(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 تیر 1390- شماره 19976

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مديرمسئول كيهان در همايش سراسري ناظران شوراي نگهبان استان مازندران :
جريان انحرافي ادامه كاريكاتوري فتنه88 است
ولي امر مسلمين در ديدار آصف علي زرداري: دشمن واقعي مردم پاكستان ، آمريكاست
ايران گزارشي درباره پرونده آميا منتشر مي كند
صالحي خبر داد تدوين طرح مشترك ايران، الجزاير و چند كشور عربي براي حل بحران ليبي
سردبير فارين پاليسي: سلاح هسته اي بهانه است ، آمريكا اهداف ديگري درباره ايران دنبال مي كند
برگزاري جشن هاي نيمه شعبان در سراسر كشور
فدايي: جلسه كميته وحدت اصولگرايي طي دو هفته آينده برگزار مي شود
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي: تمايل روستاييان براي ماندن در روستاها رو به افزايش است
امام جمعه موقت بادرود به رحمت ايزدي پيوست
استفاده از صندوق ذخيره ارزي براي احداث و بهره برداري از سدهاي كشور
آغاز مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور در اراك
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اعتبارات فرهنگي سفر استاني رئيس جمهور امسال تخصيص مي يابد
معاون وزير نيرو خبر داد بررسي افزايش بهاي آب تا پايان سال جاري
نوسازي 4 هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس تا پايان امسال
اخبار ادبي و هنري



مديرمسئول كيهان در همايش سراسري ناظران شوراي نگهبان استان مازندران :
جريان انحرافي ادامه كاريكاتوري فتنه88 است

بابل-خبرنگاركيهان :
در جنگ «احد» از تنگه غنيمت و سهم خواهي ضربه خورديم، در جنگ «صفين» از نيزه جهالت و ترك ولايت زخم برداشتيم و در 9 دي از بلنداي بصيرت بر لشكر مشترك كفر و شرك و نفاق تاختيم و بنيان فتنه اي را كه به جنگ احزاب شبيه بود و بيش از 20 سال تدارك شده بود، برانداختيم.
حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان در همايش سراسري ناظران شوراي نگهبان استان مازندران كه در مسجد امام علي(ع) دانشگاه علوم پزشكي بابل برپا شده بود گفت؛ آن روزها كه جمهوري اسلامي ايران در اولين گام هاي حيات خود بود، آمريكا و متحدانش كه مي دانستند ادامه حيات اين نظام برخاسته از اسلام ناب محمدي(ص)، موجوديت آنها را به چالش جدي مي كشاند، با همه توان به مقابله با آن برخاستند بنابراين امروزه كه جمهوري اسلامي ايران به قدرتمندترين كشور منطقه تبديل شده و جهان اسلام را عليه حاكميت آمريكا و متحدانش به ميدان كشيده است، بسيار ساده انديشي است اگر تصور كنيم كه از توطئه و كينه توزي دست مي كشد. مديرمسئول كيهان با تاكيد بر نااميدي دشمن از حمله نظامي و ساير شاخه هاي جنگ سخت گفت؛ امروزه يكي از اهداف دشمن كه از طريق پياده نظام داخلي خود دنبال مي كند، نفوذ در مراكز تصميم ساز و سياست پرداز نظام است و در اين ميان مجلس نهم از اهميت ويژه اي برخوردار است و نشانه ها حكايت از آن دارند كه پياده نظام دشمن با چراغ خاموش به سوي خانه ملت گسيل شده است و دقيقا به همين علت است كه در انتخابات پيش روي، نقش شوراي نگهبان و ناظران و بازرسان اين شورا كه چشم و گوش ملت هستند از هميشه تعيين كننده تر است.
مديرمسئول كيهان در ادامه سخنان خود گفت؛ مردم با توجه به تجربه و سابقه اي كه از دوره هاي مختلف انتخابات دارند، ناظران و بازرسان شوراي نگهبان را فرزندان با بصيرت و چشم و گوش بينا و شنواي خود مي دانند و به همين علت از آنها انتظار دارند كه پياده نظام دشمن را پيشاپيش شناسايي كرده و از نفوذ آنها به مجلس شوراي اسلامي كه به قول حضرت امام(ره) عصاره فضيلت هاي ملت است جلوگيري كنند و افزود؛ پيرزني به كريمخان زند شكايت كرد كه حراميان نيمه شب به خانه ام تاخته و اموالم را به غارت برده اند. كريمخان پرسيد؛ هنگام هجوم دزدان چه مي كردي؟ پيرزن گفت؛ خوابيده بودم، خان زند به ملامت پرسيد؛ چرا به خواب رفته بودي؟ و پيرزال به كنايه گفت؛ گمان مي كردم كه تو بيداري.
مديرمسئول كيهان گفت؛ دقت نظر شوراي نگهبان و بازرسان و ناظران اين شورا در تعيين صلاحيت نامزدها طي سال هاي گذشته گواه آن است كه در پاسداري از مراكز حساس و تعيين كننده نظام هوشيار و بيدار بوده اند. و افزود؛ در جريان جنگ احد از تنگه غنيمت ضربه خورديم. آنجا كه نگاهبانان تنگه احد، پيروزي در ميدان پيش روي را ديدند اما، دشمن به كمين نشسته در پشت جبهه را نديدند. در جنگ صفين از نيزه جهالت زخم برداشتيم، آنجا كه شماري از سپاهيان حضرت اميرعليه السلام، به سوي پاره هاي بر نيزه رفته قرآن شتافتند و قرآن ناطق را در ميانه ميدان تنها گذاشتند، اما امروزه همه آن نشيب ها در پيچ و خم حوادث به فراز تبديل شده است و اينگونه بود كه در 9 دي ماه 88 از بلنداي بصيرت بر لشكر مشترك كفر و شرك و نفاق تاختيم و بنيان فتنه اي را كه به جنگ احزاب شبيه بود و بيش از 20 سال تدارك شده بود، برانداختيم.
مديرمسئول كيهان در بخش ديگري از سخنان خود گفت؛ يكي از دستورالعمل هاي ديكته شده به عوامل وابسته به جريانات فتنه و انحرافي، پنهان كردن هويت واقعي خود براي حضور در رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم است و نتيجه گرفت؛ استفاده از اين ترفند نشان مي دهد كه عوامل وابسته به جريانات مورد اشاره از نفرت عميق مردم نسبت به خود باخبرند و اگر چنين نبود، نيازي به پنهان كردن هويت واقعي خود نداشتند. و افزود؛ مدتي است كه پياده نظام داخلي دشمن از ميدان واقعي به فضاي مجازي و سايبري كوچ كرده و با بهره گيري از شگرد «انگاره سازي» و استفاده از صدها سايت اينترنتي كه هزينه آن از بودجه 400 ميليون دلاري و اعلام شده آمريكا تأمين مي شود، نفرات خود را پرشمار جلوه داده و اين توهم را به مسئولان نظام القا مي كند كه رد صلاحيت نامزدهاي وابسته به آنها پرهزينه خواهد بود!
مديرمسئول كيهان در ادامه به تشريح چند فرمول و شاخصه پرداخت كه استفاده از آن مي تواند در شناسايي افراد فاقد صلاحيت نقش موثري داشته باشد و از جمله به دو معيار «سابقه» و «حال فعلي» افراد اشاره كرد و گفت؛ نگاه به حال فعلي افراد، درباره كساني است كه سابقه خوب داشته اند ولي امروزه به انحراف افتاده اند، بديهي است كه اين عده و كساني كه در حلقه آنها بوده و هستند، صلاحيت نامزدي مجلس شوراي اسلامي را ندارند. وي گفت؛ البته اين افراد نظير عوامل نشان دار فتنه 88 و جريان انحرافي مستقيما وارد ميدان نمي شوند و برخي از وابستگان كمتر شناخته شده خود را مي فرستند كه تحقيق در سوابق آنها اگرچه براي ناظران و بازرسان شوراي نگهبان وقت گير است ولي كار دشواري نيست و با توجه به اهميت آن، صرف وقت ضرورت دارد. مدير مسئول كيهان گفت؛ بدسابقه هاي نشان دار نيز به ميدان نمي آيند ولي در اينجا نكته ظريفي هست و آن اين كه؛ اين روزها و در آستانه انتخابات مجلس نهم، شماري از افراد وابسته به فتنه گران و يا جريان انحرافي ادعا مي كنند كه از جريانات مزبور جدا شده اند. اين ادعا اگرچه بعيد نيست كه صحت داشته باشد اما شرط احتياط آن است كه با توجه به سابقه آنها از تاييد صلاحيت آنان خودداري شود در اين حالت بر فرض هم كه در ادعاي خود صادق باشند حقي از آنها ضايع نشده است چرا كه اولا؛ خانه ملت، جاي افراد بدسابقه و مشكوك نيست و ثانيا؛ مگر تنها محل خدمت به مردم و نظام، مجلس شوراي اسلامي است؟ اين افراد اگر واقعا از جريانات فتنه و انحرافي جدا شده اند مي توانند در زمينه هاي ديگري به مردم خدمت كنند.
شريعتمداري در ادامه اين همايش بزرگ استاني، به پرسش هاي حاضران پاسخ گفت. وي در پاسخ به اين سؤال كه نظر رهبر معظم انقلاب درباره جريان انحرافي چيست؟ گفت؛ حضرت آقا همانگونه كه اخيراً نيز تاكيد فرموده اند، اجازه انحراف از مباني اسلام و انقلاب را به هيچكس و هيچ جريان و فرقه اي نمي دهند و در ماجراي عزل آقاي مصلحي كه پروژه جريان انحرافي بود، شاهد بوديم با قدرت و صلابت ايستادند. وي در ادامه گفت؛ جريان انحرافي حقيرتر از آن است كه نامش بر زبان مبارك ولي امر مسلمين جاري شود. ايشان هرجا كه اين جريان و يا جريانات مشابه ديگر در پي ساختارشكني و ضربه زدن به حيثيت نظام برآمده اند، با صلابت و اقتدار مثال زدني از آن جلوگيري فرموده اند، آيا از اين نمونه ها نمي توان نظر حضرت آقا درباره اين جريان را درك كرد؟ شريعتمداري در پاسخ به سؤال ديگري گفت؛ جريان انحرافي ادامه كاريكاتوري فتنه 88 است و
همان اهداف فتنه گران را دنبال مي كند بنابراين چرا نبايد اين دو جريان را در ائتلاف با يكديگر تلقي كرد؟ مدير مسئول كيهان در پاسخ به سؤال ديگري گفت؛ دليلي ندارد كه مجلس شوراي اسلامي در انحصار يك عده ثابت از نمايندگان باشد، بسياري از اين نمايندگان طي چند دوره نمايندگي، ظرفيت خود را به كار گرفته اند و حالا بايد جاي خود را به نيروهاي مؤمن و متعهد ديگر بدهند. وي افزود؛ لازم است نيروهاي مردمي و توده هاي عظيم حزب الله، افراد ولايي دلسوز و كارآمد و فداكار را شناسايي و براي نامزدي مجلس به تهيه كنندگان ليست اصولگرايان معرفي كنند و بر حضور آنان در فهرست نامزدها اصرار بورزند چرا كه مردم ولي نعمت هاي واقعي هستند و تهيه كنندگان ليست بايد نظر آنها را در اولويت قرار دهند. اين افراد با توجه به حمايت مردمي از رأي بالايي برخوردار خواهند شد.

 



ولي امر مسلمين در ديدار آصف علي زرداري: دشمن واقعي مردم پاكستان ، آمريكاست

رهبر معظم انقلاب اسلامي تنها راه نجات مردم پاكستان را ادامه تمسك به اسلام و معارف اسلامي دانسته و تاكيد كردند دشمن واقعي وحدت ملي پاكستان، آمريكاست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز شنبه در ديدار آقاي آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان و هيئت همراه با اشاره به مشتركات ديني، تاريخي و فرهنگي دو كشور، ملت پاكستان را ملتي بزرگ و داراي سابقه مبارزه طولاني و عميق خواندند و تاكيد كردند: مردم پاكستان، ملتي معتقد به اسلام هستند و هرگونه پيشرفت و موفقيت پاكستان، مايه خرسندي جمهوري اسلامي ايران است.
ايشان افزودند: در مبارزات طولاني مردم پاكستان، شخصيت هايي همچون محمدعلي جناح و اقبال لاهوري درخشيدند و ويژگي بارز اين مبارزات، تمسك مردم پاكستان به اسلام بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: تنها راه نجات مردم پاكستان از مشكلات و رنج هاي كنوني نيز ادامه تمسك به اسلام و معارف اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تهديد آشكار وحدت ملي و ارضي پاكستان از جانب برخي دشمنان، تاكيد كردند: دشمن واقعي مردم پاكستان و وحدت ملي اين كشور، غربي ها و در رأس آن آمريكا هستند.
ايشان اظهار اميدواري كردند: خداوند متعال هر چه زودتر شر دشمنان ملت پاكستان را از اين كشور كوتاه كند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان با اظهار خرسندي فراوان از ديدار مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامي به فاصله كوتاهي از ديدار قبلي گفت: اعتقاد به خداوند و تمسك به اسلام زمينه ساز پيشرفت انسان و رهايي او از مشكلات خواهد بود.
وي با اشاره به مبارزات ملت ايران و ايستادگي آنها در مقابل فشارها، خاطرنشان كرد: كشور و ملت ايران الگويي براي ايستادگي و حركت در مسير پيشرفت است.
رئيس جمهور پاكستان بر ادامه گفت وگوها با جمهوري اسلامي ايران و نيز استمرار روابط دو جانبه و همكاري هاي منطقه اي تاكيد كرد.
افزايش تبادلات اقتصادي
به بيش از يك ميليارد دلار
رؤساي جمهور ايران و پاكستان بر گسترش همكاري دو جانبه تاكيد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد روز شنبه در ديدار آصف علي زرداري همتاي پاكستاني خود بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي مختلف از جمله كشاورزي، صنعت و انرژي تاكيد كرد و گفت: افزايش مبادلات ميان دو كشور، در بخش هاي مختلف موجب گسترش روابط ايران و پاكستان نسبت به گذشته خواهد شد.
رئيس جمهور همچنين با تاكيد بر اينكه توافقات صورت گرفته ميان تهران- اسلام آباد بايد هر چه سريع تر عملياتي شود، بر افزايش تبادلات اقتصادي به بيش از يك ميليارد دلار اشاره كرد و اظهار داشت: عمليات اجرايي خط لوله انتقال گاز ايران به پاكستان در حال انجام است كه اميدواريم تا پايان سال 2012 به مرز دو كشور برسد.
آصف علي زرداري، رئيس جمهور پاكستان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رئيس جمهور ايران بر گسترش روابط و تعاملات دوجانبه و نيز سفر و ملاقات هاي مقامات دو كشور با يكديگر اشاره كرد و گفت: اگر مبادلات ايران و پاكستان با ارز رايج دو كشور صورت گيرد و از دلار استفاده نشود قاچاق كالا كاهش يافته و مبادلات به درستي انجام خواهد شد.
زرداري همچنين به تلاش مخالفان و دشمنان براي بي ثبات نشان دادن دولت در پاكستان با ايجاد اغتشاش و آشوب اشاره و ابراز اميدواري كرد كه دستگاه قضايي كه به تازگي در اين كشور فعاليت خود را آغاز كرده بتواند با قدرت با ناآرامي هاي موجود مقابله كند.
وي همچنين از احمدي نژاد براي سفر به پاكستان و ديدار از اين كشور دعوت به عمل آورد.
سفر زيارتي زرداري به مشهد
همچنين رئيس جمهور پاكستان و هيئت همراه وي شنبه شب به قصد زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) وارد فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد شدند.
آصف علي زرداري در بدو ورود به مشهد مورد استقبال محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي قرار گرفت. رئيس جمهور پاكستان را در سفر به مشهد محمدعلي فتح اللهي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان همراهي كرد.

 



ايران گزارشي درباره پرونده آميا منتشر مي كند

وزارت امور خارجه كشورمان در بيانيه اي با اشاره به پرونده آميا اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران به زودي گزارشي را درباره اين پرونده منتشر و در اختيار افكار عمومي قرار مي دهد.
در بخش هايي از اين بيانيه آمده است: «جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از قربانيان بزرگ تروريسم ضمن محكوم كردن هرگونه اقدام تروريستي منجمله انفجار ساختمان مربوط به يهوديان آرژانتين (آميا) در سال 1994 با بازماندگان قربانيان اين انفجار ابراز همدردي مي كند.
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از اينكه پس از گذشت 17 سال از وقوع اين جنايت تاكنون حقيقت آن كشف نشده و هويت مرتكبان و عاملان واقعي آن در هاله اي از ابهام قرار دارد، تاسف خود را اظهار مي كند.
اين وزارتخانه همچنين از اينكه واقعيت در مورد اين اقدام جنايتكارانه پس از وقوع، گرفتار توطئه ها و بازيهاي سياسي شده و مقامات قضايي وقت آرژانتين كه اكنون اعمال غيرقانوني آنها افشا شده و در اين رابطه توسط دادگاه نيز متهم شده اند، با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوي بعضي از اتباع جمهوري اسلامي ايران، تحقيقات قضايي را منحرف و موجب فرار مرتكبان واقعي اين جنايت از چنگال عدالت شدند، انزجار خود را اعلام و از ادامه اين روند توسط افرادي كه از آن زمان در قوه قضايي آن كشور باقي مانده اند، اظهار تعجب مي كند.
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اميدوار است به منظور روشن كردن جزييات بيشتر اين روند منحرف شده و ناعادلانه بتواند به زودي گزارشي را منتشر و در اختيار افكار عمومي قرار دهد.»

 



صالحي خبر داد تدوين طرح مشترك ايران، الجزاير و چند كشور عربي براي حل بحران ليبي

وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران، الجزاير و برخي كشورهاي ديگر با تدوين طرحي درصدد يافتن راه حلي براي پايان يافتن بحران ليبي هستند.
«علي اكبر صالحي» در گفت وگو با فارس درباره اظهارات اخيرش درخصوص پيشنهاد ايران براي حل بحران ليبي و ديدارش با «مراد مدلسي» همتاي الجزايري كه با وي نيز درباره ليبي گفت وگو كرده بود، گفت: با وزير خارجه الجزاير به تفصيل راجع به موضوع ليبي و اقداماتي كه در اين زمينه صورت مي گيرد، گفت وگو و تبادل نظر كرديم.
وي با بيان اينكه ايران پيش از اين رايزني هايي در ارتباط با ليبي با برخي كشورها انجام داده بود، اظهار داشت: آن رايزني ها مفيد بود و با شرحي كه وزير خارجه الجزاير داد، اين كشور و تعدادي از كشورهاي ديگر درصدد ايجاد راه حلي هستند كه اولا كشتار را در داخل ليبي متوقف كنند، كشتاري كه به واسطه جنگ داخلي و حمله ناتو صورت مي گيرد، دوم اينكه ساختار جديد در شكل حكومتي ليبي ولي با مشاركت تمامي عناصر موجود در ليبي صورت گيرد و سوم اينكه از مداخلات خارجي در امور داخلي ليبي به گونه اي كه ناتو انجام مي دهد، جلوگيري به عمل آيد.
وي افزود: اينها مواردي بود كه مدنظر طرح كشورهايي بود كه الجزاير نيز در ارتباط با آنها است. ما نيز طرحي داشتيم كه با تعدادي از كشورها در اين زمينه مشورت كرده بوديم و طرح مان نيز مكتوب بود و ارائه شد.
صالحي بدون اشاره به جزئيات طرح پيشنهادي ايران، در عين حال، گفت كه طرح وزير خارجه الجزاير تقريبا با طرح ايران مشابهت دارد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در ادامه سفر اخير اروپايي اش و در مسير نيجريه به منظور شركت در چهاردهمين اجلاس شوراي وزيران گروه دي- هشت توقفي كوتاه در الجزيره داشت و با «مراد مدلسي» همتاي الجزايري خود ديدار و درخصوص مسائل منطقه و به ويژه تحولات ليبي به رايزني پرداخت.
موضوع سوريه محور اصلي مذاكرات با داود اوغلو
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان با اشاره به سفر اخير وزير خارجه تركيه به ايران با بيان اينكه «ما با داود اوغلو رايزني هاي مستمري به صورت تلفني و ديداري داريم»، اظهار داشت: در سفر اخير وزير خارجه تركيه به ايران و در نشست دو جانبه اي كه حدود 4 ساعت به طول انجاميد، عمدتا بر موضوع سوريه متمركز شديم.
وي ايران، سوريه و تركيه را اعضاي يك خانواده برشمرد كه اگر مشكلي براي يكي از اين سه عضو پيش آمد، طرفين كمك كنند تا مشكل برطرف شود و خاطرنشان كرد: بايد به گونه اي عمل شود كه از دخالت هاي نابجاي ديگران در امور داخلي سوريه جلوگيري شود.
وزير خارجه افزود: البته دولت سوريه نيز بايد به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهد. دولت سوريه و خوشبختانه آقاي بشاراسد اقدامات خوبي را انجام داده اند و رئيس جمهور سوريه قول داده كه اقدامات بيشتري را در راستاي تحقق مطالبات مردمي انجام دهد.

 



سردبير فارين پاليسي: سلاح هسته اي بهانه است ، آمريكا اهداف ديگري درباره ايران دنبال مي كند

سردبير پايگاه اينترنتي فارين پاليسي تأكيد كرد سران آمريكا مي دانند كه ايران مشغول ساخت سلاح هسته اي نيست ولي بهانه ساخت سلاح را پيش كشيده اند تا به ديگر اهداف خود در مقابل تهران برسند.
جرمي هاموند كه روز 24 تير 1390 (15 ژوئيه 2011) با روزنامه روسي پاليارنايا ازدوزدا گفت وگو كرده، مي گويد: «برنامه هسته اي ايران صلح آميز است و پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي آن را تضمين مي كند. نمي توان گفت كه ايران مايل به ساخت سلاح هسته اي نيست ولي مدارك كافي براي اثبات اين مسئله وجود ندارد.»
هاموند به تناقض برآوردهاي اطلاعاتي آمريكا با سياست آن در مورد ايران اشاره مي كند و مي گويد: «سياست آمريكا در مقابل ايران با اين وجود ادامه دارد كه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا تأكيد كرده اند تهران برنامه اي براي ساخت سلاح هسته اي نداشته است. ضمناً همانطور كه سيمور هرش به تازگي در نيويوركر نوشته اين ارزيابي در گزارش جديد سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا هم مورد تأكيد قرار گرفته است.»
سردبير فارين پاليسي ادامه مي دهد: «بايد گفت برخورد غرب با برنامه هسته اي ايران هيچ ربطي به نقض پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي ندارد همانطور كه جنگ عراق هيچ ربطي به تسليحات كشتار جمعي يا تروريسم نداشت. مشكل ايران درست مانند عراق اين است كه بيش از حد مستقل است و با رفتار خود با نظم جهاني مورد نظر واشنگتن اعلام جنگ كرده است. وقتي در ايران شاه حكومت مي كرد هيچ مخالفتي با برنامه هسته اي آن نمي شد. به اين ترتيب ايران به اين دليل انتخاب شده كه با سياست خود در منطقه واشنگتن را با چالش مواجه كرده است.»
هاموند در ادامه اين ادعا را كه هسته اي شدن ايران باعث آغاز مسابقه تسليحاتي در منطقه مي شود، رد كرده و گفته است: «سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا اقدام اسرائيل را عامل مسابقه تسليحات هسته اي و تحريك كننده صدام و ساير رهبران عرب به ساخت سلاح اتمي و تجهيزات لازم براي بازدارندگي تجاوز اسرائيل ناميده اند. در تفاسير سياسي در آمريكا به ندرت به اين تجاوز اسرائيل اشاره مي شود و اگر هم اشاره شود به عنوان نمونه استفاده موثر نيروي بازدارندگي تل آويو مورد تأكيد قرار مي گيرد. اين حقايق در زمان بررسي برنامه هسته اي ايران هم يادآوري نمي شوند.»
اين روزنامه نگار معتبر آمريكايي تأكيد مي كند: «سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا دو بار به اين نتيجه رسيده اند كه ايران برنامه ساخت سلاح هسته اي ندارد. ولي سياستمداران آمريكايي اين حقيقت را در نظر نمي گيرند چون سياستشان در رابطه با تهران هيچ ارتباطي با پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي ندارد. اگر اين جهالت است پس يك جهالت عمدي است. تمام مفسران آمريكايي به سخنان احمدي نژاد در مورد نابودي اسرائيل با هولوكاست هسته اي اشاره مي كنند و آن را دليل وجود داشتن سلاح اتمي در اين كشور مي دانند. اين در حالي است كه سخنان احمدي نژاد تحريف شده و بخشي از يك جمله است و علاوه بر اين وي اظهارات امام خميني را نقل قول كرده است. مفسران مطلع غربي به خوبي مي فهمند كه اين ادعا حقيقت ندارد و نمي تواند مدركي دال بر ساخت سلاح هسته اي توسط ايران باشد. ولي اشاره به اين مطلب براي همه رسانه هاي آمريكايي ضروري است. پس بايد گفت اين جهالت عمدي است.»
وي در اين خصوص كه چرا اسرائيل يعني تنها كشور داراي سلاح هسته اي در خاورميانه در برابر حقوق بين الملل مصونيت دارد و در برابر افكار عمومي مسئوليت ندارد؟ مي گويد: «علت همان علتي است كه براساس آن اسرائيل به اشغال سرزمين هاي فلسطين و جلوگيري از حل و فصل مناقشه خاورميانه ادامه مي دهد. اسرائيل به همان دليلي كه به خشونت عليه فلسطينيان و از جمله جنگ غزه ادامه مي دهد در زمينه هسته اي مصونيت دارد.»
هاموند در پاسخ به اين پرسش كه آيا تهديدهاي مكرر اسرائيل و آمريكا در خصوص حمله هسته اي به ايران اساسنامه سازمان ملل را نقض نمي كنند؟ مي گويد: «اساسنامه سازمان ملل نه تنها به كارگيري نيروي نظامي و حتي تهديد به استفاده از آن را عليه اعضاي خود ممنوع مي كند و فقط دو حالت وجود دارد كه چنين اقدامي قانوني است: نخست وقتي نيروي نظامي براي دفاع از خود در برابر تجاوز نظامي به كار گرفته شود و دوم وقتي سازمان ملل اجازه استفاده از نيروي نظامي را داده باشد. به اين ترتيب تمامي تهديدهاي مقامات دولتي آمريكا و اسرائيل عليه ايران و برنامه هسته اي آن به منزله نقض اساسنامه سازمان ملل است و اين تهديدها را بايد كاملاً جدي گرفت.»
آخرين پرسش خبرنگار روزنامه پاليارنايا ازوزدا اين بوده كه چه سرنوشتي در انتظار برنامه هسته اي ايران است و آيا انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا تأثير جدي بر اين مسئله خواهد داشت؟ هاموند معتقد است: «انتخابات آتي آمريكا تنها در صورت پيروزي ران پل مي تواند تأثير جدي بر اوضاع داشته باشد و در ساير موارد تغيير قابل توجهي در سياست آمريكا در رابطه با ايران رخ نخواهد داد.»
وي تأكيد كرد: «غير از ران پل شخص ديگري وجود ندارد كه بتواند برخورد آمريكا را با ايران تغيير دهد و پيشنهاد انجام گفتگوهاي جدي و توام با احترامي را مطرح كند كه به منافع دو طرف صدمه نزند و تمايل قانوني ايران را به توسعه انرژي صلح آميز هسته اي تامين كند.»

 



همزمان با خجسته ميلاد حضرت ولي عصر (عج) روي داد
 برگزاري جشن هاي نيمه شعبان در سراسر كشور

سرويس شهرستان ها -
در سالروز ميلاد امام عاشقان قائم آل محمد(عج)، مردم ايران اسلامي با حضور در اماكن مذهبي اعم از مساجد، حسينيه ها و تكايا، به جشن و سرور پرداختند.
همگام با منتظران امام زمان در اقصي نقاط كشور، مسلمانان جهان نيز در كشورهاي مختلف، نيمه شعبان را گرامي داشتند و براي فرج فرزند پيامبر(ص) دست به دعا برداشتند و شب زنده داري كردند.
به گزارش ايرنا و به نقل از مسئول روابط عمومي مسجد مقدس جمكران: عاشقان حضرت مهدي موعود(عج) با گلباران اين مكان مقدس، ميلاد خجسته آن امام عزيز را نيز به يكديگر تبريك گفتند. «ابراهيم صدوقي» افزود: اين برنامه نمادين هر ساله توسط منتظران امام زمان(عج) در اين مكان مقدس برگزار مي شود.
بنابراين گزارش امام جمعه موقت تهران در جمع زائران مسجد مقدس جمكران با بيان اينكه خداوند انسان هاي ممتاز را از بدو خلقت برمي گزيند؛ اظهار داشت: امام زمان(عج) از جمله همين انسان هاي برگزيده به شمار مي رود. آيت الله امامي كاشاني با اشاره به اينكه فلسفه غيبت امام عصر به عنوان يك اصل بسيار مهم قابل طرح است؛ اظهار داشت: اين اصل كه حضرت ولي عصر(عج) مقتدايي غايب است؛ به عنوان يك اصل علمي مطرح است. طوري كه ابوبصير از راويان بزرگ از امام صادق(ع) چنين نقل مي كند كه براي قيام امام زمان(عج) همه بايد در عصر غيبت خود را آماده كنند.
به گزارش فارس از قم، سيداحمد خاتمي در جمع زائران مسجد مقدس جمكران با بيان اينكه اين محل كانون عاشقان حضرت ولي عصر(عج) است، گفت: آنهايي كه درخصوص مسجد مقدس جمكران تشكيك مي كنند، اگر تأملي كنند، پاسخ خود را دريافت خواهند كرد.
وي افزود: سرزمين جمكران سرزمين مقدسي است كه اين فضاي معنوي تنها عشق عاطفي و احساسي ما نيست بلكه اين عشق ناشي از مباني عقلي و نقلي است.
خاتمي اظهار داشت ابراز عشق به حضرت قائم(عج) ابراز عشق به حضرت اميرالمومنين و ابراز عشق به خداوند است.
وي با اشاره به جنب وجوش مردم براي گراميداشت ولادت حضرت مهدي، گفت: هيچ جشني را سراغ نداريم كه از جشن نيمه شعبان مردمي تر باشد.
وي بيان داشت: بيش از 500 روايت از پيامبراكرم در رابطه با ريزترين خصوصيات حضرت مهدي(عج) از چهره تا غيبت صغري و كبراي ايشان وجود دارد كه از عظمت ايشان حكايت دارد.
خاتمي افزود: بيش از 250 روايت از ائمه اطهار رسيده است كه آن هم مصداق همين جايگاه است.
وي گفت: همانطور كه رهبرمعظم انقلاب در اوايل هفته اشاره داشتند بايد از ورود خرافات به حوزه مهدويت جلوگيري كرد و اينكه كسي بگويد امام زمان چه زماني ظهور مي كند مصداق توقيت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: آنهايي كه وقت تعيين مي كنند انسان هاي دروغگو هستند.
وي بيان داشت: كساني كه سي دي هايي را توليد مي كنند و به تعيين وقت براي ظهور مي پردازند در عالم بي تقوايي به رندي دست مي زنند.
اهتزاز پرچم بزرگ انتظار
در حرم اهل بيت(ع)
به گزارش فارس از قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم به مناسبت فرا رسيدن، سالروز ميلاد يگانه منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) پرچم بزرگ انتظار مزين به نام مبارك بقيه الله الاعظم(عج) با حضور حجت الاسلام والمسلمين موسي پور در ميدان روح الله قم به اهتزاز درآمد.
اين پرچم بزرگ با مشاركت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني و اداره كل ميراث فرهنگي قم با وسعت 270 مترمربع تهيه شده و در ارتفاع 50 متري جنب بيت امام خميني(ره) نصب شده است.
افتتاح نمايشگاه خيمه فرهنگي مهدي ياوران
به گزارش فارس از جمكران، نمايشگاه آثار هنري با موضوع مهدويت در آستانه ميلاد با سعادت حضرت مهدي(عج) در مسجد مقدس جمكران با حضور آيت الله سيداحمد خاتمي، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افتتاح شد.
براساس اين گزارش در اين نمايشگاه كه در صحن غربي مسجد مقدس جمكران برگزار شد، آثار هنري مرتبط با موضوع مهدويت به نمايش گذاشته شده است.
در اين نمايشگاه كه با عنوان خيمه فرهنگي مهدي ياوران برگزار شده است، غرفه هايي با عنوان عرفان هاي نوظهور، ولايت فقيه، آسيب شناسي فرهنگ مهدويت، نرم افزار مهدوي، كتاب دانايي به چشم مي خورد.
همچنين در اين نمايشگاه غرفه هايي تحت عنوان كتاب دانايي و موسسه فرهنگي گل نرگس وجود داشت كه اين موسسه به برگزاري برنامه هايي براي كودكان در مسجد مقدس جمكران اقدام كرد.

 



فدايي: جلسه كميته وحدت اصولگرايي طي دو هفته آينده برگزار مي شود

عضو كميته 15نفره وحدت اصولگرايي از برگزاري جلسه عمومي اين كميته طي دو هفته آينده خبر داد.
حسين فدايي نماينده اصولگراي مجلس هشتم و دبيركل جمعيت ايثارگران در گفت وگو با فارس گفت: ما هر گامي كه در راستاي وحدت اصولگرايان برداشته شود را مثبت ارزيابي كرده و به آن كمك مي كنيم. رويكرد جمعيت ايثارگران هم از گذشته و در اين 10 ساله رويكرد وحدت گرايانه بوده و در اين مسير نيز تلاش كرده ايم و هر گامي كه در اين راستا باشد را مثبت مي دانيم.
وي در رابطه علل نهايي نشدن تركيب 15 نفر عنوان كرد: افرادي كه در گذشته با دولت يك ضلع را تشكيل مي دادند و اكنون منتقد جريان انحراف هستند، سلايق مختلفي در بينشان وجود دارد كه يك ضلع از اين وحدت را آنها تشكيل مي دهند كه در دوره هاي قبل نيز تحت عنوان رايحه خوش خدمت و در يك زمان نيز تحت عنوان حاميان دولت بودند و اكنون به دليل اتفاقات يكي دوماهه ابتداي سال، اين افراد با سلايق مختلف در حال جمع شدن دور هم هستند تا بتوانند در بين خود يك تفاهمي بكنند و يك ضلع را تشكيل دهند.
فدايي درخصوص جلسات آينده اين كميته هم گفت: هنوز جلسه اي برگزار نشده اما تصور مي كنم در يكي دو هفته آينده اولين جلسه برگزار شود.
اين نماينده مجلس نسبت به طرح نظارت بر نمايندگان هم اظهار داشت كه يك عده اي در مجلس اراده جدي براي تصويب آن ندارند. اين عده كساني هستند كه نظارت را مانع كار خود مي دانند.

 



رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي: تمايل روستاييان براي ماندن در روستاها رو به افزايش است

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور از بازسازي و مقاوم سازي يك ميليون واحد مسكوني روستايي در روستاهاي كشور خبر داد.
عليرضا تابش در حاشيه همايش معاونان عمران روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان ها در گفت وگو با فارس در تبريز اظهار داشت: در سال جاري 20 هزار ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته ايم كه براي احداث خانه هاي مقاوم و امن در روستاها هزينه خواهد شد.
تابش تصريح كرد: تمايل براي ماندن در روستاها از زمان اجراي طرح بهسازي و نوسازي مسكن روستايي رو به افزايش است و توانسته استاندارد زندگي در روستاها و مناطق محروم كشور را بالا ببرد.
وي آغاز برنامه بهسازي و نوسازي مسكن هاي روستايي را از سال 85 اعلام كرد و گفت: در كل كشور 3 ميليون و 700 واحد روستايي وجود دارد كه تا به امروز يك ميليون و 400 واحد روستايي براي نوسازي يا بهسازي عقد قرارداد شده و يك ميليون واحد نيز كارشان پايان يافته است.

 



امام جمعه موقت بادرود به رحمت ايزدي پيوست

بادرود- خبرنگار كيهان:
حجت الاسلام والمسلمين رحمت جعفري اريسماني امام جمعه موقت شهر بادرود به ديار باقي شتافت.
حجت الاسلام رحمت جعفري امام جمعه موقت شهر بادرود بعد از مدت ها درد و رنج ناشي از بيماري سرطان كبد سپيده دم روز جمعه در بخش مراقبت هاي ويژه شيراز به رحمت ايزدي پيوست.
اين عالم وارسته و فرهنگي بازنشسته؛ قريب 27 سال عمر بابركتش را در كلاس درس به تدريس علوم ديني و معارف اسلامي گذراند. مرحوم جعفري داراي مدرك كارشناسي ارشد خارج فقه و اصول بود كه مدت هاي فراواني با حجت الاسلام قرائتي در تفسير «نور» همكاري مي كرد. وي علاوه بر تدريس، آثار گرانبها و ارزشمندي از جمله؛ همگامي امام حسين(ع) با قرآن، آيين امر به معروف و نهي از منكر؛ زيبايي هاي عاشورا؛ فاطمه تجلي قرآن؛ امام مهدي(عج) و نمادهاي قرآني؛ دشمن شناسي از ديدگاه قرآن و بر كرانه عاشورا را به اتفاق حجت الاسلام حسن دهشيري امام جمعه سابق بادرود و فعلي اردستان در زمينه علوم ديني و فرهنگ عاشورا تاليف كرد.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ رحمت جعفري اريسماني متولد 1335 در دهستان اريسمان از توابع بخش بادرود در خانواده اي مذهبي و متدين به دنيا آمد. وي سرانجام در سن 55 سالگي بر اثر بيماري كبد دار فاني را وداع كرد. مراسم تشييع وي با حضور انبوه مردم منطقه برگزار و در گلزار شهداي اريسمان به خاك سپرده شد.

 



معاون وزير نيرو خبر داد
استفاده از صندوق ذخيره ارزي براي احداث و بهره برداري از سدهاي كشور

معاون وزير نيرو گفت: بيش از 2/24 ميليارد مترمكعب آب امسال در پشت سدهاي كشور ذخيره سازي شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از چايپاره، محمد حاج رسولي ها روز شنبه در بازديد از آخرين روند پيشرفت اجرايي سد آغ چاي اظهار داشت: اگر چه امسال شاهد كاهش روان آب هاي ورودي به پشت سدها در كشور به علت كاهش بارندگي در سال آبي جاري بوديم و حجم آب ورودي به پشت سدها نسبت به سال قبل سه درصد كاهش داشت اما با مديريت انجام يافته و ساماندهي آب هاي خروجي از سد خوشبختانه امسال تا اين تاريخ حجم آب هاي ذخيره شده نسبت به سال قبل 500 ميليون متر مكعب بيشتر از پارسال است.
وي همچنين در مورد اعتبارات سال جاري اين وزارت براي احداث و بهره برداري سدها و شبكه هاي انتقال آب گفت: امسال براي سدها و شبكه هاي آب كشور 32 هزار ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است كه همان اعتبار سال قبل است اما خوشبختانه دولت امسال اجازه استفاده از تسهيلات دوران مشاركت و صندوق ذخيره ارزي را به وزارت نيرو داده كه با اين اقدام دولت ميزان اعتبارات وزارت نيرو در بخش سد و شبكه به 50 هزار ميليارد مي رسد.
معاون وزير نيرو همچنين به همراه فرماندار چايپاره و مديركل امور آب استان آخرين وضعيت سد آغ چاي و شبكه هاي انتقال آن را مورد بازديد و بازبيني قرار داد تا آن را براي افتتاح آماده سازند.
در اين بازديد معاون وزير نيرو از نزديك در جريان برخي مشكلات شبكه هاي انتقال و نگراني هاي مردم بعضي روستاها كه احتمال عدم بهره مندي از آب سد را داشتند قرار گرفت و براي بهره مندي آنها از آب سد قول صددرصدي داد.
سد آغ چاي با ظرفيت 211 ميليون مترمكعب به همراه قسمتي از فاز اول شبكه انتقال با 700 هكتار مساحت آماده بهره برداري در شهرستان چايپاره است كه به زودي به دست مسئولان كشوري افتتاح مي شود و تاكنون براي اين سد و شبكه آن بيش از يك هزار و 500 ميليارد ريال هزينه شده است.

 



آغاز مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور در اراك

بيست و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور ديروز همزمان با جشن نيمه شعبان در اراك گشايش يافت.
به گزارش ايرنا در اين دوره از مسابقات يكهزار و 100 دانش آموز پسر و يك هزار و 100 دانش آموز دختر عادي، استثنايي و عشايري از 31 استان كشور در هفت پايه مقاطع راهنمايي و متوسطه در رشته هاي قرائت، حفظ، تفسير و مفاهيم و نهج البلاغه با يكديگر به رقابت مي پردازند.
رقابت هاي قرآني پسران دانش آموز كشور با آزمون كتبي رشته تفسير در 11 سالن برگزاري مسابقات اراك آغاز و از عصر يكشنبه نيز رقابت در رشته هاي شفاهي آغاز شد.
هفتاد داور بين المللي و كشوري بر روند برگزاري مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور در اراك نظارت دارند.
بازديد از امامزادگان هفتاد و دوتن ساروق و آشنايي با كربلايي كاظم كريمي ساروقي حافظ بي سوادي كه يك شبه قرآن آموز شد، ديدار از بيت قديمي امام خميني در خمين و تجديد ميثاق با آرمان هاي بنيان گذار جمهوري اسلامي و بازديد از اماكن ديدني اراك از برنامه هاي جانبي اين مسابقات است.
برپايه اين گزارش رقابت هاي قرآني يكهزار و يكصد دانش آموز دختر قرآني سراسر كشور نيز از دوم مردادماه جاري در اراك آغاز مي شود.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اعتبارات فرهنگي سفر استاني رئيس جمهور امسال تخصيص مي يابد

همدان- خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اعتبار فرهنگي سفرهاي استاني رئيس جمهور امسال اختصاص مي يابد.
سيدمحمدحسيني در سفر به شهرستان رزن واقع در استان همدان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهور18درصد از اعتبارات براي فعاليت هاي فرهنگي به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: اين اعتبارات، پنج ساله بوده و از امسال براي اجرا، تخصيص مي يابد.
حسيني همچنين با اشاره به عظمت شخصيت ابوعلي سينا اظهار داشت: در اروپا جنبه ايراني بودن ابن سينا نفي شده و او به عنوان دانشمند عرب معرفي مي شود.
وي يادآور شد: لازم است كه انديشه هاي ابن سينا به عنوان دانشمند ايراني بيش از گذشته به جهان معرفي شود و وزارت ارشاد نيز در اين زمينه آمادگي انجام حمايت هاي مورد نياز را دارد.
حسيني با معرفي آيت الله محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان به عنوان رئيس هيئت امناي بنياد بوعلي سينا گفت: اميدواريم اين بنياد برنامه هاي خود را به نحو مطلوب تري به اجرا درآورد.
وي خاطرنشان ساخت: تأسيس بنياد سيدجمال الدين اسدآبادي نيز در شوراي فرهنگ عمومي كشور تصويب و اساسنامه آن تهيه و ابلاغ شده است و يك فيلم سينمايي نيز با موضوع زندگي اين شخصيت بزرگ ساخته خواهد شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره فعاليت هاي اين وزارتخانه براي ارتقاي سينماي كشور گفت: وزارت ارشاد علاوه بر توجه به فعاليت هاي نرم افزاري از جمله توليد فيلم، توسعه زيرساخت ها و سخت افزاري را در برنامه خود دارد.
وي اعلام كرد: در همين راستا، امسال 29 باب سالن سينما در كشور بازسازي و به بهره برداري مي رسد.

 



معاون وزير نيرو خبر داد بررسي افزايش بهاي آب تا پايان سال جاري

معاون وزير نيرو در امور آب، از بررسي افزايش بهاي آب مصرفي مشتركان تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، محمدرضا عطارزاده در جلسه رسيدگي به امور آب و مناطق سيل زده غرب مازندران با بيان اينكه رويكرد سدسازي بحثي در ذخيره سازي آب در مازندران است، بيان داشت: براي تامين اعتبار مازندران، هفت سدي كه در مازندران در حال احداث است با بهره گيري از اوراق مشاركت، فروش دارايي هاي وزارت نيرو و خريد پساب از مواردي است كه مي تواند در كنار اعتبارات ملي براي سرعت بخشيدن به اجراي پروژه هاي سدسازي تامين اعتبار كند.
وي قانون هدفمندي يارانه ها را تنها افزايش آب بها ندانست و گفت: منظور از هدفمندي جابه جايي يارانه ها است كه تا پايان امسال افزايش ها در ستاد هدفمندي يارانه ها مورد بررسي قرار مي گيرد.
عطارزاده درباره كنترل يخچال ها در ارتفاعات مازندران افزود: يخچال هاي دائمي در ارتفاعات مازندران در حال كنترل است تا با تغييرات جوي موجب خسارت در شهرهاي استان نشود. وي تامين نياز آب مازندران را در ايام كم آبي بارور كردن ابرها عنوان كرد و اظهار داشت: باروري ابرها اثر سوء زيست محيطي ندارد و به دليل شرايط جوي مازندران بارور كردن ابرها گامي موثر در جبران آب در ايام بي آبي است.
معاون وزير نيرو بر ضرورت كنترل حريم بستر رودخانه و دريا تاكيد كرد و افزود: بهره برداري بي رويه از مصالح در بستر رودخانه ها موجب تخريب و جاري شدن سيل در شهرهاي مسير رودخانه مي شود.

 



رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي اعلام كرد
نوسازي 4 هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس تا پايان امسال

رئيس سازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي گفت: اتوبوس ها و ميني بوس هاي با عمر بالاي 25 سال از ناوگان حمل ونقل عمومي كشور خارج مي شوند.
«شهريار افندي زاده» شنبه در حاشيه بازديد از محور كرج - چالوس در گفت وگو با ايرنا افزود: به ازاي هر دستگاه اتوبوس و ميني بوس به ترتيب 150 و 80 ميليون ريال كمك بلاعوض به صاحبان آنها اعطا مي شود.
وي خاطرنشان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 220 دستگاه اتوبوس و 450 دستگاه ميني بوس در ناوگان حمل ونقل عمومي جايگزين وسايل نقليه فرسوده شده و تا پايان امسال نيز يك هزار و 500 دستگاه اتوبوس و دو هزار و 500 دستگاه ميني بوس نوسازي مي شوند.
رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور ادامه داد: در بخش نوسازي كاميون ها نيز طبق تفاهم نامه اي كه بين اين سازمان و ستاد مديريت و حمل ونقل سوخت و شركت هاي خودروساز به امضا رسيده عمل خواهد شد.
افندي زاده گفت: براساس اين تفاهم نامه 14 هزار كاميون با استفاده از تسهيلات، جايگزين كاميون هاي فرسوده خواهد شد.
وي افزود: طرح جديدي نيز بزودي براي نوسازي 20 هزار دستگاه كاميون در ستاد هدفمندي يارانه ها مطرح مي شود كه پس از تصويب اجرايي خواهد شد.
افندي زاده اظهار داشت: براساس اين طرح 60 درصد اين كاميونها توسط شركتهاي داخلي و مابقي بصورت واردات تامين مي شود.
وي خاطرنشان كرد: اعتبار اجراي اين طرح نيز از محل صندوق توسعه ملي در نظر گرفته شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

رسوايي جديد سهام دار اصلي فارسي وان
رسوايي كارمندان رابرت مرداك، مالك شركت نيوز كورپوريشن و از سهام داران فارسي وان، در هك كردن تلفن هاي همراه مردم انگلستان و سرقت اطلاعات شخصي خانواده سلطنتي اين كشور، ابعاد گسترده اي يافته است.
به گزارش صراط نيوز به نقل از پايگاه اينترنتي تلگراف، رابرت مرداك در واكنش به اين موضوع و در مصاحبه با يكي از نشريات متعلق به نيوز كورپوريشن گفت: تنها يك اشتباه جزيي رخ داده است.
سهام دار اصلي فارسي وان افزود: هفته آينده با حضور در پارلمان انگلستان، دروغ هاي منتشر شده عليه امپراطوري رسانه اي اش در ماجراي رسوايي هك كردن تلفن هاي همراه انگليسي ها را به چالش خواهد كشيد.
مرداك 80 ساله كه در ابتداي فاش شدن اين رسوايي، درخواست نمايندگان پارلمان انگلستان را براي ارائه توضيحات رد كرده بود، سرانجام تحت فشارهاي فزاينده افكار عمومي موافقت كرد سه شنبه با حضور در كميته فرهنگ عمومي، رسانه و ورزش پارلمان انگلستان توضيحات خود را ارائه كند.
سناتور باربارا باكسر گفت: مرداك را مي توان بخاطر ادعاهاي مطرح، به كميته سنا احضار و امتياز رسانه اي وي نيز بسته به پيشرفت تحقيقات، مي تواند لغو شود.
اعتصاب خبرنگاران بي بي سي
خبرنگاران «بي بي سي» براي اعتراض به طرح كاهش مشاغل، دست به اعتصابي 24 ساعته زدند.
به گزارش ايسنا، سه هزار خبرنگار راديو و تلويزيون دولتي انگليس روز جمعه به منظور اعتراض به برنامه دولت مبني بر كاهش اجباري مشاغل، به مدت 24 ساعت كار خود را ترك كردند؛ اين حركت موجب بروز بي نظمي هايي در پخش برنامه هاي اين شبكه شد. حدود سه هزار خبرنگار از اعضاي اتحاديه ملي خبرنگاران در اين اعتصاب يك روزه شركت داشتند.
جوانان الجزايري آثار دبوز را به خاطر ديدارش از رژيم صهيونيستي تحريم كردند
در پي تحريم آثار «جمال دبوز» به خاطر ديدارش از رژيم صهيونيستي توسط جوانان الجزايري، فروش فيلم «خارج از قانون» در الجزاير در معرض شكست قرار گرفت.
به گزارش فارس، ديدار «جمال دبوز» بازيگر مشهور فرانسوي مراكشي الاصل از رژيم صهيونيستي موجب عصبانيت مردم الجزاير شده است. روزنامه «وان تو تيري فيفا لالگري» كه داراي 200 هزار مشترك در سراسر جهان است در روزهاي گذشته عكس هايي از ديدار اين بازيگر مشهور از رژيم صهيونيستي منتشر كرد كه در آن از حمايت دبوز از اسرائيل سخن مي گفت. مردم و به ويژه جوانان الجزاير كه اين روزها در سينماهاي خود شاهد فيلم « خارج از قانون» به كارگرداني «رشيد بوشارب» و بازي «جمال دبوز» هستند در پي انتشار اين تصاوير و اخبار خواستار تحريم آثار اين بازيگر فرانسوي شدند. جوانان الجزايري در اين اقدام بازيگر فرانسوي مراكشي الاصل را تلاشي براي ايجاد همزيستي با رژيم صهيونيستي دانسته و آن را توهيني به جهان عرب دانستند.
انتقاد رئيس حوزه هنري
از بي توجهي برخي از مطبوعات به نويسندگان ارزشي
رئيس حوزه هنري با بيان اينكه بايد آثار خوب را به مردم معرفي كنيم، گفت: برخي از روزنامه هاي مشهور براي نقد كتاب هيچ توجهي به نويسندگان ارزشي دفاع مقدس ندارند.
محسن مؤمني، در گفت وگو با توانا افزود: بايد آثار خوب را به مردم معرفي كنيم و بايد اين معرفي ها درست باشد به نوعي وقتي مردم كتاب «دا» را مورد مطالعه قرار مي دهند متوجه مي شوند كه معرفي آن درست بوده است.
وي نقش رسانه ها را در معرفي كتاب به مردم مهم دانست و گفت: ما بايد به سليقه و شعور مردم احترام بگذاريم چرا كه برخي از مطبوعات يك صفحه از صفحات خود را به يك نويسنده و كتاب اختصاص مي دهند اما اتفاقي در امر كتاب و كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه در كشور نمي افتد يعني سليقه آنها با مردم متفاوت است.
«خانه هنرمندان جامعه پزشكي» آغاز به كار كرد
در آخرين روز از جشنواره قرآني، فرهنگي و هنري جامعه پزشكي، خانه هنرمندان جامعه پزشكي كشور با رونمايي از تنديس يادبودي از سوي رئيس كل سازمان نظام پزشكي افتتاح و آغاز به كار نمود.
دكتر سيدشهاب الدين صدر، مصادف با ميلاد حضرت مهدي(عج) با رونمايي نمادين از طرح و لوگوي «خانه هنر» رسماً آغاز به كار خانه هنرمندان جامعه پزشكي كشور را اعلام كرد.
وي در مراسم پاياني نخستين جشنواره قرآني، فرهنگي و هنري جامعه پزشكي، هدف از راه اندازي خانه هنرمندان را شناخت و جذب پزشكان با استعداد در جهت رشد و توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري و پيوند آن با خدمات حوزه سلامت عنوان كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14