(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 خرداد 1390- شماره 19941

حمله جنگنده هاي پاكستان به 5 مخفيگاه طالبان
ايزوستيا : احتمال لغو پيمان كمپ ديويد وجود دارد
فرياد «مرگ بر اسرائيل» مردم تركيه در سالگرد حمله صهيونيست ها به ناوگان آزادي
علي عبدالله صالح در جنوب يمن حمام خون به راه انداخت
آل سعود: براي كمك به آمريكا اجازه نمي دهيم نفت گران شود
شكست سنگين حزب برلوسكني در انتخابات شهرداري هاي ايتاليا
اشغالگران افغانستان: به عمليات شبانه ادامه مي دهيم
خروش امروزمردم بحرين عليه آل خليفه از گلوله هراسي نداريم
5 ژنرال و 115 افسر قذافي از ليبي گريختند
توافق سودان جنوبي و شمالي براي ايجاد يك منطقه غيرنظامي
يك سال زندان براي نماينده مجلس اعيان انگليس
گلوي نماينده در دستان نايب رئيس!
 همه غافلگير شدند هيچ كس انتظار انقلاب اسپانيا را نداشت



حمله جنگنده هاي پاكستان به 5 مخفيگاه طالبان

حمله جنگنده هاي پاكستان به مخفيگاه هاي طالبان در شمال غرب اين كشور، به مرگ 18 شبه نظامي طالبان انجاميد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، يك مقام پاكستاني گفت: جنگنده هاي ارتش اين كشور ديروز به پنج مخفيگاه شبه نظاميان طالبان در «ميركلام خان» و «آخون كت» در منطقه قبايلي شمال غرب پاكستان حمله كردند. دو منطقه مذكور در «اوراكزايي» واقع است. به گفته اين مقام پاكستاني، حداقل 18 شبه نظامي در اين حملات كشته شدند.
در پي قتل «اسامه بن لادن» سركرده شبكه القاعده توسط كماندوهاي آمريكايي در «ابيت آباد» پاكستان، كه 12 ارديبهشت اتفاق افتاد، شبه نظاميان طالبان چند حمله خونين تروريستي ترتيب دادند و ارتش دولت اسلام آباد نيز بار ديگر وارد حملات تهاجمي عليه شبه نظاميان طالبان شده است.

 



ايزوستيا : احتمال لغو پيمان كمپ ديويد وجود دارد

يك روزنامه روسي از احتمال تجديدنظر مصر در پيمان كمپ ديويد خبر داد.
به گزارش ايرنا، روزنامه «ايزوستيا» در گزارشي به نقل از «يوگني ساتائوفسكي» رئيس موسسه پژوهش هاي خاورميانه نوشت: تجديدنظر در پيمان كمپ ديويد از طرف مصر يك واقعيت عيني است كه اسرائيل در آينده با آن مواجه خواهد شد.
به گفته اين پژوهشگر روسي، در صورت تجديدنظر در پيمان كمپ ديويد، اسرائيل بخشي از صحراي سينا را اشغال خواهد كرد و اقدامات متقابل ديگري نيز به عمل خواهد آورد.
رئيس موسسه پژوهش هاي خاورميانه روسيه اين احتمال كه ميان مصر و رژيم صهيونيستي جنگ آغاز شود را بعيد ندانست و عنوان كرد: در شرايط كنوني در روابط مصر و همسايگانش تغييرات جدي مشاهده مي شود.

 



فرياد «مرگ بر اسرائيل» مردم تركيه در سالگرد حمله صهيونيست ها به ناوگان آزادي

بيش از 30 هزار نفر از مردم مسلمان تركيه در شهر اسلامبول به مناسبت گراميداشت اولين سالروز شهداي ناوگان آزادي1 عليه رژيم صهيونيستي شعار دادند و تظاهرات كردند.
تظاهر كنندگان با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائيل» تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به كشتي كمك رساني به مردم غزه (مرمره آبي) كه در 31مه سال گذشته صورت گرفت محكوم كردند.
تظاهركنندگان با تجمع در ميدان تقسيم شهر اسلامبول و روشن كردن شمع و اهتزاز پرچم هاي فلسطين، تركيه، سوريه و ايران فرياد مي زدند، «ملت فلسطين منتظر باشيد ما با كشتي مرمره ديگري مي آييم»، «محاصره غزه جنايت عليه بشريت است»، «رژيم صهيونيستي جنايتكار است». تظاهركنندگان همچنين تصاوير قربانيان حمله كماندوهاي اسرائيلي به كشتي مرمره آبي را در دست داشتند و تاكيد كردند كه رژيم صهيونيستي فقط حقوق مردم غزه را پايمال نكرده است بلكه حقوق همه بشريت لگدمال شده است.
در تهاجم وحشيانه نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي كمك رساني به غزه 9 شهروند تركيه كشته و دهها تن زخمي شدند.
رئيس انجمن همبستگي براي مظلومان طي سخناني در اين تظاهرات گفت، به رغم اينكه يك سال از حمله اسرائيل به كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه سپري شده است اما قاتلان اسرائيلي هنوز هم در دادگاه بازخواست و محاكمه نشده اند.
نماينده بنياد كمك هاي بشردوستانه تركيه نيز اظهار داشت دومين ناوگان آزادي غزه با بيش از 1500 داوطلب از بيش از 100 كشور جهان با 15 كشتي اواسط ژوئن رهسپار غزه خواهند شد.
وي افزود، كشتي مرمره آبي نيز از تركيه به غزه خواهد رفت.
وزير خارجه تركيه نيز از دولت آمريكا خواست تا به رژيم صهيونيستي هشدار دهد تا از دخالت نظامي عليه دومين كاروان آزادي غزه پرهيز كند.
احمد داوداوغلو در پاسخ به پيام اخير آمريكا به دولت آنكارا مبني بر جلوگيري از عزيمت دومين كاروان آزادي غزه به منطقه اظهار داشت كه آمريكا بايد در بدو امر به رژيم صهيونيستي هشدار دهد تا از مداخله نظامي در اين كاروان اجتناب كند.
صدها تن از مردم غزه نيز روز گذشته به مناسبت گراميداشت ياد شهداي ناوگان آزادي 1 در غزه تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان رژيم صهيونيستي را جنايتكار جنگي خواندند و خواستار محاكمه سران اين رژيم در دادگاههاي بين المللي شدند.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين همزمان با سالروز حمله كماندوهاي رژيم صهيونيستي به كشتي امدادرساني مرمره به غزه تاكيد كرد، اين تجاوز صهيونيست ها، اراده جامعه جهاني و آزادگان جهان را نشكسته است.
جهاد اسلامي به تمامي فعالان صلح خارجي به خاطر داشتن روحيه بالاي جنگي و طرفداري از قضيه فلسطين درود فرستاد.

 



علي عبدالله صالح در جنوب يمن حمام خون به راه انداخت

ده ها هزار انقلابي يمن در صنعا با محكوم كردن جاري شدن حمام خون در تعز خواستار محاكمه ديكتاتور شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ده ها هزار تن از تظاهركنندگان يمني با حضور در ميدان التغيير صنعا و سردادن شعارهاي ضدحكومتي خواستار محاكمه ديكتاتور يمن شدند.
تظاهركنندگان به جنايات مزدوران علي عبدالله صالح در تعز اعتراض كردند.
تظاهركنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود «اي آزادگان تعز افتخار بر شما باد»، «انقلابيون تعز باعث افتخار ما هستيد».
گفتني است در حمله روز دوشنبه مزدوران علي عبدالله صالح به تحصن كنندگان در ميدان الحريه واقع در شهر تعز دست كم 70 نفر كشته و 1000 تن ديگر زخمي شدند. گارد رياست جمهوري و مزدوران علي عبدالله صالح به جوانان انقلابي كه قصد حركت به سمت ميدان الحريه را داشتند آتش گشودند و عده بي شماري را به خاك و خون كشيدند.
آمار شهدا و مجروحان در اين شهر آنچنان بالا است كه منابع پزشكي اعلام كردند كه تاكنون در اين شهر بي سابقه بوده است و با توجه به وخامت حال برخي قربانيان آمار شهدا بالا مي رود.
«شوقي القاضي» يكي از نمايندگان پارلماني يمن در اين باره گفت، پيكرهاي بسياري از معلولان و افراد سالمند در خيمه هاي تحصن كنندگان سوزانده شده و نيروهاي امنيتي پس از محاصره بيمارستان سيار اين ميدان به آن حمله كردند كه در جريان اين حمله بسياري از مجروحان به شهادت رسيدند.
مزدوران علي عبدالله صالح همچنين تعداد بي شماري را بازداشت كردند.
يك پزشك حاضر در اين بيمارستان گفت، پزشكان موجود قادر به مداواي مجروحان نيستند و احتياج به كمك هاي فوري است.
اين در حالي است كه مردم شهرهاي ديگر يمن در اعتراض به اين جنايت وحشيانه در شهر تعز در خيابان ها جمع شدند، و عليه ديكتاتور يمن شعار دادند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند چيزي به آخر عمر حكومت عبدالله صالح باقي نمانده و ديكتاتور يمن براي حفظ حكومت خود دست به اين كشتارها مي زند.
از سوي ديگر، علي عبدالله صالح همچنان بر ادامه حكومت خود اصرار مي ورزد و تاكيد كرده است كه قصد كناره گيري ندارد.
طرفداران قبيله حاشد به رهبري صادق احمر نيز در واكنش به جنايات ديكتاتور يمن بار ديگر ساختمان هاي دولتي را تصرف كردند. هواداران صادق احمر اظهار داشتند آتش بس با نيروهاي دولتي بي فايده است و بايد هر چه سريع تر حكومت سرنگون شود.

 



آل سعود: براي كمك به آمريكا اجازه نمي دهيم نفت گران شود

يك شاهزاده سعودي از تلاش عربستان براي پايين نگهداشتن قيمت نفت براي كمك به اقتصاد ورشكسته غرب و آمريكا پرده برداشت.
شاهزاده «وليدبن طلال بن عبدالعزيز» كه بيست و ششمين فرد پولدار دنيا و ثروتمندترين مرد جهان عرب به شمار مي رود و از نفوذ فراواني در عربستان برخوردار است، در گفت وگو با شبكه خبري «سي ان ان» گفت: اميدوارم قيمت نفت تنزل كند تا ايالات متحده آمريكا و اروپا بتوانند با خريد نفت ارزان به سمت جايگزيني آن حركت نكنند.
در گفت وگوي اين شاهزاده عربستاني با شبكه خبري آمريكايي سي ان ان كه روز سه شنبه منتشر شده است، شاهزاده وليد قيمت مناسب نفت در جهان را بين 70 تا 80 دلار عنوان كرده، در حالي كه بهاي فعلي هر بشكه نفت از 106 دلار در حال حاضر فراتر رفته است.
شاهزاده طلال كه از عموزاده هاي پادشاه عربستان به حساب مي آيد و نفوذ فراواني بر وي دارد، اظهار داشت: ما نمي خواهيم با افزايش بهاي نفت غرب به دنبال جايگزيني براي نفت تلاش كند، چرا كه در غير اين صورت از واردات آن بي نياز خواهد شد.
اين شاهزاده عربستاني با اذعان به خيزش جهان عرب بر ضد حاكمان ستمگر خود در خاورميانه خاطرنشان كرد: بحران و بي ثباتي در منطقه وجود دارد و بدون شك نگراني از تغييرات (خاورميانه) همه را به وحشت انداخته است.
شاهزاده وليد بن طلال بدون اشاره به ناآرامي هاي بحرين و تظاهرات ضد دولتي در برخي از شهرهاي عربستان تصريح كرد: عربستان از استقرار و امنيت اقتصادي و سياسي پايداري برخوردار است، چرا كه مردم در كنار خاندان حاكم (آل سعود) قرار دارند!
با وجود اين شاهزاده عربستاني، لزوم تصويب قوانين جديد در اين كشور را رد نكرد و افزود: عربستان براي مشاركت مردم در ا مور كشور، احتياج به وضع قوانين جديدي دارد.
گفتني است شاهزاده وليد بن طلال علاوه بر شركت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي نزديك به 26 شبكه ماهواره اي داخلي و خارجي را در مالكيت خود دارد كه بدترين برنامه هاي سرگرم كننده را پخش مي كند.
گفتني است، فضاحت برنامه هاي اين شبكه هاي تلويزيوني حتي در داخل عربستان صداي مردم و مسئولان را در آورده است و انتقادات بي شماري از وي را موجب شده است.

 



شكست سنگين حزب برلوسكني در انتخابات شهرداري هاي ايتاليا

منابع خبري از «شكست سنگين حزب» سيلويو برلوسكني در انتخابات محلي ايتاليا خبر مي دهند.
به گزارش بي بي سي، ائتلاف برلوسكني، نخست وزير ايتاليا در دور دوم انتخابات شهرداري هاي ميلان و ناپل، متحمل شكست سختي شد؛ شكستي كه به گفته وي برايش «باور كردني نبود.»
بدين ترتيب، نخست وزير 74 ساله ايتاليا كه اين روزها بيشتر اوقات خود را در سه دادگاه رسيدگي به فساد مالي و يك دادگاه رسيدگي به فساد اخلاقي مي گذراند، كنترل 18 ساله حزب متبوع راستگراي خود را بر اين دو شهر مهم از دست داد. ميلان زادگاه برلوسكني و پايتخت اقتصادي اروپا محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، حزب متبوع نخست وزير، در شهرهاي كاگلياري، نووارا و ترايست نيز نتيجه را به رقبا واگذار كرده اند. ناظران سياسي مي گويند كه برلوسكني در انتخابات آينده پارلماني با مشكلات زيادي مواجه خواهد شد.

 



اشغالگران افغانستان: به عمليات شبانه ادامه مي دهيم

ناتو با ناديده گرفتن دستور «حامد كرزاي»، اعلام كرد كه كشتار غيرنظاميان در افغانستان ادامه مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «جوزف بلاتس»، يك سخنگوي ناتو، طي كنفرانس مطبوعاتي در كابل اعلام كرد، حملات شبانه ناتو در افغانستان ادامه مي يابد. وي گفت: اين حملات براي نابودي شبه نظاميان، از اهميت زيادي برخوردار است. اين در حالي است كه اكثر قربانيان حملات شبانه ناتو در افغانستان را افراد غير نظامي تشكيل مي دهند. طي هفته هاي گذشته حملات ناتو در استان «نورستان»، بيش از 300 غيرنظامي افغان را به كام مرگ كشاند و حملات مشابه در استان «زابل» افغانستان نيز حدود 20 كشته در ميان غيرنظاميان برجاي گذاشت.كرزاي قبل از كشتار غيرنظاميان در زابل، به نيروهاي خارجي در مورد حملات شبانه هشدار داده بود.

 



خروش امروزمردم بحرين عليه آل خليفه از گلوله هراسي نداريم

سرويس خارجي-
انقلابيون بحرين با اعلام روز خشم از مردم انقلابي خواستند با حضور گسترده در خيابان ها اعتراض خود را به خاندان آل خليفه نشان دهند و همزمان اعلام كردند كه آماده شهادت هستند.
سعيد شهابي دبيركل جنبش آزادگان بحرين با اشاره به درخواست انقلابيون و گروه هاي مخالف براي حضور در تظاهرات امروز (چهارشنبه) با عنوان روز خشم پيش بيني كرد كه اين تظاهرات بسيار پرخروش تر وگسترده تر باشد.
وي افزود، ملت انقلابي بحرين كماكان دست به اسلحه نخواهد برد و تظاهرات مسالمت آميزي برگزار خواهد كرد و رژيم حاكم بحرين نيز امروز در برابر يك آزمون واقعي براي پذيرش حقوق شهروندان قرار گرفته است.
سعيد شهابي تصريح كرد، رژيم حاكم بحرين با وجود قتل عام، تخريب مساجد، توهين به مقدسات و تخريب دارايي هاي مردم در برابر ملت و انقلابيون شكست خورده است و شاهد اين مدعا ياري گرفتن از بيگانگان براي مقابله با مردم است.
از سوي ديگر، «كريما ابراهيم» يك فعال سياسي بحرين نيز با توجه به گستردگي تظاهرات در روز خشم اعلام كرد كه به احتمال زياد نيروهاي آل خليفه و نيروهاي آل سعود با ديدن اين تظاهرات گسترده دست به قتل عام خواهند زد. وي تاكيد كرد مردم براي شهادت اعلام آمادگي كرده اند.
وي افزود، مردم بار ديگر اعتراض خود را نسبت به رژيم ديكتاتور آل خليفه و نظام اشغالگر آل سعود نشان خواهند داد و جامعه بين المللي را به قضاوت خواهند گرفت كه اين رژيم سركوبگر پاسخ تظاهرات مسالمت آميز مردم را با گلوله و باتوم مي دهد.
در همين رابطه روزنامه هلندي فوكس كرانت جنايات آل خليفه در بحرين را متهم كرد و نوشت، نظام بحرين مجروحان حوادث اخير را به شدت شكنجه مي كند.
اين روزنامه هلندي نقض حقوق بشر در بحرين را در نيم قرن اخير بي سابقه خواند و نوشت تاريخ در اين زمينه گواهي خواهد داد. روزنامه وال استريت ژورنال نيز نوشت، ديدن تصوير سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در دست معترضان بحريني، سعودي ها را ديوانه كرده است و بيشتر به سركوب شيعيان بحرين مي پردازند.

 



5 ژنرال و 115 افسر قذافي از ليبي گريختند

120 نفر از افسران ارتش ليبي، از جمله هشت افسر ارشد اين كشور، از رژيم «معمر قذافي» جدا و از اين كشور خارج شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، 120 تن از افسران ارتش ديكتاتور ليبي، به وي پشت كردند و به خارج از كشور گريختند. از اين تعداد، هشت نفر از افسران ارشد بودند.
كارشناسان مي گويند جدا شدن اين افسران از ديكتاتور ليبي، دلايل مختلفي دارد و برخي از آنها به سبب تغييرات در داخل ارتش، از آن جدا شده اند. براساس اين تغييرات، افراد طرفدار قذافي كه در رده هاي پايين تر قرار داشته اند، ارتقا پيدا كرده اند و به فرماندهي منصوب شده اند، كه اين خود باعث نارضايتي در ارتش شده است.
«عبدالرحمن شلغم»، نماينده سابق ليبي در سازمان ملل، در ارتباط با هشت افسر ارشد جدا شده از قذافي گفت، اين افسران وارد رم شده اند.
اين هشت افسر كه در بين آنها يك سرلشكر و دو سرهنگ حضور دارند، طي كنفرانس خبري در رم، به بيان كشتار و تجاوزات ارتش قذافي پرداختند.
يكي از افسران، كه خود را سرلشكر «عون علي عون» معرفي كرد، گفت: آنچه كه براي ملت ليبي رخ داد و همچنان نيز ادامه دارد، افسران را وادار به اين تصميم كرد.
وي افزود: عمليات كشتار دسته جمعي، قتل و خشونت عليه زنان، در حد گسترده در ميان نيروهاي قذافي مشاهده مي شود.
اين افسر ادامه داد: هيچ فرد عاقلي نمي تواند اين وضع را تحمل كند و ما اتفاقات وحشتناكي را با چشمان خود ديديم و قذافي از سربازان و نيروهايش مي خواست كه دست به اين اقدامات وحشيانه بزنند.
يك افسر ديگر به نام سرلشكر «صلاح احمد» تصريح كرد: ارتش ديكتاتور ليبي هر روز ضعيف تر مي شود و قدرتش به 20 درصد رسيده است و قذافي مدت زيادي دوام نمي آورد.
حملات ناتو
تلويزيون دولتي ليبي از حملات هوايي تازه ناتو به اهدافي در طرابلس، تاجور و الجفره شهري در جنوب پايتخت اين كشور خبر داد. تلويزيون جماهيريه در گزارش خود از يك منبع نظامي نقل كرد كه صليبيون ناتو محل هاي نظامي و غيرنظامي طرابلس و تاجور را مورد حمله قرار داده و تلفات و خساراتي وارد كرده اند.
حمله ناتو به طرابلس، تلفات جاني برجاي گذاشت. شمار اين تلفات اعلام نشده است. درگيري ميان نيروهاي قذافي و انقلابيون در شهر «بي وليد»، جنوب شرق طرابلس نيز به مرگ 13 انقلابي و سه نفر از اعضاي گردان هاي قذافي انجاميد. گردان هاي قذافي در اين شهر همچنين، 9 تن از اسيران خود را به قتل رساندند. طرفداران قذافي شهر «الزنتان» را نيز شديداً گلوله باران كردند.
شبكه «الجزيره» نيز گزارش داد، شوراي ملي انتقالي ليبي دوشنبه به طور رسمي، نام «ارتش آزاديبخش ملي» را براي نيروهاي نظامي تحت كنترل خود كه با گردان هاي قذافي مي جنگند، انتخاب كرد.
خبر ديگر اينكه «جاكوب زوما»، رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي، پس از ديدار با قذافي در طرابلس، از آمادگي ديكتاتور ليبي براي آتش بس خبر داد.
زوما حمله ناتو به ليبي را يادآور دوران استعمار آفريقا توسط اروپايي ها دانست.


 



توافق سودان جنوبي و شمالي براي ايجاد يك منطقه غيرنظامي

سودان جنوبي و شمالي در مورد ايجاد يك منطقه غيرنظامي در مرزهاي خود به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي اتحاديه آفريقا روز سه شنبه اعلام كرد: كشور جديدالتأسيس سودان جنوبي و رهبران سودان با طرح پيشنهادي اين اتحاديه براي ايجاد يك منطقه عاري از سلاح در مرزهاي خود موافقت كردند.
به گفته سخنگوي اتحاديه آفريقا، براساس اين طرح، يك منطقه غيرنظامي در مرز مورد اختلاف ايجاد خواهد شد و نيروهاي دو طرف در آن به گشت زني خواهند پرداخت.
گزارش خبرگزاري فرانسه حاكي است، نمايندگان سودان جنوبي و شمالي اين طرح را روز دوشنبه در «اديس ابابا» (پايتخت اتيوپي) به امضا رساندند و براساس آن، وزيران دفاع دو كشور نظارت مستقيمي بر اجراي آن خواهند داشت.
همچنين طرح مذكور تشكيل يك كميته امنيتي و سياسي از مسئولان بلندپايه دو كشور را در بر و به اختلافات سياسي و نظامي سودان جنوبي و شمالي در مورد مناقشه منطقه نفت خيز «ابيي» خواهد پرداخت.
اين طرح در حالي به امضاي دو طرف رسيده است كه دولت سودان اعلام كرده است يك فرماندار نظامي براي منطقه مورد منازعه «ابيي» منصوب كرده است.
همچنين ريك مشار معاون رئيس جمهور جنوب و علي عثمان طه معاون رئيس جمهور سودان براي تشكيل يك كميته براي يافتن راه حلي براي پايان دادن به مناقشات موجود به توافق رسيدند.
دولت سودان از 10 روز پيش تاكنون، منطقه نفت خيز ابيي را به خاك خود ضميمه كرده است.

 



يك سال زندان براي نماينده مجلس اعيان انگليس

يك عضو مجلس اعيان انگليس به جرم اختلاس به يك سال زندان محكوم شد.
به گزارش ايرنا، «لرد تيلور» عضو ارشد حزب محافظه كار انگليس به 11هزار و 227پوند سوءاستفاده مالي متهم شده است ولي در جريان دادگاه، اتهامات وارده را نپذيرفت و مدعي شد كه براساس توصيه هاي همكاران خود در مجلس اعيان عمل كرده است.
اين لرد انگليسي با عنوان كردن دروغين محل اقامت خود در شهر آكسفورد، بين سال هاي 2006 و 2007، مبالغ زيادي را از پارلمان بابت هزينه سفر خود دريافت كرده است. محاكمه لرد تيلور در زمستان سال گذشته پايان يافت و اعضاي هيئت منصفه وي را گناهكار شناختند و قاضي دادگاه لندن روز سه شنبه حكم يك سال زندان براي عضو مجلس اعيان انگليس را صادر كرد.
از سوي ديگر «پل وايت» معروف به لرد «هنينگ فيلد» از ديگر اعضاي مادام العمر مجلس اعيان انگليس نيز هفته گذشته به اتهام سوءاستفاده از كمك هزينه هاي پارلماني محاكمه و در شش فقره سوءاستفاده و حساب سازي مقصر شناخته شد.
اين عضو مجلس اعيان همچنين به 14 هزار پوند سوءاستفاده مالي طي سال هاي 2006 تا 2009 ميلادي از كمك هزينه هاي پارلماني متهم است.

 



گلوي نماينده در دستان نايب رئيس!

اين تصويرهاي ديدني را خبرنگاران زبل اوكرايني موقعي ثبت كرده اند كه جناب نايب رئيس پارلمان اين كشور به خاطر فحشي كه از نماينده محترم خورده بود، عصباني از جايش پريد و گلوي نماينده خاطي را چسبيد، حالا فشار نده، كي بده! بعد هم، محكم خواباندش روي زمين... وقتي از «آدام مارتينيوك» پرسيدند چرا آنقدر عصباني شدي، جواب داد موقعي كه مانع سخنراني «اولگ لياشكو» مي شده، شنيده كه به او گفته: «يهودي افراطي»! حالا، خيلي ها در اوكراين مي گويند وقتي شخص نايب رئيس در واكنش هاي فيزيكي اش درنگ نكند، ديگر بحث سياسي هم در پارلمان جايي ندارد!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



شعار انبوه تظاهركنندگان در مادريد
همه غافلگير شدند هيچ كس انتظار انقلاب اسپانيا را نداشت

سرويس خارجي-
تظاهركنندگان اسپانيايي در ادامه تجمعات ضددولتي خود تاكيد كردند با انقلاب خود همه را غافلگير كردند.
اعتصاب و تظاهرات ضددولتي در شهرهاي مختلف اسپانيا همچنان ادامه دارد و در برخي از شهرها همچون «مادريد» با سرايت ميان تمام اقشار جامعه، وارد مرحله تازه اي شده است.
تظاهركنندگان در «مادريد» با حمل دست نوشته هايي با مضمون « هيچ كس انتظار انقلاب اسپانيا را نداشت» به غافلگير شدن مقامات و حتي مردم اسپانيا پس از وقوع اين انقلاب اشاره كردند.
به گزارش شبكه خبري فرانس 24، جنبش اعتراضي اسپانيا كه از 15 ماه مه و در محكوميت سياست هاي اقتصادي و نبود دموكراسي واقعي آغاز شده، اكنون در سرتاسر كشور فراگير شده و به نهضتي اعتراضي در ميان همه اقشار - نه فقط روشنفكران - تبديل شده است.
از سوي ديگر دوشنبه شب، گروهي از جوانان اسپانيايي در «والنسيا» با رساندن خود مقابل كنسولگري فرانسه، به حمايت از معترضان فرانسوي پرداختند. در «مادريد» پايتخت اسپانيا نيز گروهي از معترضان مقابل ساختمان سفارت فرانسه تجمع مشابهي را ترتيب دادند. جوانان فرانسوي در 29 ماه مه با برپايي تظاهرات، ضمن حمايت از انقلاب اسپانيا، عليه سياست هاي اقتصادي «ساركوزي» نيز شعار داده بودند. جوانان اسپانيايي با اين كار از حمايت هاي فرانسوي ها قدرداني كردند.
از سوي ديگر، سايت «ورد سوشا ليست» نيز طي مصاحبه اي با يكي از سخنگويان جنبش اعتراضي اسپانيا موسوم به 15 مه به نقل از وي انقلابي بودن ناآرامي هاي جاري در اسپانيا را تائيد كرد.
يونان
اوضاع «آتن» پايتخت يونان نيز همچنان ناآرام گزارش مي شود.
برخي گزارش ها، از افزايش خشونت هاي نژادپرستانه در كنار اعتصاباتي خبر مي دهند كه شروع آن به 25 ماه مه بازمي گردد.
ديروز شمار زيادي از مهاجران اين كشور مقابل تالار شهر آتن تجمع كرده و از خشونت هاي نژادپرستانه اي كه ناشي از بحران بيكاري و اقتصادي است، شكايت كردند.
صدها نفر از كاركنان «هلنيك پست بانك» نيز ديروز مقابل ساختمان وزارت دارايي يونان تجمع كرده و نسبت به اجراي طرح رياضت اقتصادي هشدار دادند.
از ديگر سو، برخي از گروه هاي معترض در شهر آتن نيز ديروز ضمن ادامه فعاليت هاي مربوطه به تحصن شبانه روزي (زدن چادر و) اعلام كردند، تا رسيدن به اهداف خود به اعتصابات ادامه خواهند داد. دوشنبه شب مقابل ساختمان پارلمان يونان هم مملو از جمعيتي بود كه به شدت از تصميم حزب حاكم براي اجراي طرح رياضت اقتصادي خشمگين بودند.
گفتني است، اتحاديه اروپا موافقت براي پرداخت كمك هاي نقدي براي ترميم اقتصاد ورشكسته يونان را مشروط به اجراي رياضت هاي اقتصادي شديدي كرده كه مردم اين كشور را در شرايط بحراني قرار مي دهد. مردم به شدت نگران اجرايي شدن اين طرح ها هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14