(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 خرداد 1390- شماره 19934

در كنار پايتخت اما محروم از شبكه هاي سيما!
بازنشستگان اليگودرز چشم به مساعدت فرماندار دوخته اند
لزوم نرده كشي استاندارد در پل علامه شوشتري
در برازجان ناظمي اردكاني اولين شناسنامه مكانيزه جديد را صادر كرد
فرمانده سپاه گنبد كاووس:برنامه هاي سپاه براساس مواضع جديد دشمن طراحي مي شود
خسارت 10 ميليارد ريالي بي سابقه ترين تگرگ دهه اخير در مهربان
نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام: فتنه انحراف بزرگ تر از فتنه 88 است
سهم مازندران از اشتغال كشور 101 هزار شغل است
واگذاري خدمات گازرساني شهرستان نمين به بخش خصوصي
استاندار: 15 مدير پروازي يك شهر گيلان بركنار مي شوند
نماينده مردم شهركرد درمجلس شوراي اسلامي:شاخصي براي ارزيابي عملكردمديران استان وجود ندارد
سالمندان سرمايه هاي معنوي جامعه
به گفته استاندار استان البرز پايتخت دوم كشور مي شود
سومين مرغك كانون برفراز ساري پرواز مي كند
صدور گواهينامه دريانوردي در هرمزگان از مرز 50هزار گذشت
فرماندار: شركت هاي دهلران از نيروهاي بومي استفاده كنند



در كنار پايتخت اما محروم از شبكه هاي سيما!

شهر آبعلي كه در حدود 40 كيلومتري پايتخت قرار دارد اما علي رغم اين نزديكي همچنان در محروميت به سر مي برد. از جمله اين محروميت كه با پيشرفت فناوريهاي ارتباطي فاقد توجيه است، عدم پوشش كامل شهرستان توسط شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي است.
از جمله اين شبكه ها كه مردم آبعلي از ديدن آن محروم هستند شبكه قرآن، آموزش و خبر است كه انتظار مي رود مسئولان محترم رسانه ملي در راستاي تقويت اين رسانه، جذب مخاطب و مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن در اين زمينه به طور جد اقدام كنند. نزديكي آبعلي به تهران و وجود مشكلاتي از اين دست مي طلبد كه مديران بيش از پيش در حل مشكلات پيشگام باشند.
آبعلي- خبرنگاركيهان

 



بازنشستگان اليگودرز چشم به مساعدت فرماندار دوخته اند

بازنشستگان كشوري در شهرستان اليگودرز بايد براي مهر و امضاي نامه هاي خود به مركز استان (خرم آباد) مراجعه كنند.
در همين رابطه تعدادي از بازنشستگان با مراجعه به دفتر كيهان اظهار داشتند: چندين سال است كه كارمندان بازنشسته دولت براي گرفتن حتي يك امضاء با مشكل مواجه هستند.
يكي از بازنشستگان در اين باره به خبرنگار ما گفت: تا سال گذشته براي مهر و امضاء نامه ها مجبور بوديم در شهرستان به منزل رئيس سابق كانون بازنشستگان كه در منزل بستري است مراجعه كنيم.
يكي ديگر از بازنشستگان اظهار داشت: براي دريافت كارت منزلت نياز به مهر و امضاء رئيس كانون داشتم كه پس از مراجعه به فرمانداري اظهار داشتند كه بايد به خرم آباد مراجعه كنيد.
وي گفت: آيا سزاوار است بازنشستگان براي مهر و امضاي يك نامه رنج سفر تحمل كنند و در حالي كه فرمانداري شهرستان اليگودرز مي تواند با اختصاص يك اتاق به اين كار علاوه بر خدمت به بازنشستگان به عنوان سرمايه هاي معنوي جامعه كه روزگاري به اين كشور خدمت كرده اند، بخشي از مشكلات اين قشر را نيز برطرف كند.
اليگودرز- خبرنگار كيهان

 



لزوم نرده كشي استاندارد در پل علامه شوشتري

نرده هاي پل علامه شيخ شوشتري «ره» واقع در خيابان امام خميني ضلع شرقي بسيار كوتاه و غيراستاندارد مي باشند. جمع كثيري از مردم شوشتر با ارسال طوماري به دفتر نمايندگي كيهان خواستار رسيدگي به وضعيت نرده ها و نصب نرده مناسب و استاندارد شدند. در قسمتي از اين طومار آمده است كه به علت تردد فراوان وسايل نقليه عبوري و شهروندان و همچنين با توجه به مسدود شدن پل گرگر و به لحاظ حفاظت از جان شهروندان، مسئولان هر چه سريعتر اقداماتي در اين زمينه انجام دهند. در پايان اين طومار آمده است: از اعضاي شوراي اسلامي شهرستان درخواست داريم تا از نزديك سري به اين پل بزنند و مشكلات م

 



در برازجان ناظمي اردكاني اولين شناسنامه مكانيزه جديد را صادر كرد

برازجان-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ثبت احوال كشور اولين شناسنامه مكانيزه را در برازجان صادر كرد.
مهندس محمد ناظمي اردكاني كه به همراه مدير كل ثبت احوال استان بوشهر به برازجان سفر كرده بود با حضور در اداره ثبت احوال اين شهرستان اولين شناسنامه مكانيزه را به نام يكي از شهروندان برازجاني صادر كرد.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در اين مراسم گفت: صدور كارت ملي از طريق پيامك انجام خواهد شد.
براساس اين گزارش با صدور شناسنامه مكانيزه در برازجان پروژه مكانيزه اداره ثبت احوال اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

 



فرمانده سپاه گنبد كاووس:برنامه هاي سپاه براساس مواضع جديد دشمن طراحي مي شود

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
سپاه تصميم گرفته است كه برنامه هاي خود را براساس مواضع جديد دشمن طراحي و اجرايي كند.
فرمانده سپاه گنبدكاووس در همايش بزرگداشت سالروز شهادت استاد علامه مرتضي مطهري به مناسبت هفته آموزش هاي عقيدتي سياسي در سپاه با حضور فرماندهان پايگاه ها و حوزه هاي بسيج، هاديان و مربيان سياسي شهرستان گنبدكاووس با بيان اينكه هم اكنون جنگ ما با دشمن جنگ فرهنگي است، اظهار داشت: 90% مأموريت سپاه و بسيج در شرايط فعلي عقيدتي و 10% نظامي است.
عباس سياه مرزكوهي گفت: در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب و در زمان دفاع مقدس شرايط به گونه اي بود كه به ناچار به سمت تاكتيك هاي نظامي پيش برويم و از تاكتيك فرهنگي فاصله بگيريم.
وي خطاب به بسيجيان گفت: در حوزه نظامي بايد منتظر دستور مي بوديم در حالي كه در حوزه فرهنگي نياز به دستور نيست و بايد حركت خود جوش باشد.
وي در ادامه گفت: عادت به كار برنامه اي يك مشكل است كه بسيج را تهديد مي كند، امروز تلاش ها بايد به سمت افزايش بصيرت جامعه باشد. فرمانده سپاه شهرستان گنبدكاووس اظهار كرد: اگر ديروز يك نفر از هر خانواده در عمليات نظامي شركت مي كرد امروز همه خانواده لازم است در عمليات فرهنگي شركت كنند و در صورت بي توجهي به اين مهم تمام اعضاي خانواده دچار چالش فرهنگي مي شوند.
سياه مرز كوهي به افزايش بصيرت، خارج شدن از تفكر سنتي، افزايش ايمان و پاسخگو بودن به مسائل روز را راه هايي براي رسيدن به تحول ذكر كرد.
سياه مرزكوهي همچنين تشكيل حلقه هاي صالحين را به عنوان محوري ترين، اساسي ترين و بهترين روش براي ايجاد ارتباط با همه گروه هاي مختلف زير مجموعه پايگاهي دانست كه در برنامه ريزي و حركت به سمت جلو مؤثر است.
وي مهم ترين ملاك براي پشتيباني از پايگاه ها را حلقه هاي صالحين دانست و گفت: ما به دنبال ارائه آمار نيستيم بلكه مانند دوران دفاع مقدس به دنبال واقعيت ها هستيم.
وي افزود: ما در قبال روش هاي جديد امر به معروف و نهي از منكر كه مقام معظم رهبري به آن اشاره فرمودند تكليف شرعي داريم.
فرمانده سپاه شهرستان گنبدكاووس اطاعت پذيري فردي، اخلاص و ايثارگري در عمل را يك اصل ناميد و گفت: انحرافاتي كه هم اكنون در بين خواص به چشم مي خورد از طلبكاري كاذب بعضي از آنهاست.
وي اضافه كرد: اين تعارض از صدر اسلام وجود داشته و هر جا حق بوده باطل هم خود را نمايان كرده است از اين رو بايد مراقب بود تا از مسير حق خارج نشويم.
در پايان اين همايش از مربيان و هاديان سياسي، فرماندهان نمونه حوزه ها و پايگاه ها و چهره هاي فرهنگي بسيج كه در راستاي اعتلاي تعاليم قرآن مجيد و اجراي بهتر آموزش هاي عقيدتي توفيقاتي داشتند، تجليل به عمل آمد.

 



خسارت 10 ميليارد ريالي بي سابقه ترين تگرگ دهه اخير در مهربان

مهربان-خبرنگار كيهان:
براثر بارش شديد باران و تگرگ در مهربان كه در 2 دهه اخير در اين موقع از سال بي سابقه بود، بيش از 10 ميليارد ريال خسارت به مزارع و باغات مهربان وارد شد.
بخشدار مهربان پس از بازديد از مزارع و باغات خسارت ديده شهر مهربان و دهستان آلان و برآغوش با اعلام خبر فوق افزود: پس از وقوع اين حادثه ستاد حوادث غيرمترقبه بخش مهربان تشكيل جلسه داده و موضوع مورد بررسي قرار گرفت و در اسرع وقت اكيپ كارشناسي جهاد كشاورزي و بيمه به همراه كارشناسان بخشداري و شخص بخشدار از مزارع و باغات خسارت ديده بازديد بعمل آورد و ميزان خسارات وارده به كشاورزان و باغداران منطقه برآورد شد.
ابراهيم فريادخواه با اشاره به خسارت 60 الي 80 درصدي 1451 هكتار از مزارع و باغات مهربان تصريح كرد: در جريان بارش بي سابقه باران و تگرگ روز شنبه 17 ارديبهشت ماه 90 كه منجر به جاري شدن سيل در مزارع، باغات و حتي معابر سطح شهر مهربان شد، بيش از 10 ميليارد ريال خسارت به مزارع و باغات مهربان وارد آمد.
وي به خسارت 80 درصدي 300 هكتار از مزارع گندم آبي اشاره كرد و افزود: درجريان اين حادثه همچنين 700 هكتار از مزارع گندم ديم تا 80 درصد دچارخسارت شدند.
بخشدار مهربان از خسارت 70 درصدي 250 هكتار از مزارع علوفه و خسارت 60 درصدي 80 هكتار از مزارع جوي آبي خبر داد و افزود: 70 هكتار از مزارع جو ديم تا 65 درصد دچار خسارت گرديدند، ضمن آنكه 36 هكتار از مزارع باقلا تا 60 درصد دچار خسارت شد.
فريادخواه با اشاره به خسارت 70 درصدي 36 هكتار از باغات مهربان، بيمه نبودن عمده محصولات زراعي و باغي خسارت ديده را از جمله مشكلات اساسي كشاورزان و باغداران مهربان عنوان كرد و با درخواست از كشاورزان و باغداران منطقه براي بيمه كردن به موقع محصولات كشاورزي، باغي و همچنين دام هاي خود اظهار اميدواري كرد كه با توجه به عمق خسارات وارد آمده به كشاورزان و باغداران بخش مهربان، اعتبارات لازم از طريق ستاد حوادث غيرمترقبه براي جبران بخشي از خسارات وارد آمده تامين شود.

 



نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام: فتنه انحراف بزرگ تر از فتنه 88 است

ايلام- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام اظهار داشت: حوادث چند هفته گذشته كه توسط يك جريان انحرافي در كشور طراحي و سازماندهي شده بود با اقدام حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب خنثي شد.
آيت الله محمدنقي لطفي ادامه داد: جريان انحراف در صدد كمرنگ كردن ارزش هاي ديني و اسلامي و جايگزين كردن شعارهاي ايراني است، متاسفانه اين جريان با نفوذ دربين كارگزاران و با پشتوانه عظيم مالي و تبليغاتي نظام سلطه و براي مقابله با ركن ركين نظام تلاش مي كند.
امام جمعه ايلام اضافه كرد: اين جريان با القائات عوام پسندانه مثل «امروز امام زمان كشور را اداره مي كند» در صدد كمرنگ كردن نقش ولي فقيه است.
لطفي تصريح كرد: اين جريان انحرافي دشمنان تابلودار نظام اسلامي و مزدوران داخلي را به شدت خرسند و اميدوار كرد، اما حقانيت نظام اسلامي و رهبري حكيمانه رهبر انقلاب و بصيرت بالاي ملت ايران، جريان انحرافي را در داخل رسوا و حاميان خارجي آن را ناكام كرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: بايد به عناصر نفوذي و منحرف اين جريان گفت كه شما كوچك تر از آن هستيد كه با ظاهرسازي و شعارهاي فريبنده و سوء استفاده كردن از نام خورشيد پنهان حضرت بقيه الله به نظام ولايي كه در طول 32 سال مورد توجه و عنايت ويژه آن حضرت بوده است كوچك ترين ضربه اي وارد كنيد.

 



سهم مازندران از اشتغال كشور 101 هزار شغل است

آمل- خبرنگار كيهان:
مديركل كار و امور اجتماعي و اشتغال مازندران گفت: در سال جاري سهم استان از اشتغال يك ميليون و 200 هزار فرصت شغلي در كشور بيش از 101 هزار نفر مي باشد.
محمد نجفي در مراسم تجليل از كارگران نمونه واحدهاي توليدي و خدماتي شهرستان آمل گفت: سرمايه گذاران واحدهاي توليدي و صنعتي مازندران اين امكان و ظرفيت را براي تحقق و حتي بيش از سقف تعيين شده براي ايجاد اشتغال پايدار در اين استان را دارند.
وي افزود: سهم اشتغال مازندران در سال گذشته 33 هزار و 160 نفر بوده كه در پايان سال 89 شغل ايجاد شده در استان حدود 53 هزار نفر بوده كه 62درصد بيشتر از سهميه تعيين شده اشتغال مازندران بوده است.
مديركل كار و امور اجتماعي و اشتغال مازندران افزود: دولت 90 هزار ميليارد ريال تسهيلات ريالي و 30 هزار ميليارد دلار تسهيلات ارزي امسال براي ايجاد فرصت هاي اشتغالزايي در كشور تعيين كرده كه به زودي سهم استان ها را اختصاص خواهد داد.
نجفي نرخ بيكاري در استان را هم اكنون حدود 12درصد اعلام كرد و ادامه داد: در پايان برنامه پنجم توسعه نرخ بيكاري در كل كشور بايد به 7درصد كاهش يابد.
وي با بيان اينكه در برنامه چهارم توسعه هزار و 750 ميليارد تومان از محل اعتبارهاي صندوق هاي اشتغالزايي زودبازده براي ايجاد فرصت هاي اشتغالزايي به مازندران پرداخت شده است، اضافه كرد: اين رقم در برنامه پنج ساله سوم توسعه فقط 175 ميليارد تومان بوده است.
مديركل كار و امور اجتماعي و اشتغال مازندران افزايش جذب اعتبارات اشتغالزايي در اين استان را ناشي از استقبال خوب كارفرمايان و سرمايه گذاران براي ايجاد واحدهاي توليدي و اشتغال پايدار در اين استان بيان كرد.
نجفي با اشاره به اينكه از سويي ديگر سالانه حدود 32 هزار نفر به جمعيت كارجويان استان اضافه مي شود، افزود: ظرفيت و توانمندي مازندران در همه بخش ها براي ايجاد اشتغال بالا است و سرمايه گذاران بايد با شناسايي موقعيت ها آن را به فرصت تبديل كنند.
فرماندار آمل هم در اين همايش به استقرار 46درصد صنعت مازندران در اين شهرستان اشاره كرد و ادامه داد: خوشبختانه باتعامل خوب كارفرمايان و كارگران مشكلي براي كارگران اين شهرستان در سال گذشته وجود نداشته است كه اميد مي رود كارفرمايان به قشر كارگر بيش از گذشته توجه كنند.
گفتني است شهرستان حدود 400هزار نفري آمل داراي پنج شهرك صنعتي است و بيشتر كارگران اين شهرستان در اين واحدها مشغول به فعاليت هستند.

 



واگذاري خدمات گازرساني شهرستان نمين به بخش خصوصي

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت گاز استان اردبيل گفت: خدمات گازرساني در شهرستان نمين به بخش خصوصي واگذارمي شود.
مهندس مجتبي فوقي در ديدار با فرماندار نمين افزود: با توجه به تأكيد رهبر انقلاب در اجراي اصل 44 قانون اساسي شركت گاز استان در راستاي پياده سازي و اجرايي نمودن اين اصل در ادارات گاز تابعه استان تلاش مي كند. وي گفت: واگذاري خدمات ادارات گاز استان به بخش خصوصي براي اولين بار در استان اردبيل انجام مي گيرد و شهر نمين به عنوان پايلوت براي اين كار در نظر گرفته شده است.
وي گفت: در شهرستان نمين 100 درصد جمعيت شهري از نعمت گاز بهره مند هستند و ميزان روستاهاي بهره مند اين شهرستان نيز 70 درصد مي باشد.
وي در پايان گفت: در شهرستان نمين 42 روستا زير پوشش گاز طبيعي بوده و عمليات گازرساني به 23 روستا در دست اجرا است و اقدامات طراحي براي گازرساني به 15 روستاي ديگر اين شهرستان در برنامه اجرايي اين شركت قرار دارد.

 



استاندار: 15 مدير پروازي يك شهر گيلان بركنار مي شوند

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: در يك شهر استان 15 مدير پروازي فعاليت مي كنند كه اين افراد بركنار و افراد ديگري به جاي آنان گمارده مي شوند.
مهدي سعادتي در جمع مردم رشت با اعلام اين خبر افزود: اين افراد از مركز استان به شهر مورد نظر مي روند.
وي گفت: 12 مسئول در يكي از شهرهاي استان به عنوان سرپرست فعاليت مي كنند.
استاندار گيلان از ساماندهي تمامي رده هاي مديريتي گيلان خبر داد و گفت كه در اين زمينه نيروهايي كه توان حضور در ادارات را دارند معرفي مي شوند.
سعادتي با اشاره به اين كه افراد داراي فساد مالي، اقتصادي، اخلاقي و سياسي در مديريت هاي استان جايگاهي ندارند گفت: 10 طرح تحول اداري در استان تنظيم شده كه در سطح كلان و در بخش هاي مختلف مديريتي، استانداري، فرمانداريها و بخشداري ها به اجرا درمي آيد. وي عدم تصميم گيري درست، كارشناسي شده، به موقع و انقلابي را از مشكلات مديريتي استان دانست.

 



نماينده مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي: شاخصي براي ارزيابي عملكرد مديران استان وجود ندارد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
مصوبات دولت در استان چهارمحال وبختياري از لحاظ تعداد و كميت خوب است اما از لحاظ وزني در وضعيت خوبي قرار ندارد.
نماينده مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي در نشست با سرپرستان و خبرنگاران روزنامه هاي كثيرالانتشار در استان چهارمحال و بختياري گفت: مبنا و شاخصي براي ارزيابي عملكرد و فعاليت ها در اين استان وجود ندارد كه بتوانيم به واسطه آنها عملكرد مديران را محك بزنيم و در حال حاضر عملكرد همه استان ها مرتبط با عملكرد دولت و مصوبات سفرهاي استاني دولت سنجيده مي شود.
مهندس ترابي با اظهار اين مطلب كه مصوبات دولت در استان از لحاظ تعداد و كميت خوب است اما از لحاظ وزني در وضعيت خوبي قرار ندارند گفت: پروژه هاي كلان استان چهارمحال و بختياري مانند پالايشگاه خط آهن سراسري، آزاد راه ها و طرح هاي انتقال آب وضعيت اجرايي مشخصي ندارند و در حالي كه در بودجه سال 89، 6 ميليارد تومان براي مطالعات راه آهن استان اختصاص يافته بود متاسفانه تاكنون مناقصه آن برگزار نشده است.

 



سالمندان سرمايه هاي معنوي جامعه

گزارش از علي كفايي مهر -خبرنگار كيهان در بابل
آيا تا به حال به سالمندان فكر كرده ايد؟ آيا نيازهاي آنها را با امكانات موجود وفق داده ايد؟ جمعيت جوان كشور ايران رقم بسيار بالايي را نشان مي دهد و اين رقم در آينده جمعيت بالايي از سالمند را مي سازد طوري كه به عقيده كارشناسان اين پديده در آينده بسيار نگران كننده خواهد بود.
سالمندي دوران كمال و پويايي آدمي است و سالمندان سرمايه هاي معنوي جامعه هستند لذا دوران سالمندي سالهايي است كه به دليل داشتن تجربه مي تواند بهترين كارايي را داشته باشد، البته اگر خانواده ها سالمندانرا باور داشته باشنداما با اين اوصاف سالمندان تنها قشري از جامعه هستند كه شايد كمتر حرفي از آنها به گوش مي خورد و كمتر كسي بوده كه به خاطر اطلاع از نيازهاي زندگي سالمندان، به دنبال مطلبي در اين حوزه باشد.
پزشكان معتقد هستند پيري عبارت است از تغييرات بيولوژيكي كه در نحوه زيست ارگانيسم در طول زمان ظاهر مي شود. اين تغيير با كاهش نيروي حياتي و تطبيقي يعني كاهش قابليت انطباق فرد با تغيير شرايط ناگهاني و ناتواني در ابعاد تعادل مجدد همراه بوده است، سازمان بهداشت جهاني دوران مختلف عمر انسان را به پنج دسته تقسيم مي كند: از بدو تولد تا 18 سالگي دوران كودكي و نوجواني، 18 تا 35سالگي دوران جواني، 35 تا 55 سالگي دوران ميان سالگي، 55 تا 65 دوران مسني و 65 به بالا كه دوران پيري يا همان كهنسالي است.
به واقع سالمندي دوره كمال، پرباري و بلنداي زندگي هر انساني است جايي از زندگي كه با انبوهي از تجربه مي توان به گذشته از امروز و فردا نگاه كرد. در كشور ما خوشبختانه اميد به زندگي در حال افزايش است، ايران اسلامي به عنوان يك كشور جوان در جهان اكنون داراي سهم بالايي از نسل جوان است و اين امر به طور طبيعي در آينده نسبت بازنشستگان و سالمندان را در جامعه افزايش مي دهد، اگر نسل حاضر در راستاي توسعه همزمان اجتماعي و اقتصادي فعال نشود وضع سالمندي نيز مصيبت بارتر خواهد بود. پيامبر اكرم«ص» تعبير زيبايي در مورد سالمندان دارد. ايشان مي فرمايد: «سالمند در ميان خانواده همچون پيامبري در ميان امت خويش است.»
به اين بهانه به تنها خانه سالمندان در بابل و يكي از خانه هاي ممتاز سالمند در كشور سري زديم. دكتر پيمان بيژني مديرعامل موسسه حمايتي سالمندان حضرت باب الحوائج(ع) طي گفت گويي به ما گفت: اين موسسه غيردولتي به ثبت قانوني رسيده است و تحت نظارت سازمان بهزيستي بابل و هيئت امنا و هيئت مديره كه عمدتا از افراد خير هستند از سال 1382 مشغول فعاليت است و در حال حاضر نيز در اين خانه سالمندان كه به صورت شبانه روزي اداره مي شود 50تخت فعال وجود دارد.
وي در تشريح فعاليت هاي خانه سالمندان بابل گفت: اين مركز با دارا بودن كادر تخصصي كاملي شامل متخصصين علوم پزشكي در رشته هاي مختلف به عنوان مشاور، 2نفر پزشك طب سالمندان به عنوان مسئول مستقيم امورات پزشكي، 8نفر كارشناس پرستاري فيزيوتراپ، مددكار و روانشناس از هر كدام 1نفر و 26نفر شامل مراقبين آموزش ديده، پرسنل آشپزخانه، نگهبان موسسه و كادر اداري آماده خدمت به شهروند است بخش توان بخشي اين مركز در حد بالاترين استانداردهاي كشور مي باشد و طوري كه در اين مركز سعي شده است از بهترين امكانات پزشكي جهت كنترل بيماري سالمندان استفاده شود. دكتر بيژني ادامه داد: علي رغم مشكلات ساختماني و كمبود فضاي مناسب استفاده از پيشرفته ترين تجهيزات رفاهي در موسسه مدنظر قرار گرفته است. همچنين موسسه هزينه بسيار بالايي را جهت حفظ حداكثر استانداردهاي پزشكي پرداخت مي كند. طوري كه با توجه به هزينه سرسام آور نگهداري سالمندان و كيفيت بسيار بالاي نگهداري از اين افراد هزينه بسيار گزافي را ما بين 500 الي يك ميليون تومان در ماه براي هر مددجو بسته به وضعيت جسمي و بيماري آنان براي موسسه بدنبال دارد.
وي افزود: بخشي از اين هزينه توسط خانواده ها و يارانه سازمان بهزيستي تقبل شده كه به هيچ وجه كفاف خانه سالمندان را نمي كند كه ما اميدواريم سازمان بهزيستي و دولتمردان نگاه ويژه اي را به اين موضوع داشته باشند و از مردم خير و انسان دوست بابل و استان مازندران نيز انتظار مساعدت و كمك را خواهانيم.
دكتر پيمان بيژني در ادامه اين گفت وگو در خصوص نحوه پذيرش سالمندان در اين موسسه گفت: روش پذيرش سالمندان در اين مكان بسيار سخت گيرانه است به گونه اي كه معمولا از پذيرش سالمندان به نسبت سالم، توانمند و داراي خانواده خودداري مي شود و تخت هاي اين موسسه براي خدمت به نيازمندترين افراد جامعه در نظر گرفته شده است. اين مجموعه علاوه بر فعاليت هاي حمايتي و نگهداري به طور شبانه روزي با برگزاري فعاليت هاي جمعي و فوق برنامه گام هاي موثري را جهت حفظ و تقويت روحيه و ايجاد پويايي در بين سالمندان داشته است. وي در خصوص طرح هاي آتي خانه سالمندان بابل گفت: از آنجائي كه فضاي موجود پاسخ گوي نيازهاي شهر و استان نمي باشد و محل فعلي استيجاري است، لذا جهت گسترش و توسعه خانه سالمندان بابل قطعه زميني به مساحت 5000متر مربع كه در يكي از نقاط خوب شهر توسط يكي از افراد خير اهدا شده است كه ساخت و تجهيز آن به جز ياري مسئولان و كمك و مساعدت مردم خيرانديش امكان پذير نيست.
وي در خاتمه گفت: انتظارات ما از مسئولان و مردم خير اين است كه به اين مكان توجه بيشتري بكنند و مسئولان محترم رديف و بودجه اي را كه قانون در شهرداري مصوب كرده است براي پيشرفت و توسعه اين مكان در اولويت قرار بدهند و مردم خير نوع دوست بابل و استان مازندران بدانند كه هر قدم و رقمي براي خانه سالمندان كمك كنند اجر جزيل در سراي آخرت براي آنان در نظر گرفته خواهد شد و اين آينده اي است كه ممكن است در انتظار ما نيز باشد.

 



به گفته استاندار استان البرز پايتخت دوم كشور مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
با انتقال برخي سازمان هاي كليدي كشور نظير گمرك، سازمان سنجش، دخانيات و بخشي از وزارت جهاد كشاورزي به استان البرز اين استان به پايتخت دوم كشور تبديل مي شود.
استاندار البرز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: همجواري با پايتخت، وجود ظرفيت هاي طبيعي و كانال ارتباطي اين استان با 11 استان كشور از جمله ظرفيت هايي است كه مي تواند اين منطقه را به عنوان معين استان تهران قرار دهد.
عيسي فرهادي اظهار داشت: با افزايش اعتبارات استان البرز در بخش تملك استاني مي توان شاهد تحولات چشمگيري در حوزه هاي مختلف اين استان بود.
وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تشكيل كارگروه هاي تخصصي، استان آماده جهشي است كه مي تواند با تداوم وحدت رويه ميان مسئولان به زودي استان البرز به سطح استان هاي اول كشور نزديك شود.

 



سومين مرغك كانون برفراز ساري پرواز مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كانون پرورش فكري مازندران گفت: كودكان و نوجوانان ساروي پرواز سومين مرغك كانون پرورش فكري را بر فراز اين شهر جشن مي گيرند.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران، «قاسم عزيززاده گرجي» با اعلام خبر افتتاح سومين مركز كانون پرورش فكري ساري افزود: با حضور مديرعامل كانون پرورش فكري كشور سومين مركز فرهنگي هنري كودكان و نوجوانان ساري در هفته آخر ارديبهشت ماه افتتاح مي شود.
وي اظهار داشت: با راه اندازي مجتمع فرهنگي هنري كانون پرورش فكري مازندران، سومين مركز كانون پرورش فكري ساري هم در اين مجتمع راه اندازي خواهد شد كه نقش بسزايي در پرورش استعدادهاي فرهنگي، ادبي و هنري كودكان و نوجوانان مناطق طبرستان و شهبند شهر ساري ايفا خواهد كرد.
گرجي ضمن برشمردن برخي امكانات و تجهيزات اين مركز فرهنگي هنري گفت: كتابخانه مجهز كودك و نوجوان با 6000 جلد كتاب، نگارخانه و نمايشگاه دائمي محصولات كانون در اين مركز ارائه شده است.

 



صدور گواهينامه دريانوردي در هرمزگان از مرز 50هزار گذشت

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از صدور 51هزار و 455فقره گواهينامه هاي دريانوردي تا پايان سال 89 در استان خبر داد.
عزيز الله دلربا گفت: در سال قبل، 3هزار و 351فقره شناسنامه دريانوردي صادر و 244فقره نيز تمديد شده است.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري يك هزار و 792 نفر آزمون شايستگي دريانوردي، اضافه كرد: طي اين مدت 3هزار و 194 فقره گواهينامه شايستگي دريانوردي در سمت هاي مختلف صادر و يك هزار و 674 فقره نيز تمديد شده است دلربا در پايان گفت: طي سال گذشته، براي اولين بار در سطح استان، اعطاي مجوز و نظارت بر برگزاري دوره هاي آموزشي اپراتوري محدود، كمك هاي اوليه پزشكي و شناورهاي بقا و قايق هاي نجات GT بالاي 500سفرهاي نامحدود صادر شد.

 



فرماندار: شركت هاي دهلران از نيروهاي بومي استفاده كنند

دهلران-خبرنگار كيهان:
فرماندار دهلران از شركت هاي فعال در اين شهرستان خواست از نيروهاي بومي استفاده كنند.
بهزاد عليزاده در نشست مديران شركت هاي فعال در عرصه پروژه هاي عمراني دهلران گفت: تمام شركت ها بايد به كارگيري نيروهاي بومي را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند و از به كارگيري نيروهاي غيربومي به ويژه در بخش خدمات اجتناب كنند.
فرماندار دهلران با اشاره به وجود 20 شركت فعال در حوزه اين شهرستان گفت: دهلران داراي ظرفيت هاي ويژه اي در بخش آب و خاك، كشاورزي و نفت است و شركت هاي فعال در اين بخش ها بايد با به كارگيري نيروهاي بومي، در سرعت بخشيدن به روند اشتغال جوانان توجه جدي كنند.
وي در پايان با اشاره به سال جهادي اقتصادي گفت: مديران شركت ها و پروژه ها بايد با حركت جهادي و استفاده حداكثري از زمان در تكميل پروژه اقدام كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14