(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 خرداد 1390- شماره 19935

برنامه ريزي مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره)
شناسايي هزار نقطه امن در تهران براي اسكان اضطراري
پز عالي!
دبير شوراي عالي ترافيك: مجوز تبليغات بر روي تاكسي ها صادر شد
حوادث كوتاه از كشور
افتتاح فاز نخست پروژه بوستان ولايت در جنوب تهران
4 جوان در ميان شعله هاي آتش سوختند
آتش سوزي در پالايشگاه آبادان يك كشته و 25 زخمي برجاي گذاشت
سارق حرفه اي 180 خودروي مدل بالا در اصفهان دستگير شد
فرجام مردي كه همه اموالش را به نام همسرش كرد!
پرواز يزد - بغداد از شنبه راه اندازي مي شود
مشاور رئيس سازمان بازرسي كشور خبر داد رسيدگي به بزرگ ترين تخلف شبكه بانكي در بندرعباس
شايد پيرترين زن جهان باشد!
دستگيري زن رمال در اراك
خدا مرگتان بدهد!
قبض جريمه براي باحجاب ها!



از سوي بسيجيان شهرداري و بهشت زهرا(س) انجام شد
برنامه ريزي مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره)

پروژه هاي خدماتي سازمان بسيجيان شهرداري و شهرداري حرم مطهر در مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني(ره) مورد بررسي قرار گرفت.
دكتر احمدي بافنده، رئيس ستاد بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني(ره)، شهرداري تهران در آستانه ميلاد بانو فاطمه زهرا«س» و سالگرد تولد امام خميني«ره» طي سخناني گفت: بسيجيان شهرداري تهران مدال افتخار خادمي زائران و دوستداران حضرت روح الله را طي سالهاي گذشته و همچنين امسال بر سينه داشته و آماده اند با تمامي توان و بهره گيري از كليه امكانات و با برنامه ريزي لازم و در قالب 3 گردان منظم خدمت بي منت و در كمال ادب و احترام و متانت را به زائران اين مراسم ملي ارايه نمايند.
جانشين حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري تهران لزوم يك كار ماندگار و درخور شأن زائران حضرت روح الله را كار منظم و با برنامه دانست و افزود شما خادمان كه امسال امر پذيرايي از زائران را بر عهده داريد بدانيد كه مسئوليت كاري بسيار ارزشمند و مهم را بر عهده گرفته ايد كه انشاء الله اين كار با برنامه ريزي و هماهنگي همه مسئولين شهرداري و با عشق و علاقه و نيت خير همه شما روزي ماندگار را در خاطره و ياد زائران بزرگوار ترسيم خواهد كرد.
در پايان مراسم نيز مهندس توكلي شهردار حرم مطهر امام خميني«ره» و مدير عامل سازمان بهشت زهرا«س» گزارشي از روند فعاليت ها و پروژه هاي خدماتي سازمان و شهرداري حرم مطهر در مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني«ره» ارايه نمود.

 



شناسايي هزار نقطه امن در تهران براي اسكان اضطراري

رئيس جمعيت هلال احمر پارك هاي اطراف تهران را مناسب ترين مكان براي اسكان اضطراري عنوان كرد.
ابوالحسن فقيه در مورد تدوين نقشه نقاط امن شهر تهران كه براساس برنامه ها بايد تا پايان سال گذشته تدوين مي شد، گفت:براساس مطالعاتي كه موسسه ژاپني جايكا درباره آسيب پذيري شهر تهران در زمان زلزله انجام داده است بيش از 500 هزار واحد مسكوني در زلزله احتمالي تهران تخريب خواهد شد كه در اين راستا يكهزار و 53 نقطه امن در شهر تهران شناسايي شده است.
وي افزود: براساس اين مطالعات چندين گسل بزرگ، تهران را احاطه كرده است به گونه اي كه گسل بزرگي كه به گسل شمالي معروف است از روستاي «مشاء» (واقع در شهر دماوند» شروع و تا «فشم» ادامه دارد و از آنجا جدا و به قسمت هشتگرد- كرج مي رسد و گسل بعدي گسل جنوبي (ري) است كه از شهر ري آغاز و دو تكه شده كه اسلامشهر و حسن آباد در جاده قم را پوشش مي دهد.
به گفته وي، در صورت فعال شدن حركت اين گسل ها نزديك به 500 هزار واحد مسكوني در معرض آسيب جدي و تخريب قرار مي گيرد.
فقيه در ادامه در مورد مشكلات پيش روي تدوين نقشه نقاط امن شهر تهران به گراني زمين و كمبود فضاهاي عمومي براي ساخت مكان هاي مناسب اسكان اضطراري اشاره كرد وگفت: در حال حاضر زمين در تهران يكي از ارزشمندترين سرمايه ها محسوب مي شود، از اين رو كمتر سازمان يا فردي موافقت مي كند كه زمين هاي مسكوني يا اداري به فضاهاي عمومي همچون پارك، سالن ورزشي يا ديگر مناطق مناسب براي اسكان اضطراري در هنگام وقوع حادثه تبديل شود.
وي همچنين به ايسنا گفت: اخيراً در تفاهم نامه مشتركي كه با آموزش و پرورش تهران به امضا رسيد، مقرر شد يك هزار نقطه امن در مدارس تهران با همكاري جمعيت هلال احمر و آموزش و پرورش شناسايي شوند.
رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به اينكه در مانورهاي فرضي نيز بايد براي آمادگي هرچه بيشتر امدادگران از تمام امكانات استفاده كرد، افزود: متاسفانه در برخي موارد به دليل وارد شدن صدمات به فضاي سبز اجازه احداث چادر داده نمي شود و در فضاي ورزشي نيز به دليل وجود زمين آماده و گراني كف پوش هاي داخلي زمين اجازه احداث چادر داده نمي شود. فقيه در ادامه پارك هاي اطراف تهران را مناسب ترين مكان براي اسكان اضطراري عنوان كرد و گفت: در مورد چگونگي اسكان، مطالعاتي از سوي جمعيت هلال احمر تهران و موسسه علمي كاربردي هلال ايران صورت گرفته است.

 



رويدادهاي خارجي
پز عالي!

كاديلاك يك ميليون دلاري اوباما حين خروج از سفارت آمريكا در دوبلين روي لبه آهني در ورودي گير كردو معلق ماند.
ديلي ميل نوشت: اتومبيل غول پيكر ساخت جنرال موتورز كه داراي بدنه استيل با 18 اينچ ضخامت است هنگام خروج روي لبه آهني در سفارت روي هوا ماند و باعث خجالت مقامات آمريكايي و از جمله اوباما شد.
اتومبيل ضدگلوله 8 تني با 18 فوت طول نتوانست از چهارچوب آهني سفارت عبور كند.
اتومبيل طوري طراحي شده كه در مقابله با حملات شيميايي مقاوم است و دستگاه اكسيژن مخصوصي براي سرنشينان دارد تا در مواقع اضطراري از آن استفاده كنند. اما ظاهرا هيچ فكري براي پائين ماشين و به عبارتي ارتفاع آن نشده است.
پيش بيني تمامي احتمالات در مسير عبور كاروان حامل مقامات حداقل وظيفه يك تيم حفاظتي است و وقتي سرنشين اصلي اين كاروان، رئيس جمهور كشور پرمدعايي مثل آمريكاست معلوم است كه اين وظيفه براي تيم حفاظتي اهميت مضاعفي پيدا مي كند.اما ظاهرا بايد اين كاديلاك يك ميليون دلاري را هم به ساير پزهاي عالي آمريكايي ها اضافه كرد.

 



دبير شوراي عالي ترافيك: مجوز تبليغات بر روي تاكسي ها صادر شد

دبير شوراي عالي ترافيك با اشاره به اين كه مجوز تبليغات روي تاكسي ها داده شده است گفت: با انجام اين كار كمك خوبي به رانندگان تاكسي مي شود.
مجتبي شفيعي در خصوص بسته هاي حمايتي به رانندگان تاكسي گفت: اقداماتي در اين زمينه انجام شده است.
وي به بحث وام رانندگان تاكسي اشاره كرد و گفت: بخش عمده اي از كار اجرايي شده و بخشي نيز در حال انجام است.
دبير شوراي عالي ترافيك به بيمه رانندگان تاكسي اشاره كرد و به فارس گفت: بخش قابل توجهي از رانندگان تاكسي بيمه شده اند و در حال حاضر آمار دقيقي از تعداد بيمه شدگان ندارم.
شفيعي با اشاره به اين كه مجوز تبليغات روي تاكسي ها داده شده است، گفت: در برخي از كلان شهرها اين موضوع به طور جدي مورد پيگيري قرار گرفته است با انجام اين كار كمك خوبي به رانندگان تاكسي مي شود. وي در خصوص افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در سال 90 گفت: نمي توانم قطعا بگويم نرخ ها افزايش نمي يابد اين موضوع بايد بررسي و در كميته هدفمندسازي يارانه ها درباره آن تصميم گيري شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري باند خفاش
بندرعباس - خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران كلانتري 15 بندرعباس تمامي عوامل باند خفاش كه اقدام به سرقت از مغازه ها و منازل در محدوده مركزي شهر مي كردند دستگير شدند.
اعضاي اين باند به 11 فقره سرقت از مغازه ها و منازل اين شهر اعتراف كردند.
هلاكت شروران مسلح
آبادان - فارس: دو شرور مسلح كه سابقه زيادي در انجام سرقت مسلحانه در سطح شهرستان آبادان داشتند با ورود به مغازه آش فروشي در خيابان ليك يك احمدآباد قصد سرقت داشتند كه پليس پس از اطلاع از موضوع وارد عمل شد.سارقان مسلح پس از مشاهده پليس از محل متواري شدند و پليس به تعقيب و گريز آنان پرداخت.
در حين تعقيب و گريز، تبادل آتش ميان سارقان و ماموران پليس، موجب كشته شدن دو شرور مسلح شد.
معدوم كردن بوته هاي خشخاش
رشت - خبرنگار كيهان: اكيپ عملياتي پليس مبارزه با موادمخدر گيلان موفق شد بيش از يك هزار و 500 بوته خشخاش را كه در ميان باغ صيفي جات 3 تن از باغداران شهرستان هاي شفت و لاهيجان كشت شده بود كشف و امحا كند.متهمان دستگير و تحول مقامات قضايي شدند.
كشف مرغ فاسد
اصفهان - خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي كلانتري 23 اصفهان در پي گزارشي مبني بر تهيه و بسته بندي موادغذايي فاسد به محل مورد نظر مراجعه كرده و 4 نفر را حين بسته بندي غيرمجاز مرغ هاي فاسد دستگير كردند.در بازرسي از اين دو كارگاه مقدار 900 كيلوگرم مرغ فاسد و غيربهداشتي آماده بسته بندي كشف و هر دو كارگاه پلمب شد.
تصادف در محور نطنز
بادرود - خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد 2 دستگاه خودروي سواري ريوو پژو 206 در محور نطنز به بادرود 5 نفر مصدوم شدند.
علت اين حادثه انحراف به چپ خودروي پژو 206 عنوان شد.
انهدام باند قطعات خودرو
نطنز - خبرنگار كيهان: اعضاي باندي كه اقدام به فروش لوازم تقلبي خودرو از قبيل ديسك و صفحه كلاچ به رانندگان مي كردند، توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان نطنز استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند. اين باند كه متشكل از 3 نفر بودند اقدام به تهيه ديسك و صفحه مستعمل با مارك هاي معتبر نموده و پس از شستشو و رنگ آميزي آنها اقدام به فروش آنها در مبادي ورودي مي كردند.

 



افتتاح فاز نخست پروژه بوستان ولايت در جنوب تهران

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه بوستان ولايت متعلق به همه مردم تهران است گفت: با افتتاح فاز نخست پروژه بوستان ولايت شاهد يكي از زيباترين فضاهاي تفرجگاهي شهري با كاربري فرهنگي خواهيم بود.
به گزارش ايسنا مهدي چمران در جلسه ديروز شوراي شهر تهران گفت: پروژه بوستان ولايت در منطقه 19 تهران يكي از بزرگترين فضاهاي تفرجگاهي شهري در محدوده جنوب شهر محسوب مي شود كه فاز نخست آن براي استفاده مردم افتتاح شده است.
وي با تاكيد بر اين كه اين بوستان براي همه مردم تهران است گفت: البته در اين زمينه اصراري بر ذكر جنوب و شمال شهر نداريم و معتقدم همه ما شهروند يك شهر هستيم و دليلي براي چنين دسته بندي هايي وجود ندارد. گفتني است در جلسه ديروز شوراي شهر طرح نامگذاري و تغيير 16 خيابان بررسي شد كه تغيير نام اين خيابان ها به نام شهيدان منطقه به تصويب رسيد.
همچنين طرح دو فوريتي نامگذاري يك ورزشگاه در تهران به نام ناصر حجازي از سوي عليرضا دبير مطرح شد و با تاييد و امضاي اعضاي شورا به رياست شوراي شهر تحويل شد.

 



در پي واژگوني خودروهاي حامل سوخت قاچاق در سيستان و بلوچستان
4 جوان در ميان شعله هاي آتش سوختند

زاهدان - خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگوني دو دستگاه وانت تويوتا حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان - زاهدان و دلگان - ايرانشهر چهار نفر در آتش سوختند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، اين دو حادثه در شمال و جنوب استان سيستان و بلوچستان بوقوع پيوسته است. براساس اين گزارش، سرنشينان خودروهاي مزبور جوانان زير 20 سال بودند كه زنده در ميان شعله هاي آتش سوختند و به خاكستر تبديل شدند.
گفتني است پديده قاچاق سوخت و فرآورده هاي نفتي يكي از معضلات و عامل اصلي بسياري از حوادث جاده اي استان سيستان و بلوچستان است و به رغم اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و افزايش بهاي بنزين و گازوئيل و سهميه بندي آنها در سطح كشور، به دليل تفاوت قيمت سوخت در ايران با كشورهاي همسايه، تعداد زيادي مشغول قاچاق سوخت به خارج از كشور هستند.

 



آتش سوزي در پالايشگاه آبادان يك كشته و 25 زخمي برجاي گذاشت

آتش سوزي در پالايشگاه آبادان 26 كشته و زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان حادثه آتش سوزي در طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان منجر به كشته شدن يك نفر و سوختگي 5 نفر تاكنون شده است كه حال سه نفر از مجروحان به دليل شدت سوختگي وخيم گزارش شده است.
برپايه اين گزارش آمار تعداد مجروحان هنوز دقيقاً اعلام نشده اما تاكنون تعداد 11 نفر به دليل گاز گرفتگي ناشي از آتش سوزي روانه مراكز درماني آبادان و اهواز شدند.
اين گزارش حاكي است انتشار گسترده گازهاي سمي منجر به مسموميت و گازگرفتگي، باعث افزايش تلفات اين حادثه شده است.
در جريان افتتاح فاز سوم واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان كه با حضور محمود احمدي نژاد صورت گرفت بروز اشكال فني منجر به ايجاد آتش سوزي در يكي از واحدهاي اين پالايشگاه شد.
با اقدام سريع دست اندركاران آتش سوزي مهار شده است.
برپايه گزارش، اين حادثه هيچگونه وقفه اي در برنامه هاي رئيس جمهوري ايجاد نكرده است.
وقوع اين حادثه كه 25 مجروح به دنبال داشته است دود غليظي در پالايشگاه و بخش گسترده اي از شهر آبادان پراكنده كرد، بنابر گفته يكي از مسئولان شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي، علت اصلي حادثه نشت گاز از واحد گاز مايع پالايشگاه نفت آبادان بوده است.
به گزارش مهر، با حضور نيروهاي امنيتي بررسي دلايل ايجاد اين حادثه آتش سوزي در سطح پالايشگاه آغاز شده، اين در حالي است كه با توجه به نامشخص بودن دلايل انفجار، احتمال آتش سوزي و انفجار مجدد در اين پالايشگاه قديمي وجود دارد.
در حال حاضر تمامي نيروهاي امدادي و آتش نشاني براي مهار هر گونه آتش سوزي و انفجار احتمالي در پالايشگاه آبادان در آمادگي كامل به سر مي برند.
دستور رئيس جمهوري
براي انتقال مجروحان
با دستور رئيس جمهوري يك فروند هواپيما براي انتقال مجروحان و حادثه ديدگان انفجار پالايشگاه نفت آبادان از تهران عازم اين شهر نفت خيز شد.
رئيس كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه پيش از اين كارشناسان هشدار داده بودند كه پالايشگاه آبادان آمادگي افتتاح را ندارد، افزود: مشكل پالايشگاه آبادان فني بوده است.
حميدرضا كاتوزيان گفت: اين اتفاق يك خرابكاري عمدي نبوده است.
سرپرست فرمانداري شهرستان آبادان نيز گفت: وقوع آتش سوزي در واحد بنزين سازي فاز سه پالايشگاه نفت آبادان غير عمدي بوده است.
«حميد قناعتي» سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: علت آتش سوزي ايجاد جرقه بنزين در واحد كتراكر بوده كه متأسفانه در اين حادثه 25 نفر به صورت سطحي دچار سوختگي شده و تعدادي نيز بر اثر استنشاق گاز بنزين و ايجاد خفگي مصدوم و مسموم شدند و يكي از مجروحان كه حدود 95 درصد سوختگي داشت فوت كرده است.
وي وضعيت عمومي مجروحان بستري در بيمارستان امام خميني آبادان را رضايت بخش توصيف كرد و ادعاي فوت شدن بيش از يك نفر در اين حادثه را تكذيب كرد.
به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا ضيغمي مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران ديروز پس از وقوع حادثه انفجار و آتش سوزي در پالايشگاه آبادان از بازسازي كامل واحدهاي آسيب ديده اين پالايشگاه نفت حداكثر در مدت 15 روز خبر داده است.اين در حالي است كه مهربان مديرعامل پالايشگاه نفت آبادان در گفتگو با بخش خبري 14 تلويزيون مدعي شد كه تعداد كشته شدگان اين حادثه تنها يك نفر است.

 



سارق حرفه اي 180 خودروي مدل بالا در اصفهان دستگير شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با تلاش و ماموريت ويژه كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان، حرفه اي ترين سارق خودروهاي مدل بالاي 5 استان كشور به دام افتاد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: اين سارق 43 ساله اهل كرمانشاه كه در اصفهان سكونت دارد از چندين فقره سابقه كيفري برخوردار است طوري كه تمام سارقان حرفه اي كشور او را بخوبي مي شناسند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اينكه منصور قاسمي سارق حرفه اي خودروهاي مدال بالا با ضرب سه گلوله از ناحيه پا به دام پليس افتاد، افزود: اين سارق كه 180 خودرو سرقت كرده بود با تلاش ماموران در روز 29 ارديبهشت ماه دستگير شد.
وي با بيان اينكه اين سارق از طريق سرقت هاي انجام داده بسيار متمول شده است، افزود: خانه قاسمي واقع در خيابان ملاصدرا با مساحتي مبني بر 380 متر مربع از چنان وضعيتي برخوردار است كه بسيار تجهيز به زندگي افراد عيان نشين است.
سرهنگ حسين زاده با اعلام اينكه اين سارق در سال 86 پس از ارتكاب 180 سرقت در اصفهان دستگير و به مدت سه سال زنداني شد، گفت: منصور حدود 4 ماه پيش از زندان آزاد و بلافاصله شروع به انجام سرقت هاي متعدد كرد.
وي اين سارق را حرفه اي ترين، باسابقه ترين و با مهارت ترين سارق خودرو در كشور اعلام كرد و افزود: منصور در استان هاي اصفهان، تهران، كرمانشاه، قم و سيستان و بلوچستان دست به سرقت خودروهاي پارس پژو، زانتيا، مزدا و 206 زده است.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اينكه ماه ها پليس سايه به سايه اين سارق حركت مي كرد تا وي را به دام بيندازد، از متلاشي شدن باند تبهكارانه و مالخرهاي مرتبط با وي خبرداد و گفت: پليس آگاهي اصفهان توانست مخفيگاه اين سارق حرفه اي را در يكي از حاشيه هاي شهر اصفهان كشف و پس از حضور در آن مكان، مقدمات دستگيري وي را فراهم سازد.
وي افزود: اين سارق حرفه اي با مشاهده پليس به وسيله يك دستگاه زانتيا ضمن زير گرفتن ماموران قصد فرار داشت كه به ضرب سه گلوله ازناحيه پا متوقف شد.
سرهنگ حسين زاده اضافه كرد: اين سارق به هنگام دستگيري، يك خودرو سرقتي را به مخفيگاه خود آورده بود تا در نيمه هاي شب با تعويض پلاك و از بين بردن علائم و نشانه هاي آن توسط همدستانش به مرزهاي شرق كشور حمل كند.
وي گفت: اين سارق حرفه اي با تغييراتي كه در خودروهاي سرقتي به وجود مي آورد آنها را توسط همدستانش به استان سيستان و بلوچستان حمل و به سه نفر از اشرار بلوچ مي فروخت تا از كشور خارج كنند.

 



فرجام مردي كه همه اموالش را به نام همسرش كرد!

برازجان- خبرنگاركيهان:
زن بي وفا پس از تصاحب ثروت شوهر متمولش، با طلاق گرفتن از وي، او را از خانه بيرون كرد تا مرد نگون بخت جايي به جز آسايشگاه سالمندان پيدا نكند.
به گزارش خبرنگار كيهان، بازديد فرماندار برازجان از مركز نگهداري سالمندان اين شهرستان حاشيه هاي جالبي به همراه داشت.
در حين بازديد و سركشي، مدير آسايشگاه كه در مورد سالمندان به فرماندار توضيح مي داد، با اشاره به يكي از آنها گفت: اين فرد از ثروتمندان شمال كشور بوده كه همه دارايي خود را به نام همسرش كرد و زن بي وفا پس از اينكه تمام ثروت مرد نگون بخت را تصاحب كرد، فرصت را مناسب ديد و با طلاق گرفتن از شوهرش، او را از خانه بيرون كرد.اين مرد وقتي ديد در شهر خود جا و مكاني ندارد و كسي او را نمي پذيرد، به بوشهر نزد يكي از بستگانش رفت و چند روزي را آنجا سپري كرد و سپس سر از آسايشگاه سالمندان بهزيستي برازجان درآورد.در ادامه اين بازديد يكي از مردان سالمند از فرماندار برازجان درخواست كرد تا همسري برايش اختيار كند! و فرماندار نيز قبول كرد كه اين كار خير را به انجام رساند اما مدير آسايشگاه اظهار داشت كه چون اين فرد سيگار مي كشد امكان ازدواجش فراهم نيست!
فرماندار از اين مرد سالمند تقاضا كرد كه سيگار را ترك كند و وي نيز براي رسيدن به همسر دلخواهش قول ترك داد.

 



پرواز يزد - بغداد از شنبه راه اندازي مي شود

يزد-خبرنگاركيهان:
در راستاي خدمت به زائران عتبات عاليات پرواز يزد-بغداد از شنبه هفتم خرداد راه اندازي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، نخستين پرواز مستقيم از فرودگاه يزد به بغداد از شنبه هفتم خرداد به منظور سهولت در اعزام زائران عتبات عاليات توسط شركت هواپيمايي ايران ايرتور و با هواپيماي بوئينگ ام دي صورت خواهد گرفت.
گفتني است از اين پس، روزهاي جمعه اين پرواز از يزد به سوي بغداد انجام مي شود.
بنابراين گزارش، شركت هواپيمايي نفت نيز از روز اول خرداد پرواز در مسير تهران-يزد را داير كرده است.
براساس برنامه اعلام شده اين پرواز در روزهاي يك شنبه و سه شنبه هر هفته انجام خواهد يافت.

 



مشاور رئيس سازمان بازرسي كشور خبر داد رسيدگي به بزرگ ترين تخلف شبكه بانكي در بندرعباس

پرونده بزرگ ترين تخلف شبكه بانكي در بندرعباس در دست رسيدگي است كه با تكميل تحقيقات نتيجه به اطلاع مردم خواهد رسيد.
به گزارش ايرنا، مشاور رئيس سازمان بازرسي كشور و مدير بازرسي هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: بدون توجه به فشارهاي رواني و جوسازي ها، ابعاد مختلف تخلفات صورت گرفته در اعطاي تسهيلات بانكي به يك شركت بخش خصوصي بررسي و متخلفان را بدون هيچ ملاحظه اي به مراجع قضائي معرفي مي كنيم.
عباس مومن آبادي گفت: بررسي هاي اوليه نشان داده توسط يكي از شعب بانكي در بندرعباس يك هزار و 500 ميليارد ريال طي دو فقره تسهيلات ارزي به شركتي در زمينه صادرات خدمات فني و مهندسي فعاليت داشته، پرداخت شده اما با توجه به اينكه در روزهاي پاياني سال گذشته (سال 89)، ميزان زيادي از اين تسهيلات در حساب هاي شركت موجود بود، پس از هماهنگي با دادستان و در جهت جلوگيري از خروج ارز، حساب هاي شركت مسدود شد.
وي اظهار داشت: بررسي اسناد نمايان گر اين است كه عدم توجه شعبه به مصوبه و شرايط قيد شده در آن كه مبناي پرداخت تسهيلات بوده و همچنين عدم اخذ وثيقه مناسب و توجه نكردن به بدهي هاي معوق يا سر رسيد شده شركت نزد شبكه بانكي در زمان پرداخت تسهيلات، از جمله مهمترين موارد سوء جريان در اين پرونده است. مومن آبادي در پايان گفت: براي اعمال وظايف قانوني و نظارتي به سراغ دانه درشت ها رفته ايم و اين رويه را با قاطعيت ادامه مي دهيم.

 



شايد پيرترين زن جهان باشد!

شناسنامه خانم زهرا روحاني نشان مي دهد متولد 1270 هجري شمسي است، خانم روشن دلي كه هم اكنون در سراي سالمندان باب الحوائج بابل زندگي مي كند و در سال جاري وارد 120 سالگي شده است.
خانم روحاني علي رغم محروميت از نعمت بينايي همچنان اميدوار به زندگي ادامه مي دهد و كارهاي خود را تا حدا امكان بدون كمك و ياري جستن از ديگران به تنهايي انجام مي دهد.وي راز عمر طولاني و سلامتي خود را در توكل به خدا و كم خوراكي مي داند.
با توجه به ثبت نام پيرترين زن جهان در كتاب ركوردهاي جهان «گينس» كه چيزي حدود 115 سال سن داشت خانم روحاني مي تواند به عنوان پيرترين زن جهان محسوب شود.

 



دستگيري زن رمال در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
رمال زن كه به بهانه حل مشكلات زوج هاي جوان از آنان كلاهبرداري مي كرد در اراك دستگير شد.
به گزارش فرماندهي انتظامي استان مركزي، زني كه به بهانه فالگيري و رمالي از زوج هاي جوان بين 30 الي 50 هزار تومان مي گرفت شناسايي و دستگير شد.
اين زن با دادن وعده و وعيدهاي واهي به برخي از بانوان متاهل مبني بر اينكه اگر از همسر فعلي خود طلاق بگيريد آينده خوبي را در پيش خواهيد داشت موجب جدايي و اختلاف بين برخي خانواده ها نيز شده بود.
اين زن رمال هنگام ارتكاب جرم دستگير و در بازرسي از خانه اش تعداد زيادي كتاب و مدارك مورد استفاده در جرم و تعدادي سي دي غيرمجاز كشف شد.

 



خدا مرگتان بدهد!

يك عالم وهابي در عربستان با اشاره به تلاش برخي زنان سعودي در راستاي رفع ممنوعيت نانوشته رانندگي در اين كشور خواستار مرگ آنان شد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از القدس العربي، شيخ «عبدالرحمن البراك» در واكنش به اقدام برخي زنان كه خواهان رانندگي در عربستان هستند، اظهار داشت: آنچه اين زنان به دنبال آن هستند منكر است و آنان با رانندگي به كليدهاي شر در كشور تبديل مي شوند.اين عالم سعودي كه پيش از اين نيز در فتوايي ويراني مسجدالحرام و ساخت دوباره آن براي جلوگيري از اختلاط زنان و مردان را خواستار شده بود، زنان خواهان رانندگي در عربستان سعودي را غرب زده دانست.وي با اشاره به برخورد هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان با زنان راننده افزود: دهها سال قبل نيز برخي زنان خواستار رانندگي شده بودند كه خداوند مكر آنها را برملا كرد و تعدادي از آنها مردند و به آنچه مي خواستند نرسيدند. اين زنان هم انشاءالله به خواسته خود نمي رسند و مي ميرند.
خاطرنشان مي شود در قوانين عربستان اشاره اي به ممنوعيت رانندگان زنان نشده اما اين مسئله به موجب قوانين نانوشته در اين كشور ممنوع است. در روزهاي اخير نيز «منال الشريف» از فعالان اصلي در جهت آزاد شدن رانندگي زنان سعودي پس از رانندگي مسافتي در شهر الخبر دستگير شد و همچنان در زندان بسر مي برد.

 



قبض جريمه براي باحجاب ها!

سه زن محجبه با حضور در محل برگزاري جشنواره كن اعتراض خود را نسبت به قانون منع حجاب از فرانسه اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري برنامه اين سه زن مسلمان در حالي كه برقع داشتند و برگه جريمه خود را به دست گرفته بودند در ورودي جشنواره كن اعتراض خود را اعلام كردند. گفتني است، فرانسه اولين كشوري است كه حضور زنان برقع پوش را در جامعه ممنوع كرده است. جريمه عدم رعايت اين قانون 150 يورو (216 دلار) است.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14