(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 خرداد 1390- شماره 19933

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طعنه رقيب و بشارت حبيب (يادداشت روز)
رئيس جمهور: مهم ترين عامل گسترش فساد در جهان حاكمان فاسد و غفلت ملت ها است
لونه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پايگاه آنتي وار: رويكرد آمريكا به عمليات خرابكارانه نشانه قدرت فزاينده ايران است
وزير وزارت امور زيربنايي به مجلس شوراي اسلامي معرفي شد.
فرانت لاين: سپاه پاسداران تهديدي واقعي براي موجوديت اسرائيل است (خبر ويژه)
حالتان از حزب بادي ها به هم نمي خورد؟! (خبر ويژه)
تورم اپوزيسيون و ديپورت از آمريكا و اروپا (خبر ويژه)
خاتمي استاد انهدام پروژه ها و ديوانه كردن آدم هاست! (خبر ويژه)



طعنه رقيب و بشارت حبيب (يادداشت روز)

از خرداد 1360 تا خرداد 1390، فتنه ها و فتوحات به شكلي شگفت انگيز كنار هم رديف شده اند. شتاب پيروزي هاي ملت ايران گاه به اوج رسيده و بعضا نوساني پيدا كرده و بعد، دوباره اوج گرفته است. اگر هم در مقاطعي از سرعت پيشرفت ها و ظفرمندي ها كاسته شده، مانند دنده معكوس در سربالايي بوده كه با وجود وقفه اوليه، به سرعت و شتاب بيشتر انجاميده است. در اين مسير پيشرفت، نوسان سرعت بوده اما انحراف يا عقبگرد و بازگشت از مسير نبوده است. اصلاح و ارتقاي حركت بوده اما انحراف و ارتجاع، نه. اين ثبات قدم هم از تقديري است كه خداوند براي ملت ايران نوشت و ملت ايران نيز، همان را با وجود همه سختي ها و صعوبت اختيار كرد. خاطر برپاكنندگان فتنه 88-كه از فتنه بعدي زبانشان دراز شد- جمع، اين ملت خدايي پشيماني و ارتداد و ارتجاع در كارش نيست، به شهادت آيات الهي. استدلال هاي روشني در اين باره هست كه به وقتش بايد گفت.
منافقين در خردادماه 60 خود را در برابر تدبير صبورانه امام- امت و در بن بست يافتند، دست به اسلحه شدند و آن روي واقعي خود را نشان دادند. اما يك سال از سر باز كردن زخم نفاق نگذشته بود، كه نصرت الهي به واسطه دستان مجاهداني چون حاج احمد متوسليان، صياد شيرازي، حسين خرازي، احمد كاظمي و... هزاران رزمنده بي ادعا و نفوذناپذير نازل شد و «خرمشهر را خدا آزاد كرد». آن روز- بعد از ظهر سوم خرداد 1361- احمد متوسليان بسيجيان را مقابل مسجد خرمشهر جمع كرد و گفت «همه عزيزان ما كه تا امروز در خوزستان در خون خود غوطه ور شده و به شهادت رسيده اند براي حفظ اسلام عزيز بوده. هر چند داغ فراقشان جگر ما را سوزانده اما خدا را شكر كه بالاخره توانستيم امروز با آزادي خرمشهر قلب اماممان را شاد كنيم». همين! خدا را شكر كه توانستيم قلب اماممان را شاد كنيم. و همان روز و همان ساعت ها بود كه امام(ره) اين جملات را خطاب به فاتحان خرمشهر نوشت «اينجانب با يقين به آن كه ما النصر الا من عندالله، از فرزندان اسلام و قواي سلحشور مسلح- كه دست قدرت حق از آستين آنان بيرون آمد-... تشكر مي كنم و آنان فوق تشكر امثال من هستند... آنان به آرم ما رميت اذ رميت ولكن الله رمي مفتخرند... هوشيار باشيد كه پيروزي ها هر چند عظيم و حيرت انگيز است شما را از ياد خداوند كه نصر و فتح در دست اوست، غافل نكند و غرور و فتح شما را به خود جلب نكند، كه اين آفتي بزرگ و دامي خطرناك است كه با وسوسه شيطان سراغ آدم مي آيد...».
چهل روز از اين فتح الفتوح بزرگ نگذشته بود كه حاج احمد متوسليان در جنوب لبنان ربوده و تحويل صهيونيست ها شد. داغ فراق او جانگداز شد اما چه باك اگر سوداي او ستيز با دشمن ترين دشمنان خدا بود؟ به بركت مجاهدت مجاهداني چون او بود كه سرود فتح و پيروزي دوباره- اين بار بر رژيم صهيونيستي و در جنوب لبنان- نواخته شد. 5 خرداد 79 ( 26مي 2000 ميلادي) ارتش رژيم صهيونيستي با سرافكندگي تمام از جنوب لبنان گريخت تا پنجمين ارتش بزرگ دنيا خود را براي شكستي مهيب تر در 6 سال بعد آماده! كند... باقي داستان هم كه مال همين سالهاست و در خاطره ها، تازه.
29 سال پس از آزادي خرمشهر و در آغازين روزهاي خرداد 1390 آفتاب در حالي سر مي زند كه از جنوب خليج فارس تا شمال آفريقا و سواحل شرقي و جنوبي مديترانه، باد به پرچم اسلام افتاده و تازه چند كيلومتر آن سوتر در شمال تنگه جبل الطارق و در اندلس (اسپانيا)، طليعه بيداري ملت هاي اروپايي به چشم مي آيد يعني كه «بيداري ملت ها قطعا تا قلب اروپا پيش خواهد رفت». هنوز 20 روز از جاري شدن اين نويد حكيمانه بر زبان مقتداي فرزانه انقلاب سپري نشده است. گويا انرژي آزاد شده در جنبش اسلامي سال 1979 ايران، اراده باز ايستادن ندارد كه اكنون جنوب و غرب خاورميانه و شمال آفريقا را درنورديده و امواج آن به سواحل جنوبي اروپا مي كوبد. فرانسه، ايتاليا يا آلمان در عمق اروپا؟ مقصد بعدي سونامي و موج بيداري ملت ها كجاست؟
اكنون كه سخن از خاطرات خرداد پرماجراست، ماجراي خرداد 1385 (مي 2006) را نيز به خاطر آوريم. اوايل خرداد 5 سال پيش بود كه خاوير سولانا مسئول سياست خارجي و امور امنيتي اتحاديه اروپا به زادگاه خويش در اسپانيا رفت تا كوله بار 11سال تجربه دبيركلي ناتو و مسئوليت سياست خارجي و امنيتي اروپا (2006 تا 1995) را يك جا و ضمن يك سخنراني تاريخي عرضه كند. سولانا آن روز در جمع صاحبان صنايع و شركت هاي اسپانيايي، اين گونه درباره نفوذ فزاينده انقلاب اسلامي ايران حتي در عمق اروپا هشدار داد «ايران براي نخستين بار در تاريخ، رهبري منطقه خاورميانه را به دست گرفته و به همين دليل، تنش بر سر برنامه غني سازي اورانيوم در ايران، نه با بمباران بلكه با عقل و از مسير سياسي و گفت وگو حل مي شود. ايران نخستين قدرت خاورميانه شده و آن قدر برگ برنده مانند برگ هسته اي، برگ عراق، برگ حماس و برگ افغانستان در دست دارد كه به يك قدرت درجه اول تبديل شود. بايد به گشودن باب گفت وگو و به كارگيري عقل سليم بازگشت... در آينده بايد با جنبش هاي تندروي اسلامي همانند آنچه اكنون با حماس در فلسطين سر و كار داريم، همزيستي داشته باشيم. اين احتمال زياد است كه همه ما در يك دنياي اسلامي كه در آن اخوان المسلمين و جناح تندروتر اسلامي حكومت كنند، زندگي كنيم. در شرايط كنوني رأي كافي براي آن كه اسلامگراهاي ميانه رو در انتخابات به پيروزي برسند، وجود ندارد. به همين دليل بايد از فراخوان برخورد تمدن ها پرهيز نموده و اين انديشه همزيستي را با 13 ميليون مسلماني كه در اروپا زندگي مي كنند، شروع كنيم، از خانه خويش. وگرنه با مشكلات بسيار جدي روبرو خواهيم شد.»
5 سال پيش هنوز در تونس و مصر و ليبي و مغرب و بحرين و يمن و عربستان سعودي طوفان انقلاب برنخاسته بود و هنوز جزو برگ هاي برنده جبهه بزرگ اسلامگرايي به شمار نمي آمد. آن روز هنوز به تعبير اوباما، هيلاري كلينتون ركورد يك ميليون مايل پرواز در كمتر از 6 ماه را نشكسته و مجله تايم به قلم فريد ذكريا ننوشته بود «ايران، تركيه، مصر و عربستان به تعبير برژينسكي از سال 1975 متحدان نزديك و 4 ستون اصلي سياست هاي آمريكا در خاورميانه بودند و اكنون 3 ستون از اين 4 ستون فرو ريخته است». هنوز ايهود باراك وزير دفاع رژيم صهيونيستي باور نمي كرد روزي بگويد «زلزله تاريخي و فوران قيام ها به مرزهاي اسرائيل رسيده است.» كسي هنوز در نيويورك تايمز نخوانده بود اين عبارات شگفت را كه «ما در آمريكا سر در آخور خود كرده ايم و خاورميانه بيش از پيش از دست مي رود و از قدرت ما كاسته مي شود». خرداد 85 هنوز ديكتاتورهاي زنجيره اي آمريكا رو به قبله نشده بودند تا جروزالم پست بنويسد «طغيان ها از مركز تا جنوب خاورميانه به دنبال بلوك مقاومتي كه ايران رهبري آن را مي كند، به راه افتاده است» يا واشنگتن تايمز هشدار دهد «تحولات جديد خاورميانه همان راه آيت الله خميني و همان هدف انقلاب اسلامي 1979 ايران را دنبال كند و آن تضعيف قدرت آمريكاست» سولانا هنوز نه از نتانياهو شنيده بود كه «ايران به جدار مرزهاي اسرائيل رسيده»، نه از روز نكبت 2011 براي اسرائيل خبر داشت و نه از ايهود باراك شنيده بود كه «ما كشور كوچكي هستيم و دچار توهم جنگ با ايران نمي شويم»... (اين سطرهاي فشرده، گنجايش مستنداتي به قطر چند كتاب را ندارد، پس بايد گذاشت و گذشت).
فتنه ها هر چند بزرگ و پيچيده، در برابر اين فتوحات برآمده از بينايي و بردباري (بصيرت و صبر) ملت ايران به غايت حقيرند. حال شما بفرماييد معركه گيران فتنه 88 دزدكي از زير پتوي سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل در ايستگاه لندن يا فرانسه سر بيرون كرده و به بهانه فتنه جريان انحرافي گفته اند بفرماييد، اين هم از بصيرت مردم ايران! طلقاي فتنه 88 كه از صدقه سر بزرگواري و رحمت امام خامنه اي و امت نستوه او نفس مي كشند و محيط را آلوده مي كنند، زبانشان دراز شده كه ديديد گفتيم. به خيال خود به مرجفون و منافقين صدر اسلام تأسي كرده و مي خواهند در وسوسه ترديد و تحير و تفرقه و نااميدي بدمند. زبان بسته ها، لااقل نمي كنند بيرق تحت الحمايگي آمريكا و انگليس و اسرائيل و فرانسه و آلمان را از بالاي رسانه هاي خود بردارند يا داغ نوكري آنان از پيشاني بزدايند و بعد ملت ايران را نصيحت! كنند. جاي بوسه شيطان بر سر و صورت حضرات همچنان باقي است و قسم خدا ياد مي كنند كه خيرخواه مردمند! انگار نه انگار كه جلاداني چون پرز و نتانياهو درباره خيانت هاي همانان گفتند اپوزيسيون سبز «پياده نظام ارتش اسرائيل در جنگ نيابتي با ايران» و «سرمايه بزرگ اسرائيل» هستند. گويا اجنه بودند كه روز قدس، با شعار نه غزه نه لبنان، جنايتكاران صهيونيست را شادمان كرده و از آن سو، ضمن شكستن حرمت روزه خواري، برخي از همين حضرات را نام برده و مي گفتند فلاني و فلاني، روحاني واقعي! گويا سايت رسمي وزارت خارجه اسرائيل درباره ديگراني غير از همين ها نوشته بود «اپوزيسيون سبز دنبال سرنگوني رژيم اسلامي است نه اعتراض به انتخابات و اميدواريم تا آخر اين مسير را ادامه دهند». چيزي عوض نشده، آبان 1388 در حالي كه آتش فتنه هنوز زبانه مي كشيد، نوشتيم اين «تب پس از واكسن» با سرانجامي مبارك است، امروز هم تأكيد مي كنيم فتنه اخير «واكسيناسيون بدون تب» بود و آثار مبارك آن در سلامت و ايمني و اقتدار نظام جمهوري اسلامي به سرعت هويدا خواهد شد. حال اينكه سير بد بوتر است يا پياز، دعوايي است كه بماند براي معركه گيران آن دو فتنه.
مي فرماييد هر يك به زباني ملامت مي كنند و طعنه مي زنند؟ مگر اولين بار است كه ملت ما طعنه و ملامت مي شنود؟ به قول حضرت لسان الغيب حافظ «بر ما بسي كمان ملامت كشيده اند، تا كار خود ز ابروي جانان گشاده ايم» و به قول شاعر معاصر:
بر ما بسي كمان ملامت كشيده اند- اين فخر ماست تيري اگر خورده ايم ما
گر سنگ هاي كينه اين نابرادران- ور بار جور اجنبيان، گرده ايم ما
امروز نيست دشنه و دشناممان نصيب- از طعنه رقيب نيازرده ايم ما
پوست و گوشت و جان ملت ما با اين طعنه ها آشناست. اينها زحمت مجاهدت است و اجر بارها شهادت دارد. هنيئاً لنا. بشارت همين روزگار را به ما داده اند. گواهي داده اند كه اهل ولايت، اهل ترديد و ارتداد و عقبگرد و ارتجاع نيستند اگرچه، خوش ملامت بكشند. بشارت داده اند كه اهل ولايت با همه فروتني و پيشاني شكر و انابه در بارگاه پروردگار سائيدن، اهل عزت و نفوذناپذيري اند. ما باور داريم كه «لايخافون لومه لائم» درباره اميرمؤمنان(ع) و پيروان راستين او تا آخر تاريخ نازل شد. اگر پيامبر اعظم(ص) در باره شأن نزول آيه 54 سوره مائده بر شانه سلمان فارسي زد و فرمود مراد، مردماني از قوم اين مرد هستند، ما از عمق جان ايمان به حقانيت كلام آن حضرت داريم. مردماني كه سر به عاريت به حضرت دوست سپرده اند، چه باك از ملامت دارند و كجا در كام ترديد و ارتداد مي افتند در حالي كه مدام بشارت حق را تلاوت مي كنند «يا ايها الذين آمنوا من يرتد منكم عن دينه فسوف يأتي الله بقوم يحبّهم و يحبونه... اي كساني كه ايمان آورده ايد هر كس از شما از دين خويش برگردد، پس به زودي خداوند قومي را خواهد آورد كه آنان را دوست دارد و آنها نيز او را دوست دارند، نسبت به مؤمنان بال تذلل مي گشايند و در برابر كافران سرسخت و نفوذناپذيرند. در راه خدا مجاهدت مي كنند. و لايخافون لومه لائم. و از سرزنش ملامت گران نمي هراسند. اين فضل پروردگار است كه به هر كس اراده كند، مي بخشد و او وسعت دهنده و داناست».
مردماني بلند همت و پنجه انداخته بر ثرياي دين و دانايي - همان ها كه روزنامه نيويورك تايمز پس از يوم الله 9 دي درباره شان نوشت «اين راهپيمايي بزرگ ترين راهپيمايي در تهران از زمان تشييع گسترده پيكر آيت الله خميني در سال 1989 به اين طرف است و بي پايگي سناريوي فروپاشي جمهوري اسلامي را نشان مي دهد»- فتوحاتي بزرگ را در مرزهاي اروپا و رژيم اشغالگر قدس رقم زده اند. فتنه گري گروه هاي سفاهت زده اي كه گروه خوني شان در تضاد با ملت ايران است، به رفتار كساني مي ماند كه سر به صخره بكوبند يا براي مهار دريا، با سطل به امواج خروشان آن آب بپاشند؛ منافقين دهه شصتي باشند يا هفتاد و ششي، هشتاد و هشتي باشند يا نودي. سر همان سر است و صخره همان صخره و دريا همان دريا. ما و غرور؟ هيهات! ما و عزت؟ حتماً! ما و صبر و صلابت؟ قطعاً! ما و هراس از ملامت مرجفون كه چرا مقاومت كرديد؟ پوزخند! اين ها را از سرداران و ستارگان جهاد و شهادت آموخته ايم و تا ستاره هاي راهنما هستند، راه گم شدني نيست، ان شاء الله.
محمد ايماني

 



رئيس جمهور: مهم ترين عامل گسترش فساد در جهان حاكمان فاسد و غفلت ملت ها است

رئيس جمهور حاكمان فاسد و سيستم هاي ناعادلانه حاكم بر جهان و غفلت ملت ها را مهم ترين عامل گسترش فساد در جهان دانست.
محمود احمدي نژاد روز يكشنبه در ديدار شركت كنندگان در اجلاس مبارزه با فساد و اعضاي نهادهاي رسيدگي كننده به شكايات مردمي كشورهاي عضو اكو گفت: فاصله ها و مشكلات جامعه بشري زماني ايجاد مي شود كه حقي ضايع و تخلفي اتفاق مي افتد. امروز دو قطب غني و فقير و سلطه گر و تحت سلطه در جهان به وجود آمده كه دليل آن انحراف از حق و گسترش ظلم و فساد است.
احمدي نژاد تصريح كرد: مشكل اصلي جامعه بشري وجود حاكمان ناصالح و فاسدي است كه در مراكز اصلي مديريت سياسي و اقتصادي جهان قرار دارند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: رئيس جمهور قبلي آمريكا كه به دنبال سيطره و سلطه بر جهان بود در افغانستان و عراق با جنگ افروزي حدود يك ميليون انسان را كشت و ساختارها و موجوديت دو ملت را زير بمباران قرار داد و حاصل اين فساد نابودي يك ملت و گسترش فقر و عقب افتادگي است.
رئيس جمهور نظام اقتصادي حاكم بر جهان را ناعادلانه و فسادآور دانست و با اشاره به عملكرد مراكز پولي جهان اظهار كرد: اگر كشورهاي مستقل بخواهند از مراكز به پولي جهان يك ميليارد دلار وام بگيرند بايد سالهاي طولاني در انتظار مانده و سپس با شرايط خاصي بتوانند اين وام را دريافت كنند اما همين مراكز كشورهاي دوست و هم پيمان خود وام هاي 50 و 100 ميليارد دلاري مي پردازند بدون اينكه شرايط خاصي را به آنها تحميل كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه حاكميت دلار ريشه اصلي فساد اقتصادي در جهان است، گفت: زماني كه دلار به عنوان پول حاكم بر جهان به تصويب رسيد قرار بود پشتوانه ارزي كه خزانه داري آمريكا منتشر مي كند طلا باشد اما در سال 1970 دولت آمريكا به طور يك طرفه اين قرارداد را نقض كرد و اين بدان معناست كه پس از آن خزانه داري آمريكا مي تواند به ميزان دلخواه دلار چاپ و منتشر كند و اين در حقيقت تحميل فقر و عقب افتادگي و چپاول ثروت ساير ملت ها است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: موسساتي هم كه ريسك اقتصادي كشورها را تعيين مي كنند، كشورهاي مستقل را با ريسك بالا و در مقابل ريسك اروپا و آمريكا را صفر اعلام مي كنند در حالي كه بحران اقتصادي اخير نشان داد كه اروپا و آمريكا پرريسك ترين اقتصاد جهان را دارند.
رئيس جمهور گفت: حاكمان كنوني مراكز سياسي و اقتصادي جهان برده داران و استعمارگران سابق هستند كه حدود 300 سال جهان را در برده داري و استعمار نگه داشته و تمام ثروت ملت ها را غارت كردند و امروز با چهره و شعار ديگري مشغول غارتگري هستند.
وي عدم حضور مردم در صحنه هاي سياسي و اقتصادي و عدم نظارت عمومي را عامل ديگر گسترش فساد دانست و گفت: فاسدها در جهان و سيستم هاي فاسد سعي مي كنند كه مردم را از عرصه هاي اصلي تصميم گيري دور نگه داشته و آنها را در غفلت و بي خبري نگه دارند. امروز پخش برنامه هاي بسياري از رسانه هاي آزاد جهان در فضاي آمريكا محدود است و تمام اطلاعات مردم اين كشور كنترل شده مي باشد و رسانه هايي هم كه در اختيار دارند سعي مي كنند ذهن اين ملت را از حقايق و واقعيت ها دور نگه دارند.
احمدي نژاد تصريح كرد: جريان اصلي موادمخدر بر جهان دست قدرت هاي زورگوست به نحوي كه قبل از حضور ناتو در افغانستان توليد موادمخدر در اين كشور 500 تن بود اما امروز به 9 هزار تن رسيده است حتي سر نخ اصلي جريان تروريسم در دنيا نيز دست اين قدرت ها است. فردي را كه اخيرا كشته و در دريا انداخته اند از مدت ها قبل در اختيار نظاميان آمريكا بود و به خاطر تبليغات انتخاباتي داخل آمريكا وي را كشتند.
گفتني است؛ در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كشور و نمايندگان كشورهاي افغانستان، تاجيكستان، لبنان و تركيه در سخناني ضمن اشاره به اهميت اجلاس ضد فساد ضرورت مبارزه با فساد و همكاري كشورهاي منطقه در اين مبارزه را مورد تاكيد قرار دادند.

 



لونه (گفت و شنود)

گفت: سخنان اخير خاتمي همچنان با واكنش هاي متفاوت گروه هاي ضد انقلاب روبروست.
گفتم: حيوونكي ها! بالاخره بايد يك جوري اوقات فراغت و بيكاري خود را سپري كنند. حالا چه مي گويند؟!
گفت: اغلب آنها به او فحش مي دهند و مي گويند تو كه عرضه نداشتي چرا، باعث از هم پاشيدگي زندگي و آوارگي ما شدي؟
گفتم: خب! راست مي گويند.
گفت: خطاب به خاتمي نوشته اند؛ به دستور جرج سوروس ما را قرباني كردي و حالا خودت داري كيف مي كني و براي خالي نبودن عريضه، آروغ روشنفكرانه مي زني؟!
گفتم: جغدي با يك كبوتر رفيق شده بود، بهش گفت؛ بيا با هم بريم روي يك درخت بزرگ لونه بسازيم، تو تخم بگذار، من ميرم گوجه فرنگي ميارم املت بخوريم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
با توجه به خبر مسرت بخش وزارت اطلاعات در شناسايي جاسوسان و متلاشي كردن آنها، ضمن تشكر از سربازان گمنام انتظار قاطعيت بيشتري را خواستاريم و خدا را شكر مي كنيم كه با تدبير رهبر معظم انقلاب وزير اطلاعات ابقا شدند.
تجارتچي
¤ صحبت هاي اخير اوباما نشان داد كه انقلاب اسلامي و بيداري مردم در منطقه كار خود را كرده و اين مردم هستند كه زمام امور را در دست دارند و من بعد نيز روشنتر از قبل فريب هيچ نيرنگي را نمي خورند و امثال اوباما نمي توانند براي مردم منطقه تصميم بگيرند و اگر اينها مي خواهند چاره اي بينديشند بايد براي مهار خواسته هاي مردم محدوده جغرافيايي خود باشد چرا كه پيش بيني ژرف رهبر معظم انقلاب خود را نشان داد و ملت هاي اروپايي و آمريكايي براي احقاق حقوق خود مقابل دولتمردان چپاولگر و زورگو و دروغگو و جنايتكار خود به خيابانها آمده اند و اين آغاز راه است و دير نيست كه امثال اوباما و رژيم اشغالگر قدس و ديگراني از اين تبار جايي براي تنفس نداشته باشند.
محمودي
¤ به عنوان يك عراقي مسلمان و سرباز ولايت كه با مسلمانان غيرايراني در ارتباطم مي بينم اين تاكيد بر فرهنگ ايراني و نمادهاي ايراني از سوي برخي مسئولين تاثير منفي بر آبروي انقلاب نزد دوستداران خود در جهان داشته است.
حيدري
¤ آقاي جوانفكر به جاي شكايت از حرف حق يك عالم رباني فكري به حال ايرنا كند كه خبرگزاري رسمي ايران به اندازه يك وبلاگ هم بازديدكننده ندارد.
9024---0936
¤ ضرورت دارد كه همگي دولت را كمك بكنيم تا بتواند زير بار مسئوليت هاي سنگين كشور رفته و اهداف و آرمانهاي نظام را يكي پس از ديگري پيش ببرد.
4226---0938
¤ اگر چنانچه آقاي شريعتمداري در دفاع از حق و كنار زدن پرده از چهره افراد منسوب به جريان انحرافي به زندان هم بيفتد حاضر هستيم به جاي ايشان به زندان برويم ولي اين سرباز بابصيرت و بيدار ولايت به روشنگري هاي خود ادامه بدهد.
8858---0919
¤ از معاون نيروي انساني رياست جمهوري درخواست مي شود كه اولويت استخدام را به مردان كه نان آور خانه هستند قرار دهند تا جوانان بيكار زودتر بتوانند تشكيل زندگي دهند.
6995---0913
¤ چرا دولت نتوانسته در 6 ماه گذشته قيمت آجر فشاري را كه دو برابر شده بشكند.
6838---0919
¤ حذف ماده 103 از بيمه در قانون برنامه پنجم توسعه به اشتغال كشور كمك مي كند يا به گسترش بيكاري؟ اين كار باعث فشار مضاعف بر كارفرما مي شود و موقعيت كارگران را به خطر مي اندازد. كارگران بيكار شده و بايد از بيمه تقاضاي حقوق بيكاري نمايند و از طرف ديگر كارفرما اگر نتواند كارگرانش را كاهش دهد، بايد واحد كارش را تعطيل كند. از مسئولين انتظار مي رود تدبير عاقلانه تري مبذول دارند.
8400---0911
¤ طبق ماده 110 قانون خدمات كشوري و لشكري افزايش حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاهها و قضات كشور از 1/1/86 و بقيه افراد از 8/7/86 اعلام گرديده است. سؤالي كه بسياري از افراد دارند و پاسخي منطقي شنيده نمي شود اين است كه مگر اعضاي هيئت علمي دانشگاهها و قضات كشور خونشان رنگين تر از بقيه است كه 6 ماه اختلاف و افزايش بيشتري بايد داشته باشند. انتظار مي رود دولت و مجلس اين اختلاف ناعادلانه را رفع نمايند.
جمعي از كارمندان دولت
¤ پس از تشكيل صندوق مهر امام رضا(ع) با دادن وام ازدواج و اشتغال خدمات بي نظيري به محرومين صورت گرفت ولي پس از سپردن وام ازدواج به ساير بانكها متاسفانه مشكلات زيادي را براي مردم بوجود آورد و در حال حاضر نيز وام اشتغال مسدود است. از مسئولين انتظار اقدام براي رفع مشكل همچون گذشته را داريم.
2898---0915
¤ متاسفانه آب شرب كرج طي روزهاي گذشته به علت گل آلود بودن مردم را آزرده خاطر كرده و اين در حالي است كه سد كرج در كنار دست مردم قرار دارد و آب آن به تهران منتقل مي شود. شايسته است شركت آب و فاضلاب كرج تدبيري براي حل اين مشكل بينديشند.
حبيب اصغري از منطقه 7 كرج
¤ كميسيون ماده 100 شهرداري در سال 90 به علت اختلاف استاندار و شهرداري تعطيل است و صدها نفر به علت تعطيلي اين كميسيون در پيچ و خم اداري گير كرده اند. اينجانب چهل روز است كه به علت فروش منزل و داشتن بناي اضافي پرونده ام در اين كميسيون در بلاتكليفي به سر مي برد. آخر مردم چه گناهي دارند كه به علت اختلاف سياسي اداري و يا... بايد در بلاتكليفي بسر برند. از وزير محترم كشور انتظار حل مشكل موجود را دارم.
موسوي
¤ در خبرها آمده بود كه استانداري تهران طرحي را در دست بررسي دارد كه براساس آن ورود موتورسيكلت به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد ممنوع مي شود. با توجه به اينكه قشر موتورسوار از اقشار محروم و آسيب پذير است و خيلي از مردم به جاي استفاده از خودروي شخصي به استفاده از موتورسيكلت روي آورده اند و عده اي هم با اين وسيله به امرار معاش مي پردازند، اين طرح صرفا در تنگنا قرار دادن مردم ضعيف جامعه است و عملا راه به جايي نخواهد برد. از مسئولين تقاضاي تجديدنظر در چنين ايده هايي را دارم.
علي محمد درخشان
¤ از وزارت بهداشت درخواست مي شود نظارت بيشتري بر داروخانه ها كه شيشه هاي آن را با تصاوير نامناسب تزيين كرده اند داشته باشد. متاسفانه برخي درصدد قبح زدايي و بي عفتي هستند.
1067---0912
¤ از شهردار محترم منطقه 15 درخواست مي شود مشكل مسكن هشتصد نفر از كارمندان و كارگران خود را كه از سال 86 هر كدام مبلغ دو ميليون و دويست هزار تومان پرداخت نموده اند را روشن كند.
جمعي از كارمندان و كارگران شهرداري
¤ از قاضي رسيدگي كننده به پرونده «نيما» تقاضا مي شود با اشد مجازات با والدين بي رحم برخورد كند.
لطفي از ايلام
¤ چند سال قبل در طرح مسكن مهر استان لرستان شهرستان خرم آباد ثبت نام كردم الان مي گويند مسكن و شهرسازي خودش طرح را تحويل گرفته و شما تازه بياييد ثبت نام كنيد؟ اين بود آوازه مسكن مهر، مسكن مهر؟!
3912---0916
¤ دولت خدمتگزار هزينه خدمات پستي را سه برابر افزايش داده است. وقتي دولتمردان چنين گراني راه انداخته اند چگونه توقع داشته باشيم در بازار قيمت اجناس و كالاها افزايش پيدا نكند. اين چه انصافي است كه بابت پست سفارشي دو عدد نامه مبلغ 8 هزار تومان بايد بپردازيم.
9382---0914
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان مورخ 20/1/90 با عنوان «درخواست مي شود با طرح ستاره دخت ايران اسلامي و انتخاب دانش آموز دختر برتر با تامل و دقت بيشتري برخورد و اجرايي نماييد» به اطلاع مي رساند: هدف از اجراي طرح ستاره دخت ايران اسلامي الگوسازي و معرفي ستاره هاي علمي و اخلاقي از جامعه دانش آموزي و معرفي در آيينه جشنواره به جامعه دانش آموزي و همچنين آحاد جامعه مي باشد. بديهي است رويكرد، ارزشها و اهداف دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اين وزارتخانه در اجراي طرح مزبور چه در عنوان و نامگذاري چه در ملاك و معيار، هرگز و هرگز بر مبناي روش هاي غلط غربي و قبلي نبوده و نيست هيچگونه سنخيت و تناسبي نيز با طرح رژيم طاغوت براي انتخاب دختر شايسته ندارد همچنين طرح ستاره دخت مي تواند با تعيين مولفه هاي مربوط در حوزه پسران دانش آموز نيز اجرا و برترين دانش آموزان پسر به جامعه معرفي شوند. اجراي اينگونه طرح ها مي تواند ضمن تشويق دانش آموزان كوشا و برتر سراسر كشور، زمينه ترغيب ساير دانش آموزان را به كسب موفقيت در عرصه هاي علمي و اخلاقي فراهم نمايد.
پاسخ روابط عمومي صندوق تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «دريافت ماهانه 700 هزار تومان» مورخ 11/12/89 به آگاهي مي رساند: «تعهدات صندوق هاي بيمه گر پايه براساس كتابچه «تعهدات بيمه پايه خدمات درماني كشور» كه توسط وزارت رفاه و تامين اجتماعي منتشر شده تعريف مي شود و صندوق هاي بيمه تنها مكلف به رعايت تعهدات مندرج در اين كتابچه مي باشند.»
¤ مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري از اعزام يك هزار بازنشسته به سفرعمره خبر داده است مي خواستم بدانم كه زمان ثبت نام و نحوه و شرايط اعزام چگونه است تا ما هم موفق به ثبت نام شويم.
محمدرضا زينتي
¤ خواهران و برادران مظلوم بحريني! ما ملت ايران سرشار از خشم و نفرت عليه آل خليفه و آل سعود و مطمئن هستيم كه مقاومت شما و خشم ما در آينده اي نه چندان دور انتقام شهداي شما را از مزدوران استكبار خواهد گرفت.
اصغر ضيايي-كردستان
¤ لطفا از وزيرآموزش و پرورش سوال كنيد كه رديف استخدامي براي فارغ التحصيلان رشته رياضي هم دارند يا نه.
خانم كاظمي-تهران
¤ به رغم گذشت بيش از 20 سال از ارتحال حضرت امام(ره) ساخت و ساز در مرقد مطهر هنوز ادامه دارد. از آن روزنامه تقاضا مي كنم كه گزارشي درباره روند پيشرفت كار در مرقدمطهر و دلايل كندي كارها تهيه و چاپ كنيد.
بهمن-تهران
¤ از 15 سالگي در چندين عمليات حضور داشته ام و چندبار بر اثر موج انفجار از ناحيه سر و گوش آسيب ديدم الان با 42 سال سن و 4 سر عائله بيكارم و چندبار عمل جراحي كرده ام و 25 سال است داروي اعصاب مي خورم و هيچ ارگاني از بنده و خانواده ام حمايت كافي نمي كند. من ايراني ام نه خارجي.
3561---0914
¤ اينجانب با چهار سر عائله 10سال است خادم يك مسجد بزرگ سه طبقه هستم كه خود و همسرم تمام امور مسجد را انجام مي دهيم ولي با درآمد ناچيز كه پاسخگو نيازمان نيست. اجازه كار در بيرون را هم ندارم. به اوقاف اعتراض كردم كارمند مربوط گفت برو دزدي كن؟! اين شد راه حل مشكل؟!
1834---0914
¤ در بهمن ماه 89 ازدواج كردم، اما يارانه همسرم به حسابم واريز نمي شود. مگر به طور خودكار اصلاح نمي شود؟
8853---0912
¤ عدم رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي توسط برخي مامورين ناجا در شهر نيشابور مشهود است و اثر بدي روي مردم دارد به همين دليل با سامانه 197 در چندين مورد تماس داشتم و اما با وجود دادن شماره تماس و درخواست اعلام نتيجه هيچ خبري از اقدام احتمالي نشد.
طاهريان از نيشابور
¤ از استاندار محترم خوزستان درخواست مي شود به ورزش جانبازان را مهرمز رسيدگي نمايند. هفته اي 3 ساعت در يك سالن استيجاري تمرين مي كرديم كه به علت عدم پرداخت كرايه آن از ورود ما جلوگيري مي شود. آيا اين ارزش قائل شدن به جانباز است؟
متيني منش
¤ به مجريان و توليدكنندگان برنامه فيتيله عرض مي كنم دين را هم داخل برنامه هاي خود كنيد. حال كه به نونهالان رقص و آواز آموزش مي دهيد خوب است مقداري هم دين را كه با فطرت پاك و خدادادي اين نونهالان عجين است، آموزش دهيد. البته اگر اين دو با هم قابل جمع باشند! و در ضمن نام برنامه را از فيتيله به رقاصكان يا رقص هاي كودكان تغيير دهيد.
8023---0911
¤ شركت... هم كم فروشي مي كند هم گرانفروشي و كسي نيز معترض او نمي شود؟ ضمنا به جاي شير از شيرخشك به طور كامل استفاده مي كند.
7253---0912 و 0354---0938
¤ اشكال هاي بني اسرائيلي گرفتن بر طرح نظارت بر نمايندگان مجلس از سوي تعدادي از نمايندگان نشان مي دهد كه اين عده اصل طرح را هم فقط به خاطر رفع تكليف در مقابل پيشنهاد مقام معظم رهبري پذيرفته اند.
5847---0914
¤ خيابان غلامي در محله توليد دارو واقع در منطقه 18 شهرداري در حكم يك خيابان فرعي محسوب مي شود ولي با تصميم پليس راهنمايي و رانندگي به محل تردد اتومبيل هاي سنگين تبديل شده به طوري كه آرامش و آسايش از زندگي ساكنين اين خيابان سلب شده است. از مسئولين ترافيك شهر تقاضا داريم در تصميم گيريهاي خود آرامش ساكنين هر محل و منطقه مسكوني براي آنان اولويت اول را داشته باشد.
4297---0912
¤ از ساعت 10صبح روز 25/2/90 تا الان كه 4 بعدازظهر مي باشد برق منازل ما در خيابان ناصرخسرو قطع است. درست است كه مسئولين دستگاهها بايستي از قدرت اجرايي برخوردار باشند اما معنايش اين نيست كه به مردم زور بگويند و هرگونه كه خواستند عمل كنند.
ارجمندي
¤ سه سال است كه براي اتومبيل سواري فيات مبلغ 15 ميليون تومان پول به حساب شركت نابكو پرداخت كرده ام. هيچ خبري از تحويل خودرو نيست. مسئولين شركت هم هيچ مسئوليتي را قبول نمي كنند. معني اين آزادي عمل در ضايع كردن حقوق شهروندان و پاسخگو نبودن چيست؟
صمدي
¤ فرزندم در يكي از مدارس ابتدايي شاهد شهرستان نهاوند درس مي خواند. مسئولين مدرسه به خاطر اينكه چند روز در پرداخت شهريه مدرسه تاخير داشته ام، فرزندم را با نيم ساعت تاخير سر جلسه امتحان راه مي دهند تا به خيال خود او را ادب كرده باشند. بنده تعجب مي كنم كه چرا برخي از فرهنگيان نگاه كاسبكارانه رفتارهاي دور از شأن يك فرهنگي از خود بروز مي دهند.
علي بخشي
¤ فقط آقاي م نيست كه براي كشور مشكل درست مي كند بعضي از نمايندگان هم كه با طرح نظارت بر نمايندگان مجلس مخالفت هاي بي اساس كردند همين گونه اند.
4451---0912
¤ اگر مدتها قبل به پيشنهاد سازنده بنده مبني بر استخدام كادر درماني لازم در بيمارستانها و مراكز و همچنين در اختيار قرار دادن داروهاي ساخت داخل براي آنان عمل مي شد شايد شاهد حوادث دردناك مانند رها كردن چند بيمار در بيابانهاي اطراف تهران نبوديم.
ايراني
¤ افراد خلافكار و مزاحم شهروندان تا مدتي قبل كوچه فروشگاه قدس جنب ميدان امام حسين تهران را محل كارهاي خلاف خود كرده بودند در نتيجه براي اينكه شب هنگام از ديد مردم پنهان باشند لامپ هاي تيرهاي برق اين كوچه را شكسته بودند. اكنون كه نيروي انتظامي اقدام به پاكسازي اطراف ميدان امام حسين كرده است از اداره برق منطقه مي خواهيم روشنايي كوچه مذكور را براي رعايت حال شهروندان برقرار سازد.
محمدي
¤ به صدا و سيما پيشنهاد مي شود هنگام پخش اذان علاوه بر تصوير مكه مكرمه تصاويري از مدينه منوره و عتبات عاليات (نجف، كربلا و...) نمايش داده شود.
2147---0918
¤ از رئيس جمهور عزيزمان تشكر مي كنم كه با حضور در مراسم عزاداري ام ابيها(س) در محضر مبارك ولي امر مسلمين تمامي تفسيرهاي باطل بدخواهان نظام مقدس را پوچ و بي اساس تر از گذشته نمايان كرد. و تشكر وخدا قوت به شما كيهانيان.
عليرضا درخشان از مشهد
¤ مدتي قبل پدرم در بيمارستان... شهر كرمان بستري شد ولي به دليل كوتاهي و سهل انگاري كادر پرستاري مجبور شديم با رضايت خودمان پدر بيمارم را ترخيص بكنم. الآن دارم به اين مسئله فكر مي كنم كه باني اين مركز چه هدفي داشت و بعضي از كاركنان بيمارستان مذكور دنبال چه هدفي هستند.
0565---0913
¤ در خيابان شهيد احمد قصير (بخارست سابق) تهران در يك مجتمع مسكوني 16 واحده سرايدار بودم. ساكنان مجتمع چون نمي خواستند حق بيمه بنده را بپردازند جوابم كردند و درحال حاضر يك نفر افغاني جاي من آورده اند. آيا سزاوار است كه بنده كه فرزند اين آب و خاك هستم با چهار فرزند آواره باشم.
ذاكر
¤ گر حنجره هاي سابقون خاموش است
خون جگر بسيجيان در جوش است
تا هست بسيج و حضرت خامنه اي
اي پير جماران علمت بر دوش است
1009---0913
¤ سخنان اخير آقاي پناهيان مبني بر ارجحيت ولايت بر عدالت چون به صورت كلي بيان شده مغرضين از آن سوء برداشت مي كنند. لازم است چنين موضوعي به صورت ميزگرد در يكي از برنامه هاي سيما به بحث گذاشته شود و كارشناسان موضوع به تفصيل در مورد آن صحبت كنند.
5013:0914
¤ قوانين بانك ها و قوه قضائيه جالب است از يك طرف شخصي را به جرم صد و بيست هزار تومان بدهي معوقه در جلوي منزلش با دستبند آبرويش را برده و به زندان دادگاه مي كشانند و از طرف ديگر با بدهكاران ميلياردي تعامل و آبروي آنها را حفظ مي كنند و برخوردي صورت نمي گيرد.
8750-0936
¤ چرا بايد پول مردم نجيب ايران به جيب آل سعود خبيث برود تا عليه مردم بحرين و فلسطين و حزب الله هزينه شود؟ شايسته است عمره را تحريم نماييم.
4435-0935
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود مربيان پيش دبستاني با بيش از ده سال سابقه را از وضعيت بلاتكليفي خارج كنند.
9314:0935
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود سخنراني استاد رحيم پور ازغدي كه در تاريخ 17/1/90 پخش شد مجدداً پخش كنند.
6333:0911
¤ از مسئولين نظارتي درخواست مي شود نسبت به روند استخدام در شركت فولاد اكسين اهواز نظارت بيشتري اعمال نمايند.
1570:0935
¤ از استانداري خراسان رضوي و وزارت كشور درخواست مي شود شهرستان بجستان را از گناباد به شهرستان تربت حيدريه و فيض آباد در دوره نهم مجلس شوراي اسلامي ملحق كنند تا نماينده اين شهرستان فرصت رسيدگي و سركشي به بجستان را بيابند.
جمعي از شهروندان بجستاني
¤ مبلغ 7ميليون تومان در مؤسسه مولي الموحدين سپرده گذاري نمودم كه با آن وامي دريافت و نسبت به ساخت مسكن اقدام نمايم. متأسفانه اين مؤسسه به تعهدات خود عمل نكرده و گويا ورشكسته شده و قرار است مؤسسه بهمن ايثار به صورت اقساط ماهانه اقدام به بازپرداخت طلب افراد نمايد. هرگاه تماس مي گيريم و درخواست خود را مطرح مي كنيم با بي ادبي و فحاشي پاسخ ما را مي دهند مگر ما مرتكب جرم شده ايم؟ با كلي قرض توانسته ايم پول تهيه كنيم تا با آن سرپناهي براي خود بسازيم حال نه تنها از وام خبري نيست بلكه اصل پول خود را هم بايد با التماس و به صورت اقساط دريافت كنيم.
جمعي از مالباختگان
¤ از شهرداري منطقه2 كرج درخواست مي شود به وضعيت غيربهداشتي جدولها و موشهاي چند كيلويي كه موجب سلب آسايش اهالي محل را موجب شده اند رسيدگي نمايند. محل مورد نظر، كرج- آسياب برجي- پشت مسجد امام حسن(ع) كوچه گلستان- بن بست بوستان (انتهاي خيابان شهيد نجاري) است.
جمعي از اهالي محل
¤ تلفن هاي همراه در منطقه خيابان مقدس اردبيلي تهران آنتن دهي ندارد و براي مكالمه تلفن مشكل داريم. علي رغم اينكه مدتي از اين اختلال مي گذرد ولي براي رفع اشكال اقدامي انجام نداده اند چرا؟
2434:0912
¤ دستور رئيس جمهور محترم مبني بر لغو قرارداد با نيروهاي شركتي در بعضي از دستگاهها اجرايي نشده است چرا بايد تا اين حد مقاومت صورت بگيرد و عده اي دلال حقوق كارگران را به ناحق از آن خود بكنند.
8519:0937
¤ شهر ضياءآباد از توابع استان قزوين زادگاه خلبان شهيد حاج حسين لشگري و آيت الله ضياءآبادي مفسر قرآن كريم مي باشد ولي ساكنين آن به معني واقع كلمه از محروميت شهر رنج مي برند به عنوان مثال خيابان اصلي شهر مدت 10سال است كه دست نخورده و حتي يك بار ترميم نشده است.
احمدي
¤ تقاطع خيابان روشندلان با خيابان انقلاب شب هنگام در تاريكي فرو مي رود و نياز شديدي به برقراري روشنايي در اين تقاطع پر رفت و آمد وجود دارد. ولي علي رغم اطلاع رساني به سامانه 121 اداره برق منطقه هيچ كاري صورت نمي گيرد و مشكل همچنان باقي است. چرا؟
از ساكنين محل
¤ وقتي مي بينيم وضعيت مالي و حقوقي فوتباليست ها به مراتب از وضع زندگي نيروهاي مسلح كه حافظان كشورند بهتر است ناراحت مي شوم. بنويسيد از مسئولان در اين مورد گلايه منديم.
7539:0918
¤ كاش ما هم آسماني مي شديم
با شهادت جاوداني مي شديم
كاش در ما شوق رفتن مي شد كاش
فارغ از دنياي فاني مي شديم
نقي رحماني
¤ يكي از نيروهاي قراردادي مخابرات نجف آباد بودم كه پس از 6 سال كار به دليل سوددهي شركت مخابرات بيكار شدم و تا كنون به علت اين كه خانم هستم و نيز به سبب تقيدات خاص مذهبي و مشكلات فراوان نتوانستم كاري پيدا كنم به هر كسي و هر كجا نامه نوشتم تا فرجي شود ولي تا به حال بي نتيجه بوده است. از مسئولين وزارت كار و ارتباطات تقاضاي مساعدت دارم.
3230---0913
¤ جانباز 60% به شماره پرونده (2107000059) هستم و به علت نياز به مصرف داروي (پترين) هر 6 ساعت يك بار بايد به بيمارستان افشار يزد مراجعه كنم و دارو را تحويل بگيرم. در تاريخ 18/2/90 ساعت 30/12 وقتي وارد اورژانس بيمارستان شدم ديدم فردي در كف اورژانس دراز كشيده و گويا بيهوش است نيم ساعتي گذشت هيچ كس احوالي از او نگرفت تلفن همراهم را درآوردم و از او عكس گرفتم تا به مسئولين ارسال نمايم تا ببينند چه وضعي است وقتي مسئولين بيمارستان متوجه شدند و درخواست محو عكس را كردند و من زير بار نرفتم با كلانتري تماس و مرا به كلانتري برده و پس از بازجويي درخواست محو عكس را كردند كه باز هم زير بار نرفتم و به علت عدم پاسخ مثبت به درخواست هاي مسئولين داروي حياتي مرا قطع كردند. از وزير محترم بهداشت و رئيس بنياد شهيد و جانبازان درخواست رسيدگي عاجل را دارم.
احمدرضا سلطاني
¤ با توجه به سابقه حدود 25 ساله در آموزش و پرورش و به علت اجراي امر به معروف منجر به اخراجم شد از وزير محترم درخواست مي كنم حكم بازنشستگي براي من منظور نمايند با توجه به مصوبه سال 90 مجلس.
فاطمه صادقي از بابلسر
¤ پدرم قبل از ثبت نام حج تمتع مستطيع نبودند ولي حالا مستطيع شده اند ولي فيش بانكي ثبت نام شده ندارند از رئيس سازمان حج درخواست مي شود براي پدرم كه 84 سال سن دارد فكري كنند، تا امسال به حج مشرف شوند.
فتوحي از اصفهان
¤ با گراني هاي لجام گسيخته اي كه از بعد از عيد شروع شده اين تصور به وجود آمده است كه دولت ابزار لازم را براي كنترل قيمت ها ندارد. اگر چنين است صريحاً به مردم بگويند.
سهرابي
¤ جنايت ها و شرارت هاي آمريكا در منطقه خاورميانه به ويژه در كشورهاي حاشيه خليج فارس از گذشته وجود داشته و هنوز ادامه دارد. آنچه كه حائز اهميت است اينكه خود ملت هاي منطقه بايد ضمن هوشياري لازم اتحاد و همبستگي بين خودشان را حفظ كرده و جلوي هرگونه دخالت آشكار و پنهان دشمنان قسم خورده خويش را بگيرند و بدين ترتيب مدافع منافع اسلامي و ملي خود باشند.
محمود بليغيان
¤ چرا درمورد مشكل زنبورداران مطلبي در روزنامه چاپ نمي كنيد؟ بنويسيد از صنف ما حمايت هاي لازم نمي شود.
0753-0913
¤ از صداوسيما به خاطر اينكه شهداي فلسطين و انقلاب هاي كشورهاي منطقه خاورميانه را كشته شدگان اعلام مي كند انتقاد داريم و به اين كار اعتراض داريم. اميدواريم توجه بكنند.
0366-0912
¤ شهرداري زابل ضمن دريافت خودياري مردمي براي آسفالت كوچه ها تاكنون اقدامي نكرده است از مسئولين مربوط درخواست مساعدت داريم
2075-0915
¤ با وجودي كه سه كمربند در صندلي عقب برخي از اتومبيل ها تعبيه شده است چطور مسئولين ناجا بيش از دو نفر سوار كردن در صندلي عقب را ممنوع اعلام كرده اند؟
6707-0912
¤ از درج مقاله رقصنده مجنون از قول همرزم شهيد سردار حاج علي هاشمي تشكر مي كنم خداي متعال به پاس اخلاص اين شهيد چنان عزتي به او داد كه دهها هزار نفر در مراسم تشييع جنازه اش شركت كردند.
كريمي از اهواز
 



پايگاه آنتي وار: رويكرد آمريكا به عمليات خرابكارانه نشانه قدرت فزاينده ايران است

يك پايگاه تحليلي آمريكايي، حملات سايبري عليه تأسيسات هسته اي كشورمان و ترورهاي هدفمند و ديگر خرابكاري ها عليه ايران را حاكي از افزايش قدرت جمهوري اسلامي در برابر آمريكا دانست.
پايگاه تحليلي «آنتي وار» در مقاله اي به قلم «جان گليسر» به رويكرد جديد جنگ مخفيانه آمريكاعليه ايران پرداخته و نوشت: سالهاست كه آمريكا جنگ مخفيانه متمركزي را عليه ايران در حوزه هاي سايبري، تروريسم، خرابكاري بازرگاني، ترورهاي هدفمند و جنگ از طريق عواملش در منطقه آغاز كرده است.
اين مقاله افزود: از ماه ژوئن 2009 تا ماه مه 2010 يك ويروس رايانه اي به نام استاكس نت در تأسيسات هسته اي ايران پيدا شد. اين حمله سايبري كه بازتاب عمومي گسترده اي يافت به هدف ايجاد اختلال در غني سازي هسته اي ايران انجام شد و دقيقا به منظور خارج كردن سانتريفيوژهاي هسته اي ايران از كنترل مهندسان اين كشور طراحي شده بود. سازمان هاي جاسوسي آمريكا تجهيزات صنعتي كه در تأسيسات غني سازي ايران در نطنز به كار رفته را محصول يك شركت آلماني به نام زيمنس شناسايي كرده بودند؛ گزارش شده كه آمريكا به همراه شركت زيمنس در طراحي ويروس استاكس نت همكاري كرده و اين ويروس پيش از ورود به تأسيسات هسته اي ايران در اسرائيل طراحي و آزمايش شده است.
آنتي وار با تأكيد بر اينكه حملات سايبري همچنان جبهه اصلي جنگ مخفيانه آمريكا عليه ايران نوشت: حملات سايبري تنها تاكتيكي نيستند كه در جنگ مخفيانه عليه ايران استفاده مي شوند. ديويد آلبرايت، رئيس مؤسسه علوم و امنيت بين المللي به «راديو پابليك نشنال» گفت كه دولت آمريكا تجهيزات غني سازي هسته اي را از بازار آزاد خريداري، آنها را دستكاري كرده و به شركت هايي ارائه داده كه اين تجهيزات را به ايران مي فروشند.
اين مقاله با تصريح بر اينكه ايران به تعهدات بين المللي هسته اي خود پايبند بوده است خاطرنشان كرد: چنين جنگي نه تنها با ويروس هاي نرم افزاري و خرابكاري دنبال مي شود بلكه همچنين شامل بكارگيري خشونت آشكار نيز هست. ژانويه سال گذشته، «يك بمب كنترل از راه دور متصل شده به يك دوچرخه منجر به مرگ يك استاد فيزيك ايراني خارج از منزلش در شمال تهران شد.» پس از آن در ماه نوامبر، دو دانشمند هسته اي ايران به دست «افراد ناشناس موتورسوار» ترور شدند. يكي از كشته ها، مجيد شهرياري نام داشت و كارشناس انتقال نوترون ها بود كه در واكنش هاي زنجيره اي هسته اي در ساخت بمب ها و رآكتورها كاربرد دارد. «فرد ديگر فريدون عباسي نام داشت كه «در فهرست تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل به دليل ارتباط با برنامه هسته اي ايران از وي نام برده شده بود.»
آنتي وار با بيان اينكه آمريكا همچنين ممكن است درگير بازي جاسوسي با ايران نيز باشد، به بخش هايي از گزارشي كه در «ان.پي.آر» منتشر شده، ارجاع داد كه تصريح كرده بود: دو سال پيش، شهرام اميري، دانشمند جوان هسته اي ايران در عربستان سعودي ناپديد شد و ماهها از وي خبري دريافت نشد. پس از آن مشخص شد كه وي به سيا پيوسته و به آمريكا اطلاعات مهمي را درباره سايت هاي هسته اي مخفيانه در ايران ارائه داده است. اميري سال گذشته از سيا جدا شد و اعلام كرد كه زنداني سي آي اي بوده و خواستار بازگشت به وطن خود است و چنين نيز كرد. گفته مي شود كه اميري مأمور سيا بود و مي خواست خارج از ايران زندگي كند اما به نظر مي رسد كه وي در آمريكا مورد استقبال قرار نگرفت و سپس به ايران بازگشت. در ايران ابتدا از وي به عنوان يك قهرمان ياد شد اما چند ماه بعد زنداني شد و اكنون به دليل خيانت به كشور در حال محاكمه است. شواهد مستقيم و محسوسي از اقداماتي كه از سوي دولت آمريكا در اين زمينه انجام مي شود در دست نيست اما اين اقدامات با اظهارات عمومي و درز اطلاعات محرمانه درباره افزايش چشمگير حملات مخفيانه آمريكا عليه ايران همراه شده است. نشريه «نيويوركر» در سال 2008 گزارش داد: «اين عمليات ها كه بوش، رئيس جمهور (وقت) آمريكا براي آنها درخواست بودجه 400 ميليون دلاري را كرده است در يكي از مداركي كه از سوي بوش امضا شده، قابل مشاهده است.»
آنتي وار تصريح كرد: آمريكا علاوه بر حمايت از گروه هاي معترض و اقليت هاي كج رفتار براي اقدام عليه حكومت ايران، سالها مأموران سيا و نيروهاي فرماندهي مشترك عمليات هاي خاص كه به مخفيگاه بن لادن حمله كرده و وي را كشتند را به منطقه اعزام مي كرد تا اهداف ارزشمند را ربوده و يا بكشند و در برنامه هسته اي ايران اخلال ايجاد كنند. اين در حالي است كه درخواست استفاده از اقدام نظامي عليه ايران از سوي دولت آمريكا از كنگره اين كشور مطرح نشده است.
اين مقاله اضافه كرد: ژنرال «ديويد پترائوس» در ماه مه 2010 يك فرمان محرمانه را امضا كرد كه مجوز «اعزام نيروهاي مخصوص آمريكا به كشورهاي دوست و دشمن را براي شركت در فعاليت هاي نظامي مخفيانه به هدف توقف اقدامات گروه هاي شبه نظامي يا مقابله با تهديدات در ايران» صادر مي كرد.
به گزارش فارس، آنتي وار با اين ادعا كه سياست هاي متجاوزانه آمريكا در برابر ايران مي تواند مردم اين كشور را از اصلاحاتي كه نياز زيادي به آن دارند، محروم كند نوشت: حملات سايبري عليه تأسيسات هسته اي ايران، ترورهاي هدفمند و ديگر خرابكاري ها عليه حكومت ايران مي تواند حاكي از تقويت حكومت ايران در برابر دولت آمريكا باشد.

 



علي نيكزاد به عنوان وزير امور زيربنايي به مجلس معرفي شد

وزير وزارت امور زيربنايي به مجلس شوراي اسلامي معرفي شد.
اميدوار رضايي عضو هيات رئيسه مجلس در جلسه علني ديروز - يك شنبه - مجلس، نامه رئيس جمهور به رئيس مجلس مبني بر معرفي علي نيكزاد به عنوان وزير وزارت امور زيربنايي و لايحه وظايف اين وزارتخانه را اعلام وصول كرد.

 



فرانت لاين: سپاه پاسداران تهديدي واقعي براي موجوديت اسرائيل است (خبر ويژه)

يك نشريه آمريكايي در گزارشي فاش كرد رژيم صهيونيستي به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به چشم يك تهديد واقعي و نه تبليغاتي مي نگرد.
مجله فرانت لاين در گزارشي نوشت: تهديد واقعي براي اسرائيل آن گونه كه نتانياهو به تازگي گفت، ايران است. به گفته سران اسرائيل، ايران خطري واقعي عليه موجوديت اين دولت است. شيمون پرز نخست وزير وقت اسرائيل در سال 2002 گفت ايران دست به كار عملي كردن وعده خود براي نابودي اسرائيل از طريق سپاه پاسداران شده است. سپاه پاسداران در سال 1982 و پس از اشغال جنوب لبنان از سوي اسرائيل، وارد لبنان شد تا شبه نظاميان شيعه را در دره بقاع تبديل به گروه مقاومت كند. تشكيل حزب الله به بزرگترين موفقيت ايران تبديل شد.
مجله آمريكايي مي افزايد: به دنبال خروج اسرائيل از جنوب لبنان در سال 2000، حمايت هاي ايران و سپاه پاسداران از حزب الله فزوني يافت و اين، حزب الله را به پيكره اي نيمه نظامي و آماده مقابله با اسرائيل تبديل كرد. پيش بيني شيمون پرز در سال 2002 مبني بر اينكه سپاه پاسداران به لبنان آمده تا قلب اسرائيل را با موشك هدف بگيرد، تنها 4 سال بعد و در جريان جنگ دوم لبنان در ژوئيه و اوت 2006 جامه واقعيت به خود پوشيد.
فرانت لاين از قول زئيف شف استراتژيست و تحليلگر مطرح صهيونيستي نوشت «تشكيلات نظامي اسرائيل كه حزب الله را يگان خط مقدم سپاه پاسداران در نظر مي گيرد، جنگ دوم لبنان را به عنوان نبرد ميان اسرائيل و ايران نگاه مي كرد.» و افزود: البته به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائيل با كسب اجازه از ايراني ها انجام نشده بود. با اين حال، اسرائيلي ها شاهد حمايت ايران از حزب الله در اين نبرد بودند.
فرانت لاين تاكيد مي كند: وقتي به تهديد ايران توجه مي كنيم، سپاه پاسداران بخش واقعي آن را تشكيل مي دهد. تريتا پارسي كه مطالب متعددي درخصوص روابط اسرائيل و ايران منتشر كرده، مي گويد «اسرائيل مايل است دولت ايران و بازوي سپاه آن را با آميزه اي از سرزنش، احترام و اعتقاد مفرط به توانمندي هاي افسانه اي نگاه كند. مقامات اسرائيلي نيز در خفا مي پذيرند كه چالش آنها با سپاه در واقع معكوس است؛ يعني حساب شده و مبتني بر نظم و محاسبات دقيق است. همين مساله، سپاه را به چالشي بسيار بزرگتر از دشمناني تبديل كرده كه اسرائيل قبلا با آنها مواجه بوده است.»
فرانت لاين در پايان تصريح كرد: بنابراين، هرچند ادعاي نابودي اسرائيل با بزرگنمايي و سرو صدا همراه بوده، اما افرادي كه مسئول امنيت اين رژيم هستند احساس مي كنند قدرت ناديده گرفتن اين ادعا را ندارند.
خاطرنشان مي شود هر چند مقامات ارشد رژيم صهيونيستي بر اقتدار نظامي ايران و توان نابودكننده آن تمركز مي كنند اما واقعيت اين است كه براساس گزارش ها و شواهد و حقايق موجود، رژيم جعلي صهيونيستي بدون حمله نظامي فرو خواهد پاشيد، همچنان كه طليعه اين واقعيت در روز نكبت و خيزش مردم منطقه عليه اشغالگران در مرزهاي فلسطين پديدار شد.
ارتش رژيم صهيونيستي در سال هاي 2006 و 2008 دو شكست خفت بار را در مقابل حزب الله و حماس تجربه كرد.


 



حالتان از حزب بادي ها به هم نمي خورد؟! (خبر ويژه)

سبزها وقتي به روزنامه نگاران سابقا اصلاح طلب خود نگاه مي كنند كه از روزنامه هاي جبهه مقابل سر درآورده اند و نان به نرخ روز مي خورند، چه حسي پيدا مي كنند؟
به گزارش «مشرق»، نويسنده وبلاگ «اين روزها» با اشاره به حضور برخي همكاران نشريات زنجيره اي در روزنامه هاي دولتي و ادعاهايي نظير تقلب و... مي نويسد: سبزها حس نمي كنند تكيه بر باد داده بودند؟ زير پايشان خالي نمي شود از اين همه دورويي و نان به نرخ روز خوري؟
نويسنده اين روزها ادامه مي دهد: «حالا ما هيچي. ما كه نه سر پياز بوده ايم و نه ته پياز. نه براي جنبش سبز كتك خورده ايم و نه آواتار فيس بوك مان را سبز كرده بوديم. ما هيچي. اما خداييش، خدا وكيليش، كساني كه در اين ماجراها آب خنك خوردند، زندان را تجربه كردند، باتوم خورده اند، برچسب خورده اند، اينها كه اين وسط گاهي زندگي شان را باخته اند، الان كه روزنامه نگارهاي به اصطلاح سبزشان دارند در روزنامه ها و هفته نامه هاي طيف مقابل قلم مي زنند و جيبشان را باد مي كنند، چه حسي دارند؟! حس نمي كنند تكيه بر باد داده بودند؟ زير پايشان خالي نمي شود از اين همه دورويي و نان به نرخ روز خوري و مزدوري؟ من اگر بودم خيلي حالم گرفته مي شد».
گفته مي شود برخي از اين روزنامه نگاران در برابر انتقادها گفته اند ما سياسي نيستيم و كار ما مثل مرده شور است اما به نظر مي رسد كار آنها به مرده خوري و كفن دزدي نزديكتر باشد تا مرده شوري.

 



تورم اپوزيسيون و ديپورت از آمريكا و اروپا (خبر ويژه)

تعارف مبالغه آميز وزير خارجه آمريكا مبني بر تسهيل رفت و آمد ايرانيان به آن كشور، با واكنش جالب توجه محافل ضد انقلاب مواجه شد كه معتقدند نه آمريكا و نه ديگر كشورهاي غربي برخورد احترام آميزي با اين محافل و افراد طالب پناهندگي ندارند.
پايگاه اينترنتي «راديو كوچه» وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج درباره سخنان اخير كلينتون نوشت: در خبري كه در رسانه هاي فارسي زبان بازتاب هاي گسترده اي داشت «هيلاري كلينتون» اعلام كرد در راستاي حمايت از جوانان ايراني كه آينده ايران را رقم خواهند زد، آمريكا بخشي از محدوديت هاي زماني ويزاي دانشجويي را برداشته و امكان ورود چندين باره آنان به آمريكا را برايشان فراهم كرده است. واقعيت آن است كه دولت «اوباما» در قبال اتفاقات پيش آمده پس از انتخابات در ايران مواضع روشن و شفاف تري را نسبت به دولت هاي پيشين آمريكا در برابر جمهوري اسلامي اتخاذ كرده است كه جاي قدرداني دارد. اما آيا حركاتي مانند تحريم افراد و شركت هاي ايراني اقدامي كافي بوده است؟ يكي از دغدغه هاي هميشگي دولت آمريكا در برخورد با جمهوري اسلامي، مسئله امنيت ملي آمريكا و بحث دست يابي حكومت ايران به انرژي هسته اي است. اين نگراني در جاي خودش قابل درك است اما تا زماني كه رويكرد آمريكاييان به ايران و دولتش از مسايل امنيتي و اقتصادي به سوي مسايل حقوق بشري تغيير جهت نيابد، نمي توان اميدي به تأثير اين حركات بر جمهوري اسلامي داشت.
سايت مذكور همچنين مي نويسد: روزنامه نگاران و فعالان سياسي در چند سال اخير مورد تهاجم جمهوري اسلامي بوده اند. اينان بازداشت شده يا از ايران خارج شده اند. اين افراد كه به عنوان پناهندگان انديشه و يا سياسي در كشورهاي دوم منتظر دريافت پاسخ براي پذيرش و ورود به كشورهاي سوم هستند، متأسفانه در بدترين شرايط روحي، جسمي و اقتصادي به سر برده و از امنيت برخوردار نيستند، چرا كه به سبب روابط خوبي كه كشورهايي همچون «تركيه»، «مالزي» و «قبرس» با ايران دارند، مأموران اطلاعاتي و امنيتي ايران به راحتي مي توانند در آن ها به هدف هايشان برسند.
راديو كوچه فاش كرد: با وجود آن كه مقامات آمريكايي بارها از مخالفان حمايت كرده اند اما متأسفانه تاكنون هيچ حمايت جدي و يا حركت مثبتي در راستاي بهبود و يا تسريع روشن شدن وضعيت پناهندگي اين گروه صورت نگرفته است. برخي از اين افراد ماه ها و سال ها بدون هيچ پشتوانه مالي و در شرايط وحشتناك اقتصادي و روحي- رواني در انتظار روشن شدن وضعيت پرونده هاي شان هستند كه در موارد بسياري منجر به پيش آمدهاي ناگواري براي آنان شده و به آساني جبران پذير نمي باشد. از وزارت خارجه آمريكا انتظار مي رود كه اين موضوع مهم را مورد نظر قرار دهد.
شايان ذكر است مقامات امنيتي و ديپلماتيك در كشورهايي نظير آمريكا و انگليس و... به ويژه طي يك سال اخير به اين نتيجه رسيده اند كه اولاً تعداد زيادي از اين افراد فراري مدعي داشتن سوابق معارضه با جمهوري اسلامي، در واقع فاقد هر نوع سابقه اي هستند و طرف غربي را فريب مي دهند. ثانياً كشورهاي مذكور دچار تورم و اشباع اپوزيسيون ايراني شده اند كه صرفاً تا قبل از دريافت پناهندگي تظاهر به مبارزه مي كنند و پس از آن همه چيز را رها مي كنند و به همين دليل معلق نگه داشتن آنها و احاله به آينده، روش بهتري براي دريافت انواع سرويس هاي اطلاعاتي و سياسي و حتي انتحاري از افراد فراري است. ثالثاً مبارزه اگر واقعيت داشته باشد بايد در ايران انجام شود نه هزاران كيلومتر دورتر از ايران و دركاباره ها و سواحل كشورهاي اروپايي و آمريكا! مشكل چهارم طرف غربي اين است كه ازدياد گروهك ها و افراد اپوزيسيون در خارج در عمل به جاي اينكه معارضه با جمهوري اسلامي را تقويت كند، اسباب تفرقه و نزاع بيشتر در ميان اپوزيسيون حقيقي شده است.

 



خاتمي استاد انهدام پروژه ها و ديوانه كردن آدم هاست! (خبر ويژه)

سخنان اخير خاتمي در محافل اپوزيسيون همچنان محل بحث و مجادله است. هر چند برخي از اين محافل رسانه اي در صدد توجيه اظهارات از موضع پايين خاتمي برآمده و آن را به مصلحت مخالفان مي دانند اما اغلب محافل ياد شده معتقدند خاتمي در روزگار ضعف مفرط اپوزيسيون به دنبال راهي براي سازش و بازگشت به نظام است.
پايگاه اينترنتي جرس درباره سخنان خاتمي نوشت: دفاع از پيشنهاد خاتمي وظيفه ماست در مقابل انتقام جويي و پرداخت هزينه هاي سنگين، گزينه دوم عفو عمومي و كمتر شدن هزينه گذار به دموكراسي است. كساني كه از سخنان خاتمي برآشفته شده اند، يادشان باشد كه مهدي بازرگان را هم در سال 57 سازشكار مي خواندند.
«ا-ن» طنزنويس فراري نشريات زنجيره اي نيز كه در فترت و غيبت تحليلگران واقعي اپوزيسيون، تحليلگر شده، در وبلاگ خود اين گونه قلم بي قاعده گردانده است: سخنان آيت الله [!!؟] خاتمي موجب گفت وگوي فراواني شد. او در حقيقت نه به عنوان جانشين موسوي و كروبي بلكه به عنوان ميانجي [!؟] ميان جنبش سبز و حكومت سخن گفته است، كاري كه هاشمي براي آن كوشيده بود اما تندروها او را در موقعيت فشار قرار دادند تا نتواند به نقش خود ادامه دهد. اين كه پيشنهاد خاتمي ممكن است يا نه، موضوع ديگري است. عاقلانه است كه سبزها، دستمزد تلاش دوساله شان را به صورت امتيازات دموكراتيك بگيرند[!].
وي بي آن كه توضيح دهد «چه كسي خاتمي را ميانجي كرده و تلاش واقعي سبزها كه باعث امتيازگرفتن آنان شود، چه بوده»، با آشفتگي قلمي بيشتري مي نويسد: مخالفان سخن خاتمي بايد روي تغييري حساب كنند كه اصولا قابل محاسبه باشد. بنا كردن يك حركت براساس شورشي كه معلوم نيست واقع بشود يا نه، يا گروه هاي اجتماعي كه توانايي واقعي حضور اجتماعي ندارند، يا چهره هايي كه در فضاي عمومي سياست ايران پشتوانه اجتماعي ندارند، عملا نتيجه بخش نيست.
شبكه «بالاترين» نيز تحليل هاي جالبي را منتشر كرده است از جمله اين تحليل ها:
- به صحبت هاي خاتمي فكر كردم. ما الان در حالتي هستيم كه دستمان خالي است و بايد اين را قبول كنيم كه فعلا كاري از دست جنبش سبز برنمي آيد. پس سازش و مذاكره راهي كم خرج است براي به دست آوردن خواسته هايمان. پس بايد به جمله خاتمي نتازيم و موقعيت را درك كنيم. چاره اي جز اين نيست. شما ببينيد 100 روز از حصر موسوي گذشته اما او و ما كسي را در خيابان نمي بينيم.
- فروبستگي ذهني اصلاح طلبان از همين سخنان خاتمي روشن مي شود، از اينكه با وجود همه وعده هايي كه درباره آينده بهتر مي دهند، انديشه شان از عقب افتاده ترين نظرات سياسي است؟ بايد پرسيد خاتمي با چه چشم داشتي اين سخنان را مطرح كرده است؟ او كه اكنون برخلاف آن 8 ساله نماينده كسي نيست، مگر اين كه بخواهيم اين وصله كيهان (يكي از سران فتنه) را به او بدهيم.
«دلقك ايراني» هم در بالاترين نوشت: محمد خاتمي چنان عملگرايي مثل كروبي را تا سر حد جنون از خودش نااميد مي كند و مي داند كه باعث انشعاب كروبي از مجمع روحانيان مبارز مي شود و در همان حال چنان به هواداران دانشجوي هيجاني خود در دانشگاه «راديكال موهن» مي گويد كه مجبور از ترك دانشگاه و تعطيل ديدارهاي ادواريش با دانشجويان مي شود و در طرف سوم به طناب راديكاليسم نمايندگان مجلس ششم آويزان مي شود و در كمتر از يك ماه بعد انتخاباتي را برگزار مي كند كه خودش آن را قبول ندارد. خاتمي مردي است كه متخصص شكست دادن هر پروژه خوب و بد سياسي است. او با ادبيات روز و پيچيده؛ مفاهيم اخلاقي و سياسي و ايده آل هاي پست مدرن هاي غربي را توي يكديگر با مهارت مي پيچاند و مخاطب هايش را متحير و شيفته و بلا تلكيف و بلا تصميم سياسي رها مي كند تا هيچ كس ديگر قادر به استفاده از پتانسيل آنان براي پروژه هاي سياسي خودش نشود. او ابتدا پروژه هاي سياسي را به پروسه هاي فرهنگي و اخلاقي فرو مي كاهد و سپس با تمسك به اين اصل درست كه پروسه فرهنگي زمان بر و مدت دار نامحدود است از مخاطبانش مي خواهد كه بخودسازي بي پايان و نامشخص بپردازند. او چون رقيب و دشمني نمي شناسد و پروژه اي سياسي براي غلبه بر رقيب ندارد؛ هيچگاه مخاطب مشخصي ندارد. او يقه هيچكس را نمي گيرد. ولي با گرفتن يقه اخلاق و تربيت و تاريخ يقه همه را مي گيرد. او مقصري را نمي شناسد. او همه را خوب مي داند كه نتيجه اش همه را بد دانستن است.
نويسنده خارج نشين وبلاگ مذكور ادامه مي دهد: خاتمي هنرمند هم هست زيرا هيچ گاه مچاله نمي شود از درد. او همان سيدخندان بي اخم و گله است، گويي نه خاني آمده و نه خاني رفته. آيا موج اول مهاجران در دهه 80 حاصل شكست خاتمي نبود كه نتوانست عين جامعه را به ذهنيتي كه خودش و با وعده هايش ساخته بود سياست كند و نسل نيك آهنگ كوثر و ابراهيم نبوي و... را آواره كرد. چه اگر آن در باغ سبز را نشان نداده بود اين عزيزان با مناسبات واقعي جامعه رفتار مي كردند و مجبور به برون ريزي خسارت بار خود نبودند. و آيا شكست كروبي در 84 و شكست هم كروبي و هم ميرحسين در 88 علت و دليلي غير از توهم ايجاد كرده خاتمي داشت؟ و آيا اين همه خسارت و كساني كه اينك درغرب لب مي دوزند و به خواري مي افتند و بيچاره شده اند مسبب اوليه اي بنام خاتمي سرگردان فكري در مورد تعريف جايگاه خود ندارد. بي رحمانه ولي مستدل و منصفانه عرض مي كنم كه او يك متخصص شكست دادن هر پروژه سياسي است بدون اينكه پروژه اي تعريف شده براي پيروزي داشته باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14