(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 خرداد 1390- شماره 19933

مه شديد پرواز فرودگاه كيش را لغو كرد
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي: قانون گريزي مشكل اصلي مبارزه با پديده كودك آزاري است
جانشين فرمانده ناجا: برخورد با باندهاي رمالي تشديد مي شود
حاجي بابايي: فرهنگيان متقاضي بازنشستگي پيش از موعد منتظر تامين اعتبار باشند
بيمه ها بسياري از هزينه هاي درمان سوختگي را پوشش نمي دهند
ضرب الاجل پليس براي حل مشكل ترافيك نمايشگاه بين المللي
توليد روزانه 400 تن زباله خطرناك در كشور
دانشگاه آزاد اعلام كرد 15خرداد آغاز مهلت درخواست انتقال دانشجويي
نگراني كاخ سفيد از افزايش سربازان رواني
هواي تهران در شرايط بسيار ناسالم
نصب دستگاه موادياب مخدر صنعتي و سنتي در فرودگاه شيراز
محكوميت ضاربان خبرنگار كيهان دورود به زندان و پرداخت ديه
نماينده سايپا در زاهدان كلاهبردار از آب درآمد
17 تصادف در كاشان دو كشته بر جاي گذاشت
برگزاري مسابقه نجات تخم مرغ در تبريز
كشاورز اسفرايني قارچ 3 كيلويي برداشت كرد



مه شديد پرواز فرودگاه كيش را لغو كرد

مه شديد باعث لغو پرواز دبي به كيش و برگشت هواپيماي پرواز شيراز به كيش شد.
به گزارش يكشنبه ايرنا، پرواز شماره 7133 متعلق به شركت هواپيمايي كيش اير كه قرار بود ساعت 18 و 30 دقيقه دبي را به مقصد كيش ترك كند، لغو شد و پرواز شماره 705 متعلق به شركت هواپيمايي آسمان هم به علت رطوبت شديد هوا و كاهش ديد خلبان موفق به نشست در فرودگاه كيش نشد و به ناچار به فرودگاه شيراز بازگشت.
شدت رطوبت هواي كيش در روز گذشته كه ميزان ديد افقي در فرودگاه بين المللي اين جزيره را به كمتر از 200متر كاهش داده بود. بنابراين گزارش، مركز هواشناسي كيش علت اين مه شديد، گرماي بيش از حد روز جمعه اعلام كرد كه باعث رطوبت پايدار شده و با خنك شدن هوا و عدم وزش باد در روز شنبه موجب رطوبت 100 درصدي شده بود.

 



عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي: قانون گريزي مشكل اصلي مبارزه با پديده كودك آزاري است

سرويس اجتماعي-
كشور ما در مسائل اجتماعي از جمله پديده تاسف بار كودك آزاري دچار كمبود قانون نيست بلكه ما با معضل قانون گريزي مواجه هستيم.
علي زنجاني عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با كيهان افزود: كميسيون اجتماعي مجلس متولي قانون گذاري در پديده هاي اجتماعي به ويژه كودك آزاري است ولي آنچه كه ضروري است بدان اشاره شود اين است كه ما مشكل قانون گذاري نداريم بلكه با قوانين بسياري مواجه هستيم كه تصويب شده اند ولي اجرا نمي شوند.
نماينده نقده در مجلس شوراي اسلامي گفت: تصويب قانون جديد نتيجه خاصي ندارد ولي ما حاضر هستيم در صورت ارائه لايحه از سوي دولت و يا طرح از سوي نمايندگان مجلس به آن رسيدگي كنيم.زنجاني گفت: ما با قوانيني با قدمت 5 سال مواجه هستيم كه اجرا نشده اند از اين رو با اجراي قوانين موجود مشكلات حل خواهند شد.
مراد علي منصوري عضو ديگر كميسيون اجتماعي نيز در گفتگو با خبرنگاركيهان با اعلام اين كه مسائل اجتماعي را پيگيري نمي كند افزود: اگر منظور شما از كودك آزاري اشتغال كودكان و يا پديده متكدي ها است در خدمت هستم!
هادي مقدسي ديگر عضو كميسيون اجتماعي نيز از جواب به خبرنگار كيهان خودداري كردو گفت: پاسخ به اين سوال خسته كننده است.
به دنبال انتشار گزارشي خبري با عنوان چه كسي مسئول حمايت از نيما است؟ در صفحه 15 مورخ پنج شنبه 29 ارديبهشت شاهد تماس هاي مردم با دفتر روزنامه كيهان بوديم كه خواستار پيگيري اين موضوع بودند. مردم از نمايندگان مجلس مي خواهند در صورت وجود خلأ قانوني در مبارزه با پديده كودك آزاري با ارائه طرح مشكل را حل كنند.

 



جانشين فرمانده ناجا: برخورد با باندهاي رمالي تشديد مي شود

جانشين فرمانده ناجا از تشديد برخورد با باندهاي رمالي خبر داد و افزود: تاكنون باندهاي بسياري دستگير شده اند.
به گزارش خبرگزاري ها سردار احمدرضا رادان ديروز در حاشيه همايش ملي پليس زن و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان در جمع خبرنگاران افزود: مردم دقت كنند كه رمالان و فالگيران شياداني هستند كه هيچ چنته علمي ندارند و متاسفانه افراد كم سواد و گاهي باسواد گرفتار آنان مي شوند.
وي تاكيد كرد: به دليل تاثير منفي كه اين شيادان روي روان مردم دارند پليس به شدت با آنها برخورد مي كند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي همچنين در مورد جمع آوري ابزارهاي گيرنده امواج ماهواره اي گفت: در اين مورد سعي مي شود پليس پيوسته با اخلاق برخورد و به بخش مشاعات منازل ورود كند، ضمن اينكه اولويت اول پليس جمع آوري ديش هاي آشكار است و اختصاص به منطقه خاصي ندارد.
وي در اين زمينه تاكيد كرد: ورود پليس در اين مورد همراه با اخذ مجوز قضايي و توام با اخلاق است.
رادان همچنين در مورد نقش پليس زن در كشور تصريح كرد: امروز پليس زن مسلمان در جمهوري اسلامي از مرز تا عمق كشور مشغول به كار است. پليس زن همانند مردان در رسته ها و رشته هاي مختلف خدمتي جذب مي شود و وظايف محوله به آنها نيز همانند مردان شامل بخش اداري، مراقبتي، انتظامي، پيشگيري، مقابله، گشت و مشاوره است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در حال حاضر بيشتر ماموريت هاي پليس با حضور زنان پليس انجام مي شود، افزود: امروز پليس هاي زن در مرز حضور دارند و به عنوان كنترل كننده خروج نقش آفريني مي كنند.
رادان خاطرنشان كرد: در كشور ما زنان به دليل هوشمندي خاصي كه دارند كمتر به صورت مستقيم از سوي مواد مخدر مورد آسيب قرار مي گيرند به طوري كه تنها 4درصد از دستگيرشدگان در حوزه مواد مخدر زنان هستند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: زنان به صورت غيرمستقيم از سوي مواد مخدر مورد آسيب قرار مي گيرند به طور مثال يك مرد معتاد در خانواده بيشترين آسيب را به همسرش وارد مي كند و آن زن دچار افسردگي، سرخوردگي، عدم اميد به آينده و غيره مي شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي به لزوم پيشگيري و مقابله به عنوان يك اصل تاكيد كرد و افزود: كليه دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد به موضوع اولويت پيشگيري در مقابله به عنوان يك اصل توجه كنند.

 



حاجي بابايي: فرهنگيان متقاضي بازنشستگي پيش از موعد منتظر تامين اعتبار باشند

وزير آموزش و پرورش تامين اعتبار را شرط اصلي پذيرش بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان دانست و گفت: نتيجه اين پي گيري ها تا پيش از سال تحصيلي آينده اعلام خواهد شد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه برگزاري سيزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان تهران كه با حضور استاندار تهران و خيرين مدرسه ساز اين استان در سالن سران اجلاس برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: اگر 700 ميليارد تومان سهام در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد، مي توانيم آن را تبديل به نقدينگي كرده و بازنشستگي پيش از موعد 20 هزار فرهنگي داراي بيماري صعب العلاج را پرداخت كنيم.
وي افزود: متاسفانه قانون هيچ گونه اعتبار مالي را براي بازنشستگي پيش از موعد پيش بيني نكرده و تنها صرفه جويي را محلي براي تامين اين اعتبار دانسته است در حالي كه آموزش و پرورش نمي تواند از محل حقوق فرهنگيان و سرانه دانش آموزان براي تامين اعتبار بازنشستگي پيش از موعد صرفه جويي كند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: همچنين آموزش و پرورش نمي تواند به جاي فرهنگي كه زودتر از موعد بازنشسته شده، فرد ديگري را به كار گيرد.
حاجي بابايي گفت: به ازاي بازنشستگي پيش از موعد هر فرد بايد 35 ميليون تومان بپردازيم كه بخشي از آن به عنوان تفاوت تطبيق با سازمان بازنشستگي كشور و بخشي به عنوان پاداش پايان خدمت فرد بازنشسته است كه چنين اعتباري پيش بيني نشده است. اما بحث ها در اين رابطه ادامه دارد كه احتمالا نتيجه آن تا پيش از سال تحصيلي جديد اعلام خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش علت عدم پرداخت سبد كالاي نوروزي را هم ناشي از عدم تامين اعتبار دانست.

 



بيمه ها بسياري از هزينه هاي درمان سوختگي را پوشش نمي دهند

رئيس مركز تحقيقات سوختگي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: بخاري هاي قطره اي كه شايع ترين عامل سوختگي در مدارس و خانه هاست، هنوز هم توليد مي شود.
محمد جواد فاطمي در نشست خبري سمينار يك روزه نقش سلول هاي بنيادي در درمان سوختگي افزود: متأسفانه در زمينه پيگيري درمان پيشگيري و بازتواني بيمار پس از درمان دچار اشكالات شديد هستيم و آمار سوختگي هاي موجود در كشور بيش از حد استاندارد جهاني است و اين در حالي است كه آمارهاي دقيقي در اين زمينه نداريم چرا كه سيستم ثبت اطلاعات جامع سوختگي در ايران وجود ندارد.
وي گفت: متأسفانه علت سوختگي، عوارض آن و ميزان مرگ و مير ناشي از سوختگي در دسترس نيست. وارد كردن درمان هاي جديد در سيستم سوختگي نيز به سختي انجام مي شود، درمان ها قديمي، غيراستاندارد و مراكز درماني هم غير استاندارد هستند كه باعث مي شود مرگ و مير ناشي از سوختگي بالا رود.
فاطمي تصريح كرد: در رشته هاي مختلف پزشكي سلول هاي بنيادي توانسته است اميدهاي زيادي را ايجاد كنند و در حال حاضر مهمترين نوع سوختگي كه سوختگي هاي درجه 3 است نياز به پيوند پوست دارد.
وي اضافه كرد: جايگزين پيوند پوست، پوست مصنوعي است كه به خاطر بالا بودن قيمت آن و ناكارآمدي در درمان هنوز نتوانسته موفق شود.فاطمي ادامه داد: بخاري هاي قطره اي شايع ترين علت سوختگي در مدارس و خانه ها هستند كه متأسفانه در حال حاضر باز هم توليد مي شوند. همچنين در ساختمان ها اصول ايمني براي آتش سوزي از نظر پله هاي اضطراري و سيستم اطفاء حريق رعايت نمي شود و از طرفي سيستم هاي برق بسياري از مناطق فرسوده است و با يك جرقه كوچك آتش مي گيرد.
وي با بيان اينكه دسترسي آتش نشاني به برخي مناطق مانند بازار بسيار محدود است ادامه داد: بودجه مراكز سوختگي ناكافي است و بيمه ها بسياري از هزينه هاي درمان سوختگي را پوشش نمي دهند.
فاطمي ادامه داد: از زماني كه فرد دچار سوختگي مي شود بايد تا آخر عمر تحت درمان باشد و از نظر حمايت هاي پس از سوختگي مثل روان درماني، جراحي هاي پلاستيك متاسفانه پوشش بيمه اي در كار نيست لذا هزينه هاي درمان سوختگي بسيار بالاست و معمولاً اين افراد درمان سوختگي را ناقص مي گيرند لذا كار شخصي و شغلي خود را از دست مي دهند.
وي خاطرنشان كرد: مقررات ايمني سوختگي در كشور وجود دارد اما به صورت اجباري در ساختمان ها رعايت نمي شود. شهرداري ها و سازمان هاي مهندسي استانداردهاي ايمني را از نظر سوختگي مانند سيستم اطفاء حريق، سيستم اعلام آتش سوزي و پله هاي اضطراري پيگيري نمي كنند.

 



ضرب الاجل پليس براي حل مشكل ترافيك نمايشگاه بين المللي

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: پليس راهور نسبت به انسداد ورودي و خروجي نمايشگاه، به بزرگراه چمران با نرده كشي اقدام كرده است تا ترددهاي نمايشگاه به داخل بزرگراه چمران سرريز نشود.
در حالي كه براساس صورتجلسه 25 مهرماه سال گذشته بين راهور تهران، شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مجموعه ورزشي انقلاب و معاونت ترافيك شهرداري تهران قرار بود براي روانسازي ترافيك اطراف نمايشگاه بين المللي تهران 8 اقدام در دستور كار قرار گرفته و اجرايي شود، با گذشت حدود 8 ماه از اين جلسه سردار حسين رحيمي با انتقاد از عدم تحقق توافقات صورت گرفته هشدار داد: در صورتي كه اين توافقات هرچه سريعتر اجرايي نشود قطعاً پليس براي رفاه حال مردم و جلوگيري از قفل شدگي ترافيك معابر منتهي اقدامات جديدي را به مرحله اجرا مي گذارد.
سردار حسين رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه متأسفانه آقايان به هيچ كدام از توافقات صورت گرفته پايبند نبودند به ايسنا گفت: پليس راهور تهران با توجه به عدم اجراي تعهدات در مرحله اول نسبت به انسداد ورودي و خروجي نمايشگاه به بزرگراه چمران با نرده كشي اقدام كرده است تا ترددهاي نمايشگاه به داخل بزرگراه چمران سر ريز نشود.وي با اشاره به اين كه قرار بود خيابان ضلع جنوبي نمايشگاه بين المللي كه چند سالي است مسدود شده است براي تردد بازگشايي شود، افزود: متأسفانه تاكنون هيچ اقدامي در خصوص بازگشايي اين معبر صورت نگرفته است.

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد
توليد روزانه 400 تن زباله خطرناك در كشور

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در نشست كارگروه سلامت مازندران در ساري، افزود: در تهران روزانه تا 8 هزار تن زباله توليد مي شود كه اين روند رو به افزايش و نگران كننده است.
محمدجواد محمدي زاده با تأكيد بر لزوم مديريت پسماندها، اظهار داشت: زباله هاي توليد شده در كشور روز به روز افزايش مي يابد كه بسيار خطرناك است و بايد اقدامات جدي براي رفع اين معضل صورت گيرد.
وي روش هاي مختلف امحاء زباله همچون دفن زباله و كمپوست را چندان مفيد و روز آمد ندانست و بيان داشت: توليد سرانه زباله در كشور 750 گرم است كه از سرانه بين المللي بيشتر است و اين نسبت همچنان در حال افزايش است.وي توليد روزانه زباله در استان مازندران را 2 هزار و 300 تن اعلام كرد و افزود: در سفر سوم هيئت دولت به استان مازندران 500 ميليارد ريال براي مديريت پسماند در نظر گرفته شده است.
محمدي زاده از نگراني هاي جدي در مورد استفاده نادرست از سموم و كود شيميايي در كشور خبر داد و اعلام كرد: مكانيزم مناسبي براي استفاده از سموم، حشره كش ها، كودهاي شيميايي در كشور وجود ندارد و اقدامات جدي براي ساماندهي اين موضوع بايد صورت گيرد.
وي تعداد گونه هاي گياهي كشور را حدود 9 هزار گونه اعلام كرد و بيان داشت: حدود 2 هزار و 300 گونه جانوري در ايران وجود دارد و ايران جزو 10 كشور برجسته از لحاظ تنوع زيستي و گونه هاي حياتي و مهم است.

 



دانشگاه آزاد اعلام كرد 15خرداد آغاز مهلت درخواست انتقال دانشجويي

معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي 15 خرداد را آغاز زمان درخواست دانشجويان براي نقل و انتقال و مهمان اعلام كرد.
دكتر اسفنديار با بيان اينكه دانشجويان متقاضي نقل و انتقال بايد درخواست انتقال خود را از 15 خرداد ماه تا 15 شهريور ماه به معاونت دانشجويي واحد خود ارائه دهند، اظهار كرد: درخواست آنان در كميسيون نقل و انتقالات واحد مطرح و مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه براساس اين آئين نامه نقل و انتقال دانشگاه آزاد، واحدهاي دانشگاه آزاد به 10 گروه همطراز طبقه بندي شده اند، گفت: بر اين اساس انتقال و ميهماني به گروه يك جدول همطرازي به استثناي مواردخاص آئين نامه به طور مطلق ممنوع است.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد: انتقال آن دسته از دانشجويان دختر كه پس از ثبت نام در آزمون ورودي دانشگاه ازدواج دائم كرده اند، به محل زندگي همسر يا واحدي كه رشته در آن داير است بدون هيچ محدوديتي انجام خواهد شد. وي خاطرنشان كرد: همچنين انتقال آن دسته از دانشجويان مجردي كه پدر و مادر (هر دو) خود را بعد از ثبت نام در آزمون ورودي دانشگاه از دست داده اند، بدون هيچ محدوديتي انجام مي شود.
وي افزود: در صورت فوت پدر يا مادر دانشجوي مجرد بعد از ثبت نام دانشجو در آزمون ورودي دانشگاه، مهماني وي دو ترم به محل زندگي والدينش امكان پذير است.
اسفنديار با بيان اينكه انتقال همسر و فرزندان هيات علمي رسمي و تمام وقت دانشگاه آزاد به هر يك از گروه هاي جدول همطرازي مطابق ضوابط تعيين شده امكان پذير است، تصريح كرد: همچنين انتقال بيماران خاص نيز به هر واحدي امكان پذير است.

 



رويدادهاي خارجي
نگراني كاخ سفيد از افزايش سربازان رواني

به اذعان محافل دولتي و منابع خبري آمريكا، صدها تن از نظاميان اعزامي اين كشور به افغانستان، به بيماري هاي روحي و رواني دچار شده اند كه افزايش روزافزون آنها، مقامات كاخ سفيد را به شدت نگران كرده است.
به گزارش رسانه هاي آمريكا، ارتش اين كشور پنجشنبه گذشته با انتشار اطلاعيه اي نگراني شديد مقامات كاخ سفيد را به افزايش روزافزون بيماري هاي رواني در ميان نظاميان آمريكايي در افغانستان ابراز داشت.
بنابراين گزارش، مشكلات روحي و رواني سربازان آمريكايي در افغانستان به شدت افزايش يافته و تضعيف روحيه آنها طي شش سال گذشته بي سابقه بوده است و همين مشكل موجب شده تا شمار كاركنان بخش هاي درماني بيمارستان هاي رواني ارتش اين كشور براي پاسخگويي به شمار بالاي بيماران نظامي افزايش يابد.
در اين گزارش آمده است كه شمار سربازان كشته و زخمي شده افزايش قابل توجه يافته و از هر 10 نظامي اعزامي به افغانستان هشت تن از آنها شاهد كشته يا زخمي شدن يكي از دوستان خود بوده اند.
تحقيقات نظامي حاكي از آن است كه سربازان آمريكايي درافغانستان طي سال گذشته ميلادي (2010) بيشترين فشار رواني را در مقايسه با پنج سال گذشته تحمل كرده و از پايين ترين روحيه برخوردار بوده اند.
روزنامه آمريكايي «يواس اي تودي» اخيراً گزارش داد كه ژنرال «پيتر چيارلي»، معاون كميسيون مشترك ارتش اين كشور كه بر روي بيماري هاي رواني در دوره جنگ و بعد از آن تحقيق كرده است، مي گويد: آمريكا هرگز در جنگي به اين طولاني درگير نبوده است كه يك درصد از كل نيروهاي مبارز آن را نيز سربازان داوطلب تشكيل بدهند. اين تحقيقات نشان مي دهد كه نقصان در سلامت رواني بين سربازاني از همه بيشتر است كه دو يا سه بار در جريان جنگ هاي عراق و افغانستان به مأموريت رفته اند. همچنين يك سوم از اين سربازان به بيماري هاي استرس، افسردگي با نوعي عصبانيت افراطي مبتلا شده اند.

 



هواي تهران در شرايط بسيار ناسالم

مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد: با توجه به گزارشهاي دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا، كيفيت هواي تهران در شرايط بسيار ناسالم قرار دارد.
براساس اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در شهر تهران، شاخص كيفيت هوا 270 و آلاينده اصلي ذرات معلق (5.2 PM) است.
در اين شرايط كيفيت هوا بسيار ناسالم تلقي شده و افرادي كه داراي بيماري-هاي قلبي و تنفسي مي باشند به انضمام افراد سالخورده و كودكان بايد از فعاليت سنگين و طولاني در فضاي باز خودداري كنند.
همچنين به عموم مردم توصيه مي شود فعاليت سنگين و طولاني مدت خود را در هواي آزاد حتي الامكان كاهش دهند.
گفتني است يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز اعلام كرد: با توجه به افزايش قابل توجه ميزان آلودگي هوا در تهران به نظر مي رسد مسئولان امر بايد هرچه سريعتر در اين خصوص اقدامي جدي انجام دهند؛ چرا كه اين افزايش آلودگي هوا در نيمه اول سال هشدار دهنده است.

 



براي نخستين بار در فرودگاه هاي كشور صورت گرفت
نصب دستگاه موادياب مخدر صنعتي و سنتي در فرودگاه شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار در فرودگاههاي كشور دستگاه موادياب مخدر صنعتي و سنتي در فرودگاه شيراز نصب و راه اندازي شد.
سكينه سياحي مديركل گمركات فارس با اعلام اين خبر گفت: با نصب اين دستگاه ورود و خروج مواد مخدر صنعتي و سنتي به صفر مي رسد.
وي اظهار داشت: اين دستگاه قادر است در كمتر از يك ثانيه 13 نوع مواد مخدر را شناسايي كند و تمامي مواد مخدرهاي جاسازي شده در داخل چمدان ها و بار همراه مسافر را شناسايي كرده و با مشخص كردن نوع آن با هشدار به متصدي دستگاه ماموران فرودگاه را از اين تخلف آگاه سازد.
وي گفت: تا پيش از اين افرادي كه داروهاي مختلفي به همراه داشته و قصد ورود آن به كشور يا خروج آن را داشتند با محدوديت هايي مواجه بودند و تا تعيين نوع دارو توسط ماموران فرودگاه مدتي معطل مي شدند در حالي كه با نصب اين دستگاه ميزان معطلي افراد به حداقل مي رسد.
وي اظهار داشت: پس از عبور كالاهاي همراه مسافر از دستگاه اسيكستري در صورت مشاهده موارد مشكوك از دستگاه موادياب براي اطمينان از نبود مواد مخدر همراه مسافر استفاده مي شود.
وي اضافه كرد: اين دستگاه قادر است بدون نياز به باز كردن درب چمدان يا كارتن هاي همراه مسافر وجود مواد مخدر و نوع آن را تشخيص دهد.

 



محكوميت ضاربان خبرنگار كيهان دورود به زندان و پرداخت ديه

دورود - خبرنگار كيهان:
ضاربان خبرنگار كيهان دورود به زندان و پرداخت ديه و جزاي نقدي در حق دولت محكوم شدند.
به حكم پروانه قاضي پرونده ضرب و شتم خبرنگار كيهان دورود مهدي - س ضارب خبرنگار كيهان دورود به 6 ماه زندان و پرداخت 4 ميليون تومان ديه در حق مضروب و همچنين عباسعلي- م به جرم معاونت در جرم به پرداخت جزاي نقدي در حق دولت محكوم شد.
دادگاه تجديدنظر لرستان حكم مذكور را تاييدكرد.
پس از انتشار خبري با عنوان «برگ هاي آرم نماينده مجلس در دست يك متخلف دورودي» در سال گذشته عباسعلي-م خود را مخاطب آن خبر محسوب و با اجير كردن عده اي، خبرنگار كيهان را مورد ضرب و شتم قرار داد كه منجر به شكستن پهلوي وي شد.
نامبرده براي فرار از مجازات سعي داشت با جعل مدرك كتف خود را كه سالها پيش دچار دررفتگي شده و در همان حالت باقي مانده است را به اين حادثه مرتبط كند و در شگردي خاص وانمود كرده بود كه مهدي-س همان فرد اجير شده چنان از دست خبرنگار كيهان كتك خورده كه دچار خونريزي داخلي شده است آقا با هوشياري پزشك قانوني و نيز پزشك ارتوپد و جراح داخلي و مسئولين دادگستري دورود و مديريت مركز I.R.M در اجراي نقشه شوم خود ناكام ماند.

 



نماينده سايپا در زاهدان كلاهبردار از آب درآمد

زاهدان-خبرنگاركيهان:
يكي از نماينده هاي فروش خودروي سايپا در زاهدان كه از 80 نفر وجوهي را دريافت تا به آنان خودرو صفر كيلومتر تحويل دهد كلاهبردار از آب درآمد.
رئيس پليس اداره آگاهي مركز استان سيستان و بلوچستان دراين باره گفت: با شكايت جمعي از مالباختگان، از يكي از نماينده هاي فروش خودروي سايپا در زاهدان، شناسايي و دستگيري متهم در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت. سرهنگ محسن عطار افزود: ماموران پليس موفق شدند متهم را دستگير كنند و تحويل مقامات قضايي دهند.
يكي از مالباختگان در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: در تاريخ 31 دي ماه 1389 مبلغ 89ميليون و 850هزار ريال در وجه نمايندگي سايپا در زاهدان واريز كردم و طبق قرارداد مقرر شد ظرف 10 روز يعني اول بهمن 89 خودروي پرايد را به من تحويل دهد متاسفانه با گذشت 130 روز اين نماينده خودروي مرا تحويل نداده اند وي افزود: تعداد شاكيان اين پرونده زيادند و ما از دستگاه قضايي انتظار داريم هرچه سريع تر به حقوقمان رسيدگي و احقاق حق كند.گفتني است براساس اطلاعات واصل شده متهم با سپردن وثيقه آزاد شده است.

 



17 تصادف در كاشان دو كشته بر جاي گذاشت

كاشان-خبرنگاركيهان:
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: حوادث رانندگي روز شنبه در اين شهرستان 2 كشته و 34مجروح ب

 



برگزاري مسابقه نجات تخم مرغ در تبريز

تبريز-خبرنگاركيهان:
مسابقه 2 مرحله اي «نجات تخم مرغ» در دانشگاه تبريز، برگزار شد.
هدف از اين مسابقه، ساخت سازه هايي است كه بتواند به انسان در ارسال و پرتاب كاوشگر به سياره ها، كمك كند.
160دانشجو در قالب 60 گروه به مدت 2 روز در اين مسابقه 2 مرحله اي رقابت مي كنند و طي آن هر تيم، يك تخم مرغ را در دستگاه طراحي شده قرار داده و از ارتفاع موردنظر به سمت پايين پرتاب يا رها ساخته كه موفقيت آن در سالم ماندن تخم مرغ است. ميزان سالم ماندن تخم مرغ، عدم ايجاد ترك خوردگي تخم مرغ پس از فرود و ميزان خلاقيت طراحي و دقت فرود، در امتيازدهي مسابقه كه در ساختمان مركزي دانشجويان و نگارخانه شهيد آويني دانشگاه تبريز برپا شده است، موثر بود. اين مسابقه امروز در دانشگاه تبريز با معرفي گروه هاي برتر به كار خود پايان مي دهد.

 



كشاورز اسفرايني قارچ 3 كيلويي برداشت كرد

كشاورز اسفرايني موفق به يافتن يك قارچ طبيعي به وزن سه كيلو و 400 گرم در كوهپايه هاي اين شهرستان شد.
مدير جهاد كشاورزي اسفراين روز شنبه در گفت وگو با ايرنا از اين اتفاق به عنوان رويدادي نادر ياد كرد و گفت: كشاورز روستايي اين قارچ كم نظير را از دامنه كوههاي روستاي «سست» از توابع بخش مركزي اسفراين يافته و به اين مديريت تحويل داد.
«علي اصغر ضرغامي» گفت: رستن قارچي با اين حجم و وزن كه حالتي توپ مانند دارد در نوع خود كم سابقه و بسيار نادر است.
وي افزود: منطقه سست اسفراين به دليل برخورداري از اقليم و آب و هواي خاص، رويشگاه گياهان دارويي كمياب و متنوعي است. شهرستان 3 هزار نفري اسفراين در 60 كيلومتري جنوب بجنورد واقع است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14