(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390- شماره 19929

يادداشت خبرنگار
با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري آزاد راه اردستان- اصفهان به بهره برداري رسيد
مازندران ميزبان ششمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا«ع»
ايران در كيهان
با حضور معاون علمي و فناوري رياست جمهور دفتر بنياد ملي نخبگان كردستان در سنندج افتتاح شد
امروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش بزرگداشت سپيده كاشاني برگزار مي شود
معاون پارلماني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد
پروژه مسكن مهر شيرين شهر اهواز تعطيل شد
رئيس سازمان هلال احمر استان: مسئولان استان اصفهان انتقاد پذير نيستند
افزايش اعتبارات عمراني اردبيل در سال جاري
تأخير بررسي ساخت كمربندي كاشان در معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان: همدان آمادگي ايجاد دانشكده هاي جديد را دارد
آغاز مرمت قلعه و ساباط بهاباد
ساخت 3 ايستگاه استاندارد دفن زباله در كرج
برخورد جدي با برداشت كنندگان غيرمجاز شن و ماسه



يادداشت خبرنگار

علت لغو ناگهاني يك طرح خوب فرهنگي چه بود؟
حرمت قلم فراتر از آن است كه براي تملق و چاپلوسي به نگارش درآيد يا به كسي اجاره داده شود و ما با شما سخن گفتن را مصاحبت دوستي با دوست و بهانه اي براي دلنوشته هاي خويش مي دانيم و بر سر تكليف در اين يادداشت نيز چند نكته حساس و گاه مورد غفلت واقع شده در جامعه را با شما در ميان بگذاريم و شما اين جسارت ما را به حساب اضطراب و حساسيت يك دوست ناآشنا، در قبال دوست خوب بگذاريد. استان مازندران به منابع طبيعي و انساني مشهور است. اما با اين ويژگي هاي منحصر به فرد و تلاش فراوان مجموعه مديران استان؛ متأسفانه براي توسعه استان، مردم هم چنان با محروميت هايي مواجه هستند. در مازندران اين طلاي سرسبز ايران، طرح ها و پروژه هاي بسيار باارزشي وجود دارد كه روند تكميل آنها بنا به دلايلي به كندي پيش مي رود. طوري كه به نظر مي رسد اتمام طرح هاي نيمه تمام در استان در سال 90 مي تواند به عنوان يكي از پايه هاي اساسي توسعه در مازندران باشد.
قصد نويسنده زير سؤال بردن تلاش هاي مديران استان نيست بلكه ضمن ارج نهادن به همه تلاش ها يادآوري مي كنم اين تلاش ها كافي نيست و بايد در سال جهاد اقتصادي اين تلاش ها دوچندان شود.
در حوزه فرهنگ نيز ما مشكلاتي داريم، زباله هاي فرهنگي كه سلامت روح و روان جامعه ما را به خطر انداخته است، نيازمند فكري جدي و راهكاري عملي و منطقي است و يا در حوزه كتابخانه ها كه حلقه گمشده فرهنگ ما مي باشد. طرحي كه در اداره كل كتابخانه هاي استان به تصويب رسيده بود كه با اجراي آن و برآوردهاي به عمل آمده، تحول عظيمي در حوزه كتابخانه هاي عمومي استان اتفاق مي افتاد؛ «همايش خيران كتابخانه ساز». اينكه به خيران جهت دهي ذهني مناسبي در اين حوزه داده شود، تا حوزه خيرات خود را از ساختن مسجد و مدرسه به حوزه هاي ديگري همچون كتابخانه ها تغيير دهند، كاري سخت اما شدني بود. كه بنا بر دلايلي... چند روز قبل از برگزاري همايش، اين مراسم مهم لغو شد و تمام زحمات بر باد رفت!
توجه به تأكيد رهبر معظم انقلاب كه فرمودند: «خدمت گزاران به مردم با به سرانجام رساندن پروژه ها كام مردم را شيرين كنند»، حجت را بر تمام مسئولان تمام مي كند و بايد جهاد كرد و نگاهي ويژه به اتمام طرح ها داشته باشيم. بي شك در اين راه همدلي تمامي مسئولان، رسانه ها و مردم مي تواند به روند كارها سرعت ببخشد و در نهايت مردم طعم رفاه و آسايش را بهتر بچشند.
محمدرضا فرجي- خبرنگار كيهان در ساري

 



با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري آزاد راه اردستان- اصفهان به بهره برداري رسيد

با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري باند دوم آزادراه اردستان- اصفهان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، رضا حاج آقاجاني در بازديد وزير راه و ترابري از پروژه كنار گذر شرق اصفهان در ارتباط با مشخصات فني اين پروژه بيان داشت: طول باند دوم آزاد راه اردستان- اصفهان 80 كيلومتر است.
وي ادامه داد: عمليات ساخت 20 كيلومتر از اين آزادراه از سال 1386 آغاز شده است.
رئيس اداره راه و ترابري اردستان افزود: براي ساخت اين آزادراه با عرض 12متر، 15 دهنه پل احداث شده است.
حاج آقاجاني درباره ميزان اعتبار هزينه شده براي اين طرح اظهار داشت: اين آزادراه با هزينه اي افزون بر 75 ميليارد ريال از محل اعتبارهاي ملي و استاني ساخته شده است.
وي با اشاره به اينكه اردستان با بيش از يكهزار و 700 كيلومتر راه همسنگ، مقام دوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، اضافه كرد: از اين مقدار 400 كيلومتر راه اصلي، 450 كيلومتر راه آسفالت روستايي و بقيه را جاده هاي خاكي روستايي تشكيل مي دهد.

 



مازندران ميزبان ششمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا«ع»

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: مهر امسال مازندران ميزبان ششمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا«ع» است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي به خبرنگار كيهان گفت: به مناسبت ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و در دهه كرامت، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ششمين جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) را همزمان با نهمين جشنواره بين المللي امام رضا برگزار مي كند.
وي افزود: اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليتهاي فرهنگي و هنري مرتبط با سيره ائمه معصومين، امتنان از پديدآوردگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده تر اين آثار، اهداف اساسي برگزاري اين رويداد محسوب مي شوند.
ابراهيمي با بيان اينكه همه گروههاي سني مي توانند در اين جشنواره شركت كنند، افزود: جشنواره در پنج رده سني كودكان (7 تا 10 سال)، نوجوانان(11 تا 15 سال)، جوانان (16تا 20 سال و 21 تا 31 سال) و بزرگسالان (31 سال به بالا) برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: علاقه مندان و شيفتگان امام رضا(ع) مي توانند تا دل نوشته هاي خود را تا دهم شهريور ماه به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
ابراهيمي زمان برگزاري جشنواره را نهم مهرماه عنوان كرد و افزود: مجموعه آثار منتخب جشنواره ششم در قالب مجموعه اي به نام «نجواي دل» منتشر خواهد شد و از هر گروه سني نفرات برتر هداياي نقدي دريافت خواهند كرد.

 



ايران در كيهان

اجراي 125 طرح تحقيقاتي
اراك- خبرنگار كيهان: رئيس مركز تحقيقات كشاورزي استان مركزي گفت: 125 طرح تحقيقاتي كشاورزي با هدف بهبود كمي و كيفي محصولات و كاهش هزينه هاي كشاورزي با اعتبار 992 ميليون ريال در استان مركزي، در دست اجراست. حميدرضا ميرداوودي افزود: اين طرح ها در گرايش هاي مختلف كشاورزي شامل، اصلاح بذر، خاك، گياه پزشكي، فني مهندسي، منابع طبيعي، آبخيزداري، علوم دامي، گل و گياهان زينتي، انار و زيتون اجرا مي شود.
لزوم احداث 88 پايگاه
بناب- خبرنگار كيهان: مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي در «همايش منطقه اي جمعيت هلال احمر استان» در بناب اعلام كرد: اكنون به 88 پايگاه امداد و نجات جاده اي در آذربايجان شرقي نياز داريم. دكتر نوري افزود: براساس طرح جامع امداد و نجات استان و طبق بررسي هاي انجام شده در سال 86 بايد 14 پايگاه در طول 5 سال در سطح استان احداث مي شد كه از اين تعداد 5 پايگاه در سال 87 بهره برداري شد، 5 پايگاه ديگر آماده تحويل است و 6 پايگاه ديگر نيز امسال احداث خواهد شد.
وي تصريح كرد: در اين راستا با تعامل حوزه معاونت جمعيت هلال احمر ايران و مجلس شوراي اسلامي 250 ميليارد تومان براي سال 90 استان اعتبار مصوب شد تا بتوانيم از اين محل، پايگاه هاي مورد نياز را احداث كنيم.
برگزاري جشنواره غذا
قشم- خبرنگار كيهان: جشنواره غذاهاي اقوام ايراني با حضور گروه هايي از اصفهان، كردستان، بوشهر، تربت جام، گيلان و آذربايجان شرقي در قشم برگزار شد. هدف اين جشنواره معرفي غذاهاي سنتي و نحوه طبخ آنها عنوان شده است.
برگزاري نمايشگاه تخصصي كودك
قزوين- خبرنگار كيهان: چهارمين نمايشگاه تخصصي كودك و نوجوان و سومين نمايشگاه ورزش و تجهيزات ورزشي همزمان با دومين نمايشگاه تخصصي شيريني و شكلات از 31 خرداد لغايت پنجم تيرماه در قزوين برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه كه در فضايي به مساحت بيش از 4 هزار مترمربع به مدت 6 روز برگزار مي شود توليدكنندگان و صاحبان صنايع در رشته هاي مرتبط با موضوع نمايشگاه محصولات خود را عرضه خواهند كرد.
در بخش كودك و نوجوان اين نمايشگاه شركت هاي توليد و عرضه كننده محصولات آموزشي و كمك آموزشي، اسباب بازي، بازي هاي فكري نرم افزارهاي رايانه اي و تجهيزات اتاق كودك و آموزشگاه هاي تحصيلي و غيرتحصيلي مراكز كمك آموزشي و مهدكودك ها و فعالان اين عرصه حضور خواهند داشت.
احداث 6 مجتمع فرهنگي
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان يزد گفت: از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان 6 مجتمع فرهنگي احداث شده است. حجت الاسلام والمسلمين حسيني كوهستاني افزود: از همين اعتبارات 6 دبيرستان معارف اين سازمان درحال توسعه است. به گفته وي، امسال حدود 12 هزار دانش آموز در سطح استان يزد در برنامه هاي قرآني و فرهنگي اين سازمان در ايام تابستان شركت خواهند كرد.
معافيت از پرداخت حق انشعاب
بابل - خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني بابل گفت: 900 خانوار تحت پوشش اين نهاد در بابل از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند. سيدحسين حسيني ادامه داد: اين نهاد در سال گذشته موفق به ساخت 136 واحد مسكن روستايي براي افراد نيازمند شد.
امضاي 18 قرارداد
كرمانشاه - خبرنگار كيهان: مديركل كار و امور اجتماعي استان كرمانشاه گفت: در پنجمين نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان موفق شديم قرارداد 18 طرح اقتصادي زود بازده و كارآفرين را منعقد كنيم. وي افزود: اين طرح ها با اعتبار 6 ميليارد و 385 ميليون تومان اجرايي مي شوند. طرح هاي مزبور شامل طرح هاي ايجادي، تكميلي و سرمايه در گردش هستند.
افزايش فرصت هاي شغلي
خوانسار - خبرنگار كيهان: استاندار اصفهان با اشاره به ايجاد اشتغال براي جوانان اظهار داشت: در سال گذشته 170 هزار شغل ايجاد كرده ايم كه شهرستان خوانسار يكي از شهرهايي است كه تعهدات اشتغال آن بيش از جدول اشتغال آن بوده است.
علي رضا ذاكر اصفهاني با اشاره به اينكه استان اصفهان بيش از يك دهه با خشكسالي درگير و روز به روز بر دامنه خشكسالي آن افزوده مي شود، گفت: مهم ترين چالش عمده استان آب و خشكسالي است كه براي خشكسالي برنامه هاي دراز مدت و كوتاه مدت مدوني را در نظر گرفته ايم كه در حال مطالعه و پيگيري است.
برگزاري جشن تكليف
ايوان غرب - خبرنگار كيهان: جشن تكليف 800 نفر دانش آموز پايه سوم ابتدايي دختر و سوم راهنمايي پسر در مسجد جامع شهرستان ايوان غرب برگزار شد. در اين مراسم آموزش و پرورش ايوان غرب به دانش آموزان، لوح سپاس همراه با هدايايي اهدا كرد.
بازديد از بيمارستان
¤ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در راس هيئتي، از بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان ايوان غرب بازديد به عمل آورد و در جريان مشكلات اين بيمارستان قرارگرفت. گفتني است دكتر مرضيه دستجردي در جريان دور سوم سفر هيئت دولت به استان ايلام دستور برطرف كردن نواقص و مشكلات بيمارستان امام رضا (ع) ايوان غرب را صادر كرده بود.
بالاترين متعهد ايجاد اشتغال
شاهرود - خبرنگار كيهان: فرماندار شاهرود در دومين نشست كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري اين شهرستان گفت: تعهد ايجاد اشتغال استان سمنان 18 هزار و 110 نفر پيش بيني شده است كه شاهرود بالاترين تعهد را دارد مهدي بندرآبادي افزود: تعهد ايجاد اشتغال شاهرود امسال 4 هزار و 31 نفر در نظر گرفته شده است.
4 هزار شاهرودي در راه حرم امام
¤ فرماندار شاهرود گفت: امسال در سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي بيش از 4 هزار شاهرودي به مرقد امام خميني (ره) عازم مي شوند.
وي افزود: برنامه هاي ويژه سالگرد ارتحال امام خميني نيز در جاي جاي شهرستان شاهرود به اجرا در خواهد آمد.
تردد 750 هزار خودرو
تبريز - خبرنگار كيهان: پليس راهور استان آذربايجان شرقي اعلام كرد: 750 هزار دستگاه خودرو در اين استان تردد مي كنند كه از اين تعداد 450 هزار دستگاه خودرو در تبريز و 300 هزار دستگاه ديگر در ساير شهرهاي اين استان در حال تردد هستند. براساس اين گزارش از سال 87 تاكنون 65 هزار خودرو در قالب طرح نوسازي خودروهاي فرسوده از رده خارج شده اند.

 



با حضور معاون علمي و فناوري رياست جمهور دفتر بنياد ملي نخبگان كردستان در سنندج افتتاح شد

سنندج - خبرنگار كيهان:
دفتر نمايندگي بنياد ملي نخبگان ايران در كردستان با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان كشور و جمعي از مسئولان اين استان در سنندج افتتاح شد.
در مراسم افتتاحيه دفتر نمايندگي بنياد ملي نخبگان نسرين سلطان خواه گفت: كردستان توانمندي هاي بسياري دارد و اميدواريم كه بنياد ملي نخبگان كردستان جهت شناسايي اين استعدادها و توانمندي ها به شيوه اي مطلوب و مناسب عمل كند.
معاون علمي رئيس جمهور با بيان اينكه كردستان يكي از قطب ها و ظرفيت هاي مهم براي توسعه است اظهار داشت: با برنامه ريزي و ارائه راهكارهاي بهتر مي توان از صنعت توت فرنگي از توليد تا فناوري بهره هاي مفيدتري برد و بايد با حمايت از اين صنعت شرايط رشد و توسعه بهينه اين محصول به صورت علمي و اصولي تر فراهم شود كه خود اين مهم زمينه افزايش اشتغال را در پي خواهد داشت.
رئيس بنياد ملي نخبگان ايران گفت: اگر بخواهيم سابقه ملي و تمدن ايران را به دنيا معرفي كنيم بايد به اين نقطه از ايران (كردستان) اشاره كنيم.
وي با بيان اينكه بالاترين سرمايه هر استاني استعدادها و نخبگان آن است گفت: بايد بسترهاي جذب و به كارگيري جوانان، نخبگان و استعدادهاي استان كردستان در راستاي توسعه و پيشرفت كشور بيشتر فراهم شود و افتتاح دفتر ملي نخبگان در كردستان در اين راستا صورت گرفته است.
گفتني است دفتر نمايندگي بنياد ملي نخبگان كردستان در ساختمان مركز تربيت معلم شهيد مدرس سنندج افتتاح شده است.

 



امروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش بزرگداشت سپيده كاشاني برگزار مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان از ارسال 110 اثر به دبيرخانه همايش بزرگداشت سپيده كاشاني خبر داد.
احسان مشكلاني در جمع خبرنگاران اين آثار را شامل 60 مقاله و 50 شعر اعلام كرد و افزود: اين همايش روزهاي 28 و 29 ارديبهشت ماه سال جاري با برنامه شب شعر و خاطره در تالار سپيده كاشاني دانشگاه آزاد اسلامي كاشان آغاز مي شود.
وي گفت: در اين برنامه چند نفر از شاعران نامي كشور خاطرات خود را از اين بانوي شاعره حماسه سراي كشور و آثار ادبي سروده شده درباره سپيده كاشاني ارائه مي كنند.
وي به اجراي زنده برخي اشعار مرحومه سپيده كاشاني توسط يكي از خوانندگان كشور اشاره كرد و اظهار داشت: اجراي نمايشنامه و پخش فيلم مستند از زندگينامه وي از ديگر برنامه هاي روز نخست اين همايش است.
وي، نواختن زنگ سپيده كاشاني به صورت همزمان در مدارس كاشان، افتتاح خانه سپيده كاشاني با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و نمايشگاه خوشنويسي از آثار وي را از جمله برنامه هاي روز دوم اين همايش برشمرد.
مشكلاني، چاپ دو جلد از كتاب هاي سپيده كاشاني و مجموعه اي از اشعار و مقالات اين شاعر بزرگوار را از ديگر اقدامات دبيرخانه اين همايش بيان كرد.
وي، هدف از برگزاري اين همايش را تجليل و تكريم از شخصيت سپيده كاشاني عنوان كرد و گفت: سپيده كاشاني سخن سراي نامدار معاصر از جمله شاعران حماسه و پايداري است كه با خلق آثار ادبي در حوزه شعر و ادب مقاومت و پايداري، نقش مهمي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت داشته است.
سرور اعظم باكوچي، متخلص به سپيده كاشاني در اول مرداد سال 5311 در شهر كاشان در خانواده مذهبي و اهل ادب و عرفان به دنيا آمد و در 21 بهمن سال 1371 در شهر لندن انگليس به علت بيماري دار فاني را وداع گفت.
پروانه هاي شب، هزار دامن گل سرخ، سخن آشنا، آنانكه بقا را در بلا ديدند، گزيده آثار، بانوي پروانه ها و لاله كوير از جمله آثاري است كه بر مبناي اشعار ماندگار و حماسي سپيده كاشاني به چاپ رسيده است.

 



معاون پارلماني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد

پوشش بهداشتي 100 درصدي شهرها و روستاهاي ايران
ساري- خبرنگار كيهان:
معاون پارلماني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از پوشش بهداشتي 100 درصدي شهرها و 98 درصدي روستاهاي ايران خبر داد.
رمضان محسن پور در همايش دو روزه فرهيختگان علوم پزشكي مازندران در مجتمع پيامبر اعظم(ص) اين دانشگاه افزود: علم بدون تهذيب منجر به قساوت مي شود.
معاون پارلماني وزير بهداشت با اشاره به اين كه بايد جايگاه نخبگان در توسعه هر كشوري مشخص باشد، يادآور شد: اگر تحليلي درست از توسعه داشته باشيم، انسان محور توسعه است.
وي با اشاره به اين كه در بودجه سال 90 با تكليف قانون برنامه پنجم به وزارت علوم و بهداشت بايد سه درصد از بودجه كل وزارتخانه ها به علم اختصاص يابد، اظهار داشت: اهتمام جدي در اين زمينه داريم تا اين بودجه را اختصاص دهيم.
محسن پور از فرهيختگان خواست براي به كارگيري درست و منطقي از اعتبار لحاظ شده در بودجه 90 علوم پزشكي را كمك كنند.
وي كشف استعدادها و شناسايي خلا هاي استان، برقراري ارتباط منطقي با صنعت و دانشگاه، پرهيز از تحقيقات و پژوهش هاي تكراري، حمايت از نخبگان، تشكيل شبكه نخبگان استاني براي شركت در همايش هاي كشوري و استاني، ايجاد بانك اطلاعاتي نخبگان در تمام رشته هاي دانشگاهي و مشاركت در تدوين برنامه توسعه 1404 مازندران را از وظايف فرهيختگان علوم پزشكي مازندران برشمرد.
محسن پور با اعلام اين كه شاخص سلامت در كشور قابل قبول است، گفت: پوشش بهداشتي در شهرها 100 درصد و در روستاها 98 درصد است. وي از كاهش شاخص مرگ و مير مادران باردار در كشور خبر داد و افزود: اين شاخص 22 در هزار است.

 



پروژه مسكن مهر شيرين شهر اهواز تعطيل شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
سرپرست، پيمانكاران و جمعي از كاركنان شركت هسايار (متصدي اجراي پروژه مسكن مهر شيرين شهر اهواز) با حضور در مقابل فرمانداري اين شهر ادامه فعاليت اين طرح را به دليل ايجاد فضاي ناامن كاري، زورگويي، سرقت و قتل و ضرب و شتم نيروها توسط اشرار، ناممكن دانستند.
سرپرست اين گروه كه تحت نظارت وزارت دفاع مشغول به كار شده اند، در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به علل تعطيلي اين پروژه گفت: برخلاف آن چه در بين عموم مردم تصور مي شود، مسائل مسير پيشرفت طرح مسكن مهر شيرين شهر، نه مربوط به بودجه و اعتبار است، نه كمبود نيرو و نه نقصان هاي فني، بلكه اين شرارت ها و زورگويي هاي اراذل واوباشي است كه رمق ما را براي ادامه كار از بين برده است.
بابك گلي پور در ادامه افزود: از اوايل فعاليت ما در اين پروژه چهار نفر زورگير با اذيت و آزار، شكنجه و تهديد كاركنان و پيمانكاران به قتل، ما را مجبور به پرداخت باج كرده و تا امروز هم هيچ كس نتوانسته جلودار آن ها باشد.
وي گفت: بسياري از مسئولان از جمله معاون وزير، استاندار، فرماندار و... در جريان اين شرارت ها قرار گرفته اند اما هيچ كدام از آن ها تا به حال پاسخ مشخصي در رابطه با برخورد با اين گروه به ما ارائه نداده اند. حتي زماني كه راننده جرثقيل در جريانات اين اتفاقات به قتل رسيد، پاسخ مسئولان و پي گيري هاي آنان در قبال اين رويداد دهشتناك سكوت معناداري بود.
گلي پور با بيان اين كه اين افراد نيروهاي ما را تهديد كرده اند كه اگر به فرمانداري مراجعه كنيد سرهايتان را از بدن جدا مي كنيم، ادامه داد چرا مسئولان ذي ربط توانايي برخورد با چهارنفر انسان شرور و زورگو را ندارند؟ امنيت و حفظ سلامت جاني پرسنل مسكن مهر را به عهده نمي گيرند. چه كسي پاسخگوي زيان هاي ناشي از تاخير در بهره برداري از اين پروژه خواهد بود؟
شايان ذكر است پروژه مسكن مهر شيرين شهر اهواز با قرارداد اوليه 2 هزار واحد مسكوني آغاز و پس از آن يك هزار واحد ديگر به آن اضافه شد. در حال حاضر نيز بيش از 20 ميليارد تومان سرمايه در اين پروژه راكد مانده و تا زمان تعيين وضعيت موجود كه غالب كاركنان طرح از جمله پرسنل بومي نسبت به آن معترضند؛ به همين صورت خواهد بود.

 



رئيس سازمان هلال احمر استان: مسئولان استان اصفهان انتقاد پذير نيستند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان هلال احمر استان اصفهان با انتقاد شديد از برخي مسئولان استان گفت: انتقادپذيري اين مسئولان به صفر رسيده و نگران آن هستم اگر كسي در آينده حتي پيشنهادي داد با واكنش هاي بسيار تندي مواجه شود.
سيداحمد نواب در گفت وگو با خبرنگاران، انتقاد را پل سازنده اي براي رفع مشكلات جامعه دانست و يادآور شد: با انتقاد سازنده مي توان بر معضلات فائق آمد و نبايد از آن گريخت.
وي با بيان اينكه در اصفهان هر كس انتقاد كرد با واكنش بسيار تند مواجه مي شود، افزود: در برخي موارد اين انتقادها موجب حذف افراد مي شود.
رئيس سازمان هلال احمر استان اصفهان با اعلام اينكه در حال حاضر بيش از 100 كاميون اجناس دسته دومي و تاريخ گذشته در انبارهاي اين سازمان وجود دارد گفت: بودجه اي كه دولت براي حوادث در نظر مي گيرد بايد در همين رابطه هزينه شود و نبايد افراد بنا به سليقه خود بودجه ها را هزينه كنند.
وي با اعلام اينكه با اين بودجه ها بايد جلوي حوادث و اثرات مخرب آن گرفته شود، افزود: با واگذاري مديريت متمركز داروخانه هلال احمر استان به تهران، نه تنها قيمت خدمات ارائه شده در داروخانه نسبت به داروخانه هاي ديگر افزايش يافته بلكه بسياري از خدمات نيز پوشش داده نمي شود.
نواب خواستار واگذاري داروخانه هلال احمر استان به سازمان شد.
رئيس سازمان هلال احمر استان اصفهان گفت: راه اندازي امداد هوايي استان با گذشت چند سال هنوز در كوچه خم نامه نگاري ها مانده و اقدامي براي آن صورت نگرفته است.

 



افزايش اعتبارات عمراني اردبيل در سال جاري

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: اعتبارات عمراني سال جاري اين استان، يقيناً بيش از سال گذشته خواهد بود.
سيدحسين صابري در مراسم توديع فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداري پارس آباد، افزود: اين افزايش نشانگر عنايت دولت به استمرار برنامه هاي عمراني و خدمت به مردم است.
وي تكميل طرح هاي نيمه تمام را از مهمترين برنامه هاي سال جاري اعلام كرد و گفت: مديران دستگاه هاي دولتي يك هفته تا 10 روز فرصت دارند معادل 5/1 برابر اعتبارت سال قبل پروژه هاي اولويت دار نيمه تمام مناطق محروم را تعريف و به استان معرفي كنند.
وي با اشاره به قابليت ها و ظرفيت هاي پارس آباد مغان گفت: اين منطقه از مناطق استثنايي كشور به ويژه در بحث آب و خاك و كشاورزي است.
وي به نقش كشاورزي در خودكفايي و استقلال كشور اشاره كرد و افزود: خوشبختانه پروژه هاي عمراني بزرگي در عرصه آب و خاك در پارس آباد در دست اجرا است.
وي ارتقاي سطح كشاورزي به سمت پيشرفته و مكانيزه و گسترش آبياري قطره اي و تحت فشار را از تأكيدات دولت در بودجه90 و برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: دولت، 50درصد هزينه هاي اجرايي مكانيزه شدن به صورت كمك بلاعوض و 50درصد بقيه را به صورت تسهيلات ارزان قيمت در اختيار كشاورزان قرار مي دهد.
وي همچنين بر حل مشكل آب شرب بخش اصلاندوز و تكميل هر چه سريع تر بيمارستان 120 تخت خوابي پارس آباد و نيز عمران شهرها تأكيد كرد.
در پايان با قدرداني از خدمت 32ساله التفات خدابنده فرماندار قبلي پارس آباد، ولي كريمي به عنوان سرپرست فرمانداري اين شهرستان معرفي شد.

 



معاون فرماندار خبر داد
تأخير بررسي ساخت كمربندي كاشان در معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون امور برنامه ريزي فرمانداري كاشان گفت: پيگيري براي ساخت كمربند اين شهرستان تاكنون نتيجه بخش نبوده است.
حميدرضا تأملي افزود: ساخت كمربندي كاشان از مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به اين شهرستان است و اين مصوبه هم اكنون براي دريافت مجوز كميسيون ماده 32 مبني بر توجيه اقتصادي و فني اجراي اين پروژه در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري است.
وي با اشاره به پيگيري هاي فراوان از سوي مسئولان شهرستاني، استاني و وزارت راه و ترابري براي آغاز اين طرح عمراني، اظهار داشت: تأخير در روند بررسي اين طرح در معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري مشكلات عديده اي را براي اين شهرستان به وجود آورده است.
وي تأكيد كرد: نبود كمربندي و تردد خودروهاي سنگين در داخل محدوده شهر، علاوه بر افزايش بار ترافيكي در ورودي و خروجي كاشان، زمينه بروز صدها حادثه رانندگي در سطح معابر و خيابان هاي اين شهر را نيز فراهم كرده است.
تأملي با بيان اينكه هم اكنون ساخت كمربندي به يك خواسته عمومي در كاشان تبديل شده است، تصريح كرد: منطقه ويژه اقتصادي و وضعيت رو به رشد و پيشرفت صنايع اين شهرستان، ضرورت تسريع در روند ساخت كمربندي اين شهرستان را دوچندان كرده است.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان: همدان آمادگي ايجاد دانشكده هاي جديد را دارد

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان، گفت: در صورت مساعدت دولت، دانشگاه علوم پزشكي همدان آمادگي راه اندازي دانشكده هاي جديد را دارد.
دكتر رضا صفي آريان در نشست هيئت رئيسه و مديران دانشگاه علوم پزشكي با استاندار همدان، افزود: دانشكده هاي جديد را با تأمين حداقل 50درصد زيرساخت ها توسط دولت، با هدف تأمين بازار كار براي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي مي توانيم ايجاد كنيم.
وي ادامه داد: با توجه به هزينه بر بودن چنين پروژه هايي، مساعدت دولت و مقامات استان را براي تأمين اعتبار نياز داريم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان اضافه كرد: برنامه دانشگاه، داير كردن دوره هاي كارداني و كارشناسي در شهرستان ها و دوره هاي بالاتر در مركز استان است.
دكتر صفي آريان گفت: هم اكنون در رشته پرستاري با كمبود نيرو مواجه هستيم به طوري كه ميانگين حضور مؤثر پرستار در مراكز درماني، تنها 7دهم درصد است.
وي افزود: البته مقدمات لازم براي ايجاد مجموعه هاي آموزشي، ابتدا اقدام براي ساخت فضاي آموزشي، خوابگاه و سالن غذاخوري را شامل مي شود و در ادامه كار نيز، جذب هيئت علمي و چارت تشكيلاتي در يك رديف مستقل ديگر، بايد ديده شود.

 



آغاز مرمت قلعه و ساباط بهاباد

يزد- خبرنگار كيهان:
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بهاباد از آغاز عمليات مرمت و بازسازي قلعه و ساباط بهاباد خبر داد.
مهدي جماليان با اشاره به اهميت احياي بافت تاريخي قلعه و ساباط بهاباد اظهار داشت: قلعه بهاباد و بناهاي موجود در آن با قدمت بيش از 500 سال داراي آثار تاريخي ارزشمندي نظير مجموعه حاج مهدي، مسجد، آب انبار، حسينيه، حمام و... است و از دوره زنديه به يادگار مانده است.
وي خاطرنشان كرد: اين قلعه داراي برج هايي با ارتفاع 9 متر بوده و در گذشته نقش بسيار مهمي در ايجاد امنيت ايفا مي كرده است.
جماليان با تشريح اينكه ساباط ها يا كوچه هاي سرپوشيده نقش بسيار مهم و كليدي در بافت تاريخي شهرهاي كويري دارند، افزود: يكي از كاركردهاي ساباط پديد آوردن سايه و جايگاهي خنك براي رهگذران است و به علت نيمه پوشيده بودن در زمستان سبب گرم تر شدن هواي درون ساباط از بيرون آن مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: همچنين ساباط ها سبب پديد آمدن يكپارچگي و پايداري خانه هاي اطراف خود مي شوند و به آنان در پايداري در برابر نيروهاي پديد آمده از فشار سازه كمك مي كند ضمن اينكه اين عنصر ارزشمند معماري بر فضاهاي عبوري نيز تأثيرگذار است.

 



ساخت 3 ايستگاه استاندارد دفن زباله در كرج

كرج- خبرنگار كيهان
مدير سازمان مديريت پسماند كرج از راه اندازي سه ايستگاه استاندارد دفن زباله در كرج خبر داد.
همايون رضا مدني در جمع خبرنگاران با اشاره به پاكسازي منطقه حصارك كرج از نخاله هاي ساختماني گفت: تاكنون 200 ميليون تومان براي جاده سازي و جمع آوري نخاله در اين منطقه هزينه شده است.
وي افزود: براي تكميل جاده و پاكسازي كامل منطقه از نخاله 400 ميليون تومان ديگر نياز است.
مدير سازمان مديريت پسماند كرج گفت: اين سازمان با بخش خصوصي در زمينه استحصال شن و ماسه از خاك و نخاله قرارداد بسته است ولي هنوز مجوز براي اجراي عمليات از طرف شورا صادر نشده است.

 



فرماندار بابل هشدار داد
برخورد جدي با برداشت كنندگان غيرمجاز شن و ماسه

بابل - خبرنگار كيهان:
فرماندار بابل نسبت به عوارض ناشي از برداشت بي رويه و غيرمجاز و حتي مجاز شن و ماسه در اين شهرستان هشدار داد.
جلسه بررسي و چگونگي برداشت شن و ماسه شهرستان بابل با حضور فرماندار بابل، مديركل دفتر فني استانداري مازندران و مسئولان محلي در محل فرمانداري بابل برگزار شد براساس اين گزارش فرماندار بابل با اشاره به وضعيت بسيار نگران كننده برداشت هاي غير مجاز شن و ماسه از حريم و بستر رودخانه و اراضي كشاورزي در شهرستان بابل گفت: متاسفانه با برداشت هاي غيرمجاز و حتي بعضا مجاز شن و ماسه از حريم و بستر رودخانه هاي بابلرود، سجاد رود، كلارود و خصوصا مناطق گنج افروز و همچنين اراضي كشاورزي، امروزه شاهد افتادن بستر رودخانه، افت سطح آب و سفره هاي زير زميني هستيم. يدالله افشار افزود: اين امرموجب از بين رفتن ابنيه و سازه هاي موجود در رودخانه و نيز ايجاد اختلاف ارتفاع بين سطح زمين ها و از بين رفتن اكوسيستم محيط زيست شده است. فرماندار بابل همچنين گفت: با توجه به حساسيت موضوع در حال حاضر روند صدور مجوز برداشت تن و ماسه از سوي دفتر فني استانداري بايد لزوما متوقف شده و دستگاه هاي متولي با تقويت گروهاي بازرسي با هرگونه تخلفي در اين زمينه برخورد كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14