اينكه گشت هاي پليس اخلاقي مانند سابق كار خود را انجام مي دهند و تنها كلمه ارشاد از روي آنها برداشته شده، افزود: در حال حاضر همه از قوانين دراين رابطه مطلع هستند و نيازي به ارشاد نيست.
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا خاطرنشان كرد: با توجه به شروع فصل گرما و تابستان و همچنين انبوه مسافرت ها طرح تابستاني پليس امنيت اخلاقي نيز آغاز مي شود.
وي ادامه داد: در اين طرح براساس مطالبات مردمي با دارندگان تجهيزات دريافت از ماهواره و ديشهايي قابل رويت در بام و پنجره و بحث پوشش به شدت برخورد مي شود.
به گفته روزبهاني در سال جاري ده ها هزار نيروي پليس امنيت اخلاقي در سطح كشور فعال شده و با جرايم پنهان و آشكار در قالب نيروهاي محسوس و نامحسوس در مناطق مختلف همچون پاركها، جنگلها، دريا و غيره اقدامات خود را انجام خواهند داد.
روزبهاني با بيان اينكه طرح امنيت اخلاقي پررنگ تر شده است، اظهار كرد: در طرح امنيت اخلاقي با كساني كه به صورت مانكن گونه ظاهر مي شوند، پليس به صورت قانوني برخورد خواهد كرد.
وي ادامه داد: در برخي از موارد ديده شده است كه در خودروها كشف حجاب صورت مي گيرد و اين افراد توجيه درستي هم در اين رابطه ندارند كه طبيعتا پليس با اين افراد برخورد كرده و اين خودروها را توقيف و اين افراد را به مراجع قضايي معرفي مي كند.
روزبهاني خاطرنشان كرد: اين موضوع كه حجاب را در خيابان رعايت نكنند يعني حقوق شهروندي را زير پا گذاشته اند و نصب ديش ماهواره، باند فروش مشروبات الكلي، مزاحمت هاي خياباني و جرايمي از اين دست به نوعي زير پا گذاشتن حقوق شهروندي است و پليس مي خواهد كه امنيت و حقوق شهروندي رعايت شود.
رئيس پليس امنيت اخلاقي با بيان اينكه مطالبات مسئولان و مردم در اين رابطه بالا رفته است، افزود: پليس با تهاجم فرهنگي و فساد مبارزه خواهد كرد و طبيعتا كمك مردم را در اين زمينه مي طلبد تا بتواند امنيت مورد قبولي را ايجاد كند.
روزبهاني با بيان اينكه در پاركهاي بزرگ، گشت هاي پليسي به صورت دائم مستقر هستند افزود: شناسايي افرادي كه در بحثهاي غيراخلاقي فعاليت مي كنند با افرادي كه ايجاد مزاحمت نه تنها براي خانمها بلكه براي نوجوانان پسر دارند توسط ماموران پليس شناسايي و با آنان برخورد مي شود.
وي اضافه كرد: كساني كه عنوان مي كنند خودرو حريم خصوصي است و ادعا دارند كه مي توانند كشف حجاب كنند در حالي كه اين افراد از قانون بي اطلاع هستند و اين يك جرم مشهود محسوب شده و طبيعتا با آن برخورد خواهد شد.
روزبهاني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا پليس هاي راهنمايي و رانندگي هم مي توانند با موضوع بدحجابي برخورد كنند، اظهار كرد: پليس راهنمايي و رانندگي طبق قانون اجراي مقررات مي كند.

 



دستگيري 2 قاچاقچي لاشه حيوان عجيب الخلقه در مشكين شهر

2 قاچاقچي لاشه يك حيوان عجيب الخلقه، با تلاش ماموران انتظامي و يگان حفاظت محيط زيست مشكين شهر دستگير شدند.
به گزارش ايرنا، از مشكين شهر به دنبال انتشار خبري مبني بر كشف لاشه يك حيوان عجيب الخلقه و ناشناخته در مشكين شهر و قاچاق آن، دادستاني وارد عمل شد و با تلاش ماموران انتظامي و يگان حفاظت محيط زيست مشكين شهر 2 نفر از قاچاقچيان دستگير و لاشه اين حيوان كشف شد.
با انتقال لاشه حيوان به اداره حفاظت محيط زيست مشكين شهر بررسي هاي اوليه روي اين حيوان انجام شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست مشكين شهر گفت: بررسي دقيق و علمي اين لاشه نيازمند حضور ديرينه شناسان در اين شهرستان است.
حسين دهقاني افزود: با توجه به قراين و شواهد و شكل ظاهري اين حيوان مي توان گفت لاشه متعلق به خانواده حيواناتي است كه نسل آنها چند ميليون سال پيش منقرض شده است.
دادستان عمومي و انقلاب مشكين شهر نيز گفت؛ به احتمال قوي لاشه حيوان در جريان حفاري غيرمجاز آثار باستاني به صورت اتفاقي پيدا شده است.
لطف الله كوهي افزود: با توجه به آثار كربن و سوختگي بر روي بدن حيوان فراهم بودن شرايط ويژه زيرزميني عامل اصلي سالم ماندن شكل ظاهري آن بوده است.

 



نوزاد پسر از بيمارستاني در كرمانشاه ربوده شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
نوزاد پسر تازه متولد شده از بيمارستان حضرت معصومه(س) كرمانشاه ربوده شد.
هنگامي كه مادر براي تحويل گرفتن نوزادش مراجعه كرد كادر بيمارستان حضرت معصومه(س) كرمانشاه اعلام كردند كه نوزاد موردنظر مفقود شده است.
بدنبال اين اعلام مفقودي، مادر نوزاد به پليس 110 شكايت كرد و ماموران تجسس كلانتري 19 كرمانشاه در بيمارستان حضرت معصومه(س) حاضر شدند و تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردند.
براساس اين گزارش، پس از انجام تحقيقات لازم و ثبت اظهارات مادر نوزاد، مشخص شد كه نوزاد مفقود شده پس از تولد به عوامل پرستاري بيمارستان سپرده شده است و زمان تحويل نوزاد به مادرش گفته اند كه نوزاد مزبور مفقود شده است.
گفتني است ماموران نيروي انتظامي چند نفر را در رابطه با اين نوزادربايي دستگير كردند و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

 



گودبرداري غير اصولي 3 كشته و 3مجروح برجاي گذاشت

در پي ريزش يك منزل مسكوني در غرب تهران 3 تن كشته و 3 نفر ديگر نيز مجروح شدند.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام خبر فوق افزود: امدادگران اورژانس در ساعت 9:20 دقيقه شب يكشنبه از طريق تماس شهروندان در جريان وقوع حادثه اي در منطقه بلوار فردوس قرار گرفتند.
حسن عباسي افزود: امدادگران با دريافت اين خبر با 6 دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه در خيابان سازمان برنامه جنوبي واقع در بلوار فردوس عازم شدند.
به گفته وي امدادگران با حضور در صحنه حادثه با ساختمان فرو ريخته اي روبرو شدند كه به دليل گودبرداري غير اصولي دچار ريزش شده بود.
عباسي افزود: در اين حادثه پنج نفر زير آوار ساختمان سه طبقه محبوس شده بودند كه در عمليات هفت ساعته امدادگران و آتش نشانان دو نفر از افراد گرفتار كه مردي 54 ساله و 41 ساله بودند توسط امدادگران به بيمارستان حضرت رسول(ص) منتقل شدند.
به گفته وي يكي از آتش نشانان نيز در هنگام انجام عمليات نجات دچار سانحه شد كه توسط امدادگران به بيمارستان آتيه منتقل شد.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران گفت: در اين حادثه يك زن 35 ساله، دو پسر 6 و 7 ساله به علت گرفتار شدن در زير آوار جان خود را از دست دادند.

 



خانواده سه نفره قرباني گاز پيك نيكي در چادر شدند

اعضاي يك خانواده سه نفره كه در پارك دهخداي قزوين اقدام به برپاكردن چادر كرده بودند، براثر استنشاق گاز منواكسيدكربن جان باختند.
روابط عمومي پزشكي قانوني استان قزوين روز يكشنبه گزارش داد: اعضاي اين خانواده براي گرم كردن خود در داخل چادر از كپسول گاز پيك نيك استفاده كرده بودند كه به دليل استنشاق گاز منواكسيد كربن دچار خفگي شدند.
براساس اين گزارش ظاهراً حدود ساعت دوازده نيمه شب، اين خانواده مسافر كه شامل يك مرد 33 ساله، زن 26 ساله به همراه يك دختر بچه پنج ساله بودند براي استراحت در پارك چادر زدند. در روز بعد نگهبان پارك به علت عدم مشاهده تردد در چادر مربوطه تا بعدازظهر روز حادثه، به موضوع مشكوك شده و به پليس اعلام كرد كه مشخص شد هر سه نفر آنها براثر استنشاق گاز منواكسيدكربن جان خود را از دست داده اند.
دكتر رستمي از كارشناسان پزشكي قانوني قزوين فوت اين افراد را به دليل استفاده از كپسول گازپيك نيك براي گرم كردن در محيط بسته و استنشاق گاز منواكسيد كربن اعلام كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

برخورد موتورسيكلت ها 2 كشته داد
دامغان- فارس: برابر اعلام مركز فوريتهاي پليسي 110 شهرستان دامغان مبني بر يك مورد تصادف در محور دامغان به شاهرود ماموران به محل حادثه اعزام شدند.بررسي صحنه حادثه مشخص كرد كه حادثه بين دو دستگاه موتورسيكلت رخ داده و آنها پس از برخورد با هم دچار حريق شدند و دو نفر راكب آن كه يكي از آنها تبعه افغان بود، در دم جان باختند.علت اين حادثه حركت خلاف جهت يكي از موتورسيكلت ها اعلام شد.
زلزله 8/4 ريشتري در بندر ريگ
گناوه- فارس: بامداد ديروز زلزله اي به بزرگي 8/4 در مقياس ريشتر بندر ريگ از توابع شهرستان گناوه بوشهر را لرزاند.اين زلزله خسارت جاني و مالي نداشته و حتي برخي از ساكنان هم از وقوع آن مطلع نشدند.معاون سياسي فرماندار گناوه گفت: در بازديدي كه به همراه مسئولان محلي از منطقه داشتيم مشكلي وجود نداشت.
معدوم شدن 18 تن مواد خوراكي فاسد
اروميه- فارس: معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي گفت: براي اينكه افكار عمومي اهميت موضوع كيفيت و سلامت اقلام خوراكي را بيش از گذشته متوجه شوند امسال مقادير قابل توجهي از مواد خوراكي كشف شده به طور نمادين با حضور اصحاب رسانه و نمايندگان برخي از دستگاههاي مشاركت كننده در اين موضوع منهدم شد. مقدار مواد معدوم شده بالغ بر 18 تن بود.
مرگ بر اثر بدشانسي
خوراسگان- خبرنگاركيهان: مردي كه با موتورسيكلت از خوراسگان عازم يكي از روستاهاي اطراف بود در اثر برخورد راننده ناشناس با وي، زخمي شده و از جاده به بيرون پرت شد.
وي علي رغم زخمي شدن قصد رساندن خود به كنارجاده و كمك گرفتن از ديگران را داشت كه در همين حين با يك دستگاه خودرو برخورد كرده و جان خود را از دست داد.
خسارت تگرگ به كشاورزان
قزوين- ايرنا: زمين هاي زراعي، باغي و جاده هاي بين مزارع تعداد زيادي از روستاهاي بخش كوهين از سيلاب و تگرگ دو روز پيش آسيب فراواني ديدند.
بارش تگرگ بيش از همه به روستاي ديل آباد خسارت وارد آورده و شبكه آب آن را به دليل تركيدگي لوله قطع كرد.
اجراي حكم اعدام 2 قاچاقچي
ساري- خبرنگاركيهان: دادستان عمومي و انقلاب مركز مازندران از اجراي حكم اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در ساري خبر داد.
وي گفت: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ دستگاه قضايي به حكم قانون براساس مطالبات مردم به وظايف خود قاطعانه عمل خواهد كرد.
وي افزود: پرونده اين مجرمين پس از دستگيري در دادگاه انقلاب شهرستان ساري مورد رسيدگي قرار گرفت و پس از اجراي تشريفات قانوني و رسيدگي هاي نهايي سرانجام حكم اين سوداگران مرگ به اجرا درآمد.

 



سوداگر مرگ در لباس قاچاقچي سوخت به دام پليس افتاد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان از يك دستگاه خودروي حامل سوخت قاچاق 40 كيلوگرم ترياك كشف كردند.
فرمانده هنگ مرزي نگور و جكيگور در تشريح اين خبر گفت: ماموران اين هنگ در حين انجام ماموريت، به چهار خودرو كه حامل گالن هاي سوخت بودند مشكوك شدند.
سرهنگ برات ميرشكاري افزود: مرزبانان با رعايت موارد قانون به كارگيري سلاح قصد متوقف كردن قاچاقچيان را داشتند كه قاچاقچيان بدون توجه به دستور ماموران بر سرعت خود افزودند.
فرمانده هنگ جكيگور در ادامه افزود: ماموران براي جلوگيري از فرار قاچاقچيان اقدام به تيراندازي كردند كه قاچاقچيان به ناچار مجبور به توقف شدند.
وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي يكي از گالن هاي سوخت مقدار 40 كيلوگرم ماده مخدر از نوع ترياك كشف و يك نفر سوداگر مرگ را دستگير و جهت ادامه تحقيقات و انجام مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح كنند.

 



مدير عامل انجمن خيريه حمايت از كليوي ها عنوان كرد
استمداد مراكز درمان رايگان بيماران كليوي از رئيس جمهور

مدير عامل انجمن خيريه حمايت از كليوي ها از ناتواني مراكز وابسته به اين انجمن در پرداخت هزينه هاي جديد آب، برق و گاز خبر داد.
هاشم قاسمي گفت: اين انجمن مراكز مختلفي را براي درمان رايگان بيماران كليوي و دياليز آنها در كشور دارد كه با كمك افراد خير اداره مي شود اما پرداخت هزينه هاي جديد، آب، برق و گاز خارج از توان اين مراكز است.
وي در گفت وگو با فارس، افزود: هزينه هاي برق، آب و گاز براي مراكز درماني انجمن بيماران كليوي بسيار سنگين است و اين مراكز به علت ناتواني در پرداخت اين هزينه ها با مشكلات جدي مواجه شده اند و حتي برخي از آنان كه با كمك هاي مردمي و افراد خير اداره مي شوند در آستانه تعطيل قرار گرفته اند.
وي تأكيد كرد: طي چند ماه گذشته و بعد از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها هزينه هاي آب، برق و گاز چندين برابر شده است اما كمك هاي افراد خير به انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي به اين نسبت افزايش نيافته است به همين علت مراكز درمان و دياليز رايگان بيماران كليوي در ارائه خدمات به اين بيماران و حتي پرداخت حقوق پرسنل با مشكلات جدي مواجه شده اند.
قاسمي گفت: انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي يك مؤسسه عام المنفعه است كه با كمك افراد نيكوكار اداره مي شود به همين علت از مسئولان دولت مي خواهيم كه براي جبران هزينه هاي آب، برق و گاز اين نوع مؤسسات فكري بكنند تا خدمات رساني به بيماران خاص و صعب العلاج تعطيل نشود.
وي افزود: اين انجمن حدود 50 هزار نفر بيمار كليوي، دياليزي و پيوند كليه را در سراسر كشور تحت پوشش دارد و به آنان خدمات درماني رايگان ارائه مي كند اما به علت مشكلات جدي مالي حدود 2 ماه است كه براي اداره اين مراكز و پرداخت حقوق پرسنل دچار مشكل شده ايم و حتي در يكي از شهرستانها رئيس انجمن كليوي آن شهر براي پرداخت هزينه آب، برق و گاز مجبور شده است كه زميني را كه متعلق به اين انجمن بوده بفروشد تا توان پرداخت قبض ها را داشته باشد.
مدير عامل انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي گفت: قرار بود بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مبلغي از هزينه صرفه جويي شده براي سلامت مردم هزينه شود اما تاكنون كمكي از اين طريق به مراكز درماني و به خصوص انجمن هاي خيريه حامي بيماران نشده است و به همين علت از دولت و شخص رئيس جمهوري براي حل اين مشكل تقاضاي رسيدگي داريم و البته از افراد خير و نيكوكار نيز مي خواهيم بيش از گذشته به بيماران نيازمند كمك كنند.
وي افزود: علاوه بر آن قيمت برخي اقلام دارويي بيماران كليوي نيز افزايش يافته است و حتي پرداخت فرانشيز 10 درصد آن نيز براي برخي از بيماران بسيار سخت و در مواقعي غيرممكن شده است.

 



جاعل صدها سكه بهار آزادي دستگير شد

آمل- خبرنگاركيهان:
جاعل سكه بهار آزادي كه اقدام به ضرب مقدار زيادي سكه تقلبي كرده بود، دستگير شد.
بنابر گزارش معاونت اجتماعي نيروي انتظامي شهرستان آمل، در انجام عمليات از منزل شخصي كه شغل طلاسازي داشته تعداد 784 عدد سكه تقلبي ضرب شده با روكش طلا، 6 عدد سكه ضرب شده خام بدون روكش طلا، يك دستگاه درجه بندي شده مخصوص قاب سكه و مقدار آلات و ادوات جعل كشف شد و پرونده توسط پليس آگاهي آمل در دست بررسي است.

 



دستگيري 3 جاعل اسكناس در خوزستان

ماموران كلانتري 13 يك باند سه نفره جاعل اسكناس و اسناد دولتي در خوزستان را متلاشي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از نيروي انتظامي خوزستان، ماموران كلانتري 13 آبادان پس از دريافت خبري مبني بر جعل اسكناس و اسناد دولتي با اقدامات اطلاعاتي، مخفيگاه جاعلان را شناسايي و ضمن هماهنگي با مقام قضايي در يك اقدام غافلگيرانه سه نفر از متهمان را دستگير كردند.
در بازرسي از منزل متهمان 42 فقره انواع كارت هويتي، 352 برگ اسكناس جعلي، انواع سربرگ ادارات، چندين فقره سند خودرو، چندين فقره بيمه نامه خودرو، انواع تجهيزات جعل، يك قبضه سلاح كلت كمري و مقداري مواد مخدر كشف شد.

 



عاقبت قصاب صبرا و شتيلا

منابع آگاه در بيمارستان صهيونيستي «هداسا» اعلام كردند كه پزشكان مجبور شدند بخش هايي از روده «آريل شارون» نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي را كه بر اثر عفونت فاسد شده است، از بدنش جدا كنند.
پايگاه خبري «اخبار مصر» نوشت: پزشكان بيمارستان «هداسا» كه شارون در آن بستري است وي را براي جراحي فوري بخش هايي از روده كه بر اثر ابتلا به قانقاريا متعفن شده است، به اتاق عمل بردند.
اين منابع افزودند: انتظار مي رود پزشكان مجبور شوند اعضاي بدن شارون را كه دچار سكته مغزي و فلج كامل است و حتي قادر نيست پلك بزند، از بدنش جدا كنند.شارون 82 ساله كه در سال 1982ميلادي (1361) جنايت ضدبشري اردوگاه صبرا و شتيلا را مرتكب شد، از 5 سال قبل به دنبال حمله مغزي شديد به اغما رفت و از آن تاريخ تاكنون هوشياري خود را به طور كامل از دست داده است.براساس گزارش ها هزينه هاي صرف شده براي زنده نگه داشتن شارون به 440 ميليون دلار در سال بالغ مي شود.

 



دختر افغاني بازهم خبرساز شد

در مراسم بررسي عكس برتر سال 2011، عكس دختر افغاني كه گوش و بيني اش را به دست همسرش از دست داده، در صدر رقابت اين عكس ها قرار گرفت.
به گزارش شينهوا، تمامي ژست هايي كه در عكس اين دختر افغاني نمايان است، مواردي است كه بايد در عكاسي پرتره به آن توجه كرد و شايد به همين دليل است كه در رقابت براي عكس برتر سال قرار گرفته است.«پروفسور هلن وست گيست» از دانشگاه ليدن در اين رابطه گفت: آنچه در سال هاي گذشته باعث مي شد يك عكس به عنوان عكس برتر شناخته شود، فاكتورهايي مثل درد و ترس بود كه آن را به يك عكس شاخص تبديل مي كرد.وي در اين رابطه گفت كه انتخاب اين عكس به عنوان عكس برتر خبري سال مي تواند نشان دهنده تأثيرگذاري آن به دليل دردهايي باشد كه در چهره دختر افغاني نمايان است.عايشه اين دختر افغاني در سنين كودكي ازدواج ناموفقي داشت و به دليل آزار خانواده همسرش تصميم به فرار گرفت، اما دادگاه طالبان راي به بريدن بيني و گوش هاي او داد و همسرش اين حكم را اجرا كرد.

 



مرگ بن لادن دانشجويي را ميليونر كرد

زماني كه «موريس هراري» دانشجوي دانشگاه نيويورك خبر مرگ بن لادن را در روز يكشنبه شنيد، مستقيم به خانه رفت و سايتي به نام «تي شرت هاي بن لادن مرد» را افتتاح كرد.
به گزار ش انتخاب، اين دانشجو آخر روز سه شنبه موفق به فروش 10 هزار تي شرت به قيمت 12دلار شد و طي يك روز 120هزار دلار سود كرد. اين دانشجوي خلاق 23ساله در رشته تجارت تحصيل مي كند.

 



مزايده شلوارهاي پرنسس ديانا

دو شلوار پرنسس «ديانا» همسر شاهزاده انگليسي «چارلز» به قيمت گزافي در يك مزايده فروش رفت.
به گزارش رويترز، حراجي آمريكا اعلام كرد كه دو شلوار پرنسس ديانا در شهر «بورلي هيلز» به مزايده گذاشته شده و به مبلغ 276 هزار دلار فروش رفته است.«دارين جوليان» رئيس حراج خانه جوليان گفت: «از زمان مرگ ديانا در آگوست سال 1997 اين دو شلوار در كيفي مجهز به سيستم تنظيم درجه حرات نگهداري شده است. يكي از اين دو شلوار به قيمت 144 هزار دلار و ديگري 132هزار دلار به يك موزه معروف فروخته شد.جوليان گفت: «شلواري كه به مبلغ 144 هزار دلار فروخته شد، شلوار مشكي رنگي است كه ديانا در ديدارش از دولت انگلستان در سال 1992 و شلوار دوم را در جشنواره فيلم هاي سينمايي در سال 1987پوشيده بود.»گفتني است كه پرنسس ديانا در 29 ژوئن 1981 با شاهزاده چارلز وليعهد انگليس ازدواج كرد و بعد از مدتي به دليل اختلاف از وي جدا شد و سرانجام به همراه دوست پسر مصري اش در حين تصادف 31 آگوست 1997 فوت كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14