(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390- شماره 19929

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
البرادعي : احترام به حقوق ديگران شرط اوليه مذاكره است
رئيس جمهور: سرعت پيشرفت كشور در توسعه ارتباطات جهشي است
چين اتهامات وارده به ايران از سوي سازمان ملل را رد كرد
امام جمعه مشهد: تنها گفتن اطاعت از ولايت فقيه كافي نيست
برگزاري دومين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي بهجت در فومن
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس :
وزارت علوم بايد براي صدور مجوز تأسيس دانشگاه به فرد حاشيه ساز پاسخ دهد
از سوي نيروي دريايي ارتش صورت گرفت نجات كشتي ايراني عطار از چنگ دزدان دريايي
رحيم پورازغدي در دانشگاه شهيد بهشتي: زنان و كودكان غربي بزرگترين قربانيان هرج ومرج جنسي هستند
اعزام نخستين كاروان دريايي همبستگي با مردم بحرين
توضيح شهرداري منطقه 3
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري: طرفداري مديران از كانديداهاي مجلس حرام است
توضيح



البرادعي : احترام به حقوق ديگران شرط اوليه مذاكره است

مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي با بيان اين كه تنها انتخاب، جهان عاري از سلاح هسته اي است، گفت: جهان ما مربوط به سلاح هسته اي نيست بلكه جهان بايد بدون سلاح هسته اي باشد. اين يك آرزو نيست، بلكه خواسته اي است كه دست يافتني است .
محمد البرادعي، مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي طي سخناني در كنفرانس اشتوريل در پرتغال افزود: پر واضح است كساني كه به دنبال سلاح هسته اي هستند، دنبال پرستيژ و قدرت نيز هستند. ولي اين پيام غلطي است و بايد از توسعه سلاح هسته اي جلوگيري كرد .
مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار كرد: معتقدم مشكل اصلي ميان ايران و آمريكا در مورد شيوه عمل و اقدام در خصوص خاورميانه است. هم اكنون هيچ كس نمي گويد و معتقد نيست كه ايران از سلاح هسته اي برخوردار است و تنها نگراني موجود اين است كه مي گويند ممكن است ايران در آينده چنين تصميمي بگيرد. مشكل، نبود اعتماد است كه به نظرم تنها با انجام مذاكرات برطرف مي شود .
وي افزود: من به شدت مخالف مشي و روشي بودم كه در دوران بوش جاري بود. از سويي اين نگراني ها به ايران گفته مي شد و از طرف ديگر، بوش ايران را محور شيطاني مي ناميد و ضمن پيگيري تغيير حكومت در ايران خواستار مذاكره بود. اين موضوع مگر درست و عقلايي است؟ من شاهد بودم كه سوئيس چقدر تلاش كرد ميان ايران و آمريكا اعتماد به وجود بيايد و متاسفانه ميسر نشد .
البرادعي خاطرنشان كرد: احترام به ديگران شرط اوليه مذاكره است مصر اشتباه بزرگي را مرتكب شد كه با ايران ارتباط نداشت. اكنون ما در مصر به دنبال برقراري رابطه با ايران هستيم و قرار است سفارتخانه هاي ما در هر دو كشور افتتاح شود . مذاكره و تعامل تنها راه حل مسايل است.

 



رئيس جمهور: سرعت پيشرفت كشور در توسعه ارتباطات جهشي است

سرويس اقتصادي -
رئيس جمهور ارتباطات و فن آوري اطلاعات را بستر و ابزار مناسبي براي جهاني شدن انسان دانست و گفت: توسعه ارتباطات فرصتي براي بروز ظرفيتهاي بي نهايت انسان است لذا بايد افق نگاه خود را در توسعه حداكثري ارتباطات و پيشرفت كامل در اين حوزه قرار دهيم.
دكتر محمود احمدي نژاد در نخستين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرعت پيشرفت كشور در عرصه توسعه ارتباطات را جهشي توصيف كرد و سرعت رشد فناوري در عرصه ارتباطات را مانند سرعت نور دانست و گفت: بايد با ترسيم افق آينده به سرعت در اين مسير گام برداشت.
رئيس جمهور با اشاره به پيشرفت هاي صورت گرفته در عرصه توسعه ارتباطات در كشور در سالهاي اخير افزود: بر اين باورم كه در ايران اين ظرفيت و توانمندي وجود دارد تا در بخش ارتباطات در مرز توانايي هاي جامعه بشري حركت كنيم و اميدوارم اهداف اين جشنواره در كوتاهترين زمان محقق شود.
دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه خداوند انسان را براي ايفاي نقش خليفه اللهي و جانشيني در زمين خلق كرده است، اظهار داشت: اگر انسان خلق نمي شد هيچ موجودي ظرفيت معرفي خداوند را نداشت و خدا استعداد و ظرفيت لازم براي تجلي صفات خداوندي را در وجود انسان قرار داده است اما بايد توجه داشت كه اين ظرفيت ها در ظرف مناسب خودش تحقق مي يابد.
رئيس جمهور ادامه داد: اگر انسان در يك محيط كوچك زندگي كند وسعت بزرگي اش به اندازه همان محيط خواهد بود اما اگر انسان بتواند جهاني شود وسعت وجودي و تجلي صفات خداوندي در او به نحو احسن و اكمل تحقق مي يابد و ارتباطات بستر و ابزاري براي جهاني شدن انسان است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه هرچه دايره ارتباطات انسان گسترده تر شود، فرصت بزرگ شدن انسان مهياتر مي شود، تصريح كرد: هرچه ارتباطات انسان گسترده تر شود فرصت و ظرفيت براي شكوفايي انسان نيز بيشتر مي شود و هرچند ممكن است گسترش ابزارها و فضاي ارتباطي مورد سوء استفاده برخي نيز قرار گيرد اما گسترش ارتباطات بهترين فرصت براي انسان و جامعه انساني جهت نيل به كمال است.
رئيس جمهور اظهار داشت: حقيقت اصلي انسان زماني بروز خواهد كرد كه همه حجاب ها، تعلقات و همه ابعادي كه به انسان هويتي فرودست و پاييني مي دهد از بين برود تا افق انسان همه هستي را دربر گيرد.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: باورم اين است كه ارتباطات و فناوريهاي اطلاعاتي از جمله عوامل شكننده مولفه هاي كوچك كننده انسان است و به انسان فرصت مي دهد تا دايره نگاه خود را در تمام هستي كه بسيار بزرگتر از عوامل مادي است بگستراند.
رئيس جمهور توسعه ارتباطات را تيغ 2 لبه توصيف كرد و گفت: همان گونه كه توسعه فضا و امكانات ارتباطاتي به ديگران فرصت داده تا به بنيان هاي فكري ما هجمه كنند، فرصت متقابلي نيز براي ما فراهم كرده تا از همين امكان استفاده كرده و به گسترش و انتقال ابعاد آموزه ها و باورهاي خود بپردازيم. اگر از چنين زاويه اي به توسعه ارتباطات نگاه كنيم اراده ما چند برابر، همت ما مضاعف، دستور كار متفاوت و دستاوردهاي ما چندين برابر خواهد بود.
پهناي باند اينترنت
05 برابر مي شود
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پهناي باند اينترنت داخل كشور تا 5 سال آينده، از 34 گيگا بيت بر ثانيه فعلي با 05 برابر افزايش به 2 هزار گيگابيت مي رسد.
رضا تقي پور نيز ديروز در نخستين جشنواره ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور (فاوا) كه با حضور رئيس جمهوري در محل اجلاس سران برگزار شد، افزود: پهناي باند اينترنت بين الملل نيز تا پايان برنامه پنجم توسعه (سال 1394)، از 8/62گيگابيت بر ثانيه به 500 گيگابيت بر ثانيه خواهد رسيد.
وي درباره توسعه اينترنت در بخشهاي مختلف كشور گفت: از ابتداي فعاليت دولت نهم تاكنون، بالغ بر 71 هزار مدرسه به شبكه اينترنت متصل شده است.
تقي پور با بيان اينكه شبكه هاي فيبر نوري در كشور به مرز 100درصد نزديك شده است، اظهار داشت: مسير فيبر نوري اصلي كشور از03 هزار كيلومتر به 64 هزار كيلومتر در سال 1389 افزايش يافته است.
وي با اشاره به افزايش چندين برابري ظرفيت شبكه انتقال كشور گفت: ظرفيت توسعه شبكه انتقال كشور به 292 هزار واحد افزايش پيدا كرده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره توسعه خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات در روستاها نيز گفت: 79 درصد روستاهاي كشور از خدمات ارتباطي برخوردار هستند و 09درصد روستاهاي بالاي 02 خانوار نيز داراي تلفن خانگي مي باشند.
تقي پور در بخشي از سخنان خود به صدور پروانه اپراتور سوم تلفن همراه و آغاز عمليات اجرايي توسط اين اپراتور نيز پرداخت و افزود: بزودي با عرضه خدمات از سوي اپراتور سوم تلفن همراه، شاهد دسترسي مردم به فناوري نسل سوم تلفن همراه خواهيم بود.
وي با اشاره به توسعه صنعت مخابرات در كشور گفت: درصد زيادي از تجهيزات مخابراتي، توسط صنعتگران داخلي توليد مي شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، دولت دهم را دولت الكترونيك خواند و اظهار داشت: منظور از دولت الكترونيك ارائه خدمات به شيوه الكترونيكي است كه با هدف چابك سازي دولت عدالت محور صورت مي گيرد.
تقي پور گفت: اقدامات اساسي در زمينه توسعه تجارت و بانكداري الكترونيكي صورت گرفته است و اميدواريم تا پايان دوره دولت دهم، تمام خدمات بخش هاي دولتي به صورت الكترونيكي به مردم ارائه شود.
وي در مورد عملكرددولت نهم و دهم اظهار داشت: واگذاري تلفن ثابت در همه جاي كشور به روز شده است و بازار سياه تلفن ثابت از بين رفته است.
تقي پور در خصوص توسعه تلفن همراه كشور گفت: تعداد مشتركان تلفن همراه از 5 ميليون نفر در سال 1383به65 ميليون و500 هزار نفر رسيده است.

 



چين اتهامات وارده به ايران از سوي سازمان ملل را رد كرد

چين اتهامات وارده به ايران و كره شمالي از سوي سازمان ملل مبني بر تبادل فناوريهاي مربوط به موشك را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، در اين گزارش همچنين از چين به عنوان محلي براي انتقال اين تجهيزات ياد شده بود كه پكن اين موضوع را رد كرده است.
سازمان ملل متحد در گزارشي كه چند روز قبل منتشر كرده بود مدعي تبادل فناوري هاي مربوط به ساخت موشك هاي بالستيك ميان ايران و كره شمالي شده بود.

 



امام جمعه مشهد: تنها گفتن اطاعت از ولايت فقيه كافي نيست

امام جمعه مشهد گفت: تنها گفتن اطاعت از ولايت فقيه كافي نيست.
آيت الله سيد احمد علم الهدي ظهر ديروز در گردهمايي سراسري هيئت رزمندگان اسلام در مجتمع آيه ها در مشهد اظهار داشت: امام رضا (ع) پرچمدار عزاداران محرم بود و برگزاري اين مراسم در مشهد جاي قدرداني دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بلند كردن پرچم امام حسين (ع) در جامعه سبب جلب توجه افراد مي شود، گفت: بايد در حمايت از ولايت از حضرت ابوالفضل (ع) پيروي كنيم.
وي با اشاره به اينكه حضرت عباس (ع) نمونه والاي ايمان و ولايت مداري است و بايد سعي كرد شبيه حضرت ابوالفضل(ع) بود، گفت: گاهي در جريان زندگي اجتماعي فكر مي كنيم كه خيلي كار انجام داده ايم، به همين خاطر احساساتي مي شويم، اما حضرت ابوالفضل(ع) به خاطر امام زمان خود آب نخورد آيا ما نيز در زندگي و در برخورد با بحران ها مثل حضرت ابوالفضل (ع) پاي ولايت ايستاده ايم.
امام جمعه مشهد با طرح اين سؤال كه مظهر امام حسين(ع) امروز در زمان غيبت كيست، ادامه داد: شما بايد با ولايت زاويه پيدا نكنيد حتي در زمان عطش كه آب نيست و شرايط باب ميلتان نيست.
وي در ادامه با بيان اينكه امروز برخي ژست آكادميك مي گيرند و ترجيح مي دهند كنار باشند نظر بدهند و با تحليل هاي خود رهبر را كنار جريانات سياسي بگذارند، گفت: تنها گفتن اطاعت از ولي فقيه كافي نيست.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بايد سعي كنيم نقطه مشترك با قمر بني هاشم داشته باشيم و اگر غير از اين باشد اين نفاق است، گفت: هيئت رزمندگان اسلام در جامعه ويژگي و جايگاه خاصي دارند كه اين ويژگي در ساير هيئت ها نيست.
امام جمعه مشهد با اشاره به اينكه امروز در نظام و كشور از جريانات لائيك و خارجي ها هراسي نداريم، گفت: امروز ترس ما از تحجر است عده اي مي خواهند دين و ولايت را از هم جدا كنند.
علم الهدي ادامه داد: عده اي دشمن امام حسين (ع) و امام زمان ما مي شوند و مقابل نظام مي ايستند، هيئت ها را تحريك مي كنند كه سياسي نباشند و خطر اين جريان براي اسلام از منافق، لائيك و ملحد بيشتر است.
وي رسالت امروز هيئت رزمندگان اسلام را فاصله گرفتن از جريان ضد انقلاب دانست و گفت: حركت هيئت رزمندگان اسلام تداوم جبهه و دفاع مقدس است، امروز بايد زمينه را از منافق گرفته و نبايد كسي غير از شما طلايه دار اين امر باشد.

 



برگزاري دومين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي بهجت در فومن

رشت- خبرنگار كيهان:
مراسم بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال ملكوتي عالم رباني و فقيه عاليقدر حضرت آيت الله العظمي بهجت فومني عصر پنج شنبه در زادگاه آن مرحوم در مسجد بالا محله فومن برگزار مي شود.
در نشست اعضاي ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آن عالم جليل القدر كه با حضور استاندار گيلان در رشت برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين قرباني رئيس ستاد پيشنهاد كرد كتابخانه اي با نام آيت الله بهجت در زادگاه ايشان در فومن احداث شود.
سعادتي استاندار گيلان هم در سخناني از تشكيل ستاد دائمي بزرگداشت سالگرد ارتحال آيت الله بهجت حمايت و تصريح كرد: اين ستاد موظف است با استفاده از نظرات علما و اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه ضمن معرفي آثار و زندگي آن عالم رباني در زمينه برگزاري كنگره نكوداشت آن مقام برجسته اقدام و برنامه ريزي كند.
وي مرحوم آيت الله بهجت را الگوي علمي و عملي پرهيزكاري و تقوي و فقه در جامعه دانست و گفت: ايشان در طي حيات پربركت خود به عنوان يكي از حاميان انقلاب اسلامي ارتباطات خاص و گرمي با امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب داشت.

 



سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس :
وزارت علوم بايد براي صدور مجوز تأسيس دانشگاه به فرد حاشيه ساز پاسخ دهد

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت كه صدور مجوز دانشگاه براي رئيس دفتر رئيس جمهور از سوي وزارت علوم، قطعا در كميسيون آموزش مجلس بررسي خواهد شد.
نور الله حيدري در گفت وگو با فارس با اشاره به صدور مجوز دانشگاه براي اسفنديار رحيم مشايي اظهار داشت: صدور مجوز دانشگاه براي فردي مانند مشايي هيچ توجيهي ندارد.
وي با بيان اينكه صدور مجوز دانشگاه بايد از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد، افزود: مشايي فرد مسئله داري است؛ بر اين اساس نمي توان براي افرادي از اين دست مجوز تأسيس دانشگاه صادر كرد.
سخنگوي كميسيون آموزش مجلس گفت: صدور مجوز دانشگاه براي مشايي از سوي وزارت علوم، قطعا در كميسيون آموزش مجلس برررسي خواهد شد. حيدري همچنين اظهار داشت: همزمان با تشكيل جلسات كميسيون هاي تخصصي مجلس با دعوت از وزير علوم از وي در خصوص صدور مجوز دانشگاه براي فرد مسئله داري همچون مشايي توضيح خواهيم خواست.
صبح ديروز خبرگزاري فارس از اعطاي مجوز تأسيس يك دانشگاه به اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور خبر داد و نوشت كه اين مجوز از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعطا شده است.
دقايقي بعد حسني مديركل دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم در مصاحبه اي با يكي از خبرگزاري هاي كشور اعطاي مجوز را تأييد كرد اما حسن غفوري فرد رئيس هيأت نظارت و بازرسي شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد كه اعطاي مجوز راه اندازي دانشگاه «جامع بين المللي ايرانيان » از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي انجام نشده و اين موضوع در هيأت نظارت و بررسي شوراي عالي پيگيري مي شود .
بنابر اين گزارش، در حالي كه از دهه 70 تأسيس مؤسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي بايد بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد، حسن غفوري فرد رئيس هيأت نظارت و بازرسي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأكيد مي كند كه آئين نامه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره تأسيس مؤسسات غيرانتفاعي تجديدنظر شده و اختيار اعطاي مجوز به موسسات غيردولتي و غيرانتفاعي به وزارت علوم و بهداشت داده شده است و اكنون اين وزارتخانه ها مستقيماً مجوز صادر مي كنند.
البته غفوري فرد در قسمتي از گفت وگوي خود اعلام مي كند كه تأسيس دانشگاه هاي غيرانتفاعي زيرنظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيست و اين در حالي است كه وي در قسمت ديگري از سخنان خود بيان مي كند كه تأسيس دانشگاه «جامع بين المللي ايرانيان » در هيأت نظارت و بررسي شوراي عالي پيگيري مي شود .
از سوي ديگر براساس اعلام مسئولان وزارت علوم صاحب امتياز دانشگاه «جامع بين المللي ايرانيان » شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور است در حالي كه مشخص نيست چگونه نهادي دولتي مي تواند صاحب امتياز مؤسسه اي غيردولتي-غيرانتفاعي شود .
همچنين از سوي ديگر در شرايطي كه راه اندازي هر رشته تحصيلي نيازمند تعداد مشخصي هيأت علمي و تامين امكانات لازم آموزشي و طي زماني خاص است، وزارت علوم با صدور مجوزي به امضاي حسين نادري منش معاون آموزشي وزارت علوم با راه اندازي بلاقيد و شرط كليه رشته هاي تحصيلي در كليه مقاطع تحصيلي در دانشگاه غيردولتي جامع بين المللي ايرانيان موافقت كرده است .
نادري منش در اين نامه به شماره (81288/22 به تاريخ 27 بهمن 89) اسفنديار رحيم مشايي را با عنوان «رئيس هيأت امناي دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان » مخاطب قرار داده است .
بدين ترتيب دانشگاه غيردولتي جامع بين المللي ايرانيان در بدو تاسيس خواهد توانست هر رشته تحصيلي حتي در مقطع دكتري را راه اندازي و در آن اقدام به پذيرش دانشجو بدون كنكور كند !
بر اساس ضوابط موجود وزارت علوم، راه اندازي رشته تحصيلي در مقطع دكتري حداقل نيازمند 8 سال فعاليت آموزشي در همان رشته و داير بودن مقاطع تحصيلي قبلي آن رشته (كارشناسي و كارشناسي ارشد) است .
لازم به توضيح است كه راه اندازي يك رشته تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد نيازمند حداقل 5 سال فعاليت آموزشي و داشتن دو دوره فارغ التحصيل مقطع كارشناسي در همان رشته و داشتن هيأت علمي با مرتبه دانشياري است. همچنين موسسات آموزش عالي براي راه اندازي رشته تحصيلي در مقطع دكتري، بايستي حداقل دو دوره فارغ التحصيل در مقطع كارشناسي ارشد همان رشته و هيأت علمي با مرتبه استادي مورد تأييد هيأت مميزه وزارت علوم باشند.

 



از سوي نيروي دريايي ارتش صورت گرفت نجات كشتي ايراني عطار از چنگ دزدان دريايي

دريادلان نيروي دريايي ارتش در هشتمين مقابله خود با پديده شوم تروريسم دريايي در سال 90، كشتي عطار را از چنگ دزدان دريايي نجات دادند .
به گزارش ايسنا، كشتي ايراني عطار در موقعيت
1/10 23 شمالي و 4/07 065 شرقي مورد تهاجم دزدان دريايي قرار گرفت .
بر اساس اين گزارش، به محض فعال سازي سامانه اعلام دزدي دريايي توسط كشتي عطار، ناوگروه نيروي دريايي ارتش بدون اتلاف وقت وارد عمل شده و پس از 55 دقيقه تبادل آتش موجب متواري شدن دزدان دريايي شدند وكشتي عطار در سلامت كامل به مسير خود ادامه داد. هم اكنون چهاردهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش به منظور تأمين امنيت خطوط مواصلاتي و اسكورت كشتي هاي تجاري و نفتكش جمهوري اسلامي ايران و ساير كشورها در آبهاي آزاد و بين المللي مستقر است .

 



رحيم پورازغدي در دانشگاه شهيد بهشتي: زنان و كودكان غربي بزرگترين قربانيان هرج ومرج جنسي هستند

رحيم پورازغدي زنان و كودكان غربي را بزرگترين قربانيان هرج ومرج جنسي دانست.
حسن رحيم پورازغدي كه در تالار عدالت دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي سخنراني مي كرد، با اشاره به بنيان هاي حقوق بشر گفت: معيار حقوق بشر خوشامد انسان ها نيست و از هيچ فلسفه غيرالهي و غيرتوحيدي، كرامت انساني اثبات نمي شود.
وي با بيان اينكه براي تشخيص همه لوازم و مصاديق حقوق بشري عقل لازم است ولي كافي نيست، اظهار داشت: با هر مبنايي نمي شود براي حقوق بشر فلسفه اثبات كرد و معيار داوري و ارزش گذاري راجع به نظام هاي حقوقي خوشامد انسان ها نيست.
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث سنگسار و ادعاي نقض حقوق بشر در ايران از سوي كشورهاي غربي، گفت: در كتاب مقدس تورات حكم سنگسار آمده در تورات فرمان داده شده كه اگر مردي به زني تجاوز كرد و آن زن از خود دفاع نكرد هر دوي آن ها بايد از شهر بيرون برده شوند و سنگسار شده تا كشته شوند.
ازغدي با بيان اينكه در تورات مصاديق ديگري نيز براي سنگسار و زنده زنده سوزاندن مرتكبين به گناهان جنسي آمده است، اظهار داشت: در اسلام اثبات «زنا» خيلي سخت است و شدني نيست و بايد چهار شاهد عادل با جزئيات آن اتفاق را در ملأ عام بايد ببينند.
وي اضافه كرد: تنها دادگاهي كه در اسلام، شاهد آن محاكمه مي شود، دادگاه تهمت جنسي است و در صورتي كه چهار شاهد همزمان و در يك دادگاه به يك نحو شهادت ندهند 80 ضربه شلاق مي خورند.
وي ادامه داد: در جامعه غربي 75 درصد از كودكان پدران خود را نمي شناسند و نزد مادر خود بزرگ مي شوند، براي اينكه اصل بر روابط جنسي است.
ازغدي با بيان اينكه بزرگترين قرباني هرج و مرج جنسي زنان هستند، گفت: معمولا مظلوم اصلي روابط جنسي نامشروع، زن و كودكي است كه به دنيا مي آيد.
وي با بيان ا ينكه لذايذ معيار حقوق بشر نيست، اظهار داشت: وحشيانه ترين نوع برخورد با حقوق بشر اين است كه معيار تاييد يا نفي حقوق بشر را بر مبناي لذت بگذاريم.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه قبول همجنس بازي و نقض حقوق بشر دانستن برخورد با آن بر معيار لذت و سود شخصي است، گفت: معيار اينكه چه چيزي حقوق بشر است راي اكثريت، نظر اشخاص حاكم يا تحميل يك نژاد بر بشريت معيار حقوق بشر نيست و با هيچ منطقي نمي توان براي حقوق بشر بنياد فلسفي اثبات كرد مگر اينكه انسان را درست شناخت و بر مبناي حقوق استحقاق، ريشه فلسفي پيدا كرد.
وي افزود: اينكه چه موقع و چه كسي مستحق چه مجازاتي است زماني است كه رابطه حق و ذي حق اثبات شود.
ازغدي اضافه كرد: تمام نظام هاي حقوق بشر نظير پوزيتيويسم حقوقي، مبتني بر تعريفي از بشر هستند و معيار براي استحقاق براساس تعريف از بشر است.
وي با بيان اينكه در پوزيتيويسم تعريف الهي از حقوق بشر معني ندارد، تصريح كرد: در اين فلسفه اعتقاد بر اين است كه فرد بر خود مالكيت دارد و حق خودكشي دارد، ولي در تفكر توحيدي همان طوري كه نمي توان كسي را كشت خودكشي نيز نمي توان كرد.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه مبناي حقوق بشر فقط رضايت نيست بلكه كرامت انساني مطرح است، تصريح كرد: هدف يك نظام حقوقي، حفظ كرامت و رساندن انسان به عدالت است.
ازغدي با بيان اينكه انسان مستحق 2 نوع حق بالفعل و بالقوه است، گفت: هر كسي كه به دنيا مي آيد حق زندگي دارد و در جهان بيني اسلامي در باب انسان و زندگي رابطه واقعي و نمايي وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه رابطه بيان شده در قرآن توسط خداوند، رابطه اي حقيقي است، بيان داشت: در ارتباط تكويني براي حقوق حدودي وجود دارد و اگر به عالم نگاه درستي شود بين اشيا و گياهان ارتباطي خاص وجود دارد.
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: اگر روابط بين اشيا و موجودات درك شود مي توان مبناي حقوق بشر را فهميد و اگر تناسبي بين آدم، حيوان و جهان نباشد هيچ حقوقي قابل اثبات نيست.
ازغدي با اشاره به حقوق حيوانات در اسلام نيز، گفت: در فتواهاي متعدد فقها درباره حقوق حيوانات آمده است كه براي نمونه ا گر صاحب حيواني از تغذيه درست حيوان خودداري كند نظام اسلامي مي تواند وارد شود و در صورت عدم قبول صاحب حيوان، حكومت اسلامي مي تواند وي را مجبور به رعايت حقوق حيوان بكند.
وي درباره ديدگاه قرآن در قتل عمد نيز اظهار داشت: در قرآن براي قصاص قتل عمد توصيه نشده و فرموده كه اگر ببخشيد بهتر است ولي راه قصاص را باز گذاشته است.

 



اعزام نخستين كاروان دريايي همبستگي با مردم بحرين

فرماندار دير گفت: كاروان دريايي همبستگي با مردم بحرين از سواحل بندر دير استان بوشهر راهي اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، فرماندار دير در ارتباط با اين اقدام به خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: كاروان همبستگي با مردم بحرين كه حركت خود را از تهران آغاز كرده بود دوشنبه به بندر دير استان بوشهر رسيد و با دو كشتي عازم بحرين شد.
علي بحراني افزود: اين كاروان شامل بسيج دانشجويي تهران و شماري از شهرهاي كشور است كه پس از عبور از تهران، اصفهان و شيراز روز دوشنبه به بوشهر رسيدند.
وي تصريح كرد: در طول مسير دانشجوياني از اصفهان، شيراز و بوشهر نيز به اين كاروان اضافه شدند و به كاروان همبستگي با مردم بحرين پيوستند.
فرماندار دير گفت: در اين كاروان تعدادي از نمايندگان مجلس و روحانيون نيز حضور دارند.
بحراني تصريح كرد: اين دو كشتي كه كاروان همبستگي با مردم بحرين را اعزام مي كند با نام هاي شاعره بحريني «آيات القرمزي» و كشتي دوم با نام «سفينه النجات» است.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر دانشجويان، زنان، كارگران، كارمندان، كودكان و اطفال شيرخوار، هنرمندان، ورزشكاران، اصحاب رسانه، از جمله قشرهاي مختلفي هستند كه در اين كاروان حضور دارند.
بحراني با بيان اينكه اين كاروان با هدف حمايت از مردم مظلوم بحرين عازم شده است، بيان داشت: در اين كاروان بيش از 120نفر از اقشار مختلف مردم حضور دارند و با پيام حمايت از مردم مظلوم بحرين راهي اين كشور شدند.
در عين حال اقراريان دبيركل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي در گفتگو با ايرنا اعلام كرد كه كاروان پس از پيمودن 12 مايل در آب هاي بين المللي با درخواست هاي مكرر مسئولان و ورود به آب هاي آزاد به سمت سواحل ايران بازگشت. اين كاروان در حال بازگشت به تهران است.

 



توضيح شهرداري منطقه 3

بخشي از گزارش صفحه نسل سوم كيهان 20 ارديبهشت 90 از مراسم تشييع و خاكسپاري پيكرمطهر 8 شهيد گمنام در باغ موزه دفاع مقدس با اعتراض روابط عمومي شهرداري منطقه 3 تهران روبرو شده است. در گزارش ياد شده ضمن تقدير از اقدام شهرداري منطقه 3 تهران در برگزاري باشكوه مراسم تشييع و تدفين شهداي گمنام دفاع مقدس و حال و هواي ملكوتي و معنوي مراسم، نسبت به هزينه برگزاري مراسم كه نويسنده گزارش آن را «ميلياردي» تخمين زده بود و نيز توزيع شربت در تانكرهاي 1500 ليتري و همچنين پخش گسترده CD و برخي اقلام فرهنگي انتقاد شده و حجم فراوان آن، اسراف تلقي شده بود.
در پي چاپ اين گزارش، روابط عمومي شهرداري منطقه 3 تهران، جوابيه مفصلي فرستاده و در بخشي از آن آورده است؛
«اولا: يكي از بسترها و مصاديق آموزش، انتقال و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و فرهنگ مقاومت و تقويت ارزش هاي ديني و انقلابي اطلاع رساني و آگاه بخشي آحاد جامعه از طريق مصاديق گوناگون از قبيل كتاب، لوح فشرده و... مي باشد.
ثانياً: به نظر مي رسد نويسنده محترم دقايقي بيش در مراسم حضور نداشته اند تا شرايط و حال و هواي مردم عزيز و شهيدپروري را كه از ساعت 9 صبح در ميدان عطار و محل شروع مراسم تشييع تا محل خاكسپاري و زير آفتاب اين مسير طولاني را پياده روي كرده و مرتب شعار داده اند درك كند تا بتواند بفهمد كه آيا مردمي كه چنين مردانه و با عشق و با تمام توان پاي آرمان هاي امام راحل عظيم الشان، شهدا و رهبري عزيزشان قدم به ميدان گذاشته اند و تا ساعت 30:13 ظهر درمراسم حضور پرشور داشته اند، توقع دارند كه برگزاركنندگان مراسم حداقل آب يا شربت خنك و يا غذاي مناسبي در اختيار آنان قرار دهند.
ثالثاً: اگر نويسنده از عوامل برگزاري سوال مي كرد تا به او توضيح قانع كننده درباره و نحوه توزيع محصولات فرهنگي، شربت و غذا دهند و يا حداقل كمي تحقيق مي كرد، به اين برداشت نابجا و قضاوت نادرست نمي رسيد.
جمع هزينه هاي مراسم از قبيل: غذا، ايستگاه هاي صلواتي و فرهنگي و ساير موارد هرگز به رقم و به عدد ميلياردي نخواهد رسيد لكن بايد پرسيد اين حرف و حساب و كتاب نويسنده طبق كدام فرمول و منطق بيان گرديده است.
¤ كيهان همواره به اهتمام مسئولان فرهنگي، خصوصا آنجا كه پاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در ميان باشد، احترام مي گذارد. اما تذكر اين نكته را خالي از لطف نمي دانيم كه ويژگي صفحه «نسل سوم» قلم نقادانه آن است. البته مي پذيريم كه گاه تيزي اين قلم، به طور ناخواسته زحمات برخي از مسئولان را زير سوال مي برد ولي جا داشت مسئولان محترم فرهنگي شهرداري منطقه 3بخش هايي از گزارش ياد شده كه به تقدير و تحسين از مراسم و دست اندركاران آن اختصاص داشت را هم از نظر دور نمي داشتند. ضمن آن كه برخي از كاستي ها در گزارش مزبور را نفي نكرده و از اين بابت پوزش مي خواهيم.

 



نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري: طرفداري مديران از كانديداهاي مجلس حرام است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري گفت: ورود مديران استان به طرفداري از كانديداها در انتخابات آينده مجلس حرام است.
آيت الله نعيم آبادي افزود: راه يافتن كانديداهاي انتخابات به مجلس شوراي اسلامي با استفاده از ابزارها و امكانات مالي دولت موجب خدشه دار شدن حيثيت اين نهاد مقدس مي شود. وي با تأكيد بر برخورد با افرادي كه از فضاي تبليغ سالم خارج مي شوند، گفت: با اين كار حيثيت مجلس به روزهاي اول باز مي گردد.
وي در ادامه با بيان اينكه جز رهبري هيچ محور ديگري قابل قبول نيست گفت: اگر محوريت رهبري آسيبي ببيند چيزي از انقلاب و دستاوردهاي آن باقي نخواهد ماند.

 



توضيح

مصاحبه با «فيليپ تورني»- ملوان بازنشسته ارتش آمريكا- در صفحه 12 امروز، توسط «علي اكبر جعفري» انجام شده كه اسم مصاحبه كننده سهواً از قلم افتاده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14