(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390- شماره 19929

سبقت كارخانجات در افزايش قيمت هامردم: سزاي گرانفروش، نخريدن است
برخورد با متخلفان در طرح هاي سالم سازي دريا
ديركرد جرايم رانندگي بخشوده شد
شكنجه با روغن داغ
به مناسبت روز زن همايش 4 هزار نفري «بانوي بصير» با حضور احمدي نژاد برگزار مي شود
مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران: بليت كاغذي حذف شد
توده اي به وزن 7 كيلوگرم از بدن يك بيمار در سمنان خارج شد
رودخانه كرج 3 كودك را بلعيد
كلاهبرداري 7 ميليارد توماني نمايندگي ايران خودرو در اهواز
كشف 60 كيلوگرم نقره و سنگ الماس قاچاق در مرز بازرگان
به مدت 15 روز آزادراه تهران-پرديس بسته شد
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: جمع آوري معتادان نيازمند آماده شدن مراكز بازپروري است
بررسي وضعيت حسابرسي شهرداري منطقه 6 در شوراي شهر
حوادث كوتاه از كشور
محكوميت 10 ميليارد ريالي شركت حمل ونقل بين المللي در ايلام
نوزاد سفيد از پدر و مادر سياه



گزارش كيهان
سبقت كارخانجات در افزايش قيمت هامردم: سزاي گرانفروش، نخريدن است

سرويس اقتصادي-
برخي كارخانجات توليدكننده مواد غذايي در اقدامي خودسرانه قيمت محصولات خود را افزايش داده اند. مردم نيز در اين زمينه معتقدند، بايد اين افراد را به سزاي اعمالشان رساند و آن هم نخريدن اجناس اين دسته از توليدكنندگان است.
به گزارش خبرنگار ما، اين روزها برخي توليدكنندگان موادغذايي براي افزايش قيمت ها از يكديگر سبقت مي گيرند. كيهان هفته گذشته با انتشار گزارش خبر از افزايش قيمت برخي كالاها و كم فروشي و تقلب داد. در اين گزارش، مردم از افزايش قيمت شديد يك كارخانه توليدكننده بستني (ميهن) داده بودند. با توجه به اينكه مسئولان سازمان حمايت از توليدكنندگان اعلام كرده اند، توليدكننده اي حق افزايش قيمت كالاي خود را بدون هماهنگي با اين سازمان ندارد، شركت توليدي لبنيات كاله، اقدام به افزايش قيمت محصولات خود بطور خودسرانه نموده است. شركت كاله از 3 روز پيش قيمت انواع ماست، پنير، بستني و... را شديداً افزايش داده است.
خانم خانه داري كه در يكي از فروشگاه هاي سطح شهر مشغول خريد بود در اين زمينه گفت: كاله يك نوع ماست دارد كه قيمت هر سطل آن 2 هزار و 500 تومان بود، ديروز كه براي خريد مراجعه كردم، فروشنده گفت: با كمال شرمندگي قيمت آن به 3 هزار و 250 تومان افزايش يافته است. اين خانم خانه دار گفت: من هم چون از اين قيمت شوكه شدم، زيرايكباره 750 تومان قيمت يك سطل ماست افزايش پيدا كرده، پس دادم و نخريدم.
صاحب همين فروشگاه به خبرنگار ما گفت: ما شرمنده مردم هستيم ولي چاره اي نداريم گران مي خريم و مجبوريم گران بفروشيم.
آقايي نيز در يكي ديگر از فروشگاه هاي سطح شهر تهران درباره گراني محصولات لبني و بستني گفت: متأسفانه مدتي است كه برخي كارخانجات لبني و توليدكننده بستني اقدام به افزايش خودسرانه محصولات خود كرده اند كه اميدواريم هرچه سريعتر جلوي اين كارخانجات گرفته شود، او گفت: در اين مدت آنها گرانفروشي كرده اند و بايد دولت حق مردم را بگيرد و آنها را جريمه كند. در ميان صحبت اين شهروند تهراني، خانمي كه مشغول خريد بود گفت: من تصميم گرفته ام اجناس گران را نخرم، و به گفته قديمي ها، سزاي گرانفروشي نخريدن است. وي افزود: شركت كاله و ديگر شركتهايي كه محصولات خود را بي ضابطه گران كرده اند، چون مواد غذايي فاسدشدني توليد مي كنند، اگر مردم فقط يك هفته محصولات آنها را خريداري نكنند، اين مواد فاسد مي شود و بالاخره مجبورند قيمت ها را به قبل برگردانند.
خبرنگار ما در زمينه چگونگي افزايش قيمت محصولات كاله با سازمان حمايت از توليدكنندگان تماس گرفت. مسئول روابط عمومي اين سازمان گفت: پرونده اي در اين زمينه تشكيل شده و مسئولان سازمان در حال بررسي هستند كه بزودي نتايج آن اعلام خواهد شد.
افزايش 9 تا 12 درصدي
رئيس اتحاديه كشوري بنكداران مواد غذايي از افزايش قيمت 9 تا 12 درصدي 70 درصد موادغذايي از اول خردادماه خبر داد.
قاسم علي حسني در گفت وگو با خبرگزاري فارس در واكنش به اين سؤال كه برخي شايعات مبني بر كاهش كالا در بازار مطرح مي كنند، گفت: هيچ گونه كمبودي وجود ندارد، انبارها مملو از كالاست و در صنف موادغذايي با فراواني كالا مواجهيم و به دنبال مشتري مي گرديم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه در برخي كالاها شاهد افزايش قيمت بي منطق هستيم، اظهار داشت: طبق توافقي كه با سازمان حمايت شده، 70 درصد موادغذايي بين 9 تا 12 درصد از اول خردادماه افزايش قيمت خواهند داشت و كارشناسي هاي لازم صورت گرفته و دستور سازمان حمايت در حال ابلاغ به واحدهاي صنفي است.
رئيس اتحاديه كشوري بنكداران موادغذايي گفت: تقاضا براي افزايش قيمت خيلي زياد بوده است، اما با بسياري از اين تقاضاها مخالفت شده و فقط در شرايطي كه توليدكننده متضرر نشود و مصرف كننده نيز قدرت خريد خود را از دست ندهد افزايش قيمت به صورت منطقي و بر اساس آناليزهاي سازمان حمايت صورت گرفته است.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
برخورد با متخلفان در طرح هاي سالم سازي دريا

ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: با كساني كه امنيت و آرامش مردم را در طرح هاي سالم سازي دريا بر هم بزنند برخورد مي شود.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي استان مازندران كه با حضور استاندار مازندران برگزار شد، افزود: اين استان بايد در تمام زمينه ها از جمله ايجاد امنيت عمومي الگو باشد. وي با اشاره به اينكه تهديدات نرم و ناپيدا از جانب دشمنان به سرعت در حال توسعه است، بيان داشت: استفاده از بستر رسانه، اينترنت و ماهواره براي اغتشاش از جمله ابزارهاي تهديدكننده امنيت جامعه محسوب مي شوند كه بايد پليس در مقابل تمام تهديدات آماده باشد.
احمدي مقدم گفت: پيش بيني شده بود در برنامه چهارم 12 هزار ميليارد ريال در بخش تجهيز نيروي انتظامي هزينه شود و قرار است اين مبلغ در برنامه پنجم به دو برابر افزايش يابد.
فرمانده ناجا از كاهش تصادفات و تلفات در سوانح به عنوان يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي جوامع ياد كرد و افزود: پليس براي رسيدن به اين مطلوب در مركز ميدان قرار دارد.
وي در خصوص طرح ارتقاي امنيت اجتماعي گفت: متولي اين طرح نيروي انتظامي است و با هرگونه ناهنجاري، موادمخدر، اشاعه دهندگان محصولات ضد فرهنگي و ناامني در جامعه به شدت برخورد مي شود.
همچنين به گزارش مهر فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: از اواسط سال گذشته با انجام اقدامات پيشگيرانه خطر افزايش جرائم در كشور متوقف شده و در دو ماهه امسال با كاهش ميزان جرائم نسبت به سال گذشته مواجه بوديم.
احمدي مقدم در ادامه با اشاره به افزايش روزافزون مصرف روانگردان ها به جاي موادمخدر در كشور، افزود: به واسطه مسدود شدن مرزهاي كشور مواد مخدر در ايران گران شده ولي متأسفانه روان گردان ها خصوصاً شيشه كه امكان توليد آن در داخل هم وجود دارد روبه افزايش است.
وي گفت: متأسفانه هنوز مصرف شيشه نسبت به ساير موادمخدر ديگر روند افزايشي دارد.
رئيس پليس كشور با بيان اينكه طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي از ابتداي ارديبهشت ماه امسال در كشور شدت گرفته است، افزود: اين طرح در استانهاي شمالي و در حواشي طرح هاي دريا براي تقويت امنيت و نظم در دريا و مسافران اجرا مي شود.

 



ديركرد جرايم رانندگي بخشوده شد

عضو كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس مصوبه مجلس ديركرد تمام تخلفات رانندگي تا پايان سال 89 مشمول بخشودگي شد.
«موسي الرضا ثروتي» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: براساس اين مصوبه رانندگان خودروهاي شخصي و عمومي كه تخلفات آنها به علت پرداخت نشدن در موعد مقرر دو برابر شده، مشمول اين بخشودگي مي شوند.
وي اضافه كرد: اين رانندگان تا پايان شهريورماه امسال مهلت دارند با مراجعه به مراكز راهنمايي و رانندگي و يا «دفاتر خدمات پليس +10» برگه جرايم خود را دريافت و تنها اصل جريمه اوليه را بپردازند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: پليس راهنمايي و رانندگي استانها بايد در اين زمينه اطلاع رساني مناسبي داشته باشند تا رانندگان بتوانند از اين مزيت قانوني بهره مند شوند.
اين در حالي است كه رئيس پليس راهور استان خراسان شمالي از ابلاغ اين مصوبه مجلس شوراي اسلامي به استانها اظهار بي اطلاعي كرد.
سرهنگ «مهدي اسماعيلي» به ايرنا گفت: تاكنون چيزي در اين زمينه به استان خراسان شمالي ابلاغ نشده است.

 



شكنجه با روغن داغ

كميته اسراي فلسطين اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي براي بازجويي اسرا، روي آنها روغن جوشان مي ريزد.
به گزارش مشرق به نقل از فلسطين اليوم، خانواده «رأفت بني عوده» آزاده فلسطيني كه سالها در زندان رژيم صيهونيستي محبوس بود، از دستگاه هاي رسمي و موسسات داخلي خواستند تا فرزندانشان را كه از بيماريهاي رواني رنج مي برد، تحت درمان قرار دهند.
بيماري اين آزاده فلسطيني به علت شكنجه هاي سختي است كه در طول 6 سال اسارت در زندان هاي صهيونيستي متحمل شده است و زمان زيادي را در سلول انفرادي گذرانده است.كميته اسراي فلسطيني در اين باره توضيح داد كه بني عوده مشكلات روحي زيادي دارد و بايد فوري تحت مداوا قرار گيرد، وي در تمام طول اسارت خود با سهل انگاري عمدي پزشكان صهيونيستي در زندان مواجه بوده و آنها از مداواي وي خودداري مي كردند.اين كميته مي افزايد كه رژيم صهيونيستي انواع شكنجه ها را عليه اين زنداني اعمال مي كرده اند و براي نمونه در جريان بازجويي ها روي وي روغن جوشيده ريخته است.
براساس آمار رسمي هم اكنون بيش از 8 هزار فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي محبوس هستند كه برخي منابع تعداد اين اسرا را 11 هزار نفر اعلام كرده اند.

 



به مناسبت روز زن همايش 4 هزار نفري «بانوي بصير» با حضور احمدي نژاد برگزار مي شود

سرويس اجتماعي-
رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري از برگزاري همايش تقدير از 50 بانوي برگزيده كشور با عنوان «بانوي بصير» با حضور رئيس جمهور، دوم خرداد در تالار بزرگ وزارت كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، مريم مجتهدزاده صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: در هفته روز زن كه از شنبه 31 ارديبهشت آغاز و تا روز جمعه 6 خرداد ادامه دارد جشنواره ورزشي «حورا» براي دومين سال پياپي با حضور 50 تيم ورزشي در تهران و در سومين روز هفته بزرگداشت زن برگزار خواهد شد.
وي همچنين از ديدار زنان اقشار مختلف با مقام معظم رهبري در دومين روز از هفته زن خبر داد
مجتهدزاده ادامه داد: نامگذاري سال 90 از سوي مقام معظم رهبري به سال جهاد اقتصادي از جمله موارد مورد توجه زنان و ولايت پذير كشورمان در راستاي اصلاح الگوي مصرف و جامعه است لذا دومين روز با عنوان «زن، قناعت و جهاد اقتصادي» مورد توجه قرار گرفت.
مشاور رئيس جمهور اضافه كرد: يكي از ماموريت هاي مهم نظام جمهوري اسلامي به ويژه در مركز امور زنان و خانواده توجه به نقش تربيتي مادران و فهم اثرگذار آنان در ثبات و تحكيم بنيان خانواده است و نامگذاري سومين روز هفته بزرگداشت با عنوان «زن، تربيت و تعالي خانواده» به همين منظور بوده است. مجتهدزاده تصريح كرد: چهارم و پنجم خردادماه نيز به ترتيب به عنوان «زن، سلامت و امنيت اخلاقي» و «زن، حقوق و مسئوليت اجتماعي» استدلال محكمي براي نقش تاثيرگذار زن عفيف و با اخلاق در عرصه اجتماعي است.
وي نامگذاري آخرين روز هفته بزرگداشت را به نام «زن، معنويت و فرهنگ انتظار» بيان كرد.

 



مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران: بليت كاغذي حذف شد

مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه گفت: كارت بليت هاي الكترونيك در حال رسيدن به جايگاه اصلي خود بين شهروندان هستند و تمام اتوبوسهاي بليتي به دستگاههاي كارتخوان مجهز شده اند.
به گزارش ايسنا، پيمان سنندجي در ادامه اظهار كرد: در بيش از 270 نقطه شهر گيشه فروش و شارژ بليت الكترونيك ايجاد شده و همچنين 44 دستگاه خودكار شارژ و فروش كارت بليت الكترونيك (TVM) در سطح شهر تهران راه اندازي و فعال شده است.
وي ادامه داد: در تلاشيم تا دسترسي شهروندان در تمام نقاط شهر را به مراكز و دستگاههاي فروش و شارژ بليت الكترونيك فراهم كنيم.
سنندجي تصريح كرد: براي كساني كه ممكن است به ندرت و به صورت موردي از اتوبوس استفاده كنند و به همين دليل تمايلي به خريد كارت بليت ندارند نيز پيش بيني شده كه در داخل اتوبوس و توسط راننده امكان صدور بليت تك سفره وجود داشته باشد.
مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه گفت: با نصب دستگاههاي كارتخوان بليت الكترونيك در تمام اتوبوسهاي بخش خصوصي بزودي ديگر در اتوبوسهاي بخش خصوصي نيز پرداخت نقدي نخواهيم داشت و تمهيداتي درنظر گرفته مي شود كه تمام مسافران در اين اتوبوسها نيز از كارت بليت استفاده كنند.
دستگاههاي خودكار شارژ و فروش كارت بليت الكترونيك (TVM) در پايانه افشار، پايانه تجريش، پايانه دپو شرق، پايانه علم و صنعت، پايانه آزادي، ميدان جمهوري اسلامي، پايانه معين- ميدان راه آهن، پايانه امام خميني«ره»، پايانه خاوران، ميدان امام حسين«ع»، ميدان خراسان و پايانه 17شهريور مستقر شده است.

 



توده اي به وزن 7 كيلوگرم از بدن يك بيمار در سمنان خارج شد

در يك عمل جراحي كيستي به وزن قريب هفت كيلوگرم از بدن بيماري 32 ساله در بيمارستان شفاي سمنان خارج شد.
پزشك جراح اين بيمار گفت: بيمار مذكور به دنبال احساس درد از ناحيه شكم و لگن و نيز سنگيني از ناحيه شكم به پزشك مراجعه كرد و وجود كيست در بدن وي به عنوان تشخيص اولين عامل درد شناخته شد.
«لاله رزمي» گفت: اين كيست در فاصله كوتاهي ابعاد بزرگي پيدا كرد و به ناچار از طريق جراحي اقدام به خارج كردن آن از بدن بيمار شديم.
وي گفت: اين كيست تخمدان و در ابعاد 45 در 50 سانتيمتر بود كه از لگن تا ديافراگم ادامه داشت.
وي كيست مذكور را از نوع عملكردي خواند و گفت: معمولا اين نوع كيست ها در ابعاد كوچك از طريق دارو جذب و يا برطرف مي شود و در ابعاد بزرگتر نياز به جراحي دارد.
اين پزشك متخصص زنان و زايمان با بيان اينكه عمده اين كيست ها خوش خيم است گفت: حال بيمار در حال حاضر خوب و رضايت بخش است و كيست مربوطه نيز براي بررسي بيشتر به پاتولوژي ارسال شده است.

 



رودخانه كرج 3 كودك را بلعيد

سه كودك كه از غفلت خانواده خود استفاده كرده و به حريم رودخانه كرج رفته بودند، به دليل شدت جريان آب در رودخانه غرق شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از ستاد اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي استان هاي تهران و البرز، سرهنگ ناصر اصلاني فرمانده انتظامي شهرستان كرج در تشريح اين خبر اظهار داشت: طي تماس تلفني برخي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر غرق شدن سه پسر بچه 6، 7 و 11 ساله كه جهت بازي به حريم رودخانه كرج رفته بودند، ماموران انتظامي كلانتري 34 گرمدره بلافاصله همراه با عوامل اورژانس و آتش نشاني در محل حضور يافته و در تحقيقات اوليه مشخص شد كه اعضاي چند خانواده در روز حادثه جهت برگزاري مراسم ختم يكي از اقوام خود به حسينيه گرمدره رفته بودند كه سه كودك آنها به نام هاي ايمان 6 ساله، محمد 7 ساله و مهدي 11 ساله از غفلت والدين استفاده كرده و جهت بازي كردن خود را به حريم رودخانه كرج رساندند كه شدت جريان آب هر سه بچه را با خود برد.
اين فرمانده ارشد پليس ادامه داد: يكي از بچه ها توسط دايي آنها بعد از دقايقي از وقوع حادثه از آب گرفته شده و به بيمارستان امام خميني كرج منتقل مي شود كه تلاش جهت احياي كودك نتيجه نداده و كودك جان خود را از دست داد.
اصلاني در ادامه تصريح كرد: با تلاش آتش نشاني و اورژانس و ماموران انتظامي جسد كودك ديگر به نام مهدي روز يكشنبه 25 ارديبهشت از داخل شن و ماسه هاي خيابان زرشكي پيدا شد و تاكنون ردي از سومين كودك به دست نيامده است و تلاش جهت پيدا كردن وي همچنان ادامه دارد.

 



كلاهبرداري 7 ميليارد توماني نمايندگي ايران خودرو در اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
يكي از نمايندگي هاي شركت ايران خودرو در اهواز اقدام به كلاهبرداري ميلياردي از شهروندان خوزستان كرد.
اين نمايندگي كه در پوشش فروش خودروهاي سهميه نمايندگي؛ اقدام به كلاه برداري 7 ميليارد توماني كرده با استفاده از شماره فروش مشابه؛ وعده واگذاري بيش از 500 وسيله نقليه را به خريداران داده است.
جمعي از مالباختگان با حضور در دفتر سرپرستي كيهان خوزستان اذعان داشتند: چندي پيش يكي از نمايندگان فروش شركت ايران خودرو در اهواز در قالب ثبت نام محصولات اين شركت با حواله هاي جعلي، شماره قراردادهاي تكراري و مهر رسمي نمايندگي مجاز توانسته مبالغ ميلياردي به صورت نامشروع كسب كند.
نماينده مالباختگان با بيان اين كه تاكنون تعداد شاكيان اين شركت در شعبه ششم دادگستري عمومي و انقلاب اهواز بيش از 30 نفر كه هر يك حدود 10-15 خودرو خريداري كرده اند؛ رسيده است اظهار داشت: متاسفانه روند قضايي اين پرونده به كندي پيش مي رود به صورتي كه افكار شاكيان پرونده نگران و پريشان شده است. زيرا متهم اصلي اين كلاهبرداري با سپردن و ثبقه و ترفندهاي مختلف از بازداشت موقت رهايي يافته و كلاهبرداري از نمايندگي مجاز را متوجه خواهرزاده خود (منشي و مسئول فروش نمايندگي) كرده است.
وي كه بيش از 360 ميليون تومان از سرمايه خود را در اين راه از دست داده است، افزود: جهت پيگيري موضوع كلاهبرداري به شركت ايران خودرو در تهران مراجعه كرديم و هنگامي كه واحد حراست نمايندگي هاي فروش نمونه هاي حواله هاي جعلي كه توسط نمايندگي مجاز تنظيم شده بود را با سيستم ايران خودرو مطابقت دادند، مشخص شد كه تمامي اسناد جعلي بوده و اين شخص بيش از 7 ميليارد تومان از شهروندان اهوازي كلاهبرداري كرده است.
اين مالباخته ادامه داد: هر چند نماينده كلاهبردار سعي دارد كه متهم اصلي را منشي خود جلوه داده و خود را تبرئه كند ولي در موارد مشابه به دليل اين كه عقد قرارداد و ثبت نام در محل نمايندگي مجاز بوده، شخص صاحب امتياز مسئول پاسخ گويي و متهم اصلي پرونده مي باشد.
وي تصريح كرد: تمامي خانواده هاي شاكيان كه زندگي شان درگير مشكلات فراوان است؛ از مسئولان شركت ايران خودرو خواستار رفع مشكل خود شده اند و تقاضا دارند پاسخ روشن و صريحي به اعتماد و سرمايه از دست رفته خريداران توسط نمايندگي اين شركت ارائه شود.

 



كشف 60 كيلوگرم نقره و سنگ الماس قاچاق در مرز بازرگان

فرمانده هنگ مرزي شهرستان ماكو از كشف حدود 60 كيلوگرم نقره و سنگ الماس قاچاق در مرز بازرگان خبر داد.
به گزارش ايرنا از ماكو سرهنگ «حسن اقدم» ديروز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قاچاقچيان، نقره هاي كشف شده را به طرز ماهرانه اي در داخل لباس جاسازي كرده و قصد داشتند آنها را به صورت غيرقانوني وارد كشور كنند كه شناسايي و دستگير شدند.
وي، 14 هزار و300 عدد لباس چرمي و 450 كيلوگرم وسايل يدكي را از ديگر كالاهاي كشف شده توسط ماموران هنگ مرزي شهرستان ماكو در روزهاي اخير اعلام كرد و گفت: چهار نفر قاچاقچي نيز در اين رابطه دستگير و تحويل مقامات قضايي شده اند.
وي افزود: يك دستگاه خودرو نيز توقيف شده است.شهر بازرگان در 20 كيلومتري شهرستان ماكو واقع شده و مرز رسمي مشترك ايران و تركيه است.

 



به مدت 15 روز آزادراه تهران-پرديس بسته شد

آزادراه تهران-پرديس از ديروز و به مدت 15 روز به منظور اجراي عمليات روشنايي تونلها مسدود شد.
پليس راه آزاد راه تهران در اطلاعيه اي اعلام كرد: آزادراه تهران-پرديس واقع در شرق استان تهران به منظور بهره برداري از آزادراه جهت سفرهاي تابستاني و اجراي عمليات روشنايي از روز سه شنبه و از ساعت 11 شب تا 5 صبح بجز روزهاي پنج شنبه و جمعه مسدود است.
رانندگان مي توانند در مدت مسدود بودن آزادراه از محور قديم جاجرود به عنوان محور جايگزين استفاده كنند.
گفتني است عمليات روشنايي تونل هاي آزادراه تهران-پرديس تا 10 خرداد طول خواهد كشيد.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: جمع آوري معتادان نيازمند آماده شدن مراكز بازپروري است

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي گفت: پليس براي نگهداري معتادان ولگرد و توزيع كنندگان خود نيازمند افزايش مراكز درماني و آماده شدن اردوگاههاي بازپروري است.
سرتيپ دوم پاسدار «حميدرضا حسين آبادي» با بيان اين مطلب افزود: يكي از مطالبات روز افزون مردم، جمع آوري معتادان ولگرد از معابر عمومي است كه تحقق اين امر مستلزم افزايش مراكز درماني و آماده شدن مراكز بازپروري است.
وي گفت: يكي از مطالبات جدي هموطنان، برخورد جدي و جمع آوري معتادان ولگرد ازسوي پليس در محله هاي آنان بود.
حسين آبادي اظهار داشت: با جمع آوري معتادان از سطح معابر عمومي، مانع از زشت شدن چهره شهر مي شويم، علاوه بر اين مردم نيز از مزاحمت برخي از آنان آسوده خواهند شد و مهمتر اينكه، با جمع آوري معتادان، رابطه معتاد با قاچاقچي، قطع خواهد شد.
حسين آبادي به ايرنا گفت: متاسفانه كمبود مكان نگهداري معتادان و اردوگاه هاي بازپروري و درمان اجباري، يكي از مشكلات پليس براي اجراي طرح جمع آوري معتادان و خرده فروشان است.

 



بررسي وضعيت حسابرسي شهرداري منطقه 6 در شوراي شهر

سرويس اجتماعي-
شوراي شهر تهران در جلسه ديروز خود و در ادامه حسابرسي مناطق شهرداري تهران در سال 87 وضعيت حسابرسي شهرداري منطقه شش را بررسي كرد.
به گزارش كيهان حسابرس قانوني شوراي شهر در اين جلسه گفت: شهرداري در سال 87 و طبق حساب هاي موجود پيگيري لازم و موثري را براي دريافت درآمدهاي خود نداشته و يا در تحقق اين درآمدها موفق نبوده است.دكتر همتي ادامه داد: اين شهرداري نيز همانند بسياري ديگر از شهرداري ها مدارك لازم براي جابجايي در انبار و گزارش هاي انبارداري را ندارد و ما نتوانستيم در مورد موجودي انبار شهرداري اين منطقه در سال 87 اظهارنظري داشته باشيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

غرق شدن جوان در سد
اراك- خبرنگاركيهان: جوان 30 ساله اي كه به همراه خانواده خود براي تفريح به منطقه سد الغدير ساوه رفته بود پس از ورود به داخل آب به دليل آشنا نبودن به فنون شنا غرق شد و جان باخت.
جسد جوان با تلاش ماموران آتش نشاني از آب خارج شد و به سردخانه انتقال يافت.
دستگيري قاتل متواري در كوهستان
اروميه- فارس: به دنبال قتل بي رحمانه زني در شهرستان مياندوآب موضوع در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.
ماموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و تحقيقاتي مشخص كردند كه وقوع اين قتل به دست شوهر مقتوله بوده كه پس از ارتكاب قتل متواري شده و در ارتفاعات اطراف يكي از روستاهاي مراغه مخفي شده است.
ماموران طي اقدامي غافلگيرانه متهم به قتل را كه نزد چوپاني مخفي شده بود دستگير كردند.
كشف 114كيلو حشيش
اصفهان- فارس: ماموران اداره پليس اصفهان حين گشت زني در ورودي شهر اصفهان به يك دستگاه خاور بنز مشكوك و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از اين خودرو 114كيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش كه به شكل ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
اطفاي حريق
قائم شهر- خبرنگاركيهان: يك باب مغازه مرغ و اردك فروشي كه دچار حريق شده بود با حضور به موقع ماموران از سوختن كامل نجات يافت.
ماموران آتش نشاني با حضور به موقع ضمن اطفاي حريق از گسترش دامنه آتش سوزي به مغازه هاي اطراف و خسارات سنگين به كسبه ها و مغازه داران اين بازار جلوگيري كردند.

 



محكوميت 10 ميليارد ريالي شركت حمل ونقل بين المللي در ايلام

مديركل تعزيرات حكومتي ايلام از نقره داغ شدن يك شركت حمل كالاي قاچاق در اين استان خبر داد.
«فرشيد زرگوش» سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: محموله هاي قاچاق متعلق به يك شركت بين المللي تجاري و حمل ونقل كه اقدام به ترانزيت محموله منسوجات از جمهوري آذربايجان به عراق و نيز جاسازي كالاهاي قاچاق كرده بود توسط بازرسان گمرك استان ايلام شناسايي و كشف و پرونده اين شركت به تعزيرات حكومتي ارجاع شد.
وي اظهار كرد: تعزيرات حكومتي ايلام براساس قانون، شركت مزبور را به پرداخت 10 ميليارد و 937 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرده است.

 



نوزاد سفيد از پدر و مادر سياه

تولد نوزاد سفيد پوست از مادر و پدر سياهپوست، شگفتي پزشكان انگليسي را برانگيخت.
به نوشته روزنامه «ديلي ميل»، فرانسيس و همسرش ارليت، هنگامي كه نوزاد پسرشان با پوستي سفيد و موهايي طلاي به دنيا آمد، كم مانده بود از تعجب شاخ دربياورند. اين خانواده سياهپوست كه اصل و نسب آفريقايي دارند، هم اكنون داراي يك پسر كوچك سياهپوست هستند كه تمام ويژگي هاي والدين خود را دارد.پدر اين نوزاد كه اهل كنگو است گفت: هنگامي كه پسرم دانيال را در بيمارستان ليسيتر مشاهده كردم، دهانم از تعجب بازماند و از همسرم سؤال كردم كه من پدر او هستم؟!مادر 26 ساله نوزاد سفيدپوست نيز با اظهار تعجب از تولد نوزاد سفيدش گفت: در درجه اول سلامتي دانيال برايم مهم است و رنگ پوستش هيچ اهميتي برايم ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14