(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 خرداد 1390- شماره 19951

حديث دشت عشق
برخورد قاطع با متخلفان در دستور كار است
فدراسيون فوتبال: اجازه نمي دهيم بازيكني بيشتر از سقف قرارداد پول بگيرد
اخبار كوتاه از فوتبال
آخرين اردوي تيم ملي دووميداني
پيش از حضور در مسابقات قهرماني آسيا
اعلام ضوابط نقل و انتقالات ليگ بسكتبال
تيم ها حق جذب 3 ملي پوش و يك بازيكن خارجي را دارند
تيم ملي واليبال با 14 بازيكن به ايتاليا مي رود
آغاز ليگ برتر از 25 تيرملي پوشان وزنه برداري امروز ركوردگيري مي كنند
براي حضور در جام جهاني 2011 مونيخ و كسب سهميه المپيك
تيم ملي تيراندازي ايران عازم آلمان مي شود
حضور 5 تيم خارجي در تور دوچرخه سواري دنا



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حسينعلي اكبري زياري»
زمان بنام شهيدان ما رقم خورده است

فرارسيدن بهار نوجواني اش همراه با شكوفايي انقلاب اسلامي بود. در تظاهرات شركت مي كرد و با پخش اعلاميه نفرت خود را از رژيم منحوس پهلوي نشان مي داد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي براي پيشبرد اهداف خود در راستاي انقلاب اسلامي به عضويت بسيج درآمد. با ورود به حوزه علميه اصفهان به خودسازي جدي پرداخت، او به واجبات توجه عميق داشت و نماز اول وقت را هيچگاه فراموش نمي كرد، همزمان با تحصيل مي كوشيد تا زكات علم خويش را با آموزش دادن به نوجوانان ادا نمايد. تواضع، فروتني، خوشرويي و خو ش خلقي از بارزترين خصوصيات اخلاقي اش بود. هنگامي كه آتش جنگ توسط صداميان كافر افروخته شد ازطريق بسيج عازم جبهه ها گرديد و در سال1365 درعمليات كربلاي3در خليج فارس بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «حسينعلي اكبري زياري» سال 1348در روستاي زيار متولد شد و در 11/6/1365 در عمليات كربلاي3 به شهادت رسيد.

 



برخورد قاطع با متخلفان در دستور كار است
فدراسيون فوتبال: اجازه نمي دهيم بازيكني بيشتر از سقف قرارداد پول بگيرد

رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان تاكيد كرد سقف قرارداد بايد رعايت شود و فدراسيون و سازمان ليگ با جديت اين كار را پيگيري خواهند كرد.
علي كفاشيان در خصوص سقف قرارداد، انتقال تيم ها از شهري به شهر ديگر و موضع فدراسيون فوتبال و آخرين وضعيت تيم هاي ملي مسايلي را مطرح ساخت كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ فدراسيون فوتبال مالك هيچ باشگاهي نيست و تيمداري نمي كند، اما براي انتقال يك تيم از شهري به شهر ديگر يكسري ضوابط وجود دارد كه فدراسيون به آنها نظارت مي كند. زماني كه صاحبان يك تيم قصد داشته باشند تيمي را انتقال دهند همه شرايط بايد بررسي شود و مقصد انتقال هم بايد شرايط پذيرش و تيمداري را داشته باشد. اگر اين شرايط وجود داشته باشد فدراسيون فوتبال مخالفتي با انتقال نخواهد داشت. اما اگر اين شرايط كه براساس ضوابط فيفا و اي اف سي وجود نداشته باشد انتقال غيرممكن مي شود.
¤ مسئولان باشگاه مس سرچشمه تصميم گرفته اند تيم در استانشان بماند و در حال آماده شدن براي كسب شرايط لازم حضور در ليگ برتر است. بايد ديد كه در روزهاي آينده اين شرايط ميسر خواهد شد يا نه. اما به نظر مي رسد كه اين تيم در كرمان بماند. موضع كلي فدراسيون فوتبال در مورد انتقال تيم ها اين است كه فوتبال ضربه نخورد و بازيكنان بلاتكليف نمانند.
¤ سقف قرارداد بايد رعايت شود و فدراسيون و سازمان ليگ با جديت اين كار را پيگيري خواهند كرد كه هيچ كس بالاتر از سقف قرارداد نگيرد و با همه تخلفات برخورد خواهد شد. قراردادها با بازيكنان زير دره بين قرار خواهند گرفت و اجازه نمي دهيم كسي از سقف بيشتر بگيرد و در اين باره فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ هم تمهيدات لازم را انديشيده اند.
¤ تيم هاي ملي برنامه هايشان را به خوبي پيش مي برند و در همه رده ها كار در حال انجام است. تيم ملي فوتبال ساحلي در حال برگزاري اردوهايش براي آمادگي در جام جهاني فوتبال ساحلي است. تيم ملي فوتسال هم كه به تازگي از تورنمنت چين بازگشته، تيم ملي نوجوانان هم روند آماده سازي را پيش گرفته است، از امروز هم اردوهاي استعداديابي تيم جوانان آغاز خواهد شد و تيم ملي اميد هم در اردو به سر مي برد و براي بازي مقابل عراق خودش را آماده مي كند. تيم ملي بزرگسالان هم كه اردوي اتريش را در پيش دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مشخص شدن گزينه هاي مربيگري تيم پيروزي
سرپرست باشگاه پيروزي از 5 مربي به عنوان گزينه هاي سرمربيگري اين تيم ياد كرد.
پس از مذاكره علي سعيدلو با حبيب كاشاني وي به عنوان سرپرست باشگاه پيروزي به محل كار خود بازگشت تا بار ديگر در اين باشگاه فعاليت كند. كاشاني بلافاصله پس از بازگشت دوباره به پيروزي از 5 مربي به عنوان گزينه هاي سرمربيگري اين تيم ياد كرد. حميد استيلي، حميد درخشان، علي دايي، منصور ابراهيم زاده و محمد مايلي كهن گزينه هاي سرمربيگري پيروزي براي فصل آينده هستند. اين در حالي است كه علي دايي درباره صحبتهاي كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي مبني بر حضور وي در ميان گزينه هاي سرمربيگري سرخپوشان پايتخت گفت: من حاضر نيستم با كاشاني كار كنم.
سرمربي سابق تراكتورسازي تنها نمي تواند در تبريز مربيگري كند
رئيس سازمان ليگ مي گويد همان طور كه فراز كمالوند اعلام كرده او به غير تبريز مي تواند در ساير تيم هاي ليگ برتري مربيگري كند. عزيزالله محمدي درباره جواب سازمان ليگ به استعلام باشگاه تراكتورسازي درباره فراز كمالوند گفت: همان طور كه خود كمالوند اعلام كرده او به غير از تبريز مي تواند در هر تيم ديگري فعاليت كند و مشكلي از اين بابت ندارد. وي درباره حرف هاي مجيد جلالي و فرهاد پورغلامي كه مدعي شده بودند، فدراسيون تنها قهرماني سرخابي هاي پايتخت را مي خواهد، گفت: اين دو نفر بايد به كميته انضباطي احضار شوند. بايد حرف هايشان را ثابت كنند كه اگر به غير از اين باشد، قطعا با آن ها برخورد خواهد شد.
گومز سرمربي جديد تيم ملي فوتبال عربستان
«ريكاردو گومز» مربي پيشين واسكودوگاما برزيل روز دوشنبه به عنوان مربي جديد تيم ملي فوتبال عربستان معرفي شد. بنابر اخبار رسانه هاي داخلي برزيل ريكاردو كه واسكودوگاما را به قهرماني برزيل در اين فصل رسانده بود با قراردادي سه ساله به ارزش 9 ميليون دلار به عربستان آمده است.
فكري از احتمال قطع همكاري اش با استقلال خبر داد
مربي تيم فوتبال استقلال از احتمال جدايي اش از اين تيم خبر داد و گفت: استقلال خانه من است اما فكر مي كنم فصل آينده در اين تيم نباشم. محمود فكري كه ظهر ديروز در محل باشگاه استقلال حاضر شده بود ضمن بيان اين مطلب افزود: اعضاي كادرفني قرارداد دارند و بنده هيچ مشكلي با مسئولان باشگاه ندارم. با اين حال احتمال ماندنم در استقلال ضعيف است و احتمالا فصل آينده را در تيم ديگري خواهم بود. فكري در پايان با بيان اينكه هيچ پيشنهادي براي سرمربيگري در ليگ برتر ندارد از حضورش در تراكتورسازي ابراز بي اطلاعي كرد.
قرعه كشي مرحله سوم انتخابي جام جهاني
بر مبناي رنكينگ ماه جولاي فيفا
براي قرعه كشي مرحله سوم انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا رنكينگ ماه جولاي فيفا در نظر گرفته خواهد شد.
قرار است قرعه كشي مرحله سوم روز 9 مرداد در برزيل برگزار شود. كميته اجرايي فيفا در جلسه روز 9 خرداد براي تعيين سيدبندي تيم ها رنكينگ ماه جولاي را معيار قرار داد. مرحله اول بازيهاي انتخابي روزهاي 8 تير و 12 تير بصورت پلي آف رفت و برگشت برگزار مي شود و بازيهاي پلي آف مرحله دوم در روزهاي 1 و 6 مرداد خواهد بود. پانزده تيم صعود كننده از مرحله دوم به پنج تيم ژاپن، كره جنوبي، كره شمالي، استراليا و بحرين ملحق مي شوند تا در مرحله سوم در پنج گروه چهار تيمي رقابت كنند. دو تيم برتر هر گروه به مرحله نهايي كه بصورت دو گروه پنج تيمي برگزار مي شود صعود مي كنند.
جشن صعود فجرسپاسي لغو شد
مديرعامل باشگاه فجر سپاسي شيراز از لغو جشن صعود تيم خود خبر داد. جعفري گفت: متاسفانه با وجود تلاش بسيار باشگاه و هيئت فوتبال، در حالي كه قرار بود عصر امروز (چهارشنبه) جشن صعود به ليگ برتر را برگزار كنيم اين برنامه لغو شد. حمايت نكردن مسئولين در استان جهت تامين بخشي از هزينه ها و پاداش بازيكنان تنها دليل اين موضوع بود.
ابراهيم زاده به ذوب آهن برنامه داد
در حالي كه حبيب كاشاني از ابراهيم زاده به عنوان يكي از گزينه هاي سرمربيگري اين باشگاه نام برده، منصور ابراهيم زاده برنامه اش را براي فصل آينده به باشگاه ذوب آهن ارايه كرد. سرمربي ذوب آهن فهرست بازيكنان مورد نظرش را هم به باشگاه داده و به مسئولان اين باشگاه اعلام كرد پس از جذب تمامي بازيكنان مورد نظرش با ذوب آهن قرارداد امضا خواهد كرد.
ثبت قرارداد حمودي با استقلال در هيات فوتبال
علي حمودي كه يكي از خريدهاي جديد استقلال براي فصل يازدهم است، روز گذشته با حضور در هيات فوتبال تهران قرارداد دوساله خود را ثبت كرد. وي به همراه علي اميري معاون باشگاه استقلال در هيات فوتبال حاضر شده بود. استقلال با جاسم كرار و محمد نصرتي هم قرارداد داخلي امضا كرده است.

 



آخرين اردوي تيم ملي دووميداني
پيش از حضور در مسابقات قهرماني آسيا

آخرين اردوي تيم ملي دووميداني ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا با حضور 26 ورزشكار در تهران برپا خواهد شد.
آخرين مرحله از اردوي تيم ملي دووميداني ايران به منظور شركت در نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا در سال 2011، از پايان هفته جاري با حضور 26 ورزشكار در مواد مختلفي چون دوهاي سرعت، مانع، پرتاب ها و پرش ها در مجموعه آفتاب انقلاب تهران آغاز و تا زمان اعزام تيم به ژاپن ادامه مي يابد.
دوندگان دوهاي سرعت و مانع از امروز وارد اردو مي شوند اما مابقي اعضاء از روز پنجشنبه هفته جاري به اردوي تيم ملي ملحق خواهند شد.
رضا قاسمي، سجاد هاشمي آهنگري، هادي رحيمي، روح الله عسگري، پيمان رجبي، مجتبي پوستچي و امين قليچي دووميداني كاران سرعتي كشورمان هستند. كاوه موسوي، محمد خزايي، محمدمحسن رباني، محمود صميمي، سجاد مرادي، عبدالجليل توماج، سپهرزاد، رضا مقدم، احسان حدادي، كيوان قنبرزاده، مسلم نيادوست، حسين كيهاني، احسان مهاجر شجاعي و امير مرادي ديگر دعوت شدگان به اين اردو را در مواد پرتاب ها، پرش ها و دوهاي استقامت تشكيل مي دهند.
در بخش بانوان هم كميته فني فدراسيون دووميداني از مريم طوسي، سپيده توكلي، ليلا رجبي، محبوبه غيور و ليلا ابراهيمي براي شركت در تمرينات دعوت بعمل آورده است.
دووميداني كاران دعوت شده به اردوي نهايي تيم ملي، تمرينات خود را تحت نظر داريوش صميمي، پژمان مرادي، ايوب دادروان و فريبا سراجي پيگيري مي كنند. «ايگور مزگوف» هم به عنوان ماساژور تيم را در تمرينات همراهي مي كند.نوزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرمان آسيا از 16 تا 9 تيرماه در «كوبه» ژاپن برگزار مي شود.

 



اعلام ضوابط نقل و انتقالات ليگ بسكتبال
تيم ها حق جذب 3 ملي پوش و يك بازيكن خارجي را دارند

آئين نامه جديد نقل و انتقالات بازيكنان بسكتبال براي فصل آينده مسابقات باشگاهي با لحاظ شدن كاهش تركيب تيم ها و تعداد بازيكنان خارجي آنها تدوين شد.
بر اساس ضوابط جديد كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال براي رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور در سال جاري و نقل و انتقال مربوط به آنها، هر يك از تيم هاي شركت كننده مجاز به تشكيل تركيب مورد نظر خود با در اختيار داشتن 12 بازيكن هستند.
بر اساس آئين نامه جديد نقل و انتقالات فدراسيون بسكتبال هر يك از تيم هاي ليگ برتري تا پيش از رسيدن به مرحله پلي آف تنها مجاز به جذب و استفاده از يك بازيكن خارجي در تركيب 12 نفره خود هستند. ضمن اينكه آنها مجاز به در اختيار گرفتن 3 بازيكن از فهرست سهميه هاي ملي هستند. همچنين حق يارگيري از رقابت هاي دسته اول تا سقف 4 بازيكن براي تيم هاي ليگ برتري بلامانع است.
هيئت رئيسه فدراسيون بسكتبال سه شنبه در نشست خود آئين نامه جديد را تصويب كرد. اين آئين نامه در حالي مصوب شده است كه سال گذشته سقف تعداد بازيكن براي هر يك از تيم هاي ليگ برتري 14 بازيكن بود كه البته با تصويب يارگيري از رده سني جوانان ، اين سقف به 16 بازيكن ( با شرط حضور دو بازيكن از جوانان) افزايش يافت.

 



تيم ملي واليبال با 14 بازيكن به ايتاليا مي رود

سرپرست تيم ملي واليبال كشورمان از سفر احتمالي اين تيم به ايتاليا با در اختيار داشتن 14 بازيكن خبر داد.
امير خوش خبر با يادآوري اينكه سفر تيم ملي واليبال به ايتاليا سوم تيرماه انجام مي شود، اظهار داشت؛ ولاسكو در نظر دارد تعداد بازيكنان بيشتري را در اين سفر ارزيابي كند به همين دليل احتمالا تيم ملي واليبال در سفر به ايتاليا 14 بازيكن را در اختيار خواهد داشت مگر اينكه با مواردي مانند آسيب ديدگي مواجه شويم.وي ضمن ابراز بي اطلاعي از برنامه هاي تمريني و ديدارهاي تداركاتي كه قرار است در ايتاليا انجام شود، تصريح كرد: هنوز از سوي فدراسيون واليبال ايتاليا برنامه تمرينات و ديدارها و اينكه قرار است با چه تيم هايي ديدار داشته باشيم، براي مان ارسال نكرده است. اما قطعا دو سه بازي در اين كشور برگزار خواهيم كرد.
سرپرست تيم ملي واليبال با بيان اينكه سفر به ايتاليا يك هفته اي خواهد بود، در مورد مربيان و بازيكنان اعزامي خاطرنشان كرد: ولاسكو چند روز پيش از اعزام دستياران و بازيكنان اعزامي را معرفي خواهد كرد. البته حضور سه مربي ايتاليايي كه به عنوان آناليزور، فيزيوتراپ و بدنساز در كادرفني هستند براي اين سفر قطعي است.
ولاسكو: ديگر تيم ملي الف و ب نخواهيم داشت
سرمربي تيم ملي واليبال گفت: تصميم گرفتيم تا تيم ملي در يك گروه تمرين كند و اميدوارم برنامه هاي موردنظر كادرفني به طور كامل اجرا شود.
خوليو ولاسكو اظهار كرد: من در يكي دو روز اخير به دليل چكاپ و آزمايش هاي پزشكي نتوانستم به طور كامل تمرينات تيم ملي را زير نظر بگيرم. فكر مي كنم بازيكنان خيلي خوب كار مي كنند و هر روز هم نمايش بهتري را ارائه مي دهند. از شرايط تا حد زيادي راضي هستم و اميدوارم برنامه ها به طور منظم برگزار شود.
وي افزود: از اين پس تيم ملي در يك گروه كار مي كند و ديگر در اردوها دو گروه الف و ب نخواهيم داشت. به هر حال اولين روز تمرين با يك گروه (يكشنبه) بسيار خوب بود و همه بازيكنان شرايط مطلوبي داشتند.

 



آغاز ليگ برتر از 25 تيرملي پوشان وزنه برداري امروز ركوردگيري مي كنند

در جريان دومين جلسه هماهنگي، برنامه ريزي و قرعه كشي مسابقات ليگ وزنه برداري بزرگسالان باشگاه هاي كشور، تاريخ شنبه 25 تير ماه سال جاري به عنوان آغاز رقابتهاي اين فصل ليگ وزنه برداري مشخص و به تصويب حاضرين رسيد.
اين مسابقات به صورت متمركز و در قالب 6 هفته برگزار مي شود و در جريان جلسه فوق استانهاي همدان، شيراز، مازندران، بوشهر، تهران و اهواز به عنوان ميزبان هاي هفته هاي اول تا ششم معرفي شدند.
تاكنون 8 تيم نيروي هوايي ارتش، نيروي زميني ارتش، ملي حفاري اهواز، نگار نصر خوزستان، دانشگاه پيام نور، هيئت وزنه برداري بوشهر، سيمان سپهر فارس و شركت هاي ساختماني كوروش مازندران آمادگي رسمي خود را براي حضور در ليگ برتر وزنه برداري اعلام كرده اند.
ركوردگيري ملي پوشان
خبر ديگر از وزنه برداري اينكه كاروان تيم ملي وزنه برداري كشورمان پنجشنبه از كرمانشاه به تهران مي آيد و آخرين دور تمرينات اين تيم قبل از اعزام به مسابقات جهاني جوانان از روز شنبه در كمپ تيم هاي ملي برگزار مي شود.ملي پوشان وزنه برداري كشورمان امروز و در پايان اردوي دو هفته اي كرمانشاه با برگزاري يك ركوردگيري رسمي، از ميزان آمادگي خود پس از سپري كردن دو ماه تمرين پرفشار مطلع مي شوند.
كوروش باقري، سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري كشورمان در نظر دارد در اين ركوردگيري، نفرات جوان حاضر در اردو را در شرايط مسابقه قرار دهد.

 



براي حضور در جام جهاني 2011 مونيخ و كسب سهميه المپيك
تيم ملي تيراندازي ايران عازم آلمان مي شود

تيم ملي تيراندازي ايران بامداد فردا براي حضور در رقابت هاي جام جهاني تيراندازي 2011 با 18 تيرانداز عازم مونيخ مي شود.
تا پيش از اين، سفر تيراندازان به دليل مشكلات مالي در هاله اي از ابهام قرار داشت كه با حل شدن موقتي اين مشكل، اين تيم در رقابت هاي جام جهاني اهداف ثابت مونيخ شركت خواهد كرد. نواب نوري دبير فدراسيون با تاييد اين خبر گفت: با صدور رواديد آلمان، پنجشنبه عازم مي شويم و حضور تيم ملي تيراندازي ايران در اين رقابت ها قطعي است.
رقابت هاي جام جهاني مونيخ از آنجايي مهم به شمار مي رود كه پس از اين رقابت ها تنها در مسابقات آسيايي دوحه قطر كه در سال 2012 برگزار مي شود، سهميه المپيك لندن توزيع خواهد شد و ديگر در هيچ جام جهاني ديگري اين سهميه ها بين ورزشكاران توزيع نخواهد شد.
رقابت هاي جام جهاني مونيخ از 28 خردادماه سال جاري با حضور تيراندازان مطرح جهان آغاز مي شود و 2 تيرماه به پايان مي رسد.
پيش از اين، اعزام تيم ملي تيراندازي اهداف ثابت به آمريكا و تيم ملي اهداف پروازي به رقابت هاي شيلي و چين لغو شده بود.

 



حضور 5 تيم خارجي در تور دوچرخه سواري دنا

حضور 5 تيم خارجي براي شركت در اولين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري بين المللي دنا قطعي شد.
پس از اعلام آمادگي هيئت دوچرخه سواري استان كهكيلويه و بويراحمد براي برگزاري اولين دوره تور بين المللي دنا، حضور 5 تيم خارجي در اين مسابقات هم قطعي شد. تيم هاي تركمنستان، ارمنستان، عراق، سوريه و تيم باشگاهي «سومگائيت» آذربايجان براي شركت در اين تور آمادگي خود را به فدراسيون اعلام كرده اند. اين تور بين المللي 8 تا 12 تير ماه در استان كهكيلويه و بويراحمد برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14