(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 خرداد 1390- شماره 19951

انتقاد شوراي شهر از ابهام در آمار فروش تراكم
از نظر توليدات علمي ايران در جايگاه 21 جهان قرار گرفت
سرنوشت نامعلوم درختان قطع شده ميدان نبوت
طرح جامع كاهش آلودگي هوا 5 سال ديگر جواب مي دهد
پرداخت 100 ميليارد ريال براي ترخيص واگن هاي مترو
رئيس پليس راهور تهران: آلايندگي برخي موتورها 8 برابر يك خودرو است
توسط پليس پارسيان سردسته جاعلان اسكناس در فارس دستگير شد
امشب ماه مي گيرد
تجهيز 16 هزار تاكسي گردشي تهران به تاكسيمتر
نوروزي: افزايش سن معاينه فني باج آشكار به صنعت خودروسازي است
بازو و ساعد قطع شده 2 زن در شاهرود پيوند زده شد
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري عامل جنايت هولناك قره سو
قتل دوست براي تصاحب 35 هزار تومان
توضيح وزارت آموزش و پرورش در مورد يك خبر
سونامي الكل در جامعه صهيونيست ها



انتقاد شوراي شهر از ابهام در آمار فروش تراكم

سخنگوي شوراي شهر گفت: در حالي كه شهرداري هميشه اعلام مي كند همه چيز در اين سازمان سيستماتيك بوده و اطلاعات مربوط به ميزان فروش تراكم در سايت موجود است به نظر مي رسد اطلاعات فروش تراكم جزو اطلاعات سري شهرداري است.
به گزارش خبرگزاري ها خسرو دانشجو با انتقاد از عدم ارائه اطلاعات مورد نياز شورا گفت: دوستان شهرداري هميشه اعلام مي كنند همه چيز در شهرداري سيستماتيك است، كافي است شما به سايت ما مراجعه كنيد و متوجه شويد چقدر تراكم فروخته ايد اما انگار فروش تراكم جزو اطلاعات فوق سري شهرداري است و وقتي مي پرسيم چقدر تراكم فروخته شده اطلاعاتي در اين زمينه نمي دهند.
سخنگوي شورا ادامه داد: بارها در خصوص ميزان فروش تراكم تذكر رسمي داده شده اما پاسخي نگرفته ايم كه اين موضوع ايجاد شك مي كند. وقتي درآمدها اعلام مي شود و 80 درصد منابع تأمين اين درآمدها مشخص نمي شود نبايد در ميزان درآمدهاي اعلام شده شك كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از واگذاري پروژه هاي عمراني شهرداري به شركت هاي زيرمجموعه خود اشاره كرد و اظهار داشت: علي رغم تأكيد شوراي شهر تهران همچنان شاهد واگذاري پروژه هاي عمراني به بسياري از شركت هاي زيرمجموعه شهرداري تهران هستيم.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران افزود: اين اقدام در واقع تغيير لباس است و شهرداري پروژه هاي عمراني را انجام مي دهد اين در حالي است كه برخي از پروژه هاي عمراني به شركت هاي منحل شده واگذار مي شود و نمونه آن شركت «عرف ايران» است.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه ديروز شورا با اشاره به بي جواب ماندن سؤالات مطرح شده درباره زمين هاي منطقه چهاردانگه، افراد مرتبط با اين موضوع را تهديد كرد كه در صورت عدم ارائه پاسخ، ناچار ماهيت اصلي اين زمين و اطلاعات مربوط به فروشنده آن را اعلام كرده و آنها را به صحن شوراي شهر مي كشاند.
حسن بيادي با بيان اين كه اطلاعات مربوط به قرارداد و پرداخت زمين هاي چهاردانگه مشخص نيست، گفت: با وجود اينكه شهردار تهران به سازمان املاك دستور داده تا اين اطلاعات را در اختيار شوراي شهر قرار دهد اما ظاهراً به مديران اين سازمان حس امپراطوري دست داده و پاسخگو نيستند.
وي افزود: يا سازمان املاك بايد اعلام كند كه دستور دارد در اين باره سكوت كند و يا اينكه نسبت به ارائه پاسخ اقدام كند، چرا كه اين سكوت محترمانه نيست.
بيادي با بيان اينكه بارها مطابق حق قانوني خود اطلاعات درباره زمين هاي چهاردانگه را درخواست كرده ايم اظهار كرد: اگر اين رويه همچنان ادامه پيدا كند ناچار مي شوم ماهيت اصلي زمين و فروشنده آن را اعلام كنم و افراد مرتبط با اين موضوع را به صحن علني شوراي شهر بكشانم. در اين صورت عده اي اعتراض نكنند كه چرا اين مسائل را در شرايط فعلي رسانه اي كرده ايم.

 



از نظر توليدات علمي ايران در جايگاه 21 جهان قرار گرفت

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به روند توسعه توليدات علمي و ثبت آن در نمايه هاي بين المللي گفت: ايران با 10 هزار و 244 مقاله توانسته است از نظر توليد علم در سال 2011 در جايگاه 21 جهان قرار گيرد.
دكتر جعفر مهراد افزود: تعداد دانشگاه ها، تعداد دانشجويان تحصيلات تكميلي و گسترش اين دوره ها و سرمايه گذاري در آموزش عالي رابطه مستقيم دارد و در حاليكه در سال 1360 در حدود 10 دانشگاه در كشور وجود داشت و تعداد دانشجويان اين دانشگاه ها به 160 هزار نفر مي رسيد، كل ميزان توليد علم ايران برابر با 343 مقاله بود.
مهراد گفت: آمار مقالات ايران ثبت شده در موسسه اطلاعات علمي از سال 1345 آغاز شده و ايران در اين سال تنها 4 مقاله در نشريات نمايه شده در موسسه اطلاعات علمي به ثبت رسانيده است. اين رقم در سال هاي 1346 تا سال 1350 به ترتيب 10، 5، 7 و 9 مورد بوده است. در سال 1350 آمار توليد علم ايران يكباره به 39 مورد افزايش پيدا كرده و از اين پس رشد ساليانه اين آمار محسوس بوده به طوريكه در سال 1357 كه برابر با پيروزي انقلاب اسلامي است ميزان توليد علم ايران در موسسه اطلاعات علمي 499 مقاله است.
سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام به مهر گفت: كل توليدات علمي ايران در سال 2010 ميلادي 18323 مقاله است كه اين تعداد، مقالات ارائه شده در همايش هاي بين المللي را شامل نمي شود.
وي افزود: آنچه باعث شد ايران در سال 2011 در جايگاه 21 جهان از نظر توليد علم قرار گيرد، تعداد 10244 مقاله اي است كه از دانشمندان ايران در موسسه اطلاعات علمي به ثبت رسيده است. اين رشد نويد دهنده اين واقعيت است كه ايران توليد علم را در دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي نهادينه كرده و آن را به يك فرهنگ علمي مبدل كرده است و افزايش مستمر اين رقم مي تواند نتايج درخشان تري را براي ايران به بار آورد.

 



سرنوشت نامعلوم درختان قطع شده ميدان نبوت

به دنبال بازسازي ميدان نبوت تعدادي از درختان 40 تا 50 ساله منطقه قطع گرديد.
به گفته مسئولان شهري درختان اين محدوده قطع نشده بلكه درخت كن شده و به ميدان نامعلوم ديگري منتقل شده اند.
يكي از مسئولان منطقه 8 شهرداري تهران در اين باره به فارس مي گويد: درختي قطع نشده بلكه درختان را درخت كن كرده و به ميدان ديگري منتقل كرده ايم.
براساس اين گزارش، شهرداري تهران در وسط ميدان نبوت در حال بازسازي و نصب آبنماي موزيكال است و براي اجراي اين كار تعدادي از درختان را قطع كرده است. همچنين در حال حاضر شاخ و برگ تعداد ديگري از درختان ميدان را قطع كرده و فقط تنه مانده است؛ به نظر مي رسد به زودي اين درختان نيز قطع شود.
محمدنژاد مدير روابط عمومي شهرداري تهران درباره درختان ميدان نبوت مي گويد: ميدان نبوت توسط سازمان زيباسازي در حال بازسازي است و هيچ درختي در اين محدوده قطع نشده است.
گفتني است چندي پيش نيز 250 اصله درخت در 3 منطقه شهر تهران قطع شد. مسئولان اظهارنظرهاي متفاوتي در اين باره ارائه كردند. برخي عنوان كردند كه تعدادي از درختان دزديده شده را دوباره كاشتند و برخي نيز اين اظهارنظر را رد كردند.
هر از چند گاهي تعدادي درخت در تهران قطع مي شود بدون اينكه مسئولان امر اين موضوع را با جديت دنبال كنند.
بعد از قطع 250 اصله درخت در تهران مختاري مديرعامل پارك ها اعلام كرد كه هيچ گزارشي مبني بر قطع درختان در تهران به سازمان پارك ها اعلام نشده است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران ادامه مي دهد: ماموران شهرداري تهران به طور 24 ساعته در مناطق مختلف نسبت به حفظ درختان سطح شهر نظارت دقيقي را اعمال مي كنند.
با وجود اينكه به گفته مختاري ماموران شهرداري تهران به طور 24 ساعته در مناطق مختلف نسبت به حفظ درختان نظارت مي كنند اما در بيشتر ايام سال شاهد قطع درختان در تهران هستيم. درختاني كه ريه هاي تنفسي شهر هستند و بي رحمانه قطع مي شوند و مسئولان امر اين موضوع را به طور جد پيگيري نمي كنند.
نابودي دهها درخت كهن در اراضي عباس آباد
مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد گفت: به دليل خاكبرداري غيرمجاز از مراكز مجاور عباس آباد، دهها اصله درخت كهن سال در اين اراضي از بين رفت.
به گزارش مهر، مهندس بهنام اتابكي با اعلام اين مطلب افزود: به دليل خاكبرداري غيرمجاز در پروژه باغ علوم (وابسته به دايره المعارف بزرگ اسلامي) ، در اراضي عباس آباد و انتقال خاكهاي آن به فضاي سبز مجاور، دهها اصله درخت كهن سال در اين اراضي زير خاك مدفون شده است.وي ادامه داد: اين درختها عمري بيش از 20 سال داشته اند و جبران اين خسارت حقيقتا غيرممكن است.
اتابكي تصريح كرد: در همين خصوص موضوع از طريق شهرداري و ساير مراجع ذيصلاح پيگيري مي شود اما اين مسئله به هيچ وجه نمي تواند جبران خسارت هاي وارده را بكند.
مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد تاكيد كرد: اميدواريم مراجع مرتبط با برخورد قاطع با چنين اقداماتي، از تكرار اينگونه حوادث در آينده جلوگيري نمايند.

 



طرح جامع كاهش آلودگي هوا 5 سال ديگر جواب مي دهد

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: مراحل اجرايي طرح جامع كاهش آلودگي هوا به تدريج طي مي شود.
محمدجواد محمدي زاده اعلام كرد: در قالب طرح جامع كاهش آلودگي هوا حدود 2ميليون و 200 هزار خودروي فرسوده بايد از مدار خارج شوند و حدود 3 هزار و 600 ميليارد تومان از طريق شبكه بانكي براي اين كار اختصاص مي يابد.
وي درباره وضعيت اجراي طرح جامع كاهش آلودگي هوا اظهار داشت: امسال نخستين سال اجراي طرح جامع كاهش آلودگي هواست و مراحل اجرايي آن به تدريج طي مي شود.
محمدي زاده افزود: در قالب اين طرح، حدود دو ميليون و دويست هزار خودروي فرسوده بايد از مدار خارج شوند كه حدود 3 هزار و 600 ميليارد تومان از طريق شبكه بانكي براي اين كار در قالب يك برنامه 5 ساله اختصاص پيدا مي كند.
وي تصريح كرد: در قالب اين طرح، حدود يك ميليون و دويست هزار موتورسيكلتي كه آلايندگي دارند نيز بايد از مدار خارج شوند.
محمدي زاده تقويت حمل و نقل عمومي در 8 كلان شهر مهم كشور شامل؛ تهران، اصفهان، شيراز، تبريز، مشهد، اهواز، اراك و كرج را از ديگر برنامه هاي دولت براي كاهش آلودگي هوا عنوان كرد و گفت: در قالب طرح جامع كاهش آلودگي هوا بايد خطوط حمل و نقل عمومي ساماندهي شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: در يك برنامه زمان بندي بايد كل تاكسي هاي بالاي 10 سال اسقاط و از رده خارج شوند.
محمدي زاده افزود: يكي ديگر از برنامه ها هم مديريت حمل و نقل عمومي و معاينه فني ساليانه خودروهاست كه بايد جدي تر گرفته شود و پليس تمام ماشين هايي كه به نوعي آلايندگي دارند را بايد متوقف كند.

 



پرداخت 100 ميليارد ريال براي ترخيص واگن هاي مترو

قائم مقام سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از پرداخت 100 ميليارد ريال براي ترخيص واگن هاي متروي شهر تهران از گمرك به منظور تقويت و تسريع جابه جايي ها در تهران خبر داد.
غلامحسين تابش فر گفت: در خاتمه سال 89 نيز 270 ميليارد ريال براي كمك به ترخيص واگن هاي متروي تهران از گمرك، كه به دليل پرداخت نشدن بدهي هاي انباشته شده قبلي شهرداري تهران به بانك ها در گمرك مانده بود، پرداخت شد.
و ي همچنين افزود: امسال 12 واگن دو طبقه و چهار لوكوموتيو به شركت متروي تهران تحويل شد كه متعلق به متروي هشتگرد بود اما با توجه به آن كه اين خط هنوز به بهره برداري نرسيده اين قطارها موقتا به خط 5 متروي تهران تحويل داده شده تا از آن براي جابه جايي مسافران خط متروي تهران-كرج استفاده شود.
تابش فر در ادامه اظهار كرد: سهم شهرداري تهران از يارانه بليت پرداختي در حوزه حمل و نقل عمومي شهري سال 89 جمعا 740 ميليارد ريال بود كه به مترو و اتوبوسراني تهران پرداخت شده است.
قائم مقام سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور همچنين گفت: از 400 ميليارد تومان يارانه بليت حمل و نقل عمومي كه در سال 1390 به شهرداريها اختصاص يافته حدود 150 ميليارد تومان به مترو و اتوبوسراني تهران پرداخت خواهد شد.

 



رئيس پليس راهور تهران: آلايندگي برخي موتورها 8 برابر يك خودرو است

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: بيش از 3 ميليون موتورسيكلت در شهر تهران تردد مي كند كه برخي از آنها 4 تا 8 برابر يك خودرو آلودگي وارد هواي تهران مي كنند.
سردار حسين رحيمي در حاشيه هفتمين نشست مديران مراكز فني كلانشهرهاي كشور در خصوص مصوبه اخير مجلس مبني بر معافيت پنج ساله خودروها از معاينه فني گفت: بايد بپذيريم 80 درصد آلودگي هايي كه در شهرها به ويژه در كلان شهرها رخ مي دهد ناشي از استفاده از خودروهاست.
وي افزود: در حال حاضر با حجم بالايي از موتورسيكلت ها در سطح شهر به ويژه در كلانشهر تهران مواجه هستيم كه بيش از سه ميليون موتورسيكلت در شهر تهران تردد مي كند كه برخي از آنها چهار تا هشت برابر يك خودرو آلودگي وارد شهر مي كنند.
رئيس راهور تهران بزرگ تصريح كرد: پيش از اين در نيمه اول سال معمولا شرايط اضطرار هوا را نداشتيم اما اين وضعيت به دلايل مختلف در نيمه اول سال نيز اتفاق مي افتد.
رحيمي با بيان اين كه از سوي ديگر بايد قبول كنيم كه چيزي به نام معاينه فني در بين خودروهاي سنگين نداريم، ادامه داد: در بحث آلودگي هوا تنها نبايد درون شهرها را مورد توجه قرار دهيم بلكه در جاده ها و برون شهر نيز با بحث آلودگي هوا مواجهيم به طوري كه يك تريلر يا كاميون وقتي حركت مي كند توده دودي را به دنبال خود به راه مي اندازد، اين در حاليست كه نقايص فني اين خودروها مورد كنترل قرار نمي گيرد.

 



توسط پليس پارسيان سردسته جاعلان اسكناس در فارس دستگير شد

فرمانده انتظامي استان هرمزگان از دستگيري جاعل و عامل توزيع اسكناس هاي جعلي توسط مأموران پليس اطلاعات امنيت عمومي شهرستان پارسيان در يكي از شهرهاي استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، محمدعلي آخوندي در جمع خبرنگاران در اين باره اظهار داشت: مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان پارسيان در غرب هرمزگان به دنبال دستگيري باند جاعلان اسكناس هاي تقلبي در چند روز اخير، با انجام كار وسيع اطلاعاتي و بهره گيري از شيوه هاي پليسي، سردسته و سرباند اصلي را در شهرستان كازرون فارس شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل اعزام شدند.
وي اضافه كرد: مأموران پس از حضور در شهرستان كازرون با همكاري و هماهنگي پليس اطلاعات و امنيت عمومي آن شهرستان سر دسته اصلي باند كه فردي سابقه دارو شرور بود و همچنين به علت آدم ربايي و گروگانگيري از زندان قزل حصار كرج فراري و تحت تعقيب بوده را در يك عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير كردند.
رئيس پليس هرمزگان خاطرنشان كرد: متهم دستگير شده در تحقيقات و بازجويي فني به عمل آمده به جعل و توزيع اسكناس و ديگر جرائم مذكور از جمله توزيع مبلغ 6 ميليون اسكناس جعلي در باجه هاي عابر بانك اعتراف كرد كه در بازرسي به عمل آمده از محل اختفاي وي 70 قطعه اسكناس 10 هزار توماني جعلي كشف شد.
آخوندي تصريح كرد: متهم دستگير شده براي سير مراحل قانوني و انجام تحقيقات كامل تر به شهرستان پارسيان منتقل شد.

 



امشب ماه مي گيرد

طولاني ترين ماه گرفتگي كلي از سال 2000 در شامگاه روز چهارشنبه و بامداد پنج شنبه در بسياري از نقاط جهان قابل مشاهده است.
به گزارش شوراي مركز تقويم موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، بر پايه آخرين دستاوردهاي نجومي اعلام مي دارد كه از ساعت 22و53 دقيقه چهارشنبه، 25 خرداد 1390ماه گرفتگي شروع مي شود. در ساعت 23و53 دقيقه. سايه زمين تمام قرص ماه را مي پوشاند و ماه گرفتگي كلي آغاز مي شود. در ساعت 1و33 دقيقه بامداد پنج شنبه 26 خرداد 1390، ماه گرفتگي كلي تمام شده و ماه شروع به خروج از سايه (باز شدن) مي كند. پايان ماه گرفتگي در ساعت 2و32 دقيقه اتفاق مي افتد.اين گرفتگي كلي در تمام ايران قابل رويت خواهد بود. همچنين در آسيا (به جز بخشي از شمال روسيه)، اروپا (به جز بخشي از شمال اروپا)، آفريقا، آمريكاي جنوبي (به جز بخشي از شمال غربي)، اقيانوسيه و جنوبگان مشاهده خواهد شد.

 



تجهيز 16 هزار تاكسي گردشي تهران به تاكسيمتر

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران تعداد تاكسي هاي گردشي تهران كه مجهز به تاكسيمتر هستند را 16 هزار دستگاه اعلام كرد.
فضل الله اسلامي علت استفاده نكردن از تاكسيمتر در تاكسي ها را عدم فرهنگسازي و آگاهي مردم در خصوص استفاده از آن خواند و گفت: عدم درخواست و پذيرش مردم باعث مي شود رانندگان تاكسي از اين وسيله استفاده نكنند.
اسلامي شرايط تاثيرگذار بر قيمت محاسبه شده با تاكسيمترها را مدت زمان سفر، برخورد به چراغ قرمز، ميزان شيب خيابان، ترافيك و ساير موارد اعلام و خاطرنشان كرد: استفاده از تاكسي متر از لحاظ اقتصادي و رواني به نفع رانندگان تاكسي است اما ممكن است مسيري مشابه در دو روز متوالي قيمت متفاوتي را براي تاكسي داشته باشد و اثر اقتصادي و رواني براي رانندگان تاكسي داشته باشد. اسلامي در خاتمه مبلغ ورودي تاكسي در تهران را 161 تومان اعلام و به ايسنا گفت: اخذ مبلغ بيشتر تخلف است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، سامانه 888 1آماده پاسخگويي است و به مردم توصيه مي كنيم كه حداقل يكبار برخورد و اعلام تخلف به مراجع نظارتي را پيگيري كنند تا متوجه شوند امكان پيگيري تخلف وجود دارد.

 



نوروزي: افزايش سن معاينه فني باج آشكار به صنعت خودروسازي است

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: افزايش سن معاينه فني به 5 سال باج آشكار به صنعت خودروسازي است.
به گزارش خبرگزاري ها مهندس وحيد نوروزي در هفتمين نشست مديران مراكز معاينه فني كلانشهرهاي كشور گفت: مجلس شوراي اسلامي در حالي به صنعت خودروسازي درخصوص كيفيت محصولات توليدي با اعلام آزاد كردن خودروهاي وارداتي و با كيفيت به كشور تذكر داده كه از سوي ديگر قانوني را تصويب مي كند كه خودروهاي توليدي را تا 5 سال از معاينه فني معاف كرده است.
وي با اشاره به اينكه اين نوع حمايت و تهديد با هم سازگاري ندارد افزود: در زمان تصويب اين ماده از قانون، نماينده اي از سازمان محيط زيست حضور نداشت، ما هم نبوديم اما سوال اين است چرا تصويب ماده مهمي كه در رابطه با معاينه فني خودروهاست در اين شرايط و بدون حضور كارشناسان مصوب شده است؟نوروزي با اشاره به آغاز آلودگي هوا در تهران در فصل بهار، گفت: بايد هرچه زودتر نمايندگان اين ماده را بازنگري كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري با انتقاد از يكي بودن نهاد متولي توليد و نظارت خودرو گفت: آيا قرار است در استاندارد يورو 5 نيز مثل يورو 2 و يورو 3 نظارت از سوي خود توليدكنندگان انجام شود و چه كسي قرار است بر سوخت يورو 5 نظارت كند؟
وي اذعان كرد: اگر مجلس شوراي اسلامي اين ماده از قانون را اصلاح نكند قطعا مورد انتقاد افكار عمومي قرار خواهد گرفت.
مدير كل دفتر بررسي آلودگي سازمان محيط زيست نيز گفت: با در نظر گرفتن كاهش 20درصدي آلايندگي هوا با معاينه فني خودروها، اين معافيت 5 ساله به معناي اضافه شدن يك سال كامل آلودگي هوا به شهر تهران است.
سيدامير فاتح وحدتي در هفتمين نشست مديران مراكز معايه فني كلانشهرهاي كشور گفت: اگر در زمان بررسي قانون جديد راهنمايي و رانندگي مشاوره اي با سازمان محيط زيست كه متولي اصلي بحث آلودگي هواست صورت مي گرفت، قطعا آثار معافيت پنج ساله معاينه فني خودروها بر سلامت جامعه مورد توجه قرار مي گرفت.
وي با بيان اينكه معاينه فني خودروها 10 تا 15درصد كاهش مصرف سوخت و 20 تا 23درصد كاهش آلودگي هوا را به همراه دارد عنوان كرد: با توجه به ورود روزانه يك ميليون و 600 هزار تن آلاينده به هواي تهران و با در نظر گرفتن كاهش20درصدي آلايندگي هوا با معاينه فني خودروها، اين معافيت به معناي اضافه شدن يك سال كامل آلودگي هوا به تهران است!
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه هيچ خودروساز داخلي بيش از يك سال حاضر نيست خودروي خود را گارانتي كند و مسئوليتي را بپذيرد، گفت: در چنين شرايطي ما چگونه بايد سلامت خودروها و معافيت 5 ساله آنها را از دريافت معاينه فني بپذيريم.
جعفر تشكري هاشمي در نشست مديران مراكز معاينه فني كلانشهرهاي كشور با بيان اين مطلب اظهار كرد: هنگامي كه در قانون معافيت 5 ساله خودروها به تصويب رسيده آيا كسي سوال كرده كه سازنده هاي خودرو خود مسئوليت سلامت و در حد استاندارد ماندن خودروهاشان را در اين مدت مي پذيرند يا خير؟ هيچ خودروساز داخلي بيش از يك سال حاضر نيست خودروي خود را گارانتي كند و مسئوليتي را بپذيرد كه اين مساله يك پيام ساده دارد و آن اينكه خودروهاي داخلي معمولا پس از يك سال دچار نقص مي شوند و از حالت استاندارد فاصله مي گيرند.

 



بازو و ساعد قطع شده 2 زن در شاهرود پيوند زده شد

شاهرود-خبرنگار كيهان:
بازو و ساعد دو زن كه در اثر حادثه رانندگي قطع شده بود توسط پزشكان بيمارستان امام حسين(ع) شاهرود در يك عمل جراحي پيوند زده شد.
رئيس مركز آموزشي، پژوهشي و درماني امام حسين(ع) شاهرود با اعلام اين خبر گفت: نخستين جراحي پيوند بازو و ساعد در بيمارستان امام حسين(ع) شاهرود با موفقيت انجام شد.
دكتر جواد نوريان گفت: اين دو خانم 19 و 40 ساله اهل كرمانشاه بودند كه بر اثر واژگوني اتوبوس مجروح و به مركز درماني امام حسين(ع) شاهرود انتقال يافتند.
دكتر محمدحسين كارور فوق تخصص جراحي پلاستيك نيز گفت: در اين حادثه كه هفته گذشته رخ داد چهار نفر قطع عضو شدند و از بين اين چهار نفر اعضاي قطع شده دو نفر قابل پيوند نبود اما براي دو نفر ديگر كه بازوي يكي از بدنش و ديگري نيز دستش از ساعد قطع شده بود توانستيم عمل پيوند را با موفقيت انجام دهيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط مرگ آسا
اراك- خبرنگاركيهان: كارگر ساختماني هنگام كار از ارتفاع سقوط كرد و جان خود را از دست داد.اين كارگر كه در خيابان 45متري شهرك امام علي(ع) اراك مشغول كار بود بر اثر سقوط از ارتفاع به شدت مجروح شد و به بيمارستان انتقال يافت. در بيمارستان به علت شدت جراحات جان باخت.
سكه هاي عتيقه تقلبي
نطنز- خبرنگاركيهان: ماموران انتظامي فرماندهي انتظامي نطنز حين گشت زني در محور كاشان- اصفهان به يك دستگاه خودروي سواري مشكوك شده و آن را متوقف كردند.در بازرسي از اين خودرو تعداد دو هزارو129عدد سكه عتيقه تقلبي كه به طرز ماهرانه اي داخل خودرو جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
زنداني فراري
بناب- خبرنگاركيهان: زنداني فراري كه به جرم حمل مواد مخدر از نوع هروئين داراي محكوميت حبس ابد بوده و زنداني زندان مراغه بوده است به زندان مياندوآب منتقل شده و از آنجا مرخصي گرفته و متواري شده بود.با انجام تحقيقات لازم و كشف محل اختفاي اين مجرم اكيپي به محل اعزام شده و نامبرده را دستگير كردند.
راز قتل پسر 10ساله
مراغه- فارس: گزارش يكي از كلانتري هاي شهرستان مراغه حاكي از درگيري مردي با همسرش بود كه طي آن خانم مذكور مدعي شد كه همسرش همان گونه كه پسرمان را كشت، قصد كشتن مرا نيز دارد.باتوجه به حساسيت موضوع مورد در دستور كار قرار گرفت و بعد از تحقيقات بيشتر و استفاده از شگردهاي خاص پليسي زن و شوهر مذكور اعتراف كردند كه فرزند خودشان به نام رخشان 10ساله را به قتل رساندند.
عتيقه هاي 600 ميليوني
مراغه- خبرنگاركيهان: ماموران مبارزه با كالاي قاچاق و يگان امداد شهرستان مراغه اشياي عتيقه به ارزش حدودا 600 ميليون تومان از يك خودرو كشف كردند. از اين خودرو يك كتيبه، يك عدد مجسمه بز كوهي زردرنگ و يك عدد مجسمه بزكوهي بالدار و يك عدد مجسمه آدمك زردرنگ و ده عدد سكه نقره و همچنين مقدار قابل توجهي وجه نقد كشف و ضبط شد.

 



دستگيري عامل جنايت هولناك قره سو

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه از دستگيري عامل 2 جنايت هولناك شهر كرمانشاه با تلاش شبانه روزي كارآگاهان پليس آگاهي خبر داد.
سرتيپ كريم كشوري فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در خصوص جزئيات كشف راز 2 فقره قتل در كرمانشاه اظهار داشت: در پي كشف جسد مرد جواني در حوالي رودخانه قره سوي كرمانشاه پيگيري موضوع در دستور كار مأموران اداره مبارزه با جرايم جنايي اداره آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: جسد مرد جوان در حالي در يك عدد ساك مشكي رنگ كشف شد كه آثار ضربات چاقو در سينه وي مشهود بود و از ناحيه كمر نيز با جسم برنده به طرزي دلخراش به 2 قسمت تقسيم شده بود.
كشوري گفت: با انتقال متوفي به پزشكي قانوني و با پيگيري مأموران، خانواده متوفي شناسايي شده و مشخص شد وي جوان 24 ساله و بيكار بوده است.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در ادامه افزود: سرانجام تلاش شبانه روزي مأموران نتيجه داد و آنها با كار اطلاعاتي حساب شده خود و با استفاده از منابع خبري دريافتند، مدتي پيش يكي از افراد شرور و سابقه دار شهر با همكاري 4 نفر از برادران خود كه آنها نيز از افراد بدنام و سابقه دار هستند، مرد جوان را به منزل خويش برده و پس از ضرب و شتم شديد، وي را با ضربات چاقو به قتل رسانده اند.
سردار كريم كشوري در ادامه اظهار داشت: با پيگيريهاي مأموران و با اقدامات پليسي ويژه، مخفيگاه متهم در يكي از محله هاي حاشيه اي شهر كرمانشاه شناسايي و در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه دستگير شد.
وي افزود: متهم كه در بازجويي هاي فني و تخصصي انجام شده در آگاهي چاره اي جز بيان حقيقت نداشت، لب به اعتراف گشود و از قتل هولناك جوان 24 ساله با ضربات چاقو، سرنيزه و تيشه پرده برداشت.

 



در اراك انجام شد
قتل دوست براي تصاحب 35 هزار تومان

رئيس پليس آگاهي استان مركزي گفت: قاتل فراري كه سال گذشته دوست خود را به خاطر 35 هزار تومان در تهران به قتل رسانده بود، در اراك شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، با اطلاع ماموران پليس آگاهي استان مركزي از حضور قاتل فراري در اراك دستگيري متهم آغاز شد.
ماموران موفق به شناسايي محل كار متهم در يك شركت خدماتي در اراك شده و در يك اقدام غافلگيرانه او را دستگير كردند.
رضا احمدي با بيان اينكه متهم به جرم خود اعتراف كرده است، اضافه كرد: متهم در سال 89 دوست خود را در محل كارش با ضربات چكش به قتل رساند و پس از سرقت 35 هزار تومان وجه نقد و دو عدد گوشي تلفن همراه و دو عدد لپ تاپ از محل متواري كه در نهايت در اراك دستگير شد.

 



توضيح وزارت آموزش و پرورش در مورد يك خبر

وزارت آموزش و پرورش در مورد خبر «بابت استخدام نشدن مربيان پرورشي از وزير سؤال داريم» به نقل از معاون پرورشي اين وزارتخانه توضيحاتي ارائه داد.
به گزارش مهر، در توضيحات وزارت آموزش و پرورش آمده است: معاون پرورشي اين وزارتخانه ضمن تاكيد بر مطالبه شخص وزير آموزش و پرورش بر بهبود كيفيت فرايندهاي پرورشي و تربيتي در وزارت آموزش و پرورش گفته است مراد از سؤال براي استخدام مربيان روي ميز كار وزير است به معناي درخواست افزايش استخدام مربيان پرورشي بيش از گذشته بوده است و كلمه سؤال براي تعبير از آن استفاده شده است.
وي تصريح كرد: وزير محترم آموزش و پرورش خود در اين خصوص پيشتاز هستند و دستور اولويت جذب اولين دانشجويان رشته امور تربيتي و پرورشي در دانشگاه فرهنگيان تدبيري است كه ايشان اتخاذ نموده اند.

 



سونامي الكل در جامعه صهيونيست ها

يك روزنامه عبري زبان نسبت به رواج پديده زياده روي در مصرف مشروبات الكلي در جامعه صهيونيستي هشدار داده و گفته كه اين مسئله حتي به داخل ارتش نيز سرايت كرده است.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، روزنامه عبري زبان يديعوت آحارونوت نوشت: زياده روي در مصرف مشروبات الكلي در ميان تمامي اقشار جامعه صهيونيستي رواج پيدا كرده است.در اين مطلب كه مقاله اي به قلم «آوي راث» مدير پژوهشكده «شيوورت يهودا» در دانشگاه «بار ايلان» است، همچنين نسبت به شيوع پديده «سونامي الكل» در جامعه صهيونيستي و به ويژه در ميان قشر جوان هشدار داده و گفته كه اين موضوع در 30 سال گذشته بي سابقه بوده است.راث تصريح كرده است كه فرهنگ مصرف مشروبات الكلي در ميان جوانان صهيونيست به موضوعي آشكار تبديل شده است و اين پديده در ميان دانشجويان و دانش آموزان دبيرستان ها و حتي نظاميان ارتش عبري نيز ديده مي شود.وي در اين مقاله همچنين مي گويد: من خودم ديده ام كه تعدادي از نظاميان ارتش مشروبات الكلي مصرف مي كنند؛ هر چند كه اين اقدام در داخل پادگان نظامي صورت نمي گرفت بلكه قبل يا بعد از عزيمت آنها به محل خدمتشان اتفاق مي افتاد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14