(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 خرداد 1390- شماره 19933

حديث دشت عشق
پرونده ليگ بسكتبال امروز بسته مي شود جام در تهران مي ماند يا به اصفهان مي رود؟!
مذاكره فدراسيون ژيمناستيك با مربيان اروپايي
كشتي فرنگي قهرماني آسيا - ازبكستان ايران مقتدرانه قهرمان شد
اخبار كوتاه از فوتبال
ولاسكو در نخستين ديدار تداركاتي پيروز شد معرفي بهترين هاي ليگ واليبال
مربيان چيني ووشو پنج شنبه در تهران
پرداخت پاداش تمام ورزشكاران پاراآسيايي تا دو هفته آينده
6 تيم خارجي در تور دوچرخه سواري رياست جمهوري



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد پناهي»
گوهري كه صيد گروه تفحص شد
شهيد ناصر پناهي، طلبه پارساي حوزه علميه قم كه دوستانش او را به ورع و تقوا و عبادت مي شناسند، پس از ديپلم وارد حوزه شد و تحصيلات مقدماتي را شروع نمود. در همان سنين نوجواني پس از يك دوره آموزشي در پادگان امام حسين(ع) در خميني شهر، راه جبهه را برگزيد. در عمليات والفجر 4، فاو و كربلاي 4 مجاهدت ها نمود و در گرماي طاقت فرساي جنوب، دو سال به رويارويي با كافران بعثي پرداخت.
شهيد پناهي به ورزش بسيار توجه داشت و خوشنويسي و خطاطي از هنرهاي مورد علاقه ايشان بود. او از همان ابتداي دوران متوسطه، عضو انجمن اسلامي دبيرستان بود و توجه به مسائل و مباني مذهبي را از همان دوران آغاز كرده بود و در جبهه نيز از اعضاي آموزش عقيدتي و سياسي لشكر محسوب مي شد. اين شهيد پارسا در جزيره ام الرصاص بر اثر اصابت تركش به كاروان شهيدان پيوست و پيكر پاكش يازده سال ميهمان خاك گرم جنوب بود تا سرانجام گروه تفحص باقيمانده پيكر او را يافتند و در تاريخ 12/4/1376 بر روي دستان لرزان مردم درچه تشييع و در گلزار شهداي اسلام آباد به خاك سپرده شد.
طلبه بسيجي شهيد «ناصر پناهي»، سال 1347 در شهر درچه اصفهان متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات كربلاي چهار به شهادت رسيد.

 



پرونده ليگ بسكتبال امروز بسته مي شود جام در تهران مي ماند يا به اصفهان مي رود؟!

فصل جاري مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با شناخت قهرمان اين دوره از رقابت ها به پايان خواهد رسيد.
شايد وقتي مرحله نهايي و رده بندي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور آغاز شد كمتر كسي تصور مي كرد اين مرحله از رقابت ها با برگزاري حداكثر ديدارها براي معرفي تيم هاي برتر به پايان برسد اما اميدواري ذوب آهن براي رسيدن به قهرماني، دو ناكامي متوالي مهرام مدعي در اصفهان و برد و باخت خانگي پتروشيمي و توزين الكتريك باعث شد ديدارهاي پنجم، تعيين كننده تيم هاي اول تا سوم اين رقابت ها باشد.
در چارچوب مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور مهرام كه ديدار نخست اين مرحله را با اختلاف امتياز بالا به سود خود تمام كرده بود در ديدار دوم هم صاحب پيروزي شد اما در حاليكه مي توانست تنها با يك پيروزي ديگر قهرماني خود در ليگ برتر را تكرار كند، متحمل دو شكست پياپي شد.
بازيكنان ذوب آهن پس از آنكه با پيروزي در نخستين ديدار خانگي اميدهاي خود را براي قهرماني زندگي نگاه داشتند، عصر شنبه هم با وجود اينكه از پرتاب سه امتيازي صمد نيكخواه بهرامي غافلگير شدند و با نتيجه 9برصفر عقب افتادند و حتي نيمه نخست را هم واگذار كردند، موفق شدند با ريباندهاي عالي، سرعت بالا و دفاع غيرقابل نفوذ جريان بازي و نتيجه آن را به سود خود تغيير دهند.اين در حالي بود كه مهرام تنها با پيروزي در يك نيمه ديگر مي توانست جام قهرماني را از آن خود كند اما به نظر مي رسد فاكتورهاي ديگري جايگزين همدلي و هماهنگي ميان بازيكنان اين تيم شده بود كه باعث شد تا اين حد از قهرماني دور شوند و حتي دسترسي به آن را در گرو اما و اگرهاي بسيار ببينند.
در هر صورت آخرين ديدار تعيين كننده قهرمان ليگ برتر ايران در فاصله تنها يك روز مانده به اعزام مهرام به محل برگزاري مسابقات باشگاه هاي آسيا برگزار مي شود. مسابقاتي كه ذوب آهن به خاطر شكست برابر همين مهرام فرصت حضور در آن را از دست داد. اصفهاني ها در صورت پيروزي در ديدار دوشنبه، هم اين ناكامي را جبران مي كنند و هم اينكه براي نخستين بار از ديدار فينال سربلند بيرون آمده و قهرمان ليگ ايران مي شوند. در غير اين صورت مهرام براي چهارمين سال متوالي قهرمان خواهد شد.
كاشاني ها در فكر انصراف!
آخرين ديدار مرحله رده بندي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هم امروز برگزار مي شود. تيم هاي پتروشيمي و توزين الكتريك برگزاركننده اين ديدار هستند كه سهم هر يك از آنها طي چهار ديدار گذشته اين مرحله كه در بندر امام و كاشان برگزار شد، يك پيروزي و يك باخت خانگي بود.
ديدار پنجم مرحله رده بندي طبق آيين نامه كميته مسابقات و به دليل معدل امتياز بهتر پتروشيمي در مجموع چهار ديدار گذشته بايد در بندر امام برگزار شود اما اين مسئله دردسرهايي را براي توزين الكتريك ايجاد كرده كه شايد منجر به انصراف اين تيم از برگزاري ديدار پنجم و اكتفا به رده چهارم مسابقات شود.
برنامه ديدارهاي پاياني مرحله نهايي و رده بندي رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه- 2/3/1390
ديدار پنجم مرحله نهايي:
¤ مهرام تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 45:15- تالار آزادي)
ديدار پنجم مرحله رده بندي:
¤ پتروشيمي بندر امام- توزين الكتريك كاشان (ساعت 17، سالن شهرك بعثت بندر امام).

 



مذاكره فدراسيون ژيمناستيك با مربيان اروپايي

سرپرست فدراسيون ژيمناستيك از تلاش فدراسيون براي استخدام مربيان اروپايي جهت تيم ملي اين رشته خبر داد و گفت: شرايط استخدام مربيان چيني بسيار سخت است.
جعفر درويش زاده ضمن بيان اين مطلب افزود: هرچند ما با فدراسيون چين تفاهم نامه همكاري داريم اما طبق قوانين چيني ها براي استخدام مربي بايد به طور رسمي از آژانس مربيان اين كشور تقاضا كنيم. درخواست از اين آژانس ما را در انتخاب مربي ايده آل محدود مي كند. با اين شرايط استخدام مربي چيني براي ما سخت است به همين خاطر بيشتر به سراغ مربيان اروپايي از كشورهايي چون اوكراين، آلمان و هلند رفته ايم. درويش زاده با تأكيد بر اينكه به هيچ عنوان فدراسيون ژيمناستيك بي برنامه نيست، گفت: ما با برنامه كارها را پيش مي بريم اما مي خواهيم تمام برنامه ها را به بهترين شكل پشت سربگذاريم. تدوين مقررات و آيين نامه جديد مسابقات سطح بندي كشور در دستوركار ما قرار دارد. تدوين اين آيين نامه زمان مي برد اما نهايي شدن آن كمك زيادي به توسعه ژيمناستيك خواهدكرد.

 



كشتي فرنگي قهرماني آسيا - ازبكستان ايران مقتدرانه قهرمان شد

تيم ملي كشتي فرنگي ايران عنوان قهرماني آسيا را از آن خود كرد.
بيست و چهارمين دوره مسابقات كشتي فرنگي قهرماني آسيا در حالي به پايان رسيد كه در روز نخست محسن حاجي پور در وزن 55 كيلوگرم و عبدالمحمد پاپي در وزن 60 كيلوگرم مدال برنز گرفتند تا ايران در دو وزن اول صاحب 16امتياز شود. اما در روز دوم و پاياني رقابتهاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا كه از ظهر ديروز آغاز شد ، هر پنج ملي پوش كشورمان به ديدار فينال راه يافتند و تيم ايران پيش از برگزاري ديدارهاي فينال براي هفتمين بار قهرمان آسيا شد.
در وزن 96 كيلوگرم داود گيل نيرنگ در مرحله نيمه نهايي يحيي ابوتابخ از اردن را در سه تايم با نتيجه صفر بر يك، يك بر صفر و چهار بر صفر مغلوب كرد و راهي ديدار پاياني شد. در وزن 120 كيلوگرم بشير باباجان زاده در مرحله نيمه نهايي مقابل محمد مارافي از اردن در دو تايم به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد.
در وزن 74 كيلوگرم محسن قاسمي در مرحله نيمه نهايي مقابل عزير بيك مراد اف ازبكستاني در سه تايم با نتيجه صفر بريك، 2 بر صفر و 4بر يك به پيروزي رسيد تا در ديدار پاياني به مصاف حريفي از كره جنوبي برود.
در وزن 84 كيلوگرم كه 12 كشتي گير وزن كشي كردند، داود اخباري در مرحله نيمه نهايي نينگ دوان از چين را در دو تايم با نتيجه يك بر صفر مغلوب كرد و راهي ديدار پاياني شد. حريف وي در ديدار فينال يكي از كشتي گيران قزاق يا كره جنوبي است. علي محمدي در وزن 66 كيلوگرم در مرحله نيمه نهايي مقابل ولادمير پوگودين از ازبكستان در سه تايم با نتيجه صفر بر يك، يك بر صفر، 2 بر صفر به پيروزي رسيد و وي نيز به ديدار فينال راه يافت.اما در ديدارهاي فينال علي محمدي( 60 كيلوگرم) ، محسن قاسمي
( 74 كيلوگرم) ، داود اخباري( 84 كيلوگرم) ، بشير بابان جان زاده ( 120 كيلوگرم) برابر حريفان خود به برتري رسيدند و مدال طلا را بر گردن آويختند. همچنين داود گيل نيرنگ نيز در وزن 96 كيلوگرم به مدال نقره رسيد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي تيم ملي در همايش برنامه ريزي فوتبال پايه
نخستين همايش مديريت و برنامه ريزي در فوتبال پايه از ديروز با حضور علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال و كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان آغاز شد. در مراسم افتتاحيه علاوه بر علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال و كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان، غلامرضا بهروان، عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال، اميد نمازي و دن گاسپارت، مربيان تيم ملي فوتبال، حسين عبدي، مربي تيم فوتبال پيروزي، نناد نيكوليچ، مربي تيم هاي پايه باشگاه فولاد خوزستان و جمعي از مربيان پايه فوتبال كشورمان حضور داشتند.
رونالدو بهترين گلزن تاريخ لاليگا
مهاجم پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد با دو گلي كه در ديدار با آلمريا به ثمر رساند ركورد گلزني تاريخ رقابت هاي لاليگا را شكست. تيم رئال مادريد شنبه شب در آخرين ديدار باقيمانده از رقابت هاي لاليگا با نتيجه 8 بر يك مقابل آلمريا به برتري رسيد. رونالدو با به ثمر رساندن دو گل در اين ديدار، شمار گل هاي خود در اين فصل از رقابت هاي لاليگا را به 39 رساند.بر پايه گزارش ساكرنت، ركورد قبلي گلزني در لاليگا به طور مشترك در اختيار هوگو سانچز (90 - 1989 - رئال مادريد) و تلمو زارا (60 - 1959 - آتلتيك بيلبائو) با 38 گل بود.
زد و بندي در ليگ صورت نگرفته است
كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اعتراض هاي مسئولان باشگاه پاس همدان به دو مسابقه ليگ برتر بين تيم هاي شاهين - نفت و سايپا - سپاهان تاكيد كرد: مسئولان باشگاه پاس با من تماس گرفتند و در اين خصوص صحبت كرديم. آنها چون تيم شان سقوط كرده، نگران بودند بين تيم هاي ديگر زد و بندي صورت گرفته باشد ولي ما نه زد و بند را احساس كرديم و نه چيزي ديديم و نه مدركي داريم. به آنها هم تاكيد كرديم اگر مستنداتي دارند، ارايه كنند.
بركناري دل نري از سرمربيگري يوونتوس
لوييجي دل نري پيش از ديدار با ناپولي از سرمربيگري تيم فوتبال يوونتوس كناره گيري كرد. دل نري در حالي از يوونتوس جدا مي شود كه فصل گذشته به منظور بازگرداندن اين تيم به كورس قهرماني رقابت هاي سري آ به اين سمت منصوب شده بود.يووه در اين فصل از رقابت ها نه تنها حضور در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپاي فصل بعد را از دست داد بلكه از حضور در ليگ اروپا هم محروم شد.
آغاز مسابقات ليگ دسته اول از نهم شهريورماه
رئيس سازمان ليگ آزادگان از آغاز فصل 91 - 90 مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور از نهم شهريورماه سال جاري خبر داد. غلامرضا بهروان گفت: فصل آينده مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور از نهم شهريورماه آغاز مي شود. زمان قرعه كشي مسابقات ليگ دسته اول را طي روزهاي آينده اعلام مي كنيم اما قطعا برنامه يك ساله مسابقات پيش از قرعه كشي در اختيار تيم ها قرار مي گيرد. ليگ دسته دوم از چهاردهم شهريورماه سال جاري آغاز و ليگ دسته سوم هم از بيستم شهريور آغاز مي شود.
زلزله روي نيمكت حريف ذوب آهن
به نوشته روزنامه عكاظ عربستان، باشگاه النصر عربستان قصد دارد دراگان مربي كروات اين تيم را به دنبال كسب نتايج ضعيف به ويژه بعد از شكست تحقير آميز 5 ـ 2 اين هفته مقابل الاتحاد، اخراج كند و ناصرالجوهر با تجربه را جايگزين وي كند. النصر عربستان حريف ذوب آهن ايران در مرحله حذفي ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا است و تك ديدار آن ها روز چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار مي شود.
نكونام و شجاعي به تيم ملي دعوت مي شوند
جواد نكونام و مسعود شجاعي در اردوهاي بعدي تيم ملي حضور خواهند داشت . سيموئز يكي ازدستياران كي روش در سفري به اسپانيا ملاقات خوبي با نكونام داشته اما اين بازيكن به دليل ديدار حساس تيم اوساسونا و برنامه هاي ديگر اين باشگاه به اين مرحله از اردو دعوت نشده اما به طور قطع در مراحل بعد به همراه ديگر بازيكنان مد نظر كارلوس كي روش از جمله مسعود شجاعي در ميان دعوت شدگان به اردو خواهند بود.
پيرواني، برق را به فجرسپاسي ترجيح داد
پيرواني حضور در تيم فجرسپاسي را رد كرد اما از احتمال پيوستنش به تيم برق شيراز خبر داد. سرمربي تيم نفت آبادان در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا احتمال حضورتان در تيم فجرسپاسي در صورت صعود اين تيم به ليگ برتر وجود دارد؟ گفت: من دين خودم را به اين تيم ادا كردم ولي درحال حاضر تمايلي براي حضور در اين تيم ندارم. البته اگر بودجه تيم برق شيراز معين شود احتمال پيوستنم به اين تيم وجود دارد. در هر صورت به فجر نمي روم.
درخواست فولاد از فدراسيون فوتبال
باشگاه فولاد خوزستان با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال درخواست كرد كه سه بازيكن ملي پوش اين تيم (آرش افشين، بختيار رحماني و مهرداد جماعتي) در اردوي تيم ملي اميد حضور پيدا نكنند . سرپرست فولاد با اعلام اين خبر اظهار داشت: از زمان ارسال اين نامه چند روز مي گذرد ولي هنوز از سوي فدراسيون جوابي داده نشده است.

 



ولاسكو در نخستين ديدار تداركاتي پيروز شد معرفي بهترين هاي ليگ واليبال

سازمان ليگ فدراسيون واليبال 9بازيكن برتر همراه با بهترين مربي، داور و ناظر فصل اخير مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور را انتخاب و معرفي كرد.
در فهرست بازيكنان برتر كه از سوي سازمان ليگ معرفي شده اند، سه بازيكن از تيم پيكان، قهرمان مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور انتخاب شده اند. ساير بازيكنان انتخابي از تيم هاي سايپا، باريج اسانس (2بازيكن)، ابومسلم و كاله هستند. ضمن اينكه مربي، داور و ناظر برتر اين رقابت ها نيز معرفي شده اند.
-فهرست 9بازيكن برتر مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
امير حسيني (پيكان)
محمد موسوي عراقي (پيكان)
حسام بخششي(پيكان)
سامان فائزي (سايپا)
عليرضا جلالي (سايپا)
مجتبي موسوي (ابومسلم)
حامد تاروردي زاده (باريج اسانس)
امير غفور (باريج اسانس)
فرهاد نظري افشار (كاله)
اما خبر ديگر از واليبال اينكه تيم ملي كشورمان كه براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي عازم قطر شده است در نخستين ديدار موفق به شكست ميزبان خود شد. نخستين ديدار تداركارتي تيم هاي ملي واليبال ايران و قطر شنبه شب در ورزشگاه العربي دوحه برگزار شد كه طي آن ملي پوشان واليبال كشورمان با نتيجه 3بر 2 موفق به شكست ميزبان خود شدند. اين نخستين ديدار تيم ملي واليبال كشورمان با سرمربيگري «خوليو ولاسكو» بود.

 



مربيان چيني ووشو پنج شنبه در تهران

مربيان چيني تالو و سانداي تيم هاي ملي بزرگسالان ايران پنج شنبه هفته جاري وارد تهران خواهندشد.
وي يان دونگ كه همراه تيم ملي سانداي ايران در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو توانست بهترين نتايج تاريخ ووشو ايران را كسب كند بار ديگر درمسابقات جهاني تركيه سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان را برعهده خواهدداشت.
او به همراه خوآ سرمربي تيم ملي تالو پنجشنبه هفته جاري وارد تهران مي شوند تا از 17خردادماه جاري در كنار تيم هاي ملي كار خود را آغاز كنند. تيم ملي روز 16 خردادماه وارد اردو شده و 17 خرداد در يك دوره مسابقه انتخابي شركت خواهدكرد. ووشوكاران ايران در دوره گذشته مسابقات جهاني كانادا براي اولين بار عنوان نايب قهرماني دنيا را از آن خود كردند و اين بار نيز به دنبال تكرار آن در تركيه هستند.

 



پرداخت پاداش تمام ورزشكاران پاراآسيايي تا دو هفته آينده

مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پشكسوتان ورزشي گفت: پرداخت پاداش هاي ورزشكاران بازيهاي پاراآسيايي همچنان ادامه دارد و تا دو هفته آينده به پايان مي رسد.
سعيد رضا عاصمي اظهار داشت: تاكنون تمام مدال آوران بازي هاي انفرادي پاراآسيايي پاداش هاي خود را دريافت كرده اند. در بخش تيمي هم بيشتر تيم ها پاداش هاي خود را گرفته اند. در هر حال پرداخت پاداش ها همچنان ادامه دارد و تا دو هفته آينده به پايان مي رسد.

 



6 تيم خارجي در تور دوچرخه سواري رياست جمهوري

چهارمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي رياست جمهوري با حضور ركابزنان 6 تيم خارجي از چهارم خردادماه درتهران آغاز مي شود.
اين تور از چهارم تا هشتم خردادماه سال جاري در 5 مرحله و درمجموع به مسافت 695 كيلومتر به ميزباني هيئت دوچرخه سواري استان هاي تهران و سمنان و درمسير 3 استان البرز و سمنان برگزار خواهدشد.
در اين دوره ركابزنان تيم هاي ملي ازبكستان، تيم ملي قزاقستان، تيم ملي ژاپن، تيم باشگاهي ترك آستانا قزاقستان، تيم باشگاهي له توآ مالزي و تيم باشگاهي پنل بي استراليا در كنار دوچرخه سواران تيم هاي پتروشيمي تبريز، سورن تبريز، دانشگاه آزاد، وليعصر كرمان، پيكان تهران، پانا اردبيل، پدافند عقاب و تيم ملي اميد رقابت مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14