(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 خرداد 1390- شماره 19933

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار جمعي از زنان نخبه و انديشمند:نگاه اهانت آميز غرب به زن را بي پرده نقد كنيد
اخبار ادبي و هنري
وزير علوم، تحقيقات و فناوري: تبعيت بي قيد و شرط از ولي فقيه اصل مسلم انقلاب است
توصيه خاص آيت الله العظمي بهجت به مردم تهران
در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر صورت گرفت رونمايي از كوچكترين انگشتر جهان
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي: بانك ها به وظايف خود عمل نمي كنند



رهبر انقلاب در ديدار جمعي از زنان نخبه و انديشمند:نگاه اهانت آميز غرب به زن را بي پرده نقد كنيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت مقابله مؤثر با فرهنگ منحط غرب در مقوله زن تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح ديروز در ديدار صدها نفر از «زنان فرهيخته، استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان عرصه هاي مختلف»، «زن» را از ديد اسلام، بزرگ خانه و گل و ريحانه خانواده خواندند و با اشاره به بحران زن در جوامع غربي افزودند: در نظام اسلامي، كارهاي فراوان براي احياي جايگاه حقيقي زن انجام شده اما هنوز مشكلات زيادي بخصوص در عرصه رفتار با زن در خانواده، وجود دارد كه بايد با ايجاد پشتوانه هاي قانوني و اجرايي آنها را حل كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه در آستانه ميلاد بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، و روز زن برگزار شد، با تبريك اين ميلاد خجسته، تشكيل جلسه با حضور جمعي از بانوان برجسته و نخبه كشور و نگاه دقيق و موشكافانه آنان به مسائل مختلف از جمله مسئله زنان و خانواده را نمادي از حركت عظيم بانوان به سمت كمال و تعالي دانستند و تأكيد كردند: نظام جمهوري اسلامي ايران توانسته است به قله اي دست يابد كه عبارت است از پرورش زنان فرزانه و صاحب انديشه و رأي، درظريف ترين و حساس ترين مسائل جامعه.
ايشان مبناي مشكلات دنياي امروز در مورد مسئله زن را نگاه غلط غرب به جايگاه و شأن زن در جامعه و كج فهمي نسبت به موضوع خانواده برشمردند و تأكيد كردند: اين دو مشكل موجب شده است كه موضوع زن در دنيا، به يك بحران تبديل شود.
ايشان در تشريح نگاه ظالمانه غرب به «زن»، افزودند: در نامعادله اي كه غرب تدريجاً در جوامع مختلف تبليغ و القا كرده است بشريت به دو بخش تقسيم مي شود: «مردان» كه طرف ذينفع به شمار مي آيند، و «زنان» كه طرف مورد انتفاع و مورد استفاده هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بر اساس همين مبنا و نگاه غلط، اگر زنان بخواهند در جوامع غربي نمود و شخصيت يابند بايد حتماً به گونه اي رفتار كنند كه مردان يعني طرف ذينفع مي خواهند و مي پسندند كه اين اهانت بزرگترين ظلم و حق كشي در حق زنان است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش سازمان يافته و تدريجي سياست گذاران راهبردي غرب براي جا انداختن اين فرهنگ غلط در افكار ملتها، خاطرنشان كردند: به همين علت، امروز اگر كسي رفتار مبتني بر جذابيتهاي زنانه را در محيطهاي عمومي محكوم كند مورد هجوم و جار و جنجال دستگاه هاي تبليغاتي و سياسي غرب قرار مي گيرد.
ايشان علني شدن مخالفت با حجاب در غرب را از ديگر پيامدهاي نگاه ظالمانه به مسئله زن دانستند و افزودند: غربي ها مدعي اند كه حجاب يك مسئله ديني است و در جوامع لائيك نبايد ظهور پيدا كند.
اما علت واقعي مخالفت غرب با حجاب اين است كه سياست راهبردي وبنياني غرب درباره زن يعني عرضه شدن و هرزه شدن زن را با چالش روبه رو مي كند و مانع تحقق آن مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به گزارشهاي مراكز رسمي جهاني، سست شدن بنيان خانواده، رشد سريع تجارت شرم آور و رقت بار زنان- پديده كودكان نامشروع و زندگيهاي مشترك اما بدون ازدواج را از پيامدهاي شوم نگاه مبتني بر سوءاستفاده غرب به مقوله زن دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي بايد بطور صريح و بدون پرده پوشي، مباني غلط غرب در مقوله زن را مورد هجوم و انتقاد جدي و بي وقفه قرار دهد و به مسئوليت خود در دفاع از جايگاه و شأن حقيقي زنان عمل كند.
ايشان نگاه غلط به خانواده را مشكل دومي دانستند كه باعث بروز بحران مربوط به زنان در جوامع غربي شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين زمينه افزودند: برخلاف غرب، نظر اسلام درباره خانواده و جايگاه زن بسيار روشن است و پيامبر گرامي اسلام و ائمه اطهار (ع) در سخنان مختلف بر اين جايگاه رفيع تأكيد كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تحقق ديدگاه و خواسته اسلام درباره زن و خانواده را، نيازمند پشتوانه قانوني و ضمانت اجرايي خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود همه كارهايي كه پس از انقلاب انجام شده است، هنوز درباره زن و رفتار در محيط خانواده، كمبودهاي زيادي وجود دارد كه بايد برطرف شود.
ايشان تأكيد كردند: محيط خانواده براي زن بايد محيطي امن- باعزت و آرامش بخش باشد تا زن بتواند وظيفه اصلي خود را كه حفظ خانواده است به بهترين وجه انجام دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نگاه و حركت هولناكي كه قبل از انقلاب درباره زنان رايج بود افزودند: زن ايراني به علت گوهر ناب ايمان، بر آن موج مخرب فائق آمد و به يكي از پايه هاي اساسي پيروزي و استمرار انقلاب تبديل شد.
رهبر انقلاب اسلامي نگاه خوشبينانه به روند ارتقاي جايگاه زنان در سه دهه اخير را نگاهي واقع بينانه خواندند و با اشاره به پيشرفتهاي تحسين برانگيز زنان در عرصه هاي مختلف سياسي- اجتماعي- فرهنگي و بويژه علمي افزودند: در قله پرافتخار اين روند، مادران و همسران شهيدان- رزمندگان و جانبازان به عنوان اسوه هاي صبر و مقاومت، همچون كوه ايستاده اند و به ديگران درس ايثار و ايمان مي آموزند.
رهبر انقلاب افزودند: البته اين نگاه خوش بينانه نبايد مانع ديدن ضعفها بشود بلكه بايد با شناخت دقيق نقايص و مشكلات و برطرف كردن آنها، روند موفقيت آميز جمهوري اسلامي را در مقوله «زنان» شتاب بخشيد و بر فرهنگ غلط غربي رايج در دنيا فائق آمد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: عمده كارهاي مربوط به مقوله «زن» بايد با مطالعه و انديشه ورزي زنان و ارائه راهكارهاي اجرايي حل مشكلات انجام شود تا به فضل الهي، زنان و دختران جوان، گامهاي بلندتري در اين زمينه بردارند و ايران اسلامي روز به روز به اهداف متعالي خود نزديكتر شود.
رهبرانقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه مسئله زن و خانواده يكي از موضوعات مهم براي بحث و مطالعه و انديشه ورزي است، خاطر نشان كردند: برهمين اساس يكي از سلسله نشست هاي انديشه هاي راهبردي در آينده، به موضوع زن و خانواده اختصاص خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي با دعوت از همه بانوان انديشمند براي مشاركت جدي در مباحث مربوط به اين نشست، افزودند: بايد فصول مربوط به مسئله زن بصورت تخصصي و علمي و با تكيه بر منابع اسلامي و فكر ناب انقلابي بررسي و در نشست انديشه هاي راهبردي مطرح شود تا نتايج آن مبناي برنامه ريزي و عمل قرار گيرد.
در ابتداي اين ديدار 10 نفر از زنان فرهيخته، نخبه و روشنفكر ديدگاههاي خود را درباره مسائل مختلف فرهنگي-اجتماعي-سياسي بيان كردند.
خانمها:
¤شايسته خو- استاد حوزه و دانشگاه و مدير مكتب نرجس مشهد
¤ دكتر فرشته روح افزا- دكتراي الكترونيك و استاد دانشگاه
¤ دكتر نفيسه اسماعيلي- استاد دانشگاه و رئيس بيمارستان رازي
¤ دكتر فاطمه فراهاني- دكتراي مديريت و برنامه ريزي فرهنگي و عضو هيات علمي دانشگاه
¤ دكتر شكيبا محبي تبار- فرزند شهيد و دكتراي تخصصي راديوتراپي و اوكولوژي
¤ مهندس سرور فاضلي پور- كارشناس ارشد مديريت اجرايي
¤ دكتر شايگان- استاد جامعه شناسي دانشگاه علامه طباطبايي
¤ دكتر قنبري- استاد حوزه و جامعه الزهرا
¤ معصومه حاج حسيني- استاد حوزه و دانشگاه
¤ و سركار خانم قوي- عضو هيات علمي دانشگاه در سخنان خود بر اين نكات تاكيد كردند:
¤ ضرورت ارزيابي كيفي در حوزه هاي علميه و پرهيز از رقابتهاي كمي
¤ حضور زنان فاضله و انديشمند در شوراي مديريت حوزه علميه
¤ پيشنهاد تشكيل شوراي فقهي خواهران براي مسائل مستحدثه
¤ تمركز حوزه هاي علميه خواهران با مديريت خواهران فاضله
¤ ناهنجاريها و نابساماني هاي عميق زندگي فردي و اجتماعي زنان در غرب، اثبات كننده كذب بودن ادعاهاي ليبراليزم و غرب مبني بر حمايت از زنان
¤ ضرورت تلاش برنامه ريزي شده براي اصلاح و ارتقاي جايگاه اجتماعي زنان
¤ نقش چندگانه زنان در تحقق اهداف «جهاد اقتصادي»
¤ تلاش مستمر براي تقويت فرهنگ عفاف و حجاب
¤ تبيين الگويي اسلامي- ايراني براي افزايش حضور زنان در عرصه هاي مختلف جامعه به موازات تقويت نقش آنان در خانواده
¤ لزوم نگاه سيستماتيك و مبتني بر آموزه هاي ديني در دستگاهها و سازمانهاي متولي امور زنان
¤ حضور بيشتر زنان در شوراهاي تصميم سازي و تصميم گيري در كشور
¤ توجه لازم به سلامت معنوي افراد جامعه
¤ افزايش ايجاد و گسترش بيمارستانهاي تخصصي و فوق تخصصي زنان
¤ راه اندازي كرسي هاي نظريه پردازي در مسائل زنان
¤ اهميت نقش و جايگاه بنيان خانواده و مقابله با جنگ نرم دشمن
¤ اهتمام به حل مشكلات قضايي بانوان با رويكرد برطرف كردن نواقص قوانين قضايي خانواده
¤ ضرورت توجه حقيقي رسانه ها بويژه رسانه ملي به عمق نگاه اسلام به زنان
¤ لزوم پرهيز جدي رسانه ها از تبليغ مستقيم يا غيرمستقيم الگوهاي ضد ارزشي و بيگانه
¤ محكوميت بي توجهي مدعيان حقوق بشر به ظلم مضاعفي كه در حق زنان بحرين و فلسطين انجام مي شود.
¤ پرهيز از افراط و تفريط و نگاه متحجرانه يا فمينيستي به مقوله زن
در اين ديدار مادر 4 شهيد و همسر شهيد سيدحمزه سجاديان كه در اين ديدار حضور داشت در پيامي كه همسر يكي از فرزندان شهيدش قرائت كرد بر وفاداري و ايستادگي زنان ايراني برعهد و پيمان با اسلام و امام و شهيدان تاكيد كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

پايان يك جشنواره سينمايي قابل تامل!
شب گذشته چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر در حالي در تالار برج ميلاد به كار خود پايان داد كه درباره چگونگي برپايي آن گفتني هايي وجود دارد.
به گزارش خبرنگاركيهان، در ميان اعضاي هيئت داوران اين جشنواره نام سه تن بيش از سايرين خودنمايي مي كند.
رخشان بني اعتماد فيلمسازي است كه به همراه فرزند خود در نقش حامي فتنه ماسوني 88 ظاهر شده است. وي به همراه باران كوثري بارها با لباس و دستبند سبز ديده شده است.
نيكي كريمي ديگر عضو هيئت داوران فردي است كه ضمن حضور بدون حجاب در مجامع به اصطلاح فرهنگي خارج از كشور، فيلم ضد ديني و ضد ايراني «سوت پايان» را كارگرداني نموده است و با بازي در فيلم ضد انقلابي «خيابانهاي آرام» ساخته كمال تبريزي، علنا عليه برخورد نظام با عوامل كودتاي مخملي موضع گرفته است.
مجتبي راعي داور ديگر نيز، كارگرداني است كه در روزهاي اوج فتنه با امضاي نامه اي خواهان توقف برخورد قانوني با فتنه گران شد.
در جشنواره ياد شده همچنين فيلم هايي به نمايش درآمد كه در رديف آثار مسئله دار ارزيابي مي شوند. از اين ميان مي توان به فيلم هاي «طهران- تهران»، «گزارش يك جشن»، «آتشكار»، «اسب حيوان نجيبي است» و «سوت پايان» اشاره كرد.
بايد پرسيد، چرا بايد در قالب يك جشنواره رسمي جمهوري اسلامي، افرادي در نقش داور و شركت كننده ظاهر شوند كه اغلب نه تنها هيچ گونه نسبتي با باورهاي مردم ندارند بلكه دست در كاسه دشمنان وطن خويش نيز دارند.
هيجان زدگي روزنامه سينمايي از جايزه سياسي به يك مجرم
روزنامه باني فيلم از تعلق جايزه سياسي جشنواره كن به يك مجرم ضد امنيتي دچار هيجان و ذوق زدگي شد.
اين روزنامه كه همواره از فيلمسازان ضد ايراني و ضدانقلاب حمايت مي كند، ديروز بخشي از صفحه نخست خود را به خبر تعلق جايزه سياسي كن به فيلم ضعيف محمد رسول اف اختصاص داد.
باني فيلم همچنين عكس اين كارگردان مجرم و تصوير يكي از صحنه هاي فيلم «به اميد ديدار» را به چاپ رساند.
رسول الف به همراه فيلمساز ضعيف ديگري به نام جعفر پناهي از حاميان و فعالان فتنه ماسوني88 بودند. پناهي كه در زيرزمين خانه اش در حال مستندنمايي ادعاهاي دروغين و خنده دار كروبي درباره شكنجه و تجاوز به فتنه گران بود، به دست ماموران امنيتي دستگير شد.
در كنار رسول اف، پناهي نيز، در جشنواره ضد ايراني كن هدف تقدير قرار گرفت.جشنواره صهيونيستي كن در حالي از دو مجرم ضدامنيتي حمايت مي كند، كه فيلمساز دانماركي فون تريه را به دليل جمله اي ضدصهيونيستي اخراج كرد!
ديه دونه با مشاركت ايران فيلم «يهودستيز» را مي سازد
فيلم «يهود ستيز» با مضمون ضدصهيونيستي به نويسندگي و كارگرداني ديه دونه و تهيه كنندگي مشترك ايران و فرانسه جلوي دوربين خواهد رفت. محسن علي اكبري تهيه كننده ايراني فيلم در گفت وگو با فارس درباره نحوه همكاري ايران و فرانسه درباره ساخت فيلم توضيح داد: دوستاني از كشور فرانسه براي حضور در جشنواره 28 فيلم فجر (دو سال گذشته) به دعوت معاونت سينمايي به ايران دعوت شدند. اين دوستان در حوزه كارهاي نمايشي در فرانسه فعال هستند و آثار ضدصهيونيستي زيادي را در كشورهاي مختلف از جمله فرانسه به روي صحنه بردند. در سفر اخيرم به كشور فرانسه نيز اين گروه به كارگرداني ديه دونه نمايشي به نام «محمود» را روي صحنه داشتند كه با استقبال بسيار خوب مردم فرانسه از جمله جوانان مواجه بود. داستان اين نمايش حول محور سخنان ضدصهيونيستي دكتر احمدي نژاد در سازمان ملل بود و با استقبال خوبي مواجه شد و تعدادي از مردم ايستاده نمايش را دنبال مي كردند.
تصويربرداري مخفيانه فيلم اقتباسي از رمان سلمان رشدي
فيلمبرداري مخفيانه فيلمي اقتباسي از رمان «كودكان نيمه شب» نوشته سلمان رشدي به كارگرداني «ديبا ميهتا» به پايان رسيد.
ساخت اين فيلم كه با مخالفت مسلمانان مواجه بوده با اذن مستقيم «ماهيندرا راجاباكسا» رئيس جمهور سريلانكا در اين كشور تصويربرداري شده است. بنابر گزارش فارس پايگاه خبري السينما، ديبا ميهتا درباره تصويربرداري اين فيلم در سريلانكا گفته است: سريلانكا را براي اين امر برگزيديم كه از اعتراضات مسلمانان در هند و پاكستان مي ترسيديم.
بنابراين گزارش رمان «كودكان نيمه شب» نوشته سلمان رشدي در سال 1981 تاليف شده كه در قالب داستان «سليم سيناي» كه در روز استقلال هند به دنيا آمده است تاريخ هند در قبل و بعد از استقلال از استعمار انگليس را ارائه مي دهد.
بنابراين گزارش اين فيلم كه براي شبكه بي بي سي انگلستان ساخته شده است قرار بود پيش از اين و در سال 1997 ساخته شود اما با شكايت ايران به مسئولان سريلانكايي متوقف شده بود.

 



وزير علوم، تحقيقات و فناوري: تبعيت بي قيد و شرط از ولي فقيه اصل مسلم انقلاب است

بابل - خبرنگار كيهان:
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جلسه شوراي اداري شهرستان بابل تبعيت از رهبري معظم انقلاب و ولايت ايشان را اصل مسلم انقلاب دانست.
كامران دانشجو گفت: سعي كنيم از ولايت امر جلوتر حركت نكنيم. اگر از ولايت تندتر حركت كنيم خداي ناكرده جزو معاندان قرار مي گيريم و بايد در راستاي نعل به نعل فرمايشات آن بزرگوار حركت كنيم و كلمه اي كمتر و بيش از رهبري بيان نكنيم. وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين در جمع اعضاي شوراي اداري گفت: افزايش 10 رشته به 15 رشته دانشگاهي عامل ترقي نيست، بلكه دست يافتن به شاخه هاي مهم اخلاقي از اساس پيشرفت كشور است.

 



توصيه خاص آيت الله العظمي بهجت به مردم تهران

فرزند مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت(رض) گفت: آيت الله بهجت به زيارت حرم مطهر حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) اصرار داشتند و مي فرمودند: «اهل تهران اگر هفته اي يك مرتبه به زيارت ايشان نروند، جفا كرده اند.»
حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ علي بهجت فومني، فرزند مرحوم آيت الله بهجت در گفت وگويي با موضوع جستارهايي در مكتب عرفاني و سلوك اخلاقي پدر بزرگوارشان افزود: ايشان وقتي مي خواستند به حرم حضرت رضا(ع) مشرف شوند و نيز در بازگشت از حرم مطهر رضوي، اصرار داشتند سر راه بايد به حرم حضرت عبدالعظيم(ع) برويم.
وي همچنين در بيان خاطره اي در اين خصوص گفت: يك بار اتفاق افتاد كه ما در راه بازگشت از مشهد نزديك ساعت 12 شب به تهران رسيديم، نيمه شب بود در حرم بسته بود ولي ايشان فرمودند: «اثاث را مي گذاريم پشت در حرم، همين جا مي مانيم تا در حرم باز شود»، ايشان پشت در حرم مي ماندند و مي گفتند: «به هر نحوي هست نبايد محروم شويم.»

 



در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر صورت گرفت رونمايي از كوچكترين انگشتر جهان

در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر از كوچكترين انگشتر جهان در زنجان رونمايي شد.
به گزارش فارس از زنجان، مدير موزه گنجينه تاريخي و تاريخ طبيعي زنجان در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: در راستاي گراميداشت روز موزه و در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر از انگشتر 830 سوتي به عنوان كوچكترين انگشتر جهان در موزه گنجينه تاريخي و تاريخ طبيعي رونمايي شد.
مرتضي صميمي فرد با بيان اينكه اين انگشتر متعلق به دوران پارس و 2 هزار و200 سال پيش است، افزود: اين انگشتر به شماره 654 در ايران و به شماره 9 هزار و645 به ثبت جهاني رسيده و هم اكنون در اين موزه در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.
وي افزود: اين انگشتر از جنس مفرغ است و از روز يكشنبه به مدت يك هفته در اين موزه در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد و پس از آن به خزانه استان منتقل مي شود.
مدير موزه گنجينه تاريخي و تاريخ طبيعي زنجان يادآور شد: نوشته هاي روي نگين اين انگشتر در دست بررسي است و هنوز نظر قطعي كارشناسان ميراث فرهنگي و باستان شناسان در اين زمينه اعلام نشده است.
اين مسئول با اشاره به اينكه اين انگشتر متعلق به شاهزادگان و طبقه اشراف بوده، خاطرنشان كرد: اين انگشتر از يك مجموعه دار در تهران در سال گذشته خريداري شده و پس از مراحل مطالعاتي و ثبت در زنجان نگهداري مي شود. صميمي فرد يادآور شد: با توجه به كوچكي انگشتر متعلق به نوزاد بوده و هنوز قيمت گذاري روي آن صورت نگرفته است.

 



نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي: بانك ها به وظايف خود عمل نمي كنند

آمل- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم آمل در مجلس از نقش بانك ها در ترويج و توسعه مفاسد اقتصادي در كشور انتقاد كرد.
عزت الله يوسفيان در مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران با بيان اين كه عدالت تنها در ابعاد اقتصادي خلاصه نمي شود، افزود: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مورد عدالت، متاسفانه تا بحث عدالت مي شود تمام سمت و سو مي رود به مسائل اقتصادي كه اصلا چنين نيست بلكه بايد عدالت در تمام زمينه ها باشد. وي با بيان اين كه عدالت در بودجه كشور اصلا رعايت نمي شود، گفت: چرا كه اگر نماينده اي از حمايت افراد قدرتمندي در رده كشور برخوردار باشد مي تواند بيشترين اعتبارات را بگيرد.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كشور با بيان اين كه مفاسد اقتصادي را خود بانك ها باعث مي شوند، افزود: متاسفانه بانك هاي ما به جاي اين كه مامني براي مردم باشد به محل درآمد برخي افراد تبديل شده اند، گفت: بانك هاي ما اصلا به وظايف خود عمل نمي كنند، چرا كه هيئت مديره هاي آن نسبت به اين مسائل بي تفاوت و يا اين كه خود عامل مفاسد اقتصادي هستند. عضو كميسيون قضايي مجلس با اشاره به اين كه متاسفانه بعضي از كارشناسان بانك ها با گرفتن رشوه خانه 1 ميليارد توماني را در كارشناسي 5 ميليارد تومان ارزيابي مي كنند، افزود: هر روز 16 هزار چك در كشور برگشت مي خورد كه در سابق براي گرفتن دسته چك دو نفر ضامن معتبر مي خواستند ولي الان با 500 هزار تومان صاحب دسته چك مي شوي.
نماينده مردم آمل در مجلس گفت: اگر امروز شاهد حضور افرادي همچون شهرام جزايري در عرصه اقتصاد كشور هستيم، بايد ديد كه خود بانك ها امثال جزايري ها را به وجود مي آورند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14