(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 خرداد 1390- شماره 19941

از اول تيرماه ثبت نام اولي ها از طريق اينترنت صورت مي گيرد
برخورد قاطع وزارت بازرگاني با محتكران كالا
دادستان انتظامي نظام پزشكي سنندج: تصميم گيري نهايي در خصوص آتنا برعهده پزشكان است
بازتاب يك خبرپيرترين رفتگر پايتخت صاحب مسكن شد
وزير بهداشت: خطاي پزشكي اجتناب ناپذير است
آسمان كشور تا جمعه باراني است
آخرين اخبار از اعتراضات مردم در فارس
خدمت رساني سازمان ها به زائران امام(ره)
حوادث كوتاه از كشور
دزدان طعمه هاي خود را از طريق آگهي انتخاب مي كردند
معاون اول قوه قضائيه: سازمان ثبت اسناد بر بنگاه هاي معاملات نظارت كند
2كشته در آتش سوزي مجتمع پتروشيمي بندرامام خميني
مراسم معارفه رئيس جديد بيمارستان امام تهران
دستمال كاغذي هاي موهن به مقدسات اسلامي
مرگ 800 تن ماهي در فيليپين
استفاده از عينك آفتابي ممنوع!



از اول تيرماه ثبت نام اولي ها از طريق اينترنت صورت مي گيرد

ثبت نام اول دبستاني ها از اول تيرماه و از طريق اينترنت آغاز مي شود.
رئيس مركز آمار، فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر گفت: اولياي دانش آموزان اول دبستان براي اين كار بايد از مدارس مورد نظرشان «نام كاربري و رمز عبور» دريافت كرده و با ورود به سايت، ثبت نام اينترنتي خود را انجام دهند.
يوسف نوري در گفت وگو با فارس در رابطه با جزئيات ثبت نام اينترنتي دانش آموزان در سال تحصيلي جديد گفت: دانش آموزان پايه اول دبستان از مدارس محل ثبت نام خود، «نام كاربري و رمز عبور» (username و password) دريافت مي كنند و وارد سايت مي شوند و در مناطقي هم كه دسترسي به امكانات يا توانايي اين كار را ندارند، مديران مدارس ثبت نام آنها را انجام مي دهند.
وي افزود: ثبت نام دانش آموزان مقاطع ديگر نيز در داخل مدارس و توسط مديران صورت مي گيرد و تنها در صورتي كه اين دانش آموزان جابجايي يا اطلاعات تكميلي داشته باشند، با كد ملي وارد سايت شده و اطلاعات تكميلي خود را وارد مي كنند.
نوري ادامه داد: اين سايت هم اكنون در حال بارگذاري و آماده سازي است و پس از آماده شدن، لينك آن در پايگاه اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و اولياء دانش آموزان مي توانند اين آدرس را از طريق مدارس نيز دريافت كنند.
رئيس مركز آمار، فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: ثبت نام تمام دانش آموزان به طور رسمي از «اول تيرماه» آغاز مي شود و دانش آموزان اول دبستان نيز پس از آنكه برنامه هاي سنجش سلامت آنان از 28 خردادماه آغاز شود، نسبت به ثبت نام اقدام مي كنند.
وي در رابطه با اظهارات 19 ارديبهشت وزير آموزش و پرورش كه در گفت وگو با فارس اعلام كرده بود «مدارس مي توانند از هم اكنون ثبت نام دانش آموزان اول دبستاني را آغاز كنند»، گفت: اين موضوع درست است و ثبت نام دانش آموزان اول ابتدايي در مدارس «غير دولتي» به صورت تعيين نوبت و فراهم كردن مقدمات در جريان است اما شروع رسمي ثبت نام آنها از ابتداي تيرماه خواهد بود.

 



برخورد قاطع وزارت بازرگاني با محتكران كالا

سرويس اقتصادي-
وزير بازرگاني گفت: سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با محتكران كالا در انبارها به شدت برخورد مي كند.
مهدي غضنفري افزايش قيمت برخي كالاها را در نتيجه رشد قيمت هاي جهاني دانست و گفت: معمولا با افزايش فصلي برخي كالاها مواجه هستيم كه اين مسئله به سرعت در فصل بعدي با فراواني كالا به حالت عادي برمي گردد.
وزير بازرگاني با بيان اينكه اكنون نيز افزايش قيمت در بازار شامل بسياري از كالاها نمي شود، افزود: اين افزايش در برخي از كالاها در نتيجه رشد قيمتي مواد اوليه آن در بازارهاي جهاني است كه در نتيجه برخي توليدكنندگان دچار ضرر شده اند؛ با توجه به اين موضوع، سازمان حمايت مصرف كنندگان، به طور رسمي با افزايش قيمت تعداد محدودي از كالاها موافقت كرده است.
وي تصريح كرد: در برخي موارد مانند لبنيات كه افزايش قيمتي صورت گرفته، اين افزايش قانوني نبوده و با عاملان برخورد شد، به طوري كه شركت توليدكننده مجبور به برگرداندن قيمت ها شد.
غضنفري در رابطه با افزايش قيمت برنج نيز گفت؛ با توجه به اينكه از فصل برداشت در سال 89 گذشته است، به زودي در فصل برداشت جديد قيمتها كنترل خواهد شد. البته ذخاير اين كالا كه توسط بخش خصوصي براي زمان هدفمندسازي ذخيره شده بود، عرضه مي شود تا اين افزايش اندك نيز برطرف شود.
وي، ميزان افزايش قيمت در برخي از اقلام را 5 تا 10 درصد عنوان كرد و گفت: در خصوص قيمت گوشت نيز افزايش آنچناني نداشتيم.به گفته غضنفري، در صورتي كه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با انبارهايي مواجه شود كه مصداق احتكار كالا باشد، با آنها به شدت برخورد مي كند.

 



دادستان انتظامي نظام پزشكي سنندج: تصميم گيري نهايي در خصوص آتنا برعهده پزشكان است

دادستان انتظامي نظام پزشكي سنندج از برگزاري نخستين جلسه بررسي پرونده آتنا قجر با حضور اعضاي كميسيون خبر داد.
منوچهر بشيريان در گفت و گو با فارس در سنندج اظهار داشت: شرايط كنوني به گونه اي است كه نمي توان اظهار نظر دقيقي در مورد دلايل مرگ مغزي آتنا كرد.
به گفته وي، در حال حاضر شرايط آتنا غيرطبيعي است و اظهار نظر قطعي با توجه به دلايل مختلف دخيل در ايجاد چنين وضعيتي، وجود ندارد.
دادستان انتظامي نظام پزشكي سنندج، قصور در كار پزشك بيهوشي و يا حلق و بيني، امكانات كلينيك را براي انجام چنين عملي و نياز اين كودك به عمل جراحي و يا رفع مشكل آن با دارو را از فرضيات عوامل موثر بر مرگ مغزي آتنا خواند كه در نخستين جلسه اين دادگاه در نظام پزشكي سنندج مورد بررسي قرار گرفت.
بشيريان برائت طرف اين پرونده را از ديگر فرضيات مورد بررسي اين پرونده اعلام كرد و گفت: شايد تمام اقدامات براي انجام عمل جراحي اين كودك به درستي و علمي انجام شده اما مشكلي به واسطه اين اقدام خود را نشان داده و منجر به چنين وضعيتي شده است. وي اعلام كرد: بازجويي ها ادامه دارد و اكنون به دنبال واقعيت و عامل اصلي اين موضوع هستيم.
دادستان انتظامي نظام پزشكي سنندج خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط موجود و اطلاع رساني گسترده در اين زمينه، مردم به دنبال نتيجه اين موضوع هستند و ما نيز براي رفع هرگونه شبهه اي موارد فرضي را به دقت بررسي كرده و علت اصلي را مشخص مي كنيم.
بشيريان به وضعيت كنوني آتنا اشاره كرد و گفت: 5 نفر از پزشكان بيمارستان بعثت مرگ مغزي اين كودك را تاييد كرده اند.
دادستان انتظامي نظام پزشكي سنندج خاطرنشان كرد: جداكردن آتنا از دستگاه در بخش آ ي سي يو در حيطه پزشكان آن است و آنها بر اساس شرايط موجود تصميم گيري مي كنند.
گفتني است آتنا قجر دختر سه ساله سنندجي سوم ماه جاري به علت انجام عمل جراحي لوزه در كلينيك آرا سنندج دچار مرگ مغزي شده و اكنون در بخش آي سي يو بيمارستان بعثت سنندج بستري است.

 



بازتاب يك خبرپيرترين رفتگر پايتخت صاحب مسكن شد

قائم مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران از بهبود حال مسن ترين رفتگر تهران خبر داد و گفت: براي تجليل از اين كارگر مشكل مسكن وي در شهر محل زندگي اش حل شد.
به گزارش مهر ناصر اماني افزود: پيرترين رفتگر شهر تهران به دليل سكته اي كه چند سال پيش داشته هر چند وقت يكبار به بيمارستان مراجعه مي كند تا تحت درمان قرار گيرد، اخيرا نيز به همين دليل به بيمارستان رفته و بعد از مدتي نيز ترخيص شده است.
وي ادامه داد: خوشبختانه حال اين فرد خوب است و شب گذشته نيز سر كار خود حضور داشته و اكنون در يكي از نواحي منطقه 5 مشغول به كار است.
اماني تصريح كرد: از سال 88 طبق دستور شهردار تهران و براي آنكه كارگران پيمانكاراني كه طرف قرارداد با شهرداري تهران هستند به موقع حقوق و مزاياي خود را دريافت كنند، تمهيداتي در نظر گرفته شده كه شهرداري بر پرداخت به موقع حقوق اين كارگران نظارت داشته باشد و حقوق همه كاركنان پيمانكاران بيست و پنجم هر ماه به حسابي كه براي آنها در بانك شهر گشايش يافته واريز شود.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در همه مناطق شهر تهران مراكز اسكان مناسبي براي كارگراني كه مسكن ندارند، وجود دارد.
قائم مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران افزود: بنابر دستور شهردار تهران و با توجه به اينكه اين فرد پيرترين رفتگر شهر است و حداكثر تا 4 ماه ديگر بازنشست مي شود براي قدرداني از زحمات ايشان و تجليل از رفتگران، مشكل مسكن اين شخص در شهر محل زندگي اش حل شده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه ديروز شورا با اظهار تاسف از بستري شدن پيرمرد رفتگر در يكي از بيمارستان هاي شهر تهران از رئيس شوراي شهر خواستار شد به اين موضوع رسيدگي شود و با احقاق حقي كه از اين پيرمرد مي شود ديگر شاهد تكرار چنين مواردي نباشيم.

 



وزير بهداشت: خطاي پزشكي اجتناب ناپذير است

وزير بهداشت با توضيح دلايل مرگ دختر بچه سنندجي از پيگيري اين حادثه خبر داد و گفت: بايد به اين نكته توجه كرد كه بالاخره خطاي پزشكي در همه كشورها رخ مي دهد.
به گزارش مهر، دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: اين بيمار براي عمل جراحي لوزه به يك كلينيك خصوصي در سنندج مراجعه كرد كه دچار عارضه آمفيزم زيرجلدي شد اما با اصرار والدينش و به علت مشكلات تنفسي به بيمارستان دولتي بعثت سنندج منتقل شده كه متاسفانه قبل از اينكه اين كودك به بيمارستان برسد دچار مرگ مغزي شده بود.
وي با بيان اينكه خطاي پزشكي در همه كشورها رخ مي دهد تصريح كرد: به رغم تلاش متخصصان بيمارستان بعثت متاسفانه اين كودك نتوانست نجات پيدا كند.
دستجردي با اشاره به اينكه در طول روز دهها هزار جراحي در كشور انجام مي شود، بروز چنين پديده اي را طبيعي و در عين حال تاسف بار عنوان كرد و گفت: البته علت بروز چنين اتفاق ناگواري در دست بررسي است، زيرا به طور يقين والدين اين كودك شكايت خواهند كرد. اما بايد به اين نكته توجه كرد كه بالاخره خطاي پزشكي در همه كشورها رخ مي دهد و علت اين اتفاق را بررسي خواهيم كرد.

 



آسمان كشور تا جمعه باراني است

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به اين كه بارش باران تا روز جمعه در كشور ادامه دارد، گفت: از هفته آينده دماي هوا در كشور افزايش مي يابد.
پرويز رضازاده با اشاره به اطلاعيه سازمان هواشناسي، افزود: طي روزهاي سه شنبه تا جمعه در برخي نقاط كشور ناپايداري هوا پيش بيني مي شود.
وي در ادامه گفت: در استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، دامنه هاي جنوبي و شمالي البرز در استان هاي گيلان، قزوين، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و مناطق شرقي زاگرس استان هاي كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال بختياري، اصفهان، مركزي و قم شرايط ناپايداري به صورت وزش باد، رعد و برق همراه با بارش باران پيش بيني مي شود.
رضازاده با اعلام اينكه از هفته آينده شاهد افزايش دماي هوا در كشور و پس از آن در تهران خواهيم بود. درباره وضعيت هواي پايتخت نيز گفت: شدت وزش باد و بارش باران در روز چهارشنبه در تهران شدت مي گيرد و پس از آن هوا صاف مي شود اما افزايش دما را هم خواهيم داشت كه خيلي محسوس نيست.
رضازاده با اشاره به اين كه بارش باران تا روز جمعه در كشور ادامه دارد، گفت: پس از آن در هفته آينده هوا در كشور گرم مي شود.
وي گفت: طبق پيش بيني ها دماي هوا در تهران در هفته آينده 35 تا 36 درجه سانتيگراد باشد.

 



آخرين اخبار از اعتراضات مردم در فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
در ادامه اعتراضات مردمي نسبت به انتصاب فرهاد سجادي به سمت سرپرست استانداري فارس روز دوشنبه نيز مردم مقابل استانداري تجمع كردند.
به دنبال تجمعات چند روز گذشته مردم شيراز در مقابل ساختمان استانداري فارس در اعتراض به انتصاب «فرهاد سجادي» به سمت سرپرست استانداري فارس، بعد از ظهر روز دوشنبه نيز عده اي از مردم با تجمع در مقابل استانداري خواستار بركناري سجادي و انتصاب فردي متدين و ولايتمدار براي اين مسئوليت شدند.
اين عده با قفل زدن بر درب ورودي استانداري و نصب تابلوي ورود ممنوع در ابعاد بزرگ با مضمون «ورود جريان انحرافي ممنوع» با سردادن شعارهايي در مخالفت با مشي جريان انحرافي دولت تحقق خواسته هاي خود را از مسئولان كشوري خواستار شدند.
معترضان اعلام داشتند تا رسيدن به اهداف خود كه عزل سرپرست استانداري و انتصاب فردي امين و ولايي به جاي وي مي باشد به تجمعات خود ادامه خواهند داد.
گفتني است اخيراً با توصيه «اسفنديار رحيم مشايي» رئيس دفتر رئيس جمهور فرهاد سجادي كه از نزديكان به حلقه انحرافي دولت است به سرپرستي استانداري فارس منصوب شد.اين انتصاب انتقاد شديد نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، علما و مردم متدين شيراز و فارس را به دنبال داشته است.

 



خدمت رساني سازمان ها به زائران امام(ره)

سازمان ها و ادارات مختلف تهران، آمادگي خود را براي خدمت رساني به سوگواران و زائران حرم امام خميني(ره) اعلام كردند.
به مناسبت برگزاري مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره)، جماران آماده ميزباني زائران حسينيه و بيت امام(ره) شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، 3 ايستگاه صلواتي و 3 ايستگاه فرهنگي همراه با ايستگاههاي آموزش شهروندي و سلامت در مسيرهاي منتهي به جماران براي ارائه خدمات به زائرين بيت و حسينيه حضرت امام خميني(ره) از 11 تا 13خردادماه برپا شده است.
همچنين توزيع بسته هاي فرهنگي شامل لوح فشرده از سخنراني ها، ديوان اشعار، زندگينامه و آثار حضرت امام خميني(ره)، برگزاري مسابقات فرهنگي براي كودكان، برپايي نمايشگاه با موضوع ولادت حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) تا ظهور حضرت مهدي(عج) و نمايشگاه ديگري با هماهنگي ستاد مركزي برگزاري مراسم ارتحال امام از برنامه هاي درنظر گرفته شده است.
بنابراين گزارش، نصب 3 هزار و800 مترمربع بنر، 100تابلوي راهنماي مسير به سمت جماران، 100 تابلوي تبليغات پرتابل با مضامين ثبت خاطرات و عكس هايي از حضرت امام(ره) و 300 ميله پرچم مشكي و ملي بر روي پل هاي هوايي و ساختمان هاي شهرداري از اقداماتي بوده كه به منظور فضاسازي مناسب در اين ايام در سطح منطقه اجرا شده است.
آمادگي بيمارستان هاي
تامين اجتماعي
تمام بيمارستان هاي تامين اجتماعي استان تهران به مناسبت ايام ارتحال امام(ره) به صورت آماده باش براي ارايه خدمات رايگان به زايران و شهروندان تهراني آمادگي كامل دارند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني تامين، تمام بيمارستان هاي تابعه اداره كل درمان استان تهران كه در اطراف مرقد مطهر حضرت امام(ره) قرار دارند، به منظور امدادرساني و خدمات دهي رايگان به زائران در تاريخ هاي 13 و 14 خردادماه در آماده باش كامل قرار دارند.
همچنين به منظور امدادرساني و خدمات رساني به زائران، يك دستگاه درمانگاه سيار به همراه آمبولانس در محل مرقد مطهر حضرت امام(ره) مستقر خواهد شد.
لازم به ذكر است، با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، مراكز درماني تابعه اداره كل درمان استان تهران نيز موظفند تا خدمات پزشكي و درماني موردنياز به ويژه در مواقع ضروري را به سوگواران و عزاداران امام راحل، ارائه دهند و به همين منظور باند بالگرد بيمارستان شهيد فياض بخش تهران نيز جهت اعزام بيماران در حوادث احتمالي پيش بيني شده است.
برپايي درمانگاه صحرايي
بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ با همكاري شركت شهر سالم شهرداري تهران براي ارائه خدمات بهداشتي درماني به زائران حرم امام خميني(ره) اقدام به برپايي «درمانگاه صحرايي» در مجاورت حرم مطهر مي كند.
به گزارش كيهان اين درمانگاه 24 تخت خوابه مجهز به بخش اورژانس آقايان و خانم ها، اتاق احيا (CPR)، بخش دندانپزشكي، داروخانه و ... خواهد بود.
بنابراين گزارش در اين درمانگاه 100 كادر درماني شامل پزشك عمومي، متخصص، دندانپزشك و پرستار از ساعت 15 روز 13 خرداد تا انتهاي مراسم سالگرد انواع خدمات بهداشتي درماني لازم را به زائران ارائه مي كنند.
تمهيدات مترو
شركت بهره برداري متروي تهران اعلام كرد كه در بيست و دومين سالگرد امام خميني(ره) نيز همچون سال هاي گذشته با بسيج تمامي امكانات خدمت رساني خواهد داشت.
شركت بهره برداري متروي تهران در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) اعلام كرده است كه همچون سال هاي گذشته با بسيج تمامي امكانات با اعزام هر 5 دقيقه يك قطار از ساعت 6 صبح به سمت ايستگاه حرم مطهر خدمت رساني خواهد داشت.
براساس اين اطلاعيه، قطارهاي اين شركت از ابتداي روز چهاردهم خردادماه سال جاري تا ساعت 23 به سمت حرم مطهر امام خميني(ره) به صورت رايگان سرويس خواهند داد و پس از پايان مراسم نيز تا تخليه كامل بهشت زهرا، مسافران از ايستگاه هاي حرم مطهر، شاهد و شهرري به طور رايگان به مبادي اوليه انتقال خواهند يافت.
ضمن اين كه با توجه به ازدحام و شلوغي مترو در پايان مراسم، در صورت نياز براي خدمت رساني مطلوب تر قطارهاي فوق العاده اعزام خواهند شد.
براساس هماهنگي هاي انجام شده اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه جابه جايي مسافران را از مبادي تعيين شده تا ايستگاه هاي مترو و بالعكس به عهده خواهند داشت.
لازم به توضيح است در ديگر خطوط متروي تهران برنامه هاي جاري بدون هيچگونه تغييري اجرا خواهد شد.
خدمت رساني 3600 اتوبوس
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از خدمات رساني 3600 اتوبوس براي انتقال زائران به حرم مطهر خبر داد.
احمدي بافنده در نشستي خبري با اشاره به تامين كليه امكانات حمل ونقل عمومي مورد نياز براي دسترسي به حرم امام خميني(ره)، عنوان كرد: بالغ بر 2 هزار دستگاه اتوبوس، مسافران را از داخل شهر تهران به ايستگاه هاي مترو منتقل مي كنند تا زائران حرم امام راحل از طريق ايستگاه مترو حرم مطهر و شاهد بتوانند در مراسم ارتحال امام خميني(ره) شركت كنند.
به گفته وي، فاصله قطارهاي مترو در روز 14 خرداد ماه، به سه دقيقه خواهد رسيد.
احمدي بافنده خاطرنشان كرد: بيش از يك هزار و 600 دستگاه اتوبوس نيز وظيفه دارند زائران را از ميادين اصلي شهر تهران به حرم مطهر امام راحل انتقال دهند و پس از برگزاري مراسم نيز آنها را به ميادين ياد شده بازگردانند.

 



حوادث كوتاه از كشور

زورگير مسافركش
قايم شهر- خبرنگار كيهان: راننده خودروي سواري كه مسافري را به مقصدساري سوار كرده بود در بين راه ضمن انحراف از مسير اصلي به يك مسير فرعي با تهديد و ارعاب مسافر را به داخل جنگل هاي اطراف شهر برده و با همدستي فرد ديگري اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه و دو ميليون ريال وجه نقد از مسافر كردند.متهمان به سرعت شناسايي و دستگير شدند.
سارقان احشام
سرخس- خبرنگار كيهان: به دنبال تماس مردمي مبني بر پرسه زدن مشكوك يك خودروي پرايد با 3 سرنشين در اطراف يك گله گوسفند مأموران پليس اقدام به تعقيب اين خودرو كردند.با فرار متهمان تعقيب و گريز بين پليس و آنان صورت گرفت و سرانجام پس از شليك گلوله پليس خودرو متوقف شد و از سارقان يك رأس گوسفند سرقتي و تعدادي چاقو، قمه و ديگر انواع سلاح سرد كشف و ضبط شد.
دزد طلاي كودكان
سرخس- خبرنگار كيهان: به دنبال شكايت يكي از شهروندان سرخسي مبني بر سرقت طلاجات كودكش پليس وارد عمليات شد و پس از چند ساعت با استفاده از اطلاعات ارزشمند يك طلافروشي سارق را دستگير كرد.اين سارق كه زن بود در پارك و در حالي كه در كمين طعمه ديگري بود دستگير شد.
موتورسواري مرگ آسا
برازجان- خبرنگار كيهان: جواني اهل روستاي دورود ماه برازجان هنگامي كه سوار بر موتورسيكلت با سرعت زياد در كنار موتور دوست خود در جاده امام زاده ابراهيم برازجان در حركت بود در حين مسير موتورهاي آنها با هم اصابت كرده و قفل شدند و با سرعت زمين خورده و جانش را از دست داد. در اين اين حادثه دو نفر ديگر از موتور سواران مجروح شدند.
رودخانه سه نفر را كشت
خرم آباد- خبرنگار كيهان: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، دو نفر هنگام ماهيگيري در رودخانه چم چيت حشمت آباد دورودهنگام ماهيگيري با استفاده از موتور برق دچار برق گرفتگي شدند و در دم جان باختند.همچنين يك جوان 22 ساله نيز در رودخانه دو آب روستاي سرپنجه شهرستان الشتر غرق شد و جان باخت.
50 هزار نخ سيگار قاچاق
همدان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهرستان اسدآباد در جريان طرح مبارزه با كالاي دخاني و در بازرسي از 13 واحد صنفي، 50 هزار و 80 نخ انواع سيگار قاچاق كشف و ضبط كردند.
كشف مواد مخدر
بابل- خبرنگار كيهان: مأموران نيروي انتظامي بابل 918/20 كيلوگرم مواد مخدر شامل 419/16 ترياك، 150/4 كيلوگرم كراك، 242 گرم شيشه و 107 گرم حشيش را كشف و ضبط كردند.
پلمب قهوه خانه
بابل-خبرنگار كيهان: فرماندهي نيروي انتظامي بابل در قالب ارتقاي امنيت اجتماعي در سطح شهرستان بابل و به منظور افزايش رضايتمندي خانواده ها تعداد 24 واحد صنفي قهوه خانه سنتي به علت مشكلاتي كه براي شهروندان ايجاد مي كردند پلمب شدند.
سكه هاي تقلبي
تبريز-خبرنگار كيهان: پليس انتظامي 2800 سكه عتيقه و تاريخي به ارزش 1 ميليارد و 500 ميليون ريال را در هادي شهر جلفا كشف كرد.خريدار اين سكه هاي قاچاق كه هنوز قدمت آنها مشخص نشده است، 220 ميليون ريال اسكناس تقلبي بابت خريد آنها به فروشنده داده بود.
ضبط دهها گيرنده ماهواره
تبريز-خبرنگار كيهان: از منزل يك توزيع كننده عمده تجهيزات ماهواره اي در تبريز 243 دستگاه گيرنده كشف و ضبط شد.پليس متهم را كه اين تجهيزات را از شهرهاي بوكان و مهاباد وارد تبريز مي كرد دستگير كرده است.
كشف نشانه هاي شيطان پرستي
رشت-خبرنگار كيهان: اداره نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي گيلان از كشف هزاران قلم انواع مواد و وسايل غيرمجاز از جمله علايم و نشانه هاي شيطان پرستي در رشت خبر داد. در اين ارتباط 139 نفر دستگير شدند و از 339 واحد صنفي نيز تعهدات لازم اتخاذ شد.

 



دزدان طعمه هاي خود را از طريق آگهي انتخاب مي كردند

2 مرد و يك زن دستگير شده از سوي پليس به اتهام سرقت از منزل طعمه هاي خود را از بين آگهي دهندگان در روزنامه ها انتخاب مي كردند.
در فروردين امسال زني با مراجعه به شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران طي شكايتي اعلام كرد: همسرم 2 قلم از لوازم صوتي و تصويري مازاد بر نياز منزل را جهت فروش به بخش آگهي يكي از روزنامه ها سپرده بود كه روز پنج شنبه هفته گذشته آگهي چاپ شد.
ساعت 10 صبح همان روز زني پس از تماس با شماره منزل ما كه در آگهي قيد شده بود، به در خانه مراجعه كرد. من در منزل تنها بودم و چون اين خانم هم تنها مراجعه كرده بود او را به داخل راه دادم و به بازديد لوازم آگهي شده پرداخت از قيمت صحبت كرد و بدون اين كه خريد كند از خانه خارج شد.وي ادامه داد: نيم ساعت بعد وي دوباره به در منزل آمد و اين بار گفت با همسرش آمده تا پس از توافق بر سر قيمت، وسايل آگهي شده را با خودروشان منتقل كنند. اين زن با يك مرد به داخل آمد و دقايقي پس از اين كه مطمئن شدند من كماكان در خانه تنها هستم، در يك لحظه با ضرب و شتم و تهديد به قتل، دست و پاي مرا بستند و سپس اقدام به سرقت طلاجات و وجه نقد موجود و لوازم با ارزش منزل كرده و از آنجا فرار كردند.
در طي هفته هاي متوالي تعداد مالباختگان به 10 نفر رسيد و كارآگاهان دريافتند سارقان به صورت حساب شده اقدام به اين كار مي كنند. در ميان مالباختگان يك شاكي توانسته بود شماره پلاك خودرو را به صورت ناقص به ذهن بسپارد كه كارآگاهان توانستند اين بار خودرو متهمان و مالك آن را شناسايي كنند.
در تاريخ 8 خرداد امسال خودرو متهمان در محدوده خروجي اتوبان قم رؤيت شد كه با حضور كارآگاهان اداره پنجم خودرو پژو متهمان با سه نفر سرنشين به نام قاسم، مصطفي 30 ساله و ليلا 31 ساله توقيف و با دستگيري متهمان، هر 3 نفر براي انجام تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شدند.
سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از شهرونداني كه بدين شيوه از منزل آنان سرقت شده است دعوت مي شود جهت پيگيري موضوع يا تشكيل پرونده و شناسايي متهمان دستگير شده به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه هشتم بازپرسي دادسراي جنايي تهران مراجعه و يا با شماره تلفن 51055505 تماس بگيرند.

 



معاون اول قوه قضائيه: سازمان ثبت اسناد بر بنگاه هاي معاملات نظارت كند

معاون اول قوه قضائيه خواستار نظارت سازمان ثبت اسناد بر بنگاه هاي معاملات شد.
«ابراهيم رئيسي» كه روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت يكصدمين سالگرد تاسيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور سخن مي گفت، افزود: در ثبت و ضبط اسناد، نيروي انساني نقش مهمي ايفا مي كند چرا كه يك اشتباه كوچك مي تواند اشتباهات فراوان ديگري را ايجاد كند.معاون اول دستگاه قضا با تاكيد بر اينكه سازمان ثبت اسناد بايد سازماني پويا باشد، گفت: مسئولان اين سازمان بايد با روحيه جهادي و بسيجي تلاش كنند تا مردم در زمينه ثبت املاك و اموال خود از نظر فكري و معنوي، آرامش و امنيت داشته باشند.
رئيسي تاكيد كرد: بايد راهكاري انديشيده شود تا از ثبت شركتهايي با نيات پليد اقتصادي كه به دنبال سوء استفاده هستند، جلوگيري شود.وي با يادآوري شعار مراسم بزرگداشت يكصدمين سال تاسيس سازمان ثبت مبني بر نظم حقوقي و قانونمداري گفت: قانونمداري ارزشمند و براي مسئولان الزامي تر است.رئيسي با بيان اين كه قانون گريزي يك ضد ارزش است، خاطرنشان كرد: قانونمداري در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور براي مسئولان، دست اندركاران و افراد مرتبط يك الزام است و پيگيري امور اجرايي ثبت موجب تسهيل روند كار مردم و دستگاه قضايي مي شود.
وي بر سلامت نيروي انساني در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور تاكيد كرد و گفت: هرگونه روابط ناسالم براي اين سازمان مضر است و بايد با آن مقابله كرد.
بنابراين گزارش در ادامه اين همايش تعداد 4 خانواده شهيد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، با حضور معاون اول قوه قضاييه مورد تقدير قرار گرفتند.

 



2كشته در آتش سوزي مجتمع پتروشيمي بندرامام خميني

يك حادثه و آتش سوزي نه چندان گسترده در يكي از واحدهاي فرآيندي مجتمع پتروشيمي بندر امام خميني منجر به كشته شدن دستكم 2نفر از كاركنان اين مجموعه شده است.
به گزارش مهر، يك حادثه در مجتمع پتروشيمي بندر امام خميني به عنوان بزرگترين پتروشيمي ايران منجر به كشته شدن دستكم دو نفر در اين حادثه شده است. آتش سوزي به وقوع پيوسته در مجتمع پتروشيمي بندر امام در حد گسترده نبوده است.
اين حادثه در يكي از واحدها در حين انجام تعميرات دوره اي به وقوع پيوسته است كه به دليل گاز گرفتگي دو نفر از كاركنان اين مجتمع پتروشيمي كشته شده اند.
بهمن ماه سال گذشته هم آتش سوزي در واحد ان اف سوم مجتمع پتروشيمي بندر امام منجر به كشته و زخمي شدن 12 نفر در اين واحد در دست ساخت، شده بود.

 



مراسم معارفه رئيس جديد بيمارستان امام تهران

مسعود اعتماديان به عنوان رئيس جديد بيمارستان امام تهران معرفي شد.
صبح ديروز طي مراسمي كه در تالار بيمارستان امام خميني(ره) برگزار شد، مسعود اعتماديان به عنوان رئيس جديد اين بيمارستان معرفي گرديد.
وي پيش از اين رئيس بيمارستان هاشمي نژاد تهران بود كه به صورت هيئت امنايي اداره مي شد.

 



دستمال كاغذي هاي موهن به مقدسات اسلامي

به دنبال اعتراض مسلمانان بلژيك، فروشگاه زنجيره اي «كارفور» كه در بلژيك و فرانسه داراي شعبه است، دستمال كاغذي هاي موهن به مقدسات اسلامي را از دايره فروش خارج كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «7sur7»، در پي اعتراض مسلمانان بلژيك نسبت به عرضه دستمال كاغذي هايي منقش به نام مبارك پيامبر(ص) و لفظ جلاله «الله»، فروشگاه زنجيره اي كارفور فروش اين محصول را به طور كامل متوقف كرد.
مسلمانان بلژيك به محض مشاهده اين محصول، موضوع را با امامان جماعت مساجد در ميان گذاشتند و انجمن ها و سازمان هاي اسلامي نيز با همكاري امامان جماعت، شكايتي عليه شركت توليدكننده اين دستمال كاغذي تنظيم كردند.
فروشگاه زنجيره اي كارفور، به عنوان نماينده فروش اين دستمال كاغذي، دليل توقف عرضه اين محصول را مقابله با ايجاد تنش در جامعه عنوان و در اقدامي مشابه، فروش دستمال كاغذي موهن به مقدسات اسلامي را در شعبات خود در فرانسه نيز متوقف كرده است.

 



مرگ 800 تن ماهي در فيليپين

بيش از 800 تن ماهي مرده در اثر تغييرات آب و هوايي و گرم شدن ناگهاني ناشي از فعاليت آتشفشان بر روي آب درياچه اي در مانيل فيليپين نمايان شدند.
از روز جمعه در استان «باتانگاس» در جنوب مانيل واقع در فيليپين پديده عجيبي ساكنان نزديك به درياچه «تال» را شگفت زده كرده است. مردم اين منطقه صبح روز جمعه وقتي از خواب بيدار شدند منظره عجيب ماهي هاي مرده اي كه بر روي آب افتاده بودند را مشاهده كردند.علت وقوع اين پديده، افزايش ناگهاني دماي آب درياچه است. اين درياچه در دامنه آتشفشان «باتانگاس» واقع شده است.با مشاهده پديده روز گذشته، در باتانگاس ترس در ميان مردم ديده مي شود و ساكنان اين منطقه دعا مي كنند كه ماهي ها تنها قربانيان بيدار شدن دوباره آتشفشان باشند.
از روز جمعه تاكنون بيش از 800تن ماهي مرده اند كه خسارات وارده در اثر قتل عام ماهيها بيش از 770 هزار دلار تخمين زده شده اند.

 



استفاده از عينك آفتابي ممنوع!

مقامات پليس ويتنام در گزارشي از تمامي مأموران اين دپارتمان درخواست كردند كه به هيچ وجه حين انجام وظيفه از عينك آفتابي و تلفن همراه استفاده نكنند.
در اين گزارش كه در رسانه هاي رسمي ويتنام هم آمده است به طور صريح از مأموران دپارتمان پليس اين كشور خواسته شد تا به هيچ وجه از عينك آفتابي و تلفن همراه حين انجام وظيفه استفاده نكرده و سيگار نكشند.وزير امنيت اجتماعي ويتنام هم در اين باره به پايگاه اطلاع رساني تلگراف گفت: اين تصميم زماني اتخاذ شد كه مردم در شهرهاي مختلف از فعاليت ناهماهنگ مأموران پليس حين انجام وظيفه خبر دادند؛ اين موضوع كه مأمور پليس در پست خود اقدام به شوخي كند، با تلفن همراهش صحبت كند يا توجهي به اطراف خود نداشته باشد، اصلا مورد قبول نيست.اين مقام مسئول در ادامه يادآور شد: ما در اين بيانيه از مأموران درخواست كرديم تا نظم و ترتيب خود را در زمان اجراي وظيفه شان حفظ كنند؛ چرا كه آنان مجريان قانون هستند و مردم به ويژه نوجوانان و جوانان از آنان الگوبرداري مي كنند. علاوه بر اين، مشاهده شده است كه اكثر اين بي نظمي ها در ميان مأموران پليس راهنمايي و رانندگي ويتنام وجود دارد، به طوري كه آمارهاي دپارتمان پليس اين كشور اعلام كرد كه به دليل مصرف مشروبات الكلي، مصرف دخانيات و موادمخدر در ميان اين مأموران درصد اعمال خشونت منجر به مرگ بسيار زياد شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14