(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 مرداد 1390- شماره 19982

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه كسي پشت در است ؟! (يادداشت روز)
ديدار اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي با آيت الله مهدوي كني
لولو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد: روابط تهران - پكن بيش از پيش ارتقا مي يابد
محسن رضايي بر شايستگي كميته 8+7 اصولگرايان با محوريت آيت الله مهدوي كني تاكيد كرد
كمدي يارگيري اپوزيسيون يا تراژدي نفوذ وزارت اطلاعات؟! (خبر ويژه)
لباس شخصي هايي كه دريايي از آب را بر آتش آشوب ما ريختند (خبر ويژه)
همه سايه مرا با تير مي زنند اما با موسوي و كروبي هم مسيريم (خبر ويژه)
وزارت خارجه آمريكا: نبايد خود را قرباني بدنامي اين سازمان تروريستي كنيم (خبر ويژه)
غرب در فروش تسليحات دچار بازي دو سر ضرر شده است (خبر ويژه)



چه كسي پشت در است ؟! (يادداشت روز)

1-چه عيبي دارد كه اين يادداشت را با نقل يك داستان -بخوانيد افسانه- آغاز كنيم؟! اين داستان را همه كساني كه سن و سالي از آنها گذشته است، شنيده و به خاطر دارند. ماجراي معروف «شنگول و منگول و حبه انگور»! و گرگي كه در آرزوي دريدن آنها هر روز به حيله اي متوسل مي شد. زمينه همه ترفندها يكسان بود و ظاهر آنها متفاوت و رنگارنگ. گرگ درنده براي ورود به خانه شنگول و منگول و حبه انگور ناچار بود خود را به جاي مادر آنها جا بزند، يك روز با تقليد صداي مادر، روز ديگر، با پنهان كردن پنجه هاي تيز و... ترفندهاي گرگ اگرچه دردسر آفرين بود و تا مرز فريب نهايي پيش مي رفت ولي، آنطور كه پدر بزرگ ها و مادربزرگ هاي خدابيامرزمان تعريف مي كردند، هيچيك از آن ترفندها به نتيجه نمي رسيد، امروزه، اما در عصر مدرنيته و پيشرفت هاي الكترونيك، آن داستان به يك لطيفه تبديل شده است و نسل كنوني، داستان ياد شده را با تغيير بخش پاياني آن مي شنوند. «آقا گرگه پشت در ايستاد و زنگ زد. شنگول و منگول و حبه انگور پرسيدند كيه؟ و آقا گرگه در حالي كه با هزار زحمت، صداي خود را تغيير داده بود گفت؛ منم، مادرتون، در را باز كنيد! و پاسخ او قهقهه بلند خنده بود و صدايي كه مي گفت؛ آقا گرگه! خجالت بكش! برو پي كارت! حالا ديگه ما آيفون تصويري داريم»!
2-انگاره سازي- IMAGE MAKING- يكي از كارآمدترين شگردها در عمليات رواني است. اهميت اين شگرد و ضريب تاثير آن به اندازه اي است كه بسياري از نظريه پردازان و اساتيد جنگ نرم، اين شگرد را موضوع اصلي عمليات رواني مي دانند و به گفته؛ «مارك دافيلد»؛ «ترفندهاي عمليات رواني هنگامي كارساز و موثر تلقي مي شوند كه خروجي آن، قبولاندن يك انگاره به فرد، جمعيت و يا جامعه حريف باشد.» و اما، «انگاره»، تصوير غيرواقعي از يك «واقعيت» است كه مديران جنگ نرم مي كوشند آن را به جاي واقعيت در ذهن حريف جاي داده و به او بقبولانند. فرد يا افرادي كه تحت تاثير اين شگرد قرار گرفته و «انگاره» را به جاي «واقعيت» پذيرفته اند، واقعيت ها را آنگونه مي پندارند كه به آنان القا شده است و نه آنگونه كه واقعا هست. گفتي است كه «شستشوي مغزي»
-BRAIN WASHING- يكي از زيرمجموعه هاي انگاره سازي است.
به عنوان مثال، «تقلب در انتخابات»، خيانت به رأي مردم است و همه وجدان هاي پاك از خيانت در امانت بيزارند. بنابراين، اگر فرماندهان جنگ نرم - در نمونه مورد مثال، جين شارپ، جرج سوروس، ريچارد رورتي، جان كين و... كه سوروس دو ملاقات خصوصي با خاتمي داشته و رورتي و جان كين به ايران سفر كرده و با مدعيان اصلاحات، جلسات طولاني داشته اند- بتوانند از يك انتخابات سالم و مومنانه، تصويري مخدوش ارائه داده و «انگاره تقلب» بسازند، مي توانند از كساني كه اين انگاره را باور كرده اند براي اعتراض و مخالفت با نتيجه انتخابات بهره كشي كنند. در اين حالت افراد معترض -انگاره پذيرها و نه مديران صحنه- به چيزي اعتراض مي كنند كه وجود خارجي ندارد و فقط يك انگاره است. حضرت اميرعليه السلام در كلامي حكيمانه به اين وارونگي در برداشت- انگاره- اشاره داشته و مي فرمايند «شماري از مردم، دشمن جهل خويش هستند» يعني با چيزي دشمني مي كنند كه برداشت و تصوير غلطي از آن دارند.
3- باطل السحر انگاره، عمليات روشنگرانه حريف است. چرا كه روشنگري مستدل و مستند، تار و پود انگاره را از هم مي پاشد و «واقعيت» آنگونه كه هست رخ مي نمايد و مديران عمليات رواني را به گوشه رينگ مي كشاند. «ريچارد رورتي» فيلسوف بلندآوازه آمريكايي و از رهبران بخش عمليات سري سازمان سيا در جنگ هاي نرم- SOFT WAR- كه در سال هاي مياني دهه 80 و قبل از انتخابات رياست جمهوري به ايران سفر كرده و با سران جبهه مدعي اصلاحات، ملاقات هاي طولاني داشت، به مديران انگاره ساز توصيه مي كند كه هرگز به پيشنهادهاي حريف براي مناظره، بحث و يا نشست براي بررسي ابعاد انگاره و راستي آزمايي درباره آن تن ندهند! دقيقاً همان دستورالعملي كه سران فتنه به كار گرفتند و از هرگونه مواجهه با آنچه مي توانست دروغگويي آنان را درباره «انگاره تقلب» فاش كند، پرهيز كرده و به گفته رورتي، فقط به تكرار ادعاي تقلب پرداختند.
4- نظريه پردازان عمليات رواني تقريباً اتفاق نظر دارند كه عمر انگاره كوتاه است و در صورتي كه حريف به روشنگري دست زده و حالت انفعالي نداشته باشد، انگاره خيلي زودتر از نقطه پايان عمر كوتاه خود، فرو مي ريزد و در اين حالت دو رخداد با احتمال بسيار زياد اتفاق مي افتد. اول؛ بازگشت «انگاره پذيران» به واقعيت و دوم؛ رسوايي انگاره سازان و بي اعتمادي انگاره پذيران به آنها. اين دو رخداد در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 خيلي زودتر از آنچه دشمن تصور مي كرد اتفاق افتاد و در پي روشنگري هاي نظام و بصيرت برگرفته از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، جماعتي كه روز 25 خرداد 88 در پي انگاره تقلب در انتخابات و زمينه سازي هاي قبلي فتنه گران به ميدان آمده بودند، با حركتي پرشتاب از اطراف فتنه گران پراكنده شدند تا آنجا كه در فاصله اي كوتاه پس از آن و در فراخوان هاي مشترك سران فتنه و رسانه هاي آمريكايي و اسرائيلي و انگليسي، جز معدودي به ميدان نيامدند و در حماسه 9 دي، آخرين ميخ بر تابوت فتنه 88 كوبيده شد. از سوي ديگر سران پيدا و پنهان فتنه با رسوايي بزرگ دروغگويي و خيانت و وطن فروشي روبرو شدند تا آنجا كه بسياري از عوامل حلقه دوم فتنه به خارج از كشور گريخته و پرده نفاق از چهره فرو انداختند و يا پس از بازداشت به خيانت و جنايت خود اعتراف كردند و...
همين جا، اشاره به اين نكته ضروري است كه سران اسمي فتنه نظير موسوي و كروبي و خاتمي و حلقه هاي بعدي آنها هيچ كدام در قد و قواره اي نيستند كه طراح فتنه 88 تلقي شوند. آنها افراد دست چندمي هستند كه به علت دارا بودن زمينه خيانت از سوي دشمنان بيروني شكار شده و به خدمت گرفته شده بودند. اين عده حتي درك نمي كردند كه وقتي آمريكا و متحدانش طي سه دهه گذشته با بهره گيري از همه توان خود نتوانسته اند به قول حضرت امام(ره) عليه انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي برخاسته از آن هيچ غلطي بكنند از دست چند آدم دم دستي مانند آنها، هيچ كاري ساخته نيست.
5- اين روزها با نزديك شدن زمان انتخابات مجلس نهم، نگاهي به جبهه مشترك فتنه گران 88 و جريان انحرافي كه بار ديگر با حمايت آشكار بيروني به صحنه آمده اند، درس آموز و عبرت انگيز است. درباره اين جبهه مشترك - منهاي برخي از مدعيان اصلاحات كه به وطن فروشي و خيانت آلوده نشده اند- اشاره اي گذرا و كوتاه به چند نكته ضروري است و براي پيشگيري از اطاله كلام، شرح و بسط بيشتر را به بعد مي گذاريم. انشاءالله الرحمن.
الف: سران اين جبهه مشترك به وضوح مي دانند كه در ميان توده هاي عظيم مردم كمترين جايگاهي ندارند و به علت ننگ پاك نشدني وطن فروشي و همراهي با بيگانگان، مورد نفرت و انزجار ملت هستند و اين انزجار و نفرت را بارها - از جمله در حماسه 9 دي 88- به چشم ديده و به گوش شنيده اند. به همين علت است كه تصميم گرفته اند با چراغ خاموش وارد انتخابات شوند و به قول خودشان «نامزدهاي سفيد»! معرفي كنند. گفتني است كه سران جبهه مدعي اصلاحات از چند سال قبل به دليل حضور وفادارانه و خدمات پرحجم و بي نظير اصولگرايان در مراكز تصميم ساز و سياست پرداز نظام، با رويكرد منفي مردم روبرو شده بودند تا آنجا كه در جريان انتخابات مجلس هشتم از فهرست 30 نفره «ياران خاتمي» در تهران فقط آقاي عليرضا محجوب كه بيشتر چهره كارگري داشت به مجلس راه يافت. اين ماجرا مربوط به قبل از فتنه 88 بود و به آساني مي توان حدس زد كه بعد از فتنه 88 نامزدهاي مورد حمايت فتنه گران در صورت شناسايي از سوي مردم- كه دشوار نيست- با چه رويكردي روبرو خواهند شد. و اما، با توجه به اين نكته، چرا خاتمي و برخي ديگر از عوامل نشان دار فتنه 88 درباره انتخابات مجلس نهم و حضور احتمالي در آن اظهارنظر مي كنند؟ به پاسخ اين سؤال كه انگاره سازي ناشيانه اي است، در همين نوشته، خواهيم پرداخت.
ب: ترانه دوصدايي اين جبهه مشترك با ترجيع بند دوگانه «در انتخابات شركت مي كنيم» و «در انتخابات شركت نمي كنيم» فقط يك «جنگ زرگري» است. آنها به يقين در انتخابات شركت كرده و رأي خود را به صندوق ها خواهند ريخت چرا كه، درباره سلامت انتخابات كمترين ترديدي ندارند. بنابراين، اگرچه به ظاهر و به گونه اي ناشيانه «شرط» مي گذارند و افراد ساده لوحي نظير امام جمعه محترم فلان منطقه حومه تهران مي گويد «مردم بايد سلامت انتخابات را با تمام وجود احساس كنند»! ولي به قول آقاي مسعود بهنود؛ اگرچه گفته بوديم انتخابات را تحريم مي كنيم ولي شركت كرديم، چون يك رأي هم يك رأي است! و اساساً به اعتراف آقاي تاجزاده! با توجه به ساختار قانوني جمهوري اسلامي، تقلب در انتخابات امكان پذير نيست.
ج: «شرط گذاري» برخي از سران فتنه براي شركت در انتخابات از روي استيصال و ناشي از تناقض شكننده اي است كه با آن روبرو هستند، وگرنه به خوبي مي دانند كه ملاك قانون است. اما اين شرط گذاري مضحك با چه انگيزه اي صورت مي پذيرد؟
اول؛ سران و عوامل فتنه با مطرح كردن «شرط» در پي آن هستند كه خيانت برملا شده خود در فتنه 88 را به انگاره جعلي تقلب در انتخابات محدود كنند و از اين طريق ساير جنايات مشهود خويش را تحت الشعاع قرار دهند.
دوم؛ فتنه گران با اسم رمز تقلب در انتخابات وارد فتنه شده اند و اكنون كه در پي شكست و رسوايي قصد عقب نشيني دارند، اگر سلامت انتخابات را تاييد كنند با اين پرسش روبرو خواهند شد كه چرا انگاره تقلب را به ميدان آوردند؟ و چنانچه سلامت انتخابات را زير سؤال ببرند، سؤال بعدي آن است كه چرا از شركت در انتخاباتي سخن مي گوئيد كه سلامت آن را زير سؤال مي بريد؟! پيش كشيدن خنده دار «شرط» براي فرار از اين تناقض شكننده است.
6- اكنون به پاسخ اين پرسش نزديك مي شويم كه جبهه مشترك ياد شده با وجود اطمينان از ناكامي خود در انتخابات مجلس نهم، چرا وارد صحنه اي شده است كه شكست ديگري در پي دارد؟ پاسخ آن است كه اين حركت، يك ترفند از نوع «انگاره سازي» است و فتنه گران در پي آن هستند كه؛ از يكسو، پايان قطعي عمر سياسي خود را با اين «انگاره» انكار كرده و تلقي موجوديت خويش را به اذهان القا كنند و از سوي ديگر با فرض و انگاره «حضور» زمينه اي براي تفرقه افكني در ميان اصولگرايان داشته باشند. به بيان ديگر؛ جبهه مشترك فتنه 88 و جريان انحرافي، برخلاف آنچه ادعا كرده و با انگاره سازي دنبال مي كنند از رويكرد مردم نااميدند و ورود خود به خانه ملت را با تابلوي اصلي ناممكن دانسته و به عنوان نقطه هدف در پي آن نيستند، بلكه، تنها اميدواري آنان به ايجاد تفرقه در صف اصولگرايان است. توضيح بيشتر در اين باره و نيز درباره نقش هريك از دو جريان فتنه و انحرافي و نقاط پيوند آنها با يكديگر را به بعد موكول مي كنيم با اين پيش بيني قطعي كه چهره واقعي فتنه گران و جريان انحرافي از پشت آيفون تصويري- ترجمان بصيرت مثال زدني مردم- به وضوح ديده مي شود.
حسين شريعتمداري

 



گزارش خبري
ديدار اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي با آيت الله مهدوي كني

سرويس سياسي-
3 تن از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي با آيت الله مهدوي كني ديدار كردند تا برخي سوءتفاهم هاي شكل گرفته منتفي شود.
پس از اعلام تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي اولين واكنشي كه از سوي كميته وحدت اصولگرايان (يا 8+7) منتشر شد، موضع گيري آيت الله مهدوي كني بود.
آيت الله مهدوي كني روز پنج شنبه طي اظهاراتي در جمع روحانيون تهران، ضمن فراخواندن اصولگرايان به اتحاد و همدلي از آنها خواسته بود كه از ايجاد تشكل هاي جديد كه باعث تفرقه مي شود، خودداري نمايند.
اعضاء جبهه پايداري انقلاب اسلامي كه روز پنجشنبه ششم مرداد را روز برگزاري اولين همايش خود با حضور مدعوين ويژه اي چون آيت الله مصباح و آيت الله خوشوقت اعلام كرده بود، پس از اين تصميم گرفت رايزني و ديدارهايي را با ايشان داشته باشد.
از سوي ديگر اخبار حاكي از آن است كه هدف از اين رايزني ها احتمالاً اعلام اين نكته است كه جبهه پايداري در چارچوب گروه 8+7 فعاليت خواهد كرد. آيت الله مصباح يزدي اعلام كرده است كه در صورت عدم حضور و موافقت آيت الله مهدوي كني وي هم در اولين همايش جبهه پايداري شركت نخواهد كرد.
روز گذشته اخباري منتشر شد مبني بر اينكه آيت الله مهدوي كني اولين اجازه ملاقات را به اعضاء جبهه پايداري داده و قرار شده كه آقايان صادق محصولي، روح الله حسينيان، مرتضي آقاتهراني با وي ديدار و گفتگو كنند و ضرورت ايجاد چنين تشكلي را اعلام نمايند.
آنچه كه از محتواي سخنان اعضاي مؤسس جبهه پايداري برمي آيد فعاليت اين جبهه بر محور اتحاد اصولگرايان و دفاع از اصول انقلاب اسلامي و ولايت فقيه و مرزبندي آشكار و شفاف با جريان انحرافي و فتنه گران خواهد بود.
برخي منابع ديروز نوشتند: براساس تأكيد آيت الله مصباح و آيت الله خوشوقت، مرز جبهه پايداري انقلاب اسلامي را سه ضلع تبعيت كامل از ولايت فقيه و مرزبندي با جريان هاي فتنه و انحرافي تعيين مي كند و هر فرد يا جرياني كه ملتزم به اين مرزها باشد؛ يعني رابطه خود را با خداوند بر ميزان اخلاص و با مردم بر سنجه صداق و خدمت و با رهبري اطاعت و تبعيت قرار دهد، جبهه پايداري خود را با آن همگرا و هم افزا مي داند كه همين موضوع، زمينه هاي وحدت در اولين صحنه عمل سياسي يعني انتخابات پيش روي مجلس را بيشتر مي كند و برخلاف تبليغات نادرست آگاهانه يا ناآگاهانه برخي از جريان ها كه مي خواهند اين تشكل را نوعي انشقاق و ضد وحدت معرفي كنند، اين جبهه وحدت زا خواهد بود.
وحدت اصولگرايانه
عملاً محقق شده است
در همين حال يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تشكيل كميته 15 نفره اصولگرايان گفت: از نظر بنده امروز در شرايطي كه كميته 15 نفره تشكيل شده وحدت اصولگرايان هم عملاً محقق شده است.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: با تشكيل كميته 15 نفره كاري كه بايد در زمينه وحدت اصولگرايان انجام مي شد، عملاً انجام شده است ولي در عين حال اين امكان هم وجود دارد كه برخي هم حرف هاي ديگري بزنند اما اين حرف ها هم قابل رفع هستند.
ابراهيمي با بيان اينكه امروز شخصيت هاي برجسته اي همچون آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي در صحنه وحدت اصولگرايي حاضر هستند، ادامه داد: اگر گروه هاي اصولگرا قصد فعاليت انتخاباتي دارند، مي توانند ذيل كميته 15 نفره قرار گرفته فعاليت كنند.
نماينده مردم تهران همچنين اظهار داشت: زماني كه جريان، يك اصل از حركتي را قبول مي كند، قطعاً مشكلي پيش روي اين جريان نخواهد بود.
لاله افتخاري عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس هم تنها عامل تحقق وحدت را فعاليت زير چتر كميته 15 نفره اصولگرايان دانست و گفت: چتر كميته 15 نفره بسيار فراگير و گسترده است، به نحوي كه تقريباً همه اصولگرايان مي توانند ذيل آن قرار گرفته و فعاليت كنند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه اظهار داشت: كميته 15 نفره اصولگرايان تنها محور تحقق وحدت ميان اصولگرايان است و اگر محور ديگري در نظر گرفته شود، هرگز وحدت حاصل نخواهد شد.
افتخاري تنها عامل تحقق وحدت را قرار گرفتن در زير چتر كميته 15 نفره دانست و تصريح كرد: اگر گروهي بخواهد در كنار اين كميته فعاليت كند، هرگز وحدت اصولگرايان محقق نخواهد شد.

 



لولو (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: علي افشاري، يكي از اعضاي سابق و فراري دفتر تحكيم وحدت كه مدتي است در ميان اپوزيسيون به همكاري با وزارت اطلاعات متهم شده است براي اثبات اين كه مدحي شماره 2 نيست بدجوري به تته پته افتاده است.
گفت: حالا هست يا نيست؟!
گفتم: من چه مي دانم؟ بايد ديد خودش چه مي گويد؟
گفت: خودش چند نفر ديگر را آدرس داده و به احتمال همكاري آنها با وزارت اطلاعات اشاره كرده ولي گفته است كه خودش اينكاره نيست!
گفتم: ولي يكي از اعضاي اپوزيسيون مي گويد افشاري در يك مكالمه تلفني با مدحي گفته بود كه احتمال دارد بعد از پايان تحصيلاتش به ايران بازگردد!
گفت: با آن همه خيانت و همكاري با موساد چگونه مي خواهد به ايران برگردد؟!
گفتم: اي بابا! اين كه كاري نداره!روي در اداره امور نفوذي هاي وزارت اطلاعات نوشته ؛«لولو مي فرستيم ، هلو تحويل مي گيرم».
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
روزنامه هاي دوم خردادي به طور همزمان از قول آقاي لاريجاني رئيس محترم مجلس تيتر كرده اند كه تورم بوجود آمده ناشي از بد اجراء كردن طرح هدفمند كردن يارانه ها توسط دولت مي باشد ولي كيست كه نداند اگر هم به فرض چنين باشد دولت هم مي تواند بگويد به خاطر بد تصويب كردن قانون طرح هدفمند كردن يارانه ها توسط نمايندگان در مجلس مي باشد. دولت قانوني را كه مجلس تصويب كرده اجرا مي كند. مگر سفارش و توصيه مكرر و موكد رهبر معظم انقلاب نيست كه مسئولين و سران قوا موجب تنش در جامعه نشوند. پس چرا خلاف عمل مي كنند.
احمدزاده
¤ اگر چنانچه دفاع از جان و ناموس را بصورت قانون درآورده و ابلاغ كنند جنايت كاران و مزاحمين نواميس مردم، احساس امنيت نمي كنند.
0875---0915
¤ هرگاه مسئولين با يكديگر مشاجره مي كنند و موجب تنش در جامعه مي شوند آمار جرم و جنايت بالا مي رود. آيا بهتر نيست به جاي تسويه حساب با يكديگر به منافع ملي كشور فكر كنند.
3318---0913
¤ چگونه با عدالت جور در مي آيد كه افراد پولدار جامعه مانند قشر مستضعف از يارانه دولت برخوردار باشند و فرقي بين فقير و ثروتمند در اين مورد وجود نداشته باشد.
3531---0913
¤ از مسئولين مربوطه درخواست مي شود طرحي را به مجلس ارايه نمايند كه نمايندگان محترم پس از بررسي و تصويب آن ، دادگاه ويژه رسيدگي به جرائم خاص اراذل و اوباش با قضات شجاع تشكيل و كمتر از يك هفته به جرايم آنها رسيدگي و به سزاي اعمال ننگين خود برسند نه اينكه با اطاله دادرسي چندين ساله هم مجرم و هم مضروب از ياد افراد جامعه رفته باشند و باز هم شاهد اقدامات مشابهي از سوي اراذل و اوباش باشيم و امنيت خانواده هاي ايراني و متدين به مخاطره بيفتد.
جمعي از هموطنان تهراني
¤ اگر قوه قضائيه به موقع و قاطعانه با سران فتنه برخورد مي كرد امروز شاهد آن نبوديم كه يكي از اين سران خيانتكار با وقاحت تمام براي انتخابات شرط و شروط بگذارد.
سوري
¤ محمد خاتمي از سران فتنه اخيرا گفته است سخت نگران سست شدن بنيادهاي ديني مي باشد. واقعا انسان چه قدر رو مي خواهد كه چنين دروغ هايي را به زبان بياورد؟ ايشان اگر نگران سست شدن بنيادهاي ديني در جامعه بود فردي مثل مهاجراني با آن تفكر بي بندوبار را براي مسئوليت وزارت ارشاد در دولت خود انتخاب نمي كرد و موارد متعدد ديگر از اين دست.
عليمرداني
¤ ملت مصر بايد هوشيار باشند و بدانند فرماندهان نظامي اين كشور با پول قابل توجهي كه از آمريكايي ها گرفته اند اجازه نمي دهند انقلاب مصر با سرعت خود جلو برود. بنابراين بايد اين مانع را نيز از سر راه پيروزي انقلاب خود بردارند.
يك پيام
¤ حال كه تصميم گرفته شده با حذف چهار صفر از پول كشور واحد جديدي براي پول انتخاب شود هرچه در اين مورد كار كارشناسي صورت بگيرد بهتر خواهد بود. اين نگراني وجود دارد كه در اثر بي دقتي نام جديدي كه انتخاب مي شود به هنگام مخفف خواندن آن كه در بين ايرانيان مرسوم است معني بدي بدهد و باعث شرمساري گردد.
گل رنگي
¤ با توجه به اينكه تهران در رتبه اول شهرهاي آلوده كشورمان قرار دارد شايسته است مردم توجه ويژه اي به حفظ سلامت خود داشته باشند كه يكي از راههاي حفظ سلامت استفاده از شير سالم پاستوريزه است كه متأسفانه با برداشتن يارانه آن استفاده براي عموم مثل گذشته تقريباً غيرممكن است و شاهد كاهش 40درصدي مصرف آن هستيم. شايسته است مسئولين تدبيري براي حل اين مشكل بينديشند.
يحيي سادات
¤ براساس مصوبه مجلس و ابلاغ آن توسط رئيس جمهور محترم در تاريخ 17/1/90 براي اجراي ماده 13 در مورد پرداخت حقوق آزادگان كه از 36ماه تا 10 سال در اسارت بعثي ها بوده اند. متأسفانه با گذشت بيش از سه ماه از ابلاغ رياست محترم جمهور هنوز هم اين ماده اجرا نشده است از هيئت دولت و نمايندگان مجلس درخواست مي شود نسبت به الزام مديران براي اجراي اين ماده اقدام نمايند.
جمعي از آزادگان
¤ هر روز متأسفانه ساعتها آب منطقه گلستان اهواز قطع مي شود با وجود گرماي بالاي 50 درجه مردم واقعاً در مضيقه اند مسئولين امر رسيدگي نمايند.
3735---0916
¤ برخي از مسئولان تامين اجتماعي مي گويند قصد دارند معوقات حقوق از ابتداي امسال بازنشستگان را به جاي پول نقد، به صورت سهام پرداخت كنند. قديمي ها مي گفتند «يك سير جگركه سفره قلمكار نمي خواهد.» مگر مبلغ آن چه قدر است كه بخواهند تبديل به سهام كنند. پول بدهند تا به زخم مخارج زندگي مان بزنيم.
فاطمه زرندي
¤ خشكسالي پنج ساله اخير در شهرستان بوانات درختان 500 ساله را خشك كرده است. ناراحت از اين هستيم كه هيچ مسئولي تا حال زحمت بازديد از اين اوضاع را به خود نداده و رسانه ها هم كاري نكرده اند.
9635---0917
¤ آزاده و جانباز هستم. بنويسيد بنياد شهيد به بهانه بازنشسته بودنم خدمات درماني را متوقف كرده است واقعاً مستاصل شده ام كه با هزينه هاي سنگيني كه براي درمان خود مي كنم چه بكنم.
3318---0913
¤ اي كاش در شهرستان قم يك صدم سخت گيري هايي را كه در مورد مغازه هاي سوهان فروشي مي كنند در خصوص غرفه هاي واگذار شده در پارك سوار رودخانه وجود داشت موارد غيربهداشتي كاملاً در جلو چشم مشتريان شهرستاني انجام مي گيرد و اعتراض ها هم به جايي نمي رسد.
يك سوهان فروش قم
¤ لطفاً از مسئولين روابط عمومي ها سؤال شود چرا به مشكلات مردم در ستون كيهان و خوانندگان پاسخ نمي دهند و يا پاسخ ها اصلاً قانع كننده نيست؟ آيا اين است توجه به راي مردم.
4061---0917
¤ از وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل فرهنگيان حق التدريسي كه بيمه تامين اجتماعي را انتخاب كرده اند ولي سابقه آنها مدنظر قرار نمي گيرد اقدام نمايند.
8451---0916
پاسخ امور اطلاع رساني و تبليغات شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
با عنايت به مطلب مندرج در آن روزنامه در تاريخ 13/04/1390، پيرامون «كم كاري خط فرحزاد ميدان صنعت» به اطلاع مي رساند: با عنايت به اين كه بررسي موضوع عدم سرويس رساني در خطوط (فرحزاد ميدان صنعت و تامين اجتماعي- ميدان صنعت) مستلزم اطلاعات تكميلي مي باشد، لذا خواهشمند است به خواننده محترم اعلام فرمائيد جزئيات موضوع از جمله ساعت و تاريخ مورد نظر را به وسيله شماره تلفن 1888 اعلام تا پيگيري لازم مقدور گردد.»
پاسخ امور اطلاع رساني و تبليغات شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
با عنايت به مطالب مندرج در روزنامه در تاريخ 12/04/1390، پيرامون «مانيتورهايي با جملات انگليسي در اتوبوس هاي بي آر تي» به اطلاع مي رساند: كليه مانيتورهاي موجود در اتوبوس هاي جمعي مجهز به برنامه نمايشگر فارسي مي باشند كه در فواصل زماني معين در معرض ديد مسافران قرار مي گيرد. علي ايحال چنانچه اتوبوس خاصي مورد نظر شهروند محترم مي باشد اطلاعات تكميلي از قبيل شماره اتوبوس، روز، ساعت را به وسيله تلفن 1888 اعلام تا ضمن بررسي، در صورت عدم وجود برنامه فارسي نسبت به اين امر اقدام گردد.»

 



در پيامي به همتاي چيني خود تاكيد كرد
احمدي نژاد: روابط تهران - پكن بيش از پيش ارتقا مي يابد

رئيس جمهور كشورمان در پيامي به هوجين تائو همتاي چيني خود ابراز اطمينان كرد كه همكاري هاي رو به گسترش تهران - پكن در پرتو اراده مشترك رهبران دو كشور بيش از پيش ارتقاء خواهد يافت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در پيامي به هوجين تائو همتاي چيني خود با تبريك فرا رسيدن چهلمين سالگرد برقراري روابط سياسي بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين ابراز اطمينان كرد كه همكاري هاي رو به گسترش تهران - پكن در پرتو اراده مشترك رهبران دو كشور بيش از پيش ارتقاء خواهد يافت.
متن كامل پيام محمود احمدي نژاد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي هوجين تائو
رئيس جمهوري خلق چين
مايلم صميمانه ترين تبريكات خود را به مناسبت فرا رسيدن چهلمين سالگرد برقراري روابط سياسي بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين به جناب عالي و دولت آن كشور ابراز نمايم.
اطمينان دارم روابط مستحكم ايران و كشور بزرگ چين كه بر اساس حسن تفاهم و تامين منافع متقابل بنا گرديده و همواره توسعه يافته است، در آينده نيز در پرتو اراده مشترك رهبران دو كشور، بيش از پيش گسترش و تعميق خواهد يافت.
روابط ايران و چين به عنوان دو حوزه بزرگ تمدني جهان، به هزاره پيش از ميلاد باز مي گردد كه در فراز و نشيب هاي حوادث تاريخي، همواره سير صعودي خود را حفظ كرده است. اين روابط و مراودات چند هزار ساله، پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با رويكرد و افق روشن، تقويت و در تمامي ابعاد سياسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي گسترش يافت.
سلامتي و موفقيت جناب عالي و بهروزي و سربلندي دولت و ملت بزرگ چين را آرزومندم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران

 



محسن رضايي بر شايستگي كميته 8+7 اصولگرايان با محوريت آيت الله مهدوي كني تاكيد كرد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن قدرداني از تلاش هاي آيت الله مهدوي كني پيشنهادات خود را براي وحدت هر چه بيشتر اصولگرايان ارائه داد.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله مهدوي كني را شخصيت بزرگي معرفي كرد و اظهار داشت: آيت الله مهدوي كني مي تواند جبهه اصولگرايي را تقويت و ارتقاء بخشد.
وي ادامه داد: نبايد عده اي با حركت هاي افراطي خود، باعث دغدغه بزرگاني مثل ايشان شوند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آيت الله مهدوي كني با فداكاري به عرصه سياست قدم گذاشته است، اظهار داشت: بايد قدر اين فداكاري را دانست.
رضايي با بيان اينكه از همه دوستانم خواسته ام كه به ايشان كمك كنند، اظهار داشت : براي رفع دغدغه هاي ايشان، تا حد توان كمك خواهيم كرد.
وي با اعلام اينكه جمعي كه با محوريت آيت الله مهدوي كني دور هم جمع شده اند افراد شايسته اي هستند، افزود: اگر اضافه شدن افرادي به اين جمع، تصميم گيري اصولگرايان را سخت مي كند نبايد به اضافه شدن افراد جديد اصرار كرد ولي اين مساله هم نبايد بهانه اي براي كنار گذاشتن بقيه اصولگرايان از تصميم گيري ها شود.
رضايي ادامه داد: پيشنهادم اين است كه در اين صورت لزومي ندارد كه اعضاي ( 8+7 ) تنها نماينده يك جريان باشند بلكه هر كدام از پانزده نفر مي توانند نماينده چند جريان باشند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افرود: «اصرار بر تعلق اين پانزده نفر به جريان هاي خاص مي تواند نوعي قوم گرايي را تقويت كند در حاليكه اگر هر كدام از آقايان، نماينده چند جريان باشند اصولگرايي تفسير عملي و واقعي به خود مي گيرد و سهم خواهي حذف مي شود.»
رضايي خاطرنشان كرد : به نظر من تمام پانزده نفر مي توانند نماينده همه جريانات اصولگرا باشند و براي اينكه هر شخص و جرياني بتواند نظرات خود را به درون كميته منتقل كند مي تواند يكي از اعضاي فعلي را به عنوان نماينده خود تعيين كند.
وي در اين گفت وگو كه سايت شخصي اش آن را منتشر كرده، افزوده است: مهم تعامل و مشاركت همه جريانات اصولگرا در تصميم گيري هاست و اين مساله بدون حضور در كميته ( 8+7 ) امكان پذير نيست.
رضايي پيشنهاد داد: حضور در كميته يا به صورت نماينده اختصاصي صورت گيرد يا نماينده عام به اين معني كه هر فردي از كميته، بتواند نماينده چند جريان سياسي از اصولگرايان باشد.

 



كمدي يارگيري اپوزيسيون يا تراژدي نفوذ وزارت اطلاعات؟! (خبر ويژه)

يكي از اصلاح طلبان خارج نشين كه متهم به همكاري با وزارت اطلاعات شده، اپوزيسيون جمهوري اسلامي را متهم به بلاهت و زودباوري كرد.
علي افشاري به تازگي از سوي برخي گروهك هاي مقيم خارج متهم شده كه به همراه برخي افراد مشابه نظير احمد باطبي، موسوي خوئيني، حقيقت جو، محمد تهوري، فخرآور، داودي مهاجر مأموريت نفوذ در نهادهاي ضدانقلابي آمريكا و معطل كردن آنها را داشته است. اما افشاري متقابلاً ضمن بازخواني ماجراي نفوذي هايي نظير مدحي نوشت: اگر نيروهاي خارج از كشور در مواجهه با چهره هاي جديد از جوگيري برخوردهاي شتابزده و بهره برداري هاي تبليغاتي فاصله بگيرند و به بررسي منصفانه و مطالعه سوابق افراد بها بدهند و توجه و حمايت شان را براساس اصول درست و محتاطانه سامان بدهند، فضا براي جولان فرصت طلب ها سخت تر مي شود.
وي خاطرنشان كرد: بررسي رفتار بخشي از نيروهاي سياسي در كشور نشان مي دهد كه آن ها به محض رؤيت يك نيروي سياسي جديد كه به خارج آمده است و احساس همسويي با موضع سياسي وي، بلافاصله و بدون شناخت روي خوش نشان مي دهند و سعي مي كنند فرد نامبرده را وارد پروژه هاي سياسي خود كنند يا با تبليغ براي وي فرصتي براي خود خلق كنند، اما اكثر تجربه هاي پيشين نشان مي دهد عمر اين روابط كوتاه است و حتي پس از مدتي به تنش و اختلاف مي انجامد. يكي از نتايج اين برخورد عجولانه و عدم رعايت معيارهاي اصولي ايجاد توهم در ذهنيت فرد جديد و خودبزرگ بيني است كه در نهايت پتانسيل وي را تباه مي سازد.
داماد داودي مهاجر به مدل سياسي معيوب در ميان اپوزيسيون پرداخت و در سايت راديو زمانه نوشت: «در اين مدل كه نتايج منفي به بار آورده، معمولاً فرد يا افراد پولدار فاقد تجربه سياسي جذب شده اند كه در عين حال آرزوها و آمال تحقق نيافته زيادي براي نقش آفريني سياسي داشته اند. سپس جمع معدودي از فعالان و نمايندگان گروه هاي سياسي را گرد آورده اند كه به هيچ وجه نماينده جامعه سياسي مخالفان خارج از كشور نبوده اند، سپس با مذاكره با احزاب خارجي افراطي و حضور در پارلمان هاي خارجي به جذب برخي از دولتمردان غربي پرداخته اند و در نهايت با جمع اين عناصر به صورتي خودخوانده و غير دموكراتيك يا مدعي تشكيل رهبري مردم براي سقوط جمهوري اسلامي شده اند، يا خود را در قالب منجي ايرانيان معرفي كرده اند و يا دولت در تبعيد تشكيل داده اند!».
وي تصريح كرد: اين شكل فعاليت كه در برخي موارد حالت كميك نيز پيدا كرده است خود تبديل به مانعي براي تعاملات مثبت بين پاره هاي مختلف اپوزيسيون درآمده است.
گفتني است چند سال قبل يكي از كارشناسان وزارت اطلاعات طي سخناني در جمع دانشجويان دانشگاه تهران گفته بود، اگر علي افشاري به ايران بازگردد، تنها به جرم بالا كشيدن موجودي انجمن اسلامي كه نزد وي بود و نامبرده آن را صرف رهن يك خانه در خيابان ايتاليا براي يكي از نزديكان خود كرده بود محاكمه خواهد شد. اين كارشناس وزارت اطلاعات به اين پرسش كه آيا افشاري به جرم همكاري با اپوزيسيون محاكمه نمي شود؟ پاسخي نداده بود.




 



لباس شخصي هايي كه دريايي از آب را بر آتش آشوب ما ريختند (خبر ويژه)

«طبيعي است هر نافرماني مدني همراه با تلفات است ولي ما بدون اينكه به نتيجه اي برسيم هم تلفات داديم، هم سركوب شديم و هم سركوفت خورديم. اين بازي دو سر باخت براي اپوزيسيون بود.»
اين تحليل را پايگاه گويانيوز منتشر كرد و با حمله به اصلاح طلبان نوشت: خاتمي و همراهانش 8 سال قدرت را در دولت و مجلس در دست داشتند و در آخر دو دستي مناصب را تقديم كردند. آنچه سر اپوزيسيون آمد نتيجه بي تدبيري و بي جرئتي اصلاح طلبان بود.
اين رسانه ضد انقلابي حماسه 9 دي 1388 را به «دريايي از آب كه بر آتش ريخته شد» تشبيه كرد و نوشت: اصلاح طلبان نتوانستند ميخ قدرت خود را در 18 تير ماه 1378 محكم بر زمين نظام بكوبند. تنها حركت شبيه به هجدهم تير ماه سال 78 را در عاشوراي 88 شاهد بوديم كه آن هم نهايتاً با «حيدر، حيدر» گفتن لباس شخصي ها جمع شد و دريايي از آب بر اين آتش تازه شعله گرفته، ريخته شد. روزهاي ديگر و اعتراض هاي مقطعي ديگر كه اصلاً نيازي به اشاره ندارند. ما بايد به طور منظم بي نظمي ايجاد مي كرديم.
نويسنده گويانيوز مجدداً با بي كفايت توصيف كردن اصلاح طلبان مي نويسد: گزينه هاي تكراري، مظلوم نمايي چندش آور و گير كردن بين شركت كردن يا نكردن در انتخابات مجلس تمام حركتي است كه از آنها شاهد بوديم و هستيم. آيا واقعاً عقل هيچ كس به هيچ كاري نمي رسد؟ ما بچه بوديم، سركردگان و مدعيان سياست كه بزرگ بودند. هم اكنون خاتمي يكي به نعل و يكي به ميخ مي زند.
گفتني است گويانيوز در حالي مشي فتنه گران مدعي اصلاحات را چندش آور مي خواند كه طي 8 ماهه فتنه و آشوب، با شدت و حدت تمام از آنان حمايت مي كرد.

 



همه سايه مرا با تير مي زنند اما با موسوي و كروبي هم مسيريم (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي شازده ناكام! براي چندمين بار از دست اندركاران فتنه و اغتشاش حمايت كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه «شما بارها در مصاحبه هاي خود بر حمايت از رهبران جنبش سبز تاكيد كرديد، آيا واقعا شما حاضر به همكاري با آقايان موسوي و كروبي هستيد؟ و اعتراضات ايشان را به رسميت مي شناسيد؟» گفت: بله، اين را قبلاً هم اعلام كردم و بار اول كه اين سوال اخص از من شد در يك برنامه اي از صداي آمريكا بود كه اين سوال از من شد و من به اين شكل پاسخ دادم كه من با هر كسي كه امروز من جمله آقايان كروبي و موسوي و هر كسي كه امروز پذيراي اين اصل شد كه ما در جست وجوي يك راه حل واقعي در ماوراي نظام در قالب يك آلترناتيو سكولار باشيم هيچ مشكلي براي همكاري ندارم كما اينكه ممكنه از ايدئولوژي ها و سليقه هاي مختلفي باشند. آن چه كه نمي توانم همكاري داشته باشم كساني هستند كه همچنان به دنبال اصلاح نظامي اصلاح ناپذير هستند.
به گزارش «راديو كوچه» (از رسانه هاي ضدانقلابي خارج كشور» در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه شما فعال عمل نكرديد و منفعل بوده ايد، اظهار داشت: در اين فعاليت 31 ساله بدون اغراق بگويم تنها چيزي كه در زندگي داشتم، فكر و دغدغه ايران بود و به غير از آن كار ديگري و چيز ديگري را انجام ندادم. اما متاسفانه در طول اين 31 سال امكان اطلاع رساني درباره آنچه انجام داده ام را نداشته ام. ضمن اينكه خيلي ببخشيد از اين اصطلاح استفاده مي كنم، سايه من را با تير مي زدند.
شاهزاده ناكام خانواده پهلوي در اوج معركه گيري ضد انقلاب در سال 88 و همراهي موسوي و كروبي با آنها نيز تصريح كرده بود اكنون من و موسوي در يك تقاطع تاريخي مهم به هم رسيده ايم.
دي ماه سال گذشته به دنبال خودكشي مشكوك عليرضا پهلوي (برادر رضا پهلوي) اين گمانه به طور جدي در ميان محافل اپوزيسيون مطرح شد كه رضا پهلوي به قصد بالا كشيدن اموال نامبرده، مقدمات خودكشي او را فراهم كرده است.

 



وزارت خارجه آمريكا: نبايد خود را قرباني بدنامي اين سازمان تروريستي كنيم (خبر ويژه)

گزارش همراه با نظرسنجي وزارت خارجه آمريكا، از نفرت عميق مردم ايران نسبت به سازمان تروريستي منافقين حكايت مي كند.
در حالي كه ماه هاست برخي لابي هاي تندرو و صهيونيستي درصدد زمينه سازي براي حذف نام سازمان مجاهدين خلق (منافقين)، از فهرست گروه هاي تروريستي در واشنگتن هستند، گزارش وزارت خارجه آمريكا به نكات جالب توجهي درباره جايگاه منافقين نزد افكارعمومي ايرانيان پرداخته است. اين گزارش كه مربوط به دو ماه پيش (مي2011) است، تاكيد مي كند: هيچ حمايت مردمي از سازمان مذكور وجود ندارد و بايد گفت ايرانيان در صورت لزوم به مقابله با آن و نه حمايت اقدام مي كنند. هرگونه حمايت آمريكا از مجاهدين بشدت به سابقه آمريكا در بين ايرانيان لطمه زده و احساسات ضدآمريكايي ايرانيان را برخواهد انگيخت. نجات يافتگان از اين سازمان به عنوان فرقه اي ياد مي كنند كه اعضاي سابق خود را مجازات مي كند. سران مجاهدين خلق براي كساني كه سعي در فرار داشته اند حكم اعدام صادر كرده اند.
در متن گزارش وزارت خارجه آمريكا آمده است: اين گزارش از جمع بندي دريافت هاي بخش «ديدبان هاي ايران» در وزارت خارجه آمريكا و مصاحبه هاي افسران بخش كنسولي سفارتخانه هاي كشور كه در ارتباط روزمره با ايرانيان هستند بدست آمده است. منظور از سفارتخانه ها، مراكز اصلي ذيربط همچون مراكز آنكارا، باكو، برلين، دوبي و استامبول مي باشند.
در متن گزارش آمده است: اطلاعات از دو بخش از جامعه ايرانيان داخل كشور و خارج و همچنين تحليلگران است. اين اطلاعات به تحقيق نشان مي دهند كه سازمان مجاهدين خلق هيچ گونه پايگاه مردمي در داخل ايران ندارد. ايرانياني كه اين سازمان را مي شناسند تنفرشان از آن را بيان مي سازند و اين بخصوص بخاطر همكاري آنها با صدام حسين در جنگ هشت ساله ايران و عراق است. قريب به اتفاق ايرانياني كه در اين نظرسنجي مورد مصاحبه قرار گرفته اند به گفتار مجاهدين خلق و طرفداري آنها از حقوق بشر و دموكراسي باور ندارند. اين حتي شامل نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي نيز مي گردد كه بوضوح مي گويند دولت موجود در ايران را به دولتي كه مجاهدين خلق در آن حضور داشته باشد ترجيح مي دهند. بسياري از ايرانيان در پاسخ هاي خود مي گويند هرگونه حمايت آمريكا از مجاهدين خلق، بشدت به درجه محبوبيت آمريكا در ميان مردم عادي ايران و حتي در ميان كساني كه مخالف دولت كنوني هستند صدمه خواهد زد و احساسات ضد آمريكايي را افزايش خواهد داد.
در همين حال شادي صدر از همكاران فراري نشريات زنجيره اي كه اكنون با گروهك شيرين عبادي (نامزد سازمان منافقين براي جايزه نوبل) همكاري مي كند، اذعان كرد كه حتي در كشورهاي غربي نيز كسي جرئت حمايت علني از اين گروه را ندارد هر چند كه غربي ها به سران اين سازمان حمايت و پناه داده اند.
صدر در هافينگتون پست به ماجراي فرار يكي از اعضاي منافقين از كشور اشاره كرده و مي نويسد: با اينكه كميسارياي عالي سازمان ملل، با درخواست پناهندگي وي موافقت كرد و او نيز شرايط پناهندگي را داشت، اما به خاطر وابستگي قبلي اش به سازمان مجاهدين خلق، هيچ كشوري حاضر نشد او را بپذيرد. در سال 2008 دولت آمريكا نيز با درخواست پناهندگي او به خاطر عضويتش در سازمان مجاهدين خلق، مخالفت كرد. دولت هاي اروپايي نيز از آمريكا تبعيت كرده و درخواست پناهندگي او را رد كردند.
وي با اذعان به نمايشي بودن قيد نام «سازمان» در فهرست گروه هاي تروريستي در كشورهاي غربي مي افزايد: تراژدي اينجاست كه ممنوعيت دولت هاي غربي در مورد سازمان مجاهدين تنها بر زندگي افراد عادي سازمان تاثير منفي داشته و شامل حال سران و اعضاي رده بالاي آن كه آشكارا در عمليات تروريستي شركت داشته اند، نشده است. افراد رده بالاي سازمان مجاهدين خلق، امروز دور از برزخ پناهندگان، در فرانسه و آمريكا، زندگي راحتي دارند و با مصونيت كامل به زندگي ادامه مي دهند.
خاطر نشان مي شود دولت عراق بر تخليه پادگان نظامي اشرف از سوي گروهك تروريستي منافقين تاكيد دارد. حميد ابياتي نماينده عراق در سازمان ملل به تازگي تصريح كرد كه اعضاي اين سازمان بايد تا پايان سال 2011 (اوايل دي ماه جاري) عراق را ترك كنند.
با توجه به سوابق تروريستي و وحشيانه منافقين، هنوز هيچ كشوري جرئت نكرده رسما تروريست هاي ياد شده را در خاك خود بپذيرد.

 



غرب در فروش تسليحات دچار بازي دو سر ضرر شده است (خبر ويژه)

يك روزنامه چاپ آلمان تصريح كرد فروش سلاح به رژيم سركوبگر سعودي غيراخلاقي و غيرانساني اما درعين حال منفعت محور است هرچند كه بعدها ممكن است همين سلاح ها مانند ايران و عراق به دست اسلامگرايان مخالف غرب بيفتد.
فايننشال تايمز آلمان مي نويسد: افكار عمومي ما ناراحت است از اينكه دولت آماده است به عربستان سعودي و آنگولا اسلحه بفروشد. زيرا اين دولت ها دموكراتيك نيستند و از اين گذشته عربستان سعودي دولتي خودكامه است كه در آن مخالفان سياسي و زنان سركوب مي شوند و همان دولتي است كه از طريق نظاميانش كمك كرد تا اعتراض هاي مردم بحرين به ظن اين كه ايران هم در سازماندهي آن نقش داشته، سركوب شود. اما از طرف ديگر حاكميت سعودي يكي از باوفاترين متحدان غرب در جهان عرب است. عربستان به آمريكا در هر دو جنگ اين كشور عليه ديكتاتور عراق (صدام) پايگاه داد و با اسلامگرايان در يمن مبارزه مي كند. اين رژيم خود را قطب مخالف حكومت بنيادگراي ايران مي داند كه تمام منطقه را بي ثبات مي كند. (عراق و افغانستان و لبنان و سوريه و بحرين). اين روزنامه مي افزايد: دلايل خوب اخلاقي وجود دارد كه به عربستان سعودي تانك هاي لئوپارد را نفروشند. و دلايل منطقي زيادي هم وجود دارد كه حتي با تحويل سلاح كمك كرد كه عربستان سعودي با ثبات بماند و بتواند منافع راهبرديش را كه منافع ما هم هستند در صورت لزوم به كرسي هم بنشاند. چرا كه اسرائيل هم هيچگونه مخالفتي با تحويل تانك ها نكرده است. دولت اسرائيل همتاي عربستاني خود را بيشتر متحد مي داند زيرا هر دو كشور در موضوع ايران منافع يكساني را دنبال مي كنند. بنابراين وقتي حتي اسرائيل مخالف تحويل تانك هاي آلماني به عربستان نيست چرا ما بايد كاسه داغ تر از آش شويم؟
فايننشال تايمز در عين حال يادآور شده است: چنين سياست صادرات اسلحه هايي كه مبني بر منافع باشد، برخي عواقب ناخوشايند هم دارد. در اين مورد هم بايد توجه داشته باشيم كه چه مي كنيم. زيرا دولت دوست كه به آن اسلحه مي فروشيم مي تواند در مدت كوتاهي دشمن ما هم بشود. نمونه هاي زيادي در اين باره وجود دارد. آمريكا به ايران زمان شاه اسلحه داد. بعد از انقلاب اسلامي سلاح هاي آمريكايي به يكباره در دست روحانيون افتاد. واشنگتن به ديكتاتور عراق صدام حسين هم وقتي عليه ايران لشكر كشيد اسلحه داد. در جريان هر دو جنگ خليج فارس اين سلاح ها به روي سربازان آمريكايي گرفته شد. در جنگ فالكلند آرژانتيني ها ناو انگليسي «شفيلد» را با موشكي غرق كردند كه كشور عضو ناتو فرانسه داده بود. در عين حال اگر ما اسلحه نفروشيم، ايالات متحده و انگليس و فرانسه و روسيه و اوكراين اسلحه خواهند فروخت. بنابراين دنيا با چند سلاح صادراتي آلمان آرام تر نمي شود.(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14