(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 تیر 1390- شماره 19968

فرمانده انتظامي استان: پليس، سپاه و بسيج در طرح هاي تابستاني گيلان همكاري مي كنند
سردار رحيمي: ورود تريلي هاي هوو به تهران ممنوع شد
در ادامه طرح كنترل اجاره بها 60 بنگاه املاك تهران تذكر گرفتند
وزارت بهداشت: بيماران بي سرپرست ساماندهي مي شوند
كشف 5 هزار قطعه شيء تاريخي از سايت شادياخ
گرماي هواي تهران به 41 درجه مي رسد
به منظور مقابله با ورود ريزگردها به كشور طرح تثبيت شن هاي روان در عراق اجرايي مي شود
معاون وزير كشور: روستاهاي بالاي 3500 نفر جمعيت، شهر مي شوند
رئيس مركز صدور گواهينامه: 30 ميليون گواهينامه رانندگي در كشور تعويض مي شود
صدورالكترونيكي گواهي فوت
در كمتر از 10 دقيقه صورت گرفت دستگيري سارقان محموله اسكناس بانك دورود
وزش بادهاي 120 روزه در شمال سيستان و بلوچستان
چهار هزار قليان در اهواز معدوم شد
تلفن هاي ثابت اليگودرز 24 ساعت قطع شد
هفدهمين قلاده يوزپلنگ آسيايي امسال در سمنان مشاهده شد
مرگ 200 مهاجر در سودان



فرمانده انتظامي استان: پليس، سپاه و بسيج در طرح هاي تابستاني گيلان همكاري مي كنند

رشت- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي گيلان از حضور گسترده پليس در طرحهاي دريا و تفرجگاه هاي استان خبر داد.
سرتيپ ابراهيم قائد رحمتي در جلسه طرح سلامت دريا و طرحهاي تابستاني استان گيلان در رشت با تأكيد بر ضرورت زيرساخت و برنامه ريزي به منظور ارتقاي امنيت اجتماعي، حضور مسافران و گردشگران در گيلان را ناشي از امنيت موجود در منطقه خواند و از حضور مؤثر پليس در طرحهاي سالم سازي دريا و گردشگاه ها در منطقه خبر داد.
وي با بيان اينكه متأسفانه برخي افراد تنها نگاه پول سازي به بعضي از طرحهاي تابستاني دارند افزود: در اين رابطه وقتي كه نگاه ها از لحاظ امنيتي و رفاهي يكي شود و بستر نيز فراهم گردد مسافر با خيال آسوده به اين استان سفر مي كند كه رونق اقتصادي را هم در بردارد.
قائد رحمتي تشكيل و فعاليت گشت هاي تلفيقي با بسيج و سپاه را از ديگر برنامه هاي نيروي انتظامي در اجراي طرحهاي تابستاني گيلان اعلام كرد و گفت: با تشديد اقدامات امنيتي وضعيت امنيت با هدف رعايت اصول و موازين شرعي، حفظ عفت و امنيت عمومي در استان ارتقاء مي يابد.

 



سردار رحيمي: ورود تريلي هاي هوو به تهران ممنوع شد

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از ممنوعيت تردد تريلي هاي هوو در داخل شهر تهران از هفته آينده خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي روز چهارشنبه در حاشيه افتتاح طرح ويژه پليس بزرگراه با اشاره به افزايش 20 تا 30درصدي ترددهاي شبانه در پايتخت در فصل تابستان گفت: بر اين اساس ماموران پليس بزرگراه با تخلفات سرعت و سبقت غيرمجاز و لايي كشي كه بيشتر در شب اتفاق مي افتد به شدت برخورد مي كنند.
وي با اشاره به اينكه خودروهاي سنگين نيز در روزهاي عادي از ساعت 30:22 و در روزهاي پنجشنبه و جمعه از ساعت 24 تنها اجازه تردد در تهران را دارند گفت: قطعا در غير اين ساعات با اين دسته از خودروها برخورد شده از سوي ديگر با خودروهاي سنگيني كه اضافه بار داشته يا زباله كش ها و نخاله برهايي كه تجهيزات لازم را براي حمل نداشته باشند، برخورد مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه از هفته آينده ورود خودروهاي كشنده هاي هوو داخل شهر تهران ممنوع است گفت: در عين حال اين خودروها مي توانند از محورهاي بزرگراهي اطراف تهران مانند بزرگراه آزادگان و بعثت براي تردد جهت ترانزيت كالا استفاده كنند.
وي با اشاره به افزايش شمار گشت هاي محسوس و نامحسوس پليس بزرگراه، گفت: از روز چهارشنبه 65 واحد گشتي جديد در بخش محسوس و نامحسوس به گشتي هاي بزرگراه افزوده شد و به زودي گشت هاي «مگان» نيز به مجموعه پليس بزرگراه افزوده مي شود.
وي با اشاره به اينكه در طرح جديد شمار پروازهاي ماموران پليس از 2 به 3 پرواز در روز افزايش مي يابد گفت: افزايش اين پروازها مي تواند نقش موثري در حل مشكلات و گره هاي ترافيكي در بزرگراههاي تهران داشته باشد.
رحيمي با اشاره به اينكه در چند ماه گذشته خوشبختانه با همكاري خوب شهروندان بيش از 90 درصد عابران، رانندگان خودرو و موتورسواران قوانين و مقررات رانندگي را رعايت كرده و در پشت گذرگاه عابرپياده متوقف مي شوند، در عين حال تاكيد كرد: بحث پاكسازي گذرگاه عابر پياده از برنامه هاي اصلي پليس است و گذشت آن زماني كه راننده خودرو يا راكب موتورسواري بر روي گذرگاه عابرپياده بياستند و پس از حضور مامور بگويد: «حواسمان نبود».
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تاكيد كرد: قطعا هر خودرو يا موتورسيكلتي كه روي گذرگاه عابرپياده توقف كند، برابر قانون جريمه مي شود.
وي در ادامه به ثبت الكترونيكي جريمه هاي رانندگي در تهران اشاره كرد و گفت: تهران تنها شهري است كه تمامي ماموران كادر آن مجهز به دستگاههاي ثبت جريمه الكترونيكي شده اند. بر اين اساس حدود يك هزار دستگاه ثبت الكترونيكي جرايم رانندگي در اختيار ماموران كادر قرار گرفتند.

 



در ادامه طرح كنترل اجاره بها 60 بنگاه املاك تهران تذكر گرفتند

60 بنگاه معاملات ملكي در تهران از تعزيرات حكومتي تذكر گرفتند.
در چهارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي در دفاع از حقوق شهروندان در جهت اجراي طرح كنترل و ساماندهي بازار مسكن، گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي، اداره بازرگاني و اصناف در سطح شهر تهران برگزار شد.
در اين بازرسي كه روساي شعب 28 ، 14 ، 24 و 43 تعزيرات حكومتي نيز حضور داشتند، از 50 بنگاه معاملاتي املاك بازديد به عمل آمد و تذكرات لازم در خصوص افزايش احتمالي اجاره بها به اين واحدها ارائه شد.
پيش از اين نيز در جريان بازرسي هاي مشابه، 38 بنگاه مشاور املاك در تهران از تعزيرات حكومتي تذكر دريافت كرده بودند.

 



وزارت بهداشت: بيماران بي سرپرست ساماندهي مي شوند

معاون درمان وزير بهداشت از توافقات انجام شده با سازمان هاي مختلف براي ساماندهي بيماران بي سرپرست و فاقد محل اقامت پس از انجام اقدامات درماني در بيمارستان هاي دولتي و دانشگاهي خبر داد.
دكتر حسن امامي رضوي در اين رابطه گفت: پس از پايان روند درمان اين بيماران، بيمارستان هاي دانشگاهي و دولتي با اين موضوع مواجه هستند كه هزينه هاي درمان اين افراد پرداخت نمي شود؛ زيرا بسياري از آنان معمولا از بيمه برخوردار نيستند و مداركي هم ندارند كه بتوان آنها را روي تخت بيمه كرد.
وي افزود: از طرف ديگر بيمارستان ها اگرچه مجبور به مداواي رايگان آنها هستند، ليكن مرجعي وجود ندارد تا اين افراد را پس از طي مراحل درماني تحويل بگيرد.
معاون درمان وزير بهداشت به جلسه برگزار شده با حضور مسئولان سازمان بهزيستي، شهرداري تهران و وزارتخانه هاي بهداشت و كشور به منظور ساماندهي اين افراد اشاره كرد و گفت: در اين جلسه توافقات خوبي صورت گرفت. بر اين اساس هماهنگي خوبي ميان بيمارستان هاي دانشگاههاي علوم پزشكي، سازمان بهزيستي، وزارت كشور و شهرداري براي ساماندهي اين موضوع صورت گرفت.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: بر اين اساس از اين پس مسئولان مددكاري بيمارستانها با تماسي كه با مسئولان بهزيستي برقرار مي كنند، سازوكاري طراحي مي شود كه هيچ بيماري بدون تعيين محل اقامت نماند و به مركزي كه سازمان بهزيستي معرفي مي كند ارجاع داده شود. اگر اين افراد اعتياد نيز داشته باشند، ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش مي كند منابع نگهداري آنها را تامين كند. البته تمام اين افراد به مراقبت شبانه روزي نياز ندارند و برخي از آنها روزها اشتغال هايي دارند و شب ها در گرمخانه هاي شهرداري نگهداري مي شوند.
امامي رضوي ادامه داد: نكته اساسي كه در اين جلسه مورد تاكيد قرار گرفت بحث اشتغال و سرپناه آنها پس از طي روند درمان چه درمان بيماري هاي غيراعتياد و چه درمان اعتياد بود. رئيس جمهور در زمينه نگهداري و ارائه امتيازاتي به آنها دستورات خوبي داده و به اين ترتيب براي افراد بي خانمان بايد محل هاي اقامت و نگهداري ايجاد شود. حتي در بحث مسكن مهر نيز بايد به اين افراد كمك شود كه در اولويت قرار گيرند. در زمينه اشتغال آنها نيز استانداري ها موظف شدند كه براي بازتواني و بازگشت به جامعه اقدامات مناسب را انجام دهند.

 



كشف 5 هزار قطعه شيء تاريخي از سايت شادياخ

سرپرست هيئت كاوش باستان شناسي محوطه تاريخي شادياخ از كشف حدود پنج هزار قطعه شيء از اين سايت باستان شناسي در هفتمين فصل كاوش خبر داد.
محمود بختياري در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين اشياء مربوط به ظروفي همچون كاسه، بشقاب، قدح، خمره، درپوش و گلدان بوده كه در انواع لعابدار و بدون لعاب طبقه بندي شده اند.
وي از كشف سكه دوره سلجوقي در روند كاوش ها خبر داد و افزود: از مهمترين ويژگي هاي اين سكه نقش يك ستاره شش گوش كه دوايري كوچك در ميان آنها ضرب شده، وجود دارد.

 



گرماي هواي تهران به 41 درجه مي رسد

مدير كل هواشناسي استان تهران گفت: با توجه به روندافزايش دما، گرماي هواي تهران به 41 درجه مي رسد.
محسن جباري در گفت وگو با فارس درباره وضعيت هواي تهران گفت: در حال حاضر آنچه در هواي تهران مشاهده مي شود ناشي از پديده ريزگردها نيست و غبار محلي نيز تاثير زيادي ندارد.
مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به ابري بودن آسمان تهران افزود: طي چند روز گذشته آسمان تهران همراه با ابر مشاهده شده است همين امر موجب شد تا تحمل گرماي هوا آسان تر شود.
جباري گفت: پيش بيني هاي انجام شده نشان مي دهد امروز و جمعه دماي هوا در تهران افزايش مي يابد.
وي با اشاره به اين كه روند افزايش دما از چند روز گذشته در تهران آغاز شده است، تصريح كرد: با توجه به روند افزايش دما احتمالا گرماي هوا به 41 درجه مي رسد.
جباري افزود: از شنبه هفته آينده روند كاهش دما در تهران آغاز و تا دوشنبه ادامه مي يابد.
مدير كل هواشناسي استان تهران پيش بيني كرد دماي هواي تهران طي هفته آينده 3 درجه كاهش يابد.
تهراني ها هواي ناسالم تنفس مي كنند
اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي تهران از آلوده تر شدن هوا در روزهاي اخير خبر داد.
بنابر گزارش اين مركز ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون، به عنوان مهم ترين آلاينده حال حاضر تهران، با قرار گرفتن روي عدد 137، در وضعيت ناسالم است.
اما ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نيز در هواي تهران افزايش داشته اند. در حالي كه ديروز اين آلاينده روي عدد 75 ايستاده بود، حالا با اندكي افزايش، رقم 86 را نشان مي دهد تا تهران به لحاظ اين آلاينده نيز در آستانه شرايط ناسالم باشد.مونوكسيد كربن اما به روال روزهاي گذشته تغييرات چنداني نداشته است. تهران به لحاظ اين آلاينده هنوز در شرايط پاك است و بعيد است به زودي از اين شرايط خارج شود.
براساس شاخص هاي موجود در صورتيكه شاخص آلودگي هوا تا 100 باشد هوا سالم است، شاخص كيفيت هوا بين 100 تا 200 از نظر سازمان محيط زيست شرايط هشدار است و از نظر وزارت بهداشت آلودگي بالاي 150 شرايط ناسالم تلقي مي شود، همچنين شاخص آلاينده بين 200 تا 300 شرايط اضطرار و شاخص كيفيت هواي بالاي 300 شرايط بحران را نشان مي دهد.

 



به منظور مقابله با ورود ريزگردها به كشور طرح تثبيت شن هاي روان در عراق اجرايي مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
به منظور جلوگيري از نفوذ ريزگردها به ايران، يك ميليون هكتار از اراضي كشور عراق با تدوين طرح جامع كنترل و مهار بيابان ها كنترل مي شود.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگي ورزشي محيط بانان در دانشگاه محيط زيست استان البرز به خبرنگار كيهان گفت: در حال حاضر موضوع ورود ريزگردها به كشور چالش جدي است كه اين سازمان طرح جامع مربوط به ريزگردها را تدوين كرده است.
البته اين طرح تقديم مجلس شوراي اسلامي شد و مجلس آن را تصويب كرد.محمدجواد محمدي زاده افزود: در برنامه 4 ساله توسعه مقرر شده است كه سالانه 130 هزار هكتار از اراضي در كشور مورد تثبيت قرار بگيرند كه اين ميزان در برنامه پنجم توسعه به 500 هزار هكتار افزايش يافته است.محمدي زاده با بيان اينكه بيشتر ريزگردها از كشورهاي عراق، اردن، عربستان و كويت وارد كشور مي شوند گفت: قراردادي به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون دلار با عراق منعقد و مقرر شد يك ميليون هكتار از اراضي اين كشور تحت پوشش طرح تثبيت شن هاي روان قرار بگيرد.
وي در پايان تصريح كرد: تمام عمليات اجرايي اين طرح توسط ايران و با همكاري بخش خصوصي انجام مي شود.

 



معاون وزير كشور: روستاهاي بالاي 3500 نفر جمعيت، شهر مي شوند

معاون هماهنگي امور عمراني وزير كشور از ارتقاي روستاهاي بالاي 3500 نفر جمعيت به شهر با درخواست و بررسي شرايط تبديل به شهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حميدرضا ارشاد منش شامگاه سه شنبه در آيين اعلام رسمي ارتقاي كلاته رودبار دامغان به شهر گفت: طرح ارتقاء روستاهاي بالاي 3500 نفر جمعيت به شهر سال گذشته به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، ارتقاء روستاها به شهر را از برنامه هاي دولت براي جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها عنوان كرد.
معاون هماهنگي امور عمراني وزير كشور اضافه كرد: حداقل 300 روستا در كشور داراي چنين شرايطي هستند.
ارشاد منش با اشاره به اقدامات و برنامه هاي وزارت كشور براي جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها گفت: براي جلوگيري از اين امر بايد الگوي جامع و كاملي ارائه شود.
معاون امور عمراني وزارت كشور با بيان اينكه وزارت كشور براي توسعه زيرساختها و امور زيربنايي مناطق مختلف كشور تلاش مي كند، ادامه داد: مردم نيز بايد در اين امر مشاركت و فعاليت كنند.
وي با اشاره به اينكه انتقال آب به سمنان نقش بسيار مهمي در توسعه و تحول اين استان دارد، اضافه كرد: اين طرح عظيم به تصويب دولت رسيده و قسمتي از آن نيز از شهرستان دامغان عبور مي كند.

 



رئيس مركز صدور گواهينامه: 30 ميليون گواهينامه رانندگي در كشور تعويض مي شود

رئيس مركز صدور گواهينامه با بيان لزوم تعويض و تجميع 30 ميليون گواهينامه رانندگي در كشور گفت: به زودي مجتمع هاي آموزش رانندگي تاسيس مي شود.
سرهنگ رحيم رمضان آقايي گفت: از سال گذشته طي 3 مرحله تمامي گواهينامه هاي جديد به صورت هوشمند صادر شد.
وي افزود: در اين مدت يك ميليون و760 هزار گواهينامه هوشمند صادر شد و در گواهينامه هاي جديد نوع وسيله رانندگي مشخص شده است و علاوه بر مشخصات فردي محدوديت هاي جسمي، گروه خوني و بيماريهاي خاص در چيپ الكترونيكي قرار داده شده است.
وي با اعلام تعويض گواهينامه هاي قديمي تاكيد كرد: پروسه هاي فني تعويض گواهينامه به پايان رسيده و پس از تصويب قانون براساس برآورد پليس 30 ميليون گواهينامه بايد تعويض شوند و هم اكنون نزديك به 12گواهينامه در كشور صادر مي شود و يك فرد مي تواند بيش از 7 يا 8 گواهينامه داشته باشد.
رئيس مركز صدور گواهينامه با اشاره به تاسيس مجتمع هاي آموزش رانندگي تصريح كرد: در اين مجتمع ها تمامي آموزشهاي لازم خودروهاي سبك، سنگين و موتورسيكلت ارائه مي شود. اين در حاليست كه مقدمات تاسيس آموزشگاههاي موتورسيكلت انجام شده است و هم اكنون در حال فراخوان تاسيس هستيم.
سرهنگ رمضان آقايي از راه اندازي 4 آموزشگاه رانندگي پايه 1 و پايه2 در هر كلانشهر خبر داد و افزود: در مرحله اول هر كلانشهر داراي 4 آموزشگاه رانندگي پ1 (خودروهاي باربري 5/3تا 10تن) و پ2 (خودروهاي مسافربري 16تا 26نفر) مي شوند. طبق هماهنگي هاي انجام شده و با فراخوان عمومي گواهينامه رانندگان تعويض مي شود.
وي با اشاره به ارائه خدمات به افرادي كه گواهينامه هاي خود را گم كرده اند، افزود: افرادي كه گواهينامه خود راگم كرده اند پس از 6 ماه مي توانند درخواست المثني دهند اما در اين مدت نمي توانند رانندگي كنند، اين در حالي است كه بزودي مراكز پليس +10 استعلامهاي لازم در اين خصوص را انجام مي دهند و با اين امر روزانه از تردد 500 نفر به شهرك آزمايش كاسته مي شود.

 



صدورالكترونيكي گواهي فوت

مديركل ثبت احوال استان تهران از صدور گواهي فوت در تهران به صورت الكترونيكي خبر داد.
احمد قشمي مديركل ثبت احوال استان تهران افزود: بازماندگان مي توانند با مراجعه به سايت ثبت احوال گواهي فوت دريافت كنند.
مديركل ثبت احوال استان تهران با بيان اين كه هزار تومان بايد براي دريافت اين گواهي پرداخت شود به فارس گفت: بعد از صدور الكترونيكي گواهي از طريق پست به در منازل ارسال مي شود.
قشمي در بخش ديگر سخنانش افزود: افرادي كه مي خواهند كارت ملي خود را به دليل تغيير نشاني تعويض كنند مي توانند اين كار را نيز به صورت الكترونيكي انجام دهند.

 



در كمتر از 10 دقيقه صورت گرفت دستگيري سارقان محموله اسكناس بانك دورود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سارقان محموله حاوي اسكناس هاي بانك در كمتر از 10 دقيقه توسط مأموران پليس دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: دو نفر سارق كه با استفاده از موتورسيكلت و خودرو پژو به محموله حاوي اسكناس در حين انتقال به بانك دستبرد زده بودند با تلاش پليس در مدت كمتر از 10 دقيقه شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ كاظم عليزاده گفت: خودرو حامل انتقال 15 ميليون تومان وجه نقد به بانك رفاه شهرك قدس دورود حدود ساعت 45/13 مورد دستبرد سارقان قرار گرفت و مبلغ دو ميليون و چهارصد هزار تومان وجه نقد از مبلغ مذكور به سرقت رفت.
وي افزود: به محض اعلام خبر سرقت، مركز 110 با اجراي طرح هاي ضربتي و مسدود كردن مسيرهاي اطراف، مأموران يگان امداد در كمتر از 10 دقيقه موتورسيكلت متعلق به سارقان را شناسايي و پس از تعقيب و گريز راكب آن را دستگير كردند و وجه مسروقه نيز كشف و به بانك مسترد شد.
وي افزود: وسايل نقليه متهمان توقيف و يكي از سارقان نيز دستگير شده كه تلاش براي دستگيري همدست متواري وي در جريان است.

 



وزش بادهاي 120 روزه در شمال سيستان و بلوچستان

اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان اعلام كرد: وزش بادهاي 120 روزه سيستان بار ديگر از اواخر وقت چهارشنبه به صورت طوفان و گرد و خاك در نواحي شمال استان آغاز شد و پديده گرد و غبار بر آسمان منطقه سايه گستراند.
به گزارش دريافتي ايرنا، بادهاي 120 روزه كه از اواخر هفته گذشته بر نواحي شمالي و مركزي استان وزيدن گرفته بود، موجب چيرگي پديده گرد و غبار بر همه شهرستان هاي استان شد كه تا اواخر يكشنبه ادامه داشت.
براساس اين گزارش روز دوشنبه گذشته شهرهاي زاهدان، زابل، زهك، هيرمند، خاش، ميرجاوه همراه باوزش باد و گرد و خاك بود اما ميزان غبارآلودي هوا در اين شهرها نسبت به روزهاي گذشته كاهش محسوسي داشت.
دوشنبه شهرهاي جنوبي استان از جمله سراوان غبارآلود همراه با رگبار باران و رعد و برق بود و مردم شهرهاي ايرانشهر، راسك و نيكشهر هواي غبارآلود همراه با وزش ملايم باد را تجربه كردند.
آسمان شهرهاي ساحلي استان از جمله چابهار و كنارك سه شنبه نيمه ابري، غبارآلود و همراه با باد و گرد و خاك بود.
آسمان سيستان و بلوچستان ديروز،صاف و در نواحي شمالي استان تا پايان هفته وزش باد و گرد و خاك پيش بيني مي شود كه پنجشنبه در منطقه سيستان از شدت بيشتري برخوردار است.

 



چهار هزار قليان در اهواز معدوم شد

براي نخستين بار، چهار هزار قليان روز سه شنبه طي مراسمي در بوستان ساحلي منطقه هفت شهرداري اهواز معدوم شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي، سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري اهواز در مراسم امحاي قليان هاي جمع آوري شده گفت: اين قليان ها در اجراي طرح بسيج جمع آوري قليان با همكاري نيروي انتظامي، شهرداري و دستگاه قضايي در بوستان ها و معابر عمومي كلانشهر اهواز جمع آوري شده بود.
«عليرضا عالي پور» با بيان اينكه توزيع قليان يك حرفه غيرمجاز است و شهرداري اهواز تاكنون هيچ گونه مجوزي براي فعاليت آن صادرنكرده است افزود: توزيع و كشيدن قليان در مكان هاي عمومي براساس قانون جرم محسوب مي شود و از اين پس با متخلفان طبق قانون رفتار خواهد شد.
سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري اهواز، توزيع و نكشيدن قليان را مستلزم فرهنگ سازي و آگاه كردن آحاد جامعه بويژه جوانان دانست و گفت: رسانه ها در اين ارتباط مسئوليت سنگيني برعهده دارند.
مسئول بهداشت محيط و حرفه اي استان خوزستان با استناد به مطالعات علمي، مضرات استعمال قليان را به مراتب بسيار بدتر از سيگار عنوان كرد و گفت: مصرف دخانيات و قليان شايع ترين علل ابتلا به سرطان حنجره است.
«محمود چفقاني» افزود: كشيدن يك قليان معادل يك صد نخ سيگار است و براي سلامتي جسم بسيار مضر و كشنده است.

 



تلفن هاي ثابت اليگودرز 24 ساعت قطع شد

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
جمعي از مردم و مسئولان ادارات اليگودرز با مراجعه به دفتر كيهان نسبت به قطع بدون دليل بيشتر تلفن هاي اين شهرستان اظهار نارضايتي كردند.
يكي از مراجعان گفت: قبض تلفن ثابت خود را چند روز پيش از مهلت مندرج در قبض پرداخت كرده ام اما شركت مخابرات تلفن اينجانب را قطع كرده است.
يك مقام مسئول در شهرداري نيز گفت: شركت مخابرات علاوه بر شهرداري تلفن هاي ضروري مركز سازمان آتش نشاني شهر را هم به مدت دو روز قطع كرده است، حال اگر در اين مدت مردم نياز مبرم به اين سازمان داشتند و اتفاقي برايشان مي افتاد چه كسي بايد پاسخگو باشد؟
شايان ذكر است: مسئولان مخابرات، مقصر اصلي قطعي تلفن هاي مشتركان را مراكز پست بانك اعلام كرده اند در صورتي كه پس از قطع تلفن ها از جمله قطعي تلفن دفتر نمايندگي كيهان، مشخص شد مخابرات پيش از سررسيد پرداخت قبوض خودسرانه اقدام به قطع تلفن ها كرده است.

 



هفدهمين قلاده يوزپلنگ آسيايي امسال در سمنان مشاهده شد

سمنان - خبرنگار كيهان:
هفدهمين قلاده يوزپلنگ آسيايي امسال در ذخيرگاه
زيست كره توران استان سمنان مشاهده شد.
محيط بانان سازمان حفاظت محيط زيست استان سمنان براي ششمين بار در سال جاري 3 قلاده يوزپلنگ آسيايي را در ذخيره گاه زيست كره توران مشاهده كردند.
اين سه قلاده شامل يك قلاده يوز ماده با دو توله يوز است.
به گزارش كارشناس پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي در استان سمنان در سه ماهه نخست سال جاري جمعا تعداد 17 قلاده يوزپلنگ دراين استان مشاهده شده است كه در مقايسه با مدت مشابه آن در سال هاي قبل اين آمار مشاهدات، روند رو به رشدي را نشان مي دهد. اين در حالي است كه در فصل بهار سال گذشته هيچ مشاهده اي از اين گونه حيوان در منطقه ياد شده به ثبت نرسيده است.از تعداد 17 قلاده يوزپلنگ مشاهده شده در سال جاري، 11 قلاده توله و تعداد 5 قلاده يوز ماده بالغ بوده كه اين امر نشانگر افزايش جمعيت اين گونه در سال جاري و نشان از افزايش امنيت زيست اين حيوان در ذخيره گاه زيست كره توران است.

 



مرگ 200 مهاجر در سودان

براثر آتش سوزي و غرق شدن يك قايق حامل مهاجران غيرقانوني آفريقايي، بيم آن مي رود كه 200 نفر از سرنشينان اين قايق جان خود را از دست داده باشند.
آژانس خبري نيمه رسمي سودان اعلام كرد: اين قايق حامل مهاجران غيرقانوني آفريقايي از ايالت ردسي كه يكي از 25 ايالت سودان است، به مقصد عربستان سعودي در حركت بود كه طعمه حريق شد و در سواحل شمال شرقي سودان غرق گرديد.
بنابراين گزارش، مقامات محلي از نجات سه نفر از مهاجران آفريقايي خبر داده اند اما از سرنوشت بقيه افراد هنوز خبري در دست نيست.
اين گزارش حاكي است، اين قايق حامل مهاجران غيرقانوني، چهار ساعت پس از حركت دچار سانحه شد و صاحبان اين قايق كه همگي يمني هستند، دستگير شدند.
گفتني است، بندر سودان واقع در ايالت ردسي يكي از بنادر مهم براي ترانزيت مهاجران غيرقانوني است. مهاجران غيرقانوني كشورهاي آفريقايي مانند چاد، نيجريه، سومالي، اريتره و... از بنادر سودان براي مهاجرت هاي غيرقانوني استفاده مي كنند.
يادآور مي شود در اوايل ماه ژوئن نيز يك كشتي حامل 850 مهاجر غيرقانوني كه از فراري هاي جنگ ليبي بودند، در سواحل تونس غرق شد كه در اين ميان 150 نفر كشته شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14