(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390- شماره 19929

حديث دشت عشق
جام ملت هاي آسيا فرصتي براي حضور در ليگ جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
پتروشيمي تبريز پيشتاز تور آذربايجان
برگزاري انتخابات فدراسيون هاي ورزشي از تيرماه
ماتيچ : تيم ملي بسكتبال با اردوي مجارستان و پرتغال آماده جام ملت هاي آسيا مي شود
ليگ برتر هندبال نيمه بالاي جدول به نيمه پائين رسيد
خواندني از ورزش ايران
غيبت دوباره جودوكاران ايران
بهترين هاي جودو جهان روي تاتامي مسكو مي روند



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محسن رحمتي» لبيك سرخ به خميني كبير
«شهيد محسن رحمتي»، سال 1343 در شهر ورامين متولد شد. اواخر 56 ورود به صحنه هاي سياسي و حضور در جلسات مخفي را امري ضروري دانست و چنان شوق زده از ياران انقلاب شد كه گاها تا مرز دستگيري پيش مي رفت. عضو فعال كميته استقبال از امام در بهمن 57 بود. پايگاه بسيج محله را تشكيل داد و در اوايل سال 61 لباس مقدس سبزپوشان سپاه را پوشيد و عازم مناطق جنگي غرب و جنوب شد و به عنوان يكي از فرماندهان گردانهاي طرح لبيك يا خميني رشادت و پايمردي را به اثبات رساند.اين سردار جبهه هاي جنگ و فرمانده دلير گروهان جعفر طيار بعد از مدت ها حضور در جبهه و مبارزه بي امان با دشمنان اسلام و متجاوزين به خاك مقدس كشورمان، عاقبت در عمليات خيبر و در جزاير مجنون به شهادت رسيد.

 



تلاش هاي فدراسيون واليبال موثر واقع شد
جام ملت هاي آسيا فرصتي براي حضور در ليگ جهاني

پس از رايزني داورزني با مسئولان فدراسيون جهاني و كنفدراسيون آسيا سرانجام فدراسيون واليبال موفق شد مسابقات جام ملتهاي آسيا را به عنوان يك ميدان جهت راه يابي به ليگ جهاني معرفي كند.
سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال در گفت وگويي اين خبر را اعلام كرد. گزيده اي از صحبت هاي دبير فدراسيون واليبال در ادامه مي آيد:
¤ در اجلاس هيئت رئيسه كنفدراسيون آسيا كه در پكن مقر كنفدراسيون واليبال آسيا با حضور مسئولان فدراسيون جهاني و روساي فدراسيون ها جهت برگزاري مراسم قرعه كشي مسابقات جام ملتهاي آسيا پيگيري شد، داورزني از مسئولان خواست تا حق ايران براي حضور در ليگ جهاني تضعيف نشود و حداقل تكليف نحوه ورود تيم ها به مسابقات ليگ جهاني تشريح شود. در نهايت با توجه به رايزني و درخواستهاي گذشته ايران، مسابقات جام ملتها به عنوان يك ميدان گزينشي براي حضور در ليگ جهاني و زيرگروه المپيك معرفي شد.
¤ تيم قهرمان جام ملتهاي آسيا علاوه بر اينكه مستقيما به جام جهاني صعود مي كند به همراه تيم نايب قهرمان به مصاف دو تيم سقوط كننده از ليگ جهاني مي روند و برنده به ليگ جهاني راه پيدا خواهد كرد و 4 تيم اول جام ملتها نيز راهي زير گروه المپيك خواهند شد.
¤ بايد از اين فرصت طلايي كه با تلاش ها و رايزني هاي بسياري به دست آورديم، بيشترين استفاده را كنيم، اولا بايد ميزباني شايسته براي اين رويداد مهم قاره آسيا باشيم و ثانيا بتوانيم با قهرماني در اين مسابقات براي نخستين بار در تاريخ واليبال ايران، آرزوي جامعه واليبال ايران را محقق سازيم و سهميه جام جهاني ژاپن، زير گروه المپيك لندن و زير گروه ليگ جهاني را كسب كنيم.
¤ ملي پوشان واليبال كشورمان آخر هفته راهي قطر و تركيه خواهند شد و پس از برگزاري چند ديدار دوستانه به كشورمان باز خواهند گشت تا خود را آماده مصاف با تيم ملي ايتاليا كنند. ايران پس از برگزاري چند ديدار دوستانه با ايتاليا راهي كشورمان خواهد شد تا با آمادگي كامل در جام ملتهاي آسيا حضور پيدا كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فدراسيون، شمس را سرمربي تيم ملي فوتسال نمي داند
فدراسيون فوتبال اعلام كرد تا زماني كه قراردادي با شمس بسته نشده، وي سرمربي تيم ملي فوتسال ايران نخواهد بود.سايت رسمي فدراسيون فوتبال در خصوص قرارداد سرمربيگري تيم ملي فوتسال اعلام كرد كه هنوز هيچ قراردادي با حسين شمس منعقد نشده است. به دنبال مصاحبه حسين شمس در خصوص عدم همراهي اش با تيم ملي فوتسال كشورمان در تورنمنت چين، فدراسيون فوتبال اعلام مي كند قرارداد حسين شمس هنوز با وي منعقد نشده و طبعا تا زماني كه قراردادي در اين خصوص بسته نشده است، وي سرمربي تيم ملي فوتسال ايران نخواهد بود.
دايي: تا اخراجم نكنند از پيروزي نمي روم
دايي در خصوص نشست نيمه تمام خود با حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي گفت: در اين جلسه قرار بود مسائل فني مطرح شود اما كاشاني در ابتدا سراغ مسائل ديگري رفت و به ديدار با سپاهان كاري نداشت. كاشاني در صحبت هاي خود به من اتهام زد و اين در شرايطي بود كه هيچكدام از حرف هاي سرپرست پيروزي را نپذيرفتم و مجبور به ترك جلسه شدم. تا آخرين روزي كه با پيروزي قرارداد دارم با قدرت به كارم ادامه مي دهم و هر وقت كه زمانش فرا رسيد اتفاقات اين جلسه را بازگو خواهم كرد. دايي در پايان خاطرنشان كرد: تا پايان قراردادم با پيروزي در اين تيم مي مانم. تنها در صورتي پيش از پايان قراردادم از پيروزي مي روم كه مرا اخراج كنند و در غير اين صورت تا پايان مدت قراردادم با تمام قوا مي مانم.
برگزاري جشن قهرماني سپاهان بعد از بازي با بنيادكار
باشگاه سپاهان پس از قهرماني تيم فوتبال خود از اعضاي تيم دعوت به عمل آورد تا در هتل عباسي در مراسمي كه با حضور هنرمندان اصفهاني و تهراني برگزار شد، حضور پيدا كنند. مسئولان سپاهان جشن اصلي قهرماني تيم خود در ليگ برتر را به بعد از بازي با بنيادكار ازبكستان موكول كرده اند. اين مسابقه سوم خرداد برگزار مي شود.
تيم اميد با 23 بازيكن در اوكراين
تيم فوتبال اميد كشورمان كه خود را براي ديدار حذفي مقابل عراق در مرحله دوم مسابقات مقدماتي المپيك آماده مي كند، براي انجام ديداري تداركاتي برابر تيم اميد اوكراين روز دوشنبه 9 خرداد با 23 بازيكن عازم شهر كيف اوكراين خواهد شد. ديدار تداركاتي دو تيم روز 11 خرداد ماه انجام خواهد شد.به گفته اصغر حاجيلو سرپرست تيم اميد اسامي 27 بازيكن اين تيم براي ديدار با اوكراين پس ازجلسه بين كارلوس كي روش و عليرضا منصوريان اعلام مي شود و در پايان اردوي يك هفته اي اين تيم در تهران 3 بازيكن ازجمع نفرات دعوت شده خط مي خورند تا تيم اميد كشورمان با 23 بازيكن راهي اوكراين شود.
نگاه دسته اولي ها به شيراز است
مسابقه رفت مرحله پلي آف ليگ دسته اول امروز به ميزباني فجرسپاسي و از ساعت 17 در شيراز برگزار مي شود. در اين ديدار در حالي تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و فجرسپاسي شيراز به مصاف هم مي روند كه اولي تلاش مي كند تا براي اولين بار در تاريخ تأسيسش به ليگ برتر برسد و ديگري نيز سعي مي كند تا پس از غيبت يك ساله دوباره به سطح اول فوتبال ايران بازگردد.
پزشكان از درمان ناصر ميرزايي قطع اميد كردند
ناصر ميرزايي مربي و فوتباليست سرشناس و محبوب لرستاني كه به دليل وخامت حالش در بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد بستري شده بود از اين بيمارستان مرخص شد. مرخص شدن اين چهره فوتبالي لرستان از بيمارستان نه به دليل بهبود حالش بلكه به خاطر قطع اميد پزشكان از درمان وي است. خواهر ناصر ميرزايي در تشريح وضعيتش اظهار داشت: ناصر علاوه بر اينكه دوباره سكته كرده، در بررسي هاي جديد پزشكان متوجه شده ايم كه تومور بدخيم مغزي دارد و دكترها به نوعي از درمانش قطع اميد كرده اند .
احتمال دعوت از 6 بازيكن مس به تيم ملي
سرمربي تيم ملي در گفتگويي تلفني با سرمربي مس كرمان در زمينه تيم ملي و وضعيت فني تيم و بازيكنان تيم صنعت مس كرمان بحث و تبادل نظر كرد. بنا بر اعلام سايت باشگاه مس كرمان، سرمربي تيم ملي با اطلاعات دقيقي كه از بازيكنان در پستهاي مختلف ارايه كرد، نشان داد كه به دقت بازي تيم ها را مورد آناليز قرار داده است. كي روش همچنين از حضور احتمالي 6 نفر از مس در جديدترين فهرست بازيكنان تيم ملي خبر داد.
مارادونا 7 ميليون يورو از اماراتي ها گرفت
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال آرژانتين با قراردادي 2 ساله هدايت تيم الوصل امارات را بر عهده گرفت.ديه گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين با امضاي قراردادي دو ساله به ارزش 7 ميليون يورو به عنوان سرمربي جديد تيم الوصل امارات انتخاب شد.

 



ايشلر آلماني فاتح مرحله چهارم شد
پتروشيمي تبريز پيشتاز تور آذربايجان

ماركوس ايشلر آلماني فاتح مرحله چهارم بيست و ششمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان شد.
در اين مرحله كه به مسافت 120 كيلومتر در مسير سراب - تبريز برگزار شد، ماركوس ايشلر با زمان 2 ساعت و 49 دقيقه و 48 ثانيه زودتر از ديگر دوچرخه سواران از خط پايان عبور كرد و قهرمان اين مرحله شد.
امير محمدي از پاناي اردبيل و كيوس كه دسالوو از تيم MCHE ايتاليا با همين زمان در رده هاي دوم و سوم اين مرحله جاي گرفتند. بدين ترتيب و در مرحله پنجم اين دوره از تور، مهدي سهرابي با پيراهن طلايي بهترين ركابزن آسيايي و الكسي لياكوف از تيم ملي قزاقستان پيراهن كوهستان و امتيازي را برتن خواهند كرد.
پتروشيمي تبريز همچنان پيشتاز تور بيست و ششم آذربايجان
تا پايان مرحله چهارم تيم پتروشيمي تبريز با 20 ساعت و 52 دقيقه و 26 ثانيه پيشتاز بوده و پس از تيم تبريزي تيم NSP آلمان با زمان 20 ساعت و 54 دقيقه و 47 ثانيه در رده دوم است و تيم MICHE ايتاليا با 20 ساعت و 55 دقيقه و 6 ثانيه در جايگاه سوم قرار داد. در رده بندي كلي در بخش انفرادي نيز مهدي سهرابي همچنان پيراهن طلايي را بر تن خواهد داشت. وي با زمان 7 ساعت و 28 دقيقه و 23 ثانيه برترين ركابزن زماني است و حسين عسگري و قادر ميزباني با 7 ساعت و 28 دقيقه و 38 و 39 ثانيه دوم و سوم هستند.
الكسي لياكوف ركابزن تيم TRAK ASTANE قزاقستان پيراهن هاي امتيازي و كوهستان را به ترتيب با 16 و 12 امتياز در اختيار خود دارد و مهدي سهرابي نيز پيراهن بهترين ركابزن آسيايي را بر تن دارد.

 



سجادي از اختصاص پاداش ويژه به قهرمانان تكواندو خبر داد
برگزاري انتخابات فدراسيون هاي ورزشي از تيرماه

حميد سجادي از دستور رئيس سازمان تربيت بدني براي تقدير ويژه از تكواندوكاران به جهت درخشش فوق العاده و كسب نخستين عنوان قهرماني جهان بعد از 40 سال خبر داد.
معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني درباره پرداخت نشدن جوايز تيم ملي واليبال نشسته پس از قهرماني در بازيهاي پارا آسيايي گوانگجو اظهار كرد: ما پيگير هستيم. احتمالا سكه به تعداد نفرات موجود نبوده. تعداد نفراتي كه بايد جايزه مي گرفتند، زياد است. بنابراين احتمالا به تدريج جوايز پرداخت مي شود، ورزشكاران دلسرد نشوند. ما با كمال ميل در خدمت آنها هستيم. ورزشكاران بدانند كه شخص آقاي سعيدلو به سرعت در اهداي جوايز قهرمانان بسيار حساس است.
وي از انجام اقدامات لازم براي توزيع جوايز قهرمانان سال 89 خبر داد و گفت: ما در حال بررسي هستيم تا در اولين فرصت مراسم تقدير از قهرمانان را برگزار كنيم. از آنجايي كه تكواندو كار بسيار ارزشمند و خارق العاده اي انجام داد كه باعث شادي و اميد مجدد مردم به ورزش شد با دستور ويژه رئيس سازمان به طور ويژه پيگير هستيم تا با شرايط خاص از تكواندوكاران قدرداني شود.
معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني درباره اين اظهارنظر كه عليرغم اعلام زمان برگزاري برخي از مجامع انتخاباتي رياست فدراسيونها مانند كشتي زمان دقيق برگزاري فعلا مشخص نيست، خاطرنشان كرد: ما داريم برنامه ريزي مي كنيم تا در بهترين زمان ممكن انتخابات را برگزار كنيم، به هيچ عنوان بي تفاوت نيستيم و به زودي مجامع را برگزار مي كنيم. خوشبينانه ترين حالت اين است كه از تيرماه مجامع انتخاباتي برگزار شود.
سجادي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پيش بيني كسب 6 يا 7 مدال طلا در بازيهاي المپيك لندن به صورت مكتوب و با كار كارشناسي صورت گرفته است، تاكيدكرد: خوشبختانه از مدتها قبل كميته پايه و پرمدال فعال شده كه مسئوليت آن با آقاي شرعي است. پيش از اين نشست ها با حضور مسئولان هشت فدراسيون برگزار مي شد، اما اكنون با تغيير رويه اين فدراسيونها به طور جداگانه با حوزه قهرماني و حرفه اي در ارتباط هستند. براي المپيك هاي 2016 و 2020 از اكنون مي دانيم كه به جز رشته هاي كشتي، وزنه برداري و تكواندو اگر مدال مي خواهيم بايد چه برنامه اي را پياده كنيم.

 



اميدوارم مهرام حامد حدادي را جذب كند
ماتيچ : تيم ملي بسكتبال با اردوي مجارستان و پرتغال آماده جام ملت هاي آسيا مي شود

سرمربي تيم ملي ايران اميدوار است، بلندقامتان بسكتبال بتوانند شكست مقابل چين در بازيهاي آسيايي گوانگجو را جبران كنند. ماتيچ با اين وجود تيمهاي قدرتمند كره جنوبي، ژاپن، لبنان و قطر را مقابل ايران از پيش بازنده نمي داند.
وسلين ماتيچ از روند آمادگي ملي پوشان و برنامه هاي تداركاتي در فاصله سه ماه مانده به آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا كه انتخابي المپيك هم به شمار مي رود، سخن گفت: اهم صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ تغييرات چنداني در تيم نخواهيم داشت. حدود 35 بازيكن را به اردو خواهيم برد. البته فكر مي كنم با توجه به حضور مهرام در جام باشگاه هاي آسيا حدود 7 يا 8 بازيكن ملي پوش را براي مدتي در اختيار نداشته باشيم و با بقيه بازيكنان تمرين خواهيم كرد.
¤ قرارداد حامد حدادي با ممفيس به پايان رسيد و باشگاه مهرام علاقه دارد او را جذب كند كه من اميدوارم اين اتفاق بيفتد و او هم به مهرام بيايد. اگر حامد هم به مهرام ملحق شود آنها حدود 7 بازي در كنار هم بازي خواهند كرد و اين مسئله به آمادگي و هماهنگي آنها كمك زيادي خواهد كرد و من از اين مسئله خوشحالم.
¤ تيمهاي ايران و چين هر دو تيمهاي قدرتمند و قابل احترامي هستند. ضمن اين كه نبايد تيمي مانند ژاپن يا كره جنوبي را فراموش كنيم كه بسيار بسيار بهتر از چين سازمان دهي شده اند و برنامه ريزي داشته اند.
¤ مشكل ما اين است كه ارسلان كاظمي هنوز منتظر است شرايط را بررسي كند و براي آمدن به ايران جواب قطعي به ما نداده است.
¤ در اروپا در كشورهاي پرتغال و مجارستان اردو خواهيم داشت و بازيهاي دوستانه برگزار خواهيم كرد. پس از آن هم در تايپه اردويي خواهيم داشت و در ويليام جونز حضور پيدا خواهيم كرد. دو بازي دوستانه ما در مجارستان قطعي شده است. با اردوهاي اروپايي و بازيهاي تداركاتي براي جام ملتها آماده خواهيم شد.

 



ليگ برتر هندبال نيمه بالاي جدول به نيمه پائين رسيد

رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي پا به هفته بيستم مي گذاردكه شاهد برگزاري مسابقه ميان تيم هاي نيمه بالاي جدول و پائين جدول خواهيم بود.
بيستمين هفته از رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در بخش مردان چهارشنبه و پنجشنبه در شهرهاي اصفهان، كازرون، تهران، شهركرد، اروميه و كرمان پيگيري مي شود.
در اين هفته از مسابقات ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور 6 تيم اول جدول به مصاف 6 تيم دوم جدول مي روند. رقابت هاي اين هفته از ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور در حالي پيگيري مي شود كه شانس پيروزي تيم هاي رده پائين جدول براي بدست آوردن امتياز بسيار كم است.
تيم فولاد و ذوب آهن اصفهان هم در فاصله دو هفته مانده به پايان ليگ، با خيالي آسوده مقابل تيم هاي رده يازدهمي و هشتمي جدول صف آرايي مي كنند. نوين تنها تيم اصفهاني است كه در اين هفته شانسي براي كسب برتري مقابل حريف قدرتمند خود ندارد.
برنامه بازيهاي اين هفته بدين ترتيب است:
¤ ذوب آهن اصفهان- سنگ آهن بافق يزد
¤ جوونك كازرون - فولاد مباركه سپاهان اصفهان
¤ پارسيان تهران- ثامن الحجج سبزوار
¤ شهرداري شهركرد- شهرداري زرند كرمان
¤ دانشگاه صنعتي اروميه- هپكو اراك
¤ مس كرمان- فولاد نوين مباركه سپاهان اصفهان
رده بندي ليگ تا اين هفته بدين ترتيب است:
1- فولاد مباركه سپاهان اصفهان 36 امتياز
2- ذوب آهن اصفهان 33 امتياز
3- صنعت مس كرمان 27 امتياز
4- ثامن الحجج سبزوار 24 امتياز و...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در رنكينگ اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني، پينگ پنگ بازان كشورمان بيشترين صعود را در ماه جاري داشتند.
¤ مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: انتخاب كرمي و معتمد بر اساس جدولي بود كه از المپيك پكن تا اكنون تهيه كرده ام.
¤ تمرينات آزادكاران بعد از بازگشت از رقابت هاي قهرماني آسيا تا زمان برگزاري مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كشتي تعطيل نمي شود.
¤ محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال اسامي كادر فني تيم هاي ملي واليبال نوجوانان و جوانان ايران را اعلام كرد كه بر اين اساس يوتسا ست كوويچ به عنوان سرمربي در راس كادر فني هدايت نوجوانان ايران را بر عهده خواهد داشت. محمد وكيلي به عنوان مربي، عباس قاسميان، رضا ابراهيمي و محمد تركاشوند به عنوان كمك مربي و برانو ايوانف با سمت بدنساز، ست كوويچ را در اين امر همراهي خواهند كرد.

 



غيبت دوباره جودوكاران ايران

عنوان يكي از مراحل كسب سهميه المپيك مي باشد كه امتياز بالايي براي جودوكاران دارد.
در اين دوره از مسابقات 526 جودوكار از 62 كشور جهان به مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت. «آرمن گالستيان» از روسيه، «يوران مورن» از هلند، «لودويك پاسيچر» از اتريش، «ياماموتو» از ژاپن، «تاگاسان باتار» از مغولستان، «ايلياديس» از يونان، «چول مين هو» از كره جنوبي و «عبدالله تنگريف» از ازبكستان برخي از چهره هاي سرشناس جودو جهان هستند كه در اين دوره از رقابتها به ميدان مي روند.
در ميان اسامي جودوكاران شركت كننده در اين مسابقات نامي از نمايندگان ايران ديده نمي شود. رقابتهايي كه امتياز آن براي كسب سهميه المپيك محسوب مي شود هر هفته در گوشه و كنار دنيا برگزار مي شود و تيم ملي ايران بعد از حضور در مسابقات قهرماني آسيا و اعزام دو جودوكار به رقابتهاي بين المللي باكو، در مسابقه ديگري شركت نكرده و فاصله جودوكاران ايران در رنكينگ جهاني با صدر جدول بيشتر و بيشتر مي شود.

 



بهترين هاي جودو جهان روي تاتامي مسكو مي روند

رقابتهاي جودو بين المللي روسيه به مدت دو روز با حضور برخي از بهترين جودوكاران جهان در مسكو برگزار مي شود.
رقابتهاي گراند اسلم روسيه به عنوان يكي از پنج گرانداسلم بزرگ دنيا در سال 2011 طي روزهاي ششم و هفتم خردادماه در مسكو برگزار مي شود. اين دوره از مسابقات به

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14