(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 تیر 1390- شماره 19968

با اين كارها غذايتان را خوشمزه تركنيد
توصيه هاي مالي براي تازه عروس ها و تازه دامادها
برنامه هاي ماهواره؛ قبح گناه را از بين مي برد



با اين كارها غذايتان را خوشمزه تركنيد

بهترين آشپزها هم هميشه در انتخاب نوع غذا براي ميهمانان دچار استرس مي شوند. از همه مهمتر اينكه نتيجه تلاش هايتان مقبول ميهمان واقع شود. ما قصد داريم در اين جا چند روش ساده اما كاربردي را براي خوش طعم كردن غذاها به شما آموزش بدهيم.
9 توصيه براي خوش طعم كردن گوشت
1) براي طعم دار كردن گوشت، اول از همه بايد بدانيد كه گوشت را مي خواهيد كبابي كنيد يا خورشتي يا استيك!
2) بهتر است گوشت قرمزي را كه مي خواهيد كباب كنيد، از 3 ساعت قبل در كيوي رنده شده، نمك، فلفل قرمز، كمي سس مايونز با ماست و كره بخوابانيد.
3) گوشت مرغ كبابي را بايد يك روز قبل در مخلوطي از آبليمو، فلفل دلمه اي، روغن زيتون، فلفل سياه، زعفران و نمك قرار دهيد.
4) براي بهتر پختن و طعم گرفتن گوشت قرمز كبابي پيش از طعم دار كردن، بافت آن را با پشت چاقو كمي باز و نرم كنيد.
5) تركيبي از زعفران، نمك، فلفل سياه و سركه از بهترين طعم دهنده ها به گوشت ماهي است.
6) اگر مي خواهيد گوشت قرمز يا مرغ را بپزيد، بهتر است پيش از اين كار، آن را با پياز، فلفل سياه و كمي زردچوبه خوب سرخ كنيد و بعد آن را بپزيد. با اين كار، هم گوشت طعم بهتري پيدا مي كند و هم از نظر ظاهري بافتش را از دست نمي دهد.
7) ساقه كرفس و فلفل دلمه اي عطر بسيار خوبي به مرغ پخته مي دهند.
8) مي توانيد براي بهتر شدن عطر و طعم گوشت استيكي، آن را از روز قبل در مخلوطي از سركه، روغن كنجد، نمك، فلفل قرمز، فلفل دلمه اي و برگ كرفس خام و حتي كمي آب گوجه فرنگي بخوابانيد.
9) حواستان باشد كه گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزيد تا طعم بهتري پيدا كنند. براي پختن هر يك عدد مرغ كامل، يك ليوان آب كافي است و شما با افزودن آب بيشتر، فقط طعم مرغ را از بين خواهيد برد!
7 توصيه براي خوش طعم كردن سبزي ها
1) بهتر است برخي از سبزي ها مانند هويج، گل كلم، پياز و گوجه فرنگي را اصلا نپزيد. چون اين سبزي ها به صورت خام خوشمزه تر هستند. شما مي توانيد آنها را قطعه قطعه كرده و با كمي آبليمو طعم دار كنيد و كنار ظرف غذايتان بچينيد. اگر سفت و سختي هويج براي شما يا كودكتان قابل تحمل نيست، مي توانيد آن را رنده كنيد تا خوردنش آسان تر شود.
2) هيچ طعم دهنده اي مانند پودر سير، فلفل سياه و مقدار بسيار كمي نمك نمي تواند سبزي هاي شما را خوش طعم كند. افزودن كمي كره، روغن زيتون يا روغن كنجد به سبزي هاي پخته هم مي تواند طعم فوق العاده اي به آنها ببخشد.
3) هرگز به سبزي هايي كه قرار است پخته شوند، آبليمو يا سركه اضافه نكنيد. اين كار باعث تلخ و بدبو شدن آنها مي شود. شما مي توانيد آبليمو و سركه را بعد از پخت به سبزي ها اضافه كنيد.
4) براي اينكه ويتامين ها، شكل و بافت سبزي ها از دست نروند و بي طعم نشوند، بهتر است به جاي آب پز كردن يا جوشاندن آنها، از روش بخارپز استفاده كنيد.
5) ذرت، نخودفرنگي، باقلا و لوبيا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج كنيد تا پوست رويي آنها جدا نشوند و ظاهر زشتي پيدا نكنند. در ضمن، افزودن كمي كره، نمك و آويشن مي تواند طعم اين سبزي ها را بسيار مطلوب تر كند.
6) اضافه كردن كمي نمك، گردوي آسياب شده، كره و پونه خشك به سيب زميني پخته شده، طعم فوق العاده جديدي را به اين خوراكي مفيد مي دهد.
7) پختن ساقه كرفس، كنكر و بروكلي با آب مرغ يا آب گوشت باعث خوش طعم شدن اين سبزي ها مي شود. البته به شرطي كه زياد حرارت نبينند و بعد از پخت هم كمي سركه بالزاميك به آنها اضافه شود!
چند توصيه براي خوش طعم كردن برنج
1) اگر مي خواهيد برنج آبكش سفيد درست كنيد، بهتر است داخل آب درحال جوش برنجتان چند عدد دانه هل يا يك چوب دارچين بيندازيد. اين طوري هم برنج تان خوش طعم مي شود و هم رنگ نمي گيرد.
2) بهتر است به جاي اضافه كردن رب به لوبياپلو يا ساير پلوهايي كه به رب نياز دارند، از گوجه فرنگي رنده شده يا آب آن استفاده كنيد.
3) هميشه اضافه كردن روغن زيتون، روغن كنجد و كره به برنج مي تواند طعم بهتري به آن بدهد. مي خواهيد ته چين درست كنيد، داخل برنج درحال جوش كمي زردچوبه بريزيد و پس از آبكش كردن، به برنج تان زعفران بزنيد. با اين روش هم طعم زعفران حفظ مي شود و هم رنگ برنج زردتر خواهد بود.
4) اگر عادت داريد برنج ميهماني را از يكي، دو روز قبل خيس كنيد، حتما داخل آب آن چند عدد دانه هل، برگ بو، برگ پونه يا برگ نعناع تازه بريزيد تا برنج خوش طعم تري را جلوي ميهمان هاي تان بگذاريد.

 



توصيه هاي مالي براي تازه عروس ها و تازه دامادها

ازدواج مرحله هيجان انگيزي در زندگي هر انساني است. زندگي انسان- چه جوان و چه پير- پس از ازدواج دچار تغييرات اساسي مي شود و يكي از وجوهي كه بيشترين تغيير را مي كند جنبه مالي است. عشق مي تواند بر بسياري از مشكلات فائق آيد ولي وقتي پاي مسائل مالي به ميان مي آيد، عشق و پول همانند دو بوكسور سنگين وزن هستند كه براي رسيدن به عنوان قهرماني با يكديگر مبارزه مي كنند و اين مبارزه مي تواند به سرعت به نابودي خوشبيني پس از ازدواج منجر شود.
براي جلوگيري از بروز مشكلات مالي پس از ازدواج، به توصيه هاي زير توجه كنيد:
¤ با همسرتان در مورد مسائل مالي حرف بزنيد
اگر پيش از ازدواج در مورد مسائل مالي با همسرتان حرف نزده ايد حتماً پس از ازدواج اين كار را انجام دهيد. اما شما نبايد تنها به مقايسه حساب هاي بانكي خود اكتفا كنيد. در مورد خرج كردن، پس انداز كردن و نحوه سازمان دهي امور مالي با همسرتان صحبت كنيد. اگر اين كار را مدت كوتاهي پس از ازدواج انجام دهيد از بروز مشكلات مالي در مراحل بعدي زندگي تان جلوگيري خواهد شد.
¤ در مورد حساب هاي بانكي تصميم بگيريد
هنگام صحبت كردن در مورد مسائل مالي، درباره حساب هاي بانكي نيز حرف بزنيد. داشتن حساب هاي بانكي جداگانه في نفسه بد نيست. به عنوان مثال، براي خريد وسايل خانه، پرداخت قسط ها و موارد مشابه يك حساب مشترك باز كنيد و براي مخارج شخصي يك حساب جداگانه داشته باشيد. اين كار باعث مي شود در مورد ميزان مخارج هر كس، مشاجره اي صورت نگيرد.
¤ يك بودجه در نظر بگيريد
بهتر است به منظور مديريت پول خود، مدت كوتاهي پس از ازدواج يك بودجه در نظر بگيريد. با اين كار مي توانيد مخارج خود را پائين نگه داريد. در ضمن با تعيين يك بودجه مي توانيد بهتر در مورد عادات هزينه كردن و مشكلاتي كه بايد به فكر حل آنها باشيد تصميم گيري كنيد.
¤ اهداف خود را مشخص كنيد
شما ممكن است براي آينده مالي خود اهداف مشخصي در ذهن داشته باشيد ولي بايد اهداف ديگري را نيز درنظر بگيريد. با حرف زدن در مورد اهداف مشترك، مي توانيد به آرزوهاي خود و همسرتان دست يابيد.
¤ نحوه پيشرفت خود را دنبال كنيد
براي مديريت مسائل مالي ضروري است نحوه پيشرفت خود را پيگيري كنيد. با اين كار مي توانيد به نقاط قوت و ضعف خود پي ببريد و متوجه شويد كه آيا مسير درستي را در پيش گرفته ايد يا خير. درست است كه دنبال كردن نحوه پيشرفت در مسائل مالي اهميت زيادي دارد ولي افراط در اين كار مي تواند زيان آور باشد.
¤ از ابزار مناسب استفاده كنيد
براي اينكه دنبال كردن مسائل مالي به كاري شاق براي شما و همسرتان تبديل نشود نياز به استفاده از ابزارهاي خاص داريد. اين ابزار مي تواند به سادگي يك دفتر كل يا به پيچيدگي استفاده از كامپيوتر يا استخدام مدير مالي باشد. مسئله مهم اين است كه استفاده از اين ابزار به زندگي مالي شما سر و سامان مي دهد.
¤ از نظرات ديگران استفاده كنيد
يادتان باشد شما همه چيز را در مورد مسائل مالي نمي دانيد. اگر خود را عقل كل بدانيد به رابطه شما و همسرتان و روند پيشرفت مالي تان خدشه وارد مي شود. اگر در زمينه مسائل مالي دچار ترديد شديد با كارشناسان خبره مشورت كنيد. در انتخاب مشاور دقت كنيد.
¤ نقاط قوت خود و همسرتان را در نظر بگيريد
شايد به اين نتيجه برسيد كه شما و همسرتان هر كدام در يك زمينه قابليت داريد. به عنوان مثال ممكن است همسرتان در پس اندازكردن توانايي داشته باشد و شما در سرمايه گذاري، سعي كنيد با توجه به شرايط به تقسيم وظايف بپردازيد.
¤ براي آينده برنامه ريزي كنيد
آينده نگري بخشي از شروع يك زندگي جديد است. شما بايد با اقداماتي كه لازم مي دانيد آينده اي مطمئن را براي خود و همسرتان ترسيم كنيد.
¤ با همسرتان رو راست باشيد
رو راست بودن در مديريت مسائل مالي اهميت زيادي دارد. شما بايد در مورد مسائل مالي و درستي يا نادرستي تصميمات گرفته شده، با صراحت با همسرتان حرف بزنيد.
موفق باشيد.
آذر شايان

 



برنامه هاي ماهواره؛ قبح گناه را از بين مي برد

مخاطبان شبكه هاي ماهواره، ارزش هاي غربي و غيرديني برايشان عادي شده و به تدريج قبح گناه درنظرشان از بين مي رود، در چنين شرايطي گناه براي مخاطبان اين برنامه ها عادي مي شود.
رفتارهاي فردي و اجتماعي انسان تابع ارزش ها و نظام ارزشي اوست، بخشي از اين نظام ارزشي و باورها از طريق فيلم ها و سريال هايي است كه فرد مشاهده مي كند.
فيلم ها و سريال ها از تأثيرگذاري غيرمستقيم و غيرملموسي برخوردار است؛ خانواده هايي كه تحت تأثير فيلم ها و شبكه هاي ماهواره اي بوده و مخاطب آنها محسوب مي شوند، ارزش هاي غربي و غيرديني برايشان عادي شده و به تدريج قبح گناه در نظرشان از بين مي رود.
در چنين شرايطي گناه براي مخاطبان اين برنامه ها عادي شده و سبك زندگي نادرستي در ميان آنها رايج مي شود كه اين امر منشأ به وجود آمدن بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي خواهد شد.
در آمريكا و اروپا محدوديت هايي براي پخش و دريافت اين برنامه ها وجود دارد، اينجا اين پرسش مطرح است كه چه دليلي دارد كه كشورهاي غربي هزينه هاي بسياري مي كنند تا اين برنامه ها را در اختيار كشورهاي ديگر قرار دهند؟ علتش اين است كه مي خواهند نظام سلطه اقتصادي و سياسي خود را از طريق نظام فرهنگي تعميم دهند.
آسيب هاي نفوذ ماهواره در خانواده
از جمله ناهنجاري هاي اجتماعي در اين زمينه مي توان به افزايش ميزان طلاق اشاره كرد، وقتي خانواده استحكام خود را از دست دهد و روابط بين زوجين منضبط نباشد و وجود آزادي افسار گسيخته ميان آنها به عنوان ارزش محسوب شود چنين عواملي موجب مي شود تا ارزش هاي خانوادگي از بين برود، در اين حالت است كه زن و شوهر احساس نمي كنند كه متعلق به يكديگر هستند.
نظام هاي استكباري سلطه سياسي و اقتصادي خود را از طريق فرهنگي به دست مي آورند اين هزينه هايي كه آنها در حوزه فرهنگ سازي مي كنند براي به دست آوردن سلطه سياسي و اقتصادي است؛ حاكميت غرب عقيده دارد اگر بخواهند بر حاكميت يك كشور تأثيرگذار باشند بايد كاري كند تا سبك زندگي مردم تغيير يابد تا مردم حاكماني را بر رأس بگمارند كه مورد پسند نظام هاي استكباري است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14