(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 خرداد 1390- شماره 19934

نبيه بري در اعتراض به دخالت هاي واشنگتن فرستاده اوباما را نپذيرفت
سوءقصد به جان اردوغان براي بار دوم ناكام ماند
اقتصاددان آمريكايي: طراح رسوايي اخلاقي رئيس IMF آمريكاست
ديكتاتور يمن براي بار سوم «نه» گفت مردم : حاكم دروغگو بايد برود
مردم بحرين در مورد اعدام مبارزان به آل خليفه هشدار دادند
مردم گرجستان فردا را روز خشم اعلام كردند
اوباما: شك نكنيد امنيت ما در گرو امنيت اسرائيل است
جمعه خشم در كويت آل صباح به وحشت افتاد
شكست سنگين سوسياليست هاي حاكم در انتخابات اسپانيا
زد و خورد پليس با معترضان در خيابان هاي مغرب
تروريست ها در كراچي پايگاه هوايي پاكستان را به آتش كشيدند
رئيس جريان توحيد لبنان: غرب در سوريه مداخله كند اسرائيل را به آتش مي كشيم



نبيه بري در اعتراض به دخالت هاي واشنگتن فرستاده اوباما را نپذيرفت

رئيس مجلس لبنان در اعتراض به دخالت هاي آمريكا در امور داخلي لبنان فرستاده رئيس جمهور اين كشور را نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نبيه بري در گفت وگو با روزنامه لبناني السفير اظهار داشت، من به خاطر محكوم كردن دخالت آشكار آمريكا در امور داخلي لبنان به ويژه پيرامون تشكيل دولت، دعوت جفري فلتمن فرستاده ويژه باراك اوباما به لبنان را براي ديدار نپذيرفتم.وي افزود: كشوري كه داعيه حمايت از حقوق بشر را سر مي دهد چگونه جنايات عليه مردم بي گناه فلسطين را ناديده مي گيرد ولي به امنيت رژيم صهيونيستي حساسيت نشان مي دهد و ابراز نگراني مي كند؟
نبيه بري نسبت به دخالت هاي آمريكا در امور داخلي سوريه نيز واكنش نشان داد و اين دخالت ها را محكوم كرد.

 



سوءقصد به جان اردوغان براي بار دوم ناكام ماند

نيروهاي امنيتي تركيه سوءقصد عليه نخست وزير اين كشور در استان «شيرناك» را خنثي كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نيروهاي امنيتي تركيه بمبي حاوي 36 كيلوگرم مواد منفجره كه قرار بود امروز در مسير حركت كاروان حامل «رجب طيب اردوغان» منفجر شود را خنثي كردند. اين بمب در استان شيرناك كار گذاشته شده بود و اردوغان امروز قرار است در يك اجتماع انتخاباتي در اين استان شركت و سخنراني كند.
چاشني بمب ياد شده، كنترل از راه دور بوده است و اين بمب در زير پلي كه كاروان اردوغان قرار بود از روي آن عبور كند، كار گذاشته شده بود. چند هفته قبل نيز كاروان انتخاباتي اردوغان در استان كاستامانو در شمال تركيه، مورد سوءقصد مشابه قرار گرفته بود.

 



اقتصاددان آمريكايي: طراح رسوايي اخلاقي رئيس IMF آمريكاست

اقتصاددان آمريكايي از دسيسه آمريكا براي به زير كشيدن رئيس صندوق بين المللي پول پرده برداشت.
به گزارش راشا تودي، به نقل از «آدريان سالبوچي»، اقتصاددان و نويسنده مشهور آمريكايي، «استراوس كان»، رئيس صندوق بين المللي پول قرباني دسيسه آمريكايي ها شده است، بنا به اعلام اين اقتصاددان آمريكايي، از آنجايي كه «كان» از مخالفان استيلاي جهاني دلار بود و همواره با استفاده دلار آمريكا به عنوان تنها ذخيره ارزي جهاني مخالفت مي كرد، آمريكايي ها تصميم به كنار زدن وي گرفتند.
به اعتقاد «سالبوچي»، مخالفت ها با قدرت انحصاري دلار آمريكا براي «كان» گران تمام شد، و اين كه او همواره مي خواست صندوق بين المللي پول از نفوذ آمريكا دور بماند.
اين نويسنده همچنين تصريح كرد: هر اقدامي كه در زمينه به چالش كشيده شدن دلار آمريكا صورت پذيرد، براي واشنگتن مشكل آفرين خواهد بود در نتيجه آمريكا با آن مقابله مي كند.
به اعتقاد اين كارشناس اقتصادي، سقوط شديد ارزش دلار آمريكا، به منزله فروپاشي اقتصاد آمريكاست، و آمريكا به كسي اجازه نمي دهد اقتصاد متزلزلش را فرو بپاشد.
گفتني است، رئيس 62 ساله صندوق بين المللي پول چندي پيش در هتلي واقع در منهتن نيويورك به اتهام تلاش براي تجاوز به خانم مستخدم اين هتل دستگير و روانه زندان شد.
وي تاكنون چند جلسه در دادگاه حضور يافته و به دفاع از خود پرداخته است. اين رسوايي باعث شد وي از رياست صندوق كنار گذاشته شود.
«كان» در صورت گناهكار شاخته شدن به 25 سال زندان محكوم مي شود.

 



ديكتاتور يمن براي بار سوم «نه» گفت مردم : حاكم دروغگو بايد برود

ديكتاتور يمن براي بار سوم طرح دوستان خود در شوراي همكاري خليج فارس را كه با حمايت آمريكا براي كناره گيري از قدرت تهيه شده بود رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي عبدالله صالح براي بار سوم از امضاي طرح آشتي ملي با مخالفان كه قرار بود به بحران سياسي در كشورش خاتمه دهد خودداري كرد تا همچنان ثابت كند كه در انجام وعده هاي خود صادق نيست و قصد كناره گيري از قدرت را ندارد.
امتناع عبدالله صالح از امضاي اين توافقنامه در حالي است كه اين توافق براساس طرحي كاملاً ساخته و پرداخته متحدان او يعني آمريكا و عربستان سعودي است.
وي در توجيه امضا نكردن خود اظهار داشت، خلأ سياسي به وجود آمده در اثر كناره گيري وي فرصت را براي فعاليت گروه القاعده در كشور فراهم خواهد كرد.وي با بهانه كردن القاعده همچنين مدعي شد كه در صورت كناره گيري او از قدرت، جنگ داخلي در اين كشور به راه خواهد افتاد و آنگاه مخالفان مسئول وضع به وجود آمده خواهند بود.
طبق طرح شوراي همكاري خليج فارس، وي با امضاي اين طرح مي توانست از مصونيت سياسي برخوردار شود و به صورت آبرومندانه قدرت را پس از 33 سال در اين كشور ترك كند.
اگر صالح اين توافقنامه را امضا مي كرد سومين رئيس جمهور ديكتاتور عربي بود كه با تظاهرات مردمي سرنگون مي شد. تظاهراتي كه از ماه ژانويه گذشته آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.
در همين رابطه شوراي همكاري خليج فارس پس از ناكامي در حل بحران يمن طرح پيشنهادي خود را به حالت تعليق درآورد.
شوراي وزيران خارجه شش كشور عضو شوراي همكاري علت اين تعليق را فراهم نبودن وضعيت كنوني براي توافق به خصوص امتناع علي عبدالله صالح از امضاي آن اعلام كردند.
از سوي ديگر، صدها هزار تن از مخالفان علي عبدالله صالح با برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا و ديگر شهرهاي يمن بار ديگر بر سرنگوني هر چه سريع تر علي عبدالله صالح تأكيد كردند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند «عبدالله صالح دروغگو است و بايد قدرت را ترك كند.»
مردم يمن همچنين تأكيد كردند برخلاف ادعاهاي ديكتاتور يمن مخالفان قصد جنگ داخلي ندارند و فقط مي خواهند علي عبدالله صالح از قدرت كناره گيري كند.
تظاهركنندگان اظهار داشتند مردم اگر قصد جنگ داخلي را داشتند مسلح مي شدند اما برگزاري تظاهرات مسالمت آميز و استفاده نكردن از سلاح نشان مي دهد كه مخالفان قصد جنگ با حكومت را ندارند.
انقلابيون يمن همچنين تصريح كردند علت كشته شدن بسياري از مخالفان در حوادث اخير سركوب شديد از سوي نيروهاي امنيتي عبدالله صالح است كه به انواع سلاح ها مجهز هستند.
نيروهاي امنيتي و پليس يمن در صنعا با تظاهركنندگان درگير شدند كه به گفته يك مقام پزشكي يك كشته و يك مجروح برجاي گذاشت.
همچنين تعدادي از مزدوران مسلح علي عبدالله صالح در اعتراض به اقدام شوراي همكاري خليج فارس براي تحت فشار قراردادن رئيس جمهور يمن براي امضاي توافقنامه ساختمان سفارت امارات در صنعا را كه سفيران آمريكا، انگليس، نماينده اتحاديه اروپا و دبير كل اتحاديه عرب در آن حضور داشتند را محاصره كردند.
اين سفيران و نمايندگان براي مراسم امضاي توافقنامه به سفارت امارات رفته بودند.
هواداران علي عبدالله صالح با چاقو، خنجر و شمشير خيابان هاي اطراف سفارتخانه را مسدود كردند اين وضعيت چندين ساعت ادامه داشت تا اينكه به گفته شاهدان عيني يك هلي كوپتر با پرواز بر فراز ساختمان سفارتخانه اين افراد را به جاي ديگر منتقل كرد.
دولت ابوظبي اعتراض شديد خود را نسبت به اين اقدام به دولت يمن ابراز كرده
است.

 



مردم بحرين در مورد اعدام مبارزان به آل خليفه هشدار دادند

سرويس خارجي-
به رغم اتخاذ تدابير شديد امنيتي در بحرين مردم اين كشور در مناطق مختلف در اعتراض به تاييد حكم اعدام و حبس ابد مبارزان سياسي تظاهرات كردند.
مردم بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف مخالفت خود را با تاييد حكم اعدام دو تن از شيعيان اين كشور به جرم شركت در تظاهرات اعلام كردند.
تظاهركنندگان رژيم آل خليفه را تهديد كردند در صورت اعدام جوانان مخالف نظام، شكل مبارزه تغيير خواهد كرد و به مرحله اي جديد تبديل خواهد شد.
شهروندان بحريني همچنين با اعلام اين كه، آمريكا، عربستان و رژيم صهيونيستي در جنايات آل خليفه شريك و همدست هستند اظهار داشتند به زودي آتش اين جنايات دامن خود اين جنايتكاران را خواهد گرفت.
يك فعال بحريني نيز تاكيد كرد، سياست هاي سركوب رژيم آل خليفه و آل سعود تاكنون موفق نبوده و نتوانسته در اراده مستحكم انقلابيون خللي ايجاد كند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه تدابير شديد امنيتي در شهرهاي مختلف برقرار كرده اند و نيروهاي ويژه در تمامي نقاط منامه و ديگر شهرها مستقر شده اند.
نيروهاي امنيتي همچنين براي متفرق كردن تظاهركنندگان از بمب هاي صوتي و گاز اشك آور استفاده كردند.
از سوي ديگر، فرماندهي كل نيروهاي دفاع بحرين در بيانيه اي اعلام كرد كه در راستاي بهبود اوضاع قانون منع آمد و شد را لغو مي كند.
براساس اين بيانيه لغو قانون منع آمد و شد شامل اطراف ميدان لولو تا منطقه همجوار بندر بحرين مي شود.
در همين رابطه مخالفان اعلام كردند كه اين اقدام فريبكارانه و نمايشي است و در اراده تظاهركنندگان براي سرنگوني نظام و ادامه تظاهرات تاثيري نخواهد گذاشت.
بحرين از سه ماه پيش تاكنون شاهد تظاهرات گسترده ضد رژيم آل خليفه بوده است و به رغم سركوب شديد مردم اعتراضات مردمي همچنان ادامه دارد اين مسئله باعث شده تا رژيم حاكم مجبور به دادن امتياز در مقابل مردم شود.
حالت فوق العاده در بحرين از سه ماه پيش و همزمان با اشغال اين كشور توسط نيروهاي سعودي به اجرا درآمد و به اين وسيله نيروهاي سركوبگر توانستند رهبران معارض را دستگير كنند.
عمان
در عمان نيز هزاران معترض عماني تظاهرات مسالمت آميزي با عنوان «راهپيمايي سبز» در مسقط پايتخت اين كشور برگزار كردند.
در اين تظاهرات كه براي چندمين بار متوالي در طول يك هفته گذشته در مسقط برگزار مي شود تظاهركنندگان خواستار مبارزه با فساد مالي و اداري و تورم در اين كشور شدند.
در اين راهپيمايي تظاهركنندگان شعار مي دادند «با فساد مبارزه كنيد»، «آزادي براي همه»، «عدالت براي همه»، «ملت خواهان اصلاحات است».

 



مردم گرجستان فردا را روز خشم اعلام كردند

مردم گرجستان چهارشنبه اين هفته را «روز خشم» اعلام كرده و تأكيد كردند در اين روز كار رئيس جمهور اين كشور را يكسره مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، با آغاز ناآرامي هاي ضد دولتي در «تفليس» پايتخت گرجستان و گسترش سريع آن به ديگر شهرها، رهبران مخالفان روز چهارشنبه اين هفته (فردا را) «روز خشم» اعلام كرده و تأكيد كردند در اين روز كار «ميخائيل ساكاشويلي»، رئيس جمهور غربگراي اين كشور را يكسره مي كنند.
«جبهه متحد مخالفين» با اعلام اين خبر افزود: به رغم سركوب شديد نيروهاي امنيتي، به تظاهرات خود تا روز خشم ادامه مي دهند.
«سوزار سوباري»، رئيس حزب اصلي مخالف گرجستان نيز با «مستبد» خواندن «ساكاشويلي»، از تمام مردم گرجستان خواست در اين روز به ميدان «آزادي» تفليس آمده و براي رسيدن به اهداف خود تظاهرات كنند. «بوردجانادزه» رئيس پيشين پارلمان گرجستان نيز روز يكشنبه در دومين روز از ناآرامي هاي گرجستان با حضور در ميان جمعيت انبوه مردم، خيزش مردمي بر اين كشور را «انقلاب» خواند و گفت: انقلاب مردم گرجستان نيز آغاز شده و مردم بدون اميد به حمايت روسيه يا غرب و تنها با اراده خود پيروز خواهند شد.
گفتني است، ناآرامي هاي گرجستان از روز شنبه آغاز و بلافاصله با ورود پليس ضد شورش به صحنه به خشونت كشيده شد. بنابر گزارش هاي دريافتي اين ناآرامي ها در روز يكشنبه نيز ادامه يافت و طي آن شمار نسبتاً زيادي از دو طرف مجروح شدند. پليس اعلام كرد، گروهي از مخالفان را دستگير كرده است.
يادآور مي شود، با ورود موج ناآرامي هاي عربي به برخي كشورهاي اروپايي مثل اسپانيا، پرتغال و اكنون گرجستان، به نظر مي رسد زمان تحقق پيش بيني رهبر انقلاب مبني بر رسيدن بيداري ها به قلب اروپا، نزديك شده است.

 



اعتراض ها به سخنراني رئيس جمهوري آمريكا در اجلاس آيپك
اوباما: شك نكنيد امنيت ما در گرو امنيت اسرائيل است

گروهي از طرفداران فلسطين و ضدصهيونيست، فعالان بين المللي حامي صلح و خاخام هاي يهودي ضد صهيونيست با تجمع در مقابل محل برگزاري اجلاس آيپك در واشنگتن، حمايت بي چون و چراي آمريكا از رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، صدها نفر از فعالان بين المللي، طرفداران فلسطين و خاخام هاي يهودي با تجمع در مقابل محل برگزاري اجلاس سالانه آيپك (لابي صهيونيست ها) در واشنگتن ضمن محكوم كردن كشتار و جنايات رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي فلسطيني نسبت به سخنان حمايت آميز باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از رژيم صهيونيستي اعتراض كردند.
باراك اوباما در سخنراني خود در اجلاس آيپك بار ديگر بر پيوند محكم و عميق بين اسرائيل و آمريكا تاكيد كرده و اظهار داشت، امنيت اسرائيل امنيت آمريكاست و روابط بسيار مستحكمي در تمامي زمينه ها بين آمريكا و اسرائيل برقرار است.
باراك اوباما بدون درنظر گرفتن جنايات و اشغالگري هاي روزافزون رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطينيان مخالفت خود را با هرگونه اقدام براي به رسميت شناخته شدن كشور فلسطين در مرزهاي 1967 در سازمان ملل متحد اعلام كرد.
وي همچنين بار ديگر ادعاهاي دروغين خود درباره حمايت از ملتهاي منطقه و حقوق آنها را تكرار كرد.گروههاي حامي فلسطين در واشنگتن در تظاهرات خود مقابل محل برگزاري اجلاس آيپك ماكتي نمادين از ديوار حائل نصب كردند كه روي آن شعارهاي ضدصهيونيستي نوشته شده بود.
تظاهركنندگان همچنين پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها حمايت خودشان را از ملت مظلوم فلسطين اعلام كرده بودند.
در اين تظاهرات چند تن از اعضاي كشتي آمريكايي براي غزه نيز حضور داشتند. اين كشتي قرار است در قالب ناوگان آزادي -2 به سمت غزه حركت كند.
نيروهاي امنيتي آمريكا با متفرق كردن تظاهركنندگان تعدادي از آنان را دستگير كردند.
اين در حالي است كه صدها نفر از خاخام هاي عضو گروه يهوديان ضدصهيونيست در بيت المقدس نيز تظاهرات برگزار كرده و پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
اين خاخام ها انزجار خود را از سياست هاي رژيم صهيونيستي ابراز كردند.
در همين رابطه سخنگوي جنبش حماس نيز با محكوم كردن سخنراني باراك اوباما در نشست آيپك گفت، اوباما نمي تواند ما را مجبور به شناسايي اسرائيل كند.
سامي ابوزهري تاكيد كرد، سخنان اوباما نشان مي دهد كه او دوست مردم منطقه نيست بلكه بالعكس حامي بي چون و چراي رژيم صهيونيستي است.
حزب الله لبنان نيز اظهارات رئيس جمهور آمريكا را شرم آور و در راستاي گمراه كردن افكار عمومي جهان از جنايات رژيم صهيونيستي ارزيابي كرد.
حزب الله لبنان در بيانيه شديداللحن خود اظهارات اوباما در قبال شرايط منطقه و مسئله فلسطين را سخناني نمايشي و اهانت آميز دانست.
حزب الله لبنان تصريح كرد، آمريكا تا ديروز هم پيمان و پشتيبان رژيم هاي ديكتاتور جهان عرب بود كه به ملت هاي عربي طعم ذلت و خواري را نشاند حالا چگونه سعي مي كند خود را دوست صميمي اين ملتها و حامي انقلابهاي عربي معرفي كند.
اردن
در اردن نيز دانشجويان اردني با برگزاري تظاهرات از دولت خود خواستند هرگونه روابط با رژيم صهيونيستي را قطع كند.
دانشجويان اردني با صدور بيانيه اي اعتراض خود را نسبت به عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي ابراز داشته و تاكيد كردند رابطه با رژيم جنايتكاري كه در حق ملت مظلوم فلسطين انواع ظلم ها و ستم ها را روا مي دارد معنايي ندارد.

 



موج بيداري اسلامي به كويت هم رسيد
جمعه خشم در كويت آل صباح به وحشت افتاد

شبكه هاي اجتماعي براي برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در روز جمعه هشدار داد. وزارت كشور در برابر تخلف از قانون و اخلال در نظم و امنيت عمومي ساكت نخواهد نشست.
وي گفت: در شرايط امنيتي حساس منطقه، ما متعهد به ايجاد امنيت و ثبات در كشور و ممنوع كردن برگزاري تجمعات بدون صدور مجوز هستيم و هيچ انعطافي در قبال آن اعلام جمعه خشم در كويت خاندان آل صباح را به وحشت انداخته است.
موج بيداري اسلامي كه هم اكنون، بسياري از كشورهاي جهان عرب را دربر گرفته، به كويت هم رسيده است و احتمال دارد اين كشور عرب حوزه خليج فارس را با چالش هاي تازه مواجه كند.
برپايه اين گزارش، پس لرزه هاي خيزش اسلامي در منطقه دربار آل صباح را به لرزه درآورده و حاكمان كويتي را به شدت به وحشت انداخته است.
در اين حال آل صباح به وزارت كشور دستور داده كه با هرگونه تظاهرات ضد دولتي برخورد كند.
در همين حال وزارت كشور كويت طي اطلاعيه شديداللحني به مخالفان دولت هشدار داد در صورت حضور در تظاهرات روز خشم، با آنها به شدت برخورد خواهد كرد.
كارشناسان مسائل كويت بر اين باورند كه احتمال رويارويي مردم و حكومت در روز جمعه خشم وجود دارد و شايد به درگيري هاي خونين و حكومت نظامي منجر شود.
به همين دليل مسئولان بلندپايه كويت را به فكر چاره انداخته است. جوانان كويتي نيز همانند جوانان جهان عرب با استفاده از سايت هاي اجتماعي براي جمعه خشم فراخوان داده اند.ناظران سياسي منطقه مي گويند آنها در روز جمعه خشم شعار سرنگوني آل صباح سر خواهند داد و همين امر خاندان آل صباح را به تكاپو انداخته است.
به گزارش خبرگزاري ها، «غازي عمر» معاون وزير كشور كويت با اشاره به دعوت مخالفان دولت از طريق نشان نمي دهيم. از سوي ديگر، وزارت كشور كويت با صدور بيانيه اي از شهروندان كويتي خواست به درخواست سايت هاي اجتماعي گوش فرا ندهند، در غير اين صورت به طور جدي با آنها برخورد خواهد شد.
خاندان آل صباح از دو قرن گذشته تاكنون در خدمت انگليس و آمريكا بوده اند و ثروت خود را در اين دو كشور استعمارگر هزينه كرده اند.

 



شكست سنگين سوسياليست هاي حاكم در انتخابات اسپانيا

حزب حاكم سوسياليست اسپانيا در انتخابات اين كشور با كسب كمتر از 28درصد از آرا شكست خورد.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از منابع رسمي اسپانيا، پس از شمارش بيش از 91درصد از آراء انتخابات محلي مشخص شد، حزب سوسياليست حاكم به رهبري «خوزه لوئيس رودريگز زاپاترو»، نخست وزير اسپانيا، با كسب 8/27درصد از آراء شكست سنگيني را از حزب محافظه كار خورده است. در اين انتخابات كه يكشنبه و همزمان با اعتصاب و تظاهرات سراسري اسپانيا برگزار شد، حزب مخالف و محافظه كار اين كشور توانست حدود 36 درصد از آراء را از آن خود كند.
براساس اين گزارش، عملكرد بسيار ضعيف حزب حاكم در مهار بحران اقتصادي، بيكاري و بدهي، مهمترين دليل شكست نخست-وزير اسپانيا بوده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، 50 درصد از 34 ميليون واجد شرايط شركت در انتخابات شهرداري ها و شوراها اين انتخابات را تحريم و در آن شركت نكردند. اسپانيا حدود 47ميليون جمعيت دارد. نخست وزير اسپانيا پس از اطمينان از شكست گفت: «بسياري از مردم از مشكلات رنج مي برند و جوانان نيز با نگراني به آينده خود مي نگرند. در واقع مردم در اين انتخابات مشكلات خود را بيان كردند.» وي افزود: «با اين شرايط طبيعي بود كه مردم حزب سوسياليست را مجازات كنند. ما شرايط را درك مي كنيم و به آن احترام مي گذاريم.» از سوي ديگر خبر مي رسد، تظاهرات و تجمعات گسترده اسپانيا كه گفته مي شد پس از برگزاري انتخابات متوقف مي شود همچنان ادامه دارد.
«راشاتودي» دراين باره نوشت: دست كم 30 هزار نفر همچنان در ميدان اصلي «مادريد» حضور دارند و نشانه اي مبني بر پايان اين تجمعات ديده نمي شود.برخي گزارش ها نيز حاكي است، تظاهركنندگان كه حدود 10 روز است در شهرهاي مختلف اسپانيا تجمع كرده اند، حداقل تا يك هفته آينده به اعتراض هاي خود ادامه خواهند داد.چندي پيش هفته نامه «آبزرور» طي گزارشي وضعيت حاكم بر اسپانيا را مشابه آنچه در ميدان التحرير مصر گذشت، ارزيابي كرد.

 



زد و خورد پليس با معترضان در خيابان هاي مغرب

پليس مغرب، تظاهرات اعتراض آميز صدها تن از جوانان جنبش 20 فوريه را در اين كشور سركوب كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، در شهر «كازابلانكا»،تظاهر كنندگان معترض با سر دادن شعارهايي، اعتراض را حق مشروع خود دانسته و استبداد را محكوم كردند كه پليس با حمله به آنان، ده ها تن را مورد ضرب و شتم قرار داد.
در شهر «فاس» نيز به گفته شاهدان عيني، سه عضو ارشد مخالفان دولت، در وضعيت وخيمي به سر مي برند و گزارش ها همچنين از زخمي شدن عده اي در «طنجه» و مناطق ديگر حكايت مي كند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان مغربي در شهر «رباط» (پايتخت) درصدد برپايي يك اردوگاه در مقابل پارلمان بودند، اما پليس و نيروهاي امنيتي، تلاش كردند تا از تكرار آنچه در «ميدان التحرير قاهره» روي داده بود، جلوگيري كنند و به همين خاطر با خودروهاي آب پاش و باتوم هاي شوك دار به معترضان يورش بردند.
«احمد مدياني» عضو جنبش 20 فوريه در شهر «دارالبيضاء» در گفت وگو با فرانس پرس اظهار داشت: در حال برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز بوديم كه پليس و نيروهاي امنيتي به ما يورش برده و تلاش كردند كه ما را متفرق كنند.اين در حالي است كه مهم ترين خواسته تظاهركنندگان مغربي كه جنبش 20 فوريه آن را سازماندهي كرده بود، كاهش و محدود كردن اختيارات «محمد ششم» شاه مغرب است كه براي چهارمين يكشنبه پياپي اعتراضات مردمي ادامه دارد.
گفته مي شود، صدها تن از تظاهركنندگان از سوي پليس و نيروهاي امنيتي بازداشت و به نقاط نامعلومي انتقال داده شده اند.
موريتاني در التهاب
خبرهاي دريافتي از موريتاني حكايت از اين دارد كه دايره اعتراضات مردمي به پارلمان اين كشور نيز رسيده است.
براساس گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الخليج چاپ امارات، «ولد بلالي» از نمايندگان برجسته موريتاني در جلسه علني پارلمان، از اكثريت فراكسيون كه حامي رئيس جمهور است، كناره گيري كرد.جلسه پارلمان موريتاني روز يكشنبه شاهد استيضاح چند تن از وزيران كابينه مولاي ولد الاغظف (نخست وزير) بود كه طي آن درگيري هاي لفظي شديدي روي داد.
همچنين معلمان مقطع راهنمايي موريتاني در مخالفت با سياست هاي آموزشي دولت دست به اعتصاب نامحدودي زدند.اين اعتصاب كه در 80درصد مناطق موريتاني صورت گرفته، موجب اخلال در بخش آموزش شده است و دبيركل انجمن معلمان موريتاني نيز تهديد كرده است در صورتي كه دولت به خواسته هاي قانوني آنها پاسخ ندهد، تدابير شديدتري اتخاذ خواهد كرد.
بر پايه اين گزارش، براي چهارمين روز متوالي، ده ها تن از ساكنان «نواكشوت» در اطراف كاخ رياست جمهوري تجمع كرده و خواستار دستيابي به زمين براي ساخت مسكن شدند.
نيروهاي گارد رياست جمهوري موريتاني نيز تلاش كردند تا تظاهركنندگان را از اطراف كاخ رياست جمهوري دور كنند، اما معترضان مسير منتهي به درهاي جنوبي كاخ را به محاصره خود درآوردند.

 



تروريست ها در كراچي پايگاه هوايي پاكستان را به آتش كشيدند

20 شبه نظامي طالبان با نفوذ به داخل پايگاه هوايي كراچي، با نيروهاي ارتش پاكستان درگير شدند و دست كم 12 نفر از آنها را كشتند و دو فروند هواپيما را منهدم كردند و 20 فرمانده پايگاه را نيز به گروگان گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، 20 شبه نظامي طالبان يكشنبه شب با عبور از موانع امنيتي و نفوذ به داخل يك پايگاه هوايي ارتش پاكستان، موسوم به «مهران» در منطقه كراچي، با نيروهاي امنيتي درگير شدند. در اين درگيري، عناصر طالبان دست كم 15 بمب منفجر كردند و طي اين انفجارها، دو هواپيماي «پي-3-سي اوريون» مستقر در پايگاه منهدم شد و دود سياهي بر فراز پايگاه از دور مشاهده مي شد. دولت پاكستان براي مقابله با عوامل طالبان، كماندوهاي نيروي دريايي را وارد عمل كرد و درگيري ميان طرفين ساعت ها ادامه داشت. طبق گزارشات اوليه، 12نظامي ارتش پاكستان و شش شبه نظامي طالبان طي اين درگيري كشته شدند. طالبان پاكستان رسما مسئوليت اين عمليات را برعهده گرفت.
طبق آخرين خبرها، شبه نظاميان طالبان در حالي كه جليقه هاي انفجاري بر تن دارند، 20 تن از فرماندهان پايگاه را به گروگان گرفتند و اعلام كردند كه آنها را خواهند كشت. شماري از مهندسان چيني نيز در ميان گروگان ها هستند. در سال 2009 نيز يك پايگاه نظامي پاكستان در راولپندي هدف حمله شبه نظاميان طالبان قرار گرفته بود.
تهديد جانشين بن لادن
به گزارش خبرگزاري مهر، «سيف العدل مصري» كه اخيرا القاعده، وي را به عنوان جانشين «اسامه بن لادن» سر كرده شبكه «القاعده» معرفي كرده است، اعلام كرد كه اين شبكه يك عمليات بزرگ در لندن انجام مي دهد. سيف العدل 51 ساله به ياران خود دستور داد در واكنش به قتل بن لادن، پايتخت انگليس را به خاك و خون بكشند. اين رهبر موقت القاعده، اكنون در مناطق مرزي افغانستان و پاكستان مستقر است.
خبر ديگر اينكه، طالبان پاكستان خبر كشته شدن «ملا عمر»، رهبر طالبان افغانستان را تكذيب كرد. اخيرا برخي منابع اعلام كردند، ملا عمر در كويته پاكستان كشته شده است.

 



رئيس جريان توحيد لبنان: غرب در سوريه مداخله كند اسرائيل را به آتش مي كشيم

رئيس جريان توحيد لبنان از احزاب 8 مارس و طرفدار حزب الله درباره هرگونه دخالت غربي ها در سوريه مانند دخالت نظامي ناتو در ليبي هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، وئام وهاب طي اظهاراتي تاكيد كرد، اگر غرب در سوريه دخالت نظامي كند با شليك موشك، اسرائيل را به آتش مي كشيم. وي اظهار داشت اين مسئله به معناي اين است كه منطقه از عراق تا فلسطين به آتش كشيده خواهد شد.
رئيس جريان توحيد لبنان كه از طرفداران حزب الله است همچنين با اشاره به سفر جفري فلتمن فرستاده ويژه آمريكا به بيروت اظهار داشت، ما احتياج به دخالت آمريكا در امور داخلي لبنان نداريم و دولت را خودمان انتخاب مي كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14