(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 تیر 1390- شماره 19969

ورود اولين محموله 6 واگني قطار شهري مشهد از چين
رئيس سازمان بازرسي كل كشور: قوه قضائيه براي هيچكس مصونيت قائل نيست
تصادف مرگبار در بزرگراه آزادگان
انواري خبر داد كميته امداد امام خميني باز پرداخت تسهيلات به مددجويان را تضمين مي كند
تبديل 10 هزار هكتار اراضي حريم تهران به فضاي سبز
هشدار يازرلو از توزيع لوازم التحرير نامناسب و دون شأن دانش آموزان
توقيف 20 تن پودر غيربهداشتي شربت در قم
خسارت 27 ميليارد توماني سيل كلاردشت به حوزه آبرساني
مارمولك 80 سانتي متري در جنوب غرب تهران به دام افتاد
آتش سوزي در انبار لوازم اسقاطي دانشگاه علامه
پنجمين قرباني كودك آزاري در مرگ مغزي فرو رفت
برخورد قطار با واگن حمل مازوت 2 قرباني داد
كشف اشياي تاريخي در كرج
در لرستان به وقوع پيوست انهدام سه باند قاچاق سلاح و مهمات توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)
برق، سارق خود را كشت!



ورود اولين محموله 6 واگني قطار شهري مشهد از چين

مشهد- خبرنگار كيهان:
اولين محموله 6 واگني جديد از سري واگن هاي قطار شهري از بندر دالياي چين به مشهد وارد شد.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد در مراسم رونمايي از اين واگن ها گفت: اين محموله اولين محموله 6 واگني است كه از بندر داليا در چين به بندرعباس و از آنجا ظرف مدت كمتر از 50 ساعت به مشهد رسيده است و به منطور تامين رفاه حال شهروندان و مسافرين قرار است ظرف 10 روز آينده به ناوگان حمل و نقل ريلي مشهد اضافه شود كه از اين پس مدت زمان انتظار مسافرين در ايستگاه ها از 31 تا 35 دقيقه اي كه قبلا بود به 20 دقيقه كاهش خواهد يافت.
مهندس مسعود بيژني ادامه داد: قرار است ظرف 2 ماه آينده نيز 12 واگن ديگر به سيستم حمل و نقل ريلي مشهد افزوده شود كه 6 واگن آن هم اكنون در حال انتقال از بندر داليا به بندرعباس است و 6 واگن ديگر هم تحت بازرسي نهايي در چين مي باشد و پيش بيني مي كنيم كه پس از افزوده شدن اين سري از واگن ها به سيستم حمل و نقل مدت زمان انتظار مسافرين در ايستگاهها به زير 10 دقيقه خواهد رسيد.
وي افزود: هم اكنون روزانه 10 هزار نفر توسط شبكه حمل و نقل ريلي مشهد جابه جا مي شوند كه پس از ورود 60 واگن در آينده ميزان جابجايي مسافرين به 250 تا 300 هزار نفر در روز خواهد رسيد. بيژني در مورد هزينه خريد هر واگن اذعان داشت: طبق قراردادي كه داريم، هزينه خريد هر واگن با توجه به شناور بودن قيمت دلار و ارز 5/2 تا 3 ميليارد تومان مي باشد.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: قوه قضائيه براي هيچكس مصونيت قائل نيست

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: دستگاه قضايي با اشخاصي كه در انتقاد از افراد و عملكردها اصول اخلاقي را رعايت نكرده و اتهاماتي بي اساس مي زنند، برخورد قاطع مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين «مصطفي پورمحمدي» روز پنج شنبه در حاشيه سفر به گيلان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: طبق فرهنگ ايراني و اسلامي، اگر نسبت به موضوعي نقد يا اشكالي داريم بايد محترمانه و صحيح بيان كنيم و از اهانت بپرهيزيم و دستگاه قضايي براي رسيدگي به شكايات افرادي كه به آنها توهين شده آماده است.
وي گفت: قوه قضائيه در نظام اسلامي ايران براي هيچكس مصونيت قائل نيست و قاطعانه، قضا و عدالت اسلامي را اجرا مي كند.
وي همچنين به برخي سوء استفاده ها در معاملات، قراردادها و پيمانكاري ها و بعضي طرح هاي بخش خصوصي اشاره و خاطرنشان كرد: سازمان بازرسي وقتي به مورد تخلف برسد بدون ملاحظه هيچكس و در هيچ جايگاهي، با قدرت و با اجراي دقيق ضوابط قانوني با متخلف برخورد مي كند.
پورمحمدي از برنامه هاي وسيع سازمان بازرسي كشور براي توسعه و تعميق امر نظارت در كشور خبر داد و گفت: از همه ظرفيت ها و ابزارها براي استمرار روند نزولي فساد و سوء استفاده در كشور بهره مي گيريم.
وي با تاكيد بر اينكه بايد واقعيت ها جدي گرفته شوند، اظهار داشت: مديران آمار درست نمي دهند و زمينه براي دشمن و ارائه آمار جعلي فراهم مي شود.
وي با اشاره به اينكه مدير بايد در حوزه مديريت خود بيشتر حساس باشد، بيان داشت: مديران افراد بازرس خود را از بين نيروهاي صادق انتخاب كنند تا گزارش ها درست و صحيح داده شود و خروجي بسيار بالا باشد.

 



تصادف مرگبار در بزرگراه آزادگان

يك دستگاه خودروي وانت بار بامداد پنج شنبه در محدوده پل ساوه با گاردريل حاشيه بزرگراه برخورد كرد و راننده جوان آن جان سپرد.
به گزارش ايسنا ساعت 40:5 صبح روز پنج شنبه با تماس رانندگان خودروهاي عبوري با سامانه 125 و اعلام خبر تصادف يك دستگاه خودروي وانت بار، آتش نشانان به محل حادثه در بزرگراه آزادگان، زير پل ساوه اعزام شدند.
سيدحسين طباطبايي در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: يك دستگاه خودرو وانت بار در مسير شرق به غرب بزرگراه آزادگان در حال حركت بود كه به علت نامشخصي از مسير اصلي خود منحرف شده و به شدت با گاردريل فلزي حاشيه بزرگراه برخورد مي كند.
فرمانده تيم اعزامي به محل حادثه همچنين خاطرنشان كرد: به دنبال اين حادثه، گاردريل از شيشه جلو وارد اتاقك خودرو شده و پس از رساندن آسيب شديد به راننده از قسمت شيشه عقب خارج مي شود و خودرو در اين حالت تا 50 متر پيش مي رود و سپس متوقف مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: راننده 23 ساله وانت بار در همان لحظات اوليه بر اثر شدت صدمات وارد به طرز دلخراشي جان خود را از دست مي دهد و جسد وي نيز درميان آهن پاره هاي خودرو گير مي كند.
وي درباره چگونگي عمليات نيروهاي آتش نشاني در اين حادثه گفت: آتش نشانان با قطع برق باطري وانت بار با استفاده از تجهيزات نجات، جسد راننده را از داخل اتاقك خودرو خارج كرده و به عوامل انتظامي تحويل دادند.
همچنين سقوط يك دستگاه ميني بوس و خودرو 206 در دره در ساعت 19 روز پنج شنبه به آتش نشاني اعلام شد و آتش نشانان ايستگاه 74 به محل حادثه واقع در جاده امامزاده داوود اعزام شدند.
جمشيد شفيعي مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران با بيان اينكه ميني بوس مورد نظر حامل 19 سرنشين بوده است، خاطرنشان كرد: آتش نشانان سرنشينان اين خودرو را از دره بيرون كشيده و 8 تن از آنان كه مجروح شده بودند را به عوامل اورژانس تحويل داده تا به مراكز درماني منتقل شوند.
به گفته وي، در زمان وقوع اين حادثه راننده خودرو 206 خارج از خودرو خود بوده است و خوشبختانه اين حادثه هيچ كشته اي در پي نداشته است.

 



انواري خبر داد كميته امداد امام خميني باز پرداخت تسهيلات به مددجويان را تضمين مي كند

شهركرد- خبرنگار كيهان:
سرپرست كميته امداد امام خميني كشور گفت: اين نهاد بازپرداخت تسهيلات به مددجويان تحت پوشش خود را تضمين مي كند.
حسين انواري در آيين جشن خودكفايي 2هزار و 500 نفر از مددجويان تحت پوشش اين نهاد در استان چهارمحال و بختياري كه در شهركرد برگزار شد؛ اظهار داشت: افزايش سرمايه گذاري، كارآفريني و اشتغال پايدار و رفع موانع، تضمين بازپرداخت تسهيلات به مددجويان از اهداف اجراي اين طرح است.
وي گفت: طرح تضمين تسهيلات مددجويان مورد تاييد شوراي عالي اشتغال و بانك ها قرار گرفت.
انواري ادامه داد: تا دو هفته آينده ابلاغيه اجراي اين طرح به بانك هاي عامل در سطح كشور ارسال مي شود.
وي اضافه كرد: براساس اين توافق نامه، بانك ها متعهد به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به مددجويان ظرف مدت 10 روز شدند.
انواري افزود: تعهد ايجاد اشتغال توسط كميته امداد امام خميني(ره) استان چهارمحال و بختياري طبق تكليف شوراي اشتغال اين استان يك هزار و 500 شغل است؛ اما كميته امام خميني(ره) كشور اين نهاد را متعهد به ايجاد 7 هزار و 500 شغل در سال جهاد اقتصادي كرده است.
گفتني است؛ در اين جشن از 13 نفر در بخش هاي اشتغال، كارآفرين برتر و امدادگر برتر تجليل شد و به 2هزار و 500 خانوار خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) چهارمحال و بختياري نيز هدايايي اهدا شد.

 



تبديل 10 هزار هكتار اراضي حريم تهران به فضاي سبز

مديركل حريم شهرداري تهران گفت: تاكنون 10 هزار هكتار اراضي حريم تهران براي ايجاد فضاي سبز و درختكاري به شهرداري تهران واگذار شده است.
به گزارش ايسنا سيدصباح الدين متقي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص واگذاري اراضي از سوي منابع طبيعي به شهرداري تهران گفت: براساس برنامه قرار است تا سازمان جنگلداري و منابع طبيعي به تدريج بخش هايي از عرصه حريم را به شهرداري تهران واگذار كند كه در اين راستا تاكنون 10 هزار هكتار در تهران واگذار شده و بقيه اين اراضي نيز به تدريج واگذار خواهد شد.
وي با تأكيد بر صيانت از اراضي محدوده حريم تهران و لزوم برنامه ريزي براي آن اظهار كرد: واگذاري اين اراضي با هدف صيانت از آن و ايجاد اماكن گردشگري و درختكاري در محدوده حريم تهران و براي استفاده شهروندان انجام خواهد شد.مديركل حريم شهرداري تهران در ادامه اظهار كرد: با واگذاري اين اراضي، علاوه بر حفظ وضعيت موجود، فضايي مناسب براي ايجاد كاربري هاي مناسب و مكان هايي براي جبران خلأ فضاهاي فراغتي شهروندان به وجود مي آيد.
وي همچنين با اشاره به اين كه تهيه طرح جامع حريم پايتخت در مراحل نهايي قرار دارد، گفت: اين طرح به عنوان اسناد فرادست براي همه نهادهاي مربوطه در حريم شهر تهران خواهد بود و در آينده نزديك اجرا مي شود.به گفته متقي با اجراي اين طرح كه با محوريت و غلبه فضاي سبز، درختكاري و فراهم كردن بسترهاي گردشگري و تفرجگاهي براي شهروندان تهيه مي شود، همه اقدامات، تنها براساس طرح جامع و تفصيلي حريم شهر انجام خواهد شد.

 



خطاب به مسئولان و اوليا صورت گرفت
هشدار يازرلو از توزيع لوازم التحرير نامناسب و دون شأن دانش آموزان

معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش از استفاده دانش آموزان از لوازم التحرير داراي مظاهر نامناسب در سال تحصيلي آينده به خانواده ها هشدار داد.
زكريا يازرلو در گفت وگو با فارس با طرح اين سؤال كه مسئوليت كنترل فروشگاه هايي كه بايد كيف و دفترچه و لوازم التحريرهايي عرضه كنند كه نشانگر هويت ايراني و اسلامي دانش آموزان باشد، باكيست گفت: در اين رابطه وظيفه اي متوجه آموزش و پرورش نيست و نمي تواند از اينگونه فروشگاه ها مراقبت كند اما ما مي توانيم و وظيفه داريم كه از مدرسه ها مراقبت كنيم و كار مدارس نيز سلبي نيست بلكه ايجابي و رو به رشد و كمال است كه در اين راستا چهار عرصه سلامت تن، روان، محيط و جامعه از سوي آموزش و پرورش پي گيري مي شود.

 



توقيف 20 تن پودر غيربهداشتي شربت در قم

با هوشياري بازرسان اداره نظارت بر موادغذايي دانشگاه علوم پزشكي قم، از ورود بيش از 20 تن پودر شربت غيربهداشتي به بازارهاي داخلي جلوگيري شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قم، رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و آرايشي بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي قم با بيان اينكه بازرسان اين اداره در بازرسي از يكي از شركت هاي توليدكننده موادغذايي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان متوجه تخليه و جابه جايي دستگاه هاي توليدكننده اين شركت شدند، اظهار داشت: مسئولان اين شركت با سوءاستفاده از مجوزهاي بهداشتي اقدام به واردات محموله قابل توجهي محصول از خارج كشور و انبار آن در محل سابق توليد اين شركت كردند.
قادر اسدزاده با اشاره به اينكه محصول پودر شربت از سوي اين شركت با عنوان مواد اوليه وارد كشور شده است، گفت: قرار بود اين محصول كه فاقد مجوزهاي لازم بهداشت است در داخل كشور عرضه شود.
وي با بيان اينكه اين محصولات به دليل استفاده از رنگ مصنوعي غيرمجاز و غيرقابل مصرف است، تصريح كرد: با دستور قاضي تعزيرات محصولات وارداتي اين شركت توقيف و پرونده نيز براي رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي ارسال شد.
رئيس اداره نظارت بر موادغذايي و آرايشي بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي قم با اشاره به فصل گرما و افزايش استفاده از انواع نوشيدني ها و پودرهاي شربت از شهروندان خواست به هنگام تهيه انواع موادغذايي به پروانه ساخت، تاريخ توليد و انقضا، نام تجاري و كشور سازنده محصول دقت كنند.
شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمينه تهيه و توليد موادغذايي و آرايشي بهداشتي را به طور شبانه روزي با شماره رايگان 09646 معاونت غذا داروي دانشگاه علوم پزشكي در ميان بگذارند.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب مازندران خبر داد
خسارت 27 ميليارد توماني سيل كلاردشت به حوزه آبرساني

مديرعامل شركت آبفاي استان مازندران از خسارت 27 ميليارد توماني سيل كلاردشت به شبكه آبرساني اين شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس از ساري، محمدتقي حسين زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش شديد باران در شهر كلاردشت موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه سرد آبرود و جاري شدن سيلاب در شهر گردشگري كلاردشت، مناطق رودبارك و روستاهاي اطراف اين شهر شد.
وي با اشاره به حضور شركت آبفا در جلسه ستاد بحران كلاردشت افزود: عوامل فني اين اداره از زمان بروز حادثه در منطقه حضور يافتند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مازندران خاطرنشان كرد: بعد از تشكيل اين ستاد مسير خط انتقال از ابتداي محله رودبارك تا محل تصفيه خانه مورد بازديد و نقاط آسيب ديده خطوط انتقال مشخص شد.
وي از تجهيز و راه اندازي دستگاه بسته بندي آب شركت آب و فاضلاب مازندران و توزيع آن در سطح مناطق حادثه ديده و سيل زده خبر داد و بيان داشت: براي آبرساني به مناطق پرمصرف حادثه ديده با استقرار مخازن 5هزار ليتري در 8 منطقه خدمات لازم به اين مناطق ارائه مي شود.
حسين زاده با بيان اينكه در نخستين مرحله عمليات بازسازي خطوط آسيب ديده، 40درصد از مشتركان از آب سالم شهري برخوردار شدند؛ گفت: با همكاري استان هاي تهران و گلستان از طريق 11 دستگاه نيسان مجهز به تانكر و 4 دستگاه تانكر آبرساني مستمر به مشتركان كلاردشتي ادامه دارد.
انتقال محل آبگيري و خط انتقال حداقل به طول 500 متر است.
حسين زاده در پايان برآورد خسارات وارده به تأسيسات آبرساني شركت آب و فاضلاب مازندران در سيل كلاردشت را 27 ميليارد ريال اعلام كرد.

 



مارمولك 80 سانتي متري در جنوب غرب تهران به دام افتاد

مارمولك بزرگي كه در انباري يك منزل مسكوني در جنوب غرب تهران پنهان و موجب وحشت ساكنان آن شده بود توسط ماموران آتش نشاني به دام افتاد.
به گزارش ايسنا يكي از افراد ساكن در خانه اي در محله بهاران تهران در تماس با سامانه 125 از وجود يك مارمولك بسيار بزرگ در انباري حياط منزل شان خبر مي دهد و ستاد فرماندهي آتش نشاني، آتش نشانان ايستگاه 65 را براي به دام انداختن اين جانور ساعت 45:15 روز چهارشنبه به محل حادثه اعزام مي كند.
ناصر مهدوي كيان، كمك فرمانده آتش نشانان اعزامي، درباره جزئيات اين حادثه اظهار كرد: بنا بر گفته شاهدان، اين جانور كه به نظر مي رسد بزمجه باشد، از حاشيه ريل راه آهن به داخل اين خانه كه در مجاورت مسير راه آهن بين شهري قرار دارد وارد و در انباري آن پنهان شده بود.
وي ادامه داد: آتش نشانان با استفاده از گاز كربن دي اكسيد (CO2) اين مارمولك را كه در ميان وسايل انباري پنهان شده بود، به بيرون كشيده و به دام انداختند.

 



آتش سوزي در انبار لوازم اسقاطي دانشگاه علامه

آتش سوزي در انبار لوازم اسقاطي دانشگاه علامه طباطبايي منجر به مجروح شدن 2 آتش نشان شد.
به گزارش ايسنا مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني درباره جزئيات اين حادثه گفت: وقوع يك آتش سوزي در انبار لوازم اسقاطي دانشگاه علامه طباطبايي شب پنجشنبه به سازمان آتش نشاني تهران گزارش شد و در ساعت 6:20 آتش نشانان به محل حادثه واقع در خيابان ايران زمين اعزام شدند.
جمشيد شفيعي اضافه كرد: آتش نشانان پس از حضور در محل مورد نظر مشاهده كردند كه انبار لوازم اسقاطي با مساحت 500 متر مربع دچار آتش سوزي شده است در نتيجه با توجه به بسته بودن درب هاي ساختمان با استفاده از ابزار مورد نياز اين درب ها را باز كرده و با كمك لوله هاي آبرساني عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند.وي خاطرنشان كرد: آتش نشانان پس از 30 دقيقه اين آتش را خاموش كردند و با انجام لكه گيري و ايمن سازي محل به عمليات خود پايان دادند.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران درباره علت و ميزان خسارت اين حادثه هم گفت: اتصال در سيم برق و رعايت نكردن اصول انبارداري و چيدمان علت وقوع اين حادثه بوده است. همچنين ميزان خسارت هاي وارده در دست بررسي است.
به گفته شفيعي در جريان عمليات اطفاي حريق در اين حادثه دو آتش نشان از ناحيه پيشاني و كتف به شدت مجروح شده و توسط عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.

 



پنجمين قرباني كودك آزاري در مرگ مغزي فرو رفت

هنوز يك ماه از ماجراي بسيار تلخ و مشمئزكننده شكنجه و آزار «نيما» چهارمين كوچولوي 3ساله توسط والدين بي مسئوليت خود نمي گذرد كه خبرگزاريها ديروز از مرگ مغزي يك كودك 3 ساله ديگر در اثر شكنجه و آزار خبر دادند.
امير پارسا پاشا بعد از تحمل 20 روز شكنجه، روز سه شنبه 14تيرماه دچار مرگ مغزي شد تا پرونده تلخ ديگري به كودك آزاري هاي متعدد چند ماه اخير اضافه شود.
شيرين صدرنوري- مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان- در گفت وگو با اين خبرگزاري با بيان اينكه اميرپارسا سه شنبه شب در حالي كه تقريبا فوت شده بود، توسط پدربزرگش به بيمارستان شهيد فياض بخش منتقل شد، گفت: كادر بيمارستان با CPU توانستند قلب او را زنده نگه دارند اما اين كودك دچار مرگ مغزي شده است.
وي افزود: آثار شكنجه هايي مثل سوختگي با سيخ داغ و سيگار و ضربات كابل و شيلنگ بر روي بدن اميرپارسا ديده مي شود و تمام آلت تناسلي اين كودك سوزانده و آسيب ديده است.
صدرنوري درباره وضعيت خانوادگي اميرپارسا مدعي شد: پدر پارسا سه سال پيش خانه را ترك كرد و ديگر بازنگشت و مادرش هم در خانه اي كه مرد متاهلي برايش تهيه كرده، با او زندگي مي كرد.
مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان ادامه داد: مادر پارسا ضمن صحبت هايش اعتراف به مصرف شيشه در چند نوبت كرده است و با اظهارات متناقضي گاه مرد مورد علاقه اش و گاه خود را مسبب اين اعمال قلمداد كرده است.
مادر اين كودك تاكيد كرده است: اميرپارسا تا 20 روز پيش با مادرم زندگي مي كرد و سپس به اصرار مرد مورد علاقه ام او را نزد خودم آوردم و در اين مدت در خانه به روي ما قفل بود و نمي توانستم به بيمارستان مراجعه كنم لذا براي بهبود زخم ها و سوختگي هاي اميرپارسا بر روي آن روغن مي ماليدم.
صدرنوري همچنين گفت: مادر كودك به ما گفت كه سه شنبه شب به اميرپارسا متادون خورانده و مرگ مغزي او مي تواند در اثر مصرف زياد متادون يا ضربه باشد و پزشكان در حال پيگيري امر هستند.
سروان كميجاني جانشين كلانتري 151 يافت آباد هم در گفت وگو با ايسنا گفت: وقتي يك مورد سوختگي در بيمارستان فياض بخش در حدود ساعت 30:10 روز چهارشنبه 15تيرماه امسال به كلانتري يافت آباد گزارش شد، ماموران كلانتري بلافاصله پس از حضور در بيمارستان متوجه شدند كه يك كودك سه ساله از ناحيه بالاتنه دچار سوختگي شده و در بخش مراقبت هاي ويژه بستري است.
جانشين كلانتري 151 يافت آباد با بيان اينكه مادر اين كودك به همراه يك مرد به عنوان مطلع به كلانتري منتقل شد، افزود: مادر اين كودك به نام «سيما» حدود 35 ساله، در اظهارات اوليه خود عنوان كرد كه كودكش در حال بازي در حمام دچار سوختگي شده است و تا اين لحظه هم مادر كودك و هم «محمدرضا» كه به كلانتري منتقل شده است موضوع كودك آزاري را رد كرده اند.
وي درباره مردي كه به كلانتري منتقل شده است نيز، گفت: «محمدرضا» از بستگانش است كه به آنها كمك مالي مي كند.
جانشين كلانتري 151 يافت آباد در پاسخ به اينكه آيا آثار كبودي در بدن اين كودك وجود دارد گفت: بدن اين كودك سوخته است كه البته اين سوختگي اگر به استخوان برسد موجب كبودي مي شود اما هيچ چيز مشخص نيست و بايد پزشكي قانوني اعلام كند كه موضوع كودك آزاري بوده است يا خير؟
بنابر اين گزارش اين پرونده به مراجع قضايي ارجاع و در حال حاضر مادر اين كودك به همراه «محمدرضا» به اتهام كودك آزاري بازداشت و در زندان به سر مي برند.
اميرپارسا به عنوان پنجمين قرباني كودك آزاري رسانه اي شده در سال جاري، روز چهارشنبه 15تيرماه توسط پدربزرگش به بيمارستان فياض بخش منتقل شد و طبق آخرين اطلاع خبرنگار ايسنا اين كودك هم اكنون در قسمت ICU بيمارستان بهرامي بستري است و همچنان در مرگ مغزي به سر مي برد.

 



برخورد قطار با واگن حمل مازوت 2 قرباني داد

بر اثر برخورد واگن حمل مازوت و قطار در مسير بندر امام خميني به اهواز تاكنون دو نفر كشته و يك نفر به شدت زخمي شده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، برخورد قطار باربري با واگن هاي حمل مازوت در مسير راه آهن بندر امام خميني به اهواز باعث كشته و زخمي شدن سه نفر از كاركنان راه آهن شد.
حوالي ساعت 22 پنج شنبه شب يك قطار باربري كه از ماهشهر به سمت اهواز در حركت بود ناگهان در مسير خود با پنج واگن پارك شده حاوي سوخت مازوت مواجه مي شود كه به علت نداشتن كنترل به شدت با آن ها برخورد مي كند و حادثه اي دلخراش را بر جاي مي گذارد.
رئيس سازمان آتش نشاني اهواز در اين باره در گفت وگو با خبرنگار فارس در اين شهرستان اظهار داشت: شدت برخورد به گونه اي بوده كه باعث آتش گرفتن واگن هاي حمل مازوت و در نتيجه باعث آسيب ديدن قطار مسافربري شده و به همين دليل تعدادي از كاركنان راه آهن نيز صدمه ديده اند.
كوروش سبزعلي افزود: همين امر باعث شد در اين حادثه، دو نفر از كاركنان راه آهن در دم كشته شوند و يك نفر ديگر به شدت زخمي و به بيمارستان منتقل شود.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه حال يك نفر ديگر از اين زخمي ها بسيار بد گزارش شده است، افزود: درحال حاضر وي در بيمارستاني در اهواز بستري شده و تحت مداواست.
وي عنوان كرد: مسئولان راه آهن بلافاصله به بازسازي خطوط آسيب ديده و جمع آوري واگن هاي آتش گرفته پرداختند.

 



كشف اشياي تاريخي در كرج

كرج - خبرنگاركيهان:
سرپرست يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي استان البرز از كشف و ضبط چند اثر تاريخي متعلق به هزاره اول پيش از ميلاد در مركز شهر كرج خبر دا

 



در لرستان به وقوع پيوست انهدام سه باند قاچاق سلاح و مهمات توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
به دنبال اقدامات اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان لرستان، سه باند از قاچاقچيان سلاح و مهمات جنگي و شكاري متلاشي شدند.
در اين راستا، تعداد 60 قبضه انواع سلاح شكاري و جنگي، كلت كمري، صدها قطعه ابزار آلات سلاح هاي جنگي و تعداد يك هزار فشنگ مخصوص سلاح هاي جنگي كشف و ضبط و هفت نفر از قاچاقچيان با سابقه نيز دستگير و به دستگاه قضائي استان معرفي شدند.
اداره كل اطلاعات استان با اشاره به قوانين جديد تشديد مجازات، قاچاق سلاح و مهمات جنگي و شكاري اعلامي از قوه محترم قضائيه، ضمن هشدار به قاچاقچيان، افراد خاطي را از گرايش به اينگونه اقدامات كه موجب سلب آرامش اجتماعي مردم و منجر به جرائم امنيتي مي شود برحذر داشت.
ستاد خبري اداره كل اطلاعات از مردم ولايت مدار و هميشه در صحنه استان خواست اخبار و اطلاعات خود در رابطه با قاچاقچيان سلاح و مهمات و ساير جرائم سازمان يافته امنيتي را به دفاتر ستاد خبري مستقر مركز استان و كليه شهرستان هاي تابعه به صورت حضوري و يا تلفني و مكاتبه با صندوق پستي و تلفن 113 منعكس كنند.

 



برق، سارق خود را كشت!

رشت- خبرنگار كيهان:
سارق سيم برق در رشت قرباني سرقت خود شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان، سارق 44 ساله در منطقه حميديان رشت به قصد سرقت سيم به بالاي تير برق رفت اما قبل از انجام سرقت دچار برق گرفتگي شد و از بالا به پايين سقوط كرد.
عابران با مشاهده اين وضعيت وي را به بيمارستان رساندند اما قدرت برق گرفتگي و شدت اصابت مرد حادثه ديده به زمين باعث عدم تلاش پزشكان در مداواي وي و مرگ سارق شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14