(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390- شماره 19929

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ببخشيد ! اينجا كجاست ؟! (يادداشت روز)
سؤال از وزرا يكي از راه هاي تعامل ميان مجلس و دولت
انگل (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
صالحي: نيروگاه بوشهر آغاز به كار كرده است
جليلي در ديدار عمار حكيم: روند رو به گسترش مبارزه با استكبارمايه نشاط امت اسلامي است
وزير كشور در مورد وضعيت عفاف و حجاب به مجلس گزارش مي دهد
تحليل هايتان را دم در بگذاريد تا بازيافتي ها خميرش كنند! (خبر ويژه)
هيچ كس به توبه خائن اعتماد نمي كند (خبر ويژه)
فارين پاليسي: تنهايي فزاينده آمريكا و اسرائيل را به هم نزديك كرده است (خبر ويژه)
صبغه ضدصهيونيستي انقلاب مصر هر روز پررنگ تر مي شود (خبر ويژه)



ببخشيد ! اينجا كجاست ؟! (يادداشت روز)

خدا رحمت كند «مشهدي عبدالله» را. در ميدان خراسان گاراژدار بود و اتوبوس ها و كاميون ها از گاراژش بار و مسافر مي گرفتند. او را در نوجواني ديده بودم، هنگامي كه پيرمردي تقريبا از كار افتاده بود. داستاني كه نقل مي كنم را از مرحوم پدرم شنيده ام كه با مشهدي عبدالله رفيق مسجد و هيئت بود. آن روزها برخي از اتوبوس ها كه قصد مسافرت به مشهد مقدس را داشتند به علت خرابي جاده ها و طولاني بودن راه يكي از افرادي كه با راه و جاده آشنا بودند، به عنوان بلد-راهنما- با خود مي بردند. مشهدي عبدالله از جمله اين بلدها بود كه گاهي اوقات همراه رانندگان نابلد اتوبوس ها به مشهد مي رفت تا به قول خودش، هم به پابوس امام رضا عليه السلام رفته باشد و هم به زوار آقا خدمتي كرده باشد. آن روز، نزديك غروب آفتاب بود كه اتوبوس با سلام و صلوات راهي مشهد شد. در حالي كه مشهدي عبدالله را هم به عنوان بلد همراه خود داشت. نيمه هاي شب بود كه اتوبوس به ميدان يك شهر رسيد و راننده مشهدي عبدالله را كه روي صندلي عقب اتوبوس به خواب عميقي رفته بود، بيدار كرد. مشهدي عبدالله نگاهي به ميدان انداخت و گفت اينجا گرمسار است و بعد از نشان دادن مسير بعدي دوباره به عقب اتوبوس رفت و خوابيد. چند ساعت بعد، هوا گرگ وميش شده بود كه اتوبوس به ميدان بعدي رسيد.
اين ميدان، برخلاف ميدان گرمسار، خالي از رفت و آمد نبود. راننده پياده شد و از رهگذري پرسيد؛ اينجا كجاست؟ و جواب شنيد؛ ميدان خراسان! با تعجب پرسيد كدام ميدان خراسان؟ و رهگذر گفت: مگر چند تا ميدان خراسان داريم؟!... ميدان خراسان تهران! ايندفعه مشهدي عبدالله را كه هنوز خواب بود، با ملامت بيدار كردند ولي ديگر كار از كار گذشته بود و راننده زير لب غرغر مي كرد؛ بعد از اون همه دنده صدمن يك غاز كه عوض كرديم تازه رسيديم به جاي اولمون! معلوم نيست بوق مي زديم يا بخيه به آبدوغ؟!
و اين حكايت دشمنان بيروني است كه طي چند هفته اخير با همه توان در شيپور جدايي راه رئيس جمهور از ملت دميدند و بعد از آنهمه كه در بستر اين توهم دست افشاندند و پاي كوبيدند، با سخنان يكشنبه شب آقاي احمدي نژاد، خود را در نقطه آغاز ديدند و امروزه به عصبانيت ابرو درهم كشيده و انگشت پشيماني به دندان گرفته اند.
خانه نشيني 11 روزه رئيس جمهور اگرچه رخدادي تلخ و ناگوار و از آقاي احمدي نژاد، دور از انتظار بود ولي اين ماجراي تلخ كه به شيريني انجاميد، بي دستاورد نبود و درس ها و عبرت هايي نيز به دنبال داشت. از جمله؛
1- بعد از صدور حكم قانوني رهبرمعظم انقلاب و تدبير حكيمانه ايشان مبني بر ابقاي وزير عزل شده اطلاعات و آغاز خانه نشيني 11 روزه آقاي احمدي نژاد، دشمنان بيروني براي بهره گيري از شرايط پيش آمده كمترين فرصتي را از دست ندادند چرا كه آنها از يكسو شكست سنگين و پرهزينه فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 را تجربه كرده بودند و از سوي ديگر با خيزش هاي اسلامي منطقه و سقوط ديكتاتورهاي دست نشانده خود روبرو بودند و از آنجا كه انقلاب هاي اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا را الگو گرفته از انقلاب اسلامي ايران ارزيابي مي كردند - كه ارزيابي دقيق و غيرقابل ترديدي بود- به طور طبيعي، رخداد مورد اشاره را فرصت مناسبي براي مخدوش كردن اين الگو در نگاه ملت هاي مسلمان منطقه تلقي مي كردند. از اين روي با همه توان براي صيد «ماهي مطلوب» از آب - به زعم خود- گل آلود، به ميدان آمدند تا از «باد»ي كه به دست جريان انحرافي- مستقيم يا غير مستقيم- كاشته بودند، توفان درو كنند. رسانه هاي آمريكايي، اروپايي، اسرائيلي و تقريباً تمامي رسانه هاي دولتي منطقه در اقدامي هماهنگ، ابتدا كوشيدند خطاي احمدي نژاد را - كه بعدها شاهد اصلاح آن بوديم- يك «خط» تلقي كنند و سپس اين خط فرضي را نشانه «حاكميت دوگانه»! و حاكميت دوگانه را نتيجه قطعي و اجتناب ناپذير آميختگي دين و سياست معرفي كنند. روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با ارائه اين تابلو به ملت هاي مسلمان منطقه توصيه مي كرد كه در حاكميت هاي آينده و مورد نظر خود، اسلام را از حوزه روابط خصوصي انسان و خدا به ميدان سياست نكشانند! شبكه تلويزيوني عرب زبان بي بي سي كه تا چند روز قبل- و شايد چند ساعت قبل- آقاي احمدي نژاد و دولت او را در عرصه بين المللي «نامطلوب»! و «زحمت آفرين»! معرفي مي كرد، با ذوق زدگي درباره تقابل وي با حكم رهبر انقلاب! داد سخن مي داد و اين -به زعم خود- ايستادگي را مي ستود! شبكه تلويزيوني «العربيه» عربستان كه به علت همخواني با صهيونيست ها به «العبريه» شهرت دارد، به طور تلويحي اعتراف مي كرد تاكنون درباره آقاي احمدي نژاد قضاوت درستي نداشته است! و فهرست توهم پراكني رسانه هاي بيگانه در اين باره مثنوي هفتاد من كاغذ است.
و اما، در حالي كه ذوق زدگي دشمنان بيروني- و يا تظاهر آنها به ذوق زدگي- به اوج رسيده بود، رئيس جمهور محترم كشورمان همانگونه كه از ايشان انتظار مي رفت و قابل پيش بيني بود با حضور خويش در هيئت دولت و از سرگيري فعاليت و خدمات خود، خواب خوش آنان را به كابوس تبديل كرد و يكشنبه شب در برنامه زنده شبكه دوم سيما آخرين ميخ را هم بر تابوت توهم دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها كوبيد. تاكيد رئيس جمهور بر اين كه «سرباز ولايت فقيه است» و پيروي بي چون و چرا از ولي فقيه را وظيفه ديني و تكليف قانوني خود مي داند و... نشان داد كه ايشان اگرچه مرتكب خطا شده است ولي اين «خطا» نشانه اي از «خط» ندارد كه نابخشودني باشد... و در پايان اين ماجرا، قيافه به هم ريخته و ابروهاي باعصبانيت درهم كشيده دشمنان به همان اندازه ديدني است كه چهره گشاده و به رضايت نشسته دوستان واقعي آقاي احمدي نژاد.
چند ساعت پيش سايت گويانيوز كه آشكارا به سازمان «سيا» وابسته است و حتي آگهي استخدام اين سازمان را روي خروجي خود مي گذارد، با اشاره به اظهارات يكشنبه شب آقاي رئيس جمهور نوشت: بايد تحليل هاي چند هفته اخير خود درباره احمدي نژاد را به جاي «دركوزه»، سر كوچه بگذاريم تا سازمان هاي بازيافت زباله، آن را به خمير تبديل كنند!
2- و اما، عكس العمل مردم نسبت به ماجراي ياد شده از موهبت بزرگي حكايت مي كند كه خداي مهربان در دل و جان ملت ايران به وديعه نهاده است. توده هاي عظيم مردم كه حماسه 9 دي و 22 بهمن فقط يكي از نمونه هاي وفاداري آنان به اسلام و انقلاب و حضرت آقا بود و با همين نگاه نيز، رئيس جمهور محترم را برگزيده بودند، پس از شنيدن ماجرا، ابتدا، آنچه شنيده بودند را باورنكردني ارزيابي كردند و پس از آن كه اخبار و گزارش هاي بعدي درباره خانه نشيني آقاي احمدي نژاد را شنيدند، انگشت حيرت به دندان گزيدند و بدون كمترين ترديدي اقدام رئيس جمهور منتخب خود را بيرون از بستر تعريف شده و پذيرفتني نظام تلقي كردند ولي از آنجا كه اين حركت را با شخصيت شناخته شده ايشان همخوان نمي دانستند، در انتظار بازگشت رئيس جمهور از خطايي كه مرتكب شده بود به انتظار نشستند و صد البته به لطف خداي مهربان انتظار آنان به درازا نكشيد و آب رفته به جوي بازگشت.
همان روزها كه بوق هاي تبليغاتي دشمنان، گوش فلك را كر كرده بود، نگارنده در يكي از اجتماعات دانشجويي شركت داشتم و با اين پرسش مكرر روبرو شدم؛ كه چرا چنين شد؟ و اين دلشوره كه «دشمن شاد»! شده ايم و زبان كينه توزان به طعنه دراز شده است! پاسخ اين بود كه؛ نه فقط دشمن شاد نشده ايد، بلكه، بصيرت شما، آتش خشم و كينه دشمنان را از هميشه تيزتر كرده است. چرا؟! پاسخ روشن تر از آن بود كه نيازي به شرح و تفصيل پيچ در پيچ داشته باشد. مردم از عقبه قبيله گرايي! و شخصيت پرستي! نيز به سلامت عبور كرده بودند. عقبه اي كه بسياري در شيب تند آن لغزيده و فرو غلتيده اند. مردم به احمدي نژاد پيرو ولي فقيه رأي داده اند و خدمات فراوان و مثال زدني و در پاره اي از موارد بي نظير او را ارج نهاده و در حمايت از وي كمترين كوتاهي روا نداشته اند. حمايتي اينگونه گسترده و صادقانه نبايد به آساني برداشته شود. اما، بلافاصله پس از آن كه احساس مي كنند رئيس جمهور مردمي و محبوبشان هرچند ناخواسته و به خطا، از بستر اصلي فاصله گرفته است، به جاي آن كه، آنها نيز به خطا، از بستر اصلي فاصله بگيرند، با هوشمندي توقف مي كنند و آدرسي را كه در دست دارند با مسيري كه رئيس جمهور در پيش گرفته است به مقايسه مي نشينند و با نگراني و دلشوره بازگشت وي به بستر اصلي را انتظار مي كشند. اين بصيرت عميق و نگاه الهي ملت است كه از نخستين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز و انشاءالله از امروز تا هميشه تاريخ، دشمنان را به خشم آورده و مي آورد. به قول آقا، كسي كه نقشه راه را در دست دارد به بيراهه نمي رود و مردم نشان دادند كه نقشه راه را در اختيار دارند و مسير را خوش به نشان مي روند. و رئيس جمهور نيز كه برخاسته از همين مردم است، و انتظار مي رفت اينگونه باشد، نشان داد كه اينگونه است. در همان نشست دانشجويي يكي از برادران پرسيد؛ اگر خداي نخواسته، آقاي احمدي نژاد به قهر خود ادامه دهد، تكليف آنهمه حمايتي كه از وي داشتيم چه مي شود؟ و پاسخ شنيد كه اگر از خدمات او حمايت نمي كرديد جاي سؤال بود!... و امروز شاهد خرسندي همان ها هستيم كه ديروز دلشوره داشتند و نگران بودند.
حسين شريعتمداري

 



لاريجاني در ديدار با معاونين پارلماني وزارتخانه ها مطرح كرد
سؤال از وزرا يكي از راه هاي تعامل ميان مجلس و دولت

رئيس قوه مقننه، سؤال از وزرا را يكي از راه هاي تعامل ميان مجلس و دولت دانست.
علي لاريجاني در ديدار با معاونين پارلماني وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي گفت: در كشورهاي دموكراتيك تعامل با مجلس بخشي از وظايف كارگزاران است و يك مسئله حاشيه اي نيست، حتي در برخي از كشورها وزراء عضو پارلمان هستند و قسمتي از وقت شان را در آنجا مي گذرانند.
لاريجاني با اشاره به ضرورت تعامل ميان مجلس و دولت گفت: سؤال از وزراء زمينه را براي حضور بيشتر آنان در مجلس فراهم مي كند و اين امر بر ارتباط دوطرفه مي افزايد و بايد وزراء به نمايندگان ملت پاسخ بدهند، چون آنها هم در برابر مردم بايد پاسخگو باشند و توضيحات قانع كننده اي بدهند و نبايد به اينگونه طرح سؤالات و تذكرها به ديد يك زحمت و يا ائتلاف وقت نگريست.
وي خاطرنشان كرد: سؤال از وزير يكي از راه هاي تعامل ميان مجلس و دولت است كه باعث همگرايي و جلوگيري از ايجاد پاره اي از مشكلات مي شود، زيرا بيان نظرات مختلف و متنوع مي تواند باعث خلق ايده هاي خوب شود كه اين امر به دولت كمك مي كند.
لاريجاني در ادامه با اشاره به ضرورت تشكيل وزارت آموزش و پرورش جوانان گفت: اكنون تصدي رياست سازمان جوانان و يا سازمان تربيت بدني خلاف شرع و قانون اساسي است و ادامه اين روند براي آنان مشكل ساز خواهد شد، چرا كه مجلس و شوراي نگهبان نظر خود را در خصوص تشكيل اين وزارتخانه اعلام كرده است و هرچه زودتر بايد تكليف اين وزارتخانه روشن شود.
رئيس مجلس در ادامه در مورد نوع ارتباط معاونين پارلمان با نمايندگان تاكيد كرد: رايزني معاونين با نمايندگان بايد منطقي و خردورزانه باشد، مثلا گفته شود اين لايحه اي است كه دولت به مجلس داده با اين استدلال است تا اگر ابهامي براي نمايندگان وجود دارد، برطرف كنند و اگر خلاف آن صورت بگيرد، فساد ايجاد شده است.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد تا معاونين پارلماني دولت با ايفاي نقش فعال و مناسب، به همكاري و تعامل بيشتر و بهتر دو قوه كمك كنند.
در ابتداي جلسه آقايان ميرتاج الديني و تعدادي از معاونين پارلمان به نمايندگي از ساير معاونين ضمن تشكر از مجلس به دليل كار فشرده و تصويب برنامه پنجم و بودجه سال 90 و توجه به بخش هدفمندي يارانه ها، مطالبي را در خصوص پاره اي از مشكلات و خواسته هايشان بيان كردند.
ميرتاج الديني در خصوص لزوم همكاري ميان قوا گفت: هر زمان كه اختلاف نظري بوجود آمده است، نمايندگان ملت و دولت با هم انديشي توانستند به نقطه تفاهمي برسند كه براي جامعه خوشايند باشد.
ميرتاج الديني در پايان خبر از تشكيل مركز مطالعات و تحقيقات در معاونت مجلس رياست جمهوري به منظور شفاف سازي و روان سازي اطلاعات در رابطه با طرح ها و لوايح در كميسيون ها و صحن علني مجلس و با هدف نزديكي آراي نمايندگان و دولت خبر داد.

 



انگل (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران سلطنت طلب فيس بوك خطاب به آقا رضا ربع پهلوي نوشته است؛ از آنهمه اموالي كه خودت، مادرت و پدر و پدربزرگت غارت كرده اند چند هزار دلار هم به ما بده كه در آمريكا مجبور به گدايي نباشيم!
گفتم: اگر مي خواستند پس بدهند كه نمي دزديدند.
گفت: يك سايت سلطنت طلب در پاسخ به اين كاربر فيس بوك نوشته است، «بايد شاهزاده رضا پهلوي را به خاطر خودش و پدر و پدربزرگش دوست داشته باشيم نه پول و ثروتش»!
گفتم: عجب كاسه ليس پاچه خواري؟!
گفت: همين سايت سلطنت طلب نوشته است «علاقه به رضا پهلوي در خون تمام سلطنت طلبان وجود دارد»!
گفتم: يارو به دوستش نوشت؛ تو در تمام سلول هاي بدنم جا داري. ديروز رفتم دكتر، خونم رو آزمايش كرد و گفت؛ انگل داري!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
چرا سازمان كنفرانس به اصطلاح اسلامي به داد مسلمانان كشورهاي منطقه كه به دست جنايتكاران غرب و برخي كشورهاي وابسته عرب كشتار جمعي مي شوند، نمي رسد.
عليمرداني
¤ از آقاي احمدي نژاد كه بنده خيلي به ايشان ارادت دارم تقاضا مي كنم كه تدابيري براي حل و فصل مسايل بينديشند تا هميشه حمايت مردم را بدرقه راه خودشان بدانند.
طبرستاني
¤ تا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و دادستاني كل كشور براي برخورد با اخلالگري در اين عرصه چشم انتظار شكايت و اعلام از سوي بانك ها باشند تا آخر برخوردي شايسته با بدهكاران هزار ميلياردي صورت نخواهد گرفت.
حبيب اشرفي- اروميه
¤ وقتي كه براي طرح نظارت نمايندگان بر خود راي گيري مي شد بقيه نمايندگاني كه به اين طرح راي ندادند آن موقع چه كار مي كردند و آيا آن ها موافق نظارت بر خود نيستند.يعني خودشان را تافته جدا بافته مي دانند و معتقدند هر كاري كه مي خواهند بكنند و كسي هم حق نظارت بر اعمالشان نداشته باشد؟!
يك هموطن
¤ از مسئولان قضايي تقاضا مي كنم وابستگي گروهي كساني را كه وام هاي كلان گرفته اند ولي اقساط آن را نمي پردازند مشخص و اعلام كنيد.
يك خانم هموطن
¤ مي خواستم از خانم شيرين عبادي كه خود را حامي حقوق بشر و مخالف ديكتاتورها مي داند بپرسم كه هم اكنون كه ملت هاي كشورهاي منطقه به جرم مسلمان بودن توسط گلوله هاي استكبار جهاني به خاك و خون كشيده مي شوند چرا ايشان ساكت هستند و نظاره گر.
جعفر لشگري- ضياءآباد
¤ از شهرداري تهران خواهشمنديم با كساني كه روي در و ديوار مردم برچسب هاي تبليغاتي مي چسبانند برخورد كنند.
فواد كاسب- تهران
¤ در تاريخ 23 ارديبهشت ماه كه از قم عازم تهران بوديم براي اقامه نماز مغرب و عشا به مسجد جنب پمپ بنزين كه در كيلومتر 50 قرار داشت مراجعه كرديم ولي متأسفانه به علت نبود آب در وضوخانه اين مسجد صدها مسافر كه به همين نيت در كنار اين مسجد متوقف شده بود موفق به اقامه نماز خود نشدند.
شفيعي
¤ از تمامي عوامل توليد سريال بسيار جذاب و خوب مختارنامه تشكر مي كنم وليكن متوجه هدف كارگردان اين سريال مبني بر برهنه نشان دادن شخصيت هاي سريال به بهانه هاي مختلف نشده ام. آيا لازم بود كه شخصيت هاي قابل احترامي مثل، شخص مختار، كيان و... را در داخل نهر آبي و يا در خزينه حمام برهنه به تصوير بكشيم.
يك هموطن
¤ پيشنهاد مي كنم پيام هاي مردمي به آن روزنامه را به صورت گسترده تر و به صورت تفكيكي و موضوعي در صفحات مربوطه چاپ كنيد. مثلا در صفحات سياسي پيام هاي سياسي و در صفحات اقتصادي پيام هاي اقتصادي و در صفحات اجتماعي و حوادث هم پيام هاي مختص خود را منعكس كنيد.
يك شهروند
¤ در تاريخ 24/2/90 شبكه يك از نايب رئيس مجلس در خصوص ادغام وزارتخانه ها در برنامه «نگاه» دعوت نموده بود تا با ديدگاه وي آشنا شوند وقتي مجري برنامه از ايشان در مورد وضعيت كارمندان كه پس از ادغام چه خواهد شد سؤال كرد پاسخ داد: كادر رسمي كه در وزارتخانه جديد مشغول به كار خواهند شد و نيروهاي غيررسمي (قراردادي و...) بايد بروند جذب شركتهاي خصوصي شوند. اما نگفت افراد بسياري كه به عنوان نيروي قراردادي درحال حاضر در وزارتخانه ها مشغول بكارند با مستأجري و داشتن چند سر عائله چه بايد كنند؟
شيرازي
¤ خيلي از مردم هنوز سود سهام عدالت را دريافت نكرده اند و خيلي ها هم اصلا نمي دانند كه چگونه بايد دريافت كنند لطفا راهنمايي بفرماييد.
خانم سماوات- تهران
¤ جاده كمربندي ساري مملو از دست انداز است از شهرداري اين شهر تقاضاي بررسي و اقدام داريم.
معصوميان
¤ ضمن تشكر از قانون معافيت حافظان قرآن كريم از خدمت سربازي اين امتياز براي عزيزان حافظ فراخواني است براي ديگراني كه عشق و علاقه به حفظ قرآن دارند لذا بدينوسيله از متوليان اين امر تشكر و قدرداني مي كنيم.
سليمان بلغار
¤ مي خواستم به رئيس پليس كشور كه در مقابل دوربين هاي تلويزيون به راحتي اعلام مي كند كه چرخه توليد فلان ماشين مثلا ROA به خاطر غيراستاندارد بودن متوقف مي شود بگوئيد كه چرا هزينه ندانم كاري هاي راهنمايي و رانندگي و ايران خودرو را خريداران بپردازند. بنده خودرو پيكاني داشتم كه فكر مي كردم با فروختن آن مي توانم خودروي بهتري را خريداري كنم آيا راهنمايي و رانندگي كه از همه مسايل خودروسازي كشور آگاهي كامل دارد نبايد از همان ابتدا اجازه توليد مي داد. اكنون كه به اينجا رسيده خسارت ما را چه كسي تقبل خواهد كرد.
سيدعبدالرحيم تقوي- شهرضا
¤ مي خواستم به مسئولين كنترل مصرف بنزين در كشور توصيه كنم كه براي كاهش مصرف بنزين براي مسافركش هاي شخصي كه تعداد آن ها تقريبا برابر تعداد تاكسي داران است شغلي ايجاد كنند تا مصرف بنزين به شدت كاهش يابد.
يك هموطن
¤ چرا وزارت بهداشت طبق قانون براي بازرسان بهداشت محيط استخدامي 88 حق بازرسي پرداخت نمي كند در حالي كه طبق قانون مثل استخدامي هاي 87 بايد پرداخت نمايد.
5659---0913
¤ شهر پرديسان قم باداشتن مجوز قانوني ساخت فاقد گاز شهري و تيرگذاري برق روشنايي در كوچه هاي شهر است. چرا مسئولين استان نسبت به اين مسئله بي تفاوت هستند.
4105---0912
پاسخ روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه دو ستون «كيهان و خوانندگان» مورخ 30/1/90 در خصوص اينكه چرا قطار محلي سمنان به مشهد در شهرستان گرمسار تردد ندارد باطلاع مي رساند: افزايش و برقراري هرگونه قطار مسافري به استناد نياز و درخواست مقامات استاني و موافقت هاي لازم براساس بررسي و امكان سنجي هاي ظرفيتي و ترافيكي، موقعيت جغرافيايي مناطق و ظرفيت هاي تخصيص يافته موجود صورت مي گيرد لذا در حال حاضر با عنايت به موقعيت جغرافيايي و شرايط ظرفيتي، خطوط و امكانات ايستگاه گرمسار و همچنين تعداد و تراكم قطارهاي مسافري و باري مورد تردد از ايستگاه مزبور، امكان برقراري قطار مستقل از گرمسار به هر مقصدي ميسر نمي باشد.
¤ تمام ظلم ها و جنايت هاي آل سعود و آل خليفه در مراسم حج تمتع امسال بايد محكوم شود.
4221---0916
¤ سازمان فاضلاب شميران كار تكميل فاضلاب شهري واقع در كوي فرهنگ در خيابان ايثارگران شمالي فرحزاد را نيمه كاره رها كرده است. به طوري كه آب به زير ساختمان ها و اتاقك آسانسورها نفوذ كرده و موجب خسارت شده است. از مسئولان درخواست رسيدگي فوري را داريم.
اميني
¤ برخي از اتباع بيگانه غيرمجاز كه آزادانه در كشور براي خودشان مي گردند برخي مواقع حتي مزاحمت براي نواميس مردم ايجاد مي كنند. از مسئولان تقاضا مي كنم كه با راه اندازي ستاد ساماندهي اتباع بيگانه نسبت به اين موضوع رسيدگي كنند.
يك شهروند- تهران
¤ مسكن و خانه محل آرامش است و مردم خسته از كار و ترافيك و آلودگي هوا به خانه مي آيند تا استراحت كنند ولي در محل زندگي ما كه در جنب پارك «صلح و دوستي» در شهرك حكيميه قرار دارد وسايل بازي كودكان را در محل نامناسبي نصب كرده اند به طوري كه در طول روز و حتي نيمه هاي شب سروصدا باعث سلب آسايش اهالي شده است.
يكي از اهالي
¤ در سال 89 طرحي در هيئت دولت مصوب شد كه براساس آن 50درصد حق شغل و مزاياي ديگر كاركنان دادگستري افزايش پيدا خواهد كرد، خواهشمندم كه اين مصوبه در ديگر وزارتخانه ها هم لحاظ شود.
محمدي- گيلان
¤ شهادت حضرت زهرا(س) درس وفاداري و فداكاري را در راه ولايت به ما آموخت.
در اين مقطع زماني حساس نبايد ولايت فقيه را كه همان ادامه ولايت رسول الله است تنها گذاشت.
يك هم وطن
¤ دزدان و غارتگران بيت المال و رانت خواران كثيف اقتصادي بدون حمايت و پشتيباني دانسته و ندانسته برخي مسئولين و نمايندگان و رؤساي بانك ها و مسئولين استاني محال است بتوانند به غارتگري بپردازند كه لازم است دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي و نظارتي برخورد شديدتري اعمال نمايند.
0081---0914
¤ از شهرداري و مسئولين محترم قم درخواست مي شود نسبت به نصب تابلوي راهنماي پاركينگ شرقي حرم مطهر اقدام نمايند تا حوادثي مثل روز شهادت حضرت زهرا(س) براي زوار رخ ندهد كه خودرو خود را در رودخانه پارك كنند و پس از مراسم با برگ جريمه راهنمايي و رانندگي مواجه شوند.
اميدوار
¤ احداث راه آهن شهرستان اليگودرز از قبل از انقلاب اسلامي در دست مطالعه بوده است و پس از انقلاب نيز طي 32 سال همين طور در بلاتكليفي به سر مي برد و علت اصلي آن نيز نداشتن مسئول كارآمد در استان و شهرستان و برخورداري از مردمي نجيب و حزب اللهي و كم توقع بوده است. در برنامه سال 90 نيز جزء رديف بودجه اي بود كه متأسفانه قرار شد از رديف بودجه اي حذف شود و فرياد و تشنج برخي از نمايندگان مجلس در تاريخ 18/2/90 نيز ظاهرا راه به جايي نبرد. از رئيس مجلس و مسئولين انتظار مي رود همانند تلاش براي تأمين آب شيرين قم براي احياء شهر اليگودرز با اتصال به راه آهن اصفهان نيز تلاش كنند و نگذارند حق مردم ولايتمدار و مؤمن و مستضعف اين شهرستان پايمال شود.
جمعي از مردم مؤمن و انقلابي شهرستان اليگودرز
¤ گراني و بيكاري دو معضل هستند كه انسان ها را از مطالعه كردن و خريد كتاب باز مي دارند. مسئولين فكري
براي حل اين معضل نمايند.
9416---0919
¤ دانشگاه آزاد با دريافت شهريه هاي سنگين انتظار مي رود از اساتيد داراي لياقت و صلاحيت بيشتر علمي برخوردار باشد. متأسفانه به جاي پرداختن به حل اين امور رئيس دانشگاه يك سال وقت كشي كرد تا مسئله وقف دانشگاه آزاد را حل كند؟
ولدخان از تهران
¤ چند روز قبل توپي خريدم كه روي آن نوشته شده بود «خليج ع ر ب ي» از مسئولين انتظار مي رود نام نيروگاه بوشهر را به نيروگاه خليج فارس تغيير دهيد و از ميراث كشور پاسداري كنيد.
اختياري از كرمانشاه
¤ از مسئولين نيروي انتظامي درخواست مي شود به وضعيت مفاسد اخلاقي در شهر ايلام و بي توجهي مسئولين نيروي انتظامي استان رسيدگي نمايند.
5766---0918
¤ در حال حاضر شير يارانه اي به عدالت توزيع نمي شود امثال ما افراد سالخورده كه نياز شديد به شير داريم محروم هستيم پيشنهاد مي كنم كه يا مثل دوران جنگ تحميلي از روي دفترچه تعاوني مساجد محل توزيع بشود و يا قيمت آن را آزاد بكنند.
صنايعي
¤ اگر بدهكاران ميلياردي به بانك خلافكار هستند چرا به آنها دسته چك مي دهند. حكايت دزديده شدن گوني آن بينوا شده كه فرياد مي زد آقاي دزد اگر گوني من را نياوري مي داني چه كار مي كنم؟ جمعيت گفتند چه كار مي كني و او گفت خورجين خودم را نصف و دو تا گوني درست مي كنم.
0236---0937
¤ در بيمارستان فوق تخصصي اطفال شهيد باهنر كرج درب نمازخانه را قفل كرده اند و بيماران و همراهان آنان از روي ناچاري روي زمين و كف اتاق ها نماز مي خوانند.
9191---0935
¤ چندين مرتبه اتفاق افتاده كه اتوبوس هاي بين شهري قزوين- تهران در بين راه خراب شده و مسافران را وسط اتوبان پياده كرده اند. جالب اينكه از كرايه اي كه گرفته اند چيزي به مسافر برنمي گردانند. خلاصه هيچ كس براي مسافر ارزش قائل نيست.
7244---0912
¤ در وضع روزگار نظر كن به چشم عقل
احوال كس مپرس كه جاي سؤال نيست
در موج فتنه اي كه خلايق فتاده اند
فريادرس به جز كرم ذوالجلال نيست.
0330---0936
¤ چه خوب گفته اند كه دو چيز صدا ندارد يكي فساد اغنيا و ديگري فقر فقراء. انتظار داشتيم كه دولت نهم و دهم در جهت رفع اين دو مورد صدا كند. اما متأسفانه تاكنون چندان نتوانسته است.
8313---0919
¤ وزارت اطلاعات وظيفه دارد گذشته افرادي مثل آقاي «م» را كه خودشان را به رياست محترم جمهوري چسبانده و بالا آمده اند را براي مردم روشن سازد و معلوم شود كه وزنه اي نبوده اند و به همين سبب در هر دوره اي به نوعي به دنبال راه پيدا كردن به قدرت و ثروت بوده اند.
عليمرداني
¤ بسياري از اختلافات مالي بين افراد درحدي است كه با مختصر پول در حد چند ميليون تومان قابل حل است. آيا بهتر نيست در اين روزها كه بودجه سال 90 درحال تصويب در مجلس شوراي اسلامي بود رديف بودجه اي خاص براي رسيدگي به پرونده هاي خاك خورده در دادگستري و دادسراها اختصاص مي يافت و مردم نجات پيدا مي كردند؟
2028---0912
¤ جمهوري اسلامي در مقابل زياده طلبي هاي زورگويان عالم مثل آمريكا و انگليس ايستاده و باج نداده پس چگونه است با 100 نفر بدهكار ميلياردي به بانك هاي كشور برخورد قاطع صورت نمي گيرد و از حقوق مردم چشم پوشي مي شود؟
8397---0912
¤ در تاريخ اسلام از گذشته تا امروز هر كجا انحرافي به وجود آمده از ناحيه اطرافيان نخبگان و مسئولين بوده است. در فتنه 88 نيز ديديم كه فرزندان بعضي از نخبگان و خواص در اغتشاشات ورود پيدا كردند و پدرانشان را از مسير انقلاب و رهبري جدا كردند. مشكلي هم كه امروز به وجود آمده باز از ناحيه اطرافيان نفوذي است. مهم اين است كه از تاريخ درس بگيريم.
استاد آقا
¤ توجه شما را به اين سخن شهيد آويني جلب مي كنم:
نمايش خلقت جهان؛ پرورش انسانهايي است كه در برابر شدائد، بر هر چه ترس و شك و ترديد و تعلق است غلبه كنند و حسيني شوند.
8516-0919
¤ آمريكا و متحدانش هنوز نمي دانند كه انقلابهاي منطقه ريشه در نهضتي دارد كه به پيروزي خون بر شمشير معتقد است.
عرب از نيشابور
¤ بنده ايمان دارم همان گونه كه آه مردم مظلوم غزه دامنگير حسني مبارك شد و او را ساقط كرد آه مردم مظلوم بحرين نيز آل خليفه و آل سعود را واژگون مي كند. وعده الهي تخلف ناپذير است.
5166-0915
¤ آيا با عزل فرماندار شيراز به دليل افشاي حقيقت مي توان اصل حقيقت را هم عزل كرد؟ مسئولين كه دم از مبارزه با فساد مي زنند كجا هستند كه جلوي اين عزل و نصب ها را بگيرند.
3866-0917
¤ ما از الست طايفه اي سينه خسته ايم/ ما بچه هاي مادر پهلو شكسته ايم
امروز اگر سينه و زنجير مي زنيم/ فردا به عشق فاطمه شمشير مي زنيم
ما را نبي قبيله سلمان خطاب كرد/ روي غرور و غيرت ما هم حساب كرد
از ما بترس طايفه اي پر اراده ايم/ ما مثل كوه پشت علي ايستاده ايم
گر ز سرهايمان كوه بسازند/ فرزندانمان هرگز در كتاب تاريخ نخواهند خواند
« امام سيدعلي خامنه اي تنها مانده است»
2311-0912
¤ رؤساي قوا چه پاسخي در برابر قتل عام مردم مظلوم بحرين توسط آل سعود كثيف و آل خليفه خائن دارند؟ چه عكس العملي در برابر اين ددمنشي ها از خود بروز مي دهند؟ چه پاسخي به ملت در برابر اين همه ظلم و ستم بر زن و بچه و كودك و پير و... دارند؟ لطفا صفحه 14 كيهان 14/1/90 را بخوانند.
2253-0917
¤ چرا يادي از شهدايي مثل شهيدان، موحد دانش، محسن حاج بابايي، اميني و... و پادگان ابوذر (قتلگاه شهدا) نمي شود؟ مبادا شهدا را فراموش كنيم؟
1995-0912
¤ به مردم مظلوم بحرين مي گويم نبايد هيچ اميد و انتظاري از سازمانهاي بين المللي داشت، بلكه بايد با اتكا به قدرت لايزال الهي و با تمام توان به مقابله با دژخيمان خون آشام آل سعود و آل خليفه رفت كه ان تنصروالله ينصركم.
3419-0935
¤ از برخي اين افراد كه با توله هاي سگ در خيابان و پارك به قدم زدن مشغولند سؤال مي كنم وجدان خود را قاضي قرار دهيد و بيان كنيد به همين اندازه كه با توله سگهاي نجس خود سر مي كنيد و به آنها مهرباني مي كنيد به پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادر خود نيز مهر مي ورزيد؟
9523-0912
¤ چرا آقاي هاشمي رفسنجاني كه نزد آل سعود داراي احترام مي باشد با استفاده از نفوذ خود مانع جنايت وهابي ها در بحرين عليه مردم مظلوم شيعه نمي شود.
4988-0911
¤ وقتي صحبت هاي استاندار... در حمايت از افكار جريان انحرافي نفوذ كرده در دولت را خواندم از اينكه چنين شخصي به استانداري استان ما منصوب شده متأسف شدم. در ضمن خودم را نيز نمي بخشم چرا كه بايد خيلي جلوتر متوجه انحراف اين حلقه نفوذي در دولت مي شديم.
9711-0917
¤ در شهرستان رشت تيم سپيدرود حكم خون جاري در رگ هاي مردم اين شهر را پيدا كرده است. چرا در برنامه ورزش و مردم يادي از اين تيم نمي شود.
7233-0911
¤ مسئولين كشور از بالا تا پايين توجه داشته باشند كه اگر آبرويي دارند اين آبرو و عزت آنان از بركت وجود و حضور ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي است و ولايت فقيه نيز در قلب مردم جاي دارد.
فلكيان از يزد
¤ آقاي دكتر احمدي نژاد در قول و عمل ثابت كرده اند كه سرباز ولايت اند اگر سري به شهرستانها و روستاها بزنيد آن را با چشم مشاهده خواهيد كرد ما پيروان ولايت و حاميان احمدي نژاد مطيع ولايت هستيم و اگر رهبري و رئيس جمهوري از ما بخواهند سر مي دهيم.
مرادي از ملاير
¤ همانطور كه كشور عزيزمان ايران را از جنگ تحميلي دشمنان بيرون آورديم آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور محبوب خود را نيز از چنگ جريان انحرافي و اطرافيان منحرف بيرون مي آوريم و نجات مي دهيم.
8858-0919
¤ با توجه به اينكه برخي رسانه ها و مطبوعات نقش پايگاه دشمن را ايفا مي كنند از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود يك فرد مطبوعاتي ولايي و عاقل را مامور كنند تا اهم مطالب و شيطنت هاي برخي مطبوعات معاند را به ايشان منتقل نمايند.
تجارتچي
¤ ما با ولايت زنده ايم، تا زنده ايم رزمنده ايم. مولا و مقتدا و شاخص ما در عصر حاضر امام خامنه اي (حفظه الله) است.
صيدي از اراك
¤ مطالبات سالهاي 86 و 87 بازنشستگان كشوري كي پرداخت مي شود؟
1992-0913
¤ پس از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري آقاي احمدي نژاد گفتند مي دانم دادن سهام به جاي پول دردي از بازنشستگان دوا نمي كند صبر كنند سهام بفروشيم پولش را بدهيم پس از 2 سال مجدداً صحبت از پرداخت سهام است. خواهش مي كنم به توصيه دكتر احمدي نژاد عمل كنيد.
1190-0917
¤ برخي از شبكه هاي ماهواره اي فراماسونري را تبليغ مي كند. از مسئولين صدا و سيما درخواست مي شود نسبت به پخش برنامه فراماسونري كه از سال 75 تا 80 در ظهر جمعه در راديو ايران پخش مي شد مجدداً به پخش و ادامه مباحث آن
بپردازند و آن را در سايت قرار دهند.
4636-0914
¤ روزي آيد كه جهان پر از عدالت گردد / بشر غافل و گمراه هدايت گردد، روزي آيد كه بود روز عزاي ظالم / و اندر آن روز ز مظلوم حمايت گردد، اين بود وعده ز خلاق جهان هستي / با ظهور پسر فاطمه آن روز قيامت گردد.
4672-0912
¤ از مسئولين وزارت بهداشت درخواست مي شود سري به بيمارستان كودكان ... بزنند و از نوع برخورد بد كاركنان آنجا آگاه شوند ما اعتراض خود را به رئيس بيمارستان گفتيم ولي توجهي نكرد.
1577-0912
¤ واقعاً جاي بسي تأسف و شگفتي است كه صدا و سيما در ايام فاطميه به جاي تبيين شخصيت و الگوهاي اعتقادي و رفتاري بانو فاطمه(س) و معرفي آن به اقشار جامعه به پخش برنامه هاي طنز مبادرت مي ورزد.
9020-0918
¤ قانون جديد كسر خدمت از چه تاريخي عملي مي شود. لطف كنيد با اطلاع رساني سربازان را از بلاتكليفي برهانيد.
جليلي از كوار فارس
¤ شهرداري منطقه 22 در محدوده هوانيروز اقدام به ساخت ورزشگاهي به نام مقدس الزهراء نموده ولي معلوم نيست چرا در افتتاح و بهره برداري از آن تعلل مي كند. لااقل دليل آن را به ساكنين توضيح بدهند.
8516-0919
¤ وقتي بزرگان دين فرموده اند عبادت 72 جزء دارد كه يك جزء آن خدمت رساني به ديگران است با اين حساب ارزش هر مدير بايد به تعداد ارباب رجوعي باشد كه مشكل آنان را حل مي كنند نه اينكه فقط مدرك تحصيلي معيار صلاحيت و توانايي مديران قرار بگيرد.
محمدي
¤ روي بعضي از ليوان هاي يك بار مصرف كه وارد بازار شده نام حاج عبدالله حك كرده اند. از آنجا كه ليوان هاي استفاده شده را در سطل هاي زباله مي ريزند، بايد پيش گيري كرد كه هتك حرمت صورت نگيرد و به لفظ مقدس الله جل جلاله بي حرمتي نشود.
1361-0919
¤ شركت هاديان شهر وابسته به شهرداري تهران با كارگران به مدت 6 ماه قرارداد مي بندد و ما كارگران هيچ گونه امنيت شغلي نداريم از مقامات مسئول درخواست رسيدگي به مشكل خود داريم. اميدواريم مساعدت نمايند.
كارگر قراردادي شهرداري
¤ تا چند روز قبل يك خانم مربي ورزش از سوي شهرداري در گوشه اي از پارك بعثت خزانه به خانم هاي علاقه مند آموزش نرمش مي داد و خيلي قابل استفاده و مفيد به حال ما بود ولي مدتي است كه مي گويند خانم ها بدون مربي به ورزش صبحگاهي بپردازند. بنويسيد نسبت به اين وضع معترض هستيم. لطفا رسيدگي شود.
صفري
¤ در قانون جديد راهنمايي و رانندگي خوش به حال مؤسسات بيمه شده است چون از يك طرف پول كلان براي بيمه اتومبيل مي گيرند و از سوي ديگر در بسياري از تصادف ها يا راه (وزارت راه و ترابري) يا نقص فني اتومبيل (شركت توليدكننده خودرو) و يا خود عابر پياده مقصر شناخته مي شود و هيچ مسئوليتي متوجه بيمه نيست. كجاي اين قانون كارشناسي شده است.
يك شهروند
¤ خيابان فردوس 25 در شهرك انبياء اسلام شهر نياز به روكش كامل آسفالت و تعمير پل دارد. اميدواريم با انعكاس مشكل در اين ستون مسئولين امر در اين مورد مساعدت بكنند.
6006-0936

 



صالحي: نيروگاه بوشهر آغاز به كار كرده است

وزير امور خارجه كشورمان نيروگاه بوشهر را يكي از ايمن ترين نيروگاههاي دنيا برشمرد و اعلام كرد كه اين نيروگاه الان به راه افتاده است.
«علي اكبر صالحي» وزير خارجه كشورمان در حاشيه بيست و يكمين اجلاس شوراي برنامه ريزي منطقه اي اكو كه ديروز در دفتر مطالعات سياسي و بين الملل وزارت خارجه برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص حوادث اخير در مرزهاي فلسطين اشغالي و درگيري بين رژيم صهيونيستي و معترضان فلسطيني گفت: اين يك حركت مبارك بود كه در روز نكبت صورت گرفت و واكنشي طبيعي ناشي از تراكم نارضايتي ها پس از 63 سال آوارگي بود.
وي افزود: معترضان فلسطيني با از خودگذشتگي تلاش داشتند به مردم دنيا نشان دهند كه خواهان بازگشت به سرزمين خود هستند و موضوع فلسطين هنوز زنده است كه اين موضوع آينده نويدبخشي را براي منطقه و مردم فلسطين خواهد داشت.
صالحي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص خروج نيروهاي آمريكايي از عراق نيز گفت: طبق توافقنامه امنيتي نيروهاي آمريكايي بايد تا سال 2011 عراق را ترك كنند و عراق هم بر اين موضوع مصر است كه اين موضوع را در آخرين سفر خود به عراق شاهد بودم.
وزير خارجه خروج نيروهاي آمريكايي از عراق را يك ضرورت خواند و يادآور شد: با توجه به اينكه ارتش عراق مي تواند امنيت را تامين كند حضور آنها در اين كشور ديگر هيچ توجيهي ندارد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اظهارات لاوروف وزير خارجه روسيه مبني بر اينكه ايران تا زماني كه در تحريم هاي سازمان ملل است نمي تواند به عضويت سازمان شانگهاي درآيد، اظهار داشت: نمي دانم آقاي لاوروف براساس اساسنامه شانگهاي اين موضوع را مطرح كرده يا نظر شخصي خود را مطرح كرده است.
صالحي در خصوص راه اندازي نيروگاه بوشهر نيز با بيان اينكه اين نيروگاه الان بحراني شده و به راه افتاده است، خاطرنشان كرد: اين نيروگاه همانند سماوري است كه تا دو ماه ديگر به جوش مي آيد و مي توانيم 40درصد قدرت نيروگاه بوشهر را داشته باشيم.
وي با اشاره به سخنان شهريورماه سال گذشته در زمان سوخت گذاري نيروگاه بوشهر يادآور شد: آن زمان گفتيم راه اندازي نيروگاه 9 ماه تا يك سال طول مي كشد و هنوز تا شهريور چند ماه زمان داريم اما تلاش مي كنيم اين زمان را 9 ماهه به پايان برسانيم.
صالحي با اشاره به اشكال فني كه در پمپ هاي نيروگاه ايجاد شده بود، اين را عاملي براي تاخير دو ماهه راه اندازي اين نيروگاه دانست، چرا كه اين امر موجب خروج سوخت از نيروگاه و بازنگري و شستشوي تجهيزات آن شد.

 



جليلي در ديدار عمار حكيم: روند رو به گسترش مبارزه با استكبارمايه نشاط امت اسلامي است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان روند رو به گسترش مبارزه با استكبار و ديكتاتوري را مايه اميدواري و نشاط امت اسلامي دانست.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، رئيس مجلس اعلاي عراق، عصر دوشنبه با سعيدجليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار جليلي با اشاره به تأثير بيداري اسلامي در تحولات منطقه، روند رو به گسترش مبارزه با استكبار و ديكتاتوري را مايه اميدواري و نشاط امت اسلامي دانست. دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به موضوع بحرين، ضمن محكوم كردن فشار و سركوب مردم اين كشور توسط نظاميان خارجي بر توجه به مطالبات مشروع مردم بحرين تأكيد كرد.
جليلي با استقبال از نقش منطقه اي عراق در تحولات اخير، بر گسترش مناسبات في مابين تأكيد كرد. همچنين در اين ديدار سيدعمار حكيم گفت: روند اميدواركننده اي در جهان اسلام با اراده ملت ها شروع شده است.
وي در ادامه با انتقاد از بي تفاوتي مجامع جهاني در موضوع بحرين، خواستارحمايت از خواسته هاي مردمي اين كشور و احقاق حقوق آنان شد.

 



وزير كشور در مورد وضعيت عفاف و حجاب به مجلس گزارش مي دهد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت كه قرار است وزير كشور در مورد وضعيت عفاف و حجاب به مجلس گزارش دهد.
بهروز جعفري عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ضمن انتقاد از اوضاع فرهنگي و ترويج بي حجابي در سطح جامعه گفت كه در جلسات آتي كميسيون فرهنگي مجلس با دعوت از مصطفي محمد نجار وزير كشور از وي مي خواهيم كه در مورد اوضاع فرهنگي جامعه توضيح دهد.
وي افزود: وزير كشور بايد در مورد وضعيت عفاف و حجاب و همچنين عملكرد دستگاه هاي 17 گانه كه قرار بود براي بهتر شدن اوضاع فرهنگي جامعه فعاليت هايي داشته باشند، به نمايندگان توضيح دهد.
جعفري ادامه داد: همچنين در جلسات آتي كميسيون فرهنگي با دعوت از وزير ارشاد توضيحات وي را در مورد اتفاقات و رخداد هاي اخير عرصه فرهنگ كشور جويا مي شويم.

 



تحليل هايتان را دم در بگذاريد تا بازيافتي ها خميرش كنند! (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب منحله توده گفت من رياست جمهوري احمدي نژاد را اصلا مشروع نمي دانم اما هر وقت اختلافي در حاكميت پيش آمد بايد از او حمايت كنيم!
بابك اميرخسروي كه سابقه همكاري طولاني مدت با اصلاح طلبان را دارد و در زمره چپ هاي آمريكايي دسته بندي مي شود به راديو زمانه گفته است: من احمدي نژاد را فناتيك [و...] مي دانم اما بايد روي محتواي اختلاف ها فكر كنيم و روي آن حساب كنيم و هربار اگر به شكلي تظاهر بيروني روشني پيدا كرد، از آن حركت معين حمايت كنيم. مثلاً بايد در اختلاف اخير بر سر وزارت اطلاعات جانب رئيس جمهور را بگيريم.
خبرنگار راديوزمانه پرسيد «با ولايت فقيه چگونه برخوردي بايد داشت. سبزها بعضاً برخورد محتاطانه اي با اين مقوله مي كنند. شما به عنوان يك سياستمدار اصلاح طلب(؟!) كه قائل به ولايت فقيه نيست، چه توصيه اي مي كنيد». امير خسروي در جواب گفت: «شما در خارج از كشور، در آلمان، فرانسه و جاهاي ديگر مي توانيد از برچيدن نظام جمهوري اسلامي و سرنگون كردن نظام جمهوري اسلامي حرف بزنيد؛ ولي اين كه در جامعه ايران چگونه مي خواهيد اين را پياده كنيد، بحث اساسي من است. يعني تا فضاي سياسي باز و فراهم نشود، هيچ كار جدي سياسي انجام نخواهد شد. اگر اين آماده شد، آن چيزي كه من مي خواهم اين است كه ما گام به گام پيش برويم. به اين ترتيب كه اولا «ولايت مطلقه فقيه» را در قانون اساسي برداريم. يا مثلا «نظارت استصوابي شوراي نگهبان» كه مي شود با آن مبارزه كرد».
اما سايت ضدانقلابي گويانيوز با انتقاد از خامي و خوش خيالي محافل ضدانقلاب نوشت: همه خوشحال و كيفور از حركت احمدي نژاد شديم و سر از پا نشناختيم اما واقعا اين گونه بود كه نشان داده شد؟ گفتند او از رأي 35 ميليوني زده. گفتند او با سپردن بدون مزايده و مناقصه پروژه هاي عمراني و اكتشافي و استخراجي و... به سپاه پاسداران سعي در خريدن فرماندهان نظامي به نفع خود دارد كه اگر روزي لازم شد لااقل دلخوش به نظامياني باشد كه نمك گير او شده بودند اما وقتي ذوالقدر و فرمانده سپاه پاسداران بر اين قهر ساختگي تاختند و خواستار عملي شدن ادعاي تبعيت احمدي نژاد از رهبر جمهوري اسلامي شدند، مشخص شد كه دلخوشي به آن ادعا فقط توهمي بود و بس.
اين رسانه ضدانقلابي خطاب به گروهك ها و رسانه هاي آنان مي افزايد: اينجا ايران است. لطفا ادعاهايتان را دم در خانه تان بگذاريد تا فراشان شهرداري يا كاغذ فروش هاي سيار جمعشان بكنند و ببرند براي خمير كردن! اينجا وقتي پاي اجرا و حكومت به ميان مي آيد، آدم ( به حكم عقل و شعور) بايد از «عرش» فكر و خيال به «فرش» واقعيات سقوط كند و دقيقا عين «بچه آدم» شاهد واقعيات باشد. بايد واقعيات را آن طور كه هستند ببيند نه آن گونه كه مي خواهد. هدفمندي يارانه ها را به سادگي اجرا كردند و هيچ اتفاقي نيفتاد. براي فهم چرايي اين قضيه كافي است فلاش بك مختصري از خرداد تا عاشوراي 88 [دي ماه] بيندازيم و با امروزمان مقايسه كنيم. به نظر زحمت زيادي براي مغز ما ندارد!
گويانيوز با تاكيد بر اينكه «خيال پردازي موقوف!»، مي نويسد: خيال كرديم در نظام تغييراتي به وجود آمده. غافل بوديم كه اين دولت و اين هشت سال، محدوده پوست اندازي نظام است و جايگزين نيروهاي مستهلك با آنها كه ذوب شدن در ولايت افتخارشان بوده و هنوز هم هست. قبول كنيم كه غافل بوديم.
اين رسانه ضدانقلابي اضافه كرد: در حوادث اخير هم اقتداررهبري به نمايش گذاشته شد. گول نخوريم بازي همان بازي است. ما اسير شايعه ها درباره احمدي نژاد و اينكه او گفته من 35 ميليون رأي داشتم نه 25 ميليون و... تا اينكه دو شب پيش احمدي نژاد اين جملات را گفت «دولت خادم همه است و بايد از وقت براي كار استفاده كند. كشور نيازمند كار است... سيستم ما ولايت فقيه است. هر ملتي آرزو دارد كه حاكمانش بهترين، عالم ترين و باتقواترين باشند. نظام ولايت،مترقي ترين و مردمي ترين نظام است. امام، «ولي» و ملت ركن ديگر است. اين دو مجموعه نظام ولايت مي شوند.«ولي» مي آيد كه مردم عدالت را برپا كنند. «ولي» مي آيد كه راه را باز كند. بعضي ها مي گويند مردم. بعضي ها مي گويند فقط «ولي»، اصلا «ولي» آمده كه مردم را بكشاند به ميدان. «رهبري» آزادانديش ترين فرد جامعه است. ديديم و تجربه كرديم. همه دوست دارند ولي آنها عالم، عادل و شجاع باشد. جمهوري اسلامي مشكل لاينحل ندارد. بر خودم وظيفه مي دانستم كه از رهبري عزيز دفاع كنم. رابطه من با «رهبري عزيز» هم شخصي و هم اعتقادي است. ولي مثل پدر است براي جامعه.»
گويانيوز در پايان با ناراحتي نوشت: آيا اين حرف ها، سخنان كسي است كه از رهبر مملكت دلخور است؟ حرف هاي كسي است كه مي خواهد جلوي رهبر مملكت قد علم كند؟ يا حرف هاي كسي است كه جاده صاف كن تسلط بيشتر رهبر بر امور مي باشد؟



 



هيچ كس به توبه خائن اعتماد نمي كند (خبر ويژه)

يكي از دست اندركاران فتنه سال 88 ضمن شانه خالي كردن از خيانتهاي خود مدعي شد ملت و نظام بايد همديگر را عفو كنند! خاتمي مي گويد: آن وقت همه به آينده بهتر رو خواهيم آورد.
رئيس دولت اصلاحات در ملاقاتي محفلي، به انكار ارتباط ارگانيك گردانندگان جبهه اصلاحات با جريان برانداز پرداخت و گفت: تنها افرادي مثل ما كه دلشان براي انقلاب مي سوزد محدود مي شويم ولي مردم و جوانان به آساني به جهان اطلاعات دسترسي پيدا مي كنند. طبيعي است در اين ميان وقتي خيرخواهان محدود مي شوند ميدان به دست كساني مي افتد كه هر دو طرف را قبول ندارد. متاسفانه امروز ميداندار كساني هستند كه دلسوز انقلاب و مردم و كشور نيستند و دلسوزان انقلاب در محدوديت و ممنوعيت هاي مختلف قرار دارند.
وي در ادامه اظهارات مغالطه آميز خود گفت: چرا بايد عده اي به جرم مشاركت فعال در انتخابات مورد فشار و تنگنا قرار گيرند؟ اگر از آغاز يك هيئت بي طرف رسيدگي به اعتراض و دغدغه بخش مهمي از جامعه را به عهده مي گرفت بدون ترديد مشكل حل مي شد و اصلا شاهد بحران نبوديم.
خاتمي در ادامه مي گويد: «ما به قانون اساسي و جمهوري اسلامي اعتقاد داريم البته قانون اساسي وحي منزل نيست و مي شود در آن تجديدنظر كرد. برخي رفتارها نظام را تضعيف مي كند و چهره انقلاب و اسلام را زشت جلوه مي دهد. ما مي گوييم اين جو مسموم درمان شود. هر منتقدي برانداز و عامل دشمن به حساب نيايد و اگر فضا تلطيف و تعديل شود بسياري از مسائل حل خواهد شد. فضا باز شود، احزاب و گروهها كار كنند و عقلا هم سازوكاري را براي انتخابات درنظر بگيرند تا در آن حرف و حديث نباشد. خدا مي داند اگر چنين شود آرامش و ثبات از هر جهت تامين خواهد شد. اگر ظلمي شده است كه شده است همه بياييم عفو كنيم و به آينده نگاه كنيم و اگر به نظام و رهبري ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم پوشي شود و ملت هم از ظلمي كه بر او و فرزندانش رفته است مي گذرد و آن وقت همه به آينده بهتر رو خواهيم آورد».
درباره مغالطه چند لايه خاتمي شايان گفتن است كه اولا جريان برانداز فعال در حوزه ماهواره و اينترنت پيوند وثيقي با مدعيان اصلاح طلبي و فتنه سبز دارد و حمايت آنها از دست اندركاران فتنه قابل انكار نيست به نحوي كه در القاي تقلب و دعوت به اغتشاش و تقابل با قانون اساسي و جمهوريت و اسلاميت نظام، هم پوشاني كاملي با فتنه گران داخلي نشان داد. ثانيا براساس فرمول ديكته شده سرويس هاي جاسوسي بيگانه، جريان فتنه اساسا قرار نبود به سمت حل مسئله و تمكين به قانون و راي مردم برود و به همين دليل هم با بازشماري تصادفي 10 درصد صندوق ها از بنياد مخالفت كرد و سعي در غبارآلود كردن فضا داشت. ثالثا عبارت «ما به قانون اساسي اعتقاد داريم اما وحي منزل نيست» تكيه كلام منافقانه محافل فتنه گر آزادي بوده است و ذاتا ادعاي اعتقاد به قانون اساسي با چاقوكشي و لات بازي خياباني و تلاش براي گره انداختن در مسائل متناقض است. رابعا اگر ظلمي شده كه قطعا شده و ظلم بزرگي هم بوده مشتركا متوجه قاطبه ملت (40 ميليون راي دهنده) و نظام بوده است و امثال خاتمي در اين ميان با فريبكاري نمي توانند ضمن القاي تقابل ميان مردم و حاكميت اسلامي، نقش ميانجي! را بازي كنند حال آن كه متهمان اصلي اين ظلم و خيانت بزرگ هستند.
نكته جالب در اين ميان آن است كه رفتار منافقانه و توام با تذبذب و فرصت طلبي خاتمي، اعتراض جريانهاي رسانه اي حامي فتنه 88 را به دنبال داشته است. آنها با مثال زدن رفتار موسوي و كروبي مي گويند خاتمي به دنبال خيانت به اين دو است.
سايت ضدانقلابي بالاترين كه در روياي اوج فتنه به خاطر همراهي هاي خاتمي از وي تجليل هاي بلندبالايي به عمل آورده، در واكنش به سخنان اخير خاتمي مي نويسد: آقاي خاتمي شرم كن، تو ديگر در جنبش سبز جايي نداري. آيا موقعيتت به خطر افتاده كه به التماس از نظام افتاده اي؟ واقعا براي آدم بي غيرتي مثل تو متاسفيم.
اين شبكه ضدانقلابي در مطلب ديگري نوشت: امروز مي توانيد تفاوت موسوي و كروبي را با خاتمي ببينيد. فرق آنها اين است كه خاتمي راحت با فعالان سياسي ديدار مي كند و از آشتي حرف مي زند در صورتي كه موسوي و كروبي بيش از 90 روز است كه در محدوديت هستند. خاتمي از روي خون همراهانش عبور كرده و هر موقع حرف مي زند، خود را روي تخت رياست هشت سال پيش مي بيند.
بالاترين در چند مطلب مشابه ديگر نوشت:
- هركسي سنگ خودش رو به سينه مي زنه. خاتمي كجا بودي وقتي موسوي و كروبي درخواست مي دادن. دوره تو گذشته، الان ديگه دوره گفت وگوي تمدنها نيست و ما هم به شما پشت كرده ايم.
- هشدار! انتخابات نزديك شد و دوباره خاتمي پيداش شد! فريب خنده هاي مسموم اين مليجك رو نخوريد.
- درد نوشته! آقاي خاتمي شرم داشته باش. من برات متاسفم، نگاههاي مظلوم ندا آقاسلطان رو فراموش كردي؟
سايت ضدانقلابي خودنويس هم در واكنش به سخنان خاتمي نوشته است: سخنان خاتمي را خواندم و خستگي به تنم ماند. بوي كباب شنيده اين آقا اما... ما از شما بريديم چون غيرت نداشتيد. مردي با عباي شكلاتي! ما فقط يك بار در مورد شما اشتباه كرديم. لااقل از موسوي و كروبي خجالت مي كشيدي. ما روزي به تو اميد بسته ايم. اما امروز ما را به خير تو اميد نيست، شر مرسان.
در اين ميان يك نوشته بالاترين در توجيه عملكرد خاتمي و دادن جواب محافلي كه فقط بلدند «شير» كنند، جالب است: 3 ماه شد كه سران جنبش اسيرند، حالا قبول داريد شناخت خاتمي از اوضاع، بيشتر از شناخت ما بود؟ به هيچ وجه قصد طعنه زدن ندارم. فقط مخاطبم منتقدان خاتمي هستند. آيا فكر نمي كنيد او بهتر از ما جامعه و نه فقط تهران رو مي شناخت كه معتقد بود هنوز هم به جاي پرداخت هزينه بايد فرهنگ سازي كرد و در شرايط فعلي حاضر به انجام حركات انقلابي نشد؟
خاتمي با وجود به ميدان فرستادن موسوي و حمايت از وي رفتار ساختارشكنانه وي در سال 88، در جلسات محفلي گفته بود اينها تمام برنامه هاي ما را به هم ريختند و از يك طرف سرمايه اجتماعي ما را به باد دادند و از طرف ديگر نظام را چنان به ما بدگمان كردند كه ديگر امكان بازگشت به حاكميت امكان ناپذير شده است.

 



فارين پاليسي: تنهايي فزاينده آمريكا و اسرائيل را به هم نزديك كرده است (خبر ويژه)

تحولات خاورميانه، چشم انداز روي كارآمدن خلوت هايي را به تصوير مي كشد كه همانند ايران و لبنان و غزه مخالف سياست هاي مداخله جويانه آمريكا هستند.
نشريه فارين پاليسي با انتشار ارزيابي فوق نوشت: ساير مناطق جهان نيز شاهد ظهور حاكميت هايي است كه در جهت سياست هاي آمريكا حركت نخواهند كرد و مشخصه هاي يك متحد را براي آمريكا نخواهند داشت. از اين رو در حال حاضر تنها اسرائيل است كه با پشتيباني هميشگي از آمريكا، متحد واقعي اين دولت است.
نشريه مذكور با بيان اينكه آمريكا بيش از هر زمان ديگر نيازمند اسرائيل است نوشت: برخي با اين تحليل موافق نيستند. تحليل گران ثابت سياست خارجي آمريكا بيش از آن كه اسرائيل را به عنوان موهبتي براي آمريكا به حساب آورند، حمايت از دولت يهود را چه در قالب پشتيباني كلامي و يا كمك هاي ساليانه 3 ميليارد دلاري، باري بر دولت آمريكا تلقي مي كنند. آنها مي گويند منافع اين ائتلاف براي واشنگتن بسيار اندك است و گروه هاي فشار حامي اسرائيل، منافع دولت يهود را بدون توجه به منافع ملي و اولويت هاي آمريكا در صدر قرار مي دهند. آنها معتقدند اين رابطه يكجانبه و كمك هاي بي دريغ واشنگتن به اسرائيل، منشأ اصلي برانگيختن خشم مسلمانان عليه آمريكاست.

 



صبغه ضدصهيونيستي انقلاب مصر هر روز پررنگ تر مي شود (خبر ويژه)

سردبير صهيونيست مآب روزنامه الشرق الاوسط نسبت به فوران ابعاد ضدصهيونيستي ملت انقلابي مصر هشدار داد.
در حالي كه محافل همسو با رژيم صهيونيستي تا پيش از اين تلاش مي كردند ماهيت ضداسرائيلي ملت مسلمان مصر را كتمان كنند، عبدالرحمن الراشد (مدير پيشين شبكه العربيه) در الشرق الاوسط نوشت: مردم مصر حاكميت جديد را وادار به نقض معاهده كمپ ديويد خواهند كرد.
الراشد مي نويسد: نيروهاي نظامي مصر تلاش كردند تظاهرات اعتراض آميز مردم مصر را كه خواهان آزادسازي بيت المقدس شده بودند و به همين بهانه قصد عبور از سينا را داشتند تا به سمت مرزهاي مصر و اسرائيل حركت كنند، متفرق كنند. نيروهاي امنيتي مصر راه تظاهركنندگان مصري را كه به سمت اسرائيل در قاهره در حركت بودند، سد كردند، ما شاهد نخستين آزمون سخت سياست خارجي مصر در برابر اسرائيل هستيم. اين در حالي است كه در مرز جولان، نيروهاي سوريه به معترضان اجازه دادند كه عليه اشغالگران اسرائيلي به سمت مرزهاي سوريه و اسرائيل حركت كنند تا بدين ترتيب حكومت سوريه با خواسته هاي مردم عرب همراه باشد. اما سران دولت موقت مصر توجه چنداني به خواسته مردم نشان ندادند، شايد از اين مي ترسند كه در اين وضعيت در صورتي كه بخواهند همراه با مردم عليه اسرائيل وارد عمل شوند، بايد هزينه هاي گزافي بپردازند. به ويژه اين كه نبايد فراموش كنيم در حال حاضر نيز دولت مصر با بازداشت مبارك، رئيس جمهوري سابق، فرزندانش، همسرش و بزرگان نظام او هزينه هاي تغيير سياست در برابر اسرائيل را مي پردازد.
اين سعودي حامي رژيم صهيونيستي مي افزايد: تظاهركنندگان مصري هر چند در گام اول ناكام ماندند و به خواسته شان نرسيدند اما اين به معناي اين نيست كه مصري ها از خواسته هايشان كه در حقيقت نقض معاهده مبارك و سادات با اسرائيلي ها در چهار دهه گذشته است، چشم پوشي كرده اند. فشارهاي مردمي به دولت و مجلس نظامي مصر ادامه خواهد يافت و آنها را مجبور خواهند كرد كه در برابر خواسته هايشان كوتاه بيايند وگرنه دوباره به ميدان التحرير خواهند آمد و نظام را دوباره تغيير خواهند داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14