(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 تیر 1390- شماره 19969

طرح انتقال آب بهشت آباد به اصفهان بر كدام پايه مي چرخد!
مجري طرح زيتون وزارت جهاد كشاورزي: سالانه 79هزار تن زيتون در كشور توليد مي شود
مجمع خيرين مبارزه با اعتياد بزودي در اصفهان تشكيل مي شود
ايران در كيهان
شيراز يكه تاز مصرف آب در كشور
شهرك صنعتي مرزي در بندر آستارا راه اندازي مي شود
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان: هر چه فرياد مي زنيم مشكل آب داريم، كسي گوش نمي دهد
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري البرز:
واحدهاي پذيرايي در جاده چالوس بايد از ما مجوز بگيرند
كاشاني ها كلاه سرخود بگذارند!
مناطق روستايي بيشترين كمبود مسجد را در كرمانشاه دارند
خريد هواپيماي مسافربري براي فرودگاه زنجان
ديدار فرمانده سپاه روح الله استان مركزي از دفتر سرپرستي كيهان در اراك
خسارت 576 ميلياردي مزارع گندم گنبدكاووس
درسال تحصيلي جديد تدريس دبيران مرد در مدارس دخترانه بابل ممنوع مي شود
كاهش 40درصدي قيمت مسكن در استان قزوين



طرح انتقال آب بهشت آباد به اصفهان بر كدام پايه مي چرخد!

از جمله عوامل اصلي پيشرفت يك پروژه به هنگام اجراي آن كم شناختي و عدم پيش بيني مشكلات و حوادث احتمالي در روند اجراي كار است. اين موضوع در طرح انتقال آب (بين حوضه اي) بهشت آباد شهرستان اردل از توابع استان چهارمحال و بختياري به استان اصفهان متاسفانه مشاهده مي شود.
طوري كه مشاوران اين پروژه مهم و راهبردي تنها به انتخاب يك گزينه و آن هم انتقال آب از طريق حفر تونل 65 كيلومتري اصرار ورزيده اند.
طوري كه فرض بر انجام دقيق عمليات، تغييرات نزولي ارقام از 1100 ميليون متر مكعب در ابتداي پروژه به 314 ميليون متر مكعب، بيانگر ترديدهاي فني و اقتصادي آشكار و فاحش در اين حوزه است.
از منظر ديگر اين تغييرات فاحش، دقيقاً با تغييرات اقليمي در نزولات جوي ساليان گذشته مناسبت تام دارد و بي شك تا هنگام بهره برداري فرضي از پروژه (حفر تونل) تغيير انتقال آب از 314 ميليون متر مكعب به رقم هاي پايين تر نيز دور از انتظار نيست.
همچنين آنچه در معيار يونسكو در سال 1999 مورد توجه قرار گرفته است كه به نظر مي رسد مديران و مسئولان اين پروژه نيز به آن توجه كنند عبارت است از اينكه «توسعه آتي حوضه مبداء نبايستي سبب كمبود آب، بامحدوديت چشمگير شود و اگر حوضه مقصد زيان هاي وارده به حوضه مبداء را جبران كند؛ آن وقت طرح انتقال ممكن است؛ توجيه پذير باشد.»
و اين در حالي است كه اين خسارت در طرح انتقال آب از بهشت آباد به اصفهان، قطعاً جبران پذير و توجيه پذير نخواهد بود.
در اين پروژه علاوه بر زير آب رفتن روستاهاي «كاج»، «بهشت آباد»، «سنگ پل» و «شيخ محمود» شاهد آوارگي و بيكاري چند هزار سكنه خواهيم بود؛ كه تصور آن از هر جهت دشوار و غيرجبران است كه از جمله خشك شدن قنوات، چشمه ها و آب هاي سطحي و عمقي و نابودي اكوسيستم گياهي، جانوري و زيستي منطقه است.
اما از نگاه معقول، عقلي و منطقي نيز باتوجه به دورنماي وضعيت اقليمي منطقه و نگاه زندگي در حوزه مبداء، مي توان با ايجاد لوله به جاي حفر «تونل» علاوه بر جلوگيري از تخريب زمين هاي كشاورزي و دامداري از صرف هزينه كلان بيت المال نيز ممانعت به عمل آورد.
و از ديگر سو حجم بسيار وسيعي از آب اين منطقه نيازمند به آب و آباداني را از طريق حفر تونل هاي گسترده به مكاني ديگر انتقال نداد و همچنان منابع ارزشمند استان را براي همين منطقه در نگاه اول و با اولويت اول صرف كرد.
اميد مي رود مسئولان و مديران اجرايي با تجديدنگاه در اين پروژه مهم ضمن احترام به مردم استان از جنبه هاي ملي و كلان نيز به اين موضوع توجه كنند كه تدبر بهتر از توهم مي تواند پايه چرخش اين پروژه مهم باشد.
ملك محمد زماني- خبرنگار كيهان در شهركرد

 



مجري طرح زيتون وزارت جهاد كشاورزي: سالانه 79هزار تن زيتون در كشور توليد مي شود

بابل-خبرنگاركيهان:
مجري طرح زيتون وزارت جهاد كشاورزي گفت: سالانه 79 هزار تن زيتون در كشور توليد مي شود كه 790 ميليارد ريال آوردمالي براي كشور به همراه دارد.
جهانگير عرب در حاشيه بازديد از پژوهشكده نانو دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل افزود: سالانه 79هزار تن زيتون در كشور توليد مي شود كه 790 ميليارد ريال آوردمالي براي ايران به همراه دارد.
وي با بيان اينكه طرح توسعه اصلاح باغات زيتون از زمان اجرا تاكنون در 26 استان كشور در قالب مطالعات دقيق عملياتي شده است؛ اظهار داشت: هم اكنون 17 استان كشور توسعه زيتون را در سرلوحه برنامه هاي طرح زيتون به عهده دارند.
عرب افزود؛ يكي از برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي در افق 4140سطح توسعه باغات زيتون ايران به 530 هزار هكتار و مصرف سرانه روغن زيتون به 2 كيلوگرم خواهد بود. وي با بيان اينكه مصرف سرانه كنسرو زيتون در دنيا 240 گرم و در ايران 450 گرم است؛ گفت:70درصد روغن زيتون در داخل كشور و 30 درصد آن نيز از طريق واردات تامين مي شود.

 



مجمع خيرين مبارزه با اعتياد بزودي در اصفهان تشكيل مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان اصفهان از تشكيل مجمع خيرين مبارزه با اعتياد به منظور كمك به معتادان بي بضاعت در آينده اي نزديك در اين استان خبر داد.
سرتيپ حسن كرمي با اعلام اين خبر به هزينه بالاي درمان معتادان اشاره كرد و افزود: به دليل هزينه بالايي كه درمان اعتياد دارد، بسياري از معتادان كم بضاعت از رفتن به مراكز درمان سرباز مي زنند كه اين خود مشكلاتي را براي خانواده ها و جامعه فراهم مي كند.
وي افزود؛ با فعاليت افراد خير در زمينه درمان معتادان و تاسيس مراكز درمان ترك اعتياد رايگان، معتادان كم بضاعت تحت پوشش اين مراكز قرار مي گيرند.
كرمي گرايش به موادمخدر صنعتي در جامعه را نگران كننده عنوان كرد و گفت: برابر آمارهاي بدست آمده قيمت شيشه در دو ماه ابتداي سال جاري از كاهش 37 درصدي برخوردار بوده كه اين امر نشان دهنده گرايش از مواد مخدر سنتي به سوي صنعتي است.

 



ايران در كيهان

جايگزين كردن مكاتب انحرافي
بناب- خبرنگاركيهان: مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه درسپاه عاشورا در همايش بازنشستگان نيروهاي مسلح شهرستان بناب گفت: استكبار جهاني و در رأس آن آمريكا در تلاش است با ناكارآمد نشان دادن دين مبين اسلام مكاتبي انحرافي بشرساز را جايگزين آن معرفي كند كه قطعا شكست خواهدخورد.
وي تصريح كرد: اكنون آنچه ملت ها و كشورها را در دنيا زنده نگه مي دارد، عبارتند از: وجود يك مكتب الهام بخش و استوار و پيش برنده و همچنين مردان بزرگي كه تا پاي جان براي دفاع از نظام و مكتب خود ايستادگي مي كنند و همين دوعامل در كشور ما وجود دارد.
ضرورت كمك به آموزش و پرورش
دزفول- خبرنگاركيهان: رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول با حضور در نشست شوراي اسلامي اين شهر گفت: ساختمان اداره آموزش و پرورش دزفول قديمي و فرسوده است و نياز به بازسازي دارد.
محمدحسين فرهمند با بيان اينكه خيرين مدرسه ساز گام هاي بلندي در زمينه احداث مراكز آموزشي برداشته اند، اظهارداشت: اكنون از خيرين انتظار مي رود آموزش و پرورش را در ديگر بخش ها بويژه تهيه امكانات و تجهيزات آموزشي ياري كنند.
ثبت نام الكترونيكي كارآموزان
آبادان- خبرنگاركيهان: مديركل آموزش فني و حرفه اي خوزستان گفت: امسال ثبت نام الكترونيكي كارآموزان مراكز آموزشي و آموزشگاه هاي آزاد براي تمامي بخش ها در تورتال جامع سازمان انجام خواهدشد.
وي هدف اجراي اين طرح را ايجاد بستر لازم براي مهارت آموزي افراد فاقد مهارت و ارتقاء مهارت افراد شاغل در حرف مربوطه عنوان كرد و اظهارداشت: دوره هاي آموزشي فني و حرفه اي در بخش هاي آموزشي مراكز ثابت، شعب شهري، روستايي، زندان، پادگان و صنايع در مقاطع زماني مختلف و درقالب استانداردهاي ملي و بين المللي توسط مراكز آموزشي و آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد اجرا مي شود.
قرارداد بازسازي مدارس
نيشابور- خبرنگاركيهان: معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش نيشابور گفت: خير مدرسه ساز با امضاي قراردادي متعهد شد دو باب مدرسه را دراين شهر تخريب و بازسازي كند.
محمد يوسف سپهري افزود: هزينه ساخت اين مدارس 17 ميليارد ريال برآورد شده است و هريك از اين مدارس 15 كلاس درس خواهدداشت.
وي تصريح كرد: مديركل نوسازي مدارس خراسان رضوي متعهدشده كه آهن و تجهيزات مدرسه هاي مزبور را تأمين كند.
اجراي طرح بسيج سازندگي معنوي
¤ طرح بسيج سازندگي معنوي در بخش ميان جلگه نيشابور آغاز شد. به گفته فرمانده بسيج طلاب و روحانيون استان خراسان رضوي، هدف از اجراي اين طرح تقويت معنويت، افزايش بصيرت اقشار مختلف مردم در كنار ارائه خدمات فرهنگي و محروميت زدايي از چهره روستاها ي كم برخوردار است. روحانيان شركت كننده دراين طرح با بهره گيري از روش هاي علمي به مقابله با انحرافات فكري، اخلاقي و بزهكاري هاي اجتماعي خواهند داشت.
برگزاري همايش روشنگري
گناباد- خبرنگاركيهان: همايش «روشنگري در سپاه» درهفته بزرگداشت پاسدار در ناحيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گناباد برگزارشد. در اين همايش مسئول سياسي ناحيه سپاه گناباد گفت: جريان انحرافي به دنبال ضربه زدن به ولايت فقيه بود.
وي افزود: با هوشياري مردم و درسايه ولايت فقيه جريان انحرافي نمي تواند به كشورآسيب برساند.
برداشت 210 تن ميگو
گرگان-خبرنگاركيهان: مدير كل شيلات گلستان اعلام كرد:تاكنون پنج ميليون و 500 هزار قطعه لار و ميگوي وانامي در مجتمع پرورش ميگوي گميشان رهاسازي شده است كه پيش بيني مي شود امسال با زير كشت بردن 70هكتار از مزارع پرورش ميگو توسط بخش خصوصي اين مقدار به حدود 18 ميليون قطعه افزايش يابد.
پاسند افزود: طي 120 روز بعد از ذخيره سازي و سپري كردن دوره پرورش اين تعداد 210 تن ميگوي وانامي از سايت پرورش ميگوي گميشان برداشت شود.
توليد 240هزار تن گوجه فرنگي
¤ مديرزراعت سازمان جهاد كشاورزي گلستان گفت: گلستان با متوسط كشت 6تا 8هزار هكتار گوجه فرنگي و با ظرفيت توليد 180تا 240هزارتن محصول ضمن تغذيه ساكنين استان نقش مهمي درفرآوري اين محصول دارد.
محمدي افزود: دراستان گلستان 11كارخانه درعرصه فرآوري گوجه فرنگي فعال هستند.
احداث 800 واحد توليدي
اراك -خبرنگاركيهان: رئيس سازمان صنايع و معادن استان مركزي از احداث 800 واحد توليدي بزرگ، كوچك و متوسط دراين استان خبر داد.
اين مسئول گفت: 300واحد از واحدهاي توليدي تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: سرمايه گذاري اين واحدها يكهزار و 300 ميليارد تومان پيش بيني شده است.
200 برنامه براي اوقات فراغت
اصفهان -خبرنگاركيهان: شهرداري اصفهان درتابستان سال جاري به منظور پركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بيش از 200عنوان برنامه تفريحي را دردستوركار قرارداده است.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان با اشاره به فعاليت بيش از 120 مركز درمناطق چهارده گانه شهرداري اصفهان ادامه داد: نمازخانه هاي پاركي نيز درقالب پايگاه هاي فرهنگي خدماتي از جمله امانت كتاب، ارائه مشاوره فردي وبرگزاري جلسات قرآن را درتابستان به عهده دارند.
حبيب الله تحويل پورافزود: برپايي ايستگاه هاي شادمانه به صورت ثابت و سيار درپارك ها و استقرار اتوبوس هاي شادمانه در محلات از جمله برنامه هاي شهرداري است.
پرونده هاي مفاسد اقتصادي
همدان - خبرنگاركيهان: رئيس كل دادگستري همدان گفت: از 250 پرونده مفاسد اقتصادي كه رئيس جمهور به قوه قضائيه داده پنج فقره آن مربوط به استان همدان است.سيد نصرت الله اعتماد افزود: اين پرونده ها در دست بررسي است و تا زماني كه اعلام نظر قطعي كارشناسي انجام نشده، جرم فساد اقتصادي را براي آنها نمي توان اطلاق كرد.
اعتماد سپس به وضعيت رسيدگي به پرونده ها در محاكم قضايي استان اشاره كرد و اظهارداشت: طي سال گذشته، مجموعا بيش از 310 هزار پرونده دركليه محاكم و دادگاه ها و شوراهاي حل اختلاف استان مورد رسيدگي قرارگرفته است.

 



شيراز يكه تاز مصرف آب در كشور

شيراز- خبرنگار كيهان:
آب شرب اسراف كنندگان شيرازي قطع مي شود.
مديرعامل آبفاي شيراز در جمع خبرنگاران گفت: شهروندان شيرازي 15درصد بيشتر از متوسط كشوري آب مصرف مي كنند كه نياز به فرهنگ سازي دارد.
وي به جز كم بارشي سالهاي اخير، افزايش جمعيت و پايين رفتن سطح آب سفره هاي زيرزميني و استفاده نامتعارف آب را دلايل خشكسالي دانست و گفت: شيراز بيشترين تقاضاي آب در كشور را دارد و با توجه به منابع محدود، مديريت تنها كافي نيست و مشاركت همگاني را مي طلبد.
وي سرانه مصرف آب خانگي در كشور را 190 ليتر اعلام كرد و گفت: در شيراز اين رقم به 219 ليتر مي رسد.
اردكاني افزود: بايد مصرف بهينه را جايگزين مصرف بي رويه كنيم.
وي در پايان به اسراف كنندگان اخطار داد و گفت: در صورت مشاهده پس از اخطار شفاهي و كتبي آب شرب آنان بطور موقت قطع خواهد شد.

 



شهرك صنعتي مرزي در بندر آستارا راه اندازي مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
شهرك صنعتي مرزي در بندر آستارا با هدف جذب سرمايه گذار خارجي و تبادل سطح تبادلات اقتصادي و بازرگاني بين ايران و جمهوري آذربايجان راه اندازي مي شود.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گيلان با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران و احداث تصفيه خانه هاي فاضلاب در شهرك هاي صنعتي لنگرود، آستانه اشرفيه، پركاپشت، فومن، رودسر و سپاه رضوانشهر كه از مصوبات سفر هيئت دولت به گيلان در بخش توسعه شهرك هاي صنعتي در اين استان است نام برد.
مجيد عباسيان افزود: شهر صنعتي رشت زير مجموعه شركت شهرك هاي صنعتي گيلان و دولت نيست.
وي افزود: در حال حاضر در سطح كشور چند شهر صنعتي فعال خصوصي از جمله شهر صنعتي رشت، البرزو قزوين وجود دارند كه داراي مديرعامل و هيئت مديره بوده و بصورت مستقل عمل مي كنند.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان: هر چه فرياد مي زنيم مشكل آب داريم، كسي گوش نمي دهد

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: ما هر چه فرياد مي زنيم كه ما مشكل آب داريم و آب را به استان هاي ديگر منتقل نكنيد كسي به حرف ما گوش نمي دهد و ترس ما اين است كه آب براي كشاورزي به استان هاي ديگر برود.
سيدمجيد موسوي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال در استان خوزستان 2/2ميليون هكتار زمين هاي قابل كشت وجود دارد. براي اينكه ما بتوانيم به اين عدد دست پيدا كنيم، نياز به آب داريم. با توجه به خشكسالي دو سه سال اخير، پاشنه آشيل استان مشخص شد و معلوم شد كه ما چقدر در اثر نبود آب ضربه پذير هستيم. در بسياري از اراضي آبي استان بخاطر اينكه آبي در رودخانه ها و پشت سدها نبود، كشاورزان كشت نكرده اند و در حال حاضر در استان خوزستان با مشكل جدي آب مواجه هستيم و اين قضيه در حالي است كه آب را از سرشاخه هاي كارون و دز براي استان هاي ديگر مي برند و گفته مي شود كه اين آب براي شرب است.
وي افزود: انتقال آب كارون به استان هاي ديگر براي دولت با صرفه تر است يا اينكه با توجه به كمبود شديد آب و خشكسالي در استان خوزستان آب در اين جا بماند. بسياري از اراضي استان كه به فاصله 10متري و 15متري رودخانه هستند به صورت ديم كشت مي شوند و تشنه هستند.
موسوي تصريح كرد: ما هر چه داد مي زنيم و فرياد مي زنيم كه ما مشكل آب داريم و آب را به استان هاي ديگر منتقل نكنيد كسي به حرف ما گوش نمي دهد. كشاورز وقتي مي بيند بارندگي كم است و خشكسالي است رغبتي ندارد زمين را كشت كند. بنابراين اگر همين آب كمي كه در رودخانه ها هست را به جاي ديگر ببرند ما با اين مشكل جدي مواجه خواهيم شد.

 



مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري البرز:
واحدهاي پذيرايي در جاده چالوس بايد از ما مجوز بگيرند

كرج- خبرنگار كيهان:
واحدهاي پذيرايي بين راهي مستقر در جاده چالوس و بخش آساراي كرج بهتر است از ميراث فرهنگي هم مجوز بگيرند تا مشكلات كاهش يابد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز با بيان اين مطلب گفت: بارها گفته شده مسئوليت نظارت بر واحدهاي پذيرايي بين راهي در جاده چالوس و بخش آسارا با ميراث فرهنگي است در حاليكه بايد شرايط تحقق اين امر نيز فراهم شود.
محمدرضا پوينده افزود: طبق قانون نظام صنفي، بسياري از واحدها بايد مجوز مربوطه را از صنف خود بگيرند و به اين ترتيب ديگر در اين خصوص به ميراث فرهنگي مراجعه نمي كنند.
اين مسئول اظهار داشت: اگر قرار است ميراث فرهنگي روي واحدهاي ياد شده نظارت مطلوب و در حد انتظار داشته باشد بايد اين واحدها مجوز مربوطه را از ميراث فرهنگي هم بگيرند. وي تصريح كرد: لازم است در اين خصوص كار گروهي تشكيل شود تا رسيدگي به امور مربوطه را به نحو مطلوب تري پيگيري كنيم و از حجم مشكلات بكاهيم.

 



كاشاني ها كلاه سرخود بگذارند!

كاشان- خبرنگار كيهان:
كارشناس بهداشت پرتوهاي حوزه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان به شهروندان اين شهرستان توصيه كرد به علت افزايش دماي هوا، روزانه 4ليتر آب معادل 16ليوان مصرف كنند.
جواد سلماني گفت: به علت واقع شدن كاشان در موقعيت جغرافيايي آب و هواي گرم و خشك و آغاز فصل تابستان و تابش مستقيم نورآفتاب، علاوه بر ميزان تعريق بدن، ميزان هوايي كه تنفس مي شود نيز بالاست.
وي با اشاره به نياز انسان در اين زمان به تجديد انرژي مجدد، افزود: بهترين خوراكي در اين فصل استفاده از نوشيدني هاي مناسب است.
وي اظهار داشت: به علت تابش مستقيم نورخورشيد، شهروندان بهتر است بين ساعات 10صبح تا 16 بعدازظهر از منزل خارج نشوند و اگر مجبور به اين كار هستند، مدت زمان كمتري را زير تابش نور خورشيد قرار بگيرند.
وي با اشاره به لزوم رعايت دستورالعمل هاي حفاظتي تأكيد كرد: استفاده از وسايل حفاظتي مانند كرم ضدآفتاب، پوشش مناسب و كامل، عينك آفتابي، چتر و كلاه هاي لبه دار براي در امان ماندن از آسيب هاي ناشي از قرار گرفتن در زير تابش مستقيم نور آفتاب بسيار لازم است.
سلماني گفت: براي محافظت در مقابل اثرات منفي اشعه فرابنفش نيز بهتر است تا زيرسقف، در محل سايه يا مكان هايي كه نور خورشيد به صورت مستقيم تابيده نمي شود، مستقر شوند.

 



مناطق روستايي بيشترين كمبود مسجد را در كرمانشاه دارند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
مديركل تبليغات اسلامي استان كرمانشاه بيشترين كمبود مسجد در استان را مربوط به مناطق روستايي شهرستان كرمانشاه اعلام كرد.
حجت الاسلام اسماعيل قبادي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مسجد مهمترين مكان تبليغ ديني است، اظهار داشت: در استان كرمانشاه هزارو 200 مسجد فعال وجود دارد.
وي با تأكيد بر لزوم توجه بيشتر مسئولين به مساجد گفت: امكاناتي كه در اختيار اين سازمان است جوابگوي نياز مساجد نيست و بايد در اين زمينه يك سازمان يا نهاد واحد توليت مساجد را برعهده داشته باشد تا بواسطه آن بتوان كار بهتري براي مساجد انجام داد.وي در ادامه در خصوص اعزام مبلغين نيز گفت: در سال گذشته تعداد اعزام مبلغين استان 30 درصد افزايش يافت به گونه اي كه براي اولين بار 350 نفر از مبلغان به استان اعزام شدند كه بيشتر آنان بانواني هستند كه در حوزه هاي علميه استان تحصيل كرده بودند. مديركل اداره تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در ادامه از برگزاري همايش بزرگ بيداري اسلامي با حضور روحانيون و ائمه شيعه و سني استان كرمانشاه و سراسر كشور در شهر پاوه خبرداد و گفت: اين همايش روز 13 تيرماه با حضور روحانيون برجسته شيعه و سني در مسجد جامع پاوه برگزار خواهد شد.

 



خريد هواپيماي مسافربري براي فرودگاه زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان از تجهيز فرودگاه استان با هدف ارائه خدمت به مسافران و توسعه حمل و نقل هوايي خبر داد.
دكتر محمد رئوفي نژاد با بيان اين مطلب كه همه سازوكارها و تجهيزاتي كه يك فرودگاه بايد برخوردار از آنها باشد، در فرودگاه زنجان فراهم شده است؛ اظهار داشت: در كمتر از 2 سال و با انگيزه و باوري كه در مسئولان استان براي توسعه و تجهيز فرودگاه بود؛ همه نيازمندي هاي فرودگاه زنجان به صورت دقيق و سازمان يافته بررسي و نتيجه آن شد كه درحال حاضر هيچ محدوديتي به جهت مسافر و بار در اين فرودگاه نداريم.
وي افزود: سيستم روشنايي فرودگاه در كمتر از 3 ماه و با يك سوم هزينه نصب شد كه اين سرعت كار در كشور بي سابقه است.
استاندار زنجان درخصوص اخذ مجوز مرز هوايي فرودگاه زنجان نيز گفت: در اواخر سال 89 و در مدت 48 ساعت اين موضوع در مصوبه دولت قرار گرفت و به استان ابلاغ شد.
دكتر رئوفي نژاد همچنين از خريد يك فروند هواپيماي مسافربري براي فرودگاه زنجان خبر داد و افزود: خريد هواپيما يكي از كارهاي بزرگ در استان بود كه با ثبت يك شركت هواپيمايي به نام «اشراق اير» موضوع پيگيري و يك ماه پيش هواپيما وارد كشور شد و به زودي در اختيار استان قرار خواهد گرفت؛ ضمن آن كه هواپيماهاي ساير استان ها نيز مي توانند در اختيار استان قرار گيرند.
وي درخصوص سفرهاي داخلي و خارجي نيز اظهار داشت: عتبات عاليات، سوريه و عمره جزو سفرهاي خارجي است كه زائران استان زنجان و قزوين را پوشش خواهد داد و پروازهاي مشهد نيز كه از 2 سال پيش هر هفته دو پرواز به صورت مستمر برقرار بوده تا 4 نوبت پرواز در هفته قابل توسعه است.

 



ديدار فرمانده سپاه روح الله استان مركزي از دفتر سرپرستي كيهان در اراك

اراك- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه روح الله استان مركزي در ديدار از دفتر سرپرستي كيهان در اراك گفت: كيهان از جمله روزنامه هايي است كه همواره در خط اول دفاع از انقلاب حضور داشته است.
سرتيپ غلامعلي ابوحمزه در جمع كاركنان سرپرستي كيهان در اراك افزود: سپاه با توجه به منويات رهبرمعظم انقلاب و اجرايي كردن فرامين ايشان از تمامي ظرفيت هاي خود در مقابله با تهديد نرم، نهادينه كردن ارزش هاي نظام در جامعه، مقابله با تهديدات امنيتي و سخت نظامي است.
وي گفت: سپاه تنها يك ارگان نظامي نيست بلكه در زمينه هاي تهاجم فرهنگي، بصيرت افزايي، توليد علم و جنبش نرم افزاري نيز تلاش دارد.دراين نشست، محسن تاج آباد سرپرست كيهان در استان مركزي به تشريح شيوه هاي مختلف روزنامه نگاري پرداخت و با بيان ويژگي هاي رونامه نگاري توسعه كه به اهداف ملي تأكيد دارد خواستار توجه اهالي رسانه به اين شيوه روزنامه نگاري شد.

 



خسارت 576 ميلياردي مزارع گندم گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
به دليل شرايط نامساعد جوي 576 ميليارد ريال خسارت به مزارع گندم شهرستان گنبدكاووس وارد شد.
مديرجهاد كشاورزي گنبدكاووس در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران و نمايندگان رسانه هاي ارتباط جمعي مستقر در اين شهرستان، گفت: به دليل شرايط نامساعد جوي و تأخير 1 تا 52 روزه در كشت گندم در سال زراعي 90-89 حدود 60 درصد از ميزان توليد اين محصول استراتژيك گنبدكاووس كاسته شده است.
احمد قاضي با بيان اينكه در شرايط عادي آب و هوايي، بطور متوسط سالانه 290 هزار تن گندم از مزارع اين شهرستان برداشت مي شود، افزود: بدليل ذكر شده فوق، اين ميزان توليد امسال به 130 هزار تن كاهش خواهد يافت كه ارزش ريالي آن 576 ميليارد ريال مي باشد.
وي همچنين با ابراز گله مندي از عدم پرداخت به موقع بهاي گندم كشاورزان از سوي دولت، افزود: به رغم گذشت 10 روز از برداشت گندم در اين شهرستان و تحويل آن به مراكز خريد، هنوز هيچ پولي به كشاورزان داده نشده است.
وي تاكيد كرد: تاخير در پرداخت بهاي محصول كشاورزان، سبب شده تا برخي دلالان و نيز بخش خصوصي محصول توليدي كشاورزان را پايين تر از قيمت تضميني خريداري نمايند كه اين امر در كنار افزايش هزينه هاي توليد ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، سبب وارد شدن خسارت بيشتر به اين قشر زحمتكش شده است.
مديرجهاد كشاورزي گنبدكاووس همچنين گفت: رايزني هاي لازم با صندوق بيمه كشاورزان براي جبران خسارات خشكسالي انجام شده است كه اميدواريم اين خسارات جبران شود.قاضي در بخش ديگري از سخنان خود نيز به سياست هاي تشويقي دولت براي توسعه طرح آبياري تحت فشار به ويژه در مناطقي كه با مشكل كمبود آب مواجه اند، اشاره كرد و افزود: دولت امسال 85 درصد هزينه اجراي اين طرح را كمك بلاعوض مي دهد و 15 درصد نيز بايد توسط كشاورز تامين و هزينه شود.

 



درسال تحصيلي جديد تدريس دبيران مرد در مدارس دخترانه بابل ممنوع مي شود

بابل- خبرنگاركيهان:
رئيس آموزش و پرورش بابل از ممانعت تدريس دبيران مرد در مدارس دخترانه خبر داد.
رمضان براري دراين گفت وگو گفت: به منظور احساس امنيت بيشتر دختران در مدارس راهنمايي و دبيرستان درتمامي سطوح دخترانه شهرستان بابل از وجود معلمان زن استفاده مي شود.
وي همچنين گفت: تمامي مدارس شهرستان بابل در نوبت صبح فعاليت خواهند داشت و عليرغم مشكلات موجود حدود 85 واحد آموزشي ابتدايي بابل در سال جديد آموزشي تك نوبته خواهندشد.

 



كاهش 40درصدي قيمت مسكن در استان قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر امور شهري استانداري قزوين گفت: با اجراي سياست هاي دولت در بخش مسكن مهر شاهد كاهش 40درصدي قيمت مسكن در مناطق مختلف شهري استان قزوين هستيم.
غلامحسن اسلامي صدر در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان قزوين گفت: در سال 86 در مقايسه با سال هاي قبل بهترين سال صدور پروانه هاي ساختماني توسط شهرداري هاي استان بود؛ اما به موازات آن شاهد افزايش قيمت مسكن نيز بوديم.
وي افزود: اين افزايش قيمت از سال 87 به بعد با اجراي سياست هاي دولت در بخش مسكن مهر كنترل و مهار شد و عليرغم روند رو به رشد صدور پروانه هاي ساختماني توسط شهرداري ها شاهد افزايش قيمت مسكن شهري نيستيم.
اسلامي درخصوص وضعيت تخلفات موجود در شهرداري ها و شوراهاي اسلامي هم اظهار داشت: سطح و نوع تخلفات شهرداري ها و شوراهاي اسلامي استان در مقايسه با ساير استان ها بسيار كم است كه بخشي از اين تخلفات به دليل عدم اطلاع از قوانين و بخشي نيز از روي عجله و دلسوزي افراد صورت مي گيرد.
مديركل دفتر امور شهري استانداري قزوين افزود: آن دسته از تخلفات كه به طور عمدي و آگاهانه صورت مي گيرد بسيار كم و ناچيز است اما اين دفتر براي كاهش و رفع تخلفات شوراها و شهرداري ها علاوه بر برگزاري دوره هاي آموزشي اقدام به نظارت مستمر بر عملكرد شهرداري ها و شوراها با هدف حسن اجراي امور كرده است.

 

 

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14