(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 خرداد 1390- شماره 19934

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مصلحي: كشف شبكه جاسوسي اخير جلوي خرابكاري در كشور را گرفت
با تجمع در ميدان فلسطين كارمندان تهراني خواستار پايان جنايت عليه مردم بحرين شدند
داود احمدي نژاد: اسنادي هست كه نشان مي دهد گروه انحرافي به دنبال حذف نظام است
انصاري اعلام كرد برنامه هاي مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در 14 خرداد
از امروز صورت مي گيرد آغاز ماموريت سفير جديد ايران در كويت
روسيه: منبع ادعاهاي كميته تحريم عليه ايران «تصاوير تلويزيوني» است
سرلشكر جعفري در همايش 4 هزار و 900 معلم شهيد: الگو شدن جامعه ايران اولويت اصلي نظام اسلامي است
گزارش خبري اروپا باب مذاكرات با ايران را مسدود مي كند؟
وليد جنبلاط : قيام مردم مصر شبيه انقلاب اسلامي ايران است
مسئول بسيج زنان : مديران دولت با طرح عفاف و حجاب همكاري نمي كنند
شمقدري در نامه اي به «ژيل ژاكوب»: نداي دفاع از آزادي در جشنواره كن ، شعاري بي معناست



مصلحي: كشف شبكه جاسوسي اخير جلوي خرابكاري در كشور را گرفت

وزير اطلاعات با اشاره به اقدام اخير سربازان گمنام امام زمان(عج) در شناسايي و انهدام شبكه جاسوسي وابسته به سازمان سيا در ايران اعلام كرد كه با دستگيري جاسوسان آمريكايي جلوي خرابكاري دشمن گرفته شد.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي، در حاشيه جلسه هيئت دولت در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به سؤالي در خصوص جزئيات بيشتر از شبكه جاسوسي آمريكا كه به دست نيروهاي اطلاعاتي كشورمان كشف و منهدم شده است، گفت: آمريكايي ها فكر مي كردند مي توانند از مردم ما و روي افرادي كه بعضاً براي كارهاي علمي به خارج از كشور رفت و آمد دارند سرمايه گذاري كرده و آنها را در دام خود گرفتار كنند كه بخش عمده اي جواب نگرفتند و انديشمندان و پژوهشگران ما با آنها همراهي نداشتند هر چند برخي ها در اين مورد فريب خوردند.
وي با بيان اينكه آمريكايي ها به دنبال به دست آوردن اطلاعاتي در بخش هاي پيشرفت علمي، فني، نفت و گاز، وزارت نيرو، برق، كشتي راني، فرودگاه ها و گمرك بودند، اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي خوب، انجام كارهاي اطلاعاتي و حساسيت و مشاركت مردمي اين مجموعه اطلاعاتي، آمريكايي ها ضربه خوردند.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سؤال كه آيا آمريكايي ها توانستند اطلاعاتي را از كشور خارج كنند يا نه گفت: آن گونه كه آمريكايي ها مي خواستند، نشد.
حجت الاسلام مصلحي در خصوص مهمترين دستاورد جمهوري اسلامي ايران در اين قضايا خاطرنشان كرد: اين مجموعه نتوانستند اطلاعاتي را كه به دنبالش بودند، به دست بياورند و يكي ديگر از دستآوردهاي ما كه امروز به نتيجه رسيد اين بود كه ساير افرادي كه اين شبكه جاسوسي به سراغ آنها رفته اند نيز مراجعه كردند و به ما اعلام كردند كه شبكه جاسوسي آمريكا به سراغ آنها نيز رفته بودند.
وي با بيان اينكه با اقدام وزارت اطلاعات در كشف شبكه جاسوسي آمريكا جلوي خرابكاري هاي دشمن گرفته شد درباره اقدام بعدي وزارت اطلاعات در مقابله با جاسوسان دستگير شده، يادآور شد: اقدام بعدي وزارت اطلاعات بحث فضايي است كه وزارت اطلاعات آن را دنبال مي كند.
وزير اطلاعات ادامه داد: با توجه به فعاليت هاي اطلاعاتي كه دشمن انجام داده راهكارهايي براي مقابله با اقدامات بعدي آنها نيز به دست آمده است.
دور چهارم سفرهاي استاني
پس از ماه مبارك رمضان
مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور نيز در خصوص آغاز دور چهارم سفرهاي استاني به خبرنگاران گفت: دو سفر از دور چهارم سفرهاي استاني به احتمال زياد قبل از ماه رمضان و بقيه سفرها بعد از ماه رمضان و با انرژي بيشتري انجام خواهد شد.
ثمره هاشمي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تشكيل وزارت ورزش و جوانان به كجا انجاميد، خاطرنشان كرد: آقاي رئيس جمهور نامه اي را در روزهاي آينده به رئيس مجلس در اين خصوص مي نويسند و بعد از آن تصميم اتخاذ و وزير ورزش و جوانان را معرفي مي كند.
احمدي نژاد همچنان سرپرست وزارت نفت
فاطمه بداغي معاون حقوقي رئيس جمهور نيز در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه «بحث پيگيري راي ديوان عدالت اداري در مورد بقايي كه طبق گفته وي توسط شما پيگيري مي شود، به كجا رسيده است؟» گفت: اين موضوع جديد نيست؛ قبل از عيد نوروز دادنامه اي آمد كه دفاعياتي در رابطه با آن دادنامه ارائه شد و به نظر مي رسد اين موضوع قطعي نشده و جاي تجديدنظر در ديوان عدالت اداري باقي است.
بداغي همچنين در خصوص تفسير شوراي نگهبان از سرپرستي رئيس جمهور بر يك وزارتخانه اظهار داشت: شوراي نگهبان ذيل اصل 73 قانون اساسي تفسير خود را اعلام كرده كه عطف به ماسبق مي شود چرا كه نظرات تفسيري شوراي نگهبان كنار هم قابل اجراست از اين رو رئيس جمهوري سرپرست وزارت نفت است.
نيروگاه بوشهر
در حال راه اندازي است
«فريدون عباسي دواني»، رئيس سازمان انرژي اتمي و معاون رئيس جمهور نيز در پاسخ به سؤالي درباره زمان قطعي راه اندازي نيروگاه بوشهر، گفت: نيروگاه بوشهر در حال راه اندازي است و روند مثبتي دارد و انشاء اله در آينده اي نزديك، برق اين نيروگاه به شبكه وصل مي شود.
وي افزود: هر زماني كه برق اين نيروگاه به شبكه اصلي وصل و پايدار شد، اعلام و به صورت رسمي به اطلاع مردم مي رسانيم.

 



با تجمع در ميدان فلسطين كارمندان تهراني خواستار پايان جنايت عليه مردم بحرين شدند

كاركنان وزارتخانه ها و ادارات در تجمع ديروز خود ضمن اعتراض شديد به كشتار مردم بحرين از سوي آل خليفه و آل سعود، به جرياناتي كه دنبال تضعيف ولايت فقيه در كشور هستند نيز هشدار دادند.
تجمع بزرگ كاركنان وزارتخانه ها، ادارات و سازمان ها به منظور حمايت از مردم مظلوم بحرين پيش از ظهر دوشنبه (ديروز) در ميدان فلسطين تهران برگزار شد.
در اين تجمع صدها نفري كه پلاكاردها و دست نوشته هايي با مضامين محكوميت جنايات آل سعود و آل خليفه در بحرين به چشم مي خورد، تجمع كنندگان، ضمن سر دادن شعارهايي عليه آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي، خواستار پايان يافتن كشتار و نسل كشي مسلمانان در بحرين و سكوت مجامع بين المللي در قبال اين جنايات شدند.
كاركنان وزارتخانه ها، ادارات و سازمان ها همچنين در اين تجمع با بيان اينكه خدمتگذاران به نظام اسلامي خود را در اطاعت از ولايت فقيه خالص كنند، تاكيد كردند كه حمايتشان از دولتمردان و مسئولان تا زماني است كه اطاعت محض از ولي فقيه داشته باشند.
تجمع كنندگان در ادامه با تاكيد بر اينكه مشروعيت مسئولان را تنها در اطاعت «بي چون و چرا» از اوامر رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي مي دانند، خطاب به گروه هاي سياسي، مسئولان و دولتمردان هشدار دادند: ملت ما جرياناتي را كه به دنبال تضعيف مقام ولايت فقيه باشند، برنمي تابد و با آن مقابله مي كند، همانطور كه در 8 سال دفاع مقدس و فتنه 88 آن را نشان دادند.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سازمان بسيج كارمندان، پس از محكوم كردن جنايات ضدبشري در بحرين با اشاره به برخي تحولات در كشورمان، تاكيد كرد: هيچ توطئه اي در بين مردم ايران كارساز نيست. ما به عنوان كارمندان ادارات و سازمان ها از مسئولان و دست اندركاران اداره كشور مي خواهيم كه بدانند پشتيباني ما از گروه هاي سياسي فقط بخاطر اجراي اوامر مقام معظم رهبري است و ملت ما هيچ جرياني را كه در تضعيف مقام ولايت قدم بردارد برنمي تابد.
وي گفت: حمايت از مسئولان و دولتمردان تا زماني مستدام است كه از اوامر مقام ولايت اطاعت شود و مصداق مبارك مقام ولايت حضرت امام خامنه اي است. همانطور كه در فتنه سال 88 نشان داديم و در مقابل توطئه ها ايستاديم مي گوييم كه مرد و مردانه سينه چاك رهبري هستيم.
صباغي ادامه داد: خدمتگذاران به نظام اسلامي خود را براي اطاعت از ولايت فقيه خالص كنند؛ چرا كه ولي فقيه است كه طبق مباني اعتقادي مان بر ما حاكم است.
در پايان اين تجمع قطعنامه اي در حمايت از قيام مردم بحرين قرائت شد.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: در بهار فجرآفرين بيداري اسلامي شاهد بيداري ملل اسلامي و فرياد غيورانه و استكبارستيزانه ملت هاي به ستوه آمده از توطئه استعمار داخلي و خارجي و جوي هاي براه افتاده از خون جوانان آزاده، مسلمان به پاي نهال نوپاي بيداري اسلامي هستيم. در چنين شرايطي است كه بحرين شاهد جنايات تلخ و سياه كه به دست سفاكان آل سعود و آل خليفه و همپيمانان آنان در حال رقم خوردن است و اين تلخي شيريني آغاز فصل بيداري اسلامي را در كام ما تلخ كرده است. ما كارمندان بسيجي ادارات و وزارتخانه ها با الهام از انديشه قرآني امام و پيروي از تدابير حكيمانه ولي امرمان آيت الله امام خامنه اي و همصدا با امت مسلمان در سراسر جهان ضمن محكوميت جنايات صورت گرفته در بحرين انزجار و تنفر خود را از مزدوران اجنبي آل سعود و آل خليفه اعلام مي كنيم.

 



داود احمدي نژاد: اسنادي هست كه نشان مي دهد گروه انحرافي به دنبال حذف نظام است

داود احمدي نژاد گفت: اسناد زيادي درباره گروه انحرافي در دست دارد كه نشان مي دهد اين گروه مي خواهد تنها خواسته خود يعني حذف نظام ولايي را در كشور پياده كند.
داود احمدي نژاد مسئول سابق بازرسي ويژه نهاد رياست جمهور و دبير كميته دائمي پدافند غيرعامل در پاسخ به اين سوال كه فساد گروه انحرافي در چه سطحي است؟ گفت: من اسم نمي برم، اما هم اكنون سردمدار فساد كلان در جامعه همين گروه انحرافي است و بهتر از اين نمي توان تعبيري داشت.
وي تصريح كرد: آنها انواع فساد اعم از سياسي و اقتصادي را دارند.
برادر رئيس جمهور در عين حال به مقولات ديگري نيز از فساد گروه انحرافي اشاره كرد اما گفت كه وقت انتشار اين مطلب هم اكنون نيست و بايد آن را براي وقت ديگري گذاشت.
احمدي نژاد در ادامه در توضيح اين نكته كه قبلا در بازرسي نهاد رياست جمهوري بوده و راجع به گروه انحرافي مداركي در دست دارد كه انتشار آنها به روشن شدن افكار عمومي كمك مي كند، افزود: اسنادي هست اما برخي از آنها كاملا سري هستند.
وي تصريح كرد: در عين حال بخشي از اين اسناد را كه سري نبوده اند در سخنراني هايم افشا كرده ام.
احمدي نژاد همچنين در مورد اينكه آيا وزراي وزارتخانه هاي ادغام شده در اقدام اخير دولت با گروه انحرافي داراي زاويه و اختلاف بوده اند نيز هيچ پاسخي نداد و سكوت كرد.
اين چهره سياسي در ادامه در پاسخ هاي كوتاه خود در مورد اصل و آغاز گروه انحرافي تصريح كرد: سنگ بناي گروه انحرافي را بني صدر گذاشته است و چهره هاي مطرح شده اخير در گروه انحرافي در ادامه همان مسير حركت مي كنند.
وي در مورد اينكه تعداد اعضاي اصلي گروه انحرافي در بدنه دولت چند نفر است و آينده آنها را چطور پيش بيني مي كنيد، خاطرنشان كرد: اگر آنها زياد بودند،متحمل خسارت هاي زيادي مي شديم، ولي تعدادشان بسيار اندك است، آينده آنها نيز همانند ساير گروه هاي انحرافي است و اينها هم تمام خواهند شد.
مسئول سابق بازرسي ويژه نهاد رياست جمهوري همچنين در اين گفت وگو كه با فارس انجام شده تاكيد كرد: گروه انحرافي تلاش مي كند كه تنها خواسته خود يعني حذف نظام ولايي را در اين مملكت پياده كند. وي افزود: آنها مي خواهند به راحتي با هديه و ليلا و بقيه بنشينند و بروند و بيايند.
خورشيدي جريان انحرافي را
افشا كرد
مهدي خورشيدي دبير شوراي مشاورين رئيس جمهوري و داماد محمود احمدي نژاد در گفت وگو با فارس به تبيين ماهيت، اهداف و برنامه هاي جريان انحرافي پرداخت و از تلاش ها و فشارهاي حميد بقايي سرپرست نهاد رياست جمهوري براي وادار كردن وي به استعفا از مسئوليتي كه به عهده دارد، پرده برداشت.
وي هشدار داد: متاسفانه جريان انحرافي تلاش مي كند با بهره مندي از منابع دولت انقلابي كه در اختيار آنها قرار دارد، دامنه قدرت و نفوذ خود را در جامعه گسترش داده و براي خود پايگاه اجتماعي درست كند كه نمونه بارز آن توزيع ثروت ملي بين افراد خاص مسئله دار و به ظاهر هنرپيشه هاست.
وي درباره شكل گيري و آغاز فعاليت جريان انحرافي مي گويد: جريان انحرافي جرياني است كه از ابتداي تشكيل دولت نهم در عرصه اجرايي خود را سازماندهي كرد و به مرور با طرح مسائل مختلف خود را بروز داد و هيچ گاه نيز خود را در معرض نقد و آزمون انديشمندان مكتب اصيل اسلام قرار نداد.
خورشيدي افزود: اين جريان براي گريز از پاسخگويي درباره ديدگاه هاي انحرافي اش و عدم اطلاع افكار عمومي از وزن ناچيز آن ترفندهاي مختلف به كار گرفت و گاه از بيان شفاف نظراتش طفره رفت گاه آنچه اعلام كرده بود تكذيب كرد و برخي اوقات براي مصون ماندن و پرورش و نشر افكارش حتي از تاكتيك سكوت استفاده كرد.
وي تصريح كرد: آنها كه خود را روشنفكر و دين شناس مي دانند، بدون برخورداري از كم ترين تخصص در حوزه دين يا حتي آشنايي با الفباي ادبيات عرب كه زبان متون اصيل دين و زبان قرآن است، از تريبون دولت جمهوري اسلامي به اظهارنظر در اين حوزه مي پردازند.
خورشيدي تصريح كرد: حضرت آيت الله مصباح يزدي كه رهبرمعظم انقلاب از ايشان به عنوان بديل استاد مطهري و علامه طباطبايي ياد كردند، براي رسيدن به كسوت استادي 30 سال در حوزه علميه شاگردي بزرگان را كردند اما حالا ليدر جريان انحرافي بدون گذراندن دوره شاگردي در محضر فقها و داشتن معلومات ديني و مطالعات عميق در اين حوزه به راحتي مانند يك كارشناس مسائل ديني نظريه پردازي مي كند و بزرگان اين عرصه را به هيچ مي انگارد.
وي افزود: «اين جريان براي كسب قدرت در آينده كه محدود به كرسي رياست جمهوري نيست چون آنها نهاد را در اختيار گرفته اند و دنبال نفوذ در مجلس به عنوان مرجع تقنين در كشور كه به فرموده حضرت امام(ره) در راس امور قرار دارد هم هستند و همچنين براي پيشبرد اهدافشان برنامه هاي زيادي دارند و خيلي تلاش مي كنند با تحقق خواسته هايشان افكار انحرافي و خطرناك خود را حاكم كنند».
دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور اظهار داشت: ليدر جريان انحرافي براي بسط قدرت خود و تسلط بر امور نيروهاي ارزشي زيادي را از اطراف رئيس جمهور حذف كرد تا آقاي احمدي نژاد تنها بماند و آنها بتوانند در سايه چهره مردمي و پرتلاش و خدمت گزاري كه شبانه روز براي اعتلاي نظام، كشور و ملت كار مي كند، به هدف خود برسند.
خورشيدي به ذكر نمونه اي از اقدامات جريان انحرافي پرداخت و گفت: الان يكي از چهره هاي شاخص اين جريان در خصوص مسائل مربوط به دوران مديريتش در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در ديوان عدالت اداري محكوم شده و چون حاضر به تمكين از راي صادره نشده، به انفصال از خدمات دولتي محكوم شده است.
وي خاطرنشان كرد: كشور قانون دارد و نمي توان با گردن كلفتي مقابل قانون ايستاد اما سؤال اين است كه چرا آقاي بقايي حاضر نيست به قانون تن دهد و يا برود و با دفاع از خود موضوع را حل كند.
دبير شوراي مشاورين دولت در بخش ديگري از اين گفت وگو از كارشكني ها و مانع تراشي هاي سرپرست نهاد رياست جمهوري براي حوزه مشاوران پرده برداشت و اظهار كرد: جريان انحرافي كه ويژگي بارز آن تماميت خواهي است و ديگران را اقتدارگرا مي نامد تا با اين انگ، رقباي خود را از صحنه بيرون و تفكر خود را در ساختار اجرايي و سپس در سطح جامعه حاكم كند، از حدود يك سال پيش با مانع تراشي و كارشكني باعث كند شدن حركت مشاورين رئيس جمهور شد.
خورشيدي افزود: سرپرست نهاد رياست جمهوري از يك سال گذشته تاكنون با استفاده از انواع و اقسام ترفندها تلاش كرده تا بنده را وادار به استعفا كند و بنده هم با آنكه مايل نبودم اصطكاكي پيش بيايد و كارها بر زمين بماند و اساسا اهل نق زدن نيستم، آرام به انجام وظايف خودم مشغول بودم.
وي ادامه داد: بنده به دستور رئيس جمهور مسئوليت شوراي مشاوران را به عهده گرفتم و در طول دوره مسئوليت نيز همه تلاش خود را به كار گرفتم تا اين مجموعه لطمه نخورد و بتوانيم با همفكري دوستان مشاوره و اطلاع رساني درستي درباره مسائل به رئيس جمهور داشته باشيم.
وي تاكيد كرد: با گذشت زمان هر روز روشن تر مي شود جريان انحرافي به استناد اظهارات مسئولان امر، در فساد مالي و فكري غوطه ور و به مسائل خرافي آلوده است و قطعا در آينده ابعاد اين موضوعات مشخص تر خواهد شد.
مهدي خورشيدي گفت: «آنچه از جريان انحرافي ديده و براي وي اثبات شده و اكنون نيز در سيستم قضايي و امنيتي پيگيري مي شود، دلسوزانه به رئيس جمهوري منتقل كرده است».
وي خاطرنشان كرد: جريان انحرافي در مجموعه نهاد رياست جمهوري حاكم است و ليدر اين جريان و سرپرست نهاد، حلقه اول دولت را تشكيل مي دهند و چون به آقاي احمدي نژاد نزديك تر از ديگران هستند راحت تر حرف هاي خود را به او منتقل و نظرات خود را القا مي كنند.

 



انصاري اعلام كرد برنامه هاي مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در 14 خرداد

دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام (ره) اعلام كرد كه رهبر معظم انقلاب در مراسم امسال بزرگداشت امام خميني(ره) سخنراني مي كنند.
محمد علي انصاري در نشست خبري خود با رسانه ها در خصوص برنامه هاي سالگرد ارتحال ملكوتي امام راحل گفت: مراسم اصلي بزرگداشت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران روز 14 خرداد در حرم مطهر امام راحل از ساعت 9 صبح آغاز و با قرائت قرآن كريم و مداحي و عزاداري ادامه مي يابد.
وي افزود: در جدول برنامه سخنران ها ابتدا سخنراني يادگار امام حاج سيد حسن خميني ديده شده است كه البته حضور ايشان براي سخنراني به تصميم خودشان بستگي دارد ولي براساس برنامه هاي ساليان گذشته يكي از اهل بيت امام (ره) در برنامه سالگرد ارتحال سخنراني مي كنند.
دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام (ره) ادامه داد: بعد از سخنراني يادگار امام همه گوش جان مي سپارند به سخنان رهبر معظم انقلاب كه در واقع برجسته ترين قسمت مراسم است.
وي در رابطه با مراسم شبهاي 13، 14 و 15 خرداد نيز گفت: ما هنوز به خاطر مشكلاتي كه در پروژه عمراني حرم مطهر امام راحل داريم نتوانسته ايم برنامه خود را به صورت كامل اجرا كنيم و تنها شب چهاردهم خرداد برنامه سخنراني در حرم مطهر امام را خواهيم داشت كه يكي از مسئولان عالي رتبه است.
انصاري در ادامه گفت: براي برگزاري مراسم ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران سه كميته اصلي تشكيل شده كه كميته نخست در بخش اجرايي است و همه دستگاه هاي اجرايي كشور در اين كميته عضويت دارند.
وي افزود: امسال نيز نماينده ويژه رئيس جمهور در ستاد اجرايي بزرگداشت امام (ره) آقاي مصطفي محمدنجار وزير كشور است.
دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام (ره) تعامل با وزارت كشور و ديگر وزارتخانه ها را بسيار مثبت عنوان كرد و گفت: تا كنون همه نيازهاي مورد نياز ما تامين شده و نگراني خاصي در رابطه با برگزاري مراسم نداريم.
وي در ادامه يكي ديگر از بازوان ستاد بزرگداشت حضرت امام راحل را سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد و گفت: اين سازمان مسئوليت اعزام، اسكان و تغذيه زائران را به عهده دارد و امسال نيز همانند ساليان گذشته براي حداقل 5/1 ميليون نفر جمعيت تمهيدات لازم انديشيده شده است.
وي در ادامه از حضور بيش از 300 شخصيت سياسي و فرهنگي كشورهاي خارجي در اين مراسم خبر داد و گفت: بيش از 100 نفر از كشورهاي آسيا و ده ها نفر از آفريقا و اروپا در اين مراسم حضور خواهند داشت.
دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام (ره) همچنين از پوشش خبري 110 شبكه داخلي و خارجي از اين مراسم خبر داد و گفت: متجاوز از 300 خبرنگار داخلي و خارجي اخبار مرتبط با اين مراسم را پوشش خواهند داد.

 



از امروز صورت مي گيرد آغاز ماموريت سفير جديد ايران در كويت

كاردار سفارت كشورمان در كويت اعلام كرد كه سفير جديد ايران در اين كشور از سه شنبه (امروز) ماموريت خود را آغاز خواهد كرد.
«محمد شهابي» در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: روح الله قهرماني چابك سفير جديد كشورمان در كويت شب دوشنبه گذشته وارد كويت شده و از سه شنبه ماموريت خود را در اين كشور آغاز خواهد كرد.
قهرماني چابك پيشتر استاندار گيلان بود.
وي همچنين خاطرنشان كرد كه سفير كويت در تهران نيز در هفته جاري به محل ماموريت خود باز خواهد گشت.
بيش از يكسال بود كه كشورمان در كويت سفير نداشت و علي جنتي آخرين سفير كشورمان در كويت بوده است.
علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان كه چهارشنبه هفته گذشته به كويت سفر كرده بود، از بازگشت سفراي ايران و كويت به محل ماموريت خود خبر داده و گفته بود كه به زودي كميسيون مشترك عالي دو كشور تشكيل مي شود.

 



روسيه: منبع ادعاهاي كميته تحريم عليه ايران «تصاوير تلويزيوني» است

سخنگوي وزارت خارجه روسيه با تاكيد بر اينكه اتهامات كميته تحريم شوراي امنيت درباره مبادله فناوري موشكي ميان ايران و كره شمالي بر «منابع غيرموثق بويژه تصاوير تلويزيوني» مبتني است، اين گزارش را رد كرد.
خبرگزاري ايتارتاس روز شنبه 31 ارديبهشت 1390 (21مه 2011) گزارش داد كه «الكساندر لوكاشويچ» سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه صحت گزارش سازمان ملل متحد را كه در آن ادعاهايي در مورد تبادل تكنولوژيكي بين كره شمالي و ايران مطرح شده است رد كرده است. لوكاشويچ گفته است: «هيچ مدرك معتبري وجود ندارد كه نشان دهنده همكاري ايران و كره شمالي به ويژه در بخش مبادله فناوري موشكي باشد». وي افزود: «مسكو گزارش هاي منتشر شده در برخي رسانه ها را درباره اين گزارش محرمانه سازمان ملل متحد كه در آن ادعا شده پيونگ يانگ بطور منظم در حال مبادله فناوري هاي موشكي با تهران بوده بررسي كرده است. تا آنجايي كه ما مي دانيم هيچ اطلاعات معتبري وجود ندارد كه نشان دهد ايران و كره شمالي بطور منظم در حال همكاري با يكديگر هستند و فناوري موشكي در اختيار يكديگر قرار مي دهد». اين مقام روس در ادامه گفته است: «چنين فرضياتي از سوي برخي كارشناسان مطرح مي شود كه اطلاعات آنها برپايه توانايي هاي موشكي مشاهده شده اين كشورها استوار است. از ديدگاه ما تصميم گيري و ارائه اطلاعات براساس چيزهايي كه ديده مي شود قانع كننده نيست. ما معتقديم اطلاعات ارائه شده در گزارش محرمانه اين گروه كارشناسي سازمان ملل متحد كه در اختيار رسانه ها نيز قرار گرفته كاملا غيرقابل قبول است».
وي در پايان گفته است علت اينكه اين گزارش محرمانه بوده دقيقا همين است كه از چنين تفسيرهاي نادرستي درباره آن جلوگيري شود.
منابع غربي روز سه شنبه 27 ارديبهشت 1390 (17 مه 2011) گزارش هايي منتشر كردند كه از قول كميته تحريم كره شمالي در سازمان ملل ادعا مي كرد به رغم وجود تحريم هاي سفت و سخت عليه كره شمالي مبادله قطعات و فناوري هاي موشكي ميان ايران و كره به آساني و به طور مرتب درحال انجام است.
احمد وحيدي وزير دفاع ايران يك روز بعد اين گزارش را رد كرد و گفت ايران به لحاظ فني نيازي به دريافت كمك از كره شمالي ندارد اما كارشناسان در تهران در عين حال گفتند حتي اگر اين گزارش تا حدودي صحيح باشد نشان مي دهد تحريم هاي اعمال شده عليه ايران به بزرگترين هدف خود كه قطع دسترسي ايران به مواد، قطعات و فناوري هاي حساس بوده دست نيافته است.

 



سرلشكر جعفري در همايش 4 هزار و 900 معلم شهيد: الگو شدن جامعه ايران اولويت اصلي نظام اسلامي است

فرمانده كل سپاه الگو شدن جامعه ايران را اولويت اصلي نظام در حوزه هاي مختلف دانست.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اولين يادواره 4 هزار و 900 شهيد معلم و شهيد غلام علي پيچك كه روز دوشنبه در سالن شهيد فهميده مجموعه 5 آذر برگزار شد، گفت: در اين جلسات و يادواره ها ياد شهيدان گرامي داشته مي شود، ولي مهمتر از آن پيدا كردن راه شهيدان و ادامه دادن آن راه در اين مقطع زماني در رابطه با استمرار انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي با بيان اينكه شهيدان، چراغ راه مؤمنين و مسلمانان هستند، تصريح كرد: آنچه كه براي يك بسيجي مهم است شناخت انقلاب اسلامي است كه شهيدان با عشق به اين راه و در اين مسير با اذن ولي فقيه شهيد شدند.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه حفظ و استمرار انقلاب اسلامي منوط به حركت وحمايت مردم انقلابي و مؤمن از اين راه است، تصريح كرد: رهبري و امامت در جامعه بدون حضور مردم و انگيزه امت اسلامي كاري از پيش نمي برد و انقلاب اسلامي به پيش نمي رود. اين حركتي كه آغاز شده است استمرار خواهد داشت تا به دست صاحب اصلي آن برسد.
جعفري در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: ما كه دغدغه اصلي مان انقلاب و راه شهدا است بايد بدانيم بر روي چه واژه هايي براي ادامه اين راه و استمرار انقلاب اسلامي متمركز شويم. بسيج در يك جمله براي حفظ و استمرار انقلاب اسلامي تشكيل شده است. بسيج امروز در صحنه هاي كاملاً متفاوت از صحنه هاي دفاعي و امنيتي مشغول است و همه ما امروز بايد به آن بينديشيم تا راهي كه از ابتدا رفتيم و شهيدان ادامه دادند را پيش بگيريم و نقش خود را در اين برهه از تاريخ اعلام كنيم. فرمانده كل سپاه ادامه داد: ماهيت تهديدات نظامي از مرزهاي ايران رخت بر بسته و صحنه هاي جنگ و جهاد فيزيكي با دشمنان انقلاب اسلامي در خارج از مرزهاي ايران مانند فلسطين، مصر، يمن، لبنان و... رقم مي خورد و شكوه و اقتدار امروز ايران حاصل خون شهدا است و البته بسياري از مدافعين انقلاب اسلامي كه امروز در جا معه حضور دارند.
جعفري افزود: دفاع از ارزش ها و توسعه آن در جامعه يعني استمرار انقلاب اسلامي و در دنياي امروز عوامل و مؤلفه هاي بسيار زيادي مقابل اين حركت هم در داخل كشور و هم در خارج از كشور وجود دارد و دشمنان داخلي و خارجي زيادي مخالف اين راه هستند.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: چگونه ادامه دادن راه شهداء و انقلاب اسلامي بسيار اهميت دارد به خصوص براي قشر روشنفكر و قشري كه مسئول تعليم و تربيت جامعه است. تحول آموزش و پرورش براي آينده انقلاب يك ضرورت اجتناب ناپذير است و اگر كسي در اين راه قدم برندارد نمي تواند ادعا كند به تكليف انقلابي و يا به مأموريت سازماني بسيج عمل كرده است.
جعفري با بيان اينكه امروز در حال ساختن جامعه اسلامي و تكميل كردن آن هستيم كه بخشي از آن توسط آموزش و پرورش است، گفت: برخي فكر مي كنند بسيجي يعني اينكه فقط بايد در صحنه هاي دفاع فيزيكي از نظام اسلامي قدم بردارد ولي امروز ما در جنگ نرم هستيم و نيازي به دفاع فيزيكي ندارد جنگ نرم با قدم و زبان است و نسل جوان بيشترين آسيب پذيري را نسبت به جنگ نرم دارد. وي ادامه داد: موضوع تربيتي و پرداختن به آن در مدارس بسيار اهميت دارد و معلمان بسيجي بايد به آن توجه كنند و شاخصه عمده يك بسيجي مجاهدت او است. البته نه فقط جهاد درعرصه نظامي بلكه جهاد علمي و فرهنگي كه بايد در جهت آن تلاش كنيم. فرمانده كل سپاه با بيان اينكه الگو شدن جامعه ايران امروز نياز اصلي انقلاب در حوزه هاي مختلف است، اظهار داشت: بايد با مديريت صحيح، معضلات كشور در حوزه هاي مختلف را حل كنيم تا تبديل به يك الگوي مناسب شويم. كسي امروز مي تواند ادعاي منتظر بودن امام زمان(عج) را داشته باشد كه براي برداشتن موانع از سر راه انقلاب اسلامي مجاهدت، ايثار و فداكاري كند.

 



گزارش خبري اروپا باب مذاكرات با ايران را مسدود مي كند؟

افزوده شدن نام 100 شركت و 5 فرد ايراني به فهرست تحريم اتحاديه اروپا اين گمان را بوجود آورده است كه كاترين اشتون تصميم به مسدود كردن باب مذاكرات با ايران گرفته است.
خبرگزاري هاي رويترز و فرانسه روز دوشنبه 2 خرداد 1390 (23 مه 2011) در گزارش هايي مجزا از بروكسل گزارش دادند كه شوراي وزيران اتحاديه اروپا روز دوشنبه تصميم خود درباره اعمال تحريم 100 شركت و 5 فرد ايراني را نهايي كرده است. رويترز در گزارش خود نوشت اين تحريم ها به سبب عدم وقوع پيشرفت در مذاكرات ايران و 1+5 اعمال شده است.
يك ديپلمات اروپايي به اين خبرگزاري گفت تصويب اين تحريم ها نهايي شده است.
خبرگزاري فرانسه هم به نقل از يك ديپلمات اروپايي گزارش داد: «بر اساس تحريم هاي جديد دارايي هاي بيش از 100 موسسه مالي از جمله بانك بازرگاني اروپا- ايران كه مقر آن در آلمان است، به همراه 5 نفر مسدود شده و براي اين 5 نفر رواديد هم صادر نخواهد شد».
اين خبرگزاري ادامه داده است كه تصميم براي تشديد تحريم ها روز دوشنبه به طور رسمي در نشست وزيران امور خارجه اروپا اتخاذ شد.
خبرگزاري فرانسه در گزارش خود تلويحا نوشته است كه اين تحريم ها پاسخي به نامه اخير دكتر سعيد جليلي مسئول پرونده هسته اي ايران به اشتون است كه وي آن را دلسرد كننده خوانده بود. جليلي اخيرا به نامه بهمن 89 اشتون پاسخ داد و در پاسخ خود تاكيد كرد تحولات منطقه نشان مي دهد بسته پيشنهادي ايران كه قصد داشت موضوع مذاكرات با 1+5 را از موضوع هسته اي فراتر ببرد «واقع بينانه» بوده است. جليلي در اين نامه تاكيد كرده بود كه ايران آماده تداوم مذاكرات در يك فضاي منطقي و سازنده است.
در اين حال، به نظر مي رسد كه اعمال تحريم هاي جديد لطمه اي اساسي به اراده طرف ايراني براي حضور در مذاكرات وارد خواهد كرد. پس از آغاز تحولات منطقه كه به وضوح برتري مذاكراتي ايران را مسجل كرده، طرف غربي تمايل اندكي براي آغاز مذاكرات از خود نشان مي داد اما با تصميم روز دوشنبه اتحاديه اروپا اكنون اين احساس ممكن است در تهران شكل بگيرد كه 1+5 اساسا درصدد تخريب فرايند مذاكرات است و در نتيجه مسئول تبعات آن نيز خواهد بود.
خانم اشتون و گروه 1+5 در مذاكرات استانبول دستور كار توافق شده در ژنو را در اين باره كه دستور كار مذاكرات «گفت وگو براي همكاري» خواهد بود نقض كردند و همين منجر به بي نتيجه ماندن اين مذاكرات شد.

 



وليد جنبلاط : قيام مردم مصر شبيه انقلاب اسلامي ايران است

رئيس حزب سوسياليست لبنان انقلاب مصر را شبيه انقلاب اسلامي ايران دانست.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، وليد جنبلاط گفت: هيچ راه گريزي از عملي كردن خواسته هاي ملتها وجود ندارد جنبلاط اين اظهارات را پس از ديدار با ايمن نور رئيس حزب الغد مصر عنوان كرد.
از سوي ديگر جنبلاط نيز خاطرنشان كرد هيچ كشوري در جهان حتي دستگاه اطلاعاتي آمريكا پيش بيني نمي كرد انقلابي در مصر صورت بگيرد، آنچه در مصر صورت گرفت شبيه انقلاب ايران سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت ميلادي بود. وي گفت: شاه در اين سال سقوط كرد و رژيم مبارك نيز سرنگون شد ملت حرف خود را زد هر كسي كه به خواسته ملتها گوش ندهد اشتباه مي كند.
در همين حال «كمال هلباوي» عضو ارشد اخوان المسلمين مصر در گفت وگو با فارس با بيان اينكه كشورهاي غربي، جمهوري اسلامي را تحت فشار قرار داده اند، تاكيد كرد كه آمريكا به خواست اسرائيل در تلاش است تا قدرت نظامي جمهوري اسلامي را از بين ببرد.
وي با اشاره به اينكه تلاش رژيم صهيونيستي براي هدف قرار دادن ايران ناكام بوده است، اظهار داشت كه اكنون ايران نقش مهمي در امنيت منطقه خاورميانه و همچنين امنيت بين المللي دارد.
هلباوي با اشاره به اينكه روابط حسنه بين تهران و قاهره بعد از انقلاب مردمي در مصر دوباره آغاز خواهد شد، تصريح كرد؛ فصل جديدي از روابط دو جانبه شروع شده و به ضرر دشمن مشترك يعني رژيم اشغالگر خواهد بود.
وي با بيان اينكه اخوان المسلمين از بهبود روابط بين ايران و مصر حمايت خواهد كرد، افزود: بهبود روابط دو كشور به سود هر دو ملت و جهان اسلام است.
اين عضو ارشد اخوان المسلمين مصر در ادامه با انتقال از نقش حكومت آل سعود در سركوب انقلاب هاي مردمي در بحرين و يمن، تصريح كرد: عربستان اكنون بحرين را اشغال كرده و اين اقدام پايدار نخواهد بود.
وي تاكيد كرد كه هركسي كه داعيه اسلام دارد بايد مردم را به مقابله با ديكتاتورها دعوت كند و از انقلاب هاي مردمي دفاع كند.
هلباوي با بيان اينكه انقلاب هاي مردمي در نهايت پيروز خواهند شد، تاكيد كرد كه با دوره جديدي از تاريخ مواجه هستيم.
وي نقش اخوان المسلمين را در آينده مصر تعيين كننده دانست ولي اظهار داشت كه اين گروه با محدوديت هايي مواجه است.
هلباوي در پايان تاكيد كه اخوان المسلمين در آينده سياسي مصر با تمام توان شركت خواهد كرد و از فرصت هاي ايجاد شده در فضاي سياسي مصر به طور كامل استفاده خواهد كرد.

 



مسئول بسيج زنان : مديران دولت با طرح عفاف و حجاب همكاري نمي كنند

مسئول سازمان بسيج زنان گفت: با وجود اينكه در رابطه با طرح عفاف و حجاب در دولت تصميماتي گرفته شده است اما هنوز بدنه مديران دولتي با اين موضوع همراهي لازم را ندارد.
مينو اصلاني در گفت وگو با مهر در خصوص اجرايي شدن طرح عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: دولت تصميمات خوبي راجع به طرح عفاف و حجاب اتخاذ كرده است اما متاسفانه بدنه مديران دولتي با اين موضوع همراهي لازم را ندارد مثلا در سطح دانشگاهها ابلاغياتي را در اين خصوص داريم اما اينكه چه كسي آنرا اجرايي كند هنوز مشخص نيست يعني معلوم نيست حراست دانشگاه بايد اين كار را انجام دهد يا معاونت فرهنگي دانشگاه. وي تصريح كرد: بنابراين اراده اي بايد باشد كه اين قوانين را در دانشگاهها پياده كند زيرا اگر اين قوانين پياده شود آرامش روحي براي جواناني كه در حال درس خواندن هستند ايجاد خواهد شد و هر چه آرامش روحي و رواني جوانان بيشتر شود آنها به مباحث علمي خود توجه بيشتري مي كنند در حاليكه متاسفانه امروز مشاهده مي كنيم كه جوانان ما بجاي اينكه به مباحث علمي و پژوهشي بپردازند همواره بدنبال مد روز هستند.
مسئول بسيج جامعه زنان افزود: طرح عفاف و حجاب د ركلان طرح خوبيست اما بايد بدنبال راهكارهاي مناسب اجرايي كردن آنها باشيم كه اين راهكارها خيلي هم سخت نيست و يكي از آنها ترويج بحث هاي آزادانديشي در دانشگاه ها است كه مي تواند به اين موضوع كمك كند كه جوانان ما بدانند چه چيزهايي به صلاحشان است ولي به هر حال اين يكي از كارهاي تدريجي و زمانبر است و نبايد خسته شد بلكه بايد با سعه صدر برخورد كرد.
وي با بيان اينكه اگر فقط قانون عفاف و حجاب را در دانشگاه ها اجرا كنيم خيلي از مشكلاتمان در اين زمينه حل خواهد شد، گفت: بايد به اين موضوع مهم هم توجه كنيم كه در اين زمينه كم كاري مي شود مثلا چطور فرانسه از ظرفيت قانوني خود استفاده مي كند و حجاب را ممنوع اعلام مي كند ولي ما نمي توانيم از ظرفيت قانوني خود براي اجرايي كردن قانون عفاف و حجاب استفاده كنيم.

 



شمقدري در نامه اي به «ژيل ژاكوب»: نداي دفاع از آزادي در جشنواره كن ، شعاري بي معناست

معاون امور سينمايي وزارت ارشاد در خصوص اخراج «فون تريه» كارگردان دانماركي از جشنواره فيلم كن كه گفته بود اسرائيل يك درد است- به «ژيل ژاكوب» رئيس اين جشنواره نامه نوشت.
متن كامل اين نامه به شرح زير است:
با سلام
در ابتدا مايل هستم شادماني خود را از اينكه عمر جشنواره شما به شصت و چهارمين دوره خود رسيده است به سينماگران و مردم فرهنگ دوست فرانسه تبريك بگويم. حتما خوب به خاطر داريد جشنواره كن با هدف مقابله با فاشيست ها پا گرفت. فاشيست ها كساني بودند كه تنها خود را مستحق برخورداري از رفاه و حيات مي دانستند و حضور مخالفان خود را به هيچ وجهي حاضر نبودند تحمل كنند.
جاي تاسف دارد كه امروز شاهد هستيم پس از 64 سال، رگه اي از خوي همان افراد در تصميمات مسئولان جشنواره نمود پيدا مي كند و يكي از معتبرترين فيلمسازان اروپايي كه شايد پرافتخارترين فيلمساز باشد كه در جشنواره كن بارها با فيلم هايش حضور يافته است، به تيغ رفتاري متعصبانه كه ريشه در دوران قرون وسطايي دارد گرفتار و از جشنواره كن اخراج مي شود.
جناب آقاي ژيل ژاكوب
نمي دانم آزادي بيان ديگر چه مفهومي خواهد داشت. شايد لازم باشد در دايره المعارف ها مفهوم جديدي از آزادي بيان ارائه شود و الا رفتاري كه جشنواره كن با آقاي فون تريه انجام داد و مجبورش كرد كه بارها به عذرخواهي بپردازد، انسان را به ياد گاليله مي اندازد كه صاحبان كليساهاي قرون وسطايي با تهديد مجبورش كردند نظريه علمي اش را كه زمين كروي است، انكار كند.
جناب آقاي ژيل ژاكوب
بپذيريد فارغ از آنكه نسبت به اظهارات آقاي فون تريه چه نظر و ديدگاهي داريم، جشنواره كن نقطه سياهي را در تاريخ رفتارهاي خود ثبت كرد.
از اين دوره نداي دفاع از آزادي در جشنواره كن شايد شعار بي معنايي باشد كه براي ترميم آن سالها بايد تلاش كرد.
گفتني است، «فون تريه» در جلسه مطبوعات فيلمش كه در جشنواره كن برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هيتلر كارهاي اشتباهي كرد ولي من به خوبي مي توانم احساسات او را درك كنم و كمي هم دلم برايش مي سوزد، من از يهودي ها حمايت مي كنم ولي نه زياد چون به هر حال اسرائيل يك درد است.
پس از اين گفته، جشنواره فيلم كن فون تريه را مجبور به عذرخواهي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14