(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 خرداد 1390- شماره 19935

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گلباران بارگاه حضرت معصومه(س) در ميلاد بانوي جهان
ولي امر مسلمين با اشاره به خيزش هاي اسلامي منطقه: بهار انقلاب تا امروز خزان نداشته است
همزمان با سوم خرداد نيروهاي مسلح با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب تجديد ميثاق كردند
دبيرخانه كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني براي صلح عادلانه در تهران دايمي شد
گراميداشت ميلاد فاطمه زهرا(س) و روز زن در مؤسسه كيهان
اقدام متقابل ايران در برابر قطع سوخت دهي به هواپيماها در اروپا
راهپيمايي 20 هزار دانشجو از دانشگاه تهران تا ميدان فلسطين
قائم مقام سازمان بسيج مستضعفين: پيوند جريان انحرافي با فتنه گران بعيد نيست
تبريز بنيانگذار نخستين جشنواره كتاب سال در 700 سال پيش
امسال صورت مي گيرد ساخت عروسك هاي استاني در كشور
بيمارستان 540 تختخوابي امام خميني تبريز كلنگ زني شد
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
تكرار انقلاب اسلامي منافع دشمنان را به خطر خواهد انداخت
طرح آبرساني به قم فردا با حضور رئيس جمهور رسما افتتاح مي شود
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس: اما و اگر در مسئله ولايت پذيري معنا ندارد
حجت الاسلام پناهيان: كار اولويت دار آني است كه ولايت تاكيد مي كند
طرح آبرساني به منطقه ويژه سلفچگان افتتاح شد
اخبار ادبي و هنري



گلباران بارگاه حضرت معصومه(س) در ميلاد بانوي جهان

همزمان با ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) توسط مادران و همسران شهدا و جانبازان قم گلباران شد.
به گزارش فارس از قم، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم در مراسم جشني كه در شب ميلاد حضرت زهرا(س) و روز زن در شبستان امام خميني(ره) برگزار شد، در سخناني با بيان اينكه مادران و همسران شهدا مايه عزت نظام هستند، اظهار داشت: ايثار و فداكاري رزمندگان در دوران دفاع مقدس و انقلاب مرهون فداكاري و از جان گذشتگي مادران و همسران شهداست.
محمد كاظم پوراميني ادامه داد: مادران شهدا، فرزندان خود را در مجالس اهل بيت(ع) و با ياد و ذكر آنان پرورش داده و درس ايثار و از خود گذشتگي را آموختند.
وي بيان كرد: رزمندگاني كه در دامن مادران ايثارگر و از خود گذشته پرورش يافتند عزت و افتخار را براي ميهن اسلامي به ارمغان آوردند.
پوراميني با اشاره به تقارن جشن ميلاد حضرت زهرا(س) با حماسه فتح خرمشهر افزود: آزادسازي خرمشهر مدال پيروزي اسلام بر كفر در دوران دفاع مقدس است.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم يادآور شد: مادران و همسران شهدا با الگوگيري از فاطمه زهرا(س) روحيه حمايت و پشتيباني از ولايت فقيه را به فرزندان خود آموختند و آنها را راهي ميدان مبارزه حق عليه باطل كردند.
وي اضافه كرد: رزمندگان اسلام نيز توانستند درس هايي كه از مادران خود آموخته بودند به درستي به آن عمل كنند و از امام خميني(ره) و آيت الله خامنه اي حمايت كردند.
در پايان مراسم با حضور توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از مادران و همسران خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران تجليل شد.

 



ولي امر مسلمين با اشاره به خيزش هاي اسلامي منطقه: بهار انقلاب تا امروز خزان نداشته است

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند بهار انقلاب اسلامي تاكنون خزان نداشته است.
روز گذشته، در سالروز فرخنده ميلاد با سعادت بانوي برگزيده دو عالم، دخت پيامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و همچنين فرزند برومندشان امام خميني (ره)، مراسم مولودي خواني و ذكر فضائل و مناقب آن بانوي عفاف و نجابت، در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم كه با حضور جمعي از شاعران و ذاكرين اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در حسينيه امام خميني بر پا شد، با تبريك ميلاد با سعادت بانوي دو عالم حضرت زهراء (س)، آن حضرت را «عنصر ملكوتي، الهي و بي نظير در عرصه وجود از لحاظ نورانيت»بعد از پيامبر گرامي اسلام (ص) و اميرالمومنين علي (ع) دانستند و افزودند: ذكر مكرر نام مبارك حضرت زهرا (س) و بقيه الله الاعظم (عج) بيش از ساير معارف اسلامي در تمام دوران انقلاب اسلامي«پديده اي الهي و يك امر روئيده از دلها، عواطف و ايمانها»است.
رهبر انقلاب اسلامي تقارن اين ميلاد را با ولادت امام خميني (ره)، پديده اي بسيار شيرين خواندند و اظهار داشتند: امام خميني (ره) حقيقتاً نمونه و مستوره اي از همان حقيقت درخشنده همراه با ايمان، اخلاص، عبادت، غيرت و ايستادگي در راه خدا بودند.
ايشان ذكر نام حضرت زهرا (س) را به مناسبتهاي مختلف در طول اين انقلاب ، نشانه توجه ويژه آن بزرگوار به كشور دانستند و خاطرنشان كردند: اين توجه، بسيار با ارزش و اميدبخش است و دلها و گامها را براي دست يافتن به اهداف نهايي مطمئن، استوار و خاطرجمع مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه ها و برخوردهاي گوناگون در طول 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: ادامه خط مستقيم و زاويه پيدا نكردن اين خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به بركت بيان روشن و رساي امام بزرگوار، از مهم ترين خصوصيات انقلاب اسلامي ايران است.
ايشان تصريح كردند: با «حركت اميدوارانه و برداشتن قدمهاي محكم» هيچ قدرتي در دنيا نمي تواند راه اين انقلاب را سد كند.
رهبر انقلاب، ايستادگي، ثبات، تداوم، پايبندي به ارزشها و اصول انقلاب اسلامي ايران را موجب روياندن شكوفه هاي اميد در دل ملتهاي مسلمان و ناظران جهاني ارزيابي كردند و افزودند: خصوصيت اين انقلاب عظيم اسلامي اين بود كه به فضل الهي آن بهار تا امروز خزان نداشته است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: اگر ملت ايران در مقابل تهديدات استكبار جهاني عقب نشيني مي كرد و از شعارهايش دست مي كشيد، اين گلهاي اميد در دل ملتها پژمرده مي شد.
ايشان افزودند: به بركت نام مبارك حضرت زهرا (س) و بقيه الله الاعظم (عج) و توجهات ائمه اطهار عليهم السلام و با ايستادگي ملت ايران، اين نهالهاي اميد بارور شدند، بنابراين اين توجه، توسل و از خدا دانستن و به خود غرّه نشدن را بايد در خودمان نگه داريم.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان انتخاب« شعر، آهنگ و صوت خوب» را در حرفه زيبا، ظريف و مؤثر مداحي ضروري دانستند و خاطرنشان كردند: آنچه خوانده مي شود بايد به درستي انتخاب و جهات صوري و معنوي آن لحاظ شده باشد.
ايشان با اشاره به اينكه آهنگهاي بد و لهوي نبايد وارد حرفه مداحي شود افزودند: انتخاب و ابتكار شكلهاي جديد در قرائت و آهنگ سازيها عيبي ندارد.
رهبر انقلاب با تأكيد بر انتخاب مضمون مناسب در ذكر مناقب ائمه اطهار عليهم السلام خاطرنشان كردند: ذكر مناقب متقن، معتبر و مستند ، دلها را شاد مي كند و شوق را برمي انگيزاند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نياز جامعه به نصايح ائمه و استفاده از گفتار و رفتار آن بزرگواران براي رشد اخلاق، افزودند: بايد با گسترش خلقيات خوب، روحيه همدلي، برادري، صفا و اخوت را در جامعه اعتلا بخشيد و با ترويج خيرخواهي، تعاون، صبر، احسان، ايثار و گذشت، از تنگ نظري، نااميدي، بدخواهي و بخل پرهيز كرد.
ايشان پيشرفت جامعه مداحان را خوب توصيف و بر مسأله بصيرت بخشي در مداحي تأكيد كردند اما در عين حال تعرض به ديگران را مذموم خواندند و افزودند: بر اثر بصيرت بود كه ملت ايران توانسته است بايستد و استقلال، ايستادگي، معرفت و ايمان خود را حفظ كند.
حضرت آيت الله خامنه اي مطالعه و انس با قرآن و احاديث را براي جامعه مداحان ضروري دانستند و خطاب به آنان تصريح كردند: آيات و احاديثي كه در آن نصيحت است آن را يادداشت و قرائت كنيد.
ايشان با اشاره به اينكه توجه به دعا، توسل، ذكر، خشوع، نماز نافله و حفظ و تقويت آن باعث حل تدريجي كارهاي دشوار در زندگي مي شود افزودند: اين رشته ارتباط با مقام احديت كه متصل با اهل بيت عليهم السلام است دل و ذهن را صفا مي دهد.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از شاعران و مداحان اهل بيت عليهم السلام به ذكر فضايل و مناقب حضرت زهرا (س) پرداختند.

 



همزمان با سوم خرداد نيروهاي مسلح با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب تجديد ميثاق كردند

جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر با حضور در حرم بنيانگذار انقلاب اسلامي، با آرمان هاي امام راحل(ره) تجديد ميثاق كردند.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح اعم از ستاد كل، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نيروي انتظامي در حرم امام خميني(ره) برگزار شد، سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين و سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه به همراه ديگر فرماندهان حاضر در مراسم با اهدا تاج گل، به مقام شامخ بنيانگذار انقلاب اسلامي اداي احترام كردند.
در اين برنامه كه تحت عنوان مراسم شكرگذاري آزادسازي خرمشهر برگزار شد، سردار فضلي طي سخناني به بيان برخي خاطرات و نحوه عملكرد رزمندگان اسلام در عمليات بيت المقدس پرداخت.

 



دبيرخانه كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني براي صلح عادلانه در تهران دايمي شد

با درخواست نخبگان و شخصيت هاي علمي شركت كننده در كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه، دبيرخانه اين كنفرانس در تهران دايمي شد.
داود عامري دبير مجمع جهاني صلح اسلامي گفت: به درخواست كميته هاي حاضر در كنفرانس تهران و به استناد بيانيه پاياني آن، دبيرخانه دائمي كنفرانس بين المللي «ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» در مجمع جهاني صلح اسلامي تشكيل و در آينده اي نزديك كميته نخبگان جهان براي پيگيري موضوع كنفرانس تشكيل خواهد شد.
وي افزود: براساس بيانيه پاياني اين كنفرانس، شركت كنندگان حاضر از بيش از 60 كشور جهان اعلام داشتند كه حمايت خود را از هم فكري، تعامل و گفت وگو بين فرهنگ ها، اديان، نخبگان و سازمان هاي مردم نهاد در ايجاد ائتلافي مؤثر براي شناخت و مقابله با تهديدهاي صلح جهاني به عمل آورده و از ابتكار مطرح شده در اين كنفرانس مبني بر تشكيل «كميته دائمي نخبگان براي بررسي و يافتن راهكارهاي مقابله با چالش ها و تهديدهاي فراروي صلح جهاني» با مشاركت اعضاي شركت كننده در اين كنفرانس استقبال خواهند كرد.
به گزارش فارس، دبير مجمع جهاني صلح اسلامي افزود: بر همين مبنا نخبگان حاضر در كنفرانس تشكيل دبيرخانه دائمي اين كميته را در تهران اعلام داشته و بر برگزاري جلسات منظم اين كميته در ايران و ساير كشورها تأكيد كردند.
گفتني است؛ «كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» روزهاي 24 و 25 ارديبهشت ماه سال جاري با حضور بيش از يك هزار و 500 نفر از انديشمندان داخلي و خارجي در تهران برگزار شد.

 



گراميداشت ميلاد فاطمه زهرا(س) و روز زن در مؤسسه كيهان

سرويس اجتماعي -
مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و ميلاد حضرت امام خميني(ره) با حضور حسين شريعتمداري، نماينده ولي فقيه و كاركنان زن مؤسسه كيهان در سالن اجتماعات شهيد مطهري برگزار شد.
در اين مراسم سرپرست مؤسسه كيهان طي سخناني اظهار داشت: امروز با مناسبت هاي فرخنده ميلاد حضرت زهراي مرضيه(س)، روز زن، روز مادر، ميلاد حضرت امام(رض) و سالروز فتح خرمشهر مواجهيم.
وي با اشاره به نقش بي بديل حضرت فاطمه(س) در ماندگاري اسلام و پيدايش و تداوم انقلاب اسلامي گفت: واقعيت اين است كه امروزه خواسته هاي حضرت زهرا(س) كه طي قرن ها بر زمين مانده بود، تحقق يافته و در حال گسترش است.
نماينده ولي فقيه به تحولات و خيزش هاي اخير منطقه اشاره كرده و اظهار داشت، اين خيزش ها كه امروزه سراسر خاورميانه، شاخ آفريقا و جهان اسلام را فرا گرفته است از سه ويژگي محسوس و غيرقابل انكار برخوردار است، اولين ويژگي آن، اسلامي بودن اين حركت هاست كه با نمازهاي جمعه و جماعت، شعارهاي «الله اكبر»، «اسلام دين ماست»، «بازگشت ما به اسلام است» و... همراه است. دومين ويژگي اين قيام ها ضديت آشكار با آمريكا و اسرائيل و نظام سلطه بين المللي است، زيرا علاوه بر شعارهايي كه عليه سلطه آمريكا و متحدانش داده مي شود فلش حركت قيام ها نيز عليه حاكميت هاي دست نشانده و ديكتاتورهاي وابسته به آمريكاست.
سرپرست مؤسسه كيهان در ادامه سومين ويژگي را توده اي بودن قيام هاي منطقه دانست و گفت: اين خيزش ها در انحصار يك گروه و حزب و يا قشر خاص اجتماعي نيست، بلكه تمامي اقشار و توده هاي مردم در آن حضور دارند و افزود: اين سه ويژگي از ويژگي هاي انقلاب اسلامي است. بنابراين جا دارد كه شرايط امروز جهان اسلام و به بار نشستن انقلاب اسلامي در منطقه را به محضر مبارك حضرت فاطمه(س) تبريك عرض كنيم و از ايشان بخواهيم ياريمان دهند تا در مسيري كه مورد پسندشان است، حركت كنيم.
گفتني است در ابتداي اين مراسم استاد احمد ابوالقاسمي قاري برجسته بين المللي آياتي از قرآن مجيد را با صوتي دلنشين تلاوت كرد و سپس حاج احمد شربياني مداح برجسته اهل بيت(ع) به مديحه سرايي پرداخت كه با استقبال حاضران روبرو شد و در پايان برنامه نيز هدايايي به بانوان شاغل در مؤسسه كيهان اهدا شد.

 



مهمانپرست هشدار داد
اقدام متقابل ايران در برابر قطع سوخت دهي به هواپيماها در اروپا

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هشدار داد كه جمهوري اسلامي ايران در قبال كشورها و شركتهايي كه از تحويل سوخت به هواپيماهاي ايراني خودداري كنند، اقدام متقابل صورت خواهد داد.
«رامين مهمانپرست» ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره اقدام دولت سوئيس در خودداري از تحويل سوخت به هواپيماهاي ايراني و اقدام متقابل ايران گفت: قبلا نيز اعلام كرديم كه هر نوع خلل و مانعي در اين كار (تحويل سوخت) ايجاد شود، خلاف تعهدات و مقررات بين المللي است.
وي افزود: متاسفانه برخي از دولتهاي غربي به دنبال سياستهايي كه توسط مقامات آمريكايي طراحي شده و كشورهاي اروپايي نيز به تبعيت از آن اقداماتي را انجام دادند، اين كار را انجام دادند كه اين كار خارج از تعهداتي است كه بين شركتهاي هواپيمايي وجود دارد.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه برخي از اين كشورها عنوان مي كنند كه تحت فشار شديدي مجبور به اين كار شدند، تصريح كرد: چنانچه اين سياستها ادامه يابد، با هر شركت و كشوري كه اين كار را صورت دهد، عمل متقابل انجام مي شود. قبلا نيز اين كار صورت گرفته و مقامات هواپيمايي كشورمان مي توانند جزييات اين كار را توضيح دهند.
پروژه ايران هراسي
خبرنگاري اظهارات باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در كنفرانس آيپك را مورد اشاره قرار داد كه گفته است به هيچ وجه اجازه دستيابي ايران به سلاح هاي هسته اي را نمي دهيم و ايران از گروههاي بنيادگرا حمايت مي كند و نظر مهمانپرست را جويا شد كه وي در اين باره گفت: اظهارات باراك اوباما نسبت به فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ما دامن زدن به تبليغات طراحي شده اي است كه تحت عنوان محور ايران هراسي توسط خط آمريكايي- صهيونيستي در منطقه ما از قبل نيز دنبال مي شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: بعد از اعلام سياستهاي جديد آمريكا نسبت به منطقه خاورميانه و طرفداري و حمايت يكجانبه از رژيم صهيونيستي در سخنان اوباما و اظهاراتي كه تلاش مي كردند تا خودشان را همراه با مطالبات مردمي در منطقه نشان دهند، شاهد عدم توفيق حتي اظهارات ظاهري ايشان نسبت به مسائل منطقه و به ويژه مسئله فلسطين هستيم.
مهمانپرست ادامه داد: براي اينكه اين ناكامي ها و آشكار شدن اهداف واقعي سياستهاي اعلامي مقامات آمريكايي جبران شود، مجددا به سمت اتهام زدن به كشور ما حركت كردند و فعاليتهاي كاملا صلح آميز ما را به سمت فعاليت هاي نظامي تعبير كردند.
تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا يك نوع فرافكني است
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره اعمال تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا عليه مقامات سوريه، مقامات كشورمان و همچنين شركتهاي ايراني، خاطرنشان كرد: با توجه به بحرانهاي فراوان سياسي و اقتصادي كه در مجموعه اتحاديه اروپا وجود دارد و اين بحرانها بنيان و انسجام مجموعه اتحاديه اروپا را به خطر انداخته، فقط يك نوع فرافكني براي انتقال اين بحرانهاي داخلي به سمت خارج تلقي مي شود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: دولتهاي اروپايي بايد تمركز اصلي شان را بر منافع مردمشان بگذارند.

 



در حمايت از قيام هاي مردم منطقه صورت گرفت
راهپيمايي 20 هزار دانشجو از دانشگاه تهران تا ميدان فلسطين

دانشجويان دانشگاه هاي استان تهران و تهران بزرگ پس از اجتماع در مصلاي دانشگاه تهران در حمايت قيام هاي مردم منطقه در ميدان فلسطين تجمع كردند.
در مراسم حمايت از قيام هاي مردم منطقه كه در مصلاي دانشگاه تهران از ساعت 14 آغاز شد، حجت الاسلام عليرضا پناهيان از اساتيد حوزه و دانشگاه و سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي به ايراد سخنراني پرداختند.
دانشجويان در ادامه اين مراسم در اجتماعي 20 هزار نفري از دانشگاه تهران تا ميدان فلسطين راهپيمايي كردند و با سر دادن شعارهاي مرگ برآل سعود و مرگ بر آل خليفه و با در دست داشتن پرچم هاي بحرين، مصر، يمن، فلسطين و حزب الله لبنان در ميدان فلسطين تجمع كردند.

 



قائم مقام سازمان بسيج مستضعفين: پيوند جريان انحرافي با فتنه گران بعيد نيست

پاكدشت-خبرنگاركيهان:
اگر جريان انحرافي با فتنه گران پيوند خورده و جبهه واحدي تشكيل داده باشد با وحدت و هوشياري ملت ايران اين توطئه ها خنثي مي شود.
قائم مقام سازمان بسيج مستضعفين كشور در «همايش بزرگ فاطميون-ياد ياران ديدار همسنگران» كه در محل مصلاي امام خميني پاكدشت برگزار شده بود با بيان اين مطلب افزود: ما شاهد بوديم كه براي مقابله با فتنه گران بسيجي هاي پاكدشت، وراميني ها، دماوندي ها، البرزي ها همه و همه به ميدان آمدند و توطئه توطئه گران را خنثي كردند.
سرتيپ علي فضلي تصريح كرد: فتنه و فتنه گران آتش زيرخاكسترند و هيچ بعيد نيست كه جريان انحرافي با پيوند با فتنه گران، فتنه ديگري راه اندازي كنند كه بايد در برابر آنان هوشيار و آگاه بود.
وي تاكيد كرد: ما بايد در برابر كساني كه بين مردم مومن ايجاد شكاف مي كنند و در برابر ولايت و رهبري صف آرايي مي كنند بايستيم و هوشياري خود را حفظ كنيم.

 



تبريز بنيانگذار نخستين جشنواره كتاب سال در 700 سال پيش

تبريز-خبرنگاركيهان:
اولين بار جشنواره جايزه جهاني كتاب سال، حدود 700سال پيش در تبريز و توسط خواجه رشيدالدين فضل الله همداني بنيانگذار ربع رشيدي برپا شده بود.
رئيس مؤسسه پژوهشي ميراث مكتوب ديروز در جمع كتابداران كتابخانه هاي عمومي تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: به اين جشنواره كه 700سال پيش برگزار شده بود، آثاري از مناطق مختلف تبريز ارسال شده بود.
اكبر ايراني با اشاره به اين كه وقف نامه ربع رشيدي كه در كتابخانه مركزي تبريز نگه داري مي شود، در حافظه جهاني يونسكو ثبت شده است، افزود: نسخ خطي، گوياي تمدن و فرهنگ كشورها و ملت ها است و كتابخانه مركزي تبريز، محل خوبي براي گردآوري، حفاظت و مديريت اين گنجينه هاي با ارزش بشري است.

 



امسال صورت مي گيرد ساخت عروسك هاي استاني در كشور

تبريز-خبرنگاركيهان:
امسال 60 عروسك متعلق به فرهنگ هاي ويژه استان هاي ايران، توليد مي شود.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور در نشست ديروز مسئولان اين كانون در تبريز گفت: در سال جاري، در هر استان 2 عروسك توليد مي شود و قبل از آخر سال 60 عروسك مبتني و منطبق بر فرهنگ هاي كشور، توليد خواهد شد.
صادق رضايي افزود: در آذربايجان نيز دو عروسك مبتني بر فرهنگ اين سرزمين كشورمان، توليد مي شود.
وي يادآور شد: ما از وضعيت نسل اول عروسك هاي دارا و سارا كه در چين توليد شدند، راضي نيستيم و براي همين توليد عروسك هاي دارا و سارا و نيز مبارك، در ايران آغاز شده است. وي گفت: امسال توليد رمان در مراكز استانها كه منطبق بر فرهنگ همان استانها باشند نيز مورد توجه قرار گرفته و كتاب هاي مزبور، ضمن نشر به زبان فارسي، به زبان هاي محلي نيز منتشر مي شود.

 



با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي
بيمارستان 540 تختخوابي امام خميني تبريز كلنگ زني شد

تبريز- خبرنگار كيهان
با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاون پارلماني رئيس جمهور، بيمارستان 540 تختخوابي امام خميني تبريز، كلنگ زني شد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي ديروز در اين مراسم، از احداث بيمارستان هاي متعدد در كشور خبر داد و با تأكيد بر اين كه بيمارستان 540 تختخوابي تبريز نيز به عنوان جزئي از اين مجموعه وسيع، بزودي به بهره برداري خواهد رسيد گفت: وزارت بهداشت به دنبال ارائه بهترين خدمات درماني به مردم است و دولت توجه ويژه اي به توسعه تخت هاي بيمارستاني در سطح كشور دارد و در اين راه بسيار جدي است. وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي تبريز، رتبه اول پژوهش هاي نانو فناوري كشور را دارد و آذربايجان شرقي، بخوبي قادر است به قطب توريست درماني ايران تبديل شود.
وي گفت: پژوهشگاه ملي دانشگاه علوم پزشكي تبريز نيز كلنگ زني شد كه احداث آن زمينه ايجاد مركز رشد در استان آذربايجان شرقي را فراهم مي كند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: با ايجاد اين پژوهشگاه پروژه هاي كلان ملي در زمينه تحقيقات دارويي و سلول درماني كه مورد حمايت ويژه معاونت فناوري رياست جمهوري است، در اين پژوهشگاه انجام مي شود.
افتتاح پايگاه امدادي هلال احمر روستاي گميچي و افتتاح بيمارستان شهداي شهرستان بناب از ديگر برنامه هاي دكتر دستجردي بود كه ديروز انجام شد.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
تكرار انقلاب اسلامي منافع دشمنان را به خطر خواهد انداخت

زنجان - خبرنگار كيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تكرار انقلاب اسلامي در ساير نقاط جهان منافع نامشروع دشمنان را به خطر خواهد انداخت.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي در مراسم توديع سرتيپ مجيد ارجمندفر فرمانده سابق سپاه انصارالمهدي زنجان و جانشين فعلي قرارگاه حضرت حمزه سيدالشهدا و معارفه سرتيپ جهانبخش كرمي به فرماندهي سپاه انصار المهدي(عج) استان زنجان ضمن بيان مطلب فوق به جايگاه رفيع ولايت فقيه در نظام اسلامي اشاره كرد و افزود: دشمن در تمام عرصه ها از ذهن و فكر كودكان گرفته تا ميادين سياسي، اجتماعي، عقيدتي و همه صحنه هاي تاثيرگذار حاضر و در حال نبرد است و با تمام توان نمي خواهد اجازه حاكميت يك نظام مبتني بر ارزش هاي الهي در دنيا بدهد.
وي در ادامه افزود: همه قدرت هاي بزرگ و شيطاني دست به دست هم دادند تا اسلام را در حوزه هاي باور و انديشه و فرهنگ و ديانت طلبي مردم به شكست بكشانند و با آغاز جنگ ارزش ها با تمام توان وارد ميدان نبرد شدند اما با كمك خدا و عشق و اعتماد عميق و عاشورايي ملت ايران اجازه پيروزي در نبرد ارزش ها و فرهنگ و انديشه نيز به دشمن داده نشد.
جانشين فرماندهي سپاه افزود: در صورت تحقق اين مهم چشم جهانيان به آن معطوف خواهد شد و تكرار اين الگو در ساير نقاط جهان همچنانكه شاهد هستيم منافع نامشروع آنها را به خطر خواهد انداخت اما به بركت رهبري الهي برگفته از قرآن و سيره و روش ائمه(ع) تاكنون دشمن بازنده اين ميدان نبرد است و در عقب نشيني سنگر به سنگر از مقابل مسلمانان آگاه مي باشد.
سلامي راز پيروزي ملت ايران در تمام عرصه ها و صحنه ها، در زمان انقلاب و در 30 سال پس از آن، اتكا به تدبير برخواسته از آيات قرآن، ولايت فقيه و خون شهداي مومن و غيرتمند دانست كه ابتدا خود را پشت سر گذاشتند و دل از دنياي مادي كندند و اقتدار و عظمت و سر بلندي را ارمغان ملت ايران كردند. وي گفت: امروز ايران و ملت ايران به بركت همين خون شهيدان با اين صفات در جهان مي درخشند و جهانيان ايران را با واژه هايي همچون غيرت، عظمت، آزادي، پيشرفت، افتخار و عدالت مي شناسند.
دكتر رئوفي نژاد استاندار زنجان نيز در اين مراسم ضمن تقدير از زحمات و خدمات مخلصانه و ايثارگرانه سردار ارجمندفر، ويژگي هاي شاخص در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را برشمرد و گفت: انعطاف پذيري سپاه عامل پويايي آن است و جابجايي نيروها در سپاه موجب مي شود نيروهاي جايگزين باتجارب خود، منشأ تحولات خوبي در جايگاههاي مختلف باشند.

 



طرح آبرساني به قم فردا با حضور رئيس جمهور رسما افتتاح مي شود

قم- خبرنگاركيهان:
طرح بزرگ آبرساني از سرشاخه هاي دز به استان قم روز پنجشنبه با حضور رئيس جمهور به صورت رسمي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور استاندار قم در حاشيه مراسم افتتاح فاز نخست طرح آبرساني سلفچگان، اعلام كرد: در جريان اين سفر، علاوه بر طرح آبرساني به قم پروژه جاده قم به گرمسار نيز قرار است با حضور رئيس جمهور مورد بهره برداري قرار گيرد.
شايان ذكر است كه قرار بود هيئت دولت نيز به عنوان آخرين سفر استاني دور سوم همراه رئيس جمهور عازم اين سفر شوند كه اين سفر بدون اعلام علت آن براي دومين بار به تعويق افتاد.

 



مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس: اما و اگر در مسئله ولايت پذيري معنا ندارد

مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس گفت: ولايت پذيري رسالت ملت ايران است و اما و اگر در اين زمينه معنايي ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن حيدريان سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اينكه ملت ايران همه موانع را در سايه ولايتمداري و اطاعت از منويات رهبر معظم انقلاب پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: تبعيت محض از رهبري و اطاعت از فرامين ايشان رسالت همه ملت ايران است.
وي با بيان اينكه امروز دشمن با تمام توان و صرف هزينه هاي هنگفت سعي در خدشه دار كردن انقلاب اسلامي را دارد، تصريح كرد: دشمنان براي رسيدن به اهداف شومشان در طول اين سال ها ثابت كردند كه از هر راهي وارد مي شوند.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس تضعيف جايگاه رهبري رامهم ترين هدف دشمنان دانست و ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي به خوبي دريافته اند كه ستون نگهدارنده اين نظام مقدس ولايت فقيه است و براي از بين بردن اين ستون دست به اجراي هر توطئه اي مي زنند.
اين مسئول ادامه داد: تبعيت محض از ولايت جايي براي اما و اگر باقي نمي گذارد و در اطاعت و تبعيت از رهبري هيچ تاخيري معنا ندارد.
وي بصيرت، ايمان، ايثار و دشمن شناسي را مهم ترين سلاح رزمندگان مدافع نظام و اسلام در ميدان غبارآلود جنگ نرم خواند و اظهار داشت: اگر جوانان ايران اسلامي با اين سلاح هاي نفوذناپذير مسلح شوند توطئه هاي دشمنان كاملا بي اثر مي شود.

 



حجت الاسلام پناهيان: كار اولويت دار آني است كه ولايت تاكيد مي كند

آمل-خبرنگاركيهان:
حجت الاسلام عليرضا پناهيان گفت: كار اولويت دار كاري است كه ولايت تعيين مي كند
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان در يادواره شهيدان مصطفي و عبدالله عزيزي با اشاره به اينكه شهدا براي خدا كار مي كردند، افزود:رزمندگان اسلام فضاي جبهه را نوراني احساس مي كردند و وقتي از جبهه مي آمدند و در جامعه نور را احساس نمي كردند مي خواستند هر چه زودتر به جبهه هابازگردند.
وي گفت: آنها در جبهه ها نور را احساس مي كردند و آن بدين دليل بود كه فقط براي خدا كار مي كردند و مسئولان مملكتي نيز بايد مراقب باشند تا نور وجودشان كم نشود و با نور وجودشان بيشتر كار خواهند كرد تا نامشان.
پناهيان با اينكه جايگاه ولايت فقيه در جامعه مثل نسبت سر در بدن است، گفت: كار اولويت دار كاري است كه ولايت تعيين مي كند و شهداي عزيز اولويت را خوب تشخيص دادند لذا به فرمان امام خميني گوش دادند و به جبهه رفتند و شهيد شدند.

 



طرح آبرساني به منطقه ويژه سلفچگان افتتاح شد

قم- خبرنگاركيهان:
طرح آبرساني به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان مورد بهره برداري قرار گرفت.
استاندار قم در مراسم افتتاحيه فاز نخست مجتمع عظيم آبرساني سلفچگان، طي سخناني با اشاره به بهره برداري آزمايشي از طرح عظيم انتقال آب به قم از سرشاخه هاي دز اظهار داشت: سال 90 را با اقدامات عمراني عظيم و كارهاي مهم شروع كرده و فهرست بلندبالايي از طرح هاي بزرگ و نيمه تمام در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور طرح انتقال آب را يكي از اقدامات بي نظيري دانست كه با صرف تلاشهاي فراوان و برنامه ريزي و ميلياردها تومان اعتبار به سرانجام رسيده است و گفت: انتقال آب از مسافت 300 كيلومتري و در قالب طرح هاي مختلف يكي از پيچيده ترين و عظيم ترين پروژه هاي آبرساني بود كه با همت و تلاش مردان اين سرزمين به ثمر نشست و شعار ما مي توانيم را محقق نمود.
استاندار قم با اشاره به ابعاد فني پروژه انتقال آب به قم، گفت: دولتهاي نهم و دهم در ارائه كارهاي بزرگ و انجام فعاليتهاي عظيم كارنامه بي نظيري را در تاريخ ثبت كردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از عنايات رهبر معظم انقلاب و اهتمام تمام دست اندركاران طرح آبرساني به منطقه ويژه سلفچگان به ويژه مديران بخش آب استان گفت: منطقه اقتصادي سلفچگان به لحاظ اهميتي كه براي اقتصاد كشور و استان داشته است و نقش روزافزون آن در آينده اقتصاد كشور نيازمند اين توجه بود.

 



اخبار ادبي و هنري

روزنامه انگليسي ، پرس تي وي را «دشمن خانگي» ناميد
همزمان با بالا گرفتن فشارهاي دولت انگليس عليه شبكه خبري انگليسي زبان ايران، برخي از رسانه هاي راست گراي انگليسي از جمله يك روزنامه صهيونيستي، براي اعمال فشار به پرس تي وي، به كمك نهاد ناظر بر رسانه ها در انگليس (آفكام) آمده اند.
به گزارش ايسنا، ساندي تايمز، روزنامه متعلق به روبرت مرداك، غول رسانه اي جهان، از جمله اين رسانه هاست كه از طرح آفكام براي اعمال فشار بر پرس تي وي حمايت مي كند. در مقاله اي كه در ساندي تايمز منتشر شد، تلاش شده است تا تصويري كاملا يك طرفه از پرس تي وي براي مخدوش كردن حقايق به منظور افزايش فشار بر اين شبكه خبري ايراني ارائه شود.
نويسنده اين مقاله كه قبل از ارائه هر حقيقتي در جايگاه قاضي نشسته، پرس تي وي را «دشمن خانگي» خوانده و اين شبكه خبري ايراني را به انتشار تصاوير و اخباري غيرمنصفانه از انگليس متهم مي كند.
تجديد بيعت سينماگران با امام خميني(ره)
گروهي از هنرمندان سينما، روز گذشته با حضور در حرم مطهر امام خميني(ره) با بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد بيعت كردند.
مجيد مجيدي، هوشنگ توكلي، سيدرضا ميركريمي، محمدرضا شرف الدين، عليرضا داوودنژاد، حبيب احمدزاده، بيژن ميرباقري، مازيار ميري، مجتبي راعي، منوچهر محمدي، حبيب دهقان نسب، حميد آخوندي، حسن برزيده و جعفر صانعي مقدم سينماگران حاضر در اين برنامه بودند.
شاعر برجسته مصري به ايران آمد
عبدالرحمن يوسف القرضاوي شاعر برجسته مصري و فرزند شيخ يوسف القرضاوي ديروز به همراه يك گروه فرهنگي وارد تهران شد.
وي در پايگاه خبري خود هدف از اين سفر را فعال كردن روابط بين دو ملت مصر و ايران پس از انقلاب اخير مردم مصر دانسته است.
القرضاوي ديدار با صالحي وزير امورخارجه كشورمان، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت، ملي، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و ديدار با آيت الله تسخيري رئيس سازمان تقريب مذاهب اسلامي را از جمله برنامه هاي اين گروه فرهنگي مصري اعلام كرده است.
عبدالرحمن يوسف القرضاوي از طرفداران مقاومت اسلامي و حزب الله لبنان است كه در جريان انقلاب اخير مردم مصر در ميدان التحرير قاهره اعتصاب كرد و از رهبران جوانان انقلابي مردم مصر به حساب مي آيد.
كارگردان منتقد اسرائيل: به تحريم از كن افتخار مي كنم
«لارس فون تريه»، كارگردان برجسته سينماي دانمارك كه به خاطر انتقاد از رژيم صهيونيستي از جشنواره فيلم كن اخراج شد، اعلام كرد كه به اين اتفاق افتخار مي كند.
وي چند روز پيش در جريان برگزاري جشنواره فيلم كن فرانسه اعلام كرده بود: «من مشكلي با جامعه يهوديان ندارم اما از وجود اسرائيل خوشحال نيستم چرا كه اين كشور منبع اذيت و آزار و نگراني است» اين سخنان باعث شد تا مسئولين جشنواره كن وي را از اين جشنواره اخراج كنند، با وجود عذرخواهي فون تريه و تاكيد بر اينكه از صحبت هايش اشتباه برداشت شده، اما نه تنها نتوانست به كن برگردد كه با تحريم اين جشنواره مواجه شد.
وي در نشستي خبري گفت؛ بايد بگويم اندكي به اين تحريم افتخار مي كنم. فكر مي كنم خانواده ام نيز به اين خواهند باليد.
شبكه اجتماعي پاك راه اندازي شد
در واكنش به رواج استفاده از شبكه هاي اجتماعي فاسد و ضدايراني، شبكه اجتماعي پاك راه اندازي شد.
شبكه اجتماعي موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان، با شعار «شبكه اجتماعي تبيان؛ سراي پاك ايرانيان»، روز گذشته با حضور معاون شبكه اجتماعي تبيان، جمعي از مسئولان و اصحاب رسانه راه اندازي شد.
فاز اول اين شبكه اجتماعي با هدف ايجاد عرصه اي براي تعاملات مجازي فراخور شأن فرزندان ايران اسلامي و متناسب با فرهنگ متعالي ايراني - اسلامي آغاز به كار كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14