(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 خرداد 1390- شماره 19934

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ديدار رهبر انقلاب با خانواده شهيدان جنيدي
رئيس جمهور در همايش «بانوي بصير» : زنان مديران واقعي جامعه بشري هستند
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:ايران فرماندهان «ناو وينسنس» و«زندان گوانتانامو» را تحريم مي كند
صالحي در پكن: ايران و چين مي توانند دوستاني مطمئن براي يكديگر باشند
پريوش سطوتي آزاد شد
ضرب سكه يادبود به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر
تعيين تكليف نيروهاي پيماني آموزش و پرورش
آيت الله جوادي آملي: بايد در تدوين دايره المعارف دفاع مقدس از مبالغه گويي پرهيز شود
واگذاري بخشي از خدمات جهاد كشاورزي به دفاتر پيشخوان دولت
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي: ادبيات دفاع مقدس سبب ماندگاري هنر است
پيكر پدر صنعت اسانس ايران در اردهال كاشان به خاك سپرده شد
تا پايان امسال توليد لامپ فلورسنت در كشور متوقف مي شود
اخبار ادبي و هنري
نماينده مردم تهران در مجلس: مشكل اشتغال با موعظه برطرف نمي شود
فرمانده سپاه بابل خبر داد حضور رهبر انقلاب در دفاع از خرمشهر
فرمانده سپاه قدس: انقلاب ايران عامل بيداري اسلامي و تحولات منطقه است



ديدار رهبر انقلاب با خانواده شهيدان جنيدي

رهبر فرزانه انقلاب با حضور در منزل شهيدان جنيدي با اين خانواده ديدار و گفت وگو كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي شامگاه يكشنبه با حضور در بيت معظم شهيد حاج عبدالحميد جنيدي با خانواده ايشان گفت وگو كرده و درگذشت نصرالله جنيدي تنها پسر شهيد حاج عبدالحميد جنيدي را تسليت گفتند.
رهبر معظم انقلاب در اين ديدار خانواده جنيدي را خانواده اي شاكر و پرگذشت خوانده و افزودند: خداوند متعال رحمت خود را بر خانواده شاكر و پرگذشت و با اخلاص جنيدي روزافزون فرمايد و درجات مرحوم حجت الاسلام جنيدي و فرزندان شهيدش و جوان عزيز تازه در گذشته را متعالي سازد و به بانوي جنيدي و ديگر بازماندگان صبر و سكينه عنايت فرمايد.
گفتني است خانواده جنيدي 4 فرزند خود را تقديم اسلام و انقلاب كرده و اخيرا نيز فرزند شهيد عبدالحميد جنيدي كه تنها نوه پسري مرحوم حجت الاسلام جنيدي بود نيز به رحمت خدا رفت.

 



رئيس جمهور در همايش «بانوي بصير» : زنان مديران واقعي جامعه بشري هستند

رئيس جمهور از زنان به عنوان مظهر مهرباني و عنصر اصلي استقرار ثبات در جامعه ياد كرد و گفت: مديران واقعي جامعه بشري زنان هستند.
محمود احمدي نژاد ديروز در همايش «بانوي بصير» كه به منظور تجليل از زنان برگزيده ايران در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، افزود: اين حقيقت را با افتخار به جهان اعلام مي كنم كه زن ايراني نه تنها موجب افتخار ملت ايران بلكه موجب افتخار همه انسان هاي آزاده و عدالتخواه در جهان است.
وي در ادامه سخنان خود در خصوص مقام زن به شعارها و نظرات ماركسيست ها اشاره و خاطرنشان كرد: يك دوره اي ماركسيست ها با شعار عدالت و برابري آمدند و اولين حقيقتي كه قرباني كردند، زن بود. زن را از اوج معرفت، مهرباني، هدايتگري، تربيت گري و عشق پايين آوردند تا جايي كه به تن دادن كارهاي پست افتخار مي كردند.
رئيس جمهور ادامه داد: بعد از ماركسيست ها سرمايه داران با شعارهاي به ظاهر ديگري آمدند واولين حقيقتي كه در نظام سرمايه داري زير چرخ هاي توسعه طلبي و چپاول ثروت و فرهنگ ملت ها له شد، حقيقت زن بود، آنقدر مقام زن را له كردند كه از وجود زن براي تبليغ كالا استفاده مي كنند.
وي گفت: در اين دوره اخير ديديم كه از دل مركز سرمايه داري عالم افرادي ظهور كردند كه براي راي آوردن در انتخابات و حل مشكل چند سرمايه دار فاسد طراحي و حمله كردند كه حاصل آن كشته شدن بيش از يك ميليون انسان در منطقه ما شد و هر روزه شاهد قطعه قطعه شدن انسان ها هستيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه مستكبران در هر جامعه اي براي تثبيت سلطه خود اول شخصيت زن ها را منهدم كردند يادآور شد: در جامعه اي كه زن احساس هويت و شخصيت نداشته باشد آن جامعه مرده است.
وي جايگاه بالاي زن در فرهنگ مان را ناشي از ماموريت سنگين زن ها دانست و ادامه داد: در برابر خداوند و مسير كمال و اجراي عدالت همه برابرند اما در ماموريت هاي انساني چه طور؟ اما چه طور مي شود نقش مادري را با ساير نقش ها برابر دانست. كدام نقش با نقش مادري برابري مي كند. آنها كه مدعي برابري هستند استدلال كنند. نقش مادري نقش انبيا و همه صالحان تاريخ است.
رئيس جمهور افزود: اگر نقش مادري از جامعه حذف شود، هيچ ارزش، كمال و زيبايي در جامعه باقي نخواهد ماند چرا كه سرچشمه همه خوبي ها از دامن مادر است.
احمدي نژاد بزرگترين ظلم به زن را سلب جايگاه عظمت و نقش آفرين زن ها از آنها دانست و تاكيد كرد: مديران واقعي جامعه بشري زنان هستند.
وي با بيان اينكه در تاريخ زن ها در پذيرش حقيقت از مردها جلوتر بودند، گفت: نقش ويژه زن انحصاري بوده و قابل مبادله نيست چرا كه اگر هر كدام را حذف كنيم جامعه خواهد مرد.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه انسان و ملت بدون ماموريت آرماني و انساني هيچ است، ابراز داشت: يك ملت با آرمان ها و ماموريت هاي تاريخي خود زنده است.
وي افزود: يك رئيس جمهور تازه به دوران رسيده آمريكا و مهره بازيگردانان پشت صحنه مي گويد ما ماموريت داريم به شمال آفريقا رفته و ملت ها را آزاد كرده و به آنها دموكراسي بدهيم البته نمي گويد كه مي خواهيم با اين كار ثروتهايشان را بگيريم بنابراين مي بينيم كه به بي فرهنگ ترين هاي دنيا احساس ماموريت فرهنگي دست داده و عقب مانده ترين انسان ها ادعا مي كنند مسئوليت مديريت و الگو دادن به جامعه را برعهده دارد. چرا ملت ايران اين گونه نباشد؟ و چرا ما بايد بنشينيم و ديگران به ما الگو داده و خودشان را به ما تحميل كنند در حالي كه ما بايد به سرعت به الگو تبديل شويم.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: براي رسيدن به اين آرزوي دست يافتني (تبديل شدن به الگو) باز هم نقش اول و مسئوليت اولا برعهده زنان فرهيخته، شجاع و شجاع پرور ايران است.
در انتهاي اين همايش رئيس جمهور از 50 زن برگزيده كشور كه در حوزه هاي مختلف علمي، پژوهشي و ساير عرصه ها براي كشور افتخار آفريده اند، با اهداي لوح و تنديس همايش« بانوي بصير» تجليل كرد.

 



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: ايران فرماندهان «ناو وينسنس» و «زندان گوانتانامو» را تحريم مي كند

عضو كميسيون امنيت مجلس از اقدام اين كميسيون براي تحريم 26 مقام ارشد آمريكايي به دليل جنايات ضد بشري خبر داد.
فاطمه آليا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح كميسيون امنيت ملي مجلس براي تحريم 26 مقام آمريكايي، گفت كه اين طرح روز سه شنبه نهايي و به هيئت رئيسه مجلس ارائه مي شود تا با تاييد شوراي نگهبان قانون اساسي در قالب قانون به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شود.
وي درباره چگونگي اين تحريم ها افزود: در اين طرح ذكر شده است كه 26 مقام آمريكايي مد نظر مجلس شوراي اسلامي به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطي حق ورود به خاك جمهوري اسلامي ايران را نخواهند داشت.
آليا با تاكيد بر اينكه طرح تحريم 26 مقام آمريكايي از سوي ايران موارد مختلف و متعددي دارد، درباره يكي از موارد آن گفت: طبق اين ماده، دولت موظف خواهد بود كه تمامي قراردادهايي را كه در طرف مقابل، اين 26 مقام سهمي داشته باشند را ملغي كند؛ برخي شركت هاي اروپايي با شركت هاي ايراني روابط اقتصادي دارند كه در شركت هاي طرف اروپايي برخي از مقامات آمريكايي كه نامشان در ليست تحريم گنجانده شده است سهام دار هستند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتظار مي رود روند تحريم مقامات آمريكايي از سوي كشورهاي منطقه و مستقل جهان گسترش يابد، در پاسخ به اين سوال كه آيا آقاي اوباما و بوش در ليست تحريم ها قرار دارند، پاسخ منفي داد و گفت: ما معتقديم كه آقاي بوش و آقاي اوباما به عنوان جنايتكاران جنگي بايد در دادگاه مورد محاكمه قرار بگيرند بر همين اساس اعتقادي به تحريم اين افراد نداريم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه 26 مقام آمريكايي تحريم شده از سوي ايران از جنايتكاران مشهور بين المللي هستند و اسامي آنها در آينده نزديك و به طور رسمي اعلام خواهد شد، تصريح كرد: به طور مثال، ويل راجرز افسر ارشد نيروي دريايي آمريكا و ناخداي سابق ناو وينسنس كه هواپيماي مسافربري ايران را در روي آب هاي خليج فارس مورد هدف قرار داد و هري هريس فرمانده سابق زندان گوانتانامو كه مرتكب شديدترين جنايات ضد بشري شده است در ليست تحريم هاي ايران قرار دارند.
آليا كه با فارس گفت وگو مي كرد، با بيان اينكه جمهوري خواه و دموكرات بودن در انتخاب 26 جنايتكار آمريكايي مورد اهميت نبوده است، خاطرنشان كرد: آنچه براي مجلس شوراي اسلامي به عنوان زبان گوياي ملت ايران حائز اهميت بوده، جنايت هاي ضد بشري 26 مقام تحريم شده بوده است نه اينكه آقايان از كدام جناح آمريكا بوده و هستند.
تشكيل بانك اطلاعاتي
نقض حقوق بشر در آمريكا و اروپا
كميته حقوق بشر مجلس به زودي بانك اطلاعاتي نقض حقوق بشر در اروپا و آمريكا را بررسي مي كند.
كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي قصد دارد در آينده، سازمان هاي مردم نهاد را به لحاظ ساختاري و محتوايي تقويت كند.
كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي به زودي بانك اطلاعاتي براي سازمان هاي مردم نهاد تشكيل خواهد داد تا اين سازمان ها بتوانند نقض حقوق بشر در اروپا و آمريكا را مورد بررسي قرار دهند.
در اين باره زهره الهيان رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي به فارس گفت كه نقض آشكار حقوق بشر در آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي از جمله انگليس به هيچ عنوان قابل تحمل نيست و سازمان هاي مردم نهاد بايد تمركز بيشتري به نقض حقوق بشر در اين كشورها داشته باشند.
محمد كريم عابدي نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس نيز گفت كه مجلس شوراي اسلامي با تقويت سازمان هاي مردم نهاد قصد دارد نقض حقوق بشر در آمريكا و انگليس را به گوش جهانيان برساند و از تمامي ملت ها و حكومت هاي مستقل جهاني براي حراست از حقوق انساني مردم آمريكا و انگليس كمك بگيرد.

 



صالحي در پكن: ايران و چين مي توانند دوستاني مطمئن براي يكديگر باشند

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با همتاي چيني اش در پكن درباره مسائل منطقه اي، بين المللي و راه هاي گسترش روابط دو جانبه گفت وگو و تبادل نظر كردند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در سفر دو روزه خود به چين ديروز با يانگ جيه چي وزير امور خارجه چين ديدار و گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه چين در اين ديدار گفت: انتظار دارم در اين ديدار درباره روابط ايران و چين، مسائل منطقه اي و بين المللي با شما صحبت و گفت وگو كنيم.
وي با ابراز اميدواري و با اشاره به سفر وزير امور خارجه ايران به پكن ادامه داد: اين سفر دستاوردهاي مهمي را به همراه دارد.
همچنين وزير امور خارجه كشورمان با ابراز خرسندي از سفر به پكن گفت: اين سفر براي اولين بار به طور رسمي از زمان عهده گيري اين مسئوليت انجام شده است. چين و ايران دو كشور باستاني هستند كه بيش از چند هزار سال تاريخ دارند، چين در شرق آسيا يك كشور اثرگذار و ايران در غرب آسيا يك كشور مهم است.
وي ادامه داد: با توجه به جايگاه هاي مهم ايران و چين اين دو كشور مي توانند با كمك به يكديگر مسائل مهمي را مطرح كنند و در رابطه با مسائل بين المللي و منطقه اي صحبت كرده و رايزني كنند.
وزير امور خارجه كشورمان اضافه كرد: چين به عنوان كشور نوظهور اقتصادي از اهميت زيادي برخوردار است و ايران به عنوان يك كشور مستقل و داراي منابع انرژي مي تواند يك دوست مطمئن براي چين باشد.
پس از اين اظهارات از سوي دو طرف مذاكرات دوجانبه پشت درهاي بسته بدون حضور خبرنگاران ادامه يافت.
شركت صالحي
در اجلاس غيرمتعهدها
هيئت جمهوري اسلامي ايران به رياست علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در شانزدهمين اجلاس وزيران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها (NAM) در بالي اندونزي شركت خواهد كرد.
نشست ميان دوره اي وزيران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها (در دوره رياست سه ساله مصر بر اين جنبش) در فاصله 5-2 خرداد ماه 1390 (برابر با 27-23 ماه مه 2011) در بالي اندونزي برگزار خواهد شد.
پيش نويس سند نهايي نشست وزيران كه منبعث از سند نهايي اجلاس پانزدهم سران غيرمتعدها (شرم الشيخ تيرماه 1388) است، توسط نمايندگان كشورها و طي جلسات كارشناسي دفتر هماهنگي جنبش در نيويورك تدوين شده است و مي بايد در نشست وزراء در بالي به تصويب برسد. اين سند مشتمل بر 604 بند در سه فصل است:
فصل اول: موضوعات مهم جهاني از قبيل تقويت چندجانبه گرايي، حل و فصل صلح آميز مناقشات، فرهنگ صلح و گفتگوي ميان فرهنگ ها، مذاهب و تمدن ها، محكوميت توهين به مذاهب، اصلاح در سازمان ملل متحد و شوراي امنيت، خلع سلاح بين المللي، تروريسم و نقش جنبش غيرمتعهدها در عرصه بين الملل:
فصل دوم: موضوعات سياسي منطقه اي در حوزه هاي خاورميانه (فلسطين و لبنان)، آسيا (افغانستان، عراق و سوريه)، آفريقا (سودان، سومالي) و موضوعات مربوط به كشورهاي آمريكاي جنوبي:
فصل سوم: موضوعات مربوط به توسعه و حقوق بشر شامل بحران هاي مالي و اقتصادي جهان، تجارت و بازرگاني، امنيت غذايي، انرژي، بهداشت، مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر، فساد مالي، تغييرات اقليمي جهان، مهاجرت و فن آوري اطلاعات و ارتباطات.
گفتني است وزراي خارجه ايران و مصر قرار است در حاشيه اين نشست با يكديگر ديدار و پيرامون راه هاي تقويت و گسترش روابط دو جانبه گفت وگو كنند.

 



پريوش سطوتي آزاد شد

سرويس سياسي-
پريوش سطوتي (همسر دكتر حسين فاطمي) كه به خاطر ارتباط با جريان انحرافي دستگير شده بود يكشنبه شب با سپردن تعهد و وثيقه لازم از زندان آزاد شد.
پريوش سطوتي فروردين ماه 88 به درخواست اسفنديار رحيم مشايي به تهران بازگشته بود و در تمام اين مدت در هتل لاله اقامت داشت.
رئيس دفتر رئيس جمهور در زمان حضور وي در ايران ملاقاتي را بين وي و دكتراحمدي نژاد ترتيب داد.
دادستان تهران چندي قبل در پي دستگيري سطوتي اظهار كرده بود: وي بازداشت است.گزارشات بسياري در مورد وي به ما واصل شده است. درخصوص اقداماتي كه در رابطه با اموال برخي ايراني ها، ملاقات هايي كه انجام داده و طلاهايي كه به همراه داشته تحقيقات مفصلي صورت گرفته و تحقيقات ما همچنان ادامه دارد.
پريوش سطوتي يكي از اعضاي شوراي ايرانيان خارج از كشور بود؛ بودجه اين شورا اخيرا به خاطر فعاليت هاي غيرقانوني توسط مجلس شوراي اسلامي از رديف بودجه حذف شد. شوراي ايرانيان خارج از كشور كه در دولت اصلاحات زيرنظر رئيس جمهور تشكيل شده بود در دولت احمدي نژاد زير نظر رئيس دفتر رياست جمهوري قرار گرفت و در اين مدت 2 همايش بين المللي در تهران و 12 همايش منطقه اي در لندن، نيويورك، پاريس، لس آنجلس، دبي و استانبول و... برگزار كرد.

 



ضرب سكه يادبود به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر

سرويس اقتصادي -
بانك مركزي به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر سكه 500ريالي ضرب كرد.
مديركل سازمان توليد اسكناس و مسكوك بانك مركزي دراين باره گفت: از ابتداي سال جاري توليد سكه يادبودي به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر (روز سوم خرداد)، در دستور كار طراحي سازمان قرار گرفت كه پس از دريافت ايده هاي مختلف و ارائه طرح هاي متنوع، زيباترين و مناسب ترين طرح، انتخاب و به تاييد رئيس كل بانك و تصويب وزير امور اقتصادي و دارايي رسيد و مراحل ضرب و بسته بندي اين سكه طي شد و انشاءا... در روز حماسه فتح خرمشهر منتشر مي شود.
صنيعي درخصوص مشخصات فيزيكي اين سكه گفت: سكه يادبود مورد بحث 500ريالي است كه آلياژ آن آلومينيوم برنز، وزن آن 5/3گرم و قطر آن 3/20ميلي متر مي باشد و عيار و رنگ اين سكه دقيقاً همانند سكه هاي رايج 250، 500 و 1000 ريالي است.
وي افزود: طرف ديگر سكه يادبود 500 ريالي شامل طرح گل لاله است كه نشان از روح با عظمت جوانان رشيد با نام و گمنامي دارد كه جان بر كف جنگيدند و خون پاك خود را عاشقانه نثار خونين شهر كردند و نقش كبوتر كه بر يكي از گل برگ هاي لاله، تصوير شده، نمادي است از آزادي و رهايي شهيد از تمامي قيد و بندهاي زميني، براي آزاد نمودن زمين مقدسي از وطن.
سه طرف اين لاله را لاله هاي ديگر پوشانده اند و جمله معروف «خرمشهر را خدا آزاد كرد» از حضرت امام خميني(ره) در بالاي گل لاله نقش بسته است.
ضيعمي ادامه داد: حدود 50 ميليون قطعه از اين سكه ضرب و منتشر خواهد شد.

 



تعيين تكليف نيروهاي پيماني آموزش و پرورش

مدير كل امور اداري وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود نيروهاي پيماني كه با بيش از 3 سال سابقه هنوز استخدام نشده اند، گفت: در حال جمع آوري آمار دقيق اين نيروها هستيم تا تعيين تكليف شوند.
جعفر بابايي در خصوص تعيين تكليف نيروهاي پيماني آموزش و پرورش كه بيش از 3 سال سابقه كار دارند، اظهار كرد: مبناي قانوني استخدام هاي صورت گرفته در آموزش و پرورش طي ساليان متوالي، مصوبات مجلس شوراي اسلامي با تصميمات سازمان مديريت و برنامه ريزي سابق (معاونت كنوني برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري) بوده است و در رابطه با استخدام نيروهاي پيماني نيز پيگير هستيم تا مشكل آنها رفع شود.
وي افزود: نيروهايي داريم كه با داشتن 3 سال سابقه پيماني تاكنون استخدام نشده اند و هم اكنون به صورت استان به استان در حال جمع آوري آمار دقيق آنها هستيم تا تعيين تكليف شده و مشكل آنها برطرف شود.
بابايي ادامه داد: براساس رأي وحدت رويه ديوان عدالت اداري، 3 سابقه فعاليت پيماني شرط استخدام اعلام شده است.
مدير كل امور اداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ميزان رشد حقوق و مزاياي كاركنان اين وزارتخانه در سال 90 به فارس گفت: در لايحه بودجه ارائه شده به مجلس، ميزان رشد حقوق كاركنان دولت 6 درصد تعيين شده بود اما اين مطلب هنوز رسماً ابلاغ نشده است و تا زماني كه قانون بودجه 90 رسماً به دست ما نرسد، نمي توانيم در رابطه با اين مسئله اظهار نظر كنيم.

 



آيت الله جوادي آملي: بايد در تدوين دايره المعارف دفاع مقدس از مبالغه گويي پرهيز شود

آيت الله جوادي آملي در ديدار اعضاي ستاد حوزوي تدوين دايره المعارف دفاع مقدس گفت: سعي شود در اين دايره المعارف پرگويي و مبالغه گويي نشود تا با گزيده نويسي بتوان از آن يك كتاب درس تهيه كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار اعضاي ستاد حوزوي تدوين دايره المعارف دفاع مقدس اظهار داشت: در دايره المعارف دفاع مقدس بايد كتابي بدون خلاف و مبالغه داشته باشيم تا ذخيره اي براي نظام شود.
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان كرد: عالمان دين با هدف اصلي حفظ دين و مبارزه با ستم ظالمان پاي به جبهه گذاشته اند.

 



در آينده نزديك صورت مي گيرد
واگذاري بخشي از خدمات جهاد كشاورزي به دفاتر پيشخوان دولت

تبريز- خبرنگار كيهان:
بزودي در هفته جهاد كشاورزي، بخشي از خدمات جهاد كشاورزي به دفاتر پيشخوان دولت واگذار مي شود.
رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: با مشاركت دفاتر مزبور و ارايه خدمات موردنظر در آن ها، هزينه هاي جهاد كشاورزي بسيار كاهش مي يابد.
«مسعود محمديان» در عين حال افزود: دفاتر پيشخوان دولت در جهت سياست دولت مبني بر پرداخت يارانه شير به دامداران و توليدكنندگان، مي توانند مؤثر واقع شوند.
محمديان كه در جمع مشترك مسئولان جهادكشاورزي و پست آذربايجان شرقي سخن مي گفت، تصريح ساخت: توسعه فعاليت اين دفاتر در سطح روستاها موجب كاهش قيمت تمام شده و افزايش توليد و رشد بازارهاي فروش مي شود.

 



رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي: ادبيات دفاع مقدس سبب ماندگاري هنر است

رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي گفت: ادبيات دفاع مقدس سبب ماندگاري هنر است در غير اين صورت نتيجه اي از هنر گرفته نمي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، محسن مومني شريف شامگاه يكشنبه در مراسم رونمايي از كتاب «يك وجب و چهار انگشت» حوزه هنري گيلان، با اشاره به اين كه وظايف ادبيات متعهد موجب اميدواري زندگي در دنيا مي شود.
وي هنر برگرفته از انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را سبب اميدواري انسان ها در زندگي دانست و خاطرنشان كرد: مردم ما پس از انقلاب اسلامي داراي يك هويت انقلابي شدند كه از ايمان به خدا نشات گرفته است.
مومني شريف كتاب مذكور را براي انسان بسيار ارزشمند خواند و بيان داشت: توسعه اينگونه هنرها ارزشمند است و اگر هنر در اين راستا قرار گيرد مي تواند مثمرثمر باشد و انسان را در ادامه زندگي اميدوار كند.
وي هنر امروز جهان را موجب نااميدي انسان در زندگي و سبب ايجاد اضطراب و نگراني عنوان كرد و افزود: دردفاع مقدس جلوه ها و قصه هاي ما كه توصيف عمليات بود، ديده مي شود و ادبيات و هنر دفاع مقدس موجب ماندگاري هنر است در غير اين صورت نتيجه اي حاصل نمي شود.
مومني شريف انتشار و توزيع اينگونه كتاب ها را مستلزم دقت لازم دانست و تصريح كرد: توزيع اين كتاب در دانشگاهها مي تواند موضوع قابل توجهي باشد.

 



پيكر پدر صنعت اسانس ايران در اردهال كاشان به خاك سپرده شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
پيكر پدر صنعت اسانس ايران در صحن امامزاده سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال و در كنار قبر سهراب سپهري به خاك سپرده شد.
سيدحسين حجازي، پدر صنعت اسانس ايران صبح يكشنبه در سن 66 سالگي و هنگام بازديد از كارخانه باريج اسانس(توليد داروهاي گياهي) دچار حمله قبلي شد و دار فاني را وداع گفت.
حجازي در طول زندگي پربار خود علاوه بر تاسيس شركت تعاوني مسكن و صندوق قرض الحسنه براي حمايت از كارگران خود كه بالغ بر 400 نفر مي باشند، در زمينه كمك به ازدواج جوانان و مساعدت به محرومين يد طولايي داشت.
وي در عرصه ورزش هم در رشته هاي واليبال، تنيس روي ميز و پرورش اندام سرمايه گذاري كرده و چندين سال به عنوان رئيس هيئت واليبال كاشان همواره در پيشبرد اين ورزش در شهرستان كوشا بود. وي بنيانگذار باشگاه فرهنگي ورزشي باريج اسانس كاشان است.

 



تا پايان امسال توليد لامپ فلورسنت در كشور متوقف مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان بهره وري انرژي كشور از تحت حمايت قرار گرفتن كارخانجات توليدكننده تجهيزات پربازده برقي اعم از يخچال، يخچال فريزر، كولر و روشنايي خبر داد.
سعيد مهذب ترابي در حاشيه برگزاري چهارمين همايش مديريت انرژي در فرهنگسراي مهر كاشان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: اميدواريم با حمايت از اين كارخانجات براي تغيير خط توليد محصولات آنها در رتبه هاي «اي» و «جي» وارد چرخه انرژي كشور شود.
وي گفت: با همكاري كارخانجات توليدكننده لامپ هاي فلورسنت كشور، اين صنايع در حال تغيير خط توليد خود هستند.
وي از توقف توليد لامپ فلورسنت توليد داخل تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: تا پايان امسال ديگر لامپ فلورسنت «تي10» و «تي12» داخل كشور توليد خواهد شد و بيشتر لامپ هاي «تي57» و «تي8» توليد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه تغيير خط توليد اين كارخانجات امسال انجام خواهد شد، بيان داشت: هدفمند كردن يارانه ها باعث شده تا مردم نسبت به مصرف انرژي حساسيت بيشتري داشته باشند.
به گفته وي، ايجاد حساسيت براي مصرف درست انرژي مي تواند 10درصد رفتارهاي نادرست استفاده از انرژي را تغيير و منجر به كاهش انرژي شود و در ادامه نيز با تغيير تكنولوژي، مردم به سمت بهينه سازي در مصرف انرژي خواهند رفت.

 



اخبار ادبي و هنري

سياسي ترين فيلم تاريخ سينماي ايران كليد خورد
سياسي ترين فيلم تاريخ سينماي ايران با موضوع فتنه سال 88 اول خرداد كليد خورد.
اين فيلم «قلاده هاي طلا» نام دارد و به كارگرداني «ابوالقاسم طالبي» ساخته مي شود.
تهيه كنندگي اين فيلم نيز برعهده محمد خزاعي است و بازيگراني چون داريوش اسدزاده، دكتر محمود عزيزي، امين حيايي، مريلا زارعي، محمدرضا شريفي نيا، حميدرضا پگاه، علي رام نورايي، نيلوفر خوش خلق، حسين سحرخيز، اكبر سنگي، مهدي صبايي، كيانوش گرامي، بهادر زماني، كبري حسن زاده، اكبر پاكزاد، حامد بيسادي، عباس شوقي، مافي، عاطفه منصوري، داوود مقدادي، محسن اميري، حميدرضا رسولي، طناز دهقان، علي اصغر طبسي، مجيد رسوليان، سياوش اكبري صفت، محمدرضا شكريان، ساينا بازرگان، مژگان ترانه، ستاره صفي خاني و... در آن نقش آفريني مي كنند.
انتقال يك فيلم ممنوعه به جشنواره كن از طريق كيك!
فيلم جعفر پناهي در يك كيك پنهان شد و توسط يك زن مسافر به فرانسه منتقل گرديد!
صداي آلمان در سايت خود نوشت: گرچه جعفر پناهي، كارگردان سرشناس ايراني ممنوع الخروج است و اجازه شركت در جشنواره فيلم كن در فرانسه را ندارد، اما جديدترين فيلم وي بطور پنهاني به اين جشنواره راه يافته است. سرگئي توبيانا، سرپرست «موسسه سينمايي فرانسه» و يكي از پشتيبانان پناهي در روز جمعه (30 ارديبهشت/ 20مه) اعلام كرد كه فيلم پناهي در يك كيك پنهان شده بود و توسط يك زن مسافر به فرانسه آورده شده است.
آخرين اثر هنري پناهي با عنوان «اين فيلم نيست» بر روي يك حافظه فلش ضبط و در درون يك كيك جاسازي شده بود. مدت فيلم 75 دقيقه است و روايتگر يك روز زندگي پناهي در خانه خود در ايران است. اين فيلم مستند توسط مجتبي ميرطهماسب، همكار پناهي فيلمبرداري شده است.
پناهي فيلمساز ضعيفي است كه فيلم هاي وي در ايران تماشاگري ندارد. اين فيلم ها صرفا به دليل سياه نمايي نسبت به ايران، در جشنواره هاي سياسي مانند كن، هدف توجه قرار مي گيرند.
پناهي دستيار عباس كيارستمي بوده و در كنار چند سينماگر صهيونيست، به حمايت از آشوب هاي سال 88 پرداخت.
اعتراض مسلمانان به حضور فيلم ضد اسلامي در كن
توهين به سنت هاي اسلامي توسط كارگردان صهيونيست موجب اعتراض به فيلم «چشمان زنان» در جشنواره كن شد.
به گزارش فارس، فيلم فرانسوي رومانيايي «چشمان زنان» به كارگرداني «رادو ميهايليانو» اسرائيلي پس از نمايش جشنواره فيلم كن مورد انتقاد شديد مسلمانان قرار گرفته است.
بنابر گزارش پايگاه خبري العربيه، محافل فرهنگي مسلمان حاضر در جشنواره كن اعلام كرده اند فيلم «چشمان زنان» به آداب و رسوم كشورهاي عربي و به ويژه مراكش توهين كرده است.
يك فلسطيني درباره انقلاب بحرين مستند مي سازد
منصور الوالي، تهيه كننده و مستندساز فلسطيني با تاكيد بر اين كه سانسور حوادث بحرين بدتر از جرائم آل خليفه است، گفت: قصد دارم به زودي با سفر به بحرين حوادث جاري در اين سرزمين را مستند كنم.
منصور الوالي تهيه كننده و مستندساز فلسطيني در گفت وگو با شبكه «آي فيلم» با ابراز تاسف از شهادت مردم در ليبي و بحرين گفت: اين كشتارها تنها به خاطر آن صورت مي گيرد كه مردم به شكل مسالمت آميز خواسته هاي خود از جمله مشاركت سياسي را بيان كرده اند.
وي كه هم اكنون در ابوظبي زندگي مي كند درباره جنايتها در بحرين نيز تصريح كرد: من شاهد تصاوير و عكس هايي از كشته شدن مردم بحرين بوده ام و اين تصاوير و به ويژه تصاوير شكنجه مردم بحرين غيرقابل تصور و تحمل است و فكر نمي كردم قساوت حاكمان عربي به اين حد رسيده باشد.
نمايش اسناد و عكس هاي ديده نشده انقلاب اسلامي
به مناسبت فرارسيدن سالگرد قيام 15خرداد، نمايشگاهي از عكس ها و سندهاي ديده نشده از انقلاب اسلامي در فرهنگسراي خاتم به نمايش درآمده است.اين نمايشگاه تا پايان خرداد سال جاري داير است.
نمايشگاه «خرمشهر، شهري كه...» در مجلس شوراي اسلامي
نمايشگاهي دو روزه با موضوع «آزادي خرمشهر» به همت انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس در ورودي اصلي ساختمان مجلس شوراي اسلامي برگزار شده است.
اين نمايشگاه دربرگيرنده 60 قطعه عكس سياه و سفيد و رنگي است كه منتخبي از عكس هاي جلد هشتم و نهم مجموعه كتابهاي جنگ تحميلي (كتاب خرمشهر و شهدا) مي باشد.
نمايشگاه «خرمشهر، شهري كه خدا آزاد كرد» با هدف معرفي كتابهاي مذكور به نمايندگان صورت گرفته است تا با آشنايي نسبي ايشان، شرايط معرفي و نشر آثار اين حوزه، در قالبي تخصصي استمرار يابد. در اين نمايشگاه آثار 40 هنرمند عرضه شده است.

 



نماينده مردم تهران در مجلس: مشكل اشتغال با موعظه برطرف نمي شود

نماينده مردم تهران در مجلس گفت

 



فرمانده سپاه بابل خبر داد حضور رهبر انقلاب در دفاع از خرمشهر

بابل-خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه بابل از حضور رهبر معظم انقلاب در دفاع مردم خرمشهر خبر داد.
سرهنگ عليرضا مرادي درخصوص ايثار و رشادت رزمندگان در دفاع خرمشهر گفت: اگر ماهها فيلم و كتاب نوشته شود و به نمايش درآيد نمي تواند گوشه اي از خودگذشتگي آنان را به نمايش درآورد.
وي گفت: عليرغم تمام ناهماهنگي ها و كارشكني دست اندركاران آنزمان به خصوص شخص رئيس جمهور وقت رزمندگان حاضر در خرمشهر و مردم بومي كه همه استعداد جنگي به دو گردان هم نمي رسيد در مقابل چند لشكر تا بن دندان مسلح 33 روز مقاومت كردند كه در اين ميان شخص مقام رهبري در كنار رزمندگان 33 روز مقاومت كردند.

 



فرمانده سپاه قدس: انقلاب ايران عامل بيداري اسلامي و تحولات منطقه است

فرمانده سپاه قدس گفت: انقلاب اسلامي ايران مهمترين نقش را در بيداري اسلامي، تحولات منطقه و شكست قدرت پوشالي اسرائيل و آمريكا داشته است.
به گزارش ايرنا، سرلشكر «قاسم سليماني» يكشنبه شب در يادواره شهداي مدرسه علميه حقاني قم خاطرنشان كرد: شكست ميداني آمريكا در عراق و افغانستان رقم خورده است. اين فرمانده نظامي همچنين گفت: جنگ 33 روزه حزب الله كه به شكست اسرائيل منجر شد از ديگر عوامل مهم بيداري اسلامي و تحولات اخير منطقه است.
سليماني اظهار داشت: پيروزي حزب الله لبنان و جنبش حماس بر رژيم صهيونيستي، بدون انقلاب اسلامي امكان پذير نبود.
وي يادآور شد: امروز ثمره خون شهدا و جانفشاني هاي ملت ايران را در سرزمين هاي اسلامي مشاهده مي كنيم، قدرت پوشالي آمريكا و اسرائيل شكسته شده و انقلاب هر روز به سمت اقتدار در حركت است.
وي اظهار داشت: اين حوادث ثمره انقلاب اسلامي است و ريشه ديني و اسلامي دارد و اين تفكر رهبر معظم انقلاب نيز مي باشد.
سليماني گفت: اگر انقلاب اسلامي ايران نبود و آمريكا در افغانستان و عراق پيروز مي شد قطعا روياي خاورميانه بزرگ به حقيقت مي پيوست.
وي اظهار داشت: دشمنان با طرح خاورميانه بزرگ دنبال تجزيه كشورهاي اسلامي مانند سال 1917 بودند ولي مقاومت و ايستادگي جمهوري اسلامي از اين مسئله جلوگيري كرد.
يادواره بيش از 80 شهيد مدرسه علميه حقاني با حضور طلاب و فضلاي حوزه هاي علميه در اين مدرسه برگزار شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14