(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 مرداد 1390- شماره 19982

براي پاسخ به سؤالات شرعي طلاب جوان در مترو مستقر شدند
آغاز بازديدهاي سرزده از اورژانس بيمارستان ها
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس: اسامي داروهاي وارداتي بي كيفيت اعلام مي شود
متلاشي شدن باند تهيه و توزيع اسكناس هاي تقلبي در بوكان
واريز سهميه اضافي سوخت تاكسيران ها
ستاري: هدفمندسازي يارانه ها به حمايت از ايتام شتاب داده است
مرگ كودك 2 ساله بر اثرسقوط از تراكتور در اراك
سرباز فداكار در بخش مراقبت هاي ويژه بستري شد
كاهش محسوس طلاق در سال 90
دستگيري 10 شرور فراري در قزوين
حوادث كوتاه از كشور
در صورت اعتراض به كرايه ها شهروندان به شوراي شهر مراجعه كنند
هزينه تعويض پلاك خودرو 35 هزار تومان شد
ايست قلبي ورزشكار لرستاني هنگام مسابقه
انفجار بمب دست ساز در خيابان ناصرخسرو سنندج
سرقت مسلحانه از بانكي در روستاي دير



براي پاسخ به سؤالات شرعي طلاب جوان در مترو مستقر شدند

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: گروهي از طلاب جوان در ايستگاه هاي مترو به سؤالات شرعي شهروندان پاسخ مي دهند.
به گزارش فارس قلي ها با بيان اين كه طي هماهنگي هايي با حوزه علميه تعدادي از طلبه هاي جوان آموزش ديده را دعوت به همكاري كرده ايم گفت: قرار است اين افراد در ايستگاه هاي مترو به سؤالات شرعي شهروندان پاسخ دهند و همچنين مشاوره مذهبي خانوادگي نيز به مردم ارايه مي كنند.
وي ادامه داد: اين افراد كاملا آموزش ديده هستند و در مرحله اول در 20 ايستگاه مترو استقرار يافته و در مراحل بعدي در تمامي ايستگاه ها حضور مي يابند.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه تصريح كرد: چند روزي كه كار را آغاز كرده ايم و استقبال شهروندان از اين موضوع خوب بوده است.
به گفته قلي ها، اين طلبه ها از ساعت 7 صبح تا 10 شب پاسخگوي سؤالات ديني شهروندان هستند.

 



تيم ويژه وزير بهداشت دست به كار شد
آغاز بازديدهاي سرزده از اورژانس بيمارستان ها

هيئت ويژه بازرسي وزير بهداشت، عصر شنبه در بازديد از اورژانس بيمارستان هاي رسول اكرم(ص) و مدرس كار خود را آغاز كرد.
اين هيئت كه مركب از 5 تن از مسئولان و اعضاي هيئت علمي است عصر شنبه با حضور سرزده در اورژانس بيمارستان هاي رسول اكرم(ص) و مدرس، مشكلات اين بخش ها را بررسي و نسبت به رضايت مردم از خدمات ارائه شده پرس وجو كردند.
بنابراين گزارش در اين بازديدها مسئولان، رزيدنت ها، پزشكان و پرستاران اين اورژانس ها گزارش هاي مفصلي از چگونگي ارائه خدمات باليني به بيماران به هيئت مذكور ارائه كردند.
اين گزارش حاكيست اعضاء هيئت مذكور نيز رهنمودها و دستورات لازم درخصوص بهتر شدن وضعيت اورژانس ها را به مسئولان آنان ارائه كردند.
در راستاي كسب بيشتر رضايت مردم از خدمات باليني و رفع نواقص و كمبودهاي اورژانس بيمارستان هاي كشور هيئتي 5 نفره از سوي وزير بهداشت، به عنوان هيئت بازرسي ويژه از اين پس به تمام اورژانس بيمارستان هاي تهران و كشور به صورت سرزده سركشي مي كنند.
به گفته وزير بهداشت كيفيت كار اورژانس ها در اعتباربخشي مراكز درماني تاثير بسزايي داشته و در صورت مشاهده كوتاهي يا تخلف در اين مراكز با متخلفان برخورد صورت مي گيرد.

 



عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس: اسامي داروهاي وارداتي بي كيفيت اعلام مي شود

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت تاييد مستنداتي درباره نداشتن كيفيت داروهاي وارداتي، رسما آن را منتشر مي كنيم.
«حسين حسني بافراني» روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: داروهاي وارداتي بيشتر از كشورهاي آرژانتين، اروگوئه و آمريكاي جنوبي به ايران وارد مي شود كه براساس گزارشهاي غيررسمي، بدون كيفيت و اكثرا به صورت قاچاق هستند.
نماينده مردم نايين در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كميسيون بهداشت در حال تهيه مستنداتي درباره داروهاي بدون كيفيت وارداتي به كشور است.
وي يادآور شد: در صورت تاييد مستندات درباره نداشتن كيفيت داروهاي وارداتي از اين كشورها، رسما آن را منتشر مي كنيم.
حسني در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد: در صورت كاهش نرخ دارو در كشور، قاچاق دارو به كشور صورت نمي گيرد.
وي تاكيد كرد: اين مهم با برنامه ريزي و تمهيدات لازم از سوي دست اندركاران فراهم مي شود.
وي همچنين انحصاري بودن توليد دارو را يكي از معضلات اين صنعت دانست و گفت: بايد به دنبال ايجاد زمينه اي براي توليد و شكستن انحصار دارو خاصه داروهاي بيوتكنولوژي از طريق رايزني با كشورهاي مطرح در صنعت دارو باشيم.
حسني همچنين خواستار تشكيل كميته اي براي ايمني داروهاي توليدي و وارداتي شد تا مردم از آرامش نسبي در تهيه دارو برخوردار شوند.
وي در عين حال از كيفيت دارو ابراز نارضايتي كرد و افزود: بايد كيفيت دارو خاصه توليد داخل را به سمت ايده آل برسانيم تا نيازي به واردات داروهاي باكيفيت پايين نباشيم.

 



متلاشي شدن باند تهيه و توزيع اسكناس هاي تقلبي در بوكان

اروميه- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي بوكان گفت: باند تهيه و توزيع اسكناس ها جعلي و تقلبي در بوكان متلاشي شد.
سرهنگ جهانپور افزود: در پي كسب خبري مبني بر اينكه افرادي در بوكان اقدام به جعل اسكناس و مدارك هويتي مي كنند ماموران پليس اطلاعات و اماكن عمومي با فعاليت هاي پليسي اين باند را شناسايي و در اين زمينه دو نفر را دستگير كردند.
وي گفت: از اين افراد 103 قطعه اسكناس يكصد دلاري، 13قطعه ايران چك 500 هزار ريالي، 75 قطعه ايران چك يك ميليون ريالي، 454 قطعه اسكناس 20 هزار ريالي به همراه ابزار و ادوات جعل اسكناس و مهرهاي ادارات دولتي كه براي جعل مدارك هويتي استفاده مي كردند به دست آمد.
وي اضافه كرد: از اين افراد همچنين هفت فقره گواهينامه و سه فقره شناسنامه جعلي هم كشف شده است.فرمانده انتظامي بوكان تصريح كرد: اين باند همچنين در خريد و فروش سلاح غيرمجاز دست داشته و از اين افراد دو قبضه سلاح به دست آمده است.
جهانپور افزود: متهمان پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

 



واريز سهميه اضافي سوخت تاكسيران ها

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از واريز سهميه اضافي سوخت تاكسيران ها خبر داد.
به گزارش فارس فض الله اسلامي با بيان اين كه سهميه اضافي سوخت تاكسي ها از روز شنبه به كارت هاي آنان واريز شده است گفت: سهميه سوخت تاكسي هاي 300 ليتري 360 ليتر شده و همچنين سهميه تاكسي هاي 500 ليتري 600 ليتر شده است.
به گفته مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران، حدود 20 درصد سهميه سوخت تاكسيران ها اضافه شده است.
وي ادامه داد: رانندگان قبلا وقتي ميزان سوخت 400 توماني خودروهايشان به اتمام مي رسيد مجبور بودند سوخت 700 توماني استفاده كنند كه اين كار مقرون به صرفه نبود.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر مشكل برطرف شده و رغبت رانندگان براي جابه جايي مسافر بيشتر شده است.

 



ستاري: هدفمندسازي يارانه ها به حمايت از ايتام شتاب داده است

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد تعداد يتيم تحت پوشش كميته امداد را 250هزارنفر اعلام كرد.
سعيد ستاري در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه سطح مشاركت هاي مردمي در برخي از استان هاي كشور به طور ويژه اي رشد كرده است، تأكيد كرد: به عنوان مثال ميزان مشاركت ها در آذربايجان حدود 13 درصد و در تهران حدود 20 درصد افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: به رغم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، سطح كمك هاي مردمي كاهش نيافته است به طوري كه طرح هايي كه براي جلب مشاركت هاي مردمي برنامه ريزي شده بود به طور كامل اجرا شده است.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد به اجراي طرح كوثر در استان ها اشاره كرد و افزود: در اين طرح، كميته امداد با همكاري خيرين هزينه هاي زندگي دختران و پسران در آستانه ازدواج را تأمين مي كند.
وي افزود: در ماه مبارك رمضان بنا داريم با اجراي طرح ها و جشن هاي پيش بيني شده سطح كمك ها را نسبت به ديگر ماه هاي سال افزايش دهيم و عوايد آن را به سرعت در اختيار خانواده هاي نيازمند قرار دهيم.
ستاري بيان داشت: جشن رمضان در تهران در نمايشگاه بين المللي برگزار خواهد شد و در همين راستا بنا داريم ايتامي كه حامي ندارند را حامي يابي كنيم ضمناً اينكه غرفه هايي را نيز براي حمايت از زندانيان در اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است.

 



مرگ كودك 2 ساله بر اثرسقوط از تراكتور در اراك

كودك دو ساله اي بر اثر سقوط از تراكتور در يكي از روستاهاي اراك جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك به نقل از معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي، مرگ كودك دو ساله بر اثر سقوط از تراكتور در روستاي گوار به ماموران كلانتري 16 اراك اطلاع داده شد.اين گزارش مي افزايد: اين كودك دو ساله به همراه پدرش سوار بر تراكتور شده بود كه حين حركت از روي تراكتور سقوط و به شدت مجروح شد كه متاسفانه حين انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.

 



سرباز فداكار در بخش مراقبت هاي ويژه بستري شد

سرباز فداكاري كه حين نجات3 نفر از شهروندان آسيب ديده در تصادف دچار حادثه شده بود به دليل وخامت حال در بخش مراقبت هاي ويژه بستري شد.
به گزارش فارس وحيد جمشيدي جوان 24 ساله اي كه حين نجات 3 نفر از شهروندان گرفتار شده در يك خودروي تصادفي به علت تصادف بعدي دچار حادثه شد به علت وخامت حال به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل شد.
جمشيدي سرباز ارتش شامگاه شنبه 25 تير در مسير عزيمت به شمال كشور در حوالي اتوبان تهران- قم شاهد يك تصادف بود.
اين سرباز فداكار با توقف خودروي خود در حاشيه اتوبان سراسيمه به كمك شهرونداني كه در خودروهاي سانحه ديده محبوس شده بودند شتافت.
وي پس از نجات آخرين فرد سانحه ديده بر اثر برخورد يك پرايد كه با سرعت زياد با وي تصادف كرد به شدت از ناحيه مهره هاي گردن مجروح شد.
همچنين راننده خودروي پرايد به دليل نامعلوم قصد فرار از محل تصادف را داشت كه در اين حين از روي پاي اين سرباز رد شد و اين بار وحيد از ناحيه پا نيز مجروح شد با اين وجود راننده خودروي پرايد با تلاش ساير شهروندان دستگير شد.
گفتني است اين سرباز اكنون در بيمارستان شهداي 7 تير بستري است و يكي از پزشكان از بالا بودن هزينه درمان و عمل جراحي وي خبر داده است.

 



محزون اعلام كرد
كاهش محسوس طلاق در سال 90

مديركل دفتر آمار اطلاعاتي جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور از كاهش، افزايش طلاق در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
علي اكبر محزون در گفت وگو با مهر در مورد آمار طلاق افزود: براساس آمارهاي موجود در سه ماه اول امسال 33 هزار و 782 فقره طلاق در كشور به ثبت رسيده كه استان هاي تهران با 7 هزار و 310 فقره و خراسان رضوي با 3 هزار 391 فقره و اصفهان با يك هزار و 315 فقره طلاق در رتبه هاي اول تا سوم قرار دارند.
به گفته وي، استان ايلام با ثبت 135 فقره طلاق داراي كمترين آمار طلاق در ميان استان هاي مختلف كشور طي ماه هاي فروردين، ارديبهشت و خرداد امسال بوده است.
مديركل دفتر آمار اطلاعاتي جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور تاكيد كرد: در سال گذشته 137 هزار و 200 فقره طلاق و در سال 88 نيز 125 هزار و 747 فقره طلاق به ثبت رسيده اين در حالي است كه رشد طلاق در سال 89، 1/9 درصد و در سال قبل آن 13 درصد بوده است.
محزون با اشاره به اين كه در سال گذشته به ازاي هر 5/6 ازدواج يك طلاق به ثبت رسيده، گفت: آمار طلاق نسبت به سال قبل افزايش داشته اما رشد طلاق طي مدت روند كاهشي را به همراه داشته است.

 



رئيس پليس امنيت عمومي استان قزوين خبر داد
دستگيري 10 شرور فراري در قزوين

قزوين-خبرنگاركيهان:
رئيس پليس امنيت عمومي استان قزوين از دستگيري 10 نفر از اراذل و اوباش فراري قزوين خبر داد.
رضا محتشمي در نشست خبري بيان كرد: اوايل تيرماه امسال سه نفر از اراذل و اوباش سابقه دار با وجود تذكرهاي قبلي پليس به آنها و خانواده هايشان مبني بر لزوم رعايت قوانين، با هم درگير شدند.
وي ادامه داد: اين درگيري كه در نتيجه خصومت شخصي بين اين سه نفر روي داد به استفاده از يك سلاح جنگي و يك سلاح شكاري غيرمجاز منتهي شد كه در ادامه با ايراد خسارت به يك واحد صنفي و مجروح شدن دو عابر پياده به پايان رسيد.
محتشمي عنوان كرد: عوامل اطلاعاتي پليس با بررسي هاي لازم سرانجام در 28 تيرماه جاري اين سه نفر را در يكي از روستاهاي شمالي كشور شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه دستگير كردند.
محتشمي اعلام كرد: اين سه نفر كه سن آنها 19 تا 25 سال است پس از دستگيري، تحويل مراجع قضايي شدند و پرونده اتهامي آنها با موضوع نزاع دسته جمعي، تيراندازي، استفاده از سلاح گرم و سرد، فروش موادمخدر و غيره در دست بررسي است.
وي افزود: در پرونده ديگري مأموران يگان امداد پليس در 12 ارديبهشت سال جاري به يك دستگاه سمند مشكوك و به آن دستور ايست دادند، اما اين خودرو متواري كه در نهايت با تيراندازي پليس، خودرو مذكور متوقف شد ولي يكي از متهمان مجروح و ديگري گريخت.
رئيس پليس امنيت عمومي استان قزوين يادآور شد: در ادامه ماموران پليس متهم فراري را در يكي از شهرهاي استان هاي غربي كشور شناسايي و دستگير كردند.
وي خاطر نشان كرد: ماموران پليس در بررسي هاي خود دريافتند متهم فراري در سال 1383 نيز حين قاچاق كالا و در پي دستور پليس با زير گرفتن ماموران، يكي را مجروح كرده و مامور ديگر به درجه رفيع شهادت نائل شده است.
محتشمي تاكيد كرد: پرونده اين متهمان با موضوع قاچاق مشروبات الكلي و كالاي قاچاقي است كه كشف و ضبط شده است.
رئيس پليس امنيت استان قزوين، دستگيري 6 نفر را كه در يك درگيري خياباني در سال گذشته در قزوين موجب نابينايي و تخليه چشم فردي شده بودند را از ديگر اقدامات پليس در چند روز گذشته برشمرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري توزيع كننده طلاي تقلبي
نيشابور- خبرنگار كيهان: پس از دريافت شكايتي مبني بر وقوع چند فقره كلاهبرداري در طلا فروشي هاي نيشابور، ماموران پليس آگاهي اين شهرستان موفق شدند عامل تهيه و توزيع طلاهاي تقلبي و كم عيار از قبيل گردنبند و النگو را شناسايي و دستگير كنند.
كشف انواع سلاح
اوز- خبرنگار كيهان: معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان از كشف و ضبط 70 قبضه انواع سلاح جنگي و شكاري غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.علي محمد اميري افزود: اين سلاح هاي غيرمجاز به صورت خود معرف، احضار و بازرسي از ابتداي سال جاري تاكنون به دست آمده است.وي اضافه كرد: همچنين 10نفر از دارندگان سلاح غيرمجاز دستگير شدند.
قاچاقچي در دام پليس
رشت- فارس: فرمانده نيروي انتظامي استان گيلان از دستگيري عامل توزيع موادمخدر در اين استان خبر داد و گفت: از اين قاچاقچي مقدار 199 كيلوگرم حشيش كشف شده است. ابراهيم قائد رحمتي افزود: اين مواد افيوني در كاميون تره بار جاسازي شده بود.
پلمب 2 كارگاه
تبريز- فارس: مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي از پلمب دو كارگاه توليد خوراك دام و طيور غيرمجاز در سطح استان به دليل نداشتن پروانه بهداشتي خبر داد و اظهار داشت: با هرگونه توليدكننده خوراك دام و طيور غيرمجاز فاقد پروانه برخورد جدي و قانوني خواهيم كرد. زنديه همچنين اظهار داشت: چند كارگاه غيرمجاز ديگر در سطح استان توسط اكيپ هاي كنترل و نظارت بهداشتي اداره كل شناسايي و پرونده آنها به مراجع قضايي براي اخذ دستور پلمب ارسال شده است.
جمع آوري سي دي غيرمجاز
بندرعباس- فارس: سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان از جمع آوري بيش از 9 هزار سي دي محصولات غيرمجاز سمعي و بصري طي سه ماه نخست امسال در بندرعباس خبر داد.
انوشيروان پيشدار گفت: اين محصولات غيرمجاز با همكاري پليس اداره نظارت بر اماكن عمومي، پليس امنيت اخلاقي و كلانتري ها جمع آوري و پس از اعلام نظر اين اداره كل به مراجع قانوني براي رسيدگي ارائه شده است.وي تصريح كرد: محصولات غيرمجاز سمعي و بصري پس از طي مراحل قانوني در پايان هر سال با حضور نمايندگان مراجع قضايي و امنيتي امحاء مي شود.
غرق شدن در دريا
محمودآباد- فارس: به دليل بي توجهي به هشدارهاي مسئولان و شنا در محدوده غيرطرح سالم سازي دريا و همچنين مواج بودن دريا، جوان 20 ساله خوزستاني در درياي محمودآباد غرق شد.
اين جوان كه به همراه سه تن از دوستان خود براي تفريح به شمال سفر كرده بود در مكاني كه از محدوده طرح سالم سازي دريا خارج بودو ناجيان غريق و نيروهاي امدادي در آنجا حضور نداشتند به شنا كردن مشغول بود كه به دليل مواج بودن دريا و عدم مهارت در شنا كردن بر اثر يك موج سنگين به اعماق آب رفت و غرق شد.
كشف سيگار قاچاق
بجنورد- فارس: فرمانده انتظامي اسفراين گفت: 7 هزار و 740 نخ انواع سيگارت در اين شهرستان كشف شد.
قربانعلي داوطلب افزود: در همين رابطه 6 نفر متهم دستگير و همراه كالاهاي مكشوفه تحويل مقامات قضايي شدند.

 



در صورت اعتراض به كرايه ها شهروندان به شوراي شهر مراجعه كنند

معاون عمراني استاندار تهران با تاكيد بر اين كه استانداري با افزايش نرخ كرايه ها از اول مخالف بوده گفت: شهروندان معترض به نرخ كرايه ها به شوراي شهر مراجعه كنند.
به گزارش برنا محمدرضا محمودي گفت: استانداري تهران از ابتدا با مصوبه شوراي شهر مبني بر افزايش نرخ حمل و نقل عمومي مخالفت كرد و تمام تلاش خود را براي اجرايي نشدن آن به كار برد.
وي در ادامه افزود: با توجه به اين مطلب كه اجراي مصوبه افزايش نرخ كرايه حمل و نقل به طور كامل به شوراي شهر واگذار شد، از اين رو اعضاي شوراي شهر تهران نيز به عنوان نمايندگان منتخب مردم مدافع حقوق مردم هستند، بر اين اساس در اين بخش تصميم گيرنده نهايي شوراي شهر معرفي شده است.
معاون عمراني استاندار تهران با اشاره به اين مطلب كه اين افزايش نرخ با وجود مخالفت استانداري با اصرار شوراي شهر مصوب شد، خاطرنشان كرد: مردم مي توانند در صورت وجود اعتراض به شوراي شهر تهران مراجعه كنند.

 



هزينه تعويض پلاك خودرو 35 هزار تومان شد

براساس قانون بودجه سال 90 هزينه تعويض پلاك خودرو 35هزار تومان تعيين شد.
به گزارش فارس، براساس قانون بودجه سال 90 برخي از تعرفه هاي خدمات راهنمايي و رانندگي افزايش يافت و در سراسر كشور لازم الاجراست.
براساس قانون و برابر رديف درآمدي 140114 تعرفه واگذاري و تعويض پلاك خودرو 350 هزار ريال و موتورسيكلت 120هزار ريال است.
همچنين طبق رديف درآمدي 140102 به ازاي هر سال تعويق در تعويض گواهينامه رانندگي فاقد اعتبار 50 هزار ريال و در ازاي صدور و تعويض دفترچه كنترل سرعت 200 هزار ريال از رانندگان دريافت مي شود.

 



ايست قلبي ورزشكار لرستاني هنگام مسابقه

در اتفاقي نادر قهرمان لرستاني حين مسابقه فينال قهرماني كشور دچار ايست قلبي شد و جان به جان آفرين تسليم كرد.
به گزارش مهر، مربي تيم كيوكوشين كاراته استان لرستان در اين رابطه اظهار داشت: در مسابقات قهرماني كيوكوشين كاراته قهرماني كشور كه در تهران برگزار شد، محمودرضا صادق نيا كاراته كاي با سابقه لرستاني در برگزاري مسابقه فينال وزن منهاي 90 كيلوگرم دچار ايست قلبي شد و درگذشت.
سيد حبيب الله موسوي اظهار داشت: مرحوم صادق نيا 18 سال سابقه ورزشي داشت و ظرف اين مدت 10 عنوان در مسابقات كشوري كسب كرده بود.
وي افزود: پيكر اين قهرمان ارزنده لرستاني در خرم آباد به خاك سپرده شد.

 



فرماندار خبر داد
انفجار بمب دست ساز در خيابان ناصرخسرو سنندج

فرماندار سنندج عصر ديروز از انفجار يك بمب دست ساز در يكي از خيابان هاي اين شهر خبر داد.
فرماندار سنندج در گفت وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران از انفجار بمبي دست ساز در يكي از خيابان هاي اين شهر در بعد از ظهر يك شنبه خبر داد و گفت: افراد ناشناس با قرار دادن مواد منفجره در يك بطري نوشابه كه در سطح زباله جاسازي شده بود، منجر به ايجاد انفجار در بلوار كردستان- خيابان ناصرخسرو در اين شهر شد.
ولي الله ميرزايي اصل افزود: اين انفجار خسارتي نداشته اما مسئولان امنيتي شهرستان در حال پيگيري موضوع هستند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، برخي منابع مي گويند اين انفجار در نزديكي يادمان باشگاه افسران سنندج و در پشت يك اتوبوس راهيان نور بوده است.

 



سرقت مسلحانه از بانكي در روستاي دير

سارقان مسلح با حمله به بانك صادرات شهنيا از توابع شهرستان دير مقاديري وجه نقد را به سرقت بردند.
به گزارش خبرنگار فارس از بوشهر، بنا به گزارش منابع محلي و كاركنان بانك، ظهر ديروز دو نفر مسلح كه صورت هاي خود را پوشانده بودند وارد بانك صادرات روستاي شهنيا بخش بردخون شدند و بخشي از موجودي بانك را به سرقت بردند.
گفته شده اين افراد كه مسلح به سلاح كلاشينكف بودند بدون درگيري اقدام به سرقت پول هاي موجود در بانك كردند كه رقم دقيق سرقت شده مشخص نيست اما گفته مي شود بيش از 120 ميليون ريال به سرقت رفته است. سارقان با موتورسيكلت محل را ترك كرده اند.
تحقيقات وسيعي براي شناسايي و دستگيري افراد مذكور در حال انجام است.
سرقت مسلحانه از بانكها و ديگر مكانها در شهرستان دير و به ويژه بخش بردخون بي سابقه بوده و اين اقدام موجب تعجب مردم اين منطقه شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14