(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 خرداد 1390- شماره 19934

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... از امت خود راضي هستي؟ (يادداشت روز)
دادستان كل كشور: مشكلات جريان انحرافي فراتر از فساد اقتصادي است
دست خالي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
بخشنامه جديد رئيس دستگاه قضا آيت الله آملي : به زندانيان جرايم غير عمد و مالي مرخصي اعطا مي شود
خاكشير و خردل و آفرينش -بي-ادبي! (خبر ويژه)
آيپك چگونه توانست رئيس جمهور آمريكا را به غلط كردن بيندازد؟ (خبر ويژه)
عمله دسته دسته... لس آنجلس نشسته... (خبر ويژه)
مركز مطالعات يافا: حوادث سوريه زير سر اسرائيل است (خبر ويژه)
چرا باعث مي شويد كيهان به ما بخندد! (خبر ويژه)
گزارش راديو فردا از يك استقبال بسيار سرد در خاورميانه (خبر ويژه)
اين شبكه بهائيت هم لو رفت (خبر ويژه)



... از امت خود راضي هستي؟ (يادداشت روز)

1- در جريان جنگ احد به ناگاه اين شايعه بر سر زبان ها افتاد و دهان به دهان چرخيد كه «رسول خدا(ص) به شهادت رسيده است». با شنيدن اين شايعه كه در گرماگرم جنگ، دور از انتظار به نظر نمي رسيد، جماعتي از مومنان در ادامه نبرد به ترديد افتادند و گروهي از آنان كه پايان عمر رسول خدا(ص) را، پايان عمر اسلام نوپاي آن روز مي دانستند و با رفتن پيامبراعظم(ص)، همه آنچه آورده بود را از دست رفته تصور مي كردند! با دلواپسي پاي از ميدان پس كشيدند، اگرچه شمار بيشتري به نبرد ادامه دادند. در پي اين واقعه بود كه خداي سبحان به كلام وحي، پا پس كشيدگان را ملامت فرمود؛ «محمد(ص)، رسول خداست و پيش از او نيز پيامبراني بوده اند، آيا اگر او رحلت كند و يا به شهادت برسد، به گذشته ها بازمي گرديد»؟ -آيه 144سوره مباركه آل عمران- شايد آن عده كه پا پس كشيدند، پيش از آن زمزمه خناسان را شنيده بودند كه رسول خدا(ص)، فرزند پسر ندارد و اگر چشم از جهان فرو بندد، طومار اسلام درهم خواهد پيچيد و آئين تازه از راه رسيده با آورنده آن خواهد رفت! اين آرزوي اشراف و مشركان اشرافيت از دست داده، اما خيال خام بود چرا كه خداي منان و مهربان، فاطمه(س) را -نه فقط- به رسول خدا(ص)، كه تا هميشه تاريخ به اسلام، مسلمانان و همه دنياي دين باوران و خدا دوستان، بخشيده بود. زهراي ما (س) را «كوثر» ناميده بود و به وجود مباركش حجت آورده و خطاب به رسول خدا(ص)- بخوانيد همگان- بشارت داده بود كه «دشمنان تو، بي عقبه هستند»... خداي مهربان، فاطمه(س)، دختر رسول خدا(ص)، همسر اميرمومنان(ع) و مادر تمامي امامان عليهم السلام را «محور» و «اساس» ماندگاري اسلام معرفي كرده بود.
2- «من راجع به حضرت صديقه- سلام الله عليها- خودم را قاصر مي دانم كه ذكري بكنم. فقط اكتفا مي كنم به يك روايت كه در كافي شريفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روايت اين است كه حضرت صادق-سلام الله عليه- مي فرمايند، فاطمه -سلام الله عليها- بعد از پدرش 75 روز زنده بودند، در اين دنيا بودند و حزن و شدت بر ايشان غلبه داشت و جبرئيل امين مي آمد خدمت ايشان و به ايشان تعزيت عرض مي كرد و مسائلي از آينده نقل مي كرد. ظاهر روايت اين است كه در اين 75 روز مراوده اي بوده است. يعني رفت و آمد جبرئيل زياد بوده است و گمان ندارم كه غير از طبقه اول از انبياء عظام(ع) درباره كسي اين طور وارد شده باشد... جبرئيل به طور مكرر در اين 75 روز وارد مي شده و مسائل آتيه اي كه بر ذريه او مي گذشته است، آن مسائل را مي گفته است و حضرت امير(ع) هم ثبت مي كرده است و شايد يكي از مسائلي كه گفته است، راجع به مسائلي است كه در عهد ذريه بلندپايه او، حضرت صاحب -سلام الله عليه- است، براي او ذكر كرده است كه مسائل ايران جزو آن مسائل باشد. ما نمي دانيم، ممكن است»،
صحيفه امام(ره) ج20ص5
امام راحل ما(ره) هرگز سخني به خلاف و كلامي به گزاف نگفته است. پس ماجرا چه بود؟ و جبرئيل امين درباره «ايران امروز» به زهراي مرضيه(س) چه گفته بود؟ دقيقا نمي دانيم! ولي مي توانيم به دقت حدس بزنيم. چگونه؟!
3- شايسته نيست- و انتظار هم- كه در سالروز ميلاد فاطمه(س)، قصه از «غصه»هاي او ساز كنيم ولي شرح غصه هاي آن روز زهرا(س) در بلنداي پيروزي هاي امروز كه همه مديون اوست، خواندني و خداي مهربان را شكركردني است. چند سال قبل در سالروز شهادت حضرتش آورده بوديم؛
«زهراي ما(س)، بعد از رحلت رسول خدا(ص) و پيش از آنكه، خود نيز چشم از جهان فرو بندد و در جوار قرب الهي به پدر چشم انتظار خويش بپيوندد، بارها كوچه هاي مدينه را كاويده بود و به ديدن برخي از «خواص» رفته بود، فاطمه(س) با دلواپسي سفارش هاي رسول خدا(ص) را به آنان گوشزد كرده بود و عهدي كه با خدا بسته و اكنون بي محابا شكسته بودند را يادآور شده بود.
زهراي ما(س) مي دانست كه اگر مردم از ولايت علي(ع) دور شوند بي ترديد به پذيرش ولايت حاكمان جور، مجبور مي شوند. فاطمه(س) در محروميت جهان اسلام از امامت علي(ع)، «فتنه جمل» را مي ديد، نعره مستانه معاويه در فريب صفين را مي شنيد، در «نهروان»، جهالت خوارج را مي نگريست و در سحرگاه خونين نوزدهم رمضان سال چهلم هجري در محراب مسجد كوفه بر فرق شكافته علي(ع) مي گريست، اشرافيت بر باد رفته را مي ديد كه بار ديگر به ميدان آمده، حسن(ع) را كه از محروميت مردم گرفتار در چنگال معاويه خون دل مي خورد و سر مطهر حسين(ع) را مي ديد كه در هنگامه خون و فريب اشراف بر نيزه مي رود، يزيد را مي ديد كه سر بريده فرزند رسول خدا(ص) را پيش روي نهاده، بر لب و دندان او مي زند و اجداد به هلاكت رسيده خود در «بدر» و «حنين» را به تماشاي انتقام مي خواند! و... مردم مظلوم را كه در چنگال خونريز «بني اميه» و «بني عباس» گرفتارند و جماعت مسلمانان را كه انگشت پشيماني به دندان مي گزند و دست حسرت بر پيشاني مي زنند كه كاش ولايت علي(ع) آن دوستدار محرومان و حامي مظلومان را پاس مي داشتند تا ولايت حجاج بن يوسف ها و منصور دوانيقي ها كه خونريز و انسان ستيزند را به زور بر گرده خويش نداشته باشند.»
دلشوره فاطمه(س) آن روزها، اگرچه پاسخي نيافت، چرخ اما، كه بي اذن خداي فاطمه(س) نمي چرخد، اين دلشوره را با نشاني از تربت بي نشان او كه حديث تلخ آن روزها بود، در دل خود پيچيد و چرخيد و چرخيد تا به عصر خميني و خامنه اي رسيد. مرداني از حلقه اولياءالله و سلاله پاك زهرا(س). مردمي كه رسول خدا(ص) نشاني آنان را به سلمان داده بود، با پاي جان در پي نداي امام راحل(ره) و خلف حاضر او به ميدان آمدند، آنها نه در سر سوداي سود داشتند و نه در ركاب خميني و خامنه اي، غم بود و نبود، خون دادند و خون دل خوردند و عقبه هاي تند و نفس گير را درنورديدند تا آن كه... سقف ظلماني نظام سلطه را شكافتند و طرحي نو كه پسند زهراي مرضيه(س) بود درانداختند و...
4- فاطمه عزيز! نمي گوئيم كاش بودي و مي ديدي! چرا كه هستي و مي بيني. امروز ديگر مانند آن روزها غريب و تنها نيستي. ديگر نيازي نيست كه شبانه با پهلوي شكسته و دل غمزده، كوچه هاي مدينه را بكاوي و يار همدل و همزباني نيابي كه به ياري علي(ع) و حمايت از «ولي» برخيزد.
مي بيني زهراي عزيز! امروز سراسر جهان اسلام به نداي آن روز تو لبيك گفته است. نسيم روح افزا و حيات آفرين اسلام فقط به پرچمي كه تو برافراشته بودي مي وزد. ايران، لبنان، فلسطين، يمن، مصر، تونس، اردن، حجاز، ليبي، مراكش و.... هرجا كه مسلماني هست و هر نقطه اي كه مسلمان نشين است، از تو نام و نشان گرفته است.
زهراي ما(س) به ياد مي آوري كه چه غريبانه به مسجدالنبي(ص) رفتي و در اجتماع بزرگ آن روز مهاجر و انصار با پهلوي شكسته به خطبه ايستادي «خس و خاشاك نفاق در شما پديدار گشته، لباس دين در ميانتان كهنه شده... كبك باطل، خواندن آغاز كرده و در خانه هايتان به گردش آمده، شيطان از مخفيگاه خود به ميان شما سرك كشيده و مي بيند كه ندايش را پاسخ مي دهيد و...»
چه دل پرغصه اي داشتي! امروز اما، در عصر بعثت دوباره بار ديگر شيطان بزرگ از درد جيغ بنفش مي كشد و به عصبانيت توأم با سردرگمي اعوان و انصارش را به ياري مي طلبد، بي آن كه فاطميون زمان، امانش دهند. فاطمه عزيز! آيا از امت خويش راضي هستي؟ تقصير و قصور ما را به خميني و خامنه اي ببخش و از ما راضي باش كه اگر «بي همگان به سر شود، بي تو به سر نمي شود».
حسين شريعتمداري


 



دادستان كل كشور: مشكلات جريان انحرافي فراتر از فساد اقتصادي است

سخنگوي دستگاه قضايي با اشاره به اينكه انحراف معمولاً در يك نقطه متوقف نمي شود و شاخه هاي ديگري را دربر مي گيرد تأكيد كرد كه مفاسد اقتصادي جريان انحرافي هم مطرح است و اين پرونده در حال رسيدگي است.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه در نشستي خبري به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.
خبرنگار كيهان در اولين سؤال اين نشست با اشاره به گفته رئيس قوه قضائيه مبني بر اينكه جريان انحرافي در مفاسد اقتصادي غوطه ور است و همچنين تأكيد هفته پيش دادستان تهران در مقام مدعي العموم جهت ورود به پرونده مفاسد اقتصادي اين جريان انحرافي، درباره آخرين وضعيت پرونده يا پرونده هاي مفاسد اقتصادي جريان انحرافي پرسيد كه محسني اژه اي پاسخ داد: مقدمتاً عرض كنم كه معمولاً انحراف وقتي شروع مي شود از يك نقطه اي آغاز مي گردد ولي آرام آرام شاخه هاي مختلف و مفاسد بيشتري خواهد داشت.
وي با تأكيد بر اينكه خيلي اوقات كساني كه يك نوع انحراف پيدا مي كنند در ادامه راه به مفاسد ديگري هم آلوده مي شوند افزود: در مورد جريان انحرافي مفاسد اقتصادي هم مطرح است و در حال رسيدگي است.
دادستان كل كشور اضافه كرد: در بيان جزئيات و ابعاد آن اكنون نمي شود قضاوتي داشت و بايد تا اتمام تحقيقات و پايان رسيدگي به پرونده منتظر ماند.
وي در عين حال تصريح كرد: گاهي موضوع يك خلاف اقتصادي است و نمي توان نام فساد اقتصادي بر آن نهاد.
ديه كامل 90 ميليون تومان
محسني اژه اي در پاسخ به سؤالي درباره صحت افزايش مبلغ ديه امسال به 90 ميليون تومان گفت: وقتي ثابت شد ديه بر گردن كسي است او بايد ديه را پرداخت كند وظيفه اي كه قانون برعهده قوه قضائيه گذاشته تعيين قيمت روز ديه براساس موازين شرعي و قانون است.
سخنگوي قوه قضائيه درباره تعيين نرخ ديه امسال اظهار داشت: امسال نيز قوه قضائيه در پايان سال گذشته و اوايل سال جاري اقدامات و تحقيقات ميداني زيادي انجام داد و از سازمان مربوطه در وزارت جهاد و از برخي استان ها به صورت جداگانه در اين زمينه سؤال كرد آنچه خود مسئولان ذي ربط به صورت مكتوب به دستگاه قضايي اعلام كردند اين بود كه مبلغ 100 شتر بالغ بر 900 ميليون ريال است. دستگاه قضايي با توجه به اينكه ممكن است برخي افراد 100 شتر را يكجا بخرند مبلغ اضافه بر 900 ميليون ريال را ناديده گرفت و براين اساس ميزان 100 شتر را به دولت اعلام كرد در واقع آنچه برعهده قوه قضائيه گذاشته شده بود اين بود كه قيمت 100 شتر را در بازار امروز مشخص كند.
محسني اژه اي درباره اينكه آيا اين افزايش مبلغ ديه، فشاري بر سازمان هاي بيمه و در نهايت به مردم وارد نمي كند؟ گفت: بحث هايي در اين خصوص با دولت صورت گرفته است، به نظر مي رسد دولت بپذيرد كه در خصوص بيمه يارانه اي اختصاص بدهد و آن بخش اضافه را دولت تأمين كند و نياز نباشد كه بيمه بخش اضافه ديه را از مردم بگيرد.
وي درباره اينكه آيا مبلغ ديه براساس زمان تصادف يا زمان انشاي رأي صورت مي گيرد؟ گفت: اين موارد در قانون مشخص شده و از اين جهت اختلافي نيست.
لايحه معطل مانده
درباره كودك آزاري
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري كه درباره كودك آزاري از سوي والدين و دلايل آن پرسيد گفت: يك دادگاه اطفال داشتيم كه اصلاحاتي در آن از نظر شكلي و ماهوي در آيين دادرسي اطفال صورت گرفت كه به نفع اطفال است اين قانون در مجلس تصويب شد و مراحل نهايي خود را در شوراي نگهبان طي مي كند. در مورد كودكان لايحه اي نيز در كميسيون قضايي مجلس در حال بررسي است يك لايحه را نيز قوه قضائيه تهيه كرده و به دولت فرستاده است كه هنوز در دولت مانده و انشاء الله زودتر مراحل خود را در دولت طي كند و به مجلس برود.
وي با تأكيد بر اينكه بايد ساز و كارهايي انديشيده شود كه كودكان بيشتر مورد توجه قرار گيرند عنوان كرد: اگر سه قانوني كه ذكر كردم به تصويب برسد شايد ديگر مشكلي از نظر قانوني نداشته باشيم ولي در اجرا از طريق سازمان هاي متولي امر كودكان به خصوص در مورد كودكان بي سرپرست و كساني كه مادرشان طلاق مي گيرند بايد ساز و كاري تعريف كنيم تا جدي تر مورد حمايت قرار گيرند.
محسني اژه اي در ادامه تاكيد كرد: دادستان در موارد اخير خوب وارد شده و پرونده ها در حال پيگيري است يكي از پرونده ها به دادگاه رفته و مورد ديگر در حال طي كردن مراحل نهايي است.
وي با بيان اينكه اگر فرهنگ سازي نشود دستگاه قضايي و انتظامي به تنهايي نمي تواند كار بايسته اي براي حمايت از كودكان انجام دهد افزود: رسانه ها در اين زمينه نقش فرهنگسازي را بر عهده دارند.
عدالت قضايي
و دستگيري مفسدان اقتصادي
وي در پاسخ به سؤالي كه اشاره داشت به فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب پيرامون گفتمان عدالت گفت: درست است مقام معظم رهبري فرمودند كه عدالت رضايت بخش نيست ولي فرمايش ايشان مربوط به يك دستگاه و يك فرد نبوده است، بلكه همه مجموعه حكومت و دولت از جمله دستگاه قضايي و آحاد مردم بايد عدالت را برقرار كنند و اگر اين عدالت برقرار شود، همه سود مي برند.
سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: بعد از فرمايش مقام معظم رهبري ما تلاش بيشتري كرديم كه امروز ما از ديروزمان بهتر شود و نسبت به تحقق عدالت تلاش بيشتري كنيم؛ در واقع اين سخن رهبري ايجاد انگيزه بيشتري مي كند چرا كه ايشان ابتدا ولي امر هستند و براساس ولي امر بودن ايشان بايد انگيزه بيشتري داشته باشيم چرا كه مسائل را از افق بالاتري مي نگرند.
وي افزود: ما بايد مسائل را ارزيابي كنيم تا بدانيم كه چرا مقام معظم رهبري اين سخن كه هنوز عدالت رضايت بخش نيست را مطرح كردند. در حقيقت بايد بدانيم كه قوه قضائيه چه كاري كرده و در عدالت اجتماعي و فردي محقق بوده است. همچنين چه كاري بايد انجام دهد تا اين موضوع را رفع كند.
محسني اژه اي اضافه كرد: دستگيري مفسدان اقتصادي، در اين موضوع اهميت ويژه اي دارد چرا كه اسلام نيز در خصوص عدالت مطالبي را مطرح كرده و مي گويد عدالتي كه ما مي گوييم شناخت نسبت به مبدأ و معاد در آن است كه بايد اين موضوع را از خود شروع كنيم، بنابراين عدالت معنايش اين است كه هر چيز را در جايگاه خود قرار دهيم؛ كسي كه مفسد اقتصادي است يعني حق ديگري را خورده يا حق دولت و بيت المال را پايمال كرده است بنابراين اين موضوع خلاف عدالت است.
ليست معوقات بانكي
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه رقم معوقات بانكي آيا مشخص شده يا خير، گفت: در سال 88 مقرر شد تا ليست معوقات بانكي را از بانك هاي دولتي بگيريم اما دولت در همان زمان دست به كار شد و كميته اي را براي بررسي اين موضوع در نظر گرفت.
وي ادامه داد: پيش از آنكه ليست 250 نفره اي از دولت درباره مفاسد اقتصادي به دست ما برسد با بانك مركزي مكاتباتي را از سوي دادستاني كل كشور انجام داديم و از آنها خواستيم تا ليست كساني كه معوقات بانكي بخصوصي دارند را ارائه دهند.
سخنگوي دستگاه قضايي افزود: تاكنون 80 پرونده براي اين افراد ايجاد شده است و تلاش داريم تا اين معوقات را هرچه سريعتر به خزانه دولت بازگردانيم.
آزادي پريوش سطوتي
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران مبني بر اينكه شنيده شده پريوش سطوتي همسر دكتر فاطمي از زندان آزاد شده است؛ آيا اين فرد با جريان انحرافي و مفاسد اقتصادي رابطه اي داشته يا خير گفت: آزادي پريوش سطوتي صحت دارد و ايشان پس از تحقيقات ابتدايي با قرار مناسب، آزاد شده است.
وي گفت: درباره اتهامات اين فرد نمي توانم اشاره اي بكنم زيرا قانون اين اجازه را به من نمي دهد اما تنها مي توانيم به موضوع آزادي وي با قرار مناسب اشاره كنيم.
محسني اژه اي همچنين درباره پرونده فائزه هاشمي گفت: پس از آنكه خانم فائزه هاشمي اظهاراتي درباره مسئولان كشوري داشتند، پرونده اي براي ايشان در دادستاني تهران تشكيل شد. وي افزود: دادستان تهران پس از تشكيل اين پرونده فائزه هاشمي را احضار كرده كه به محض ورود وي تحقيقات جهت مشخص شدن صحت اظهاراتش انجام خواهد شد.
پاسخ به ادعاهاي واهي
پيرامون زندانها
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در اين نشست خبري در پاسخ به سؤالي مبني بر ادعاهاي رسانه هاي ضدانقلاب درباره وضعيت زندانها در جمهوري اسلامي با رد اين ادعاها گفت: بالاخره زندان با خانه انسان متفاوت است و حتما برخي محدوديت ها وجود دارد اما محدوديت هاي جمهوري اسلامي ايران از بسياري از جاها زيادتر نيست. اين مقدار مرخصي براي محكومان در جمهوري اسلامي ايران در هيچ جا وجود ندارد. ملاقات هاي شرعي و كابيني بسيار زياد است كه در جاهاي ديگر كمتر از اين مقدار است. همچنين آزادي بردن برخي وسايل، امكانات و پوشاك يا روزنامه، تلويزيون و راديو در زندانهاي ما وجود دارد. وي با بيان اينكه يكي از گله هاي مردم اين است كه چرا اينقدر عفو مي كنيد و به زندانيان مرخصي مي دهيد، افزود: به هرحال محدوديت وجود دارد.
دادستان كل كشور با بيان اينكه رسانه ها در چند هفته گذشته در مورد ندامتگاه ري در قرچك مسائل مختلفي را مطرح كرده اند با اشاره به بازديد خود در روز پنجشنبه از اين ندامتگاه تصريح كرد: براساس وظيفه ذاتي كه برعهده دادستان كل كشور است و بنا بر اين بوده كه امسال نظارتمان را بيشتر كنيم، اولين بازديد را از ندامتگاه ري داشته ام.
محسني اژه اي با بيان اينكه در برخي از رسانه ها آمده بود كه ندامتگاه ري يك مرغداري بوده، خاطرنشان كرد: ما سابقه آن را پرسيديم و گفتند اين محل، ساليان سال در اختيار بهزيستي بوده كه به عنوان اردوگاه معتادان استفاده مي شده است.
وي اضافه كرد: اين محل به درخواست قوه قضاييه از سال 81 به دستگاه قضايي تحويل داده شده و پس از بازسازي، براي حرفه آموزي و كاردرماني مورد استفاده قرار گرفته است. اين محل در سال 87 نيز بازسازي شده و تعدادي از زندانيان مرد كه عمدتا جرم آنها در رابطه با مواد مخدر بوده است به آنجا انتقال يافته اند. در واقع شايد 20 روز پيش اين محل زنداني بود كه عمدتا زندانيان مرد مواد مخدر در آن بوده اند.

 



دست خالي (گفت و شنود)

گفت: يك اصلاح طلب فراري از طعنه چند سناتور آمريكايي به اپوزيسيون حسابي عصباني شده.
گفتم: چرا؟! مگه اين سناتورهاي آمريكايي چي گفته اند؟!
گفت: در جمع اپوزيسيون از بي عرضگي آنها گله كرده اند و يكي از سناتورها به آنها گفته است؛ تصور نمي كرديم تا اين اندازه امكانات و فرصت هايي كه در اختيارتان گذاشته ايم را به هدر بدهيد.
گفتم: خب! حالا اين اصلاح طلب فراري چي گفته؟!
گفت: در وبلاگش خطاب به مقامات آمريكايي نوشته، ما هم انتظار نداشتيم به اين زودي فراموشمان كنيد و به جاي ادامه حمايت از اپوزيسيون به آنها ناسزا بگوئيد.
گفتم: حيوونكي ها! گدايي به صاحبخانه گفت؛ حالا كه چيزي نميدي، ديگه چرا فحش هم ميدي؟ و صاحبخانه گفت؛ مي خواستم دست خالي برنگردي!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ پس از دستگيري ريگي سركرده جنايتكار و يكي از عوامل سيا كه مايه افتضاح شبكه هاي جاسوسي كشورهاي اروپايي و آمريكايي توسط سربازان گمنام كشورمان شد، يك بار ديگر بايد به خاطر كشف شبكه جاسوسي سازمان سيا به فرزندان اسلام دست مريزاد گفت. به حول و قوه الهي اين اقدام مايه سرافرازي كشورمان در مقابله با دسيسه هاي شبكه هاي سياه عنكبوتي شد و باز بايد به ديد عميق و ژرف و دورانديش رهبر معظم انقلاب در ابقاي وزير محترم اطلاعات تحسين گفت و از بركات حضور ولايت فقيه در كشورمان به پيشگاه حق تعالي شكرگزار بود.
محمودي
¤ آقايي كه در مصاحبه خود صريحاً اعلام مي كند كه بنده از اول حمايت از رئيس جمهور در دولت دهم را حرام مي دانستم از ابتدا با مقام معظم رهبري هم زاويه داشته و خطرش از انحراف جديد كمتر نيست و ملت ما آگاهانه اين مسائل را مدنظر دارند.
نيك نام از قم
¤ كساني كه درصدد برآمده اند با هزينه بيت المال پاي نيروهاي انقلاب امثال نويسندگان كيهان را به دادگاه بكشانند ثابت مي كنند كه به عجز و ناتواني افتاده اند. اگر چه به سوي پرتو خورشيد نيزه مي گيرند ولي قسم به نور حقيقت كه خيلي زود مي ميرند.
8853---0912
¤ توجه همه رهپويان ولايت را به آيه 65 سوره نساء جلب مي كنم كه خداوند مي فرمايد: قسم به پروردگار تو، ايمان ندارند مگر در مشاجرات و اختلافاتشان تو را حكم قرار دهند و بعد از قضاوت تو دلتنگ نشوند (قهر نكنند) و تسليم محض تو باشند.
2491--- 0918
¤ آن خانم مدعي دفاع از حقوق بشر و برنده صلح نوبل! خود را به خواب يا كري و كوري زده است كه صداي مظلوميت مردم بحرين را نمي شنود و جنايت ضد حقوق بشري را محكوم نمي كند؟ آيا جنايات آل خليفه وهابي نسبت به اكثريت مردم بحرين از نظر او رعايت حقوق بشر است يا رعايت حقوق غرب؟ صد البته جايزه صلح نوبل را به منتقدان جنايات نوكران كاخ سفيد نمي دهند.
6418---0916
¤ اگر آلودگي هوا چنانچه به مرز هشدار برسد همه مسئولين به تكاپو مي افتند و كاري مي كنند. ولي چرا براي آلودگي اخلاقي جامعه كه از مرز هشدار نيز گذشته اقدامي صورت نمي گيرد؟
8518---0911
¤ از فرماندهي محترم ناجا درخواست مي شود حضور پليس در معابر و خيابانها بويژه چهارراه ها را گسترش دهند چرا كه حضور پليس يعني امنيت و كاهش ناهنجاريها.
6351---0912
¤ بعد از انقلاب دولت هاي مختلفي كه روي كار آمدند هيچ كدام براي بهتر شدن وضعيت حجاب و پوشش خانم ها كار موثري نكردند. چه فرصت ها كه از بين رفت و مي رود.
4431---0916
¤ چرا صدا و سيما و يا مطبوعات در مورد محصولات بي كيفيت ايران خودرو و سايپا گزارش منعكس نمي كند بنده پژو 405 را از ايران خودرو تحويل گرفتم و هر روز شاهد بروز عيب هاي متعدد در آن هستم؟ چرا يك خودروي صفر كيلومتر بايد داراي عيوب متعدد باشد؟ آيا اين خيانت به توليدات داخلي نيست و باعث نمي شود كه به جاي خريد اجناس ايراني به سراغ اجناس خارجي بروند؟!
8289---0916
¤ بعد از خواندن مصاحبه «خنجر اسرائيلي، غلاف آمريكايي» پيشنهاد مي كنم كه نهادها يا كارگردانان متعهد سينمايي فيلمي به همين نام بسازند تا چهره زشت و پليد اسرائيل غاصب و خيانت سياسيون آمريكا را به جهانيان نشان دهند.
0685---0912
¤ مسير تهران تا اشتهارد 2بانده شده است و مسير بوئين زهرا تا همدان حوزه استحفاظي همدان نيز 2بانده شده است ولي در حوزه استحفاظي قزوين همچنان يك بانده است و با توجه به تردد خودروهاي سنگين آمار تصادفات بالاست از اداره كل راه و ترابري قزوين درخواست مي شود نسبت به دو بانده شدن جاده حوزه استحفاظي خود اقدام نمايند.
علي جانلو
¤ وقتي دولت هزينه پست نامه حاوي يك برگ A4 را از 625 تومان به 1800 تومان افزايش داده است چگونه توقع داشته باشيم كه در بازار رعايت حال شهروندان بشود.
0462---0912
¤ همه ساله در خوزستان از ارديبهشت تا آذر ماه با قطع برق شهر مواجه هستيم. تكليف شهروندان براي درامان ماندن از گرماي طاقت فرساي اين منطقه چيست؟ از مسئولين محلي واقعاً درخواست داريم براي كاستن از آلام مردم منطقه كاري بكنند.
0564---0939
¤ از دولت و مجلس مي خواهيم از طريق لايحه يا طرح فراخواني مجدد بازنشستگان به كار را ممنوع اعلام كنند. همچنين پروانه كار رانندگي تاكسي را به شاغلين در دولت و شركت ها ندهند بلكه مقداري از آمار بيكاري كشور كم بشود.
0693---0935
¤ تك نرخي شدن سود تسهيلات بانكي از وعده هاي مسئولين به مردم است كه هنوز عملي نشده اميدواريم هرچه زودتر اين وعده تحقق پيدا كند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ بازار آهن و ميل گرد از بازار سكه و طلا بدتر شده است چرا هيچ مسئولي در مقام پاسخ به اين سوال برنمي آيد.
6491---0912
¤ اعضاي محترم شوراي انقلاب فرهنگي توضيح بدهند چگونه به فردي فاقد صلاحيت هاي لازم مانند مشايي مجوز تاسيس دانشگاه داده اند. ما واقعا گيج شده ايم. يك نفر بگويد در اين مملكت چه خبر است؟
0251---0916
¤ در بعضي از غرفه هاي نمايشگاه كتاب امسال كتاب هايي از گروهك هاي ملحد عرضه شده بود كه واقعا باعث تعجب شد. در گذشته چاپ و عرضه اين كتاب ها ممنوع بود ولي چون نظارت و كنترلي وجود ندارد متاسفانه شاهد اين نوع سوءاستفاده ها در عرصه فرهنگ هستيم. بنويسيد فرزندان معصوم ما چه گناهي كرده اند كه بايد بخاطر كوتاهي مسئولين بمباران بشوند و انحراف پيدا كنند.
خواجه علي
پاسخ روابط عمومي بانك تجارت
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 19927 مورخ 26 ارديبهشت ماه روزنامه در ستون «كيهان و خوانندگان» با موضوع اختلال در سامانه تلفنبانك تجارت از طرف يكي از شهروندان به آگاهي مي رساند: مطابق بررسي صورت گرفته از سوي اين اداره امكان بروز چنين اشكالي در سامانه تلفنبانك تجارت از لحاظ فني امكانپذير نبوده و اين سامانه تنها پس از كسر وجه قبض مربوطه، تائيديه پرداخت را به مشتري اعلام مي كند و در صورت صحيح بودن شناسه قبض وارد شده از سوي مشتري، شركت خدماتي مربوطه نيز وجه پرداخت شده را عيناً از بدهي مشتري كسر مي نمايد.
[مشخصات تماس گيرنده جهت رفع مشكل در اختيار اين اداره قرار گيرد.]

 



بخشنامه جديد رئيس دستگاه قضا آيت الله آملي : به زندانيان جرايم غير عمد و مالي مرخصي اعطا مي شود

رئيس قوه قضائيه بخشنامه در خصوص اعطاي مرخصي به زندانيان جرايم غيرعمد و مالي را به رؤساي كل دادگستري استان ها ابلاغ كرد.
متن اين بخشنامه به شرح زير است:
رؤساي محترم كل دادگستري استان ها؛
از آنجا كه اعطاي مرخصي به زندانياني كه صرفاً به دليل عدم پرداخت محكوم به مالي در زندان به سر مي برند، موجب كاهش آسيب هاي اجتماعي ايشان شده و زمينه اي را ايجاد مي كند تا بتوانند از طريق پرداخت محكوم به يا اثبات اعسار، موجبات خلاصي خود از زندان را فراهم كنند، با رعايت شرايط ذيل و اخذ تأمين متناسب حداكثر به مدت دو ماه مي توانند از مرخصي برخوردار شوند:
1- زنداني صرفاً به علت عدم پرداخت ديه ناشي از ارتكاب جرايم غيرعمدي يا محكوم به مالي غير از ضرر و زيان ناشي از جرم عمدي در زندان باشد.
2- حداقل به مدت يك ماه در زندان بوده باشد.
در صورت اقتضا و با توجه به اقداماتي كه زنداني در طول مدت مرخصي انجام داده، مدت مزبور حداكثر تا شش ماه به تشخيص مقام قضايي مربوط قابل تمديد خواهد بود.
نحوه اخذ تأمين مطابق آئين نامه اجرايي سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور و اصلاحات آن است.
رؤساي كل دادگستري هاي سراسر كشور بر حسن اجراي اين بخشنامه نظارت خواهند كرد.
مفاد اين بخشنامه بر آيين نامه اجرايي اصلاحي سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور مصوب 21/2/1389 حاكم است.
تأكيد لاريجاني بر مبارزه جدي با فساد اداري
همچنين رئيس دستگاه قضايي، سازمان بازرسي كل كشور و ديوان عدالت اداري را دو بازوي توانمند در مبارزه با فساد اداري و اجرايي توصيف كرد و گفت: صرف نظر از اينكه فساد امري در وراي قانون است، از آن جهت كه مقدمه تضعيف حكومت هاست بايد از آن اجتناب كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در آيين اختتاميه نخستين اجلاس رؤساي دستگاه هاي مبارزه با فساد و نهادهاي رسيدگي كننده به شكايات مردمي كشورهاي عضو اكو با برجسته عنوان كردن مقوله فساد در كشورها تصريح كرد: خلاف 100 سال گذشته كه فساد دايره محدودي داشت، امروزه به خاطر پيچيدگي دستگاه هاي اداري، اجرايي و حاكميتي و پيچيدگي روابط ميان مردمان در كشورها، مقوله فساد بسيار حائز اهميت است.

 



خاكشير و خردل و آفرينش -بي-ادبي! (خبر ويژه)

عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم مي گويد خاتمي ليوان خاكشير به دست روي پوست خربزه رفته است.
«جرس» با انتشار برخي شاهكارهاي شبه ادبي «احمد-پ»، از قول وي نوشت: خاتمي با يك ليوان خاكشير يخمال شايد خواسته وسوسه نوعي آتش بس را در ذهن حريف برانگيزد تا جنبش نفسي تازه كند اما ناخواسته با پاي برهنه روي پوست خربزه رفته است، نگذاريم بيفتد.
او در حالي در ادامه اين آفرينش ادبي! نوشت «شرم نمي كنيد مي دانم، شرمگاهتان سوخته...» كه چند سال پيش گفته بود خردل زير دم اصلاح طلبان ماليده اند و بعد توضيح داده بود كه براي خوراندن خردل به گربه، آن را زير دمش مي مالند و او مجبور مي شود تمام خردل را بخورد. حال اينكه آن ماجراي خردل با اين سوختگي چه ارتباطي دارد، تأويل و تعبيرش بماند براي اديب تازه از گرد راه رسيده.
اما غير از اين عضو فراكسيون مشاركت، محافل ديگري هم اظهارات چند روز پيش خاتمي مبني بر عفو طرفين حوادث سال 88 پرداخته اند از جمله يك نويسنده جرس كه مي نويسد: اگر سخنان خاتمي را بتوان پيشنهاد مذاكره با حاكميت تلقي نمود، در اين صورت در چارچوب مشخصات هر مذاكره اي قابل ارزيابي است. هر مذاكره دو سو دارد و حداقل آمادگي براي مذاكره آن است كه طرفين در ارزيابي از توان خود و طرف مقابل انجام مذاكره را در مقايسه با ساير راه حل هاي موجود براي دست يابي به اهدافي مشخص بهترين راه بدانند. با اين فرض آيا ارزيابي حكومت از موازنه قواي ميان خود و مخالفان به گونه اي است كه خود را ملزم به مذاكره بيابد؟ در گفتار و رفتار حكومت ايران نشانه اي به چشم نمي خورد. واكنش حكومت به پيشنهاد خاتمي نيز نشانه اي از استقبال از مذاكره نداشته است. در واقع امر نيز توان ما به عنوان تهديدي جدي كاهش قابل توجهي يافته است. پيشنهاد مذاكره از سوي طرف ضعيف در چنين شرايطي چگونه ارزيابي خواهد شد؟
سايت ضد انقلابي مردمك نيز درباره نسبت اصلاحات و سبزها نوشت: آنها ارابه اي با دو اسب اما با دو سودا هستند. اين مثل آن است كه قصاب گرد ران را با گردن بفروشد. جنبش سبز در صف اپوزيسيون است در حالي كه اصلاحات با اپوزيسيون سازگار نيست.



 



آيپك چگونه توانست رئيس جمهور آمريكا را به غلط كردن بيندازد؟ (خبر ويژه)

علت عقب نشيني رئيس جمهور آمريكا از پيشنهاد تشكيل دو كشور فلسطيني-اسرائيلي بر مبناي مرزهاي 1967، هراس وي از لابي پرنفوذ صهيونيست ها در آمريكا بود كه به او گفته بودند در حمايت خود نسبت به اوباما در انتخابات سال آينده تجديدنظر مي كنند.
سايت وزارت خارجه اسرائيل با استقبال از عقب نشيني اوباما اعلام كرد: اوباما معتقد است سخنانش بد تعبير شده و باعث سوءتفاهم گرديده است. او معتقد است پيوندهاي ميان آمريكا و اسرائيل ناگسستني است و تعهد آمريكا به امنيت اسرائيل قاطع و پولادين خواهد بود.
صداي آمريكا هم با انتشار اظهارات توأم با عقب نشيني باراك اوباما در لابي صهيونيستي (آيپك) نوشت: سخنان جديد اوباما بلافاصله پس از آن ايراد شد كه وي خواستار مبنا قرار دادن مرزهاي 1967 براي مذاكرات اسرائيل و فلسطين شد و واكنشي توأم با خشم را در ميان اسرائيلي ها برانگيخت. اوباما گفت در برداشت از سخنانش سوءتفاهم شده است.
ميترا فرهمند خبرنگار صهيونيست مقيم فلسطين اشغالي نيز در تحليل عقب نشيني عجيب اوباما نوشت: «رهبران يهوديان آمريكا كه حاميان مهم باراك اوباما در انتخابات 2008 بودند، گفته اند كه ممكن است حمايت خود را از اوباما در انتخابات 2012 مورد بازنگري قرار دهند. نتانياهو در همايش آيپك با استقبال بسيار گرم رهبران «آيپك» روبه رو شد در حالي كه سران اين نهاد پرقدرت طرفدار اسرائيل، امسال چندان روي خوشي به باراك اوباما نشان نداده اند.
وي مي افزايد: بحران سياسي جديد ميان دولت هاي اسرائيل و آمريكا پس از آن در گرفت كه باراك اوباما پنجشنبه گذشته در سخنراني ساليانه در وزارت خارجه كشورش، بازگشت مرزهاي سال 1967 را با پاره اي تغييرات جزئي و ضمن در نظر گرفتن مبادله زمين، راهكار حل نزاع ديرينه اسرائيلي-فلسطيني عنوان كرد در حالي كه در تاريخ مداخلات دولت هاي آمريكا در خاورميانه، هيچيك از دولت هاي آمريكا صريحاً از اسرائيل نخواسته بودند كه به مرزهاي 1967 بازگردد. نتانياهو به اوباما گفت «مرزهاي پيش از سال 1967 تنها 16 كيلومتر عرض براي اسرائيل باقي مي گذارد و در چنين محدوده كوچكي، اسرائيل نمي تواند در برابر خطرهاي عظيمي كه متوجه اين كشور است، از خود دفاع كند. شرايط جمعيتي منطقه در 44 سال اخير كاملا تغيير كرده و بازگشت به مرزهاي 1967 امكان پذير نيست».
اين خبرنگار صهيونيست مي افزايد: «ناظران سياسي در اسرائيل معتقدند باراك اوباما با حضور خود در «آيپك» و سخنراني در آن، تلاش دارد تا اثرات بحران به وجود آمده در مناسبات شخصي خود با نتانياهو را بزدايد و از انتقادهاي يهوديان آمريكا و جمهوريخواهان كم كند.
در بهار 2008، هنگامي كه اوباما هنوز نامزد حزب دموكرات براي انتخابات رياست جمهوري بود، با سخنراني بسيار پرشوري نسبت به اسرائيل در «آيپك»، نظر يهوديان آمريكا را چنان به خود جلب كرد كه 78 درصد از يهوديان آمريكايي در انتخابات نوامبر آن سال، او را بر سناتور جان مك كين، رقيب جمهوريخواهي كه هميشه دوستدار بارز اسرائيل بود، ترجيح دادند».
وي گزارش مي دهد: صرف اينكه اوباما به عبارت «مرزهاي 1967» در برابر 8هزار مهمان آيپك اشاره مي كرد، نشان مي داد او درصدد عميق تر كردن بحران با اسرائيل است.

 



عمله دسته دسته... لس آنجلس نشسته... (خبر ويژه)

مشاور كلاهبردار و فراري كروبي ادعا كرد حاميان فتنه سبز «مانند كارگران فصلي» هستند.
«م- و» در جمع برخي از عناصر فراري گفته است: مشكل نبود نيروهاي ثابت قدم است، ما با كساني طرفيم كه نقش كارگر فصلي را ايفا مي كنند. يا ما توان نداشتيم و يا واقعا در محاسباتمان اشكالي وجود داشته است. به نظر، ادامه اين روند و فعال كردن هواداراني از اين دست، پروسه اي باشد كه جواب نمي دهد.
به گزارش «نداي انقلاب» وي در اين محفل اضافه كرده است: براي خود من هم اين معمايي شده بود كه رژيم بر چه مبنايي، دائما اعلام مي كرد سبزها تمام شده اند و پيشتر اين تحليل را قبول داشتم كه اين ترفند يك عمليات رواني است و به نظرم سران جنبش هم بر اين رويه تحليل مي نمودند و استراتژي خود را براساس پيش ذهني هواداران بي شمار قرار داده بودند. ما سال گذشته دنبال زنده كردن راهپيمايي بوديم، بعضي دوستان مي گفتند اين مناسبت به خود هواداران سبز تعلق دارد و جنبه حيثيتي دارد، اما در واقع آنچه در ذهنمان بود و جرات بيانش را نداشتيم آشكار شد و باورمان آمد كه اين پديده ريزش هواداران واقعيت دارد.
«م- و» اين را هم گفته است كه اين چند دهمين بار است كه به هواي پايان كار رژيم خيز برداشته ايم اما باز سرجاي خودمان نشسته ايم.
تعبير نامبرده از نيروهاي هيجان زده و ميداني فتنه به عنوان كارگران فصلي در حالي است كه وي به همراه شماري ديگر از عناصر فرصت طلب، در همان ماههاي آغازين اغتشاشات از كشور گريخت و به عنوان كارگر فصلي صداي آمريكا مشغول شد. با اين حال بي كفايتي هاي وي باعث شده تا اين اواخر، هم رسانه هاي ضدانقلاب و هم شوراي هماهنگي سبز وي را كمتر به بازي بگيرند.

 



مركز مطالعات يافا: حوادث سوريه زير سر اسرائيل است (خبر ويژه)

رئيس يك مركز مطالعاتي در قاهره، حوادث سوريه را تلاش سازمان جاسوسي آمريكا براي كودتا ارزيابي كرد و نقش آفريني عبدالحليم خدام در اين حوادث به واسطه رسانه هاي صهيونيستي را شرم آور توصيف كرد.
دكتر رفعت سيداحمد رئيس مركز مطالعات يافا در تحليلي كه پايگاه اينترنتي اين مؤسسه پژوهشي منتشر كرده، خاطرنشان مي كند: برخلاف انقلاب مردمي در مصر و بحرين و يمن، حوادث سوريه انقلاب نيست و قاطعانه مي گويم كه آمريكا در اين ماجرا نه تنها نظام سوريه بلكه مردم اين كشور را هدف قرار داده است.
به گزارش قدسنا وي در تحليل خود يادآور مي شود: وقتي شخصيت مطرودي چون عبدالحليم خدام معاون بركنار شده رئيس جمهوري سوريه از طريق تلويزيون اسرائيل صراحتاً از آمريكا و رژيم صهيونيستي مي خواهد ارتش سوريه را هدف قرار دهند، اين قطعاً نمي تواند نمادي از مردم شريف سوريه باشد بلكه او آمده است كه حتي چهره معارضان دولت سوريه را نيز تخريب نمايد.
وي در ادامه مقاله خود نوشت: آنچه در سوريه مي گذرد نوعي توطئه داخلي و خارجي بر مبناي طرح غرب و جهت فروپاشي دولت سوريه است تا به دنبال آن روابط قوي سوريه با نهضت هاي مقاومت عربي در لبنان، عراق و فلسطين را از بين ببرد.
دكتر رفعت سيداحمد با محكوم كردن تحركات شبكه هاي العربيه و الجزيره تاكيد كرد: اگر توطئه هاي آمريكا و اسرائيل عليه سوريه موثر بيفتد، آثار بسيار منفي عليه انقلاب نوپاي مصر خواهد داشت چرا كه اين انقلاب اساساً انقلابي عليه هيمنه نظام سلطه و رژيم وابسته به اسرائيل و آمريكا بود. در مقابل سوريه متحد استراتژيك انقلاب هايي از نوع انقلاب مصر است كه بر ضد گنج اسرائيل (مبارك) رخ داد.
رئيس مركز مطالعات يافا در قاهره در پايان خاطرنشان كرده است: هدف استراتژيك غرب در سوريه، حمايت از اسرائيل و نابودي جبهه مقاومت است. ما در مصر از انقلاب هاي حقيقي نظير بحرين و يمن حمايت مي كنيم نه كودتاهايي كه سازمان سيا به نام انقلاب ترتيب مي دهد.

 



چرا باعث مي شويد كيهان به ما بخندد! (خبر ويژه)

آقايان اصلاح طلب و سبزهاي سايبري بيش از اين خودتان را خسته و ضايع نكنيد تا جمهوري اسلامي و روزنامه كيهان هم هي به ما و شما بخندند.
نويسنده وبلاگ ضدانقلابي «فريدام-سايه» كه با شبكه بالاترين همكاري مي كند، مطلب فوق را در مذمت بالاتريني هايي نوشت كه چند روز پيش خواستار شعار دادن الله اكبر گفتن شده و خود را سنگ روي يخ كرده بودند. وي در انتقاد به اين وضعيت رقت بار مي نويسد: اين روزها اصلاح طلبان و سبزهاي سايبري دائماً از خود سوال مي كنند چرا مردم به خاطر موسوي و كروبي تظاهرات نمي كنند. چرا كسي الله اكبر نمي گويد. جواب اين است كه مردم حاضر نيستند به خاطر شما هزينه بپردازند. آنها ديدند كه شماها چگونه جنبش شان را دزديديد. ديدند چگونه گروهي را به خيابان كشانديد تا كتك بخورند و دستگير بشوند و آن وقت در لحظه حساس، خودتان فتيله را پايين بكشيد و دنبال سازش باشيد و امتياز بخواهيد (كه خوشبختانه رژيم خوب دستتان را خواند و تودهني بهتان زد). حالا هم مي گويم بيش از اين خودتان را ضايع نكنيد تا رژيم و كيهان به شما پوزخند بزنند.
يك همكار بالاترين نيز پرسيده است: از الله اكبري كه وعده مي داديد چه خبر؟ فعالان محترمي كه هويتشان براي كسي مشخص نيست، لطفاً از اين برنامه ريزي ها تجويز نكنند. اين شيوه جز سرخوردگي و تحقير نتيجه اي دربرنخواهد داشت.
ضدانقلاب ديگري كه از خارج كشور و در پوشش وبلاگ «ايران گرين» فعاليت مي كند، خطاب به سناريست هاي از صحنه غايب تصريح كرد: در بخش لينك هاي داغ و بهترين ها همه جور لينك هست جز داغ كردن فراخوان هايي كه صورت مي گيرد. اين جوري پيش برويم پيروزيم(!)
همكار ديگر شبكه مذكور با سرزنش شعبده بازي هاي رايج در رسانه هاي ضدانقلاب خاطرنشان كرده است: برخي از ما فكر مي كنيم كه با گذاشتن چند لينك تزئيني، كار مهمي كرده ايم. غافل از اينكه رژيم چنين توقعي از ما دارد. اگر نگاهي به بسياري از مطالب وبلاگ هاي مخالف بيندازيم متوجه مي شويم كه بسياري از لينك ها تزئيني است و هيچ دليلي براي تبليغات گسترده در اين زمينه وجود ندارد. مثال همين سايت بالاترين كه خيلي از ما به ديدنش مي رويم يا در اون لينك مي گذاريم، براي يك خبر ورزشي خودمون رو مي كشيم، حالا چي شده؟ هيچي، فلان تيم به مشكل برخورده يا فلان تيم قهرمان شده.
آيا مشكل امروز ما قهرماني فلان تيم يا سقوط فلان تيمه؟ بسياري از ما فقط به فكر اين هستيم كه چند تا امتياز بيشتر بياريم؟

 



گزارش راديو فردا از يك استقبال بسيار سرد در خاورميانه (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا اعلام كرد سخنراني پنجشنبه گذشته باراك اوباما درباره سياست جديد آمريكا با استقبال سرد در خاورميانه مواجه شده است.
راديو فردا اعلام كرد: سخنراني باراك اوباما در وزارت خارجه از پيش به عنوان يك سخنراني مهم يا سخنراني قاهره دوم تلقي مي شد ولي استقبال از آن در خود منطقه خاورميانه چنان سرد بود كه گويا مردم مصر اصلا خبر ندارند چنين سخنراني ايراد شده است. رابرت تيت خبرنگار راديو آزادي در اين باره مي نويسد با وجودي كه رئيس جمهور آمريكا در اين سخنراني مهم پس از حوادث سياسي اخير جهان عرب با صراحت به اين مسائل پرداخت ولي در پايتخت مصر اهميت چنداني پيدا نكرد. به نظر مي رسد كه وعده رئيس جمهور آمريكا براي اعطاي وام يك ميليارد دلاري و بخشش همين مبلغ از بدهي هاي مصر براي كمك به احياي اقتصادي افكار عمومي اين كشور را به خود جلب نكرد.
يكي از رهبران ارشد «جامعه ملي براي تغيير» كه از گروههاي مخالف دولت مصر است در مصاحبه اي با مطبوعات داخلي گفت: «سخنان باراك اوباما عمق و اهميت چنداني ندارد. دولت آمريكا از رژيم هاي ديكتاتوري مصر و كشورهاي ديگر عرب همواره حمايت كرده و مردم، آمريكا را مجبور كردند كه از انقلاب و خيزش هاي اخير حمايت كند.»
خبرنگار راديو آزادي در قاهره مي گويد: «فضاي افكار عمومي اين كشور در مورد سخنراني آقاي اوباما، يا بي تفاوتي و يا بي اهميت شمردن آن بود، برخلاف سخنراني سال 2009 قاهره كه مردم مصر آن را با دقت دنبال كردند، برخي از مردم با يادآوري تعلل و سردرگمي دولت آمريكا در موضع گيري هاي اوليه خود در قبال انقلاب مصر مي گويند رهبران آمريكا تازه از خواب بيدار شده اند».
گزارش ارگان سازمان سيا حاكي است: «بي اعتنايي نسبت به سخنراني باراك اوباما به مصر محدود نمي شود. افكار عمومي جهان عرب به خاطر عدم اشاره مستقيم باراك اوباما به رژيم عربستان سعودي ناراضي هستند. دولت عربستان سعودي براي مقابله با اعتراض هاي مخالفان در بحرين به اين كشور نيروي نظامي اعزام كرده است.»

 



اين شبكه بهائيت هم لو رفت (خبر ويژه)

شبكه اي از وابستگان به بهائيت كه اقدام به تاسيس مخفيانه دانشگاه مجازي كرده و با اين بهانه با دست اندركاران اين شبكه در آمريكا و كانادا در ارتباط بودند، دستگير شده اند.
گزارش رسانه هاي بيگانه حاكي است حداقل 10 و حداكثر 30 تن از سران و مديران اين شبكه بهائي در شهرهاي مختلف دستگير شده اند. خانواده برخي از دستگيرشدگان در ويرجينياي آمريكا و تورنتوي كانادا اقامت دارند. برخي از بهائيان مقيم آمريكا و كانادا به بهانه اين دانشگاه مجازي اقدام به جذب نيرو و رابط مي كردند.
برخي سران گروهك انگليس ساخته بهائيت به اتهام جاسوسي، اقدام عليه امنيت ملي و افساد في الارض در بازداشت به سر مي برند. در حرمت شكني روز ششم دي ماه 1388 (عاشورا) نيز چند تن از نيروهاي ميداني بهائيت كه در اغتشاش آن روز نقش آفريني مي كردند، بازداشت شدند.
سران فراري بهائيت پيوند فلسطيني با رژيم صهيونيستي و لابي صهيونيست ها در آمريكا دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14