(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 تیر 1390- شماره 19969

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راهپيمايي زنان تهراني در حمايت از طرح عفاف و حجاب
خطيب جمعه تهران: بحرين بايد به دست مسلمين فتح شود
سرتيپ اسماعيلي خبر داد دستيابي قرارگاه هوايي خاتم الانبيا به راه هاي مقابله با آفند سايبري
پيام تبريك رهبر انقلاب به مناسبت قهرماني وزنه برداران ايراني در جهان
امام جمعه قم از افزايش گرايش به حجاب ميان زنان جهان خبر داد
جانباز آملي به همرزمان شهيدش پيوست
آغاز جشن هاي نيمه شعبان از بيستم تيرماه در مسجد جمكران
علي آبادي: هندي ها بدقولي نكردند
ياد و خاطره امام جمعه فقيد يزد در قم گرامي داشته شد
رئيس ديوان عدالت اداري: مسئولان وعده هايي ندهند كه صلاحيت قانوني آن مشخص نيست



پس از نماز جمعه تهران انجام شد
 راهپيمايي زنان تهراني در حمايت از طرح عفاف و حجاب

بانوان تهراني پس از اقامه نماز جمعه تهران در حمايت از طرح حجاب و عفاف راهپيمايي كردند.
به گزارش فارس، پس از اقامه نماز جمعه تهران تجمع بزرگ زنان محجبه از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.
نمازگزاران با سر دادن شعارهايي از جمله «خامنه اي رهبر است حجاب ما سنگر است»، «بنيان خانواده در سايه عفاف است»، «صيانت از خون شهيد رعايت حجاب است»، «امنيت اخلاقي جامعه در گرو حجاب است» و «حجاب برتر ما چادر است چادر است» به سمت ميدان انقلاب حركت كردند.
اين تجمع با فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه بيست و يكم تيرماه روز عفاف و حجاب و به منظور حفظ و لزوم پاسداشت عفاف و حجاب در سراسر كشور به صورت مشترك برپا شد. در پايان اين راهپيمايي قطعنامه اي در 11 بند قرائت شد. در بخش هايي از اين قطعنامه آمده است: 77 سال از روزي كه رضاخان عامل استعمار انگليس براي اجبار زنان به كشف حجاب، خانه خدا مسجد گوهرشاد را به توپ بست و جمعيت مدافع ارزش الهي عفاف را كه در آنجا متحصن گرديده بودند به شهادت رساند، مي گذرد. در تمام اين سال ها استعمارگران غربي گاهي با زور و جنايت قلدرمآبانه و گاهي با توطئه و نيرنگ در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تبليغات گسترده تلاش زيادي را براي محروم ساختن زنان ايران از اين ارزش والاي الهي انجام داده اند.
اما زنان قهرمان و بيدار ايران با مقاومت در مقابل تمام اين زورگويي ها و تحميل هاي گسترده تبليغات نشان داده اند كه حاضرند از جان خود بگذرند ولي از عفت و حجاب خود هرگز، گواه اين ادعا فقط زنان به خون تپيده در مسجد گوهرشاد نيستند چادر تركش خورده شهيد مريم فرهانيان، چادر خونين تير خورده شهيد نسرين افضل و 7 هزار زن شهيد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس كه چادر را كفن خود ساختند شواهد زنده اين حقيقت است.
همچنين در اين قطعنامه از دولت و ديگر نهادها خواسته شد تا قانون عفاف و حجاب را با قاطعيت اجرا نمايند.

 



خطيب جمعه تهران: بحرين بايد به دست مسلمين فتح شود

امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به مظلوميت مردم بحرين گفت: بحرين بايد به دست اسلام و مسلمين فتح و بر نيروهاي آمريكايي كه در لباس نيروهاي عربستاني هستند پيروز شود.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان، ديروز در دومين خطبه نماز جمعه عبادي- سياسي تهران با تبريك اعياد شعبانيه و همچنين روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: ملت ايران قدردان زحمات همه پاسداران و جانبازان هستند؛ امام راحل با تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، عده اي از جوانان پاك و مخلص را گردهم آوردند كه حاضر به حضور در همه صحنه ها و دفاع از حريم اسلام و انقلاب شدند.
وي تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موجب پيروزي ملت ايران در 8 سال دفاع مقدس شد؛ از اين رو ارزش هايي را كه به دست آورده ايد حفظ كنيد و مواظب باشيد كه به مسائل دنيوي آلوده نشويد.
امام جمعه موقت تهران همچنين به بسيج سازندگي اشاره كرد كه 2 هزار گروه آن براي سازندگي و محروميت زدايي و خدمت رساني به مردم تلاش مي كنند و اين واقعاً جاي حسرت دارد.
وي در ادامه سخنان خود گفت: آفرين بر طراحان راهپيمايي امروز حجاب و عفاف؛ اميدواريم اين پيام شما را همه ساكتين در برابر اين امر بشنوند، چرا كه هر وقت مي خواهد برخوردي با بدحجابي صورت گيرد سنگي جلوي آن مي اندازند.
آيت الله جنتي افزود: نمي دانم چرا عده اي زير بار شرع و قانون نمي روند اگر مسلمان هستند آيات قرآن، فقه، احاديث و رساله ها همه بر اين امر تأكيد دارند و اگر هم به اسلام كاري ندارند قانون مي گويد حجاب و عفاف بايد رعايت شود؛ از اين رو رسانه ها بايد در تحقق اين امر تلاش كرده و وظيفه خود را بشناسند.
وي در ادامه به اجلاس بين المللي تروريسم كه بيش از 80 كشور در آن شركت داشتند اشاره كرد و گفت: در اين اجلاس روشنگري هاي خوبي صورت گرفت و كشورهاي شركت كننده متوجه شدند كه ما 16 هزار شهيد ترور داشتيم كه در هيچ كشوري اين همه شهيد ترور وجود ندارد؛ همچنين با برگزاري اين كنفرانس پشتيباني آمريكا و اسرائيل از تروريست ها نيز مشخص شد.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: آمريكا و اسرائيل تروريست پرور، در 10 سالي كه حركت هايي را در افغانستان، پاكستان و برخي كشورهاي ديگر شروع كرده اند عده زيادي از مردم را كشته و ميلياردها دلار را براي كشتار مردم خرج كردند تا بتوانند قدرت خود را گسترش دهند.
وي ادامه داد: برگزاري چنين كنفرانس هايي خوب است اما دردي را دوا نمي كند و تنها راه حل گرايش به قرآن است؛ زيرا در لواي قرآن بودن، تهذيب نفس و عمل به دستورات الهي دواي درد است.
آيت الله جنتي همچنين به دادگاه حريري اشاره كرد و گفت: سيدحسن نصرالله مطالبي را در اين زمينه افشاگري كرد؛ دادگاهي كه آمريكا و اسرائيل آن را برپا كرده اند فرمايشي است و نمي تواند حقي را اعمال كند بلكه مسئله تنها انتقام گيري از شكست در جنگ 33 روزه است.
وي تأكيد كرد: آمريكا بايد بداند برپايي اين گونه دادگاه ها فايده اي ندارد چرا كه حزب الله قدرتمند و شكست ناپذير است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به مردم مظلوم بحرين اشاره كرد و افزود: آمريكايي ها در لباس سربازان عربستاني مردم بحرين را زنداني و آنها را از كار، دانشگاه و حتي بيمارستان ها اخراج مي كند در حالي كه اين مردم اين را مطرح مي كنند كه هر نفر يك راي داشته باشد.
وي ادامه داد: برخي همايش هاي آشتي براي رد گم كردن مطرح مي شود كه فايده اي ندارد بحرين بايد به دست اسلام و مسلمين فتح و بر نيروهاي آمريكايي كه در لباس نيروهاي عربستاني هستند، پيروز شود.
آيت الله جنتي همچنين به مشكل مردم ليبي اشاره كرد كه هم نيروهاي قذافي و هم ناتو به صورت جداگانه به مردم حمله مي كنند و گفت: مردم قرباني قدرت اين نيروها شده اند؛ توصيه ما به كشورهايي كه در آنها انقلاب و بيداري اسلامي شكل گرفته اين است كه مواظب باشند تنها مهره ها عوض نشود بلكه مسير و راه عوض شود و براي تحقق اين امر به بصيرت و جانفشاني نياز است.
همچنين آيت الله احمد جنتي در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به اخلاق نبوي و مسائل مربوط به جنگ در اسلام اظهار داشت: رفتار با دشمن، با اسير، اهداف و سياست هاي جنگ، در اسلام با ديگر مكاتب بشري كاملا متفاوت است.
وي گفت: دشمن همواره از راههاي مختلف سعي بر بدنام كردن اسلام دارد كه يكي از آنها مسئله «اعمال خشونت در اسلام» است و مدام اين گونه تبليغ مي كند كه اسلام دين جنگ و خشونت است و با زور مردم را وادار به پذيرش اسلام كرده است و اين ادعا بدون آنكه به تاريخ اسلام به احاديث و آيات قرآن توجه كنند، آياتي كه حتي در ميدان جنگ دستور به عدالت مي دهد، از ناحيه دشمن بيان مي شود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با طرح اين پرسش كه كدام مكتب است كه رعايت عدالت را حتي در ميدان جنگ هم به اين حد و عمق تاكيد مي كند، گفت: اسلام تاكيد دارد كه حتي در جنگ به حقوق ديگران تجاوز نكنيد و اگر كسي به شما تعدي كرد به صورت مشابه به او تعدي كنيد و از آن حد بيشتر نباشد و از اين آيات در قرآن بسيار است.
آيت الله جنتي ادامه داد: شخصيت پيامبر اسلام كه فرماندهي جنگ ها را برعهده داشته است بايد مورد مطالعه قرار بگيرد و مشخص شود كه آيا نسبت دادن اعمال خشونت به آن بزرگوار صحيح است؟ اخلاق پيامبر، رأفت و رحمت ايشان براي عالميان بي نظير است، تا جايي كه لقب «رحمه للعالمين» به هيچ پيامبر ديگري در قرآن داده نشده است.
وي ادامه داد: پيامبر اسلام آنقدر نسبت به آحاد بشر مهربان و دلسوز است كه خداوند به او متذكر مي شود كه لازم نيست تا به اين حد خود را براي اين خلق آزار دهيد، چرا كه آنها حاضر نيستند دست از عقايد غلط خود بردارند و مسلمان شوند يعني پيامبر آنقدر به انسانها علاقه مند بود كه مي خواستند هرگونه كه مي توانند آنها را به اسلام دعوت كنند و آنهايي را هم كه سد راه اسلام و مسلمان شده بودند را با كمترين خشونت از سر راه بردارند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران يادآور شد: هيچكس در تاريخ، كشته هاي دوران 01ساله حكومت پيامبر اسلام را كه دهها جنگ و درگيري نظامي در آن رخ داده است از هزار نفر بالاتر برآورد نكرده است.
آيت الله جنتي ادامه داد: اين خود جاي سؤال است كه چگونه اين همه جنگ رخ داده است و تعداد كشته ها اينقدر پايين بوده است و در ذيل آن نيز اهداف اسلام محقق شده است، بنابراين بايد ديد در كجاي دنيا به اين اندازه به خون بشر احترام قائل شده است.
وي با بيان اينكه آيات و روايات بسياري در خصوص رحمت و مهرباني پيامبر داريم، يادآور شد: پيامبري كه در حال نماز صداي گريه كودكي را مي شنود و نماز خود را به سرعت به پايان مي رساند تا به گريه آن كودك رسيدگي كند و به حال او ترحم مي كند؛ اين تبليغات نمي تواند عليه او موثر باشد چرا كه پيامبر در همه حال و در ريزترين قضايا رعايت حال مردم را مي كرده است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين يادآور شد: در جنگ احد كه دندان مبارك پيامبر توسط كفار شكست، افرادي آمدند و به پيامبر گفتند كه در حق اين دشمنان نفرين كنيد كه حضرت در پاسخ آنها گفت: خداوند مرا براي اين كار مبعوث نكرده است كه آنها را بخواهم از رحمت خدا دور بكنم، چرا كه من دعوتگر به سمت خداوند هستم. پيامبر بعد از آن در حق آنان دعا كرد و گفت: خدايا اينها نادان هستند لذا اگر مي دانستند، در مقابل خدا و پيامبرش نمي ايستادند.
آيت الله جنتي افزود: زماني كه در مكه آزار و اذيت هاي جاهلي عليه پيامبر شدت گرفته بود، جبرئيل خدمت رسول خدا نازل شد و گفت يا رسول الله، خداوند فرشتگان و كوههاي عالم را هم موكل و مامور به اطاعت از شما كرده است كه هر دستوري شما مي فرماييد اطاعت كنند، لذا اين ملك آماده اجراي فرمان شماست تا اگر شما اجازه فرماييد اين 2كوه را از زمين بلند كرده و بر سر دشمن فرود آورد و آنها را نابود كند كه پيامبر در پاسخ جبرئيل فرمود: نه؛ من اين اميد را دارم كه اگر خود اينها هم مسلمان نمي شوند فرزندان آنها در نسل هاي بعد افرادي خداپرست شوند كه بدون شرك خداوند را پرستش كنند بنابراين نيازي به اين كار نيست.
وي در خاتمه سخنان خود متذكر شد: حضرت هر زمان لشكري را براي جنگ و مقابله با كفار مي فرستادند، توصيه مي كردند كه كفار را مثله نكنيد و به پيران، اطفال و زنان كاري نداشته باشيد، حتي درختان را نبريد و نخلستان ها را آتش نزنيد، زراعت هاي مردم را از بين نبريد و جانوران را آزار ندهيد و سم به آب دشمن نريزيد. اينها دستوراتي بود كه پيامبر اسلام به لشكري كه براي مقابله با كفار مي فرستاد، متذكر مي شد كه حال بايد ديد كه در كجاي دنيا، كسي اين همه رأفت و رحمت در مقابل دشمن از خود نشان مي دهد.

 



سرتيپ اسماعيلي خبر داد دستيابي قرارگاه هوايي خاتم الانبيا به راه هاي مقابله با آفند سايبري

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) تاكيد كرد كه اين قرارگاه به توانمندي و دانش لازم براي مقابله با آفند سايبري دست يافته است.
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي روز پنج شنبه گفت: قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران در تمامي ابعاد اعم از سامانه ها، نيروي انساني و نوع و روش درگيري وظيفه دفاع در برابر هرگونه حملات احتمالي را دارد.
سرتيپ اسماعيلي با اشاره به اين كه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) از سامانه هاي رايانه اي و الكترونيكي استفاده مي كند گفت: بر اين اساس نخستين موضوع در اين زمينه حفظ اطلاعات و داشتن اطلاعات پايدار و امن و استفاده از ارتباطات و بستر ارتباطي امن و پايدار است.
وي افزود: در بستر سايبري قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) هرچند كه به طور مستقيم وارد عمل نمي شود اما امروز ما از رايانه هاي امن و پايدار و مجهز به سيستم هاي رمزكننده برخوردار هستيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) با بيان اين كه ما تهديداتي را در بخش سايبري شنيده ايم اظهار داشت: ما از اين نوع تهديدات زياد شنيده ايم اما دشمنان ما بايد بدانند كه هرچقدر تهديدات و تحريم ها عليه ما بيشتر شود تقويت ما نيز بيشتر مي شود.
امير سرتيپ اسماعيلي تصريح كرد: امروز قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) از توانمندي هاي لازم در بخش پدافندي از جمله طراحي، ساخت و نگهداري تجهيزات پدافندي برخوردار است.
وي تاكيد كرد: نبايد به اين موضوع شك كنيم كه اگر ما به اين توانمندي و تجهيزات لازم دست نيافته بوديم نه تنها سامانه هاي كافي نت در خارج از قرارگاه بلكه فعاليت سامانه هاي نظامي ما نيز تعطيل مي شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) در ادامه با بيان اين كه امروز جنگ يعني تاكتيك و تدبير، گفت: با گذشت سالها از آغاز جنگ تحميلي و كسب تجارب ارزنده در مقابله با تهاجم هوايي و دارا بودن سامانه هاي بسيار خوب پدافند هوايي، زمينه شناسايي نقاط كور و غافلگيري هرگونه تهاجم احتمالي دشمنان و در نطفه خفه كردن آنها براي متخصصان ما بوجود آمده است.
سرتيپ اسماعيلي خاطرنشان كرد: پدافند هوايي جمهوري اسلامي دفاع لايه اي و پله اي خود را در نقاطي قرار مي دهد و در جاهايي نيز استقرار يافته است كه دشمن هرگز تصور آن را هم نمي كند.
سرتيپ اسماعيلي در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به تعامل خوب قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) با ساير نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اين تعامل در راستاي عملكرد صحيح در شبكه يكپارچه پدافند هوايي است.
وي خاطرنشان كرد: متولي دفاع از پهنه آسمان جمهوري اسلامي ايران قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ارتش است و در موضوع دفاع هوايي در سراسر كشور، نه فقط اين ارتباط بين قرارگاه و سپاه، بلكه اين ارتباط با تمامي نيروهاي مسلح از جمله در زمينه بهره گيري از سامانه هاي هواپيماهاي جنگنده نيروي هوايي ارتش و حتي توپ هاي ضد هوايي نيروي دريايي است.

 



پيام تبريك رهبر انقلاب به مناسبت قهرماني وزنه برداران ايراني در جهان

رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت قهرماني تيم ملي جوانان وزنه برداري كشورمان در مسابقات وزنه برداري جوانان جهان، پيام تبريكي صادر كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، متن اين پيام به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
از وزنه برداران غيور جوان كه قهرمان جهان شدند و مردم عزيز كشورمان را خوشحال كردند، صميمانه تشكر مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
16 تيرماه 1390
همچنين، رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز طي پيام هاي جداگانه اي قهرماني جوانان وزنه بردار كشورمان درجهان را تبريك گفتند.
سي وهفتمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان پنج شنبه گذشته در مالزي به كار خود پايان داد و تيم ملي كشورمان براي اولين بار توانست مقام قهرماني جهان را به خود اختصاص دهد.

 



امام جمعه قم از افزايش گرايش به حجاب ميان زنان جهان خبر داد

امام جمعه قم اظهار داشت: در حال حاضر به بركت انقلاب اسلامي ايران حجاب به عنوان سبك زندگي زنان مؤمن در سرتاسر جهان در آمده و حجاب وضعيت خوبي در دنيا پيدا كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام سيد محمد سعيدي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته قم با بيان اينكه نتيجه تقوا و ترس از خداوند خلوص نيت است، افزود: قرآن كريم به انسان ها سفارش مي كند كه تقوا پيشه كنند و به فكر فرداي خود باشند.
وي گفت: تعبير به فردا نشان دهنده نزديك بودن قيامت است بنابراين بايد تلاش خود را در اين زمينه افزايش دهيم.
متولي آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه عنوان كرد: علت انحطاط منافقان دگرگوني در اعتقاداتشان است.
سعيدي در خطبه دوم نماز جمعه قم با سفارش نمازگزاران به تقواي الهي علم بدون تقوا را براي رسيدن به كمال ناكافي دانست و تأكيد كرد: البته تقواي بدون معرفت نيز راه به جايي نخواهد برد.
وي از جوانان خواست از روحيه ملال انگيز و افسردگي خاطردوري كنند و افزود: شركت در اردوهاي دسته جمعي موجب تحريك روحيه اجتماعي فرد مي شود ضمن اينكه داشتن دوستان متعدد نيز در اين زمينه مؤثر است.
متولي آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب در خصوص بسيج سازندگي اظهار داشت: اين فعاليت ها موجب غني سازي اوقات فراغت در زمينه سازندگي كشور خواهد شد. سعيدي جوانان را به فراگيري قرآن دعوت كرد و با اشاره به تأكيدات رهبر انقلاب در اين زمينه گفت: امام صادق(ع) مي فرمايند «اگر جوانان با قرآن انس بگيرند قرآن با گوشت و خون آنها عجين خواهد شد».
امام جمعه قم خواستار دقت در انتخاب دوست شد و خاطرنشان كرد: جوانان ذخيره الهي براي كشور امام زمان (عج) هستند و بايد خود را از انحرافات به خصوص در زمينه دوستيابي در فضاي مجازي مصون نگه دارند.
وي همچنين با يادآوري حادثه كشتار مردم متحصن در مسجد گوهرشاد توسط عمال رضاخان افزود: اين فرد هفت سال تلاش كرد تا لباس سنتي مردم و حجاب را از جامعه ايران حذف كرده و فرهنگ غرب را گسترش دهد كه هنوز نيز آثار شوم آن نمايان است.
سعيدي اظهار داشت: در حال حاضر به بركت انقلاب اسلامي ايران، حجاب به عنوان سبك زندگي زنان مؤمن در سرتاسر جهان درآمده و حجاب وضعيت خوبي در دنيا پيدا كرده است.
وي از افزايش حجاب و عفاف در ميان زنان اروپا و آمريكا خبر داد و اظهار داشت: گرايش به حجاب و عفاف در ميان زنان جهان افزايش چشمگيري داشته است.
امام جمعه قم با بيان اينكه مدعيان آزادي مذهب و حقوق بشر با قوانين ضد حجاب درصدد مبارزه با آن هستند، افزود:
كشيدن كاريكاتور پيامبر و آتش زدن قرآن همه در راستاي مبارزه با اين موج اسلامي است.
امام جمعه قم حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) را الگوي واقعي تمام زنان جهان ذكر كرد و گفت: بايد با كساني كه به طور عمد به تخريب حجاب در جامعه مي پردازند به شدت برخورد شود.
وي همچنين با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب به آحاد ملت و مسئولان كشور اظهار داشت: رهبري حفظ انسجام داخلي و پرهيز از التهاب آفريني را در راستاي حركت رو به جلوي ملت ايران مؤثر مي دانند.
متولي آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به قدرت منطقه اي ايران اظهار داشت: دليل اين امر نقش رهبري و ولايت فقيه در حفظ انسجام و وحدت ملي است و ملت ايران به الگوي قيام هاي مردمي منطقه تبديل شده است.
وي با اشاره به تلاش آمريكا براي به چالش كشيدن حقوقي حزب الله در دادگاه فرمايشي ترور رفيق حريري اظهار داشت: اسرائيل هم اكنون در محاصره مسلمانان بوده و به ياري خداوند پنجه قدرت اسلام و مقاومت گلوي اين رژيم خونخوار را خواهد فشرد.



 



جانباز آملي به همرزمان شهيدش پيوست

آمل - خبرنگار كيهان:
پيكر مطهر عباس اسدي از جانبازان دوران دفاع مقدس بر دوش مردم قدرشناس آمل تشييع و در زادگاهش روستاي ترويجان آرام گرفت.
مراسم تشييع پيكر پاك اين جانباز روز پنج شنبه از مقابل مسجد امام رضا(ع) آمل بر فراز دستان مردم شهيد پرور اين شهرستان تشييع شد.
عباس اسدي در سال 1365 در منطقه مريوان بر اثر اصابت گلوله از ناحيه دست چپ و كمر جانباز شد و پس از تحمل 25 سال درد و رنج دعوت حق را لبيك گفت.
جانباز والامقام اسدي متولد 1347 در روستاي ترويجان آمل بود و در هنگام عروج ملكوتي 43 سال سن داشت.
وي از مديران فني سازمان صدا و سيما مركز مازندران بود.

 



آغاز جشن هاي نيمه شعبان از بيستم تيرماه در مسجد جمكران

سرپرست معاونت سياسي امنيتي استاندار قم، از آغاز جشن هاي نيمه شعبان در مسجد مقدس جمكران بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه بيستم تيرماه سال جاري خبر داد.
به گزارش ايرنا، «عبدالسعيد حقيقي مقدم»، روز پنجشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا گفت: براي اجراي هرچه بهتر و باشكوه تر جشن نيمه شعبان، با متولي و مسئولان مسجد جمكران، هماهنگي كامل داريم.
وي به تشكيل ستاد اعياد شعبانيه با 9 كميته به رياست استاندار قم اشاره كرد و افزود: وظيفه اين ستاد تسهيل امور، خدمت رساني به مجاوران و زائران مسجد مقدس جمكران و در واقع پشتيباني و انسجام بخشي است اما مسئولان مسجد مقدس جمكران عهده دار اجراي برنامه هاي مذهبي و فرهنگي در داخل مسجد هستند.
حقيقي افزود: براي خدمت رساني بهتر به زائران مسجد مقدس جمكران در روزهاي جشن نيمه شعبان، همه دستگاه هاي اداري در مسير حركت مردم موظف به خدمت رساني شده اند.

 



علي آبادي: هندي ها بدقولي نكردند

سرپرست وزارت نفت گفت:هندي ها در پرداخت پول نفت ايران بدقولي نكردند و براساس مصرف اين كشور پولمان را مي گيريم و مشكلي هم با هندي ها نداريم.
به گزارش فارس از بجنورد، محمد علي آبادي ضمن گلايه از بدقولي جايگاه هاي سي ان جي در پرداخت گاز بها اظهار داشت: جايگاه ها به نحوي همكاران وزارت نفت محسوب شده نه طرف حساب اين وزارتخانه، از اين رو منابع حساب فروش گاز بايد به حساب خزانه واريز شده تا براي اجراي طرح هاي زيربنايي صرف شود.
وي بدون اشاره به ميزان بدهي جايگاه ها به وزارت نفت تصريح كرد: گاز متعلق به مردم است از اين رو از جايگاه داران انتظار مي رود كه منابع حاصل از فروش گاز را سريع تر به حساب دولت واريز كند و اين به نفع جايگاه داران و مردم است.
سرپرست وزارت نفت در پاسخ به سوال خبرنگاري در ارتباط با قطع گاز برخي از نيروگاه ها عنوان داشت: گاز نيروگاه ها قطع نشده و تمام گاز و سوخت مورد نياز همه نيروگاه ها به حد كامل و جامع موجود است.
وي همچنين با اشاره به اينكه براي انتقال نفت به هند مشكلي نداريم، تصريح كرد: هندي ها بدقولي نكردند و ما براساس مصرف اين كشور پولمان را مي گيريم و مشكلي هم با هندي ها نداريم.
علي آبادي همچنين در حاشيه جلسه بررسي مشكلات نفت و گاز استان گلستان اظهار داشت: مصرف سوخت در ساير زمينه ها و مجموعه ها در همه بخش هاي مرتبط با وزارتخانه نفت، روند كاهشي نشان مي دهد.
وي از فروش اوراق مشاركت پتروشيمي گلستان خبر داد و تصريح كرد: اين اقدام به منظور سرعت بخشي به عمليات اجرايي و همچنين حمايت از مجتمع پتروشيمي اين استان انجام مي شود.
سرپرست وزارت نفت در خصوص افزايش قيمت بنزين نيز گفت: افزايش يا كاهش قيمت بنزين در چارچوب مصوبات مجلس و تابع قانون است و مطمئن باشيد كه ما تلاش خود را خواهيم كرد تا در اين خصوص از منافع مردم حمايت شود.
همچنين در حاشيه اين جلسه مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: امسال 3 هزار و 500 واحد صنعتي كشور از نعمت سوخت گاز برخوردار مي شوند.
جواد اوجي با بيان اينكه در حال حاضر نزديك به 34 هزار واحد صنعتي به شبكه گاز كشور متصل هستند، اظهار داشت: سهميه روزانه واحدهاي صنعتي با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها از 70 به 80 ميليون متر مكعب افزايش يافته است.
وي ضمن تاكيد بر اين كه تا پايان سال 1390 قيمت گاز افزايش نخواهد يافت گفت: نرخ گازبها براساس همان قيمت هاي پنج و هفت ماهه تصويب شده در ستاد هدفمندي يارانه ها محاسبه خواهد شد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران همچنين از احداث خط لوله يازدهم گاز خبر داد و گفت؛ اين خط لوله به طول يك هزار و 400 كيلومتر از عسلويه آغاز مي شود و با عبور از استان هاي بوشهر، فارس، كرمان و اصفهان، در خاتمه به سمنان مي رسد.

 



ياد و خاطره امام جمعه فقيد يزد در قم گرامي داشته شد

ياد و خاطره حجت الاسلام والمسلمين «محمدعلي صدوقي» امام جمعه فقيد يزد پنجشنبه شب در مراسمي با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم گرامي داشته شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم حضرات آيات عظام شبيري زنجاني، جعفر سبحاني، ابراهيم اميني، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه، آيت الله حسيني بوشهري امام جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خميني نوه امام راحل، اعضاي جامعه مدرسين، طلاب و فضلاي حوزه علميه و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند.
در اين مراسم كه از طرف جامعه مدرسين حوزه علميه قم، شوراي عالي حوزه هاي علميه و مركز مديريت حوزه علميه قم برگزار شد، آيت الله رضا استادي سخنراني كرد.
وي خدمتگزاري صادقانه به مردم، اعتدال و پرهيز از افراط و تفريط، خدمت به فرهنگ، وحدت گرايي و تواضع و فروتني را از مهمترين ويژگي هاي مرحوم صدوقي ذكر كرد.
آيت الله استادي افزود: با وجودي كه مواضع مرحوم صدوقي از نظر سياسي با برخي سليقه ها موافق نبود، ولي هرگز حرف يا موضع تنش زايي از او سر نزد.
وي يادآور شد: اينكه كسي از نظر سياسي گرايش خاصي داشته باشد ولي به گونه اي برخورد كند كه به جاي اختلاف و تنش، عامل وحدت باشد كار دشواري است.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: مسئولان وعده هايي ندهند كه صلاحيت قانوني آن مشخص نيست

آمل- خبرنگار كيهان:
رئيس ديوان عدالت اداري كشور با انتقاد از وعده برخي از مسئولان مبني بر اهداي يك هزار متر ويلا به هر ايراني، گفت: بايد ديد قانون اجازه مي دهد كه اين ميزان زمين در اختيار مردم قرار گيرد يا خير.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري در همايش ساماندهي ساخت و ساز چشم انداز 20 ساله سيماي شهري مازندران افزود: اگر اين موضوع خلاف قانون باشد، ديوان حتما آن را مغاير قانون اعلام مي كنند.
وي با تاكيد بر اين كه متاسفانه التزام به اجراي قانون با ملاحظه كاري مسئولان ناديده گرفته مي شود، گفت: اين در حالي است كه در ايران اسلامي پي قانون نيستيم و قانون كاملي هست كه مي تواند مشكلات را رفع كند.
وي با اشاره به اين كه بيش از 99 درصد آسيب هاي وارده در حيطه ساخت و سازها در اراضي ناشي از خود دستگاه هاي اجرايي است، افزود: دستگاه ها در اين زمينه به وظايف خود به خوبي عمل نمي كنند.
منتظري گفت: دستگاه ها بايد براي هر شهري طرح جامعي داشته باشند و اگر چه اين طرح ها در تمام شهرها وجود دارد اما كامل نيست.
وي خاطرنشان كرد: بايد سرمايه هاي ملي را حفظ كنيم و تلاش شود كه به هر ايراني يك مسكن بدهيم نه اين كه وعده زمين هايي داده شود كه صلاحيت قانوني آن مشخص نيست.
رئيس ديوان عدالت اداري در پايان افزود: آنچه همه مسئولان در قواي سه گانه بايد بدانند التزام به قانون است و بايد خود را مقيد به قانون بدانيم كه اگر اينگونه شود بيش از 90 درصد مشكلات فعلي رفع مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14