(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 مرداد 1390- شماره 19982

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني: فتنه 88 آزموني بزرگ براي ولايتمداري مردم بود
رهبر معظم انقلاب در ديدار كاركنان و خانواده هاي نيروهاي دريايي ارتش و سپاه در بندرعباس:
حركت رو به جلوي ملت ايران اراده اسلامي مردم منطقه را احيا كرد
دبيركل اتحاديه عرب : ايران هيچ گاه دشمن مصر نبوده است
در بين 101 كشور دنيا تيم المپياد رياضي ايران در پله دهم جهان قرار گرفت
استقبال ايران از دستگيري گوران حاجيچ
طي 12 سال گذشته 169روزنامه نگار قرباني جنگ افروزي هاي آمريكا در عراق و افغانستان شدند
رسانه هاي غربي: منبع عظيم دانشمندان ايراني با ترورهاي كور آسيب نمي بيند
سرپرست كميته امداد امام خميني: سفره هاي اطعام در ماه رمضان برپا مي شود
اجراي 50 پروژه تحقيقاتي فرآوري آبزيان
تشييع پيكرهاي پاك 3 شهيد در سردشت
پنج شنبه هفته جاري سد گتوند با حضور رئيس جمهوري آبگيري مي شود
راهيابي اثر هنرمند چهارمحال و بختياري به جشنواره طراحي پوستر مكزيك
بهره برداري از كارخانه ذوب آهن غرب كشور در همدان
برگزاري مراسم گراميداشت شهادت مسئول اطلاعات سپاه قم و همرزمانش
وزير راه و شهرسازي: طرح واگذاري زمين هاي يك هزار متري در حال بررسي است
اخبار ادبي و هنري



آيت الله نوري همداني: فتنه 88 آزموني بزرگ براي ولايتمداري مردم بود

آيت الله نوري همداني گفت: فتنه 88 به عنوان آزموني بزرگ براي ولايت مداري مردم بود و مردم با پيروي از ولايت از اين آزمون سرافراز بيرون آمده و توطئه هاي دشمن را خنثي كردند.
به گزارش فارس از مشهد، آيت الله نوري همداني در ديدار با استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: آنچه ما را از فتنه 88 بيرون آورد راهبري، روشنگري، هدايتگري رهبري و همراهي مردم بود.
وي افزود: امروز بيداري اسلامي در سراسر كشورهاي اسلامي و عربي همان شكوفه هاي انقلاب اسلامي ايران و صدور انقلاب اسلامي است و كشورهاي اسلامي براي استقرار حكومت واقعي اسلام قيام كرده اند.
آيت الله نوري همداني اظهار داشت: مردم مصر و ساير كشورهاي عرب از حاكمان خود به تنگ آمده اند و با الگوگيري از انقلاب اسلامي ايران، عليه استكبار و حاميان آن دست به قيام زدند و براين عقيده كه قطع وابستگي از كشورهاي غربي، سبب نابودي آنها مي شود، مهر باطل زدند.
در ادامه اين ديدار، استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: اين استان داراي حدود 6 ميليون جمعيت، 29 شهرستان و بيش از 3 هزار روستا با تنوع بالاي محصولات كشاورزي، صنعتي و معدني است.
محمود صلاحي ادامه داد: تنوع توليد محصولات كشاورزي در اين استان با تنوع محصول كشاورزي در پنج استان برابر است به طوري كه در توليد برخي از محصولات رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده ايم.
وي بيان داشت: همه ساله شاهد تردد بيش از 25 ميليون زائر از اقصي نقاط دنيا به مشهد الرضا هستيم، ضمن اينكه حدود 6 هزار واحد صنعتي و معدني در استان فعال است و سال گذشته اين استان مقام دوم سرمايه گذاري را به دست آورد.

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار كاركنان و خانواده هاي نيروهاي دريايي ارتش و سپاه در بندرعباس:
حركت رو به جلوي ملت ايران اراده اسلامي مردم منطقه را احيا كرد

رهبر معظم انقلاب اسلامي حركت روبه جلوي ملت ايران را عامل اصلي احياي اسلام و اراده ملت هاي منطقه دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي شنبه شب در جمع پرشور هزاران نفر از كاركنان نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده هاي آنان در بندرعباس، حضور مقتدرانه نيروهاي دريايي در سواحل طولاني خليج فارس و درياي عمان و همچنين حضور راهبردي اين نيروها در آبهاي آزاد را نشان دهنده عزت ملي ملت ايران و اقتدار نظام جمهوري اسلامي و پيام آور عزت ملتها دانستند و با تأكيد بر لزوم هوشياري در مقابل تلاش دشمنان براي تضعيف اقتدار ملي، همه آحاد مردم بويژه مسئولان، گروه ها و جريان هاي سياسي، و اقوام و مذاهب گوناگون را به حفظ وحدت و پرهيز از هرگونه اختلاف و تفرقه فرا خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه در محل فرماندهي نيروي دريايي سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي فراوان از ديدار با كاركنان نيروهاي دريايي و خانواده هاي آنان، از زحمات و تلاشهاي اين نيروها و خانواده هايشان تشكر و قدرداني كردند و افزودند: حضور مسئولانه و قدرتمندانه نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده هاي آنان از شرقي ترين سواحل درياي عمان تا غربي ترين سواحل خليج فارس، نشان دهنده عزم راسخ براي حفظ عزت و اقتدار ملي كشور است.
ايشان با اشاره به نقش راهبردي نيروهاي دريايي ارتش و سپاه خاطرنشان كردند: حضور قدرتمندانه نيروهاي دريايي در آبهاي آزاد نيز پيام آور عزت ملتها است زيرا نشان مي دهد ملت ايران در مواجهه با جبهه وسيع دشمنان، در غربت كامل ولي با اتكاء به خداوند متعال و اعتماد به نفس توانسته است خود را به اين حد از توانايي و پيشرفت برساند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين حضور راهبردي در آبهاي آزاد كه نتيجه تلاشها و مجاهدت فرماندهان و نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده هاي آنان است، خدمت به بشريت نيز است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ملت ايران با ايستادگي و استقامت بر اصول خود و ادامه مسير، بدون انحراف، ثابت كرد كه راه عزم ملي و استقلال ملي ملتها بن بست ندارد و اگر ملتي اراده كند مي تواند همانند ملت ايران به عزت، قدرت و ثروت برسد. ايشان با اشاره به شگردهاي گوناگون دشمنان براي ايجاد يأس و نااميدي در ملتها و تضعيف اراده ملي آنان، ترويج موادمخدر با اهداف پنهان سياسي، و دامن زدن به اختلافات دروني را از جمله شيوه ها و طراحي ها برشمردند و تأكيد كردند: ايجاد اختلاف ميان قوميت ها و مذاهب گوناگون، ميان جناحها و گروه هاي سياسي و ميان سازمانها و دستگاه هاي مختلف از جمله روشهاي تضعيف اراده و عزم ملي است اما ملت ايران بر همه حيله ها و مكرهاي دشمنان فائق آمده و برگزاري جلسه اي با حضور نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده هاي آنان، نمونه اي از همدلي و صميميت ميان ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري آيه شريفه «واعتصموا بحبل الله جميعاً ولاتفرقوا» خاطرنشان كردند: امروز مخاطب اين سخن الهي آحاد ملت ايران بويژه مسئولان، گروه ها و جريانهاي سياسي، اقوام و مذاهب گوناگون كشور هستند و همه بايد با چنگ زدن جمعي به ريسمان الهي، پرهيز از اختلاف را وظيفه ملي و ديني خود بدانند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: جاذبه هاي گوناگون دنيايي، شهوات و هواهاي نفس، حسدها و بخل ها، بدبيني ها، بددلي ها، بدخواهي ها و قدرت طلبي ها، همچون باتلاقي هستند كه تنها راه نجات از اين هلاكت گاه، چنگ زدن به ريسمان الهي، بصورت جمعي و با يكديگر است.
ايشان با اشاره به انقلاب كبير ملت ايران و ابعاد گسترده و ناشناخته اين حركت عظيم تأكيد كردند: ملت ايران در طول 33 سال گذشته، با وجود همه فشارها و توطئه هاي استكبار جهاني و عوامل آنها، با ايمان، اتحاد و بصيرت خود به پيش رفته و دشمن را پشت سرگذاشته است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم حفظ روحيه ايستادگي و منحرف نشدن از مسير اصلي انقلاب، خاطرنشان كردند: تنها راه نجات ملتهاي منطقه گام گذاشتن در اين مسير است كه آثار آن نيز بتدريج در حال آشكار شدن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تبليغات دروغين بيگانگان بر ضد ملت ايران و اسلام و تلاش براي تحريف واقعيات افزودند: نمونه تبليغات غرب، در جنايت اخير در يك كشور اروپاي شمالي است كه از همان ساعات اول تلاش مي كنند انگشت اتهام را به سوي مسلمانان نشانه روند كه اين موضوع بيانگر خباثت و دروغ بودن تبليغات غربي ها است.
ايشان با تأكيد بر اينكه، چنين تبليغات و اتهاماتي بر اراده ملت ايران و ملتهاي مسلمان تأثيرگذار نخواهد بود خاطرنشان كردند: ما معتقديم سعادت دنيا و آخرت ملت ايران، فقط با چارچوبي اسلامي تأمين خواهد شد و تاكنون نيز حركت روبه جلو نظام اسلامي موجب احياي مجدد اسلام و اراده ملتهاي منطقه شده است.
رهبر انقلاب اسلامي از جمله عوامل مهم براي ادامه حركت روبه پيشرفت ملت ايران را كار و تلاش بي وقفه دانستند و افزودند: در رويارويي جبهه حق و باطل، اگر در كنار عمل و كار و تلاش، هدف نيز گم نشود و حضور در صحنه و اعتماد به نفس هم تقويت و پررنگ شود، پيروزي جبهه حق حتمي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شرايط بسيار سخت ملت ايران در دوران جنگ تحميلي بويژه روزهاي آغازين جنگ خاطرنشان كردند: در همان روزهاي اول جنگ تحميلي كه عده اي آيه يأس و نااميدي مي خواندند، امام بزرگوار (ره) كه متصل به منبع عظيم نور الهي بود، با قدرت ايستاد و گفت «مي توانيم» و در نهايت نيز «توانستيم».
ايشان افزودند: امروز هم كه ملت ايران برخلاف دوران جنگ تحميلي، صاحب پيشرفتهاي بزرگ و منابع عظيم انساني است، ادامه مسير پيشرفت فقط با چنين روحيه اي امكان پذير است.
رهبر انقلاب اسلامي جوانان را گنج هاي بي نظير ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: بايد با تدبير مسئولان و همت ملت ايران، اين گنج ها استخراج شوند تا شط خروشان انقلاب اسلامي، پرآب تر و پرطراوت تر شود و قطعاً اين آرزو در آينده اي نه چندان دور محقق خواهد شد.
در ابتداي اين ديدار سردار سرتيپ پاسدار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن خيرمقدم به فرمانده كل قوا، گفت: حضور نيروي دريايي سپاه در كنار نيروي دريايي ارتش و به همراه خانواده هايشان در سواحل خليج فارس نشان دهنده عزم جدي و آمادگي اين نيروها براي مقابله با هرگونه تهديدي است.

 



دبيركل اتحاديه عرب : ايران هيچ گاه دشمن مصر نبوده است

«نبيل العربي » دبيركل جديد اتحاديه عرب تاكيد كرد كه ايران هيچ گاه دشمن مصر نبوده و اين دو كشور از سال 1994 روابط ديپلماتيك داشته اند.
«نبيل العربي » كه پيش از اين سمت وزير خارجه مصر را برعهده داشت، در پاسخ به اين سوال كه موضع و ديدگاهش در خصوص رابطه مصر با ايران چيست، بويژه آن كه در اين باره ميان اعراب اختلاف نظر مشاهده مي شود، گفت: نمي توانم هم اكنون درباره اين موضوع و با توجه به سمتي كه به تازگي در آن قرار گرفته ام، صحبتي كنم، دوست داشتم اين سوال را وقتي منصب وزارت خارجه مصر را در اختيار داشتم از من مي كرديد، با اين حال تاكيد مي كنم: ايران هيچ گاه دشمن مصر نبوده و با مصر خصومتي نداشته و از سال 1994 تاكنون ميان مصر و ايران روابط ديپلماتيك در سطح دفتر حافظ منافع وجود داشته است.
به گزارش فارس، العربي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره سفر اخيرش به سوريه گفت كه ديدارش از دمشق براي تبيين و نشان دادن اين امر بوده كه حوادث جاري در سوريه و تغييراتي كه در اين كشور در حال رخ دادن است، براي جهان عرب بسيار مهم تلقي مي شود و طي ديدار خود با «بشار اسد » رئيس جمهوري سوريه به اين موضوع بطور كامل پرداخته است.
العربي در عين حال تاكيد كرد كه اسد به او وعده داده كه در حال انجام اصلاحاتي اساسي در كشور است.
دبيركل جديد اتحاديه عرب در ادامه با اشاره به سفرهايش به برخي از كشورهاي عربي درباره محورهاي مورد بحث در اين ديدارها گفت: با آنها درباره نقش اتحاديه عرب در تغيير و تحولات جاري در منطقه و جهان عرب گفت وگوهايي داشته است.
يكي از نكات مورد بحث در ديدارهاي العربي با مقامات كشورهاي عربي موضع گيري در برابر قضيه فلسطين است كه در اين باره دبيركل اتحاديه عرب تاكيد كرد: گفت وگوها و مذاكرات درباره گام هاي بعدي كه بايد توسط كشورهاي عربي برداشته شود و برنامه هايي كه بايد در قبال قضيه فلسطين در مرحله بعد به اجرا درآيد و در تمركز تلاش ها جهت به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطيني توسط سازمان ملل متحد خلاصه مي شود، در حال انجام است.
العربي توضيح داد كه موضوع ديگر مورد بحث در ديدار با مقامات كشورهاي عربي ايجاد تحول در اتحاديه عرب است، وي تاكيد كرد: من نمي توانم بپذيرم كه اتحاديه عرب موضع تماشاچي را در برابر حوادث جاري در منطقه و جهان عرب داشته باشد و سازمان هاي منطقه اي و بين المللي ديگر اقدام ها و تصميم هاي مرتبط با كشورهاي عربي را اتخاذ كنند؛ بلكه در اين ميان اتحاديه عرب بايد موضعي شفاف و آشكار در برابر عدم پذيرش دخالت هاي خارجي در امور داخلي كشورها داشته باشد و در همان حال به مسئوليت هاي اخلاقي خود در برابر ملت هاي عربي عمل كند.

 



در بين 101 كشور دنيا تيم المپياد رياضي ايران در پله دهم جهان قرار گرفت

تيم المپياد رياضي ايران در پنجاه و دومين المپياد جهاني رياضي كه به ميزباني كشور هلند برگزار شد، با كسب 2 مدال طلا و 4 مدال نقره در رديف 10 كشور برتر جهان قرار گرفت.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، تيم المپياد رياضي در اين رقابت ها كه 24 تيرماه امسال آغاز و تا اوايل مردادماه جاري ادامه داشت با كسب 2 مدال طلا و 4 مدال نقره در بين 101 كشور جهان به مقام دهم رسيد.
تيم المپياد رياضي ايران، سال گذشته در بين 97 كشور به مقام شانزدهم دست يافته بود.
در رقابت هاي امسال، مينا دليرروي فرد و مجتبي شكريان برندگان مدال طلا و محمد پدرام فر، عليرضا فلاح، عرفان توكلي و سهند سيف نشري نيز از برندگان مدال نقره اين المپياد بودند.
تيم هاي المپياد رياضي كشورهاي چين، آمريكا و سنگاپور به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم اين رقابت ها را از آن خود كردند. تيم ملي المپياد رياضي ايران ساعت 23 و 10 دقيقه امروز - دوشنبه- از طريق فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني(ره) به كشور بازخواهند گشت.

 



استقبال ايران از دستگيري گوران حاجيچ

سخنگوي وزارت امور خارجه اعلام كرد كه جمهوري اسلامي از اقدام اخير دولت صربستان در دستگيري گوران حاجيچ استقبال مي كند.
رامين مهمان پرست در واكنش به خبر دستگيري «گوران حاجيچ» آخرين متهم تحت تعقيب دادگاه بين المللي لاهه (ويژه يوگسلاوي سابق) گفت: جمهوري اسلامي ايران اقدام اخير دولت صربستان در دستگيري گوران حاجيچ متهم به كشتار و آوارگي صدها غير نظامي، طي سال هاي 1991 تا 1993 جنگ بالكان، را حركتي مثبت دانسته و از آن استقبال مي كند.
وي در اين باره افزود: جمهوري اسلامي ايران هم چنين بر اين باور است كه تلاش هاي در حال انجام براي روشن شدن ابعاد پنهان بحران هاي اين منطقه، راه را براي اجراي عدالت تحقق اصل همزيستي مسالمت آميز و در نتيجه صلح و ثبات پايدار هموار مي كند.
گوران حاجيچ متهم به كشتار و آوارگي هزاران نفر از شهروندان كروات ساكن در مناطق كرواسي معروف به قتل هاي ووكووار است. وي آخرين فراري باقي مانده، پس از دستگيري راتكو ملاديچ متهم به نسل كشي مسلمانان بوسني است.

 



طي 12 سال گذشته 169روزنامه نگار قرباني جنگ افروزي هاي آمريكا در عراق و افغانستان شدند

169روزنامه نگار و خبرنگار قرباني جنگ افروزي هاي آمريكا و متحدينش در جريان اشغال عراق و افغانستان طي 12 سال گذشته شدند.
«پيرريتر» رئيس نمايندگي كميته بين الملل صليب سرخ در تهران روز يكشنبه در كارگاه يك روزه ژورناليسم و درگيري هاي مسلحانه كه در ايرنا برگزار شد گفت: از سال 1399تاكنون 169روزنامه نگار و خبرنگار از رسانه هاي مختلف كه براي پوشش اخبار جنگ به عراق و افغانستان اعزام شده بودند، جان خود را از دست دادند.
وي افزود: علاوه بر آمار ياد شده، 54 كارمند رسانه اي نيز در اين مدت در عراق جان خود را از دست داده اند.
رئيس كميته بين المللي صليب سرخ در تهران با اشاره به شرايط كشورهايي همچون عراق، افغانستان، پاكستان و يمن و ليبي افزود: در چنين محيط بي ثباتي، روزنامه نگاران چگونه مي توانند درباره مسايل بشردوستانه گزارش دهند.
ريتر با بيان اين كه امروزه خبرنگاراني كه مسائل مربوط به اعراب در شمال آفريقا و خاورميانه را پوشش مي دهند با چالش هاي متعددي رو به رو هستند تصريح كرد براساس آمارهاي كميته حمايت از روزنامه نگاران، بيش از 450 عكاس و روزنامه نگار در حوادث اخير شمال آفريقا و خاورميانه، هدف هجوم و صدمه مقامات و افراد قرار گرفته اند.
رئيس كميته بين المللي صليب سرخ در تهران ادامه داد: در اين حوادث چندين خبرنگار و روزنامه نگار دستگير و مورد ضرب و شتم قرار گرفته يا در دوران حبس با آنها بدرفتاري شده است و 12 نفر نيز كشته شده اند.
وي خاطرنشان كرد چهار سال پيش كميته بين المللي صليب سرخ، دركنفرانس بين المللي نهضت صليب سرخ و هلال احمر، به مسئله حقوق روزنامه نگاران در درگيري هاي مسلحانه اشاره كرد و از كشورهاي عضو كنوانسيون ژنو خواست قوانين مربوط به روزنامه نگاران را كه در مناطق جنگي فعاليت مي كنند، هرچه زودتر اجرا كند.
ريتر تأكيد كرد: به طور حتم برگزاري دوره هاي آموزشي براي خبرنگاران و روزنامه نگاراني كه بلاياي طبيعي يا ديگر شرايط خشونت آ ميز را پوشش مي دهند، مي تواند موثر باشد.

 



گزارش خبري كيهان
رسانه هاي غربي: منبع عظيم دانشمندان ايراني با ترورهاي كور آسيب نمي بيند

سرويس سياسي-
به دنبال ترور نخبه علمي كشورمان شهيد داريوش رضايي نژاد، رسانه هاي خارجي به طور گسترده به تحليل اين رويداد پرداختند.
در همين زمينه، شبكه تلويزيوني راشاتودي با اشاره به ترور داريوش رضايي نژاد در روز شنبه خاطرنشان كرد كه كشته شدن او مانعي در برنامه هسته اي ايران بوجود نمي آورد.
اين شبكه تلويزيوني روسي تاكيد كرد كه دانش چيزي است كه كشته نمي شود و اين چيزي است كه دشمنان ايران بايد با آزمودن بياموزند. راشاتودي تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران منبعي بسيار عظيم از دانشمندان مستعد را دارد كه قادرند در همه عرصه ها فعاليت كنند چه در عرصه هوا و فضا و چه در عرصه هسته اي و يا كشاورزي.
شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي نيز با انعكاس ترور داريوش رضايي نژاد و با اشاره به نمونه هايي از اين دست ترورها طي سال هاي اخير در ايران اذعان كرد، حملات قبلي به دانشمندان هسته اي ايران نشان داد هيچ چيز نمي تواند ايران را از دنبال كردن انرژي هسته اي بازدارد.
در همين حال، شبكه تلويزيوني العربيه هم طي گزارشي به بازتاب ترور نخبه علمي كشورمان پرداخت.
اين شبكه تلويزيوني با اشاره به ترور رضايي نژاد دانشجوي كارشناسي ارشد رشته برق دانشگاه خواجه نصير تاكيد كرد: اين قبيل ترورها براي ترساندن ايران و دانشمندان آن كشور بي نتيجه خواهد بود.
العربيه با اشاره به ترورهاي دكتر مسعود علي محمدي، دكتر مجيد شهرياري و دكتر فريدون عباسي تصريح كرد: تا زماني كه جمهوري اسلامي در برابر خواست غرب سر فرود نمي آورد و به برنامه هسته اي خودش ادامه مي دهد نبايد انتظار داشت غرب و اسرائيل به اين قبيل اقدامات خرابكارانه خود پايان دهند.
خبرگزاري آلمان، رويترز، روزنامه هافينگتون پست، فايننشال تايمز و... از ديگر رسانه ها و مطبوعات خارجي بودند كه ترور داريوش رضايي نژاد را بلافاصله مورد بازتاب قرار دادند.
جزئيات حادثه ترور
داريوش رضايي نژاد نخبه علمي كشورمان بعدازظهر روز شنبه ترور شد.
اطلاعات دريافتي كيهان حاكي از آن است كه دو موتورسوار به رضايي نژاد و همسرش كه سوار يك پژو بوده اند حمله كرده و با شليك 5 گلوله وي را به شهادت رساندند.
اين حادثه زماني رخ داد كه رضايي نژاد به همراه همسرش در زمان بازگشت از محل كار به مهد كودكي كه فرزندشان در آنجا نگهداري مي شد مراجعه كرده و در مقابل مهد كودك مورد سوء قصد قرار گرفت. پيش از اين گفته مي شد محل حادثه ترور در خيابان بني هاشم و مقابل درب خانه رضايي نژاد بوده است.
همسر رضايي نژاد در اين حادثه مجروح شده ولي خوشبختانه فرزند 4 ساله وي آسيبي نديده است. در پي وقوع اين حادثه ماموران كلانتري 120 سيدخندان بلافاصله قاضي محمد شهرياري بازپرس كشيك قتل را در جريان حادثه قرار دادند و با حضور بازپرس جنايي تهران در صحنه قتل، تحقيقات از حادثه كليد خورده است.
گفتني است؛ داريوش رضايي نژاد دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه خواجه نصير در رشته برق گرايش قدرت بود.
وي در سال 87 به همراه 20 نفر ديگر در دوره مشترك كارشناسي ارشد مهندسي برق دانشگاه خواجه نصير با دانشگاه هانوفر آلمان پذيرفته شده بود.
در همين ارتباط، مجيد قاسمي رئيس دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي ديروز طي بيانيه اي خاطرنشان كرد: شهيد داريوش رضايي نژاد از نخبگان علمي و دانشجوي كارشناسي ارشد برق گرايش قدرت دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي مي باشد. اينجانب ترور اين شهيد را محكوم كرده و اين نشان مي دهد كه دشمنان خارجي ملت شريف ايران از توانايي هاي علمي به هراس آمده و بدين جهت به دنبال ترور نخبگان علمي جامعه افتاده اند؛ همانگونه كه در رابطه با شهيد شهرياري و شهيد علي محمدي اتفاق افتاد.
اينجانب به مقام معظم رهبري، ملت شريف ايران و خانواده شهيد رضايي نژاد و جامعه دانشگاهي اين شهادت را تبريك و تسليت عرض كرده و خواهان بررسي اين موضوع از طريق مجامع قضايي و مجامع بين المللي هستم.
خاطرنشان مي شود در حالي كه ديروز برخي رسانه هاي كشور به اشتباه وي را يكي از دانشمندان هسته اي كشورمان قلمداد كرده بودند ولي بنابر اخبار موثق جزو دانشمندان هسته اي نبوده است.
در همين حال، زهره الهيان رئيس كميته حقوق بشر مجلس نيز ديروز در حاشيه علني مجلس تأييد كرد كه رضايي نژاد هيچ ارتباطي با پروژه هسته اي ايران نداشته است.
مراسم تشييع پيكر داريوش رضايي نژاد ديروز در دانشگاه خواجه نصير برگزار شد.
روز دوشنبه نيز پيكر شهيد رضايي نژاد در ايلام تشييع مي شود. غلامرضا رضايي نژاد پدر شهيد داريوش رضايي نژاد ديروز اظهار داشت: داريوش از همان دوران كودكي و از مقطع ابتدايي از نخبگان علمي شهرستان آبدانان [ واقع در استان ايلام] بود.
وي كه با فارس گفت وگو كرده، ادامه داد: داريوش در مقاطع مختلف تحصيلي، رشد قابل توجهي از خود نشان داد و توانست در نوجواني وارد دانشگاه شود.
اين پدر شهيد اضافه كرد: داريوش متولد مهر ماه سال 58 است و تمام تحصيلات ابتدايي تا دبيرستان را در شهرستان آبدانان گذراند.
رضايي نژاد تصريح كرد: شهيد داريوش فردي مؤمن، معتقد و نمازخوان بود و در خانواده اي مذهبي و پايبند به انقلاب و نظام متولد و پرورش يافت.
از سوي ديگر؛ ديروز استاندار تهران در حاشيه مراسم تشييع پيكر شهيد رضايي نژاد پيرامون جزئيات جديدي از حادثه ترور گفت: جزئيات جديدي داريم اما قابل بازگو نيست و تا زماني كه به نتيجه نرسيم قابل بازگو نخواهد بود.
مرتضي تمدن افزود: دستگاه هاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي تمامي شواهد و قرائن صحنه ترور و پيرامون آن و مشاهدات افراد را جمع آوري كرده و در چارچوب وظايف ذاتي خود تجزيه و تحليل مي كنند تا منجر به شناسايي تروريست ها شوند.
تمدن در پاسخ به اين سؤال كه فكر مي كنيد تحقيقات چه زماني به پايان مي رسد، به فارس گفت: در حال حاضر اظهارنظر در اين خصوص زود است و اجازه دهيد، پيگيري هاي لازم در اين خصوص انجام شود.
استاندار تهران تأكيد كرد: در اينكه اين پروژه آمريكايي و اسرائيلي است ترديدي وجود ندارد و قطعاً دست آمريكا و اسرائيل در اين ترور مشهود است.
سند مظلوميت ملت ايران
در پي ترور داريوش رضايي نژاد، خانواده شهداي ترور كشور در بيانيه اي اعلام كرد كه كارنامه شهداي ترور، سند مظلوميت ملت ايران است.
در اين بيانيه كه به نمايندگي از بازماندگان بيش از 17 هزار شهيد ترور كشور صادر شده است آمده است: در حالي كه مدعيان حقوق بشر، قيل و قال كنان، دم از حقوق مظلومين و ستم ديدگان مي زنند، ترور داريوش رضايي نژاد بازهم كارنامه شهداي ترور كشور را پربارتر كرد تا اين كارنامه خون بار، سندي بر تداوم مظلوميت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و تزوير حاميان دروغين حقوق بشر باشد.
همچنين وزارت علوم ترور ناجوانمردانه شهيد داريوش رضايي نژاد نخبه علمي كشورمان توسط عوامل استكبار جهاني و ايادي فريب خورده را محكوم كرد.
دانشگاه آزاد اسلامي نيز با صدور اطلاعيه اي شهادت داريوش رضايي نژاد را به جامعه دانشگاهي كشور تسليت گفت.
در همين خصوص، انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه در بيانيه اي با محكوم كردن ترور شهيد رضايي نژاد، وقوع چنين فجايعي را نمادي از ماهيت جنايتكار گروه هاي تروريستي دانست و خواستار برخورد جدي كشورها و سازمان هاي بين المللي با پديده تروريسم شد.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني: سفره هاي اطعام در ماه رمضان برپا مي شود

سرپرست كميته امداد امام خميني گفت: با برپايي جشن هاي رمضان در ماه ضيافت الله سفره هاي اطعام با مشاركت خيرين در سراسر كشور برپا مي شود.
حسين انواري در حاشيه سفر به اردبيل در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: قرار است جشن هاي رمضان علاوه بر مركز كشور در استان هاي مختلف برگزار شود و ما در تهران 30 شب در محل نمايشگاه بين المللي تهران شاهد برپايي جشن رمضان و سفره هاي اطعام خواهيم بود.
وي اضافه كرد: قرار است اين سفره ها با كمك نيكوكاران و در يك بسيج عمومي برپا شود.
سرپرست كميته امداد امام خميني تصريح كرد: با همكاري سازمان فني و حرفه اي آموزش هاي مهارتي را جدي گرفتيم و خودمان نيز بستر آموزش مددجويان را در داخل كميته امداد يا مجموعه هاي بخش خصوصي دنبال مي كنيم.
معاون اشتغال و خودكفايي نيز در مراسم جشن اشتغال و خودكفايي مددجويان كميته امداد اردبيل گفت: اين نهاد براي 500 هزار نفر در سال جهاد اقتصادي اشتغال ايجاد مي كند.
به گزارش ايرنا، محمد اميد در اردبيل افزود: سقف تسهيلات پرداختي به مددجويان امسال با يكصد ميليون ريال افزايش در مقايسه با پارسال به 200 ميليون ريال رسيده است.
وي يادآور شد كه پارسال 52درصد از مددجويان به علت نداشتن ضمانت، قادر به دريافت تسهيلات بانكي ضروري و مورد نياز خودشان نشدند و امسال كميته امداد با طراحي مكانيزم ساده اي ضمانت آنان را تقبل كرده است كه تحول بسيار بزرگي در عرصه پرداخت وام به مددجويان كشور محسوب مي شود.

 



رئيس مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان خبر داد
اجراي 50 پروژه تحقيقاتي فرآوري آبزيان

رئيس مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان از اجراي بيش از 50 پروژه تحقيقاتي فرآوري آبزيان در اين مركز خبر داد.
سيدحسن جليلي در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت خمير آماده مصرف ماهي را يكي از فرآورده هاي مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان معرفي كرد و اظهار داشت: آبزيان قابليت تبديل شدن به فرآورده هاي مختلف را دارند.
وي توليد انواع برگر و فينگر در نقاط مختلف كشور را از جمله فعاليت هاي اين مركز برشمرد و خاطر نشان كرد: در توليد پفك ماهي وارد فاز صنعتي شديم ضمن اينكه فرآورده فيش بال و كوفته ماهي نيز به صورت انبوه توليد مي شود.
جليلي استفاده از فيش بال در كنسروها را يكي از تحقيقات در دست اقدام مركز ملي تحقيقات فرآورده هاي آبزيان عنوان كرد و گفت: تقاضا براي برگر ماهي به دليل آماده مصرف بودن و افزايش آگاهي مردم نسبت به محصولات دريايي بسيار بالاست.
رئيس مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان از اجراي پروژه تحقيقات بررسي امكان استفاده از ژلاتين استخراج شده از فرآوري كپور ماهيان پرورشي در توليد كره كم چرب در اين مركز خبر داد و بيان داشت: تعيين امكان توليد كره رژيمي كم چرب با استفاده از ژلاتين استخراج شده از زائدات پوست واستخوان باقي مانده از فرآيند توليد گوشت چرخ كرده كپور ماهيان پرورشي كشور هدف اصلي اين پروژه است.
وي با اشاره به اتمام پروژه بررسي امكان توليد و ارزيابي كيفي نان مغزدار «اشترودل» از ماهيان كم طرفدار و ارزان قيمت جنوب كشور، تصريح كرد: اين پروژه با مشاركت و طبق اعلام نياز اداره كل شيلات چابهار براي افزايش ارزش افزوده و تسهيل مصرف برخي گونه هاي آبزيان كم طرفدار و ارزان قيمت اما ارزشمند از حيث تغذيه اي، اجرا شده است.

 



تشييع پيكرهاي پاك 3 شهيد در سردشت

پيكرهاي پاك سه شهيد كه در مناطق مرزي سردشت در درگيري با عوامل گروهك تروريستي پژاك به شهادت نايل آمده بودند، با حضور اقشار مختلف مردم اين شهرستان تشييع شد.
به گزارش ايرنا، پيكر پاك شهيدان ستوان سوم «بهرام كرزي»، فرمانده پاسگاه ايست بازرسي زمزيران، گروهبان «هادي متولي» و سرباز «اكبر زماني»، در ميان حزن و اندوه مردم شهيد پرور و مسئولان اين شهرستان از مقابل هنگ مرزي سردشت تشييع شد.
اين شهدا، شنبه شب در درگيري با عوامل گروهك تروريستي پژاك در منطقه «زمزيران» سردشت به شهادت رسيده بودند.
حاضران، پيكرهاي مطهر اين شهدا را با شعارهاي الله اكبر، مرگ بر منافق، مرگ بر آمريكا و مرگ بر رژيم صهيونيستي تشييع كردند.
پيكر مطهر اين شهدا پس از تشييع براي خاكسپاري به زادگاهشان انتقال يافت.

 



پنج شنبه هفته جاري سد گتوند با حضور رئيس جمهوري آبگيري مي شود

عمليات آبگيري سد و افتتاح نيروگاه گتوند عليا در شمال خوزستان، ششم مردادماه سال جاري با حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران اجرايي مي شود.
مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در مسجد سليمان افزود: همه پيش نيازهاي لازم براي آبگيري اين سد آماده شده و كميته آبگيري وزارت نيرو از بخش هاي مختلف طرح بازديد و تمام موارد را كنترل كرده است.
سيدمحمدرضا رضازاده گفت: در اين ارتباط تمام دقت هاي فني انجام شده و پروسه آبگيري سد طراحي و اجرايي شده است و مشكل خاصي براي آبگيري سد گتوند وجود ندارد.
رضازاده افزود: مرحله اول آبگيري اين سد كه در 100 كيلومتري شمال اهواز و پنج كيلومتري بالا دست شهرستان گتوند واقع شده آخر هفته جاري (ششم مرداد) 1390 با حضور رئيس جمهوري، وزير نيرو و شماري از مقامات ارشد كشور انجام خواهد شد.

 



راهيابي اثر هنرمند چهارمحال و بختياري به جشنواره طراحي پوستر مكزيك

اثر طوبي محمدخان، هنرمند گرافيست استان چهارمحال و بختياري به جشنواره طراحي پوستر 2011 مكزيك راه يافت.
به گزارش ايرنا، جشنواره طراحي پوستر 2011 مكزيك با موضوع «اقداماتي در جهت استفاده پايدار از آب» با مشاركت دانشگاه «اتونومي متروپوليتن» و مركز طبيعت تگزاس و با هدف ارتقاي سطح آگاهي عمومي از شرايط زيست محيطي جهان، در مكزيك برگزار مي شود.
پريسا تشكري از ايران، يكي از داوران اين جشنواره است. 41 اثر در اين جشنواره آثار برتر شناخته شده است كه 7 اثر متعلق به هنرمندان ايراني است. طوبي محمدخان خيرآبادي متولد 1361 و فارغ التحصيل كارشناسي ارشد ارتباط تصويري است.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهور صورت مي گيرد
بهره برداري از كارخانه ذوب آهن غرب كشور در همدان

نماينده اسدآباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: بزرگترين كارخانه ذوب آهن غرب كشور هفته آينده با حضور معاون اول رئيس جمهوري و وزير صنايع و معادن بهره برداري مي شود.
«اكبر رنجبرزاده» شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين كارخانه در سال 73 كلنگ زني شد ولي به علت اهمال و كوتاهي پيمانكار اين طرح بهره برداري از آن تاكنون به درازا كشيده شد.
وي تاكيد كرد: عوامل اين شركت تمايلي به راه اندازي به موقع اين كارخانه نداشتند و مي خواستند با حفظ اين شركت و دريافت تسهيلات، 15 درصد آن را براي اين شركت هزينه و مابقي آن را در ديگر پروژه هاي خود هزينه كنند.
اين نماينده مجلس افزود: عامل اصلي ركود و تاخير در اجراي اين طرح عوامل شركت قائم الرضا بود كه رئيس جمهوري نيز بر تحريم اين شركت در كشور تاكيد كرد.
رنجبرزاده اضافه كرد: با واگذاري عمليات اجرايي اين شركت به شركتي ديگر روند اجرايي اين طرح از يك سال و نيم پيش سرعت گرفت و طي اين مدت 100 ميليارد ريال براي بهره برداري از اين طرح هزينه شد.
رنجبرزاده ميزان اعتبار تخصيص يافته براي بهره برداري از اين طرح با احتساب تورم را افزون بر 400 ميليارد ريال دانست و گفت؛ بهره برداري از كارخانه ذوب آهن اسدآباد 250 شغل به صورت مستقيم و افزون بر يك هزار و 300 شغل به صورت غيرمستقيم ايجاد مي كند.
وي با بيان اينكه ظرفيت توليد اين كارخانه 70 هزار تن است اظهار داشت: طرح تبديل چدن به فولاد يا شمش از اولويت هاي شركت ذوب آهن غرب كشور براي افزايش سوددهي اين كارخانه است كه طبق نظر عوامل كارخانه ذوب آهن اسدآباد تا شش ماه آينده به نتيجه مي رسد.
نماينده اسدآباد در مجلس شوراي اسلامي افزود: عمليات اجرايي احداث كارخانه كنسانتره گندله سازي نيز هفته آينده آغاز مي شود و 20 ماه زمان براي بهره برداري از اين طرح تعيين شده است.
وي با اشاره به اينكه هر ساله 600 هزار تن محصول سنگ آهن كنسانتره در صورت بهره برداري از اين طرح توليد مي شود تاكيد كرد: راه اندازي اين پروژه 220 فرصت شغلي ايجاد مي كند.

 



برگزاري مراسم گراميداشت شهادت مسئول اطلاعات سپاه قم و همرزمانش

مراسم گراميداشت سرتيپ شهيد عباس عاصمي مسئول اطلاعات سپاه علي ابن ابيطالب(ع) و پنج تن از همراهانش شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، آيت الله حسيني بوشهري و نمايندگان بيوت مراجع عظام تقليد و نماينده دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي و اعضاي مجلس خبرگان و تعدادي از فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران و قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند، پس از قرائت قرآن و مداحي، حجت الاسلام و المسلمين «مجتبي ذوالنوري» به سخنراني پرداخت.
ذوالنوري با اشاره به شهيد عاصمي و شهداي همراهش اظهار داشت: اين شهيدان نقش پررنگي را در بازنشر فرهنگ دفاع مقدس به ويژه در سفرهاي راهيان نور بين نسل جواني كه اصلا در زمان جنگ حضور فيزيكي نداشتند، ايفا كردند.
به گزارش فارس مراسم بزرگداشت ديگري نيز ديشب از سوي مجمع فرماندهان دفاع مقدس در مسجد اميرالمومنين دور شهر برگزار شد، ضمن اين كه مجلس هفتمين روز شهادت اين شهدا نيز از سوي سپاه علي ابن ابيطالب(ع)، آستانه مقدسه و خانواده آن ها پنج شنبه شب بعداز نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

 



وزير راه و شهرسازي: طرح واگذاري زمين هاي يك هزار متري در حال بررسي است

وزير راه و شهرسازي در پايان سفر يك روزه به استان سمنان در گرمسار گفت: طرح واگذاري زمين هاي يك هزار متري به خانواده ها در كارگروهي در حال بررسي است و پس از جمع بندي به رئيس جمهوري ارائه مي شود.
علي نيكزاد با بيان اينكه اين طرح پس از كار كارشناسي و تاييد رئيس جمهوري به مردم اطلاع رساني مي شود، اظهار داشت: اين طرح با هدف توجه به خانواده و ايجاد زندگي راحت در حال بررسي و اقدام است و تحولي در شهرسازي و معماري و توسعه فضاي سبز خواهد بود.
نيكزاد گفت: در اين زمينه در دو شهر از استان هاي يزد و فارس خانه هاي ويلايي احداث شده و با اختياراتي كه به استانداران داده شد در يكي از شهرهاي استان فارس 600 واحد ويلايي دو طبقه با حياط مجزا و اندروني و بيروني مناسب احداث شده است.
وي، مشكل احداث متروي روباز تهران- گرمسار را اعتباري خواند و افزود: مشكل اعتبار اين پروژه توسط استاندار و نماينده گرمسار در مجلس شوراي اسلامي رفع شده است.
نيكزاد گفت: امسال اعتبار خوبي به اين طرح اختصاص يافته است.
وزير راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از پروژه واحدهاي مسكوني مسكن مهر سمنان گفت: در سال جاري، حدود 15 هزار كيلومتر راه در سطح كشور با صرف 5 هزار ميليارد تومان هزينه بهره برداري مي شود.
علي نيكزاد اظهار داشت: از اين مقدار، 7 هزار و 500 كيلومتر مربوط به احداث راه هاي روستايي در كشور است.
وي تصريح كرد: علاوه بر اين، از حدود 15 هزار كيلومتر راه در حال احداث، 4 هزار كيلومتر راه اصلي، 2 هزار و 600 كيلومتر بزرگراه و 220 كيلومتر آزادراه ساخته و افتتاح مي شود.
وزير راه و شهرسازي گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، در كل كشور 7 هزار و 500 كيلومتر راه ريلي در حال ساخت است.
نيكزاد افزود: از اين مقدار راه ريلي، در سال جاري يك هزار كيلومتر راه آهن افتتاح مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

دام ضد انقلاب براي بازيگران ايراني
اخيرا برخي فيلم سازان ضدانقلاب با فريب بازيگران ايراني فعال در داخل كشور، آنان را در ساخت فيلم هاي سياه بكار مي گيرند.
به گزارش خبرنگار كيهان، برخي فيلم سازان معاند بمنظور اعتبار بخشيدن به فيلم هاي كوتاه خود كه با هدف سياه نمايي عليه ايران و نظام ديني تهيه مي شود، بازيگران داخلي را در ساخت فيلم مشاركت مي دهند.
اغلب بازيگران هم كه نسبت به محتواي فيلم و آنچه در تدوين به پيكره فيلم افزوده مي شود، ناآگاه اند و فيلم را داراي مجوز توليد مي دانند، ناخواسته در زمين دشمن بازي مي كنند.
فيلم هاي سياه از تلويزيون هاي ماهواره اي معاند مانند بي بي سي و من و تو پخش مي شود.
حمايت انجمن بازيگران از يك متهم!
انجمن بازيگران سينماي ايران با انتشار اطلاعيه اي عجيب، از يك متهم دفاع كرد!
اين انجمن بدون اطلاع از دلايل بازداشت و موارد اتهامي پگاه آهنگراني اطلاعيه اي صادر كرد كه هدف استقبال رسانه هاي ضدايراني قرار گرفت. متاسفانه در بخشهايي از خانه سينما اراده هايي وجود دارد كه صرفا بر پايه گرايشهاي ضدانقلابي و تمايلات صنفي و گروهي و نيز بدون توجه به قانون، منافع و امنيت ملي، دست به تحركاتي مي زنند. تحركاتي كه قابل پيگيري قضايي است و در شأن سينماي جمهوري اسلامي نيست.
صفارهرندي: محافظه كاري
مانع تداوم آشتي خانواده ها با سينماست
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي محافظه كاري و ترس از دلخوري شخص يا اشخاصي را مانع تداوم آشتي خانواده ها با سينما دانست.
محمدحسين صفارهرندي در گفت وگو با مهر گفت: خيزي كه در سال هاي اخير براي رفاقت با خانواده در سينماي ايران برداشته شد و همه قبول دارند كه دوره ما آغاز اين خيز بوده است، تلاشي در راستاي آشتي خانواده ها با سينما بود. اما اگر اين حركت ادامه و امتداد پيدا نكند و در ميانه راه به دليل محافظه كاري هايي چون ترس از ناراحتي و دلخوري شخص يا اشخاصي متوقف شود، به جايي نخواهد رسيد.
وي افزود: بايد خون دل خورد و لااقل 10 سالي دندان طمع مواجهه هميشگي با تعريف و هورا كشيدن ديگران را كشيد. چنين سرمايه گذاري كلي، سلامت سينما را به دنبال خواهد داشت. آن زمان مي توانيم قبول كنيم آثاري نيز براي ذائقه عامه مردم توليد شود با اين رويكرد كه مراقب باشيم آثار مبتذل نشود و فيلم هايي با سطحي براي ذائقه هاي مشكل پسندتر نيز ديده شود. البته اين ثابت شده است كه فيلم هاي خوب هميشه هم استقبال عامه مردم را به دنبال دارند و هم خواص جامعه.
مختارنامه به آذربايجان و تركيه مي رود
مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» در ماه مبارك رمضان از تلويزيون هاي جمهوري آذربايجان و تركيه پخش مي شود.
محمود فلاح تهيه كننده اين مجموعه با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر اين سريال از شبكه هاي آي فيلم، سحر و الكوثر در حال پخش است و مورد استقبال گسترده مخاطبان اين شبكه ها قرار گرفته است و قرار است در ايام ماه مبارك رمضان به دو زبان آذري و تركي استانبولي از شبكه هاي دو كشور جمهوري آذربايجان و سحر پخش شود.
وي افزود: در حال حاضر دي وي دي 20 قسمت از كار براي ارسال به اين كشورها آماده است و ظرف چند روز آينده 15 قسمت دوم و در مرحله بعد 10 قسمت سوم نيز آماده مي شود.
جشنواره «صبح قريب» با موضوع بيداري اسلامي
جشنواره فرهنگي هنري صبح قريب با موضوع مقاومت و بيداري اسلامي در دو رشته عكس و پوستر توسط فرهنگسراي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
روز قدس آخرين فرصت شركت در اين جشنواره اعلام شده است. اسامي برندگان اين جشنواره نيز نهم مهر همزمان با روز همدردي با كودكان مظلوم فلسطيني در مراسم اختتاميه اعلام خواهند شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14